Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 92 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
dolfg schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:04:
Zojuist bij Pon geweest.

De verkoper kwam net uit München, cursus bij Audi.

De Google maps verkeersinfo-error was Europa breed.
De software update gaat naar 4e kwartaal of wordt kwartaal 1 van 2023.
Niemand krijgt info, Pon ook niet.
De prijzen worden alleen maar hoger zonder dat je er 1 schroefje extra voor krijgt.

Het is heel sneu, maar iedereen die een auto heeft mag eigenlijk in zijn handen knijpen. Het wachten blijft gewoon heel lang duren.
Dus dan maar gastgebruiker tot oud en nieuw.

Verkoper had in Duitsland bij Audi een testrit in een e-tron GT-RS. Dat wordt wel de snelste voorlopig, met 600PK.
Ging in 11 seconden van 0 naar… 200. 😜
Dus alle issues die er nu zijn, en die vrijwel allemaal software gerelateerd zijn, houden we tot minimaal eind dit jaar? Krijgen we een compleet nieuw besturingssysteem? of werkt er 1 persoon aan?
Begin toch te twijfelen of ik de LM niet gewoon moet vragen de auto terug te nemen of een mindering in cataloguswaarde vanwege het niet leveren van de beloofde functionaliteiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Nismod op 09-06-2022 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 07:58
Nismod schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:13:
[...]

Dus alle issues die er nu zijn, en die vrijwel allemaal software gerelateerd zijn, houden we tot minimaal eind dit jaar? Krijgen we een compleet nieuw besturingssysteem? of werkt er 1 persoon aan?
Begin toch te twijfelen of ik de LM niet gewoon moet vragen de auto terug te nemen of een mindering in cataloguswaarde vanwege het niet leveren van de beloofde functionaliteiten.
Haal op zijn minst die kut popup er zsm uit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
[...]

Als individu kan je tegen een LM evenmin als tegen een autoproducent vrees ik. En een LM gaat het tegen een autoproducent ook niet opnemen als één klant komt klagen over zijn auto. Dat blijft tegen windmolens vechten tenzij er op een of andere manier een groepsvordering gestart wordt. Zomaar gaan die immers niet over de brug komen, noch een LM, noch Audi. Stel je maar eens voor wat voor een kettingreactie een toegift tot gevolg zou kunnen hebben. Dat gaat dus geld kosten (advocaat, dossieropbouw, gerechtskosten, e.d.). Wie neemt het initiatief voor zo'n groepsvordering? En wie betaalt als je zo'n zaak verliest? Helaas niet simpel.
Het zou veel bijbrengen moest een of ander vakblad Audi eens goed door het slijk halen, maar ook die gaan zich daar niet toe laten verleiden. Die leven ook van die business en moeten dus vriendjes blijven met alle producenten.
Misschien een test-aankoop.be of gelijkaardig?? Die zijn nog het meest onafhankelijk. Maar je moet ze zover krijgen dat ze hieraan hun middelen willen spenderen. Ook die hebben lezers die voor hun brood op de plank moeten zorgen en daar gaat het over heel veel dingen waarvan auto's er maar eentje is.

Ik weet één ding : dat ik niet gauw meer binnen wandel bij Audi bij mijn volgende wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Dean Martin schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Als ik in mijn (fat) e-tron vol gas geef en de boost gebruik heb ik ook een lichte tril. Naar mijn idee door het vermogen dat op dat moment loskomt.

Is dit vergelijkbaar met jouw issue?
Ja wss wel. Omdat het zo ook begon.

Ook bij de enyaq gehoord van een brom of ligt trillen bij vol geladen auto.

Bij mij trilt hij continu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Simon.Q4 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:36:
Ik heb een vraag aan Q4 eigenaars: is aan de pasagierzetel mooi afgewerkt?
Of zoals mij open?
Dank u[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij zijn beide kanten niet afgewerkt 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRzxprbQfDVPc9gjUG4nPbj6am0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNqBYHhlOMBYwKX3gZxiCY5U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abOP_PPDQQplyA2VEleK-5em5T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4x1A0cEJA5gkqh8cCgJSeQbo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Heeft iemand al geschikte zonwering gevonden die goed passen op de ramen?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Msts schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Dit zijn de remmen volgens andere forums. Blijkt een euvel te zijn met meer EV's. De remmen worden minder gebruikt en dat gaan ze piepen/kraken bij zacht remmen ofzo. Ik heb het ook.
Van mijn zwager (die de Enyaq al een jaartje rijdt in wintersklimaat) de tip gekregen om elke week bij de afrit van een snelweg de wagen in N te zetten en dan te remmen. Dan regenereert hij niet en worden de remmen gebruikt en dus weer "schoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Maurice- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:57:
[...]

Van mijn zwager (die de Enyaq al een jaartje rijdt in wintersklimaat) de tip gekregen om elke week bij de afrit van een snelweg de wagen in N te zetten en dan te remmen. Dan regenereert hij niet en worden de remmen gebruikt en dus weer "schoon".
Ik snap het idee, maar vraag me dan toch af waarom de andere EVs die ik heb gereden dit totaal niet hebben. De Q4 kreeg in de review van carbuyer ook al een minpunt vanwege het krakende geluid net voor stilstand.
Je zou zeggen dat alle EVs er last van hebben aangezien ze het meerendeel op de motor afremmen. Maar zelfs de fat etron heeft er geen last van.. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Hey! Connect your car to the EEVEE app with my referral code and gain insights in your charging costs:: Referrals zijn niet toegestaan op het forum.

Hebben nog niet genoeg audi mensen om ook al daadwerkelijk iets te kunnen dus allemaal aanmelden dan gaan ze ook Audi ondersteunen

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 10-06-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Nismod schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:27:
[...]

Ik snap het idee, maar vraag me dan toch af waarom de andere EVs die ik heb gereden dit totaal niet hebben. De Q4 kreeg in de review van carbuyer ook al een minpunt vanwege het krakende geluid net voor stilstand.
Je zou zeggen dat alle EVs er last van hebben aangezien ze het meerendeel op de motor afremmen. Maar zelfs de fat etron heeft er geen last van.. 😬
https://www.engadget.com/...rum-brakes-170000388.html

De Q4 en ID4 gebruiken achterin drum brakes ipv remschijven, waarschijnlijk veroorzaakt dit die piepende geluiden. Voordeel is dat het lichter is en minder gevoelig voor roest/slijtage bij weinig gebruik, je hebt dan ook geen handrem meer omdat de drum brake dat gelijk doet. Nadeel is dan die piep denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door llluminaughty op 09-06-2022 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Ik snap niet waarom ze het blijkbaar bij de Q4 niet voor elkaar krijgen terwijl het bij de fat e-tron (bij mij in ieder geval) prima werkt. Je zou toch zeggen dat het niet heel anders is...

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Dean Martin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:19:
[...]

