Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 93 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Donjeffa schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:37:
Iemand hetzelfde probleem?:

Wanneer ik het panorama dak open doe gaat het zonnescherm mee. Wanneer het dak open is, wil ik het zonnescherm dicht hebben.
Dat gaat dus niet, hij gaat dicht tot aan waar het dak open staat.

Eerder in mijn Q5 kon het dak open en het scherm helemaal dicht zodat er geen zon op je knar scheen.

Andere ook ervaring hiermee?
Nee helaas dat gaat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Jope3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCCPI2h5R5XYQGUqBS2Q2cn-XNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fqCOjkGDy6eHE2l3SfIhdFLt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
janbus schreef op zondag 5 juni 2022 @ 07:16:
[...]

De Stekker app heeft een week goed gewerkt ... tot de nacht voordat ik een lange rit had en toch zeker aan 100% wou vertrekken. :-( 'k Ben 's ochtends vroeg speciaal in m'n pyjama naar buiten moeten gaan naar de wagen om het laden terug te starten, want die leek compleet de pedalen kwijt.

De reden dat de Stekker app niet werkte, lijkt me te liggen aan de Audi services.

In de Stekker app kreeg ik de melding "Stekker kan momenteel niet goed communiceren met je voertuig."

[Afbeelding]

De Audi app leek helemaal tilt geslagen. Via die weg lukte het me niet meer om het laden terug te starten:

[Afbeelding]

Eerder op de week had ik ook al gemerkt dat het niet werkt om te laden tot 100% via de Stekker app, indien je via de Audi app het laden beperkt hebt tot 80%. De Stekker app lijkt dat dus niet te kunnen overrulen.

En de volgorde van al die stappen is inderdaad zeer belangrijk, anders werkt het niet.

Conclusie voor mij: Die Stekker app is leuk, maar werkt niet betrouwbaar in combinatie met Audi. Dus ik ga het enkel nog gebruiken wanneer het niet uitmaakt dat het laden van de wagen een keertje mislukt.
En tweede conclusie: Ik ga dit heus niet uitleggen aan m'n vrouw. Veel te complex. Het zou "gewoon" moeten werken, maar het is eigenlijk jammer dat we allerlei workarounds moeten gaan zoeken om "just in time" tot 100% te laden doordat Audi zelf het laden met timers nog niet ondersteunt.
Ik krijg die Stekker app nu al weken niet meer werkend. Ik heb mijn auto bij wijze van test eens verwijderd om hem nadien terug toe te voegen in mijn account en zelfs dat lukt nu niet meer. Iemand een idee waaraan dat kan liggen? Zijn er trouwens mensen die die app nog steeds met succes gebruiken om uitgesteld te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPU
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-07-2023

TPU

sbin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Nee deze

Let wel dat je hem niet er in laat zitten als je niet rijdt. is nl niet beveiligd. Geldt voor de meeste van die dingen.
Welke app gebruik jij in combinatie met de dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPU
  • Laatst online: 13-07-2023

TPU

MV999 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:48:
Afgelopen dagen lijkt de airco niet echt 'koud' te worden. Zelfs als ik hem op 'LO' zet komt er relatief warme lucht uit (het is wel koel, maar verre van koud). Hebben meer mensen hier last van of is het logisch dat na iets meer dan 10.000 kilometer dat aangevuld dient te worden?
Vorige week precies hetzelfde gehad. De garage gaf aan het systeem 'gekalibreerd' te hebben. Geen idee hoe en wat, maar het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
EV_Eric schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Is het al verholpen/bekend wat het was?
Uiteindelijk niet langs geweest omdat de airco het toch weer leek te gaan doen. Bovendien werd mij aan de telefoon verteld dat het mogelijk langer kan duren omdat het verschil in temperatuur geleidelijk naar beneden gebracht dient te worden. Daarnaast werd mij ook verteld dat afhankelijk van de temperatuur buiten de airco niet beneden een bepaalde temperatuur kan komen om te voorkomen dat het verschil te groot wordt.

Voor nu doet hij het weer naar behoren en hoop dat dit zo blijft :*)

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefkesprut
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb sinds 2 weken mijn audi Q4. Auto rijdt zalig maar de audiAPP doet het nog steeds niet ook al had men bij aflevering gezegd dat het een 'dagje' nodig heeft. Hij herkent mijn auto maar geeft geen gegevens door zoals % batterij of ik kan het climatiseren nog niet gebruiken. Ik moet de tijd vinden om bij de dealer te geraken...

Mijn configuratie is een Q4 40 advanced (geen matrix maar LED verlichting met nog wel wat opties) en bij het samenstellen vertelde de verkoper dat dit inclusief de doorlopende lichtbalk achteraan was. (en deze ook zou werken) Echter merken we nu dat deze lichtbalk alleen een veredelde reflector is en dus zeker niet doorlopend licht geeft in het donker.

Kan dit nadien toch nog toegevoegd/geacitiveerd worden? Blijkbaar is er ook een verschil in advanced configuraties tussen NL en België.
Mijn broer heeft dezelfde configuratie besteld bij andere dealer en ging er ook vanuit dat dit doorlopend EN brandend was... werd dan toch niet zo goed gecommuniceerd door de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
stefkesprut schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:50:
Ik heb sinds 2 weken mijn audi Q4. Auto rijdt zalig maar de audiAPP doet het nog steeds niet ook al had men bij aflevering gezegd dat het een 'dagje' nodig heeft. Hij herkent mijn auto maar geeft geen gegevens door zoals % batterij of ik kan het climatiseren nog niet gebruiken. Ik moet de tijd vinden om bij de dealer te geraken...

Mijn configuratie is een Q4 40 advanced (geen matrix maar LED verlichting met nog wel wat opties) en bij het samenstellen vertelde de verkoper dat dit inclusief de doorlopende lichtbalk achteraan was. (en deze ook zou werken) Echter merken we nu dat deze lichtbalk alleen een veredelde reflector is en dus zeker niet doorlopend licht geeft in het donker.

