Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 85 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:01
party42 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Best aan de prijs. Neem aan dat ze wel perfect passen - dat dan weer wel. Iemand anders nog andere tegengekomen?
Misschien komt Sonniboy nog met een set voor de Q4. Zelfde idee, maar dan van stof. Heb die ooit in een 3-drs gehad. Dat ging prima. Zou er echter nooit voor kiezen i.c.m. ramen die open kunnen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 22:37
nili007 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:36:
ik ben aan het twijfelen om een audi q4 etron 35 of 40 te kopen

hoe doet de 35 het kwa batterij en rijbereik ?

hoe doet de 40 het kwa batterij en rijbereik ?

opteer voor de 35 maar ben bang voor te kleien batterij ? wat is jullie bevindingen

mvg
Ik heb een 35 met warmte pomp met 19” velgen en heb de auto nu 1 maand en 2500 km gereden. Mijn minimale bereik met aardig wat snelweg en ook best veel korte stukken met flink optrekken is minimaal 230km wat ik haal op volle accu. Gemiddelde verbruik is 21Kwh per 100 km en dit betekent gemiddeld 248km op volle accu. Nu haal ik met huidige weer wel 300km met uitschieters als het echt warmer is zoals vorige week 320km.

Hard optrekken en veel verwarmen of hard koelen hebben meeste impact op actieradius heb ik gemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o-xtkA3PXN92bq-y8JT9hNRQqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WQQAD8CKQ0DUaG2jdZptkZYx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
DaMenaz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Dat artikel gaat over vehicle-to-grid. Dus terugleveren aan het net via de laadkabel. Dat is toch iets anders dan vehicle-to-load waarbij je een koelkast met een stekker kan aansluiten op je auto?

Bij die EV6 krijg je ook een extra accessoire daarvoor om van je laadpoort een stopcontact te maken.
Klopt, ik ging er van uit dat als een vehicle to grid met behulp van een accessoire dat ook zou kunnen doen. Of klopt die aanname niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:09
Nismod schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Als je de auto rijdt heb je 9/10x al meer kennis over de auto dan een dealer :-). Dealers mogen tegenwoordig alleen de auto uitlezen. Zegt de computer niks, dan is er ook niks aan de hand.

De (slechte) ervaringen zijn ook vrij breed gedragen over meerdere landen. Vandaar dat het soms lijkt alsof we er hier meer verstand van hebben dan de dealer ;-).
Ja ik heb de Audi al sinds eind oktober, dus rij er zo’n 5 maanden in.
De informatie kwam niet van de dealer maar van de organisatie die trainingen voor alle merken geeft.
Toen ik vroeg waarin de Q4 zich onderscheidt van andere modellen merken kwam deze info.

Ik ga er dan niet van uit dat iemand uit zijn nek kletst.
Net zoals de bewering dat je nooooooit tot 100% moet laden
OF
dat het totaaaaaal geen punt is als je tot 100% laadt.
Het is beide nogal absoluut gesteld en komt hier best vaak voor.

En ik vind die niet onderhandelbare manier van stellingen deponeren soms een beetje op het randje.

Helemaal dubbel liggen als iemand in de ogen van die persoon een fout maakt… sjiek is anders.

Dat dus. Los van het feit dat keiharde en bewezen en onderbouwde info altijd welkom is.
En dat het triest is dat een merk als Audi een brakke basis software aflevert en dat er dan in 9 maanden nog 0 zicht is op een reparatie.
Dan heb je van klantvriendelijkheid geen bal begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Nismod schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Zo te lezen heeft ze de spreekwoordelijke klok horen luiden maar….
Voorverwarmen doet de batterij niet. Misschien dat het in een toekomstige update wel komt?
Ook ben ik terug gegaan naar Google maps en experteer ik de route van ABRP naar Google. de Navi van Audi gaat me steeds meer tegen staan, niet qua map, juist wel qua routeberekening.

Voorbeeld: als je van Rotterdam naar Den Haag navigeert wil de Navi dat je opeens van de snelweg af gaat, door een tankstation rijdt en vervolgens parallel aan de snelweg blijft rijden om vervolgens met 5-10 min vertraging verderop de snelweg weer op te komen. Why?! 🤣🤣
Komt dat niet ondat een stuk van de A13 is verlegd en de kaart er nog niet op aangepast is? Op basis van je GPS positie denkt ie dat je ineens parallel rijdt. Ik had dat vorige week ook namelijk toen ik daar weer na lange tijd reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vanochtend reed er een Mach-E voor me, en toen viel het met BBK pas voor het eerst op hoe irritant dat regenereren is voor je achterligger. Telkens die remlichten die voor enkele seconden aanspringen.

De Q4 doet dat ook neem ik aan?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Dean Martin schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:23:
Vanochtend reed er een Mach-E voor me, en toen viel het met BBK pas voor het eerst op hoe irritant dat regenereren is voor je achterligger. Telkens die remlichten die voor enkele seconden aanspringen.

Alleen bij full pull regeneratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik weet dat het kouder is. Maar dit is weer bedroevend. Vorige week ging het nog prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cB4DwD1DmdTB76NKANIBgrrs28Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nxg05tgSPtzKeOwILLsyCajo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:58

Aldmar

Niks...

Avigoorn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:46:
Ik weet dat het kouder is. Maar dit is weer bedroevend. Vorige week ging het nog prima.

[Afbeelding]
Ik heb gisteren hetzelfde ervaren. Rond de 200km gereden met name snelweg. In de sneeuw, dus gewoon rustig aan gereden, maar kwam niet in de buurt van vorige week inderdaad.

