Dat zal wel hetzelfde zijn. Ik heb nooit tussentijds de kabel eruit willen halen dus wist niet hoe dat dan zou werken. Wist wel dat na stoppen laadsessie de kabel pas los komt na ontsluiten auto.Babavers schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:00:
[...]
Gewoon door deuren open te klikken op de autosleutel en dan ontgrendelt die. Is dat bij jullie anders?
'k Had het gisteren weer voor:Avigoorn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:00:
[...]
De ACC of CC heeft het bij mij ook eens niet gedaan. Auto even stilzetten, uit en aan, ook even van stoel op staan. En dan verdwijnen dit soort storingen vaak vanzelf. Net zoals de regensensor die het bij mij ook al eens niet heeft gedaan.
succes!!
:strip_exif()/f/image/FVQj79x0lfuWdgSiJd50ZSYe.jpg?f=fotoalbum_large)
Tip geprobeerd aan rood licht, maar lukte niet om auto te herstarten: op handrem gezet, deur open gedaan, m'n achterwerk opgelicht, op de start/stop knop lang en kort zitten duwen, ... maar ik denk dat ik - instinctmatig - m'n voet nog op de rem had.
Bij de volgende rit werkte Cruise Control gewoon terug.
'k Wil niet kleinzerig telkens posten wanneer er iets niet werkt, maar - eerlijk gezegd - vind ik dit wel vermeldenswaardig, want bij vorige wagens had ik dit soort problemen niet.
            Ik merk dat ik na 14 maanden ID.3 en nu een kleine 5 maanden Q4 wat laconiek sta tegenover de incidentele en ogenschijnlijk 'willekeurige' meldingen en/of waarschuwingslampjes. Mijn eigen ervaring is dat de betreffende melding altijd vanzelf verdwijnt - soms na een herstart en anders zeker de volgende dag.
Van de week voor het eerst "Storing elektrisch systeem: bezoek garage" (zoiets) i.c.m. oranje accu- en waarschuwingslampjes. Alles leek normaal te functioneren en we wilden net op weg voor een weekendje weg (rit van +/- 160km). We zijn dus gewoon vertrokken... En jawel, alle meldingen verdwenen nadat de auto bij aankomst +/- 20 minuten uit had gestaan.
Ik ben dan ook zelf nog nooit naar de dealer gegaan voor een melding of waarschuwing. In feite een slechte zaak, want zou er een keer écht iets aan de hand zijn, dan ben je mogelijk te laat.
Evengoed: ook al zijn het (in mijn geval) ogenschijnlijk 'spookmeldingen', elk voorval is er één teveel en het is wat mij betreft tekenend voor het feit dat VAG de software nog altijd niet voor elkaar heeft. Had na de ID.3 voorzichtige hoop dat Audi het met de Q4 op dit vlak beter voor elkaar had, maar het zijn nog steeds dezelfde willekeurige meldingen. De frequentie lijkt lager bij de Q4, maar toch.
Verder bevalt en rijdt de auto uitstekend

Van de week voor het eerst "Storing elektrisch systeem: bezoek garage" (zoiets) i.c.m. oranje accu- en waarschuwingslampjes. Alles leek normaal te functioneren en we wilden net op weg voor een weekendje weg (rit van +/- 160km). We zijn dus gewoon vertrokken... En jawel, alle meldingen verdwenen nadat de auto bij aankomst +/- 20 minuten uit had gestaan.
Ik ben dan ook zelf nog nooit naar de dealer gegaan voor een melding of waarschuwing. In feite een slechte zaak, want zou er een keer écht iets aan de hand zijn, dan ben je mogelijk te laat.
Evengoed: ook al zijn het (in mijn geval) ogenschijnlijk 'spookmeldingen', elk voorval is er één teveel en het is wat mij betreft tekenend voor het feit dat VAG de software nog altijd niet voor elkaar heeft. Had na de ID.3 voorzichtige hoop dat Audi het met de Q4 op dit vlak beter voor elkaar had, maar het zijn nog steeds dezelfde willekeurige meldingen. De frequentie lijkt lager bij de Q4, maar toch.
Verder bevalt en rijdt de auto uitstekend
            Nou, ik ben mijn auto 2 weken kwijt geweest ivm 1 van de 4 kapotte koelelementen van de accu.
Een andere keer liep het kortverbruik lop van 30 kWh naar 99,9, en dat dan uren lang.
Nog nooit van gehoord zei de dealer.
Nu dan m’n hele menu in het Duits, maar ook delen Engels en Nederlands op het dashboarddisplay.
Taal valt door mij niet aan te passen dus morgen maar weer naar de dealer.
En dan natuurlijk die software die nog nooit ge-update is.
Ik weet het niet hoor, maar als je cash 55.000 euro betaalt voor een auto (zoals ik gedaan heb) verwacht je wel iets meer dan dit.
Ik koop ook geen auto met 3 wielen en een optie op het 4e wiel een jaar later.
Het menu debacle is na een nacht rust inmiddels een soort Duits Engelse mix geworden:
:strip_exif()/f/image/jG0CD4tbAnTd8keWhZjuISfw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nVuwMYoKhJIdwRa5E4CkiSR3.jpg?f=fotoalbum_large)

Een andere keer liep het kortverbruik lop van 30 kWh naar 99,9, en dat dan uren lang.
Nog nooit van gehoord zei de dealer.
Nu dan m’n hele menu in het Duits, maar ook delen Engels en Nederlands op het dashboarddisplay.
Taal valt door mij niet aan te passen dus morgen maar weer naar de dealer.
En dan natuurlijk die software die nog nooit ge-update is.
Ik weet het niet hoor, maar als je cash 55.000 euro betaalt voor een auto (zoals ik gedaan heb) verwacht je wel iets meer dan dit.
Ik koop ook geen auto met 3 wielen en een optie op het 4e wiel een jaar later.
Het menu debacle is na een nacht rust inmiddels een soort Duits Engelse mix geworden:
:strip_exif()/f/image/jG0CD4tbAnTd8keWhZjuISfw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nVuwMYoKhJIdwRa5E4CkiSR3.jpg?f=fotoalbum_large)
                                                [ Voor 3% gewijzigd door dolfg op 01-05-2022 14:33 ]
Ik weet niet of het iets oplost, maar de taal aanpassen zit niet onder 'algemeen', maar onder 'taal en toetsenbord' als ik mij niet vergis. Blijft een vreemde zaak wel ...Taal valt door mij niet aan te passen dus morgen maar weer naar de dealer.
En
Was de laadpaal in mijn straat waar ik als enige aan hing. Misschien had ik inderdaad even opnieuw moeten aansluiten. Hij hangt er nu weer aan. Zelfde plek en zonder andere auto. En nu wel 11kWGeeMoney schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:20:
@Hupsel weet je zeker dat het een 11kW paal is? Dit lijkt verdacht veel op 1 max 2 fase laden namelijk.
Of als het ergens druk is met veel palen (bij een pretpark bijvoorbeeld) dan worden ze ook afgeschaald.
Inderdaad. Maar als je de sleutel bedient stopt het laden zolang de stekker ontgrendeld is zodat je zonder risico kan afkoppelen, maar de sessie op de laadpaal blijft dan wel nog een minuutje of zo actief. Als je binnen die tijd terug insteekt zit je dus nog steeds in dezelfde laadsessie. Zo is dat bij mij toch en ik heb dat ook al eens buitenhuis aan een snellader kunnen vaststellen. En dat hoort ook zo, vooral aan een snellader: 300 Amp DC (125 kW aan 400 V) onderbreken door zomaar de stekker uit te trekken is niet aan te raden....wimbre schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:14:
[...]
Dat zal wel hetzelfde zijn. Ik heb nooit tussentijds de kabel eruit willen halen dus wist niet hoe dat dan zou werken. Wist wel dat na stoppen laadsessie de kabel pas los komt na ontsluiten auto.
Wat hielp was een reset van de MMI. Dus standby knop 10 seconden indrukken en opnieuw opstarten.de_gizmo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Ik weet niet of het iets oplost, maar de taal aanpassen zit niet onder 'algemeen', maar onder 'taal en toetsenbord' als ik mij niet vergis. Blijft een vreemde zaak wel ...
Gelukkig.
De functie taal en toetsenbord was niet beschikbaar. Nu weer wel
[ Voor 7% gewijzigd door dolfg op 02-05-2022 10:53 ]
Met alle respect, maar hoe zuinig rijden jullie dan? 340 met 100% batterij en 51 kwh netto capaciteit komt neer op 15 kwh per 100 km?renedg73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:43:
[...]
Met het warme weer zat ik ook al richtig de 340 met bereik. Kan echt wel
Audi Q4 Sportback S Competition
Ik begrijp je reactie ook, dan ben je echt op je verbruik aan het letten. Ik denk dat je anders snel richting de 20 kwh per 100 km gaat zitten. Dat zal zeker bij mij het geval zijn denk ik. Ik ga echt niet beginnen met slipstreamen enzo en 90 km per uur te rijden op de autostrade 😅 als je daar dan 60-70k aan uit geeft... ieder zijn ding natuurlijk 😊MV999 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:40:
[...]
Met alle respect, maar hoe zuinig rijden jullie dan? 340 met 100% batterij en 51 kwh netto capaciteit komt neer op 15 kwh per 100 km?
            Ik betaal alles zelf en heb geen pas van de baas, dus flink scheuren met die bak is voor mij geen optie. 
Want voor je het weet tank je voor dubbel geld en daar zie ik het nut niet van in.
Mijn langverbruik zit op 17,5 kwh.
            Want voor je het weet tank je voor dubbel geld en daar zie ik het nut niet van in.
Netjes hoor qua verbruikdolfg schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:08:
Ik betaal alles zelf en heb geen pas van de baas, dus flink scheuren met die bak is voor mij geen optie.
Da's inderdaad erg netjes. Merk wel dat ik de laatste week ook vaak tussen de 16-18 kWh/100 zit met kortverbruik in dashboard, zonder echt op rijgedrag te letten. Is mi erg prima voor zo'n "lompe" bak.dolfg schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:08:
            Hier afgelopen week voor het eerst een storing tijdens het laden, jammer dat de app dit niet direct aangeeft.
Alleen als je de app opent zie je een foutmelding. Het was thuis en we zaten buiten, de ventilator stopte met koelen dat was de rede om te checken anders had hij in de morgen waarschijnlijk nog op 23% gestaan.
:strip_exif()/f/image/jvkWG3jI7mGRlTdRFBT1A305.jpg?f=fotoalbum_large)
Stekker eruit en erin en weer opnieuw opgestart probleem verholpen.
Wat betreft het verbruik hier langdurig op 20" winterbanden gemiddeld 100 km per dag waarvan 70 snelweg.

