Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
De reactie ''we gaan je auto een hele dag bekijken en de software problemen proberen op te lossen'' heb ik meermaals gehad. Het is een fabeltje kan ik uit ervaring melden. En ik kwam er laatst nog achter ook dat ze de vervangende auto gewoon doorbelast hebben 8)7 8)7

Dus..

Ik ben een van de gebruikers die door heeft gezet op basis van de missende functies en software problemen, en missende hardware voor het verwarmen van de accu (deze slaan vele gebruikers over merk ik hier, echter van essentieel belang om snel te kunnen laden straks in de winter) en daarmee de dealer zo ver gekregen dat mijn Q4 retour gaat naar Audi.
Er staat ondertussen een Amerikaan in bestelling bij de LM _/-\o_ :9~ .

[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 07-11-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37
Zo weer wat mooie nieuwe functies voor de gelukkigen met de al flawless software.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYyaGDM4Hjupu766O_6Q95psdwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cP0a9rQ0ydhFB3zdsl4HaBht.jpg?f=fotoalbum_large

En na het updaten raad je het al: de app werkt niet meer. Top!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6LwClCjZT9gerO2zX9q7L9p9Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzHirEsU81Ie1dywLwCKn9ZQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 07-11-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:47
Maurice- schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:21:
Zo weer wat mooie nieuwe functies voor de gelukkigen met de al flawless software.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt slecht hè. De Apple Watch werkt nog wel gewoon door bij mij na de update. Dus Audi app dev team fucked up again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Ik vraag me af met zijn hoevelen we zijn met de 3608 software. Mogelijk dat we samen wat sterker staan. Ook ik ben de reacties van Audi beu. Feit is dat er nu een jaar lang alleen maar fabeltjes verteld worden. Ook mijn auto is 2 keer een dag (!) terug geweest naar twee verschillende Audi dealers. Bij het laatste bezoek vertelde de dealer doodleuk dat de auto helemaal geen gebruikersbeheer heeft en het dus met deze hardware (MMI) niet opgelost gaat/kan worden. Hij kwam met de optie die Nismod heeft doorgevoerd. Procedure in gang zetten om auto in te leveren omdat hij niet voldoet aan specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Travish schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:55:
Ik vraag me af met zijn hoevelen we zijn met de 3608 software. Mogelijk dat we samen wat sterker staan. Ook ik ben de reacties van Audi beu. Feit is dat er nu een jaar lang alleen maar fabeltjes verteld worden. Ook mijn auto is 2 keer een dag (!) terug geweest naar twee verschillende Audi dealers. Bij het laatste bezoek vertelde de dealer doodleuk dat de auto helemaal geen gebruikersbeheer heeft en het dus met deze hardware (MMI) niet opgelost gaat/kan worden. Hij kwam met de optie die Nismod heeft doorgevoerd. Procedure in gang zetten om auto in te leveren omdat hij niet voldoet aan specificaties.
Een petitie starten (zoals de 50+ Zweden laatst deden) en indienen bij Audi Nederland is een optie. Maar ben bang dat ze niet erg onder de indruk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:58
Er loopt al een petitie via de Q4 facebook pagina:

https://www.petities.com/...i_netherlands_and_audi_ag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:30
Geen Facebook, maar ik ondersteun de petitie. AL heb ik het wel opgegeven dat dit ooit gaat veranderen. Zoals al eerder gemeld heb je als leasert geen sterke positie in dit verhaal. De leasmij boeit het helemaal niets, de dealer kijkt je glazig aan als je hierover begint en boeit het nog minder. En Audi? Die wacht gewoon tot de storm overgaat van die paar zeikers met oude software...
¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Hoe laden de Q4 rijders hun auto hier op? Ik rij elke dag ongeveer 35 procent van de batterij op. Zouden jullie dan elke dag een beetje bijladen tot 80 procent of om de 2 dagen en dan een lange tijd? Wat is het beste voor de batterij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
https://www.petities.com/...i_netherlands_and_audi_ag
zojuist deze getekend. Iets moet er gebeuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:05
SWIGGA schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:25:
Hoe laden de Q4 rijders hun auto hier op? Ik rij elke dag ongeveer 35 procent van de batterij op. Zouden jullie dan elke dag een beetje bijladen tot 80 procent of om de 2 dagen en dan een lange tijd? Wat is het beste voor de batterij?
Ik laad tot 100%. Rij ook minimaal 100 km. per dag dus de avond na het laden is ie op de gewenste 80%.
Ik laad 2x per week. Kan nu nog 430 km rijden op 1 lading, was afgelopen zomer 470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:57:
[...]

Ik laad tot 100%. Rij ook minimaal 100 km. per dag dus de avond na het laden is ie op de gewenste 80%.
Ik laad 2x per week. Kan nu nog 430 km rijden op 1 lading, was afgelopen zomer 470.
Dus als ik het goed begrijp, rij je verder tot onder 20% om dan terug volledig op te laden? Ik heb max 90 procent ingevoerd en laad telkens bij vanaf ik op 40 a 50% kom dus ik laad dan 3 keer per week. Geen idee wat het beste is voor de batterij, mijn of jouw tactiek 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38
Ik heb geen vast laad-patroon. Het ligt er aan wat voor ritten ik de komende dag(en) verwacht te maken. Aan de hand daarvan bepaal ik of ik 'm op kantoor aan de stekker hang of een dag (of twee) oversla. Mijn woon-werk is 50km p/dag. In een gemiddelde week laad ik waarschijnlijk 1-2 keer bij en komt de batterij niet onder de 60-70%. Ik laad altijd tot 100%.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 15-09 22:58
Maurice- schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:21:
Zo weer wat mooie nieuwe functies voor de gelukkigen met de al flawless

Op mijn iPad werkt 4.13 wel, op mijn Oneplus 8pro niet…. Ook gemeld aan digitalsupport@audi.de maar nog geen reactie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Verkeerd gequote was eigenlijk voor @SWIGGA bedoeld
dolfg schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:57:
[...]

Een accu heeft een max aantal laadcycli. Een volledige laadcyclus is van 100 naar 0 en dan weer opladen naar 100.

Van 80 naar 50 en weer terug is 30; is dus iets minder dan 1/3 laadcycli.

