Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 95 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:50
Ik heb recentelijk ergens een linkje voorbij zien komen uit een Duits vakblad waarbij Audi aangeklaagd werd ivm deze App problemen en het niet oplossen ervan. Dus er is wel degelijk iets aan de hand. Duitse fora staan ook vol met dezelfde klachten.
Nu kan mij de app persoonlijk gestolen worden, enige merk die dat goed voor elkaar heeft is Tesla. Maar erger me wel dood aan de beta firmware in de MMI en het feit dat wij waarsch nooit OTA updates gaan krijgen, om over de 170kW laadfunctie en bidirectioneel laden maar te zwijgen.
Dat is wat je krijgt als je "premium" kiest. VW en Skoda hadden dan initiëel wel wat meer problemen met hun infotainment, maar daar hebben ze het inmiddels wel een suk beter voor elkaar en krijgen ze waarsch. wel deze features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-11-2024

K2.

Nismod schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:13:
[...]

Heel herkenbaar dit! Sterker nog, als je ze vraagt naar de problemen die op internet de ronde doen en waar mijn auto ook last van heeft, weet mijn dealer zelfs te reageren met dat ik de enige ben bij hun 🥲🥲
8)7 :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
sbin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:17:
Ik heb recentelijk ergens een linkje voorbij zien komen uit een Duits vakblad waarbij Audi aangeklaagd werd ivm deze App problemen en het niet oplossen ervan. Dus er is wel degelijk iets aan de hand. Duitse fora staan ook vol met dezelfde klachten.
Nu kan mij de app persoonlijk gestolen worden, enige merk die dat goed voor elkaar heeft is Tesla. Maar erger me wel dood aan de beta firmware in de MMI en het feit dat wij waarsch nooit OTA updates gaan krijgen, om over de 170kW laadfunctie en bidirectioneel laden maar te zwijgen.
Dat is wat je krijgt als je "premium" kiest. VW en Skoda hadden dan initiëel wel wat meer problemen met hun infotainment, maar daar hebben ze het inmiddels wel een suk beter voor elkaar en krijgen ze waarsch. wel deze features
Mocht je de link nog vinden, hou ik me aanbevolen.
Additioneel, is er ergens waar we collectief kunnen klagen, behalve dit forum ;) , om Audi in beweging te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:55
K2. schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:57:
de dealer kan er inderdaad niks aan doen, maar wat me wel uitermate stoort is dat de dealer doet alsof hij van niks weet wanneer je de wagen in ontvangst neemt, terwijl de dealers best goed op de hoogte zijn van de problemen!
ze helpen je wel om alles in te stellen enzo, maar op een bepaald moment lukt het uiteraard niet meer om verder in te stellen en dan word je afgewimpeld met de uitleg dat je eerst eens een rit moet doen (liefst naar huis lol).
eens thuis aangekomen is er natuurlijk geen verbetering te bespeuren...
in elk geval nemen we morgen contact op met de dealer en sturen we ook een email naar de support bij Audi.
hopelijk zeggen ze eens hoe het echt zit en krijgen we weer geen smoesjes te horen, alsof we allemaal achterlijk zijn.
nog beter zou zijn dat ze eens met een oplossing voor de dag komen!
Ik kan bevestigen dat ze er zelf in alle talen over zwijgen bij de aflevering van de auto en de hiaten omzeilen bij het uitleggen hoe alles werkt. Maar ik kan uit mijn ervaring niet bevestigen dat ze doen alsof ik de enige ben van zodra ik hun nadien geconfronteerd heb met al die half afgewerkte dingen in de MMI en app. Tegen mij zeiden ze tenminste dat ze er weet van hebben maar geen nieuws kunnen verstrekken over wanneer het opgelost gaat worden. Het enige wat zij ook weten is de officiële aankondiging van Audi dat er in wk48 van 2021 een update zou komen (die er nu uiteindelijk nog altijd niet is en naar verluidt uitgesteld tot het einde van 2022....). Wat kan je ook meer verwachten? Je kan zeker niet verwachten dat ze je de auto gaan afraden als je in de showroom staat om de bestelling te ondertekenen. Mijn dealer is wat dat betreft dus toch nog min of meer correct geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.

K2.

maw, nog (even) verder aanmodderen.
ondertussen hebben we wel de volle pot betaald voor een systeem dat maar half werkt...
slechte score voor Audi wat mij betreft, andere en minder dure merken doen beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
sbin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:17:
Mijn collega met een ID4 heeft 0 problemen met auto en app. Frusterend.

Na een klacht aan Audi waar ze om kenteken en chassisnummer vroegen werkt opeens alles weer.

Ik ga elke keer als de app storing heeft een screenshot aan audi mailen en als het na een jaar niet naar behoren is opgelost ga ik ze dwingen om de auto om te wisselen voor een model met minder problemen (een Fat E-tron schijnt al veel minder tot geen problemen met apps te hebben). Andere optie is gewoon de lease maatschappij inschakelen. Collega had veel (hardware) problemen met zijn Tesla en die is teruggenomen en hij rijdt nu in een Fat e-tron.

[ Voor 5% gewijzigd door sohus op 07-07-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
Deze week een nachtelijk ritje gedaan naar Schiphol en weer terug, bij elkaar 240km.
Vertrokken met 85%, weer aangekomen met 13% en 48km restafstand in de accu.
Waar kon op de geldende snelheids limiet gereden en dus hele stukken 130km/h. (134 op teller)
Dit zou betekenen dat ik met een 100% accu toch 300km moet kunnen halen zonder te hypermilen.
Vind ik heel acceptabel. Zal in de winter wel een stukje minder zijn.

Ik had nog nooit een snellader gebruikt en heb met die 13% een snellader opgezocht en gekeken hoe dat ging, Beetje als test voor de komende zomervakantie.
Hij knalde direct door naar 131kW en heb in 5min 10kWh erbij gestopt.
Accu was 25°c en blijkbaar prima op temperatuur om het volle laadvermogen te kunnen halen.
Ben tevreden met het resultaat.

Waar ik wat minder tevreden mee ben is het automatische grootlicht van de led matrix koplampen.
Wel lekker veel licht maar op de snelweg toch veel geknipper van tegenliggers die blijkbaar verblind worden.
Ondanks dat je ziet dat bepaalde stukken automatisch gedempt worden werkt het toch niet zo goed als de systemen van o.a. Mercedes.
Wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:26
@deboss65 hoe zie je de accu temperatuur? Met een OBD dongle?
Afgelopen week tijdens vakantie in Frankrijk aangekomen bij een IONITY snel lader. Kwam met 17% aan kwam niet verder dan 33 kW (laadsnelheid). Had ongeveer 3 kwartier gereden, dan zou de accu toch warm moeten zijn?

Na een uur laden nog steeds Max 33 kW.

[ Voor 7% gewijzigd door NRJ020 op 08-07-2022 10:56 ]

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
NRJ020 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:55:
@deboss65 hoe zie je de accu temperatuur? Met een OBD dongle?
Afgelopen week tijdens vakantie in Frankrijk aangekomen bij een IONITY snel lader. Kwam met 17% aan kwam niet verder dan 33 kW (laadsnelheid). Had ongeveer 3 kwartier gereden, dan zou de accu toch warm moeten zijn?

Na een uur laden nog steeds Max 33 kW.
Met een (oude) OBD dongle en de Car Scanner app.

33kW is wel extreem weinig. Zou best wel eens aan de laadpaal kunnen liggen
(Gammele stekker, veel gebruikers in de buurt ?)

Ik was als enige bij een Shell recharge punt met 4stuks 175kW laadpunten. Misschien dat dit wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:44:
Deze week een nachtelijk ritje gedaan naar Schiphol en weer terug, bij elkaar 240km.
Waar kon op de geldende snelheids limiet gereden en dus hele stukken 130km/h. (134 op teller)
Dit zou betekenen dat ik met een 100% accu toch 300km moet kunnen halen zonder te hypermilen.

Ik had nog nooit een snellader gebruikt en heb met die 13% een snellader opgezocht en gekeken hoe dat ging, Beetje als test voor de komende zomervakantie.
Accu was 25°c en blijkbaar prima op temperatuur om het volle laadvermogen te kunnen halen.

Waar ik wat minder tevreden mee ben is het automatische grootlicht van de led matrix koplampen.
Wel lekker veel licht maar op de snelweg toch veel geknipper van tegenliggers die blijkbaar verblind worden.
Ondanks dat je ziet dat bepaalde stukken automatisch gedempt worden werkt het toch niet zo goed als de systemen van o.a. Mercedes.
Ik heb dezelfde ervaring met verbruik en snelladen. Geen klagen over.

