Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 96 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-06 15:12
purelyatom schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:33:
Heeft iemand stekker.com al geprobeerd met 'n Q4? Het lijkt me een heel mooi idee, maar ik krijg het niet aan de praat "stekker had an issue while communicating with your vehicle". Mailen met support levert nog geen response op.
Ja zeker. In dit forum vind je daar wel wat berichten over. Ik heb het een paar keer werkend gehad, ca. 2 maanden geleden. Voor mij was het een perfect alternatief om uitgesteld te kunnen laden. Als je 's avonds thuis komt en er nog elektrisch gekookt en (af)gewassen moet worden is het niet het juiste moment om ook nog je auto op te laden aan 11 kW. En vermits ik nog een 2021 model heb is het niet mogelijk om via MMI of app uitgesteld te laden. Het enige alternatief (naast die Stekker app) was dus later op de avond pas de auto gaan insteken en vooral dat niet vergeten om 's morgens geen onaangename verrassing te hebben.

Ik was dus blij met die oplossing en dat heeft een paar keer goed gewerkt en nadien heb ik voortdurend dezelfde melding gekregen als jij. Dan heb ik mijn auto eens gewist in mijn Stekker account en hem opnieuw willen configureren in de hoop dat dat zou helpen. En toen ging zowaar dat ook al niet meer. Via support van Stekker heb ik toen antwoord gekregen. Ze waren ermee bezig. Audi zou iets gewijzigd hebben waardoor ook Stekker zijn systeem moest aanpassen. Uiteindelijk, na een week of zo, kon ik mijn auto opnieuw configureren in mijn Stekker account, maar het uitgesteld opladen is niet meer gelukt sindsdien en dat is zeker al meer dan een maand zo. En ook de support van Stekker reageert op niks meer zoals jij ook ervaart. Ik denk dat ze bij Stekker het mes in het varken hebben laten steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Ik heb als test voor de vakantie de e-tron routeplanner weer getest (gebruik alleen nog maar CarPlay vanwege de slechte ervaringen). Het viel me op dat er nog steeds voorgesteld wordt om tot 95% te laden, en nu zijn de tesla chargers ook opgenomen als laadstop.
In hoeverre is het percentage en de type laadstops nu aan te passen in de net geleverde modellen? Is daar al iets in gewijzigd? De voorgestelde route en type laadstops zijn naar mijn mening niet bruikbaar namelijk. Het Porsche laadpunt is achter een gesloten hek :-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LB-hFoEkYFBB0a_fYoAM0NDmSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgEvq8TeknQNgkKXb0RKWIqk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Volgens mij kan je zelf het laadpercentage opgeven via wagen/laadinstellingen? En misschien dat je via de navigatie instellingen ook het laadpercentage kan opgeven dat zal ik zelf ook nog moeten checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Oske schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:24:
Volgens mij kan je zelf het laadpercentage opgeven via wagen/laadinstellingen? En misschien dat je via de navigatie instellingen ook het laadpercentage kan opgeven dat zal ik zelf ook nog moeten checken
Algemene laad percentage staat altijd op 80%. Ook nadat de auto het 100% zet voor de etron routeplanner. Verder heb ik geen opties om de route aan te passen.
Weet wel dat VW met de laatste update zelfde de gewenste stations kan invoeren. Dat zou helemaal top zijn als de Q4 het ook krijgt.

De planner via de app is trouwens compleet anders. Daar is de route best logisch en vergelijkbaar met ABRP. het gaat vooral IN de auto fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 21:08
Helaas vandaag "Elektrische installatie: storing!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HJCzJDu7aCk7gXxuiPTFainV8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1SWN8gvQbQ4gGvGirC4AVIM.jpg?f=fotoalbum_large

Al vaker voorbij gekomen in dit topic, bij mijn Q4 betekende dit een kapotte waterpomp. Deze pompt de koelvloeistof in het batterijpack rond. Het systeem wilde niet meer ontluchten, dus de garage bestelt een nieuwe waterpomp en vervangt deze komende week.

Ik mocht de auto ook niet meer meenemen, het risico (zeker met dit warme weer) zou bestaan dat de batterijpack oververhit raakt en de batterij beschadigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
Mag ik vragen hoeveel km er mee gereden is nu je deze melding krijgt? Ik rij er nu twee weken in met circa 1600 km op de teller nu. Over drie weken ermee naar zuid-Frankrijk dus dit zijn dan geen meldingen waar je überhaupt op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Vervelend die 'Storing Elektrische installatie' melding incl. waterpomp-diagnose door de dealer!

Wij hebben deze melding een aantal maanden terug ook 1x gekregen aan het begin van een wat langere rit. Echter, na 2 uur rijden op de bestemming aangekomen, auto stilgezet en 15 minuten later weer gestart, was de melding weg en daarna ook niet meer terug gekomen... *even afkloppen*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb dezelfde storingsmelding ook gehad. De volgende dag was deze weg, maar ik heb de auto toch laten uitlezen door de dealer. Melding kwam inderdaad van de waterpomp en dit kwam volgens de dealer doordat het systeem in de fabriek gevuld was met koelvloeistof met te lage viscositeit, waardoor de pomp even droog liep. Koelvloeistof is vervangen en probleem is niet meer teruggekomen.