Daarnaast doodgegooid met meldingen dat diverse sensoren het niet doen vanwege 'omgevingsbeperkingen'. Iets in die trant. Helemaal in de file, volgens mij als je van stilstand optrekt, of juist tot stilstand komt (wat in een file nogal vaak gebeurt) telkens de melding dat de sensoren niet werken. Vrij irritant, want volgens mij kan je het niet uitzetten. 8)7

En de hele rit ook geen CC. :/

Laat die sneeuw maar weer snel smelten... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Dean Martin schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:23:

Ja, alleen als je m B hebt staan. Bij auto regeneratie icm D doet ie dat niet. Dan remt hij wel zacht af richting rotondes, kruisingen etc. Bij B is het vooral spelen met je rechtervoet. Wanneer die helemaal los van pedaal is, dan gaan remlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Ik heb MMI Pro als optie waarin o.a “verkeersbordherkenning” zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDZ5KPDicXLBZCP7UI1B9jOdCAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mS5cGQ52fyyjRAKU4MSaYa1n.jpg?f=fotoalbum_large

In mijn MMI systeem zie ik een verlopen licentie van “stoplichtinformatie”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mElNro3Ow-TyjMAV2Uz_HeR7O6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92dxdbu7uBf0ank8osBXhnGh.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit nu hetzelfde of zijn dit 2 verschillende hulpsystemen?

Die verlopen licentie hadden anderen ook maar weet niet of die inmiddels een werkende licentie hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door wimbre op 01-04-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
wimbre schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:24:
Ik heb MMI Pro als optie waarin o.a “verkeersbordherkenning” zit.
[Afbeelding]

In mijn MMI systeem zie ik een verlopen licentie van “stoplichtinformatie”
[Afbeelding]

Is dit nu hetzelfde of zijn dit 2 verschillende hulpsystemen?

Die verlopen licentie hadden anderen ook maar weet niet of die inmiddels een werkende licentie hebben.
Een verkeersbord is geen stoplicht :-)

Verkeersbord herkenning werkt op zich prima overigens, via je dashboard menu kan je zien welke is herkend. Stoplichtherkenning werkt naar mijn weten met name in Duitse steden, maar hoe het met de licentie zit... geen idee (overigens heb ik hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
Weet iemand hoe je 'Wagen'instellingen in je favorieten kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Hupsel schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:15:
[...]

Een verkeersbord is geen stoplicht :-)
Heb ik het altijd verkeerd gedaan. 7(8)7

Volgens mij had @Wing eerder ook een melding van een "verlopen" licentie maar weet niet of het bij hem al verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
Gerardvhgn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:11:
[...]

Ja, alleen als je m B hebt staan. Bij auto regeneratie icm D doet ie dat niet. Dan remt hij wel zacht af richting rotondes, kruisingen etc. Bij B is het vooral spelen met je rechtervoet. Wanneer die helemaal los van pedaal is, dan gaan remlichten aan.
Ah, goed om te weten. Dat lijkt me ook irritant als je erachter rijdt...
Vandaag richting Belgie.. iuk ben benieuwd. Eerste echt lange rit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb ik het goed gezien dat er eerder op dit forum een 3D printer bestand is gepost om het achteruirijcamera kapje te kunnen printen? Ik wil best wel een paar van die dingen printen als er behoefte naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 15:33
Travish schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:37:
Heb ik het goed gezien dat er eerder op dit forum een 3D printer bestand is gepost om het achteruirijcamera kapje te kunnen printen? Ik wil best wel een paar van die dingen printen als er behoefte naar is.
Ik *denk* dat het deze is: klik

En ik heb ook nog interesse. MAar wellicht even afwachten totdat andere mensen bevestigen dat dat inderdaad het goede model is :-).

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Gerardvhgn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:11:
[...]

Bij D standje 3 blokjes gaan remlichten ook aan. Bij 2 niet (rij zelf altijd met 2, oa vanwege die lichten, maar ik vind het afremmen op deze stand het fijnst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
wimbre schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:47:
[...]

Heb ik het altijd verkeerd gedaan. 7(8)7

Volgens mij had @Wing eerder ook een melding van een "verlopen" licentie maar weet niet of het bij hem al verholpen is.
Klopt, goed geheugen zeg! Elke geleverde auto in NL heeft dit probleem. Ik heb een Duitse import en daar doet ie het ook niet op... Er was een berichtje naar Audi gestuurd maar helaas geen reactie gehad. De verkoper werkt ook niet meer bij Audi. Maar ik weet ook dat anderen hier een mail naar Audi hebben gestuurd over dit issue.

[ Voor 9% gewijzigd door -Wing- op 01-04-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Pfff, heb ik een wallbox, is ‘ie DOA…

Tot nu toe een grote deceptie, die overgang naar elektrisch…

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Hee, vannacht ineens op 40% een laadstoring. Laadlampje naast stekker rood en dashboardmenu knippert met een rode stekker en rode accu en dus gestopt met laden.

Stekker eruit en erin en nu doet ie het weer.
Vreemd.
Voor het eerst in de 5 maanden dat ik ‘m heb.
Meer mensen die zoiets hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
dolfg schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:35:
Hee, vannacht ineens op 40% een laadstoring. Laadlampje naast stekker rood en dashboardmenu knippert met een rode stekker en rode accu en dus gestopt met laden.

Vreemd.
Stond de auto aan een laadpaal? En zo ja, thuis of openbare paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:06:
[...]

