Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 79 ... 138 Laatste
Acties:

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Ik zie op foto's en in video's dat de Q4 voetenverlichting heeft tijdens het rijden. Die van mij heeft dat echter niet. Wel als de deur open staat, maar niet tijdens het rijden.
Kan iemand die de Q4 reeds heeft dit eens checken?

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:26
Nismod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:40:
Ik zie op foto's en in video's dat de Q4 voetenverlichting heeft tijdens het rijden. Die van mij heeft dat echter niet. Wel als de deur open staat, maar niet tijdens het rijden.
Kan iemand die de Q4 reeds heeft dit eens checken?
Is onderdeel van contour/ambiente verlichting en is in/uitschakelbaar via het menu. Ook kleur en intensiteit voeten verlichting is hier in te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Isheara op 17-02-2022 22:11 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Sjefkeeee schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:44:
Eerlijk, alle actuele systemen van audi/bmw etc zijn ondergeschikt aan Carplay (google en met name Waze) Veel accurater (vooral de files zaken en adhock omrijden ed)

Die systemen vanuit de fabrikanten zijn niet gewoon weg niet actueel.
Waze = Google
Audi navi = Google

Zou Google echt selectief het ene systeem wel, en andere niet voorzien van info? Denk het niet.

Echter, het verschil is dat Waze community-fed info live verwerkt in de kaarten, en dat wellicht beter (?) of eerder (?) doet dan Google. Wie het zeker weet mag het zeggen. Google is imho op zich erg accuraat en up-to-date.

Aangezien het dezelfde content provider is denk ik dat er tussen Waze en Audi navi weinig verschil zit.

Overigens werkt Waze (maar ook bv Apple Maps) in de US vele malen beter omdat de community daar veel groter is, en (in het geval van Apple Maps) focus land is, in tegenstelling tot NL (of rest Europa).

Keep rolling sixes!

• Nismod
Isheara schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Is onderdeel van contour/ambiente verlichting en is in/uitschakelaar via het menu. Ook kleur en intensiteit voeten verlichting is hier in te stellen.
Ik heb het standaard pakket, met alleen wit licht, maar zie geen schakelaar voor de voetenverlichting? Achter staat deze wel aan, maar voor dus niet.
Het enige onderscheid volgens de website is dat je kleuren krijgt bij het betaalde pakket.

• Isheara
Nismod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:09:
Ik heb het standaard pakket, met alleen wit licht, maar zie geen schakelaar voor de voetenverlichting? Achter staat deze wel aan, maar voor dus niet.
Het enige onderscheid volgens de website is dat je kleuren krijgt bij het betaalde pakket.
Staat in je verlichting menu in de wagen of instellingen optie.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-03-2023
Isheara schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Waze = Google
Audi navi = Google

Zou Google echt selectief het ene systeem wel, en andere niet voorzien van info? Denk het niet.

Echter, het verschil is dat Waze community-fed info live verwerkt in de kaarten, en dat wellicht beter (?) of eerder (?) doet dan Google. Wie het zeker weet mag het zeggen. Google is imho op zich erg accuraat en up-to-date.

Aangezien het dezelfde content provider is denk ik dat er tussen Waze en Audi navi weinig verschil zit.

Overigens werkt Waze (maar ook bv Apple Maps) in de US vele malen beter omdat de community daar veel groter is, en (in het geval van Apple Maps) focus land is, in tegenstelling tot NL (of rest Europa).
Ik heb een Audi en een vw hier staan. Klopt dat het allemaal Google kaarten zijn echter Google op je telefoon is echt totaal anders qua actuele gegevens van bv files ed.
Daarnaast is Waze het bovenstaande plus voeding van gebruikers, kortom echt by far het beste.

Ik gebruik die basis systemen echt nooit . Leuk als je een indicatie wilt hebben qua reistijd alleen voor echte navigeerhulp (om files , beste routes ) links laten liggen. Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Sjefkeeee schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:44:
Eerlijk, alle actuele systemen van audi/bmw etc zijn ondergeschikt aan Carplay (google en met name Waze) Veel accurater (vooral de files zaken en adhock omrijden ed)

Die systemen vanuit de fabrikanten zijn niet gewoon weg niet actueel.
Als je live traffic (Audi Connect abbo) hebt dan krijg je wel alle real time files te zien. Vaak genoeg meegemaakt dat het Audi systeem toch een betere route of omleiding had dan bijv Google/Waze.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Isheara
Daarom vroeg ik me af of het echt waar is of dat het onderbuik gevoel is.
Waze wordt in NL nou niet echt op dezelfde schaal gebruikt als bv in de US.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 22:47
Ik heb gister mijn Q4 opgehaald 😁. Nu zag ik dat de auto zelf de kaarten ging updaten online, maar als ik inlog op my Audi zie ik ook dart je een kaart update kan downloaden van 25GB. Heeft het nog nut om deze kaart te downloaden als de auto al zelf update?

Auto rijdt zelf fantastisch. Je wordt er helemaal rustig van om erin te rijden. De isolatie is echt top en je waant je als een koning op de weg in al het comfort en stilte. Hij is beter in isolaties dan mijn vorige auto’s, Audi A3 en VW Passat en die zijn al één van de stilste auto’s in z’n klasse.

Ook de lampen (Matrix Led) zijn top. Ik rij vaak in de polder en je ziet het automatisch groot licht goed z’n werk doen. Hij heeft eigenlijk altijd groot licht op, alleen waar er auto’s zijn zet het het licht daar uit.

Verder geen enkel piepje of kraakje met rijden, het voel allemaal solide aan. Actieradius valt me nog niets tegen. Met snelle rekensom kan ik 290 km snelweg rijden met een 35.

[ Voor 23% gewijzigd door pschouten op 18-02-2022 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023
Rainesh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:27:
[...]

