Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 80 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictac1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-07-2022
the-hyrax schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:41:
Over CarPlay gesproken.... hebben jullie nog steeds last van het feit dat Flitsmeister het niet doet in de achtergrond? Ik heb al geupdatet naar de nieuwste versie van iOS maar nog steeds doet FM het niet op de achtergrond. Heb nog steeds gewoon FM open staan op m'n telefoon
Met de eerstvolgende IOS update wordt dit opgelost (15.4). Dit heeft FM bevestigd op hun eigen forum. Voor nu laat ik ofwel FM op het MMI weergeven of heb ik FM aanstaan op mijn telefoon met het scherm aan (niet vergrendeld). Hierdoor blijft draait FM continue op een van de schermen en werkt het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Motjoo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Volgens mij alleen bij het storage pack.
In België zit het ook bij in het comfort pack maar dat kan in NL anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
SWIGGA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:01:
[...]

In België zit het ook bij in het comfort pack maar dat kan in NL anders zijn...
Ik heb het comfort pakket plus en geen klemmetjes in de cupholders, geen stoelnetten en geen verhoogde laadvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:17
Motjoo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Ik heb het comfort pakket plus en geen klemmetjes in de cupholders, geen stoelnetten en geen verhoogde laadvloer.
En geen afsluitbaar dashboardkastje.. De laadvloer is simpel achteraf zelf te doen overigens, heb ik gedaan en is erg handig voor de kabels. Je verliest er wel wat ruimte mee, maar kan hem er eenvoudig uitnemen.
Voor de netten achter de stoelen zoek ik nog een oplossing/OEM onderdeel. Nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
MLLL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:42:

Als je dit aankaart bij de dealer krijg je het verhaaltje dat LEDverlichting niet zo warm wordt dus het condens niet verdampt, welbekende producteigenschap. :)
Er zijn genoeg auto's in de VAG groep met LED verlichting die daar geen last van hebben. Mijn auto is al 4 jaar en heeft matrix LED koplampen zonder vocht.
Dit en dan de 2 voorbeelden waar de rubber niet gemonteerd is doen me de wenkbrauwen toch wel fronsen. Het is geen boodschappen auto van 20k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:19
Omdat er zowel Nederlanders als Vlamingen posten is het soms wat lastig te doorgronden hoe het zit met de pakketten en opties inderdaad. De importeurs bepalen de versies zoals ze op de markt komen. Misschien handig om er bij te zetten in welk land de auto is besteld als het gaat om vragen over de opties.
[...]
In Nederland zitten die in het "Opberg- en bagageruimtepakket inclusief scheidingsnet"

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Zijn die netten trouwens ook als los onderdeel bestelbaar? Weet iemand dat? Ze zien er zo plug & play uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfhZomNSdWEGLTLMjstGqKEjVio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEHAXSzypptq1AU0OcKPdM5I.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
DaMenaz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:04:
Zijn die netten trouwens ook als los onderdeel bestelbaar? Weet iemand dat? Ze zien er zo plug & play uit.

[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hey, top! :) Even kijken welke in de Q4 passen

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 23-02-2022 11:17 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
[...]

In België krijg je met het comfort pack wel de klemmetjes, de lendensteun elektrisch verstelbaar, middenarmsteun in lengte en hoogte verstelbaar, e-tron logo via buitenspiegels op de grond en de elektrisch inklapbare spiegels met automatisch dimfunctie... dat is dan anders dan in NL blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
DaMenaz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:02:
Omdat er zowel Nederlanders als Vlamingen posten is het soms wat lastig te doorgronden hoe het zit met de pakketten en opties inderdaad. De importeurs bepalen de versies zoals ze op de markt komen. Misschien handig om er bij te zetten in welk land de auto is besteld als het gaat om vragen over de opties.

Dat is inderdaad een goed idee. Mensen kunnen natuurlijk ook altijd naar de configurator gaan en lezen wat het pakket inhoud 😅
[...]

In Nederland zitten die in het "Opberg- en bagageruimtepakket inclusief scheidingsnet"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
DaMenaz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Hey, top! :) Even kijken welke in de Q4 passen
Laat even weten ajb welke passen (mocht je erachter kunnen komen). Ben ook wel geinteresseerd.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26

Aldmar

Niks...

Als ik tijdens, met name koude en vochtige, ochtenden de eerste keer weg rijdt lijkt het alsof de handrem 'plakt' en moeizaam loskomt. Na een klein beetje gasgeven laat de rem los met een 'schokje'. Schok wil ik het eigenlijk niet noemen, maar meer moeizaam loskomen. Alsof de olie nog te dik is of iets dergelijks. Geen idee hoe het werkt. :P Ik heb het niet heel vaak, maar viel mij vanmorgen weer op.

Denk niet dat het een groot probleem is maar ben toch even nieuwsgierig. Hebben meerdere mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Aldmar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:25:
Als ik tijdens, met name koude en vochtige, ochtenden de eerste keer weg rijdt lijkt het alsof de handrem 'plakt' en moeizaam loskomt. Na een klein beetje gasgeven laat de rem los met een 'schokje'. Schok wil ik het eigenlijk niet noemen, maar meer moeizaam loskomen. Alsof de olie nog te dik is of iets dergelijks. Geen idee hoe het werkt. :P Ik heb het niet heel vaak, maar viel mij vanmorgen weer op.

Denk niet dat het een groot probleem is maar ben toch even nieuwsgierig. Hebben meerdere mensen dit ervaren?
Dat lijkt me roest op de schijven te zijn. De remmen worden minimaal gebruikt, en als de schijven nat zijn krijg je meteen een laagje roest er op. Daardoor “plakken” de remblokjes op de schijven. Kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26

Aldmar

Niks...

Motjoo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:32:
[...]

Dat lijkt me roest op de schijven te zijn. De remmen worden minimaal gebruikt, en als de schijven nat zijn krijg je meteen een laagje roest er op. Daardoor “plakken” de remblokjes op de schijven. Kan geen kwaad.
Ah dat zou ook heel goed kunnen!