Stond de auto aan een laadpaal, en zo ja, thuis of openbare paal, of gebruikte je een charger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03

Vreemd.
Ik heb het aan een openbare laadpaal gehad. 1x en daarna nooit weer (klopt af..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon27
  • Laatst online: 10-04-2023
Hebben jullie de nieuwe update van de Audi app er al op? Zo ja.. geen problemen verder? Versie 4.8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
wimbre schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:06:
[...]

Stond de auto aan een laadpaal? En zo ja, thuis of openbare paal?
Ja, thuis aan de eigen laadpaal.
Nu gaat het weer prima, maar hij is vannacht na 3 uur laden gestopt.
Niet leuk.
Als je van plan bent op vakantie te gaan en zoiets gebeurt… 😢

Ik ga wel even langs de dealer om hem uit te laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Leon27 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:13:
Hebben jullie de nieuwe update van de Audi app er al op? Zo ja.. geen problemen verder? Versie 4.8.0
Werkt prima. Hij is alleen Duits/Nederlands door elkaar heen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Leon27 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:13:
Wat er aan mogelijkheden op zit werkt. Geen storingen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-

Vreemd.
Ja, soms al aan het begin van een laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
dolfg schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:30:
[...]

Ja, thuis aan de eigen laadpaal.
De reden dat ik het vroeg was dat ik gelezen had dat iemand aan een eigen paal stond en woonde in een appartementencomplex waar blijkbaar de stroomtoevoer niet altijd stabiel was en er daardoor wel eens een stroomdip was waardoor het systeem (uit veiligheid) de laadprocedure stopte.

[ Voor 13% gewijzigd door wimbre op 02-04-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
[quote]wimbre schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:40:

[ Voor 60% gewijzigd door wimbre op 02-04-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:40:

Dat kun je zeker niet gebruiken als je op vakantie gaat 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik zag een paar fotos voorbij komen met personen die hun grill zwart hebben laten spuiten.

En de audi ringen hebben vervangen met de zwarte versie.

Waar hebben jullie dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:37
sbin schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Idem.. En ook die paal. Er is dus geen reden om de auto aan de paal te laten hangen. Ik koppel de snoer dus altijd maar af na laden/'s-nachts. Voorkomt dat iemand er mee kan rommelen. Zeker met die gigantische uitnodigende laadklep die er om smeekt om tegenaan te lopen.
Hier heb ik ook last van met dezelfde paal, iemand wellicht al een oplossing gevonden? Met de Alfen ACE installer kan je wel gewoon bij de instellingen van de paal, maar ik heb nog niet iets gevonden om dit op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:53
@djash de zwarte Audi ringen kan je gewoon bestellen in de audi webshop bijvoorbeeld.
De grill zwart is waarschijnlijk het optiek zwart pakket af-fabriek aangezien de grill erg lastig te wrappen of spuiten is dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupsel
Ik word echt nog niet blij van die laadsnelheden..

Na nu 1000km te hebben gereden afgelopen weekend voor het eerst een verre tocht (Utrecht - Luik en terug). Eerste snellader ervaring..

Allereerst.. gelukkig in Luik niet veel hoeven te rijden, want laadpalen in de buurt van mijn hotel of gewoon op de straat.. ho maar! Auto heeft lekker daar in de hotelgarage gestaan met nog 100km actieradius over (gelukkig).. op de terugweg naar NL 35 km naar een HPC paal in Meerssen, langs de A2, gereden om daar (onder het genot van een broodje en drankje) even te laden. Laadpaal 1 leverde me 10 minuten schelden, een laadstoring en een gelockte kabel op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ao8Ex7hNBU60Z2keqBMS3uR9rcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49crnVqFPbC7xylWuEotVajH.jpg?f=fotoalbum_large

De helpdesk van Total heeft de paal opnieuw opgestart en de 2e paal kwam toen net vrij dus maar daaraan gekoppeld.
Snelheid met laden had ik gehoopt dat die wat hoger lag nadat de auto toch al een stukje had gereden (zie schermprint). Buitentemp was 9 graden.

Thuis aangekomen met <10% actieradius meteen aan de paal in de straat gehangen, en wederom kom ik niet hoger dan 4,5kw (inmiddels 8kW)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQkdGEY49F0UCAQ8zn13-spNa-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aim22fWZZA5BMCEizE1KKql2.png?f=fotoalbum_large

Toen ik loskoppelde kwam er nog een Q4 aan, heb hem aangeraden paal 2 te nemen.

Ps. Mijn verbruik tot nu toe -kort en lang- ligt ook >21Kw terwijl ik in de efficiency stand met de airco op Eco stand op de ACC heb gereden (100 / 110)
Ik snap niet dat er mensen rond de 17/18kw zijn gekomen, ik rij vaak in B of D (min 2 recup) en niet vaak snelweg nog.

[ Voor 17% gewijzigd door Hupsel op 03-04-2022 19:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nismod
Hupsel schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:30:
Ik word echt nog niet blij van die laadsnelheden..

Na nu 1000km te hebben gereden afgelopen weekend voor het eerst een verre tocht (Utrecht - Luik en terug). Eertse snellader ervaring..

Allereerst.. gelukkig in Luik niet veel hoeven te rijden, want laadpalen in de buurt van mijn hotel of gewoon op de straat.. ho maar! Auto heeft lekker daar in de hotelgarage gestaanmet nog 100km actieradius over.. op de terugweg nog 35 km naar een HPC paal in Meerssen langs de A2 gereden om daar (onder het genot van een broodje en drankje) even te laden. Laadpaal 1 leverde me 10 minuten schelden, een laadstoring en een gelockte kabel op. De helpdesk van Total heeft de paal opnieuw opgestart en de 2e paal kwam toen net vrij dus maar daaraan gekoppeld.
Snelheid met laden had ik gehoopt dat die wat hoger lag nadat de auto toch al een stukje had gereden (zie schermprint). Buitentemp was 12 graden.