Als je live traffic (Audi Connect abbo) hebt dan krijg je wel alle real time files te zien. Vaak genoeg meegemaakt dat het Audi systeem toch een betere route of omleiding had dan bijv Google/Waze.
Niet om me gelijk te halen alleen dit is echt niet zo. Waze en Google nav (via je tel) is echt veel accurater.
Fijne dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Sjefkeeee schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:49:
[...]

Niet om me gelijk te halen alleen dit is echt niet zo. Waze en Google nav (via je tel) is echt veel accurater.
Fijne dag
Ok geef alleen mijn ervaring met verschillende Audi systemen in verschillende modellen. Zonder het Connect abonnement is het inderdaad een stuk minder. Maar met.........

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvdGiessen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-07 02:46
pschouten schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 05:47:
Nu zag ik dat de auto zelf de kaarten ging updaten online, maar als ik inlog op my Audi zie ik ook dart je een kaart update kan downloaden van 25GB. Heeft het nog nut om deze kaart te downloaden als de auto al zelf update?
De laatste keer dat ik keek (een paar weken geleden) was de download kaart ouder dan de kaart in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Fijne dag
Audi gebruikt verkeersinformatie van TomTom. Ik heb een tijdje TomTom en Waze naast elkaar gebruikt en de TomTom info was minstens net zo accuraat. Ook in deze test doet TomTom het goed. Nou is natuurlijk nog wel van belang hoe de navigatie met de verkeersinformatie omgaat. Het kan zijn dat de Audi navigatie dat niet goed doet, maar dat is niet mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Fijne dag
Het is denk ik ook heel persoonlijk want ik vind Waze echt ronduit verschrikkelijk in gebruik, en de routes die gekozen worden.........

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
[...]

Fijne dag
Met Audi Connect is het wel degelijk rete goed.
Ik heb samen gereden met vrienden die Google gebruiken en het is dan een sport om te kijken wie er eerder aankomt al dan niet via een alternatieve route. Ik in de E-tron ben 3 op de 5 keer eerder op locatie en die vrienden vinden het ook onbegrijpelijk :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Dean Martin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Het is denk ik ook heel persoonlijk want ik vind Waze echt ronduit verschrikkelijk in gebruik, en de routes die gekozen worden.........
Waze be like: reis 2 seconden sneller als je door de achtertuin van deze bewoner gaat.

Overigens had ANWB destijds Google Maps vs Waze vs TomTom gedaan en het schijnt dat TomTom de beste file-vermijding heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door the-hyrax op 18-02-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
the-hyrax schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Waze be like: reis 2 seconden sneller als je door de achtertuin van deze bewoner gaat
Inderdaad. Afrit af en meteen weer de snelweg op omdat het wel eens ±1 minuut sneller kan zijn. Lekker sociaal ook.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Inderdaad. Afrit af en meteen weer de snelweg op omdat het wel eens ±1 minuut sneller kan zijn. Lekker sociaal ook.
[...]

Waze be like: reis 2 seconden sneller als je door de achtertuin van deze bewoner gaat.

Overigens had ANWB destijds Google Maps vs Waze vs TomTom gedaan en het schijnt dat TomTom de beste file-vermijding heeft.
Precies dat dus

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]
Ik mag jouw gevoel voor humor wel 8). Ben benieuwd of er (en wat) de MY update gaat brengen. Als de productielijn naar het volgende MY wordt omgezet dan zitten er misschien wat kleine vernieuwingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
[...]

Ik vind flitsinfo ook belangrijk. Helaas doet de MMI dat niet. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Waze :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:17
ephymerous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Ik vind flitsinfo ook belangrijk. Helaas doet de MMI dat niet. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Waze :)
Gewoon FM One kopen en/of zelf FM starten in Carplay, dan komen die berichten er netjes tussendoor. Beste van beide werelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baF296RD2dE4vJ7GlJgkImoEwNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKSlDlVEOv1WfksOLF0NrCUv.jpg?f=fotoalbum_large

Toch niet ontevreden na de eerste 1000 Km, of ben ik te positief over het verbruik 😉. Gemiddeld op snelweg zo tussen de 110-120 gereden.

Oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
s.oosterwijk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:48:
[Afbeelding]

Toch niet ontevreden na de eerste 1000 Km, of ben ik te positief over het verbruik 😉. Gemiddeld op snelweg zo tussen de 110-120 gereden.
Met een gemiddelde van 41 kmh zit er niet heel veel snelweg in jouw ritten denk ik?
Ik rij alleen maar snelweg (99%) en volgens de toegestane snelheid +5 kmh en kom op iets van 23.3 met gemiddeld rond de 65/70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Of neem hier de afslag en ga via de oprit weer de snelweg op. |:(

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:04
Nismod schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Met een gemiddelde van 41 kmh zit er niet heel veel snelweg in jouw ritten denk ik?
Ik rij alleen maar snelweg (99%) en volgens de toegestane snelheid +5 kmh en kom op iets van 23.3 met gemiddeld rond de 65/70.
Ja precies gemiddelde snelheid is niet heel hoog, komt voornamelijk door de stoplichten denk ik, ik rij denk ik maar 50% snelweg en rij buiten de snelweg altijd in de B stand voor recuperatie.

Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
sbin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Gewoon FM One kopen en/of zelf FM starten in Carplay, dan komen die berichten er netjes tussendoor. Beste van beide werelden
Dan ging ik toch voor FM two, die gebruik ik privé, omdat de e2008 geen wireless CarPlay heeft.
Ideaal apparaatje en je vergeet nooit FM aan te zetten :)

FM start bij mij in de Q4 gelijk op als CarPlay verbindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Isheara op 18-02-2022 15:13 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:53
Isheara schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:06:
[...]

