Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 87 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
wimbre schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:34:
Mag ik vragen wat de totale kosten zijn van een (vaste/wegklapbare/afneembare) trekhaak + installatie achteraf? Dus niet in de leaseprijs begrepen.
Ik heb het als accessoire meegenomen, dus als achteraf montage bij de dealer. Was ook omdat het in oktober niet als optie af fabriek te selecteren was. Prijs: 1449, volgens mij was dat ook de prijs toen het wel als optie aan te vinken was.
Dit is wel dezelfde trekhaak schijnbaar, dus wegklapbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door EV_Eric op 16-04-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik heb de comfortsleutel als optie. Ik sluit en open de deur door mijn hand achter de portiergreep te doen. Nu viel mij op dat, als de auto vergrendeld is en ik mijn hand achter de portiergreep van de linkerachterdeur doe, de deur niet ontgrendeld. Bij de andere deuren werkt het wel en wordt de auto ontgrendeld. Is dit iets wat per deur is in te stellen?

In MMI heb ik ingesteld dat de centrale deurvergrendeling op ALLE deuren (in plaats van alleen de deur aan de bestuurderszijde) moet werken.

Het kinderslot (staat overigens op alle achterdeuren uit) heeft alleen invloed op openen van binnenuit en staat m.i. los van mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
EV_Eric schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:20:
[...]

Ik heb het als accessoire meegenomen, dus als achteraf montage bij de dealer. Was ook omdat het in oktober niet als optie af fabriek te selecteren was. Prijs: 1449, volgens mij was dat ook de prijs toen het wel als optie aan te vinken was.
Dit is wel dezelfde trekhaak schijnbaar, dus wegklapbaar.
Bedankt, dat valt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
Ik heb sinds januari een Audi Q4 40 etron advanced launch edition (zonder draadloos smartphone lader ivm leveringsproblemen).

Erg fijne auto, rijd super en stil.
Laden gaat netjes volgens de grafiek en ik heb tot nu (afhankelijk van de buitentemperatuur) max 110kw (van de 125kw) snelladen behaald. De accu was ook nooit helemaal leeg.

Maar ik heb een irritant probleem, mijn bestuurdersstoel kraakt aan de linkerzijde. De bijrijdersstoel heeft dat niet.
Naar de garage geweest omdat dit niet hoort en mij echt een Audi gevoel geeft.
Helaas was het een tijdelijke oplossing, het probleem is weer terug.
Heeft iemand anders dit ook?

[ Voor 29% gewijzigd door Levelup op 16-04-2022 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Levelup schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:04:
Ik heb sinds januari een Audi Q4 40 etron advanced launch edition (zonder draadloos smartphone lader ivm leveringsproblemen).

Erg fijne auto, rijd super en stil.
Laden gaat netjes volgens de grafiek en ik heb tot nu (afhankelijk van de buitentemperatuur) max 110kw (van de 125kw) snelladen behaald. De accu was ook nooit helemaal leeg.

Maar ik heb een irritant probleem, mijn bestuurdersstoel kraakt aan de linkerzijde. De bijrijdersstoel heeft dat niet.
Naar de garage geweest omdat dit niet hoort en mij echt een Audi gevoel geeft.
Helaas was het een tijdelijke oplossing, het probleem is weer terug.
Heeft iemand anders dit ook?
Zoek hier ff op “kraakt” en je ziet direct een aantal mensen die dit probleem ook hadden/hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levelup
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 09:23
wimbre schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:23:
[...]

Zoek hier ff op “kraakt” en je ziet direct een aantal mensen die dit probleem ook hadden/hebben
Dank je wel voor de snelle reactie en het juiste trefwoord naar het probleem. Zal het doorgeven aan de Audi dealer, hopelijk kunnen ze daar wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:41
Levelup schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:29:
[...]

Dank je wel voor de snelle reactie en het juiste trefwoord naar het probleem. Zal het doorgeven aan de Audi dealer, hopelijk kunnen ze daar wat mee.
In mijn geval was dit opgelost met vervanging van de draagarmrubbers en een nieuwe stabilisatorstang. Mijn dealer benoemde dat ik niet de eerste persoon was met dit probleem met dit type auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:55
Levelup schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:29:
[...]

Bij mij is twee maanden geleden het frame vervangen (wat dit dan ook mag zijn) en sindsdien kraakt de stoel niet meer. Probleem is bekend bij Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:22:
Ik heb de comfortsleutel als optie. Ik sluit en open de deur door mijn hand achter de portiergreep te doen. Nu viel mij op dat, als de auto vergrendeld is en ik mijn hand achter de portiergreep van de linkerachterdeur doe, de deur niet ontgrendeld. Bij de andere deuren werkt het wel en wordt de auto ontgrendeld. Is dit iets wat per deur is in te stellen?

In MMI heb ik ingesteld dat de centrale deurvergrendeling op ALLE deuren (in plaats van alleen de deur aan de bestuurderszijde) moet werken.

Het kinderslot (staat overigens op alle achterdeuren uit) heeft alleen invloed op openen van binnenuit en staat m.i. los van mijn probleem.
Update: Zojuist naar de auto gelopen en de achterdeur geopend. Nu werkt het dus wel goed 7(8)7. Ik hou het ff in de gaten!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:32
Vanmiddag voor het eerst de snellader gebruikt. Ritje Zeeland op en neer en zou de terugweg niet halen. Zat op 20% lading en bij Fastned meteen naar 110 kWh. Heb kwartiertje geladen en bleef rond de 100. Dus al met al prima ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
sbin schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:33:
Vanmiddag voor het eerst de snellader gebruikt. Ritje Zeeland op en neer en zou de terugweg niet halen. Zat op 20% lading en bij Fastned meteen naar 110 kWh. Heb kwartiertje geladen en bleef rond de 100. Dus al met al prima ervaring.
Wanneer is jouw Q4 geleverd? En heb je de MMI Navi gebruikt?
Het is nu ook 20 graden buiten. We moeten de max laadcurve onderhand wel kunnen aantikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Nismod schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:27:
[...]

