Nieuw kost zo'n setje € 2500,-. Geen idee wat ze ermee gaan doen verder; heb er nog geen week op gereden, dus ze zijn "zo goed als nieuw". Misschien schroeven ze 't onder een demo?djash schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:12:
[...]
mooi! voor hoeveel doet hij ze weg als je ze weer moet inleveren
Ik heb dit nieuwe, ongebruikte 22" setje aangeschaft voor 1800 incl nieuwe banden.djash schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:30:
Aha hou me maar op de hoogte zou ze ook wel willen
:strip_exif()/f/image/JFninEesrwuN3m1PnPjdwEbZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4G2aiT9BBdbyjEdt7yiWlH5y.jpg?f=fotoalbum_large)
Keep rolling sixes!
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch. Kan ik een 220volt stekker aan laten sluiten op de Q4?
Zonet viel de stroom weer uit en hebben een lading borstvoeding in de vriezer. Zou prettig zijn als we de auto kunnen gebruiken als backup.
Zonet viel de stroom weer uit en hebben een lading borstvoeding in de vriezer. Zou prettig zijn als we de auto kunnen gebruiken als backup.
Ik lees hier dat sommigen van jullie extra set velgen 'bestellen'. Bij mijn leasing wagen en contract zitten de standaard velgen met zomerbanden en dan worden de winterbanden telkens gewisseld. Kan je dat ook met de leasing afspreken om extra velgenset te bestellen (winter /zomer). Waarbij ik dan op de standaardvelgen de winterbanden zou zetten en een andere nettere set voor de zomer Waarschijnlijk zal ik de extra kost zelf moeten betalen. Nog iemand ervaring mee of hoe werkt dit dan?
Ziet er heel mooi uit, waarzo?Isheara schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Ik heb dit nieuwe, ongebruikte 22" setje aangeschaft voor 1800 incl nieuwe banden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind de standaard niet zo mooi wat ik eronder krijg
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7dYCOc3xtvJjUIR2OKNQuBNg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hr9hA6lck92ELFN6df1eudje.jpg?f=user_large)
Zo werkt het in principe ook. Ik heb zelf een zomerset gekocht en gebruik die. De winterbanden blijven om de standaard velg en de originele zomerbanden liggen opgeslagen. Ik regel zelf mijn bandenwissel en ‘betaal’ mijn versleten banden zelfstefkesprut schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:35:
Ik lees hier dat sommigen van jullie extra set velgen 'bestellen'. Bij mijn leasing wagen en contract zitten de standaard velgen met zomerbanden en dan worden de winterbanden telkens gewisseld. Kan je dat ook met de leasing afspreken om extra velgenset te bestellen (winter /zomer). Waarbij ik dan op de standaardvelgen de winterbanden zou zetten en een andere nettere set voor de zomer Waarschijnlijk zal ik de extra kost zelf moeten betalen. Nog iemand ervaring mee of hoe werkt dit dan?
Keep rolling sixes!
Vandaag zowaar verrast met een belletje van Audi centrum Amsterdam dat mijn trekhaak er is en dat ze een afspraak wilde maken om hem te plaatsen. Volgens hun komen ze mondjes maat binnen en worden ze van oud naar nieuw geplaatst. Duurt zon 5,5 uur
Ja, ik let best wel op. Ik betaal alles ook zelf, privé deze auto op de zaak gekocht. Dus ik ben met de aanschaf al 55.000 euro armer (ex btw). Dan wil je wel opletten met verbruik etc. Snelweg vaak 90 achter een vrachtwagen. Veel regnereren in B of zoals nu vaak in D met pedals.MV999 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:12:
[...]
16,8?! Hoe dan haha - ik zit momenteel rond de 21 bij een lang stuk snelweg gemiddeld 120 te rijden. Maakt de dikte van de band zoveel uit?
16,8 krijg je dan nadat ik een tijdje van de snelweg af ben. Het is voor mij dus een sport om zuinig te rijden. In april zonnepanelen op het dak, is het helemaal feest.
Nee hoor geen domme vraag. Oa de KIA EV6 heeft dit, maar de Q4 niet.DmC1982 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:54:
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch. Kan ik een 220volt stekker aan laten sluiten op de Q4?
https://autofans.be/nieuw...-laden-vanaf-volgend-jaar-Wing- schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:11:
Iemand al meer info over het mogelijke bidirectioneel laden van de EV op MEB platform. Volgens meerdere artikelen is VW groep bezig met onderzoek en zouden de EV vanaf 2022 hiermee uitgerust worden. Is dat enkel voor nieuw geproduceerde modellen of kunnen reeds geproduceerde modellen er ook mee uitgerust worden (software update laadprogrammatuur)?
Het zou voor ons namelijk een uitkomst zijn om 220 apparaten ook te kunnen aansluiten op plekken waar geen stroompunt is (bijv om gereedschap aan te sluiten op een plek waar geen stroom is, maar de auto wel kan komen).
Is een oud artikel, maar staat wel bij dat al uitgebrachte modellen dit zou moeten kunnen middels een software update.
Nog nietGersh1970 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:54:
[...]