Waze = Google
Audi navi = Google
Audi navi is toch here maps? Live info is volgens mij ook niet google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvc_
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:54
springfield89 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Inderdaad. De "3d map" beelden komen wel via Google Earth binnen, vandaar misschien de verwarring hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:06
wvc_ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Inderdaad. De "3d map" beelden komen wel via Google Earth binnen, vandaar misschien de verwarring hier.
Hier eventueel nog wat info over HERE features voor Audi MMI: https://www.here.com/strategic-alliances/audi/IVIdemo

Hoe actueel deze pagina is, weet ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
even iets anders,

zie de foto, is dat bij jullie ook zo dat het lijkt of er vocht in zit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xgf5XpH8okeFvgEt1Q16BOZ8KRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRpCp3pFRoefm7WQNIgcufbv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
Ja dat heb ik volgens mij ook, heb er nog niet heel goed naar gekeken, dacht in eerste instantie dat het vies was aan de buitenkant.

[ Voor 63% gewijzigd door Msts op 18-02-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:11

MLLL

Palm Treo 650

hens72 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:23:
even iets anders,

zie de foto, is dat bij jullie ook zo dat het lijkt of er vocht in zit?[Afbeelding]
Als je dit aankaart bij de dealer krijg je het verhaaltje dat LEDverlichting niet zo warm wordt dus het condens niet verdampt, welbekende producteigenschap. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:19
even iets anders,

zie de foto, is dat bij jullie ook zo dat het lijkt of er vocht in zit?[Afbeelding]
Zie je ook bij alle foto’s van de Q4 op de occasionsites. Was mij ook al opgevallen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
even iets anders,

Yep, heb ik ook al vanaf levering (november)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
springfield89 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:26:
[...]

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat MMI plus Google gebruikt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Isheara schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:13:
[...]

Dan ging ik toch voor FM two, die gebruik ik privé, omdat de e2008 geen wireless CarPlay heeft.
Ideaal apparaatje en je vergeet nooit FM aan te zetten :)

FM start bij mij in de Q4 gelijk op als CarPlay verbindt.
Het gemis bij zowel de 1 als 2 is dat je niet ziet waar de flitser precies staat.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Dean Martin schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Het gemis bij zowel de 1 als 2 is dat je niet ziet waar de flitser precies staat.
Maar het is toch de bedoeling dat je meteen vol op je rem trapt als je de melding krijgt? Ongeacht je snelheid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
sbin schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Deze werkt ook prima:

https://www.amazon.nl/Sap...arm-Blitzer/dp/B08J3V6778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Heeft iemand dit probleempje al eens gehad: ik ben tijdens het rijden opeens alle HPC laadpunten kwijt geraakt… en dat op een moment dat ik er een nodig had. Ben uiteindelijk van de snelweg af gegaan en moest een hard reset van de MMI doen (ronde knop naast de schakelaar lang ingedrukt houden). Ze zijn nu weer terug gelukkig. Dit was de eerste keer dat ik me de ….. schrok tijdens mijn elektrische avontuur in de Q4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Dat is exact de FM two :+ alleen de FM two heeft er een of twee jaar FM Pro bij zitten, vandaar dat ik die besteld heb :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Benieuwd hoeveel Q4s er op dit schip staan; https://www.theverge.com/...this-abandoned-cargo-ship

[ Voor 15% gewijzigd door sohus op 20-02-2022 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Voor de Nederlandse markt 0 denk ik zo.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Dean Martin schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Voor de Nederlandse markt 0 denk ik zo.
Nee, maar voor de Amerikaanse markt wellicht wel, en als die verloren zijn en daar zitten klanten te wachten gaat het weer invloed hebben op de Europese productie/leveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sohus schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:25:
[...]

Nee, maar voor de Amerikaanse markt wellicht wel, en als die verloren zijn en daar zitten klanten te wachten gaat het weer invloed hebben op de Europese productie/leveringen.
Ik vrees voor die mensen dat ze achter aan mogen sluiten.

Toevallig een Duitse collega die een M5 competition heeft besteld (lease), stond voor kerst klaar hij de dealer na een flinke wachttijd. Door een ongeluk (auto door showroom geknald) is de M5 compleet afgeschreven. Mag gewoon weer in de rij aansluiten.....

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Na ca. 5.000km met de Q4 te hebben gereden begin ik me een beetje te irriteren aan de stugge vering. Met name achterin vind ik de Q4 helemaal geen comfortabele reisauto. Zolang je alleen rijd heb je er niet veel last van, maar met 4 personen in de Q4 vind ik de afstelling veel te stug en niet comfortabel. Herkent iemand dit? Heb overigens een standaard comfort onderstel met de standaard bandmaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Aarts ACM op 20-02-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Aarts ACM schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:20:
Na ca. 5.000km met de Q4 te hebben gereden begin ik me een beetje te irriteren aan de stugge vering. Met name achterin vind ik de Q4 helemaal geen comfortabele reisauto. Zolang je alleen rijd heb je er niet veel last van, maar met 4 personen in de Q4 vind ik de afstelling veel te stug en niet comfortabel. Herkent iemand dit?
Wij reden vrijdag België binnen, toen werd de Q4 wel eens wat oncomfortabel. Maar wat wil je met die wegen daar :o

Verder in Nederland geen klachten :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 20-02-2022 19:45 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Na ca. 5.000km met de Q4 te hebben gereden begin ik me een beetje te irriteren aan de stugge vering. Met name achterin vind ik de Q4 helemaal geen comfortabele reisauto. Zolang je alleen rijd heb je er niet veel last van, maar met 4 personen in de Q4 vind ik de afstelling veel te stug en niet comfortabel. Herkent iemand dit?
Heb je het sportonderstel?