Wanneer is jouw Q4 geleverd? En heb je de MMI Navi gebruikt?
Het is nu ook 20 graden buiten. We moeten de max laadcurve onderhand wel kunnen aantikken..
December 2021, productie in Oktober 21. Ik gebruik altijd de MMI nav. Was na 10 min. snelweg dat ik ging laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
sbin schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:18:
[...]

December 2021, productie in Oktober 21. Ik gebruik altijd de MMI nav. Was na 10 min. snelweg dat ik ging laden.
Net ook moeten snelladen, helaas niet boven de 100kWh gekomen na 1:15 rijden over de snelweg, gestart met 21%. Max is 98 kW en dat ging snel downwards :-).

[ Voor 95% gewijzigd door Nismod op 18-04-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Verbruik is nu ook prima overigens. Heeft uiteraard alles met het weer te maken (en stukje file)..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGfRQQ6Ywo7Wgu9Lt5rLVNDEs9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HG4A8H9mZERyxASgrdDLsDY7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Nismod schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:36:
[...]

Net ook moeten snelladen, helaas niet boven de 100kWh gekomen na 1:15 rijden over de snelweg, gestart met 21%. Max is 98 kW en dat ging snel downwards :-).
Ik heb nog nooit hoger dan 78kW gehaald. Batterij 15%, buitentemperatuur rond de 12 graden, twee uur gereden... was redelijk teleurgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Zo vandaag is de trekhaak gemonteerd. Ruim binnen een dag :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aline
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-04-2022
Wij hebben onze Q4 40 e-tron sinds eind januari 2022.
Heel tevreden van de wagen. HIj rijdt super.

We zijn al twee keer vanuit België naar Livigno (Italië) gereden. Kleine 900 km op 1 dag gereden met 3 x een laad pauze van iets meer dan 30 min. Best over Duitsland en Zwitserland.

Toch hier en daar wat software problemen ondervonden:
- kW verbruik wordt ineens niet meer getoond ; ook gereden km’s worden niet meer bijgeteld.
- Audi GPS geeft verkeerde tijd aan en aankomst uur loopt terug ipv vooruit.
- favorieten (radio zenders, thuis adres) die opgeslagen zijn ineens verdwenen.
- e-Tron routeplanner op de auto slaat er volledig langs. Met een quasi volle accu, zouden we nog geen 150 km meer kunnen rijden.
- lane correctie is eerder vervelend dan een hulp. Ook zeer gevoelig met melding “stuur overnemen’.
- beperkt zicht melding bij smeltende sneeuw.
- automatische regen sensor werkt niet altijd.

De e-tron routeplanner op de app kan ik niet overbrengen op de auto. Nochtans correcter dan de etron routeplanner die de auto voorstelt! E-tron routeplanner van de auto zorgt voor meer stress dan ontzorging.

Iemand zelfde ervaringen of tips & tricks ?

Bedankt !
Aline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maesdav
  • Laatst online: 07-07-2022
sbin schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:00:
Verbruik is nu ook prima overigens. Heeft uiteraard alles met het weer te maken (en stukje file)..

[Afbeelding]
Ik zit nu zelfs aan 14,2kWh/100km over de laatste 350km. Wel geen snelwegen gedaan, enkel stadsverkeer en lokale steenwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maesdav
Aline schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:40:

We zijn al twee keer vanuit België naar Livigno (Italië) gereden. Kleine 900 km op 1 dag gereden met 3 x een laad pauze van iets meer dan 30 min. Best over Duitsland en Zwitserland.

- kW verbruik wordt ineens niet meer getoond ; ook gereden km’s worden niet meer bijgeteld.
- e-Tron routeplanner op de auto slaat er volledig langs. Met een quasi volle accu, zouden we nog geen 150 km meer kunnen rijden.
- lane correctie is eerder vervelend dan een hulp. Ook zeer gevoelig met melding “stuur overnemen’.

De e-tron routeplanner op de app kan ik niet overbrengen op de auto. Nochtans correcter dan de etron routeplanner die de auto voorstelt! E-tron routeplanner van de auto zorgt voor meer stress dan ontzorging.

Bedankt !
Aline
Jouw ervaringen kan ik helemaal bevestigen. Aan die software kan je - vrees ik - weinig verhelpen. Wij hebben onlangs 1300km gedaan naar Spanje. Alles gepland met ABRP. De ingebouwde routeplanner is heel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maesdav
Ik heb hier al enkele posts zien voorbij komen over een software update die er zou aan komen. Dat zou geweldig zijn, mocht het waar zijn. Vandaar mijn vraag: wat is de bron van die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin

Zelfde ervaring wat deze issues betreft. Hopelijk komt er ooit een update voor de MMI.
Lane assist is het eerste wat ik uitzet als ik wegrijd (knopje op linkse pookje 5 sec ingedrukt houden)
De regensensor is idd ook een mooie.. Ene keer werkt ie perfect in auto en de andere keer is het hopeloos. Je kan hem in het menu omzetten naar handmatig en dan kun je het interval regelen met dat kleine schakelaartje op het pookje. In auto doet dat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
sbin schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:38:
[...]

Zelfde ervaring wat deze issues betreft. Hopelijk komt er ooit een update voor de MMI.
Lane assist is het eerste wat ik uitzet als ik wegrijd (knopje op linkse pookje 5 sec ingedrukt houden)
De regensensor is idd ook een mooie.. Ene keer werkt ie perfect in auto en de andere keer is het hopeloos. Je kan hem in het menu omzetten naar handmatig en dan kun je het interval regelen met dat kleine schakelaartje op het pookje. In auto doet dat niets.
Dat pookje moet in auto wel iets doen, namelijk de sensitiviteit regelen. Dat is het enige wat wel werkt bij mij 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-03-2024

Bedankt !
Aline
ook net terug vanuit Livigno, naar ginder geen probleem wel de terug rit 2x een laadpaal met zwart scherm wat even ongemakkelijk was! waar heb jij in Livigno je wagen opgeladen? jullie kleine mankementen wat je opnoemt volg ik 100% allen zelfde op mijn wagen wat me toch wel een beetje frustreerde. neemt niet weg dat hij goed rijd en toch wel mee gevallen is EV op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
the-hyrax schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:48:
[...]