Nee hoor geen domme vraag. Oa de KIA EV6 heeft dit, maar de Q4 niet.
Ik was gisteren ook blij verrast met het verbruik. Kort verbruik gemiddeld 16,7 kwh/100km over een rit van Schiphol naar Gouda op 21 inch winterbanden in D (flippers standje 2). Provinciale wegen gecombineerd met snelweg met airco uit. Ik denk toch dat de buitentemperatuur het grootste verschil maakt icm met een gedoseerde rechtervoet.MV999 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:12:
[...]
16,8?! Hoe dan haha - ik zit momenteel rond de 21 bij een lang stuk snelweg gemiddeld 120 te rijden. Maakt de dikte van de band zoveel uit?
Dat artikel gaat over vehicle-to-grid. Dus terugleveren aan het net via de laadkabel. Dat is toch iets anders dan vehicle-to-load waarbij je een koelkast met een stekker kan aansluiten op je auto?-Wing- schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:25:
[...]
https://autofans.be/nieuw...-laden-vanaf-volgend-jaar
Is een oud artikel, maar staat wel bij dat al uitgebrachte modellen dit zou moeten kunnen middels een software update.
Bij die EV6 krijg je ook een extra accessoire daarvoor om van je laadpoort een stopcontact te maken.
Catch my drift?
Vraag.
Heeft iemand al eens zijn q4 bij een tesla charger geladen? Hoe ging dat?
En paste de kabel een beetje?
Heeft iemand al eens zijn q4 bij een tesla charger geladen? Hoe ging dat?
En paste de kabel een beetje?
Kabel past prima. Je moet wel de app installeren en er een betaalmiddel toevoegen. De kabel is erg kort, maar past wel. Je staat alleen aan de verkeerde kant van de lader, dus je houdt twee stalls bezet.
Keep rolling sixes!
Wellicht gekke vraag, maar welke app?Isheara schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:53:
Kabel past prima. Je moet wel de app installeren en er een betaalmiddel toevoegen. De kabel is erg kort, maar past wel. Je staat alleen aan de verkeerde kant van de lader, dus je houdt twee stalls bezet.
Die 2 plaatsen is natuurlijk jammer. Behalve als je hoekplaats kan pakken lijkt me.Isheara schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:53:
De app heb ik al, gewoon de tesla app.
Misschien de Tesla app?

Keep rolling sixes!
Wellicht dat er een aparte app was voor de supercharger om te gebruiken als niet-Tesla-rijder? Het is maar een vraag..
Ja dat klopt, de tesla app is er speciaal voor tesla laders, ook voor niet-tesla rijders 👍
[ Voor 18% gewijzigd door Isheara op 27-03-2022 16:14 ]
Keep rolling sixes!
Bereik plots naar 495 kilometer. Mooi, dit weer!
Alleen weer die MMI in de auto die zichzelf reset.
En dus ben ik thuisadres werkadres en alle opgeslagen adressen kwijt.
Echt bizar dat 5 maanden na levering er nog steeds geen software update is.
Nog steeds gastgebruiker.
Echt een slechte zaak.
Alleen weer die MMI in de auto die zichzelf reset.
En dus ben ik thuisadres werkadres en alle opgeslagen adressen kwijt.
Echt bizar dat 5 maanden na levering er nog steeds geen software update is.
Nog steeds gastgebruiker.
Echt een slechte zaak.
Vind de posts wel vreemd eigenlijk. In dit geval vind ik de pop up best logisch. Waarom ze het knopje niet gewoon weghalen is wat anders...maar goed.the-hyrax schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:27:
Heel Reddit gaat los over ons mooie "deze functie is niet aangekocht" pop-upje:
r/teslamotors
r/mildlyinfuriating
r/audi
Kosten (makkelijker in software te regelen dan een fysiek ander knopje in de auto te zetten/of weg te laten) en veel belangrijker, de mogelijkheid om er een Function on Demand van te maken later. Dus ff tientje in de maand gaan betalen voor die extra feature te enablen.Mythio schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:54:
[...]
Vind de posts wel vreemd eigenlijk. In dit geval vind ik de pop up best logisch. Waarom ze het knopje niet gewoon weghalen is wat anders...maar goed.
Nee, vind ik niet. Het hele punt van UX de gebruikersbeleving. Een melding "U heeft deze functie niet aangekocht" is een negatieve gebruikersbeleving; je kunt het immers ook niet meer aankopen. Als ik mocht bepalen wat er stond was het ófwel geen melding, ofwel "Deze functie is niet beschikbaar"Mythio schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:54:
[...]
Vind de posts wel vreemd eigenlijk. In dit geval vind ik de pop up best logisch. Waarom ze het knopje niet gewoon weghalen is wat anders...maar goed.
Of: "sloeber"the-hyrax schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Nee, vind ik niet. Het hele punt van UX de gebruikersbeleving. Een melding "U heeft deze functie niet aangekocht" is een negatieve gebruikersbeleving; je kunt het immers ook niet meer aankopen. Als ik mocht bepalen wat er stond was het ófwel geen melding, ofwel "Deze functie is niet beschikbaar"
Weet iemand of het mogelijk is om de laadsessie actief te houden ook al is de auto vol geladen? Dus dat hij bij het voorklimatiseren vervolgens stroom vanuit de laadpaal pakt.
