Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 89 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 21:20

coenwiers

Digitales

Babavers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:11:
[...]

Dat ligt niet aan de app, dat ligt aan je Q4. De app is gemaakt voor alle audi's die er bestaan. Hetgeen de app toont is hetgeen de auto doorstuurt en/of zoals de je Q4 geconfigureerd is op de audi-servers die communiceren met je app. Het ligt dus aan de software van je auto waarvan al lang geweten is dat er een update ging komen. Het is dus gewoon wachten tot je een melding van audi krijgt dat je eens naar de dealer mag gaan voor die update. Bij Audi schijnt dat immers (nog) niet mogelijk te zijn 'over-the-air' zoals dat bij andere merken het geval is. Wat dat betreft zijn ze een paar generaties achtergebleven.
Dit is de versie info van de auto zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmumQUnGSL7evzmfMP5HXn9H0ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KV4gWMUMJxDOP21WaZ2iWSoh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-07 17:56
coenwiers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:27:
[...]

[Afbeelding]
Opnieuw bevestiging. Dit is wat de meeste onder ons nog steeds hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu8t1S2R0KtiNM6iaWoL-hvhrGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJS42gU7aLPn2dZJiSJPaS0f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-06 11:43
ik weet niet of dit de nieuwste update is, maar bij 66% en 508 km vond ik genoeg. was de komende dagen niet van plan zover te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsLaIb-qKTXUaR472XkibZOiyVs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/507yAqs1LQCtDA0nrdUU2fgt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-07 20:25
Babavers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Je bent niet alleen, ik heb hetzelfde sinds gisteren. Ze zijn weer aan het klojen met hun servers denk ik.
Idem hier. Laaddoel aanpassen via de app werkt plots niet meer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Nu al twee keer in de carwash voor gehad dat er een paar druppels binnen komen aan portier bestuurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18yeILtuATfdyEIaKsLnQlGJgUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZM23zpidbwzl1NkdvFHTA9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
janbus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 23:43:
Nu al twee keer in de carwash voor gehad dat er een paar druppels binnen komen aan portier bestuurder.

[Afbeelding]
Hier hetzelfde gehad, maar dan dezelfde plek aan passagier-zijde. Wel wat minder druppels dan op deze foto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
MetaalMan schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Hier hetzelfde gehad, maar dan dezelfde plek aan passagier-zijde. Wel wat minder druppels dan op deze foto.
Ben je ermee naar de garage geweest?

Ik heb dit zelf nog nooit gehad met geen enkele auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik ben inmiddels ruim door de 500KM grens (552KM) heen voor de verwachte range.

Q4 40 van juni 2021 op 20inch.

Snelweg en binnen de stad is ongeveer 50/50. Op de snelweg ACC op 100. Op de snelweg zet ik de airco op ECO stand. Binnen de stad staat ie voornamelijk uit met een raampje open :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHzwAbv5rHpsDWexh5I4C73s8Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzWco0ZDrGS1ZhwWXGdHeGvx.jpg?f=fotoalbum_large
Long-term memory gereset na de laatste keer laden.

Voornamelijk het warmere weer, maar ook zeker het gebruik van zomerbanden, hebben mijn verbruik flink omlaag gebracht.

Niet slecht, dacht ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Zeker niet slecht en ook af en toe leuk om er een sport van te maken. Maar ik ga echt geen airco uitzetten in een auto van 64K om wat extra rijbereik te hebben :)

Also, voor diegenen die geen Phonebox hebben in hun Q4.. Nou, je mist niets aan deze "functionaliteit". Enige voordeel van dat ding is dat je telefoon gloeiend heet wordt, wat lekker is als je hem na een lange rit in je broekzak stopt. Verder werkelijk volledig nutteloos. Laadt misschien 5% per uur bij.
Wel handig is de clip waar je hem in kan zetten. Maar Audi heeft mi enorm bespaard op de achterliggende Qi lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Afgelopen nacht bleef mijn navigatie-scherm in dag-kleuren ofschoon dat bij de instellingen op automatisch stond. Ik heb die expliciet op nacht moeten zetten om niet verblind te worden door het felle licht. Is dat ook een bekende bug naast al de andere (spookmeldingen, privacy disclaimer, ontbrekend gebruikersbeheer, ontbrekende en falende app functionaliteit, enz...)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
sbin schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Zeker niet slecht en ook af en toe leuk om er een sport van te maken. Maar ik ga echt geen airco uitzetten in een auto van 64K om wat extra rijbereik te hebben :)

Also, voor diegenen die geen Phonebox hebben in hun Q4.. Nou, je mist niets aan deze "functionaliteit". Enige voordeel van dat ding is dat je telefoon gloeiend heet wordt, wat lekker is als je hem na een lange rit in je broekzak stopt. Verder werkelijk volledig nutteloos. Laadt misschien 5% per uur bij.
Wel handig is de clip waar je hem in kan zetten. Maar Audi heeft mi enorm bespaard op de achterliggende Qi lader.
Ik ben het met je eens dat het opladen niet super snel (...) gaat, maar tijdens een lange autorit met veel gesprekken/streaming is het weer net genoeg om de telefoon niet leeg te laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
MarcCar schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Ik ben het met je eens dat het opladen niet super snel (...) gaat, maar tijdens een lange autorit met veel gesprekken/streaming is het weer net genoeg om de telefoon niet leeg te laten lopen
Ik was heel blij met die Phonebox, maar ik kan eigenlijk alleen maar akkoord gaan: Als ik snel wil laden, dan steek ik het kabeltje in. En de GSM wordt warm bij draadloos laden. Maar ik blijf het toch gebruiken.