En hoeveel laadcycli kan een accu aan? Hangt af van gebruik van de accu. Steeds van 100 naar 0 en weer terug levert minder cycli op dan van 80 naar 20 en weer terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ypfKzIHkJFMkdE6ePrgnos1yxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqYtyJMYisO8kqVTjIq5kk8q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
SWIGGA schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:25:
het eerste wat mijn manager zei toen ik voor elektrisch ging.

ALTIJD LADEN ALS JE KAN LADEN. je weet nooit waar de dag van morgen je naar toe brengt.

Medische noodsituaties of werk situaties kunnen altijd voorkomen en fijn dat de auto dan vol is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MiIan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-09-2023
Het beste voor een accu is om op 50% te zitten, precies in het midden.
Zelf laad ik meestal tot 80% en als ik de accu weer onder de 20% heb gereden ga ik weer laden.
Tot 100% laad ik alleen als ik weet dat ik het nodig heb en rijd ik gelijk na de laadsessie weg. Als ik niet gelijk wegrij laad ik eerst tot 80% en vlak voor vertrek pas tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
SWIGGA schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, rij je verder tot onder 20% om dan terug volledig op te laden? Ik heb max 90 procent ingevoerd en laad telkens bij vanaf ik op 40 a 50% kom dus ik laad dan 3 keer per week. Geen idee wat het beste is voor de batterij, mijn of jouw tactiek 😀
Ja, dat doe ik al een jaar, zolang heb ik de auto nu.
Ik laad in principe alles thuis, dat is ook ‘de zaak’ bij mij als zzp-er.
Voor 24 ct per kWh incl btw, ik kom nergens goedkoper uit.
Ik zit nu op 33.000 kilometer, mijn lange termijnverbruik staat op 16,9. Mijn actieradius lag gedurende de zomer op 490 kilometer, daalt nu naar 455 kilometer.
Hang m net aan de lader met nog 2% beschikbaar. Morgenochtend staat ie op 100, na mijn rit naar het werk om 07.30 uur hou ik 90% over, weer thuis is het 80% geworden.
Maar ik laad dus altijd naar 100 %.

Edit om 06.58: hij is net klaar, er is 76 kWh geladen, met nu 456 km actieradius.
Ik heb dus niet de indruk dat er na 1 jaar volledig laden ook maar iets van die 77 kWh weg is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ENI0HItncPEemdnXNJCHCy-uGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mqlNdKfFbaX4Z2IQqYKauLRp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnGD-tUEYBzFLMIV-_XflWqNWlw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kin6fTBZjdysPzIPCnfAFqIO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door dolfg op 09-11-2022 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
dolfg schreef op woensdag 9 november 2022 @ 00:15:

Ik heb dus niet de indruk dat er na 1 jaar volledig laden ook maar iets van die 77 kWh weg is
Ik zou dan toch even Audi bellen; heb je een auto met een accupakket die tegen alle natuurkundige en scheikundige wetten ingaat.

Accu's raken capaciteit kwijt door gebruik. We weten ook dat alle fabrikanten marge inbouwen. Dus jij hebt geen 77kWh maar eigenlijk 82kWh aan het begin. Alleen heb je die 5kWh niet tot je beschikking. Die gebruikt Audi om je het gevoel te geven dat je nog evenveel capaciteit hebt na een bepaalde periode.

Dus na een jaar zal het misschien nog steeds 77Kwh die je ziet en 79Kwh die je hebt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
De 5 kWh extra (77/82 kWh) die in de auto zit staat standaard uit en kan geactiveerd worden als het vermogen teveel afneemt.

Ik wil best Audi bellen hoor maar ik weet niet zo goed waarom.
Ik rij behoorlijk zuinig, dat is me op nogal wat hoongelach komen staan hier. Maar wie weet zorgt een nette en zuinige rijstijl er wel voor dat het vermogen hoog blijft. Ik belast de accu dus minder met piekmomenten omdat ik nooit wegscheur en amper 130 rij.
Die 2% die ik nog over had neem ik in ieder geval met een korreltje zout.
Twee straten door de wijk en ik heb ineens niks meer over, dus dat had net zo goed 1 of 0,5% kunnen zijn.

Het verhaal hier gaat of je de levensduur van je accu molt als je vaak tot 100% laadt. In mijn geval lijkt dat niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:21
dolfg schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:03:

Het verhaal hier gaat of je de levensduur van je accu molt als je vaak tot 100% laadt. In mijn geval lijkt dat niet zo te zijn.
Als je een verbrandingsmotor heel vaak zwaar belast (veel toeren en hele hoge snelheden) dan gaat ie ook niet na een jaar fors degenereren. Maar het is algemeen bekend dat dit wel degelijk ten koste gaat van de levensduur.

Met een accu net zo. Er zijn tijdens gebruik een aantal parameters die bepalend zullen zijn hoe lang deze zal meegaan: Ladingstoestand, hoe sterk wordt hij geladen/ontladen , wat zijn de temperaturen. etc..
Complex verhaal maar feit is dat welke rand je ook opzoekt, er een bepaalde mate van extra slijtage zal optreden.

Laden tot 100% is er één van. Daarbij kun je ook onderscheid maken in hoe lang is de accu op 100% ladingsniveau gehouden, hoe snel wordt er tot 100% geladen en wat zijn de temperaturen die daarbij optreden.
Net voordat je weggaat even tot 100% langzaam laden bij "normale" temperaturen zal minder slijtage geven dan in een warme zomer tot 100% snelladen en hem daar lang op houden.

Gewoon wanneer het kan de grenzen mijden en je word beloond met een accu die zijn capaciteit behoorlijk lang zal houden.

Ondergetekende gebruikt alleen een snellader als het niet anders (comfortabel) kan en in de regel hou ik de accu tussen de 30 en de 70%. Altijd voldoende actieradius voor 90% van de ritten, ook voor noodgevallen.

Bovenstaande regels pas ik ook al jaren toe voor smartphone en laptop accu's en die hebben na 5 jaar nog minimaal 90% van de oorspronkelijke capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chearfull12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05-2023
Luke the Duke schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:19:
[...]

Op mijn iPad werkt 4.13 wel, op mijn Oneplus 8pro niet…. Ook gemeld aan digitalsupport@audi.de maar nog geen reactie…
Heb vandaag het briljante advies gekregen om de app nogmaals te installeren.... 3 x raden
Weer niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
dolfg schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:03:
.