Alleen als je de app opent zie je een foutmelding. Het was thuis en we zaten buiten, de ventilator stopte met koelen dat was de rede om te checken anders had hij in de morgen waarschijnlijk nog op 23% gestaan.
:strip_exif()/f/image/jvkWG3jI7mGRlTdRFBT1A305.jpg?f=fotoalbum_large)
Stekker eruit en erin en weer opnieuw opgestart probleem verholpen.
Wat betreft het verbruik hier langdurig op 20" winterbanden gemiddeld 100 km per dag waarvan 70 snelweg.
                    Hoi,MV999 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:35:
[...]
Het balkje weerspiegelt je verbruik in kwh per 100 km. Je auto gebruikt stroom om die mooie schermpjes waar je naar kijkt te kunnen laten zien, dus zelfs als je alles denkt uit te zetten blijft er nog steeds iets van stroomverbruik. Bij een benzineauto is dit anders, omdat daar het verbruik in liters wordt weergegeven en de het verbruik van de accu niet van belang is / niet wordt laten zien. Omdat je een elektrische auto rijdt en je accu (c.q. batterij) je main source of fuel is wordt letterlijk alles wat stroom verbruikt hier op weergegeven.
Wanneer je stil staat, of heel langzaam rijdt, is het verbruik per 100 km relatief gigantisch. Daarom is tussen de 60 en 90 km per uur rijden ook het meest efficient per 100 km. Het is niet het minste verbruik, maar wel het minste verbruik per 100 km.
Je statement over het minste verbruik tussen 60 en 90km/h klopt zeker niet. Ik zat onlangs aan 13,9kWh/100km over een afstand van bijna 300km aan een gemiddelde snelheid van 36km/h. Die efficiëntie haal ik nooit bij gemiddelde snelheden van 60 tot 90km/h.
                    Fair enough. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? 13,9?maesdav schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:45:
[...]
Hoi,
Je statement over het minste verbruik tussen 60 en 90km/h klopt zeker niet. Ik zat onlangs aan 13,9kWh/100km over een afstand van bijna 300km aan een gemiddelde snelheid van 36km/h. Die efficiëntie haal ik nooit bij gemiddelde snelheden van 60 tot 90km/h.
[Afbeelding]
Ik rij altijd in B.MV999 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:06:
[...]
Fair enough. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? 13,9?
Ik rij altijd met de ACC ingesteld op de maximaal toegelaten snelheid, zelfs in een zone-30
De omstandigheden waren ook bijna ideaal: rond 15°C; ik zet dan vaak ook de clima uit.
Vanmorgen had ik een range van 519km!
            Ik zit dezer dagen met een q4 45 ook vaak in de buurt van de 14 hoor. Natuurlijk geen snelweg, maar in gewoon stadsverkeer (30-50-70km/h) zeker haalbaar.

In dit topic is al vaker gesproken over een in hoogte verstelbare laadvloer achterin de Q4. Met kunststof staanders van Audi en een vloer van de id4 is dit te realiseren. Mijn vraag: is het noodzakelijk om een vloer te bestellen. Kan de huidige niet gebruikt worden? In mijn vorige auto(Passat) had ik ook een dergelijke optie met maar 1 vloer.

Ik heb destijds het “opbergpakket”, waar die dubbele vloer een onderdeel van is, niet genomen en heb er eigenlijk geen spijt van.NW1806 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:47:
In dit topic is al vaker gesproken over een in hoogte verstelbare laadvloer achterin de Q4. Met kunststof staanders van Audi en een vloer van de id4 is dit te realiseren. Mijn vraag: is het noodzakelijk om een vloer te bestellen. Kan de huidige niet gebruikt worden? In mijn vorige auto(Passat) had ik ook een dergelijke optie met maar 1 vloer.
Missen doe ik het niet.
Er zijn wellicht mensen die het mooier vinden zo’n dubbele vloer mooier. Voor mij geen issue want 95% van de tijd is die kofferbak dicht.
En zonder dubbele vloer is er ook iets meer ruimte.
Noodzakelijk is het dus niet. Blijft iets persoonlijks.
            Als je het opbergpakket er niet bij bestelt is de koffer inderdaad groter, maar als je de stoelen neerklapt heb geen vlakke laadvloer

Mooie cijfers. Maar een gemiddelde snelheid van 36km/h is geen snelweg, of je rijdt van 3 rondjes ring Amsterdam?maesdav schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:45:
[...]
Hoi,
[Afbeelding]
Op lange stukken snelweg heb je toch minimaal een gemiddelde snelheid van 80kmh. En dus ook een slechter verbruik.
De magische 500km... mss dat ik hem deze vakantie een keer ga zien!
En ook aan de kant van de achterklep is het fijner met dubbele laadvloer. Je kan dan zaken er in schuiven ipv over de tildrempel te sjouwen. Vloer is dan gelijk. En grootste voordeel mi. is dat je een mooie plek hebt om je vieze laadkabels neer te leggen.Luisterzicht schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:05:
Als je het opbergpakket er niet bij bestelt is de koffer inderdaad groter, maar als je de stoelen neerklapt heb geen vlakke laadvloer
            Ik heb mijn auto al. Heb geen dubbele lasdvloer. Wil dit liever wel. Met mijn vraag bedoelde ik of het noodzakelijk is om een extra vloerdeel te bestellen of dat ik de huidige vloer kan gebruiken en daaronder de ruimte dus metaal is ipv nog een vloer.