Een voordeel wel: Om het kabeltje in te steken heb ik twee handen nodig. De GSM in de clip steken kan ik met één hand. Ik moet er wel op letten dat er geen sleutels of andere zaken daar liggen, want dan is de GSM niet helemaal juist gepositioneerd en werkt het draadloos laden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Babavers schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:03:
Afgelopen nacht bleef mijn navigatie-scherm in dag-kleuren ofschoon dat bij de instellingen op automatisch stond. Ik heb die expliciet op nacht moeten zetten om niet verblind te worden door het felle licht. Is dat ook een bekende bug naast al de andere (spookmeldingen, privacy disclaimer, ontbrekend gebruikersbeheer, ontbrekende en falende app functionaliteit, enz...)?
Herken dat de telefoon warm wordt en niet snel laad maar genoeg om n iet leeg te lopen bij lange ritten met gebruik Carplay.
Verder vind ik het handig dat de auto je waarschuwt dat je de telefoon in de auto laat liggen bij het uitstappen, iets dat mij zeer regelmatig gebeurde bij eerdere auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
vriej29 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Herken dat de telefoon warm wordt en niet snel laad maar genoeg om n iet leeg te lopen bij lange ritten met gebruik Carplay.
Verder vind ik het handig dat de auto je waarschuwt dat je de telefoon in de auto laat liggen bij het uitstappen, iets dat mij zeer regelmatig gebeurde bij eerdere auto's.
Ik hoorde dat pas recentelijk voor het eerst idd. Blijkbaar ben ik (alleen) zo snel uit de auto dat ik de stem voor ben. Mijn vriendin waarschuwde me dat die melding kwam idd . Zij was nog aan het uitstappen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
sbin schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Ik hoorde dat pas recentelijk voor het eerst idd. Blijkbaar ben ik (alleen) zo snel uit de auto dat ik de stem voor ben. Mijn vriendin waarschuwde me dat die melding kwam idd . Zij was nog aan het uitstappen :-)
Haast en spoed zelden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
janbus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:59:
[...]
Ben je ermee naar de garage geweest?

Ik heb dit zelf nog nooit gehad met geen enkele auto.
Nee, niet mee naar de garage geweest. Bij mijn laatste wasstraat-bezoek gebeurde het niet, dus ik zocht er niet veel achter. Nu ik lees dat anderen dit ook ervaren, vermoed ik toch constructiefout. Als in: een raamafdichting die niet onder alle omstandigheden perfect functioneert.

Maar nogmaals: bij mij waren het slechts enkele kleine druppels...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
[...]
Mijn vriendin kwam hier mee toen we de auto een paar weken hadden. Dat de auto praat wanneer je je telefoon in de auto laat liggen. Wilde het eerst niet geloven (ik vergeet m'n telefoon normaliter niet), maar het was echt zo 8) Ik zag in de instellingen dat je dit aan/uit kunt zetten en kunt kiezen tussen de gesproken melding of een pieptoon.
Deze functie zit er dus ook in zonder Phonebox, mocht iemand zich dat afvragen.

Ik heb vorig weekend een Brodit houder met Apple MagSafe adapter geplaatst. Optisch (i.v.m. het witte kabeltje :X) niet de allermooiste oplossing, maar wel razendsnel te bevestigen, draadloos laden en de telefoon netjes binnen handbereik voor die specifieke gevallen waar je met alleen Carplay niet helemaal weg komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:20
[...]

[Afbeelding]
Krijg je bij het aanzetten van de auto nog een melding waar je akkoord mee moet gaan?
Of is deze nu weg met deze software update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
janbus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:59:
[...]

Ik was heel blij met die Phonebox, maar ik kan eigenlijk alleen maar akkoord gaan: Als ik snel wil laden, dan steek ik het kabeltje in. En de GSM wordt warm bij draadloos laden. Maar ik blijf het toch gebruiken.

Een voordeel wel: Om het kabeltje in te steken heb ik twee handen nodig. De GSM in de clip steken kan ik met één hand. Ik moet er wel op letten dat er geen sleutels of andere zaken daar liggen, want dan is de GSM niet helemaal juist gepositioneerd en werkt het draadloos laden niet.
Hier dezelfde ervaring.. was er blij mee, en nu gebruik ik de kabel.
1. Omdat de telefoon vrijwel niet bij laadt als ik navigeer via CarPlay
2. De telefoon wordt dermate heet dat hij gaat throttlen (iPhone 12 pro).
Waardeloze gimmick in mijn geval waar ik veel te enthousiast over was in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:41
Ik gebruik AndroidAuto ook maar bedraad. Via Wifi is het wel/niet verbinden een drama. Soms wel, soms niet. En indien niet, dan werkt bijna niks om handmatig te connecten. Dan maar kabel erin, en dan laadt ie nog op ook, en dat moet ook want AA trekt de batterij leeg. Dan maar wachten op de volgende MMI update.
Want net als bij alle andere software zal in 'de volgende versie' wél alles werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:04
Toch maar even een post.

Mijn auto gaat vrijdag naar de dealer nadat hij steeds meer begint te trillen bij remmen (vanaf 100kmh), gewoon rijden (vooral boven 120kmh), en optrekken (vanaf 80kmh).
De snelheden er even bij van wanneer het overduidelijk is. De monteur die mee reed ervaarde gelukkig hetzelfde. Ik kwam erachter toen ik een leen Q4 mee kreeg en veel beter reed. Daarnaast is het de afgelopen weken erger geworden. Je voelt het zelfs in de stoel... Dit met de winterbanden met 17k en de zomerbanden met 500km.

Ik laat weten hoe en wat.

Verder top auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-07 20:48
Avigoorn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:39:
Toch maar even een post.

Mijn auto gaat vrijdag naar de dealer nadat hij steeds meer begint te trillen bij remmen (vanaf 100kmh), gewoon rijden (vooral boven 120kmh), en optrekken (vanaf 80kmh).
De snelheden er even bij van wanneer het overduidelijk is. De monteur die mee reed ervaarde gelukkig hetzelfde. Ik kwam erachter toen ik een leen Q4 mee kreeg en veel beter reed. Daarnaast is het de afgelopen weken erger geworden. Je voelt het zelfs in de stoel... Dit met de winterbanden met 17k en de zomerbanden met 500km.