Thuis aangekomen met <10% actieradius meteen aan de paal in de straat gehangen, en wederom kom ik niet hoger dan 4,5kw (inmiddels 8kW)

[Afbeelding]

Mijn verbruik -kort en lang- ligt ook >21Kw terwijl ik in de efficiency stand met de airco op Eco stand op de ACC heb gereden (100 / 110)
Bijzonder jammer jouw ervaringen. En ik heb ze ook helaas.. en vandaag weer.
Accu volledig leeg gereden in 2:30u tijd, in Duitsland bij Hilden aan de lader met circa 7%. Daar een laadsnelheid van 103kW gekregen (nou ben ik daar al blij mee in het geval van de Q4!). Een maatje was met zijn model 3 bij de supercharger tegenover mijn Fastned lader, begon met iets van 28% en kon netjes laden met 140+ kW… we stonden er vrij lang en hij vertrok met 100% en ik met 84%… ik begin me steeds meer te ergeren aan de voorsprong door techniek die we hebben met de Q4.

Kunnen we dit als klanten accepteren vraag ik me af? Er zijn zoveel storingen, problemen en dan ook nog een zeer teleurstellende laadsnelheid. Ik begin me bijna af te vragen of de vroege testers van Autoweek etc. sjoemelsoftware hebben gehad tijdens de testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Nismod schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:54:
[...]

Bijzonder jammer jouw ervaringen. En ik heb ze ook helaas.. en vandaag weer.
Accu volledig leeg gereden in 2:30u tijd, in Duitsland bij Hilden aan de lader met circa 7%. Daar een laadsnelheid van 103kW gekregen (nou ben ik daar al blij mee in het geval van de Q4!). Een maatje was met zijn model 3 bij de supercharger tegenover mijn Fastned lader, begon met iets van 28% en kon netjes laden met 140+ kW… we stonden er vrij lang en hij vertrok met 100% en ik met 84%… ik begin me steeds meer te ergeren aan de voorsprong door techniek die we hebben met de Q4.

Kunnen we dit als klanten accepteren vraag ik me af? Er zijn zoveel storingen, problemen en dan ook nog een zeer teleurstellende laadsnelheid. Ik begin me bijna af te vragen of de vroege testers van Autoweek etc. sjoemelsoftware hebben gehad tijdens de testen??
Dus jij hebt 77 % bijgeladen en hij met zen model 3, 72%... dan doe je het toch zo goed als je maatje? 😅 tenzij je de 35 hebt natuurlijk met een minder grotere batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26
SWIGGA schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:07:
[...]

Dus jij hebt 77 % bijgeladen en hij met zen model 3, 72%... dan doe je het toch zo goed als je maatje? 😅 tenzij je de 35 hebt natuurlijk met een minder grotere batterij...
2 en een half uur met een 35 red je niet ;( (uit ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
renedg73 schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:11:
[...]

2 en een half uur met een 35 red je niet ;( (uit ervaring)
Klopt, zal dus gewoon met de 40 e tron zijn... nou met wat koudere temperaturen lijkt me die snelheid niet echt om over te klagen, maar kom... mensen staren zich soms blind op dat 'piekvermogen' terwijl de curve natuurlijk het allerbelangrijkste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
SWIGGA schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:37:
[...]

Klopt, zal dus gewoon met de 40 e tron zijn... nou met wat koudere temperaturen lijkt me die snelheid niet echt om over te klagen, maar kom... mensen staren zich soms blind op dat 'piekvermogen' terwijl de curve natuurlijk het allerbelangrijkste is...
Als dit de enige keer zou zijn, zou ik je helemaal gelijk geven ;)
En het is inderdaad met de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
SWIGGA schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:07:
[...]

Het is inderdaad de laadcurve. De Q4 zakt namelijk ontzettend snel weg als je niet met het piekvermogen start. Op 50% accu zat ik op 60kW waar deze op 100kW kan zitten. En als je wel start met 100kw op 7%, waarom kan de curve dan niet vlak zijn tot de 50%? Ik ben daar oprecht geïnteresseerd in, ook al ben ik er ook gefrustreerd door ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Zoals mijn laatste posts hierover ook aangeven is de laadsnelheid zeer verschillend. Soms prima, soms zelfs iets boven de laadcurve, en dan weer 2x abominabel...

Vorige week voor het eerst aan de Tesla Supercharger geladen overigens. Ging prima, en toen haalde ik (staat los van Tesla) ook weer een uitstekende laadsnelheid. Wel handig met een Van der Valk er naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-06 19:51
Qua laden zijn er maar weinig auto’s die de maximale laadcapaciteit lang kunnen vasthouden. 1 van de enigen die wel een hoge laadcapaciteit heeft over een langer bereik is de fat e- tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Luisterzicht schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:31:
Qua laden zijn er maar weinig auto’s die de maximale laadcapaciteit lang kunnen vasthouden. 1 van de enigen die wel een hoge laadcapaciteit heeft over een langer bereik is de fat e- tron
En de Mercedes EQA bijvoorbeeld ook.
Maar mijn vraagteken gaat meer over de laadcurve zelf, en waarom je de ideale curve alleen kan volgen als je met de max laadcapaciteit start, en niet op 40% kan starten met 100kW bijvoorbeeld, terwijl de auto daar nog wel meer dan 100kW kan ontvangen.
Iemand met de technische know how om dit toe te lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Avigoorn schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:50:
Zoals mijn laatste posts hierover ook aangeven is de laadsnelheid zeer verschillend. Soms prima, soms zelfs iets boven de laadcurve, en dan weer 2x abominabel...

