Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 103 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
SWIGGA schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Heb je de model y ook op minder goed asfalt gereden/korte oneffenheden? Daar zou de Q4 toch echt de (iets) minder stugge auto moeten zijn. Op glad asfalt zal de y zeker lekker rijden en in de bochten zeker superieur tov de Q4...
Jazker.. moest het hobbelige industrieterrein afkomen..
Los van mijn positiviteit over de Y in dit topic; Tesla doet zelfs tussentijdse updates aan hardware om zaken te verbeteren, zoals de dempers. Sommige bedrijven weten niet eens hoe ze de software moeten updaten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Sinds vanochtend weer geen online diensten. Heeft wel geteld 1,5 dag goed gewerkt. Dat is voor Audi al heel knap. Op superglad asfalt is het heerlijke auto. Is de ondergrond iets minder glad dan irriteert mij de oncomfortabele vering behoorlijk. Schijnbaar is dit bij adaptive vering beter voor elkaar. Zeker op de achterbank is de demping waardeloos cq. niet aanwezig. Vreemd is dat een standaard Enyaq wel comfortabeler geveerd is, terwijl het onderstel identiek is. Wel is de bandenmaat bij Audi anders dan bij de Enyaq. Conclusie is wel dat mijn vorige Passat rijker was uitgerust, beter was afgewerkt en comfortabeler reed op langere stukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Ook bij mij heeft het verwijderen en na 10 minuten opnieuw plaatsen van zekering 19 geholpen. Nu maar onder handbereik een pincet in de auto leggen. Zal wel vaker voorkomen. En dat voor een auto van 68k die nu inmiddels 73k kost. 😩😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Aarts ACM schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:47:
Sinds vanochtend weer geen online diensten. Heeft wel geteld 1,5 dag goed gewerkt. Dat is voor Audi al heel knap. Op superglad asfalt is het heerlijke auto. Is de ondergrond iets minder glad dan irriteert mij de oncomfortabele vering behoorlijk. Schijnbaar is dit bij adaptive vering beter voor elkaar. Zeker op de achterbank is de demping waardeloos cq. niet aanwezig. Vreemd is dat een standaard Enyaq wel comfortabeler geveerd is, terwijl het onderstel identiek is. Wel is de bandenmaat bij Audi anders dan bij de Enyaq. Conclusie is wel dat mijn vorige Passat rijker was uitgerust, beter was afgewerkt en comfortabeler reed op langere stukken.
Op dat vlak is er weinig duidelijkheid wat de meest comfortabele afstelling is... zou er veel verschil zijn tussen de standaardophanging en het adaptief onderstel? Volgens mij niet zo veel. Feit is dat je de sportophanging beter niet kan nemen... Ik ben benieuwd wat ik morgen van het standaard onderstel in combinatie met 20 inch ga vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37
SWIGGA schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Op dat vlak is er weinig duidelijkheid wat de meest comfortabele afstelling is... zou er veel verschil zijn tussen de standaardophanging en het adaptief onderstel? Volgens mij niet zo veel. Feit is dat je de sportophanging beter niet kan nemen... Ik ben benieuwd wat ik morgen van het standaard onderstel in combinatie met 20 inch ga vinden...
Vraag mij bij het commentaar op het onderstel altijd af wat mensen gewend zijn, een S-klasse? Hiervoor BMW's met M onderstel gehad (3, 4 en X2) maar dan voelt de Q4 zo zacht als een Rolls O-)

Daarnaast is enige stugheid toch nodig om 'm scherp te kunnen laten sturen. Vind de middenweg hier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand hier die ABRP en Tronity gebruikt?

Ik heb beide (betaalde versie) maar soms loopt de refresh 20 minuten achter ofzo. Is er een snellere refresh mogelijk? Of wat doe ik verkeerd?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
Jope3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:10:
Ook bij mij heeft het verwijderen en na 10 minuten opnieuw plaatsen van zekering 19 geholpen. Nu maar onder handbereik een pincet in de auto leggen. Zal wel vaker voorkomen. En dat voor een auto van 68k die nu inmiddels 73k kost. 😩😩
Ook hier weer werkend in de auto en app na verwijderen en terugzetten zekering. Top dat ze dat bij de klantenservice en dealer niet weten! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-09 10:23
Hier ook geen LTE en App, #19 er uit gehad, wel weer LTE, maar App doet het nog steeds niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Dean Martin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:44:
Iemand hier die ABRP en Tronity gebruikt?

Ik heb beide (betaalde versie) maar soms loopt de refresh 20 minuten achter ofzo. Is er een snellere refresh mogelijk? Of wat doe ik verkeerd?
Mag ik vragen wat jou heeft doen besluiten om van beide apps de premium versie te nemen?

Het gaat mij niet om de kosten, die zijn te verwaarlozen, maar ik zie de toegevoegde waarde nog niet en probeer daar de vinger achter te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Mag ik vragen wat jou heeft doen besluiten om van beide apps de premium versie te nemen?

Het gaat mij niet om de kosten, die zijn te verwaarlozen, maar ik zie de toegevoegde waarde nog niet en probeer daar de vinger achter te krijgen.
Voor ABRP: CarPlay
Voor Tronity: Live SoC

En beide praten met elkaar. Dus ABRP past de route aan als ik (bijvoorbeeld) 200 km/u rij geeft 'ie eerder een lader dan met 100 km/u.

De vertraging is nu weg overigens. Ik had een verkeerde setting (live SoC uit).

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:30
Nismod schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Jazker.. moest het hobbelige industrieterrein afkomen..
Los van mijn positiviteit over de Y in dit topic; Tesla doet zelfs tussentijdse updates aan hardware om zaken te verbeteren, zoals de dempers. Sommige bedrijven weten niet eens hoe ze de software moeten updaten 8)7
De 50K Model Y is zowat de beste deal die je dit moment kunt maken als je een EV zoekt.. Techniek is beter, performance beter, uiterlijk is smaak (ik vind hem afschuwelijk)..echter hoop ik wel dat ze wat hebben gedaan aan de geluidsisolatie. Weet van de M3 dat die echt om te janken is als je >80km/h gaat. Horen en zien vergaat je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
sbin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:53:
[...]

De 50K Model Y is zowat de beste deal die je dit moment kunt maken als je een EV zoekt.. Techniek is beter, performance beter, uiterlijk is smaak (ik vind hem afschuwelijk)..echter hoop ik wel dat ze wat hebben gedaan aan de geluidsisolatie. Weet van de M3 dat die echt om te janken is als je >80km/h gaat. Horen en zien vergaat je dan.
Helemaal eens. Smaak is persoonlijk natuurlijk.
Geluidsisolatie is beter dan in mijn Q4 en veel beter dan in de M3. Voor en achter krijg je standaard dubbel glas. De stilte was het eerste wat me opviel.. Zelfs met de 21'' jetsers.. Heb een rondje door Groningen en omgeving gereden, zowel snelweg als binnenwegen, en ook in wijken met klinkers.
Ik kan ook Tesla's gaan verkopen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Dean Martin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:20:
[...]