Zou het verschil maken of je dag ervoor redelijk aantal km's gereden hebt. Gisteren 100+ km gereden, voornamelijk snelweg, en vanmorgen. Dus grotere kans op 'schone' schijven en dan meer kans op roestvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01

Dit heb ik ook als 'ie een paar dagen stil heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-08-2024
SWIGGA schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:46:
[...]

In België krijg je met het comfort pack wel de klemmetjes, de lendensteun elektrisch verstelbaar, middenarmsteun in lengte en hoogte verstelbaar, e-tron logo via buitenspiegels op de grond en de elektrisch inklapbare spiegels met automatisch dimfunctie... dat is dan anders dan in NL blijkbaar...
Ben je zeker van die klemmetjes? Ik vind daar niets van terug in de configurator in België. Wel in het Storage pack, net zoals in Nederland. Aangezien ik wel comfort pack en geen storage pack besteld heb ging ik er dan ook van uit dat het zonder de klemmetjes was. Moest dat onverhoopt toch anders zijn, natuurlijk goed nieuws :)

[ Voor 14% gewijzigd door de_gizmo op 23-02-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 11:27
de_gizmo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Ben je zeker van die klemmetjes? Ik vind daar niets van terug in de configurator in België. Wel in het Storage pack, net zoals in Nederland. Aangezien ik wel comfort pack en geen storage pack besteld heb ging ik er dan ook van uit dat het zonder de klemmetjes was. Moest dat onverhoopt toch anders zijn, natuurlijk goed nieuws :)
zover ik ook weet zit dit in het storage pack in België (ikzelf ben ook van BE :) ). ik heb een platinum pack waarin zo goed als alle onderliggen pakken zitten maar heb toch nog extra storage pack moeten aanduiden. Dit omvat een scheidingsnet (wat dit ook mag zijn), netjes achter de zetels, een extra laadvloer met verhogingen aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
de_gizmo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Ik ben verkeerd blijkbaar. Ik weet dat de verkoper dat nog zei maar dat blijkt dus niet waar te zijn... het zal dan toch enkel in het pack storage te vinden zijn, excuses. Ik ga het dan blijkbaar ook niet hebben... vreemd, maar ach ja dat is nu weer niet zo belangrijk natuurlijk 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUDIONTOUR
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-01-2023
Hallo, ben nieuw op het forum en wellicht is dit probleem al eerder gemeld. Alleen om alle 317 pagina’s te gaan doorspitten kost me net te veel tijd😉

Ik heb een Q4 40 maar heb steeds geluidsvertraging tussen mijn telefoon en carplay. Als ik bijv op mijn telefoon een youtube filmpje start zit er een flinke vertraging in het geluid. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AUDIONTOUR
  • Laatst online: 04-01-2023
En nog een andere vraag, is er bekend of er in de my audi app ook de mogelijkheid komt om de locatie van je voertuig te zien? Ik had hiervoor een Passat en die app werkte top.

Voor de liefhebbers, ik heb gekozen voor achteraf lederinbouw via Alba in de kleur kaneelbruin(zie foto) icm een zwarte buitenkant. Grill en dakrails helaas niet meer mogelijk in zwart aangezien ik een demo heb gekocht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DaZ-XvIsAq4Z1l2JdElMxj3nNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDxmfJBe3Dr3lLRkFaDOkcdP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpcrQgDAhb9JqNscDPq8Es5QuUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4mmgD4Q3UA9v3gXf1NbZYOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGA-H8IkGo5RJ1oJB3ZFiUcbijc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17RkhqMMlOR8iJ2Ndc4dpmLh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:58
Heeft er iemand een storage box organiser gevonden die op de Q4 past?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLKvbGEjYNA1Y4Q4OjdS23L85yg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wBHiNTINz5Ecwcw89uEDTAk6.jpg?f=user_large

Ik vind het aantal opbergvakken in de Q4 eerder wat teleurstellend en het vak onder de centrale armsteun wordt al snel helemaal een rommelboeltje - ligt vermoedelijk ook aan mij natuurlijk 8)7 8)7 8)7 Dus zo'n organiser als deze zou leuk zijn, ik lijk alleen geen passend model voor de Q4 te vinden. Iemand wel?

(ter aanvulling: de foto is niet van een Q4 hé, anders had ik de vraag niet :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door KoenD op 23-02-2022 20:46 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
KoenD schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:45:

[Afbeelding]

Ik vind het aantal opbergvakken in de Q4 eerder wat teleurstellend en het vak onder de centrale armsteun wordt al snel helemaal een rommelboeltje - ligt vermoedelijk ook aan mij natuurlijk 8)7 8)7 8)7 Dus zo'n organiser als deze zou leuk zijn, ik lijk alleen geen passend model voor de Q4 te vinden. Iemand wel?

(ter aanvulling: de foto is niet van een Q4 hé, anders had ik de vraag niet :+ )
Zo'n ding zou ik ook wel willen straks :-)

• the-hyrax

[Afbeelding]

Zo iets zou inderdaad handig zijn. Nu is het zo'n black hole. beetje Marry Poppins ding bijna

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26

Heb ik ook wel eens, had ik ook met mijn vorige audi dus vond het niet heel vreemd toen de q4 het ook deed🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
AUDIONTOUR schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:20:
Hallo, ben nieuw op het forum en wellicht is dit probleem al eerder gemeld. Alleen om alle 317 pagina’s te gaan doorspitten kost me net te veel tijd😉

Ik heb een Q4 40 maar heb steeds geluidsvertraging tussen mijn telefoon en carplay. Als ik bijv op mijn telefoon een youtube filmpje start zit er een flinke vertraging in het geluid. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
Ik vrees dat dit inherent is aan het gebruik van carplay draadloos..