Ik snap niet waarom ze het blijkbaar bij de Q4 niet voor elkaar krijgen terwijl het bij de fat e-tron (bij mij in ieder geval) prima werkt. Je zou toch zeggen dat het niet heel anders is...
Het is anders in de zin dat de Q4 de Volkswagen software heeft met een Audi sausje waar de fat etron Audi software heeft met een extra EV sausje.
Ik verwacht overigens niet dat het plannen van lange routes beter gaat op jouw etron. Misschien goed om eens een route richting Italië of Frankrijk te checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Er is ook niemand hier in Nederland die begrijpt waarom het zo idioot lang moet duren. Althans bij de Pon/Audi dealer snappen ze het evenmin.

Maar in het licht van auto’s die voor kopers nu al veel duurder zijn dan de eerste modellen, de blijvende problemen met semi conductors waardoor er meer dan een jaar achterstand is valt het indrukken van de oké knop op het scherm als gastgebruiker nog wel mee.

Zeg ik hè, ik druk ook al 19.000 kilometer op die knop.

Ik kan voor niemand bepalen hoe erg dit is, maar helemaal geen auto of pas over 12 maanden, of wel de auto en op een knopje moeten drukken… dan liever het laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
dolfg schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:56:
Er is ook niemand hier in Nederland die begrijpt waarom het zo idioot lang moet duren. Althans bij de Pon/Audi dealer snappen ze het evenmin.

Maar in het licht van auto’s die voor kopers nu al veel duurder zijn dan de eerste modellen, de blijvende problemen met semi conductors waardoor er meer dan een jaar achterstand is valt het indrukken van de oké knop op het scherm als gastgebruiker nog wel mee.

Zeg ik hè, ik druk ook al 19.000 kilometer op die knop.

Ik kan voor niemand bepalen hoe erg dit is, maar helemaal geen auto of pas over 12 maanden, of wel de auto en op een knopje moeten drukken… dan liever het laatste.
Het is grappig dat het knopje voornamelijk langs komt, maar ik heb een compleet falend systeem met vastlopers, verkeerde routebegeleiding, constante storingen… als het alleen dat knopje was, zou ik idd niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Nismod schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Het is grappig dat het knopje voornamelijk langs komt, maar ik heb een compleet falend systeem met vastlopers, verkeerde routebegeleiding, constante storingen… als het alleen dat knopje was, zou ik idd niet klagen!
Wat is er mis met de routebegeleiding op lange routes? Ik heb dit nog niet geprobeerd. Berekent de MMI geen optimale laadstops? Doet ABRP dit beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Nismod schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:42:
[...]

Het is anders in de zin dat de Q4 de Volkswagen software heeft met een Audi sausje waar de fat etron Audi software heeft met een extra EV sausje.
Denk dat dat anders is:
Audi gebruikt voor de E-tron een MIB 2+ platform en voor de Q4 een "verbeterde" versie de MIB 3
Volkswagen gebruikt voor de id.x familie het z.g. Cariad platform.
Voor zover ik weet hebben deze 2 systemen totaal geen synergie.

In die zin zit de Q4 veel dichter bij de fat e-tron dan bij de VW systemen.
Je zou wel verwachten dat de Q4 software minstens het niveau van de fat e-tron zou moeten hebben.
Dus ik zit op één lijn met Dean Martin

Maar ik moet zeggen dat buiten een hele enkele server niet bereikbaar melding ik nog geen serieuze issues met de software heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
deboss65 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:28:
[...]

Denk dat dat anders is:
Audi gebruikt voor de E-tron een MIB 2+ platform en voor de Q4 een "verbeterde" versie de MIB 3
Volkswagen gebruikt voor de id.x familie het z.g. Cariad platform.
Voor zover ik weet hebben deze 2 systemen totaal geen synergie.

In die zin zit de Q4 veel dichter bij de fat e-tron dan bij de VW systemen.
Je zou wel verwachten dat de Q4 software minstens het niveau van de fat e-tron zou moeten hebben.

Maar ik moet zeggen dat buiten een hele enkele server niet bereikbaar melding ik nog geen serieuze issues met de software heb gehad.
Ah oke, zo diep zit ik er ook weer niet in ;-). Betekent dit dat de updates die de ID familie in de toekomst gaat krijgen, niet perse onderdeel worden van Q4 updates? Ondanks het gelijke platform dus toch verschillende software systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
b17b schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Wat is er mis met de routebegeleiding op lange routes? Ik heb dit nog niet geprobeerd. Berekent de MMI geen optimale laadstops? Doet ABRP dit beter?
Check ff een paar Posts hierover. Een aantal hebben hun ervaringen gedeeld (waaronder ik).
Kleine samenvatting; gebruik ABRP voor de laadstops en tik die in in de MMI.

[ Voor 9% gewijzigd door Nismod op 10-06-2022 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Nismod schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Ah oke, zo diep zit ik er ook weer niet in ;-). Betekent dit dat de updates die de ID familie in de toekomst gaat krijgen, niet perse onderdeel worden van Q4 updates? Ondanks het gelijke platform dus toch verschillende software systemen.
Ik zit er ook niet zo heel diep in maar deze info heb ik uit de technische data via Erwin (de Selbststudienprogramm documentatie)
De Q4 en de VW id.x modellen delen het aandrijf platform maar niet het multimedia/infotainment platform.

Een eventuele update van het multimedia gebeuren zal dus volledig onafhankelijk van elkaar zijn.
Beweringen dat na de grote VW id.x update de Q4 aan de beurt is zijn wat mij betreft alleen maar speculaties.

[ Voor 15% gewijzigd door deboss65 op 10-06-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Ik verwacht overigens niet dat het plannen van lange routes beter gaat op jouw etron. Misschien goed om eens een route richting Italië of Frankrijk te checken?
Het ziet er op het eerste gezicht niet heel gek uit.
Heb paar in detail bekeken en lijken de 'normale' laadplaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1phExcI3w-Vk-jELQy_gLd1DwbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0A7GfXkrI7KWgH5M4BxS9Ib6.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
En dit is met de fat e-tron app ?

Die bij mij doet praktisch hetzelfde: (Q4)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP2Ah-73I5KzXPrMQOgvql03aLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EH5tmMNJ5GJVOCmMXvFagJpk.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien de totaal verschillende kaliber auto's qua laadsnelheden toch verrassend identiek.
Of zou het slechts een indicatie zijn en dat het in de praktijk toch anders uitpakt?

Tesla doet dit heel goed als ik de video's van TeslaBjorn moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Dean Martin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Het ziet er op het eerste gezicht niet heel gek uit.
Heb paar in detail bekeken en lijken de 'normale' laadplaatsen:

[Afbeelding]
De app is niet representatief voor de laadstops. De Navi in de auto geeft een totaal andere berekening namelijk.
Kun jij de laadstops vanuit de app delen met de fat etron? Dat zou echt top zijn namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 11:28
MMI Nav werkt bij mij prima, maar de laadstops kloppen idd geen hout van. Hij slaat gerust een Fastned langs de snelweg over om je ergens achteraf bij een Audi dealer aan een 11kW paal te willen hangen.

Dat gezegd, ik heb nu die BLE OBD2 dongle voor ABRP ism Carplay en dat werkt wel wel echt nice. Koppelt meteen en zo dus live SoC. Leuke is dat je met OBD apps ook alle info van de auto kan zien, van stand van stuur/gaspedaal tot de SOC van elke individuele accu cell toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
sbin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:24:
MMI Nav werkt bij mij prima, maar de laadstops kloppen idd geen hout van. Hij slaat gerust een Fastned langs de snelweg over om je ergens achteraf bij een Audi dealer aan een 11kW paal te willen hangen.

