Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 77 ... 140 Laatste
Acties:

• Yeahroon
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-04-2023
Toink schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:43:
Bericht gehad dat mijn vol uitgeruste Q4 40 navarrablauw, besteld eind jun vorig jaar, is verschoven van april naar levering in juli dit jaar. Het lijkt wel een vaporware verhaal, ware het niet dat je ze af en toe ziet rijden. Rustig wachten maar.
"Vol uitgerust" is dat inclusief panoramadak?

Ik heb de mijne besteld op 16 juli 2021. Vorige maand kreeg ik van de dealer te horen dat ze dit jaar helemaal geen Q4's bouwen met panoramadak. Ik heb nu dan maar de keuze gemaakt om de Q4 te leveren zonder panoramadak. Geplande leverweek is nu week 19. Totaal dus ruim 10 maanden wachten...

• Q4Q4
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11 06:56
sbin schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Idd. Ik vermoed dat alle Juni bestellingen grotendeels geleverd zijn. De mijne iig ook. Pas vanaf Juli is het mis gegaan voor velen (waaronder collega's van mij). Ligt wellicht idd ook aan de dealer (grootte) en aantal slots die deze ingekocht had.
Niet helemaal. Bestelling bij de dealer verwerkt op 4 juni en ik ben nog steeds in afwachting. Laatste status update die de dealer in het systeem had staan dateert van 3 feb '22 -> auto in NL wk12 en aflevering in wk15.

Ik hoop dus eigenlijk op een bericht dat mijn auto opeens bij de dealer afgeleverd wordt.

Ik vrees dat mijn interieur upgrade na het vervallen van het panodak mijn bestelling weer onderop de stapel heeft doen belanden... :X

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-12 08:41
Q4Q4 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Niet helemaal. Bestelling bij de dealer verwerkt op 4 juni en ik ben nog steeds in afwachting. Laatste status update die de dealer in het systeem had staan dateert van 3 feb '22 -> auto in NL wk12 en aflevering in wk15.

Ik hoop dus eigenlijk op een bericht dat mijn auto opeens bij de dealer afgeleverd wordt.

Ik vrees dat mijn interieur upgrade na het vervallen van het panodak mijn bestelling weer onderop de stapel heeft doen belanden... :X
Als je al een ingeplande productieweek had en je daarna wijzigingen aanbrengt, krijg je een nieuw productieslot toegewezen. Zo is het in elk geval ook bij mij zo gegaan.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:55
Q4Q4 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Kan goed hoor. Ik wilde ook wat aanpassen tijdens de bestelling, maar na contact met de dealer toch maar van afgezien. Anders had die van mij ook weer onderaan de stapel gegaan wellicht.

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
sbin schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:00:
Vraagje aan de Q4 bezitters. Als ik de navi map op de Virtual Cockpit zet, dan wil ie soms wel eens uit de pas lopen. De "grote" kaart op het MMI klopt wel altijd, maar op de virtual cockpit loopt ie er some helemaal "naast".
Vreemd?
Ik herken dit totaal niet.
advies: fotos maken en naar de Audi dealer, dan stoppen ze het in het dossier.

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
sbin schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Idd. Ik vermoed dat alle Juni bestellingen grotendeels geleverd zijn. De mijne iig ook. Pas vanaf Juli is het mis gegaan voor velen (waaronder collega's van mij). Ligt wellicht idd ook aan de dealer (grootte) en aantal slots die deze ingekocht had.
De mijne is op 10 juli definitief besteld (40 S-competition met oa HUD). Na een aantal keer uitstel de bevestiging van PON dat de auto geleverd zou worden in wk52 maar levering ergens begin dit jaar. Helaas bleek dit achteraf niet het geval en was levering bij de dealer uitgesteld naar wk8. Vorige week opeens de bevestiging (incl chassisnummer) dat de auto inmiddels bij de dealer was afgeleverd en dat ik binnenkort een telefoontje kan verwachten om een leveringsafspraak te maken 8)7 . Bestellingen van juli kunnen dus wel (er van uit gaande dat het betreffende telefoontje wel snel komt ;)

• llluminaughty
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Hi, ik heb mij 40 Advanced Plus (zonder phonebox), assistentie plus, comfort key, 31 juli besteld. Originele leverdatum begin januari, nu begin maart maar wordt vermoed ik weer naar achteren geschoven.

