Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 91 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
deboss65 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Komt van Aliexpress... Logisch dat ie goedkoper is.
Dat zal best maar werkt naar behoren. Zo ingewikkeld is de techniek in een laadkabel nou ook weer niet 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:24
Dat de techniek niet ingewikkeld is zegt helaas niets. Dat het in basis naar behoren werkt geloof ik wel maar mijn beroepsmatige ervaring met de elektrische veiligheid van onbekende chinese producten is nu niet bepaald positief.

We hebben het er wel over dat je de auto direct zonder galvanische scheiding aan het net koppelt.
Gaat er iets mis dan zal een goede granny die aan de Europese veiligheidseisen voldoet direct afschakelen.
Bij heel veel van die dingen van verre oorsprong zitten die veiligheden er onvoldoende of niet in.

Zie ook volgende video van nextmove:
YouTube: Stromschlag am E-Auto - die verdeckte Gefahr!

Ik weet dat de originele van Audi duur is maar hij is wel op en top veilig,
En dat heeft nu eenmaal zijn prijs.

Ik wil geen hetze tegen allerlei goedkope chinese producten voeren maar ik kom in mijn vakgebied heel veel chinees spul tegen die er van buiten wel aardig uit zien en hun ding doen maar onderhuids qua veiligheid tenenkrommend slecht of zelfs pertinent onveilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 09:45
Jammer. Krijg de noodoproep meldig nu al 3 dagen. Hij gaat niet meer weg. Verwachting is dat ze een hele dag nodig hebben om de melding op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aV74br_XNhpZfWXI9ZgUbVVPKd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Om90Vi6ZaMMkET8hKhv6TJfX.png?f=fotoalbum_large

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
party42 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:17:
Jammer. Krijg de noodoproep meldig nu al 3 dagen. Hij gaat niet meer weg. Verwachting is dat ze een hele dag nodig hebben om de melding op te lossen.

[Afbeelding]
Heeft de auto ook geen dataverbinding meer (voor Google-zoeken, weerbericht, app-communicatie e.d.)? Of dat nog wel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
MetaalMan schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Heeft de auto ook geen dataverbinding meer (voor Google-zoeken, weerbericht, app-communicatie e.d.)? Of dat nog wel?
Ja de rest werkt nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:45
Gerardvhgn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Laden op timer is mogelijk via de app Stekker, werkt prefect. Laadt ook ‘slim’, rekening houdend met energievoorraad etc. Maar je kan het ook plannen om bv in de nacht te laden, mocht je hoog/laag tarief hebben (en evt laadvergoeding van werk tegen hoog tarief hebben).
Uitgesteld laden met die Stekker app lijkt niet meer te lukken bij mij. 2 dagen achter elkaar zonder succes. De auto blijft gewoon door laden van zodra ik hem insteek. Ongeacht wat ik doe met de app. En het heeft nochtans gewerkt. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07-2022
Goedemorgen, sinds woensdag ook mijn Q4 in ontvangst mogen nemen. Eerste electrische auto en ervaring op 1 ding na erg positief. Het gaat om de 40 Launch Adv Plus. Hierin ook 3 jaar connect services. Maar ik heb het idee dat de auto helemaal geen contact heeft met internet. Ik heb geen online diensten (weerbericht, satelliet view in navigatie -> staat wel aan in de kaart settings, google, etc) en ook de app heeft geen voertuig data (geen battery status, geen climate control wijzigingen kunnen doen). In de app sta ik als hoofdberijder, maar bij gebruikers in MMI staat dat er nog geen hoofd gebruiker is.

Ik heb gisteren de MMI naar factory defaults reset, maar dat helpt niets. Ik heb de dealer een mail gestuurd, maar hier enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 12:56
Update voor het tril probleem in mijn auto. Hoewel ik geen reacties verder heb gehad toch maar even posten voor het nageslacht ;) Je weet maar nooit wat de toekomst brengt voor eenieder.

De auto is uitgebreid onderzocht, en ze hebben uiteindelijk de aandrijfas vervangen. Na de eerste kilometers bleek het probleem zich niet meer op dezelfde manier te manifesteren. Echter na 500km:
  • De auto rijdt onrustig, teveel algemeen getril.
  • Ik hoor nog steeds een diepe brom, die een beetje op je oren slaat. Vervelend en oncomfortabel geluid.
  • De auto, wel ja, begint weet te trillen bij optrekken vanaf ongeveer 80km.
  • Tussen 105 en 115kmh is het een trilplaat, dat resulteert in het voelbaar trillen in je voeten, handen en je stoel.
Volgende week woensdag ga ik weer testrijden met Audi. Ik ben bang voor het eindresultaat...

ps: Ik hoor ook een soort zingend geluid zeg maar vanaf 80kmh. Kan het moeilijk plaatsen. Dit had ik al, maar wellicht heeft het ermee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
De MMI heeft al 3 dagen last van het feit dat de googlemaps verdwijnen, alsof hij ze niet kan laden.Komt even terug en is dan weer geheel foetsie.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Ja ook bij mij is googlemaps sinds drie dagen verdwenen en voor de tweede keer deze maand zijn weer alle " favorieten" (Navigatie bestemmingen etc) gewist. Ook alle storingen hier beschreven krijg ik te pas en onpas. Ik ben er aan " gewend" geraakt inmiddels (zet de auto een keer uit, ligt mijn kont vd stoel en start de zaak weer op..werkt soms en anders vaak de volgende dag. (mijn vrouw echter gaat daar minder pragmatisch mee om en wordt een tikkie onrustig vd storingsmeldingen. )Eerlijk gezegd is Audi als premium merk bij mij wel klaar, wederom de Audi Klantenservice (is de naam niet waardig) en de dealer gebeld. De zo gewenste en noodzakelijke software update komt mogelijk(!) in het najaar... Mijn conclusie: Eerste en laatste Audi. en dan heb ik nog makkelijk praten omdat dit een leaseauto betreft vanuit mijn werkgever maar als ik dit bedrag (65K) had uitgegeven aan deze auto.. oei wat was ik dan ' teleurgesteld' nu ook trouwens. Auto is mooi om te zien, na 14000km moet ik zeggen dat hij fijn rijd..actieradius (40) is te doen als je thuis kan laden maar daar stopt het dan ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansvdGiessen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02 10:52
Zelfde bij mij: zomaar geen satellietkaart, geen favorieten. MMI reset heeft niet geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Is waarsch. weer een probleem met hun servers.
Bij mij werkt idd ook Google maps niet goed (vage sat. kaarten) en online verkeer ook niet (daardoor gisteren onverwacht een uur in de file naar Den Haag gestaan fml.)
Kreeg gisterenavond wel een melding dat de online services waren bijgewerkt, dus wellicht doet hij het weer nu. Vandaag niet meer gereden in de auto.

Mooie is, als ik zo'n api/service oplever bij een klant met zo veel issues, dan kan ik binnen no time op het matje komen. Audi kan er gewoon een jaar mee wegkomen zonder enige consequenties, terwijl ze - naar ik aanneem - *iets* meer resources tot hun beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
sbin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:39:
Bij mij werkt idd ook Google maps niet goed (vage sat. kaarten) en online verkeer ook niet (daardoor gisteren onverwacht een uur in de file naar Den Haag gestaan fml.)
Kreeg gisterenavond wel een melding dat de online services waren bijgewerkt, dus wellicht doet hij het weer nu. Vandaag niet meer gereden in de auto.