Hangt er inderdaad vanaf wat je mollen noemt.

Het plaatje wat ik gepost had laat het verloop van de levensduur zien van een accupakket. Er is gekeken binnen hoeveel laadcycli je op 70% rest capaciteit zit van het accupakket.

van 100 naar 20 ontladen en dan weer vol tot 100 levert je 1000 cycli op, voordat je op 70% rest capaciteit zit
van 80 naar 20 ontladen en dan weer vol tot 80 levert je 6000 cycli op, voordat je op 70% rest capaciteit zit

Jouw persoonlijke ervaring doet daar verder helemaal niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01
Chearfull12 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:56:
Heb vandaag het briljante advies gekregen om de app nogmaals te installeren.... 3 x raden
Weer niets
Het is een serverside issue, dus de app installeren lost inderdaad niets op. Ook hier doet de app helemaal niets meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94vrV9gGXTE_x5uSXKo7yvya5_o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KGJv842BSvHCwK0YlUyRIZ3A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Jorik schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:35:
[...]

Het is een serverside issue, dus de app installeren lost inderdaad niets op. Ook hier doet de app helemaal niets meer.

[Afbeelding]
Ook hier zelfde server fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lveBaEFozcAYPo2_U_9gqeI2bP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMgSTVWZFNi18kIokQgPJAtX.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een treurnis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
jeroenkb schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:10:
[...]

Het plaatje wat ik gepost had laat het verloop van de levensduur zien van een accupakket. Er is gekeken binnen hoeveel laadcycli je op 70% rest capaciteit zit van het accupakket.

van 100 naar 20 ontladen en dan weer vol tot 100 levert je 1000 cycli op, voordat je op 70% rest capaciteit zit
van 80 naar 20 ontladen en dan weer vol tot 80 levert je 6000 cycli op, voordat je op 70% rest capaciteit zit

Duidelijk. Ik gebruik niet zo vaak een snellader (2x per jaar). Ik wilde maar aangeven dat na een jaar laden en zuinig en beheerst rijden het verlies van accu vermogen beperkt lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
dolfg schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:08:
[...]

Duidelijk. Ik gebruik niet zo vaak een snellader (2x per jaar). Ik wilde maar aangeven dat na een jaar laden en zuinig en beheerst rijden het verlies van accu vermogen beperkt lijkt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Doe ik zelf ook. Alleen heb weinig km's per dag dus de luxe om maar tot 80% te hoeven laden.
Impact van snelladen is ook fors. Dus slim om niet te gebruiken als je het niet nodig hebt.

Nooit snelladen versus meer dan 3 maal per maand is over 4 jaar 10% punt van de accu capaciteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkAgJzJWWRpEzkvozX2PuylW5yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrNglsVxUZLlxRsqoKOe6TGM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolfg
Belangrijk voor de 3608 rijders is dat er zeker gewerkt wordt aan een grote update. Ik heb met Pon/Audi Amersfoort hierover gesproken.
Een update die ook de 3665 (dat is het nummer geloof ik) vervangt.
Want daar zitten ook fouten in.
Het moet dus een update worden die alle ontstane problemen zoveel mogelijk oplost.

Omdat ieder model blijkbaar weer anders reageert op een aanpassing in de software kost het blijkbaar heel veel tijd.
Het is niet een ‘van uitstel komt afstel’ situatie.
De eerste auto’s worden door Pon/Audi getest.
Het tijdstip is nog onbekend, maar er gaat een update komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:19
dolfg schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:20:
Belangrijk voor de 3608 rijders is dat er zeker gewerkt wordt aan een grote update. Ik heb met Pon/Audi Amersfoort hierover gesproken.
Het moet dus een update worden die alle ontstane problemen zoveel mogelijk oplost.

Omdat ieder model blijkbaar weer anders reageert op een aanpassing in de software kost het blijkbaar heel veel tijd.
Deze opmerking ligt in elk geval in lijn met hetgeen dat mijn dealer in DISS kon vinden omtrent mijn softwareprobleem met een niet-zichtbare kilometerteller:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5eS_t8PxhdtRhAQQzceRIWhfQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIEHNUiDdLNyeoNlVub1XGoo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
Jorik schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]
Tipje van de Facebook groep werkt (gek genoeg). In de Audi app de navigatie naar een laadpaal starten en dan wordt de actuele status opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
Maurice- schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:03:
[...]

Tipje van de Facebook groep werkt (gek genoeg). In de Audi app de navigatie naar een laadpaal starten en dan wordt de actuele status opgehaald.
Klopt, dat werkt! _/-\o_
Wat een ellende toch ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
Maurice- schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:03:
Dit werkt...

Hoe dan... 🤦‍♂️

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 16:36
dolfg schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:20:

Ah...Toch wel..had ook PON Amersfoort gemaild van de week en kreeg een bericht terug met dezelfde strekking, maar had toen..'eerst zien en dan geloven'. Maar het lijkt dus toch in de lucht te hangen....ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Gerardvhgn schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:22:
[...]

Ah...Toch wel..had ook PON Amersfoort gemaild van de week en kreeg een bericht terug met dezelfde strekking, maar had toen..'eerst zien en dan geloven'. Maar het lijkt dus toch in de lucht te hangen....ben benieuwd :)
Vergelijkbaar signaal op Duits forum. Daar schrijven ze wel dat het vermoedelijk Q1/23 zal worden. Onverbintelijk weliswaar, zoals steeds... En ze verontschuldigen zich!! (waar gaan we dat schrijven??). Het sleept écht wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chearfull12
  • Laatst online: 15-05-2023
Jorik schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:48:
[...]

Dit werkt...

Hoe dan... 🤦‍♂️
Welkom in de wondere wereld van Audi.
Ik heb in ieder geval weer een batterijstand maar het wordt nog altijd niet geactualiseerd dus eigenlijk . . . :?

Het is wel opvallend met hoe weinig je tevreden bent. Software die ze verprutsen en die je dan via een omweg aan de praat krijgt voelt ineens als een overwinning.

• SWIGGA
jeroenkb schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:10:
[...]

