Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 78 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Bendek schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:05:
Gisteren de Audi Q4 Etron opgehaald bij de dealer. Nu blijkt dat het uitgesteld laden niet beschikbaar zou zijn op dit model? Dit betekent dus dat je 's nachts niet kan laden zonder dat je dit zelf opstart. Dus de wagen programmeren om het laadproces aan te vangen op het gekozen uur (nachttarief) zou niet standaard beschikbaar zijn op de AUDI Q4 ETRON?
Nazicht op de E Tron: dat zit er standaard op.
Ook geeft de app deze functie niet aan. Normaal zou dit toch standaard moeten kunnen?
Alsook telkens bij het opstarten opent een scherm dat je telkens bij het opstarten manueel moet wegklikken. De functie "niet meer tonen" kan je niet aanklikken. als je zo'n 30 keer per dag in en uit de wagen moet...
Hoofdzaak hier is het geprogrammeerd laden, dus tijdens de nacht. Hopelijk is dit een functie dat ze zijn vergeten bij het installeren van de software.
Duitsland heeft weet van software problemen en werkt eraan zeggen ze.
We bestelden de sportback zonder hem te hebben gezien, we kregen geen laadpaal noch step cadeau...
Kleine nota, dit is reeds onze 8e Audi.
jeetje, je bent er dus al 8x ingetrapt 8)7 :9 :9

Zonder gekkigheid. De app kan momenteel niks, en ook de auto heeft wat irritante meldingen. We zijn afhankelijk van Audi om dit opgelost te krijgen, en wanneer dat gebeurt....? Ik zou niet hopen op een spoedige fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik heb een nieuwe ervaring erbij na 7000km. Is me nu al 2x opgevallen.

Bij harde (zij)wind gaat er iets rammelen/kraken. Denk aan de voorkant van de auto, je hoort het dan in de auto...
Ik rij dan rond 130/140kmh.

Ik heb een doodle blazer (giga honden föhn), daar ga ik eens mee testen en kijken of ik het kan herleiden. Vind het niet heel erg, maar wel beetje opzienbarend.

Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Geen last van, maar ik rij dan ook zelden 130kmh :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:19
Niets zo irritant als gerammel tijdens het rijden. En je krijgt het zelden gereproduceerd.

Heb nu een Skoda, dus beroerder kan het niet worden. :+

Ooit de fout gemaakt bij een V40 met rammelende deurpanelen om deze te demonteren. Alles vastgezet en geïsoleerd. Teruggezet: 10 x zoveel gerammel. :-(

[ Voor 47% gewijzigd door DaMenaz op 14-02-2022 11:56 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Als je nu in de configurator het black optic-pakket aanvinkt, dan kun je ook meteen af-fabriek kiezen uit black optic mét zwarte logo's (pakketprijs € 844,58)

Aan de achterzijde heb je bij deze keuze geen model- en vermogensaanduidingen. Hij springt automatisch naar de optie zonder die logo's De Q4 en **-E-Tron badges zijn er dus niet in het zwart (terwijl bij de pakketbeschrijving wel in tekst staat dat de modelnaam in zwart wordt uitgevoerd...)..

https://www.audi.nl/nl/we...ek_infolayer.MZIE4ZP.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kl4cpmxpbYHhXDknBQe4bb7b3SE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GEVd5m0G3h7PEgERIvbqszd0.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door DaMenaz op 14-02-2022 13:18 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik zou het er alsnog aflaten en door de dealer laten doen, scheelt bijtelling.

Net even mijn configuratie ingevoerd; auto is toch zo'n 3K duurder geworden o_0

[ Voor 35% gewijzigd door the-hyrax op 14-02-2022 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Nismod schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Weet je dit zeker? Ik ben regelmatig op een stilstaande file gereden de afgelopen dagen en de auto grijpt gewoon in met ACC. Toch maar iets meer opletten de volgende x…
Als ik het nogmaals zo lees denk ik dat ze het zo bedoelen:

| A | --> staat stil
| | |
| | |
| B | --> rijdt
| | |
| C | --> rijdt

Als jij auto C bent en achter auto B rijdt en er is opeens een file en B manouvreert VLAK voor auto A naar een andere baan, dat het systeem op dat moment het niet zoú kunnen herkennen. Dus zeg maar een plotselinge beweging. Als auto B niet zou bestaan in deze situatie en jij rijdt gewoon op stilstaande auto A af dan zou er geen probleem moeten zijn.

Edit: ik probeerde dus met leestekens een mooie weg te tekenen maar dat lukte dus niet echt

[ Voor 5% gewijzigd door the-hyrax op 14-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
the-hyrax schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Als ik het nogmaals zo lees denk ik dat ze het zo bedoelen:

| A | --> staat stil
| | |
| | |
| B | --> rijdt
| | |
| C | --> rijdt

Als jij auto C bent en achter auto B rijdt en er is opeens een file en B manouvreert VLAK voor auto A naar een andere baan, dat het systeem op dat moment het niet zoú kunnen herkennen. Dus zeg maar een plotselinge beweging. Als auto B niet zou bestaan in deze situatie en jij rijdt gewoon op stilstaande auto A af dan zou er geen probleem moeten zijn.

Edit: ik probeerde dus met leestekens een mooie weg te tekenen maar dat lukte dus niet echt
Het klopt wat je zegt. Vooral als auto A stil staat herkent het systeem de auto eigenlijk nooit.
Al rijdend op de snelweg herkent het systeem het wel heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Nismod schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Weet je dit zeker? Ik ben regelmatig op een stilstaande file gereden de afgelopen dagen en de auto grijpt gewoon in met ACC. Toch maar iets meer opletten de volgende x…
Bij mij is het ook vaak goed gegaan. Ik denk meer dat zij dit opnemen als een verzekering. Mocht er toch iets gebeuren dat zij daar op kunnen beroepen. Met ACC moet je gewoon zelf ook actief blijven opletten. Ik heb weleens eerder vermeld dat je in de bebouwde kom geheel op ACC kan rijden zonder gas te geven en/of te remmen. De auto rijdt dus op het sturen na behoorlijk autonoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:50:
Ik heb een nieuwe ervaring erbij na 7000km. Is me nu al 2x opgevallen.

Bij harde (zij)wind gaat er iets rammelen/kraken. Denk aan de voorkant van de auto, je hoort het dan in de auto...
Ik rij dan rond 130/140kmh.

Ik heb een doodle blazer (giga honden föhn), daar ga ik eens mee testen en kijken of ik het kan herleiden. Vind het niet heel erg, maar wel beetje opzienbarend.