Blijkbaar is het een bekend probleem en wordt inmiddels bij productie andere koelvloeistof gebruikt. Opmerkelijk genoeg vindt Audi het niet nodig hiervoor een terugroepactie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
Oske schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:10:
Mag ik vragen hoeveel km er mee gereden is nu je deze melding krijgt?
7000km.
MetaalMan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:15:
Wij hebben deze melding een aantal maanden terug ook 1x gekregen aan het begin van een wat langere rit. Echter, na 2 uur rijden op de bestemming aangekomen, auto stilgezet en 15 minuten later weer gestart, was de melding weg en daarna ook niet meer terug gekomen... *even afkloppen*
Ik heb een korte rit gemaakt, daarna auto 2 uur stilgezet, daarna weer een korte rit. Melding kwam iedere keer gelijk terug. Ook daarna tijdens de rit naar de dealer kwam de melding helaas direct terug. Te lang doorrijden met een te warme batterijpack kan ik niemand aanraden.
-KRZ- schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:34:
Ik heb dezelfde storingsmelding ook gehad. De volgende dag was deze weg, maar ik heb de auto toch laten uitlezen door de dealer. Melding kwam inderdaad van de waterpomp en dit kwam volgens de dealer doordat het systeem in de fabriek gevuld was met koelvloeistof met te lage viscositeit, waardoor de pomp even droog liep. Koelvloeistof is vervangen en probleem is niet meer teruggekomen.
Mijn dealer had het probleem één keer eerder gehad met een andere Q4. Daar hielp het om het systeem te ontluchten en aan te vullen met nieuwe koelvloeistof. Echter schoot bij mij het systeem tijdens het ontluchten direct weer in storing, wat de suggestie wekt dat de pomp helemaal niet meer werkt. Vandaar de keuze van de dealer om direct de hele pomp te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik had dezelfde melding, daar bleek iets van een hoogvolt verwarmingselement voor de batterijen niet te werken.. Wel 4 weken over gedaan om te diagnosticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Volgens een Duitse website zullen alle Q4's voortaan met nieuwe Hankook banden worden uitgerust, ik ben benieuwd! Voor diegene die ze al moesten hebben, graag fb 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYR1kH3r7mxryfLCIJAKWfgEczE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeGoNpXvF2UPFmfDPHxed05Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
SWIGGA schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:59:
Volgens een Duitse website zullen alle Q4's voortaan met nieuwe Hankook banden worden uitgerust, ik ben benieuwd! Voor diegene die ze al moesten hebben, graag fb 😊
Denk dat je die in Nederland niet gaat zien. Pon laat ze "ombanden" naar Continental of Bridgestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
Maurice- schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Denk dat je die in Nederland niet gaat zien. Pon laat ze "ombanden" naar Continental of Bridgestone.
Heb Hankook onder mijn Enyaq ook liggen, ook PON :)
Voor de rest prima band zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
vinom schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Heb Hankook onder mijn Enyaq ook liggen, ook PON :)
Voor de rest prima band zover ik weet.
Niets ten nadelen van de kwaliteit maar heb dat hier een keer gelezen dat Pon ze standaard op hun "eigen" banden zet. Ontkracht dus bij dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Weet er iemand wat een warmtepomp in de Q4 of in het algemeen weegt? Ik heb er geen idee van en kan het ook nergens vinden. Hoe ziet zo'n ding eruit en waar installeren ze dat in de Q4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 23:41
Hm, het lampje voor de 'gewone' accu brandt. Is tijdens het rijden niet uit gegaan.
Nu de rij-accu aan het opladen. Straks eens kijken of de Q4 niet meer gestart kan worden.
Iemand deze al eerder gehad?

Onderweg nog aan de snellader gehangen. Kwam met 18% aan na een dik uur rijden en laadsnelheid schoot mooi naar de 118. Even bakje koffie en er weer 200km ingeladen.

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmg2 op 17-07-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Maurice- schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Niets ten nadelen van de kwaliteit maar heb dat hier een keer gelezen dat Pon ze standaard op hun "eigen" banden zet. Ontkracht dus bij dezen.
Ik heb ook een Hanook Ventus band. Schijnt prima spul te zijn uit Korea. Pon via Ames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Nismod schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Algemene laad percentage staat altijd op 80%. Ook nadat de auto het 100% zet voor de etron routeplanner. Verder heb ik geen opties om de route aan te passen.
Weet wel dat VW met de laatste update zelfde de gewenste stations kan invoeren. Dat zou helemaal top zijn als de Q4 het ook krijgt.

De planner via de app is trouwens compleet anders. Daar is de route best logisch en vergelijkbaar met ABRP. het gaat vooral IN de auto fout.
Er is volgens mij een setting voor wijzigen van de standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 21:35

coenwiers

Digitales

marcelmg2 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:04:
Hm, het lampje voor de 'gewone' accu brandt. Is tijdens het rijden niet uit gegaan.
Nu de rij-accu aan het opladen. Straks eens kijken of de Q4 niet meer gestart kan worden.
Iemand deze al eerder gehad?

Onderweg nog aan de snellader gehangen. Kwam met 18% aan na een dik uur rijden en laadsnelheid schoot mooi naar de 118. Even bakje koffie en er weer 200km ingeladen.
Dit heb ik met mijn voorloop auto, Volkswagen ID.3, gehad. Bleek dat bij de eerste edities een te zwakke accu was geplaatst. Na het vervangen ervan verder geen issues meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maurice- schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Vroeger was dat ook zo, maar volgens mij is dat inderdaad gestopt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn hier tweakerts die een A3 e-tron hebben of gereden hebben? Ben wel benieuwd of jullie dat zouden aanraden of juist niet. :)

Via de zoekfunctie vond ik alleen @kevinos

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
sohus schreef op maandag 18 juli 2022 @ 06:51:
[...]

Er is volgens mij een setting voor wijzigen van de standaarden.
Helaas niet bij de december 2021 auto’s.. zal in de 3.0 update zitten waar de huidige auto’s van voorzien worden. De vorige “2.3” versie heeft dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 23:41
coenwiers schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Dit heb ik met mijn voorloop auto, Volkswagen ID.3, gehad. Bleek dat bij de eerste edities een te zwakke accu was geplaatst. Na het vervangen ervan verder geen issues meer gehad.
Mocht het vaker gebeuren dan zal ik me bij de dealer melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 09:10

GZR

Ik heb destijds met veel plezier in een A3 etron gereden. Prachtige en bijzonder fijne wagen. Bijtelling toen 7%🤣🤣🤣🤣. S-line uitvoering met een paar kleine aanvullingen. Als je hobby hebt aan laden is dit een mooi ding (als je heel consequent bent en korte afstanden rijdt kun je 3600km op een volle tank halen🤣🤣🤣). Maar gezien de prijs en huidige bijtelling zou ik een andere overweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 06-06 11:01
SWIGGA schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:04:
Weet er iemand wat een warmtepomp in de Q4 of in het algemeen weegt? Ik heb er geen idee van en kan het ook nergens vinden. Hoe ziet zo'n ding eruit en waar installeren ze dat in de Q4?
Wat die weegt weet ik niet en lijkt mij ook totaal niet relevant? Maar ik weet wel dat de warmtepomp in het vooronder zit... en toegepast is voor een hoger rendement met als gevolg iets groter bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Luke the Duke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:39:
[...]

Wat die weegt weet ik niet en lijkt mij ook totaal niet relevant? Maar ik weet wel dat de warmtepomp in het vooronder zit... en toegepast is voor een hoger rendement met als gevolg iets groter bereik?
Bedankt voor je antwoord. Ik weet niet maar als zo'n warmtepompinstallatie 50 kg of meer weegt heeft het misschien wel effect op het rijgedrag of acceleratie ofzo... dat het voordelen heeft qua bereik weet ik wel, alhoewel het voor niemand duidelijk is hoeveel kilometers je extra kan doen in meer extreme weersomstandigheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
Ik heb de WP erop zitten. Ik heb geen referentiekader met een uitvoering zonder WP. Maar de afgelopen dagen en vooral gister met de hitte de airco gewoon vol aan gehad en ik heb niet het idee dat het gebruik ervan mij extra bereik heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

SWIGGA schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik weet niet maar als zo'n warmtepompinstallatie 50 kg of meer weegt heeft het misschien wel effect op het rijgedrag of acceleratie ofzo... dat het voordelen heeft qua bereik weet ik wel, alhoewel het voor niemand duidelijk is hoeveel kilometers je extra kan doen in meer extreme weersomstandigheden...
Een warmtepomp weeg echt geen 50kg. Ik zou meer denken aan 10kg.