Nu wordt bij mij de laadsessie gestopt bij het bereiken van de limiet. Ik heb een Alfen single pro line laadpaal.
Nu wordt bij mij de laadsessie gestopt bij het bereiken van de limiet. Ik heb een Alfen single pro line laadpaal.
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Deze laadpaal heb ik ook en doet zich ook bij mij voor. Mogelijk dat dit bij de settings van de Alfen App is aan te passen/in te stellen.NRJ020 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:
Weet iemand of het mogelijk is om de laadsessie actief te houden ook al is de auto vol geladen? Dus dat hij bij het voorklimatiseren vervolgens stroom vanuit de laadpaal pakt.
Wellicht hebben anderen hiervoor de oplossing.
Ik heb een bluemotion laadpaal, die blijft idd doorlopen.NRJ020 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:
Idem.. En ook die paal. Er is dus geen reden om de auto aan de paal te laten hangen. Ik koppel de snoer dus altijd maar af na laden/'s-nachts. Voorkomt dat iemand er mee kan rommelen. Zeker met die gigantische uitnodigende laadklep die er om smeekt om tegenaan te lopen.NRJ020 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:
Als ik ga verwarmen dan wordt de laadpaal gewoon weer blauwNRJ020 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:15:
Ja bij mij ook, wel andere paal dan genoemd.the-hyrax schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:07:
[...]
Als ik ga verwarmen dan wordt de laadpaal gewoon weer blauw
Maar dat kan niet..dat knopje heeft te maken met de 3-zone klimaat vs de 1-zone standaard. Dat kun je niet later aanschaffen als function on demand..sbin schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:39:
[...]
Kosten (makkelijker in software te regelen dan een fysiek ander knopje in de auto te zetten/of weg te laten) en veel belangrijker, de mogelijkheid om er een Function on Demand van te maken later. Dus ff tientje in de maand gaan betalen voor die extra feature te enablen.
Eens, de tekst zou anders kunnen. Alleen geen tekst of "niet beschikbaar" zal veel meer vragen opleveren richting de dealers verwacht ik... (waarom doet dit knopje niets?, waarom is dit niet beschikbaar?, etc.).the-hyrax schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Nee, vind ik niet. Het hele punt van UX de gebruikersbeleving. Een melding "U heeft deze functie niet aangekocht" is een negatieve gebruikersbeleving; je kunt het immers ook niet meer aankopen. Als ik mocht bepalen wat er stond was het ófwel geen melding, ofwel "Deze functie is niet beschikbaar"
Ik vraag me af of het wel 2-zone te maken is? Want het schermpje zit er in ieder geval, vraag me af of de internals voor 2-zone er ook zittenMythio schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Maar dat kan niet..dat knopje heeft te maken met de 3-zone klimaat vs de 1-zone standaard. Dat kun je niet later aanschaffen als function on demand..
[...]
Eens, de tekst zou anders kunnen. Alleen geen tekst of "niet beschikbaar" zal veel meer vragen opleveren richting de dealers verwacht ik... (waarom doet dit knopje niets?, waarom is dit niet beschikbaar?, etc.).
Lijkt me sterk dat dat aan de app op je telefoon ligt, tenzij ie nu 6 naar boven afrondt op 11...Hupsel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:04:
Toch knap wat je met een app updateje kan bereiken[Afbeelding]
Wat voor mij veel meer waarde toevoegt is de knop 'Kilometerstand' bij Mijn Ritgegevens.
Als ik daar nu op klik doet ie absoluut niks.
Kijk, dat zijn nog eens updates!
Ja, I know, waarschijnlijk toeval, maar de laadschelheid hing al een uur op 6Kw en opeens na update van de app op 11Kw..marcelmg2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Lijkt me sterk dat dat aan de app op je telefoon ligt, tenzij ie nu 6 naar boven afrondt op 11...
Wat voor mij veel meer waarde toevoegt is de knop 'Kilometerstand' bij Mijn Ritgegevens.
Waar zie jij "Mijn Ritgegevens" dan ? Heb ik nergensmarcelmg2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Lijkt me sterk dat dat aan de app op je telefoon ligt, tenzij ie nu 6 naar boven afrondt op 11...
Gewoon iets naar beneden gescrolled.Msts schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:57:
[...]
Waar zie jij "Mijn Ritgegevens" dan ? Heb ik nergens
:strip_exif()/f/image/eaV4QDaBvXXPV6QuFVlylVlA.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm die heb ik ook niet :-)marcelmg2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:19:
[...]
Gewoon iets naar beneden gescrolled.
[Afbeelding]
En app (iOS) net geupdate dus
Hier op de iPhone ook niet.. zie dat screenshot van een Android is (?).Hupsel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:22:
[...]
Hmm die heb ik ook niet :-)
En app net geupdate dus
Is de Android app. 4.8.0
Gewoon geupdate via de Play store.
Geen beta programma of zo.
Maar je mist niks, doet t gewoon niet.
Gewoon geupdate via de Play store.
Geen beta programma of zo.
