Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 98 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreekU
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 16:27
sbin schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:19:
[...]

Er is een reden dat het voor de Q4 gratis is, toch? Had het een tijd geleden geprobeerd en je krijgt alleen af en toe SoC updates, verder niets. Is mi ook (nog) niet te gebruiken voor live data in ABRP (te weinig updates).
Via het beta programma van ABRP (link eerder hier op het forum) wordt live data via APIs uitgelezen via Smartcar; ik heb dit nu een paar keer getest op relatief korte afstanden (<100km) en het lijkt eigenlijk best goed te werken. als er een procent van mijn SoC afgaat (afgelezen van de auto zelf) is dit binnen 1 minuut wel geupdate in ABRP. Dit lijkt me prima voor gewone navigatie. Als backup en ter calibratie heb ik nog wel de ODB dongle, maar zoals al in eerdere posts vermeld is dit soms wel wat gedoe dus dan biedt de live data connectie wel een uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06 14:20
FreekU schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Via het beta programma van ABRP (link eerder hier op het forum) wordt live data via APIs uitgelezen via Smartcar; ik heb dit nu een paar keer getest op relatief korte afstanden (<100km) en het lijkt eigenlijk best goed te werken. als er een procent van mijn SoC afgaat (afgelezen van de auto zelf) is dit binnen 1 minuut wel geupdate in ABRP. Dit lijkt me prima voor gewone navigatie. Als backup en ter calibratie heb ik nog wel de ODB dongle, maar zoals al in eerdere posts vermeld is dit soms wel wat gedoe dus dan biedt de live data connectie wel een uitkomst
Ah nice, thx. heb die ook even gechecked, maar wordt telkens doorgestuurd naar de US MyAudi site om daar in te loggen. Vreemd. Iemand anders ook dat issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreekU
sbin schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Ah nice, thx. heb die ook even gechecked, maar wordt telkens doorgestuurd naar de US MyAudi site om daar in te loggen. Vreemd. Iemand anders ook dat issue?
Ja, het is even wat gedoe om werkend te krijgen. Je moet Smartcar toestemming geven om de data van Audi uit te lezen, maar ik heb dat wel een paar keer gedaan om uiteindelijk de koppeling tussen de 3 accounts (Audi, Smartcar, ABRP) goed te krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Net terug van een reis vanuit Zuid Frankrijk, ook ik heb met de ABRP premium App (beta) (in combinatie ook met Tronity) mijn reis gepland. Werkt vele malen beter dan de Audi laadsuggesties. Fijn om je actuele SOC te zien in combinatie met de voorspelling van je SOC op je (laad) bestemming. Nu zo'n 3000km ' ervaring' en het werkt prima!
Helaas is wel op de reis terug de Audi Smartphone interface er mee opgehouden, dus geen draadloze carplay meer. (telefoons zijn te koppelen maar MMI start geen carplay meer) met een USB connectie werkte het gelukkig nog. 9 september naar de dealer..
Onderweg vooral de Tesla laders gebruikt en dat dat werkte goed. 1 x een Ionity (4 laadpunten bij een air op de hoogte van Langres (Frankrijk) en daar had ik geluk nog een vrij laadpunt aan te treffen, daarna een wachtrij, Ervaring is dat de auto nooit boven de 69KW kwam. Maar eerlijk gezegd ben ik ook nooit onder de 10% SOC gekomen dat gaf mogelijk teveel stress bij de inzittenden :-) Comfortabele reisauto maar alle issues hier beschreven komen sinds november verleden jaar bij mij te pas en te onpas voor. Eerst de software update aub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:37
Travish schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:31:
Net terug van een reis vanuit Zuid Frankrijk, ook ik heb met de ABRP premium App (beta) (in combinatie ook met Tronity) mijn reis gepland. Werkt vele malen beter dan de Audi laadsuggesties. Fijn om je actuele SOC te zien in combinatie met de voorspelling van je SOC op je (laad) bestemming. Nu zo'n 3000km ' ervaring' en het werkt prima!
Helaas is wel op de reis terug de Audi Smartphone interface er mee opgehouden, dus geen draadloze carplay meer. (telefoons zijn te koppelen maar MMI start geen carplay meer) met een USB connectie werkte het gelukkig nog. 9 september naar de dealer..
Onderweg vooral de Tesla laders gebruikt en dat dat werkte goed. 1 x een Ionity (4 laadpunten bij een air op de hoogte van Langres (Frankrijk) en daar had ik geluk nog een vrij laadpunt aan te treffen, daarna een wachtrij, Ervaring is dat de auto nooit boven de 69KW kwam. Maar eerlijk gezegd ben ik ook nooit onder de 10% SOC gekomen dat gaf mogelijk teveel stress bij de inzittenden :-) Comfortabele reisauto maar alle issues hier beschreven komen sinds november verleden jaar bij mij te pas en te onpas voor. Eerst de software update aub..
Bij mij werkt de draadloze MMI koppeling ook regelmatig niet (Android Auto, niet Carplay). Ik dacht eerst ook dat dat met Audi te maken had, maar heb dan ondervonden dat het vaak wel terug werkt door de telefoon even op flight mode te zetten en dan terug normaal. Ik ben er nog niet helemaal uit en het gebeurt nu ook steeds minder vaak maar ik denk nu toch eerder dat het een bug van Android en/of AA is. Test het eens zou ik zeggen.
Wat die 69 kW betreft is er toch iets niet OK volgens mij. Dat is een belangrijker reden om naar de dealer te gaan lijkt me. Ik heb ook zo'n 2021 model met de oude software en alle problemen die hier de revue passeren, maar dat probleem heb ik niet. Ik heb nog maar een paar keer aan een snellader gestaan, telkens met ruim meer dan 10% tot zelfs ca. 20% in de batterij en desondanks gaan die snelladers van Ionity en Fastned bij mij direct naar 125 kW en zelfs iets meer. Ook bij koud weer. En dat scheelt wel bij zo'n lange reis...
Volgende week waarschijnlijk naar Zwitserland en terug. Ik ben benieuwd of het zich bevestigt en zal nadien iets posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Babavers op 09-08-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik zit nu ook in Zuid-Frankrijk en bij de SuC’s van Tesla, Ionity, Fastned en snelladers bij enkele supermarkten tot nu toe ook altijd >100kW geladen dus was elke keer weer vlot weg. Voor vertrek overigens ook in NL al eens een Tesla SuC geprobeerd en is toen ook een piek van rond de 130kW gehaald. En dit bij batterij variërend van 10%-50%. Is een Q4 40 besteld eind juni ‘21 en geleverd eind juni ‘22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:15
Babavers schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:03:
[...]

Bij mij werkt de draadloze MMI koppeling ook regelmatig niet (Android Auto, niet Carplay). Ik dacht eerst ook dat dat met Audi te maken had, maar heb dan ondervonden dat het vaak wel terug werkt door de telefoon even op flight mode te zetten en dan terug normaal. Ik ben er nog niet helemaal uit en het gebeurt nu ook steeds minder vaak maar ik denk nu toch eerder dat het een bug van Android en/of AA is. Test het eens zou ik zeggen.
Wat die 69 kW betreft is er toch iets niet OK volgens mij. Dat is een belangrijker reden om naar de dealer te gaan lijkt me. Ik heb ook zo'n 2021 model met de oude software en alle problemen die hier de revue passeren, maar dat probleem heb ik niet. Ik heb nog maar een paar keer aan een snellader gestaan, telkens met ruim meer dan 10% tot zelfs ca. 20% in de batterij en desondanks gaan die snelladers van Ionity en Fastned bij mij direct naar 125 kW en zelfs iets meer. Ook bij koud weer. En dat scheelt wel bij zo'n lange reis...
Volgende week waarschijnlijk naar Zwitserland en terug. Ik ben benieuwd of het zich bevestigt en zal nadien iets posten.
Dat je niet boven de 69 kW uit komt kan natuurlijk ook komen doordat je een laadpaal "deelt". Bijv. een Tesla laadpaal kent een 1A en 1B, 2A en 2B etc. Op een laadpunt (A+B) zit vaak zo'n 125kW samen. Als A en B zijn aangesloten op een auto dan zal de snelheid worden verdeeld tussen beide punten. Vandaar dat je bij Tesla Superchargers vaak ook plaats vrij ziet tussen de auto's. Zo heeft ieder zijn eigen laadpaal en de maximale laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Pollux89 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Dat je niet boven de 69 kW uit komt kan natuurlijk ook komen doordat je een laadpaal "deelt". Bijv. een Tesla laadpaal kent een 1A en 1B, 2A en 2B etc. Op een laadpunt (A+B) zit vaak zo'n 125kW samen. Als A en B zijn aangesloten op een auto dan zal de snelheid worden verdeeld tussen beide punten. Vandaar dat je bij Tesla Superchargers vaak ook plaats vrij ziet tussen de auto's. Zo heeft ieder zijn eigen laadpaal en de maximale laadsnelheid.
OK, dat is wel bekend denk ik, maar de uitdrukking van Travish dat hij nooit boven 69% gehad heeft en denkt dat dat met die 10% bij start laden te maken heeft deed mij vermoeden dat er meer aan de hand is en toch iets scheelt aan zijn auto. Je leest dat vaak in dit forum dat het startpercentage bij een snellader heel bepalend is voor de stroom waarmee je kan laden aan een snellader en ik vind dat vreemd om dat zomaar te aanvaarden als algemene waarheid dat de laadcurve niet gevolgd wordt in dat geval. Trouwens, ik heb helemaal niet de indruk dat dat bij mijn wagen het geval is en zo hoort het ook lijkt me.