Mooie is, als ik zo'n api/service oplever bij een klant met zo veel issues, dan kan ik binnen no time op het matje komen. Audi kan er gewoon een jaar mee wegkomen zonder enige consequenties, terwijl ze - naar ik aanneem - *iets* meer resources tot hun beschikking hebben.
Zolang wij niet klagen bij de dealers en constant terug gaan met deze punten zal Audi er echt niet harder om gaan rennen. Wij moeten blij zijn dat we een auto van Audi mogen rijden is hun motto.

[ Voor 14% gewijzigd door Nismod op 03-06-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Avigoorn schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:38:
Update voor het tril probleem in mijn auto. Hoewel ik geen reacties verder heb gehad toch maar even posten voor het nageslacht ;) Je weet maar nooit wat de toekomst brengt voor eenieder.

De auto is uitgebreid onderzocht, en ze hebben uiteindelijk de aandrijfas vervangen. Na de eerste kilometers bleek het probleem zich niet meer op dezelfde manier te manifesteren. Echter na 500km:
  • De auto rijdt onrustig, teveel algemeen getril.
  • Ik hoor nog steeds een diepe brom, die een beetje op je oren slaat. Vervelend en oncomfortabel geluid.
  • De auto, wel ja, begint weet te trillen bij optrekken vanaf ongeveer 80km.
  • Tussen 105 en 115kmh is het een trilplaat, dat resulteert in het voelbaar trillen in je voeten, handen en je stoel.
Volgende week woensdag ga ik weer testrijden met Audi. Ik ben bang voor het eindresultaat...

ps: Ik hoor ook een soort zingend geluid zeg maar vanaf 80kmh. Kan het moeilijk plaatsen. Dit had ik al, maar wellicht heeft het ermee te maken.
Klinkt vrij zuur en helemaal omdat het probleem niet bij anderen voor lijkt te komen. Ik heb hier persoonlijk geen last van.. Sterkte en ben benieuwd naar het eindresultaat!

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-07 10:06
Babavers schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:43:
[...]

Uitgesteld laden met die Stekker app lijkt niet meer te lukken bij mij. 2 dagen achter elkaar zonder succes. De auto blijft gewoon door laden van zodra ik hem insteek. Ongeacht wat ik doe met de app. En het heeft nochtans gewerkt. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Hmm lastig… gisteren hier nog succesvol. Dit waren mijn stappen:
- auto koppelen aan lader, en rifd tag bij lader.
- auto begint direct te laden
- stekker app openen, aanpassen en opslaan.
- settings app worden overgenomen in auto
- na korte tijd (afhankelijk natuurlijk wat je instelt) stopt direct laden
- in ochtend opgeladen auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Gerardvhgn schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Hmm lastig… gisteren hier nog succesvol. Dit waren mijn stappen:
- auto koppelen aan lader, en rifd tag bij lader.
- auto begint direct te laden
- stekker app openen, aanpassen en opslaan.
- settings app worden overgenomen in auto
- na korte tijd (afhankelijk natuurlijk wat je instelt) stopt direct laden
- in ochtend opgeladen auto…
Inderdaad, zo deed ik het ook. En je merkt dan dat Stekker via de MyAudi app instructies doorstuurt naar de auto. Als je MyAudi onmiddellijk opent dan zie je dat gebeuren. En dat zag ik de laatste dagen dus niet meer gebeuren. Ik heb de apps beide weg gedaan, opnieuw geïnstalleerd en opnieuw geconfigureerd. Hielp allemaal niet. Vreemd... Geen ramp, maar toch jammer dat ik het niet meer werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 22:19
sbin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:39:

Hier ook reset favorieten 2x afgelopen week. Kaarten ruk, geen verkeersinfo, hele systeem komt nu brak over.
Ik ga morgen naar Audi. Dit kan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-06 11:28
Paar (heel) random impressies na 7000 km in een Polestar 2 en nu 300 km in mijn definitieve Q4 40:

- Q4 veel zwaarder en trager dan Polestar 2 (dit viel me echt op);
- geluid Sonos zeer goed voor mij;
- Q4 40 : na 220 km autostrade aan 125 kmh nog steeds 50% batterij - ben ik wel tevreden van (de Polestar 2 had een kleine batterij);
- de bediening van de Q4 is veel minder intuitief dan de Polestar 2 (bv de cruise control);
- allebei heel still wagens;
- integratie google maps in Polestar 2 was werkelijk top;
- knopjes aan stuur Q4 vind ik nog meevallen - alleen had ik graag ergens een draaiknop voor geluid gehad;
- niet meteen duidelijk hoe ik een lange tocht moet plannen in Q4 - had wel wat intuitiever mogen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door jwpi op 03-06-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Navi mist dus nu 700 kilometer file. Niet te doen dit. Dan maar CarPlay, maar dan mis ik alle Navi in de heads up display. Daar had ik het niet voor gekocht. Hier ook alle licenties ineens geldig tot november 2024. Gevolg: niets doet het meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:59
Premium ervaring met de Audi in-mobiliteitsgarantie:
Geen reserve wiel, geen reparatiesetje, maar wel in-mobiliteitsgarantie! Dus ik maak me geen zorgen...
Gisteren lekke band gereden op A1, na een 'boem' binnen 2-3 seconden melding op scherm en auto begon te trillen en zo band helemaal leeg. Gelukkig 300m verderop tankstation, dus daar de leasemaatschappij gebeld, die mij erg blij maakten toen ze zeiden dat omdat ik een Audi had ze me door gingen verbinden met Audi voor mijn premium ervaring natuurlijk. De teleurstellende reactie was dat ze de ANWB in gingen seinen. Gelukkig was die er 20 minuten later. De band kon niet goed gerepareerd worden, dus moest de auto door de berger naar hun locatie gebracht worden. Dus sta je daar om 19h op een Amsterdams industrieterrein, 160km van huis en Audi zegt dat je maar je eigen vervangende vervoer moet regelen. Premium vind ik wat anders.
Maar ach, toen ik in de vervangende nieuwe Hyundai Tucson reed miste ik mn Q4 wel heel erg. Die portieren dichtdoen is alsof je 2 lege blikjes op elkaar slaat. Brrrr.
Heb mn gefixte Q4 vanmiddag opgehaald en erg genoten van de hele terugrit, zelfs in de file een mooie glimlach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
marcelmg2 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:44:
Premium ervaring met de Audi in-mobiliteitsgarantie:
Geen reserve wiel, geen reparatiesetje, maar wel in-mobiliteitsgarantie! Dus ik maak me geen zorgen...
Gisteren lekke band gereden op A1, na een 'boem' binnen 2-3 seconden melding op scherm en auto begon te trillen en zo band helemaal leeg. Gelukkig 300m verderop tankstation, dus daar de leasemaatschappij gebeld, die mij erg blij maakten toen ze zeiden dat omdat ik een Audi had ze me door gingen verbinden met Audi voor mijn premium ervaring natuurlijk. De teleurstellende reactie was dat ze de ANWB in gingen seinen. Gelukkig was die er 20 minuten later. De band kon niet goed gerepareerd worden, dus moest de auto door de berger naar hun locatie gebracht worden. Dus sta je daar om 19h op een Amsterdams industrieterrein, 160km van huis en Audi zegt dat je maar je eigen vervangende vervoer moet regelen. Premium vind ik wat anders.
Maar ach, toen ik in de vervangende nieuwe Hyundai Tucson reed miste ik mn Q4 wel heel erg. Die portieren dichtdoen is alsof je 2 lege blikjes op elkaar slaat. Brrrr.
Heb mn gefixte Q4 vanmiddag opgehaald en erg genoten van de hele terugrit, zelfs in de file een mooie glimlach!
Klein feitje, Audi service is de ANWB ;-). En zo geldt dat voor vrijwel alle merken. Soms komt er een VAG persoon om je te helpen, als ze tijd hebben, en vooral als ze zin hebben. Met de anwb heb je de premium service :)