6000 cycli? Dat is echt veel. Als je dan 100 cycli per jaar doet van 80 naar 20 en omgekeerd gaat die batterij dan 60 jaar meegaan voor dat die op 70% restcapaciteit zit? Dat kan ik eerlijk gezegd amper geloven :😀 dat zou willen zeggen dat elektrische autos veel maar dan ook veel langer meegaan en 1 000 000 kms een eitje is ?

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:26
Isheara schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:09:
[...]

Dat was de vraag niet. Ik wil niet elke keer als ik rem flipperen, maar bv twee blokjes vastzetten.

@Nismod dank, daar kan ik iets mee! Het vreemde is wel dat ik de instellingen van aut recuperatie nooit heb gewijzigd, maar het wel al een paar keer heb gehad dat de blokjes wel vast bleven staan als ik remde.
Ik ben er intussen achter hoe ik de rem regeneratie aan kan zetten en vasthouden.
Ik druk de drive select knop in (mits je deze hebt, anders werkt het niet).
Ik klik op individual.
Vervolgens komt het vakje in beeld voor de mate van rem generatie (1, 2 of 3 blokjes).
Als je dan met de flippers bv twee blokjes instelt is dit de default voor elke respons van het loslaten van je gaspedaal.

Heerlijk om te regenereren. _/-\o_

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
SWIGGA schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:32:
[...]

6000 cycli? Dat is echt veel. Als je dan 100 cycli per jaar doet van 80 naar 20 en omgekeerd gaat die batterij dan 60 jaar meegaan voor dat die op 70% restcapaciteit zit? Dat kan ik eerlijk gezegd amper geloven :😀 dat zou willen zeggen dat elektrische autos veel maar dan ook veel langer meegaan en 1 000 000 kms een eitje is ?
Stel je laad/ontlaad tussen 30 en 80%. Je gebruikt dus 50% van je nominale capaciteit (77kWh in ons geval)
Per cycle laad/ontlaad je 38.5kWh wat bij een verbruik van zeg 19kWh/100km 202km is.
202 * 6000 = 1.2 miljoen km's
Dat gaat ie zeker redden als je de temperatuur binnen de perken houd en dit zeg binnen een jaar doet.
(Sommige elektrische Taxis komen in de buurt)

De adder zit hem in het feit andere factoren dit verhinderen.
o.a. degradatie door veroudering, en andere invloeden die ik al eerder beschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
deboss65 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:01:
[...]

Stel je laad/ontlaad tussen 30 en 80%. Je gebruikt dus 50% van je nominale capaciteit (77kWh in ons geval)
Per cycle laad/ontlaad je 38.5kWh wat bij een verbruik van zeg 19kWh/100km 202km is.
202 * 6000 = 1.2 miljoen km's
Dat gaat ie zeker redden als je de temperatuur binnen de perken houd en dit zeg binnen een jaar doet.
(Sommige elektrische Taxis komen in de buurt)

De adder zit hem in het feit andere factoren dit verhinderen.
o.a. degradatie door veroudering, en andere invloeden die ik al eerder beschreven heb.
Ok duidelijk, bedankt voor de toelichting. Ik ga voortaan ook zo laden, je hebt me overtuigd :-) ik had laden tot 90% ingegeven maar heb het nu veranderd en onder de 30 procent kom ik zelden omdat met 50 procent vertrekken voor mij nipt kan zijn. Ik zal dus ook regelmatig van 50 tot 80% laden vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Als de accu echt zo lang gaat meegaan wil dat zeggen dat een 2de handse Q4 van bv 5 jaar oud nog een enorme restwaarde gaat hebben. Een koopje als 2de hands gaan ze dus nooit worden binnen x aantal jaren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
SWIGGA schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:03:
Als de accu echt zo lang gaat meegaan wil dat zeggen dat een 2de handse Q4 van bv 5 jaar oud nog een enorme restwaarde gaat hebben. Een koopje als 2de hands gaan ze dus nooit worden binnen x aantal jaren...
Aan het aantal cycles zal het niet liggen. Hoe er verder mee omgegaan wordt is een ander verhaal.

Stel dat ik een 2e hands exemplaar zou willen kopen wil ik wel eerst een analyse van de accu gezondheid hebben. Zoiets wat Aviloo doet. Dan heb je een beetje een indruk wat de toestand is.
Helaas kun je niet zien hoe er door de vorige eigenaar mee omgegaan is. Wel wat voor een resultaat dat heeft.
Alleen Audi zal waarschijnlijk diep in het systeem e.e.a. bijhouden over het gebruik maar zal dat niet openbaar maken.

Hoe de 2e hands prijzen zich gaan ontwikkelen ben ik ook wel benieuwd naar.
Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld een BMW i3: Minimaal 15k en is dan 8 jaar oud zit dit voor ons als eerste eigenaar wel snor. Tijd zal het leren hoe de markt zich ontwikkeld en hoe de accu zich houdt.
Ik hou me altijd vast aan een uitspraak die ik ooit van een accu specialist heb gehoord:
"Batteries don't die , they are murdered"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Hier op dit forum de Audi Q4 ellende bespreken en tips, trucs en oplossingen met elkaar delen is natuurlijk, ook voor mij zelf heel welkom en bruikbaar, maar mag ik iedereen vragen vooral ook problemen via mail te melden aan digitalsupport@audi.de, en beter nog vooral je gal ook te spuwen via Twitter want daar is men in het algemeen gevoelig voor: @Audi_DE en @VWGroup

Pon kan je net zo goed skippen op dit onderwerp want die zijn hoogstens een doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Weer problemen met de (nieuwe) app. En of met de server... Bij anderen ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYTB21z9T4XxjRrTPn6Yj_bmwpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZC3irRW7v86NhehqKoyqDbr.jpg?f=fotoalbum_large

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
party42 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:17:
Weer problemen met de (nieuwe) app. En of met de server... Bij anderen ook?

[Afbeelding]
Ja bij mij ook. Ging al 2 weken erg goed 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:38
Leuk om te lezen dir topic en had ik eerder moeten doen 😔.

Net een Audi Q4 e-tron Sportback 50 quattro S line gekocht uit oktober 2021.

Ik was te ongeduldig om een jaar te wachten en wou vrijwel full options zoals panoramadak welke nu niet meer zo zeker zijn.

Na proefrit en alle positieve reviews gekocht en hij wordt binnen 2 weken uitgeleverd.