Nee, dat kan nooit passen. De dubbele vloer is smaller, want valt tussen de steunen. Dus je zal die altijd nodig hebben. Je kan wel de ID.4 vloer bestellen ipv de Q4 vloer, zijn identiek en de VW is goedkoper.NW1806 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:07:
Ik heb mijn auto al. Heb geen dubbele lasdvloer. Wil dit liever wel. Met mijn vraag bedoelde ik of het noodzakelijk is om een extra vloerdeel te bestellen of dat ik de huidige vloer kan gebruiken en daaronder de ruimte dus metaal is ipv nog een vloer.
            Vandaag Q4 Model 50 weggebracht voor complete glas coating binnen en buiten inclusief velgen alsmede PPF protectie op de voorbumper. Ben hem 4 dagen kwijt.
Had hier al eerder goede ervaring mee opgedaan met de Q5. Is de investering dubbel en dwars waard en het beschermt de lak en bumper tegen steenslag. Kon ook kiezen voor beide spatborden en motorkap maar dat werd even te prijzig. Voor deze nu alleen glas coating.
            Had hier al eerder goede ervaring mee opgedaan met de Q5. Is de investering dubbel en dwars waard en het beschermt de lak en bumper tegen steenslag. Kon ook kiezen voor beide spatborden en motorkap maar dat werd even te prijzig. Voor deze nu alleen glas coating.
            Heeft er iemand een idee of er deftige zonnewering op de markt is, zoals de screens van Sonniboy?
Tot mijn verbazing bestaat er nog niets voor de Q4?
Schijnbaar is hier ook het optimaal conditioneren van de accu onderdeel van. Helaas bij het aanzetten van deze optie krijg ik een serverfout
Zoek hier ff op “zonneschermen”.tha_playah schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:00:
Heeft er iemand een idee of er deftige zonnewering op de markt is, zoals de screens van Sonniboy?
Nog meer nieuwe opties?MV999 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:34:
[...]
Schijnbaar is hier ook het optimaal conditioneren van de accu onderdeel van. Helaas bij het aanzetten van deze optie krijg ik een serverfout
En ook op Android? Ik zie de update voor de app nog niet in de Play store.
Naar mijn weten is dit de enige nieuwe optie (die dus niet werkt). Zal wel weer niet werken voor de Q4marcelmg2 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:55:
[...]
Nog meer nieuwe opties?
En ook op Android? Ik zie de update voor de app nog niet in de Play store.
            Gisteren weer bij Fastned geladen van 15%-50%, tussen de 120-100 kWh laadsnelheid in de sessie. 
Naast mij stond een 35 te laden en de man kwam bij mij checken hoe snel het ging. Was helemaal verbaasd dat ik de 100 makkelijk haalde (eigenlijk in elke sessie). Beiden ongeveer even "warme"batterij, want vertrokken uit zelfde plaats (was ong 15 min aan het rijden).
Gaf aan dat hij zelf nog niet boven de 50 kWh was geweest, ongeacht de SoC en type snellader, met een nieuwere auto (mijne N kenteken, hij P kenteken).
Bij mijn weten zit er geen verschil in laadcurve tussen de 35 en 40, dus vermoedelijk gaat hij een ritje garage maken, met een serie foto's van de Fastned chargers als bewijs :-)
            Naast mij stond een 35 te laden en de man kwam bij mij checken hoe snel het ging. Was helemaal verbaasd dat ik de 100 makkelijk haalde (eigenlijk in elke sessie). Beiden ongeveer even "warme"batterij, want vertrokken uit zelfde plaats (was ong 15 min aan het rijden).
Gaf aan dat hij zelf nog niet boven de 50 kWh was geweest, ongeacht de SoC en type snellader, met een nieuwere auto (mijne N kenteken, hij P kenteken).
Bij mijn weten zit er geen verschil in laadcurve tussen de 35 en 40, dus vermoedelijk gaat hij een ritje garage maken, met een serie foto's van de Fastned chargers als bewijs :-)
[ Voor 8% gewijzigd door sbin op 06-05-2022 09:00 ]
Mijn eerste laadsessie aan de snellader was ook easy 100+ (als 35 rijder), daarna nooit meer boven de 60 uitgekomen.. Ik geef het nog even maar wil het wel voor mijn vakantie opgelost hebbensbin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:59:
Gisteren weer bij Fastned geladen van 15%-50%, tussen de 120-100 kWh laadsnelheid in de sessie.
            Volgens een (redelijk arbitrair?) lijstje van Autoblog staat de Q4 op #9. in hun "Meest gewilde lease auto's".
Ze noemen 2023 als vroegste leverdatum, maar da's volgens mij al redelijk optimistisch.
            Ze noemen 2023 als vroegste leverdatum, maar da's volgens mij al redelijk optimistisch.
19 inch?renedg73 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:54:
[Afbeelding]
Q4 35 zomerbanden
20k km sinds 8 december
Nice! Ik haal met mijn 35 nu ook 325 voor een volle accu.renedg73 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:54:
[Afbeelding]
Q4 35 zomerbanden
20k km sinds 8 december
Ik lees op een Duits forum dat deze optie alleen zou werken op de kleine accu (55kWh). Of dit juist is weet ik niet maar bij mij Q4/82 kWh krijg ik eveneens een serverfout.MV999 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:29:
[...]
Naar mijn weten is dit de enige nieuwe optie (die dus niet werkt). Zal wel weer niet werken voor de Q4![]()
Wellicht dat iemand met een Q4 35 dit kan testen?
Edit: Nadat ik dit typte zag ik in de update-info dat alleen de 55kWh vermeldt staat.
                                                [ Voor 43% gewijzigd door wimbre op 07-05-2022 09:39 ]
Helaas op mijn 35 de volgende foutmelding:wimbre schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Ik lees op een Duits forum dat deze optie alleen zou werken op de kleine accu (35kWh). Of dit juist is weet ik niet maar bij mij Q4/82 kWh krijg ik eveneens een serverfout.
Wellicht dat iemand met een Q4 35 dit kan testen?[Afbeelding]
                    wimbre schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Ik las op een Duits forum dat deze optie alleen zou werken op de kleine accu. Of dit juist is weet ik niet maar bij mij Q4/82 kWh krijg ik eveneens een serverfout.
Wellicht dat iemand met een dit kan testen?
Edit: Terwijl ik dit had getypt zag ik dat er in die updategegevens ook staat dat het voor de 55kWh is.
Het was ook te mooi om waar te zijnChirezza schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:33:
[...]
Helaas op mijn 35 de volgende foutmelding:
[Afbeelding]
Volgens mij zie ik dubbel want mijn laatste reactie staat er dubbel in
            4.9.1 is er nu ook. In ieder geval voor Android. Zo even checken.

Heb ik ook🤢janbus schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:04:
Man man man, weeral?
[Afbeelding]
Een collega is auto aan het kiezen en vroeg me wat ik vond van de Q4. De wagen rijdt goed, maar dit soort zaken moet ik helaas ook vermelden.
            Sinds een week merk ik dat mijn Q4 na een rit soms wel tot een halfuur lucht blijft blazen (zo klinkt het). Is dit normaal? Iemand dezelfde ervaring?

Maandag haal ik mijn Audi Q4 40 S-line op in Duitsland (dichtbij Ingolstadt) welke ik gekocht heb van een fabrieksmedewerker. Het is ongeveer 700km rijden. Via ABRP een route ingegeven waarbij hij met drie tussenstops komt, 2 keer Fastned een paar miniuten en een keer Ionity lang laden.
Wat is de beste snelheid om te rijden? Ik ga ervan uit dat met deze warme temperaturen en rustig rijden het mogelijk zou moeten zijn om maar 1 keer te laden wanneer ik rustig (max 120kmpu) rij, of is dat te ambitieus?
Uiteraard vertrek ik met een volle batterij en vind ik het niet erg om bijna leeg thuis te komen, ben dat wel gewend met onze BMW i3 :-)
            Wat is de beste snelheid om te rijden? Ik ga ervan uit dat met deze warme temperaturen en rustig rijden het mogelijk zou moeten zijn om maar 1 keer te laden wanneer ik rustig (max 120kmpu) rij, of is dat te ambitieus?
Uiteraard vertrek ik met een volle batterij en vind ik het niet erg om bijna leeg thuis te komen, ben dat wel gewend met onze BMW i3 :-)
Hangt van je doel af. Wil je snel thuis zijn of voordelig rijden? Bij 120 zou je zo rond de 340km bereik hebben volgens Bjorn. Met 90 bijna 500km. Eén keer stoppen lijkt me vrij ambitieus. Moet je ook al tot 100% gaan laden wat qua tijd nou niet echt slim is.vriej29 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:45:
Maandag haal ik mijn Audi Q4 40 S-line op in Duitsland (dichtbij Ingolstadt) welke ik gekocht heb van een fabrieksmedewerker. Het is ongeveer 700km rijden. Via ABRP een route ingegeven waarbij hij met drie tussenstops komt, 2 keer Fastned een paar miniuten en een keer Ionity lang laden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik ben net terug uit Italië. Mocht het niet druk zijn op de wegen en je kan de max rijden constant, dan zou ik dat absoluut doen! ik heb steeds tot circa 70% geladen, 150-180km rijden tot ca 10-15% met max snelheid, dan weer laden.. Was verreweg de ''snelste'' en comfortabelste optie. Dit was overigens wel 's nachts met vrijwel geen verkeer en rond de 18 graden. Verbruik is bij deze temperaturen echt top!vriej29 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:45:
ABRP gaf als advies om max 140 te rijden op mijn route richting Italië overigens. Dat gaf volgens de website de meest snelle reistijd inclusief laden. Ik denk dat jij op jouw traject het prima kan halen met max 2x laden bij een max snelheid van 130 en soms 140.
Hou wel rekening met NL en wanneer je hier bent qua tijd, ivm de max 100kmh etc. Je zou je accu leeg kunnen rijden in DE namelijk, en dan in NL weer rustig aan.
Tip: je kan circa 130km doen op de laatste 30% van je accu. (in de winter was het circa 110)
Kan dat geluid aangepast worden eigenlijk ? Ik zou dan bv liever het geluid van de e-tron GT hebbenDaMenaz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:06:
[...]
Dat 'Spacy' geluid is een wettelijke verplichting. Om te voorkomen dat doven en slechthorenden blinden en slechtzienden(!) ineens onder je voorbumper lopen.
https://topgear.nl/autoni...andaag-is-avas-verplicht/
Helaas wel. Mijn 35 wil zijn warmte voornamelijk afvoeren na een wat langere (20 min +) rit op de snelweg. Naar mijn mening ligt dit aan een ondermaats presterend windgordijn die het accupakket hoort te koelen. De garage vertelde mij dat het op deze manier koelen van het accupakket alleen werkt bij de zwaardere accupakketten (vanaf 40).Niekage schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:57:
Sinds een week merk ik dat mijn Q4 na een rit soms wel tot een halfuur lucht blijft blazen (zo klinkt het). Is dit normaal? Iemand dezelfde ervaring?
Erg storend dus als je in je stille elektrische auto van de snelweg afkomt en het net klinkt alsof je supercharger koeling nodig heeft..
Vraagje - hebben jullie de warmtepomp? Ik heb hier nog geen last van gehad namelijk en vraag me af of dat komt omdat de warmte bij mij opgeslagen wordt?ruudalder schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:55:
[...]
Helaas wel. Mijn 35 wil zijn warmte voornamelijk afvoeren na een wat langere (20 min +) rit op de snelweg. Naar mijn mening ligt dit aan een ondermaats presterend windgordijn die het accupakket hoort te koelen. De garage vertelde mij dat het op deze manier koelen van het accupakket alleen werkt bij de zwaardere accupakketten (vanaf 40).
Erg storend dus als je in je stille elektrische auto van de snelweg afkomt en het net klinkt alsof je supercharger koeling nodig heeft..
            Merk dat ik dit jaar, ondanks de huidige temperaturen, niet boven de 370-380km uitkom qua range die de Q4 40 aangeeft.. Met rijden haal ik wel gemakkelijk 400-450 heb ik het idee, maar het blijft niet prettig als de auto dat zelf niet gewoon aangeeft.