In reviews over Audi hoor je vaak dat je ze beter zonder sportonderstel kunt bestellen, omdat Audi’s met vaak té stug zijn. Misschien bij de Q4 ook.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Yep. Ook hier, voorin geen problemen, maar kinderen stuiteren over de achterbank en vinden het niet comfortabel. Maar goed, met de vorige Passat moest ik vol in de ankers voor de kleinste drempel, de Q4 vlamt er gewoon overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
sbin schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:53:
[...]

Yep. Ook hier, voorin geen problemen, maar kinderen stuiteren over de achterbank en vinden het niet comfortabel. Maar goed, met de vorige Passat moest ik vol in de ankers voor de kleinste drempel, de Q4 vlamt er gewoon overheen
Goed dat je aangeeft wat de vorige auto was, want wat je referentie is maakt nogal verschil. Maar ook: hebben jullie sportonderstel/dynamische dempers en welke wielmaat? Nog geen Q4 ervaring op een korte proefrit na, maar wel ooit mijn lease A4 met standaard onderstel en 17 inch voor een weekje moeten omruilen voor een A3 met sportonderstel en ook 17 inch. Het was een erg groot verschil, A3 vond ik heel erg oncomfortabel. Ik rijd nu als tijdelijke auto een Citroën C5, het zal dus even wennen worden straks, maar dat was al wel te verwachten. Audi is altijd wat steviger geveerd en de stoelen zijn ook wat minder zacht. Maar bedankt voor deze ervaring, zo ook meer overtuigd van de keuze voor 20 inch wielen. Vind de 21 inch echt wel mooier, maar daar moet je dan ook wat pijn voor lijden lijkt het. Of vooral voor de kinderen achterin dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
EV_Eric schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:16:
[...]

Goed dat je aangeeft wat de vorige auto was, want wat je referentie is maakt nogal verschil. Maar ook: hebben jullie sportonderstel/dynamische dempers en welke wielmaat? Nog geen Q4 ervaring op een korte proefrit na, maar wel ooit mijn lease A4 met standaard onderstel en 17 inch voor een weekje moeten omruilen voor een A3 met sportonderstel en ook 17 inch. Het was een erg groot verschil, A3 vond ik heel erg oncomfortabel. Ik rijd nu als tijdelijke auto een Citroën C5, het zal dus even wennen worden straks, maar dat was al wel te verwachten. Audi is altijd wat steviger geveerd en de stoelen zijn ook wat minder zacht. Maar bedankt voor deze ervaring, zo ook meer overtuigd van de keuze voor 20 inch wielen. Vind de 21 inch echt wel mooier, maar daar moet je dan ook wat pijn voor lijden lijkt het. Of vooral voor de kinderen achterin dan.
Normale onderstel met 20”. En begrijp me niet verkeerd, het is echt niet zo “erg”. Stuk stugger dan de Passat, die extreem “comfortabel” was, maar zeker niet dat de vullingen uit je tanden rammelen. Ik zou echter zeker geen sportonderstel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
sbin schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Normale onderstel met 20”. En begrijp me niet verkeerd, het is echt niet zo “erg”. Stuk stugger dan de Passat, die extreem “comfortabel” was, maar zeker niet dat de vullingen uit je tanden rammelen. Ik zou echter zeker geen sportonderstel nemen.
De 20” helpt natuurlijk ook niet.
Een mooi compromis voor deze auto is denk ik de 19” maar goed. Sommigen gooien er zelfs 22” onder :+ en onder mijn fat E-tron vond ik met adaptieve vering 22” niet comfortabel laat staan op een normale vering onder een Q4 maar de meeste berijders van dergelijke velgen zullen zeggen dat hij boterzacht rijdt natuurlijk :p.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 20-02-2022 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
EV_Eric schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:16:
[...]

Ik heb de Q4 met standaard 19" velgen en dynamische dempers. Ik rijd alleen op standje comfort.
Alles behalve stug. Rijdt goed comfortabel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
Liggen de vrouw en ik gisteren lekker in bed tijdens Franklin, regent en waait het zo hard dat het alarm van de auto afging. Weten we gelijk hoe dat klinkt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sbin
Mythio schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:17:
Liggen de vrouw en ik gisteren lekker in bed tijdens Franklin, regent en waait het zo hard dat het alarm van de auto afging. Weten we gelijk hoe dat klinkt :)
Hopelijk niet zo sneu als de claxon. Die durf ik iig niet meer te gebruiken. Wat een armoe is dat zeg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
sbin schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:38:
[...]

Hopelijk niet zo sneu als de claxon. Die durf ik iig niet meer te gebruiken. Wat een armoe is dat zeg :)
Same here. Misschien is er iemand handig genoeg om deze claxon te vervangen voor een ander exemplaar tegen betaling. Dan maken we er een "Vervang je Q4 claxon" dag van. Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik reed een Octavia met DCC op 18 inch. Altijd op standje sport.

Nu 21 inch op sportonderstel. Comfortabel door de zeer volwassen basisvering, en uitstekende dempers. Echt een stuk comfortabeler dan de Skoda, als het daar om gaat.
Ik vind het heerlijk rijden en zou niks anders wensen. Zelfs mijn vrouw vind het prima mee rijden.

Wellicht dat kinderen achterin wat last hebben, daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
GeeMoney schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:05:
[...]

De 20” helpt natuurlijk ook niet.
Een mooi compromis voor deze auto is denk ik de 19” maar goed. Sommigen gooien er zelfs 22” onder :+ en onder mijn fat E-tron vond ik met adaptieve vering 22” niet comfortabel laat staan op een normale vering onder een Q4 maar de meeste berijders van dergelijke velgen zullen zeggen dat hij boterzacht rijdt natuurlijk :p.
19 inch vind ik geen compromis. iig. 20 inch en sportonderstel zal voor de meeste rijders prima gaan die een auto willen die wat strakker op de weg staat.