Dat gezegd, ik heb nu die BLE OBD2 dongle voor ABRP ism Carplay en dat werkt wel wel echt nice. Koppelt meteen en zo dus live SoC. Leuke is dat je met OBD apps ook alle info van de auto kan zien, van stand van stuur/gaspedaal tot de SOC van elke individuele accu cell toe
Kun jij ook zien hoe warm je accu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Nismod schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Kun jij ook zien hoe warm je accu is?
Yep, temp van zowat alles (battery inlet, outlet, bms, max, min, pcb, inside outside, cabin etc etc). Ik wist niet dat er zoveel sensoren in zaten. Alleen daarom is het al leuk om te hebben.

Met de CarScanner App op IOS. Heeft zelfs een speciaal profiel voor VAG MEB (Q4/Enyaq/ID4 etc)

[ Voor 12% gewijzigd door sbin op 10-06-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Nismod schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:09:
[...]

De app is niet representatief voor de laadstops. De Navi in de auto geeft een totaal andere berekening namelijk.
Kun jij de laadstops vanuit de app delen met de fat etron? Dat zou echt top zijn namelijk!
Ik kan de route naar de auto sturen, en hem dan openen in MMI ja. Of bedoel je iets anders?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
sbin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Yep, temp van zowat alles (battery inlet, outlet, bms, max, min, pcb, inside outside, cabin etc etc). Ik wist niet dat er zoveel sensoren in zaten. Alleen daarom is het al leuk om te hebben.

Met de CarScanner App op IOS. Heeft zelfs een speciaal profiel voor VAG MEB (Q4/Enyaq/ID4 etc)
En welke dongle was dat? Deze?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
party42 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:50:
[...]

En welke dongle was dat? Deze?
Nee deze

Let wel dat je hem niet er in laat zitten als je niet rijdt. is nl niet beveiligd. Geldt voor de meeste van die dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Dean Martin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Ik kan de route naar de auto sturen, en hem dan openen in MMI ja. Of bedoel je iets anders?
Dat bedoelde ik idd! Dat kan de Q4 helaas niet waardoor je een andere route krijgt in MMI vergeleken met de app.
Je hebt de juiste keuze gemaakt ;-).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 17-09 20:33
dolfg schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:04:
Verkoper had in Duitsland bij Audi een testrit in een e-tron GT-RS. Dat wordt wel de snelste voorlopig, met 600PK. Ging in 11 seconden van 0 naar… 200. 😜
Dit is precies wat er fout gaat bij in ieder geval de Q4 van Audi: ze focussen te veel op marketing, om anderen te overtuigen van hoe goed ze wel niet zijn terwijl ze vergeten dat ook daadwerkelijk waar te maken. Wat de Q4 software en app betreft zijn ze volledig incompetent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Nu breekt mijn klomp. Audi's van 2008 krijgen nog voorrang op onze gehandicapte Q4's... http://www.autoplus.nu/me...ring-met-de-online-wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Ik las dat Apple CarPlay on de toekomst meerdere schermen in je wagen kan overnemen:

https://www.google.com/am...y-multi-screen/%3Famp%3D1

Ik gebruik altijd Apple Carplay, dus ik zou dit wel leuk vinden.

Wat denken jullie? Zal dit beschikbaar worden voor nieuwe Q4's? En wat met bestaande Q4's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
janbus schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:23:
Ik las dat Apple CarPlay on de toekomst meerdere schermen in je wagen kan overnemen:

Wat denken jullie? Zal dit beschikbaar worden voor nieuwe Q4's? En wat met bestaande Q4's?
Uit je eigen artikel:
Deze nieuwe versie zal wel pas vanaf het najaar van 2023 te bewonderen zijn in nieuwe wagens van onder andere Ford, Audi, Mercedes-Benz en andere wagenfabrikanten die hierop hebben ingetekend.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Hoe kan dit ineens? _/-\o_

Met een 40 dus. Normaal stopt ie bij 164 kmh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqHSSGSe_Ekli-laORONbdP7Vv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sxk3MV4Kib9gMNZif9de8QjP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:13
Windje mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:02
janbus schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:23:

Sowieso niet de bestaande. En heb er een hard hoofd in dat het überhaupt ondersteund gaat worden door een fabrikant.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:41
Avigoorn schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:07:
Hoe kan dit ineens? _/-\o_

Met een 40 dus. Normaal stopt ie bij 164 kmh.

[Afbeelding]
DRS zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
llluminaughty schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:52:
[...]

https://www.engadget.com/...rum-brakes-170000388.html

De Q4 en ID4 gebruiken achterin drum brakes ipv remschijven, waarschijnlijk veroorzaakt dit die piepende geluiden. Voordeel is dat het lichter is en minder gevoelig voor roest/slijtage bij weinig gebruik, je hebt dan ook geen handrem meer omdat de drum brake dat gelijk doet. Nadeel is dan die piep denk ik.
Dit heb dit ook in reviews gelezen en ook ik denk dat dat de vermoedelijke oorzaak is. En eerlijk gezegd stoor ik me daar niet echt aan. De auto rijdt goed, soms vage foutmeldingen (die gelukkig weer weggaan), de app is niet stabiel en heeft niet zoveel functionaliteit (maar de extra wensen van auto starten, afsluiten etc etc mis ik niet). Uitgesteld laden weer wel. Verder vind ik het teleurstellend dat de eerste lichting Q4 geen bidirectioneel laden zal hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
[...]

Over welke software heb je het? MMI? Naar mijn weten is de Audi juist moet VW software (volgens reviews). Als je echt bronnen wilt dan moet ik even zoeken uit de vele die ik destijds gezien/gelezen heb.

Update: lees dat er al op gereageerd is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 11-06-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Iemand hier tips & tricks, youtube videos etc. over gebruik Q4 en/of Audi elektrisch rijden. Mag vrijdag mijn Q4 ophalen dus zou me graag al wat verdiepen in de systemen.

En welke apps zijn de absolute aanraders (elektrisch rijden algemeen) i.c.m. met de Audi los van de Audi app zelf.

En is er een instructie boekje van de auto in PDF formaat? Kan die op het web niet vinden en de audi portaal laat niks zien als je geen auto hebt geregistreerd.

[ Voor 47% gewijzigd door sohus op 12-06-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sohus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:49:
Iemand hier tips & tricks, youtube videos etc. over gebruik Q4 en/of Audi elektrisch rijden. Mag vrijdag mijn Q4 ophalen dus zou me graag al wat verdiepen in de systemen.

En welke apps zijn de absolute aanraders (elektrisch rijden algemeen) i.c.m. met de Audi los van de Audi app zelf.

En is er een instructie boekje van de auto in PDF formaat? Kan die op het web niet vinden en de audi portaal laat niks zien als je geen auto hebt geregistreerd.
Als het goed is krijg je een uitnodiging voor een uitgebreide product training en elektrisch rijden.