Meer mensen?
Nee nergens last van (rij weleens 130 en harder)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
the-hyrax schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:23:
Ik zou het er alsnog aflaten en door de dealer laten doen, scheelt bijtelling.

Net even mijn configuratie ingevoerd; auto is toch zo'n 3K duurder geworden o_0
Hier €2k. Toch weer paar tientjes meer bijtelling....

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
deboss65 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:10:
Behalve de zon en de wind is niets is gratis in deze wereld.
Uiteindelijk betaal je die extraatjes toch.
Klopt, hetzelfde principe geldt of iets standaard in de basisconfiguratie zit of niet. Wel vind ik dat een optie ook los te krijgen moet zijn en niet alleen in een pakket (met meerdere opties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Bendek schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:05:
Gisteren de Audi Q4 Etron opgehaald bij de dealer. Nu blijkt dat het uitgesteld laden niet beschikbaar zou zijn op dit model? Dit betekent dus dat je 's nachts niet kan laden zonder dat je dit zelf opstart. Dus de wagen programmeren om het laadproces aan te vangen op het gekozen uur (nachttarief) zou niet standaard beschikbaar zijn op de AUDI Q4 ETRON?
Nazicht op de E Tron: dat zit er standaard op.
Ook geeft de app deze functie niet aan. Normaal zou dit toch standaard moeten kunnen?
Alsook telkens bij het opstarten opent een scherm dat je telkens bij het opstarten manueel moet wegklikken. De functie "niet meer tonen" kan je niet aanklikken. als je zo'n 30 keer per dag in en uit de wagen moet...
Hoofdzaak hier is het geprogrammeerd laden, dus tijdens de nacht. Hopelijk is dit een functie dat ze zijn vergeten bij het installeren van de software.
Duitsland heeft weet van software problemen en werkt eraan zeggen ze.
We bestelden de sportback zonder hem te hebben gezien, we kregen geen laadpaal noch step cadeau...
Kleine nota, dit is reeds onze 8e Audi.
Tja, dat niet kunnen timen van het laden via de app is al een tijdje bekend. Eerder in deze topic hebben mensen gepost dat ze geen zin hadden om na 23:00 naar buiten te lopen om de kabel in weer en wind in de auto te stoppen.

Wat je ook kan doen (als je laadpaal ook geen timer functie heeft) is de laadkabel overdag koppelen. In de app laaddoel onder de huidige batterij capaciteit instellen (dan laadt ie dus niet). En na elven vanuit de luie bank of bed ff het laaddoel omhoog gooien. Dan gaat ie dus starten. Het is niet hetzelfde als een timer, maar je hoeft iig niet meer naar buiten na 23:00. Ik laad gewoon wanneer ik thuiskom. Die paar cent verschil in piek of daltarief vind ik zelf niet zo interessant.

Persoonlijk vind ik de mogelijkheden of onmogelijkheden van een app geen reden om een auto niet te nemen. Voor mij zijn de functies van/op een app secundair. Auto is hoofdzaak. Ik kan een geweldige app hebben, maar als de auto niet fijn is dan is dat voor mij de reden om het te laten staan. Hopelijk zorgt de update ervoor dat de beleving van de auto via de app ook weer beter (en beter) wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 14-02-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
-Wing- schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Tja, dat niet kunnen timen van het laden via de app is al een tijdje bekend. Eerder in deze topic hebben mensen gepost dat ze geen zin hadden om na 23:00 naar buiten te lopen om de kabel in weer en wind in de auto te stoppen.

Wat je ook kan doen (als je laadpaal ook geen timer functie heeft) is de laadkabel overdag koppelen. In de app laaddoel onder de huidige batterij capaciteit instellen (dan laadt ie dus niet). En na elven vanuit de luie bank of bed ff het laaddoel omhoog gooien. Dan gaat ie dus starten. Het is niet hetzelfde als een timer, maar je hoeft iig niet meer naar buiten na 23:00. Ik laad gewoon wanneer ik thuiskom. Die paar cent verschil in piek of daltarief vind ik zelf niet zo interessant.

Persoonlijk vind ik de mogelijkheden of onmogelijkheden van een app geen reden om een auto niet te nemen. Voor mij zijn de functies van/op een app secundair. Auto is hoofdzaak. Ik kan een geweldige app hebben, maar als de auto niet fijn is dan is dat voor mij de reden om het te laten staan. Hopelijk zorgt de update ervoor dat de beleving van de auto via de app ook weer beter (en beter) wordt.
2 opmerkingen:
1. Kies voor electriciteit enkeltarief en het maakt niet meer uit wanneer je de stekker erin steekt
2. Van de 2 functies in de app is er gelukkig 1 die er echt toe doet, het voorverwarmen van de auto! Dat is toch echt een voordeel wat electrische auto's standaard hebben.

Erger dan dat de app beperkt is in functionaliteit en updates maar niet komen is dat de app instabiel is. Echt beneden peil voor elke automerk, laat staan Audi.

[ Voor 3% gewijzigd door sixgirls op 14-02-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:58
Hebben hier al mensen een trekhaak gekregen?

Ik wacht al geduldig sinds 15 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
-jann schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:02:

Die van mij zou ergens deze zomer pas worden werd mij afgelopen september al medegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09

Ik wist dat ze niet af fabriek geleverd werden, maar was niet tot me doorgedrongen dat auto gewoon geleverd kan/mag worden, terwijl deze nog niet compleet is. Had je daar een keuze in? Mijn huidige leaseauto heeft een trekhaak en die gebruik ik zeer regelmatig en sowieso in vakanties. Moet dan toch niet zo zijn dat ze het toch presteren om in juni uit te leveren en dat ze kunnen zeggen 'zoek het lekker zelf uit zonder trekhaak de komende maanden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
sixgirls schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:51:
[...]

2 opmerkingen:
1. Kies voor electriciteit enkeltarief en het maakt niet meer uit wanneer je de stekker erin steekt
2. Van de 2 functies in de app is er gelukkig 1 die er echt toe doet, het voorverwarmen van de auto! Dat is toch echt een voordeel wat electrische auto's standaard hebben.