Volgens mij had jij een Citroen of Peugeot moeten kopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Avigoorn schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:34:
[...]

19 inch vind ik geen compromis. iig. 20 inch en sportonderstel zal voor de meeste rijders prima gaan die een auto willen die wat strakker op de weg staat.

Volgens mij had jij een Citroen of Peugeot moeten kopen... ;)
Ik heb 21” onder mijn E-tron met dus adaptieve vering en als ik sportief wil rijden dan kan dat prima maar als ik met het gezin op vakantie ga volgepakt dan zet ik hem op comfort :).

Sportonderstel met 20” of groter met normale vering zal voor het gros betekenen dat hij erg stug aanvoelt, dat is geen verrassing lijkt mij maar voor sommigen dus wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
GeeMoney schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Ik heb 21” onder mijn E-tron met dus adaptieve vering en als ik sportief wil rijden dan kan dat prima maar als ik met het gezin op vakantie ga volgepakt dan zet ik hem op comfort :).

Sportonderstel met 20” of groter met normale vering zal voor het gros betekenen dat hij erg stug aanvoelt, dat is geen verrassing lijkt mij maar voor sommigen dus wel ;).
Nah, erg stug, ben ik niet met je eens. Het is gewoon prima voor een VAG auto, ook voor het gros als ik op Skoda en VW lees.
Ik heb dus 21 inch met sportonderstel, dat vind ik persoonlijk nog niet eens erg stug.

20 inch op normaal is prima comfortabel natuurlijk. Maar omgekeerd vind ik het niet oncomfortabel.

Mijn vader had vroeger een C5 met luchtvering. Ja dat is serieus comfortabel in die zin, maar iig niet voor mij, ik wil de weg voelen.

Mijn Octavia had DCC en platte bandjes, stonden gewoon op sport altijd, dus daarom ook de DCC nu weg gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Avigoorn schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Nah, erg stug, ben ik niet met je eens. Het is gewoon prima voor een VAG auto, ook voor het gros als ik op Skoda en VW lees.
Ik heb dus 21 inch met sportonderstel, dat vind ik persoonlijk nog niet eens erg stug.

20 inch op normaal is prima comfortabel natuurlijk. Maar omgekeerd vind ik het niet oncomfortabel.

Mijn vader had vroeger een C5 met luchtvering. Ja dat is serieus comfortabel in die zin, maar iig niet voor mij, ik wil de weg voelen.

Mijn Octavia had DCC en platte bandjes, stonden gewoon op sport altijd, dus daarom ook de DCC nu weg gelaten.
Ik vind mijn Q4 met sportonderstel en 20” prima en verre van oncomfortabel. M.i. redelijk vergelijkbaar met mijn vorige twee MB c klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Iemand hier al storing met de achterbak gehad? Als in, met de electrische sluiting.

In de stromende regen probeerde ik af achterbak te sluiten (middels knopje) en het enige wat ik hoorde waren 'piepjes'...

Uiteindelijk maar gewoon dicht gedrukt. Gaat niet van harte. Maar goed, vanochtend deed 'ie het wel weer goed.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
party42 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:11:
Iemand hier al storing met de achterbak gehad? Als in, met de electrische sluiting.

In de stromende regen probeerde ik af achterbak te sluiten (middels knopje) en het enige wat ik hoorde waren 'piepjes'...

Uiteindelijk maar gewoon dicht gedrukt. Gaat niet van harte. Maar goed, vanochtend deed 'ie het wel weer goed.
Heb deze situatie niet meegemaakt. Laatst wel één keer dat de klep op zo'n 60cm na al dicht was, een pieptoon gaf en daarna weer geheel open ging. Alsof een sensor 'vond' dat er een obstakel in de weg zat, maar dat was niet aan de orde. Misschien een schaduw... ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik heb inmiddels een storing gehad op de regensensor in de zin dat deze het gewoon niet deed, wel handmatig. Na een stop en uit/aan deed deze het weer.
Evenzo de ACC die het gewoon niet meer deed, heb het film gezet voor de dealer, kunnen ze later uitlezen, en voor het dossier.
Ook hier na een stop en aan/uit deed deze het weer.

Rijdende windows 95 he :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
Of stiekem Windows ME? Of gaat dat te ver... >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ik lees het op het Duitse forum ook dat er mensen soms klagen dat de Q4 wat stug is... ik ben al blij dat ik niet het sportonderstel heb gekozen en voor de 20 inch ipv 21 inch ben gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
SWIGGA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:41:
Ik lees het op het Duitse forum ook dat er mensen soms klagen dat de Q4 wat stug is... ik ben al blij dat ik niet het sportonderstel heb gekozen en voor de 20 inch ipv 21 inch ben gegaan...
Zal veel te maken hebben met het hoge gewicht. Een wagen van dik 2.000 kilo een beetje fatsoenlijk laten sturen lukt niet met een set zompige fietspompen. Al schijnt de Enyaq wel wat meer als een boot te sturen. De Model Y schijnt helemaal een verschrikkelijk stug stuiterhok te zijn.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
DaMenaz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:49:
[...]