Echter nu lees ik dit topic en begin ik al bang te worden dat ik spijt van een 2021 model ga krijgen ipv 2022 gezien alle issues hier.

Ik dacht echt dat 2022 en 2021 identiek waren qua hardware. Maar blijkbaar zitten er toch verschillen in omdat ik hier ook hoor dat nieuwe 2022 geen issues meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:30:

Ik was te ongeduldig om een jaar te wachten en wou vrijwel full options zoals panoramadak welke nu niet meer zo zeker zijn.

Na proefrit en alle positieve reviews gekocht en hij wordt binnen 2 weken uitgeleverd.

Echter nu lees ik dit topic en begin ik al bang te worden dat ik spijt van een 2021 model ga krijgen ipv 2022 gezien alle issues hier.

Ik dacht echt dat 2022 en 2021 identiek waren qua hardware. Maar blijkbaar zitten er toch verschillen in omdat ik hier ook hoor dat nieuwe 2022 geen issues meer hebben.
Ik weet niet of je er überhaupt nog onderuit kan, maar als ik dit allemaal lees (ik heb zelf op de fat geen enkel issue, terwijl daar ook genoeg negatieve ervaringen zijn) zou ik als jou was de gok niet wagen inderdaad!

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 12-11-2022 10:23 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
Nou dat slaat echt nergens op je zet gewoon de popup uit en je hebt een super auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Msts schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:24:
Nou dat slaat echt nergens op je zet gewoon de popup uit en je hebt een super auto
De pop-up is het enige issue van de vroege modellen wil je zeggen?

Ik denk dat je dan enige berichtgeving, handtekeningen acties en ingediende claims gemist hebt eerlijk gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Dean Martin op 12-11-2022 10:29 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Feit is dat de 23 modellen (vanaf augustus 22) geen problemen meer hebben. Toch bij mij niet. Alles werkt super, ook de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
Dean Martin schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:27:
[...]

De pop-up is het enige issue van de vroege modellen wil je zeggen?

Ik denk dat je dan enige berichtgeving, handtekeningen acties en ingediende claims gemist hebt eerlijk gezegd.
Dat gaat om software functies die niet aanwezig zijn. Met de auto zelf is weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:46:
Feit is dat de 23 modellen (vanaf augustus 22) geen problemen meer hebben. Toch bij mij niet. Alles werkt super, ook de app!
Feit is ook dat de user een 21 model heeft/wilt kopen ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Msts schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:00:
[...]

Dat gaat om software functies die niet aanwezig zijn. Met de auto zelf is weinig aan de hand.
Dat app een keer happert heb ik allemaal weinig problemen mee (lang leve carplay).

Ik maak me na dit topic meer zorgen over laadissues of dat de auto helemaal niet meer rijd. Of zijn deze zorgen ongegrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Msts schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:00:
[...]

Klopt. Echter voor mij is de software een behoorlijk onderdeel van de auto. Als ik zie hoe vaak ik laadplanning of voorverwarming gebruik, of laadstatus bekijk tijdens een afspraak etc.

Daarom dat ik ook aangaf dat ik me zou bedenken bij een 21 model.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
SWIGGA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:46:
Ik heb inderdaad een auto uit oktober 2021 gekocht 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
Dean Martin schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:02:
[...]

Klopt. Echter voor mij is de software een behoorlijk onderdeel van de auto. Als ik zie hoe vaak ik laadplanning of voorverwarming gebruik, of laadstatus bekijk tijdens een afspraak etc.

Daarom dat ik ook aangaf dat ik me zou bedenken bij een 21 model.
Die functies doen het ook niet op een nieuwer model als de server eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Msts schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:03:
[...]

Die functies doen het ook niet op een nieuwer model als de server eruit ligt.
Volgens mij maakt de fat gebruik van dezelfde servers en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. En als ik me niet vergis recentere Q4 eigenaren ook niet. Zeker niet in de mate als een vroege Q4.

Het probleem bij de vroege Q4 is niet server gerelateerd overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Dean Martin op 12-11-2022 11:06 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:01:
[...]

Dat app een keer happert heb ik allemaal weinig problemen mee (lang leve carplay).

Ik maak me na dit topic meer zorgen over laadissues of dat de auto helemaal niet meer rijd. Of zijn deze zorgen ongegrond?
Die zorgen zou ik me dan weer niet maken.

CarPlay vervangt overigens de app functies niet he ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Dean Martin schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:08:
[...]

Die zorgen zou ik me dan weer niet maken.

CarPlay vervangt overigens de app functies niet he ;)
Dat is me bekend :). Zolang hij oplaad dan komt het wel goed 😁.

Wel benieuwd of de navigatie op HUD ook werkt met carplay? Of moet je daarvoor echt ingebouwde navigatie gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:27:
[...]

Dat is me bekend :). Zolang hij oplaad dan komt het wel goed 😁.

Wel benieuwd of de navigatie op HUD ook werkt met carplay? Of moet je daarvoor echt ingebouwde navigatie gebruiken?
De ingebouwde navi. Al zei de Audi dealer dat bij een update ook CarPlay zou moeten gaan werken op HUD en scherm achter stuur.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Dean Martin schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:39:
[...]

De ingebouwde navi. Al zei de Audi dealer dat bij een update ook CarPlay zou moeten gaan werken op HUD en scherm achter stuur.
Hopelijk komt die update wel echt snel! Maar waarschijnlijk hebben we Q4 van 2023 nog over de update die moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Ik ben één van de eerste berijders van een Q4 (incl. schuifdak en phonebox). Ik vind de software problemen ook heel vervelend en niet passen bij een auto van ca. 68k. Maar dit doet niets af aan de rijkwaliteiten. De Q4 rijdt prima. Ik kan nog steeds opladen en voorverwarmen.
Maar als ik nogmaals nieuw zou kunnen bestellen was ik wellicht voor een BMW ix3 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Dean Martin schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:01:
[...]

Feit is ook dat de user een 21 model heeft/wilt kopen ;)
Feit is dat ik dat niet zo riskeren zon 21 model. Best gewoon in de rij gaan staan, ook al is die lang... ;-) tegen dan heb je wss ook al de facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
SWIGGA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:46:
[...]