Maar je mist niks, doet t gewoon niet.
[ Voor 79% gewijzigd door marcelmg2 op 28-03-2022 15:35 ]
Voor al degenen die dit ook willen doen, zie dat je 6 schroeven bestelt en niet maar eentje zoals ikAudiq4 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:57:
[...]
[Afbeelding]
Steunen van Audi, vloer van VW. Scheelt ongeveer 100 Euro. Gewoon bij de dealer bestellen

Heb ik weer.. de hele week werkt de app prima en de klimaatregeling op afstand ook geen enkel probleem mee gehad.. Update de app een dag voordat ik na maanden weer eens vroeg naar kantoor ga... en je raadt het al..
Misschien een hele gekke vraag
Maar wat zijn jullie kwijt aan een volledige laadsessie (op straat) Of hoe bereken je dat voor een q4 40
Maar wat zijn jullie kwijt aan een volledige laadsessie (op straat) Of hoe bereken je dat voor een q4 40
Nu zit ie nog steeds met 1 schroef vast?de_gizmo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:48:
[...]
Voor al degenen die dit ook willen doen, zie dat je 6 schroeven bestelt en niet maar eentje zoals ik
Tip: koop 5 extra schroeven, dat mag gewoon!!!
Het antwoord staat in je opmerking, de services van VAG zijn op die tijdstippen (spits tijden) bijna altijd onbereikbaar. Hopeloos. Wat ik doe als workaround is klimatisering plannen de avond ervoor.Hupsel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:00:
Heb ik weer.. de hele week werkt de app prima en de klimaatregeling op afstand ook geen enkel probleem mee gehad.. Update de app een dag voordat ik na maanden weer eens vroeg naar kantoor ga... en je raadt het al..
Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110
Oh, is dat zo? Dat wist ik niet..matrover schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:36:
[...]
Het antwoord staat in je opmerking, de services van VAG zijn op die tijdstippen (spits tijden) bijna altijd onbereikbaar. Hopeloos. Wat ik doe als workaround is klimatisering plannen de avond ervoor.
Dan zal ik idd de volgende keer de timer instellen :-)
Stuk beter geregeld bij Volvo.. Mercedes, etc... nooit problemen
Wat je ook voor tekst gaat tonen in een pop-up, het is überhaupt toch al pure armoede dat een auto (notabene een premium Audi) van 50K geen multi-zone airconditioning heeft?Mythio schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Maar dat kan niet..dat knopje heeft te maken met de 3-zone klimaat vs de 1-zone standaard. Dat kun je niet later aanschaffen als function on demand..
[...]
Eens, de tekst zou anders kunnen. Alleen geen tekst of "niet beschikbaar" zal veel meer vragen opleveren richting de dealers verwacht ik... (waarom doet dit knopje niets?, waarom is dit niet beschikbaar?, etc.).
Ze zijn gewoon aan het aftasten tot hoever ze kunnen gaan qua cost-cutting, en blijkbaar is dat enorm ver. Maar nog steeds blaat iedere reviewer netjes "premium"...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hier precies hetzelfde!Hupsel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:57:
[...]
Ja, I know, waarschijnlijk toeval, maar de laadschelheid hing al een uur op 6Kw en opeens na update van de app op 11Kw..
Tip, kijk naar die ene schroef en haal de andere 5 bij de lokale bouwmarkt. BIj mij zit ie overigens met 4 prima vast.Avigoorn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:55:
[...]
Nu zit ie nog steeds met 1 schroef vast?![]()
Ja het optioneel tegen meerprijs leveren van voornamelijk de multi zone airco en de automatisch dimmende binnenspiegel anno 2021-2022 vind ik echt kansloos. En dan heb je al de meest 'luxe' S-line basisuitvoering bijvoorbeeld.Jeroenneman schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:43:
[...]
Wat je ook voor tekst gaat tonen in een pop-up, het is überhaupt toch al pure armoede dat een auto (notabene een premium Audi) van 50K geen multi-zone airconditioning heeft?
Ze zijn gewoon aan het aftasten tot hoever ze kunnen gaan qua cost-cutting, en blijkbaar is dat enorm ver. Maar nog steeds blaat iedere reviewer netjes "premium"...
Ja natuuuuurlijk. Alleen tweemaal verzendkosten aan mijn broek. Ik wil het gewoon even meegeven zodat anderen niet in dezelfde val trappen. Kan ook zijn dat ik de enige ben die zo lomp is natuurlijkAvigoorn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:55:
[...]
Nu zit ie nog steeds met 1 schroef vast?![]()
Het had ook 1 hele grote schroef geweest kunnen zijn.de_gizmo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:03:
[...]
Ja natuuuuurlijk. Alleen tweemaal verzendkosten aan mijn broek. Ik wil het gewoon even meegeven zodat anderen niet in dezelfde val trappen. Kan ook zijn dat ik de enige ben die zo lomp is natuurlijk
Maar mooie oplossing iig. Ik heb het bagage pakket a 350 euro!? genomen. Heb dan wel klipjes en een netje
2x verzendkosten?de_gizmo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:03:
[...]