Voor ABRP: CarPlay
Voor Tronity: Live SoC

En beide praten met elkaar. Dus ABRP past de route aan als ik (bijvoorbeeld) 200 km/u rij geeft 'ie eerder een lader dan met 100 km/u.

De vertraging is nu weg overigens. Ik had een verkeerde setting (live SoC uit).
Hoe het werkt snap ik wel maar blijkbaar mis je iets waardoor je besloten hebt beiden aan te schaffen. Ik zoek juist die trigger _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Hoe het werkt snap ik wel maar blijkbaar mis je iets waardoor je besloten hebt beiden aan te schaffen. Ik zoek juist die trigger _/-\o_
Ja, de Audi navi geeft je te weinig opties.
En op deze manier hoef ik niet te plannen vooraf.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:05
Nismod schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Nou nou, je gaat hier wel opeens helemaal los op een product dat ver boven de Q4 staat die ik in mijn bezit heb. Daarnaast vorige week een proefrit in de Y gedaan en ik ben eerlijk gezegd helemaal om. Afwerking staat vele malen boven de Q4, alles is soft touch, zit netjes in elkaar, naden zijn bij de 2022 (nu 2023) modellen niet slechter dan bij Audi. En ja, de software is niet te vergelijken (Audi had hem ook zonder kunnen leveren), maar ook het rijden in de Y is vele malen kwalitatiever dan in de Q4 met 19'' en zonder adaptief onderstel. De kwaliteit van de dempers in de Y zijn goed merkbaar, waar de Audi echt aan het rondbonken is achterin.

Audi doet het op het eerste gezicht nou eenmaal goed en laat een fijne eerste indruk achter, maar als je dik 40k kilometers verder bent in 1 jaar, dan kom je er wel achter wat voor product het precies is. Audi heeft de hebberigheid van het merk nou eenmaal mee. Daar is je buurvrouw vast gevoelig voor :P .

Moraal van het verhaal; ieder zn ding ;-).
Dat klopt, ieder zijn ding.😋
Ik blijk die modellen niet eens uit elkaar te kunnen houden. De buurman heeft dus een model 3, geen y.

Qua vering, ik rijd echt soepel in de Q4. Kom van een Peugeot, die zijn helemaal soepel, of wollig. Het is maar hoe je het wil noemen. Hoe dan ook: mijn Q4 is comfortabel. Ik heb geluidswerende ramen, dus ik hoor amper buitengeluid.

En wat betreft smaak en design, dat is inderdaad geheel persoonlijk. Maar toen ik zijn model 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjZsY-vu3iRQv67FSo60vSTw9_8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SgqQSeBdW2qjVZOvryawfetE.jpg?f=user_large

Vergeleek met de Q4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoM3ZSnuCQa7jeFlV5vDtSKm3_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBEOF6JGWpCaxaW3FMo3WCZo.jpg?f=fotoalbum_large

En hier de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08ya7qXukEcRph8PGzRTjnfDZ3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DidxpPtDGgBszNMlRK2FbxiH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jgwy7Y1bLC4uDFQwmw1Vz2p0R-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RByDwQVrJSKpHoczqfwtomx9.jpg?f=fotoalbum_large

Was me wel duidelijk dat er enig verschil zit in ontwerp tussen de model 3 en de Q4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Dean Martin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Ja, de Audi navi geeft je te weinig opties.
En op deze manier hoef ik niet te plannen vooraf.
Helder.

In Nederland plan ik nooit een rit. Alleen in het buitenland (vakantie Frankrijk) plande ik van tevoren.

Misschien dat voor die reizen de app’s voor mij interessant zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Helder.

In Nederland plan ik nooit een rit. Alleen in het buitenland (vakantie Frankrijk) plande ik van tevoren.

Misschien dat voor die reizen de app’s voor mij interessant zijn
Hier ook alleen voor langere trips in het buitenland d:)b

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:30
Dean Martin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Hier ook alleen voor langere trips in het buitenland d:)b
Dan voor die ritten gewoon een Dongle in je OBD2 poort stoppen. Ben je voor 25 EUR klaar en hebt je meer dan de live SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:05
Afgelopen week een een steen(tje) precies op de rand van de voorruit gehad.
Putje ontstaan en nu een steeds langer wordende scheur op oog hoogte :-(

Ruit moet vervangen worden. Ooit, lang geleden hele slechte ervaringen met vervangen gehad bij de dealer en wat minder lang geleden (13 jaar) goede ervaringen met carglass.
Maar allemaal simpele gelaagde ruiten zonder sensoren, camera's etc.

Wat zijn jullie recente ervaringen met dealers en de carglassen van deze wereld?
Bij wie heb ik de beste garantie dat de hele sensoriek goed blijft werken.
Ik neig naar carglass omdat ze hele dagen niets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramastx
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-09-2023
deboss65 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:28:

Ruit moet vervangen worden. Ooit, lang geleden hele slechte ervaringen met vervangen gehad bij de dealer en wat minder lang geleden (13 jaar) goede ervaringen met carglass.

Wat zijn jullie recente ervaringen met dealers en de carglassen van deze wereld?
Zelf heb ik ooit ook een ruit moeten laten vervangen van mijn bedrijfswagen (Volvo V40). Dit via Carglass en ben daar zeer tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

Kju

@Dean Martin het is niet mogelijk om Audi en tronity (en dus ABRP) realtime te laten Sybren.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SWIGGA
Vandaag mijn Q4 opgehaald:
Over de demping: ik heb 20 inch en standaard onderstel. Ik begrijp dat mensen het een stugge auto vinden, maar voor mij is het ok. Ik zou wel nooit het sportonderstel kiezen en/of een nog grotere velgenmaat. Al bij al ben ik tevreden van het onderstel. Ik heb de 40 e tron en qua power is het ook echt voldoende. Je krijgt toch een mooie duw in de rug bij vol accelereren. Audi sound is voor mij ok maar niet meer dan dat. Ik moest even met de hoge en lage tonen spelen voor wanneer ik het goed vond. De sonos is mss toch wel het geld waard. Voor de rest ben ik enorm tevreden, wat een lekkere auto 😀Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axXTaVRcnV2v3uFfAhQS3vLyvWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnysLpAIRfVtr20sGgffjFr6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door SWIGGA op 24-10-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
SWIGGA schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:56:
Over de demping: ik heb 20 inch en standaard onderstel. Ik begrijp dat mensen het een stugge auto vinden, maar voor mij is het ok. Ik zou wel nooit het sportonderstel kiezen en/of een nog grotere velgenmaat. Al bij al ben ik tevreden van het onderstel. Ik heb de 40 e tron en qua power is het ook echt voldoende. Je krijgt toch een mooie duw in de rug bij vol accelereren. Audi sound is voor mij ok maar niet meer dan dat. Ik moest even met de hoge en lage tonen spelen voor wanneer ik het goed vond. De sonos is mss toch wel het geld waard. Voor de rest ben ik enorm tevreden, wat een lekkere auto 😀[Afbeelding]
Ik lees dat ook maar ik vind het met sportonderstel en 21" velgen erg meevallen. Wellicht omdat ik by heart tot de Alfisti behoor? :o