Zal veel te maken hebben met het hoge gewicht. Een wagen van dik 2.000 kilo een beetje fatsoenlijk laten sturen lukt niet met een set zompige fietspompen. Al schijnt de Enyaq wel wat meer als een boot te sturen. De Model Y schijnt helemaal een verschrikkelijk stug stuiterhok te zijn.
Ja de model y moet je daarvoor zeker laten staan, ook veel bandenlawaai... ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel last heb gehad met de testrit van de Q4 en dat was met sportonderstel en 21 inch, enkel bij de oprit op te rijden over het voetpad dus was het wat stug, maar voor de rest nooit het gevoel gehad dat ie oncomfortabel was... maar ik hou van comfort dus daarom geen sportophanging gekozen en middelmaat velgen gekozen, optisch goed genoeg, 19 inch leek me te klein en keuze uit 19 inch vond ik ook niet zo geweldig. Ik heb op YouTube ook een filmpje gezien van 2 nederlanders die de Q4 testen versus de lexus ux electric. De Q4 in dat filmpje stond ook op 20 inch en met de comfortophanging en toen zeiden ze zelfs dat 20 inch een ongelukkige keuze is voor de Q4, zelfs zonder sportophanging, dat de auto nerveus rijdt... ik begrijp het niet. Totaaaal niet mijn ervaring....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
SWIGGA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:41:
Nah ik heb het sportonderstel en merk niet echt dat íe stug is. Vind het wel meevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
Ik zou mijn Q4 met standaard onderstel en 20" wielen zeker niet typeren als stug of oncomfortabel. Ja, de Q4 is waarschijnlijk ook met standaard onderstel wat straffer (marketingtaal: 'dynamischer') afgesteld dan bijvoorbeeld een Enyaq, maar dat merk je ook ten positieve in het rijgedrag. Mits je daar van houdt natuurlijk. Wat mij betreft heeft Audi een mooie middenweg gevonden, door een zoals gezegd behoorlijk zware auto redelijk strak te laten sturen, zonder dat het een stuiterbak wordt of gaat deinen (andere uiterste). Er zijn alternatieven die zachter geveerd zijn (wat voor menigeen kwalificeert als 'meer comfortabel') en alternatieven die stugger rijden (Model Y, Mach-E).

Persoonlijk vind ik de ligging/vering van de Q4 prima. Heb recent auto's gereden die meer uitgesproken 'sportief' waren (3-serie, Golf GTE, Giulia Veloce), waardoor de Q4 in mijn beleving een behoorlijk comfortabele auto is...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01:17
Ik heb voor volgende week een garage-afspraak gemaakt - ik heb de auto sinds eind september en er inmiddels zo'n 10k kilometers mee gemaakt:

- Tweemaal heeft de auto de melding "elektrische installatie: storing! Service opzoeken a.u.b." gegeven. De melding verdween na het herstarten van de auto
- De functionaliteit voorverwarmen werkt helaas nog steeds niet, wel kan ik in de MyAudi-app de batterijstatus inzien. De dealer heeft aangeboden zowel de MMI in de auto als de app opnieuw te configureren (daarbij ook gevraagd om mijn accountgegevens)
- De bestuurdersstoel wordt nagekeken omdat deze ontzettend kraakt bij het nemen van drempels.

Ik ben benieuwd naar met name punt 2 en 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Chirezza schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:51:
Ik heb voor volgende week een garage-afspraak gemaakt - ik heb de auto sinds eind september en er inmiddels zo'n 10k kilometers mee gemaakt:

- Tweemaal heeft de auto de melding "elektrische installatie: storing! Service opzoeken a.u.b." gegeven. De melding verdween na het herstarten van de auto
- De functionaliteit voorverwarmen werkt helaas nog steeds niet, wel kan ik in de MyAudi-app de batterijstatus inzien. De dealer heeft aangeboden zowel de MMI in de auto als de app opnieuw te configureren (daarbij ook gevraagd om mijn accountgegevens)
- De bestuurdersstoel wordt nagekeken omdat deze ontzettend kraakt bij het nemen van drempels.

Kraken van de stoel is niet de eerste keer dat ik dat heb gelezen... hopelijk vinden ze de oplossing voor jou....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegTo91
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-08-2023
De meeste hier hebben waarschijnlijk een Navigation Packet in hun Audi Q4 e-tron. Ik ben aan het twijfelen om die eruit te laten. Ik gebruik immers altijd Apple CarPlay met Waze. Ook vraag ik me af of het 11 inch scherm echt de moeite is om 2k meer te betalen. Wat is jullie mening over de Navigation Packet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
VegTo91 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:23:
De meeste hier hebben waarschijnlijk een Navigation Packet in hun Audi Q4 e-tron. Ik ben aan het twijfelen om die eruit te laten. Ik gebruik immers altijd Apple CarPlay met Waze. Ook vraag ik me af of het 11 inch scherm echt de moeite is om 2k meer te betalen. Wat is jullie mening over de Navigation Packet?
Ik heb het er ook uit gelaten. Gewoon inderdaad de volledige telefoonintegratie... ook ik rijd enkel op google maps of waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55

Mijn Q4 is al twee keer bij de garage geweest ivm het kraken van de bestuurdersstoel. Maar het gekke is dat deze stoel alleen in de achterste stand kraakt (ik heb handbediende stoelen). Zet ik de stoel één “klikje” naar voren dan is het kraken weg. De laatste keer is de stoel eruit geweest, gesmeerd en weer teruggeplaatst. Helaas was het kraken van korte duur weg. Medio maart gaan ze het complete frame vervangen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegTo91
SWIGGA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Ik heb het er ook uit gelaten. Gewoon inderdaad de volledige telefoonintegratie... ook ik rijd enkel op google maps of waze.
Thanks!

Momenteel volgend pakket configuratie van Audi Q4 e-tron 40 gekozen:

· Pack Smartphone Light
· Pack interior Luxury (leder/kunstleder - zwart)
· Sfeerverlichtingspakket Plus
· Pack Assistance Tour Plus

Gezien het budget, twijfel ik tussen een van de volgende pakketten om op te nemen:
- Pack Assistance City of Pack Comfort

Ook vraag ik me af wat het vierspaken multistuur zo bijzonder maakt t.o.v. het standaard stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
VegTo91 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Thanks!