Maar het zou theoretisch inderdaad ook wel kunnen dat hij/zij zoveel pech heeft gehad dat er iedere keer 'gedeeld' moest worden tussen gelijktijdige gebruikers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42
Net terug van een rondreis door een deel van Zweden. Wel via een boot overtocht tussen Kiel (Duitsland) <-> Göteborg, maar toch nog zo'n 3.500 Q4-kilometers gemaakt. Het was onze eerste 'langere' vakantiereis met een EV, en dit is al met al perfect bevallen. Afhankelijk van waar je in Zweden bent zijn er ofwel erg veel laadmogelijkheden bij elkaar, ofwel vrij dun verspreidt, inclusief lange afstanden tussen dorpen/steden van enig formaat. Wij hebben dus steeds elke stop vooraf gepland m.b.v. diverse apps (route- en laadbepaling vs. dubbelcheck op beschikbaarheid en functioneren van de paal). In eerste instantie plannen én navigatie volledig via ABRP i.c.m. dongle, maar gaandeweg steeds minder op ABRP geleund en hoogstens als controlemiddel gebruikt, voor wegrijden.

Even over ABRP: qua intelligentie, mogelijkheden, kalibratie e.d. is het een super platform/app, maar die interface... Ik begrijp dat het een uitdaging is om alles er in te prakken, maar toch. :X

Puur om wat marge aan te houden (en wetende dat de afstanden tussen laadstations groot kunnen zijn), zijn we eigenlijk zelden onder de 30-40% SoC gekomen. In de praktijk kwam dit neer op een stop tussen 1,5 en max. 2,5 uur rijden, wat ook wel zo prettig is. Het laden an sich voegde daarom in feite ook geen reistijd toe. Deze aanpak zorgde bij ons voor 0 'laadstress' ;) (ja, vooral mijn eega was vooraf toch wat huiverig)

De Q4 (dec. '21) heeft zich wederom getoond als zeer prettige reisauto. Prima voor langere afstanden, maar wist zich ook voldoende raad met de slingerende wegen van (soms zeer) bedenkelijke kwaliteit in het iets noordelijkere deel van Zweden. Overigens menig rendier stoïcijns vóór de auto op de weg - die bleken vaak niet onder de indruk. Wellicht geholpen door de stilte van de auto?

Het gemiddeld verbruik over 3.500 km kwam op 18,8 kWh. In Zweden veel 80 of 90 km/u wegen, maar wel veel klimmen. Regenereren bij bergaf compenseert dit uiteraard niet volledig. In Duitsland een kruissnelheid van 125 km/u aangehouden, met wat uitschieters ver daarboven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prilov
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-01-2023
Vraagje aan de Q4 35-rijders.
De mijne is nog onderweg maar in tussentijd heb ik ons net reeds laten aansluiten op 3-fase krachtstroom. Dit werd verplicht door mijn werkgever (vanuit de veronderstelling dat je anders te vaak openbaar en dus duurder zou gaan laden).
Nu hoor ik dat de 35 helemaal ni kan laden op 3 fase. Dwz 32 ampère 1-fase zou even snel laden als 32 ampère 3-fase?

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 23:30
Prilov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:05:
De mijne is nog onderweg maar in tussentijd heb ik ons net reeds laten aansluiten op 3-fase krachtstroom. Dit werd verplicht door mijn werkgever (vanuit de veronderstelling dat je anders te vaak openbaar en dus duurder zou gaan laden).
Nu hoor ik dat de 35 helemaal ni kan laden op 3 fase. Dwz 32 ampère 1-fase zou even snel laden als 32 ampère 3-fase?
Ik gok dat je/men een denkfout maakt. Als je een 1 fase installatie hebt en je hoofdzekering is afgezekerd op 32A betekent dat niet dat 32A* x 230V = 7360 (=voor je gehele thuisinstallatie) als laadvermogen ter beschikking hebt. Je installatie automaat waarop je dan je oplaadpunt zou aansluiten is meestal Max. 16A, dus je laadvermogen zou dan zijn 16A x 230V x 1 is 3680W / 3,7kW. Als je een 3 fase installatie hebt, afgezekerd op 3x25A voor je gehele huisinstallatie (dan blijf je op hetzelfde bedrag qua vastrecht-/transportkosten als dat je nu hebt) dan laadt je Max.met 16A x 230V x 3 is 11000W / 11kW (op de lader zelf staat 13,8kW). Dus een wezenlijk verschil. Ik heb toevallig vorige week mijn 1 fase grpnkast (1x35A afgezekerd) vervangen door een 3 fase kast (3x25A afgezekerd). Vandaag is het laadpunt geplaatst en die geeft 13,8kW aan, laden kan ik straks met 11kW thuis. (Uiteraard ook nog in afwachting van de toet, een Q4 40)
*Een 1 fase installatie is meestal afgezekerd op 25A, 30A of 35A en niet op 32A.

Vele goeroes hier op het forum, dus als ik het fout heb, verbeteren zij mij vast wel 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26
rasman69 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Ik gok dat je/men een denkfout maakt. Als je een 1 fase installatie hebt en je hoofdzekering is afgezekerd op 32A betekent dat niet dat 32A* x 230V = 7360 (=voor je gehele thuisinstallatie) als laadvermogen ter beschikking hebt. Je installatie automaat waarop je dan je oplaadpunt zou aansluiten is meestal Max. 16A, dus je laadvermogen zou dan zijn 16A x 230V x 1 is 3680W / 3,7kW. Als je een 3 fase installatie hebt, afgezekerd op 3x25A voor je gehele huisinstallatie (dan blijf je op hetzelfde bedrag qua vastrecht-/transportkosten als dat je nu hebt) dan laadt je Max.met 16A x 230V x 3 is 11000W / 11kW (op de lader zelf staat 13,8kW). Dus een wezenlijk verschil. Ik heb toevallig vorige week mijn 1 fase grpnkast (1x35A afgezekerd) vervangen door een 3 fase kast (3x25A afgezekerd). Vandaag is het laadpunt geplaatst en die geeft 13,8kW aan, laden kan ik straks met 11kW thuis. (Uiteraard ook nog in afwachting van de toet, een Q4 40)
*Een 1 fase installatie is meestal afgezekerd op 25A, 30A of 35A en niet op 32A.

Vele goeroes hier op het forum, dus als ik het fout heb, verbeteren zij mij vast wel 😉
q35 gaat maar max 7kw op thuispaal / publieke paal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filofax72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
purelyatom schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:50:
ODBeleven heeft trouwens aanbieding t/m morgen. Ik heb een bundel besteld.
Wat ben je van plan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:20
renedg73 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:18:
[...]
q35 gaat maar max 7kw op thuispaal / publieke paal
Klopt en als aanvulling:
De 35 gebruikt voor zover ik weet 2 fasen ipv 3 bij de 40.
Bij de Q4 is de stroom per fase gelimiteerd op 16A, dus bij een 3 fasen laadpaal zal de 35 2x 3.6kW opnemen.
1 Fase met bijvoorbeeld 32A zal niet gaan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door deboss65 op 12-08-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKootje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik lees al een tijdje mee, en ben sinds november 2021 in het bezit van een Audi Q4 40. Auto bevalt prima, en eigenlijk geen problemen gehad. Tot en met deze week. Want sinds woensdag lijkt de airco het niet meer te doen. Nu had ik woensdag op de terugweg naar huis geen hele volle accu, en kwam die bij aankomst onder de 50KM bereik. De auto gaf toen aan dat de airco beperkt was. Thuis de auto weer volgeladen, maar de volgende dag deed de airco het weer niet. Zeker met de hitte van nu is een werkende airco meer dan welkom. Dealer gebeld, maar die hebben pas begin september tijd. Doordat de auto aangaf dat de airco beperkt is hoop ik stiekem dat deze nog op deze instelling staat en dat ik dit eventueel zelf kan herstellen. Iemand bij wie er toevallig een lampje gaat branden met een mogelijke oplossing of die dit probleem ook heeft ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Prilov schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:05:
Als je 3 fasen hoofdaansluiting hebt dan ga ik er van uit dat die 3x 25A is. ALs je 1 fase zou willen laden dan mag dat (vanwege selectiviteit) met max 16A afgezekerd, dus 3.6 kW