[ Voor 14% gewijzigd door llluminaughty op 10-02-2022 14:04 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:51
Hupsel schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:20:
Ik hoop ook zo verrast te worden, maar ik ben bang dat het nog even gaat duren, durf ook de dealer niet meer te mailen (lastig te vallen) of ze een update hebben.

Hoop wel dat hij volgens onderstaande honeymoon gegevens deze week gemaakt wordt

day_count_delivery: "045"
end_date_production_def: "13 februari 2022"
prodnum: "49"
prodnum_year: "2021"
start_date_production_def: "7 februari 2022"
step: 1
time_delivery: null
transport_days: null
week_delivery: "12"
week_production_def: "06"
week_production_est: "45"
Nu ook een chassisnummer in de code te zien en andere gegevens dan gister:

chassisnr: "WAUZxxxxxxx"
end_date_production_def: "6 februari 2022"
start_date_production_def: "31 januari 2022"
week_production_def: "05"

lijkt erop dat ie bijna klaar is :-)
Kan ik de auto nu al toevoegen in de app?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yeahroon schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:10:
[...]

"Vol uitgerust" is dat inclusief panoramadak?

Ik heb de mijne besteld op 16 juli 2021. Vorige maand kreeg ik van de dealer te horen dat ze dit jaar helemaal geen Q4's bouwen met panoramadak. Ik heb nu dan maar de keuze gemaakt om de Q4 te leveren zonder panoramadak. Geplande leverweek is nu week 19. Totaal dus ruim 10 maanden wachten...
Vol betekent vol nadat ik het panodak + phonebox eruit heb laten halen.

• Dean Martin
  • Niet online
Hupsel schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:11:
[...]

Nu ook een chassisnummer in de code te zien en andere gegevens dan gister:

chassisnr: "WAUZxxxxxxx"
end_date_production_def: "6 februari 2022"
start_date_production_def: "31 januari 2022"
week_production_def: "05"

lijkt erop dat ie bijna klaar is :-)
Kan ik de auto nu al toevoegen in de app?
Lijkt me dat 'ie klaar is.

The best is yet to come

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
Krekels zijn verdwenen..... :-(

het was eerst week 51 2021
daarna week 5
daarna week 6

en nu ...

De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 20; dit is de week van maandag 16 mei 2022.

en dat is pas de productie , zo'n aparte versie heb ik toch niet |:(

doodziek wordt je ervan :( :( :(

Q4 e-tron (A1) Launch edition Advanced e-tron 35 125kW/170pk 55Kwh Hatchback Elektrische aandrijving
Besteld half Juli

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
kdoornbo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 20; dit is de week van maandag 16 mei 2022.
Hier zou ik al blij mee zijn: een productieweek O-) .
Besteld begin juli en op dit moment alleen een "verwachte afleverweek" van week 31.......

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 10:59
kdoornbo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:38:
Krekels zijn verdwenen..... :-(

het was eerst week 51 2021
daarna week 5
daarna week 6

en nu ...

en dat is pas de productie , zo'n aparte versie heb ik toch niet |:(

doodziek wordt je ervan :( :( :(

Q4 e-tron (A1) Launch edition Advanced e-tron 35 125kW/170pk 55Kwh Hatchback Elektrische aandrijving
Besteld half Juli
Die zijn door de stoom in je oren waarschijnlijk overleden🤭.