Kan dit nadien toch nog toegevoegd/geacitiveerd worden? Blijkbaar is er ook een verschil in advanced configuraties tussen NL en België.
Mijn broer heeft dezelfde configuratie besteld bij andere dealer en ging er ook vanuit dat dit doorlopend EN brandend was... werd dan toch niet zo goed gecommuniceerd door de verkopers.
Doorlopende lichtbalk kan niet geactiveerd worden achteraf. Wel aangezet bij de DLR als je hem wel af-fabriek hebt maar alleen niet brandend.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30
Babavers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Ik krijg die Stekker app nu al weken niet meer werkend. Ik heb mijn auto bij wijze van test eens verwijderd om hem nadien terug toe te voegen in mijn account en zelfs dat lukt nu niet meer. Iemand een idee waaraan dat kan liggen? Zijn er trouwens mensen die die app nog steeds met succes gebruiken om uitgesteld te kunnen laden?
Bij mij werkt de Stekker app ook al een tijdje niet meer. Krijg de onderstaande foutmelding nadat ik de auto wil toevoegen en ingelogd heb bij MyAudi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-nCDdzSslTr09kNBdDST5-QMmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oXOn6yY3uqZ8E9L4B8SYKNw9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
pschouten schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Bij mij werkt de Stekker app ook al een tijdje niet meer. Krijg de onderstaande foutmelding nadat ik de auto wil toevoegen en ingelogd heb bij MyAudi.
[Afbeelding]
Dat verschilt toch van wat ik zie. Ik zie dit verschijnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbsW-2ruV-VM54m7NOz4W2oa2TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SuC7j055tljEtXdQjYxbat9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb trouwens via mail contact gehad met Stekker, nog voordat ik hier een bericht postte. Dit was hun reactie:

Beste,

Ik ben één van de oprichters van Stekker.app BV. Ik heb zelf een groot deel van de Audi integratie gebouwd en deze is nu niet op het niveau waarop we zouden willen. Audi had de laatste tijd zelf storingen, waardoor we het niet goed konden oppakken omdat het dan niet duidelijk te duiden is waar het aan ligt.

Ik kom hopelijk vandaag nog bij je terug met een update.

Regards,

Die 'vandaag' was vorige week vrijdag. En het is nu nog altijd hetzelfde.... Ik vrees dat ook dit weer veroorzaakt wordt door het IT-geknoei van Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:13
Het is hopen dat het met een VAG Com aanpassing wel te realiseren is.

Daarnaast voel ik me ook een beetje ........ temeer er was gezegd dat de Q4 trekhaak voorbereid was. Nu krijg ik te horen dat dit niet het geval is. In het verkoopboek stond bij de standaard uitrusting : "trekhaak voorbereid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
[quote]Donjeffa schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:29:
[...]

Daarnaast voel ik me ook een beetje ........ temeer er was gezegd dat de Q4 trekhaak voorbereid was. Nu krijg ik te horen dat dit niet het geval is. In het verkoopboek stond bij de standaard uitrusting : "trekhaak voorbereid".

Net even opgezocht bij Audi op de site. Alleen 35 niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeWX5FsJFok2fCfKMvF_zx_S174=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvHOFnOdf8PKMSdReWYa4WSJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door MilcQ op 20-06-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
MilcQ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:20:
[quote]Donjeffa schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:29:
[...]

Net even opgezocht bij Audi op de site. Alleen 35 niet.
[Afbeelding]
Klopt dit had ik ook gevonden, heb immers een model 50. Ik krijg steeds meer de indruk dat ik te maken heb met zeer onkundige verkopers. Zeker bij de Rotterdamse Audi Dealer Hoogenboom.
Ik was daar vorige week en de verkoper nam niet eens de moeite om evl een blik in of onder mijn auto te kijken. Hij noteerde mijn nummer en zou terugbellen................inmiddels een baard van een halve meter ivm wachten bij de telefoon..... :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
Donjeffa schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:29:
[...]

Dit is ook nieuw voor mij. Bedoel je dat de geleverde Q4 40/50's geen trekhaak voorbereiding hebben terwijl dit wel in de configurator staat? In de Audi app zie ik bij mijn Uitrusting onder Functioneel de trekhaak inderdaad niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 07:58
Maurice- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:04:
[...]

Dit is ook nieuw voor mij. Bedoel je dat de geleverde Q4 40/50's geen trekhaak voorbereiding hebben terwijl dit wel in de configurator staat? In de Audi app zie ik bij mijn Uitrusting onder Functioneel de trekhaak inderdaad niet terug.
Staat bij mij onder Speciale Uitrusting --> Functioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Msts schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Staat bij mij onder Speciale Uitrusting --> Functioneel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0CzLHzAQpBhhaHIeHZrfVccZsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dxq8EDwwQN8x3jcqLCN96pDD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Lekkere naaistreek dan, bij mij staat er ook nog Anti-Diefstal pakket en Trekhaakvoorbereiding.
Gaat om een 40 Advanced+ (zonder pano en phonebox)

[ Voor 5% gewijzigd door Msts op 21-06-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Zou aan dat lijstje in de app niet veel waarde hechten.
Bij mij staan bijv de 2 x USB aansluiting achter er niet in, terwijl het er wel degelijk ingebouwd is.

Belangrijk is of het fysiek aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:28
Bij mij staat er 12-volt aansluiting(en). Oh en een anti diefstalpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
deboss65 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:47:
Zou aan dat lijstje in de app niet veel waarde hechten.
Bij mij staan bijv de 2 x USB aansluiting achter er niet in, terwijl het er wel degelijk ingebouwd is.

Belangrijk is of het fysiek aanwezig is.
Maar dat is met voorbereiding bekabeling niet echt zelf te controleren? Of zit er bij jullie in knopje in de achterbak? Die zat wel op de demo terwijl deze ook geen trekhaak had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Maurice- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Maar dat is met voorbereiding bekabeling niet echt zelf te controleren? Of zit er bij jullie in knopje in de achterbak? Die zat wel op de demo terwijl deze ook geen trekhaak had.
Niet zonder de bekleding aan de linkerzijde van de kofferbak los te maken, vrees ik…
Ik had verwacht dat er op de sticker met optiecodes in de kofferbak iets zou staan (1D7?). Dat was bij mij niet het geval, maar de kabel is er wel. Knopje was er niet, maar wel “voorbereid”: achter de bekleding zit een kunststof deel om het knopje in vast te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
Jope3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Toch wel hoor, net terug van enige VAG COM aanpassingen:
DRL achter continu aan,
Zonnescherm en Panoramadak gaan nu onafhankelijk open en dicht van elkaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
-KRZ- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Niet zonder de bekleding aan de linkerzijde van de kofferbak los te maken, vrees ik…
Ik had verwacht dat er op de sticker met optiecodes in de kofferbak iets zou staan (1D7?). Dat was bij mij niet het geval, maar de kabel is er wel. Knopje was er niet, maar wel “voorbereid”: achter de bekleding zit een kunststof deel om het knopje in vast te klikken.
Foto mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Maurice- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Wat -KRZ- al schreef: Om zeker te zijn moet je het losmaken.
Het knopje heb ik ook niet.