Ja natuuuuurlijk. Alleen tweemaal verzendkosten aan mijn broek. Ik wil het gewoon even meegeven zodat anderen niet in dezelfde val trappen. Kan ook zijn dat ik de enige ben die zo lomp is natuurlijk
Niet bij de dealer opgehaald dan? Waar heb je besteld?
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Nee idd, ik heb online besteld.mouse1277 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:24:
[...]
2x verzendkosten?
Niet bij de dealer opgehaald dan? Waar heb je besteld?
Vlot gegaan hoor, via https://www.teile-profis.de/
Ja, echt te triest. Wel een panoramadak - geen dimmende binnenspiegel. En nu in 2 dagen 2x reset navigatie enzo. Dus weer het thuisadres invullen.Scrtz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Ja het optioneel tegen meerprijs leveren van voornamelijk de multi zone airco en de automatisch dimmende binnenspiegel anno 2021-2022 vind ik echt kansloos. En dan heb je al de meest 'luxe' S-line basisuitvoering bijvoorbeeld.
Wanneer de update komt is niet duidelijk.
Eerste kwartaal (zoals eerder gezegd) duurt nog 2 dagen… dus die kans lijkt me klein.
Onderweg naar huis kreeg ik een melding dat er was geprobeerd een update uit te voeren maar dat er een probleem was met Audi connect en of ik maar contact wilde opnemen met support. Helaas kon ik op dat moment geen foto nemen van de melding.
Kan die melding ook niet meer vinden.
Wellicht lastig om op basis van het vorenstaande een antwoord te geven maar heeft iemand al zo’n soort melding gehad? Is het overigens mogelijk om handmatig een update uit te voeren?
Ik liet het systeem wel zoeken naar updates maar die werden er niet gevonden. Naar welke (kaartupdates of andere software-updates) die dan zoekt weet ik niet.
Wellicht lastig om op basis van het vorenstaande een antwoord te geven maar heeft iemand al zo’n soort melding gehad? Is het overigens mogelijk om handmatig een update uit te voeren?
Ik liet het systeem wel zoeken naar updates maar die werden er niet gevonden. Naar welke (kaartupdates of andere software-updates) die dan zoekt weet ik niet.
In het mmi scherm kon ik gisteren van boven naar beneden swipen en zag ik dat een kaartupdate klaar stond. Was toch aan het wachten om iemand op te halen, en heb de update toen laten downloaden en installeren. Was in minuutje of 10 gedaan.wimbre schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:14:
Onderweg naar huis kreeg ik een melding dat er was geprobeerd een update uit te voeren maar dat er een probleem was met Audi connect en of ik maar contact wilde opnemen met support. Helaas kon ik op dat moment geen foto nemen van de melding.
ik heb vandaag ook twee keer een "update mislukt" melding gehad. later vandaag kreeg ik een melding dat het wel gelukt was. Geen idee waar het om ging.
<Zinloze tekst hier>
Dat swipen had ik ook gedaan maar toen zag ik alleen een symbool met een “!” en toen ik er op tikte zag ik die eerdergenoemde melding.Gerardvhgn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:37:
[...]
In het mmi scherm kon ik gisteren van boven naar beneden swipen en zag ik dat een kaartupdate klaar stond. Was toch aan het wachten om iemand op te halen, en heb de update toen laten downloaden en installeren. Was in minuutje of 10 gedaan.
Morgen wellicht weer een poging
Ook al eens gehad, hij probeerde het op een ander moment nog eens , toen lukte het bij mij wel.wimbre schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:14:
Eindelijk is de trekhaak gearriveerd!
Nu helaas nog een dikke maand wachten op montage i.v.m. Drukte.
Hoorde van Audi service dat er toch best veel problemen zijn met de Q4. Vooral storingen omtrent lucht in het koelwater systeem.
Meer mensen hier last van? Ben wel eens benieuwd naar praktijk probleempjes.
Hoorde van Audi service dat er toch best veel problemen zijn met de Q4. Vooral storingen omtrent lucht in het koelwater systeem.
Voor diegene die zonneschermen zoeken:
https://solarplexius.nl/n...Type=suv&modelYear=2021-2
Ik hetzelfde. En een kaartreset dus thuisadres opnieuw invoeren.GforceNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:49:
ik heb vandaag ook twee keer een "update mislukt" melding gehad. later vandaag kreeg ik een melding dat het wel gelukt was. Geen idee waar het om ging.
Wat zou een dergelijke storing moeten geven? Is het een pop-up of merk je het ook ergens aan?-jann schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:17:
Eindelijk is de trekhaak gearriveerd!
Ik krijg die melding bijna dagelijks. Van afstand kunnen ze er niets mee, moet een dag naar de garage (vanaf eind april mogelijk). Dus ik blijf het voorlopig negeren, alles werkt verder ook gewoon.wimbre schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:14:
:strip_exif()/f/image/6PNiZG9I3g4QdsmQiAbNfeLV.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend naar kantoor en onderweg gaf hij aan dat de update was geslaagd.Maurice- schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:55:
[...]
Ik krijg die melding bijna dagelijks. Van afstand kunnen ze er niets mee, moet een dag naar de garage (vanaf eind april mogelijk). Dus ik blijf het voorlopig negeren, alles werkt verder ook gewoon.