Vorige week voor het eerst aan de Tesla Supercharger geladen overigens. Ging prima, en toen haalde ik (staat los van Tesla) ook weer een uitstekende laadsnelheid. Wel handig met een Van der Valk er naast ;)
Zou het met de nieuwe update niet een stuk verbeterd zijn ? Ook al is het piekvermogen marginaal verbeterd naar 135kw. Het scheelt volgens audi met de 40 e tron wel 9 min tov van vroeger (5-80%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
SWIGGA schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:59:
[...]

Zou het met de nieuwe update niet een stuk verbeterd zijn ? Ook al is het piekvermogen marginaal verbeterd naar 135kw. Het scheelt volgens audi met de 40 e tron wel 9 min tov van vroeger (5-80%)
Welke update exact? Het is mij namelijk onbekend of deze update over the air is gebeurd en van toepassing is op eerder geleverde modellen (die van mij eind dec 2021).

Ik weet wel dat er een update was of zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:42
Nismod schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:46:
[...]

En de Mercedes EQA bijvoorbeeld ook.
Maar mijn vraagteken gaat meer over de laadcurve zelf, en waarom je de ideale curve alleen kan volgen als je met de max laadcapaciteit start, en niet op 40% kan starten met 100kW bijvoorbeeld, terwijl de auto daar nog wel meer dan 100kW kan ontvangen.
Iemand met de technische know how om dit toe te lichten?
Met mijn technische kennis van batterijen is het vermoedelijk zo dat als je met de huidige buitentemperaturen bij 40% start, de batterij temperatuur te laag is om naar zijn theoretisch maximum bij 40% te gaan.
Begin je bij een lagere SOC, bijv 5%, kun je al gelijk met iets meer laadgeweld beginnen wat meer opwarming geeft. Kom je dan bij de 40% heb je al meer temperatuur in de batterij waardoor het dan wel met een hogere laadsnelheid kan.

Heeft allemaal te maken wat een accu aan vermogen kan opnemen. De 2 belangrijke parameters zijn laadniveau en batterij temperatuur.
Zelfs met een goede batterij voorconditionering (zoals bij Tesla) is het best lastig om het maximum te halen. Ik vermoed dat dit komende lente/zomer veel beter gaat worden, ook omdat ik verwacht dat er nog wat softwarematige optimalisatie slagen vanuit de VW groep gaan komen. (zie ondermeer het interview met VW bobo's bij youtube kanaal van Nextmove)

Maar wat @SWIGGA al schrijft: Staar je niet blind op de piekvermogens.
Kijk naar de Ioniq5 en EV6. Als de condities optimaal zijn gaan ze laden als de brandweer. Maar als het een beetje kouder of warmer is zakken de snelheden fors. Dat heeft onder meer Bjorn Nyland en Carmaniac wel aangetoond.

Toch kan ik me het voorstellen dat het een beetje frusterend is om te zien dat andere , niet MEB modellen , het vaak iets beter doen. Alleen vraag ik me wel af wat er van de batterij capaciteit van een Ioniq5 of EV6 over is na 5 jaar snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Avigoorn schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:46:
[...]

Welke update exact? Het is mij namelijk onbekend of deze update over the air is gebeurd en van toepassing is op eerder geleverde modellen (die van mij eind dec 2021).

Ik weet wel dat er een update was of zou zijn.
Nieuwe wagens vanaf een bepaalde datum (geen idee welke datum, maar redelijk recent) hebben die software upgrade al. Ik weet niet of Q4's voor die datum die upgrade gaan krijgen want daar was wat twijfel over in het begin, maar ik zou denken van wel... ik hoop het voor jou in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
Hoera! Net gebeld, de Trekhaak is binnen en kan er achteraf op worden gezet. Mooi voor de zomer, zoals gepland.

Gelijk maar eens vragen of er nog een update bij kan voor de laadsnelheid.. ;) @SWIGGA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
SWIGGA schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:52:
[...]
Ik weet niet of Q4's voor die datum die upgrade gaan krijgen want daar was wat twijfel over in het begin, maar ik zou denken van wel... ik hoop het voor jou in ieder geval.
Audi says No.

https://www.autoweek.nl/a...aden-voor-audi-q4-e-tron/

https://www.autoblog.nl/n...-een-stuk-sneller-3320632

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Dat zou wel erg zijn moest dat niet kunnen... ik zou er zeker wel eens naar informeren bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Niet helemaal (denk ik).. Audi schrijft dat de nieuw gefabriceerde modellen de update krijgen maar schrijven helemaal niets over een update van eerder gefabriceerde exemplaren.
https://www.audi-mediacen...-den-audi-q4-e-tron-14518

Zou een beetje zuur zijn als dit niet alsnog voor bestaande Q4 klanten zou gelden, aangezien ze dit wel soort van toegezegd hebben voor de ID.4

https://www.volkswagen-ne...-fuer-die-id-familie-7813

citaat: Bereits ausgelieferte Fahrzeuge erhalten in Kürze ebenfalls ein Software-Update

[ Voor 16% gewijzigd door deboss65 op 04-04-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
deboss65 schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:28:
[...]