Mijn echte/virtuele (bereik/%) bereik komt nu geregeld boven de 400 uit. Wel rijdt deze Q4 80-90% snelweg/100km wegen. Op de snelweg staat de CC op 115. Zodra ik dan op langzamere wegen rijd dan stijgt het bereik, of kan ik 40km rijden terwijl er maar 10km van het bereik af gaat. Ik let verder niet zo op het bereik/verbruik. Verwarming/airco/fans staan gewoon aan indien nodig/comfortabel.
Ook ik heb wel eens dat de auto tijdens het laden de accu koelt. Je hoort die fans dan best duidelijk.
Ook had ik ooit ergens gelezen dat je het AVAS gezoem tijdelijk uit kan zetten, als je bijvoorbeeld 's nachts thuis komt en je wil niet teveel mensen wakker maken,. Iemand die optie al gezien/gevonden?.
            Ook ik heb wel eens dat de auto tijdens het laden de accu koelt. Je hoort die fans dan best duidelijk.
Ook had ik ooit ergens gelezen dat je het AVAS gezoem tijdelijk uit kan zetten, als je bijvoorbeeld 's nachts thuis komt en je wil niet teveel mensen wakker maken,. Iemand die optie al gezien/gevonden?.
            Ik gebruikte altijd Google Maps omdat hier de aankomsttijd tenminste klopt. Alleen nu wil ik de ingebouwde navigatie ook gaan gebruiken, alleen lijkt het alsof het systeem denkt dat je 130 mag.
Als ik bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam rijd, is hij ongeveer 20min te optimistisch. Met Google Maps is de tijd wel goed (en dus 20min later). is dit een instelling welke ik kan aanpassen?
            Als ik bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam rijd, is hij ongeveer 20min te optimistisch. Met Google Maps is de tijd wel goed (en dus 20min later). is dit een instelling welke ik kan aanpassen?
            Sinds 10 maart ben ik de gelukkige eigenaar van een Q4 40 S-line met 21" velgen. Na een kleine 5000 km kortere afstanden te hebben gereden was het afgelopen week voor het eerst dat ik verder weg moest dan een volle acculading. Na toch wel een aantal slechte ervaringen hier op het forum met betrekking tot de laadsnelheid/ curve toch wel benieuwd hoe het ons zou vergaan.
Voor vertrek had ik het E-tron charging service abonnement afgesloten waarmee je bij Ionity laders voor slechts €0.31 per kWh kunt laden. Normaal €17.65 maar bij aanschaf van een EV het eerste jaar gratis. Wel een aardige deal aangezien normaal gesproken een kWh €0.79? kost.
Doel was dus om via Ionity laders op onze bestemming in Polen aan te komen. Volgens ABRP geen probleem en zouden we met 4 korte stops op onze bestemming aankomen. Ook de totale reistijd viel me alles mee. Deze was heel vergelijkbaar met eerder toen we met de diesel die kant op gingen. Immers willen mama en de kleine achterin regelmatig stoppen voor het toilet en lust ik zo nu en dan ook wel een kopje koffie.
Wat me al eerste opviel is dat de E-tron routeplanner een totaal andere laadplanning in gedachte had. Ik had verwacht dat deze ook Ionity laders zou prefereren aangezien dit netwerk onder ander van hen is maar helaas bleek dat niet het geval. Zelfs wanneer laders van verschillende aanbieders vrijwel naast elkaar werden aangeboden verkoos de E-tron routeplanner niet die van Ionity. Ik zou graag zien dat er aan bepaalde aanbieders voorrang zou kunnen worden gegeven bij het plannen van een route. Hierin is de E-tron routeplanner heel beperkt. Dit is voor mij een reden om na het proefabonnement van een jaar de E-tron charging service niet te verlengen. Natuurlijk lukt het prima bijv dmv carplay een andere navigatie app te gebruiken maar ik zou dan toch de heads-up display missen alsmede de directe koppeling met het huidig verbruik. Nu was het soms wat overschakelen of het juiste laadstation als tussenstop in de E-tron route planner invoeren.
Het laden zelf ging prima. Elke keer dat we gingen laden, of dat nu was met een SoC van 10% of van 40% altijd was de laadsnelheid vrijwel precies op de laadcurve van Fastnet. Ook het gebruik van de E-tron routeplanner lijkt hier geen invloed op het hebben aangezien we die dus niet altijd hebben gebruikt.
Wel denk ik dat het feit dat we altijd met een volle (vanuit NL 100% en terug vanuit PL 80%) zijn vertrokken de accu dus heel lang de tijd heeft gehad om op de juiste bedrijfstemperatuur (voor het laden) te komen. Ik lees hier wel eens dat er na een 15min bij een snellader wordt aangekomen met een SoC van 15%. Dan denk ik waarom werd er vertrokken met zo'n lage SoC? Tot nu toe is mijn belangrijkste les geweest met betrekking tot het rijden in een EV dat je moet laden wanneer dat kan en niet alleen wanneer je moet. Dat betekent dat ik als ik de auto weg zet hem altijd aan de lader hang, ook al is de accu nog 60% vol. Al met al hebben we deze reis maar 1 keer langer aan de laadpaal gestaan (+10min) dan dat we moeten stoppen voor andere zaken dan laden. Dit was echter om er voor te zorgen dat we het laatste stuk in 1 keer konden rijden (kleine lag te slapen
 ). Anders was het prima om na een korte stop tot bijvoorbeeld 50% te laden en weer verder te rijden. Dit scheelt uiteindelijk ook laadtijd doordat de laadsnelheid natuurlijk hoger is bij een lage SoC.
Al met al een prima ervaring dus met de EV op vakantie. Hopen dat het van de zomer net zo positief is wanneer de laadstations drukker zullen zijn. Nu is er altijd direct een lader beschikbaar geweest wanneer we aankwamen. Daar moet ik trouwens ook wel bij zeggen dat Duitsland helemaal vol staat met snellader, van Ionity maar zeker ook met vele andere aanbieders.
            Voor vertrek had ik het E-tron charging service abonnement afgesloten waarmee je bij Ionity laders voor slechts €0.31 per kWh kunt laden. Normaal €17.65 maar bij aanschaf van een EV het eerste jaar gratis. Wel een aardige deal aangezien normaal gesproken een kWh €0.79? kost.
Doel was dus om via Ionity laders op onze bestemming in Polen aan te komen. Volgens ABRP geen probleem en zouden we met 4 korte stops op onze bestemming aankomen. Ook de totale reistijd viel me alles mee. Deze was heel vergelijkbaar met eerder toen we met de diesel die kant op gingen. Immers willen mama en de kleine achterin regelmatig stoppen voor het toilet en lust ik zo nu en dan ook wel een kopje koffie.
Wat me al eerste opviel is dat de E-tron routeplanner een totaal andere laadplanning in gedachte had. Ik had verwacht dat deze ook Ionity laders zou prefereren aangezien dit netwerk onder ander van hen is maar helaas bleek dat niet het geval. Zelfs wanneer laders van verschillende aanbieders vrijwel naast elkaar werden aangeboden verkoos de E-tron routeplanner niet die van Ionity. Ik zou graag zien dat er aan bepaalde aanbieders voorrang zou kunnen worden gegeven bij het plannen van een route. Hierin is de E-tron routeplanner heel beperkt. Dit is voor mij een reden om na het proefabonnement van een jaar de E-tron charging service niet te verlengen. Natuurlijk lukt het prima bijv dmv carplay een andere navigatie app te gebruiken maar ik zou dan toch de heads-up display missen alsmede de directe koppeling met het huidig verbruik. Nu was het soms wat overschakelen of het juiste laadstation als tussenstop in de E-tron route planner invoeren.
Het laden zelf ging prima. Elke keer dat we gingen laden, of dat nu was met een SoC van 10% of van 40% altijd was de laadsnelheid vrijwel precies op de laadcurve van Fastnet. Ook het gebruik van de E-tron routeplanner lijkt hier geen invloed op het hebben aangezien we die dus niet altijd hebben gebruikt.
Wel denk ik dat het feit dat we altijd met een volle (vanuit NL 100% en terug vanuit PL 80%) zijn vertrokken de accu dus heel lang de tijd heeft gehad om op de juiste bedrijfstemperatuur (voor het laden) te komen. Ik lees hier wel eens dat er na een 15min bij een snellader wordt aangekomen met een SoC van 15%. Dan denk ik waarom werd er vertrokken met zo'n lage SoC? Tot nu toe is mijn belangrijkste les geweest met betrekking tot het rijden in een EV dat je moet laden wanneer dat kan en niet alleen wanneer je moet. Dat betekent dat ik als ik de auto weg zet hem altijd aan de lader hang, ook al is de accu nog 60% vol. Al met al hebben we deze reis maar 1 keer langer aan de laadpaal gestaan (+10min) dan dat we moeten stoppen voor andere zaken dan laden. Dit was echter om er voor te zorgen dat we het laatste stuk in 1 keer konden rijden (kleine lag te slapen
Al met al een prima ervaring dus met de EV op vakantie. Hopen dat het van de zomer net zo positief is wanneer de laadstations drukker zullen zijn. Nu is er altijd direct een lader beschikbaar geweest wanneer we aankwamen. Daar moet ik trouwens ook wel bij zeggen dat Duitsland helemaal vol staat met snellader, van Ionity maar zeker ook met vele andere aanbieders.
            Afgelopen 2 weken heb ik in Oostenrijk mogen vertoeven. Alles heb ik met de Q4 40 (met warmtepomp) gereden. Volle kofferbak, 2 volwassenen en 2 kindjes (5jr en 2jr). Met de eerste week een huisje in de bergen en de tweede week in Wenen. Hieronder mijn ervaring:
Ervaringen met laden:
- Vrijdagochtend uur of 9 vertrokken uit omgeving Nijmegen met 100%. Eerste laadstop gedaan in Bad Camberg (Ionity), tweede vlak voor Neurenberg (EnBW). Beiden gestart rond 10% en tot ~80% geladen. In Neurenberg hebben we overnacht en is de Q4 tot 100% geladen.
- Tweede dag uur of 10 vertrokken, geladen in Samerberg (Ionity) tot 100% en aangekomen in Salzburg. Daar bij het hotel weer geladen tot 100%.
- Volgende dag verder Oostenrijk in gereden naar het huisje. Bij het huisje kon ook geladen worden maar zou het laden 30 euro per keer kosten (ongeacht hoeveel kw je zou laden...
 ). 1km verderop zat een McDonalds met een 50kw lader. Daar heb ik uiteindelijk 2x geladen tot 100%. Eén keer onder het genot van een milkshake en (ruim) speelkwartier.  
 En één keer bij een supermarkt 500m verderop paar boodschappen gedaan. 
- Verder tussen de dagtripjes door geladen bij voornamelijk 50kwh laders (bij winkelcentrum of iets dergelijks)
- Vervolgens onderweg naar Wenen 1x geladen bij een 50kwh lader bij een McDonalds.
- In Wenen zelf niet veel gereden en dus niet geladen. Op de dag voor vertrek richting huis, geladen bij Schloss Schunbrun met 11kwh tot 100% omdat we daar toch de ochtend waren. Volgende dag weer richting Neurnberg gereden met 1 (eigenlijk 2) tussenstop in Passau. Daar eerst een 1,5u door het dorpje gelopen en ondertussen aan de enige in het dorp beschikbare 11kwh paal geladen. (2 aansluitingen, waarvan 1 bezet door benzine wagen...) Toen we daar weer wegreden al vrij snel via Ionity van 25% weer tot 100% geladen. En vervolgens snachts bij het hotel weer tot 100% geladen voor het laatste stuk naar huis. Onderweg gestopt bij Limburg an der Lahn bij FastNed. Tijdens de lunch geladen tot 100%.
- in de praktijk stints gemaakt van 280-300km.
- In alle gevallen altijd voldoende plek, nooit hoeven wachten en vaak stond ik alleen te laden.
- Mijn leasepas (NewMotion druppel) werd bij alle palen probleemloos geaccepteerd. En laden zelf ging altijd zonder problemen. Altijd snelheid welke hoorde bij het % accu en altijd tot ingestelde hoeveelheid.
- Snelste laadsnelheid was bij FastNed met 138 op de paal, 126,5 in de audi-app. bij 28% accu.
- In de praktijk is laden tot 100% aan snelladers prima te doen. Voordat de kinderen uit de speeltuin zijn of de lunch achter de kiezen zit, is de 100% bereikt. Echter deed ik dit alleen en vooral omdat het kon, lijkt mij super irritant als je staat te wachten om te laden en iemand wil hem tot 100% vol hebben... Laatste paar procenten gaan met 30kwh oid.
In totaal 13x geladen, waarvan 8x bij snelladers (50kwh of meer). Totaal 3072km afgelegd en totaalverbruik zat zo op de 20kwh/100km. Temperatuur tussen 10-15 graden ongeveer.
 Wel wat meer vooruit plannen, maar nooit het moeten laden als probleem ervaren. Ook de vrouw vond het prima gaan. 
Ervaring rijden met Q4:
- verschil tussen snelweg rijden 130km/h of 110km/h is erg groot. Meestal zette ik de ACC op 110. Net genoeg om de vrachtwagens normaal in te halen in combinatie met redelijk verbruik. Zodra de laadpaal in zicht kwam, wel stukken sneller gereden.
- Onderweg 'gespeeld' met de weergegeven actieradius en de af te leggen afstand op navigatie (altijd Carplay google maps). Naar verloop van tijd krijg je hier beter gevoel bij en weet je hoe ver en met welke snelheid je kan rijden. Actieradius weergegeven is erg gevoelig, zeker op begin van de dag. Afhankelijk van de snelheid in de ochtend werd de actieradius aangepast. Op een gegeven moment kijk je ook meer naar het % accu wat over is om een inschatting te maken met welke snelheid je hoe ver zou komen.
- Bergop schiet het verbruik omhoog, bergaf houdt de ACC de 110km/h vast. Mocht het harder gaan, dan gaat hij regenereren. Ik haalde de ACC eraf bij bergaf, zodat hij (zonder gas geven) versnelde. Ik had het idee dat dit zuiniger is dan regenereren.
- Eén keer de melding gehad op een bergweg naar beneden "Zet de versnelling in B om oververhitting te voorkomen". (Ik reed in D naar beneden om mijn voet wat rust te geven, in B kwam ik tot stilstand als ik het gaspedaal niet gebruikte.) Verder altijd in B bergaf gereden en spelen met gaspedaal.
- Lane assist zette ik vaak uit. In duitsland vanwege de vele wegwerkzaamheden en de daarbij behorende aangepaste belijning. Of anders op bergweggetjes zonder midden belijning waardoor hij continu in het midden van de weg wilde rijden. Wat niet altijd kan met tegenliggers... Beide gevallen waren de rukken aan het stuur erg irritant (en met name bij de smalle werkzaamheden ook gevaarlijk). Bijkomend voordeel bij uitzetten is dat de regelmatig terug kerende melding "handen aan het stuur" ook verdwijnt...
- Bergop af en toe ingrijpen van de ESP gevoeld. Volgens mij onlogisch want hard ging het niet, maar de aandrijving hield in en ESP lampje knipperde.