Die optie codes op de sticker worden m.i. steeds cryptischer. Als ik ze opzoek krijg ik bij de helft geen resultaat.
Vermoed dat bepaalde codes een soort optie pakketten aangeven waarin weer andere codes de individuele opties aangeven. En die staan niet op de sticker want die is daarvoor te klein.

In alle prijslijsten tot nu toe staat duidelijk dat trekhaakvoorbereiding standaard in alle NL modellen (m.u.v. de 35) moet zitten. Ik ga daar maar vanuit. Ik zou het :( vinden als die er niet zou zitten en Audi heeft het niet gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
Van dat kunsstof deel achter de bekleding?
Het is geen al te beste foto, maar als je goed kijkt, zie je het hier. Het met stippellijn gemarkeerde deel moet uitgesneden worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWWpzd4Gp53K-0VeUkAktadzpB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmRP6kgRm9zX54nH2nDbPa3e.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je de uitsparing voor de schakelaar waar de kabel door weggevoerd moet worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fX9w81TAoE6esqgue7-gVG_rPr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfkqnEDJTwBBe5y6JvkClxHG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
deboss65 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:29:
[...]
Die optie codes op de sticker worden m.i. steeds cryptischer. Als ik ze opzoek krijg ik bij de helft geen resultaat.
Vermoed dat bepaalde codes een soort optie pakketten aangeven waarin weer andere codes de individuele opties aangeven. En die staan niet op de sticker want die is daarvoor te klein.
Precies! Een aantal codes is nog wel te herleiden tot opties uit de prijslijst, maar een groot deel inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Babavers schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Dat verschilt toch van wat ik zie. Ik zie dit verschijnen:
[Afbeelding]

Ik heb trouwens via mail contact gehad met Stekker, nog voordat ik hier een bericht postte. Dit was hun reactie:

Beste,

Ik ben één van de oprichters van Stekker.app BV. Ik heb zelf een groot deel van de Audi integratie gebouwd en deze is nu niet op het niveau waarop we zouden willen. Audi had de laatste tijd zelf storingen, waardoor we het niet goed konden oppakken omdat het dan niet duidelijk te duiden is waar het aan ligt.

Ik kom hopelijk vandaag nog bij je terug met een update.

Regards,

Die 'vandaag' was vorige week vrijdag. En het is nu nog altijd hetzelfde.... Ik vrees dat ook dit weer veroorzaakt wordt door het IT-geknoei van Audi.
Hier de melding dat er geen connectie mogelijk is met de Q4. Ik ga er idd vanuit dat er aan de kant van Audi een wijziging is doorgevoerd waar Stekker nog een fix voor moet doorvroegen, of dat er een issue is in de Audi software……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Laatst online: 06-03 12:21
Donjeffa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:34:
[...]

DRL achter continu aan,
Zonnescherm en Panoramadak gaan nu onafhankelijk open en dicht van elkaar. _/-\o_
Gaaf, bij wie heb je de COM aanpassingen laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
MarcCar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Gaaf, bij wie heb je de COM aanpassingen laten doen?
Check inbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
-KRZ- schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Van dat kunsstof deel achter de bekleding?
Het is geen al te beste foto, maar als je goed kijkt, zie je het hier. Het met stippellijn gemarkeerde deel moet uitgesneden worden.
[Afbeelding]

Hier zie je de uitsparing voor de schakelaar waar de kabel door weggevoerd moet worden:
[Afbeelding]
Zozo, aard9g wat werk dus. Ga je zelf de trekhaak eronder zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

De voorkant van de Q4 e-tron is wel plastic fantastic zeg met zo'n voorkant. Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe auto en was eerder in de vooronderstelling dat de plastic fantastic uitvoeren basis modellen waren. Nu blijkt het simpelweg een eigenschap te zijn van de e-tron uitvoering. :|. Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dit echt mooi vinden, zonder blind te staren naar de Audi logo.

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 22-06-2022 18:08 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
Donjeffa schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Zozo, aard9g wat werk dus. Ga je zelf de trekhaak eronder zetten?
Ja, zit er inmiddels onder (op foto 2 te zien). Was een middag werk, maar goed te doen.
Zeker omdat de kabel er dus al lag :*)

[ Voor 6% gewijzigd door -KRZ- op 22-06-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
-KRZ- schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Ja, zit er inmiddels onder (op foto 2 te zien). Was een middag werk, maar goed te doen.
Zeker omdat de kabel er dus al lag :*)
Moest hij nog worden ingelezen voor de software of was het klik en play?

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
Donjeffa schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:17:
[...]

Moest hij nog worden ingelezen voor de software of was het klik en play?

Grt
Moest inderdaad nog worden ingeleerd.
Zat software dongle bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Gerardvhgn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:38:
[...]

Hier de melding dat er geen connectie mogelijk is met de Q4. Ik ga er idd vanuit dat er aan de kant van Audi een wijziging is doorgevoerd waar Stekker nog een fix voor moet doorvroegen, of dat er een issue is in de Audi software……
Ik heb vandaag wel terug mijn auto kunnen toevoegen in mijn Stekker-account. Bij wijze van test had ik die eens gewist om hem opnieuw toe te voegen. Dat is een week lang niet gelukt maar vandaag dus wel.
Maar het uitgesteld laden ging aansluitend weer de mist in. Er gebeurt gewoon niks. De auto blijft gewoon door laden en wordt niet onderbroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
aex351 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:07:
De voorkant van de Q4 e-tron is wel plastic fantastic zeg met zo'n voorkant. Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe auto en was eerder in de vooronderstelling dat de plastic fantastic uitvoeren basis modellen waren. Nu blijkt het simpelweg een eigenschap te zijn van de e-tron uitvoering. :|. Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dit echt mooi vinden, zonder blind te staren naar de Audi logo.
Tja meningen verschillen..
Ik vind de voorkant zelf wel geslaagd (in Typhoon grijs met advanced grille plaat of de zwarte grille). Zwart of blauw met de (grijze) Advanced grille vind ik teveel contrasteren en dus weer niet mooi.

Plastic fantastic zijn alle autos tegenwoordig van voren, is regelgeving ivm voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:04
sbin schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Tja meningen verschillen..
Ik vind de voorkant zelf wel geslaagd (in Typhoon grijs met advanced grille plaat of de zwarte grille). Zwart of blauw met de (grijze) Advanced grille vind ik teveel contrasteren en dus weer niet mooi.