Ik heb ook die led matrix lampen en ben iedere keer opnieuw verbaasd van het lichtspektakel. Op de autosnelweg gebeurt het bij mij uitzonderlijk dat een tegenligger knippert en als dat gebeurt dan is het een vrachtwagen hetgeen zich ook laat verklaren. Soms zie je zelf de lichten van de vrachtwagen niet of nauwelijks omdat ze (deels) verborgen zijn achter struikgewas of vangrails van de middenberm. Als je ze zelf niet ziet, dan kan de camera van de auto ze ook niet zien om gepast te reageren. Maar de chauffeur van zo'n vrachtwagen zit merkelijk veel hoger en ziet mijn koplampen dus wél ondanks de vangrails. En dan zie ik ze soms flitsen (ondanks de vangrails toch zichtbaar). Maar is eigenlijk uitzonderlijk. Ik vind het alvast heel goed werken. Maar soms zijn verkeersborden wel schromelijk overbelicht. Vooral die grote bewegwijzeringspanelen met veel letters en pijlen, of andere borden met veel wit reflecteren vaak te fel naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:44:

Heb je het dan over een 35 of 40? Want ik haal met de e-tron met 140 op CC ook 'makkelijk' 300km met volle accu en dit weer. Ik zou verwachten dat de Q4 verder komt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Heb je het dan over een 35 of 40? Want ik haal met de e-tron met 140 op CC ook 'makkelijk' 300km met volle accu en dit weer. Ik zou verwachten dat de Q4 verder komt.
Een 40.

Ik vermoed dat het bij mij ook meer kan zijn maar ik hou graag marge.
Als ik e.e.a. extrapoleer naar 100% -> 0% zou ik op ca 330km uitkomen
Moet wel zeggen dat er wel een matige tegenwind stond.

Die 140cc, haal je dat over het hele traject? En wat is dan je gemiddelde snelheid over die 300km ?
Ik zat op 99km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Dean Martin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Daar verschiet ik van. Ik heb een 50 en heb nog nooit zo'n afstand aan 140 km/u gereden, maar ik denk dat ik aan die snelheid geen 300 km haal met een volle batterij. Ik zie immers al een merkelijk verschil tussen 120 en 125. Aan 120 km/h met hier en daar wat vertragingen en/of lokaal verkeer erbij zit ik zo ongeveer aan 19 kWh/100 km bij dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Babavers schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Daar verschiet ik van. Ik heb een 50 en heb nog nooit zo'n afstand aan 140 km/u gereden, maar ik denk dat ik aan die snelheid geen 300 km haal met een volle batterij. Ik zie immers al een merkelijk verschil tussen 120 en 125. Aan 120 km/h met hier en daar wat vertragingen en/of lokaal verkeer erbij zit ik zo ongeveer aan 19 kWh/100 km bij dit weer.
Ik heb het gister nog gedaan. Kwam met 60km reserve aan na 300km continu 140 op ACC.
Opzich ook te veklaren. 90kWh maar effectief 72kWh batterij, verbruik was ongeveer 30kWh/uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 08-07-2022 12:10 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Een 40.

Die 140cc, haal je dat over het hele traject? En wat is dan je gemiddelde snelheid over die 300km ?
Ik zat op 99km/h
Ik heb even geen exact gemiddelde bij de hand, maar het was midden in de nacht en een lege snelweg. Dus ik vermoed vrij hoog.

Edit: De Audi app zegt me: Verbruik gemiddeld 30.1 kWh, en gemiddeld 115 k/m uur.

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 08-07-2022 12:14 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:11
Babavers schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Een 50 heeft ook meer dan 20kWh minder. Dus op zich wel logisch dat er een verschil is tussen de 50 en de 55.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Een 50 heeft ook meer dan 20kWh minder. Dus op zich wel logisch dat er een verschil is tussen de 50 en de 55.
Dat wel, maar de Q4 zou ook een stukje zuiniger zijn toch?!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb even geen exact gemiddelde bij de hand, maar het was midden in de nacht en een lege snelweg. Dus ik vermoed vrij hoog.

Edit: De Audi app zegt me: Verbruik gemiddeld 30.1 kWh, en gemiddeld 115 k/m uur.
Met 30.1kWh/100km verbruik en 300km afgelegd, en zelfs nog bereik over, zit je met 90.3kWh verbruikt op meer dan wat er volgens opgave effectief in de 55 e-tron zit. (86.5kWh)

Rijdt dat ding op negatieve energie? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:32:
[...]

Met 30.1kWh/100km verbruik en 300km afgelegd, en zelfs nog bereik over, zit je met 90.3kWh verbruikt op meer dan wat er volgens opgave effectief in de 55 e-tron zit. (86.5kWh)

Rijdt dat ding op negatieve energie? _O-
Misschien even goed lezen? Ik lees namelijk per uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Fitzyfitz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Misschien even goed lezen? Ik lees namelijk per uur...
Ik lees goed.

er staat : verbruik was ongeveer 30kWh/uur.
h en /uur strepen we tegen elkaar weg (wiskunde) en dan staat er eigenlijk : verbruik was ongeveer 30kW
Zou een verbruik van 10kWh/100km zijn over die 300km. mwahhh lijkt me niet.

kW , kWh, kWh/h en kW/h wordt heel vaak door elkaar gebruikt en incorrect geïnterpreteerd.
(als elektrotechneut krommen mijn tenen dan)

@Dean Martin bedoelt waarschijnlijk gewoon 30kWh/100km verbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 08-07-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Dat wel, maar de Q4 zou ook een stukje zuiniger zijn toch?!
Als je in een fat e-tron 300km kunt halen met 140km/h cc dan heb je een punt.
Misschien toch combinatie grotere accu en efficiënte aandrijflijn bij hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17
Babavers schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring met verbruik en snelladen. Geen klagen over.

Ik heb ook die led matrix lampen en ben iedere keer opnieuw verbaasd van het lichtspektakel. Op de autosnelweg gebeurt het bij mij uitzonderlijk dat een tegenligger knippert en als dat gebeurt dan is het een vrachtwagen hetgeen zich ook laat verklaren. Soms zie je zelf de lichten van de vrachtwagen niet of nauwelijks omdat ze (deels) verborgen zijn achter struikgewas of vangrails van de middenberm. Als je ze zelf niet ziet, dan kan de camera van de auto ze ook niet zien om gepast te reageren. Maar de chauffeur van zo'n vrachtwagen zit merkelijk veel hoger en ziet mijn koplampen dus wél ondanks de vangrails. En dan zie ik ze soms flitsen (ondanks de vangrails toch zichtbaar). Maar is eigenlijk uitzonderlijk. Ik vind het alvast heel goed werken. Maar soms zijn verkeersborden wel schromelijk overbelicht. Vooral die grote bewegwijzeringspanelen met veel letters en pijlen, of andere borden met veel wit reflecteren vaak te fel naar mijn gevoel.
Dat is ook mijn beeld, het gaat >90% om vrachtwagens. Misschien zelfs 100%. Ik denk dat de Audi de cabine niet goed afdekt, of de vrachtwagen niet goed herkent.
Verder erg tevreden over het automatische groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:44:
[...]

Ik lees goed.

er staat : verbruik was ongeveer 30kWh/uur.
h en /uur strepen we tegen elkaar weg (wiskunde) en dan staat er eigenlijk : verbruik was ongeveer 30kW
Zou een verbruik van 10kWh/100km zijn over die 300km. mwahhh lijkt me niet.

kW , kWh, kWh/h en kW/h wordt heel vaak door elkaar gebruikt en incorrect geïnterpreteerd.
(als elektrotechneut krommen mijn tenen dan)

@Dean Martin bedoelt waarschijnlijk gewoon 30kWh/100km verbruik.
Je hebt gelijk wat betreft het kWh/uur verhaal.
Ik heb echter verkeerd gekeken in de app. Ben verder totaal niet thuis in alles wat met elektra te maken heeft.

Juiste cijfers:
Gemiddeld 25,9 kWh/100 km
Ritafstand: 287km
Gemiddelde snelheid 115 km/u

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 08-07-2022 13:19 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Juiste cijfers:
Gemiddeld 25,9 kWh/100 km
Ritafstand: 287km
Gemiddelde snelheid 115 km/u
Als ik dit extrapoleer naar een 100% naar 0% scenario zou dit 334km bereik zijn.
Moet toegeven, niet slecht voor zo'n grote bak bij dit gemiddelde.
( De Tesla rijders lachen me nu uit )

Ik zat op 22.5kWh/100km met 99km/h gemiddelde snelheid.