- Ik heb 3-zone airco dus ook achterin tussen de voorstoelen. Mijn vrouw zat de terug weg achterin en zag dat deze uit stond. Even later stond deze toch weer aan. Gaat deze automatisch aan/uit afhankelijk van de benodigde capaciteit oid? Kan ik volgens mij niet instellen in de MMI oid?
Al met al een prima ervaring! Rijdt super en de stops onderweg zijn prettig. Het gehaaste zoals met benzine auto is helemaal niet nodig.
 (hoewel ik mij wel kan voorstellen dat in hoogseizoen je langer moet wachten op beschikbare laadpalen...) Alleen wel wat verder vooruit denken. (doen we 2 korte stops, of 1 lange? Wil je snel rijden of op je gemakje?)
Hessdorf EnBW onderweg heenreis 20x300kwh:
:strip_exif()/f/image/pKjDQSC8FmAK5MJLJ8MIfSFy.jpg?f=fotoalbum_small)
Onderweg in een dorpje bij 50kwh. Dorp was uitgestorven dus snel weer doorgereden.
:strip_exif()/f/image/wKeEROEK8uCatxbIlQb6a1hQ.jpg?f=fotoalbum_small)
Onderweg naar Wenen bij een McDonalds 50kwh:
:strip_exif()/f/image/Qa62iMC9EZFf2ZCAccRiSoOt.jpg?f=fotoalbum_small)
Schloss Schunbrunn 8x11kwh en 2x50:
:strip_exif()/f/image/HWIT8R9IWzePUaslYZUtFvvW.jpg?f=fotoalbum_small)
Laadpaal aan de snelweg net onder Salzburg 50kwh:
:strip_exif()/f/image/wNlWUC9Su2VDDkZiPgFZPW6t.jpg?f=fotoalbum_small)
Max snelheid FastNed Limbrug an de Lahn:

Ervaringen met laden:
- Vrijdagochtend uur of 9 vertrokken uit omgeving Nijmegen met 100%. Eerste laadstop gedaan in Bad Camberg (Ionity), tweede vlak voor Neurenberg (EnBW). Beiden gestart rond 10% en tot ~80% geladen. In Neurenberg hebben we overnacht en is de Q4 tot 100% geladen.
- Tweede dag uur of 10 vertrokken, geladen in Samerberg (Ionity) tot 100% en aangekomen in Salzburg. Daar bij het hotel weer geladen tot 100%.
- Volgende dag verder Oostenrijk in gereden naar het huisje. Bij het huisje kon ook geladen worden maar zou het laden 30 euro per keer kosten (ongeacht hoeveel kw je zou laden...
- Verder tussen de dagtripjes door geladen bij voornamelijk 50kwh laders (bij winkelcentrum of iets dergelijks)
- Vervolgens onderweg naar Wenen 1x geladen bij een 50kwh lader bij een McDonalds.
- In Wenen zelf niet veel gereden en dus niet geladen. Op de dag voor vertrek richting huis, geladen bij Schloss Schunbrun met 11kwh tot 100% omdat we daar toch de ochtend waren. Volgende dag weer richting Neurnberg gereden met 1 (eigenlijk 2) tussenstop in Passau. Daar eerst een 1,5u door het dorpje gelopen en ondertussen aan de enige in het dorp beschikbare 11kwh paal geladen. (2 aansluitingen, waarvan 1 bezet door benzine wagen...) Toen we daar weer wegreden al vrij snel via Ionity van 25% weer tot 100% geladen. En vervolgens snachts bij het hotel weer tot 100% geladen voor het laatste stuk naar huis. Onderweg gestopt bij Limburg an der Lahn bij FastNed. Tijdens de lunch geladen tot 100%.
- in de praktijk stints gemaakt van 280-300km.
- In alle gevallen altijd voldoende plek, nooit hoeven wachten en vaak stond ik alleen te laden.
- Mijn leasepas (NewMotion druppel) werd bij alle palen probleemloos geaccepteerd. En laden zelf ging altijd zonder problemen. Altijd snelheid welke hoorde bij het % accu en altijd tot ingestelde hoeveelheid.
- Snelste laadsnelheid was bij FastNed met 138 op de paal, 126,5 in de audi-app. bij 28% accu.
- In de praktijk is laden tot 100% aan snelladers prima te doen. Voordat de kinderen uit de speeltuin zijn of de lunch achter de kiezen zit, is de 100% bereikt. Echter deed ik dit alleen en vooral omdat het kon, lijkt mij super irritant als je staat te wachten om te laden en iemand wil hem tot 100% vol hebben... Laatste paar procenten gaan met 30kwh oid.
In totaal 13x geladen, waarvan 8x bij snelladers (50kwh of meer). Totaal 3072km afgelegd en totaalverbruik zat zo op de 20kwh/100km. Temperatuur tussen 10-15 graden ongeveer.
Ervaring rijden met Q4:
- verschil tussen snelweg rijden 130km/h of 110km/h is erg groot. Meestal zette ik de ACC op 110. Net genoeg om de vrachtwagens normaal in te halen in combinatie met redelijk verbruik. Zodra de laadpaal in zicht kwam, wel stukken sneller gereden.
- Onderweg 'gespeeld' met de weergegeven actieradius en de af te leggen afstand op navigatie (altijd Carplay google maps). Naar verloop van tijd krijg je hier beter gevoel bij en weet je hoe ver en met welke snelheid je kan rijden. Actieradius weergegeven is erg gevoelig, zeker op begin van de dag. Afhankelijk van de snelheid in de ochtend werd de actieradius aangepast. Op een gegeven moment kijk je ook meer naar het % accu wat over is om een inschatting te maken met welke snelheid je hoe ver zou komen.
- Bergop schiet het verbruik omhoog, bergaf houdt de ACC de 110km/h vast. Mocht het harder gaan, dan gaat hij regenereren. Ik haalde de ACC eraf bij bergaf, zodat hij (zonder gas geven) versnelde. Ik had het idee dat dit zuiniger is dan regenereren.
- Eén keer de melding gehad op een bergweg naar beneden "Zet de versnelling in B om oververhitting te voorkomen". (Ik reed in D naar beneden om mijn voet wat rust te geven, in B kwam ik tot stilstand als ik het gaspedaal niet gebruikte.) Verder altijd in B bergaf gereden en spelen met gaspedaal.
- Lane assist zette ik vaak uit. In duitsland vanwege de vele wegwerkzaamheden en de daarbij behorende aangepaste belijning. Of anders op bergweggetjes zonder midden belijning waardoor hij continu in het midden van de weg wilde rijden. Wat niet altijd kan met tegenliggers... Beide gevallen waren de rukken aan het stuur erg irritant (en met name bij de smalle werkzaamheden ook gevaarlijk). Bijkomend voordeel bij uitzetten is dat de regelmatig terug kerende melding "handen aan het stuur" ook verdwijnt...
- Bergop af en toe ingrijpen van de ESP gevoeld. Volgens mij onlogisch want hard ging het niet, maar de aandrijving hield in en ESP lampje knipperde.
- Ik heb 3-zone airco dus ook achterin tussen de voorstoelen. Mijn vrouw zat de terug weg achterin en zag dat deze uit stond. Even later stond deze toch weer aan. Gaat deze automatisch aan/uit afhankelijk van de benodigde capaciteit oid? Kan ik volgens mij niet instellen in de MMI oid?
Al met al een prima ervaring! Rijdt super en de stops onderweg zijn prettig. Het gehaaste zoals met benzine auto is helemaal niet nodig.
Hessdorf EnBW onderweg heenreis 20x300kwh:
:strip_exif()/f/image/pKjDQSC8FmAK5MJLJ8MIfSFy.jpg?f=fotoalbum_small)
Onderweg in een dorpje bij 50kwh. Dorp was uitgestorven dus snel weer doorgereden.
:strip_exif()/f/image/wKeEROEK8uCatxbIlQb6a1hQ.jpg?f=fotoalbum_small)
Onderweg naar Wenen bij een McDonalds 50kwh:
:strip_exif()/f/image/Qa62iMC9EZFf2ZCAccRiSoOt.jpg?f=fotoalbum_small)
Schloss Schunbrunn 8x11kwh en 2x50:
:strip_exif()/f/image/HWIT8R9IWzePUaslYZUtFvvW.jpg?f=fotoalbum_small)
Laadpaal aan de snelweg net onder Salzburg 50kwh:
:strip_exif()/f/image/wNlWUC9Su2VDDkZiPgFZPW6t.jpg?f=fotoalbum_small)
Max snelheid FastNed Limbrug an de Lahn:

Kwam deze online calculators tegen op de site van Audi UK waarbij a.d.h.v. gekozen model/batterij/rijstijl/temperatuur een bereik wordt ingeschat als ook een laadtijd berekend kan worden.
https://mobilitycalculato...kmicrosite?selected=range
Hier in het duits maar met km's https://www.audi.de/de/br...obilitaet/reichweite.html Vertalen eventueel met je browser.wimbre schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:21:
Kwam deze online calculators tegen op de site van Audi UK waarbij a.d.h.v. gekozen model/batterij/rijstijl/temperatuur een bereik wordt ingeschat als ook een laadtijd berekend kan worden.
PSN: Kjujay
Ik heb een Q4 40 en ik krijg ook die foutmelding.wimbre schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Ik lees op een Duits forum dat deze optie alleen zou werken op de kleine accu (55kWh). Of dit juist is weet ik niet maar bij mij Q4/82 kWh krijg ik eveneens een serverfout.
Edit: Nadat ik dit typte zag ik in de update-info dat alleen de 55kWh vermeldt staat.
[Afbeelding]
Klik op Instellingen:
:strip_exif()/f/image/72IqfhzLufrsIecdzfAMF1s2.jpg?f=fotoalbum_large)
Klik op Temperatuuraanwijzingen:
:strip_exif()/f/image/DkpUJqqV1YT5TKafZbykevr0.jpg?f=fotoalbum_large)
Probeer die aan te zetten:
:strip_exif()/f/image/Fo0Wf7HPgNNJA9t09VCuFBb1.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel jammer dat ze die optie aanbieden, als die toch niet werkt.
Bij de tips hebben ze het over een timerfunctie:
:strip_exif()/f/image/3UoN0AaVymBT7Cyt6GjNmOSb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind die timerfunctie niet in de Audi app? Komt die in de "november 2021 MMI update", die hopelijk in juni 2022 komt?
Een andere tip heeft het over de efficiency rijmodus:
/f/image/Jdvla1TJm8c8ZPjERY7R7Nuo.png?f=fotoalbum_large)
Even gecheckt in de configurator: Audi Drive Select is een optie in het Dynamic Pack (in BE). Heb ik niet. Dus de tips zijn duidelijk niet gepersonaliseerd.
Hopelijk zet Audi als softwarebedrijf gauw een paar stappen vooruit.
            Even een vraag, hoe "goed" werkt de airco bij jullie? ik heb een Audi Q4 etron 40 Launch advanced, met de standaard airco (zonder zones). Zelfs op "low" komt er maar enigszins gekoelde lucht uit.
Zelfs mijn Fiat 500 (yup best een overstap) gaf echt beduidend koudere lucht uit de airco.
Is dit normaal of een garage gevalletje?
            Zelfs mijn Fiat 500 (yup best een overstap) gaf echt beduidend koudere lucht uit de airco.
Ik heb 1-zone airco. Werkt prima.Levelup schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:49:
Even een vraag, hoe "goed" werkt de airco bij jullie? ik heb een Audi Q4 etron 40 Launch advanced, met de standaard airco (zonder zones). Zelfs op "low" komt er maar enigszins gekoelde lucht uit.
Ik gebruik regelmatig de optie om de wagen vooraf via de app op temperatuur te brengen. Tegenwoordig betekent dat soms: voorkoelen (versus voorverwarmen in de winter). Werkt goed.
Ok, ik zal het eens proberen. Ik krijg het echt niet aangenaam in de auto met deze buiten temperaturen, moet zelfs een raam openzetten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.janbus schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:52:
[...]
Ik heb 1-zone airco. Werkt prima.
Ik gebruik regelmatig de optie om de wagen vooraf via de app op temperatuur te brengen. Tegenwoordig betekent dat soms: voorkoelen (versus voorverwarmen in de winter). Werkt goed.
            Hier ook 1-zone airco, zonder klachten. Ik heb de 'airco' zo min mogelijk aan staan - meestal uit en soms op Eco. De auto staat overdag, als ik vanuit kantoor werk, wel binnen geparkeerd. Dus hoef daardoor doorgaans nauwelijks terug te koelen.
Inderdaad zou voorkoelen ook kunnen helpen.