Plastic fantastic zijn alle autos tegenwoordig van voren, is regelgeving ivm voetgangers.
smaken verschillen ;) ik heb de gheiser blue met advanced pack en zou deze onmiddelijk opnieuw kiezen. dezelfde kleur met black accenten zou voor mij niet meer passen (zeker niet met de gekleurde wielbogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Nismod schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:12:
[...]

Zo jammer om dit te lezen. Wat frustrerend als dit de aflevering is van je nieuwe auto!
Is dit meteen een teken dat de software in de nieuw geleverde modellen ook nog steeds brak is?
Zo, nu nog een week verder en de dealer nog altijd geen enkel idee wat er aan de hand is met de auto. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
llluminaughty schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:57:
[...]

Zo, nu nog een week verder en de dealer nog altijd geen enkel idee wat er aan de hand is met de auto. :(
Balen, welke meldingen kreeg je als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Msts schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Balen, welke meldingen kreeg je als ik vragen mag ?
Iets van: Storing aan elektrisch systeem. Neem contact op met uw dealer / garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
Ah de bekende :) die had ik ook toen hij van de trailer kwam en ik de eerste keer weg reed, is allemaal vanzelf weggegaan. Hoop dat je hem snel terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
[...]

DRL achter continu aan,
Zo, nu ook de achteruitrijcamera werkend gekregen. De Duitse dealer of fabriek was een zekering vergeten.......
Volgende week 360 camera's aan de beurt. Deze zitten er immers ook op aan de voor en zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Donjeffa schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:59:
[...]

Zo, nu ook de achteruitrijcamera werkend gekregen. De Duitse dealer of fabriek was een zekering vergeten.......
Volgende week 360 camera's aan de beurt. Deze zitten er immers ook op aan de voor en zijkanten.
Heb jij er ook een voorop dan? Dat is bij mij nl een dummy kapje. In de onderkant van de zijspiegels zitten wel cameras bij mij, zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
sbin schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:26:
[...]

Heb jij er ook een voorop dan? Dat is bij mij nl een dummy kapje. In de onderkant van de zijspiegels zitten wel cameras bij mij, zo te zien
Ik heb het model 50 lunch s edition. Daar zitten overal de camera's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Donjeffa schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:20:
[...]

Ik heb het model 50 lunch s edition. Daar zitten overal de camera's op.
50 lunches? Gekke duitsers

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
De Q4 wordt nu opgeladen en ik hoor m wel goed. De ventilatie maakt best nog wat lawaai. Ik woon in een zeer stille straat dus je hoort hier alles. In de zomer misschien maar wat minder 's nachts opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:23
Connectie met telefoon doet soms raar.

Bij thuiskomst wilde ik inloggen op de laadpaal, lukte niet ivm connectie telefoon met auto.
Die verbinding gestopt (of op vergeet netwerk gedrukt), weet ik niet meer.

Dag erna was mijn telefoon onvindbaar. Dus verwijderd bij instellingen en weer toegevoegd in de audi.
En nu is het om de haverklap dat ik na het verlaten van de auto het parkeren niet kan starten.

Moet ik 100 meter ver lopen zodat de link met de auto weg is en dan kan ik weer gewoon de iPhone gebruiken.
Bij de audi-5ghz wifi verbinding met de auto vraagt de iPhone: met of zonder internet en databesparingsmodus?

Ik doe dat niet, omdat die cubic aanbieding geld kost en mijn internet data praktisch gratis is, maar sinds die pagina op kwam poppen: ‘wilt u een maand gratis cubic’ en ik die geweigerd heb is het dus gedoe met de iPhone en de Audi.

Tijdens rijden werkt Spotify enzo allemaal prima. Het gaat vooral om wat er gebeurt nadat ik de
Auto stil heb gezet

[ Voor 8% gewijzigd door dolfg op 24-06-2022 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Eh.. Ik had vanochtend een verontrustend dingetje. ben benieuwd of anderen dat ook hebben. vannacht heeft het erg hard geregend blijkbaar en toen ik vanochtend de achterklep opendeed, hoorde ik er water in "klotsen" toen de klep helemaal bovenin was. Dus ik heb het idee dat er water in de klep zit.. wtf?? Straks nog eens kijken en anders gaan we maar eens bij de dealer langs weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Wat is jullie ervaringen met het afwerkings niveau van de Q4?
Ik moet zeggen dat ik die bij mij bedroevend slecht vind. Of er is transportschade geweest die (slecht) hersteld is of hij is zo de fabriek uitgekomen.

Om een idee te geven een paar plaatjes:

1: een grote kier tussen de kunststof wielomranding en de carrosserie bij de deuropening aan de linker achterzijde:

1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1IO34PTdzqQltGRS_p6ZLr5694=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXgaUOt74UaCg4bbjPIqaWIE.jpg?f=fotoalbum_large

2: Rare golvende randen onder aan de kunststof panelen van de deuren. Ga er met je vinger langs en het lijkt net of er met een stanley mes hapjes uitgesneden zijn.
Ook zitten de 2 linker panelen bij mij niet vast maar hebben ze speling en is er een beschadiging aan de onderzijde bij de 2 voorportieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZlCbT6HdzEISMziYGPm4wNyUgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KstThjPUwfsSif01eHAOJpau.jpg?f=fotoalbum_large

Het linker voorportier lijkt niet goed "afgehangen" te zijn.
De vouwlijn over de flank loopt niet mooi op 1 lijn maar verspringt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcsPbmOYG6utqUVvGpDDXDkHWhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCJT5crgNDBmOnomBVFMjU10.jpg?f=fotoalbum_large

Zo zijn er nog meer zaken die niet goed zijn en opgelost moeten worden.
Bij mijn Octavia die ik hiervoor had en onze 2e auto, een Kia, heb ik dit afwerkingsniveau niet gezien.

Ben ik nu te kritisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 10-08 19:09
deboss65 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:23:
Wat is jullie ervaringen met het afwerkings niveau van de Q4?
...........
Ben ik nu te kritisch ?
Ik zou zeggen van niet. Kan het nog niet vergelijken met een eigen Q4, maar algemeen hoort een auto zo niet afgeleverd te worden. Als het al op de foto's te zien is, dan is het toch wel heel duidelijk. Ik weet niet hoelang de aflevering geleden is, maar zelfs al was het gisteren, dan nog kan de discussie ontstaan of het daarna is ontstaan. Ik las hier ook een vervelende discussie met de dealer over een velg die niet helemaal oké is, weet niet of dat al opgelost is. Maar ik zou er zeker zo snel mogelijk mee terug gaan. Notitie voor mezelf: op schade controleren bij aflevering. Heb dat nog nooit eerder gedaan bij een nieuwe auto, maar blijkbaar toch verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
EV_Eric schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:12:
[...]