Feit is dat ik dat niet zo riskeren zon 21 model. Best gewoon in de rij gaan staan, ook al is die lang... ;-) tegen dan heb je wss ook al de facelift?
Maar als je een jaar moet wachten zijn er misschien wel nieuwe problemen en zijn die van 2021 allemaal opgelost met updates. *wishfull thinking*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bassiej19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWwmzi32o2OJZ4mBUvFnSTXT91U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGVpfIj4a8um8U7jW0frMHEX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hem trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:18:
[...]

Maar als je een jaar moet wachten zijn er misschien wel nieuwe problemen en zijn die van 2021 allemaal opgelost met updates. *wishfull thinking*
Het zal altijd een gok blijven, maar ik zou gokken dat de nieuwere auto's toch echt zelden of geen problemen gaan hebben. Over de 21 modellen hoor je toch echt wel verschillende verhalen. Sommigen zeggen dat de problemen nooit opgelost zullen geraken en andere spreken over een update in Q1 2023... goh lastig ik begrijp je! Anderzijds lekker rijden zal ie altijd doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Heb je er trouwens mee testgereden? Ik zie S line en 21 inch... je moet wel tegen het stugge kunnen als je die combinatie hebt. Het zou voor mij al te hard zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bassiej19
SWIGGA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:59:
[...]

Heb je er trouwens mee testgereden? Ik zie S line en 21 inch... je moet wel tegen het stugge kunnen als je die combinatie hebt. Het zou voor mij al te hard zijn...
Jazeker! En ik vind het echt heerlijk! Grappig hoe meningen daar altijd in kunnen verschillen. Was wel even moeite om van Jaguar over te stappen op Audi. Enkel ik vind i-pace de achterkant gewoonweg niet mooi. Zo'n rare hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:05:
[...]

Jazeker! En ik vind het echt heerlijk! Grappig hoe meningen daar altijd in kunnen verschillen. Was wel even moeite om van Jaguar over te stappen op Audi. Enkel ik vind i-pace de achterkant gewoonweg niet mooi. Zo'n rare hoek.
In welk opzicht was het moeilijk? Ik vind de i-pace best mooi eerlijk gezegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Dean Martin schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:39:
[...]

Oe, dat zou wel echt top zijn. Met de Audi navi ivm hud krijg ik bepaalde bewegwijzering nét te laat door. Google Maps zou dan mogelijk beter werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:30:

Ik zou er persoonlijk heel snel van wegrennen. Die van mij wordt niet voor niks terug genomen door Audi, en ik ben er bijzonder blij om.
De update zoals nu gecommuniceerd wordt deed men ook in wk48 vorig jaar :). Ik vind het helemaal prima.

De VW groep loopt achter de techniek aan en begrijpt niet wat de nieuwe generatie klanten van een auto verwacht, zeker niet in het elektrische tijdperk. Het is tranen trekkend.

Maar goed, het is een Audi hé, ziet er duur uit, is duur, je krijgt veel bekijks en de oudere garde kijkt helemaal naar je op. Dat is wat je koopt. Kwaliteit: meh.

De update, als die een keer komt, gaat geen hardware issues oplossen zoals het traag snelladen in de winter. Daar heb je dan maar mee te dealen.

Toegegeven, je hebt wel echt een hele mooie samenstelling gekocht (kleur en uitrusting)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
SWIGGA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:40:
[...]

In welk opzicht was het moeilijk? Ik vind de i-pace best mooi eerlijk gezegd...
Ik heb jaren Jaguar gereden. Meerdere XE's en e-paces. Allen mooie vormgeving en erg goed interieur.

Ik vind de achterkant van de i-pace zo'n rare lelijke hoek inzitten. Net zoals dient als de elektrische autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Oef! Nu zie ik de warmtepomp helemaal niet op de lijst staan 😩. Het zou toch niet zo zijn dat elke auto die ik bekeken heb die had, maar de dikste en diegene vol opties geen warmtepomp heeft?

Hoeveel scheelt dat in de winter?

Hmmm: op de website staat wel warmtepomp bij. Maar de vin rapport niet. Of zit die ergens onder verstopt.

[ Voor 19% gewijzigd door bassiej19 op 12-11-2022 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Ik heb ook een 21 model. Met phonebox en panodak. Als ik nu de keuze zou hebben zou ik het wel doen, denk ik.
Maar achteraf had ik geen idee dat die updates nu nog niet gefixed zouden zijn.
Maar de belofte door Pon dat het opgelost wordt geeft mij wel vertrouwen.
Op diverse fora gaan de wildste verhalen rond.
En er zijn slechte modellen tussen. Maar overall is het een prima auto, met prima vering. Vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:31:
[...]

Ik heb jaren Jaguar gereden. Meerdere XE's en e-paces. Allen mooie vormgeving en erg goed interieur.

Ik vind de achterkant van de i-pace zo'n rare lelijke hoek inzitten. Net zoals dient als de elektrische autos.
Ik heb ook geen warmtepomp. Geen grote ramp hoor... zeker niet in NL of BE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
SWIGGA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:42:
[...]

Ik heb ook geen warmtepomp. Geen grote ramp hoor... zeker niet in NL of BE...
Maar verbaasd me meer dat het wel op audi site stond en niet op het vin rappor. Nu dus de vraag welke gelijk heeft. Of het zit ergens in een pakket gepropt welke niet los vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:57:
[...]

Maar verbaasd me meer dat het wel op audi site stond en niet op het vin rappor. Nu dus de vraag welke gelijk heeft. Of het zit ergens in een pakket gepropt welke niet los vermeld staat.
Kijk aan de binnenkant van de "motorkap" Bij mij zit daar rechts een sticker met vermelding wat voor een koelmiddel gebruikt wordt.
Bij mij staat daar R-744 op en dit is CO2 die bij systemen met warmtepomp gebruikt worden.
Ik vermoed dat bij de modellen zonder een warmtepomp R1234yf als koelmiddel genoemd wordt.
(volgens de technische documentatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
deboss65 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:44:
[...]

Kijk aan de binnenkant van de "motorkap" Bij mij zit daar rechts een sticker met vermelding wat voor een koelmiddel gebruikt wordt.
Bij mij staat daar R-744 op en dit is CO2 die bij systemen met warmtepomp gebruikt worden.
Ik vermoed dat bij de modellen zonder een warmtepomp R1234yf als koelmiddel genoemd wordt.
(volgens de technische documentatie)
Ga ik kijken zodra ik hem heb. Heb sowieso audi al even gemaild met de vraag.