[Afbeelding]
ik ben aan het twijfelen om een audi q4 etron 35 of 40 te kopen
hoe doet de 35 het kwa batterij en rijbereik ?
hoe doet de 40 het kwa batterij en rijbereik ?
opteer voor de 35 maar ben bang voor te kleien batterij ? wat is jullie bevindingen
mvg
opteer voor de 35 maar ben bang voor te kleien batterij ? wat is jullie bevindingen
mvg
Sterk afhankelijk van je (dagelijkse) behoefte, laadmogelijkheden thuis en op het werk en daarnaast ook de buitentemperatuurnili007 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:36:
mvg
Maar ik zou je willen adviseren eerst de zoekfunctie te gebruiken (heb je dat überhaupt gedaan want ik zie dat dit je eerste post is binnen dit onderwerp) want daar zijn inmiddels tig ellenlange discussies al over geweest op dit forum.
[ Voor 11% gewijzigd door mouse1277 op 30-03-2022 09:02 ]
Volledig eens met dit (als 35 rijder). Als je met één volle batterij je day to day afstanden kunt afleggen en thuis kunt laden zou ik voor de 35 gaan. In de winter zit je als sportieve rijder met een bereik van ongeveer 150 km (80% max en 10% min rekening mee houdend). In de zomer loopt dit makkelijk op tot 210 km. Ik merk zelf dat zodra ik de laadpaal thuis zou hebben dit nooit meer een probleem zou zijn voor mij. Bovendien kun je, wanneer je van tevoren weet dat je een langere afstand moet afleggen, tot 100% laden en heb je zo'n 50-60 km extra. Naar mijn weten is dit pas schadelijk als je de batterij ten alle tijden op 100% laad en er vervolgens steeds maar 10%-20% afrijdt.mouse1277 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:45:
[...]
Sterk afhankelijk van je (dagelijkse) behoefte, laadmogelijkheden thuis en op het werk en daarnaast ook de buitentemperatuur.
Audi Q4 Sportback S Competition
Ik heb zelf een laaddruppel van de leasemaatschappij dus heb niet inzichtelijk hoe dit werkt. Echter vond ik bij de eerste hit op google het volgende:djash schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:08:
KWh tarief tussen de 0,24 en 0,50 € en voor snelladen 0,4 tot 0,8 €.
Dus afhankelijk van hoeveel kWh je nodig hebt kan je het zelf uitrekenen
Ik begreep gisteren (cursus elektrisch rijden van PON) dat 100% laden niet zozeer schadelijk is, alleen dat je niks recupereert. Als ie vol is kan ie niks opnemen. En de laatste 20% laadt langer.
Maar goed, als dat ‘s nachts gebeurt, maakt het jiet uit natuurlijk.
Dus hun tip was om toch echt voor 80% te gaan.
En met een paal aan huis en een 40 versie is dst ook geen enkel probleem.
Heb ook even gekeken en ik kom op een totaalprijs van 176.60 euro (steun links/rechts Audi, 6 schroeven en laadvloer VW ID4), maar het minimale bestelbedrag is 250 eurode_gizmo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Nee idd, ik heb online besteld.
Vlot gegaan hoor, via https://www.teile-profis.de/

Nog wat extra spullen gekocht?
Wij hebben laaddruppels van Alphabet (Met de Alphabet laadpas laden je werknemers overal in Nederland tegen hetzelfde vaste lage tarief van EUR 0,329 per kWh).djash schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:08:
Dus overal dezelfde flatfee dus dan is het makkelijk uit te rekenen als je kijkt hoeveel kWh je bijgeladen hebt.
Ik had het idee dat die laatste 20% alleen langzamer laadt bij een snellader, thuis zou dit gewoon op dezelfde snelheid moeten gebeuren. In principe is tot 100% laden inderdaad niet schadelijk, indien je de batterij niet lui laat worden. Beetje hetzelfde idee als met je laptop die de hele dag gewoon in de stroom hangt.dolfg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:14:
Ik begreep gisteren (cursus elektrisch rijden van PON) dat 100% laden niet zozeer schadelijk is, alleen dat je niks recupereert. Als ie vol is kan ie niks opnemen. En de laatste 20% laadt langer.
Er gaat 77 kWh in. Straatprijzen zet ik op 0,39 cent.djash schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:08:
Snelladen is een stuk duurder (0,70 a 0,80).
Ik heb geen abonnement dus dan is straatladen wat duurder dan met een abonnement.
Thuisladen is 0,23 cent
Dus straatladen kost mij zo’n 30 euro. Thuisladen 17,70.
Ik heb mijn laadvloer spullen daar ook gekocht en was toen (maand of 2 geleden) iig (nog) geen minimaal bestelbedrag. Misschien hebben ze zoveel aanvraag vanuit NL gehad dat ze dat hebben opgenomen :-)mouse1277 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:15:
[...]
Heb ook even gekeken en ik kom op een totaalprijs van 176.60 euro (steun links/rechts Audi, 6 schroeven en laadvloer VW ID4), maar het minimale bestelbedrag is 250 euro.