Erger dan dat de app beperkt is in functionaliteit en updates maar niet komen is dat de app instabiel is. Echt beneden peil voor elke automerk, laat staan Audi.
In alle EV model topics hier lees ik bijna niks anders dan ellende met de apps.. Behalve bij tesla.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prilov
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-01-2023
Q4 in december besteld en voornamelijk geconfigureerd adhv losse opties ipv packs.
Heb geen sonos, noch audi sound system.
Ik had echter wel verwacht dat er zowel vooraan als achteraan luidsprekers ( 8 ) aanwezig zouden zijn maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Vanuit de standaard uitrustingen: 4 luidsprekers vooraan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben zeker niet iemand die een concert of feestje maakt in de wagen. Eerder een (gewoon) muziekje en de radio. Volstaan de 4 luidsprekers vooraan in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Prilov schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:18:
Q4 in december besteld en voornamelijk geconfigureerd adhv losse opties ipv packs.
Ik had echter wel verwacht dat er zowel vooraan als achteraan luidsprekers ( 8 ) aanwezig zouden zijn maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben zeker niet iemand die een concert of feestje maakt in de wagen. Eerder een (gewoon) muziekje en de radio. Volstaan de 4 luidsprekers vooraan in dat geval?
Ik heb zelf het audi sound system (8 speakers) en vind dat precies goed. Het zou nog iets beter kunnen maar moet zeggen dat ik er gewend aan ben geraakt. Ik kwam welliswaar uit een A klasse waar het geluid met name op niet al te hoog volume heel goed klonk. Uiteraard was dit een stuk kleinere auto waar de akoestiek misschien beter is. Ondanks dat ik geen ervaring heb met de 4 speakers denk ik dat het audi sound system van (8, incl. sub) wel noodzakelijk is.

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Laatst online: 06-09 11:08
Auto besteld op 18 mei met trekhaak, auto is geleverd midden november zonder trekhaak,dealer “denkt” eind maart de trekhaak te kunnen monteren. Over de app en benodigde software update diverse keren met de klantenservice van Audi gemaild.. maar die reageren niet. Slechte software maar nog slechtere klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Logischerwijs voldoet het prima om een muziekje te luisteren. Wees daar niet bang voor. Ik bedoel, vroeger had ik altijd alleen maar 4 of 2 speakers. Dat ging ook prima.
Verwacht gewoon geen high end geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
[...]

mischien via de stekker.app app hier kan je auto toevoegen en je laadpaal en kan je wel volgens schema laden volgens enyaq forum. Heb zelf geen laadpaal dus kan het niet testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Avigoorn schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Het klopt wat je zegt. Vooral als auto A stil staat herkent het systeem de auto eigenlijk nooit.
Al rijdend op de snelweg herkent het systeem het wel heel snel.
Staat ook in de handleidingen dat ACC geen stilstaande objecten kan herkennen. De oudere systemen kunnen ook geen bochten herkennen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
renedg73 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:29:
[...]

mischien via de stekker.app app hier kan je auto toevoegen en je laadpaal en kan je wel volgens schema laden volgens enyaq forum. Heb zelf geen laadpaal dus kan het niet testen
Je kunt inderdaad je Q4 toevoegen, je logt met de app in op my-audi portal. Ben benieuwd, ga dit eens proberen.

Nog steeds achterlijk dat de auto dit niet zelf kan regelen maargoed.

[ Voor 8% gewijzigd door Msts op 15-02-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Msts schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Je kunt inderdaad je Q4 toevoegen, je logt met de app in op my-audi portal. Ben benieuwd, ga dit eens proberen.

Ja idd best dom. Maar zit dus wel in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Rainesh schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Staat ook in de handleidingen dat ACC geen stilstaande objecten kan herkennen. De oudere systemen kunnen ook geen bochten herkennen.
Als ik op een stilstaande auto afrij dan doet 'ie t anders prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik heb expres gekozen voor een witte auto omdat dit de auto en dus de accu koeler houdt. Dat helpt mee de degradatie binnen de perken te houden."

Bron
Toch de goeie kleur gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
the-hyrax schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Als ik op een stilstaande auto afrij dan doet 'ie t anders prima
Het gaat erom als er een auto voor je ineens voor je weg gaat en er dan een stilstaande auto staat. Bijvoorbeeld als je naar stopplichten rijdt. In die situatie kan het zijn dat hij de nieuwe stilstaande auto niet ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:04
mouse1277 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:34:
[...]

Inderdaad prima te doen met je slimme laadpaal:
[Afbeelding]
Ik heb ook dezelfde Easee home slimme moderne laadpaal, maar zodra je deze bijvoorbeeld koppelt aan een andere operator zoals e-flux dan kun je helaas niet meer uitgesteld volgens een schema laden. Vermoedelijk omdat de koppeling met de operator dat niet snapt. Nou denk je misschien lekker belangrijk want de kosten worden toch vergoed maar om bijvoorbeeld er voor te zorgen dat de lading 100% aantikt vlak voor ik voor een lange rit wegrij zou dit toch handig zijn. Dus toch maar op Audi wachten, als het dan wel kan

Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
Msts schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Nou er gebeurt niet veel met die stekker.app toch maar de tactiek hanteren van het laaddoel onder de huidige soc te zetten en dan in daluren aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Msts schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Nou er gebeurt niet veel met die stekker.app toch maar de tactiek hanteren van het laaddoel onder de huidige soc te zetten en dan in daluren aanpassen.
mischien te automatiseren met een soort van task scheduler app of macro of zo iets??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
Onze Duitse vrienden hebben een via via via via te horen gekregen dat de update....:

Ein User hat mit einem "höheren" (?) Audi-Mitarbeiter telefoniert und diese Infos erhalten:

Zusammengefasst kann ich Folgendes berichten: das große Update kommt Mitte/Ende Juni. Das Update soll dann „alle“ Fehler beseitigen. Audi will sich Zeit lassen, damit die Software dann wirklich stabil steht. So der Herr am Telefon. Die App wird dann kurz danach, vermutlich 1-2 Wochen später, aktualisiert/angepasst.

Audi wil zichzelf meer tijd geven om er echt een top update van te maken. De app zou dan 1-2 weken na de MMI update moeten komen. Hopelijk kunnen ze deze deadline wel halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234hoedje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-02-2022
Msts schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Die app is ook niet bedoeld om te sturen op dal/piek uren, maar laad obv gunstige EPEX prijs).

De app werkt (bij mij) op zich wel, maar kent nog een kleine bug/of de Audi heeft een bug; als het laden langer dan twee uur wordt uitgesteld, dan start het laden niet meer automatisch. Een smart laden sessie starten (geautomatiseerd obv een lage stroomprijs, dus adhv EPEX) lukt nu alleen als dit binnen twee uur na het aansluiten van de laadkabel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
1234hoedje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:47:
[...]