Iemand heeft voor de Q4 hier een pdf geüpload, maar ik vond voor de e-tron de .pdf ook gewoon met creatief googlen.

Ik gebruik zelf Smoov en Fastned qua apps.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
sohus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:49:

De handleiding die bij je auto hoort kan je online raadplegen van zodra je als hoofdgebruiker geconfigureerd bent voor je auto. (Moeten ze bij de dealer doen). Dan zie je je auto staan in MyAudi (zowel op pc als mobile app) en daar vind je dan ook JOUW handleiding die niet noodzakelijk identiek is met die van iemand anders, ofschoon waarschijnlijk weinig zal afwijken, maar er zijn voorbeelden bv. ivm het al dan niet voorbereiden van de batterij op snelladen hetgeen niet bij iedereen op dezelfde manier beschreven staat.
Voor de rest wijst het zichzelf. Hetgeen je vooral zal moeten leren is het rijden van lange trajecten waarbij je onderweg moet opladen. Laadpassen die niet overal bruikbaar zijn, prijszetting vaak hyper onduidelijk, soms weet je pas achteraf wat je betaald hebt e.d. .... Het is allemaal nog niet rechttoe rechtaan. Moest dat voor benzine- of dieselrijders vanaf morgen even ondoorgrondelijk zijn, dan zou het kot te klein zijn.

Wat jij NIET zal moeten meemaken is wat heel veel eerdere bezitters (levering ca. < april 2022) aan de hand hebben. Jouw MMI software is de laatste versie en die heeft toeters en bellen waar wij (eerdere bezitters) stik jaloers op zijn vermist wij al lang wachten op een update die alsmaar uitgesteld wordt en waarschijnlijk pas vanaf einde '22 zal uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Babavers schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Wat jij NIET zal moeten meemaken is wat heel veel eerdere bezitters (levering ca. < april 2022) aan de hand hebben. Jouw MMI software is de laatste versie en die heeft toeters en bellen waar wij (eerdere bezitters) stik jaloers op zijn vermist wij al lang wachten op een update die alsmaar uitgesteld wordt en waarschijnlijk pas vanaf einde '22 zal uitgerold worden.
Interessant. Dus dit zou de nieuwe versie moeten zijn met groter scherm en dus ook al de nieuwe firmware? Apart dat deze dan niet uitgerold wordt naar de rest.

Uiteraard zou dat wel super zijn want maak me toch een beetje zorgen over de kwaliteit van Audi op basis van gebruikers ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Naast de gebrekkige en haperende app ben ik ook erg teleurgesteld in de ,mogelijkheid om spraakopdrachten te geven. MMI geeft bij bijvoorbeeld navigeren bijna altijd foute suggesties bij spraakopdrachten. Lijkt erop dat MMi de Nederlandse taal niet goed begrijpt. Mijn Volkswagen van 10 jaar oud deed dit veel beter. Android auto of Apple carplay doen dit veel beter! Ook andere merken hebben dit veel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Aarts ACM schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:37:
Naast de gebrekkige en haperende app ben ik ook erg teleurgesteld in de ,mogelijkheid om spraakopdrachten te geven. MMI geeft bij bijvoorbeeld navigeren bijna altijd foute suggesties bij spraakopdrachten. Lijkt erop dat MMi de Nederlandse taal niet goed begrijpt. Mijn Volkswagen van 10 jaar oud deed dit veel beter. Android auto of Apple carplay doen dit veel beter! Ook andere merken hebben dit veel beter voor elkaar.
Inderdaad, vooral als je naar anderstalige regio's rijdt. Zelfs als je dat op zijn Nederlands uitspreekt slaat hij er totaal langs. Was in mijn A6 voordien ook veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
sohus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Interessant. Dus dit zou de nieuwe versie moeten zijn met groter scherm en dus ook al de nieuwe firmware? Apart dat deze dan niet uitgerold wordt naar de rest.
Heeft naar het schijnt alles te maken met het feit dat Audi nog steeds niet OTA kan updaten. Nog zo'n achterstand tov de meeste concurrenten. Auto's moeten dus binnengeroepen worden, vervangwagens moeten voorzien worden, personeelskosten,... Allemaal kosten die men zolang mogelijk wil uitstellen. De versie die we dan zullen krijgen zal dan waarschijnlijk ook niet die van vandaag zijn. Er zullen ondertussen hier en daar immers nog wel wat bugs opduiken. Op die manier groeperen ze de updates en het feit dat wij allemaal veeeeeel te lang daarop moeten wachten raakt blijkbaar hun koude kleren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Dean Martin schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:40:
[...]

Als het goed is krijg je een uitnodiging voor een uitgebreide product training en elektrisch rijden.

Iemand heeft voor de Q4 hier een pdf geüpload, maar ik vond voor de e-tron de .pdf ook gewoon met creatief googlen.

Ik gebruik zelf Smoov en Fastned qua apps.
E-tron kan ik wel vinden ja maar de Q4 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
vincentvs93 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:28:
Voor de liefhebbers: Ik heb de Audi Q4 Handleiding uit de my Audi app volledig kunnen omzetten naar pdf. Hier kun je hem gratis downloaden: https://drive.google.com/...msleeFCP/view?usp=sharing
Hierbij met dank aan Vincent het PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Ik heb een weekje of 2 geleden mijn eigen recentere online handleiding omgezet naar PDF
Die reeds genoemde is al wat ouder en niet meer zo actueel.

Als het goed is moet hij hier te downloaden zijn.

https://www76.zippyshare.com/v/4m4iU5IM/file.html

Veel leesplezier.

edit: Ik weet dat zippyshare je mogelijk bestookt met allerlei onzin maar ik wist even niet zo een cloud portal waar je dit zo zonder account e.d. ter download kunt aanbieden.
Als ouderwetse techneut ben ik niet zo van dropbox, onedrive etc.
Suggesties zijn welkom.

[ Voor 33% gewijzigd door deboss65 op 13-06-2022 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Iemand ook het issue dat de rechterbuitenspiegel na het dippen bij achteruitrijden niet altijd terug lijkt te gaan naar dezelfde positie als je weer vooruit rijd?
Ik heb het gevoel dat ik dat ding telkens aan het bijstellen ben (staat dan veel te hoog ineens). Laat het schakelaartje voor nu maar in het midden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeahroon
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-04-2023
@sbin Ja, dat heb ik ook! Ik stoor me er alleen nog niet zo aan. Ik zet de spiegel zelf wel weer goed. De schakelaar staat toch al op de rechter spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:05:
Iemand ook het issue dat de rechterbuitenspiegel na het dippen bij achteruitrijden niet altijd terug lijkt te gaan naar dezelfde positie als je weer vooruit rijd?
Ik heb het gevoel dat ik dat ding telkens aan het bijstellen ben (staat dan veel te hoog ineens). Laat het schakelaartje voor nu maar in het midden staan.
Ja, deed mijn Skoda ook.

Die Servo motoren weten soms niet meer waar ze stonden.
Ik dacht dat het Mercedes was die is gestopt met de automatisch verstelbare binnenspiegel (per bestuurder), omdat het net altijd verkeerd ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:07

Aldmar

Niks...

sbin schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:05:
Hoe werkt dit eigenlijk? Ik heb het eens geprobeerd maar werkte niet. Heb je een speciale optie nodig?