Inderdaad zou voorkoelen ook kunnen helpen.
Ik had ook problemen met de Airco. Vorige week bij de dealer. Zat geen druppel koelmiddel meer in.Levelup schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:49:
Zit nu koelmiddel met inkt in zodat de lek gevonden kan worden. Airco werkt erg goed en wordt echt wel (ijs)koud als ik hem op LOW heb staan!
Begin juni gaat de auto weer terug naar de dealer om te kijken of er een lek in zit.
[ Voor 3% gewijzigd door DmC1982 op 11-05-2022 16:40 ]
Heb je wel je airco aan staan? Lijkt een rare vraag maar ik had dat nl. ook een keer en toen zag ik dat ik (wellicht per ongeluk) de airco had uitgezet.Levelup schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:56:
[...]
Ok, ik zal het eens proberen. Ik krijg het echt niet aangenaam in de auto met deze buiten temperaturen, moet zelfs een raam openzetten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Staat die bij mij aan dan is het echt koud 🥶
            Pfff bijna na een week weer eens mijn auto laden en hij stopt er elke keer mee na een seconde of 20. Er balen dit. Ben na 4x op en neer lopen in de straat losgekoppeld en vertrokken. Geen storing. Alleen geen laadsessie actief. Morgen toevallig mijn EV training bij de dealer.

Die timerfunctie is dat niet de timer waar je de auto mee kan voorverwarmen?janbus schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:40:
[...]
Bij de tips hebben ze het over een timerfunctie:
[Afbeelding]
Ik vind die timerfunctie niet in de Audi app? Komt die in de "november 2021 MMI update", die hopelijk in juni 2022 komt?
Want die zit wel in de app en werkt.
Het lijkt me te gaan om een oplaadtimer.wimbre schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:55:
[...]
Die timerfunctie is dat niet de timer waar je de auto mee kan voorverwarmen?
Want die zit wel in de app en werkt.
            Is jullie auto geleverd met een banden reparatie set? Of wordt dat tegenwoordig niet meer meegeleverd?
Het viel mij op dat ik die er niet bij heb zitten.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
            Vulset is (uiteraard....zucht....) een bestel optie. Ik vetrouw maar op de mobiliteitsservice mocht ik ooit met een lekke band staan

Zojuist nog een keer goed gekeken, staat echt aan. Wordt niet koud, is meer gewoon aan het blazen. Afspraak is bij de garage gemaakt.wimbre schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Heb je wel je airco aan staan? Lijkt een rare vraag maar ik had dat nl. ook een keer en toen zag ik dat ik (wellicht per ongeluk) de airco had uitgezet.![]()
Staat die bij mij aan dan is het echt koud 🥶
                    Ben wel benieuwd of hij ook helemaal leeg is, net als die van mij.Levelup schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:21:
[...]
Zojuist nog een keer goed gekeken, staat echt aan. Wordt niet koud, is meer gewoon aan het blazen. Afspraak is bij de garage gemaakt.
[Afbeelding]
succes!
Afspraak staat op 16 juni i.v.m. vakantie, zal een update geven zodra ik ben geweest.DmC1982 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:28:
[...]
Ben wel benieuwd of hij ook helemaal leeg is, net als die van mij.
succes!
Ik heb ook de mono-zone versie en die deed het helemaal niet. Ik merkte dat pas na een maand bij de eerste zonnige dagen (Paasweekend). De compressor draaide duidelijk niet. Dat kan je horen (maakt niet veel lawaai) en vooral ook voelen aan het toestel zelf onder de motorkap en je kan het ook voelen aan de temperatuur van de leidingen die erop aangesloten zijn. Afspraak gemaakt bij de garage en daar bleek gewoon te weinig koelvloeistof in het systeem te zitten waardoor die compressor niet startte. Wel vreemd dat daardoor geen enkel controle-lampje oplichtte. Ze hebben hem enkel moeten bijvullen en tegelijk een kleurstof toegevoegd. Het tekort kan twee oorzaken hebben. Ofwel een lek, ofwel gebrekkige kwaliteitscontrole bij het verlaten van de fabriek. Dat laatste schijnt steeds vaker voor te komen zei de man van de garage zuchtend.... Moest het nu opnieuw optreden dan kan men adhv die kleurstof snel zien of het over een lek gaat en waar het zich bevindt. We zijn ondertussen 3 weken verder en mijn airco doet het sindsdien nog altijd prima. Nu dus hout vast houden en hopen dat het zo blijft...Levelup schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:49:
Ahh kijk, dit wordt een dingetje kennelijk. Toevallig onder motorkap gekeken en de leidingen gevoeld, geen enkele was echt koud. Compressor geluid maakte hij niet hoorde alleen een ventilator? En ook bij mij geen controle lampje te zien.Babavers schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:16:
[...]
Ik heb ook de mono-zone versie en die deed het helemaal niet. Ik merkte dat pas na een maand bij de eerste zonnige dagen (Paasweekend). De compressor draaide duidelijk niet. Dat kan je horen (maakt niet veel lawaai) en vooral ook voelen aan het toestel zelf onder de motorkap en je kan het ook voelen aan de temperatuur van de leidingen die erop aangesloten zijn. Afspraak gemaakt bij de garage en daar bleek gewoon te weinig koelvloeistof in het systeem te zitten waardoor die compressor niet startte. Wel vreemd dat daardoor geen enkel controle-lampje oplichtte. Ze hebben hem enkel moeten bijvullen en tegelijk een kleurstof toegevoegd. Het tekort kan twee oorzaken hebben. Ofwel een lek, ofwel gebrekkige kwaliteitscontrole bij het verlaten van de fabriek. Dat laatste schijnt steeds vaker voor te komen zei de man van de garage zuchtend.... Moest het nu opnieuw optreden dan kan men adhv die kleurstof snel zien of het over een lek gaat en waar het zich bevindt. We zijn ondertussen 3 weken verder en mijn airco doet het sindsdien nog altijd prima. Nu dus hout vast houden en hopen dat het zo blijft...
Ik heb zelf het nodige aangekocht. Als je een beetje handig bent koop je best een reparatieset op basis van een wiek die je in het gat kan steken ipv zo'n vulset. Zo'n vulset is een nachtmerrie voor de bandencentrale (heel de velg zit dan vol met dat spul) en je kan er sowieso niet mee blijven rondrijden zonder een definitieve herstelling te laten uitvoeren. Met zo'n wiek doe je zelf een herstelling die definitief is. Tenminste als het een gaatje in het loopvlak van de band is. Bij een scheur ben je sowieso de sigaar en dan helpt trouwens zo'n vulset evenmin.NRJ020 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:25:
Is jullie auto geleverd met een banden reparatie set? Of wordt dat tegenwoordig niet meer meegeleverd?
Bij Auto5 koop je zo'n setje voor 10 € en daar kan je 5 lekke banden mee repareren (https://www.auto5.be/nl/p...eless-banden-2131797.html).
Koop er ook nog een 12V compressortje bij (ca. 50 €) en je bent op en top gesteld, beter dan met zo'n vulset.
Ik herhaal wel : je mag geen 2 linkse handen hebben om die wiek te kunnen steken. Vraagt echt wel een beetje handigheid.
Ik heb ook de mono uitvoering en heb even de instellingen, zoals op je foto getoond, ingesteld en hij blaast bij mij echt koude lucht.Levelup schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Ahh kijk, dit wordt een dingetje kennelijk. Toevallig onder motorkap gekeken en de leidingen gevoeld, geen enkele was echt koud. Compressor geluid maakte hij niet hoorde alleen een ventilator? En ook bij mij geen controle lampje te zien.
Bedankt voor het uittesten. Dan is het bij deze bevestigd dat er bij mijn auto iets niet klopt.wimbre schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:01:
[...]
Ik heb ook de mono uitvoering en heb even de instellingen, zoals op je foto getoond, ingesteld en hij blaast bij mij echt koude lucht.
Heb je geen self sealing banden?NRJ020 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:25:
Mijn Bridgestones zijn dat dus wel. Vandaar ook geen reparatieset. Staat op de band.
Ik heb inderdaad ook de Bridgestone Turanza banden.Wist niet dat deze 'self sealing' zijn.Motjoo schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:19:
[...]
Heb je geen self sealing banden?
Mijn Bridgestones zijn dat dus wel. Vandaar ook geen reparatieset. Staat op de band.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
De mijne zijn ook Bridgestone Turanza op een standaard 20" velg (S-line versie) en ik kan wel degelijk bevestigen dat die NIET self sealing zijn. Een gat erin van een schroef of zo en die band ging wel degelijk plat. Ik heb de herstelset die ik nadien aangekocht heb (wiek-herstelset + 12V compressor) dus al nodig gehad. Met succes trouwens.Motjoo schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:19:
[...]
Heb je geen self sealing banden?
[ Voor 12% gewijzigd door Babavers op 13-05-2022 12:35 ]
            Eergisteren mijn Q4 bij de dealer gebracht vanwege Connect problemen sinds dag 1. Kreeg tussentijds bericht dat er een software update beschikbaar was... Helaas betrof het niet de MMI 3 bleek na ophalen. Kortstondig moment van euforie. Probleem wel verholpen gelukkig 😇