Een hele Mitsibushi SRK50 binnen en buiten unit weegt bij elkaar 46kg hahaha. Bij de Kia Niro is de warmtepomp een aluminium compressor van 15x15x20cm ofzo. En dan nog een condensor?

Daarnaast is een warmtepomp niet meer dan een omkeerbare airco, dus kan me goed voorstellen dat je gewoon een _andere_ aircopomp krijgt en wat extra kleppen en that’s is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
SWIGGA schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:04:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT-wkhJUvdzR4GJm1e7s6UAzhtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6izsU37J9cWqKaxmBs9RaZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ok bedankt iedereen, het weegt wss dus niet veel... er valt niet veel over te vinden buiten dan de voordelen daarvan 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-11-2024

K2.

Ieder zijn idee erover natuurlijk, ik ben in elk geval niet echt overtuigd van het nut hier in een gematigd klimaat.
Voor mij een overbodige (dure) kost van een toestel dat stuk kan gaan en waar je weinig aan hebt.
Voor koude landen absoluut een must denk ik wel, al ga je dan misschien in het beste geval 30 á 50 km verder kunnen rijden om dan alsnog te moeten laden.
Ik hang er mijn geld niet aan omdat het in mijn situatie nutteloos is, maar dat is voor iedereen anders uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
K2. schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:39:
Ieder zijn idee erover natuurlijk, ik ben in elk geval niet echt overtuigd van het nut hier in een gematigd klimaat.
Voor mij een overbodige (dure) kost van een toestel dat stuk kan gaan en waar je weinig aan hebt.
Voor koude landen absoluut een must denk ik wel, al ga je dan misschien in het beste geval 30 á 50 km verder kunnen rijden om dan alsnog te moeten laden.
Ik hang er mijn geld niet aan omdat het in mijn situatie nutteloos is, maar dat is voor iedereen anders uiteraard.
Ik heb het ook niet besteld 😉 inderdaad vooral een must voor landen die hele strenge winters hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Maanden op je nieuwe bolide gewacht... En dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXNvY63uqRdRa_Z4vOCi6nHisng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEsyKGmDhAHzYGPEsOkS3V80.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
K2. schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:39:
Dat kan ik bevestigen. De warmtepomp van onze E-Golf heeft 2 keer de geest gegeven. Beide keren gelukkig in de garantieperiode :). (Hier is de garantie 5 jaar). De tweede reparatie kosten omgerekend 2500 euro 7(8)7 . Nu zal de nieuwe generatie wellicht beter zijn maar het geeft een goede indicatie van wat de WP kost.
Echt hè….. gelukkig heeft het kind niks maar dit gaat vast een leuk verhaaltje voor de verzekering worden. Vraag me af hoe een kind überhaupt de auto kan starten, in D kan zetten en vervolgens vol gas geven. Aan de schade te zien is die auto niet tegen de gevel aangekropen maar er echt ingevlogen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Total loss??
Stel je voor dat je dan net 14 maanden gewacht hebt op je Q4... 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:00
Als ze nu maar niet de productie stilleggen om een extra beveiliging op het starten van de auto in te bouwen 😀. Neem toch aan dat dit niet kan als de sleutel niet in de auto is en dan heeft papa toch wel iets uit te leggen aan de verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purelyatom
  • Laatst online: 22-10-2024
Net voor -de gein- wel even geprobeerd. Sleutel lag zeg 2 meter van de auto in zicht vanaf de bestuurdersstoel. Bij rem in trappen geeft de auto iets aan als: houd sleutel tegen gemarkeerde zijde van bekerhouder. Starten doet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:10
Misschien sleutel in een tas in de kofferbak oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:24
Weet niet hoe het precies werkt met een keyless entry systeem, (heb ik niet) maar bij mij krijg ik de auto niet in D met de sleutel op een meter afstand van de midden console.

Heb de video bekeken maar het commentaar erbij gaf me niet de indruk dat de eigenaar zoonlief e.e.a. op het hart gedrukt heeft om vooral nergens aan te zitten. Integendeel zelfs.
Auto lijkt me (bijna) een total loss. maar gelukkig geen persoonlijk letsel.

[ Voor 42% gewijzigd door deboss65 op 21-07-2022 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 23:48
Babavers schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:34:
[...] En vermits ik nog een 2021 model heb is het niet mogelijk om via MMI of app uitgesteld te laden. Het enige alternatief (naast die Stekker app) was dus later op de avond pas de auto gaan insteken en vooral dat niet vergeten om 's morgens geen onaangename verrassing te hebben.
Weet jij of het 2021 model deze functionaliteit nog wel krijgt? Het lijkt me dat veel van de pijnpunten van het 2021 model met een software-update verholpen zouden moeten kunnen worden, maar vanuit Audi hoor ik vooralsnog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-04 13:52
KoningsGap schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Weet jij of het 2021 model deze functionaliteit nog wel krijgt? Het lijkt me dat veel van de pijnpunten van het 2021 model met een software-update verholpen zouden moeten kunnen worden, maar vanuit Audi hoor ik vooralsnog niks.
Was gisteren even bij mijn dealer voor een servicecheck, en daar werd week 40 genoemd. Maar aangezien het natuurlijk al een keer of wat is uitgesteld, is het ook voor hem eerst zien en dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 23:48
Gerardvhgn schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Was gisteren even bij mijn dealer voor een servicecheck, en daar werd week 40 genoemd. Maar aangezien het natuurlijk al een keer of wat is uitgesteld, is het ook voor hem eerst zien en dan geloven.
En dat moet dan plaatsvinden bij de dealer of wordt het OTA? Of konden ze daar niks over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 14:34
KoningsGap schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:48:
[...]

En dat moet dan plaatsvinden bij de dealer of wordt het OTA? Of konden ze daar niks over zeggen?
OTA .. Hahahaha.. Vorsprung durch Technik he.
Vergeet het maar. Zal bij de dealer zijn en "mijn" dealer heeft er überhaupt nog nooit van gehoord. Zou er niet te snel op rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke the Duke
Gerardvhgn schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Heeft hij ook een jaar genoemd? 2023? 24?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
KoningsGap schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:48:
[...]

OTA zal het niet worden, daar is de Q4 volgens mij niet geschikt voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Vraagje: zit er echt alleen adaptive cruise control op de Q4 etron op de S-edition? Niet op de Advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
KaiseRRuby schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:15:
Vraagje: zit er echt alleen adaptive cruise control op de Q4 etron op de S-edition? Niet op de Advanced?
Bij de Advanced moet je nog het assistentiepakket plus nemen voor 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-06 15:12
Luke the Duke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Heeft hij ook een jaar genoemd? 2023? 24?