Momenteel volgend pakket configuratie van Audi Q4 e-tron 40 gekozen:

· Pack Smartphone Light
· Pack interior Luxury (leder/kunstleder - zwart)
· Sfeerverlichtingspakket Plus
· Pack Assistance Tour Plus

Gezien het budget, twijfel ik tussen een van de volgende pakketten om op te nemen:
- Pack Assistance City of Pack Comfort

Ook vraag ik me af wat het vierspaken multistuur zo bijzonder maakt t.o.v. het standaard stuur.
Ik zou pack comfort nemen, dat heb ik gedaan tenminste. Ook ik heb het ronde stuur genomen, ik was geen grote fan van het afgeplatte stuur boven en onder. Ik heb ongeveer dezelfde configuratie als jou dan qua opties, alleen heb ik voor de s line zetels gekozen combi leder en stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Ik zit net de video van Björn te kijken in de ID Buzz. Daar komt de laadsnelheid ook voorbij van de ID4. Slecht nieuws, de ID4 gaat niet verder komen dan 135kw. De buzz gaat naar 170kw omdat het een iets andere batterij is. Ook heeft de buzz 270pk ipv 204…
Hoop op een Q4 met 170kw laden heb ik bij deze opgegeven :-(.

Vanaf 15 min ongeveer: YouTube: VW ID Buzz pre-production test drive part 1

Iets anders:
Ik zie hier krakende stoelen voorbij komen. Daar heb ik gelukkig geen last van. Wel heb ik een rare rammel in, denk ik…, het linker ventilatierooster naast het stuur. Hebben anderen dit toevallig al gehad? Alleen bij slecht wegdek of klinkerbestrating op lagere snelheden.

[ Voor 24% gewijzigd door Nismod op 21-02-2022 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Nismod schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:20:
Ik zit net de video van Björn te kijken in de ID Buzz. Daar komt de laadsnelheid ook voorbij van de ID4. Slecht nieuws, de ID4 gaat niet verder komen dan 135kw. De buzz gaat naar 170kw omdat het een iets andere batterij is. Ook heeft de buzz 270pk ipv 204…
Hoop op een Q4 met 170kw laden heb ik bij deze opgegeven :-(.

Vanaf 15 min ongeveer: YouTube: VW ID Buzz pre-production test drive part 1
Hij komt volgens de heren journalisten met verschillende vermogens. Ook een versie met 204PK en 310Nm, precies zoals de ID.4 of Q4 40. En er komt een versie met 2 motoren en de specs van de Q4 50 (en ID.4 GTX).

https://autostrada.tv/blo...id-buzz-review/98955/amp/

Benieuwd waar de accu in verschilt. Wel tof, die Buzz.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 21-02-2022 20:34 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn

Het kraken van de stoel heb ik ook, en niet zo'n beetje... Het is dan de passagiersstoel, maar zelfs als er niemand op zit dan hoor je hem soms iets. Na een lange diagnose stelling komt er volgende week een nieuwe ophanging in. Dus ze lossen het naar het uitziet netjes op.
Ik heb al zeker 10x de melding gehad "elektrische installatie". Ik heb nu 2x een foto gemaakt Inclusief wat andere zaken). Deze gaan het dossier in voor als er ooit een grotere storing is. Ze hebben hem al eens uitgelezen maar hebben niks spannends gevonden.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon27
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-04-2023
DmC1982 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Same here. Misschien is er iemand handig genoeg om deze claxon te vervangen voor een ander exemplaar tegen betaling. Dan maken we er een "Vervang je Q4 claxon" dag van. Idee?
Heb er een andere claxon in laten zetten. Nu durf ik weer te toeteren :*)
Mijn achterlichten heb ik nu bij DRL aan laten zetten. Beide bij Audi niet mogelijk, maar wel bij een autogarage waar een bekende van mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon27
  • Laatst online: 10-04-2023
Dit kwam ik vandaag tegen tijdens het autowassen. Was mij niet eerder zo opgevallen.. hebben jullie dit ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9SeTdsYlP-EjMFMaaEn7mI0bBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MX0LGLNJhTDVCsQalfAaEwDj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Wat valt mij op de afgelopen week: verbruik tijdens de storm loopt flink op. Met tegenwind en regen knalt de meter naar 25 kWh. Normaal kom ik bij rustig rijden uit op 18/19 kWh.
Best nog wobbelig rijgedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
VegTo91 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:23:
De meeste hier hebben waarschijnlijk een Navigation Packet in hun Audi Q4 e-tron. Ik ben aan het twijfelen om die eruit te laten. Ik gebruik immers altijd Apple CarPlay met Waze.
Ik heb navigatie, omdat dat in het business pack zat in BE. Pas achteraf heb ik beseft dat het mogelijk was om navigatie weg te laten en toch Apple CarPlay te kunnen gebruiken. Dat zal ik de volgende keer zeker doen, want ik gebruik die ingebouwde navigatie niet.

Het kan best zijn dat de ingebouwde navigatie niet slecht is, maar ik vind het een gedoe om m'n adres in geven/spreken, terwijl het vaak al klaar staat in Google Maps, bv. bij de recente zoekopdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegTo91
Zitter er standaard cupholders in de audi q4 e-tron eigenlijk? Of moet ik daarvoor Packet Storage voor nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Leon27 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:25:
[...]

Heb er een andere claxon in laten zetten. Nu durf ik weer te toeteren :*)
Mijn achterlichten heb ik nu bij DRL aan laten zetten. Beide bij Audi niet mogelijk, maar wel bij een autogarage waar een bekende van mij werkt.
Zou je kunnen vertellen waar je die heb gevonden of laten doen? Wellicht ook kosten?
Ben geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Leon27 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:27:
Dit kwam ik vandaag tegen tijdens het autowassen. Was mij niet eerder zo opgevallen.. hebben jullie dit ook zo?