[ Voor 17% gewijzigd door deboss65 op 08-07-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Inspired schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Volgens mij is dat maar 10 kWh verschil (86 tegenover 76 net usable), of vergis ik mij? En volgens 'het boekje' is de range van de Q4 toch ca. 80 km verder. Is toch verbazend vind ik dat die fat etron zo ver geraakt aan die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Als ik dit extrapoleer naar een 100% naar 0% scenario zou dit 334km bereik zijn.
Moet toegeven, niet slecht voor zo'n grote bak bij dit gemiddelde.
( De Tesla rijders lachen me nu uit )

Ik zat op 22.5kWh/100km met 99km/h gemiddelde snelheid.
Vond voornamelijk het verschil de rit heen met 110 op de ACC maar minimaal:
Verbruik gemiddeld: 23.5 kWh/100km
Gemiddelde snelheid: 80 km/u

Zelfde afstand.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 19:22
Ik merk met de Fat Etron ook wel heel veel verschil tussen gewoon rijden, of wat meer vrije snelweg met ACC aan. Als je dat laatste hebt, kun je inderdaad ook met hogere snelheden verbasend zuinig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:50
deboss65 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Een 40.

Ik zat op 99km/h
Wat @Dean Martin aangeeft is ook mijn ervaring.
In de zomer, met 100-110 km/uur haal ik (geëxtrapoleerd naar 100%) met mijn Etron 55 380-400 km.
Bij 120 km/uur altijd nog 350-360 km. Ik rijd nooit harder dan dat, dus het140 km/uur verbruik ken ik dan weer niet.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Laatst online: 15:50
vincentvs93 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:53:
Ik merk met de Fat Etron ook wel heel veel verschil tussen gewoon rijden, of wat meer vrije snelweg met ACC aan. Als je dat laatste hebt, kun je inderdaad ook met hogere snelheden verbasend zuinig rijden.
Klopt, op de snelweg meerijdend met de stroom haal je (op langere afstanden) 21-22 kWh/100 km. Maar op kortere ritten (“even naar het dorp”) is het verbruik nu rond de 30-35 kWh/100 km, en in de winter zomaar boven de 40 kWh/100 km.
Mijn ervaring na 10000 km met de Etron 55 is wel dat zuinig rijden veel meer dan bij onze eNiro vraagt om je “in te houden” :)

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 20:22
Afgelopen weekend naar zuid Duitsland geweest ( Regensburg, enkele reis 701km) en wanneer het kon 150 gereden op de adaptieve cruise.
De heenweg op een vrijdag met veel verkeer en korte files was het verbruik gem 22,5. We hebben er de heenreis incl laden 8,5 uur over gedaan. Laden bij Ionity ging snel (drie keer) en nergens hoeven wachten.
De terugweg op zondag was het een stuk rustiger op de weg waardoor veel grotere stuken 150 kunnen rijden. Wederom drie moeten laden maar dit keer bij twee laadstations (wederom Ionity) 5 en 10 min moeten wachten. Desondanks hebben we de terugreis in exact 8 uur afgelegd.
De Q4 is een heerlijke lange afstand cruiser maar is desondanks verkocht. Dit weekend in Regensburg een BMW i4 M50 gekocht.

Dit forum lange tijd met veel interesse en plezier gevolgd, waarvoor aan allen dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 22:33
Heeft iemand al ervaring met een OBD dongel voor de Q4 en wat je ermee kunt veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:27
Ik betaal alles zelf en rij dus een stuk zuiniger. Gemiddeld verbruik staat op 16.5
Korte afstand zakt soms naar 13.8. Haal 470 km op 1 tank.
Geen pasje, geen lease, 1080 euro per maand betalen voor de aflossing, dus dan is zuinig rijden best wel essentieel.
Op de snelweg kom ik nooit boven de 94.
Rij liever 85 maar dan haalt iedereen je met een dikke middelvinger en hard nee schuddend in.

Tja, het is niet anders als je zelf moet dokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:08

MLLL

Palm Treo 650

dolfg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 23:06:
Ik betaal alles zelf en rij dus een stuk zuiniger. Gemiddeld verbruik staat op 16.5
Geen pasje, geen lease, 1080 euro per maand betalen voor de aflossing, dus dan is zuinig rijden best wel essentieel.
Rij liever 85 maar dan haalt iedereen je met een dikke middelvinger en hard nee schuddend in.

Is die auto dan niet een beetje boven je stand?
Lijkt mij geen ideale situatie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29

Ook ik rij prive, daarom juist elektrisch gaan rijden. Maar pas mijn rijstijl zo min mogelijk aan ten opzichte van ICE auto’s. Met een eigen laadpaal en Ionity pas (31 cent per kw) ben ik in het gebruik veel goedkoper en rij ik een zeer fijne auto😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
pschouten schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:01:
Heeft iemand al ervaring met een OBD dongel voor de Q4 en wat je ermee kunt veranderen?
Even boven in deze topic zoeken op ODB singel en je hebt je antwoorden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
pschouten schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:01:
Je kan (nog) vrijwel niets veranderen op wat relatief nutteloze dingen na (OBDEleven).
Enige handige is dat je alle info uit kunt lezen en je de dongel kan koppelen aan ABRP voor live SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
  • Laatst online: 22-10-2024
Afgelopen vrijdag m'n Q4 SB gekregen, hele fijne auto! Had hier al een beetje meegelezen, hopelijk kom ik weinig problemen tegen. De myAudi app werkt vooralsnog prima, maar relatief weinig functies. Heb ook TRONITY geïnstalleerd, maar dat bied relatief weinig, wel een leuke widget op iPhone, maar dat had gewoon in myAudi moeten zitten.

Waar zit de ODB poort in de Q4? Ik heb hier al lopen zoeken, ook online, kan 't nog niet vinden. Ik heb 'n Vgate iCar Pro gekocht via amazon, hopelijk werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Vorige week voor de 2e maal in mijn EV historie (vorige keer was in hybride) met een vastzittende laadkabel gestaan op een verlaten parkeerterrein op vrijdagmiddag. Na veel vijven en zessen via support van Shell Recharge een reset kunnen laten uitvoeren zodat de paal mijn kabel losliet. Eerst zagen ze de paal niet in hun systeem, dus uiteindelijk heeft de beste man na veel aandringen alle palen maar gereset.
Inmiddels dik 2 uur verder en bija op het punt mijn kabel dan maar achter te laten..

Dit gaat me dus niet meer gebeuren, heb mijn kabel dus maar wat "gemodificeerd" zodat ik hem altijd los kan trekken in geval van nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 22:33
MilcQ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:16:
[...]

Even boven in deze topic zoeken op ODB singel en je hebt je antwoorden denk ik.
Goede tip. Had gezocht en kon weinig vinden wat je er nu echt mee kan behalve link naar ABPR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
purelyatom schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:12:
Waar zit de ODB poort in de Q4? Ik heb hier al lopen zoeken, ook online, kan 't nog niet vinden. Ik heb 'n Vgate iCar Pro gekocht via amazon, hopelijk werkt dat.
Links aan de bestuurderskant, rond kniehoogte. Poort is toegankelijk zonder dat je een afdekklepje hoeft te verwijderen. Ik heb ook de Vgate dongle en communicatie met ABRP werkt prima. Wat wel vervelend is, is dat de dongle niet automatisch opnieuw kan verbinden. HIervoor moet je hem uit- en inpluggen. Nu is dat uitpluggen sowieso geen slecht idee: als je hem laat zitten in een vergrendelde auto en binnen bereik van de dongle ABRP op je telefoon opent, gaat het autoalarm af (omdat er communicatie op de ODB poort wordt gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 14:56

Heel net verbruik!

Ik rij zakelijk, maar probeer evengoed zuinig/bewust te rijden (ongeacht EV of ICE). Nu met de Q4 betekent dat o.a. altijd in Eco Efficiency modus, de airco uit of als het echt moet op Eco, D-stand i.c.m. uitrollen/flipperen en weinig stoplicht sprintjes :) Ik houd wel altijd de maximumsnelheid + een paar km aan. Nooit langzamer.

Daarmee staat het gemiddelde nu op zo'n 19.6 en een bereikprognose van rond de 400km. Veel zuiniger krijg ik hem niet. Mijn gangbare trajecten zijn wel primair snelweg en ook niet erg lang (20-25km), dus dat zal een negatief effect hebben. Wanneer ik langer binnendoor rij dan zakt het verbruik voor die rit wel eens naar rond de 16.