Ik zou zeggen van niet. Kan het nog niet vergelijken met een eigen Q4, maar algemeen hoort een auto zo niet afgeleverd te worden. Als het al op de foto's te zien is, dan is het toch wel heel duidelijk. Ik weet niet hoelang de aflevering geleden is, maar zelfs al was het gisteren, dan nog kan de discussie ontstaan of het daarna is ontstaan. Ik las hier ook een vervelende discussie met de dealer over een velg die niet helemaal oké is, weet niet of dat al opgelost is. Maar ik zou er zeker zo snel mogelijk mee terug gaan. Notitie voor mezelf: op schade controleren bij aflevering. Heb dat nog nooit eerder gedaan bij een nieuwe auto, maar blijkbaar toch verstandig.
Had ik dat ook maar gedaan. Hoogglans plastic afdekkapje bij de achterdeur zitten 2 diepe swirls in. Dacht na de eerste keer wassen dat ik het wellicht zelf had gedaan. Na 15 keer op dezelfde manier gewassen te hebben is er niets bijgekomen. Zal toch echt bij de poetserij zijn ontstaan maar dat bewijs je nu nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
EV_Eric schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:12:
[...]

Ik las hier ook een vervelende discussie met de dealer over een velg die niet helemaal oké is, weet niet of dat al opgelost is. Maar ik zou er zeker zo snel mogelijk mee terug gaan. Notitie voor mezelf: op schade controleren bij aflevering. Heb dat nog nooit eerder gedaan bij een nieuwe auto, maar blijkbaar toch verstandig.
Sterker nog: dat verhaal met die velg is ook mijn akkefietje.
Dat loopt nog in de zin dat ik om van de hele discussie af te zijn maar heb ingestemd om voor de halve prijs een nieuwe velg te laten monteren. De juridische strijd kost ook geld en is me de negatieve energie niet waard.

Het ergerlijke van het hele verhaal met "schades" is dat het door Audi heel makkelijk wordt afgedaan als "wij hebben het zo niet afgeleverd" en het dus probleem klant is.

Dus ik zou een ieder op het hart willen drukken:
Kijk de auto bij aflevering minutieus na. Elk krasje , deukje onregelmatigheid direct melden en test alles.
En zorg dat je een goede rechtsbijstand verzekering hebt voor het geval dat.

De lol van de nieuwe auto is er bij mij nu helemaal af... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Maurice- schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:06:
[...]

Had ik dat ook maar gedaan. Hoogglans plastic afdekkapje bij de achterdeur zitten 2 diepe swirls in. Dacht na de eerste keer wassen dat ik het wellicht zelf had gedaan. Na 15 keer op dezelfde manier gewassen te hebben is er niets bijgekomen. Zal toch echt bij de poetserij zijn ontstaan maar dat bewijs je nu nooit meer.
Precies, dat wordt een hele lastige. En de dealers vinden de klanten ook per definitie lastig heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
[...]

DRL achter continu aan,
Net ook met de OBDEleven de scandanavian drl aangezet 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
  • Laatst online: 16-03 14:11
My Audi 4.10 is nu te downloaden.
Hij geeft aan bugfixes
Misschien nu wel werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
wimbre schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:19:
Het valt mij op dat soms, bij het openen van de achterdeur, de auto niet ontgrendeld wordt en ik eerst mijn hand tegen de handgreep van de voordeur moet houden. De andere keer werkt het wel gewoon.
Vandaag had ik weer hetzelfde probleem. Zowel op slot doen met sleutel en/of door mijn hand voor de handgreep te houden maakte geen verschil.

Het is alleen bij de linkerachterdeur. De overige deuren werken prima.

Toch maar eens langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Msts schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Zelf gedaan? Als in: app downloaden, dongle aansluiten. commando's intypen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 00:20
Avigoorn schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:28:
[...]

Volgens mij hebben we deze leuke (software storing) nog niet gezien.... :?
Ging naar een Audi werkplaats na afspraak gemaakt te hebben. Ze hebben de auto gereset en het werkte weer.

Ik denk "top"! Eenmaal thuis aan de lader en de volgende dag weer van af gehaald. En raad eens, zwart scherm. :'( Precies op de dag dat ik naar Hamburg (DE) moest.

Eindstand: Achteruitrijcamera (en zijn systeem?) wordt (worden) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
21 mei had ik bandenspanningsverlies rechtsachter. 'k Heb toen drie maal opnieuw opgepompt, maar bleef terugkomen, dus uiteindelijk naar Audi garage geweest.

Nu heb ik dezelfde melding linksachter sinds een paar dagen. 'k Heb gisteren de banden bijgeblazen (band was 2,2 bar) tot 2,7 bar. Nu afwachten of de melding terugkomt.

Het is de eerste keer dat ik dit heb met een auto. Nu heb ik het tweemaal op korte tijd. Zijn elektrische wagens en/of deze wagen daar gevoeliger aan? Wegens gewicht? Wegen grotere banden (had vroeger altijd max 16 of 17 inch)?

Of gewoon pech?

Ik kom hier niet klagen, hé. Ik vraag het me gewoon af. 'k Ben zelf geen echte kenner en hier zijn er wel een paar. ;-) Ik leer graag bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-SUtw97C_Y83oukw4mmuS79v9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiBZhj4unywR2ueF4Gf2PfFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Het is niet mijn bedoeling om hier elke melding te posten die ik krijg, maar dit heb ik dus ook nog nooit gehad: ruitenwisservloeistof bijvullen.

Heeft de Q4 kleiner ruitenwisservloeistofreservoir dan gemiddeld?

Pre-corona deed ik meer kilometers per jaar. Ik ging daardoor vaker op onderhoud. En ik ging twee keer per jaar binnen voor bandenwissel. Nu zijn we verplicht om vierseizoensbanden te nemen. Misschien dat ze dat daar ook bijvulden.