[Afbeelding]
Da's gek... en niet zo mooi.. ik heb de auto (nog) niet dus kan je helaas niet helpen.
verder wel geinteresseerd in waar je de claxon en de DRL hebt laten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hupsel op 22-02-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
als ik mijn wagen start gaat hij automatisch naar Spotify en Waze gaat ook direct op! iemand weet hoe ik dit kan afzetten zodat zij niet automatisch opspringen en alleen als ik dit op duw?

had niet gekozen voor Led lichten maar vind het jammer dat de lichten aan de achterkant niet door lopen, heeft iemand een idee dat je dit achteraf kunt laten inbouwen of activeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
kurtjeG schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:52:
als ik mijn wagen start gaat hij automatisch naar Spotify en Waze gaat ook direct op! iemand weet hoe ik dit kan afzetten zodat zij niet automatisch opspringen en alleen als ik dit op duw?

had niet gekozen voor Led lichten maar vind het jammer dat de lichten aan de achterkant niet door lopen, heeft iemand een idee dat je dit achteraf kunt laten inbouwen of activeren!
Eerste vraag:
De verbinding, zowel carplay als gewoon bleutooth en spotify vind ik niet erg steady, bij mij gebeuren er ook dingen die ik niet wil.

Tweede vraag:
Dat heeft iemand eerder gevraagd, even zoeken! Het kon volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod

Kun je niet uitzetten, tenzij je CarPlay uit zet.

Doorlopende achterlichten gaan helaas niet meer.. ze zitten er niet standaard in en kunnen dus niet achteraf geactiveerd worden. Is ook eerder voorbij gekomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01:17
Jope3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:01:
[...]

Mijn Q4 is al twee keer bij de garage geweest ivm het kraken van de bestuurdersstoel. Maar het gekke is dat deze stoel alleen in de achterste stand kraakt (ik heb handbediende stoelen). Zet ik de stoel één “klikje” naar voren dan is het kraken weg. De laatste keer is de stoel eruit geweest, gesmeerd en weer teruggeplaatst. Helaas was het kraken van korte duur weg. Medio maart gaan ze het complete frame vervangen. Ben benieuwd.
Ik heb ook handbediende stoelen en dit gisterenavond nog even geprobeerd, leek helaas niet de oplossing te zijn.. mijn vriendin en ik hebben een aardig lengteverschil en ervaren in beide rijposities het gekraak. Ik laat het wel even weten zodra hij geweest is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
CarPlay of Android Auto?

Misschien heb je iets aan deze oude post van mij: DaMenaz in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

Zo kun je exact instellen wat je iPhone wel (of niet) moet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 22-02-2022 10:04 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Over CarPlay gesproken.... hebben jullie nog steeds last van het feit dat Flitsmeister het niet doet in de achtergrond? Ik heb al geupdatet naar de nieuwste versie van iOS maar nog steeds doet FM het niet op de achtergrond. Heb nog steeds gewoon FM open staan op m'n telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seseni
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-10-2022
Leon27 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:27:
Had ik ook, al bij aflevering. 8)7

Rubber dichting niet aanwezig (aan passagierskant)...
Terug naar de dealer. Heeft het goed opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drino
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-07 00:28
party42 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:11:

Yup, gisteren zelfde verhaal. Tijdens regen en wind wilde de klep niet meer sluiten onder luid protest. Ook met de hand dicht gedrukt. Na een start en stop geen problemen meer.

De adaptive cruise control/dynamische rijsassistent en presense besloten gisteren ook een paar keer te stoppen. Na een stop start bij tankstation weer in de lucht. De ‚beperkt zicht‘ melding is ook al een paar keer voorbij gekomen, ook bij goed zicht. :+ :-(

[ Voor 0% gewijzigd door drino op 22-02-2022 11:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
the-hyrax schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:41:
Over CarPlay gesproken.... hebben jullie nog steeds last van het feit dat Flitsmeister het niet doet in de achtergrond? Ik heb al geupdatet naar de nieuwste versie van iOS maar nog steeds doet FM het niet op de achtergrond. Heb nog steeds gewoon FM open staan op m'n telefoon
CarPlay helemaal verwijderen (auto eruit halen in carplay settings) en opnieuw laten verbinden. Als het goed is moet de "storing" dan opgelost zijn.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Isheara schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:56:
[...]

CarPlay helemaal verwijderen (auto eruit halen in carplay settings) en opnieuw laten verbinden. Als het goed is moet de "storing" dan opgelost zijn.
Thanks, ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gukkoo
  • Laatst online: 22-02-2022
Wie kan mij iets meer vertellen over bi directioneel laden. Is de Q4 hiervoor ook geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
Gukkoo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:40:
Wie kan mij iets meer vertellen over bi directioneel laden. Is de Q4 hiervoor ook geschikt?
Op dit moment niet, heb hier en daar gelezen dat het wel zou moeten kunnen wellicht in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
VegTo91 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:56:
Zitter er standaard cupholders in de audi q4 e-tron eigenlijk? Of moet ik daarvoor Packet Storage voor nemen?
Je hebt als ik me niet vergis standaard cupholders maar wil je die met de 'klemmetjes' (zodat drankjes steviger vast zitten) moet je ofwel pack storage of pack comfort nemen...
Ik zou pack comfort aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
SWIGGA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Je hebt als ik me niet vergis standaard cupholders maar wil je die met de 'klemmetjes' (zodat drankjes steviger vast zitten) moet je ofwel pack storage of pack comfort nemen...
Ik zou pack comfort aanraden.
Volgens mij alleen bij het storage pack.
Pagina: 1 ... 79 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.