;)
Audi heeft ooit (in het najaar van '21) een aankondiging gedaan over een update die voorzien was voor week 48/'21. Die update komt ongeveer overeen met de functionaliteiten die de 2022 modellen ook effectief hebben. Enkel is die update voor de '21 modellen nooit gekomen tot dusver. Al de rest zijn volgens mij geruchten en veronderstellingen maar geen echte aankondigingen van Audi ofschoon die, als ze er wel waren, ook geen waarde hebben. Dat is immers al bewezen.
En OTA updates zouden effectief nog niet mogelijk zijn bij Audi. Het is dus wachten op een terugroepactie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3j04QqUpfUGjlL9D-_WimMMd_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jehxPGQ9uaEWiLFh7cHubLaI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
llluminaughty schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Dat valt me tegen. Vooral omdat ik naar een voorraad auto kijk en die hebben het meestal niet.

Bij mijn e-Golf was het standaard, bij mijn Polo automaat kreeg je het zelfs standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Vanmorgen gereden in een Q4 etron bij Muntstad de Meern. Ik zie het wel zitten, wil graag zo'n auto rijden. Ik hou jullie op de hoogte, zeker aangezien de levertijden bizar zijn. Maar daar moet ik voor naar een ander topic..

Ik wil dus graag een Q4 etron 40 Advanced met adaptieve cruise control. Moet je dus het assistance pakket voor hebben. Prima. Levertijd is 1 jaar en 1 maand.

Als ik in de Audi voorraad kijk zie ik een Audi Q4 e-tron 40 Launch edition Advanced Plus. Los van of die nou echt beschikbaar is ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik las wat over het feit dat de modellen van vorig jaar niet goed geupdate worden, hoe zit dat precies?

Plus de grille van deze versie is erg glimmend.

[ Voor 52% gewijzigd door KaiseRRuby op 22-07-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:01
llluminaughty schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Heb je een "advanced" en een basic functie als ACC zit er standaard niet op. Blijft toch wel lachen met VAG/Audi.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Inspired schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Heb je een "advanced" en een basic functie als ACC zit er standaard niet op. Blijft toch wel lachen met VAG/Audi.
En op mijn Polo automaat van 24k zit hij als standaard optie.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Nu online
Hoe meer 'Priemijum' hoe meer je extra/los voor opties mag betalen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Babavers schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:49:
[...]
Audi heeft ooit (in het najaar van '21) een aankondiging gedaan over een update die voorzien was voor week 48/'21. Die update komt ongeveer overeen met de functionaliteiten die de 2022 modellen ook effectief hebben. Enkel is die update voor de '21 modellen nooit gekomen tot dusver. Al de rest zijn volgens mij geruchten en veronderstellingen maar geen echte aankondigingen van Audi ofschoon die, als ze er wel waren, ook geen waarde hebben. Dat is immers al bewezen.
En OTA updates zouden effectief nog niet mogelijk zijn bij Audi. Het is dus wachten op een terugroepactie.
[Afbeelding]
Tja dit alles is genoegzaam bekend. Ik ben sinds afgelopen december ook in bezit van een Q4 (besteld in juli 2021) en heb alle verwachtingen overboord gegooid. Naar mijn idee is "Projekt Q4" volledig mislukt door mismanagement bij Audi maar zeker ook door Covid (denk aan de tekorten aan chips en grondstoffen). Na vele jaren Frans rijden met hoog gespannen verwachtingen overgestapt naar Audi maar ze maken het niet waar. Noem mij gerust een spijtoptant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAIedZbH746i1i41YWj-DEAlEB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgyswgIQi0R4OY2DdxKVcjPr.jpg?f=fotoalbum_large

De fabriek gaat weer 3 weken toe seg... fabrieksvakantie 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:17:
Vanmorgen gereden in een Q4 etron bij Muntstad de Meern. Ik zie het wel zitten, wil graag zo'n auto rijden. Ik hou jullie op de hoogte, zeker aangezien de levertijden bizar zijn. Maar daar moet ik voor naar een ander topic..

Ik wil dus graag een Q4 etron 40 Advanced met adaptieve cruise control. Moet je dus het assistance pakket voor hebben. Prima. Levertijd is 1 jaar en 1 maand.

Als ik in de Audi voorraad kijk zie ik een Audi Q4 e-tron 40 Launch edition Advanced Plus. Los van of die nou echt beschikbaar is ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik las wat over het feit dat de modellen van vorig jaar niet goed geupdate worden, hoe zit dat precies?

De advanced plus heeft wel standaard ACC :-). Maar geen inklapbare spiegels of dimmende binnenspiegel bijvoorbeeld. Ook geen roosters achter, en een enkele zone climate control. Maar goed, dan heb je nog wel 12% bijtelling dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 16:45

Aldmar

Niks...

Aldmar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:23:
Nu we het over airco hebben. Ik heb 3-zone airco maar de bediening in de armleuning voor de achterbank werkt niet lijkt het? Scherm is ook uit/zwart. Zit er ergens een instelling waar je dit kan activeren? In de handleiding kan ik er niets over vinden en ook in MMI kan ik niets ontdekken.

Ik meen mij wel te herinneren dat ik bij ontvangst van de auto, ergens in MMI heb kunnen instellen dat de knoppen achterin uitgeschakeld worden (voor kindervingertjes) en dat meen ik gedaan te hebben. Maar helemaal uit is natuurlijk niet de bedoeling... Kan het alleen niet terug vinden :X
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar de achterrooster zaten nog dicht..! :D Het lipje waarmee je de windrichting kan sturen kan je ook opzij schuiven om hem open/dicht te schuiven. Af-fabriek zat hij blijkbaar dicht en hij gaat best wel stroef, maar uiteindelijk kan je hem wel gewoon schuiven. 8)7 De roosters voor gaan super soepel en deze achter dus niet, wat ik op een of andere manier wel had verwacht. En er zitten 2 roosters die naar het midden toe dicht gaan, en naar buiten toe open. In tegengestelde richting dus, wat voor mij ook onnatuurlijk overkomt.

Maar goed, nu dus lekker fris windje achterin voor de kinderen. ;)

Het kinderslot heeft inderdaad impact op het schermpje aan/uit en op de bediening zelf. Dus in de praktijk, kinderslot er af temperatuur instellen, kinderslot er weer op. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Nismod schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:58:
[...]