Die app is ook niet bedoeld om te sturen op dal/piek uren, maar laad obv gunstige EPEX prijs).

De app werkt (bij mij) op zich wel, maar kent nog een kleine bug/of de Audi heeft een bug; als het laden langer dan twee uur wordt uitgesteld, dan start het laden niet meer automatisch. Een smart laden sessie starten (geautomatiseerd obv een lage stroomprijs, dus adhv EPEX) lukt nu alleen als dit binnen twee uur na het aansluiten van de laadkabel gebeurt.
Maar hoe doe je dit dan, je sluit hem aan en dan start de laadsessie meteen, als ik dan de stekker app start en een planning opgeef dan gebeurt er niks bij mij, blijft gewoon doorladen en wacht niet tot de tijd die de stekker app aangeeft. En wat heeft het dan voor zin dat je je daluren kan opgeven bij je laadpaal als hij dat toch niet gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Msts op 15-02-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234hoedje
  • Laatst online: 28-02-2022
Msts schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:09:
[...]

Maar hoe doe je dit dan, je sluit hem aan en dan start de laadsessie meteen, als ik dan de stekker app start en een planning opgeef dan gebeurt er niks bij mij, blijft gewoon doorladen en wacht niet tot de tijd die de stekker app aangeeft. En wat heeft het dan voor zin dat je je daluren kan opgeven bij je laadpaal als hij dat toch niet gebruikt?
Stekker.app laat je profiteren van de prijsfluctuaties gedurende de dag. Dit is alleen interessant als je een slimme meter hebt en een flexibel energiecontract (zoals van NieuweStroom, Frank energie of Easy Energy , zie die laatste link voor actuele energieprijzen.) Dal/normaal tarief is eigenlijk niet meer van deze tijd, het sluit niet aan bij beschikbare energie aanbod en het prijs verschil is (daardoor) zeer minimaal.

Hoe de app werkt, zie dit filmpje: YouTube: Stekker demo (september 2021)

Je stelt dus niet je laadpaal in, maar je auto.

[ Voor 7% gewijzigd door 1234hoedje op 16-02-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Nismod schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:27:
das große Update kommt Mitte/Ende Juni.
Bedankt om de info te delen!

Juni! Echt?

Die manier van software releasen vind ik niet meer van deze tijd. Ik zou liever elke maand 1 nieuw feature zien in m'n app / MMI.
Daarbij kunnen ze dan het feature met de meeste value het eerst releasen.
En ze zouden kunnen de mogelijkheid geven om features een maand op voorhand uit te testen in preview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Opmerkelijk dat sinds de splitsing beide topics zowat dood lijken te zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
janbus schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:14:
[...]

Bedankt om de info te delen!

Juni! Echt?

Die manier van software releasen vind ik niet meer van deze tijd. Ik zou liever elke maand 1 nieuw feature zien in m'n app / MMI.
Daarbij kunnen ze dan het feature met de meeste value het eerst releasen.
En ze zouden kunnen de mogelijkheid geven om features een maand op voorhand uit te testen in preview.
Audi is geen Tesla (helaas soms). Het heeft redelijk wat voeten in de aarde om zo snel features te releasen, te laten beta-testen, feedback te verwerken etc. Audi heeft duidelijk geen full-on softwareteam draaien en tja... dan krijg je dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Dean Martin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:15:
Durf bijna niets meer te zeggen ;)

Maar zonder dollen, herken ik. Echter vanuit mij ook weinig tot geen updates. Niemand weet wanneer iets ook maar mogelijk gaat gebeuren. Totale mist. 8)7

Kak..verkeerde topic :D

[ Voor 3% gewijzigd door Gerardvhgn op 16-02-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 07:23
Dean Martin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:15:
Ik vermoed dat de meeste mensen aan het wachten zijn op hun wagen of dat er gewacht wordt tot er updates uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 11:27
Beetje laat antwoord:

Bij audi heb ik hier geen ervaring mee maar mijn huidige X1 had indertijd een gelijkaardige optie die ik niet genomen heb. resultaat: elke minuut van de 5 jaar lease spijt van gehad. op zich voor muziek best prima als je luid genoeg zet maar telefoongesprekken zijn totaal onduidelijk (neen het zijn niet de instellingen :) ) geluid moet al aardig luid staan om de andere partij te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ik heb ook gelezen dat er eind juni een eerste update zal uitrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ach die update zou eerst W48 komen... ik heb zo iets van "don't get your hopes up"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:15
Mee eens.
Tot nu toe is het allemaal informatie uit niet bevestigde bronnen (niveau geruchten).
Ik geloof het pas als ik een officieel schrijven of een publicatie van Audi zelf zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 31-07 16:24
[...]

Wat je ook kan doen (als je laadpaal ook geen timer functie heeft) is de laadkabel overdag koppelen. In de app laaddoel onder de huidige batterij capaciteit instellen (dan laadt ie dus niet). En na elven vanuit de luie bank of bed ff het laaddoel omhoog gooien. Dan gaat ie dus starten. Het is niet hetzelfde als een timer, maar je hoeft iig niet meer naar buiten na 23:00.
Werkt (mogelijk) alleen als de huidige capaciteit nog boven de 50% is. Je kunt niet een laaddoel onder de 50% instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Merk de laatste tijd dat de wind echt van énorme invloed is op het verbruik.

Deed twee dagen geleden een hele route. Ben met 90% begonnen, paar kleine ritjes, daarna een grotere rit. Op de heenweg had ik een vrij goed verbruik van 18.7 kWh/100km maar op de terugweg waaide het zo hard dat dit gemiddelde flink omhoog ging naar 21 kWh/100km. Trouwens ook de eerste keer dat ik de auto vrij leeg had gereden - had nog zo'n 8% over bij thuiskomst en de melding "Opladen, 50km resterend" gehad. Tijdens die melding moest ik nog een kilometer of 5-10 maar begon wel een klein beetje zenuwachtig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polarbear57
  • Laatst online: 15-09 13:22
Ik volg dit topic met interesse sinds eind vorig jaar. Ik heb mijn Q4 uit Duitsland geïmporteerd omdat het al in juni vorig jaar duidelijk werd dat levering met pano dak en phone box in 2021 niet zou lukken. Deze opties waren een must voor mij. Dus sinds januari trotse eigenaar van een Q4 40 S line met 95% van alle opties.