Opnieuw: ik klaag niet. 'k Zal straks wel eens zien hoe dat moet. 'k Heb nog wel een bus staan van jaaaaren geleden ooit ergens gekregen bij een bandencentrale of bij een onderhoud (maar dus nooit nodig gehad). Is wel geen anti-vries.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbxgUjKaQA-snucxRc1fvz_IbI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycW3IlmWrJtqu6j2r7nJ7qhU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Het is misschien ooit al eens aangehaald maar wat vinden jullie van het audi sound system? Ik lees vaak dat het in de 'fat' e-tron niet al te best in maar in andere modellen wel ok genoeg is (het klinkt in elk model wel wat anders omwille van ruimte en opstelling neem ik aan) iemand die er iets over kan zeggen hoe het klinkt bij de Q4? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
SWIGGA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:16:
Het is misschien ooit al eens aangehaald maar wat vinden jullie van het audi sound system? Ik lees vaak dat het in de 'fat' e-tron niet al te best in maar in andere modellen wel ok genoeg is (het klinkt in elk model wel wat anders omwille van ruimte en opstelling neem ik aan) iemand die er iets over kan zeggen hoe het klinkt bij de Q4? Alvast bedankt.
Eerlijk gezegd vind ik het tegenvallen. Ik ben geen audiofiel (meer) maar vind het systeem vergeleken met het standaard systeem in mijn vorige Octavia slechter.
Het zit hem vooral in de afstemming denk ik. Met sommige muzieknummers is de subwoofer te nadrukkelijk aanwezig, met name de hele lage frequenties, waarbij de achterbank passagiers klagen over het harde dreunen.
De geluidsinstellingen zijn niet meer dan alleen een banale hoog/laag instelling en een voor/achter verdeling.
Demp je vervolgens de lage tonen wat om het dreunen te verminderen is het laag in de frequenties die de subwoofer niet bedient ook weg en klinkt het allemaal alsof je naar een portable radio zit te luisteren.

Met een goede equalizer achtige instelling is er verbetering te halen denk ik. Maar die zit er helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
deboss65 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het tegenvallen. Ik ben geen audiofiel (meer) maar vind het systeem vergeleken met het standaard systeem in mijn vorige Octavia slechter.
Het zit hem vooral in de afstemming denk ik. Met sommige muzieknummers is de subwoofer te nadrukkelijk aanwezig, met name de hele lage frequenties, waarbij de achterbank passagiers klagen over het harde dreunen.
De geluidsinstellingen zijn niet meer dan alleen een banale hoog/laag instelling en een voor/achter verdeling.
Demp je vervolgens de lage tonen wat om het dreunen te verminderen is het laag in de frequenties die de subwoofer niet bedient ook weg en klinkt het allemaal alsof je naar een portable radio zit te luisteren.

Met een goede equalizer achtige instelling is er verbetering te halen denk ik. Maar die zit er helaas niet op.
Bedankt voor je reactie. Ik ga dus spijt hebben dat ik de sonos niet heb aangevinkt 😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ga dus spijt hebben dat ik de sonos niet heb aangevinkt 😑
Ik vind het in de Fat e-tron juist weer meer dan prima ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
@janbus ik herken het ook wel dat de banden sneller druk verliezen. Misschien toeval, misschien door de combinatie van gewicht, vermogen en de hoge druk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Dean Martin schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Ik vind het in de Fat e-tron juist weer meer dan prima ;)
Ik had gelezen dat het in de e-tron toch wat tekort schiet mede omdat de fat e-tron zo enorm stil is en het dus ook harder opvalt. b&0 zou super goed zijn en ook veel beter als het sonos systeem in de Q4... Ik hoop gewoon dat het geluid toch wat rijk en vol klinkt want anders ga ik echt spijt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
SWIGGA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Dat kan ik helaas niet beoordelen maar op Duitse fora lees ik wel dat het verschil met de Sonos niet groot is en dat die ook niet het niveau van de (eerdere) betere systemen haalt.
Kan dus zijn dat die meerprijs je een nog slechter gevoel gegeven zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
deboss65 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:43:
[...]

Dat kan ik helaas niet beoordelen maar op Duitse fora lees ik wel dat het verschil met de Sonos niet groot is en dat die ook niet het niveau van de (eerdere) betere systemen haalt.
Kan dus zijn dat die meerprijs je een nog slechter gevoel gegeven zou kunnen hebben.
Misschien heb je wel gelijk. Anderzijds 180 watt vs 580 watt klinkt wel als een heel groot verschil. Behoud je nog wat bass in het audi sound system als je het wat luider zet of valt het volledig weg en heb je geen vol geluid meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Dat verschilt per nummer.
Soms valt het mee maar met stukken waar een stevige baslijn in zit wordt het dan of onaangenaam of blikkerig, al naar gelang de lage tonen instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Hier de B&O in de fat E-tron en daar ben ik maar wat blij mee. Overigens is een upgrade van het audio en multimedia iets wat ik altijd aanvink, wat mij betreft belangrijker dan een inch grotere velgen. Die zijn achteraf namelijk veel makkelijker te upgraden.
De Q4 is de eerste met een Sonos systeem en ondanks dat ik het in de woonkamer ook allemaal heb is het wel leuk spul maar toch wat “algemener” . Al zal het zeker beter en uitgebreider zijn dan de standaard audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
deboss65 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:55:
Dat verschilt per nummer.
Soms valt het mee maar met stukken waar een stevige baslijn in zit wordt het dan of onaangenaam of blikkerig, al naar gelang de lage tonen instelling.
Dat klinkt niet veelbelovend 😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
SWIGGA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Dat klinkt niet veelbelovend 😔
Het blijft wel een persoonlijk, niet objectief, oordeel.
Kan door een ander heel anders beleefd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Laatst online: 22:21
SWIGGA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:41:
[...]

Ik had gelezen dat het in de e-tron toch wat tekort schiet mede omdat de fat e-tron zo enorm stil is en het dus ook harder opvalt. b&0 zou super goed zijn en ook veel beter als het sonos systeem in de Q4... Ik hoop gewoon dat het geluid toch wat rijk en vol klinkt want anders ga ik echt spijt hebben...
Ik ben het met @Dean Martin eens. Heb een B&O systeem in 2019 ETron 55 en ben erg tevreden.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
EVfan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Ik ben het met @Dean Martin eens. Heb een B&O systeem in 2019 ETron 55 en ben erg tevreden.
Je bedoelt dat je het met mij eens bent 😀 Dean Martin heeft het standaard audi sound system en is daar trouwens ook erg tevreden van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
Msts schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Is het de moeite waard om zo’n dongle te kopen of is er weinig aan te passen? :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
Ik heb de Sonos en ben erg tevreden. Mooi vol geluid, laag is juist uitstekend. Het hoog wat minder helder, maar met helder op +2 is dat goed opgelost.

Zoveel mensen, zoveel smaken, vooral met geluid.