Sluit je echter je laadpaal aan op 3 fasen, dan kun je max ~ 10.8 kW laden. Echter de Q4 35 ondersteunt max 7.2 kW, dus dat is dan het maximale wat je zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
DeKootje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:13:
Ik lees al een tijdje mee, en ben sinds november 2021 in het bezit van een Audi Q4 40. Auto bevalt prima, en eigenlijk geen problemen gehad. Tot en met deze week. Want sinds woensdag lijkt de airco het niet meer te doen. Nu had ik woensdag op de terugweg naar huis geen hele volle accu, en kwam die bij aankomst onder de 50KM bereik. De auto gaf toen aan dat de airco beperkt was. Thuis de auto weer volgeladen, maar de volgende dag deed de airco het weer niet. Zeker met de hitte van nu is een werkende airco meer dan welkom. Dealer gebeld, maar die hebben pas begin september tijd. Doordat de auto aangaf dat de airco beperkt is hoop ik stiekem dat deze nog op deze instelling staat en dat ik dit eventueel zelf kan herstellen. Iemand bij wie er toevallig een lampje gaat branden met een mogelijke oplossing of die dit probleem ook heeft ervaren?
Is een bekend probleem - ook volgens mijn dealer - met (niet goed) afvullen in de fabriek. Denk toch dat je naar de dealer zal moeten. ALs je zoekt in het topic vind je meer dezelfde klachten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
sbin schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Is een bekend probleem - ook volgens mijn dealer - met (niet goed) afvullen in de fabriek. Denk toch dat je naar de dealer zal moeten. ALs je zoekt in het topic vind je meer dezelfde klachten geloof ik.
Klopt. Ik ben er één van. Maar het verschil is wel dat ik nooit enige stoormelding gehad heb over 'beperkte airco' zoals ik lees in het verhaal van DeKootje. Die deed het gewoon niet bij mij. De compressor draaide gewoon niet. Ik had dus enkel wat ventilatie. En dus geen enkele stoormelding.
En nu ze wél werkt ben ik eigenlijk nog niet opgetogen over de performantie ervan. Ik vind het verdomd lang duren eer de auto bij dit weer een aanvaardbare temperatuur bereikt. De koude lucht die uit de roostertjes blaast is bij dit extra warme weer een stuk minder koud dan wat ik gewoon was in mijn vroegere brandstof aangedreven auto's. Ik vraag me eigenlijk af of dat normaal is dan wel of ze bij de herstelling in de garage toch nog iets fout gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Babavers schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Klopt. Ik ben er één van. Maar het verschil is wel dat ik nooit enige stoormelding gehad heb over 'beperkte airco' zoals ik lees in het verhaal van DeKootje. Die deed het gewoon niet bij mij. De compressor draaide gewoon niet. Ik had dus enkel wat ventilatie. En dus geen enkele stoormelding.
En nu ze wél werkt ben ik eigenlijk nog niet opgetogen over de performantie ervan. Ik vind het verdomd lang duren eer de auto bij dit weer een aanvaardbare temperatuur bereikt. De koude lucht die uit de roostertjes blaast is bij dit extra warme weer een stuk minder koud dan wat ik gewoon was in mijn vroegere brandstof aangedreven auto's. Ik vraag me eigenlijk af of dat normaal is dan wel of ze bij de herstelling in de garage toch nog iets fout gedaan zouden hebben.
Heb je misschien een warmtepomp?
Ik heb de "normale airco" iig en bij mij blaast deze echt ijskoude lucht, geen issues dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKootje
  • Nu online
sbin schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Ja, die berichten heb ik hier inderdaad ook voorbij zien komen. Maar omdat die niet meer werkte nadat mijn accu bijna leeg was zou ik zelf vermoedden dat het daaraan zou liggen. Wel jammer dat je hiervoor dan een maand moet wachten terwijl je dit voor mijn gevoel binnen een kwartier kan fixen.

Weet ook niet of het slecht is voor de auto om hiermee door te rijden en of dit bijvoorbeeld ook invloed heeft op het koelen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:51

MLLL

Palm Treo 650

DeKootje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Ja, die berichten heb ik hier inderdaad ook voorbij zien komen. Maar omdat die niet meer werkte nadat mijn accu bijna leeg was zou ik zelf vermoedden dat het daaraan zou liggen. Wel jammer dat je hiervoor dan een maand moet wachten terwijl je dit voor mijn gevoel binnen een kwartier kan fixen.

Weet ook niet of het slecht is voor de auto om hiermee door te rijden en of dit bijvoorbeeld ook invloed heeft op het koelen van de accu.
Airco ergens anders laten bijvullen en het factuurtje naar Audi sturen.
Komende tijd wordt het boven de 30 graden, dus een AC is dan wel lekker. O-)

Bij amerikaanse auto's ontwerpen ze eerst het aircosysteem en bouwen daar de auto omheen _/-\o_

Je mag toch wel verwachten dat een airco de eerste 5 jaar feilloos werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Babavers schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Ik ben tot nu toe gevrijwaard van storingen aan mijn AC maar als ik deze aanzet komt er echt koude lucht uit, zelfs met dit warme weer.
Edit: Ik heb een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
sbin schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Heb je misschien een warmtepomp?
Ik heb de "normale airco" iig en bij mij blaast deze echt ijskoude lucht, geen issues dus..
Geen warmtepomp en monozone. De drie-zone optie hebben ze mij afgeraden toen ik de auto kocht omdat dat niet zo goed zou werken en dus zijn geld niet waard was. Wat ze er niet bij zeiden is het feit dat er dan ook helemaal geen uitblaasopeningen voor de achterbank zijn. Daar heb ik achteraf wat spijt van. Maar dat neemt niet weg dat er vooraan wel wat koudere lucht zou mogen uit komen. Vreemd is ook dat aan passagierkant de uitgeblazen lucht merkbaar koeler is dan aan chauffeurkant, ondanks het feit dat het een monozone uitvoering is. Misschien toch eens mee terug naar dealer gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Babavers schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Geen warmtepomp en monozone. De drie-zone optie hebben ze mij afgeraden toen ik de auto kocht omdat dat niet zo goed zou werken en dus zijn geld niet waard was. Wat ze er niet bij zeiden is het feit dat er dan ook helemaal geen uitblaasopeningen voor de achterbank zijn. Daar heb ik achteraf wat spijt van. Maar dat neemt niet weg dat er vooraan wel wat koudere lucht zou mogen uit komen. Vreemd is ook dat aan passagierkant de uitgeblazen lucht merkbaar koeler is dan aan chauffeurkant, ondanks het feit dat het een monozone uitvoering is. Misschien toch eens mee terug naar dealer gaan....
Wat een waardeloos advies van je dealer! Hebben ze het comfortpakket ook afgeraden omdat je dan zo'n vervelende automatisch dimmende binnenspiegel hebt en zo'n stokje is toch veel handiger? :+
I heb 3-zone gelukkig op laatste moment nog aangevinkt destijds nadat ik - in totaal ongeloof - nog eens goed gekeken had wat de implicaties waren van niet nemen. Echt absurd voor een auto van 60K+, maar die discussie zal ik niet weer opstarten. Zou er iig mee langs de dealer gaan idd, lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Ik weet niet precies wat en hoe de melding er precies uitzag maar dit staat er in de Q4 manual over een "beperkte klimatisering.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyF5ptF1kaORZ0F_F0PSj7XUhgY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0QXaNAjoEDM4UJlDpf6POYfo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
sbin schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Wat een waardeloos advies van je dealer! Hebben ze het comfortpakket ook afgeraden omdat je dan zo'n vervelende automatisch dimmende binnenspiegel hebt en zo'n stokje is toch veel handiger? :+
I heb 3-zone gelukkig op laatste moment nog aangevinkt destijds nadat ik - in totaal ongeloof - nog eens goed gekeken had wat de implicaties waren van niet nemen. Echt absurd voor een auto van 60K+, maar die discussie zal ik niet weer opstarten. Zou er iig mee langs de dealer gaan idd, lijkt me niet goed.
Als een verkoper mij iets probeert aan te smeren ben ik altijd achterdochtig. Omgekeerd, als een verkoper zijn eigen product niet aanraadt, dan heb ik snel de neiging dat over te nemen. Dan moet er zeker iets van aan zijn want dan doet die in principe iets in zijn eigen nadeel.
Dus ja, ik ben achteraf gezien ook erg verbaasd dat die mij dat toen afgeraden heeft. Of het moet zijn dat er een abnormaal aantal wagens in die garage problemen hadden daarmee die ze bij toekomstige klanten wilden vermijden. Het moet zo wel iets geweest zijn denk ik dan. Soit, zo erg is dat niet. Als het maar voldoende koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Babavers schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Als een verkoper mij iets probeert aan te smeren ben ik altijd achterdochtig. Omgekeerd, als een verkoper zijn eigen product niet aanraadt, dan heb ik snel de neiging dat over te nemen. Dan moet er zeker iets van aan zijn want dan doet die in principe iets in zijn eigen nadeel.
Dus ja, ik ben achteraf gezien ook erg verbaasd dat die mij dat toen afgeraden heeft. Of het moet zijn dat er een abnormaal aantal wagens in die garage problemen hadden daarmee die ze bij toekomstige klanten wilden vermijden. Het moet zo wel iets geweest zijn denk ik dan. Soit, zo erg is dat niet. Als het maar voldoende koelt.
Kan het een verkapte poging zijn geweest om de levertijd in de hand te houden? Kan me voorstellen dat elke gekozen optie iets doet met de supply chain. En als je dan bedenkt dat de Q4 in basis geen roosters heeft achter, kost het ze alleen maar meer moeite als een klant de optie juist wel kiest.

On topic; heb 3-zone en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prilov
  • Laatst online: 29-01-2023
Babavers schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Vraagje:
Komt er bij die monozone wel lucht door de openingen onder de bestuurder en passagierszetel naar achter toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10-2024
In elk geval kijken naar easy entry, verder heb ik iets gevonden om de toon uit te zetten van de kofferbak, wanneer je m dicht doet.