De advanced plus heeft wel standaard ACC :-). Maar geen inklapbare spiegels of dimmende binnenspiegel bijvoorbeeld. Ook geen roosters achter, en een enkele zone climate control. Maar goed, dan heb je nog wel 12% bijtelling dus?
Begrijp ik ook niet zo goed. Binnenspiegel vind ik jammer, die climate control niet zo. Volgens de Audi site is het een auto van 2022, maar dat kan toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MetaalMan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:07:
Hoe meer 'Priemijum' hoe meer je extra/los voor opties mag betalen ;)
En vroeger kon je het nog 'goedpraten' met andere moter / onderstel etc.

Maar die EV's staan allemaal op hetzelfde platform.

Dus lekker 10k meer betalen voor de badge >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purelyatom
  • Laatst online: 22-10-2024
ODBeleven heeft trouwens aanbieding t/m morgen. Ik heb een bundel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Maar wat vinden jullie nou allemaal van de Q4? Totale miskoop of aangename auto met wat minpunten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
KaiseRRuby schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:45:
Maar wat vinden jullie nou allemaal van de Q4? Totale miskoop of aangename auto met wat minpunten?
De wagen is als alle andere ok. Bouwkwaliteit en motorisch ok. Maar de software is buggy en slecht ondersteund. Ook mag je van een EV meer verwachten qua software en app, het is 2022!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus

Prima auto. Ik vind die van mij nog altijd wel een beetje kaal (geen keyless entry, geen automatisch inklappende buitenspiegels etc., geen achterbank airco). Maar dat mag de pret niet drukken, het is ook maar net waar je aan gewend bent. Ik kwam van een VW Arteon full-option en daar zat echt kneiter veel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Luke the Duke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:02:
[...]

De wagen is als alle andere ok. Bouwkwaliteit en motorisch ok. Maar de software is buggy en slecht ondersteund. Ook mag je van een EV meer verwachten qua software en app, het is 2022!
Dit kan ik beamen. Voor de software moet je bij Tesla zijn. Al hoor ik van een collega dat zijn VW ID.4 prima werkt qua software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
jeroenkb schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:04:
[...]

En vroeger kon je het nog 'goedpraten' met andere moter / onderstel etc.

Maar die EV's staan allemaal op hetzelfde platform.

Dus lekker 10k meer betalen voor de badge >:)
Afwerking en rijervaring is nog altijd verschillend. Zoek de reviews maar op Audi Q4 > VW ID.4 > Skoda Enyaq qua rijbeleving, premium afwerking. Ik vind ook lekker dat de Audi gewoon een klassieker interieur heeft met meer knoppen en minder prominente touchscreen (e.g. je airco alleen maar te regelen via een touchscreen).

Maar in de basis klopt het wel dat er niet superveel verschil tussen de 3 modellen zit, het is vooral interieuraftwerking (maar blijkbaar dus ook de software/app kwaliteit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
De Audi Q4 (60.000+ euro) app ervaring in een notendop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oCefvnx3mqtywvG0BxQY4qw0Y4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dzynjnal8TNQVCz97kAm1HN4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RM0etbUt8VZ6P9TBqsPheBvb-Aw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/guPhXn9kgLaJpqcmrH7u3oTT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUH8fEWBYwmcQ39lrqhlYVL7lmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fR8EjqHtx57X0kysGRpRmb7i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KViiIcGRaowbyoVtMQG5CTKhp7A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VZB6Ff8lptC6KXMaNKjlIgVU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOzdBAp4JvDbCHbTtzdqt0c4bfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JD1r4MMOKz8RjWZrjDEsmck9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGtCivGFkTw4X0_Lwn-D3dVlZEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6KC9qrOPaaXdppc12TbkeTK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgijTX9PJPyZe7TLH02AquSE4eA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PJ2iBKIHJfmjnRWHPMltnGxw.png?f=fotoalbum_large

De hele dag krijg je dit soort foutmeldingen maar soms ook weer dagen niet dus het lijkt sterk een hardware/online services/connectie probleem. Het is gewoon om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
De auto zelf: een solide 8+. Ik vind het rij/zit comfort en de rijervaring echt goed. Qua compleetheid blijft het Audi: alles is een optie en je kan zo 10-20k bij de prijs optellen als je voor luxe gaat.

De app/online services: een 3. Het is gewoon onbetrouwbaar, veel errors, soms verbindingsverlies en ook de services liggen er regelmatig uit.

Om dit te illustreren: als ik een laadtimer in de auto aanzet en daarna de app open staat alles in de app in storing totdat het laden start via de timer. Als ik dan naar de auto ga is er niks aan de hand en warempel, die is in de ochtend ook gewoon netjes volgeladen. Pas op dat moment gaan alle foutmeldingen in de app weer weg.

Tot die tijd heb je niks aan de app en kun je niet zien wat de laadstatus is, of de batterij vol is etc. Gisteren had de NOS een item over "laadstress" en daar gaat de Audi app/services niet bij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
sohus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Afwerking en rijervaring is nog altijd verschillend. Zoek de reviews maar op Audi Q4 > VW ID.4 > Skoda Enyaq qua rijbeleving, premium afwerking. Ik vind ook lekker dat de Audi gewoon een klassieker interieur heeft met meer knoppen en minder prominente touchscreen (e.g. je airco alleen maar te regelen via een touchscreen).

Maar in de basis klopt het wel dat er niet superveel verschil tussen de 3 modellen zit, het is vooral interieuraftwerking (maar blijkbaar dus ook de software/app kwaliteit).
Ik zou eerder zeggen audi Q4>Enyaq>ID4. Ook qua rijden/materiaalgebruik/gebruiksgemak verslaat de Enyaq gemakkelijk de ID4, dat zie je in reviews toch zo goed als altijd terugkomen. Velen betwijfelen zelfs of de Q4 zijn meerprijs waard is... moest ik de Q4 niet meer kunnen bestellen, ging ik voor de Enyaq coupé. Die is tov de Q4 sportback veel beter geslaagd. Ik vind die spoiler op de sportback zo misplaatst! Het had in mijn ogen zoals bij de enyaq moeten zijn, daarom ben ik ook voor de Q4 suv gegaan. Naar mijn mening de mooiste van de 2. Bij de Enyaq prefereer ik zonder twijfel de coupé!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Ik zou eerder zeggen audi Q4>Enyaq>ID4. Ook qua rijden/materiaalgebruik/gebruiksgemak verslaat de Enyaq gemakkelijk de ID4, dat zie je in reviews toch zo goed als altijd terugkomen. Velen betwijfelen zelfs of de Q4 zijn meerprijs waard is... moest ik de Q4 niet meer kunnen bestellen, ging ik voor de Enyaq coupé. Die is tov de Q4 sportback veel beter geslaagd. Ik vind die spoiler op de sportback zo misplaatst! Het had in mijn ogen zoals bij de enyaq moeten zijn, daarom ben ik ook voor de Q4 suv gegaan. Naar mijn mening de mooiste van de 2. Bij de Enyaq prefereer ik zonder twijfel de coupé!
Ben ik met je eens (en had zelf een Q4 sportback in bestelling tot de switch). Ik vind de Enyaq überhaupt steeds mooier worden. Ik denk eigenlijk dat ik het uiterlijk mooier vind dan de Q4. Heb alleen niks met Skoda...