Met mijn vorige ID.3 met eveneens 20" wielen reed ik ook gemakkelijk 400km, maar die had een 58kWh accu... :) Tuurlijk, een andere auto, minder luchtweerstand/gewicht, maar toch... Ik heb het gevoel dat de Q4 met mijn rijstijl zuiniger zou moeten/kunnen zijn dan dat ie is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ondertussen heb ik denk ik elk filmpje en elk testverslag dat er bestaat bekeken/gelezen. Wat duurt wachten toch lang als je naar iets uitkijkt 😅 telkens ik de Q4 in het echt zie, denk ik: wat een beauty (zeker in shadowlook) en was het al maar zo ver! Ik hoop ook nog altijd dat ze ooit met een lichte vermogensupdate komen van 30 pk of meer. Een klein beetje meer pit is altijd leuk en zou meer overeenkomen met de concurrentie zoals de ev6, ioniq 5, mach e... het zou ook de meerprijs tov zijn zustermodellen wat meer rechtvaardigen 😊 komaan audi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
Tjonge zeg, wat kan je daar overheen kijken. Bedankt! Goeie tip ook mbt alarm. Later maar n's kijken of zo'n ODBeleven de moeite waard is, eerst maar n's de auto verder ontdekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-06 16:34
purelyatom schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:56:
Tjonge zeg, wat kan je daar overheen kijken. Bedankt! Goeie tip ook mbt alarm. Later maar n's kijken of zo'n ODBeleven de moeite waard is, eerst maar n's de auto verder ontdekken!
Kan je vast verklappen van niet :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023

Neem dan een N weg aub ipv iedereen hinderen met die 94kmph haha. Kerel. Die paar centen extra om 105 te rijden boeit toch niemand of wel?ahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

ieder zijn keuze natuurlijk, maar eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed waarom je een, voor jezelf, te dure wagen zou aanschaffen om hem dan maar aan 50% te gebruiken en jezelf financieel te pijnigen...
zonde van de wagen en het geld toch?
het is als een taart kopen om dan de vulling weg te gooien omdat je alleen maar het deeg lust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
K2. schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:47:
ieder zijn keuze natuurlijk, maar eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed waarom je een, voor jezelf, te dure wagen zou aanschaffen om hem dan maar aan 50% te gebruiken en jezelf financieel te pijnigen...
zonde van de wagen en het geld toch?
het is als een taart kopen om dan de vulling weg te gooien omdat je alleen maar het deeg lust.
Binnenkort mogen we helaas allemaal verplicht 100 rijden op alle snelwegen en alle tijdstippen dag en nacht. En dan zullen de snelheidscontroles ook wel opgeschroefd worden want de staat heeft geld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

ja dat is best lullig, kom naar België, hier is het nog steeds 120 (flitsen pas vanaf 129)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 21:08
Ik heb het gevoel dat ik bijna de enige ben die helemaal niet op verbruik let... 😅

Ik rijd altijd ~130km/u, rijd binnen de bebouwde kom ook gewoon "door". Heb nog nooit meer dan 380km bereik gezien met een 100% volgeladen batterij. Maar als ik 400+ km had willen halen, had ik denk ik ook geen 22" non-aero velgen eronder moeten zetten... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefkeeee
sohus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Binnenkort mogen we helaas allemaal verplicht 100 rijden op alle snelwegen en alle tijdstippen dag en nacht. En dan zullen de snelheidscontroles ook wel opgeschroefd worden want de staat heeft geld nodig.
Daar heb je genoeg apps voor he >:)
snelheidscontroles kosten mensen die zijn er niet dus tranquilloooo en genieten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SWIGGA
Jorik schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:24:
Ik heb het gevoel dat ik bijna de enige ben die helemaal niet op verbruik let... 😅

Ik rijd altijd ~130km/u, rijd binnen de bebouwde kom ook gewoon "door". Heb nog nooit meer dan 380km bereik gezien met een 100% volgeladen batterij. Maar als ik 400+ km had willen halen, had ik denk ik ook geen 22" non-aero velgen eronder moeten zetten... 😉
Je hebt groot gelijk. Mensen die overdreven op het verbruik letten en anderen gaan hinderen omwille van te traag rijden kunnen beter iets anders kopen waar ze normaal mee rijden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dolfg
Sjefkeeee schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Neem dan een N weg aub ipv iedereen hinderen met die 94kmph haha. Kerel. Die paar centen extra om 105 te rijden boeit toch niemand of wel?ahha
Huh iedereen hinderen omdat je 6 killometer langzamer rijdt, dan de maximum snelheid?
Wat is dat voor kromme redenatie?
Vrachtwagens ook maar van de weg af omdat ze de 100 niet halen?

Ik let gewoon op, ik verdien zat maar betaal de 56.000 euro van de auto zelf. ZZP-er hè.
Dus daarom let ik op.
En ik rij lieve 460 dan 250 kilometer per tank.
Maar dan kom je hier bijkans voor het middelvinger offensief van de gezonde doorscheurder.
Die met gemak non stop de 130 aantikt.

Mag hoor, maar ik doe het anders.
Ieder zijn hobby, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door dolfg op 12-07-2022 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Sjefkeeee schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Iedereen schreeuwde anders moord en brand toen er niet voor december 2021 geleverd kon worden “want bijtelling” :9.
Een beetje op je verbruik letten kan ook een sport zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Huh iedereen hinderen omdat je 6 killometer langzamer rijdt, dan de maximum snelheid?
Wat is dat voor kromme redenatie?
Vrachtwagens ook maar van de weg af omdat ze de 100 niet halen?

Ik let gewoon op, ik verdien zat maar betaal de 56.000 euro van de auto zelf. ZZP-er hè.
Dus daarom let ik op.
En ik rij lieve 460 dan 250 kilometer per tank.
Maar dan kom je hier bijkans voor het middelvinger offensief van de gezonde doorscheurder.
Die met gemak non stop de 130 aantikt.

Mag hoor, maar ik doe het anders.
Ieder zijn hobby, toch?
Gewoon de maximum snelheid rijden gaat je verbruik marginaal beïnvloeden. Het is niet zoals je zegt dat het verbruik van 460 naar 250 km gaat. Het kwam over alsof je echt optrekt naar 100 per uur in 30 seconden. Ohja naar 94per uur... ik begrijp gerust dat je geen 130 km/u gaat rijden, maar die tergend langzame 100km/u moet je toch kunnen halen in een Q4... als het verbruik zo extreem belangrijk is koop je beter een minder zware, non suv ev, ofwel gewoon geen EV, maar 94per uur ipv 100 vind ik wel een beetje erover, sorry 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolfg
Ja, zoals gezegd dat mag je vinden.
Maakt het jou uit als ik achter een vrachtwagen zit of rij je dan ook hard uitlachend naast me?

Als 100 het maximum is dan is 94 lachwekkend. Ik snap het niet. Ik ken je situatie niet, maar stel dat je een pas van de baas hebt zal het je worst wezen hoeveel je verbruikt.

Als je overal waar het kan 130 rijdt vliegt je verbruik omhoog. Maakt jou misschien niks uit, maar mij wel.
Ik ben geen armoedzaaier, heb cash 22.000 betaald en daarna 3 jaar 1000 per maand. Totaal zo’n 58.000 euro ex btw.
Ondanks dat ik het kan betalen let ik op de centen
En achter een vrachtwagen met cc zorgt voor het laagste gemiddelde verbruik.
Met heads up display en Sonos speakers en zo ongeveer alle toeters en bellen die erop passen.

Dus geen uitkeringsbudget, maar gewoon opletten hoe je rijdt.

En laat nou net na Corona het weggedrag tot idiote proporties zijn uitgegroeid. Op de linkerkant is het een walhalla van Volvo’s, Tesla’s, Audi’s, BMW’s en Volkswagens.
Allemaal volgens het principe: hoe sneller, hoe beter.

Nou, dan lach je mij uit en zit jij gierend en scheurend op de linkerbaan. En ik achter die Simon Loos vrachtwagen rechts.
Zijn we allemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-06 21:17
Zojuist terug gekomen van een ritje Italië (lago maggiore) met de Q4.

Heenweg prima, op 1 falende EON paal na.

Terug echt een drama, heb bij 8 palen gestaan waarvan er 5 niet werkten / buiten bedrijf waren. (Ionity, Allego en EON). Al die EON palen mogen ze houden, ik heb er geen enkele werkend gekregen.

Zwitserland is echt perfect qua laadvoorzieningen, bijna op elke P staan 4-8 laadstations van 300kWh.

Ik heb echter geen hoge pet op van de laadpunten in DLD. De meeste goede laadstations zitten een eindje van de snelweg, hierover niks te klagen.