Ik heb nog nooit hoger dan 78kW gehaald. Batterij 15%, buitentemperatuur rond de 12 graden, twee uur gereden... was redelijk teleurgesteld.
Heb je dit al bij de dealer gemeld?
Ik zie meerdere malen deze teleurstelling voorbij komen, en als ik het aan mijn dealer vraag ben ik toch echt de enige die er last van heeft. Laten we dit svp zoveel mogelijk melden in de hoop dat Audi er iets mee doet. Net als met de MMI update waar we al een jaar op wachten O-) .

Ik ben overigens wel benieuwd welke software er in de 2022 modellen zit. Kan iemand een foto maken en posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Nismod schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:46:
[...]

Heb je dit al bij de dealer gemeld?
Ik zie meerdere malen deze teleurstelling voorbij komen, en als ik het aan mijn dealer vraag ben ik toch echt de enige die er last van heeft. Laten we dit svp zoveel mogelijk melden in de hoop dat Audi er iets mee doet. Net als met de MMI update waar we al een jaar op wachten O-) .

Ik ben overigens wel benieuwd welke software er in de 2022 modellen zit. Kan iemand een foto maken en posten?
Volgens mij is er toch iets met jullie wagen. Ik heb nog maar éénmaal aan een snellader gestaan. Ik had nog ongeveer 15 à 20 % en bij mij ging die direct naar 126 kW en is dan zelfs nog iets gestegen. Op 6 minuten had ik 12,68 kWh bij geladen, gemiddelde dus 127 kW. Ik heb wel het grote batterij-pakket, dus niet de 35. Buitentemperatuur was toen in de buurt van 5 °C en ik had er ca. 1 uur rijden op zitten komend uit de Ardennen waar het zelfs sneeuwde onderweg. Dus niet meteen gunstige omstandigheden. Ik was positief verrast na alles wat ik hier al gelezen had voordien. Omdat ik er maar 6 minuten gestaan heb kan ik dus wel niks zinvols zeggen over het verdere verloop van de laadcurve.

Wat MMI betreft : hoe weet ik of mijn wagen een 2022 model is?? Besteld in augustus '21 en afgeleverd einde maart '22. Welk model heb ik dan?? Anyway, mijn MMI doet al die gekke dingen en heeft dezelfde hiaten als dat wat ik hier allemaal lees. Niks nieuws onder de zon....

[ Voor 8% gewijzigd door Babavers op 20-04-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Babavers schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:23:
[...]

Volgens mij is er toch iets met jullie wagen. Ik heb nog maar éénmaal aan een snellader gestaan. Ik had nog ongeveer 15 à 20 % en bij mij ging die direct naar 126 kW en is dan zelfs nog iets gestegen. Op 6 minuten had ik 12,68 kWh bij geladen, gemiddelde dus 127 kW. Ik heb wel het grote batterij-pakket, dus niet de 35. Buitentemperatuur was toen in de buurt van 5 °C en ik had er ca. 1 uur rijden op zitten komend uit de Ardennen waar het zelfs sneeuwde onderweg. Dus niet meteen gunstige omstandigheden. Ik was positief verrast na alles wat ik hier al gelezen had voordien. Omdat ik er maar 6 minuten gestaan heb kan ik dus wel niks zinvols zeggen over het verdere verloop van de laadcurve.

Wat MMI betreft : hoe weet ik of mijn wagen een 2022 model is?? Besteld in augustus '21 en afgeleverd einde maart '22. Welk model heb ik dan?? Anyway, mijn MMI doet al die gekke dingen en heeft dezelfde hiaten als dat wat ik hier allemaal lees. Niks nieuws onder de zon....
Ik heb ook het grote accupakket en kan alleen maar dromen van de laadsnelheid die jij haalt onder dergelijke omstandigheden. Mijn auto is ondertussen meerdere keren bij de dealer geweest en krijg tot nu toe elke keer de conclusie: de computer zegt dat alles in orde is.

Je kan bij instellingen of wagen opzoeken welke software en maps versie je hebt. Is vrij makkelijk te komen als je even door het scherm tikt.

Ik vroeg de MMI versie omdat we eerder geconstateerd hebben dat auto’s geleverd in 2022 in de handleiding hebben staan dat de accu ge-preheat wordt op het moment dat je via MMI navigeert. Mijn auto is in 12-2021 geleverd en heeft deze info niet in de handleiding staan. Wellicht dat daar het verschil in ervaring door ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
Dat is wel een interessante hypothese. De mijne is half maart geleverd en in 2022 gebouwd, maar qua MMI versie dezelfde als alle anderen die ik al heb zien passeren, zowel hier als op andere fora.
Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er onderliggend wel een wijziging is geweest in het bms (battery management system).
Ik heb nog nooit aan een snellaadpaal gestaan dus wat dat betreft heb ik nog geen ervaring om te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aline
  • Laatst online: 27-04-2022
kurtjeG schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:08:
[...]

ook net terug vanuit Livigno, naar ginder geen probleem wel de terug rit 2x een laadpaal met zwart scherm wat even ongemakkelijk was! waar heb jij in Livigno je wagen opgeladen? jullie kleine mankementen wat je opnoemt volg ik 100% allen zelfde op mijn wagen wat me toch wel een beetje frustreerde. neemt niet weg dat hij goed rijd en toch wel mee gevallen is EV op vakantie.
Ja, wij ook op de terugweg een laadpaal gehad met zwart scherm. Idd even vervelend. Starten met laden ging vlot, om te stoppen op alle knopjes gedrukt en uiteindelijk laden afgebroken via de app ! :-D

We zijn dit jaar 2 keer naar Livigno gereden. De eerste keer geladen aan Hotel Amerikan (Carossello 3000) en de tweede keer aan de Cassana lift (blauwe bakjes helemaal rechts van het skigebied).
Helemaal geen probleem in Livigno om te laden !

In de zomer gaan we naar Zuid-Frankrijk. Hier houd ik wel mijn hart voor vast...
Iemand ervaring ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Aline schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:23:
[...]