Niet helemaal (denk ik).. Audi schrijft dat de nieuw gefabriceerde modellen de update krijgen maar schrijven helemaal niets over een update van eerder gefabriceerde exemplaren.
"Opvallend genoeg komen alleen nieuwe exemplaren van de Q4 e-tron in aanmerking voor snellere laadtijden. Dat heeft een woordvoerder van Audi gezegd tegenover Autoblog.com."

"An Audi spokesperson confirmed to Autoblog that these enhanced features are only available on newly purchased cars for the new model year. This is not a software update that can be applied to already purchased models."

https://www.autoblog.com/...5o4IOAhyezqhj3i7M_W_d_9U7

Laten we hopen dat het ook voor de bestaande units beschikbaar komt.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 04-04-2022 12:45 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
Avigoorn schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:54:
Hoera! Net gebeld, de Trekhaak is binnen en kan er achteraf op worden gezet. Mooi voor de zomer, zoals gepland.

Gelijk maar eens vragen of er nog een update bij kan voor de laadsnelheid.. ;) @SWIGGA
Fijn! Ik zit er zelf bovenop en kreeg vorige week vrijdag nog te horen dat ik als één van de eerste Q4 rijders bij de eerste lichting zou zitten. Dat zou volgens Pouw eind april zijn. Na een paar berichten van andere Q4 rijders te hebben gelezen heb ik nogmaals contact opgenomen dat er blijkbaar al volop trekhaken beschikbaar zijn, De datum staat nu voor 19 april, helaas maar een klein beetje winst.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
DaMenaz schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:44:
[...]

Laten we hopen dat het ook voor de bestaande units beschikbaar komt.
Volgens bronnen bij Audi (via Nextmove gehoord) krijgen de reeds geleverde Q4's de update ook, maar een tijdje later: YouTube: nextnews: Tesla Autopilot Urteil, Skoda & Audi Software, Batterie Ga...
In tegenstelling tot de VW en Skoda modellen is de Q4 software niet "over the air" bij te werken en moet dat via een werkplaats actie.
Afwachten dus }:|

[ Voor 20% gewijzigd door deboss65 op 04-04-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
deboss65 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:16:
[...]

Volgens bronnen bij Audi (via Nextmove gehoord) krijgen de reeds geleverde Q4's de update ook, maar een tijdje later: YouTube: nextnews: Tesla Autopilot Urteil, Skoda & Audi Software, Batterie Ga...
In tegenstelling tot de VW en Skoda modellen is de Q4 software niet "over the air" bij te werken en moet dat via een werkplaats actie.
Afwachten dus }:|
Iets met voorsprong en techniek 8)7

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Rene schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:18:
[...]

Iets met voorsprong en techniek 8)7
Inderdaad. wordt ook in het youtube filmpje aangehaald... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
SWIGGA schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:52:
[...]

Nieuwe wagens vanaf een bepaalde datum (geen idee welke datum, maar redelijk recent) hebben die software upgrade al. Ik weet niet of Q4's voor die datum die upgrade gaan krijgen want daar was wat twijfel over in het begin, maar ik zou denken van wel... ik hoop het voor jou in ieder geval.
Die update is volgens mij een reclame praatje van Audi wat nergens op slaat.

Ik heb mijn Q4 sinds November, en heb laadsnelheden gehaald van boven de 135. Terwijl dat nu juist de upgrade is volgens Audi, dus dat je met max 135 kan laden ipv 125. Maar dat kan ik nu dus al?!

Nogmaals, volgens mij een niet kloppend reclame praatje van Audi.

[ Voor 40% gewijzigd door Audiq4 op 04-04-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Audiq4 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:56:
[...]

Die update is volgens mij een reclame praatje van Audi wat nergens op slaat.

Ik heb mijn Q4 sinds November, en heb laadsnelheden gehaald van boven de 135. Terwijl dat nu juist de upgrade is volgens Audi, dus dat je met max 135 kan laden ipv 125. Maar dat kan ik nu dus al?!

Nogmaals, volgens mij een niet kloppend reclame praatje van Audi.
Jep, dit heb ik zelfs van de dealer begrepen nadat ik mijn ongenoegen uitte over de auto. :-( :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djash
RDW keuring! Nu wachten op de kenteken bewijs!

Ben wel teleurgesteld in de actieradius 😵‍💫

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7a3AIg1JzZptGukKUpfW88AHtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNleWHCUQJMsMjKea2uMm52j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 17:37
djash schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:25:
RDW keuring! Nu wachten op de kenteken bewijs!

Ben wel teleurgesteld in de actieradius 😵‍💫

[Afbeelding]
Vergeet niet je 0,00 BPM aangifte te maken, fluitje van een cent. 10 minuten werk! Anders kan je lang wachten op je kenteken. Mijn BPM aangifte 's ochtends ingediend digitaal en 's avonds al kenteken via RDW DIGID. Toen effe wachten op kenteken plaatje anders kan je geen platen laten maken.

Succes!
Wat voor type heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Donjeffa schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:39:
[...]

Vergeet niet je 0,00 BPM aangifte te maken, fluitje van een cent. 10 minuten werk! Anders kan je lang wachten op je kenteken. Mijn BPM aangifte 's ochtends ingediend digitaal en 's avonds al kenteken via RDW DIGID. Toen effe wachten op kenteken plaatje anders kan je geen platen laten maken.

Succes!
Wat voor type heb je?
Dank je!
Bpm aangifte gedaan.
Hoe kan je de kenteken inzien?