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
ephymerous schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Ik lees dat ook maar ik vind het met sportonderstel en 21" velgen erg meevallen. Wellicht omdat ik by heart tot de Alfisti behoor? :o
Maar je hebt mss ook het adaptieve onderstel? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Heeft er iemand al met de bandenspanning gespeeld? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 23:17

Hele goede ervaringen met Carglass, al meermaals ruiten met regensensor, camera etc. laten vervangen daar en ze stellen alles opnieuw af (hebben ze ook de apparatuur voor). Krijgt ook een meet- en instellingenrapportje mee. En nee, ik werk er niet, noch andere belangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Kju schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:19:
@Dean Martin het is niet mogelijk om Audi en tronity (en dus ABRP) realtime te laten Sybren.
Hij deed het vandaag wel een paar keer. Vaker niet dan wel, maar hij syncte (ik heb een fat, weet niet of dat verschil maakt?).

Ik ga toch maar voor de Dongle. Even kijken welke ik moet hebben!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

Kju

Dongle zal wel werken. En Sybren is dus syncen. Autocorrect…

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
SWIGGA schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Maar je hebt mss ook het adaptieve onderstel? 😀
Nee zeker niet, die optie vond ik veel te prijzig :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41

Ik heb de voorruit van mijn Q4 ook al moeten vervangen ivm een barst. Dat heb ik laten doen door autotaalglas. Heel erg tevreden over. Bij aflevering kreeg ik ook een calibratie certificaat voor de camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Ik lees op Duits forum dat er sinds kort een update voor Q4 beschikbaar is. Persoon in kwestie (heeft ook oude SW 3608) zou al een afspraak hebben bij de dealer.... Licht aan het einde van de tunnel? Of misschien een hoax....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SWIGGA
ephymerous schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Nee zeker niet, die optie vond ik veel te prijzig :)
Haha ok, ik heb vandaag de bandendruk verlaagd naar 2,5 bar vooraan en 2,7 bar achteraan, ook heb ik de stoelen beter ingesteld en ik moet zeggen het comfort is veel beter nu. Ik ben er nu echt tevreden mee. Standaard zetten ze trouwens de bandendruk 2.7bar voor en 3 bar achter. Enkel als je telkens met 4 of 5 volwassenen reist en veel bagage is die bandendruk goed. Ik zou het dus verlagen als je meestal alleen of met 2 in de auto zit 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Dag allemaal, we hebben inmiddels 2x een Audi pre sense melding met noodingreep gehad met 80 km per uur. Gigantisch veel geluk gehad met ter nauwernood aanrijding voorkomen. Zijn er meer mensen die dit ervaren met hun nieuwe Q4 (mijne bouwjaar 2021)? We worden door leverancier van Udenhout van kastje naar muur gestuurd en totaal niet serieus genomen! Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01
Depo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:27:
Dag allemaal, we hebben inmiddels 2x een Audi pre sense melding met noodingreep gehad met 80 km per uur. Gigantisch veel geluk gehad met ter nauwernood aanrijding voorkomen. Zijn er meer mensen die dit ervaren met hun nieuwe Q4 (mijne bouwjaar 2021)? We worden door leverancier van Udenhout van kastje naar muur gestuurd en totaal niet serieus genomen! Hoe zijn jullie ervaringen?
Af en toe een "Audi pre sense" waarschuwing in het display, als we bijvoorbeeld afrijden op stilstaande auto's voor een net groen geworden stoplicht, of bij langs een bocht geparkeerde auto's. Maar nog nooit een echte ingreep gehad, alleen een rood logo en geluidstoon.

We hebben wel de instellingen van pre sense aangepast, dat 'ie pas waarschuwt als we er heel kort op zitten. Vond bij de standaard instellingen dat 'ie wel erg snel wilde waarschuwen en ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Ik heb alleen maar de melding gehad, één keer random een ingreep met 50kmh.

Meestal is het alleen een melding als ik bijvoorbeeld 50 blijf rijden als ik een bocht inga en er staan auto's geparkeerd daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Nou zeg, na 10 dagen of zo heeft de app weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Inmiddels 25.000 kilometer gereden, en alleen maar melding gehad van pre sense. Eigenlijk altijd in een bocht met geparkeerde auto's. Nooit een ingreep gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Dit verhaal heeft mijn collega gehad. Van 110+ kmh naar 0 op de snelweg. Met een een présence melding. Er was niks aanwezig op de weg.
De auto is uitgelezen door Audi, uiteraard geen storingen in het systeem. Audi heeft netjes de sleutel terug gegeven en de collega veel veilige kilometers gewenst. Fijn geholpen en nu met veel vertrouwen de weg op :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kan je zoiets niet uitzetten dan? Of dat hij alleen de waarschuwing geeft? Want waarschuwsystemen lijken me in sommige gevallen best handig, maar ik moet er niet aan denken dat een auto uit zichzelf van alles gaat uitspoken. Zeker niet als het onvoorspelbaar is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6N36Evn0qiaDHjyoTmxFW82gTJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQUUHdPkXkSCnlXTgEdexsH9.jpg?f=fotoalbum_large
De range vind ik echt goed. Ik rijd zonder probleem 450km op een volle batterij bij deze temperaturen. Ik haal zelfs de wltp opgave als ik wat moeite doe denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
SWIGGA schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:56:
Over de demping: ik heb 20 inch en standaard onderstel. Ik begrijp dat mensen het een stugge auto vinden, maar voor mij is het ok. Ik zou wel nooit het sportonderstel kiezen en/of een nog grotere velgenmaat. Al bij al ben ik tevreden van het onderstel. Ik heb de 40 e tron en qua power is het ook echt voldoende. Je krijgt toch een mooie duw in de rug bij vol accelereren. Audi sound is voor mij ok maar niet meer dan dat. Ik moest even met de hoge en lage tonen spelen voor wanneer ik het goed vond. De sonos is mss toch wel het geld waard. Voor de rest ben ik enorm tevreden, wat een lekkere auto 😀[Afbeelding]
Heel mooi!!
Is dat typhoon grijs en shadow look plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
De_Remus schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 06:42:
[...]