Langs tanstations zijn toch best vaak oud, weinig stuks, weinig kWh en best veel buiten fatsoenlijke werking.

Wellicht heb ik pech, maar hierbij toch mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:13:
Ja, zoals gezegd dat mag je vinden.
Maakt het jou uit als ik achter een vrachtwagen zit of rij je dan ook hard uitlachend naast me?

Als 100 het maximum is dan is 94 lachwekkend. Ik snap het niet. Ik ken je situatie niet, maar stel dat je een pas van de baas hebt zal het je worst wezen hoeveel je verbruikt.

Als je overal waar het kan 130 rijdt vliegt je verbruik omhoog. Maakt jou misschien niks uit, maar mij wel.
Ik ben geen armoedzaaier, heb cash 22.000 betaald en daarna 3 jaar 1000 per maand. Totaal zo’n 58.000 euro ex btw.
Ondanks dat ik het kan betalen let ik op de centen
Met heads up display en Sonos speakers en zo ongeveer alle toeters en bellen die erop passen.

Dus geen uitkeringsbudget, maar gewoon opletten hoe je rijdt.

En laat nou net na Corona het weggedrag tot idiote proporties zijn uitgegroeid. Op de linkerkant is het een walhalla van Volvo’s, Tesla’s, Audi’s, BMW’s en Volkswagens.
Allemaal volgens het principe: hoe sneller, hoe beter.

Nou, dan lach je mij uit en zit jij gierend en scheurend op de linkerbaan. En ik achter die Simon Loos vrachtwagen rechts.
Zijn we allemaal blij.
Ik postte net nog dat ik begrijp dat je geen 130km/u gaat rijden met je Q4 want inderdaad dan gaat het verbruik significant omhoog, maar 100 km/u gaat jou niet veel meer verbruik opleveren... het lijkt wel alsof je al je geld gebruikt hebt om de Q4 te kopen (wat trouwens nooit een goede investering is denk ik dan), maar geen geld over hebt om 'normaal' te rijden... velen vragen zich denk ik af waarom je dan zon relatief dure EV gekocht hebt... maar goed mij maakt het niet uit, het komt alleen een beetje over van willen, maar eigenlijk niet kunnen. Chapeau trouwens wel dat je het aandurft om privé een EV aan te schaffen. Ik zou het denk ik nog niet doen, of ik moest geld te veel hebben...😉 ik jawel lease dus, maar nogmaals ik verwacht niet dat je telkens vol door gaat accelereren of telkens 130 per uur gaat rijden als het mag... ik begrijp echt wel dat je privé dan over je verbruik gaat letten. Het mag alleen niet domineren dat gevoel van zuinig rijden... wat voor plezier heb je er dan nog aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
-jann schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:19:
Zojuist terug gekomen van een ritje Italië (lago maggiore) met de Q4.

Heenweg prima, op 1 falende EON paal na.

Terug echt een drama, heb bij 8 palen gestaan waarvan er 5 niet werkten / buiten bedrijf waren. (Ionity, Allego en EON). Al die EON palen mogen ze houden, ik heb er geen enkele werkend gekregen.

Zwitserland is echt perfect qua laadvoorzieningen, bijna op elke P staan 4-8 laadstations van 300kWh.

Ik heb echter geen hoge pet op van de laadpunten in DLD. De meeste goede laadstations zitten een eindje van de snelweg, hierover niks te klagen.

Langs tanstations zijn toch best vaak oud, weinig stuks, weinig kWh en best veel buiten fatsoenlijke werking.

Wellicht heb ik pech, maar hierbij toch mijn ervaring :)
Bedankt voor je ervaring. Ik ga zon trip volgend jaar doen naar Italië. Hopelijk valt het dan mee. Zowieso wel een beetje spannend denk ik 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MLLL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 05:54:
[...]

Is die auto dan niet een beetje boven je stand?
Lijkt mij geen ideale situatie in ieder geval.
Zou best wel kunnen.

Geldt natuurlijk sowieso voor alle leaserijders >:)

Zoveel verhalen gelezen van leaserijders die van ICE golfje naar dikke EV Audi kunnen, omdat leaseregelingen zeer gunstig uitvallen voor EV.
Die gaan iig never nooit zelf een dergelijke auto kunnen betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
SWIGGA schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Ik postte net nog dat ik begrijp dat je geen 130km/u gaat rijden met je Q4 want inderdaad dan gaat het verbruik significant omhoog, maar 100 km/u gaat jou niet veel meer verbruik opleveren... het lijkt wel alsof je al je geld gebruikt hebt om de Q4 te kopen (wat trouwens nooit een goede investering is denk ik dan), maar geen geld over hebt om 'normaal' te rijden... velen vragen zich denk ik af waarom je dan zon relatief dure EV gekocht hebt... maar goed mij maakt het niet uit, het komt alleen een beetje over van willen, maar eigenlijk niet kunnen. Chapeau trouwens wel dat je het aandurft om privé een EV aan te schaffen. Ik zou het denk ik nog niet doen, of ik moest geld te veel hebben...😉 ik jawel lease dus, maar nogmaals ik verwacht niet dat je telkens vol door gaat accelereren of telkens 130 per uur gaat rijden als het mag... ik begrijp echt wel dat je privé dan over je verbruik gaat letten. Het mag alleen niet domineren dat gevoel van zuinig rijden... wat voor plezier heb je er dan nog aan???
Ik heb nog nooit een lease auto gehad dus het plezier van gassen zonder consequenties zie ik niet.
Ik weet niet hoe het is om sans rancune het pedaal in te trappen.
Jij ziet het als een beperking van iemand zonder budget als je niet overal de Maximum snelheid rijdt.
Dat is dan een verschil van inzicht. Ik vind zuinig rijden een uitdaging.
Ik vond diesel rijden irritant vanwege de distributieriem de versnellingsbak kosten etc. Was in 5 jaar tijd 6.000 euro aan extra garage kwijt.
Nu is het een stuk plezieriger. Overzichtelijk en ik heb de kosten in de hand. Vind ik leuk. Dom hè??

Over 2 jaar is de auto betaald en ben ik 100% eigenaar van een luxe EV met Panoramadak, tig extra’s, topgeluid, hu display, tig tinten led etc etc en een actieradius van 520 (op papier). Ik denk dat het wel meevalt met dat privé risico. En zo niet, dan rij ik spotgoedkoop met mijn 100% betaalde Q4.

** Niet op de man spelen aub. **

[ Voor 2% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
jeroenkb schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Maar dat maakt toch niet uit? Het is dat ik de luxe van lease heb anders reed ik nooit in zo’n nieuwe auto. Betalen kan ik het wel maar wil ik het niet. Een auto is de slechtste investering die je kan doen imho :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Ik heb nog nooit een lease auto gehad dus het plezier van gassen zonder consequenties zie ik niet.
Ik weet niet hoe het is om sans rancune het pedaal in te trappen.
Jij ziet het als een beperking van iemand zonder budget als je niet overal de Maximum snelheid rijdt.
Dat is dan een verschil van inzicht. Ik vind zuinig rijden een uitdaging.
Ik vond diesel rijden irritant vanwege de distributieriem de versnellingsbak kosten etc. Was in 5 jaar tijd 6.000 euro aan extra garage kwijt.
Nu is het een stuk plezieriger. Overzichtelijk en ik heb de kosten in de hand. Vind ik leuk. Dom hè??

Over 2 jaar is de auto betaald en ben ik 100% eigenaar van een luxe EV met Panoramadak, tig extra’s, topgeluid, hu display, tig tinten led etc etc en een actieradius van 520 (op papier). Ik denk dat het wel meevalt met dat privé risico. En zo niet, dan rij ik spotgoedkoop met mijn 100% betaalde Q4.

Ben ik heel dom met mijn 94 km per uur en jij heel slim met je 100 tot 19.00 uur.
Dus jij denkt dat je nooit problemen of kosten gaat hebben aan je Q4. Ik denk net dat als er problemen zijn het juist heel duur gaat worden zo'n EV (buiten garantie). Ik zou het ook prive kunnen betalen, maar dat lijkt me in dit relatief vroege stadium van EV rijden niet zo slim en zoals gezegd enkel indien je geld genoeg hebt want een goede investering is een auto zelden tot nooit. zo op je verbruik letten is leuk voor een keertje ** Knip, onnodig. **

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
Nooit kosten is iets anders dan garagebeurten van 1000 euro hè. Geen woorden in de mond leggen.