Hoe is jullie ervaring met de online kaartenupdate? Bij mij staat het al wekenlang op "bezig met installatie". MMI werkt, navigatie ook, maar er is helemaal geen progressie te zien waar ie precies mee bezig is en waar ie in het installatieproces zit (geen percentage voltooid). Hoelang duurt zoiets doorgaans? Ik heb ook de laatste kaartupdate op USB stick gezet, maar omdat ie al bezig is met de online installatie, wordt er verder niets gedaan met de USB stick. Je kunt het proces ook niet afbreken. Het zou volgens de Audi service dealer automatisch moeten gaan zolang de auto aan staat/mee gereden wordt. Je zou denken dat die 25GB al wel binnengehaald is en de installatie is volgens melding al bezig maar dat is al een tijdje zo.

Verder heb ik Assistentiepakket advanced waarbij de achteruitrij camera ingebouwd is. Deze is kennelijk nog niet geactiveerd omdat deze in het begin een probleem zou hebben gehad met de MMI. De Q4 is van juni 2021. Volgens de Audi service dealer zou er nog een officieel schrijven met werkinstructie van de fabriek komen zodat de werkplaats de camera kan activeren/inprogrammeren (vrijschakelen).
Wanneer dat precies is, weet niemand nog. Ik neig nu naar een Audi coder te gaan om dit buiten de Audi dealer te laten fixen. Is dat een goed idee of toch even wachten en geduld opbrengen voor de officiële aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik lees vooral dat mensen die vorig jaar besteld hebben dit jaar de auto pas krijgen.
Is er duidelijkheid over een bestelling die later dit jaar wordt geplaatst of die dit jaar nog uitgeleverd wordt of wordt dat sowieso 2023?
Of is er een grote kans dat er een inhaalslag komt en er flink auto's dit jaar uitgeleverd gaat worden, zoals we dat eerder hebben gezien bij andere merken (Tesla, MG, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
polarbear57 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:29:
Hoe is jullie ervaring met de online kaartenupdate? Bij mij staat het al wekenlang op "bezig met installatie". MMI werkt, navigatie ook, maar er is helemaal geen progressie te zien waar ie precies mee bezig is en waar ie in het installatieproces zit (geen percentage voltooid). Hoelang duurt zoiets doorgaans?
Bij mij duurde de kaart-updates een paar minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:57:
Ik lees vooral dat mensen die vorig jaar besteld hebben dit jaar de auto pas krijgen.
Is er duidelijkheid over een bestelling die later dit jaar wordt geplaatst of die dit jaar nog uitgeleverd wordt of wordt dat sowieso 2023?
Of is er een grote kans dat er een inhaalslag komt en er flink auto's dit jaar uitgeleverd gaat worden, zoals we dat eerder hebben gezien bij andere merken (Tesla, MG, etc.)
Volgens ons wagenparkbeheer worden alle EV's van VAG die je vandaag bestelt pas in 2023 geleverd (ze doen alles via A-Point).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
DaMenaz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Volgens ons wagenparkbeheer worden alle EV's van VAG die je vandaag bestelt pas in 2023 geleverd (ze doen alles via A-Point).
Dank!

Zo dat is een flinke financiële tegenvaller dan dankzij de bijtellingsregels.
Rij nu met 4% maar een volgende leaseauto uitzoeken gaat toch flink pijn doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:30:
[...]

Dank!

Rij nu met 4% maar een volgende leaseauto uitzoeken gaat toch flink pijn doen :X
De 2023 regels zijn toch niet significant anders dan 2022?
Edit: 5k lagere grens.

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 16-02-2022 16:58 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
[...]

Dank!

Qua financien kun je sowieso beter de 4% auto nog een jaar verlengen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09

Nog een keer voor degenen die alleen de laatste pagina lezen: ben benieuwd of je een keuze krijgt of gewoon verplicht wordt de auto op te halen, ook al zit de bestelde trekhaak er nog niet op. Ik gebruik deze dusdanig vaak (vooral fietsendrager) dat ik dan liever nog wat langer wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Inspired schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:09:
[...]

Qua financien kun je sowieso beter de 4% auto nog een jaar verlengen.
Maar dan doet het over 2 jaar pijn voor de komende 5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
[...]

Dank!

Ik heb het in het ID.X topic ook al gezegd maar met de huidige ontwikkelingen zijn elektrische auto’s totaal niet meer interessant als de werkgever ook je benzine/elektriciteit betaald.

Vanaf 2023 ben je voor een elektrische auto van 50k ~€425 bijtelling kwijt. Daarmee rijdt je ook een benzine auto van 42k.

Bedenk dan dat je voor een kleine gezinsauto (ID3) met een accu waar je ook daadwerkelijk afstanden mee kan rijden al op de 50k zit zonder extra opties, maar voor 40k een volledig uitgeruste benzine auto van hetzelfde formaat (of groter) rijdt.

Tja…

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 06:58
Vandaag eerste grote rit gedaan; ik was erg nieuwsgierig naar het verbruik bij deze krachtige wind. In het doorrijden kwam ik op 24.2kWh/100km. Niet te best dus. Maar het terugrijden was spectaculair veel beter: 18.2. Enkele rit was 120km en gem. snelheid 90km/h.
Wat viel me nog op: de dynamische assistent is 2x zonder reden gestopt. Voetje in de buurt van het rempedaal houden dus om verrassingen te vermijden! Ook enkele meldingen dat ik voorzichtig moet zijn in de mist???
Voor de rest, zalig rijden; zeker met de Sonos; echte aanrader voor muziekliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
Novadecasa schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:21:
[...]

Maar dan doet het over 2 jaar pijn voor de komende 5 jaar...
Dat doet minder pijn dan 2+ jaar eerder van 4% af. In 2023 en 2024 is de bijtelling sowieso gelijk voor BEVs. Verschil tussen 2022 met 2023/2024 is maar iets van 1750 over 48 maand. Je 4% auto inleveren eerder dan december 2024 is hoe dan ook qua EURs niet slim. Zelfs als je het nu doet ben je honderden per maand duurder uit tov 4%.