Heel mooi!!
Is dat typhoon grijs en shadow look plus?
Dat is kiezelgrijs en shadowlook plus ja :-)
Ik vind het kiezelgrijs nog mooier als gedacht. Zou het zo terug kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
SWIGGA schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:07:
[Afbeelding]
De range vind ik echt goed. Ik rijd zonder probleem 450km op een volle batterij bij deze temperaturen. Ik haal zelfs de wltp opgave als ik wat moeite doe denk ik :-)
Met deze temperaturen is dat ook heel goed te doen hoor, als je een beetje slim rijdt.
Maar bij 4 graden, harde tegenwind en veel regen gaat de range wel rap naar beneden hoor.

Met een pas van de zaak maakt het niet uit of je 130 rijdt, dus een lagere range doet er dan minder toe.
Als het eigen kosten zijn loont slim rijden wel degelijk.
Bij 120/130 km per uur zal je zo naar een range van 350/300 gok ik.
Ik zit na 1 jaar rijden en 30.000 kilometer op een langdurig gemiddelde van 16,6 kWh/100 km.
Prima te doen dus. Nu alleen nog van die 3608 af zien te komen. 😋
Maar hoe langer dat duurt hoe banger ik word dat de early adapters dikke pech hebben. Afgelopen weken 5x thuisadres moeten invoeren (soms 2x per dag), en dagenlang geen satelliet kaarten, geen app contact, niks nada noppes etc. Triest.

Maar verder is de Q4 helemaal prima. Toen ik ‘m vorig jaar mei bestelde had ik nooit kunnen denken dat het inruilen van een diesel van 6 jaar oud zo’n verstandige beslissing was. Naar nu blijkt was ik precies op tijd.
‘Saved by the bell’ zal ik maar zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door dolfg op 30-10-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
https://www.autovisie.nl/...n-touchpads-op-het-stuur/

Dan zal de Q4 facelift ook niet lang op zich laten wachten gezien dezelfde techniek van knoppen op het stuur en de kritiek over materiaalgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Zijn er nog mensen hier geïnteresseerd in het permanent uitzetten van de privacy popup bij het starten en het onthouden van de lane assist instelling? Beide kun je met OBDeleven voor elkaar krijgen, dan post ik even hoe je dat doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Msts op 31-10-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Maurice- schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:49:
https://www.autovisie.nl/...n-touchpads-op-het-stuur/

Dan zal de Q4 facelift ook niet lang op zich laten wachten gezien dezelfde techniek van knoppen op het stuur en de kritiek over materiaalgebruik.
Ik vind die touchpads op het stuur nog niet eens zo vervelend. Wat ik wel vervelend vind is (bij de golf 8 onder andere) de touchbediening voor climate control en het panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Geen Q4 maar een A3 (maar heb misschien zicht op een nieuwe lease-Q4 binnenkort, vandaar mijn aanwezigheid hier).

PreSense popt om het uur wel een keer op, meestal zonder te remmen maar wel voor triviale scenario's zoals het naderen van een stilstaande rij wagens omdat hij niet weet dat ik op het laatste moment van rijbaan wil veranderen naar een afslagstrook.

Een keer dacht PreSense dat de bodem van een uitrit een muur was en ging ie gigantisch op de rem staan. Al mijn spullen overhoop en ik een blauwe plek door de rand van het dashboard.

Naast dit probleem krijg ik ook regelmatig bij filerijden een pieptoon van de parkeerassistent die denkt dat er opeens uit het niets een paal verschenen is vlak voor mijn bumper. Geen idee wat hier aan de hand is.

Dus goed nieuws: je bent niet de enige! Slecht nieuws: Welkom bij Audi!

(Er is weliswaar een optie in de boordcomputer om PreSense wat milder af te stellen, maar ja, je weet nooit dat het na 500x vals alarm dan toch eenmaal op tijd remt wanneer die kleuter van achter een camionet opduikt.......)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 09:32
Msts schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:58:
Zijn er nog mensen hier geïnteresseerd in het permanent uitzetten van de privacy popup bij het starten en het onthouden van de lane assist instelling? Beide kun je met OBDeleven voor elkaar krijgen, dan post ik even hoe je dat doet.
Ja graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Graag! Dan nog even iemand in of rondom Zwolle vinden die dat (tegen betaling) wil doen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Uitzetten van privacy popup! Heel graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Msts
Uitzetten Privacy Popup (via OBDeleven dongle en app) bij starten van de auto:

1) Start de auto
2) Zorg dat de popup in beeld staat
3) voer onderstaande stappen uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruJSW1om-cl43wTGodEUCDms8Rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WghHiHGZCwkycAUu7QwRUaB4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffrl9tF4WZjE67cR1xwan0kKR80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbfOexzpaYPbTG65P3DC38az.jpg?f=fotoalbum_large

Zoeken naar RSE_function_Configuration en onderstaande adaptation kiezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TysQnFnkUTFtSHqvnL3SoVr3RU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IdST03kI5BTqr3z5JxAVkA3.jpg?f=fotoalbum_large
Laatste 2 opties in de lijst aanpassen naar waardes in de foto.

Dit opslaan.

Als het goed is verdwijnt dan de popup meteen.
Weer uit de module gaan in de app , de auto verlaten en op slot doen. Zou nu niet meer moeten verschijnen bij opnieuw starten.

Voor het onthouden van de lane assist setting :

Module A5 --> Long coding --> configuration_for_lane_departure_warning_kl15 --> last_setting

Opslaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Msts op 31-10-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Msts schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:02:

1) Start de auto
2) Zorg dat de popup in beeld staat
3) voer onderstaande stappen uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoeken naar RSE_function_Configuration en onderstaande adaptation kiezen:
[Afbeelding]
Laatste 2 opties in de lijst aanpassen naar waardes in de foto.

Dit opslaan.

Als het goed is verdwijnt dan de popup meteen.
Weer uit de module gaan in de app , de auto verlaten en op slot doen. Zou nu niet meer moeten verschijnen bij opnieuw starten.

Module A5 --> Long coding --> configuration_for_lane_departure_warning_kl15 --> last_setting

Opslaan.
Top! En lampen altijd aan is ook iets dat ik graag laat instellen. Wijst dat voor zich?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msts
Volgens mij kan dat via de zogenaamde 'one click apps' binnen de OBDeleven app. Ik heb mijn achterlicht ook altijd aan met DRL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAXdFtbnbZZljaf0GQe2Sw74aMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2b3RoHpqNo346qynqFYLO1gY.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Msts op 31-10-2022 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
Kun je een advies geven welk OBDeleven apparaat ik moet aanschaffen? Dan koop ik dit en wil ik dit zeker even instellen. Hartelijk dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msts
Als je een android device hebt kun je de goedkope dongle kopen van 39,99 je hebt voor long coding wel een pro account nodig. Voor ios heb je de next gen versie nodig. Die kan ook bmw coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Gisteren zijn mijn banden van zomer naar All Season aangepast via Euromaster (op last van LM). Vreemde is echter dat ik nu in B bij snelheden boven 100 km/h niet meer afrem bij loslaten / minder druk op pedaal, maar ik coast. Alsof ik in D zit. Onder 100 remt hij wel af.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:32
DmC1982 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:01:
Kun je een advies geven welk OBDeleven apparaat ik moet aanschaffen? Dan koop ik dit en wil ik dit zeker even instellen. Hartelijk dank!
Op dit moment (alleen vandaag nog geldig) is er een halloween aanbieding op de site van OBDeleven met 35% korting op een pro bundel.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Wat zou er aan de hand zijn als je 18 keer per dag via de app bericht krijgt dat ‘de klimaatregeltimers zijn ingesteld’?
De app werkt tenminste wel! 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
Isheara schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:39:
[...]