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
bij de afhaling van de wagen destijds is er niet veel over gezegd of ik heb er niet genoeg aandacht aan gegeven tussen D en B voor de aandrijving en ook de peddels naast het stuur.

ik rij altijd op B aangezien ik denk dat dit het zuinigste is! klopt dit?
maar waarom heb je dan D nodig?

en wat meerwaarde hebben die flippers naast het stuur, heb de indruk wanneer ik hier aan trek er eigenlijk niets gebeurd.

zijn er mensen hier met de kennis hoe je dit het beste benaderd en wanneer je wat gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
kurtjeG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
bij de afhaling van de wagen destijds is er niet veel over gezegd of ik heb er niet genoeg aandacht aan gegeven tussen D en B voor de aandrijving en ook de peddels naast het stuur.

en wat meerwaarde hebben die flippers naast het stuur, heb de indruk wanneer ik hier aan trek er eigenlijk niets gebeurd.

zijn er mensen hier met de kennis hoe je dit het beste benaderd en wanneer je wat gebruikt?
Zoals ik het begrepen heb is D het zuinigste. Dan heb je naast recuperatie ook de mogelijkheid tot uitrollen. Dat is sowieso beter dan recuperatie waar mogelijk want recuperatie gaat altijd gepaard met verliezen. In D kan je dan met de flippers achter het stuur kiezen voor 3 standen in de recuperatie, van weinig naar veel.

In B modus rijd je altijd op de maximale stand van recuperatie en kan je dus in principe rijden zonder te moeten remmen, zogenaamde one-pedal driving. Alleen stopt de q4 niet helemaal volledig en moet je op het einde toch nog de rem gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Iemand ook last van deze "feature? De piepers bij parkeren piepen blijkbaar niet alleen, maar stoppen de auto ook als je (volgens de auto) te dicht bij bv de muur in een parkeergarage komt. Met als gevolgd dat je een halve meter van de muur zit te kl*ten om de auto zo ver mogelijk in het vak te parkeren.
Mijn vorige auto was gewoon van het type boem is ho, maar dan zat je er ook echt tegenaan, veel fijner dan dit geforceerde stoppen waarbij je je telkens rot schrikt omdat je denkt dat je ergens tegenaan knalt wat je niet gezien heb.. Affijn dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
  • Laatst online: 13:22
sbin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:19:
Iemand ook last van deze "feature? De piepers bij parkeren piepen blijkbaar niet alleen, maar stoppen de auto ook als je (volgens de auto) te dicht bij bv de muur in een parkeergarage komt. Met als gevolgd dat je een halve meter van de muur zit te kl*ten om de auto zo ver mogelijk in het vak te parkeren.
Mijn vorige auto was gewoon van het type boem is ho, maar dan zat je er ook echt tegenaan, veel fijner dan dit geforceerde stoppen waarbij je je telkens rot schrikt omdat je denkt dat je ergens tegenaan knalt wat je niet gezien heb.. Affijn dat dus.
Ja, dit heb ik ook als "feature" meegekregen maar dan zet ik de parkeerhulp uit zodat het automatisch remmen niet meer gebeurt, want je weet al hoever je ervan afzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:06
sbin schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:19:
Ja, heel herkenbaar. Heb al menig keer gehad dat de auto echt nog wel verder naar achter kon, maar deze dat weigerde. Lukt vervolgens wel, door gewoon weer 'stroom' te geven, maar van mij hoeft de marge niet zo ruim afgesteld te staan als nu.

Mijn laatste auto (ID.3) remde ook wel zelf, maar toch met minder marge als de Q4.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
EV_Eric schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Nog een keer voor degenen die alleen de laatste pagina lezen: ben benieuwd of je een keuze krijgt of gewoon verplicht wordt de auto op te halen, ook al zit de bestelde trekhaak er nog niet op. Ik gebruik deze dusdanig vaak (vooral fietsendrager) dat ik dan liever nog wat langer wacht.
Ik kan mijn eigen antwoord geven. Na de pro-actieve melding vanuit de dealer dat mijn auto "later geproduceerd wordt dan initieel gepland", hoeveel later wordt niet aangegeven, de dealer zelf maar even gevraagd. Terugkoppeling: achteraf te monteren trekhaak wordt pas eind dit kwartaal technisch vrijgegeven. Daarna kunnen dus alle reeds uitgeleverde auto's van een trekhaak voorzien worden, maar nog uit te leveren auto's hoeven niet meer erop te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
En wat te denken van een fatsoenlijke plek voor een (zonne)bril?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
kurtjeG schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:

In de stad rijdt de B stand wel relaxed (behalve dat de Q4 niet volledig stopt). Op gewestwegen/autosnelwegen waar je kan uitbollen is D wat zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
Luke the Duke schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:35:
[...]

En wat te denken van een fatsoenlijke plek voor een (zonne)bril?
Dit misschien een idee maar weet niet, omdat ik de auto nog niet heb of er een handvat zit. Even nagekeken om zelf een antwoord te vinden. Ja, die zit er aan beide kanten. Dus moet passen

https://m.nl.aliexpress.c...tewayAdapt=gloPc2nldMsite

[ Voor 11% gewijzigd door MilcQ op 25-02-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NW1806
  • Laatst online: 22-02 00:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oT4dRqpIdyP3lGPvy__qtpd5PUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVIYb7eKM9tozfg2Uw5NXytn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZQNnaOIOviD_sbf82y_hUp1sFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVzTP0Y6yLuzeNr0iqNxzxbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
MilcQ schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Dit misschien een idee maar weet niet, omdat ik de auto nog niet heb of er een handvat zit. Even nagekeken om zelf een antwoord te vinden. Ja, die zit er aan beide kanten. Dus moet passen

https://m.nl.aliexpress.c...tewayAdapt=gloPc2nldMsite
Bedankt voor de tip. Gelijk besteld (in zwart),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilcQ
Jope3 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Bedankt voor de tip. Gelijk besteld (in zwart),
Laat het even weten of het past👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Solidsystem87 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
[...]