Wel balen van je gevalletje natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ja, dus niks premium aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 08:34
marcelmg2 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:44:
De teleurstellende reactie was dat ze de ANWB in gingen seinen. Gelukkig was die er 20 minuten later. De band kon niet goed gerepareerd worden, dus moest de auto door de berger naar hun locatie gebracht worden. Dus sta je daar om 19h op een Amsterdams industrieterrein, 160km van huis en Audi zegt dat je maar je eigen vervangende vervoer moet regelen. Premium vind ik wat anders.
Ik begreep dat langs de snelweg heeft ANWB het alleenrecht om te helpen naast natuurlijk andere bergers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 23:56
Avigoorn schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:39:
De MMI heeft al 3 dagen last van het feit dat de googlemaps verdwijnen, alsof hij ze niet kan laden.Komt even terug en is dan weer geheel foetsie.

Meer mensen last van?
Yes

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Gisteren in 1 dag naar Italie gereden (ongeveer 1575km).
Route ingepland middels ABRP maar de Ionity locaties ingevoerd in de NAV van de auto en e-tron routeplanner uit gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk42tfhy8bP_Ewa-cA6w5foVTM4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KZyn4Of5tSO0XRM3fBek0Foc.png?f=fotoalbum_large

De reis ging erg goed, alleen erg veel vertraging (2,5 uur)in Zwitserland door files.
Aangekomen bij het eerste laadpunt met 6% was de laadsnelheid binnen een halve minuut 131,5KW, stomverbaasd over deze snelheid. De auto is van nov 2021 en zou deze snelheid niet moeten halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBVAXlkcS4Eq7z39eF6RxMv7_vI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jTP4KYSSdhiWfz6myHMSNdCP.png?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen maar Ionity lader geselecteerd en dat ging perfect, nergens hoeven wachten en de laadsnelheid was telkens binnen 30 sec boven de 130kw.
Per saldo hebben we over de hele rit 20,9kw per 100km gerealiseerd. Rustig begonnen om 3:30 in de ochtend toen het nog koud was (11 graden) maar gedurende de dag met oplopende temperaturen zakte het verbruik en nam de snelheid toe (behalve in Zwitserland:-()
Meestal had ik de (adaptieve) cuise op 120 of 130 ingesteld maar naarmate de reis vorderde de snelheid wanneer het kon verhoog.

Was zelf erg nieuwsgierig hoe op vakantie met een elektrische auto zou bevallen. We hebben al erg lang diverse elektrische auto's gehad maar nooi mee op vakantie geweest. Mijn conclusie, dat bevalt erg goed. Je wordt gedwongen om te stoppen om de (ongeveer) drie uur en dat is best prettig, mindset.

De auto zelf is erg fijn, een heerlijke cruiser met goede stoelen.
Enig minpuntje is dat het laden bij Ionity twee keer niet lukte via de app waardoor korting (69 cent per kw ipv 31 cent per kw) misgelopen. Ook leek de internetverbinding gedurende de reis niet altijd even stabiel, verkeersinfo leek het niet te doen. Verder niks dan lof.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFfZmW5-vO7coIGiEgqjchI0N1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXke7ItvUIEp2eGwRePuZyjW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
vriej29 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:29:
Route ingepland middels ABRP maar de Ionity locaties ingevoerd in de NAV van de auto en e-tron routeplanner uit gezet.
[Afbeelding]

De reis ging erg goed, alleen erg veel vertraging (2,5 uur)in Zwitserland door files.
Aangekomen bij het eerste laadpunt met 6% was de laadsnelheid binnen een halve minuut 131,5KW, stomverbaasd over deze snelheid. De auto is van nov 2021 en zou deze snelheid niet moeten halen.
[Afbeelding]

Ik heb alleen maar Ionity lader geselecteerd en dat ging perfect, nergens hoeven wachten en de laadsnelheid was telkens binnen 30 sec boven de 130kw.
Per saldo hebben we over de hele rit 20,9kw per 100km gerealiseerd. Rustig begonnen om 3:30 in de ochtend toen het nog koud was (11 graden) maar gedurende de dag met oplopende temperaturen zakte het verbruik en nam de snelheid toe (behalve in Zwitserland:-()
Meestal had ik de (adaptieve) cuise op 120 of 130 ingesteld maar naarmate de reis vorderde de snelheid wanneer het kon verhoog.

Was zelf erg nieuwsgierig hoe op vakantie met een elektrische auto zou bevallen. We hebben al erg lang diverse elektrische auto's gehad maar nooi mee op vakantie geweest. Mijn conclusie, dat bevalt erg goed. Je wordt gedwongen om te stoppen om de (ongeveer) drie uur en dat is best prettig, mindset.

Enig minpuntje is dat het laden bij Ionity twee keer niet lukte via de app waardoor korting (69 cent per kw ipv 31 cent per kw) misgelopen. Ook leek de internetverbinding gedurende de reis niet altijd even stabiel, verkeersinfo leek het niet te doen. Verder niks dan lof.
[Afbeelding]
Mooi verslag. Ik ben ook net terug thuis van een reis naar Italië. Rij nu nog hybride maar eind dit jaar verwacht ik ook mijn Q4. Goed te horen dat alles goed is verlopen. Ook wij hebben 2uur of meer verloren aan de gothartpas in Zwitserland... erg punt daar! Mooie configuratie bovendien. Ik heb hem ongeveer ook zo besteld alleen advanced van buiten en s line binnenin. Ook shadow look zoals jouw auto en met zwarte ringen... heb je nog meer foto's van je mooie Q4 of heb je deze al eens gepost? 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
SWIGGA schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:38:
[...]
Ook shadow look zoals jouw auto en met zwarte ringen... heb je nog meer foto's van je mooie Q4 of heb je deze al eens gepost? 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M75cBdXKu6zAtxhLlkaEfKDFDDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyGADd2hXS6D1jZzlL3XrJtX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LODa6deXoZ7JnX3Y6-Hip_Ymyrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WzxpDGNYdRrlLbrFoCuzSZz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO2yUEd9Cz_13erv7Aga1gR-Iow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfUy1EMFPNlDJlhQnh0i08Mb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnI5VjypbyUJYud0jpFq7WpdJMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwALPPVpNVg6aTEqDE5fT4cD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
vriej29 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed verslag! Mooi om te zien dat we gelijke ervaringen hebben met de e-tron routeplanners. Verder niks dan hulde voor ABRP. Wat een genot om zo’n tool te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Nismod schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Goed verslag! Mooi om te zien dat we gelijke ervaringen hebben met de e-tron routeplanners. Verder niks dan hulde voor ABRP. Wat een genot om zo’n tool te hebben!
Ik heb een Veepak dongel gekocht en deze communiceert rechtstreeks met de auto. Dat lijkt ideaal maar ikzelf vind de navigatie instructies van de auto nav fijner dan via apple carplay. Ook jammer dat je niet met de Audi nav op het instrumentencluster kunt navigeren en op het centrale scherm met apple carplay, mij lukt het niet om beiden gelijktijdig te gebruiken. Dan zou ik het geluid van Apple carplay uitzetten maar wel het voordeel van ABRP met dongel hebben, deze past de laadstops aan naar gelang de variabelen waaronder de weersomstandigheden en het actuele gebruik en percentage van de auto.
Maar alles van te voren uitzoeken beschouw ik maar als voorpret :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
vriej29 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:29:
[...]