Op dit moment (alleen vandaag nog geldig) is er een halloween aanbieding op de site van OBDeleven met 35% korting op een pro bundel.
Ik had al een gewone besteld. Ik heb wel ergens een Android tablet liggen :)
Welke opties kan ik uitvoeren? wat zijn de leukste?

- Achterlicht altijd aan.
-Popup melding bij het aanzetten van de auto uitschakelen
-video's kijken?
Wat nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DmC1982 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:34:
[...]

-video's kijken?
Wat nog meer?
Wat mij het meeste 'plezier' brengt is het rechts kunnen inhalen op de ACC.
En het piepje bij ver/ontgrendelen.

(Disclaimer: dit is op de fat).

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38
dolfg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:25:
Wat zou er aan de hand zijn als je 18 keer per dag via de app bericht krijgt dat ‘de klimaatregeltimers zijn ingesteld’?
Ik kreeg eerder vandaag ook 2x een melding. Twijfelde al of ik misschien per ongeluk iets geactiveerd had via de Audi-app op m'n Watch, maar dat was dus niet zo... Ach, zo blijven ze ons verrassen >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
Msts schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:02:

<knip>

Opslaan.
Bedankt voor de tip(s). Gisteren heeft een collega met ODBeleven dit op mijn Q4 gedaan. Ging prima!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
Dean Martin schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:43:
[...]

Wat mij het meeste 'plezier' brengt is het rechts kunnen inhalen op de ACC.
En het piepje bij ver/ontgrendelen.

(Disclaimer: dit is op de fat).
Piepje bij ver/ontgrendelen klinkt goed. Kan dat bij elke Q4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBruining
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-11-2023
Ja hoor...weer geen bereik. Heeft het een week gedaan na zekering 5 loshalen 😬😭 Dus geen draadloze Apple Car Play/Android Auto en geen app functies. Zijn er mensen die werkelijk iedere week zelf een zekering lostrekken om de MMI weer aan de praat te krijgen 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KavuVD8PmRDLQT3k9G3_Xwsrjns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTh3a4RXYWfH4Ok0aMIXhymN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Hier geen problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
RBruining schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:58:
Ja hoor...weer geen bereik. Heeft het een week gedaan na zekering 5 loshalen 😬😭 Dus geen draadloze Apple Car Play/Android Auto en geen app functies. Zijn er mensen die werkelijk iedere week zelf een zekering lostrekken om de MMI weer aan de praat te krijgen 😎[Afbeelding]
Heb ook voor het eerst sinds lange tijd weer storing, zelfde error meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Kan ik die handen aan het stuur / opletten warning uitzetten via ODB? Die is echt supergevoelig en irritatie #1. Soms krijg ik hem 10x op rij en soms niet terwijl ik mijn stuur echt niet anders vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
sohus schreef op donderdag 3 november 2022 @ 01:02:
Kan ik die handen aan het stuur / opletten warning uitzetten via ODB? Die is echt supergevoelig en irritatie #1. Soms krijg ik hem 10x op rij en soms niet terwijl ik mijn stuur echt niet anders vasthoud.
Denk dat dat ook door de lane assist wordt gestuurd, probeer die eens uit te zetten om te kijken of je de meldingen dan niet meer krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 17:55
dolfg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:25:
Hier gisteren ook. Prutsers zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
DmC1982 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:34:

-video's kijken?
Wat nog meer?
bv.
Derde remlicht bij geopende kofferbak
Dagrijverlichting opties via scherm instellen
parkeerverlichting beide kanten lichten aan

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
Isheara schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:39:
[...]

Had ik het maar wel gedaan. Ik denk, ik koop wel een budget apparaat, gebruik de android tablet, stel het in en klaar is Kees. Nou, niet helemaal. Ik moest nog credits kopen, doe meteen 100 credits en bij het willen aanpassen van de meldingen moest ik ook minimaal een PRO versie hebben. Ook maar bijgekocht voor 64,99 :)
Aanpassen locken/unlocken met de toeter. 50 credits, werkt niet. Aanpassen naar (alarm) sound. Weer 50 credits, succesvol aangepast, maar ik hoor weer niks. Dag 100 credits. haha!
Credits bijgekocht voor de achterverlichting altijd aan en de melding weg bij het opstarten. Dit lijkt gelukt te zijn :) Toch best wel blij dat deze melding weg is. Zo nog even de lane assist proberen :)

producten aanbieden op het forum is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 03-11-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Sinds maandag all season-banden (Michelin CrossClimate) er onder, maar merk dat verbruik flink slechter is. Ook vandaag met 15 graden en minder wind dan afgelopen dagen, is verbruik > 20 (snelweg 110) waar dit tot de wissel flink lager was.

Iemand anders soortgelijke ervaring met all seasons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Ah dat is het. De winterbanden zitten er net onder en het verbruik neemt toe. Zo’n 50 kilometer per tank in mindering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:05
Ikzelf vermoed dat de lagere (nachtelijke) temperaturen van deze week daar merendeels debet aan zijn.
Rij nog steeds op de zomerbanden en zie sinds maandag zeker in de ochtend een redelijk hoger verbruik.
Het accu pakket en het interieur moeten eerst op temperatuur gebracht worden.
Maar de cross-climate en winterbanden zullen zeker ook een aandeel hebben in het toegenomen verbruik.