In de zomer gaan we naar Zuid-Frankrijk. Hier houd ik wel mijn hart voor vast...
Iemand ervaring ?
Wij gaan eind Augustus ook naar Zuid Frankrijk. Heb iig geboekt van woensdag tot woensdag om laadfiles voor te zijn. Op camping zouden ook laders moeten zijn voorzien.
Verder is het lamgs de Route du Soleil redelijk te doen vermoed ik. Een aantal Ionity stations en ook een aantal Tesla SC's die open zijn gezet voor alle merken.
Ik hoop/ga er van uit dat vóór de zòmer daar ook alle Tesla SC's open gaan, net als in NL, dan zijn alle laadproblemen in FR verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
sbin schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:18:
[...]
n vermoed ik. Een aantal Ionity stations en ook een aantal Tesla SC's die open zijn gezet voor alle merken.
Ik hoop/ga er van uit dat vóór de zòmer daar ook alle Tesla SC's open gaan, net als in NL, dan zijn alle laadproblemen in FR verleden tijd.
Exact.
Zonder deze extra laad opties denk ik dat het toch een dingetje wordt gezien iedereen een Enya... herstel. Audi Q4 rijdt tegenwoordig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 09:32
Nismod schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:40:
[...]

Ik heb ook het grote accupakket en kan alleen maar dromen van de laadsnelheid die jij haalt onder dergelijke omstandigheden. Mijn auto is ondertussen meerdere keren bij de dealer geweest en krijg tot nu toe elke keer de conclusie: de computer zegt dat alles in orde is.

Je kan bij instellingen of wagen opzoeken welke software en maps versie je hebt. Is vrij makkelijk te komen als je even door het scherm tikt.

Ik vroeg de MMI versie omdat we eerder geconstateerd hebben dat auto’s geleverd in 2022 in de handleiding hebben staan dat de accu ge-preheat wordt op het moment dat je via MMI navigeert. Mijn auto is in 12-2021 geleverd en heeft deze info niet in de handleiding staan. Wellicht dat daar het verschil in ervaring door ontstaat.
Gisteren een ritje vanuit Duitsland naar Nederland, met 10% accu resterend bij een Allego 150kw lader gestopt en het opladen is gestart met 127kw. Liep vervolgens wel terug natuurlijk, maar ik haal dus wel goede snelheden onder goede omstandigheden. Toch wel vreemd dat het bij jou zo veel lager ligt. Mijn Q4 is volgens mij in december 2021 op kenteken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
maertenr schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:04:
[...]

Gisteren een ritje vanuit Duitsland naar Nederland, met 10% accu resterend bij een Allegro 150kwh lader gestopt en het opladen is gestart met 127kwh. Liep vervolgens wel terug natuurlijk, maar ik haal dus wel goede snelheden onder goede omstandigheden. Toch wel vreemd dat het bij jou zo veel lager ligt. Mijn Q4 is volgens mij in december 2021 op kenteken gezet.
Ik heb dit weekend een aardige rit door Duitsland. Zal de resultaten delen 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Hoe staat het trouwens met die software update waardoor de laadsnelheid omhoog zou gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Een kleine tip en uitleg.

Je laad op met een laadkracht, capaciteit of sterkte uitgedrukt in --> kW
Je hebt na een bepaalde tijd totaal iets opgeladen uitgedrukt in --> kWh ofwel kilo Watt uur (hour)

Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
Avigoorn schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:42:
Een kleine tip en uitleg.

Je laad op met een laadkracht, capaciteit of sterkte uitgedrukt in --> kW
Je hebt na een bepaalde tijd totaal iets opgeladen uitgedrukt in --> kWh ofwel kilo Watt uur (hour)

Succes!
En je laadt met een 't'. En dat is geen capaciteit maar een vermogen in kW. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Nismod schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:40:
[...]

Dit is mijn MMI-versie. Auto besteld in augustus '21, afgeleverd einde maart '22. In België voor zover dat verschillend zou kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu8t1S2R0KtiNM6iaWoL-hvhrGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJS42gU7aLPn2dZJiSJPaS0f.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4OnQkOYcC3TAQ0tXa3FLJWiPG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lll6ENhvuklIonX21gwgVCDc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Babavers schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:48:
[...]

En je laadt met een 't'. En dat is geen capaciteit maar een vermogen in kW. 😉
Haha

Als iemand het nu nog fout doet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Babavers schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:35:
[...]

Dit is mijn MMI-versie. Auto besteld in augustus '21, afgeleverd einde maart '22. In België voor zover dat verschillend zou kunnen zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde versies.

Besteld in juli 2021 en geleverd in maart 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Babavers schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:35:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie dat de software EN hardware versies afwijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Fu-UjWIy5OEAY06n66SiTfVSao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3XyZduQlv842j9HltiMYvvF.jpg?f=fotoalbum_large

Geleverd december 2021 dus. Het is een versie zonder headup display trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Nismod op 22-04-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
Ik zie dat de software EN hardware versies afwijken:

[Afbeelding]

Geleverd december 2021 dus. Het is een versie zonder headup display trouwens.
Ik heb dezelfde als deze, geleverd maart 2022, zonder hud idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
Misschien onterecht, maar ik kon geen (default) e-tron topic vinden.
Zijn er mensen met deze auto los van de Q4 hier?
Ik heb de ,sneue rukker variant, besteld van de e-tron. maar zie eigenlijk alleen ervaringen met de Q4.
ik begrijp dat het laad vermogen beter is maar verder nog iemand ervaringen?

Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 19:18
Ervaring
Q4 geleverd January
Rij comfort geef ik 10 op 10
Software 5 op 10
Paar keer in buitenland laden met wat probleem. Soms werkt laadpas niet, gelukkig heb ik verschillend bedrijven laadpassen aangevraagd.
De originele lak van audi vind ik ondermaats. Ik heb een coating laten doen. Zeer groot verschil. Bij het wassen van de auto glijd water weg en blinkt beter.
Bandendruk vind ik jammer dat je niet kunt aflezen in dashboard of app.
En laaste app van audi geef ik 1 op 10. Kan veel beter
Hierbij deel ik mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 19:18
Ik heb een vraag: kun je kofferbak automatisch sluiten? Ik heb geen comfort sleutel?
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:04:
[...]

Ik heb precies dezelfde versies.