ABRP met dongel hebben, deze past de laadstops aan naar gelang de variabelen waaronder de weersomstandigheden en het actuele gebruik en percentage van de auto.
Is het inmiddels mogelijk dat een OBD dongle in de Q4 met ABRP communiceert? Want dan zou ik voor een langere trip overstappen op ABRP ivm dat je daarmee ook kan plannen om met <15% aan te komen om zo het voordeel te hebben van de hogere laadsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
vriej29 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:29:
[...]
Ik heb een Veepak dongel gekocht en deze communiceert rechtstreeks met de auto. Dat lijkt ideaal maar ikzelf vind de navigatie instructies van de auto nav fijner dan via apple carplay. Ook jammer dat je niet met de Audi nav op het instrumentencluster kunt navigeren en op het centrale scherm met apple carplay, mij lukt het niet om beiden gelijktijdig te gebruiken. Dan zou ik het geluid van Apple carplay uitzetten maar wel het voordeel van ABRP met dongel hebben, deze past de laadstops aan naar gelang de variabelen waaronder de weersomstandigheden en het actuele gebruik en percentage van de auto.
Maar alles van te voren uitzoeken beschouw ik maar als voorpret :)
Het zou inderdaad ideaal zijn om beiden tegelijk te kunnen gebruiken (actieve navigatie). Het is nu dat zodra ik met een willekeurige navigatieapp de navigatie 'Start', deze de reeds actieve MMI navigatie stopzet. Uiteraard alleen wanneer de iPhone verbonden is via CarPlay (draadloos of bedraad).
Ik heb dit voorlopig opgelost door CarPlay niet te gebruiken en de telefoon via een (Brodit-) houdertje op een nette plek te hangen (links naast het centrale scherm). Muziek, flitsmeldingen, eventuele navigatiemeldingen e.d. komen alsnog over de autospeakers (BT). Even omschakelen, want gebruikte al jaren CarPlay, maar tot zover is het OK.

Benieuwd wanneer we op het punt zijn dat de e-tron routeplanner, qua laadslimmigheden, op het niveau is van ABRP :) Dan is bovenstaande work-around niet meer nodig.

ps. Voor het normale dagelijkse gebruik heb ik ABRP helemaal niet nodig. Dit is met name ter voorbereiding op een aanstaande vakantie en handig voor de incidentele langere rit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
marcelmg2 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Is het inmiddels mogelijk dat een OBD dongle in de Q4 met ABRP communiceert? Want dan zou ik voor een langere trip overstappen op ABRP ivm dat je daarmee ook kan plannen om met <15% aan te komen om zo het voordeel te hebben van de hogere laadsnelheden.
Dit zou inmiddels moeten werken. Ik heb 'toevallig' een simpel dongeltje in bestelling staan die één dezer dagen moet binnenkomen. Betreft de Maclean MCE200, die ook wordt benoemd door ABRP als compatibel met hun app. Ik heb nauwelijks praktijkervaringen kunnen vinden over ODB dongels i.c.m. specifiek de Q4, dus het is een gokje of deze echt gaat werken. Daarom nu de goedkoopste gepakt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
marcelmg2 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Ja dat is mogelijk en heb ik goed werkend. De app maakt rechtstreeks contact met de dongel zonder dat iPhone dat eerst zelf moet doen. Wanneer de auto in de buurt is maakt deze gelijk contact met de app, zelfs als de auto uit staat. Er wordt wel gewaarschuwd voor het gebrek aan beveiliging van deze dongels, dus na gebruik het advies om deze er weer uit te halen.
In de app kun je vervolgens kiezen welke variabelen de app gebruikt, de dongel voor percentage en gem gebruik, door je zelf ingeschat gebruik en opgegeven percentage of het gebruik op basis van kenmerken zoals gekend bij ABRP van de auto.
Het werkt bij mij erg goed samen. Ik had de dongel al langere tijd voor onze andere auto maar die is schijnbaar universeel. Meende dat de dongel rond de 30 euro koste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Babavers schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Inderdaad, zo deed ik het ook. En je merkt dan dat Stekker via de MyAudi app instructies doorstuurt naar de auto. Als je MyAudi onmiddellijk opent dan zie je dat gebeuren. En dat zag ik de laatste dagen dus niet meer gebeuren. Ik heb de apps beide weg gedaan, opnieuw geïnstalleerd en opnieuw geconfigureerd. Hielp allemaal niet. Vreemd... Geen ramp, maar toch jammer dat ik het niet meer werkend krijg.
Oorzaak gevonden : ik had de widget van MyAudi op mijn telefoon geactiveerd en blijkbaar wil de Stekker app niet communiceren met MyAudi als de widget in gebruik is. (Op Android)

Uiteindelijk toch niet. Hij deed het één keer na het verwijderen van de widget en nu weer niet meer.

En vanmorgen blijkt dan dat hij toch iets gedaan heeft, maar niet wat ik wou. Stekker wou het laden niet onderbreken. Mijn auto is dus 's avonds blijven laden tot de ingestelde 80% alsof Stekker totaal geen effect had. Bij wijze van test heb ik Stekker nadien ingesteld op 85%. En vannacht om rond 04:00 heeft Stekker dus toch iets gedaan: het laaddoel naar 100% gezet (terwijl ik die 85% had ingesteld) en ook effectief opgeladen tot 100% wat ik helemaal niet wilde.

[ Voor 29% gewijzigd door Babavers op 05-06-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:25
Babavers schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:48:
[...]

Oorzaak gevonden : ik had de widget van MyAudi op mijn telefoon geactiveerd en blijkbaar wil de Stekker app niet communiceren met MyAudi als de widget in gebruik is. (Op Android)

Uiteindelijk toch niet. Hij deed het één keer na het verwijderen van de widget en nu weer niet meer.
De Stekker app heeft een week goed gewerkt ... tot de nacht voordat ik een lange rit had en toch zeker aan 100% wou vertrekken. :-( 'k Ben 's ochtends vroeg speciaal in m'n pyjama naar buiten moeten gaan naar de wagen om het laden terug te starten, want die leek compleet de pedalen kwijt.

De reden dat de Stekker app niet werkte, lijkt me te liggen aan de Audi services.

In de Stekker app kreeg ik de melding "Stekker kan momenteel niet goed communiceren met je voertuig."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf1V6B5aXirxOYjAxjbCMekIy4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IAt0O4IAeB8aHtst76RWqdiy.png?f=fotoalbum_large

De Audi app leek helemaal tilt geslagen. Via die weg lukte het me niet meer om het laden terug te starten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WphvYCFWZ6L1HcZaqx_csUD41tU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DVJidgMxAxSDIaWMzHv3Ajd.jpg?f=fotoalbum_large

Eerder op de week had ik ook al gemerkt dat het niet werkt om te laden tot 100% via de Stekker app, indien je via de Audi app het laden beperkt hebt tot 80%. De Stekker app lijkt dat dus niet te kunnen overrulen.

En de volgorde van al die stappen is inderdaad zeer belangrijk, anders werkt het niet.