Verder top auto.
Ben benieuwd, die van mij begint ook te trillen bij het remmen.
km stand 14k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 14:02
MetaalMan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Mijn vriendin kwam hier mee toen we de auto een paar weken hadden. Dat de auto praat wanneer je je telefoon in de auto laat liggen. Wilde het eerst niet geloven (ik vergeet m'n telefoon normaliter niet), maar het was echt zo 8) Ik zag in de instellingen dat je dit aan/uit kunt zetten en kunt kiezen tussen de gesproken melding of een pieptoon.
Deze functie zit er dus ook in zonder Phonebox, mocht iemand zich dat afvragen.
Waar stel je dat in? Ik had er eerder al even naar gekeken maar kreeg geen melding en dacht dat dit alleen werkte als je een Phonebox had (die ik dus niet heb). In de handleiding zag ik nl. onder het kopje “Audi Phone box gebruiken” iets over een waarschuwing en dad dit alleen werkte bij wagens met Audi phone box of Audi phone box light

[ Voor 5% gewijzigd door wimbre op 16-05-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:23:
[...]
Kan wellicht ook zonder Phonebox maar de telefoon aan de kabel. Ga het testen.

[ Voor 51% gewijzigd door wimbre op 16-05-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Dat zal het inderdaad zijn ('Phone box light' in combinatie met aangesloten USB kabel).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 09:45
wimbre schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:23:
[...]

Waar stel je dat in? Ik had er eerder al even naar gekeken maar kreeg geen melding en dacht dat dit alleen werkte als je een Phonebox had (die ik dus niet heb). In de handleiding zag ik nl. onder het kopje “Audi Phone box gebruiken” iets over een waarschuwing en dad dit alleen werkte bij wagens met Audi phone box of Audi phone box light
Exact. Heb het ook ‘aan’ staan maar het werkt niet. Heb geen phonebox.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Avigoorn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:39:
Toch maar even een post.

Verder top auto.
Ben erg benieuwd naar de diagnose. Mijn Q4 heeft hier namelijk ook last van, zelfs na de bandenwissel naar zomerbanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 21:20

coenwiers

Digitales

DmC1982 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:19:
[...]

Krijg je bij het aanzetten van de auto nog een melding waar je akkoord mee moet gaan?
Of is deze nu weg met deze software update?
Helaas komt die melding nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-07 11:41
coenwiers schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:30:
[...]

Helaas komt die melding nog steeds
Schijnt heel lastig te zijn dus /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-05 17:27
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyIekusRR8tt7nD0Wi6TYbZr0qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQ5WTLnbsODMEpXuLcWpZBtK.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw0E3SgITxHv0ztE9y2dkstg-9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OG0hcaHEfouLXq1CWQ7J0CJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb die nieuwe versie er ook in zitten. Auto is half april geproduceerd en 4 mei afgeleverd.

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Q4Q4 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:26:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb die nieuwe versie er ook in zitten. Auto is half april geproduceerd en 4 mei afgeleverd.
En het grote scherm zo te zien. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
  • Laatst online: 16-05 17:27
Nismod schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:35:
[...]

Klopt. De dealer (tenminste de persoon die ik sprak) zag 'm ook voor het eerst.

Wat overigens wel heel vreemd was dat nadat ik 'm een week had midden in de nacht het alarm af ging. Dit was qua tijdstip ongeveer wanneer de auto volgeladen zou moeten zijn. Ik vond het een bijzondere manier om aan te geven dat ie vol was. :X

Maar toen ik de volgende ochtend om 9:45 uur in de auto stapte viel het mij op dat de datum en de tijd verkeerd stonden. Zie foto.

Even later sprongen de datum en tijd weer naar het juiste moment.

Iemand dit eerder gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIMX6Ln71HO-470dHt-bfEARN-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztDgMBSpXC7WgJAPZOtHBnYV.jpg?f=fotoalbum_large

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Q4Q4 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:44:
[...]

Klopt. De dealer (tenminste de persoon die ik sprak) zag 'm ook voor het eerst.

Wat overigens wel heel vreemd was dat nadat ik 'm een week had midden in de nacht het alarm af ging. Dit was qua tijdstip ongeveer wanneer de auto volgeladen zou moeten zijn. Ik vond het een bijzondere manier om aan te geven dat ie vol was. :X

Maar toen ik de volgende ochtend om 9:45 uur in de auto stapte viel het mij op dat de datum en de tijd verkeerd stonden. Zie foto.

Even later sprongen de datum en tijd weer naar het juiste moment.

Iemand dit eerder gehad?

[Afbeelding]
Het alarm en de tijd heb ik zelf nog niet gehad, maar wel op de Engelse en Duitse fora voorbij zien komen. Lijkt er op dat ze alleen de software datum hebben gewijzigd 8)7 8)7 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
Nismod schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:35:
[...]

Ik heb daar totaal niet bij stil gestaan. Ben van het kleine scherm uitgegaan. Dus keek naar de foto maar weet niet waar ik op moet letten. Hoe zie je het onderscheid precies. Ik heb een foto gemaakt vanaf buiten Ivm verkeerde leren bekleding. Kan jij zien of dit klein of groot is? Ik schat klein Ivm die grijze sreeep rechts. Bedankt alvast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unItNLLyQyFvysBJaHu8f2MnQrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L08BnZWa4m5px7zUCBGikyZd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
MilcQ schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:01:
[...]