Ik denk dat de discussie een beetje eindigt.
** Knip. **

Voor de duidelijkheid:
ik kan me als zelfstandige geen lease bak veroorloven.
Maar ik kan als zelfstandige wel met redelijk gemak een luxe auto kopen, m’n dak vol zonnepanelen gooien, ik zie vanwege mijn werk heel veel plekken in Nederland en ver daarbuiten en hoef me al jaren niet druk te maken of ik wel werk/omzet heb.
En ik haal lol uit zuinig rijden.
En ik kocht een gloednieuwe auto (voor het eerst van mijn leven) om mijn exorbitante winst in Coronatijd te drukken.

Dus, ik kan continu 150 rijden als ik zou willen, maar ik wil dat niet.
Niet willen is dus iets anders dan niet kunnen.
Jij snapt niet dat ik dat leuk vindt. Ik zou denken: laat iedereen doen waar ie blij van wordt.

** Knip. **

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
** Niet op de man spelen aub. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:08

MLLL

Palm Treo 650

Mwa, ik zal als zzp'er nooit 22000 euro lenen voor een auto, voor die 30.000 heb je ook een prima auto.
Maar ieder zijn voorkeuren, over 5 jaar moet ik ook aan een EV-bestelauto gaan geloven , maar die probeer ik wel zelf te kopen , anders een recente occasion .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
** En weer terug naar de inhoud. **

[ Voor 101% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
** En weer terug naar de inhoud. **

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 12-07-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theape1974
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 19:52
"VW Group's Software Unit Delaying EVs From Audi, Porsche And Bentley" https://insideevs.com/new...evs-audi-porsche-bentley/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Goed, terug naar de inhoud.
Ik zet op alle wegen de cc op de snelheid die geldt. Dus 30 is 30, 50/50 80/80 100/100.

Maar bij de cursus die ik van Audi heb gekregen over efficiënt rijden werd wel duidelijk dat wegscheuren bij een stoplicht en hard rijden op de snelweg de actieradius enorm beïnvloed.
Zo ook tegenwind en regen. Gecombineerd met kou gaat het helemaal hard.

Dus rij ik met mijn Q4 vaak op de rechterbaan, in de slipstream van een truck, als die 90 rijdt dan ik dus ook.

Zorgt in de zomer soms voor idioot laag verbruik op de snelweg (had ergens vorige week 13,9 kort verbruik). Dan is het wel 24 graden en wind mee enzo. Maar goed, na 10 maanden zie je wat voor invloed alles heeft.
En dat is veel.
Verbruik gaat soms met slecht weer heel erg hard omhoog.
Ik gok dat Audi de actieradius wedstrijd met Tesla sowieso glansrijk gaat verliezen.

Veder is het spelen met bereik en actieradius etcetera ook een leuke hobby. Dat je soms op 50 kilometer ineens maar 10 verbruikt, ik vind dat wel leuk.

[ Voor 57% gewijzigd door dolfg op 13-07-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
dolfg schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:40:
Goed, terug naar de inhoud.
Ik zet op alle wegen de cc op de snelheid die geldt. Dus 30 is 30, 50/50 80/80 100/100.

Maar bij de cursus die ik van Audi heb gekregen over efficiënt rijden werd wel duidelijk dat wegscheuren bij een stoplicht en hard rijden op de
snelweg
Ik doe plus 10 buiten de bebouwde kom. Dat is bij 110 zo’n 105 kmh op de gps. Als ik ‘s avonds laat naar huis rijd en ik heb meer dan voldoende range dan rijd ik wel flink harder overigens. Overdag heeft dat toch geen zin :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-06 11:47
Even een ander topic dat niets met verbruik te maken heeft :-).

Heeft iemand anders last van het volgende fenomeen:
als ik alleen in de wagen zit met smartphone verbind hij keer op keer normaal en kan ik handsfree bellen enzovoort. android auto valt soms wel uit met een melding dat de audi interface gedeactiveerd is maar dat is niet de issue.

Maar nu komt de issue: als mijn vrouw met haar smartphone ook in de wagen zit (zij is ook verbonden aan de MMI) heb ik 1/2 tijd de keuze om te switchen tussen smartphones via een knopje in het scherm, de andere 1/2 tijd is mijn vrouw geconnecteerd en weigert MMI om mijn smartphone te verbinden. Echt rot want inkomende oproepen etc gaan gewoon niet door. in MMI zie ik effectief maar 1 van de 2 smartphones die dan verbonden is (de hare dus)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefkeeee
Modbreak:Zo gaan we niet met elkaar om

[ Voor 94% gewijzigd door Standeman op 13-07-2022 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
dolfg schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:13:
Ik heb totaal geen moeite mee met hoe je je auto gebruikt maar tussen de vrachtwagens rijden is voor mij een grote NO-GO. Voor mijn gevoel vergroot dat de kans op een dodelijk ongeluk met 500%. Zeker met een jong kind in de auto ga ik dat niet opzoeken. Je verdwijnt gewoon tussen 2 vrachtwagens, ook met een bak als een Q4.

Wel interessant je opmerking, dat een vachtwagen je uit de wind haalt en een slipstream geeft. Nog niet zo over nagedacht. Wellicht als het rustig op de weg is buiten de spits en je kan voldoende afstand houden (net als in de Formule 1, 10 auto lengtes heb je nog steeds profijt van de slipstream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
jeroenkb schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:29:
[...]

Zou best wel kunnen.

Geldt natuurlijk sowieso voor alle leaserijders >:)

Zoveel verhalen gelezen van leaserijders die van ICE golfje naar dikke EV Audi kunnen, omdat leaseregelingen zeer gunstig uitvallen voor EV.
En al die mensen kunnen over 5 jaar geen fatsoenlijke lease auto meer rijden. Alles op brandstof is niet meer betaalbaar vanwege de hoge brandstofkosten die in je leasebedragen worden meegerekend (tenzij je bedrijf dat dus fors verhoogd wat veel bedrijven niet doen want die willen mensen sowieso uit de auto hebben). En alle andere krijgen over slechts een paar jaar (2025 geloof ik) gewoon 22% voor hun kiezen op de aanschaf die bij EV fors hoger ligt als bij brandstof auto's. Oftewel je gaat straks gewoon lekker 600-700 netto per maand dokken voor een Q4 klasse auto. Om maar niet te beginnen over die hele volksstammen die in een Model S rijden met 4% of 8% bijtelling. 80% kunnen nooit die auto meer betalen als de lease afloopt.

Wellicht tegen die tijd grote wijzigingen in het hele systeem (rekeningrijden kwam laatst weer voorbij). Maar tot die tijd is het een beetje een wild west aan het worden in lease auto land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
Theape1974 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:28:
"VW Group's Software Unit Delaying EVs From Audi, Porsche And Bentley" https://insideevs.com/new...evs-audi-porsche-bentley/
Man dit zuigt.

Enige hoop op snelle verbetering in de bizar slechte gebruikerservaring met de Q4 Audi App is weer verdampt.

Heb gisteren een Audi klant survey ingevuld met bijna alleen maar 1-en en 2-en en ook benoemd dat ik op dit moment niemand een elektrische Audi zou aanraden vanwege de software issues.

Ben overigens over de basis rijervaring van mijn Q4 extreem tevreden. Maar een continu haperende app die de hele ervaring omlaag haalt verziekt de pret iets te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
Theape1974 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:28:
Eerste update Q4 uitgesteld tot 2027 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
sohus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Ik heb totaal geen moeite mee met hoe je je auto gebruikt maar tussen de vrachtwagens rijden is voor mij een grote NO-GO. Voor mijn gevoel vergroot dat de kans op een dodelijk ongeluk met 500%. Zeker met een jong kind in de auto ga ik dat niet opzoeken. Je verdwijnt gewoon tussen 2 vrachtwagens, ook met een bak als een Q4.

Wel interessant je opmerking, dat een vachtwagen je uit de wind haalt en een slipstream geeft. Nog niet zo over nagedacht. Wellicht als het rustig op de weg is buiten de spits en je kan voldoende afstand houden (net als in de Formule 1, 10 auto lengtes heb je nog steeds profijt van de slipstream :)
Tja, ik zie het dan net anders. Rechts rijdend hou ik alles prima in de gaten. En er zit dan echt geen vrachtwagen vlak achter me hoor.
Dan haal ik in zodat er rondom mij vrij zicht is. Ik ga gewoon mee met de flow.
En als ik dan de linkerbaan zie schrik ik van het race circuit dat daar soms is. Echt, het rijgedrag is agressiever geworden sinds Corona en dat komt op de linkerbaan het sterkst naar voren.
Dus met of zonder kind rij ik rechts prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
sohus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:37:
[...]