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 24-07-2022 11:34 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Dean Martin schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Ben ik met je eens (en had zelf een Q4 sportback in bestelling tot de switch). Ik vind de Enyaq überhaupt steeds mooier worden. Ik denk eigenlijk dat ik het uiterlijk mooier vind dan de Q4. Heb alleen niks met Skoda...
Wel ik ook Dean, alleen vind ik het interieur van de audi nog altijd zoveel mooier. De enyaq met dat kleine scherm voor je neus en dan die grote tablet... nee die virtual cockpit en het geïntegreerde scherm zijn zoveel beter en mooier om naar te kijken. Een gemiste kans van skoda dan weer. Als je nu 60 a 65k te besteden hebt zou ik niet meer weten wat te kiezen door de recente (enorme) prijsstijgingen... ik denk dat ik nu niet meer in deze ellendig lange wachtrij zou kruipen, maarja het is nu zo goed als overal lang wachten. Ik zag onlangs de fisker ocean voorbij komen en qua exterieur spreekt me dat wel aan. Interieur dan weer minder, maar qua prijs/ruimte/vermogen lijkt het interessant (wss wel wat minder qua kwaliteit en afwerking)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcCar
  • Laatst online: 06-03 12:21
Ik rijd mijn 50 nu vanaf november. Ik laat de app bewust buiten beschouwing, want voor mijn gevoel heb ik die nog niet gekregen...

Maar de auto? Wow! Rijgedrag, looks, verbruik allemaal goed tot erg goed. Geen enkele spijt gehad. Komende week op pad voor een rondreis door Italië met gehele gezin (tieners, hond & heeeel veel bagage). Maak me geen zorgen over laadstress. Motto is en blijft "laden als het kan en niet als het moet"). Ik laat van me horen.

Zou ik de Q4 aanraden? Ja.

Maar die app (ai, nu doe ik het toch). Maar ja, het is gemakkelijker om een app+MMI te updaten dan een verkeerde look/bouw-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
MarcCar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Ik rijd mijn 50 nu vanaf november. Ik laat de app bewust buiten beschouwing, want voor mijn gevoel heb ik die nog niet gekregen...

Maar de auto? Wow! Rijgedrag, looks, verbruik allemaal goed tot erg goed. Geen enkele spijt gehad. Komende week op pad voor een rondreis door Italië met gehele gezin (tieners, hond & heeeel veel bagage). Maak me geen zorgen over laadstress. Motto is en blijft "laden als het kan en niet als het moet"). Ik laat van me horen.

Maar die app (ai, nu doe ik het toch). Maar ja, het is gemakkelijker om een app+MMI te updaten dan een verkeerde look/bouw-kwaliteit.
Uit nieuwsgierigheid; hoe ga jij je vakantie plannen qua laden? Vertrouw je dan ook op de Q4 of zoek je het zelf uit met ABRP bijvoorbeeld? M.I. Is dit een zeer belangrijk punt om mee te nemen in de beoordeling van een EV.

Ik zit op dit moment in het zuiden van Frankrijk met de Q4. Alles zelf moeten uitzoeken want de Q4 wilde niet eens eventuele laadstops laten zien. Systeem liep meermaals vast tijdens de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Bedankt voor de reacties allemaal. Als ik Q4 van dit jaar nog een Q4 (haha) kan krijgen kies ik de Q4. Anders kies ik een VW Id.5 gtx. Zo sta ik er momenteel een beetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 11:01
Aldmar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:18:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar de achterrooster zaten nog dicht..! :D Het lipje waarmee je de windrichting kan sturen kan je ook opzij schuiven om hem open/dicht te schuiven. Af-fabriek zat hij blijkbaar dicht en hij gaat best wel stroef, maar uiteindelijk kan je hem wel gewoon schuiven. 8)7 De roosters voor gaan super soepel en deze achter dus niet, wat ik op een of andere manier wel had verwacht. En er zitten 2 roosters die naar het midden toe dicht gaan, en naar buiten toe open. In tegengestelde richting dus, wat voor mij ook onnatuurlijk overkomt.

Maar goed, nu dus lekker fris windje achterin voor de kinderen. ;)

Het kinderslot heeft inderdaad impact op het schermpje aan/uit en op de bediening zelf. Dus in de praktijk, kinderslot er af temperatuur instellen, kinderslot er weer op. :X
Kan je de temperatuur achter niet instellen via het touch screen, los van het kinderslot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
KaiseRRuby schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:15:
Bedankt voor de reacties allemaal. Als ik Q4 van dit jaar nog een Q4 (haha) kan krijgen kies ik de Q4. Anders kies ik een VW Id.5 gtx. Zo sta ik er momenteel een beetje in.
Ik vrees dat dat vrij onmogelijk is, tenzij natuurlijk 2de hands ofzo. En dat geldt ook voor de ID5 of Enyaq. Leveringen zijn zowieso eerder Q4 2023! 😂 wil je sneller rijden zal je een polestar of tesla moeten bestellen... zelfs tesla geeft aan begin 2023 dusja, ik wil je niet ontmoedigen...

[ Voor 3% gewijzigd door SWIGGA op 24-07-2022 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:00
MarcCar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Goed om te lezen, kijk ik toch weer extra uit naar de levering van mijn Q4 45. Het draait toch om de auto, de app is een bonus wat mij betreft. Die ooit wel goed zal worden. Het is ook niet alleen Audi die er problemen mee heeft. Mijn voorloop auto (Frans) heeft een app met weinig functies, maar één ervan is het naar de auto sturen van een navigatie bestemming. Werkte vaker niet dan wel, dus ben er maar mee gestopt die te gebruiken. Verder zijn er buiten Tesla om maar weinig (geen?) die een feilloos werkende OTA update functie hebben. Tien jaar geleden had niemand het erover. Als de auto maar rijdt zoals verwacht, ben ik tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcCar
  • Laatst online: 06-03 12:21
Nismod schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; hoe ga jij je vakantie plannen qua laden? Vertrouw je dan ook op de Q4 of zoek je het zelf uit met ABRP bijvoorbeeld? M.I. Is dit een zeer belangrijk punt om mee te nemen in de beoordeling van een EV.

Ik zit op dit moment in het zuiden van Frankrijk met de Q4. Alles zelf moeten uitzoeken want de Q4 wilde niet eens eventuele laadstops laten zien. Systeem liep meermaals vast tijdens de zoektocht.
Herkenbaar, dus ben ik me al een tijdje aan het 'voorbereiden' door de beschikbaarheid van de laadstations in meerdere apps met elkaar te vergelijken om zeker te weten dat ze kloppen. Ziet e goed uit. Ik ga de E-tron routeplanner gebruiken voor het navigeren, maar gebruik de apps van ABRP, Ionity en FastNed om de beschikbaarheid van de stations te monitoren.