Ik heb daar totaal niet bij stil gestaan. Ben van het kleine scherm uitgegaan. Dus keek naar de foto maar weet niet waar ik op moet letten. Hoe zie je het onderscheid precies. Ik heb een foto gemaakt vanaf buiten Ivm verkeerde leren bekleding. Kan jij zien of dit klein of groot is? Ik schat klein Ivm die grijze sreeep rechts. Bedankt alvast. [Afbeelding]
Kan het zo niet zien helaas. Wanneer is je auto geleverd en heb je de HUD ook gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
Nismod schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Kan het zo niet zien helaas. Wanneer is je auto geleverd en heb je de HUD ook gekozen?
Auto staat nog bij de dealer. Half april geleverd bij hun, pas in juli rijden Ivm lease auto die dan pas ingeleverd mag worden en dit is de enige foto die ik gemaakt heb omdat het leer verkeerd gestikt was, dus was daar op gefocust. Moest honingraat zijn🙈. Maar hoe kan ik het verschil zien. Geprobeerd op te zoeken maar kom niet verder dan alleen de maten. HUD inderdaad (later) gekozen toen het dak en oplader er niet meer in zaten. Ik dacht dat er toen bij de HUD er ook een aantal met het kleine scherm waren uitgeleverd.

[ Voor 12% gewijzigd door MilcQ op 17-05-2022 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
MilcQ schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:21:
[...]

Auto staat nog bij de dealer. Half april geleverd bij hun, pas in juli rijden Ivm lease auto die dan pas ingeleverd mag worden en dit is de enige foto die ik gemaakt heb omdat het leer verkeerd gestikt was, dus was daar op gefocust. Moest honingraat zijn🙈. Maar hoe kan ik het verschil zien. Geprobeerd op te zoeken maar kom niet verder dan alleen de maten. HUD inderdaad (later) gekozen toen het dak en oplader er niet meer in zaten. Ik dacht dat er toen bij de HUD er ook een aantal met het kleine scherm waren uitgeleverd.
Aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
MilcQ schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:21:
[...]

Eigenlijk door deze aan te zetten inderdaad… en als je de auto in kan kun je het zien aan een “dode” rand die om het scherm gedeelte zit. Het grote scherm heeft deze niet en gaat door tot de eerste streep in het dashboard. Rechts van het plakkertje op jouw foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
Nismod schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Eigenlijk door deze aan te zetten inderdaad… en als je de auto in kan kun je het zien aan een “dode” rand die om het scherm gedeelte zit. Het grote scherm heeft deze niet en gaat door tot de eerste streep in het dashboard. Rechts van het plakkertje op jouw foto.
Ahh, zo bedoelen jullie met aanzetten. Zat mijn tekst al door te lezen en op zoek naar aanzetten. Ga ik proberen als hij weer terug is bij de dealer. Bedankt in ieder geval weer👍🏻💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Aldmar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:23:
Nu we het over airco hebben. Ik heb 3-zone airco maar de bediening in de armleuning voor de achterbank werkt niet lijkt het? Scherm is ook uit/zwart. Zit er ergens een instelling waar je dit kan activeren? In de handleiding kan ik er niets over vinden en ook in MMI kan ik niets ontdekken.

Ik meen mij wel te herinneren dat ik bij ontvangst van de auto, ergens in MMI heb kunnen instellen dat de knoppen achterin uitgeschakeld worden (voor kindervingertjes) en dat meen ik gedaan te hebben. Maar helemaal uit is natuurlijk niet de bedoeling... Kan het alleen niet terug vinden :X
(Loop wat achter met de reacties lezen dus misschien heeft iemand al geantwoord) Toevallig gisteren tegen hetzelfde aangelopen. In MMI is niets te vinden, voorin ook niets te vinden (maar er stroomde wel zachtjes lucht uit van achter) maar aangezien er maar 2 knopjes zijn achter heb ik ze een voor een geprobeerd. Geen reactie. Toen maar allebei tegelijk ingedrukt en toen ging het display aan. Mooie monkey test 🙈

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Mijn Q4 heb ik geannuleerd en een voorraad E-tron 55 quattro advanced plus gekozen!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Zojuist langs de dealer geweest om een melding te maken van de lage snellaadcapaciteit. Wordt nu een melding bij de fabriek gemaakt. Iemand hier ervaring mee en heeft het geholpen?

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
MV999 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:13:
Zojuist langs de dealer geweest om een melding te maken van de lage snellaadcapaciteit. Wordt nu een melding bij de fabriek gemaakt. Iemand hier ervaring mee en heeft het geholpen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Nieuwe functionaliteit of zo . :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOjbgi0u60oYRTuzW7Zwkeuq-ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8Hl3DXKRxXzq1vyzgi7Ls9q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
MV999 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:13:
Ervaring zeker. Sinds aflevering van de auto heb ik er al gezeur mee. Winter was compleet drama, Max 50kw na lange ritten snelweg. Nu in de zomer gaat het gelukkig goed.
Aantal tips, je dient sowieso onder de 15% te starten met laden.

Andere tip: blijf vragen naar het thermaal management systeem. Audi geeft namelijk aan dat de accu snel opgewarmd wordt naar 30 graden om er optimaal gebruik van te maken. Echter is dit niet het geval als je naar de OBD data kijkt van online bronnen. Ook bij de VW en Skoda gebeurt dit niet, maar die merken lopen er niet mee te pronken. Ik verdenk Audi er van dat ze dit iets te veel aandacht hebben gegeven maar het technisch gezien helemaal niet leveren. Dat kan een bedrijf aardig nekken juridisch gezien.
Mijn dealer mocht het ook niet testen van Audi Duitsland nadat ik het had verzocht. De garantie voor de dealer zou dan vervallen. Zegt genoeg ;) .