40 versie sportback (zonder warmtepomp) demo model want nieuwe duurt 15 maanden 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
djash schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:56:
[...]

Dank je!
Bpm aangifte gedaan.
Hoe kan je de kenteken inzien?

40 versie sportback (zonder warmtepomp) demo model want nieuwe duurt 15 maanden 🤣
Inloggen met je digitale op de site van RDW.
Sorry er is altijd baas boven baas, ik heb de 50 quattro versie. S line lunch edition sinds 2 weken. Import uit Duitsland met 6200 km en 6 maanden oud.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaMenaz
Donjeffa schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:21:
[...]
ik heb de 50 quattro versie. S line lunch edition
Eet smakelijk dan maar.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donjeffa
8)7 7(8)7

Waardeloze woord correctie!

[ Voor 8% gewijzigd door Donjeffa op 04-04-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Donjeffa schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:21:
[...]

Inloggen met je digitale op de site van RDW.
Sorry er is altijd baas boven baas, ik heb de 50 quattro versie. S line lunch edition sinds 2 weken. Import uit Duitsland met 6200 km en 6 maanden oud.
Hahaha netjes!!! Was heel lastig zoeken wou heel graag een witte en een panorama dak en 40 versie minimaal

6 maanden uit 3500 op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Vandaag als verassing dit in beeld gehad

Iemand dit al eerder meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTkIy1VP_6B0U4A0VBKXGlThEDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyG6sSln3NmEGGr12h7kwIkm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
djash schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:05:

[Afbeelding]
Lijkt er op dat mijn auto alle problemen heeft of heeft gehad 8)7 . Deze heb ik ook twee x gehad, hoefde er niks mee te doen zei de dealer. Gaat wel weg…
Alleen zelf even de ambu bellen mocht er één nodig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn

[Afbeelding]
Ja.

Oplossing? (Bij bijna alles)

[Win95 mode aan] auto uit, auto aan.

Klaar.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 21:08

Vriendin had van de week deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w42JwUpFNlxTgxk5AjhXD8W3rOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0bMlwlyOHxNb6oHPknY9tBB.jpg?f=fotoalbum_large

Was ook weer weg na auto uit/aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:58

MLLL

Palm Treo 650

Bij een verassing denk ik aan een knapperend houtvuurtje op het display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:08
Jorik schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:23:
[...]

Vriendin had van de week deze:

[Afbeelding]

Was ook weer weg na auto uit/aan.
Had ik ook, en licht voor deed het inderdaad ook niet meer. Aan uit hielp ook niet.
Uit, eruit, koffie drinken en terug aan hielp wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:51:
[...]

Had ik ook, en licht voor deed het inderdaad ook niet meer. Aan uit hielp ook niet.
Uit, eruit, koffie drinken en terug aan hielp wel :-)
Je noemt hier iets typisch. Het is aan te bevelen om niet op de stoel te blijven zitten. Serieus.
Daar zitten sensoren in en dat lijkt het of hij niet geheel reset. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:55:
[...]

Je noemt hier iets typisch. Het is aan te bevelen om niet op de stoel te blijven zitten. Serieus.
Klopt, maar even fysiek er uit en weer terug werkte ook niet. Ben weer uitgestapt, dacht f&ck it, bel de garage straks wel. Koffie gaan drinken, uur later nog eens gaan kijken, want mi kan niet ineens zo'n LED unit helemaal defect zijn en ja hoor, alles werkte weer. En alle andere meldingen die hier in het topic voorbij zijn gekomen heb ik ook al eens gezien. Moet zeggen dat het de laatste weken niet meer gebeurd is, behalve dan die irritante "zicht beperkt" melding als het ook maar een beetje durft te regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetmonkey
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-04-2022
Is er iemand die me kan vertellen of de Q4 de optie 'reduce charging current' heeft zoals de ID3/4? Zodat deze aan 2.4KW oplaadt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:33
Avigoorn schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:55:
[...]

Je moet ook niet effe goed gaan zitten in de wasstraat want dan denkt ie dat je weg bent en gaat de parkeerrem erop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Msts schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:07:
[...]

Je moet ook niet effe goed gaan zitten in de wasstraat want dan denkt ie dat je weg bent en gaat de handrem erop 8)7
*O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
sbin schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:02:
[...]

Klopt, maar even fysiek er uit en weer terug werkte ook niet. Ben weer uitgestapt, dacht f&ck it, bel de garage straks wel. Koffie gaan drinken, uur later nog eens gaan kijken, want mi kan niet ineens zo'n LED unit helemaal defect zijn en ja hoor, alles werkte weer. En alle andere meldingen die hier in het topic voorbij zijn gekomen heb ik ook al eens gezien. Moet zeggen dat het de laatste weken niet meer gebeurd is, behalve dan die irritante "zicht beperkt" melding als het ook maar een beetje durft te regenen.
Eerste wat in mij opkwam was defecte zekering. Zou voor links nummer 4 moeten zijn. Maar voor ik de zekering kon controleren deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Weten jullie wat voor standaard beveilging systeem ingebouwd is? De verzekering eist minimaal klasse 4 met volg systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-06 21:15
djash schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:15:
Weten jullie wat voor standaard beveilging systeem ingebouwd is? De verzekering eist minimaal klasse 4 met volg systeem
Import uit Duitsland? Dan moet je een volgens KIWA/SCM goedgekeurd systeem laten inbouwen. Dat kan gewoon een origineel Audi alarm zijn. Klasse 3 is meestal tot 75K. Anders zou er een klasse 3 standaard in NL geleverd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

polarbear57 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:23:
[...]

