Op de Q4 had ik dat er graag voor over gehad, buiten dat heb ik alle andere beschikbare opties ook gekozen. Het is duur maar IMO ook zijn geld waard, ieder voor zich natuurlijk.GeeMoney schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:36:
[...]
De fat e-tron is belachelijk comfortabel kan ik je vertellen. Die heeft dan ook adaptieve luchtvering. Je zegt dat je daar makkelijk voor had bijbetaald maar weet wel dat het echt een prijzige optie is.
Per “veer” zit je dacht ik op €1000,- (per stuk) los nog van de andere elektronica die nog benodigd is en aansturing. Dat had de Q4 dus behoorlijk duurder gemaakt tov de concurrentie die ook geen luchtvering heeft trouwens in datzelfde segment.
Of hebben andere EV merken dit al wel toegepast op het middensegment ?
Helaas hebben andere merken dit ook niet in hun EV middensegment, maar andere auto's in vergelijkbare prijsklasse (Volvo XC60 bijv) hebben wel luchtvering als optie. Autofabrikanten (vooral de Duitse) hebben de perceptie dat wie geld wil besteden aan een goed aangeklede auto, automatisch ook een grote auto wil.
Mijn "tijdelijke" auto die ik in afwachting van de Q4 zelf heb gekocht is een Mazda CX30. Een compact model met alles erop en eraan (behalve luchtvering ;-)). Heeft iemand ooit een VW Troc of een Audi Q2 gezien met stuurwielverwarming, head-up display en memoryseats op sleutelherkenning enz? Hoop dat dut nog eens verandert bij de Duitsers, we zullen zien.