Ik heb hier thuis voor (geloof ik) meer dan 9.000 euro aan speakers, versterker en subwoofer staan.

Dus ik ben dol op goed geluid. Alle auto’s tot nu toe waren okay, maar niet meer dan dat.
Deze Q4 met Sonos springt er wel bovenuit.
Als ik ‘m echt hard heb staan vibreert zelfs de voorruit mee met het geluid.

Niet dat hard de norm is, maar het is sowieso vol en intens.

Tevreden dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Hoe je geluid ervaart is natuurlijk persoonlijk, maar wat niet persoonlijk is, is de manier waarop de auto een klankkast is.
Dit is mijn eerste SUV en ik merk dat de manier waarop het geluid mij bereikt ontzettend kan verschillen afhankelijk van de zitpositie. Ga ik bijvoorbeeld meer richting het stuur, dan klinkt het warm en vol, ga ik op mijn normale positie zitten, dan is de bass volledig weg en klinkt het bijzonder blikkerig. Ga ik achterin zitten dan overheerst vrijwel alles. En als ik stil sta voor een stoplicht, dan klinkt het eigenlijk best weer prima op mijn normale zitpositie.. En als ik ga rijden, klinkt het weer blikkerig.

(ik denk overigens niet dat dit aan de SUV vorm ligt, maar aan de bijzonder goede doorontwikkeling die de Audi Q4 heeft gehad ;-))

[ Voor 11% gewijzigd door Nismod op 26-06-2022 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Oké, ik herken niets van dit verhaal over het basgeluid dat volledig wegvalt als je je positie iets wijzigt.
Dat heeft met fase en tegenfase te maken en dat geluid zichzelf opheft als de fase en tegenfase elkaar ‘tegenkomen’. Of verdubbelen als de fase zichzelf weer tegenkomt na reflectie op een muur.

Als het zo is dan is het zo, ik heb daar iig geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
dolfg schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:56:
Oké, ik herken niets van dit verhaal over het basgeluid dat volledig wegvalt als je je positie iets wijzigt.
Dat heeft met fase en tegenfase te maken en dat geluid zichzelf opheft als de fase en tegenfase elkaar ‘tegenkomen’. Of verdubbelen als de fase zichzelf weer tegenkomt na reflectie op een muur.

Als het zo is dan is het zo, ik heb daar iig geen ervaring mee.
Bijzonder. Als het goed is kun je dit heel makkelijk simuleren en zou het bij een slechte klankkast gewoon merkbaar moeten zijn. Ook de subwoofer van je thuisbioscoop zal niet op alle zitplekken hetzelfde voelen/klinken. In een hoek zal er bijvoorbeeld meer aanwezigheid zijn van de bass dan in het midden van de ruimte(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ja dat weet ik, daarvoor heb je dan ook room correction software om die lekruimtes op te vangen.
Maar in een auto sterft het natuurlijk van de lekruimtes. Het zit allemaal zo kort op elkaar. Alleen vraag ik me af hoe de sinus van een lage toon, die dus heel lang is, ervoor kan zorgen dat op 20 centimeter afstand het geluid volledig wegvalt.

Die variant ken ik simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
SWIGGA schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Je bedoelt dat je het met mij eens bent 😀 Dean Martin heeft het standaard audi sound system en is daar trouwens ook erg tevreden van...
Hoe het ook zij, het B&O systeem bevalt me prima.
Ik meende uit de gedachtenwisseling op te maken dat Dean Martin ook dit systeem heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Prima dat standaard Audi Soundsystem in mijn Q4. Niet harder dan half volume maar dat hoeft ook niet want het is stil binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Wat is jullie ervaring met Presense? Voor de tweede keer in korte tijd ontsnap ik aan kop-staartbotsing doordat degene achter mij goed oplet. De vorige keer een remingreep bij een afslaande auto op een 80 kilometerweg wat qua snelheid/afstand prima kon, nu met overstekende fietsers. Natuurlijk super dat de kans op een aanrijding met de neus voorkomen wordt maar gevaarlijk voor degene achter je.
Video (In werkelijkheid heftiger dan hoe het op de video lijkt, echt een noodstop. Je schrikt je rot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
  • Laatst online: 17-09 17:53
Maurice- schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:24:
Wat is jullie ervaring met Presense? Voor de tweede keer in korte tijd ontsnap ik aan kop-staartbotsing doordat degene achter mij goed oplet. De vorige keer een remingreep bij een afslaande auto op een 80 kilometerweg wat qua snelheid/afstand prima kon, nu met overstekende fietsers. Natuurlijk super dat de kans op een aanrijding met de neus voorkomen wordt maar gevaarlijk voor degene achter je.
Video (In werkelijkheid heftiger dan hoe het op de video lijkt, echt een noodstop. Je schrikt je rot)
Ik ervaar hetzelfde. Fietsers die op een oranje strook langs dezelfde weg rijden, auto’s die de afrit op de snelweg nemen en afremmen. Gelijk in de spielgels kijken of mijn achterligger het gezien heeft.
Ga er maar wel van uit dat mijn remlichten aan gaan in die situaties.

Daarentegen werkt het wel weer mooi als op de snelweg iedereen vol in de ankers gaat.

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Maurice- schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:24:
Nog niet meegemaakt. Enige beetje vervelende is dat hij op bepaalde plaatsen geparkeerde auto's in een bocht detecteert, of sommige (metalen) borden. Heb nog geen noodingreep gehad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
1x een echte ingreep gehad. Ik zag t zelf aankomen, erg langzaam verkeer op linker baan snelweg. Maar ik wachtte op de presense en die greep in op het moment dat ik het zelf ook wilde doen. Voelde het rempedaal onder mijn schoen wegschieten en de gordel werd strak getrokken terwijl ABS ook z'n werk deed. Geeft een veilig gevoel dat er 'iemand' meedenkt. Wel heb ik nog geen goed gevoel dat de auto ook echt zelf remt als ik langzaam op een muurtje af rijdt. Remt ie dan ook echt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
marcelmg2 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Zelf gedaan? Als in: app downloaden, dongle aansluiten. commando's intypen en klaar?
Ja idd, app installeren , dongle erin, motorkap(zonder motor :)) openen (dat moet blijkbaar anders lukt het niet) en contact aan. Toen de klant en klare 'app' van OBDEleven gebruikt. Je kunt ook zelf de coding doen maar heb de aanpassing nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
ephymerous schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:17:
[...]