[ Voor 22% gewijzigd door deboss65 op 04-11-2022 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
ik ben nu juist zuiniger gaan rijden met mijn winterbanden :)
Maar dat komt doordat de winterbanden om de standaard 19" velg liggen! De zomer banden zijn "iets" groter en breder :+

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:59:
Ah dat is het. De winterbanden zitten er net onder en het verbruik neemt toe. Zo’n 50 kilometer per tank in mindering.
Klopt, sinds het wat kouder geworden is, ben ik van 16 a 18 kwh per 100km naar 19 a 21 kwh gegaan... heeft dus echt puur met de temperatuur te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Wat ik trouwens echt geweldig vind is de recuperatieassistent. De auto ziet precies het verkeer voor zich en remt al af op de motor als de bestuurder voor je begint te remmen. Zodoende hoef je zelf maar een beetje bij te remmen. Ik was er echt van onder de indruk hoe goed dat werkt. Ik rijd dus altijd gewoon in D met die assistent aan. Heerlijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Vandaag was het verbruik weer beter. Denk toch echt dat de combi flinke tegenwind en regen de grootste boosdoeners zijn.
@SWIGGA Is de recuperatieassistent feitelijk adaptive cruise control of weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:08:
Vandaag was het verbruik weer beter. Denk toch echt dat de combi flinke tegenwind en regen de grootste boosdoeners zijn.
@SWIGGA Is de recuperatieassistent feitelijk adaptive cruise control of weer iets anders?
Das weer iets anders, ik was er niet van op de hoogte. Bij acc remt de auto volledig tot stilstand desnoods, dat is bij de actieve recuperatieassistent niet het geval. Je moet dus zelf nog een beetje bijremmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
SWIGGA schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:36:
Wat ik trouwens echt geweldig vind is de recuperatieassistent. De auto ziet precies het verkeer voor zich en remt al af op de motor als de bestuurder voor je begint te remmen. Zodoende hoef je zelf maar een beetje bij te remmen. Ik was er echt van onder de indruk hoe goed dat werkt. Ik rijd dus altijd gewoon in D met die assistent aan. Heerlijk :-)
Helemaal eens! Als je hiermee een beetje anticipeert op de situatie voor je (rotondes, verkeer dat van snelheid mindert etc.), dan rijdt dit heel prettig en hoef je in veel gevallen niet/nauwelijks zelf bij te remmen. Ik was dit al gewend van m'n vorige VW ID.3 en in de Q4 ben ik het gewoon blijven gebruiken. Geen merkbaar verschil tussen beide wagens.

Ben normaliter een behoorlijke ACC-gebruiker, maar in de bebouwde kom geef ik nog wel eens zelf 'stroom' en dan komt deze functie goed van pas. Dit gaat dan hand in hand met het 'groene pedaal-icoontje' in de HUD, bij naderen van rotondes, afslagen e.d.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
MetaalMan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:28:
[...]

Helemaal eens! Als je hiermee een beetje anticipeert op de situatie voor je (rotondes, verkeer dat van snelheid mindert etc.), dan rijdt dit heel prettig en hoef je in veel gevallen niet/nauwelijks zelf bij te remmen. Ik was dit al gewend van m'n vorige VW ID.3 en in de Q4 ben ik het gewoon blijven gebruiken. Geen merkbaar verschil tussen beide wagens.

Ben normaliter een behoorlijke ACC-gebruiker, maar in de bebouwde kom geef ik nog wel eens zelf 'stroom' en dan komt deze functie goed van pas. Dit gaat dan hand in hand met het 'groene pedaal-icoontje' in de HUD, bij naderen van rotondes, afslagen e.d.
Ja ik was het nog niet gewoon. Het was voor mij persoonlijk iets waar ik het meest van 'onder de indruk' was :-) lekker uitbollen in D en die assistent erbij en af en toe beetje bij remmen. Het geeft een enorm hoog comfort qua rijden. Het is ook niet te sterk of te zwak naar mijn gevoel. Gewoon perfect en op die manier past de auto zichzelf al wat aan qua snelheid met het andere verkeer. Ook bij rotondes zo idd! Ga ik nooit meer willen missen die functie en echt wel benoemenswaardig! Hebben alle elektrische auto's dit of enkel de modellen van VAG? Volgens mij zat het niet op bv een kia ev6, maar ik kan fout zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Heeft iemand tips om het laden van de Q4 te kunnen plannen? De app heeft, voor zover ik weet, geen functie om te laden volgens een tijdplanning.

Met de huidige energietarieven loont het wel om alleen in daluren te laden. Ik heb een Alfen Eve Single Pro die gekoppeld is aan E-Flux en ik laad met zakelijke pas.

Uiteraard kan ik natuurlijk pas tijdens daluren de auto aan de lader hangen, maar je zou zeggen dat dat een stuk slimmer moet kunnen. Het liefst hang ik de auto bij thuiskomst aan de kabel en begint ie pas daadwerkelijk te laden op een ingesteld tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
boyd91 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:10:
Heeft iemand tips om het laden van de Q4 te kunnen plannen? De app heeft, voor zover ik weet, geen functie om te laden volgens een tijdplanning.

Met de huidige energietarieven loont het wel om alleen in daluren te laden. Ik heb een Alfen Eve Single Pro die gekoppeld is aan E-Flux en ik laad met zakelijke pas.

Uiteraard kan ik natuurlijk pas tijdens daluren de auto aan de lader hangen, maar je zou zeggen dat dat een stuk slimmer moet kunnen. Het liefst hang ik de auto bij thuiskomst aan de kabel en begint ie pas daadwerkelijk te laden op een ingesteld tijdstip.
Ik regel het bij dezelfde paal via de app van Vattenfal, wat mijn admin is.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik doe het met de Wallbox pulsar plus ook via de app van de lader. Om 23.05 starten en dan klaar de volgende ochtend. Ik plug de kabel om 21.00 uur ofzo in. En dan zegt de Audi app dat er een technische fout is en laden niet kan starten. En dat klopt natuurlijk.
En dan om 23.05 uur, Ping! Van compleet leeg naar vol kost me dan 17.11 euro ex 9% btw (22 ct per kWh)
Keurig dus.
Naar werk heen en weer (100 kilometer) kost me dan 4,25 en levert 19 euro op. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09

Kun je in de auto zelf instellen als die eenmaal aan de lader zit. En dat houdt hij daarna voor die lokatie vast, tenzij je de timerfunctie uitschakelt. Bij mij staat het standaard op laden tussen middernacht en 8.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Vandaag 260km gereden. 90% autostrade aan 120km/u vaak. Kostte me 73% batterij met de 40 e-tron 🙃 jammer dat het verbruik zo snel de hoogte in gaat als de snelheid wat hoger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:40:
Vandaag 260km gereden. 90% autostrade aan 120km/u vaak. Kostte me 73% batterij met de 40 e-tron 🙃 jammer dat het verbruik zo snel de hoogte in gaat als de snelheid wat hoger is...
Maar het valt daarboven relatief mee.
Vorige week met de fat naar Berlijn geweest. Waar ik op de heenweg netjes 130 max heb gereden heb ik op de terugweg flinke stukken 170-180 gereden. Ik stond iets langer bij de (3) laders, maar nauwelijks merkbaar eigenlijk. Gelijke omstandigheden overigens.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48

Dat kan met de stekker app. Moet je je laadpaal via eflux koppelen. Net gedaan en werkt top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
EV_Eric schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:18:
[...]