Ja, ik rij ook na het opladen gelijk 80 kilometer weg dus hij staat niet een week lang op 100%.MV999 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Ik had het idee dat die laatste 20% alleen langzamer laadt bij een snellader, thuis zou dit gewoon op dezelfde snelheid moeten gebeuren. In principe is tot 100% laden inderdaad niet schadelijk, indien je de batterij niet lui laat worden. Beetje hetzelfde idee als met je laptop die de hele dag gewoon in de stroom hangt.
Ik denk ook dat 11 kWh laden gelijkmatig doorgaat na 80%.
Wat de dame van prodrive academy wel zei is det als je met de mmi naar een snellaad station navigeert dst je accu dan al voorverwarmd wordt tot 21 graden.
Dat doen andere merken minder goed.
Zij prees de audi Q4 sowieso als een zeer complete auto die heel slim in elkaar zit en een hele goede actieradius berekening maakt.
Los van die veel te trage MMI update is de auto wel heel compleet.
Dat klopt, ik stap dagelijks met een grote glimlach in mijn auto.
raar mijn Audi dealer zei gewoon voor 100% gaan (heb een q4-35)dolfg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:14:
Helemaal mee eens! Nog steeds zeer tevredendolfg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Ja, ik rij ook na het opladen gelijk 80 kilometer weg dus hij staat niet een week lang op 100%.
Wat de dame van prodrive academy wel zei is det als je met de mmi naar een snellaad station navigeert dst je accu dan al voorverwarmd wordt tot 21 graden.
Zij prees de audi Q4 sowieso als een zeer complete auto die heel slim in elkaar zit en een hele goede actieradius berekening maakt.
zou wel fijn zijn als je geen mmi navigatie heb dat je dit process dan ook handmatig zou kunnen startendolfg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Ja, ik rij ook na het opladen gelijk 80 kilometer weg dus hij staat niet een week lang op 100%.
Zegt mijn Audi dealer ook hoor. Alleen de mensen van de prodrive academy (die geven trainingen voor alle merken elektrische auto’s) is teruggeven bij 100 % niet mogelijk dus rij je duurder.renedg73 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:29:
[...]
raar mijn Audi dealer zei gewoon voor 100% gaan (heb een q4-35)
Boven de 110 kilometer p/u vliegt de weerstand van de auto en dus het verbruik omhoog.
Het duurste is stevig optrekken vanuit 0 kilometer (2200 kg in beweging brengen).
En soms lijkt bij mij 95k p/u goedkoper dan 80k p/u.
Maar goed, daar is niet echt een logische verklaring voor geloof ik.
In de slipstream van een vrachtwagen is dus echt het aller goedkoopst rijden. 👏👏
Zo te lezen heeft ze de spreekwoordelijke klok horen luiden maar….dolfg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:28:
[...]
Voorverwarmen doet de batterij niet. Misschien dat het in een toekomstige update wel komt?
Ook ben ik terug gegaan naar Google maps en experteer ik de route van ABRP naar Google. de Navi van Audi gaat me steeds meer tegen staan, niet qua map, juist wel qua routeberekening.
Voorbeeld: als je van Rotterdam naar Den Haag navigeert wil de Navi dat je opeens van de snelweg af gaat, door een tankstation rijdt en vervolgens parallel aan de snelweg blijft rijden om vervolgens met 5-10 min vertraging verderop de snelweg weer op te komen. Why?! 🤣🤣
[ Voor 11% gewijzigd door Nismod op 30-03-2022 09:44 ]
Ik heb geen idee. Ik heb er niet voor doorgeleerd.Nismod schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Zo te lezen heeft ze de spreekwoordelijke klok horen luiden maar….
Voorverwarmen doet de batterij niet. Misschien dat het in een toekomstige update wel komt?
Ook ben ik terug gegaan naar Google maps en experteer ik de route van ABRP naar Google. de Navi van Audi gaat me steeds meer tegen staan, niet qua map, juist wel qua routeberekening.
Als iemand deze eigenschap noemt als voordeel boven de ID4 en die Skoda, dan geloof ik dat.
Of dat voor of na de update komt, weet ik ook niet.
Hoe dan ook: ik laad aan huis en met een vermogen van 77 kWh zou het redelijk stompzinnig zijn om naar een snellaadstation te gaan, ik kom daar dus nooit.
Zoiets....Nismod schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Zo te lezen heeft ze de spreekwoordelijke klok horen luiden maar….
Voorbeeld: als je van Rotterdam naar Den Haag navigeert wil de Navi dat je opeens van de snelweg af gaat, door een tankstation rijdt en vervolgens parallel aan de snelweg blijft rijden om vervolgens met 5-10 min vertraging verderop de snelweg weer op te komen. Why?! 🤣🤣

:strip_exif()/f/image/1dIad1pRbOu20AF38sTH7uYa.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast:
1. De accu wordt niet voorverwarmd. Dat doet de (fat) E-tron wel.
2. Steeds tot 100% laden is simpelweg minder goed voor de batterij. Snelladen ook. Maar alles is relatief.
.