1) draaiknopje in de deur in rechtse stand
2) versnelling in R
3) achteruit rijden --> dan zou de spiegel moeten kantelen?

Ik heb geen automatisch inklapbare spiegels of een andere optie welke te maken hebben met de spiegels volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Aldmar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:01:
[...]

Hoe werkt dit eigenlijk? Ik heb het eens geprobeerd maar werkte niet. Heb je een speciale optie nodig?

1) draaiknopje in de deur in rechtse stand
2) versnelling in R
3) achteruit rijden --> dan zou de spiegel moeten kantelen?

Ik heb geen automatisch inklapbare spiegels of een andere optie welke te maken hebben met de spiegels volgens mij.
Deze optie krijg je alleen als je het comfort pakket (of hoger) met automatisch inklapbare spiegels hebt geselecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Ja, deed mijn Skoda ook.

Die Servo motoren weten soms niet meer waar ze stonden.
Ik dacht dat het Mercedes was die is gestopt met de automatisch verstelbare binnenspiegel (per bestuurder), omdat het net altijd verkeerd ging ;)
Vreemd, heb 2 Passats gehad en nooit last van gehad, dus is geen algemeen VAG dingetje denk ik dan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Het eerste conflict met de dealer en audi klantenservice is een feit.....

De aflevering van de Q4 is nu precies een maand geleden.
In de dagen daarna ga je met je auto aan de gang als zijnde rijden, bekijken wassen etc..
Toen viel me al meteen op dat bij de linker stoel neiging verstellingshendel de veerwerking van de hendel er niet is en bij de rechterstoel wel. verder was er qua afwerking van die stoel nog wat aan te merken.
Verder vind ik het stuur niet helemaal 100% recht staan.
Ok vervelend allemaal maar geen showstopper. Dit gemeld aan de dealer en kon pas 12 juli !!! terecht om e.e.a. op te lossen. Afspraak staat.

Een 2 tal weken later viel me opeens bij de rechter voorvelg een bolling in de velgrand op.
Die had ik daarvoor niet waargenomen en je moet goed kijken om hem te zien.
Ik kon me absoluut niet herinneren een stoeprand of iets anders hards te hebben geraakt.
Aan het schade beeld was niets te zien behalve een ruwere rand precies op de velgrand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-jEejM5zfwj2-kdKKYprGmwtGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txfjrQDvbao9YyuLaqIUEtOa.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik een stoeprand geraakt zou hebben zou dit m.i. er heel anders hebben uitgezien en moet er aan de band iets te zien zijn.
Dit zag ik niet en gezien de richting van de impact kan dit volgens mij alleen gebeurd zijn toen de band nog niet om de velg zat, wat dus impliceert dat dit voor aflevering gebeurd moet zijn.
Dit gemeld aan de dealer en langs geweest om er te naar te laten kijken.
Al snel was de conclusie dat ze dat zo niet hebben afgeleverd, en dus impliceren dat dit na aflevering gebeurd is. Fijn begin...

Werd een beetje een welles nietes verhaal en heb toen geopperd dat ik een onafhankelijk iemand er naar wil laten kijken. Daar gingen de dealer mee akkoord.
Ben toen naar een lokale velgen en uitlijnspecialist gegaan en heb de schade laten zien.
Zijn indruk: Moet voor de montage van de band gebeurd zijn.
Daarnaast heb ik de audi klantenservice aangeschreven en een klacht ingediend en om bemiddeling gevraagd. Er staat in de garantie voorwaarden een stukje over bemiddeling door een onafhankelijke partij indien we er samen niet uitkomen.
Ik heb hiernaar verwezen en gevraagd deze procedure te starten.

Na een mail wisseling en een aantal telefoontjes omdat ze blijkbaar niet snapten wat ik wil. (want lezen is heel moeilijk) hadden ze contact gezocht met de dealer.
Hierna belt de medewerkster van de klantenservice mij terug en zegt doodleuk: Omdat u schade heeft gereden kunnen wij u niet helpen.
Nog proberen uit te leggen dat dat nu net het twistpunt is en dat ik daarom bemiddeling zocht.
Maar ze bleef volharden ik had schade gereden en ik moest maar met de dealer contact opnemen.

Jullie begrijpen ik ontplofte.... Je probeert keurig volgens de regels tot een oplossing te komen en vervolgens wordt je gewoon afgescheept en je klacht niet eens in behandeling genomen.
De uitkomst van een onafhankelijk expertise zou ik ook zonder meer geaccepteerd hebben.

Ik ga me nu beraden op juridische stappen en overweeg zelfs de Q4 maar in de verkoop te zetten.
Ondanks dat ik het een hele prettig rijdende auto vind is mijn lol er nu wel vanaf.
Ook mede door de lange levertijd van 9 maanden ipv de toen beloofde max 4.

Hebben jullie nog zinvolle tips ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

deboss65 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:07:
Het eerste conflict met de dealer en audi klantenservice is een feit.....

De aflevering van de Q4 is nu precies een maand geleden.
In de dagen daarna ga je met je auto aan de gang als zijnde rijden, bekijken wassen etc..
Toen viel me al meteen op dat bij de linker stoel neiging verstellingshendel de veerwerking van de hendel er niet is en bij de rechterstoel wel. verder was er qua afwerking van die stoel nog wat aan te merken.
Verder vind ik het stuur niet helemaal 100% recht staan.
Ok vervelend allemaal maar geen showstopper. Dit gemeld aan de dealer en kon pas 12 juli !!! terecht om e.e.a. op te lossen. Afspraak staat.

Een 2 tal weken later viel me opeens bij de rechter voorvelg een bolling in de velgrand op.
Die had ik daarvoor niet waargenomen en je moet goed kijken om hem te zien.
Ik kon me absoluut niet herinneren een stoeprand of iets anders hards te hebben geraakt.
Aan het schade beeld was niets te zien behalve een ruwere rand precies op de velgrand.

[Afbeelding]

Als ik een stoeprand geraakt zou hebben zou dit m.i. er heel anders hebben uitgezien en moet er aan de band iets te zien zijn.
Dit zag ik niet en gezien de richting van de impact kan dit volgens mij alleen gebeurd zijn toen de band nog niet om de velg zat, wat dus impliceert dat dit voor aflevering gebeurd moet zijn.
Dit gemeld aan de dealer en langs geweest om er te naar te laten kijken.
Al snel was de conclusie dat ze dat zo niet hebben afgeleverd, en dus impliceren dat dit na aflevering gebeurd is. Fijn begin...

Werd een beetje een welles nietes verhaal en heb toen geopperd dat ik een onafhankelijk iemand er naar wil laten kijken. Daar gingen de dealer mee akkoord.
Ben toen naar een lokale velgen en uitlijnspecialist gegaan en heb de schade laten zien.
Zijn indruk: Moet voor de montage van de band gebeurd zijn.
Daarnaast heb ik de audi klantenservice aangeschreven en een klacht ingediend en om bemiddeling gevraagd. Er staat in de garantie voorwaarden een stukje over bemiddeling door een onafhankelijke partij indien we er samen niet uitkomen.
Ik heb hiernaar verwezen en gevraagd deze procedure te starten.