En al die mensen kunnen over 5 jaar geen fatsoenlijke lease auto meer rijden. Alles op brandstof is niet meer betaalbaar vanwege de hoge brandstofkosten die in je leasebedragen worden meegerekend (tenzij je bedrijf dat dus fors verhoogd wat veel bedrijven niet doen want die willen mensen sowieso uit de auto hebben). En alle andere krijgen over slechts een paar jaar (2025 geloof ik) gewoon 22% voor hun kiezen op de aanschaf die bij EV fors hoger ligt als bij brandstof auto's. Oftewel je gaat straks gewoon lekker 600-700 netto per maand dokken voor een Q4 klasse auto. Om maar niet te beginnen over die hele volksstammen die in een Model S rijden met 4% of 8% bijtelling. 80% kunnen nooit die auto meer betalen als de lease afloopt.

Wellicht tegen die tijd grote wijzigingen in het hele systeem (rekeningrijden kwam laatst weer voorbij). Maar tot die tijd is het een beetje een wild west aan het worden in lease auto land.
Dat denk ik ook. Autorijden kost gewoon veel geld. Best apart dat letten op verbruik hier zoveel weerstand oproept. Maar ja, als het mij geen cent meer kost of ik 100 of 130 of 150 rij, dan zou het mij ook niet uitmaken. Hoppa, gas erop! Natuurlijk.

Maar ja het is bij mij dan net of je zegt: die spijkerbroek kost 100 euro.
We kunnen hem ook met een speedy flitsbezorger brengen, vanavond nog, maar dan kost ie 150 euro. Zeg het maar.

Ja, dan wacht je een dag hè.
Ik tenminste wel.
Anders ben je toch een beetje een dief van je eigen
portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
[quote]dolfg schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Dat denk ik ook. Autorijden kost gewoon veel geld. Best apart dat letten op verbruik hier zoveel weerstand oproept. Maar ja, als het mij geen cent meer kost of ik 100 of 130 of 150 rij, dan zou het mij ook niet uitmaken. Hoppa, gas erop! Natuurlijk.

Ik rij ook privé en ben geen ZZP, alles uit eigen zak. Maar zoals eerder vermeld op en neer naar Duitsland met 150 wanneer het kon. Dat kost me ten opzichte van 100 ongeveer 5kw per 100 km extra.
In mijn geval heb ik 1.400 km gereden, dan komen de extra kosten voor de hele reis op ongeveer 20 euro in geval van laden bij Ionity met 0,31cent. Dat is het mij meer dan waard om, alleen de tijdwinst al maar het rijd ook veel prettiger.

In Nederland houd ik mij daarentegen redelijk aan de snelheid, meestal plus 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
dolfg schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:16:
[...]

We kunnen hem ook met een speedy flitsbezorger brengen, vanavond nog, maar dan kost ie 150 euro. Zeg het maar.

Ik tenminste wel.
portemonnee.
Maar dan kun je ook stellen dat je beter een auto had kunnen kopen van een paar jaar oud. Denk dat de afschrijving sneller gaat dan die paar kWh's die je verbruikt als je 100/130 rijdt, ipv 90 achter een vrachtwagen. Verder moet iedereen het zelf weten hoor, ook niet lullig bedoelt verder. Maar een nieuwe auto van 60k+ kopen is economisch gezien minder slim en daarmee ben je een veel grotere dief van je portomonnee. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dolfg
Inspired schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Maar dan kun je ook stellen dat je beter een auto had kunnen kopen van een paar jaar oud. Denk dat de afschrijving sneller gaat dan die paar kWh's die je verbruikt als je 100/130 rijdt, ipv 90 achter een vrachtwagen. Verder moet iedereen het zelf weten hoor, ook niet lullig bedoelt verder. Maar een nieuwe auto van 60k+ kopen is economisch gezien minder slim en daarmee ben je een veel grotere dief van je portomonnee. :)
zonder in detail te treden, ik heb al tig auto’s van een paar jaar oud gehad. En vooral de distributieriemen versnellingsbakken kapot en weet ik veel wat. Ik ben nu 57 en zocht naast mijn pensioenopbouw een manier om mijn winst te drukken. Ik kan voor mijn werk amper investeren. Toen werd het deze auto.
Mijn winst daalt nu met 15.000 per jaar. Dat heb ik er wel voor over. Feit blijft dat 90 rijden waar 100 mag bij velen de vlekken doen toenemen.

Ik zocht 1 keer in mijn leven een manier om na hard werken mezelf met iets moois te belonen. Dat is deze Q4 geworden. Een nieuwe auto, voor het eerst en ik gok voor het laatst. Zoveel verdien ik nou ook weer niet.
En ja mijn accountant zei ook: als investering is een auto het domste dat je kunt doen.

Dus slim? Nee joh. Leuk? Ja, heel erg.
Blij mee? Nou en of.
Gewoon toch gedaan! 😬

En of ik nooit te hard rij?
De eerste bon van 490 euro had ik in januari al binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door dolfg op 13-07-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-06 11:47
dolfg schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:55:
[...]

zonder in detail te treden, ik heb al tig auto’s van een paar jaar oud gehad. En vooral de distributieriemen versnellingsbakken kapot en weet ik veel wat. Ik ben nu 57 en zocht naast mijn pensioenopbouw een manier om mijn winst te drukken. Ik kan voor mijn werk amper investeren. Toen werd het deze auto.
Mijn winst daalt nu met 15.000 per jaar. Dat heb ik er wel voor over. Feit blijft dat 90 rijden waar 100 mag bij velen de vlekken doen toenemen.

Ik zocht 1 keer in mijn leven een manier om na hard werken mezelf met iets moois te belonen. Dat is deze Q4 geworden. Een nieuwe auto, voor het eerst en ik gok voor het laatst. Zoveel verdien ik nou ook weer niet.
En ja mijn accountant zei ook: als investering is een auto het domste dat je kunt doen.

Blij mee? Nou en of.
Gewoon toch gedaan! 😬

In ieder geval, van harte proficiat met je prachtige wagen ;) . ikzelf geniet ook elke dag van mijn 5 weken oude Q4, incl de ritjes op 110km/u ondanks dat wij in België 120 ( excuseer 129km/u mogen >:) ). iedereen mag zijn mening hebben over een ander, op het einde van het rit ben jij diegene die je eigen keuzes maakt en voor niemand hoef te verantwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Ook hier terug van flinke rondreis met mijn Q4 35. Zwitserland hoog in de bergen gezeten ver van laadpalen verwijderd, geen enkel probleem. Hoog in de bergen bij Lago Maggiore ook geen enkel probleem. Dolomieten wederom geen enkel probleem. Alleen het Gardameer toonde nog een uitdaging. Daar waren natuurlijk een overschot aan Nederlanders met hun goedkope bijtellingstesla (lees - kenteken X, Z of G :)) die hun bakkie op de snellader hingen en vervolgens de rest van de avond nergens meer te bekennen waren. Aanbod van snelladers is daar zeer beperkt en ook nog eens vaak rond de 60 KW met één aansluiting voor HPC. Aangezien wij graag een B&B bezoeken die op een wat meer unieke locatie zitten, is daar vaak geen lader beschikbaar en waren we afhankelijk van snelladers onderweg. Ondanks dat we best vaak aan een lader hebben moeten staan geeft dit ook een soort van rust in je vakantie. Je bent genoodzaakt te pauzeren en jaagt jezelf niet naar je vakantiebestemming toe. Vervolgens in Italië 1,5 tot 2,5 uur maximaal tussen de bestemmingen in en het lukt prima. Paar keer spannend als het verbruik bij bergopwaarts op de 70 KwH uitkwam en het bereik daardoor terugliep naar 50 km (met nog 50 te gaan). Echter loopt dit ook net zo snel weer op als je de berg af gaat. Wat overigens heerlijk is in stand B, ten opzichte van alle benzineauto's die hun remmen naar de klote helpen.

Prachtige ervaring en zeker een aanrader ook als je een 35 hebt!

Edit: Ik heb de hele reis met een Shell tankpas/laadpas gedaan en slechts twee keer (bij hetzelfde type lader) een error gekregen. Wel handig overigens om bij gebruik van ABRP tesla laadpunten uit te zetten!

[ Voor 6% gewijzigd door MV999 op 13-07-2022 15:15 ]

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Kan iemand hier trouwens uitleggen hoe die laadtimer werkt op de Q4 en in de app? Vind dat enorm verwarrend en ook handleiding is niet heel duidelijk. Ook heb ik een aantal timers erin gezet als test maar ik kan ze niet verwijderen???

Eerste keer dat ik een timer test deed ging de app direct in storing, schept weinig vertrouwen!