Nu we het over airco hebben. Ik heb 3-zone airco maar de bediening in de armleuning voor de achterbank werkt niet lijkt het? Scherm is ook uit/zwart. Zit er ergens een instelling waar je dit kan activeren? In de handleiding kan ik er niets over vinden en ook in MMI kan ik niets ontdekken. 
Ik meen mij wel te herinneren dat ik bij ontvangst van de auto, ergens in MMI heb kunnen instellen dat de knoppen achterin uitgeschakeld worden (voor kindervingertjes) en dat meen ik gedaan te hebben. Maar helemaal uit is natuurlijk niet de bedoeling... Kan het alleen niet terug vinden

Ik meen mij wel te herinneren dat ik bij ontvangst van de auto, ergens in MMI heb kunnen instellen dat de knoppen achterin uitgeschakeld worden (voor kindervingertjes) en dat meen ik gedaan te hebben. Maar helemaal uit is natuurlijk niet de bedoeling... Kan het alleen niet terug vinden
Ik lees ondertussen op een Duits forum (https://www.motor-talk.de...usw-t7186236.html?page=34) dat nieuwe Q4's uitgeleverd worden met de nieuwe MMI versie. Het zou over de aangekondigde en lang verwachte update van KW48/'21 gaan. Al de 'gele bollen' zouden er nu effectief ook in zitten. Er circuleren ook screenshots van de App die dan heel wat meer dingen toont (zie voorbeeld).Nismod schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:46:
[...]
Heb je dit al bij de dealer gemeld?
Ik zie meerdere malen deze teleurstelling voorbij komen, en als ik het aan mijn dealer vraag ben ik toch echt de enige die er last van heeft. Laten we dit svp zoveel mogelijk melden in de hoop dat Audi er iets mee doet. Net als met de MMI update waar we al een jaar op wachten.
Ik ben overigens wel benieuwd welke software er in de 2022 modellen zit. Kan iemand een foto maken en posten?
/f/image/wG781KUU3jjak84vqgpZ9ndU.webp?f=fotoalbum_large)
Kan iemand bevestigen dat er zo ook al rond rijden in België of Nederland? Of heeft ondertussen al iemand een update gekregen via een dealer-bezoekje? Het doet in elk geval hopen dat het niet lang meer gaat duren...
Wanneer je de achterdeur(en) op kinderslot doet werkt de temperatuur bediening achter niet meer.Aldmar schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:23:
Nu we het over airco hebben. Ik heb 3-zone airco maar de bediening in de armleuning voor de achterbank werkt niet lijkt het? Scherm is ook uit/zwart. Zit er ergens een instelling waar je dit kan activeren? In de handleiding kan ik er niets over vinden en ook in MMI kan ik niets ontdekken.
Er moet dan B-Seal op de wang van de band staan.Babavers schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:59:
[...]
De mijne zijn ook Bridgestone Turanza op een standaard 20" velg (S-line versie) en ik kan wel degelijk bevestigen dat die NIET self sealing zijn. Een gat erin van een schroef of zo en die band ging wel degelijk plat. Ik heb de herstelset die ik nadien aangekocht heb (wiek-herstelset + 12V compressor) dus al nodig gehad. Met succes trouwens.
Ik heb maandag mijn Q4 opgehaald en zie de functies in de app ook al vraag ik me af of dat nieuw is. Het is de lijstweergave van wat standaard in de app op basis van een afbeelding van de auto wordt getoond.Babavers schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:09:
[...]
Ik lees ondertussen op een Duits forum (https://www.motor-talk.de...usw-t7186236.html?page=34) dat nieuwe Q4's uitgeleverd worden met de nieuwe MMI versie. Het zou over de aangekondigde en lang verwachte update van KW48/'21 gaan. Al de 'gele bollen' zouden er nu effectief ook in zitten. Er circuleren ook screenshots van de App die dan heel wat meer dingen toont (zie voorbeeld).
[Afbeelding]
Kan iemand bevestigen dat er zo ook al rond rijden in België of Nederland? Of heeft ondertussen al iemand een update gekregen via een dealer-bezoekje? Het doet in elk geval hopen dat het niet lang meer gaat duren...

Hm, dat is allemaal nieuw. Ik heb dat niet op mijn Q4 van december. Welke versie van de app heb je? Ik 4.9.2 op Android

De bediening alleen toch? Er komt nu helemaal geen lucht uit...Figlio39 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:10:
[...]
Wanneer je de achterdeur(en) op kinderslot doet werkt de temperatuur bediening achter niet meer.
Die versie heb ik ook, maar zie de opties welke jij hebt niet. Op die plaats zie ik, zoals altijd was, de accustatus/rijbereik. Mijn Q4 is december 2021 geleverd.coenwiers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:42:
MyAudi 4.9.0 voor iOS
Ik kan trouwens geen aanpassing maken aan het laaddoel via de app. ("Er is een onbekende fout opgetreden") Zal wel aan de serverkant liggen... Later nog eens proberen.
[ Voor 46% gewijzigd door Aldmar op 14-05-2022 10:23 ]
Daar start de app bij mij ook mee en dan kan je naar rechts swipen voor de meldingenAldmar schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:11:
[...]
Die versie heb ik ook, maar zie de opties welke jij hebt niet. Op die plaats zie ik, zoals altijd was, de accustatus/rijbereik. Mijn Q4 is december 2021 geleverd.
[ Voor 9% gewijzigd door coenwiers op 14-05-2022 11:07 ]
OK !! Bevestiging dus dat de nieuwe software in omloop is. En prijs je gelukkig want nee, de meeste onder ons hebben dit (nog) niet. Daar ga ik toch van uit...coenwiers schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:10:
[...]
Ik heb maandag mijn Q4 opgehaald en zie de functies in de app ook al vraag ik me af of dat nieuw is. Het is de lijstweergave van wat standaard in de app op basis van een afbeelding van de auto wordt getoond.
[Afbeelding]
Dat ligt niet aan de app, dat ligt aan je Q4. De app is gemaakt voor alle audi's die er bestaan. Hetgeen de app toont is hetgeen de auto doorstuurt en/of zoals de je Q4 geconfigureerd is op de audi-servers die communiceren met je app. Het ligt dus aan de software van je auto waarvan al lang geweten is dat er een update ging komen. Het is dus gewoon wachten tot je een melding van audi krijgt dat je eens naar de dealer mag gaan voor die update. Bij Audi schijnt dat immers (nog) niet mogelijk te zijn 'over-the-air' zoals dat bij andere merken het geval is. Wat dat betreft zijn ze een paar generaties achtergebleven.marcelmg2 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:29:
Hm, dat is allemaal nieuw. Ik heb dat niet op mijn Q4 van december. Welke versie van de app heb je? Ik 4.9.2 op Android
Je bent niet alleen, ik heb hetzelfde sinds gisteren. Ze zijn weer aan het klojen met hun servers denk ik.Aldmar schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:11:
Ik kan trouwens geen aanpassing maken aan het laaddoel via de app. ("Er is een onbekende fout opgetreden") Zal wel aan de serverkant liggen... Later nog eens proberen.
                        Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.

Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.

/f/image/gtOiGu2aA78vtzctmSVma6j2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QUVcBmfpLDip7pod3nROwfaI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WhkKEHrWpANk8sBMjh5Y4jtA.png?f=fotoalbum_large)