Daarna zien we wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
sbin schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

. Echt absurd voor een auto van 60K+, maar die discussie zal ik niet weer opstarten. Zou er iig mee langs de dealer gaan idd, lijkt me niet goed.
Is toch al lang bekend: bij premium betaal je niet voor functionaliteit, maar voor de naam.

En wat ik lees over maar 7,2kW laden: zo uit mijn hoofd: VW, Skoda en Audi staan allemaal op hetzelfde basisplatform. Maar ik heb nog nergens gelezen dat er een Skoda / VW is die maar 7,2kW kan laden.

Lijkt wel of ze dan bij het meest premium merk functionaliteit eraf schroeven om te vervangen door goedkopere onderdelen?

Zelfde bij bv AC: alle VW/Skoda basisuitvoeringen hebben minimaal 2 weg AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 22:44
Prilov schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Vraagje:
Komt er bij die monozone wel lucht door de openingen onder de bestuurder en passagierszetel naar achter toe?
Ja! Dus je kunt het alleen niet op het lichaam richten achterin. Ik vind het niet zo'n probleem, je zit toch vaker alleen. Zonde van de meerprijs wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Maurice- schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:31:
[...]

Ja! Dus je kunt het alleen niet op het lichaam richten achterin. Ik vind het niet zo'n probleem, je zit toch vaker alleen. Zonde van de meerprijs wat mij betreft.
Klopt, maar is weinig nuttig bij warm weer als de airco moet koelen. Koude lucht hoor je bovenaan in de cockpit te blazen en niet via de voeten. Koude lucht is zwaarder en je zou een heel gelaagd temperatuursprofiel krijgen als je die onderaan inblaast. Als de klimaatregeling op AUTO staat gebeurt de keuze van de blaasopeningen trouwens automatisch en zal die bitter weinig blazen langs onder als er gekoeld moet worden.
In de winter zal dat dus wel OK zijn hoop ik (toen had ik mijn wagen nog niet), maar in de zomer vind ik het wel een gebrek als je regelmatig passagiers achterin hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Inmiddels rijd ik vanaf december 2021 een Q4 Advanced launche edition. Inmiddels heb ik een beetje een haat/liefde relatie met de auto gekregen. Zoals alle elektrische auto’s is ook de rijbeleving in de Q4 op zich prima. De demping laat veel te wensen over. Zeker achterin de auto is de Q4 allesbehalve comfortabel. Ook voorin wordt elk ribbel in het wegdek keihard doorgegeven. Ik vermoed dat de demping bij een adaptieve vering beter is geregeld. Erg frustrerend vind ik de zeer kale uitrusting. Een elektrische auto kun je als fabrikant niet meer afleveren zonder sensoren rondom, camera’s en adaptieve cruisecontrol. Dit zijn inmiddels basisuitrustingen in elke EV. De Q4 vind ik dan ook een flintstone auto onder de EV’s. Verder ben ik van mening dat de Audi niets meer levert dat zijn broeders bij Skoda en ID4. Ik moet ook toegeven dat ik beide con-collega’s beter en comfortabeler vindt rijden dan de Q4. Mijn volgende EV gaat dus zeker geen Audi meer worden. Momenteel staat de Q4 qua uitrusting, comfort, software en gebruikersbeleving helaas onder aan de ladder. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:35
jeroenkb schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Is toch al lang bekend: bij premium betaal je niet voor functionaliteit, maar voor de naam.

En wat ik lees over maar 7,2kW laden: zo uit mijn hoofd: VW, Skoda en Audi staan allemaal op hetzelfde basisplatform. Maar ik heb nog nergens gelezen dat er een Skoda / VW is die maar 7,2kW kan laden.

Lijkt wel of ze dan bij het meest premium merk functionaliteit eraf schroeven om te vervangen door goedkopere onderdelen?

Zelfde bij bv AC: alle VW/Skoda basisuitvoeringen hebben minimaal 2 weg AC.
Alle MEBs met de kleinste accu (55kWh) kunnen met “maar” 7.2kW op AC laden. Er is ook een ID4 met die accu en dus ook 7.2kW max. Enyaq is er niet met die kleine accu dacht ik. Tenminste, niet in NL. In andere landen was de 50 er wel een tijdje.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 14-08-2022 14:20 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Aarts ACM schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:41:
Inmiddels rijd ik vanaf december 2021 een Q4 Advanced launche edition. Inmiddels heb ik een beetje een haat/liefde relatie met de auto gekregen. Zoals alle elektrische auto’s is ook de rijbeleving in de Q4 op zich prima. De demping laat veel te wensen over. Zeker achterin de auto is de Q4 allesbehalve comfortabel. Ook voorin wordt elk ribbel in het wegdek keihard doorgegeven. Ik vermoed dat de demping bij een adaptieve vering beter is geregeld. Erg frustrerend vind ik de zeer kale uitrusting. Een elektrische auto kun je als fabrikant niet meer afleveren zonder sensoren rondom, camera’s en adaptieve cruisecontrol. Dit zijn inmiddels basisuitrustingen in elke EV. De Q4 vind ik dan ook een flintstone auto onder de EV’s. Verder ben ik van mening dat de Audi niets meer levert dat zijn broeders bij Skoda en ID4. Ik moet ook toegeven dat ik beide con-collega’s beter en comfortabeler vindt rijden dan de Q4. Mijn volgende EV gaat dus zeker geen Audi meer worden. Momenteel staat de Q4 qua uitrusting, comfort, software en gebruikersbeleving helaas onder aan de ladder. Jammer!
Ik hoop dat je geen gelijk hebt wat het comfort betreft. Zouden adaptieve dempers zoveel meer comfort bieden als het standaardonderstel? Jammer dat we dat niet weten. Ik heb met opzet de sportophanging niet aangevinkt en ook voor 20 inch gegaan (21 inch qua comfort een risico denk ik en de 19inchers vond ik te klein)... Zou een standaardonderstel overeenkomen met een adaptief onderstel in sport? Iemand meer ervaring daarmee? Ik had met de testrit uiteraard het adaptieve onderstel en ik vond het best ok, zelfs in sport...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
SWIGGA schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:45:
[...]

Ik hoop dat je geen gelijk hebt wat het comfort betreft. Zouden adaptieve dempers zoveel meer comfort bieden als het standaardonderstel? Jammer dat we dat niet weten. Ik heb met opzet de sportophanging niet aangevinkt en ook voor 20 inch gegaan (21 inch qua comfort een risico denk ik en de 19inchers vond ik te klein)... Zou een standaardonderstel overeenkomen met een adaptief onderstel in sport? Iemand meer ervaring daarmee? Ik had met de testrit uiteraard het adaptieve onderstel en ik vond het best ok, zelfs in sport...
Ik heb een versie met adaptief onderstel (incl 21 inch), en je merkt wel verschil in stugheid (en gasresponse) tussen de verschillende modi. Maar Audi's zijn sowieso behoorlijk stug (sportief) geveerd. Dit is mijn 4e en ik weet niet anders dat het altijd zo is geweest. Persoonlijk vind ik het wel fijn, maar ik snap dat anderen het niet als lekker ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Nog iets anders: heeft iemand al een onderhoudsbeurt gehad? Ik kreeg een mailtje dat de dealer vond dat het tijd daarvoor is. Ik kan nergens echte onderhoudsintervallen vinden voor de Q4. Ik vInd het namelijk vrij snel (bouwmaand 7-2021, levering 10-2021) met nog geen 20k op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
-Wing- schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Ik heb een versie met adaptief onderstel (incl 21 inch), en je merkt wel verschil in stugheid (en gasresponse) tussen de verschillende modi. Maar Audi's zijn sowieso behoorlijk stug (sportief) geveerd. Dit is mijn 4e en ik weet niet anders dat het altijd zo is geweest. Persoonlijk vind ik het wel fijn, maar ik snap dat anderen het niet als lekker ervaren.
Ik vind de e-tron in comfort (standaard) mode toch eerder richting kant boot gaan eerlijk gezegd :/
In Dynamic totaal verschillend, dat dan weer wel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 10:30
-Wing- schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:30:
Nog iets anders: heeft iemand al een onderhoudsbeurt gehad? Ik kreeg een mailtje dat de dealer vond dat het tijd daarvoor is. Ik kan nergens echte onderhoudsintervallen vinden voor de Q4. Ik vInd het namelijk vrij snel (bouwmaand 7-2021, levering 10-2021) met nog geen 20k op de teller...
Misschien ben ik gek; maar je grijpt iedere strohalm op hoop aan: kan dit ook duiden op een niet openbare terugroep actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Bij mij staat de eerste reparatie ingeplanned, auto is net geen acht maanden oud. Kreeg telkens de melding "Elektrische installtie: storing! Service opzoeken a.u.b.".

