Ik word echt nog niet blij van die laadsnelheden..
Na nu 1000km te hebben gereden afgelopen weekend voor het eerst een verre tocht (Utrecht - Luik en terug). Eerste snellader ervaring..
Allereerst.. gelukkig in Luik niet veel hoeven te rijden, want laadpalen in de buurt van mijn hotel of gewoon op de straat.. ho maar! Auto heeft lekker daar in de hotelgarage gestaan met nog 100km actieradius over (gelukkig).. op de terugweg naar NL 35 km naar een HPC paal in Meerssen, langs de A2, gereden om daar (onder het genot van een broodje en drankje) even te laden. Laadpaal 1 leverde me 10 minuten schelden, een laadstoring en een gelockte kabel op.
De helpdesk van Total heeft de paal opnieuw opgestart en de 2e paal kwam toen net vrij dus maar daaraan gekoppeld.
Snelheid met laden had ik gehoopt dat die wat hoger lag nadat de auto toch al een stukje had gereden (zie schermprint). Buitentemp was 9 graden.
Thuis aangekomen met <10% actieradius meteen aan de paal in de straat gehangen, en wederom kom ik niet hoger dan 4,5kw (inmiddels 8kW)
Toen ik loskoppelde kwam er nog een Q4 aan, heb hem aangeraden paal 2 te nemen.
Ps. Mijn verbruik tot nu toe -kort en lang- ligt ook >21Kw terwijl ik in de efficiency stand met de airco op Eco stand op de ACC heb gereden (100 / 110)
Ik snap niet dat er mensen rond de 17/18kw zijn gekomen, ik rij vaak in B of D (min 2 recup) en niet vaak snelweg nog.
[
Voor 17% gewijzigd door
Hupsel op 03-04-2022 19:30
]