Dan vast het volgende ter voorbereiding. Er is al even over gepraat in dit topic. Maar wat zijn de mogelijkheden met eigen simkaart of esim op eigen provider voor deze auto.

Ik lees best veel dat dat niet kan. Maar lijkt me erg onwenselijk dat je voor de wifi hotspot van die dure bundels moet kopen.

Dus kan je echt geen eigen simkaart 😩?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Als het een launch edition. advanced plus auto is dan zit er een warmtepomp bij.
Dat zou op de originele factuur moeten staan.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3Zhc4gyBkyGZtJomZNfHHpZu-c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5JSbqPvsObdJnNgHA25RQu66.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door dolfg op 12-11-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
bassiej19 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
[...]

Ga ik kijken zodra ik hem heb. Heb sowieso audi al even gemaild met de vraag.

Dan vast het volgende ter voorbereiding. Er is al even over gepraat in dit topic. Maar wat zijn de mogelijkheden met eigen simkaart of esim op eigen provider voor deze auto.

Ik lees best veel dat dat niet kan. Maar lijkt me erg onwenselijk dat je voor de wifi hotspot van die dure bundels moet kopen.

Dus kan je echt geen eigen simkaart 😩?
Eigen simkaart of hotspot via je telefoon kan idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBruining
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-11-2023
marcelmg2 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:32:
Mn Q4 weer terug nadat ie vrijdag uitviel met 'storing elektrische installati'e en niet meer reageerde op het pedaal. Volgens de garage was het een storing gerelateerd aan de waterpomp, was een bekende fout en is opgelost met een software update.
En toevallig doet de app het ook weer.
Sinds gisteren doe ik helaas ook mee met deze storing na een jaar sturen. Opgehaald door berger. Na eerst alleen de software manco's wordt het toch wel een dingetje. Verder inderdaad een heerlijke auto ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPSG8CWhOxD9BM9kj9flrO7mnwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VpfjBsq3GmAwKa1C1dLg9TB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassiej19
RBruining schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:55:
[...]

Sinds gisteren doe ik helaas ook mee met deze storing na een jaar sturen. Opgehaald door berger. Na eerst alleen de software manco's wordt het toch wel een dingetje. Verder inderdaad een heerlijke auto ;) [Afbeelding]
Wow dat is naar. Ik heb het vaker gezien in dit topic. Komt dit ook veel voor of is het vooral toch de software?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorik
bassiej19 schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:13:
[...]
Wow dat is naar. Ik heb het vaker gezien in dit topic. Komt dit ook veel voor of is het vooral toch de software?
Komt veel voor, zie: Jorik in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

Het probleem is dat 2021 Q4's zijn afgeleverd met koelvloeistof met de verkeerde viscositeit. Hierdoor komt de waterpomp die de batterypack moet koelen droog te staan en krijg je deze melding. Oplossing is vaak de koelvloeistof vervangen met de goede en dan opnieuw ontluchten. Dat lost het probleem niet altijd op, want soms is de waterpomp ook kapot, en moet deze worden vervangen.

Bij mij in juli is de waterpomp vervangen en is het probleem daarna niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Jorik schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:33:
[...]

Komt veel voor, zie: Jorik in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

Het probleem is dat 2021 Q4's zijn afgeleverd met koelvloeistof met de verkeerde viscositeit. Hierdoor komt de waterpomp die de batterypack moet koelen droog te staan en krijg je deze melding. Oplossing is vaak de koelvloeistof vervangen met de goede en dan opnieuw ontluchten. Dat lost het probleem niet altijd op, want soms is de waterpomp ook kapot, en moet deze worden vervangen.

Bij mij in juli is de waterpomp vervangen en is het probleem daarna niet meer voorgekomen.
Mijn 2021 Q4 is aangekocht bij Audi. Denk je dat ze het inmiddels zelf weten om hem met juiste af te leveren, of moet ik ernaar vragen? Het gaat om Audi Muntstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Bij mij is de vering na 2000km enorm verbeterd... de comfortophanging is nu ook echt een stuk soepeler geworden. Zijn er nog mensen die dit gemerkt hebben? Er zal ook wel wat gewenning mee te maken hebben, maar de verkeersdrempels vlak bij huis voelen toch echt anders aan als toen ik de auto net had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Mijn vering is inderdaad soepeler, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik de spanning lager heb gezet. Zat altijd op maximum belading en nu op normaal. En de winterbanden lijken wat soepeler. Of die 32.000 kilometer maakt uit, ik weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Ik had die elektrische storing al na een maand.
December vorig jaar.
Auto een week bij Audi en 1 van de 4 (??) geloof ik, koelunits is toen vervangen.
Was een totaal onbekende storing. Maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Babavers schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:38:
[...]

Ik doe hetzelfde met mijn dealer maar die blinkt uit in stilzwijgen (Delorge Hasselt). Diverse mails, telefoons en ook reacties na werkplaats bezoeken (al 2 maal airco problemen gehad) zijn niet mis te verstaan, maar de reactie is nul komma nul ondanks het feit dat ik ook het gebrek aan communicatie aanklaag naast alle technische mankementen. Het lijkt hun niet te interesseren.

Anyway, keep us posted!! Ondertussen volg ik ook iemand op een Duits forum die een gelijkaardige afspraak heeft. Komende week op 11/11.
Zoals verwacht hebben ze die Duitser valse hoop gegeven. En ons allen tegelijk... Ze hebben daar op 11/11 dus niks gedaan behalve wat resetten en zo. Er is dus zoals ook andere bronnen aangeven duidelijk (nog) geen update voor de 3608 software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Er is geen valse hoop. Tenminste: als Pon duidelijk zegt dat er gewerkt wordt aan een overall update voor de Q4 die voor alle software versies gaat gelden en dat de auto’s die daarmee zijn uitgerust nu getest worden, dan geloof ik dat.

En dan kun je iedere dealer en garage die zegt dat ze het probleem gaan oplossen alvast vertellen dat dat onzin is.
Omdat het simpelweg niet kan. Ik heb op Facebook en hier en vele andere plekken zo vaak gelezen dat er een oplossing was, en het is allemaal niet waar gebleken.