Conclusie voor mij: Die Stekker app is leuk, maar werkt niet betrouwbaar in combinatie met Audi. Dus ik ga het enkel nog gebruiken wanneer het niet uitmaakt dat het laden van de wagen een keertje mislukt.
En tweede conclusie: Ik ga dit heus niet uitleggen aan m'n vrouw. Veel te complex. Het zou "gewoon" moeten werken, maar het is eigenlijk jammer dat we allerlei workarounds moeten gaan zoeken om "just in time" tot 100% te laden doordat Audi zelf het laden met timers nog niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Nog een reiservaring van een weekendje weg (met een paar Audi-specifieke insteken, beloofd :)):

Volgens Chargemap zou ik aankomen op de bestemming met 49%, dus ik wist dat ik niet thuis zou geraken zonder bijladen. Op de tweede helft op de weg terug staat geen enkele "echte" snellader (=van meer dan 50 kW). Bovendien wil je - met vrouw en kinderen - op de terugweg gewoon zo snel mogelijk thuis zijn en niet nog eens ergens moeten stoppen, dus ik wil graag voldoende bijgeladen terug naar huis vertrekken.

Op tien minuten voor m'n eindbestemming is er een ultrafastcharger. Ik wou dat snelladen ook graag nog eens testen, want in het verleden ben ik nog niet boven de 30 kW laadsnelheid geraakt. Daar aangekomen, blijken beide plaatsen bezet. Het was niet duidelijk hoe of waar je kon aanschuiven. Het was ook niet duidelijk hoe lang we nog zouden moeten wachten. Na tien minuten wachten zijn we dan toch maar doorgereden, want we wilden nog kunnen zwemmen in het hotel en we moesten op tijd in het restaurant zijn om onze reservatie niet mis te lopen. (Is uiteindelijk allemaal nog héél nipt gelukt.)

In het hotel is geen laadpaal. Dat had ik op de website al gezien. 's Avonds heb ik dan gevraagd waar ik kon laden. "Geen probleem, meneer. Hier vlakbij is een Tesla Supercharger". --> Op
zo'n moment lijkt het me wel handig om een Tesla te hebben. :|

Gelukkig had ik - uit voorzorg - bij de auto een Audi granny charger besteld. En gelukkig had ik die bij. Daarmee ben ik nu gratis aan het laden op de parkeerplaats van het hotel bedoeld voor campers / mobilhomes. Dat duurt 19 uren tot 100%. Gelukkig
heb ik de fietsen bij en doen we ter plaatse alle verplaatsingen met de fiets.

De voorspelling van Chargemap klopte trouwens: ik ben aangekomen met exact 49% op m'n bestemming. Knappe voorspelling. (y)

Conclusie 1: Op het werk worden elektrische wagens verplicht. Veel mensen hebben schrik voor de praktische kant. Ik zeg dan "Dat valt allemaal reuze mee," maar eigenlijk is dat niet waar. Met m'n brandstofauto moest ik vroeger enkel zorgen dat ik op voorhand getankt had en dan had ik genoeg bereik voor het hele weekend. Als ik vergeten had te tanken, dan moest ik onderweg of ter plaatse gewoon even tanken bij een tankstation van het merk van m'n tankkaart (en anders onkostenbriefje indienen bij werkgever).

Conclusie 2: Ik ben dan toch blij dat ik zo'n granny charger gekocht heb. En dat ik die bij had, want dat neemt toch plaats in de koffer. Gelukkig heeft de Q4 een voldoende grote koffer.

Ik heb het opbergpakket, dus voor zo'n rit verlaag ik de kofferbodem, laat ik de hoedenplank thuis en hang ik het scheidingsnetje (dat ik bewaar onder de dubbele kofferbodem). Dat is allemaal heel snel gebeurd. Het blijft me echter wel storen dat het opbergnet een streep zicht wegneemt in de achteruitkijkspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Je kunt met de Audi ook bij een Tesla supercharger terecht ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Laatst online: 23:06
Dean Martin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:00:
Je kunt met de Audi ook bij een Tesla supercharger terecht ;)
Lang niet alle Tesla SuC’s zijn al vrijgegeven voor niet Tesla hoor.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
EVfan schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Ik ging van Nederland uit.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
EVfan schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Ja, ik hoopte dat ook. Maar deze niet, denk ik. Is inderdaad in België. Hier is nog wel wat werk aan de winkel. Ik hoop maar dat het aantal laadpalen sneller stijgt dan het aantal elektrische (bedrijfs)wagens.

Tot die tijd ga ik in Nederland op vakantie, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
janbus schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Ja, ik hoopte dat ook. Maar deze niet, denk ik. Is inderdaad in België. Hier is nog wel wat werk aan de winkel. Ik hoop maar dat het aantal laadpalen sneller stijgt dan het aantal elektrische (bedrijfs)wagens.

Tot die tijd ga ik in Nederland op vakantie, denk ik.
Je kan in de tesla app heel makkelijk zien welke laadpunten openbaar zijn voor niet-Tesla’s. Weet niet waar je was, maar vrijwel allemaal zijn ze opengesteld in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
MetaalMan schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:53:
[...]
Dit zou inmiddels moeten werken. Ik heb 'toevallig' een simpel dongeltje in bestelling staan die één dezer dagen moet binnenkomen. Betreft de Maclean MCE200, die ook wordt benoemd door ABRP als compatibel met hun app. Ik heb nauwelijks praktijkervaringen kunnen vinden over ODB dongels i.c.m. specifiek de Q4, dus het is een gokje of deze echt gaat werken. Daarom nu de goedkoopste gepakt ;)
Werd vanochtend bezorgd - hierbij de bevestiging dat deze dongel werkt :) Plug&play i.c.m. ABRP. Zal de komende tijd eens testen, ook om het verbruik te kalibreren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
Vraagje; heb je ABRP premium nodig om de dongle te kunnen pairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Nismod schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:22:
[...]

Je kan in de tesla app heel makkelijk zien welke laadpunten openbaar zijn voor niet-Tesla’s. Weet niet waar je was, maar vrijwel allemaal zijn ze opengesteld in België.
Ja, ik heb gekeken in de Tesla app bij "niet-Tesla opladen":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Smpipo_apB-Bn6Q4mbSuz9AaXyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJRoMWFSbAYJevHfJrXpjaCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dan krijg ik te zien dat er geen Supercarger binnen bereik is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY8TTJWM3nYLKTkzdsTZNRsKUQA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4W5PfWJfMiT0IRF3R1spYzXz.png?f=fotoalbum_large

Dus dit werd de oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpAD2TEq9q0fcVBcfxgdb1WhpaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nw6C7ywlV09zkikHsyPfJcHU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Travish schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:08:
Vraagje; heb je ABRP premium nodig om de dongle te kunnen pairen?
Nee, dit werkt ook met de gratis versie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
janbus schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Ja, ik heb gekeken in de Tesla app bij "niet-Tesla opladen":

[Afbeelding]

Dan krijg ik te zien dat er geen Supercarger binnen bereik is:

[Afbeelding]

Dus dit werd de oplossing:

[Afbeelding]
Aiiii daar zit inderdaad helemaal niks..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Laatst online: 04-12-2023
Alweer paar dgn geen satellietweergave in de MMI. Ook alle favorieten zijn weer verdwenen. Daarnaast kraakt de bijrijderstoel na 5 mnd ook enorm. Auto rijdt prima maar elke Kia of amdere Zuid Koreaan is meer premium dan de Audi Q4. Goed dat het een leaseauto is. Als ik deze auto zelf had gekocht had ik me toch beetje besodemieterd gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
HansvdGiessen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:26:
Zelfde bij mij: zomaar geen satellietkaart, geen favorieten. MMI reset heeft niet geholpen.
Hier ligt de online verkeersinfo en google maps er nog steeds uit (heb wel verbinding en overige online diensten werken gewoon). Anderen met zelfde ervaring? Iemand al contact gehad met Audi klantenservice (088-0330108)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
Motormuis69 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Hier ligt de online verkeersinfo en google maps er nog steeds uit (heb wel verbinding en overige online diensten werken gewoon). Anderen met zelfde ervaring? Iemand al contact gehad met Audi klantenservice (088-0330108)?
Hier hetzelfde..
Ik heb voor een ander probleem contact gehad met de Audi Klantenservice. Had met mijn vraag ook de domino’s kunnen bellen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Nismod schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:31:
[...]