Besteld in juli 2021 en geleverd in maart 2022.
Is overigens met HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Simon.Q4 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:46:
Ik heb een vraag: kun je kofferbak automatisch sluiten? Ik heb geen comfort sleutel?
Iemand ervaring?
Dan kan het niet.
Anders door de "klep" knop ingedrukt te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Simon.Q4 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:41:
Ervaring
Q4 geleverd January
Rij comfort geef ik 10 op 10
Software 5 op 10
Paar keer in buitenland laden met wat probleem. Soms werkt laadpas niet, gelukkig heb ik verschillend bedrijven laadpassen aangevraagd.
De originele lak van audi vind ik ondermaats. Ik heb een coating laten doen. Zeer groot verschil. Bij het wassen van de auto glijd water weg en blinkt beter.
Bandendruk vind ik jammer dat je niet kunt aflezen in dashboard of app.
En laaste app van audi geef ik 1 op 10. Kan veel beter
Hierbij deel ik mijn ervaring.
Welke kleur heb je? Klinkt als zwart metallic/parelmoerlak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_gizmo
Simon.Q4 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:46:
Iemand ervaring?
Kan enkel als contact aan staat met de klep om open te doen. Gewoon omhoog houden. Met de sleutel kan het niet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
maertenr schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:04:
[...]

Gisteren een ritje vanuit Duitsland naar Nederland, met 10% accu resterend bij een Allego 150kw lader gestopt en het opladen is gestart met 127kw. Liep vervolgens wel terug natuurlijk, maar ik haal dus wel goede snelheden onder goede omstandigheden. Toch wel vreemd dat het bij jou zo veel lager ligt. Mijn Q4 is volgens mij in december 2021 op kenteken gezet.
Vandaag na circa 1/2 uur snelweg met 17% aangekomen (met mijn Q4 40 Advanced) bij een Shell Recharge HPC 175 kW. Na starten liep het op van 112 naar een piek van 124 kW. Na circa 20-25 minuten met 80% weer verder. Beviel prima, ook de koffie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Nismod schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:54:
[...]

Ik heb dit weekend een aardige rit door Duitsland. Zal de resultaten delen 👍.
Mijn ervaring dit weekend:
5x geladen totaal

Sessie 1: gestart op 24% en na 2:30u en 235km rijden, max 104kW. op 55% was daar nog 77kW van over.

Sessie 2 t/m 5: gestart tussen 0-15%, circa 150-200km rijden op max snelheid autobahn (165), max 130kW. op 55% was daar nog 90kW van over.

Heeulll blij met deze resultaten!

Wel een kanttekening. De eerste laadsessie heeft bij mij nog nooit de max snelheid gehaald (ook niet bij <15% SOC). Dat duidt toch aan dat de accu er nog niet klaar voor is. Na de eerste sessie gaat het snelladen top. Ik vraag me dus af of mijn auto wel bezig is om de accu op 30 graden te krijgen zoals Audi zelf meldt, en wat nodig is om de optimale laadcurve te halen. Ook vraag ik me af waarom Audi nu in de handleiding heeft staan dat de accu preheat voor het laden via de MMI, terwijl de accu altijd op de 30 graden zou moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9z9A51uNsoQy6KH5AXciqLJbz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frWtdnIdav107Jv3Oe1wQnSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
Op Duitse fora duiken de eerste wagens op met groot MMI scherm van 11,6inch en nieuwe software. Benieuwd wat er in aangepast is. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
de_gizmo schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:15:
Op Duitse fora duiken de eerste wagens op met groot MMI scherm van 11,6inch en nieuwe software. Benieuwd wat er in aangepast is. Spannend!
Dat is dan een klein voordeeltje voor het wachten...

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 10:34
de_gizmo schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:15:
@de_gizmo linkje?

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Heeft hier nog iemand last van momenteel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7NnhQXZmQSDysxCjJANK5rtGcE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QBeeVxo3JWKzcAD6hDWEqDEV.png?f=fotoalbum_large

Heeft altijd gewerkt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01
janbus schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:43:

Heeft altijd gewerkt ...
Ja, app ligt er weer uit. Gebeurt (helaas) regelmatig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1yLr1torItfHESsqMI4SM2LMjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibWN2mkbScrz59GxU8kIXd9I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
janbus schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:43:

[Afbeelding]

Heeft altijd gewerkt ...
Ja, inderdaad. De ganse dag al. Schijnt vaker voor te komen. Voor mij is het (ook) de eerste keer te moeten vaststellen dat het langdurig niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
App werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Wel gek dat de app voor de fat E-tron binnen 2 maanden na release eigenlijk van de E-tron’s in NL het wel prima deed maar wat functionaliteit nog mistte maar ook dat is binnen 4 maanden volledig opgelost en sindsdien draait dat als een zonnetje.
Je zou zeggen dat ze de back-end en kennis dus wel in huis moeten hebben.
Wellicht groot onderhoud gehad om zaken grondig aan te pakken?

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 24-04-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Vandaag is mijn Q4 40 standaard bij de dealer voor de trekhaak te monteren.

Wel leuk dat ik als leenauto nu een 35 sportback mee heb. Wat valt op?

- Verschil in acceleratie is niet echt voelbaar. En dat verbaasd me dus. Scheelt toch 40pk...
- Actieradius is idd een stuk minder.
- Naar achteren kijken gaat prima in de sportback.
- Ik vind de sportback minder mooi, maar dat is smeack ;)
- De topsnelheid op de teller is 164 km/h, die van mij 161 km/h. Ofwel de 35 gaat sneller! _/-\o_ oOo
- Hard remmen boven de 100 gaat veel rustiger dan bij die van mij. Ik heb (teveel) trlling in het stuur. Gelijk Audi gebeld, ze gaan er naar kijken.

Nou tot zover maar weer.

Amen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
- De topsnelheid op de teller is 164 km/h, die van mij 161 km/h. Ofwel de 35 gaat sneller! _/-\o_ oOo
Sportback stroomlijn misschien? Heb er overigens pas 1 gezien en nog steeds erg blij met mijn "gewone" variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Afgelopen weekend ben ik 810 kg pellets gaan kopen. Verbruik op de terugweg: 22 kWh/100 km.