Laat ze het maar bewijzen dat de accu dit doet. De accu geeft tenslotte door hoeveel kW er ontvangen kan worden, echter testen de dealers het ter plaatsen van de aansluiting en communicatie. En daar zal nooit de fout zitten aangezien je niet bij de bron test.

https://www.audi-mediacen...gement-and-charging-13902

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9z9A51uNsoQy6KH5AXciqLJbz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frWtdnIdav107Jv3Oe1wQnSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Ik neem aan dat je het laaddoel van 25% bedoelt. Dat is al een kleine week zo, vermoedelijk iets dat opduikt bij iedereen die de oude MMI software heeft. De recent uitgeleverde auto's met nieuwe MMI hebben immers heel wat meer mogelijkheden in de app. Ik denk dat dat euvel met de laatste app update binnen geslopen is. Versie 4.9.2 werd bij mij 6 dagen geleden geïnstalleerd en ik denk dat dat overeenkomt met het opduiken van die fout..
Die app is één brok amateuristisch gepruts als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
'k Heb een filmpje gemaakt van hoe er water binnen komt in de carwash. Dit zijn een paar geëxporteerde frames van dat filmpje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShvAYHSthdy979EhRLj77RFQiZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1mD1mpmshzRgUKxgGprSGfk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfnJtxjhR3Nv7NiE7jdmSqzj8wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dHuSsJYw7eit1wJc3ksd7xF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anoaaE8who3c31OMJV68VzH1_iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLrf0O5F8bf8bmG0A89XJ4kL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Dean Martin schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:10:
Mijn Q4 heb ik geannuleerd en een voorraad E-tron 55 quattro advanced plus gekozen!
Ik begrijp het volkomen. In ieder geval veel plezier met je nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Babavers schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:49:
[...]

Ik neem aan dat je het laaddoel van 25% bedoelt. Dat is al een kleine week zo, vermoedelijk iets dat opduikt bij iedereen die de oude MMI software heeft. De recent uitgeleverde auto's met nieuwe MMI hebben immers heel wat meer mogelijkheden in de app. Ik denk dat dat euvel met de laatste app update binnen geslopen is. Versie 4.9.2 werd bij mij 6 dagen geleden geïnstalleerd en ik denk dat dat overeenkomt met het opduiken van die fout..
Die app is één brok amateuristisch gepruts als je het mij vraagt.
Ja, nu lijkt het alsof ik teruglaad van 63 naar 25%.
Beetje veel gestuntel in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:20
Gisteren ook de 'Elektrische storing' melding. Ging niet meer weg. Na een uurtje in de garage en wat geklooi met software vandaag was conclusie: waterpomp vervangen...
Dus een weekje een leenauto nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
Surf_dude schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:05:
Gisteren ook de 'Elektrische storing' melding. Ging niet meer weg. Na een uurtje in de garage en wat geklooi met software vandaag was conclusie: waterpomp vervangen...
Dus een weekje een leenauto nu
Heeft een elektrische auto een waterpomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:20
Figlio39 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:30:
[...]

Heeft een elektrische auto een waterpomp?
Ja, de hoogvoltverwarming heeft een waterpomp (zekering 26) Omdat er geen verbrandingsmotor is gaat dit electrisch/vloeistof gedreven vgs mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Surf_dude op 18-05-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Surf_dude schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:48:
[...]

Ja, de hoogvoltverwarming heeft een waterpomp (zekering 26) Volgens mij is deze om de accu op optimale temp. te brengen.
Er zitten zelfs 2 waterpompen in. Zowel batterij als motor(en) hebben koeling nodig, maar dat is natuurlijk niets in vergelijking met het vermogen dat bij een verbrandingsmotor moet afgevoerd worden : https://www.audi-mediacen.../audi-q4-40-e-tron-100293.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-07 22:23
Dean Martin schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:10:
Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
Surf_dude schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:48:
[...]

Ja, de hoogvoltverwarming heeft een waterpomp (zekering 26) Omdat er geen verbrandingsmotor is gaat dit electrisch/vloeistof gedreven vgs mij.
Ok thanks! Weer wat geleerd 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
vincentvs93 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:07:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen!
Ik ook! Heb er nog nooit in gereden :D
Maar eigenlijk vooral gekozen op looks en beschikbaarheid eerlijk gezegd! Range zou voor mij prima moeten zijn in 95% van de gevallen.

Maar goed, dit is offtopic hier ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 19-05-2022 07:42 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-07 22:23
Dean Martin schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:41:
[...]

Ik ook! Heb er nog nooit in gereden :D
Maar eigenlijk vooral gekozen op looks en beschikbaarheid eerlijk gezegd! Range zou voor mij prima moeten zijn in 95% van de gevallen.

Maar goed, dit is offtopic hier ;)
PB me anders je ervaringen, ben stiekem wel erg benieuwd. In ieder geval gefelicteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29

Superflip

*pwiet*

vincentvs93 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:09:
[...]

PB me anders je ervaringen, ben stiekem wel erg benieuwd. In ieder geval gefelicteerd!
Hier ga ik wellicht voor dezelfde keuze. Heel lang voor de M3 willen gaan, maar een e-tron is eigenlijk een normale upgrade als je van een full option 5-series komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

Kju

Op Facebook is er een actieve groep voor de fat E-tron. En als je specifieke vragen hebt mag je die ook aan mij stellen. Ik heb nu 50K in anderhalf jaar gereden in mijn Sportback.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
vincentvs93 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:09:
[...]

Als het goed is hoor ik vandaag wanneer ik 'm kan ophalen.
Als niemand hem in puin rijdt in de tussentijd....of steelt, of...

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Kju schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:30:
Op Facebook is er een actieve groep voor de fat E-tron. En als je specifieke vragen hebt mag je die ook aan mij stellen. Ik heb nu 50K in anderhalf jaar gereden in mijn Sportback.
Tof! Thanks! Ik heb alleen geen FB.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Overigens net definitief bevestiging, ik mag hem over 1.5 week ophalen!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29

Superflip

*pwiet*

Kju schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:30:
Kan je even een link naar die group posten, mss maak ik er speciaal nog een FB account voor aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

Kju

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diejeeh
  • Laatst online: 17-10-2023

Diejeeh

Audi Q4 40 sinds dec 2021

[...]