Naar Hoogenboom Rotterdam gegaan en die hebben m zo'n 40 min aan de diagnose gehangen en konden het probleem niet vinden. "Iets met het hoogvoltsysteem" - echter geen hoogvoltexperts beschikbaar. Nu dus service ingeplanned bij Audi Centrum Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Dan rij jij ook niet veel :9. Ik heb 'm sinds 29 december en heb bijna 21K erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Aarts ACM schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:41:
Dat geluid schijnt aan de banden te liggen volgens een review dat op YouTube staat van Kris Rifa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:12
De mijne is ook in 10-2021 afgeleverd. Nu 42k verder en geen melding gezien en ook geen mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53
Dean Martin schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Ik vind de e-tron in comfort (standaard) mode toch eerder richting kant boot gaan eerlijk gezegd :/
In Dynamic totaal verschillend, dat dan weer wel.
Jij hebt dan ook de fat e-tron toch? Die heeft luchtvering en is op comfort stand dus echt comfortabel.
In tegenstelling tot "gewone" vering die vrij stug is en dus ook niet adaptief.
Het sportonderstel met modi geeft die mogelijkheid een klein beetje al is het in tegenstelling tot luchtvering zeer minimaal.

Ik heb VAG auto's met en zonder sport onderstel gereden en eerlijk gezegd merkte ik het eigenlijk alleen meer aan de hoogte van de wagen dan dat je echt duidelijk verschil merkt in comfort of rijgedrag met die modi.
(Sport onderstellen liggen meestal 2 tot 3cm lager op de weg).
De sportonderstellen zijn in stevige bochten wel wat gretiger maar dan moet je echt flink je best doen.

De fat e-tron wordt wel degelijk een andere auto met die adaptieve luchtvering en rij modi.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 15-08-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

Jij hebt dan ook de fat e-tron toch? Die heeft luchtvering en is op comfort stand dus echt comfortabel.
In tegenstelling tot "gewone" vering die vrij stug is en dus ook niet adaptief.
Het sportonderstel met modi geeft die mogelijkheid een klein beetje al is het in tegenstelling tot luchtvering zeer minimaal.

Ik heb VAG auto's met en zonder sport onderstel gereden en eerlijk gezegd merkte ik het eigenlijk alleen maar aan de hoogte van de wagen dan dat je echt duidelijk verschil merkt in comfort of rijgedrag met die modi.
(Sport onderstellen liggen meestal 2 tot 3cm lager op de weg).
De sportonderstellen zijn in stevige bochten wel wat gretiger maar dan moet je echt flink je best doen.

De fat e-tron wordt wel degelijk een andere auto met die adaptieve luchtvering en rij modi.
De fat e-tron inderdaad, maar omdat het over Audi in het algemeen ging die stug/sportief zijn ;) ....

Maar de fat in comfort vs dynamic is inderdaad een totaal andere auto.

Het bevalt zelfs zo goed dat ik mijn hart een beetje vast hou wat er na de e-tron moet gaan komen dat nog een beetje betaalbaar en vergelijkbaar blijft. "zorgen' voor later ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dean Martin op 15-08-2022 15:33 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Voor alles een eerste keer. Volgens de Audi reed ik een half uur door de prachtige straten van Apeldoorn..... terwijl ik mij in Zwolle bevond. 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTxuZ1RfKSqZFaDfGdPJ3Kh63WE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzrnlqtiOjKIEBvLABGGJGPo.jpg?f=fotoalbum_large

En daarnaast nu al een week meerdere keren per rit deze nieuwe melding. Ook bij het uitzetten van de ACC op de snelweg gaat hij in de ankers omdat hij "denkt" nog in een 50 zone te zijn. Never a dull moment.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMsw60SnkbBBOPyw8ke9oOwe2SY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UzQJ3bVGLObnlI4cdDbyxj00.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 10:30
Maurice- schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:43:
Voor alles een eerste keer. Volgens de Audi reed ik een half uur door de prachtige straten van Apeldoorn..... terwijl ik mij in Zwolle bevond. 🤔
[Afbeelding]

En daarnaast nu al een week meerdere keren per rit deze nieuwe melding. Ook bij het uitzetten van de ACC op de snelweg gaat hij in de ankers omdat hij "denkt" nog in een 50 zone te zijn. Never a dull moment.
[Afbeelding]
Misschien even naar je licenties kijken. Verkeerde einddatum misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Daar staat ie dan uiteindelijk. Op weg naar PON.
De vraag... ga ik hem ooit terug zien, gaan ze hem maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Us6QTtURtwmkSP-9P7I8ajLKME4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIBCGWiEhO4iaPfJGFekmSZl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53
@Avigoorn natuurlijk gaan ze hem maken. Nieuwe hebben ze al helemaal niet namelijk :P .
Ik heb maar 1x in mijn leven gehoord dat er iemand een gloednieuwe auto kreeg omdat zijn huidige nieuwe volledig in de soep gelopen was (Ford Mondeo hagelnieuw in 2017) verder met welke gebreken dan ook is het altijd nog opgelost met de bestaande auto.
Wat is er mee mis ?

@Maurice- even de dealer bellen, lijkt wel of je GPS niet goed is namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 16-08-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
GeeMoney schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:59:
@Avigoorn natuurlijk gaan ze hem maken. Nieuwe hebben ze al helemaal niet namelijk :P .
Ik heb maar 1x in mijn leven gehoord dat er iemand een gloednieuwe auto kreeg omdat zijn huidige nieuwe volledig in de soep gelopen was (Ford Mondeo hagelnieuw in 2017) verder met welke gebreken dan ook is het altijd nog opgelost met de bestaande auto.
Wat is er mee mis ?

@Maurice- even de dealer bellen, lijkt wel of je GPS niet goed is namelijk.
Uitgebreid relaas in enkele posts eerder (ff zoeken). Ze moeten wss de motor/aandrijving vervangen. Dat kost veel. Met risico dat het tril probleem niet is opgelost.
Ik hoop dat ze hem maken, maar onderdelen.... ;) Gaat wel ff duren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Avigoorn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Uitgebreid relaas in enkele posts eerder (ff zoeken). Ze moeten wss de motor/aandrijving vervangen. Dat kost veel. Met risico dat het tril probleem niet is opgelost.
Ik hoop dat ze hem maken, maar onderdelen.... ;) Gaat wel ff duren dan.
Heb je wel een fatsoenlijke mobiliteits oplossing voor de tussentijd?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Dean Martin schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Heb je wel een fatsoenlijke mobiliteits oplossing voor de tussentijd?
Opel Insignia station. Prima auto voor vakantie ;)
Maar is wel in samenspraak Lease maatschappij gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ze zijn nu gestart met het 2023 model... zijn er nog nieuwe zaken bekend buiten het 135kw laden e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:57:
Ze zijn nu gestart met het 2023 model... zijn er nog nieuwe zaken bekend buiten het 135kw laden e.d.?
135? Wat is daar nieuw aan? Die van mij is van eind ‘21 en ik haal bij Fastned/Ionity etc altijd gewoon 130 kW, mits leeg genoeg.

Hierover gesproken, net aangekomen in Valence (FR) en werkelijk elke aire onderweg had wel Ionity/Fastned/Total Energies hagelnieuwe snelladers. Mits niet te druk is het sus geen enkel issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:26
Hmmm, nu al 2x uitval van mijn koplamp linkse geen stadslicht geen dimlicht geen grootlicht geen richtingaanwijzer. Lekker dan… 5 minuten later doet alles het weer.
Rare storing.
De pon garage had er nog nooit van gehoord.
Dat is helemaal fijn.
Not.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J3ZTFeU4q4kZIcPlOOkPq39YrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeIHTNGzo4PeHA3dMTJBafVR.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals beloofd een verslag van onze vakantie met de Q4

Algemeen

• Q4 50 Quattro
  • 18 dagen, gemiddelde temperatuur ruim boven de 30 graden
  • Duitsland (snelweg), Zwitserland (snelweg), Italië (Toscane en Piëmonte, snelwegen en lokale wegen
  • 4 volwassenen, middelgrote hond, grote dakkoffer en ruim 100kg bagage
  • 3719km, gemiddelde snelheid 69km/u door files, en slechte wegen
  • Snelwegen ACC op 110/120 km/u, D-stand met regeneratie in stand 2, airco op volle kracht
  • Gemiddeld verbruik 22,2 kWh/100km, gezien de omstandigheden ben ik hier echt tevreden mee. Geen enkel moment (ok, in Toscane 1 x) last van range anxiety gehad

Laden

Dit ging bijna altijd zeer goed. Op 2 keer na, altijd geladen bij Ionity. Op de zwarte zaterdagen druk, maar maximaal 15 minuten wachten op vrije plek. Prettige ervaringsgesprekken met andere rijders (90% Nederlanders) en opvallend hoe netjes iedereen is. "Hallo, jij bent nummer drie. Parkeer maar even als jouw plek vrijkomt houden we het voor je vrij", etc. Mooi om mee te maken.

Soms verder dan 80% opgeladen, maar alleen als er geen wachtenden waren.

Laadsnelheid en curve erg goed, vaak boven de 130 KW gekomen (onder de 25% SoC) en nooit onder de 40 KW (boven de 80% SoC). Zelfs een Tesla rijder was onder de indruk van de mooie curves.

Onder Florence, is opladen een drama! Zoeken naar een laadstation dat wel 1 van mijn 5 laadpassen accepteerde. En dan er eentje vinden met 22kWh die bezet was. Goed leer moment: laden als het kan en niet als het moet!

De auto

Een comfortabele, betrouwbare en snelle reisauto. De beste waarmee ik ooit op vakantie ben geweest (o.a. C klasse, Jaguars XE/F-pace, RAV4, etc.). Ik kijk al uit naar volgend jaar!