maar heb toch nog extra storage pack moeten aanduiden. Dit omvat een scheidingsnet (wat dit ook mag zijn), netjes achter de zetels, een extra laadvloer met verhogingen aan de zijkant.
Ik heb toevallig vandaag een foto genomen van m'n scheidingsnet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K784Gl1C5gYi8CiOS4GTRLkBxM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRvXEdoBKYOT2DWTZtnCcCiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
Sinds deze week blijft de kachel op HI staan. Als ik hem naar beneden klik, gaat ie wel naar beneden totdat ik de knop loslaat. Dan springt ie direct naar HI.
Ik denk dat dit is gekomen door de auto een keer snel op HI voor te verwarmen.
Weet iemand misschien of ik dit zelf kan oplossen door iets te resetten? of moet ik naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Kreeg van de LM onderstaande “laadpas”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZVKZtcmCIDWaocOuo-C4tSsxKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndzqw6L7YhoqbjJPBWAHpBIk.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar hoort hij, gelet op de ring die er aan vast zit, als sleutelhanger aan de sleutel van de auto te zitten.

Hij lijkt mij echter erg kwetsbaar.

Los in de broekzak (kwijtraken, vergeten) of in de auto laten (inbraak etc.) lijken mij geen opties.

Waarom dat men geen laadpas geeft in de vorm van een creditcard snap ik niet. Makkelijk op te bergen, gaat niet stuk en vergeet je nooit.

Waar “bewaren” jullie de laadpas en heeft iemand zo’n zelfde soort laadpas en wat is de ervaring qua kwetsbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
@wimbre Bij mij ligt hij in de auto aan een lanyard. Ook zo'n soort druppel. Gebruik hem echter amper. Die dingen kunnen wel redelijk wat hebben overigens.

Qua inbraak. Er is weinig risico tot hele hoge kosten en hij is met 1 belletje gedisabled. Dus dat geloof ik wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 27-02-2022 11:09 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Inspired schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:06:
@wimbre Bij mij ligt hij in de auto aan een lanyard. Ook zo'n soort druppel. Gebruik hem echter amper.
Aan zo’n lanyard zat ik ook al te denken, is die toch iets zichtbaarder en bij laden kun je hem snel om je nek gooien. Misschien een rare vraag maar als jij die druppel niet gebruikt hoe activeer je dan die laadpaal? Met een app. van de LM? Of gebruik je laadpassen/apps. van andere aanbieders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
wimbre schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:37:
[...]

Aan zo’n lanyard zat ik ook al te denken, is die toch iets zichtbaarder en bij laden kun je hem snel om je nek gooien. Misschien een rare vraag maar als jij die druppel niet gebruikt hoe activeer je dan die laadpaal? Met een app. van de LM? Of gebruik je laadpassen/apps. van andere aanbieders?
Ik laad eigenlijk 99% thuis. Mijn laadpaal staat op plug&charge. Dus geen druppel nodig. Alleen op vakanties gebruik ik hem wel eens en mijn vrouw nog wel eens bij haar werk. Als je publiek moet laden is het een ander verhaal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 00:20
Iemand die achteraf leren (sport) stoelen heeft laten inzetten door de dealer? Had je opties aan kleur, zo ja welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
xRaticcc schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:17:
Iemand die achteraf leren (sport) stoelen heeft laten inzetten door de dealer? Had je opties aan kleur, zo ja welke? :)
Ja zeker. Diverse kleuren, motieven, kleur stiksels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
MilcQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTp0igDa4OJPynv7SsaSrWksAMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QmXutZLtmgh4ncRCuAFSREEE.jpg?f=user_large

Moet de auto nog krijgen maar deze keuze gemaakt.baan in het midden kan iets anders zijn maar wel deze honingraat gekozen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blc3cWGI6iEHN8ch9TuNvnitXO0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EWuTm3BKdbj8iLkVIpVODj4N.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door MilcQ op 27-02-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:22
@MilcQ Ziet er mooi uit. Is dit kaneelbruin? Welk type leer heb je gekozen? Ik sta voor dezelfde keuze en wil voor kaneelbruin gaan.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
NRJ020 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:39:
@MilcQ Ziet er mooi uit. Is dit kaneelbruin? Welk type leer heb je gekozen? Ik sta voor dezelfde keuze en wil voor kaneelbruin gaan.
Dit is kleur Truffel. Stiksel ook truffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
MilcQ schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Vet MilcQ! Geeft toch wel meer karakter.

Ik ging er vanuit dat je alleen de kleur zwart kon uitkiezen, maar blijkbaar kan je ook verschillende kleuren, motieven en zijn stiksel uitkiezen.

Heb je toevallig ook meerdere voorbeelden van de kleuren/motieven/stiksels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
wimbre schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:03:

[Afbeelding]

Blijkbaar hoort hij, gelet op de ring die er aan vast zit, als sleutelhanger aan de sleutel van de auto te zitten.

Hij lijkt mij echter erg kwetsbaar.

Los in de broekzak (kwijtraken, vergeten) of in de auto laten (inbraak etc.) lijken mij geen opties.

Waarom dat men geen laadpas geeft in de vorm van een creditcard snap ik niet. Makkelijk op te bergen, gaat niet stuk en vergeet je nooit.

Waar “bewaren” jullie de laadpas en heeft iemand zo’n zelfde soort laadpas en wat is de ervaring qua kwetsbaarheid?
Gewoon aan de autosleutel, prima, geen last van, altijd bij de hand. Gelukkig niet weer een pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan.Gonning
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 20:49
Hi,

Gisteren is mijn Etron 55 geleverd. Ik heb de parkeerassistent via Functions On Demand geactiveerd en dat werkt prima. Ik kwam echter een YouTube video tegen waarin de parkeerassistent werd geactiveerd via de MyAudi app.