Bij mij doet ie dat ook als ie aan de kabel oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Diejeeh schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Bij mij doet ie dat ook als ie aan de kabel oplaadt.
Bedoel je dat de telefoon ook warm wordt bij laden aan kabel of dat je de waarschuwing krijgt dat je telefoon nog in de auto ligt bij het uitstappen? Als dat laatste het geval is houd ik geen argumenten meer over om hem draadloos te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 21:00
marcelmg2 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:48:
Nieuwe functionaliteit of zo . :+
Je doet er nogal luchtig over maar de hele Q4 is qua software een grote grap. Terwijl het gewoon een goede auto is, die perfect zou kunnen zijn als de software State of Art zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Nismod schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:27:
[...]

Ervaring zeker. Sinds aflevering van de auto heb ik er al gezeur mee. Winter was compleet drama, Max 50kw na lange ritten snelweg. Nu in de zomer gaat het gelukkig goed.
Aantal tips, je dient sowieso onder de 15% te starten met laden.

Andere tip: blijf vragen naar het thermaal management systeem. Audi geeft namelijk aan dat de accu snel opgewarmd wordt naar 30 graden om er optimaal gebruik van te maken. Echter is dit niet het geval als je naar de OBD data kijkt van online bronnen. Ook bij de VW en Skoda gebeurt dit niet, maar die merken lopen er niet mee te pronken. Ik verdenk Audi er van dat ze dit iets te veel aandacht hebben gegeven maar het technisch gezien helemaal niet leveren. Dat kan een bedrijf aardig nekken juridisch gezien.
Mijn dealer mocht het ook niet testen van Audi Duitsland nadat ik het had verzocht. De garantie voor de dealer zou dan vervallen. Zegt genoeg ;) .

Laat ze het maar bewijzen dat de accu dit doet. De accu geeft tenslotte door hoeveel kW er ontvangen kan worden, echter testen de dealers het ter plaatsen van de aansluiting en communicatie. En daar zal nooit de fout zitten aangezien je niet bij de bron test.

https://www.audi-mediacen...gement-and-charging-13902

[Afbeelding]
Interessant! Vandaag haalde ik aan een lader in België zowaar 90+. In tegenstelling tot gisteren toen ik bij de dealer aan de snellader 16,5 haalde :+

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Luke the Duke schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Je doet er nogal luchtig over maar de hele Q4 is qua software een grote grap. Terwijl het gewoon een goede auto is, die perfect zou kunnen zijn als de software State of Art zou zijn.
Ik vind het best vervelend dat de app zo onstabiel is.

Ik zou daar nog mee kunnen leven als er constant nieuwe functionaliteit bij komt, à la "move fast and break stuff". Maar dit is gewoon heel trage uitrol van functionaliteiten en tóch voortdurend zaken die tijdelijk niet werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_lZXUW7ot2MaJZX1aieP3VL9ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4LW9jBKz0gLjaSvL6AN3isI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
janbus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:45:
[...]

Ik vind het best vervelend dat de app zo onstabiel is.

Ik zou daar nog mee kunnen leven als er constant nieuwe functionaliteit bij komt, à la "move fast and break stuff". Maar dit is gewoon heel trage uitrol van functionaliteiten en tóch voortdurend zaken die tijdelijk niet werken.

[Afbeelding]
Of functionaliteiten die gewerkt hebben en zelfs verdwijnen. Laaddoel instellen via de app werkt nu al meer dan een week niet meer. Ik heb geprobeerd met versie 4.8 omdat ik dacht dat het aan de laatste update zou liggen, maar ook met die versie werkt het niet meer. We gaan erop achteruit.... Of ben ik samen met een paar enkelingen die dat hier ook al aanklaagden de enige met dat probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
MV999 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Interessant! Vandaag haalde ik aan een lader in België zowaar 90+. In tegenstelling tot gisteren toen ik bij de dealer aan de snellader 16,5 haalde :+
Dat is toch wel heeeeel slecht. Wat dat betreft kan ik absoluut niet klagen. Ik ben aan snellader nog nooit onder 125 kW geweest. Was wel altijd om maar eventjes bij te laden om thuis te geraken, maar ik ben zeker al beginnen bijladen boven 15%, eerder 20 à 25 om dan bij te laden tot ça. 35 en dan was dat telkens aan 125+ kW zelfs bij buitentemperatuur tussen 0 en 5°C. In jouw plaats zou ik toch eens flink met de vuist op tafel kloppen bij je dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57

Aldmar

Niks...

-Wing- schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:31:
[...]

(Loop wat achter met de reacties lezen dus misschien heeft iemand al geantwoord) Toevallig gisteren tegen hetzelfde aangelopen. In MMI is niets te vinden, voorin ook niets te vinden (maar er stroomde wel zachtjes lucht uit van achter) maar aangezien er maar 2 knopjes zijn achter heb ik ze een voor een geprobeerd. Geen reactie. Toen maar allebei tegelijk ingedrukt en toen ging het display aan. Mooie monkey test 🙈
Hij lijkt bij mij nu te werken. Na inderdaad wat pielen met de knoppen. Volgens mij was de boosdoener het 'kinderslot' knopje in de armsteun. Deze er af gehaald, paar keer op de knoppen van de airco gedrukt. En een ritje later het 'kinderslot' weer aan gezet. En sindsdien blijft de armsteun-airco aan. (Hoewel ik wel moet zeggen dat de luchtstroom nou niet je van het is op de hardste stand... Wordt misschien anders als het echt zomer wordt..?)

Wat is er trouwens mis met het ouderwetse handmatige schuifje in de deur om kinderslot erop te zetten? Waarom moet dit elektronisch, met alle storingsmeldingen van dien? :P
Babavers schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Of functionaliteiten die gewerkt hebben en zelfs verdwijnen. Laaddoel instellen via de app werkt nu al meer dan een week niet meer. Ik heb geprobeerd met versie 4.8 omdat ik dacht dat het aan de laatste update zou liggen, maar ook met die versie werkt het niet meer. We gaan erop achteruit.... Of ben ik samen met een paar enkelingen die dat hier ook al aanklaagden de enige met dat probleem?
Hier exact hetzelfde.