De apps

Ik heb de Ionity stations handmatig in de MMI routeplanner ingevoerd, nadat ik ABRP en ChargeFinder gebruikte om de beste route te vinden. Dan werkt de MMI routeplanner goed. Wel jammer dat je de Audi niet kunt instrueren dat hij alleen Ionity moet selecteren.

Ondertussen blijf ik lekker mee klagen op dit forum over de software, etc. Maar wel met een glimlach over deze mooie autovakantie.

PS. Wel ongemerkt de voorkant beschadigd, bumper wat ontzet. Kon het helaas op de door de dealer geïnstalleerde FitCamX dashcam (zie posts van anderen in dit forum) nog niet vinden waar ik dit gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoURvcpxw7Jy4OrTZLrBdEL3vbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hx9cr4cAZPSjAo6wSPfvD8mP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door MarcCar op 17-08-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

135? Wat is daar nieuw aan? Die van mij is van eind ‘21 en ik haal bij Fastned/Ionity etc altijd gewoon 130 kW, mits leeg genoeg.

Hierover gesproken, net aangekomen in Valence (FR) en werkelijk elke aire onderweg had wel Ionity/Fastned/Total Energies hagelnieuwe snelladers. Mits niet te druk is het sus geen enkel issue meer.
De officiële oplaadsnelheid gaat zogezegd van 125 kw naar 135 kw vanaf de 40. Ik heb in de praktijk al 176 kw zien verschijnen bij sommigen met de laatste nieuwe software... Ik had het maar over het officiële... ik hoop dat ze ons ooit iets meer vermogen en range gaan geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivante
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
now mensen waarbij de live traffic informatie niet geactiveerd geraakt alsook geen kaart updates kunnen ontvangen?

ook op myaudi krijg ik het volgende:
Bij het laden van de kaartpakketten is een fout opgetreden. Probeer het a.u.b. later nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Shivante schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:39:
ook op myaudi krijg ik het volgende:
Bij het laden van de kaartpakketten is een fout opgetreden. Probeer het a.u.b. later nog een keer.
Is bij mij altijd al zo geweest.
Maar de navigatie kaarten zijn bij mij de afgelopen 2 maanden 2 keer automatisch bijgewerkt.
Wat het verband is, is voor mij ook duister.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
dolfg schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:13:
Hmmm, nu al 2x uitval van mijn koplamp linkse geen stadslicht geen dimlicht geen grootlicht geen richtingaanwijzer. Lekker dan… 5 minuten later doet alles het weer.
Rare storing.
De pon garage had er nog nooit van gehoord.
Dat is helemaal fijn.
Not.
Heb exact hetzelfde keer of 3 gehad. Linksvoor unit werkt ineens niet, geeft storing in display en snel knipperend signaal zodra je richting naar links aangeeft. Enige wat idd helpt is auto helemaal uit en tijdje wachten. Software issue zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Toch apart, zoiets. Bij mij knipperde de richting aanwijzer ook heel snel, zonder richting aan te wijzen. En ook linksvoor, precies jouw situatie.

[ Voor 73% gewijzigd door dolfg op 17-08-2022 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Klopt, sinds het coronatijdperk heb ik nauwelijks woonwerkverkeer meer. Vind het wel prima zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26
the-hyrax schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

sinds 8 december al 31k probleemloos gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 17:38
sbin schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:23:
[...]

Heb exact hetzelfde keer of 3 gehad. Linksvoor unit werkt ineens niet, geeft storing in display en snel knipperend signaal zodra je richting naar links aangeeft. Enige wat idd helpt is auto helemaal uit en tijdje wachten. Software issue zou je zeggen.
He!! Dat heb ik gisteren gehad maar dan rechts. meerdere meldingen over licht en knipperlicht. Bij knipperlicht relais ook snel horen knipperen zoals bij een kapotte lamp. Na even auto uitzetten is probleem spontaan weg. Ook heb ik die dag een spontane reset van de MMI tijdens rijden meegemaakt.
Ik heb ook sinds Juni al de bekende communicatie telefoon/auto storing en inderdaad ook de kaartupdates storing. Hoofdgebruiker is ook nog steeds niet aanwezig in de auto maar wel in de app.

Morgenochtend gaat auto naar de dealer en gaat een monteur er naar kijken.
Voordeel van de laatste storing is dat het licht betrof en er dan wel direct naar gekeken gaat worden.

De communicatiestoring ligt nu eindelijk na 1,5 maand wachten bij Audi AG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKootje
  • Nu online
Kan hem dinsdag afleveren bij de dealer (was in eerste instantie er midden september). Ook aangegeven over de problemen die er zijn met het niet goed afvullen, maar daar durven ze niet zomaar vanuit te gaan. Ben hem dus in ieder geval 1 dag kwijt voor onderzoek, en dan maar afwachten wat eruit komt en of het makkelijk te fixen is.

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-06 19:57
Goedemorgen!

Er is eenMMI update voor audi Q4, echter rollen ze deze niet “actief” uit ivm drukte in de werkplaatsen.

Ik ben wel eens benieuwd of de mensen met een Q4 geleverd vanaf 04-2022 ervaringen kunnen delen aangaande:
- de privacymelding, is deze nog actief?
- laadsnelheid
- app functionaliteit, auto op slot etc.

Of zijn er al mensen die een 2021 Q4 hebben met de 2022 software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
-jann schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:50:
Ik ben wel eens benieuwd of de mensen met een Q4 geleverd vanaf 04-2022 ervaringen kunnen delen aangaande:
- laadsnelheid
Geleverd afgelopen mei:

Geen privacy melding, alleen een welkom scherm bij opstarten.

Laadsnelheid bij die ene keer dat ik bij een snellader stond: 131kW

Bij de app zie ik of de boel op slot staat, waar de auto staat , of hij aan het laden is en zo ja hoe snel en wanneer klaar, en laaddoel veranderen. Op slot zetten met de app gaat niet.
Klimatisering aanzetten werkt ook maar met de laadtimers weet ik niet of dat nu beter is dan een 2 maand geleden.

Ik moet zeggen sinds de laatste app update is het stabieler. In het begin was het sub optimaal zal ik maar zeggen. Ondanks dat mijn Q4 is uitgeleverd na maart dit jaar en voorzien van iets recentere on board firmware.
Het vermoeden is alleen dat diegenen die nog met software van voor maart/april rondrijden niet optimaal zullen profiteren van de app updates.

• ruudalder
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08-2023
Goedemorgen!

Er is eenMMI update voor audi Q4, echter rollen ze deze niet “actief” uit ivm drukte in de werkplaatsen.

- laadsnelheid

Hopelijk zorgt deze update ervoor dat je in de auto/MMI van hoofdgebruiker kan wisselen. In juli mijn 35 ingewisseld voor een 40, alleen heeft de vorige gebruiker zich niet afgemeld als hoofdgebruiker in de app en Audi geeft aan dit niet te kunnen verhelpen. Dit schijnt wel te kunnen in de geüpdate MMI.. (wachten duurt lang..)

Of heeft de gouden tip?

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 11:31
Geen MMI update maar wel drie Europa kaarten updates kort achterelkaar binnen gekregen, van 2022.05 naar 2022.08 gegaan. Eerste keer voor mij dat ik een update van iets heb zien langskomen.

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
deboss65 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

Geleverd afgelopen mei:

Geen privacy melding, alleen een welkom scherm bij opstarten.

Laadsnelheid bij die ene keer dat ik bij een snellader stond: 131kW

Bij de app zie ik of de boel op slot staat, waar de auto staat , of hij aan het laden is en zo ja hoe snel en wanneer klaar, en laaddoel veranderen. Op slot zetten met de app gaat niet.
Klimatisering aanzetten werkt ook maar met de laadtimers weet ik niet of dat nu beter is dan een 2 maand geleden.