Kun je in de auto zelf instellen als die eenmaal aan de lader zit. En dat houdt hij daarna voor die lokatie vast, tenzij je de timerfunctie uitschakelt. Bij mij staat het standaard op laden tussen middernacht en 8.00.
Maar niet als je met de gebrekkige software versie (3608) moet rondrijden zoals velen onder ons... Het staat wel mooi in de handleiding maar het is er gewoon niet. Ik heb er helaas zo eentje en ook via de laadpaal kan ik het niet instellen (wordt beheerd door leasing maatschappij en kan ik niet op ingrijpen). De app 'Stekker' ook al uitgetest maar doet het ook niet in combinatie met die oude software. Kortom, ik kan volgens mij niet anders dan 's avonds terug naar buiten te gaan om de auto in te pluggen als ik vertraagd wil opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
Babavers schreef op zondag 6 november 2022 @ 01:04:
[...]

Maar niet als je met de gebrekkige software versie (3608) moet rondrijden zoals velen onder ons...
Ai, ik lees al even mee, maar dat had ik nog niet begrepen.
Dat brengt me wel op een ander idee: als functies die in de handleiding staan beschreven niet werken is dan juridisch gezien een ingebrekestelling niet mogelijk? Oplossen of compensatie betalen dus. Ik kan me niet herinneren gelezen te hebben dat bij iemand succesvol een update heeft plaatsgevonden van die 3608 versie. Als dat klopt, vraag Ik me meteen ook af of de update überhaupt wel kan softwarematig of dat de update aan de hardware gekoppeld is: het grotere scherm betekent dan de nieuwe versie? Als dat zo zou zijn, kan Audi dus alleen maar updaten door de hele mmi te vervangen. Zullen zij niet op zitten te wachten, maar dat hoeft niet probleem klant te zijn. Gevalletje rechtsbijstand desnoods.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
EV_Eric schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:07:
[...]

Ai, ik lees al even mee, maar dat had ik nog niet begrepen.
Dat brengt me wel op een ander idee: als functies die in de handleiding staan beschreven niet werken is dan juridisch gezien een ingebrekestelling niet mogelijk? Oplossen of compensatie betalen dus. Ik kan me niet herinneren gelezen te hebben dat bij iemand succesvol een update heeft plaatsgevonden van die 3608 versie. Als dat klopt, vraag Ik me meteen ook af of de update überhaupt wel kan softwarematig of dat de update aan de hardware gekoppeld is: het grotere scherm betekent dan de nieuwe versie? Als dat zo zou zijn, kan Audi dus alleen maar updaten door de hele mmi te vervangen. Zullen zij niet op zitten te wachten, maar dat hoeft niet probleem klant te zijn. Gevalletje rechtsbijstand desnoods.
En het is niet alleen dat wat ontbreekt. Er is ook geen gebruikersmanagement. Wij zijn allemaal gastgebruiker in onze auto waardoor we die privacy-melding niet permanent uit kunnen schakelen. Staat ook in de handleiding, maar is er niet. Om nog maar te zwijgen over de bugs.

Wat je suggereert is al zo dikwijls gebeurd, maar als individu sta je nergens. Die advocatenkosten wil niemand betalen denk ik. Men zou zich moeten groeperen, maar dan moet natuurlijk iemand aan de kar trekken. Bovendien heeft niemand van ons een contract met Audi, maar wel met een dealer. je moet dus je dealer in gebreke stellen en dan wordt groeperen al een heel stuk moeilijker. En daar komt ook nog bij dat heel wat van die auto's geleased worden. In dat geval zijn de LM-en dus eigenaars en als individu kan je dan dus niet Audi, noch de dealer in gebreke stellen maar wel de LM. Dan krijg je dus nog eens een tussenstap naar Audi toe. Begin er maar aan.... 8)7
Het beste zou nog zijn als een of andere journalist in een gerenommeerd auto-tijdschrift er een artikel aan zou wijden, maar ook dat zal niet gebeuren. Een journalist die zoiets doet pleegt professionele zelfmoord, want wordt bij een volgend persmoment dan gewoon niet meer uitgenodigd.
Het is vechten tegen de bierkaai...
Ik denk dat we helaas niet meer kunnen doen dan in fora als deze Audi zo vaak en zo veel mogelijk door het slijk te trekken. En ons ongenoegen uiten naar de dealers in de hoop dat ook zij het probleem inzien en druk uitoefenen naar 'God' in Duitsland. En nadien nooit meer een Audi kopen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023

Vaak kun je dit in de instelling van je laadpaal regelen. Bij Shell recharge iig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Babavers schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:21:
[...]

En het is niet alleen dat wat ontbreekt. Er is ook geen gebruikersmanagement. Wij zijn allemaal gastgebruiker in onze auto waardoor we die privacy-melding niet permanent uit kunnen schakelen. Staat ook in de handleiding, maar is er niet. Om nog maar te zwijgen over de bugs.

Wat je suggereert is al zo dikwijls gebeurd, maar als individu sta je nergens. Die advocatenkosten wil niemand betalen denk ik. Men zou zich moeten groeperen, maar dan moet natuurlijk iemand aan de kar trekken. Bovendien heeft niemand van ons een contract met Audi, maar wel met een dealer. je moet dus je dealer in gebreke stellen en dan wordt groeperen al een heel stuk moeilijker. En daar komt ook nog bij dat heel wat van die auto's geleased worden. In dat geval zijn de LM-en dus eigenaars en als individu kan je dan dus niet Audi, noch de dealer in gebreke stellen maar wel de LM. Dan krijg je dus nog eens een tussenstap naar Audi toe. Begin er maar aan.... 8)7
Het beste zou nog zijn als een of andere journalist in een gerenommeerd auto-tijdschrift er een artikel aan zou wijden, maar ook dat zal niet gebeuren. Een journalist die zoiets doet pleegt professionele zelfmoord, want wordt bij een volgend persmoment dan gewoon niet meer uitgenodigd.
Ik denk dat we helaas niet meer kunnen doen dan in fora als deze Audi zo vaak en zo veel mogelijk door het slijk te trekken. En ons ongenoegen uiten naar de dealers in de hoop dat ook zij het probleem inzien en druk uitoefenen naar 'God' in Duitsland. En nadien nooit meer een Audi kopen !!!
Bij Pouw krijg ik na elke werkplaatsbezoek een survey over de ervaring bij de dealer en kwaliteit van de Audi zelf. Volgens de dealer neemt Audi geen genoegen met cijfers onder de 9 (Amerikaanse meetmethode) dus die kunnen ze krijgen en plemp ik de vragen over kwaliteit altijd vol met alle gebreken én beloftes die niet zijn nagekomen.