En sinds vanmorgen(?) kan ik uberhaupt de huidige status van de accu niet meer zien... Ook een foutmelding richting de server of connectie daar naar toe ('Fout bij laden. Connectie service kon niet of niet volledig worden geladen. Er is een onbekende fout opgetreden')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Wat is Audi toch een waardeloos merk! Sinds gisteren ligt de app er weer compleet uit. Wat een flintstone electrische auto! Beschamend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43
Kweenie... maar dat ligt toch niet aan de auto ?
Bij mij ook weg sinds gisteren maar het is puur een app / server issue. (vermoed ik)
De auto doet zijn werk.

btw flintstone auto's zag ik alleen vroeger bij het wrak van de weg. :F

[ Voor 3% gewijzigd door deboss65 op 20-05-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Aarts ACM schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:37:
Wat is Audi toch een waardeloos merk! Sinds gisteren ligt de app er weer compleet uit. Wat een flintstone electrische auto! Beschamend!
Er wordt door de E-tron toch dezelfde app gebruikt?
Daar hoor ik dit minder. Waar gaat het dan mis?

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
mijn Q4 40 S-Line maandag binnen gedaan na 4maanden en 12500km later en dit voor na plaatsing ledere zetels. wel besteld maar niet geleverd destijds. minimaal 2 weken hebben ze nodig en rij nu met vervangwagen . een vrij recente Skoda benzine wagen met alle toeters en bellen inbegrepen, noem het en het zit er in. ik zal blij zijn dat ik mijn wagen terug in mijn bezit heb! wat een lawaai in deze auto. het is dan dat je merkt hoe stil de Q4 werkelijk is. en nog maar te zwijgen over de slecht afgestelde automatische versnelling wat is dat dan een luxe die Q4. in mijn Q4 had ik spijt van de CC en niet de ACC, maar nu een week meet ACC gereden te hebben weet ik het wel! een CC rijd veel leuker en wil niet anders. en wat me nog opvalt is dat ik na 1week nog steeds aan mijn peddels achter het stuur wil trekken en die staan er nu niet! wat mis ik dit... nog een laatste puntje, een vriend van mij heeft de BMW IX3 wat ben ik jaloers op die app! die kan dus echt zijn wagen vinden op die app je gelooft het niet! ja zelfs ramen open en dicht doen. ik ben super content met de Q4 want ik mis hem nu! maar die app is ronduit schandalig, mensen lachen je zelfs uit als je het laat zien dit is zo AUDI onwaardig. fijn weekend iedereen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
@kurtjeG Hoe gebruik je die peddels achter het stuur? Ik snap echt niet wat je hier aan hebt.
Ze werken enkel in 'D' toch? Ik zie die 3 blokjes in het scherm maar de auto remt echt maar heel weinig af bij gebruik van de peddels.

Misschien doe ik iets verkeerd of werkt het bij mijn auto niet goed..?

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
NRJ020 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:45:
@kurtjeG Hoe gebruik je die peddels achter het stuur? Ik snap echt niet wat je hier aan hebt.
Ze werken enkel in 'D' toch? Ik zie die 3 blokjes in het scherm maar de auto remt echt maar heel weinig af bij gebruik van de peddels.

Misschien doe ik iets verkeerd of werkt het bij mijn auto niet goed..?
Bij mij doen ze ook helemaal niets (in D). Nu is dat geen probleem, ik rijd altijd in B en kan me helemaal niet voorstellen waarom je met minder vertraging dan dat zou willen rijden. Zou het liefst willen dat hij helemaal one pedal drive was, zoals een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:39
sbin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Bij mij doen ze ook helemaal niets (in D). Nu is dat geen probleem, ik rijd altijd in B en kan me helemaal niet voorstellen waarom je met minder vertraging dan dat zou willen rijden. Zou het liefst willen dat hij helemaal one pedal drive was, zoals een Tesla.
Ik rij ook altijd in 'B'. Had eigenlijk verwacht dat je ze dan ook zou kunnen gebruiken om het afremmen mee in te stellen.

Daarom begrijp ik niet goed wanneer je dit nou zou gebruiken.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
Die peddels werken prima in de D stand.
Op de snelweg en buitengebied vind ik de B stand niet prettig. Ik laat hem in de D lekker anticiperend uitrollen en waar nodig met de peddels een beetje vertragen of afremmen. Moet er meer afgeremd worden, rempedaal intrappen en er wordt nog meer geregenereerd. Ik vind de remvermogens prima.
Kan me wel voorstellen dat het remvermogen van de peddels bij een "sportieve" rijstijl niet helemaal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
deboss65 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:04:
Op de snelweg en buitengebied vind ik de B stand niet prettig. Ik laat hem in de D lekker anticiperend uitrollen en waar nodig met de peddels een beetje vertragen of afremmen. Moet er meer afgeremd worden, rempedaal intrappen en er wordt nog meer geregenereerd. Ik vind de remvermogens prima.
Kan me wel voorstellen dat het remvermogen van de peddels bij een "sportieve" rijstijl niet helemaal passen.
Hier ook, wordt er steeds beter in. Met dit weer, normaal rijgedrag en een beetje spelen met paddels kom ik met mijn Q4 50 nu over de 400km op de snelweg! (ACC op 110km/h)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
Gisteren 175km gereden en kwam met 62% aan. Virtueel dus 460km voor een snelwegrit met 115km+ACC op de teller. Wel wat file dus gemiddelde lag wat lager, maar dit is helemaal mooi. Ik rij nu steeds meer met D. Zeker op de snelweg. Als je in B het 'gas'pedaal loslaat dan gaan je remlichten direct aan. Dat heb ik liever niet. In D gaan ze pas aan als je 3 blokjes hebt gekozen met de peddel. 3 blokjes remt dan even hard af als B. Wat ik nu wel merk in D is dat hij zelf dus ook afremt als je dicht bij je voorganger komt. Hij remt dus proactief voor je af. En ook zie ik nu wat vaker helemaal rechtsonder in dashboard een schoen met pijl omhoog. Hoort bij de Energie efficiency assistent, maar weet nog niet goed hoe deze werkt. Ik heb geen optie gekocht met die voorspellende assistent (die remt als je op een rotonde afgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dus bij 100% begonnen? Dit zou ca 16.7kWh/100km verbruik zijn.
Toch netjes denk ik.