Ik moet zeggen sinds de laatste app update is het stabieler. In het begin was het sub optimaal zal ik maar zeggen. Ondanks dat mijn Q4 is uitgeleverd na maart dit jaar en voorzien van iets recentere on board firmware.
Het vermoeden is alleen dat diegenen die nog met software van voor maart/april rondrijden niet optimaal zullen profiteren van de app updates.
Bij mij zijn alle problemen met de app opgelost. moet alleen laadtimers nog even proberen. krijg ook bijna wekelijks updates binnen van mmi. heb wel veel bij audi geklaagd en ze vroegen om veel data dus misschien ben ik in testgroep gezet qua updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:12
Gisteren en vandaag een aantal updates ontvangen. Bij de laatste update kreeg ik de volgende foutmelding. Iemand dezelfde ervaring. Langzamerhand geloof ik het wel. Komt wel een keertje goed. Ik neem aan dat Audi kostenloos de online diensten met één extra jaar verlengd. Over twee maanden heb ik mijn Q4 één jaar en in dat eerste jaar waren de online diensten redelijk waardeloos. Enige coulance vanuit Audi zou op z’n plaats zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orDXRPnJJEl1Zchf3X1CYjEePSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzDzWPtIkl942M9Lzbx2bqV3.jpg?f=fotoalbum_large

• MetaalMan
  • Laatst online: 19:42
Jope3 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:38:
Gisteren en vandaag een aantal updates ontvangen. Bij de laatste update kreeg ik de volgende foutmelding. Iemand dezelfde ervaring. Langzamerhand geloof ik het wel. Komt wel een keertje goed. Ik neem aan dat Audi kostenloos de online diensten met één extra jaar verlengd. Over twee maanden heb ik mijn Q4 één jaar en in dat eerste jaar waren de online diensten redelijk waardeloos. Enige coulance vanuit Audi zou op z’n plaats zijn.[Afbeelding]
Hier dezelfde melding vanmiddag, bij een update voor Audi Connect. Vanmorgen een update voor de navigatie - die ging wel goed.

iRacing Profiel

• Travish
Ook ik dezelfde melding deze ochtend, 9 september afspraak bij de dealer en ik ga daar niet weg zonder software update 😀

• Travish
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3bo5hIkIK_N0aEyh-fspKdHXF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTOWMLCjjadRvmWD5z1xGFov.jpg?f=fotoalbum_large

• Travish
Na zuid Frankrijk nu in Duitsland, veel nieuwe ( lokale) laadmogelijkheden maar meestal 11 of 22 Kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Afgelopen 2 weken met de 40 in Duitsland, Oostenrijk en Noord Italië geweest. Om met de deur in huis te vallen, wat heerlijk om met deze elektrische auto te reizen. In de bergen altijd vermogen, geen laadstress en fijne rij-eigenschappen op de lange ritten.

Van te voren uiteraard veel uitgezocht. Zo had ik ABRP met TRONITY en een dongle om verbruik goed te meten voor de reisplanning. De hotels in Neurenberg, Kals am Grossglockner, Merano en Kühtai hadden alle laadpalen. Die in Kals zelfs 12(!).

Onderweg in Duitsland geladen bij IONITY en EnWB. Bij die laatste werkte de laaddruppel van werk niet, evenals de andere passen die ik had. Dus app downloaden en koppelen aan creditcard, daarmee werkte hij wel.

Alle snelladers waren ook echt snel. Ook bij <50% haalde ik snelheden van 120+, bij >50% zakte hij naar 70-90. Heen naar Neurenberg 2 stops van 20 minuten, daar bij hotel geladen en met 100% vertrokken. Vlak voor Oostenrijk wat bijgeladen, ook omdat we even een pauze wilden. Verbruik viel mij heel erg mee, zat telkens ruim boven het door ABRP voorspelde %. Reed zo’n 120 op de snelweg.

In Oostenrijk bij hotels kunnen laden, dus voor alle ritjes daar genoeg in de accu. Terug van Kühtai in Oostenrijk naar huis maar 3 keer laden, elke keer 30 minuten. Het kon minder voor accu, maar even plassen, wat eten en benen strekken kost ook tijd :) gezien ervaring op heenweg, snelheid naar 130 op ACC.

En: bij alle snelladers genoeg plek, ik heb nergens hoeven te wachten. Aanrijden -> aanpluggen -> laden 👌🏻

In de bergen heerlijk rijden door het altijd aanwezige vermogen. Feest om de haarspeldbochten te nemen.

Wel aantal bevindingen die ik nog wil delen met de dealer:
- bij vertrek op hoogte naar beneden met 100% gebruik je de remmen meer (logisch), maar resulteert in nare geur en een oververhitte verwarming. Ondanks dat airco op koelen stond, kwam er een bloedhitte uit. Verdween zodra we vlak reden en accu% daalde. Daarna telkens Max tot 90% geladen als ik direct daarna zou dalen.
- meerdere keren verloor mmi verbinding met CarPlay
- aantal keer geen kort verbruik zichtbaar in dashboardscherm. Vooral op heenweg vervelend omdat dat beetje mijn houvast was
- aantal keer had navigatie veel moeite om de ingetikte locatie te vinden

Kortom, geen grote bevindingen. Voor mij geen ‘angst’ meer om grote vakantieritten met een EV te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:51

MLLL

Palm Treo 650

Gerardvhgn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:42:
Afgelopen 2 weken in Duitsland, Oostenrijk en Noord Italië geweest. Om met de deur in huis te vallen, wat heerlijk om met deze elektrische auto te reizen. In de bergen altijd vermogen, geen laadstress en fijne rij-eigenschappen op de lange ritten.

Van te voren uiteraard veel uitgezocht. Zo had ik ABRP met TRONITY en een dongle om verbruik goed te meten voor de reisplanning. De hotels in Neurenberg, Kals am Grossglockner, Merano en Kühtai hadden alle laadpalen. Die in Kals zelfs 12(!).

Onderweg in Duitsland geladen bij IONITY en EnWB. Bij die laatste werkte de laaddruppel van werk niet, evenals de andere passen die ik had. Dus app downloaden en koppelen aan creditcard, daarmee werkte hij wel.

Alle snelladers waren ook echt snel. Ook bij <50% haalde ik snelheden van 120+, bij >50% zakte hij naar 70-90. Heen naar Neurenberg 2 stops van 20 minuten, daar bij hotel geladen en met 100% vertrokken. Vlak voor Oostenrijk wat bijgeladen, ook omdat we even een pauze wilden. Verbruik viel mij heel erg mee, zat telkens ruim boven het door ABRP voorspelde %. Reed zo’n 120 op de snelweg.

In Oostenrijk bij hotels kunnen laden, dus voor alle ritjes daar genoeg in de accu. Terug van Kühtai in Oostenrijk naar huis maar 3 keer laden, elke keer 30 minuten. Het kon minder voor accu, maar even plassen, wat eten en benen strekken kost ook tijd :) gezien ervaring op heenweg, snelheid naar 130 op ACC.

En: bij alle snelladers genoeg plek, ik heb nergens hoeven te wachten. Aanrijden -> aanpluggen -> laden 👌🏻

In de bergen heerlijk rijden door het altijd aanwezige vermogen. Feest om de haarspeldbochten te nemen.

Wel aantal bevindingen die ik nog wil delen met de dealer:
- bij vertrek op hoogte naar beneden met 100% gebruik je de remmen meer (logisch), maar resulteert in nare geur en een oververhitte verwarming. Ondanks dat airco op koelen stond, kwam er een bloedhitte uit. Verdween zodra we vlak reden en accu% daalde. Daarna telkens Max tot 90% geladen als ik direct daarna zou dalen.
- aantal keer geen kort verbruik zichtbaar in dashboardscherm. Vooral op heenweg vervelend omdat dat beetje mijn houvast was
- aantal keer had navigatie veel moeite om de ingetikte locatie te vinden

Kortom, geen grote bevindingen. Voor mij geen ‘angst’ meer om grote vakantieritten met een EV te doen :)
Waarom laad je hem voor 100% vol als je vervolgens bergaf gaat?
Sneller en goedkoper laden kan niet.
Nu kon ie niet bijladen omdat ie al vol is en regenereert ie dus ook niet.
Lekker op de remmetjes naar beneden toe :)

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
"Audi connect installatie: fout bij de installatie"

--> Wat betekent dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxrvTEjMfyU1yrGoEuCMKnUOJlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Hws5PxklFne3ayqzGWf1VeG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3F3SXz8AhaL67dackYbYR6qWvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niprWinYHHVKqF74sgu14Qy6.jpg?f=fotoalbum_large

• Gerardvhgn
MLLL schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

Waarom laad je hem voor 100% vol als je vervolgens bergaf gaat?
Sneller en goedkoper laden kan niet.
Nu kon ie niet bijladen omdat ie al vol is en regenereert ie dus ook niet.
Lekker op de remmetjes naar beneden toe :)
Precies, door ervaring wijs geworden ;)
Had alleen niet verwacht dat de koeling zich daarop zou uitschakelen en alleen bloedhitte zou uitstoten. Zou mijne inziens ook niet horen…

[ Voor 15% gewijzigd door Gerardvhgn op 18-08-2022 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivante
Hetzelfde hier. vandaag 3 kaart updates gehad van 2021.03 naar 2022.08.
2 MMI updates ontvangen, beide mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
janbus schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:05:
"Audi connect installatie: fout bij de installatie"

--> Wat betekent dit?
Kijk even bij de licentie looptijden wat daar staat. Geeft misschien wat meer info.
Kreeg vanochtend de melding dat de webdiensten succesvol waren geïnstalleerd.
(wat dat allemaal precies moge zijn is mij ook niet duidelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door deboss65 op 19-08-2022 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivante
deboss65 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:08:
[...]

Kijk even bij de licentie looptijden.
Kreeg vanochtend de melding dat de webdiensten succesvol waren geïnstalleerd.
(wat dat allemaal precies moge zijn is mij ook niet duidelijk)
Werkt live traffic wel voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Shivante schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:13:
[...]

Werkt live traffic wel voor jou?
Ja, maar er moet wel een navigatiedoel ingegeven zijn. Anders laat hij alleen maar met kleuren en symbolen op de kaart de situatie om je heen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivante
deboss65 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:15:
[...]