Hier hetzelfde..
Ik heb voor een ander probleem contact gehad met de Audi Klantenservice. Had met mijn vraag ook de domino’s kunnen bellen…
:-( .... had t kunnen weten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travish
Ook ik heb weer de Audi klantenservice gebeld. En gevraagd wanneer het e.e.a opgelost gaat worden oa wanneer het verdwijnen van Google maps weer gefixt gaat worden . Wat een waardeloos navigatie systeem nu! (MMI Pro in de configuratie aangevinkt (toch een flinke meerprijs) maar iedere third party navigatie app is beter.) Hun advies was om een andere dealer te consulteren! (gaat natuurlijk nergens over aangezien het lokaal echt niet te verhelpen is) Software update staat gepland voor najaar 2022 maar met direct de opmerking dat het helemaal niet zeker is.)
Nu de 23ste maar een afspraak gemaakt met de ' andere' dealer. Ik ben het eens met Nismod, Ik denk dat bellen met Domino's hetzelfde of een beter (een pizza) resultaat oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Hier ook geen google earth navi en verkeersinfo.
Nu al een dag of vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ik heb net mijn Q4 terug online geconfigureerd en ik kwam voor dezelfde Q4 ongeveer 6000 euro duurder uit dan 6 maanden geleden! Wat een prijsstijgingen opeens! (Belgische configurator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-07 13:06
b17b schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:26:
Hier ook geen google earth navi en verkeersinfo.
Nu al een dag of vier.

Bij mij werkt hij weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Babavers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:38:
[...]

Op de Belgische Audishop staat die niet te koop, maar ze hebben mij die wel op mijn vraag verkocht toen ik de auto ging afhalen. Precies dezelfde. Aan 308,47 €.... Afzetters merk ik nu... :(
Ik ben daar toch eens mee terug geweest bij mijn Dealer. Eerst argumenteerde die dat ze in België moeten importeren via d'Ieteren en dat die prijs daardoor zo hoog moet zijn, maar daar zijn ze toch op terug gekomen toen ik hun confronteerde met de prijs voor het identieke toestel bij VW en Skoda, ook in België, die in dezelfde lijn ligt als de prijzen in Nederland.
Uiteindelijk betalen ze me het verschil terug. Eind goed al goed. Als het goed is mag dat ook wel verschijnen in dit forum... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Het ene is nog maar net opgelost en daar is het andere weer, pffff :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2Rie7ZIfjisWeqhdz5adEuuhCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLTwPyhOL8E7nrbUoNGAHoFp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Nu werkt de app weer niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Morgen ga ik weer testrijden met mijn Q4 40 S Competition Trilplaat bij de dealer, ben benieuwd,

Sinds dit weekend is nu ook de passagiersstoel weer gaan kraken, was 3? maanden geleden al gemaakt.

De MMI gaf vanmiddag weer googlemaps weer.

Dus...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolfg
Jippie!!! Google Maps en verkeersinfo werkt weer. Daar moet je dan dankbaar om zijn.
Het is toch wat.

Software update is van december 2021 - naar januari naar maart - naar de zomer en nu naar het najaar van 2022 gegaan.
Ik rij, net als iedereen op deze planeet, vanaf eind oktober in een soort gastauto.
Heb inmiddels al 15 keer mijn huisadres opnieuw moeten invoeren tezamen met alle andere adressen.
Goed gebruik van de telefoon in combinatie met MMI is niet mogelijk.
Het is godgeklaagd. Wat een armoe.

[ Voor 7% gewijzigd door dolfg op 07-06-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pschouten
Nismod schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Nu werkt de app weer niet…
Bij mij ook weer eens niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wACj69LHHkF_OCP_KHCxkhrrF2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SoRQ4du346goCCJNP6HCifZh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik heb het hier stillekesaan mee gehad. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6umI-dAHwMWJnz7peWEj3dWmSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ax1svsyTcKcTpCTy8JksM7DO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhPsnhpEQeHEGRpyMxtwkqcaRHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6f6e6WJ6ISzC4PgwVObpzqx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Je gaat dan ook een beetje twijfelen of er ook wat mis is met de veiligheids functies in de auto. Voor erg veel functies is goed werkende software nodig. Een dagje geen verkeersinfo red ik nog, maar wat als de 'ik rem voor iets vlak voor de auto' functie het niet doet op het verkeerde moment...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b17b
Yeah het google earth werkt weer 😀
Afgelopen weekend naar Ardennen geweest. Dun gezaaid met laadmogelijkheden. Gelukkig redde ik het op een lading en op weg terug aan de fastned. Met 8% batterij meteen op snelheid met 129kW.

Voor de zomer. Welke passen raden jullie aan voor Frankrijk? Ik heb nu Eneco met naar eigen zeggen 80% dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
janbus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb het hier stillekesaan mee gehad. :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En hij doet t weer. Morgen maar eens bijtanken zie ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRcDKGE0QGt3IiJzSy838kgZt9c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K9ZRGlG6X8FdUux21w085TSc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
b17b schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:10:
Afgelopen weekend naar Ardennen geweest. Dun gezaaid met laadmogelijkheden. Gelukkig redde ik het op een lading en op weg terug aan de fastned. Met 8% batterij meteen op snelheid met 129kW.

Voor de zomer. Welke passen raden jullie aan voor Frankrijk? Ik heb nu Eneco met naar eigen zeggen 80% dekking.
Hier binnenkort ook die kant op: newmotion/shell, engie, ionity (1e jaar gratis) en tesla (als ik daar ga laden, ff maandabo afsluiten, speel je quitte na 1 laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
b17b schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:10:

Kiwhi/Freshmile
Ik heb de Kihwi pas als aktie besteld samen met zo’n Telepeage kastje via Mango (Mango Mobilites App)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prilov
  • Laatst online: 29-01-2023
SWIGGA schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:45:
Ik heb net mijn Q4 terug online geconfigureerd en ik kwam voor dezelfde Q4 ongeveer 6000 euro duurder uit dan 6 maanden geleden! Wat een prijsstijgingen opeens! (Belgische configurator)
Klopt! En bvb bij smartphone interface hebben ze de ‘light’ er af gelaten en zit de phonebox er zowaar standaard weer in…
Er is ook een veel groter verschil tussen de startprijs van de 35 en 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 16:31
ik heb dan geen q4 maar een etron. werkt laden echt zo slecht bij jullie?
eigenlijk laad ik alleen op het werk en tot nu toe 1x bij een fastned. daar was mijn accu binnen no-time op 80+%. gezellig praatje gemaakt met een polestar rijder en weer door. gelukkig deze week mijn eigen laadpaal operationeel, scheelt toch weer op 31 panelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Laatst online: 04-12-2023
Avigoorn schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:03:
Morgen ga ik weer testrijden met mijn Q4 40 S Competition Trilplaat bij de dealer, ben benieuwd,

Sinds dit weekend is nu ook de passagiersstoel weer gaan kraken, was 3? maanden geleden al gemaakt.