Hebben jullie dat eerder gezien / gebruikt? Ik lijk die optie in de app niet te hebben. Wetgeving wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Laatst online: 15-09 11:27
janbus schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Ik heb toevallig vandaag een foto genomen van m'n scheidingsnet:

[Afbeelding]
Oh wauw, ik besefte niet dat het effectief een honden/bagagerek was. Dacht dat het zo een nutteloos net was dat je op koffervloer spant voor rollende zaken. Thx voor de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Daan.Gonning schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:30:
Hi,

Gisteren is mijn Etron 55 geleverd. Ik heb de parkeerassistent via Functions On Demand geactiveerd en dat werkt prima. Ik kwam echter een YouTube video tegen waarin de parkeerassistent werd geactiveerd via de MyAudi app.

Hebben jullie dat eerder gezien / gebruikt? Ik lijk die optie in de app niet te hebben. Wetgeving wellicht?
Geen idee of dat bij een Q4 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
xRaticcc schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Ik ging er vanuit dat je alleen de kleur zwart kon uitkiezen, maar blijkbaar kan je ook verschillende kleuren, motieven en zijn stiksel uitkiezen.

Vond ik inderdaad ook. Ga er vanuit dat als mijn dealer, de Koning in Capelle aan den IJssel het kan andere dealers dit ook naderhand er in kunnen zetten. Volgens mij kan je uit strak, ruitjes of honingraat kiezen. Ff je dealer vragen waar zij het laten doen. Kan je op de site kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
wimbre schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:03:

Ik zou willen dat ik zo'n "druppel" kreeg ipv een pas. Die kan tenminste gewoon aan je sleutelbos. Ik moet nu telkens kabel inprikken, terug in de auto bukken om dat pasje te zoeken, voor paal houden en weer terugleggen (en niet kwijtraken). Druppel is werkelijk 100x praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
xRaticcc schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Check hier even: https://www.lederinbouwnederland.nl/site/home

Hier heb ik mijn Q4 ook laten bekleden :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:22

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NW1806
  • Laatst online: 22-02 00:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ftis9w194QySLzSCAfW0ZZ0ZfCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIF7aZbFfpXYZ7kreCuF5yxB.jpg?f=fotoalbum_large

Deze kreeg ik van mijn Audi dealer. Zij werken met Alba voor achteraf inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sbin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Ik zou willen dat ik zo'n "druppel" kreeg ipv een pas. Die kan tenminste gewoon aan je sleutelbos. Ik moet nu telkens kabel inprikken, terug in de auto bukken om dat pasje te zoeken, voor paal houden en weer terugleggen (en niet kwijtraken). Druppel is werkelijk 100x praktischer.
Ik ben ook nog geen ervaringsdeskundige _/-\o_ en nog gewend aan een tankpas waarmee ik mijn auto vol kan gooien met E10 en dan onderweg naar de kassa de pas trekt :P.

Nog 3 dagen en dan krijg ik mijn nieuwe speelgoed maar wat duren die dagen lang _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 09:39
Sinds afgelopen woensdag ben ik de trotse beziiter van de Q4 35 sportback. Ben er heel blij mee, maar ik vroeg me af hoe betrouwbaar de boardcomputer (met name het verbruik) is. Ik heb gisteren een ritje van 235km gemaakt en was 50kwh kwijt. Dat zou een gemiddelde moeten zijn van 21,3 kwh per 100km, maar de board computer gaf 19,1 aan. Met dit gemiddeld verbruik was ik in de veronderstelling dat ik 261km zou halen, maar dit is niet het geval. De range van de 35 valt wel tegen,maar gelukkig maak ik niet elke dag veel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
sbin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Ik herken het weer in de auto duiken om onderin de armsteun de pas te vinden. Thuis laadt die direct en automatisch zonder pas. Maar zo'n druppel aan m'n sleutelbos zit ik ook niet te wachten. Mooiste zou zijn dat de laadpaal de auto herkent en start. Komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
NW1806 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:52:
[Afbeelding]

Is het nou voor of achteraf inbouwen bij Alba. Vaag😉🤪😜😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
NW1806 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:52:
[Afbeelding]

Thanks voor de tips en inspiratie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gottimaster
  • Laatst online: 17-11-2024
Weet iemand welk bedrijf A-Point Amsterdam gebruikt voor leder achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Iemand last van een raar geluid bij het naar beneden doen van het raam aan de bestuurderskant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 20:11
gottimaster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:07:
Weet iemand welk bedrijf A-Point Amsterdam gebruikt voor leder achteraf?
Snelste manier is om ze even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
the-hyrax schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:40:
Iemand last van een raar geluid bij het naar beneden doen van het raam aan de bestuurderskant?
nee :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Heb ik weer :(. Eens kijken of het vanzelf verdwijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
DmC1982 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:51:
Sinds deze week blijft de kachel op HI staan. Als ik hem naar beneden klik, gaat ie wel naar beneden totdat ik de knop loslaat. Dan springt ie direct naar HI.
Ik denk dat dit is gekomen door de auto een keer snel op HI voor te verwarmen.
Weet iemand misschien of ik dit zelf kan oplossen door iets te resetten? of moet ik naar de dealer?
Vanmorgen zou ik naar de dealer. Bij het instappen van de auto, zag ik dat het weer goed was.
Heeft een week geduurd. Is vanzelf weer opgelost dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
DmC1982 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:09:
[...]

Vanmorgen zou ik naar de dealer. Bij het instappen van de auto, zag ik dat het weer goed was.
Heeft een week geduurd. Is vanzelf weer opgelost dus.
Over The Airco-update. ;)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
Kun je het misschien filmen? Mijn ruit maakt een geluid alsof ie het heel zwaar heeft.. word er zelf vermoeid van als ik het hoor 🤣.

Had iemand laatst een onderplaat aan de onderzijde die niet bevestigd was? Hier is door de garage hetzelfde geconstateerd namelijk. Ff checken of je auto wel goed in elkaar geschroefd is dus! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Geen onderplaat, maar wel een dashboard/deur die aan de bestuurderskant niet gelijk aansluit. Volgende week naar de dealer om te laten kijken. Rechts sluit deur binnen mooi gelijk aan op dash, links niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Solidsystem87 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:47:
[...]