M'n ervaring blijft: koud weer en snelweg hebben véél meer impact dan een dakkoffer, fietsendrager, aircostand, en blijkbaar zelfs veel meer dan een aanhangwagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU81f7DDutueUBJ1Mq-WC382t60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puMB2CLYHXZ9TuEd5iwvBGb1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyOrQYhiZQJY2tz6m_Bv5PzDsHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAJwxOjtOlYyvREpUeAjhOvc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fWWFaDq2QgKt3_nCltBvquDp_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipNaxPIVZ8Uv27TjPcW4BXJx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Avigoorn schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:06:

- Verschil in acceleratie is niet echt voelbaar. En dat verbaasd me dus. Scheelt toch 40pk...
Beiden hebben 310 Nm koppel en de 40 is 150 kilo zwaarder. In principe zou de 40 slechts 0,5 seconde sneller moeten zijn richting de 100 dan de 35. Echter omdat het een elektrische auto betreft die constant dezelfde koppel levert is deze 0,5 sec verdeeld over het gehele traject richting de 100 en zal het verschil niet merkbaar zijn. Pas als je in de 50 stapt denk ik dat je het verschil echt merkt.

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Ik kreeg overigens een A3 mee en dan merk je pas wat een fijne auto de Q4 is. Ik weet niet of het puur aan het hele elektrische rijden ligt maar ik ben mijn Q4 des te meer gaan waarderen. De A3 is een zeer fatsoenlijke auto maar valt wat mij betreft qua rijcomfort echt in het niet bij de Q4.

Daar zaten overigens praktisch geen opties op (alleen dual airco bijzonder genoeg) en zag ik een fiscale waarde van 40K terug. Een beetje aankleden en je zult wel tussen de 45 / 50k uitkomen. Best veel geld voor die auto m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
MV999 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:38:
Ik kreeg overigens een A3 mee en dan merk je pas wat een fijne auto de Q4 is. Ik weet niet of het puur aan het hele elektrische rijden ligt maar ik ben mijn Q4 des te meer gaan waarderen. De A3 is een zeer fatsoenlijke auto maar valt wat mij betreft qua rijcomfort echt in het niet bij de Q4.

Daar zaten overigens praktisch geen opties op (alleen dual airco bijzonder genoeg) en zag ik een fiscale waarde van 40K terug. Een beetje aankleden en je zult wel tussen de 45 / 50k uitkomen. Best veel geld voor die auto m.i.
Edit - ik heb een A3 samengesteld zoals mijn Q4 momenteel is en kom rond de 54K uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
sbin schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:12:
[...]

Sportback stroomlijn misschien? Heb er overigens pas 1 gezien en nog steeds erg blij met mijn "gewone" variant.
Ik zie de gewone en de sportback ook steeds vaker. En ook ik ben net als jij erg blij met de gemaakte/juiste keuze 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
MV999 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:34:
[...]

Beiden hebben 310 Nm koppel en de 40 is 150 kilo zwaarder. In principe zou de 40 slechts 0,5 seconde sneller moeten zijn richting de 100 dan de 35. Echter omdat het een elektrische auto betreft die constant dezelfde koppel levert is deze 0,5 sec verdeeld over het gehele traject richting de 100 en zal het verschil niet merkbaar zijn. Pas als je in de 50 stapt denk ik dat je het verschil echt merkt.
Ja eens hoor. Het gewicht merk je dus wel. 150 kilo is dan toch veel. Ook op 2100 kilo nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:55:
[...]

Ik zie de gewone en de sportback ook steeds vaker. En ook ik ben net als jij erg blij met de gemaakte/juiste keuze 😉
Toch mooi hoe het kan verschillen als het op smaak aankomt. Ik heb het exact andersom ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik heb gisteren voor het eerst de MMI de laadplaats laten bepalen.
Op het laatste merkte ik op tijd dat de MMI een laadplaats van de snelweg af had gevonden op zegge nog 10km.

Ik zag gelukkig zelf dat er op 11km een Fastned aan de snelweg was.

Euh???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Avigoorn schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:36:
Ik heb gisteren voor het eerst de MMI de laadplaats laten bepalen.
Op het laatste merkte ik op tijd dat de MMI een laadplaats van de snelweg af had gevonden op zegge nog 10km.

Ik zag gelukkig zelf dat er op 11km een Fastned aan de snelweg was.

Euh???
Jep, zo kun je ook bij Porsche HPC palen, of bij andere automerken, uitkomen die achter slot en grendel staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvanheuv
  • Laatst online: 10-05-2022
Beste,
Iemand in België al in het bezit van een elektrisch wegklapbare trekhaak op de audi Q4?
Mijn auto is reeds besteld van mei 2021 en in mijn bezit van feb 2022, met de belofte van naplaatsing. Maar tot op heden nog geen oproep gehad voor plaatsing.
Dank voor jullie info.
Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoVDC
  • Laatst online: 11-09-2022
kvanheuv schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:32:
Beste,
Iemand in België al in het bezit van een elektrisch wegklapbare trekhaak op de audi Q4?
Mijn auto is reeds besteld van mei 2021 en in mijn bezit van feb 2022, met de belofte van naplaatsing. Maar tot op heden nog geen oproep gehad voor plaatsing.
Dank voor jullie info.
Grtjs
Beste,
Dank voor jullie info.
Grtjs
Beste,
Dank voor jullie info.
Grtjs
Ik had er ook ééntje besteld , maar die is vervangen door een manueel te verwijderen trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:27
Beste,
Dank voor jullie info.
Grtjs
De mijne zou volgende week moeten toekomen incl wegklapbare trekhaak en phonebox. besteld in juni 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
Nieuwe functie(s) bij een update van Connect? 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGJm2bZCOdIdWXAXjjQpEHIYb3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5nqAwoykDYFjmEH33U5neB6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 17:46
Beste,
Dank voor jullie info.
Grtjs
Yep, besteld in juni 2021, geleverd in januari 2022, inclusief elektrisch wegklapbare trekhaak. Ik heb de indruk dat het puur geluk is dat ik hem geleverd gekregen heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
janbus schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:41:
Afgelopen weekend ben ik 810 kg pellets gaan kopen.
Om je uitstoot toch weer een beetje op niveau te brengen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Luke the Duke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:41:
[...]