Ik heb er zelf ook naar gekeken maar kan het gewoon niet verantwoorden naar mezelf. Helemaal nu ik 80% thuis werk. De 4% auto rij ik nu eigenlijk voor niks omdat hij ook nog eens onder mijn max budget zit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPU
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-07-2023

TPU

Wim De Witte schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:33:
Vandaag eerste grote rit gedaan; ik was erg nieuwsgierig naar het verbruik bij deze krachtige wind. In het doorrijden kwam ik op 24.2kWh/100km. Niet te best dus. Maar het terugrijden was spectaculair veel beter: 18.2. Enkele rit was 120km en gem. snelheid 90km/h.
Wat viel me nog op: de dynamische assistent is 2x zonder reden gestopt. Voetje in de buurt van het rempedaal houden dus om verrassingen te vermijden! Ook enkele meldingen dat ik voorzichtig moet zijn in de mist???
Voor de rest, zalig rijden; zeker met de Sonos; echte aanrader voor muziekliefhebbers.
Valt mij ook op Wim. Met name als je uitvoegt op de snelweg. Het lijkt wel of het systeem dan ingrijpt of stopt doordat het lijkt op rechts inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Inspired schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Dat doet minder pijn dan 2+ jaar eerder van 4% af. In 2023 en 2024 is de bijtelling sowieso gelijk voor BEVs. Verschil tussen 2022 met 2023/2024 is maar iets van 1750 over 48 maand. Je 4% auto inleveren eerder dan december 2024 is hoe dan ook qua EURs niet slim. Zelfs als je het nu doet ben je honderden per maand duurder uit tov 4%.

Ik heb er zelf ook naar gekeken maar kan het gewoon niet verantwoorden naar mezelf. Helemaal nu ik 80% thuis werk. De 4% auto rij ik nu eigenlijk voor niks omdat hij ook nog eens onder mijn max budget zit.
Ja daar ben ik het absoluut mee eens. Die rekensom heb ik inmiddels ook al gemaakt. Ik schrik echt van het financiële verschil.
Zou er bijna zelf een auto om aanschaffen.
De 4% auto is bij mij net zo, goedkoper kan het echt niet. Maar voelt nu wel pijnlijk om een EV-auto van 60k te kiezen met 16% bijtelling die dan ook nog eens volgend jaar geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvdGiessen
  • Laatst online: 19-07 02:46
polarbear57 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:29:
...
Hoe is jullie ervaring met de online kaartenupdate? Bij mij staat het al wekenlang op "bezig met installatie". MMI werkt, navigatie ook, maar er is helemaal geen progressie te zien waar ie precies mee bezig is en waar ie in het installatieproces zit (geen percentage voltooid). Hoelang duurt zoiets doorgaans? Ik heb ook de laatste kaartupdate op USB stick gezet, maar omdat ie al bezig is met de online installatie, wordt er verder niets gedaan met de USB stick. Je kunt het proces ook niet afbreken. Het zou volgens de Audi service dealer automatisch moeten gaan zolang de auto aan staat/mee gereden wordt. Je zou denken dat die 25GB al wel binnengehaald is en de installatie is volgens melding al bezig maar dat is al een tijdje zo.
Bij mij ging het wel goed. Er is vorig jaar in de buurt een rotonde omgezet in een kruising met verkeerslichten. In de kaart na oplevering op 31-12 was het nog een rotonde, een door mij niet opgemerkte update later was het een kruising geworden. Ik had eerder ook een update op USB stick gezet maar die versie (details weet ik niet meer goed) was aan een datum te zien ouder dan die in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvdGiessen
.

[ Voor 99% gewijzigd door HansvdGiessen op 16-02-2022 21:26 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvdGiessen
.

[ Voor 99% gewijzigd door HansvdGiessen op 16-02-2022 21:31 . Reden: . ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:17
Vandaag winderige (snelweg)ritjes gehad van 2x 100km en zat rond de 22kWh/100, dus best prima voor dit weer. Zeker op de terugweg voelde ik de wind goed tegen die 2500 kilo aandrukken :-)

Voor het eerst trouwens eens geen CarPlay/Google Maps gebruikt op een snelwegrit, maar de MMI Navi en die is toch wel fijn! Krijg continu updates met dichtstbijzijnde laadpalen, type laders + extra info over benzinestations etc. Viel me erg positief mee. Gaan we meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Even over de MMI.
Hij geeft niet altijd gelijk de meest logische route merk ik. Je kan wel heel handig even ondertussen 2 alternatieve routes laten zien, dat lost dan veel op.
Het meest stomme is dat hij wegversperringen wel ziet, als zijnde een weg die dicht is. Maar er wel doorheen navigeert... dus... nie handig nie.

Je kan kiezen tussen de eigen MMI als je zoekt als ook google, wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Laatst online: 06-09 11:08
Bij mij hetzelfde; paar dagen geleden zag ik een melding “ kaart update voltooid” en inderdaad zag ik een niet eerder aangegeven afslag nu correct op de kaart staan, achteruitrijcamera werkt ook perfect. De specifieke sproeier die hem reinigt is grappig gevonden. Vandaag ben ik zelfs teruggebeld door een Audi Nederland medewerker met uitleg dat er met urgentie aan de software problemen gewerkt wordt.. Mijn VIN zou bij de fabriek onder de aandacht zijn gebracht en een oplossing zou nabij zijn.. (hoofdgebruiker/gastgebruiker issue)
Wanneer dit en de app functionaliteit gefixt zijn dan moet ik toch wel zeggen dat ik bepaald geen spijt heb van deze keuze. Veel rijplezier en comfort! Ook regelmatig reacties van omstanders die zeggen dat ze het een mooie auto vinden. nou ja beter dat dan dat ze hem spuuglelijk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
sbin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:58:
Voor het eerst trouwens eens geen CarPlay/Google Maps gebruikt op een snelwegrit, maar de MMI Navi en die is toch wel fijn! Krijg continu updates met dichtstbijzijnde laadpalen, type laders + extra info over benzinestations etc. Viel me erg positief mee. Gaan we meer doen.
Ik krijg mijn Q4 over 2 weken dus kan er nu nog niet over oordelen maar vraag mij toch af waarom men in een auto uit 2021/22 er toch voor kiest om een ander navigatiesysteem te gebruiken. Is zo’n autosysteem dan zo slecht of CarPlay/Google zo veel beter?

Mijn voorkeur gaat uit naar één systeem waarin zowel route’s, files, benzinestations en bij een EV laadpalen te zien zijn. In mijn huidige auto zat wel een navigatiesysteem maar dat was bij aanschaf (nieuw) al 2 jaar oud waardoor ik, zeker bij buitenlandse reizen, altijd overschakelde naar TomTom. Maar had altijd een dubbel gevoel want ik vond (en vind) dat het van de gekke is dat ik een 2e navigatie nodig heb om efficiënt op mijn bestemming te komen 8)7

Ik hoop dat ik straks niet weer een “ongebruikt” systeem in de auto heb.