Oh wauw, ik besefte niet dat het effectief een honden/bagagerek was. Dacht dat het zo een nutteloos net was dat je op koffervloer spant voor rollende zaken. Thx voor de foto!
Zo'n net zit er ook bij. Ik gebruik dat soms als ik geen plooibak mee heb en toch wat losse boodschappen wil vervoeren. Dan rollen die niet alle kanten uit in de koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
marcelmg2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:50:
[...]

Ik herken het weer in de auto duiken om onderin de armsteun de pas te vinden.
Ik bewaar m'n laadpas achter de zonneklep.

Een druppel lijkt me wel handig op het eerste zicht.

Ik heb die laadpas elke dag nodig, want m'n thuislaadpaal is niet Plug&Charge. Ik heb gevraagd om die wel Plug&Charge te maken, want de paal staat toch achter een poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Wat is dit nu weer? Deze foutmelding heb ik nog nooit op deze manier gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fwm5gkg5Qv_aMtCSzjeqw3T1trk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wooXVo6WHPlyH8sRx8O7XTIR.png?f=fotoalbum_large

'k Heb de app al gekilld en opnieuw gestart, maar dat helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
janbus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:34:
Wat is dit nu weer? Deze foutmelding heb ik nog nooit op deze manier gehad.

[Afbeelding]

'k Heb de app al gekilld en opnieuw gestart, maar dat helpt niet.
Heb ik nu ook ineens, dus lijkt een serverprobleem bij Audi.
Zonneklep voor de laadpas had ik inmiddels ook gevonden, scheelt weer een hernia :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
Ja, net alsof er heel de tijd zand tussen zit wat over de raam krast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Wat was hiervoor ook alweer de oplossing?

Edit: gewoon 10x proberen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r61YGc6s78Npx9MTxLS3lESRz7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIXKKBuftZGNgYNQhvY52CYj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Avigoorn op 01-03-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
hens72 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Ja, net alsof er heel de tijd zand tussen zit wat over de raam krast...
heb ik ook mischien sluiten de rubbers rond het raam niet goed en er dus zand tussen kan komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:21
De auto is inmiddels terug van de servicebeurt:

Chirezza schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:51:
Ik heb voor volgende week een garage-afspraak gemaakt - ik heb de auto sinds eind september en er inmiddels zo'n 10k kilometers mee gemaakt:

- Tweemaal heeft de auto de melding "elektrische installatie: storing! Service opzoeken a.u.b." gegeven. De melding verdween na het herstarten van de auto
Betreft volgens de dealer een probleem met de airco. Ze hebben de airco ontlucht - mocht het hiermee niet verholpen zijn dient de aircopomp vervangen te worden
- De functionaliteit voorverwarmen werkt helaas nog steeds niet, wel kan ik in de MyAudi-app de batterijstatus inzien. De dealer heeft aangeboden zowel de MMI in de auto als de app opnieuw te configureren (daarbij ook gevraagd om mijn accountgegevens)
Dit lijkt opgelost! Al kon de dealer me niet echt vertellen wat ze aangepast hebben om het weer te laten werken kon ik de auto vanmorgen vanuit huis voorverwarmen.
- De bestuurdersstoel wordt nagekeken omdat deze ontzettend kraakt bij het nemen van drempels.
Dit bleek geen kraak uit de stoel te zijn maar een beschadigde/versleten draagarmrubber linksvoor (de monteur snapte wel de verwarring omdat het haast uit de stoel lijkt te komen). Blijkbaar ook niet de eerste Q4 die ze gehad hebben met dit probleem. Wordt over 2 weken vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 10:34
maartin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:47:
Sinds afgelopen woensdag ben ik de trotse beziiter van de Q4 35 sportback. Ben er heel blij mee, maar ik vroeg me af hoe betrouwbaar de boardcomputer (met name het verbruik) is. Ik heb gisteren een ritje van 235km gemaakt en was 50kwh kwijt. Dat zou een gemiddelde moeten zijn van 21,3 kwh per 100km, maar de board computer gaf 19,1 aan. Met dit gemiddeld verbruik was ik in de veronderstelling dat ik 261km zou halen, maar dit is niet het geval. De range van de 35 valt wel tegen,maar gelukkig maak ik niet elke dag veel kilometers.
Hier een 35 niet SB, ik vind het eerlijk gezegd al knap dat je 235km gehaald hebt. is mij nog niet gelukt.
200km oid houd het wel op. :?

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
Is er iemand hier met de optie 360 graden camera's? Dit stond op de prijslijst april 2021.

PYM Assistentiepakket pro met o.a.
- topview 360 graden camera's
https://www.ames.nl/media...ijst-vanaf-april-2021.pdf

Omdat mijn Q4 kennelijk al die camera's heeft (import Duitsland), maar (nog) niet geactiveerd ben ik erachter gekomen dat ze wel door een VAG specialist geactiveerd kunnen worden. De Audi dealer kan dat dus niet.

Ze vragen er 250 euro ex. BTW voor. Is dit een normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 20:11
polarbear57 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:
Is er iemand hier met de optie 360 graden camera's? Dit stond op de prijslijst april 2021.

Omdat mijn Q4 kennelijk al die camera's heeft (import Duitsland), maar (nog) niet geactiveerd ben ik erachter gekomen dat ze wel door een VAG specialist geactiveerd kunnen worden. De Audi dealer kan dat dus niet.

Rainesh al gevraagd of hij het kan? Meestal biedt hij dit tegen een schappelijke prijs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bij de Q4 kan het activeren niet door er lokaal een laptop aan te hangen heb ik begrepen. Er is echt een serververbinding voor nodig met Audi. Gek dat de dealer dat niet kan.