Dit schema van Audi zelf laat weinig tot de verbeelding over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBCsw_asnzQrLJgJg2n7rpkOSH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTYHDCGHevVO7dIUfHHL1evh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01
Maurice- schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:37:
Bij Pouw krijg ik na elke werkplaatsbezoek een survey over de ervaring bij de dealer en kwaliteit van de Audi zelf. Volgens de dealer neemt Audi geen genoegen met cijfers onder de 9 (Amerikaanse meetmethode) dus die kunnen ze krijgen en plemp ik de vragen over kwaliteit altijd vol met alle gebreken én beloftes die niet zijn nagekomen.
Ik heb mijn Q4 inmiddels een jaar en kreeg daarop een mail van de verkoopafdeling van mijn dealer met de vraag of ik tevreden ben. Ik heb hierop geantwoord dat ik heel tevreden ben over de hardware van de Q4, maar dat ik heel erg ontevreden ben over de software. Hierbij ook alle problemen opgesomd waar ik al een jaar tegenaan loop; alle bugs, alle functionaliteiten die niet werken, de beloofde "week 48 2021" update die nooit kwam, etc... Zeg maar alles wat iedereen met 3608 hier dagelijks ervaart.

Als reactie daarop is er nu een afspraak ingepland voor begin december waarbij ze de Q4 de hele dag nodig hebben om deze problemen op te lossen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat ze precies gaan doen, dus of er een update klaar staat, of dat ze de bestaande 3608 software opnieuw gaan inspoelen. Ze hebben ook de login gegevens van de myAudi app nodig, omdat een aantal dingen die ze gaan doen samenhangen met de app.

Ik kan jullie helaas pas over een maand vertellen of wat ze gaan doen de issues daadwerkelijk oplost. Of ik straks een nieuwe versie van de software draai, of gewoon nog 3608 maar dan "vers" ingespoeld. Maar het heeft dus wel degelijk zin om bij jullie dealers aan te blijven geven wat de software problemen zijn. Ik verwacht niet dat ze een monteur een hele dag inplannen om aan een auto te werken als ze van tevoren al zeker weten dat ze het probleem toch niet gaan verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:47
Babavers schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:21:
[...]

Bij mij zei de dealer dat er nog geen nieuwe update is voor mijn Q4 met 3608 en ze weten ook niet weten wanneer en of er een update komt. Ik heb nu officiële klacht ingediend via LM dat ik verwacht dat de bugs opgelost worden binnen een redelijke termijn. Ik raad iedereen aan om officiële klacht in te dienen bij LM of zelf via rechtsbijstand. Hopelijk krijgen we hiermee Audi/Pon in beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Jorik schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:14:
[...]
Ik heb mijn Q4 inmiddels een jaar en kreeg daarop een mail van de verkoopafdeling van mijn dealer met de vraag of ik tevreden ben. Ik heb hierop geantwoord dat ik heel tevreden ben over de hardware van de Q4, maar dat ik heel erg ontevreden ben over de software. Hierbij ook alle problemen opgesomd waar ik al een jaar tegenaan loop; alle bugs, alle functionaliteiten die niet werken, de beloofde "week 48 2021" update die nooit kwam, etc... Zeg maar alles wat iedereen met 3608 hier dagelijks ervaart.

Als reactie daarop is er nu een afspraak ingepland voor begin december waarbij ze de Q4 de hele dag nodig hebben om deze problemen op te lossen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat ze precies gaan doen, dus of er een update klaar staat, of dat ze de bestaande 3608 software opnieuw gaan inspoelen. Ze hebben ook de login gegevens van de myAudi app nodig, omdat een aantal dingen die ze gaan doen samenhangen met de app.

Ik kan jullie helaas pas over een maand vertellen of wat ze gaan doen de issues daadwerkelijk oplost. Of ik straks een nieuwe versie van de software draai, of gewoon nog 3608 maar dan "vers" ingespoeld. Maar het heeft dus wel degelijk zin om bij jullie dealers aan te blijven geven wat de software problemen zijn. Ik verwacht niet dat ze een monteur een hele dag inplannen om aan een auto te werken als ze van tevoren al zeker weten dat ze het probleem toch niet gaan verhelpen.
Ik doe hetzelfde met mijn dealer maar die blinkt uit in stilzwijgen (Delorge Hasselt). Diverse mails, telefoons en ook reacties na werkplaats bezoeken (al 2 maal airco problemen gehad) zijn niet mis te verstaan, maar de reactie is nul komma nul ondanks het feit dat ik ook het gebrek aan communicatie aanklaag naast alle technische mankementen. Het lijkt hun niet te interesseren.

Anyway, keep us posted!! Ondertussen volg ik ook iemand op een Duits forum die een gelijkaardige afspraak heeft. Komende week op 11/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 17:55
Heeft iemand tips om het laden van de Q4 te kunnen plannen? De app heeft, voor zover ik weet, geen functie om te laden volgens een tijdplanning. Met de huidige energietarieven loont het wel om alleen in daluren te laden. Ik heb een Alfen Eve Single Pro die gekoppeld is aan E-Flux en ik laad met zakelijke
Ik heb een Easee laadpaal aan huis en ik kan de auto bij thuiskomst aansluiten zonder dat de paal direct gaat laden. Ik kan handmatig via de app starten of bijvoorbeeld via een in te stellen schema met tijdvakken. Ideaal met mijn Tibber dynamisch contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
De stekker app ondersteund de Q4 ook niet meer nu zag ik.... beetje jammer die deed het eerst wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
SWIGGA schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:07:
[...]

Ja ik was het nog niet gewoon. Het was voor mij persoonlijk iets waar ik het meest van 'onder de indruk' was :-) lekker uitbollen in D en die assistent erbij en af en toe beetje bij remmen. Het geeft een enorm hoog comfort qua rijden. Het is ook niet te sterk of te zwak naar mijn gevoel. Gewoon perfect en op die manier past de auto zichzelf al wat aan qua snelheid met het andere verkeer. Ook bij rotondes zo idd! Ga ik nooit meer willen missen die functie en echt wel benoemenswaardig! Hebben alle elektrische auto's dit of enkel de modellen van VAG? Volgens mij zat het niet op bv een kia ev6, maar ik kan fout zijn...
Op de EV6 (en Ioniq 5) is dit de 'Auto'-recuperatie stand. Die kun je dan nog op Auto-1/2/3 zetten afhankelijk van hoe 'sterk' je wilt dat hij afremt (of eigenlijk uitrolt). Maar Auto-1 klinkt als het meest vergelijkbaar met wat je beschrijft.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:57
Ik had voor morgen eigenlijk een garageafspraak staan voor het gebrek aan wireless carplay/connectiviteit, omdat dit zichzelf opgelost heeft belde ik net om de afspraak af te zeggen. Heb gelijk even doorgevraagd naar een eventuele update voor de 3608-auto's maar hier hebben ze helaas nog geen nieuws over ontvangen vanuit Audi..
Pagina: 1 ... 103 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.