[ Voor 17% gewijzigd door sohus op 13-07-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefkeeee
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 14-07-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

:D

ff terug on topic.
Sinds levering van de Q4 enkele weken geleden, komt er in de app om de paar dagen een functie meer beschikbaar, heel bijzonder dit, lijkt wel of er per functie een andere dienst bij Audi verantwoordelijk is…
Inloggen op my Audi vanuit de wagen lukt nog steeds niet, maar sinds een paar dagen blijven de instellingen in MMI toch behouden, de vraag is voor hoe lang lol.
Maar het gaat de juiste richting uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
dolfg schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Ik tenminste wel.
portemonnee.
Die 100 tegen 150 is toch een beetje een wanverhouding denk ik. Als je door je rijgedrag 5 kWh per 100 km bespaart (wat al heel veel is) dan komt dat op 15000 kWh besparing uit op de hele levensduur van een auto die 300000 km doet. Aan 0,3 EUR/kWh komt dat op 4500 euro op heel de levensduur van de auto die met al de opties die je beschrijft in de buurt van 70000 euro kost en daar komt verzekering, rijtaks, onderhoud, banden, herstellingen,... nog bij. Kortom, je bespaart daardoor zeker minder dan 3% op het totale kostenplaatje. (En voor 103 euro laat ik die spijkerbroek van 100 euro wél door een speedy flitsbezorger brengen. ;) )

Maar begrijp me niet verkeerd. Ik wil je daarmee niet overtuigen om vanaf morgen de race-piloot uit te hangen. En ik heb het volste respect voor het feit dat je er een fetisch van maakt om zo zuinig mogelijk te rijden. Maar het is niet meer dan dat. Om kosten te besparen heeft het echt maar een marginaal effect.

Anderzijds vind ik ook wel dat je het recht hebt om 94 te rijden en dat je je door niemand moet laten opjagen om daarvan af te zien. Het verkeersreglement laat dat toe zolang je minstens 70 km/u rijdt op de autosnelweg. Punt aan de lijn. En wie dat te gevaarlijk vindt die moet dan zelf maar vertragen want die geeft aan zichzelf toe dat hij er niet mee om kan om op een veilige manier sneller te rijden dan iemand anders die slechts 70 km/u rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
sohus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Met motor rijden is dat ook het eerste wat ze je afleren, nooit achter een vrachtwagen (geen overzicht) en niet een vrachtwagen achter je. Die komt net een stukje harder aan dan een auto. Maar goed motor rijden is sowieso gevaarlijk als je aangereden wordt. Als je zelf goed oplet kan je prima achter een vrachtwagen rijden, maar ik zou wel weggaan als je achterligger een vrachtwagen is.

Verder ieder zijn ding hoe snel hij rijdt. Iets langzamer dan de max is prima, mits er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Lang geleden/eerste keer dat een mod hier in moest grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
K2. schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:27:
:D

ff terug on topic.
Sinds levering van de Q4 enkele weken geleden, komt er in de app om de paar dagen een functie meer beschikbaar, heel bijzonder dit, lijkt wel of er per functie een andere dienst bij Audi verantwoordelijk is…
Inloggen op my Audi vanuit de wagen lukt nog steeds niet, maar sinds een paar dagen blijven de instellingen in MMI toch behouden, de vraag is voor hoe lang lol.
Maar het gaat de juiste richting uit!
Wees blij dat er überhaupt functies bij komen. Ik zit de komende 5 jaar met een half werkende dinkey toy opgescheept waar zowel de leasemaatschappij, dealer en Audi zelf niks aan willen doen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
sohus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:38:
Kan iemand hier trouwens uitleggen hoe die laadtimer werkt op de Q4 en in de app? Vind dat enorm verwarrend en ook handleiding is niet heel duidelijk. Ook heb ik een aantal timers erin gezet als test maar ik kan ze niet verwijderen???

Eerste keer dat ik een timer test deed ging de app direct in storing, schept weinig vertrouwen!
Timer? Welke timer? O ja, de mijne is nog model 2021.... :'(
Maar de update is dus blijkbaar niet veel beter als ik dat zo lees. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sohus schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Niet helemaal waar denk ik.
Ik rij de e-tron nu op 19% en iedereen die dit jaar is gaan leasen. Die paar tientjes meer op 22% gaan het hem ook niet maken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
dolfg schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Blij mee? Nou en of.
Gewoon toch gedaan! 😬

Tuurlijk is een auto een slechte investering, zeker een nieuwe. Een auto moet gezien worden als een vervoersmiddel, gebruiksvoorwerp, vrijheid om te gaan en staan waar je wilt en een uiting van jouw smaak en persoonlijkheid. En als je een auto moet kwalificeren als investering, tja het rendement wordt voor een ieder verschillend gewaardeerd. Maar geld levert het normaal gesproken niet op.

Maar ik geef je helemaal gelijk. Een nieuwe auto die je zelf helemaal uitgekozen, hard voor gewerkt en gespaard hebt is net even wat leuker. Hier ook een zzp-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

Nismod schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Wees blij dat er überhaupt functies bij komen. Ik zit de komende 5 jaar met een half werkende dinkey toy opgescheept waar zowel de leasemaatschappij, dealer en Audi zelf niks aan willen doen :'( .
pff dat zuigt :(
Babavers schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:54:
[...]

Timer? Welke timer? O ja, de mijne is nog model 2021.... :'(
Maar de update is dus blijkbaar niet veel beter als ik dat zo lees. :?
nee inderdaad, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 14-07-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
Even een vraag. Tot nu toe dik tevreden. App doet het (opladen kan ik zien en voor verwarmen en koelen, dus dat is al heel wat) Kon er verder niks over vinden in deze groep. Mijn Q4 laat na het opladen de stekker automatisch los op mijn auto en openbare laadpaal. Zie foto van de app. Moet ik die nu aanzetten om dat te voorkomen? (Dus naar rechts schakelen). Mijn volgorde is tot nu toe geweest, 1aansluiten, aanzetten en alles op slot,2 aansluiten, alles op slot en dan aanzetten. Wat doe ik fout? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bTzVO-3jQDQHInVnx4jhBIp8DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLV8AnRFXxWQN4YBHZ4hS2VM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-06 16:34
Dat is wel vreemd, de paal zou helemaal niet los moeten koppelen tenzij je de pas opnieuw aanbied. Bij mij koppelt de auto de kabel pas los als ik het de auto 2 keer ontgrendel, en soms als de laadpaal sessie wordt beeindigd, daar heb ik nog geen patroon in kunnen herkennen. Deze menuoptie is blijkbaar alleen voor snelladers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MilcQ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:22:
Even een vraag. Tot nu toe dik tevreden. App doet het (opladen kan ik zien en voor verwarmen en koelen, dus dat is al heel wat) Kon er verder niks over vinden in deze groep. Mijn Q4 laat na het opladen de stekker automatisch los op mijn auto en openbare laadpaal. Zie foto van de app. Moet ik die nu aanzetten om dat te voorkomen? (Dus naar rechts schakelen). Mijn volgorde is tot nu toe geweest, 1aansluiten, aanzetten en alles op slot,2 aansluiten, alles op slot en dan aanzetten. Wat doe ik fout? [Afbeelding]
Die optie gaat alleen over DC laden zou je zeggen? Je hebt het probleem op een openbare AC paal? Dan zou ik zeggen dat deze optie niet relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
Msts schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:49:
Dat is wel vreemd, de paal zou helemaal niet los moeten koppelen tenzij je de pas opnieuw aanbied. Bij mij koppelt de auto de kabel pas los als ik het de auto 2 keer ontgrendel, en soms als de laadpaal sessie wordt beeindigd, daar heb ik nog geen patroon in kunnen herkennen. Deze menuoptie is blijkbaar alleen voor snelladers ook.
Bedankt. Ik zal het eens vragen aan andere gebruiker bij deze paal en een ander proberen. Misschien ligt het dus wel aan de paal🤔.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
Bij een AC lijkt het mij juist relevant. Kan ik straks reserve kabels achterin gooien omdat iemand ede mijne leent en nooit meer terug brengt. DC is dit niet van toepassing.
Inspired schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:59:
[...]

Die optie gaat alleen over DC laden zou je zeggen? Je hebt het probleem op een openbare AC paal? Dan zou ik zeggen dat deze optie niet relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
Heeft iemand stekker.com al geprobeerd met 'n Q4? Het lijkt me een heel mooi idee, maar ik krijg het niet aan de praat "stekker had an issue while communicating with your vehicle". Mailen met support levert nog geen response op.
Pagina: 1 ... 95 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.