De MMI gaf vanmiddag weer googlemaps weer.

Dus...
Dat kraken is bij mij opgelost door de stoel eens helemaal naar voren en naar achteren te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b17b
-Wing- schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Hier binnenkort ook die kant op: newmotion/shell, engie, ionity (1e jaar gratis) en tesla (als ik daar ga laden, ff maandabo afsluiten, speel je quitte na 1 laadsessie.
Mmm zo veel extra passen. Wat een gedoe ook eigenlijk.

Nu leek vanochtend de verkeersinfo offline weer. Tenminste geen rood kadertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
b17b schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Mmm zo veel extra passen. Wat een gedoe ook eigenlijk.

Nu leek vanochtend de verkeersinfo offline weer. Tenminste geen rood kadertje.
Dat valt erg mee. De passen kosten niets (behalve IONITY na het eerste jaar) en Tesla is gewoon een app. En dat je zoveel passen hebt met de aanbieders te maken, niet alles wordt bij elk punt geaccepteerd. Zie het als spaarpasjes bij winkels. De ene winkel accepteert ook niet de pas van een ander bedrijf. Verder kan je beter gewoon een pas of 2 te veel hebben dan te weinig als je op vakantie gaat. 'Vakantie' in een elektrische auto begint al bij het vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
-Wing- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:15:
[...]

Dat valt erg mee. De passen kosten niets (behalve IONITY na het eerste jaar) en Tesla is gewoon een app. En dat je zoveel passen hebt met de aanbieders te maken, niet alles wordt bij elk punt geaccepteerd. Zie het als spaarpasjes bij winkels. De ene winkel accepteert ook niet de pas van een ander bedrijf. Verder kan je beter gewoon een pas of 2 te veel hebben dan te weinig als je op vakantie gaat. 'Vakantie' in een elektrische auto begint al bij het vertrek.
Wij hebben via het werk een MTC pas die als basis Shell recharge heeft volgens mij. Ik kan in de app van Shell zien welke laadpalen werken, en dat zijn naar mijn idee vrijwel alle aanbieders in binnen en buitenland. Ook palen die er niet op stonden werkten overigens. Ik rij dus met een enkele laadpas en de tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Aarts ACM schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Dat kraken is bij mij opgelost door de stoel eens helemaal naar voren en naar achteren te draaien.
Ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
-Colossalman- schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:20:
ik heb dan geen q4 maar een etron. werkt laden echt zo slecht bij jullie?
eigenlijk laad ik alleen op het werk en tot nu toe 1x bij een fastned. daar was mijn accu binnen no-time op 80+%. gezellig praatje gemaakt met een polestar rijder en weer door. gelukkig deze week mijn eigen laadpaal operationeel, scheelt toch weer op 31 panelen...
Geen idee, bij mij werkt het prima iig. Zit altijd rond de 100kW
Laadcurve van de grote e-tron is overigens een stuk beter met minder "verval" als de SoC toeneemt. Maar die heeft dan weer een stuk minder range..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
SWIGGA schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:45:
Ik hoorde van mijn baas dat er begin deze maand weer enkele % zijn bij gekomen. Bij nazicht zie ik dat er 5k is bijgekomen bij de prijs. Hij heeft de zijne nog eind mei besteld.
Voor mij is het iets minder rooskleurig. Kon er vroeger nog een A6 40TDI S-line in het budget past er nu geen Q4 meer in.

[ Voor 5% gewijzigd door kmser op 08-06-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Morgen wordt hopelijk de SOS foutmelding opgelost. En kijken ze meteen naar de krakende schokbrekers (krakend geluid vlak voor stilstand).

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
App weer kapot. Stekker app werkt dus ook niet.

Heeft Audi dan echt geen publieke statuspagina van hun services of zo? Of iets waar ze downtime en/of onderhoud aankondigen?

Kan er geen rechtszaak aangespannen worden door een consumentenbond of zo? Is er nergens ter wereld zoiets gaande?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AGUEWuYJ9dneKbkHqjiCaxMI4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/143f4tZSP9LOys9YfK33XMYS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:33
party42 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:47:
Morgen wordt hopelijk de SOS foutmelding opgelost. En kijken ze meteen naar de krakende schokbrekers (krakend geluid vlak voor stilstand).

Ben benieuwd.
Merk je dit alleen bij het tot stilstand komen? Ik heb sinds kort ook last van een krakend geluid als ik tot stilstand kom maar heb er nog niet echt over nagedacht verder waar het vandaan kwam..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:36
janbus schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:31:
App weer kapot. Stekker app werkt dus ook niet.

Heeft Audi dan echt geen publieke statuspagina van hun services of zo? Of iets waar ze downtime en/of onderhoud aankondigen?

Kan er geen rechtszaak aangespannen worden door een consumentenbond of zo? Is er nergens ter wereld zoiets gaande?

[Afbeelding]
Jawel, ook de Skoda Enyaq App heeft dezelfde connectiviteit problemen. API connectie ligt er zeer vaak uit (ik gebruik niet de app zelf). Ik dacht ook te lezen dat VW ID.x hetzelfde connectie problemen heeft met de app. VAG breed probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06 00:07
Ik heb een vraag aan Q4 eigenaars: is aan de pasagierzetel mooi afgewerkt?
Of zoals mij open?
Dank uAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WfrBMwXCd1O-tALkIrBv2uq080=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHJXykfuwXn96DtiTmxVeRWP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqhOeT-Jlsd6xwdLVjheOljvSYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/au9j5FJ3d3qTxBHO6yoJquHA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Simon.Q4 op 08-06-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
kmser schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:47:
[...]

Ik hoorde van mijn baas dat er begin deze maand weer enkele % zijn bij gekomen. Bij nazicht zie ik dat er 5k is bijgekomen bij de prijs. Hij heeft de zijne nog eind mei besteld.
Voor mij is het iets minder rooskleurig. Kon er vroeger nog een A6 40TDI S-line in het budget past er nu geen Q4 meer in.
Ik vind dat de Q4 nu wel erg duur is tov zijn concurrenten zoals de kia ev6, VW ID4, Skoda Enyaq enzovoort. Mss kan je voor de nieuwe BMW IX1 gaan die binnenkort uitkomt. Jammer dat de wielbasis wat kleiner is als bij de VW producten... voor een gezin met 2 kinderen is het net te krap denk ik in die BMW. Ik zou ook geen Q4 meer kunnen bestellen denk ik of ik kan amper iets aanvinken wat je ook niet wil in een audi 😑
Ik vermoed dat alle ev's in prijs gaan stijgen. Je kan een Kia ev6 GT met 585 pk bestellen nu terwijl je er voor dat geld bij audi een vrij basic 40 e tron voor krijgt. Dat zet toch aan tot nadenken als je nu nog zou moeten bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Chirezza schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Merk je dit alleen bij het tot stilstand komen? Ik heb sinds kort ook last van yeen krakend geluid als ik tot stilstand kom maar heb er nog niet echt over nagedacht verder waar het vandaan kwam..
Ja, alleen dan. En nog erger bij de ACC die tot stilstand komt.
Simon.Q4 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:36:
Of zoals mij open?
Dank u[Afbeelding]

[Afbeelding]
Open. Jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkHier!?
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-12-2024
Of zoals mij open?
Dank u[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn beide stoelen zijn als onderste foto... (open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06 00:07
IkHier!? schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:16:
[...]