Misschien binnenkort?
https://www.audi.nl/nl/we.../functions-on-demand.html

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
polarbear57 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:

Als hij de camera's zou hebben dan zijn ze default geactiveerd.
Ik ken geen model of optie van welke VAG wagen dan ook die wel de camera's installeert maar vervolgens niet actief heeft.

In Duitsland heb je eigen prijslijsten en optiepakketten die afwijken van de Nederlandse.
Aan de hand van je VIN kan een willekeurige dealer controleren of je de camera's hebt of niet.

Met sommige andere kleine zaken is dat weleens het geval. (kantelen en inklappen van spiegels bijvoorbeeld).

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 10:34
De Enyaq collega's krijgen 2de helft van dit jaar pas de ME3 update:
https://www.autoweek.nl/a...are-update-naar-enyaq-iv/

Updates:
  • 'accuonderhoud'-modus
  • thermisch beheer van de accu
  • maximale laadsnelheid omhoog
  • menu 'Opladen' voortaan te zien hoeveel laadstops je moet maken om bij je bestemming te komen.
  • onderweg wordt de resterende accucapaciteit en de verwachte laadtijd weergegeven.
  • Digital Cockpit en het Head-up Display.
  • 'tractiemodus' voor 4x4 voertuigen
Geen OTA: "Bestaande auto's van klanten worden vanaf de tweede helft van dit jaar gratis geüpdatet door de dealer."

[ Voor 63% gewijzigd door matrover op 02-03-2022 13:14 ]

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
DaMenaz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:06:
Bij de Q4 kan het activeren niet door er lokaal een laptop aan te hangen heb ik begrepen. Er is echt een serververbinding voor nodig met Audi. Gek dat de dealer dat niet kan.

Misschien binnenkort?
Welke functies zullen er beschikbaar zijn? Als in, welke hardware zit er in de auto om dit later nog te activeren?
Ik vind dit zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
DaMenaz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:06:

Misschien binnenkort?
Deze VAG specialist heeft wel de beschikking over de online server connectie met Audi voor het programmeren en coderen van allerlei opties en achteraf inbouw. Ze zeggen ervaring te hebben omdat ze dit al voor een aantal Q4's hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
polarbear57 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Deze VAG specialist heeft wel de beschikking over de online server connectie met Audi voor het programmeren en coderen van allerlei opties en achteraf inbouw. Ze zeggen ervaring te hebben omdat ze dit al voor een aantal Q4's hebben gedaan.
Ass pakket pro.. Is dat ook het lane assist? Kunnen ze dat dus ook activeren als je dat niet hebt? En de camera voorin ook niet hebt (maar volgens mij heeft niemand in NL die uberhaupt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
GeeMoney schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Als hij de camera's zou hebben dan zijn ze default geactiveerd.
Ik ken geen model of optie van welke VAG wagen dan ook die wel de camera's installeert maar vervolgens niet actief heeft.

In Duitsland heb je eigen prijslijsten en optiepakketten die afwijken van de Nederlandse.
Aan de hand van je VIN kan een willekeurige dealer controleren of je de camera's hebt of niet.

Met sommige andere kleine zaken is dat weleens het geval. (kantelen en inklappen van spiegels bijvoorbeeld).
De 360 graden camera optie stond maar kort op de prijslijst van april 2021. Dat is later weggehaald om wat voor reden dan ook, en is daarvoor een achteruitrij camera in de plaats voor gekomen.

Assistentiepakket advanced, wat ik dus heb, is altijd met achteruitrij camera, ook in Duitsland. Ik heb helaas geen Duitse prijslijst gevonden van april 2021, maar ik vermoed dat daar ook de 360 camera optie stond. Mijn Q4 is van juni 2021, dus het zou kunnen dat Audi qua hardware wel die camera's ingezet heeft, maar niet geactiveerd omdat er destijds nog problemen zouden zijn geweest met MMI (?) want waarom is de 360 camera optie verdwenen?

Tot op heden is er nog geen officieel fabriekschrijven uitgegeven naar Audi dealers om dit te regelen, zodat de officiële Audi dealers dit niet kunnen activeren.

Aan de hand van VIN kon de Audi dealer alleen "KA0 Zonder achteruitrijcamera" zien en dat was het dan. Geen camera optie, maar het klopt fysiek niet, ook niet in combinatie met het Assistentiepakket advanced. Het had eigenlijk KA2 moeten zijn ((KA2) Camera systems/accident sensors: With rear view camera system (type 2).)

En als zo'n VAG specialist de fysiek geïnstalleerde 360 camera's toch kan activeren. Dan moet ik het maar laten doen. Ik ga er binnenkort even langs en dan kunnen ze meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
sbin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Ass pakket pro.. Is dat ook het lane assist? Kunnen ze dat dus ook activeren als je dat niet hebt? En de camera voorin ook niet hebt (maar volgens mij heeft niemand in NL die uberhaupt)
Na april 2021 is de optie anders gaan heten.
PY7 Assistentiepakket advanced
- achteruitrijcamera

En is de 360 graden camera optie verdwenen en nooit meer teruggekomen.
Ik heb alle opties in dit pakket, dus ook:
- parkeerhulp voor en achter
- achteruitrijcamera
- adaptive cruise assist
* adaptive cruise control
* active lane assist
* file assistent
* emergency assist

Fysiek zitten de camera's, voor zover ikzelf kan beoordelen, gewoon in de achterklep hendel, in de 2 zijspiegels en een camera in de grille. Dus je moet de camera's wel fysiek al hebben of achteraf/retrofit worden en op de juiste manier gecodeerd/geprogrammeerd worden zodat de Q4 dit begrijpt en op de MMI zet. Ik denk dat het zo zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
polarbear57 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:49:
[...]

De 360 graden camera optie stond maar kort op de prijslijst van april 2021. Dat is later weggehaald om wat voor reden dan ook, en is daarvoor een achteruitrij camera in de plaats voor gekomen.