Om je uitstoot toch weer een beetje op niveau te brengen? :P
Ach, ik laat altijd een pallet pellets komen met een vrachtwagen. Dan is het ophalen met een EV een stuk milieuvriendelijker. Los van de uitstoot. Maar met een gasprijs van >1 EUR/m3 stap ik daar snel overheen. Dit geheel terzijde en offtopic uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Maurice- schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:18:
Nieuwe functie(s) bij een update van Connect? 🤔
Net gechecked, dit staat gewoon standaard bij de licentie-instellingen van Connect, ook in NL. Maar de functionaliteit werkt nog niet (in de app). Nog "eventjes" geduld dus :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Beste,
Dank voor jullie info.
Grtjs
Bij mij stond de elektrisch wegklapbare trekhaak er op bij levering van de wagen rond november 2021.

Maar ik begrijp dat je eerder wilt weten wie er al een elektrisch wegklapbare trekhaak heeft kunnen laten naplaatsen? Dat heb ik hier nog niet zien passeren ...

Mijn vermoeden was in mei vorig jaar al (=periode van bestelling) dat er een risico zou zijn dat we lang zouden moeten wachten tot de elektrisch wegklapbare trekhaak zou kunnen nageplaatst worden, want de dealer had toen nog geen exacte prijzen daarvan. Ik heb dat toen besproken i.h.k.v. de keuze tussen een stockwagen zonder trekhaak en een wagen bestellen met trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NW1806
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02 00:03
janbus schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:36:
[...]

Bij mij stond de elektrisch wegklapbare trekhaak er op bij levering van de wagen rond november 2021.

Maar ik begrijp dat je eerder wilt weten wie er al een elektrisch wegklapbare trekhaak heeft kunnen laten naplaatsen? Dat heb ik hier nog niet zien passeren ...

Mijn vermoeden was in mei vorig jaar al (=periode van bestelling) dat er een risico zou zijn dat we lang zouden moeten wachten tot de elektrisch wegklapbare trekhaak zou kunnen nageplaatst worden, want de dealer had toen nog geen exacte prijzen daarvan. Ik heb dat toen besproken i.h.k.v. de keuze tussen een stockwagen zonder trekhaak en een wagen bestellen met trekhaak.
Mijn Q4 is vorige week bij de dealer afgeleverd. Morgen kan ik hem ophalen incl. een wegklapbare trekhaak die de dealer zelf heeft gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Gisteren heeft A point de wegklapbare trekhaak vakkundig gemonteerd, ook de vervangende auto ( Q5 50 TfsiE ) was fijn om mee te rijden, gelukkig vandaag weer elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbecholtz
  • Laatst online: 16-12-2022
Even een vraag.
Mijn audi q4 35etron heeft het volgende probleem. Als hij heeft geladen dan geeft hij bv 320 kilometer aan. Als hij dan 10min stil heeft gestaan geeft hij nog 290 km aan. Herkent iemand dit.mvg Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Robbecholtz schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:30:
Even een vraag.
Mijn audi q4 35etron heeft het volgende probleem. Als hij heeft geladen dan geeft hij bv 320 kilometer aan. Als hij dan 10min stil heeft gestaan geeft hij nog 290 km aan. Herkent iemand dit.mvg Rob
Ik heb hier persoonlijk geen last van als 35 rijder. 320 km is overigens wel veel, zelfs met 100% batterij. 290 km lijkt mij een stuk meer aannemelijk. Ik heb het idee dat de auto ook rekening houdt met de weersomstandigheden en het bereik zelf aanpast. Initieel wordt dus op basis van het kort verbruik een inschatting gemaakt en vervolgens rekening houdend met de weersomstandigheden. 320 km met een 35 zijn WLTP hoeveelheden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Heb nu al een paar keer gehad - of eigenlijk altijd - dat ik niet kan opladen in parkeergarages. Meestal hangen er van die groene EVBox dingen, of hele oude witte, maar opladen ho maar, ongeacht welk pasje ik gebruik. Rode lampje gaat knipperen bij de auto en klaar, of ze doen helemaal niets. Normaal geen probleem, heb meestal genoeg bereik over, maar toch.
Gelukkig geen probleem langs de snelweg bij Fastned, maar ben wel huiverig voor evt vakantietrips, zeker met die buitenlandse laadpalen.

Edit.. Ik denk dat het die 22kW dingen zijn, maar neem aan dat die gewoon terugschakelen naar 11kW voor een Q4?

[ Voor 10% gewijzigd door sbin op 29-04-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
MV999 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb hier persoonlijk geen last van als 35 rijder. 320 km is overigens wel veel, zelfs met 100% batterij. 290 km lijkt mij een stuk meer aannemelijk. Ik heb het idee dat de auto ook rekening houdt met de weersomstandigheden en het bereik zelf aanpast. Initieel wordt dus op basis van het kort verbruik een inschatting gemaakt en vervolgens rekening houdend met de weersomstandigheden. 320 km met een 35 zijn WLTP hoeveelheden 8)7
Met het warme weer zat ik ook al richtig de 340 met bereik. Kan echt wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
sbin schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:59:
Heb nu al een paar keer gehad - of eigenlijk altijd - dat ik niet kan opladen in parkeergarages. Meestal hangen er van die groene EVBox dingen, of hele oude witte, maar opladen ho maar, ongeacht welk pasje ik gebruik. Rode lampje gaat knipperen bij de auto en klaar, of ze doen helemaal niets. Normaal geen probleem, heb meestal genoeg bereik over, maar toch.
Gelukkig geen probleem langs de snelweg bij Fastned, maar ben wel huiverig voor evt vakantietrips, zeker met die buitenlandse laadpalen.