Een beetje gedoe, maar voegt ook wat avontuur toe aan de lange autobahn kilometers :)

Ik ga zoveel mogelijk vastleggen en hier na afloop delen.

Goede vakantie allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26

maar in de reclame van audi zeggen ze toch deze zomer nog rijden. Of liegen ze daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 16:45

Aldmar

Niks...

macmellow schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Kan je de temperatuur achter niet instellen via het touch screen, los van het kinderslot?
Volgens mij is het zo ingericht dat zodra het kinderslot er op zit, je ook de temperatuur niet kan regelen. Als je er over nadenkt wel praktisch; alle knopjes (raam, deur, klimaat) achterin kunnen niet meer bedient worden zodra kinderslot actief is. Maar je moet het wel weten..! ;)

Is trouwens geen touchscreen maar gewoon 2 knoppen (plus en een min).
MarcCar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:21:
[...]
[knip]
gebruik de apps van ABRP, Ionity en FastNed om de beschikbaarheid van de stations te monitoren.
[/knip]
Misschien een tip. Via www.chargefinder.com kan je ook de beschikbaarheid van diverse laadstations monitoren. Bij Ionity zie je zelfs het percentage van diegene die aan het laden zijn. Heb ik bij Ionity zelf nog niet kunnen vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Aldmar op 25-07-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
renedg73 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:50:
[...]

maar in de reclame van audi zeggen ze toch deze zomer nog rijden. Of liegen ze daar?
Dat betreft de fat e-Tron. Die is idd op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
MarcCar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:21:
[...]

Herkenbaar, dus ben ik me al een tijdje aan het 'voorbereiden' door de beschikbaarheid van de laadstations in meerdere apps met elkaar te vergelijken om zeker te weten dat ze kloppen. Ziet e goed uit. Ik ga de E-tron routeplanner gebruiken voor het navigeren, maar gebruik de apps van ABRP, Ionity en FastNed om de beschikbaarheid van de stations te monitoren.

Een beetje gedoe, maar voegt ook wat avontuur toe aan de lange autobahn kilometers :)

Ik ga zoveel mogelijk vastleggen en hier na afloop delen.

Goede vakantie allen!
Ook herkenbaar! In mei heb ik een trip naar Zuid-Frankrijk gemaakt. Vooraf zelfs een OBD dongle gekocht om in ABRP over live SoC te beschikken, maar eigenlijk niet meer gebruikt toen ik eenmaal een goed beeld had van mijn referentieverbruik.

Mijn werkwijze is nu:
1. met ABRP te kijken wat handig/realistisch is qua stops,
2. met Chargemap te kijken waar ik het liefst wil laden (bijv veel laadpunten of bij supermarkt),
3. bestemmingen invoeren in MMI (en typisch laden tot voorspelde aankomst SoC voor volgend laadpunt op enkele % zit.

Referentieverbruik in ABRP is goed vast te stellen door lange rit opnieuw te plannen en verbruik aan te passen totdat berekende SoCs precies kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
Aldmar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:11:
[...]
Misschien een tip. Via www.chargefinder.com kan je ook de beschikbaarheid van diverse laadstations monitoren.
Nice! Dank voor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Weet er iemand hoe het komt dat een Q4 suv in de Belgische configuratie met alle 21 inch velgen tussen de 490km en 500 km geeft terwijl de 20 inch velgen tussen de 480 en 490 km geven als range? De 19 inch velgen geven dan weer 500km+. Is het niet, hoe kleiner de velg, hoe groter het bereik? (Buiten mss dan de aero velgen) de aera velgen geven voor de 21 inch velgen dan nog niet het meeste rijbereik? Is dit een fout? Ik vind het vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
-KRZ- schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Ook herkenbaar! In mei heb ik een trip naar Zuid-Frankrijk gemaakt. Vooraf zelfs een OBD dongle gekocht om in ABRP over live SoC te beschikken, maar eigenlijk niet meer gebruikt toen ik eenmaal een goed beeld had van mijn referentieverbruik.

Mijn werkwijze is nu:
1. met ABRP te kijken wat handig/realistisch is qua stops,
2. met Chargemap te kijken waar ik het liefst wil laden (bijv veel laadpunten of bij supermarkt),
3. bestemmingen invoeren in MMI (en typisch laden tot voorspelde aankomst SoC voor volgend laadpunt op enkele % zit.

Referentieverbruik in ABRP is goed vast te stellen door lange rit opnieuw te plannen en verbruik aan te passen totdat berekende SoCs precies kloppen.
SoC van ABRP is behoorlijk goed te noemen, in ieder geval niet te optimistisch.

Ook hier met ABRP de volledige route gepland.
Vervolgens de tussenstops bekeken (en of er niet betere alternatieven zijn (in ABRP kan je ook voorkeuren aangeven zoals alleen snelladers vanaf 50 of nog hoger).
Navigeren heb ik gedaan met Googlemaps, vind de instructies duidelijker. En gewoon genavigeerd van laadpunt naar laadpunt. Met de dedicated app van de laadpalen de beschikbaarheid gecheckt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Mijn oordeel: Aangename auto met wat minpunten.

- Fijne auto, goede rijeigenschappen.
- 'Klassieke' cockpit (meer mijn smaak).
- Weinig tot geen storingen en is vooralsnog erg betrouwbaar gebleken (bijna 20.000 km).

- Remmen kunnen wat beter, zeker in D modus zonder regen.
- Afwerking is behoorlijk, maar sommige materialen kunnen echt wel beter.
- ACC werkt niet altijd feilloos (op een provinciale weg (van 60 naar 50) zonder strepen met een lage heg en een fietser op het fietspad ernaast heb ik een paar keer gehad dat de auto erg veel vaart minderde.

Voor mij is het belangrijkste de auto zelf. Een app zie ik als een kers op de taart. Nu is het voor mij een lekkere taart met slagroom. Uiteindelijk moet de auto het goed doen. Het zou fijn zijn als de app de laadstatus laat zien en evt uitgesteld laden programmeren. Ramen en deuren openen of sluiten op afstand, en weet ik wat voor gimmicks vind ik zelf niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
renedg73 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Tsjah. Geen idee. Leaseplan heeft volgens hun website Q4 een aantal Q4 e-trons op voorraad. De 40 met een advanced pakket. Maar ik wil sowieso met adaptive cruise control dus die voorraad van Leaseplan valt af.

Bij van Mossel hebben ze een flink aantal voorraad modellen staan. Dat zijn wel allemaal geimporteerde Duitsers met tussen de 1 en 10.000 kilometers. Meest de launch edition modellen met de glimmende grille zeg maar.