Ik denk afwerking is slecht afgewerkt
Mijn beide stoelen zijn als onderste foto... (open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Het vervolg van het trillen in mijn auto is het volgende.

Hij gaat binnenkort naar PON. Dat betekent dat ik hem wss wel even kwijt ben.
Het vervangen van de rechter (langste) aandrijfas heeft niks geholpen. Het kan dus in de motor zelf zitten. Deze wordt of is wel eens bij de fat E-tron vervangen. Dus wellicht ook bij mij?

Gezien het een auto in garantie laten ze het dus bij PON afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Of zoals mij open?
Dank u[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook open, had ik nog niet gezien. Het afwerkingsniveau blijft me zelfs na 6 maanden nog negatief verrassen. Het beste kan je maar strak vooruit kijken, dan valt het nog mee. De Polo van mijn vriendin is letterlijk 2 segmenten hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Avigoorn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:32:

Het vervangen van de rechter (langste) aandrijfas heeft niks geholpen. Het kan dus in de motor zelf zitten. Deze wordt of is wel eens bij de fat E-tron vervangen. Dus wellicht ook bij mij?

Wat krijg je tijdelijk als alternatief als ik vragen mag?

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
SWIGGA schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:23:
[...]

Ik vind dat de Q4 nu wel erg duur is tov zijn concurrenten zoals de kia ev6, VW ID4, Skoda Enyaq enzovoort. Mss kan je voor de nieuwe BMW IX1 gaan die binnenkort uitkomt. Jammer dat de wielbasis wat kleiner is als bij de VW producten... voor een gezin met 2 kinderen is het net te krap denk ik in die BMW. Ik zou ook geen Q4 meer kunnen bestellen denk ik of ik kan amper iets aanvinken wat je ook niet wil in een audi 😑
Ik vermoed dat alle ev's in prijs gaan stijgen. Je kan een Kia ev6 GT met 585 pk bestellen nu terwijl je er voor dat geld bij audi een vrij basic 40 e tron voor krijgt. Dat zet toch aan tot nadenken als je nu nog zou moeten bestellen!
IX1 valt bij mij direct af. Geen BMW meer na hoe je in die garage en door BMW behandeld wordt. De ID4 heeft ook een gigantische prijsstijging gehad en van het interieur wordt ik niet echt vrolijk.

Wagens die interessanter zijn van leaseprijs worden door onze LM danig afgestraft dat ze niet interessant zijn (leaseprijs ligt snel 100pm hoger dan bij andere LM). Ondertussen kom ik op het punt om gewoon van werkgever te veranderen. Je wordt een wagen type iX3 beloofd en je gaat naar huis met een ID3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Avigoorn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:32:

Als ik in mijn (fat) e-tron vol gas geef en de boost gebruik heb ik ook een lichte tril. Naar mijn idee door het vermogen dat op dat moment loskomt.

Is dit vergelijkbaar met jouw issue?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
SOS issue vanochtend bekeken. Inclusief krakende remmen. Bleek geen eenvoudige klus. Mag in juli terugkomen om beide te fixen. Hopelijk met software update.

Er was nogal een wachtrij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Dean Martin schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Als ik in mijn (fat) e-tron vol gas geef en de boost gebruik heb ik ook een lichte tril. Naar mijn idee door het vermogen dat op dat moment loskomt.

Is dit vergelijkbaar met jouw issue?
Met Q4 50 merk ik dat toch niet en dat vermogen hoeft toch niet onder te doen. Qua rijgedrag absoluut niets op aan te merken. Ik erger me alleen aan die gebrekkige MMI en die voortdurend falende servers waardoor die app waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Babavers schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Met Q4 50 merk ik dat toch niet en dat vermogen hoeft toch niet onder te doen. Qua rijgedrag absoluut niets op aan te merken. Ik erger me alleen aan die gebrekkige MMI en die voortdurend falende servers waardoor die app waardeloos is.
Die 100 pk meer/minder lijkt me geen dealbreaker daarin inderdaad. Het is ook niet echt een trilling, maar je voelt dat de auto wat doet zeg maar. Ik vind het ook niet storend overigens.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maesdav
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
party42 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:47:

Ben benieuwd.
Bij die van mij wordt de SOS-module over 2 weken vervangen. Staat al 3 maanden in storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dean Martin schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Die 100 pk meer/minder lijkt me geen dealbreaker daarin inderdaad. Het is ook niet echt een trilling, maar je voelt dat de auto wat doet zeg maar. Ik vind het ook niet storend overigens.
Ervaar ik bij mijn Polestar 2 (408pk/660nm) ook, soort 'bibberen' wat de aandrijflijn doet om alles goed en wel op de weg te krijgen zeg maar, al zit het hem echt in de aandrijflijn en niet in de banden.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
MV999 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Wat krijg je tijdelijk als alternatief als ik vragen mag?
Geen idee nog. Gezien het lang gaat duren probeer ik wellicht tijdelijk een voldoende poolauto te regelen via de wagenpark beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Ervaar ik bij mijn Polestar 2 (408pk/660nm) ook, soort 'bibberen' wat de aandrijflijn doet om alles goed en wel op de weg te krijgen zeg maar, al zit het hem echt in de aandrijflijn en niet in de banden.
Bijna gelijk vermogen dan de E-tron dus zal toch iets daarmee te maken hebben dan. Inderdaad, bibberen omschrijft het wel prima!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Zojuist bij Pon geweest.

De verkoper kwam net uit München, cursus bij Audi.

De Google maps verkeersinfo-error was Europa breed.
De software update gaat naar 4e kwartaal of wordt kwartaal 1 van 2023.
Niemand krijgt info, Pon ook niet.
De prijzen worden alleen maar hoger zonder dat je er 1 schroefje extra voor krijgt.

Het is heel sneu, maar iedereen die een auto heeft mag eigenlijk in zijn handen knijpen. Het wachten blijft gewoon heel lang duren.
Dus dan maar gastgebruiker tot oud en nieuw.

Verkoper had in Duitsland bij Audi een testrit in een e-tron GT-RS. Dat wordt wel de snelste voorlopig, met 600PK.
Ging in 11 seconden van 0 naar… 200. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Laatst online: 23:32
sbin schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:08:
[...]

Ook open, had ik nog niet gezien. Het afwerkingsniveau blijft me zelfs na 6 maanden nog negatief verrassen. Het beste kan je maar strak vooruit kijken, dan valt het nog mee. De Polo van mijn vriendin is letterlijk 2 segmenten hoger.
Dit valt alleen op als je de stoel omhoog krikt, als je lang bent is het netjes afgedekt, maar het slaat inderdaad nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Laatst online: 23:32
Chirezza schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Merk je dit alleen bij het tot stilstand komen? Ik heb sinds kort ook last van een krakend geluid als ik tot stilstand kom maar heb er nog niet echt over nagedacht verder waar het vandaan kwam..
Dit zijn de remmen volgens andere forums. Blijkt een euvel te zijn met meer EV's. De remmen worden minder gebruikt en dat gaan ze piepen/kraken bij zacht remmen ofzo. Ik heb het ook.
Pagina: 1 ... 91 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.