Ja, maar er moet wel een navigatiedoel ingegeven zijn. Anders laat hij alleen maar met kleuren en symbolen op de kaart de situatie om je heen zien.
Bij mij heeft dat dus nooit gewerkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVnhbafIaHw6ZSB40GZzLu8HQik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qybK9uei2E6VO0lglpOAHymA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lck3HyGAIV3W7xkbXvmtML9z2I4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pa6tkjBA92FI2blmrwQ86Tva.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsjQUapAb9fqPJheQXKFG0TC8oE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SMw9cBHLc6DeUn669s4EVBh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Ik zie het al, bij de bovenste regel bij de licentielooptijden mis ik de "plus" die wel in de demo regel staat.
Die licentie heb je m.i. nodig voor de kaartupdate.
Bij de dealer even navragen waarom e.e.a. niet correct is geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Wat hoort nou precies bij dat Audi Connect Plus.
Als ik bij licenties enzo kijk kan ik betaalde abonnementen nemen bij cubic telecom enzo.

Door dat gastgebruik is mij niet duidelijk wat officieel nou wel en niet bij Connect Plus hoort. Kaartupdates ontvang ik wel gewoon.

En thuisadres klapt er zo’n 1 x per maand uit. Maar dat is standaard geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
dolfg schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:53:
Wat hoort nou precies bij dat Audi Connect Plus.
Klik op de desbetreffende licentie regel en je krijgt een bult tekst met daaronder opgesomd wat daaronder valt

Hoe het nu met gastgebruik zit weet ik niet maar vermoed dat dat alleen met favorieten en zo te maken heeft.
Kaartupdates enz zouden gewoon door moeten lopen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreekU
Thanks voor de tip, ik kreeg die EnWB laders ook niet aan de praat met laadpas (MTC) of druppel (Travelcard) dus ik ga die app voor vertrek even configureren
Alleen bij gebruik van ABRP (dat heb ik bij Android Auto) of de gehele koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
FreekU schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Alleen bij gebruik van ABRP (dat heb ik bij Android Auto) of de gehele koppeling?
De gehele CarPlay koppeling, bij auto weer uit/aan zetten deed ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Goedemorgen!

- laadsnelheid

Zojuist bij Pon Amersfoort geweest, ivm deze boodschap, maar daar was niets bekend over deze MMI update.
Er is ook nog niet bekend of dit in de werkplaats moet of OTA.
Het hele app team is een tijdje geleden vernieuwd, vandaar dat deze voor de meesten beter werkt.
Bij Audi Nederland is alleen bekend dat de MMI update voor 2022 genoteerd staat.
Ik kon wel mijn Audi inleveren voor ongeveer de nieuwprijs (25.000 kilometer, launch Advanced Plus met pano dak en head up display enzo) en dan een nieuwe fat-etron meenemen. 🤩
Maar ja, ik ben er nu aan gewend.

Probleem schijnt vooral te zijn dat de hele software nieuw is en aangepast moet worden. Ja, duh.
Iig komt alles wat op de fat Etron zit ook op de Q4, maar ja, wanneer is nog steeds de grote vraag.
Ook Audi Nederland tast in het duister. Idiote situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Jope3 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:38:
Gisteren en vandaag een aantal updates ontvangen. Bij de laatste update kreeg ik de volgende foutmelding. Iemand dezelfde ervaring. Langzamerhand geloof ik het wel. Komt wel een keertje goed. Ik neem aan dat Audi kostenloos de online diensten met één extra jaar verlengd. Over twee maanden heb ik mijn Q4 één jaar en in dat eerste jaar waren de online diensten redelijk waardeloos. Enige coulance vanuit Audi zou op z’n plaats zijn.[Afbeelding]
Heb hetzelfde gehad. Gok dat er bij een nieuwe update gewoon wel goed gaat, denk dat er een fout in zit. Maak me er niet zo zorgen over want alles werkt verder prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b53GDs_jSmJ_GuEK4g1Eq7ZtWms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btzeBGiwfb7uHOmJUI72DsZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmzHyRHYPLlmUnxKBamwdUO-ExE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3CqX8KpugsornCQ3YghsuGv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door sohus op 19-08-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
dolfg schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:05:
[...]

Zojuist bij Pon Amersfoort geweest, ivm deze boodschap, maar daar was niets bekend over deze MMI update.
Er is ook nog niet bekend of dit in de werkplaats moet of OTA.
Het hele app team is een tijdje geleden vernieuwd, vandaar dat deze voor de meesten beter werkt.
Bij Audi Nederland is alleen bekend dat de MMI update voor 2022 genoteerd staat.
Ik kon wel mijn Audi inleveren voor ongeveer de nieuwprijs (25.000 kilometer, launch Advanced Plus met pano dak en head up display enzo) en dan een nieuwe fat-etron meenemen. 🤩
Maar ja, ik ben er nu aan gewend.

Probleem schijnt vooral te zijn dat de hele software nieuw is en aangepast moet worden. Ja, duh.
Iig komt alles wat op de fat Etron zit ook op de Q4, maar ja, wanneer is nog steeds de grote vraag.
Ook Audi Nederland tast in het duister. Idiote situatie.
Verbazingwekkend hoe weinig kennis de lokale dealer heeft. Bijna alles wat je hier schrijft cq wat ze jou vertellen is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Tja, zij deden de verhalen die ik 1 op 1 van hier heb gedeeld als wensdenken.

Maar goed, als de MMI update er nu wel is hoor ik graag waar die vandaan gehaald kan worden.
Ik heb ‘m nog nergens gezien.

Ik wacht net als iedereen al een jaar op de update die er inmiddels al 8 keer zou zijn. Maar nog nooit gezien.
Dus ik neem ieder woord wat ik hier heb gelezen over de uitrol met een flinke korrel zout.

De lokale dealer is natuurlijk Pon, en heb jij contacten met de importeur Pon Leusden dan?
Omdat je zo zeker bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
Ik zag deze reclame voorbijkomen op Facebook:

https://www.nl.audi.be/be...italisering/holoride.html

Audi Q4 staat niet in de lijst van ondersteunde modellen. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7Do_KB4biQElfQ0W_vBdll5bro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfbyMaf7llMGuPPjlyJuNxug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Kan je met de myaudi app een snellaad sessie starten met een e-tron transit contract?

Ik heb nu zo'n e-tron laadpas en het contract vandaag in laten gaan.
Blijkt de laadpas geblokkeerd te zijn. De e-tron charging service helpdesk is in het weekend niet bereikbaar (want in het weekend zijn er geen problemen 8)7 ) en ik ga maandag naar het buitenland op vakantie.

Volgens de brief bij de laadpas moet ik deze eerst activeren via de activatiebanner op de website maar jullie raden het al: Nergens een activatiebanner of enige info hoe te activeren.

Heb ergens gelezen dat je met de myaudi app ook kunt indentificeren en een laadsessie starten.
(ooit een filmpje gezien waar doodleuk de telefoon voor de laadpaal gehouden wordt)
Hoe dit werkt heb ik nergens kunnen vinden.
Voor mij een noodoplossing als ik de rfid kaart niet geactiveerd krijg.
Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
deboss65 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:20:
Kan je met de myaudi app een snellaad sessie starten met een e-tron transit contract?

Blijkt de laadpas geblokkeerd te zijn. De e-tron charging service helpdesk is in het weekend niet bereikbaar (want in het weekend zijn er geen problemen 8)7 ) en ik ga maandag naar het buitenland op vakantie.

Volgens de brief bij de laadpas moet ik deze eerst activeren via de activatiebanner op de website maar jullie raden het al: Nergens een activatiebanner of enige info hoe te activeren.

Heb ergens gelezen dat je met de myaudi app ook kunt indentificeren en een laadsessie starten.
(ooit een filmpje gezien waar doodleuk de telefoon voor de laadpaal gehouden wordt)
Ik heb ook die etron pas en kon deze via de website gewoon activeren. En nu een jaar lang geen abo kosten en laden voor 34 cent bij Ionity. Na dat jaar zet ik hem gewoon stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
deboss65 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:20:

Ja vanuit de app kun je een laadsessie starten. Ik heb de pas nog nooit gebruikt.

In de app (iPhone voor mij) even naar boven scrollen voor de optie “laadpaal ontgrendelen”. Dan de QR code op de IONITY laadpaal scannen en laden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Net even geprobeerd met de app (QR code scannen) een lading te starten bij een e-flux hpc lader.
Dus niet.
Deze paal staat wel op de kaart in de myaudi app maar werken ho maar.
Wat een amateuristische bende.
Je zou bijna naar Tesla overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
deboss65 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:14:
Net even geprobeerd met de app (QR code scannen) een lading te starten bij een e-flux hpc lader.
Dus niet.
Deze paal staat wel op de kaart in de myaudi app maar werken ho maar.
Wat een amateuristische bende.
Je zou bijna naar Tesla overstappen.
Zat ook even te kijken, maar lijkt dat e-flux überhaupt alleen met rfid-kaart werkt en niet met app: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-nl/map en filter dan op e-flux, > 50 kW en app. Ik krijg dan 0 resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
Gerardvhgn schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Zat ook even te kijken, maar lijkt dat e-flux überhaupt alleen met rfid-kaart werkt en niet met app: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-nl/map en filter dan op e-flux, > 50 kW en app. Ik krijg dan 0 resultaten?

Geeft de myAudi-app niet gewoon alle beschikbare palen, ipv de alleen de palen die werken met de app. Lijkt mij opzich best logisch, aangezien niet alle app gebruikers de e tron charging service gebruiken (zoals ik).
Pagina: 1 ... 98 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.