Import uit Duitsland? Dan moet je een volgens KIWA/SCM goedgekeurd systeem laten inbouwen. Dat kan gewoon een origineel Audi alarm zijn. Klasse 3 is meestal tot 75K. Anders zou er een klasse 3 standaard in NL geleverd moeten zijn.
Een peilzender is volgens mij ook toegestaan door de verzekeraar.
https://www.veguard.nl/nl...erugvindsysteem-klasse-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
djash schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:15:
Toevallig vorige week alarm laten keuren. Het is SCM klasse 3 met hellingshoekdetectie.

Als je klasse 4 nodig hebt moet je nog een peilzender laten inbouwen: https://shop.audi.nl/auto...00995AMI1-mi01-peilzender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
Iemand al VAG COM aanpassingen laten uitvoeren en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Donjeffa schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:20:
Iemand al VAG COM aanpassingen laten uitvoeren en zo ja, welke?
Nog niet, er was nog niet zoveel mogelijk (wat ik wou) hij zei wellicht eind van de maand.
Instagram: sh_exclusive1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 15:20
Sinds de zomertijd staat de klok bij mij twee uur te vroeg. De tijdinstelling staat op “Automatisch instellen” en vóór de zomertijd was de tijd wel juist. Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-06 21:59
boyd91 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:39:
Sinds de zomertijd staat de klok bij mij twee uur te vroeg. De tijdinstelling staat op “Automatisch instellen” en vóór de zomertijd was de tijd wel juist. Heeft iemand hier ook last van?
Bij mij staat de klok al sinds de aflevering op handmatig - tijdens de wintertijd week hij al een uur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
De laatste tijd lees ik hier vooral behoorlijk wat problemen. Of is dat te kort door de bocht volgens de bezitters?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Probeerde vanochtend de auto aan een standaard EV-Box te gangen en kreeg op beide uitgangen de melding dat het laadsysteem incompatible is. Iets verder, zelfde laadpaal en zelfde leverancer - werkt het wel.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Dean Martin schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:48:
De laatste tijd lees ik hier vooral behoorlijk wat problemen. Of is dat te kort door de bocht volgens de bezitters?
Ik ben nog steeds uitermate tevreden :) Heb nog geen enkele storing of ander irritatiepunt gehad. _/-\o_

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avigoorn
Valt wel mee volgens mij. Het zijn voornamelijk "standaard" kleine elektrische meldingen/storingen.
Hier en daar een stoel die kraakt. En enkele grotere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Living on the edge?
Het waaide vannacht nogal, dus had iets langer nog aan de snellader moeten staan.
Maar dan nog, je kan goed met je snelheid spelen om thuis te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-LxAxnax4Z_UlnTxNSKEmLpVVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6XWxu5rRhqPuABONMuyAp06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Wat meldingen in display, die nu overigens niet meer voorkomen. Verder genieten van het rijden in deze auto. Ik ga er vanuit dat die kinderziekten weg gaan als er eindelijk (ooit) een nieuwe MMI update uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Ik zag die opmerking gisteren ook in de levertijden topic. Ik denk dat de boventoon hier de problemen zijn, iets wat natuurlijk vaker plaatsvindt in dergelijke fora. Daar waar het goed gaat, hoor je minder dan daar waar het fout gaat.

Ik ben overigens uitermate tevreden, erg fijne wegligging en geen storingen. Wel aantal functies die nog niet werken (zoals instellen laadtimer), maar dat zou volgen na de update die ooit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
party42 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:03:
Probeerde vanochtend de auto aan een standaard EV-Box te gangen en kreeg op beide uitgangen de melding dat het laadsysteem incompatible is. Iets verder, zelfde laadpaal en zelfde leverancer - werkt het wel.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Ondanks het lange wachten op de update en kleine stomme storingsmeldingen die ook zo weer verdwijnen: wat een heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Ik heb dan weer aardig wat storingen, en ben ook het vertrouwen verloren in de zogenaamde grote update. Met name omdat de grote e-tron ook nog steeds met bugs kampt waar Audi niet aan toe wil geven. En de update voor de Q4 is al zo vaak uitgesteld.. en nog steeds is er verschil tussen hetgeen de dealer roept en de service lijn van Audi.
Ik hoop dat ik het maandagmorgen model heb zodat de ellende jullie bespaard blijft ;-).

Afijn. Iets anders: heeft iemand toevallig een probleem met de stoel waarbij de rugleuning langzaam naar achteren beweegt? Ik merk dat ik mijn stoel 2 a 3 x per week weer naar voren moet draaien om niet in een gangster houding uit te komen. Heb nu ook een streepje gezet om het in de gaten te houden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
MarcCar schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:04:
[...]

Ondanks het lange wachten op de update en kleine stomme storingsmeldingen die ook zo weer verdwijnen: wat een heerlijke auto!
Maar stel jij dat deze melding ook simpelweg een software fout is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
party42 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:08:
[...]

Maar stel jij dat deze melding ook simpelweg een software fout is ?
Ik denk het wel, aangezien ze na enkele seconden verdwijnen en ook niet terugkeren. Ook geen oplichtende lampjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Heel erg tevreden met de auto, alleen ook wat stortingen of onnodige meldingen ( bij regen/sneeuw) en beetje teleurgesteld over de km range!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djash
Mijn voorkenteken plaat is vastgezet (duitsland) met een 3M sticker, wie heeft dat ook? En weten jullie wat voor 3M sticker moet vandaag mijn kentekenplaten laten maken.
Pagina: 1 ... 85 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.