Dat gedrag met afremmen bij rotondes en het binnengaan bij een bebouwde kom bemerk ik ook.
Soms handig maar soms ook te vroeg in mijn beleving. Waar hij dit exact op baseert weet ik (nog) niet.
Of de kaart of via de camera.
Ook heb ik gemerkt dat bijvoorbeeld op een lange rechte buitenweg met een rood geverfde fietsstrook de auto gaat remmen als er fietsers op rijden die gepasseerd moeten worden.
Dit zou betekenen dat dit een camera gebaseerd systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Maar heb jij dan ook soms die schoen met pijltje in beeld?

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmg2 op 20-05-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Yep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
marcelmg2 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:58:
Als je in B het 'gas'pedaal loslaat dan gaan je remlichten direct aan.
Dit is een kwestie van aanvoelen. Bij helemaal gas los gaan ze aan, maar door ermee te spelen kun je dat helemaal zelf bepalen. Na 5 jaar Passat GTE die hetzelfde had is dat feilloos te "regelen".

Het uitrollen zonder remmen vind ik dermate verschrikkelijk dat dat heel mijn rijplezier verpest (in bv een ICE). Ik zit dan voor mijn gevoel constant te remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
Ik sluit mij hierbij aan. Peddels in D stand werken prima. Je moet het je eigen maken maar met die peddels kan ik beter anticiperen op b.v. het naderen van een rotonde. In de B stand sta ik vaak òf te vroeg stil òf moet ik steeds weer gas bijgeven. Maar goed ieder zijn/haar ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Het valt mij op dat soms, bij het openen van de achterdeur, de auto niet ontgrendeld wordt en ik eerst mijn hand tegen de handgreep van de voordeur moet houden. De andere keer werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
.

[ Voor 99% gewijzigd door wimbre op 20-05-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
sbin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Het uitrollen zonder remmen vind ik dermate verschrikkelijk dat dat heel mijn rijplezier verpest (in bv een ICE). Ik zit dan voor mijn gevoel constant te remmen.
De beleving ervan is ook heel persoonlijk. Ik vind het bij een EV ook veel prettiger dan bij een ICE.
Het verbaast me hoe ver en lang de Q4 door blijft rollen en relatief weinig snelheid verminderd. De massa traagheid doet hier goed zijn werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57

Aldmar

Niks...

[...]

Hier exact hetzelfde.

En sinds vanmorgen(?) kan ik uberhaupt de huidige status van de accu niet meer zien... Ook een foutmelding richting de server of connectie daar naar toe ('Fout bij laden. Connectie service kon niet of niet volledig worden geladen. Er is een onbekende fout opgetreden')
Bij mij werkt alles weer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Hiero ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik kwam dit artikel tegen over integratie van Apple Music met het MMI systeem.
https://www.audi-mediacen...e3JKEJTnwvx76ZGYLgrv-u2-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 14:23
Hier net zo! Daarnaast gaf de trainer van de Etron rijcursus aan dat D in de praktijk zuiniger is dan B. Coasten waar het kan en als je uiteindelijk het rempedaal gebruikt is alsnog het grootste deel regeneren dus je verliest weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door Maurice- op 20-05-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
wimbre schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:48:
Ik kwam dit artikel tegen over integratie van Apple Music met het MMI systeem.
https://www.audi-mediacen...e3JKEJTnwvx76ZGYLgrv-u2-E
"For Audi owners in Europe, cellular data streaming costs incurred are conveniently billed via a data package available from Cubic-Telekom. The first three gigabytes are free of charge."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Aldmar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:40:
[...]

Bij mij werkt alles weer *O*
Jep. Hier ook; timers versturen en laaddoel aanpassen werkt terug.

De timers versturen lukte niet de eerste keer. De tweede keer wel. De eerste keer duurde het heel lang en dan kwam deze fout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT0XrSoQKBEeoe3bkuw-DBAPABQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vcZWG1Aa9ebCZuJWfz7TqbP.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gebeurt wel vaker. Het komt erop neer dat je niet gewoon kan tikken en ervan uit gaan dat het lukt. Nee, je moet tikken en een hele tijd wachten om te zien of het wel gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 09-07 21:00
janbus schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:50:
[...] "For Audi owners in Europe, cellular data streaming costs incurred are conveniently billed via a data package available from Cubic-Telekom. The first three gigabytes are free of charge."
Convenient. Maar belachelijk duur en voorwaarden uit de oertijd. Beperkte geldigheid van je tegoed is een grote NoNo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:04
Aarts ACM schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:37:
De app werkt niet goed = Flintstone auto

hihi

Ik begrijp je frustratie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 00:20
Hi allen,

Zijn er mensen die dit ook meemaken wanneer ze achteruit willen rijden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOyjK8wwXO8J_-ZfhUs-Oj_r2zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQG4tNfGcs4Ws07Uh6c3Tqfw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
deboss65 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:53:
Kweenie... maar dat ligt toch niet aan de auto ?
Bij mij ook weg sinds gisteren maar het is puur een app / server issue. (vermoed ik)
De auto doet zijn werk.

btw flintstone auto's zag ik alleen vroeger bij het wrak van de weg. :F
Maakt het uit of het aan de auto of de servers ligt? Het is een functionaliteit die ze verkopen en ontzettend vaak de mist in gaat. Om nog maar te zwijgen over de beperktheid van de bedieningsmogelijkheden. Hoe je het draait of keert. Het is (en blijft helaas) beschamend.
Pagina: 1 ... 89 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.