Nog 2 lange weken en dan ga ik het ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
wimbre schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Ik krijg mijn Q4 over 2 weken dus kan er nu nog niet over oordelen maar vraag mij toch af waarom men in een auto uit 2021/22 er toch voor kiest om een ander navigatiesysteem te gebruiken. Is zo’n autosysteem dan zo slecht of CarPlay/Google zo veel beter?

Mijn voorkeur gaat uit naar één systeem waarin zowel route’s, files, benzinestations en bij een EV laadpalen te zien zijn. In mijn huidige auto zat wel een navigatiesysteem maar dat was bij aanschaf (nieuw) al 2 jaar oud waardoor ik, zeker bij buitenlandse reizen, altijd overschakelde naar TomTom. Maar had altijd een dubbel gevoel want ik vond (en vind) dat het van de gekke is dat ik een 2e navigatie nodig heb om efficiënt op mijn bestemming te komen 8)7

Ik hoop dat ik straks niet weer een “ongebruikt” systeem in de auto heb.

Nog 2 lange weken en dan ga ik het ontdekken.
Mij bevalt de MMI navigatie ook prima! Met name omdat je alles er in hebt zitten zoals laadpalen, maar je kan dus ook zoeken in de Google database van Google Maps. En dat werkt top!
Hiervoor gebruikte ik altijd waze, maar dat was meer door een zware rechtervoet en een verschrikkelijke navigatie van Volvo..
Wat ook fijn is, je kan FM op de achtergrond laten draaien in CarPlay terwijl je navigeert met MMI _/-\o_

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 06:58
Correct. Het is de eerste keer dat ik enthousiast ben over een onboard nav systeem.
De actuele verkeersinformatie staat klaar als je vertrekt; dat was voor mij de voornaamste reden om Maps te gebruiken. En inderdaad muziek luisteren via Spotify/Android Auto terwijl je de MMI nav gebruikt. Het een sluit het ander niet uit.

• DaMenaz
Wim De Witte schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:30:
Correct. Het is de eerste keer dat ik enthousiast ben over een onboard nav systeem.
De actuele verkeersinformatie staat klaar als je vertrekt; dat was voor mij de voornaamste reden om Maps te gebruiken. En inderdaad muziek luisteren via Spotify/Android Auto terwijl je de MMI nav gebruikt. Het een sluit het ander niet uit.
Goed om te horen dit. Ik heb nu ook een virtual cockpit, maar omdat ik altijd navigeer met Google kan ik de kaarten niet op de VC krijgen. Dat werkt alleen bij de eigen navi-app. Fijn als het bij Audi wel goed werkt met de eigen MMI-software.

Catch my drift?

• Avigoorn
Nismod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:13:
[...]

Mij bevalt de MMI navigatie ook prima! Met name omdat je alles er in hebt zitten zoals laadpalen, maar je kan dus ook zoeken in de Google database van Google Maps. En dat werkt top!
Hiervoor gebruikte ik altijd waze, maar dat was meer door een zware rechtervoet en een verschrikkelijke navigatie van Volvo..
Wat ook fijn is, je kan FM op de achtergrond laten draaien in CarPlay terwijl je navigeert met MMI _/-\o_
Wat is het voordeel van google zoeken?! Dan vind hij meer?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:57
DaMenaz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Goed om te horen dit. Ik heb nu ook een virtual cockpit, maar omdat ik altijd navigeer met Google kan ik de kaarten niet op de VC krijgen. Dat werkt alleen bij de eigen navi-app. Fijn als het bij Audi wel goed werkt met de eigen MMI-software.
Dat werkt voor zover ik weet op de fat E-etron wel als je VC Plus hebt ook met je Apple navigatie of Google.
Ik zal het eens proberen. (Fat E-tron met VC plus hier maar gebruik altijd de eigen navi want die werkt prima)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 17-02-2022 10:29 ]

• the-hyrax
Ik gebruik eigenlijk altijd CarPlay, het is gewoon sneller om te plannen op die manier en 90% van de ritten maken (snel)laadpunten mij toch niet uit. Ik doe het eigenlijk vooral omdat zowel het vinden van plekken als het gebruik van Siri veel sneller is. Daarnaast vind ik die blikkerige Audi-stem als je iets hebt ingevoerd echt tenenkrommend:

B, E, R, L, IJ-ligatuur, N

... brrr

• sbin
Nismod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:13:
[...]

Is top, gebruik dat idd icm een FM One.
Enige irritante is dat het scherm vaak naar Carplay overspringt (als je bv een Whatsapp berichtje krijgt) en je dan telkens met de hand de MMI weer op de navi moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Avigoorn schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Wat is het voordeel van google zoeken?! Dan vind hij meer?
Via de Google knop zoeken is inderdaad meer hits. Je kan dan bijvoorbeeld op winkels of bekende locaties zoeken ipv straatnamen etc. Zelfs Airbnb plekken kunnen gevonden worden :-).

• sbin
Nismod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Via de Google knop zoeken is inderdaad meer hits. Je kan dan bijvoorbeeld op winkels of bekende locaties zoeken ipv straatnamen etc. Zelfs Airbnb plekken kunnen gevonden worden :-).
Ook leuk detail, als je op je bestemming aankomt, dan krijg je een popup bericht in je MMI of je in de buurt een parkeergarage wil zoeken. Zijn goede details.

En je kan de AR ikoontjes in je HUD zien, ook al zijn die zo goed als nutteloos in mijn optiek.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Weet iemand of de ringen in het accessoirepakket gelijk zijn aan de ringen die je nu in het zwart pakket kan kiezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5QnkWTTqnsbKBI7b_rjDyGwmEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QpLRXWXmG1RgP938I2A7aD2l.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Hupsel op 17-02-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sbin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ook leuk detail, als je op je bestemming aankomt, dan krijg je een popup bericht in je MMI of je in de buurt een parkeergarage wil zoeken. Zijn goede details.

En je kan de AR ikoontjes in je HUD zien, ook al zijn die zo goed als nutteloos in mijn optiek.
Ook parkeergarages/plaatsen met laadmogelijkheid?

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nismod
Dean Martin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Ook parkeergarages/plaatsen met laadmogelijkheid?
Ja, dat kan ook idd. De laadpunten zie je overigens altijd in beeld als HPC, DC en AC. Navigeren rondom laden werkt bijzonder intuïtief.

Hij kan zelfs lege parkeerplaatsen voor je zoeken, maar dat werkt alleen op specifieke plekken (ik ben ze nog niet tegengekomen).