Daarom heb ik mijn dealer die ook de importeur is gebeld en gepraat met de chef daar. Omdat ik wilde weten of ze hun handen aftrekken van de 3608 rijders. Niet dus, hij kwam met bovenstaand verhaal.

Dat Audi Duitsland hier zo schimmig over doet is ook een grote ergernis bij de Nederlandse importeur, dat werd mij wel duidelijk.

Dus er gaat voorlopig nergens iets opgelost worden, maar aan de oplossing wordt wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
dolfg schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:07:
aan de oplossing wordt wel gewerkt.
Probleem is dat VAG zijn geloofwaardigheid simpelweg aan het verliezen is, juist omdat er telkens toezeggingen worden gedaan die niet waargemaakt worden. En PON speelt hier absoluut geen rol van betekenis in, neem dat van me aan. En ondertussen rollen we van de ene storing naar de andere. Het is gewoon uitzichtloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Laatst online: 14-09 07:46
Ik heb het opgegeven. Wacht nu vanaf Juni op verbetering maar app werkt niet en kaarte/verkeer e.d ook niet. Komt omdat ik geen hoofdgebruiker ben van auto. Audi kan het gewoon niet oplossen.

Ik heb nu Shell Recharge app om een schema in te stellen wanneer laden en zet dan gelijk in auto de opwarming klaar voor de ochtend .. Heb dan de app niet meer nodig en dit werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Als er toezeggingen worden gedaan door iedere garage/dealer die denkt dat ie wat zinnigs te melden heeft maar zelf weet dat er geen oplossing is, kan ik dat niet serieus meer nemen.

Ik neem de importeur wat dat betreft iets serieuzer dan de berichten op Facebook of hier over beloftes dat het allemaal opgelost wordt.

Voor de duidelijkheid: ik heb nog nooit de toezegging gehad dat het allemaal wel even opgelost gaat worden.

[ Voor 14% gewijzigd door dolfg op 14-11-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Luke the Duke schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:43:
[...]

Probleem is dat VAG zijn geloofwaardigheid simpelweg aan het verliezen is, juist omdat er telkens toezeggingen worden gedaan die niet waargemaakt worden. En PON speelt hier absoluut geen rol van betekenis in, neem dat van me aan. En ondertussen rollen we van de ene storing naar de andere. Het is gewoon uitzichtloos.
Dat inderdaad! Want hoe geloofwaardig is het dat de update in Q1 komt. En juist in Q1 van 2023 zou de update belangrijk zijn met het koude weer.

Ook raar dat ze zeggen dat hij niet compatible zou zijn. Zoals anderen al zeggen is de hardware identiek. Waarom zou het dan niet werken op het 2021 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Niet compatible betekent dat iedere auto weer anders reageert. Dus de e-tron software of de Q weet ik veel wat software hoeft niet te werken op een ander model. Zo is het mij althans uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Eigenlijk sinds de aflevering begin maart hier niet meer geweest,
Weinig echte problemen gehad overigens, heerlijke auto. Maar ik rij niet heel veel kilometers eerlijk gezegd.

Is er al zicht op een software update waarbij ALLE instellingen worden onthouden / thuisadres.

#update: ik zie net inderdaad nog niet.. en een petitie welke gedeeld is (helaas geen FB)

[ Voor 14% gewijzigd door Hupsel op 14-11-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
dolfg schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:15:
Niet compatible betekent dat iedere auto weer anders reageert. Dus de e-tron software of de Q weet ik veel wat software hoeft niet te werken op een ander model. Zo is het mij althans uitgelegd.
Maar dat is dan toch oprecht gewoon een grote fout in het design van de software? Ze hebben een paar uitbreiding packages waar ze rekening mee moeten houden. Maar het is alsof je zegt dat IOS op de ene iphone beter werkt dan de ander. (gaat niet helemaal op).

Dit is trouwens bashen op VAG en niet op jouw reactie :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Hupsel schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:45:
Eigenlijk sinds de aflevering begin maart hier niet meer geweest,
Weinig echte problemen gehad overigens, heerlijke auto. Maar ik rij niet heel veel kilometers eerlijk gezegd.

Is er al zicht op een software update waarbij ALLE instellingen worden onthouden / thuisadres.

#update: ik zie net inderdaad nog niet.. en een petitie welke gedeeld is (helaas geen FB)
Heb jij een 2021 versie of een 2022? Want ik begrijp dat 2022 een nieuwere versie draaien? Of is dit pas latere versies van 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
bassiej19 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:10:
[...]

Heb jij een 2021 versie of een 2022? Want ik begrijp dat 2022 een nieuwere versie draaien? Of is dit pas latere versies van 2022?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TQM9n_o-PkR7AwyEH2OtkNcqm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvAr5OGajEdY9nPdugXx1YiU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
bassiej19 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:09:
[...]

Maar dat is dan toch oprecht gewoon een grote fout in het design van de software? Ze hebben een paar uitbreiding packages waar ze rekening mee moeten houden. Maar het is alsof je zegt dat IOS op de ene iphone beter werkt dan de ander. (gaat niet helemaal op).

Dit is trouwens bashen op VAG en niet op jouw reactie :D.
Nou ja, ik snap wel dat de software van een A5 anders werkt dan die van een Q4, of van een Fat Etron, of van een Q2, omdat ze allemaal anders qua structuur zijn.

Dat een oude iPhone niet zo goed werkt op nieuwe software snap ik wel.

Dat een gloednieuwe auto niet werkt op nieuwere software dan de nieuwe software, daar klopt natuurlijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
dolfg schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:28:
[...]

Nou ja, ik snap wel dat de software van een A5 anders werkt dan die van een Q4, of van een Fat Etron, of van een Q2, omdat ze allemaal anders qua structuur zijn.

Dat een oude iPhone niet zo goed werkt op nieuwe software snap ik wel.

Dat een gloednieuwe auto niet werkt op nieuwere software dan de nieuwe software, daar klopt natuurlijk niks van.
Dat klopt. Maar hier gaat het om software welke wel op de q4 van later 2022 werkt en niet op de q4 van 2021 en begin 2022 terwijl de auto volgens mij identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.