Is het de moeite waard om zo’n dongle te kopen of is er weinig aan te passen? :)
Ik had hem al voor mijn vorige auto (Skoda Kodiaq) daar kon je meer bij aanpassen. Tot nu toe zijn er niet veel zaken die je kunt aanpassen in de Q4. Wellicht dat er met de tijd wat meer coderingen bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Deze vijs hebben ze in de garage uit m'n linkerachterband gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RzmUpkno7NBhDbSNgQtkTn_Yh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLPDO3YUkxgZMTnF8wsW6P0S.jpg?f=fotoalbum_large

Ruitenwisservloeistof hebben ze ook bijgevuld. Ze hadden liever niet dat ik dat zelf deed, want goedkoop spul kan de boel verstoppen, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
janbus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:14:
Deze vijs hebben ze in de garage uit m'n linkerachterband gehaald:

[Afbeelding]

Ruitenwisservloeistof hebben ze ook bijgevuld. Ze hadden liever niet dat ik dat zelf deed, want goedkoop spul kan de boel verstoppen, zeggen ze.
Lekkere aanname van de dealer :D die zijn soms toch zo ontzettend tactloos .....

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
Ahh vandaag weer een nieuwe feature binnen de Audi appAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mS9gu3bSWKt4Y5zNkX96Lm0_Cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5ID2W6oC0FxtcTWZR5EIPKB.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
Nee, hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 17-09 20:33
Levelup schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:43:
Ahh vandaag weer een nieuwe feature binnen de Audi app[Afbeelding]

Gebruik je de laatste versie app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brink004
  • Laatst online: 12-03 12:46
Helaas ook hier weer geen informatie in app beschikbaar! Vanmiddag was laden ook weer drama door wegvallen van de communicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa

Yep, heb er ook last van. Heeft volgens mij niets met de upgraden naar 4.10 te maken want gisteren deed hij het gewoon nog. De upgrade was er volgens mij van het weekend opgezet. Had trouwens vandaag na het laden 458 km beschikbaar en dan was hij niet eens 100 % geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29

Ik heb ook geen informatie meer in de app. Wat een prutsers daar bij Audi. Om de haverklap gezeik. Is dit met de fat e-tron ook het geval of is dit een Q4 ding?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Net terug van een 10daagse vakantie naar midden Frankrijk (+/-2500km incl uitstapjes gereden, totaal 17k sinds medio oktober). Hierbij wat ervaringen met de auto en het (snel)laden:

Routeplanning
Route gepland met ABRP. Die gaf behoorlijk nauwkeurig de laadpercentages bij aankomst aan. En gelukkig is de routeplanner wat pessimistischer dan het daadwerkelijke verbruik. De navigatie zelf vind ik wat minder goed dan bijv Googlemaps qua aanduiding mbt afslag nemen of richting volgen. Dus ben vrij snel overgestapt op Googlemaps voor de navigatie. Alleen had Google toch soms de nare eigenschap om een andere route onderweg voor mij te kiezen, terwijl ik eigenlijk een toeristische route (binnenwegen) wilde doen. Zal vast wel een instelling zijn die ik even over het hoofd heb gezien...

Bijzonderheden mbt auto
Bij stilstand om te betalen bij een peage viel regelmatig de Google navi uit (route is dan weg), ik heb een dikke kont, ben zwaar en armen zijn lang genoeg. Toch vind de auto blijkbaar dat ik uitstap en de auto uitzet. Beetje vaag dus dat moet ik nog een keer even uitzoeken hoe dat zit.

Keyless entry en afsluiten door te vegen over de deurhendel werkt niet altijd goed. Bagagenet werkt verder fijn en is snel te (de)monteren. Airco is koud, maar duurt even voordat het echt koud/koel is. Dat werkte veel sneller bij mijn vorige Audi. Over de opbergruimte niets te klagen, er past verrassend veel in.

Overall een fijne wagen om in te rijden. Heeft geen echte rare kuren gehad en is erg betrouwbaar gebleken.

Snelladen
Haalde als ik met een niet al te volle batterij aankwam rond de 13% gewoon 127kW (32% 115,5kW etc). Bewust de route gepland voor Ionity laders. Ten eerste omdat deze veelal gelegen zijn bij tankstations of een hotel. De Tesla laders die ik eerst voor ogen had, waren wat meer afgelegen. Verder was Ionity met de gratis pas voor een jaar ook veruit de goedkoopste, de keuze was eigenlijk gemakkelijk gemaakt.

De Ionity locaties hebben echter niet heel veel snelladers. Ik heb Le Roeulx, Saint-Witz en Blois Villerbon aangedaan en deze hadden tussen de 4 en 6 snelladers. Op de heenweg (nog geen vakantie) hoefde ik geen een keer te wachten. Wel op 1 locatie niet reagerende/werkende palen gezien (touchscreen reageerde niet). Ook zag ik dat niet iedereen netjes op hun beurt wachten toen ik vertrok van een plek of dat mensen niet meteen terugkomen om de auto te verplaatsen wanneer accu 100% is. Daarnaast maak je gauw een babbeltje met een andere bestuurder.

De terugweg was wel een stuk drukker op de locaties. Bij 2 locaties moest ik wel wachten. De Franse vakantie is als het goed is afgelopen weekend begonnen. In mijn optiek zullen de Ionity locaties bij lange na niet genoeg zijn om iedereen te voorzien van stroom zonder al te lang wachten in het hoogseizoen. Verder kan je op die locaties niet echt goed je auto positioneren om in de rij te staan voor de eerstvolgende vrij komende plek. Dat wordt dus nog een dingetje wat betreft laadetiquette.

Ik denk dat je in het hoogseizoen op de snellaadlocaties best wat wachttijd zal hebben eer je aan de beurt bent. Misschien zijn de Tesla locaties beter in het afhandelen van de toestroom. En misschien is het aandoen van deze putnen in de late avond/nacht/vroege ochtend nog een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
sohus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Ik heb ook geen informatie meer in de app. Wat een prutsers daar bij Audi. Om de haverklap gezeik. Is dit met de fat e-tron ook het geval of is dit een Q4 ding?
@sohus
Ook wel eens met onze ETron 55.
Maar gewoon afwachten, vaak even of enkele uren later weer wel verbinding.
Heeft vaak ook met netwerk sterkte en locatie te maken bij onze 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sohus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Ik heb er bij de fat e-tron geen last van. App heeft het tot nu toe altijd gedaan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 09:16
Hier werkt het ook niet. Gistermiddag rond 16.30 bleef ik ook meldingen krijgen dat SOS noodoproep niet beschikbaar was.
Pagina: 1 ... 93 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.