Na een mail wisseling en een aantal telefoontjes omdat ze blijkbaar niet snapten wat ik wil. (want lezen is heel moeilijk) hadden ze contact gezocht met de dealer.
Hierna belt de medewerkster van de klantenservice mij terug en zegt doodleuk: Omdat u schade heeft gereden kunnen wij u niet helpen.
Nog proberen uit te leggen dat dat nu net het twistpunt is en dat ik daarom bemiddeling zocht.
Maar ze bleef volharden ik had schade gereden en ik moest maar met de dealer contact opnemen.

Jullie begrijpen ik ontplofte.... Je probeert keurig volgens de regels tot een oplossing te komen en vervolgens wordt je gewoon afgescheept en je klacht niet eens in behandeling genomen.
De uitkomst van een onafhankelijk expertise zou ik ook zonder meer geaccepteerd hebben.

Ik ga me nu beraden op juridische stappen en overweeg zelfs de Q4 maar in de verkoop te zetten.
Ondanks dat ik het een hele prettig rijdende auto vind is mijn lol er nu wel vanaf.
Ook mede door de lange levertijd van 9 maanden ipv de toen beloofde max 4.

Hebben jullie nog zinvolle tips ?
Mwah, om voor dit soort futaliteiten je auto gelijk te koop gaan zetten vind ik wel ietwat ver gaan.

Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs maar de wereld vergaat ook weer niet.

Ik zou het allemaal even laten bezinken, morgen kijk je er vast anders tegen aan.
Just mijn twee centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
MLLL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Mwah, om voor dit soort futaliteiten je auto gelijk te koop gaan zetten vind ik wel ietwat ver gaan.

Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs maar de wereld vergaat ook weer niet.

Ik zou het allemaal even laten bezinken, morgen kijk je er vast anders tegen aan.
Just mijn twee centen.
De dealer wil mij €1000,- voor een nieuwe velg berekenen. dat noem ik geen futiliteit.
En die bezinkmomentjes heb ik al een paar keer gehad.

Ik heb geen Q4 gekocht omdat ie nou zo lekker goedkoop, supersnel is, een hele lange garantietermijn heeft en voortreffelijk afgewerkt is.
Het was het design wat me aansprak met daarbij een voor mij een acceptabele mix van eigenschappen. Daarbij heb ik op de boven genoemde punten concessies gedaan.
De concurrentie doet het op die punten beter voor minder geld. Alleen de looks daarvan spraken me gewoon niet aan. Ik rij dat ding privé en heeft me een bom duiten gekost.

Als ik dan qua dealer en service ook nog concessies moet doen is voor mij de maat vol.
zolang ik die auto rij heb ik nog met die dealers te maken. Ik heb in het verre verleden ook al eens in de clinch met pon gelegen. Ik kan best over dingen in het verleden heen stappen want fouten maken is menselijk. Maar nu is de maat echt vol en ben ik bereid er met gestrekt been in te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
deboss65 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:03:
[...]

De dealer wil mij €1000,- voor een nieuwe velg berekenen. dat noem ik geen futiliteit.
En die bezinkmomentjes heb ik al een paar keer gehad.

Ik heb geen Q4 gekocht omdat ie nou zo lekker goedkoop, supersnel is, een hele lange garantietermijn heeft en voortreffelijk afgewerkt is.
Het was het design wat me aansprak met daarbij een voor mij een acceptabele mix van eigenschappen. Daarbij heb ik op de boven genoemde punten concessies gedaan.
De concurrentie doet het op die punten beter voor minder geld. Alleen de looks daarvan spraken me gewoon niet aan. Ik rij dat ding privé en heeft me een bom duiten gekost.

Als ik dan qua dealer en service ook nog concessies moet doen is voor mij de maat vol.
zolang ik die auto rij heb ik nog met die dealers te maken. Ik heb in het verre verleden ook al eens in de clinch met pon gelegen. Ik kan best over dingen in het verleden heen stappen want fouten maken is menselijk. Maar nu is de maat echt vol en ben ik bereid er met gestrekt been in te gaan.
Als je toch die kant op will; waarom niet dreigen met juridische stappen. Je kan ze tevens nog het rapport toesturen waar jouw expert in aangeeft dat de schade inderdaad voor montage gebeurd moet zijn. Wellicht dat men dan in beweging komt. Audi zal de dealer niet beschermen. De dealer is on his own wat dit betreft. Dus je hoeft ook niet bang te zijn voor een bus advocaten.

Overigens vind ik dit soort praktijken begrijpelijk richting leaserijders. Maar tegen klanten die de auto privé kopen? En zij dus gewoon dikke marge draaien.. Dan sla je de plank wat mij betreft mis richting je klanten. Bied in ieder geval opties aan als dealer..

Bovenstaande even los van de schade, hoe het komt, wie zn schuld het is, etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Ik snap je ergernis en houding helemaal hoor.
Ook ik heb deze auto privé gekocht en dan is het gewoon inderdaad een enorme smak geld.

Wat kan bij Pon is dat ze hoofdzakelijk dealer van een grote berg leasemaatschappijen zijn.
En dat de particuliere koper een beetje op dezelfde hoop terecht komt
Niet om lullig te doen, maar als je de auto toch niet zelf hoeft te betalen en schade ook niet, kijk je toch anders tegen dit soort kosten aan.

Het zou Audi sieren als ze wat minder rancuneus en beschuldigend zouden zijn.
Zo’n goeie sier maken ze niet met de gebrekkige update van de Q4.

Ik heb persoonlijk geen problemen met Pon. Ik woon in Amersfoort en schurk dus een beetje tegen de importeur aan.
Dat maakt mij geen woordvoerder van Pon hoor. Ik snap de problemen, maar mijn contact met Pon is dus goed.

[ Voor 6% gewijzigd door dolfg op 13-06-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dank voor jullie reacties.

Even ter aanvulling: Ik wil niet tegen elke prijs mijn gelijk halen. Als er een onafhankelijk expert gedegen naar gekeken heeft zal ik die uitslag respecteren en als ik ongelijk heb mijn verlies nemen.

Ik heb zelfs de dealer geschreven dat als ik €200,- voor een nieuwe velg zou moeten neertellen dit zou overwegen, puur om niet dit hele circus op te moeten starten en om van het gezeur af te zijn.
Daarbij heb ik wel gezegd dat dit geen "schuldbekentenis" is.

En ik heb in een mail aan de klantenservice en dealer al aangegeven dat ik juridische stappen overweeg.
Daar ga ik morgen mee aan de slag.

[ Voor 14% gewijzigd door deboss65 op 14-06-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
deboss65 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:23:
Dank voor jullie reacties.

Even ter aanvulling: Ik wil niet tegen elke prijs mijn gelijk halen. Als er een onafhankelijk expert gedegen naar gekeken heeft zal ik die uitslag respecteren en mijn verlies nemen.

Ik heb zelfs de dealer geschreven dat als ik €200,- voor een nieuwe velg zou moeten neertellen dit zou overwegen, puur om niet dit hele circus op te moeten starten en om van het gezeur af te zijn.
Daarbij heb ik wel gezegd dat dit geen "schuldbekentenis" is.