Daar vragen ze rustig tussen de 70 en 80k voor. En met alle respect, dat ga ik er niet voor betalen. Ben nu op vakantie maar zodra ik terug ben ga ik Leaseplan even benaderen met de vraag: ik wil een Audi Q4 40 met óf een Advanced pakket en het Assistance pakket voor ACC. Of een Launch Edition, ook prima. Ik stuur ze dan ook de link van de Audi voorraad en bel even naar die grijze die in voorraad staat.

Verder zie ik het wel. Heb me eigenlijk al neergelegd bij minimaal een jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik vind de q4 in Nederland prima rijden. Qua comfort vind ik de vering onder de maat. Elke onevenheid in het wegdek wordt keihard doorgegeven. Zeker op de achterbank. De Q4 vind ik dus absoluut geen fijne reisauto. Ben nu met een comfortabele diesel in Spanje. Voor langere afstanden rijdt dat toch wel een stuk beter en comfortabeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Aarts ACM schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:52:
Ik vind de q4 in Nederland prima rijden. Qua comfort vind ik de vering onder de maat. Elke onevenheid in het wegdek wordt keihard doorgegeven. Zeker op de achterbank. De Q4 vind ik dus absoluut geen fijne reisauto. Ben nu met een comfortabele diesel in Spanje. Voor langere afstanden rijdt dat toch wel een stuk beter en comfortabeler.
Welke configuratie heb je? S-line? Hoeveel inch velgen? Adaptief onderstel? Graag wat meer info aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Aarts ACM schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:52:
Voorin vind ik het helemaal prima, maar achterin klagen de kinderen idd steen en been over de harde vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Voorin vind ik het helemaal prima, maar achterin klagen de kinderen idd steen en been over de harde vering.
Jouw configuratie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mbt vering van de Q4... heb proefgereden met een Q4 40 met adaptief onderstel. De door mij bestelde heeft dat ook. Het is OK, maar voor een prijs richting de 80k zit je eigenlijk al in een prijsrange waar ook luchtvering beschikbaar is. Helaas niet op de Q4. De Q4 rijdt niet oncomfortabel maar het onderstel is ook zeker niet vreselijk goed.

Toe nu toe merk ik van EV's vooral dat het enorme gewicht opgevangen wordt met een erg korte veerweg. Dat kan nog steeds comfortabel of sportief ingesteld zijn, en toch houd ik het gevoel dat ik rijd met een loeizware, zacht of hard afgeveerde plank met erg korte veerweg. Naar mijn mening heb je die langere veerweg toch echt nodig voor beter comfort...

Misschien is dat bij de echte dure modellen (EQS, Taycan, Etron GT) beter met een echt goede adaptieve luchtvering?

Ik zou er bij de Q4 graag voor bijbetaald hebben in elk geval...

[ Voor 3% gewijzigd door Toink op 25-07-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01
Toink schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:19:
Mbt vering van de Q4... heb proefgereden met een Q4 40 met adaptief onderstel. De door mij bestelde heeft dat ook. Het is OK, maar voor een prijs richting de 80k zit je eigenlijk al in een prijsrange waar ook luchtvering beschikbaar is. Helaas niet op de Q4. De Q4 rijdt niet oncomfortabel maar het onderstel is ook zeker niet vreselijk goed.

Toe nu toe merk ik van EV's vooral dat het enorme gewicht opgevangen wordt met een erg korte veerweg. Dat kan nog steeds comfortabel of sportief ingesteld zijn, en toch houd ik het gevoel dat ik rijd met een loeizware, zacht of hard afgeveerde plank met erg korte veerweg. Naar mijn mening heb je die langere veerweg toch echt nodig voor beter comfort...

Misschien is dat bij de echte dure modellen (EQS, Taycan, Etron GT) beter met een echt goede adaptieve luchtvering?

De fat e-tron is belachelijk comfortabel kan ik je vertellen. Die heeft dan ook adaptieve luchtvering. Je zegt dat je daar makkelijk voor had bijbetaald maar weet wel dat het echt een prijzige optie is.
Per “veer” zit je dacht ik op €1000,- (per stuk) los nog van de andere elektronica die nog benodigd is en aansturing. Dat had de Q4 dus behoorlijk duurder gemaakt tov de concurrentie die ook geen luchtvering heeft trouwens in datzelfde segment.

Of hebben andere EV merken dit al wel toegepast op het middensegment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Standaard Launch Edition Advanced, geen "adaptief" onderstel oid. 20"velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:38:
[...]

Standaard Launch Edition Advanced, geen "adaptief" onderstel oid. 20"velgen.
Oei dat is dus zoals mijn configuratie. Hopelijk valt het mee voor mij. Maar het zal dan voornamelijk bij vluchtheuvels zijn dat het voor de kinderen achteraan oncomfortabel is... een oneffenheid wordt toch best goed weggefilterd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:47:
[...]

Oei dat is dus zoals mijn configuratie. Hopelijk valt het mee voor mij. Maar het zal dan voornamelijk bij vluchtheuvels zijn dat het voor de kinderen achteraan oncomfortabel is... een oneffenheid wordt toch best goed weggefilterd dacht ik.
Ja klopt, ik vind hem zeker niet onconfortabel of stug voorin. Is helemaal prima!
Achterin geeft hij drempels etc wel keihard door. Vergelijk was een Passat station, die dan weer extreem comfortabel geveerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Ja klopt, ik vind hem zeker niet onconfortabel of stug voorin. Is helemaal prima!
Achterin geeft hij drempels etc wel keihard door. Vergelijk was een Passat station, die dan weer extreem comfortabel geveerd was.
Ok, het verschil tussen beide auto's is dus erg groot vandaar mss ook dat gevoel. Bedankt voor de reactie 👍😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Toink schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:19:

De adaptieve luchtvering in mijn e-tron vind ik de beste optie die ik ooit gehad heb! Zo comfortabel!

Edit: zie dat Gee-Monkey me reeds voor was :D

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Ik heb ook met een e-tron met luchtvering testgereden en inderdaad het comfort is gewoon geweldig. De fat e-tron is zeker een fantastische auto, alleen de toch wel hogere prijs tov de Q4 en dat het voor mij zeker vooral aan de voorkant ietwat gedateerd begint over te komen (en mss ook een klein beetje de range), zorgde ervoor dat ik die nooit echt overwogen heb. Ik hoop dat de facelift de auto wat kan opfrissen, maar nogmaals rijden doet ie GEWELDIG. Ergens wel jammer dat er geen luchtvering beschikbaar is op de Q4, ik vond dat zo lekker in de e-tron...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:52

MLLL

Palm Treo 650

SWIGGA schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:47:
[...]

Voor vluchtheuvels zou ik persoonlijk een monstertruck nemen. _/-\o_
Pagina: 1 ... 96 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.