Edit.. Ik denk dat het die 22kW dingen zijn, maar neem aan dat die gewoon terugschakelen naar 11kW voor een Q4?
Ik merkte laatst in parkeergarage in Utrecht dat het ook niet lekker ging. Bleek dat de volgorde van kabel (auto eerst, dan contactdoos - of andersom) het probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCLqcII9cMlm8gX0TAkGFhWdyho=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wiLl3QhRWT0lze0sAA7DApDD.png?f=fotoalbum_large

Prima bereik voor 100 procent 👌🏻
Vandaag ook voor het eerst snelladen bij 160 Kw station. Zat op 112 vanaf de start, bij 18% batterij. Na zo’n 15 minuten op 45% gestopt. Zat toen op 102.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
renedg73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:43:
[...]

Met het warme weer zat ik ook al richtig de 340 met bereik. Kan echt wel
340? WLTP is toch 330? En dat is volgens mij de range onder perfecte omstandigheden.

Hebben we het hier over de 35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Ik sta stil voor een stoplicht. Dan gaat het balkje onder de kort verbruik meter naar rechts (grijs) en loopt het verbruik op met 0,1 kWh per 2 seconden.

Het zelfde balkje gaat naar links en wordt groen bij recupereren.

Wat verbruikt de auto bij stilstand dan? Ik zet de airco uit, stoelverwarming ook, maar het maakt niet uit. Balk naar rechts en het verbruik neemt toe ipv verbruik 0.
Bij normaal autorijden zit de balk iets rechts van het midden, of wordt groen bij afremmen. Bij stilstand staat 'ie maximaal en dus helemaal naar rechts.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe5jYtTiI8JMi4Pbvgz9pnwN6Sg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyPQeKcNiTW1V2qBeXvh3t17.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xT5rOC8uwBrYtDLhOcoU8Js5wUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUm74dRmn5jOAipE6czjM9WQ.jpg?f=fotoalbum_large

🤬😡
Tis dan wel een 11kW paal, maar dit is echt achterlijk traag laden

[ Voor 7% gewijzigd door Hupsel op 30-04-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
dolfg schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:15:
Ik sta stil voor een stoplicht. Dan gaat het balkje onder de kort verbruik meter naar rechts (grijs) en loopt het verbruik op met 0,1 kWh per 2 seconden.

Wat verbruikt de auto bij stilstand dan? Ik zet de airco uit, stoelverwarming ook, maar het maakt niet uit. Balk naar rechts en het verbruik neemt toe ipv verbruik 0.
Bij normaal autorijden zit de balk iets rechts van het midden, of wordt groen bij afremmen. Bij stilstand staat 'ie maximaal en dus helemaal naar rechts.
Volgens mij is dat normaal en niet een teken dat er ook daadwerkelijk iets verbruikt wordt. Al heb ik zelf het verbruik ook nog nooit zien oplopen bij het stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
@Hupsel weet je zeker dat het een 11kW paal is? Dit lijkt verdacht veel op 1 max 2 fase laden namelijk.
Of als het ergens druk is met veel palen (bij een pretpark bijvoorbeeld) dan worden ze ook afgeschaald.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 30-04-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Hupsel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:33:
[Afbeelding]

🤬😡
Tis dan wel een 11kW paal, maar dit is echt achterlijk traag laden
Ik heb dat ook al gehad, zelfs thuis bij mijn eigen laadpaal. Het lag dus zeker niet aan de laadpaal want die heeft geen load balancing of zo. Stekker even terug uit de auto getrokken en terug in gestoken en toen ging hij wel naar 11 kW. Ik heb de laadsessie zelfs niet moeten onderbreken op de laadpaal. Ik zag toen ook dat het lampje naast de stekker op de auto alternerende groen/rood oplichtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Babavers schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:05:
[...]

Ik heb dat ook al gehad, zelfs thuis bij mijn eigen laadpaal. Het lag dus zeker niet aan de laadpaal want die heeft geen load balancing of zo. Stekker even terug uit de auto getrokken en terug in gestoken en toen ging hij wel naar 11 kW. Ik heb de laadsessie zelfs niet moeten onderbreken op de laadpaal. Ik zag toen ook dat het lampje naast de stekker op de auto alternerende groen/rood oplichtte.
Dit verhaal kan ik bevestigen. Paar maanden geleden heb ik hier ook over gehad. Ff op de app checken of de verwachte laadsnelheid wordt gehaald, anders even opnieuw af- en aankoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Babavers schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:05:
[...]

Hoe krijg jij de stekker uit de auto als er een actieve laadstatus is? Dan is deze toch geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
Huh? Efficiency ready? Dat staat er bij mij nooit. Alleen Ready....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
dolfg schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:15:

Zo dus:
[Afbeelding]
Het balkje weerspiegelt je verbruik in kwh per 100 km. Je auto gebruikt stroom om die mooie schermpjes waar je naar kijkt te kunnen laten zien, dus zelfs als je alles denkt uit te zetten blijft er nog steeds iets van stroomverbruik. Bij een benzineauto is dit anders, omdat daar het verbruik in liters wordt weergegeven en de het verbruik van de accu niet van belang is / niet wordt laten zien. Omdat je een elektrische auto rijdt en je accu (c.q. batterij) je main source of fuel is wordt letterlijk alles wat stroom verbruikt hier op weergegeven.

Wanneer je stil staat, of heel langzaam rijdt, is het verbruik per 100 km relatief gigantisch. Daarom is tussen de 60 en 90 km per uur rijden ook het meest efficient per 100 km. Het is niet het minste verbruik, maar wel het minste verbruik per 100 km.

[ Voor 4% gewijzigd door MV999 op 30-04-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
wimbre schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:34:
[...]

Hoe krijg jij de stekker uit de auto als er een actieve laadstatus is? Dan is deze toch geblokkeerd?
Gewoon door deuren open te klikken op de autosleutel en dan ontgrendelt die. Is dat bij jullie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ah, menu spontaan alles in het duits.
Tuurlijk. Tjonge jonge…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1VQ9B0rC-3WeRnvIhZOn9vC63w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ti7Y2aggGZhcMAZrlxSkPT9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
Zou bijna hopen dat je een OTA update hebt gehad 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Nee, helaas niet. Good old Maart2021 staat er nog gewoon op.
Navi systeem en spraak ook in het Duits, en even makkelijk de taal aanpassen - ho maar.
Dan maar naar de dealer.
Pagina: 1 ... 87 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.