Assistentiepakket advanced, wat ik dus heb, is altijd met achteruitrij camera, ook in Duitsland. Ik heb helaas geen Duitse prijslijst gevonden van april 2021, maar ik vermoed dat daar ook de 360 camera optie stond. Mijn Q4 is van juni 2021, dus het zou kunnen dat Audi qua hardware wel die camera's ingezet heeft, maar niet geactiveerd omdat er destijds nog problemen zouden zijn geweest met MMI (?) want waarom is de 360 camera optie verdwenen?

Tot op heden is er nog geen officieel fabriekschrijven uitgegeven naar Audi dealers om dit te regelen, zodat de officiële Audi dealers dit niet kunnen activeren.

Aan de hand van VIN kon de Audi dealer alleen "KA0 Zonder achteruitrijcamera" zien en dat was het dan. Geen camera optie, maar het klopt fysiek niet, ook niet in combinatie met het Assistentiepakket advanced. Het had eigenlijk KA2 moeten zijn ((KA2) Camera systems/accident sensors: With rear view camera system (type 2).)

En als zo'n VAG specialist de fysiek geïnstalleerde 360 camera's toch kan activeren. Dan moet ik het maar laten doen. Ik ga er binnenkort even langs en dan kunnen ze meer zeggen.
Het zou mij hoogst verbazen als ze dat kunnen activeren maar niet uit je VIN gegevens blijkt dat ze erop zitten. Ik ben benieuwd :) .
Ze zijn eruit gehaald omdat er geen chips zijn voor de 360 graden camera's...nog een reden om aan te nemen dat ze er dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet in zitten.
Het is voor zover mij bekend ook nooit een FoD optie geweest om ze te activeren wat met automatisch inparkeren bijvoorbeeld wel het geval is of de koplampen etc.

Afbeeldingslocatie: https://audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/media/100174/images/8f1368052120286c166dfca476ee95f263f89d12/A211949_full.jpg?1618233524

Hier zie je de locaties, ik zal even kijken of ik ze kan zien bij mijn E-tron 55. Dan zouden ze bij jou ook zichtbaar aanwezig moeten zijn.

Edit: ik zie ze duidelijk zichtbaar op mijn E-tron op de locaties van de screenshot. Hoe ziet dat er bij jou uit en is er iemand die zeker weet dat hij ze niet heeft en ook even op de aangewezen plekken kan kijken?

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
polarbear57 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Fysiek zitten de camera's, voor zover ikzelf kan beoordelen, gewoon in de achterklep hendel, in de 2 zijspiegels en een camera in de grille. Dus je moet de camera's wel fysiek al hebben of achteraf/retrofit worden en op de juiste manier gecodeerd/geprogrammeerd worden zodat de Q4 dit begrijpt en op de MMI zet. Ik denk dat het zo zit.
Ah ok.. Ik heb wel achteruitrijdcamera (in achterklep), maar bij mijn weten niet in de spiegels. Moet trouwens dat kapje nog eens 3d printen voor die camera achter, zodat hij ook in het donker bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st-EV
  • Laatst online: 05-03-2024
sbin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Ah ok.. Ik heb wel achteruitrijdcamera (in achterklep), maar bij mijn weten niet in de spiegels. Moet trouwens dat kapje nog eens 3d printen voor die camera achter, zodat hij ook in het donker bruikbaar is.
Mag ik vragen wat je bedoeld met een kapje 3D printen voor de camera achter. Is deze niet in het donker te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
1st-EV schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Mag ik vragen wat je bedoeld met een kapje 3D printen voor de camera achter. Is deze niet in het donker te gebruiken?
Vanwege de manier waarop de camera gemaakt is, is deze zo goed als onbruikbaar in het donker en bij regen. Is een van de (vele) onbegrijpelijke besparingsmaatregelen. Er is een kapje voor wat ik vond in de Enyaq/ID.4 threads en dat past waarsch ook op de Q4. Daarmee scherm je de kentekenverlichting af en wordt het beeld beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1st-EV
  • Laatst online: 05-03-2024
sbin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Vanwege de manier waarop de camera gemaakt is, is deze zo goed als onbruikbaar in het donker en bij regen. Is een van de (vele) onbegrijpelijke besparingsmaatregelen. Er is een kapje voor wat ik vond in de Enyaq/ID.4 threads en dat past waarsch ook op de Q4. Daarmee scherm je de kentekenverlichting af en wordt het beeld beter
Top en bedankt voor je reactie. Voor de mensen die niet kunnen 3d printen. Hieronder een link waar deze eventueel te koop is. Maar ook om het verschil in beeld te kunnen zien.

https://www.etsy.com/nl/l...1hvgkTEAQYAiABEgJYWPD_BwE

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:26
Met dit zonnetje en de oplopende temperaturen (en mijn nieuw aangeschafte setje zomer velgen) heb ik toch maar besloten om vandaag te wisselen :) 22-inch staat hem zoooo veel beter !!!

Deze zijn nu echt winter velgen geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ5GKf3F0pfLvoN7PoWuPjt-GOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dE7jY6iRmU4Rfca3A89PBpxf.jpg?f=fotoalbum_large
En ziedaar het nieuwe zomersetje: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYib0Lkumsp-GrTWecLwK4xxor4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G2aiT9BBdbyjEdt7yiWlH5y.jpg?f=fotoalbum_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
waar kan ik een volledige specificatielijst vinden van wat er op een Launch competition S is? Zit er (lijkt mij wel) standaard TPMS op? (=bandenspanning)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK9HoO7nVo-GKWIP-Os1C5t4cj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5IMOaRiSNai92IKF6IVBYZsq.png?f=user_large

Lijkt inderdaad standaard (ik neem aan ook op de launch...), maar dan is de vraag: via een sensor in elke velg of via het remsyteem….

[ Voor 53% gewijzigd door Hupsel op 02-03-2022 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Solidsystem87 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:47:
[...]

Foto van het nutteloze net. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxjZrN2GY1Ci5T8LKu285hwAPII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWrF2QTdiXCKENvEXFNVYvlc.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 80 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.