En ik heb in een mail aan de klantenservice en dealer al aangegeven dat ik juridische stappen overweeg.
Daar ga ik morgen mee aan de slag.
Even heel simpel: ligt de bewijslast volgens het consumentenrecht niet gewoon bij de dealer momenteel? Laat ze maar bewijzen dat het defect er niet zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
the-hyrax schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:50:
[...]

Even heel simpel: ligt de bewijslast volgens het consumentenrecht niet gewoon bij de dealer momenteel? Laat ze maar bewijzen dat het defect er niet zat.
Ik heb zojuist even wat juridisch advies ingewonnen en het lijkt erop dat het is zoals je zegt:
De dealer moet bewijzen dat de schade er niet zat op het moment van afleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
deboss65 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Ik heb zojuist even wat juridisch advies ingewonnen en het lijkt erop dat het is zoals je zegt:
De dealer moet bewijzen dat de schade er niet zat op het moment van afleveren.
Ik ben het helemaal met je eens. Niks ergers als je weet dat je er niks aan hebt kunnen doen en een dealer die de figuurlijke deur dichtgooit. Dat is uiteraard geen futiliteit.

Ik wens je succes, en zou er voor gaan, dat heet gerechtigheid toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Na 19.500 km rijden hang ik voor de eerste keer aan een snellaadpaal van Fastned in Nederland.

Na een uur rijden en een batterijniveau van 42% haal ik 68 kW laadsnelheid. Is dat te laag?

Bij 52% is de laadsnelheid nog 65 kW.

Wel spijtig dat hier slechts 3G is en geen wifi. Fotootje uploaden duurt te lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Bij de volgende afrit heb ik 5G. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FixyZjz_0q3ezP2ZlA4sVimwGXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AwqFw8mYBgkZrNMbDu4am0x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQHUvqjVvuZvfEBJ36_vEssAa5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdeL5jn4GZoPB3hj3uFDUQVq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
janbus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:13:
Na 19.500 km rijden hang ik voor de eerste keer aan een snellaadpaal van Fastned in Nederland.

Na een uur rijden en een batterijniveau van 42% haal ik 68 kW laadsnelheid. Is dat te laag?

Bij 52% is de laadsnelheid nog 65 kW.

Wel spijtig dat hier slechts 3G is en geen wifi. Fotootje uploaden duurt te lang. :)
Dat is idd wat laag. je zou dan nog 100kW moeten kunnen halen.
Echter als je start met laden met een vollere accu haalt hij die piek niet.

Maar veel mederijders hebben volgens mij wel een aantal keren meegemaakt dat het allemaal wat minder is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 07:58
Met 42% accu kan je beter doorrijden, snelladen gaat het snelst als je onder de 20% aansluit.

Deze laadsnelheid komt overeen met wat ik ook een keer had bij gelijkwaarde start soc.

[ Voor 32% gewijzigd door Msts op 14-06-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
vandaag auto opgehaald bij dealer .
Kreeg de app niet goed werkend maar hij vertelde dat ik gewoon geduld moest hebben .

Ik zie nu nog steeds onderstaande terwijl hij buiten staat te laden.
Kan ik hem gewoon laten staan tot ie vol is of gewoon heel de nacht onder de lader laten?
En moet ik morgen dealer bellen om app te laten herstellen of komt het wel goed 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTOmU_Yz2Cx8gvSuww2sKt946Xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8rrPInzZKUGK5ddZ6N39qAr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
kdoornbo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:45:
Kreeg de app niet goed werkend maar hij vertelde dat ik gewoon geduld moest hebben .

Kan ik hem gewoon laten staan tot ie vol is of gewoon heel de nacht onder de lader laten?
En moet ik morgen dealer bellen om app te laten herstellen of komt het wel goed 8)7

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! En welkom in de wondere wereld van de Audi app :) brand het lampje groen bij de oplaadpoort aan de auto? Gewoon lekker laten staan en morgen weer rijden. App kan het morgen weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07-2022
kdoornbo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:45:

[Afbeelding]
Ik heb de auto morgen twee weken en dit nog altijd vanaf leveren. Dagje wachten gaat echt niet helpen. Als iemand weet wat de oplossing hoor ik het graag. Ik kan nog niet aan huis laden en kan dus met geen mogelijkheid zien of laden goed gaat cq klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Bij mij werkte hij spontaan na een week of 2/3
Niks aan te doen vrees ik. Dealers weten van toeten noch blazen.

Net trouwens Audi etron reclame op tv met ook de Q4. Nu bestellen en in de zomer rijden!
… zomer 2024 bedoelen ze vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjb
sbin schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:35:
Bij mij werkte hij spontaan na een week of 2/3
Niks aan te doen vrees ik. Dealers weten van toeten noch blazen.

Net trouwens Audi etron reclame op tv met ook de Q4. Nu bestellen en in de zomer rijden!
… zomer 2024 bedoelen ze vast
Laten we het hopen. Had jij in die tijd dat de app niet werkte dan ook dat de auto niet online is? Ofwel geen satelliet kaarten, geen verkeer, geen weer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Laatst online: 01-09 09:46
Ik heb hetzelfde. 2 weken geleden opgehaald. Geen communicatie met de auto, geen online diensten. Wel andere leuke features zoals ‘s ochtends alle ramen open, tijdens het rijden ineens een lege accu die 10 seconden later weer vol is, spontaan aan en uit gaande alarmlampjes, een niet meer werkende achteruit camera, etc. Ach, verder rijdt hij wel lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjb
TheWallet schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:57:
Ik heb hetzelfde. 2 weken geleden opgehaald. Geen communicatie met de auto, geen online diensten. Wel andere leuke features zoals ‘s ochtends alle ramen open, tijdens het rijden ineens een lege accu die 10 seconden later weer vol is, spontaan aan en uit gaande alarmlampjes, een niet meer werkende achteruit camera, etc. Ach, verder rijdt hij wel lekker :-)
Hmm dat sucks nog meer. Op het online na en de app is er niets aan de hand met mijn auto. Kan dus nog vervelender. Begreep van de dealer dat de problematiek vooral voortkomt uit het feit dat het eigenlijk geen Audi is, maar een vw. En dat grote problemen geeft om Audi mmi hierop aan te sluiten. Maar goed, we wachten af. Auto zelf is wel fijn idd.

Ik kreeg trouwens wel bericht van Audi (waar ik het probleem gemeld heb) dat ze overlegd hebben met Audi ag en dat het advies is dat de dealer een Terminal 30 reset uitvoert. Geen idee wat het is en ik verwacht er ook weinig van maar zal morgen eens bellen met de dealer.

[ Voor 14% gewijzigd door mmjb op 14-06-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
mmjb schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Laten we het hopen. Had jij in die tijd dat de app niet werkte dan ook dat de auto niet online is? Ofwel geen satelliet kaarten, geen verkeer, geen weer, etc.
Ja idd had ik ook. Je kan eens een factory reset van je mmi proberen (aan uit knop op rondje iets van 30 sec inhouden), maar bij mij loste het zich spontaan op na paar weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 12:53
... berg af en cafe in zicht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Vandaag de Q4 achtergelaten bij de dealer. Hij gaat op reis naar PON. En komt hopelijk weer als nieuw terug. Dat hoop ik echt van ganze harte. Want opnieuw iets anders leasen is niet iets waar ik zin in heb.

