MV999 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:13:
Zojuist langs de dealer geweest om een melding te maken van de lage snellaadcapaciteit. Wordt nu een melding bij de fabriek gemaakt. Iemand hier ervaring mee en heeft het geholpen?
Ervaring zeker. Sinds aflevering van de auto heb ik er al gezeur mee. Winter was compleet drama, Max 50kw na lange ritten snelweg. Nu in de zomer gaat het gelukkig goed.
Aantal tips, je dient sowieso onder de 15% te starten met laden.
Andere tip: blijf vragen naar het thermaal management systeem. Audi geeft namelijk aan dat de accu snel opgewarmd wordt naar 30 graden om er optimaal gebruik van te maken. Echter is dit niet het geval als je naar de OBD data kijkt van online bronnen. Ook bij de VW en Skoda gebeurt dit niet, maar die merken lopen er niet mee te pronken. Ik verdenk Audi er van dat ze dit iets te veel aandacht hebben gegeven maar het technisch gezien helemaal niet leveren. Dat kan een bedrijf aardig nekken juridisch gezien.
Mijn dealer mocht het ook niet testen van Audi Duitsland nadat ik het had verzocht. De garantie voor de dealer zou dan vervallen. Zegt genoeg

.
Laat ze het maar bewijzen dat de accu dit doet. De accu geeft tenslotte door hoeveel kW er ontvangen kan worden, echter testen de dealers het ter plaatsen van de aansluiting en communicatie. En daar zal nooit de fout zitten aangezien je niet bij de bron test.
https://www.audi-mediacen...gement-and-charging-13902