[ Voor 17% gewijzigd door Nismod op 17-02-2022 12:31 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Nismod schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Ja, dat kan ook idd. De laadpunten zie je overigens altijd in beeld als HPC, DC en AC. Navigeren rondom laden werkt bijzonder intuïtief.

Hij kan zelfs lege parkeerplaatsen voor je zoeken, maar dat werkt alleen op specifieke plekken (ik ben ze nog niet tegengekomen).
Kun je in praktijk naar een stad rijden en vervolgens wanneer je op het gewenste adres bent aangekomen met 1 druk op de knop zoeken naar de dichtsbijzijnde paal?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Dean Martin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Kun je in praktijk naar een stad rijden en vervolgens wanneer je op het gewenste adres bent aangekomen met 1 druk op de knop zoeken naar de dichtsbijzijnde paal?
Yep. Er van uitgaande dat die paal op de kaart staat van Audi. Maar die is relatief uitgebreid/up to date zo te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door sbin op 17-02-2022 13:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Dean Martin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Het is zelf zo dat als je de Audi navigatie gebruikt, en je bijna op je bestemming bent. Er een pop-up komt met de dichtstbijzijnde laadpalen bij je bestemming. Erg handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023
Eerlijk, alle actuele systemen van audi/bmw etc zijn ondergeschikt aan Carplay (google en met name Waze) Veel accurater (vooral de files zaken en adhock omrijden ed)

Die systemen vanuit de fabrikanten zijn niet gewoon weg niet actueel.

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
Avigoorn schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:02:
Hij geeft niet altijd gelijk de meest logische route merk ik. Je kan wel heel handig even ondertussen 2 alternatieve routes laten zien, dat lost dan veel op.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Bij mij kiest hij meteen een route, geen idee welke. Ik wil graag kiezen welke route ik neem, maar krijg het niet voor elkaar. Hoe doe jij dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Grilleplaat donker en de rand satijnzilver. Maken of kraken? Ik vind bij alles zwart het ontwerp van het front zo wegvallen in het echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jWdcqGJBZPcaCiWwkk45JvznpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpHfhg1bzBnwAPZpCs82oNDh.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
DaMenaz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:08:
Grilleplaat donker en de rand satijnzilver. Maken of kraken? Ik vind bij alles zwart het ontwerp van het front zo wegvallen in het echt.

[Afbeelding]
Kraken. Ziet er te aftermarket uit naar mijn idee en niet passend bij het sjeik sportieve uiterlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nismod
DmC1982 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Bij mij kiest hij meteen een route, geen idee welke. Ik wil graag kiezen welke route ik neem, maar krijg het niet voor elkaar. Hoe doe jij dit?
Aan de rechterkant van het scherm kun je op een icoon drukken die de volledige route laat zien die je hebt ingeladen. Als je even wacht laat ie daar ook de alternatieven zien incl. de extra tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:18
https://www.autoweek.nl/a...-enkele-updates-voor-id4/

Interessante informatie over de ID4, hopelijk nemen ze dit gelijk in de audi update mee;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
DaMenaz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:08:
Kraken!

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 14:17
Wim De Witte schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:30:
En past de MMI navigatie zich echt real time aan aan het verkeer? Zoals Waze doet? Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
jwpi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:34:
[...]

En past de MMI navigatie zich echt real time aan aan het verkeer? Zoals Waze doet? Ben benieuwd.
Ik denk het wel. Echter afgesloten wegen ziet hij wel, maar de route gaat er toch doorheen |:( |:( |:(

• Nismod
jwpi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:34:
[...]

Dat doet ie idd! Denk echter wel dat Waze meer data binnenkrijgt en daardoor (wellicht) ook betere alternatieven geeft(?).

Dat van de afsluitingen heb ik ook gehad, maar dan bleek er nog wel minimaal 1 rijstrook open?

[ Voor 13% gewijzigd door Nismod op 17-02-2022 18:40 ]

• Joho82
  • Laatst online: 05-09 12:17
Ik was laatst in dusseldorf en zowaar, stoplichtherkenning! Krijg je op je display te zien hoe lang je nog voor rood moet wachten en de navigatie adviseert tevens hoe snel je moet rijden om door te kunnen rijden met groen. Hoe cool! Jammer dat ik dit nog niet in NL heb gezien. Kijk alweer uit naar volgende keer in DE

• janbus
Ik heb geen spijt van m'n Q4.

Maar die onbetrouwbare app vind ik wel spijtig. Heeft lang redelijk goed gewerkt (van november tot nu), maar nu plots niet meer. Ik gebruik die dagelijks om timers te versturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WTc1idtn4RXHpxu9CwNEjTuAKE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FmE2TVocR9freNPDBG0Wie0j.png?f=fotoalbum_large

Ik kom niet klagen, maar gewoon ervaringen delen, zowel goeie als minder goeie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
the-hyrax schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:24:
Merk de laatste tijd dat de wind echt van énorme invloed is op het verbruik.
Morgen zal het stevig waaien. 'k Zal het verbruik in de gaten houden. :)

• janbus
Ik heb de ingebouwde navigatie in het begin getest, maar ik vind het gewoon handiger om het adres op m'n GSM in te geven.

Vaak staat het adres klaar in mijn kalender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
janbus schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:17:

Maar die onbetrouwbare app vind ik wel spijtig. Heeft lang redelijk goed gewerkt (van november tot nu), maar nu plots niet meer. Ik gebruik die dagelijks om timers te versturen.

[Afbeelding]

Dat had ik onlangs ook een paar dagen, en zonder iets zelf aan te passen werkte verwarmen via de app weer.

• janbus
MarcCar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Dat had ik onlangs ook een paar dagen, en zonder iets zelf aan te passen werkte verwarmen via de app weer.
Ok, thx, dan ben ik niet alleen.

Het tonen van het laadniveau werkt plots niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TwPB64ljO5yCYWUa2KfYN8jy2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoKdW0Q9oYSwQbO22uyIylBy.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is nieuw. Dat heeft zo goed als altijd gewerkt tot nog toe.

Af- en aanmelden helpt niet. Voor de rest ga ik niet teveel proberen en gewoon hopen dat het plots weer werkt.

Bestaat er eigenlijk een statuspagina van de online diensten van Audi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
janbus schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:17:

[Afbeelding]

Ook bij mij altijd wel goed gewerkt. Maar de laatste paar dagen werkt het niet. Zelfde foutmelding.
Pagina: 1 ... 78 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.