Een tijdelijke auto heb ik via de lease maatschappij geregeld. Bijzonder wel. Ik vroeg om iets als een Octavia automaat. Staat er een A6 50 quattro diesel nu op de oprit. Welja... haha

Dus dan ga je vergelijken. Ja ok, hij gaat als de brandweer. Maar kijkend naar de toeters en bellen, die zijn praktisch hetzelfde als mijn Q4.
De Q4 is wel veel sneller en fijner in response, jeetje wat een verschil. Qua comfort doet de Q4 niet echt onder. Q4 fijne auto, al gezegd?;)

Hopelijk heb ik deze dan toch nog ff voor de vakantie, heb ik het laad "probleem" iig opgelost. Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonny
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:25
Foutje. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Fonny op 16-06-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Simon.Q4 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:36:
Ik heb een vraag aan Q4 eigenaars: is aan de pasagierzetel mooi afgewerkt?
Of zoals mij open?
Dank u[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij zijn beide kanten zoals de bovenste foto. Volgens zit die afwerking dan bij een elektrisch verstelbare stoel. Bij mij zijn beide kanten elektrisch verstelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Laatst online: 16:34
-Wing- schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Bij mij zijn beide kanten zoals de bovenste foto. Volgens zit die afwerking dan bij een elektrisch verstelbare stoel. Bij mij zijn beide kanten elektrisch verstelbaar.
Hier ook beide kanten afgewerkt (en beide inderdaad elektrisch). Heb er van de week bewust even op gelet. Evengoed is het een 'opvallende keuze' van Audi, mocht het inderdaad by design zo zijn op handmatig instelbare stoelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik had vorige week dinsdag mijn aflevering.. gelijk bij aflevering paar storingsmeldingen. Dealer zei dat gaat wel over, maar op de parkeerplaats nog een paar keer diezelfde melding gehad. Gelijk terug en nu al 1.5 week aan het wachten. Dealer heeft geen idee wat er mis is, importeur ook niet en importeur vraagt weer aan audi wat er moet gebeuren.. Wel een behoorlijke domper zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
llluminaughty schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:59:
Ik had vorige week dinsdag mijn aflevering.. gelijk bij aflevering paar storingsmeldingen. Dealer zei dat gaat wel over, maar op de parkeerplaats nog een paar keer diezelfde melding gehad. Gelijk terug en nu al 1.5 week aan het wachten. Dealer heeft geen idee wat er mis is, importeur ook niet en importeur vraagt weer aan audi wat er moet gebeuren.. Wel een behoorlijke domper zeg.
Zo jammer om dit te lezen. Wat frustrerend als dit de aflevering is van je nieuwe auto!
Is dit meteen een teken dat de software in de nieuw geleverde modellen ook nog steeds brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Afgelopen dagen lijkt de airco niet echt 'koud' te worden. Zelfs als ik hem op 'LO' zet komt er relatief warme lucht uit (het is wel koel, maar verre van koud). Hebben meer mensen hier last van of is het logisch dat na iets meer dan 10.000 kilometer dat aangevuld dient te worden?

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 10-08 19:09
MV999 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:48:
Afgelopen dagen lijkt de airco niet echt 'koud' te worden. Zelfs als ik hem op 'LO' zet komt er relatief warme lucht uit (het is wel koel, maar verre van koud). Hebben meer mensen hier last van of is het logisch dat na iets meer dan 10.000 kilometer dat aangevuld dient te worden?
Zo snel mogelijk een afspraak bij je Audi dealer maken, want als in de LO stand de lucht niet echt koud is (graad of zes) werkt het systeem niet goed. Waarschijnlijk een lek of nooit goed op druk gebracht. Systeem mag sowieso geen druk verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
Ik ben gisteren bij de dealer geweest voor hetzelfde probleem. Bij mij was de airco niet leeg maar was de functie vanaf fabriek uit niet geactiveerd, aldus de dealer. Werkt nu zoals het hoort.
Ik zou een afspraak maken met de dealer om dit na te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Ga ik direct doen, dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Uit nieuwsgierigheid: Is je Q4 voorzien van een warmtepomp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Ik had precies hetzelfde maar ontdekte dat pas na een dikke maand omdat het nog koud weer was bij aflevering. Dat bleek een slecht afgevuld systeem te zijn geweest. Ze hebben bijgevuld en tegelijk kleurstof toegevoegd zodat ze ook dadelijk zouden weten waar het lekt als het probleem zou terug komen. Uiteindelijk is alles in orde nu. Het zal dus wel geen lek zijn geweest. Naar verluidt is de kwaliteitscontrole ex fabriek niet wat het moet zijn. Komt vaker voor zeiden ze bij de dealer.
Ik vond het wel vreemd dat er geen enkel controlelampje brandde.
Ps: als je zoekt in dit forum vind je meer over dit item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
deboss65 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Omdat hij warmte de cabine in pompt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
deboss65 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dank, dan weet ik dat ik dit probleem in de gaten moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Kan gelukkig vanmiddag om 14:00 terecht voor de eerste inspectie. Hopelijk is het makkelijk te verhelpen en zit ik niet over 2 weken op vakantie zonder airco..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
sbin schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Omdat hij warmte de cabine in pompt? :+
Wijsneus... :+

Nee, omdat de systemen met en zonder warmtepomp totaal anders zijn.
Zonder warmtepomp zijn het "klassieke" airco systemen met het gangbare R1234yf koelmiddel.
Met warmtepomp is het een CO2 hoge druk systeem.

Ik wil gevoel krijgen hoe storingsgevoelig deze zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door deboss65 op 17-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
MV999 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:03:
Kan gelukkig vanmiddag om 14:00 terecht voor de eerste inspectie. Hopelijk is het makkelijk te verhelpen en zit ik niet over 2 weken op vakantie zonder airco..
Hoop ik ook. ben benieuwd,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
deboss65 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Dank, dan weet ik dat ik dit probleem in de gaten moet houden...
Ik heb die warmtepomp niet en heb desondanks datzelfde probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 18-09 10:13
Iemand hetzelfde probleem?:

Wanneer ik het panorama dak open doe gaat het zonnescherm mee. Wanneer het dak open is, wil ik het zonnescherm dicht hebben.
Dat gaat dus niet, hij gaat dicht tot aan waar het dak open staat.

Eerder in mijn Q5 kon het dak open en het scherm helemaal dicht zodat er geen zon op je knar scheen.

Andere ook ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 17-09 20:33
Donjeffa schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:37:
Iemand hetzelfde probleem?:

Wanneer ik het panorama dak open doe gaat het zonnescherm mee. Wanneer het dak open is, wil ik het zonnescherm dicht

Andere ook ervaring hiermee?
Bij mij gaat er helemaal niks open… bij mij begon de Q4 ellende met de annulering van het panorama dak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 10-08 19:09
MV999 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:03:
Is het al verholpen/bekend wat het was?
Pagina: 1 ... 92 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.