[ Voor 7% gewijzigd door Avigoorn op 30-03-2022 09:58 ]
Dit is een logische omleiding als de A12 tussen Grijsoord en Waterberg vast zou staan.
(ik nam dat stukje via schaarsbergen vroeger ook wel eens)
Probleem zit hem vermoed ik niet in de navigatie zelf maar in de (online) verkeersinformatie die het systeem van een server aangeleverd krijgt. Is die info onbetrouwbaar dan zal de berekende route ook niet echt optimaal zijn.
Probleem zit hem vermoed ik niet in de navigatie zelf maar in de (online) verkeersinformatie die het systeem van een server aangeleverd krijgt. Is die info onbetrouwbaar dan zal de berekende route ook niet echt optimaal zijn.
Ja snap je opmerking. Echter, na 2 minuten was het al goed. Ik zie dit echt als een glitch, hij doet wel vaker. Vind het niet echt een probleem trouwens.deboss65 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:04:
Dit is een logische omleiding als de A12 tussen Grijsoord en Waterberg vast zou staan.
Kan me wel voorstellen dat het irritant kan zijn als je net over de brug over de A12 rijd om dan vast te stellen dat de weg helemaal vrij is.Avigoorn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Ja snap je opmerking. Echter, na 2 minuten was het al goed. Ik zie dit echt als een glitch, hij doet wel vaker. Vind het niet echt een probleem trouwens.
Voor jan

Als het zoals je zegt vaker voorkomt moet het wel beter worden.
Mijn TomTom van €169,- doet dat dan echt veel beter.
Werken jullie eigenlijk allemaal bij Audi? Zou kunnen en dat maakt alle kennis wel logisch.Avigoorn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Zoiets....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Daarnaast:
2. Steeds tot 100% laden is simpelweg minder goed voor de batterij. Snelladen ook. Maar alles is relatief.
.
Hoe dan ook: het kan natuurlijk ook dat dit na de update gaat werken.
Er staan wel meer dingen die nog niet werken.
Iedereen die hier beweert dat hij eigenaar is van de auto bijvoorbeeld… het beginscherm zegt iets anders.
Euh nee. Heb niets anders besteld. Ik heb ondertussen ook contact gehad, ik kan zelfs de 5 schroeven na bestellen. Die kosten samen toch geen 250 euromouse1277 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:15:
[...]
Heb ook even gekeken en ik kom op een totaalprijs van 176.60 euro (steun links/rechts Audi, 6 schroeven en laadvloer VW ID4), maar het minimale bestelbedrag is 250 euro.
Der Kunde hat folgende Artikel bestellt:
Pos Item description and details Item number Quantity Unit price Total price
1 LADEBODEN
OE-Nr: 11A858855CCA9 TP0-11A858855CCA9-OT
1 127.50 EUR 127.50 EUR
2 AUFLAGE
OE-Nr: 89A863423 TP0-89A863423-OT
1 19.80 EUR 19.80 EUR
3 AUFLAGE
OE-Nr: 89A863424 TP0-89A863424-OT
1 19.80 EUR 19.80 EUR
4 SCHRAUBE
OE-Nr: N10751101 TP0-N10751101-OT
1 0.60 EUR 0.60 EUR
Subtotal 167.70 EUR
plus shipping costs* 14.90 EUR
Total cost 182.60 EUR
Als je gaat zoeken vindt je vooral "winterse ranges" de temperatuur van de laatste dagen (en wellicht zomerbanden) doen echt wonderen voor mijn range (35) heb nu 100km meer op de klok, dus zoon 320 totaal. gemiddeld gebruik van 18,1kwh/100km over 500km.nili007 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:36:
mvg
Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110
Als je de auto rijdt heb je 9/10x al meer kennis over de auto dan een dealer :-). Dealers mogen tegenwoordig alleen de auto uitlezen. Zegt de computer niks, dan is er ook niks aan de hand.dolfg schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:50:
[...]
Werken jullie eigenlijk allemaal bij Audi? Zou kunnen en dat maakt alle kennis wel logisch.
Hoe dan ook: het kan natuurlijk ook dat dit na de update gaat werken.
Er staan wel meer dingen die nog niet werken.
Iedereen die hier beweert dat hij eigenaar is van de auto bijvoorbeeld… het beginscherm zegt iets anders.
De (slechte) ervaringen zijn ook vrij breed gedragen over meerdere landen. Vandaar dat het soms lijkt alsof we er hier meer verstand van hebben dan de dealer ;-).
Zo ver ik het begrepen heb, verwarmt MEB platform de batterij ALTIJD eens ze onder een bepaalde temp zakt (ik geloof 7°C). Is ook een van de redenen waarom de range in de winter zoveel slechter is dan in de zomer. Dat zou allemaal moeten opgelost worden in de update, samen met idd voorverwarmen op basis van snellader geselecteerd in de navi. Nu die info komt vooral van de ID4, maar in principe denk ik niet dat ze dat bij Audi anders gedaan zouden hebben.Avigoorn schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Daarnaast:
Best aan de prijs. Neem aan dat ze wel perfect passen - dat dan weer wel. Iemand anders nog andere tegengekomen?wimbre schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:26:
Voor diegene die zonneschermen zoeken:
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.