Het is toch niet te geloven. Ik heb mijn Q4 ook half juli besteld en is ook een Launch edition Advanced e-tron maar dan de 40. Ik hoop dat ook deze melding een stuiptrekking is van het systeem van Audi. (y)

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
wimbre schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Die zijn door de stoom in je oren waarschijnlijk overleden🤭.

Het is toch niet te geloven. Ik heb mijn Q4 ook half juli besteld en is ook een Launch edition Advanced e-tron maar dan de 40. Ik hoop dat ook deze melding een stuiptrekking is van het systeem van Audi. (y)
Pouw zelf vind het ook een rare move :

Ik zie inderdaad dat ze zijn gaan schuiven. Er is echt geen peil meer op te trekken. Had echt gehoopt dat we je deze keer eens konden voorzien van goed bericht. Helaas blijft het probleem met de chips en grondstoffen bestaan, ik ga nog even navraag doen bij de importeur inzake de verschuiving, maar ik verwacht niet dat hier heel veel uit gaat komen. Normaal gesproken plant de fabriek zo’n 2/3 weken vooruit, dus dit is wat dat betreft een rare planning.
Als ik wat hoor breng ik je direct op de hoogte!

• mouse1277
kdoornbo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Pouw zelf vind het ook een rare move :

Ik zie inderdaad dat ze zijn gaan schuiven. Er is echt geen peil meer op te trekken. Had echt gehoopt dat we je deze keer eens konden voorzien van goed bericht. Helaas blijft het probleem met de chips en grondstoffen bestaan, ik ga nog even navraag doen bij de importeur inzake de verschuiving, maar ik verwacht niet dat hier heel veel uit gaat komen. Normaal gesproken plant de fabriek zo’n 2/3 weken vooruit, dus dit is wat dat betreft een rare planning.
Als ik wat hoor breng ik je direct op de hoogte!
Rare move? Mwah. Pouw stuurt een (iets afwijkend) standaard antwoord/mailtje dat ik al maanden van heel veel verschillende dealers langs heb zien komen 8)7.

Oftewel: Ze denken, vinden, vermoeden, geloven.......
Ze weten het gewoon ook echt niet en Audi/PON hult zich (zoals altijd) in stilzwijgen.
En de dealers mogen vervolgens de klappen opvangen en het slechte nieuws brengen.

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11 08:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy4QoURGJPY0kIOgop8yilexKqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PF6WztKa8SsEN64uWfGBvE9i.png?f=fotoalbum_large

Ik word plots uitgelogd uit de myAudi app. 🤷🏼‍♂️
--> Nog iemand last van?

Ik geraak er niet meteen terug in ...

Edit: na password reset werkt het terug. 🤷🏼‍♂️

[ Voor 6% gewijzigd door janbus op 10-02-2022 17:39 ]

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Ook mijn Q4 launch edtion advanced is verschoven naar week 30, allemaal erg vreemd omdat de bouw in wk 3 is gestart, schijnbaar parkeren ze de juli/augustus orders op een parkeerterrein en bouwen ze de edtions eerst.

• Gerardvhgn
Jan_1966 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:10:
Ook mijn Q4 launch edtion advanced is verschoven naar week 30, allemaal erg vreemd omdat de bouw in wk 3 is gestart, schijnbaar parkeren ze de juli/augustus orders op een parkeerterrein en bouwen ze de edtions eerst.
Mogelijk is een onderdeel niet voorradig? Wat zijn je opties?

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Geen opties, het is een standaard Q4 advanced, gelukkig is wel na 6 maanden de laadpaal geinstalleerd.

• mouse1277
Gerardvhgn schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:43:
[...]
Mogelijk is een onderdeel niet voorradig? Wat zijn je opties?
Het stuur, de wielen, een deur?
Feit is dat er momenteel heeeel, veel meldingen zijn van juli (en augustus?) Launch Editions met week 30/31 2022 in de Audi systemen.
Misschien worden de levertijden nog verkort (en houden ze voor nu een slag om de arm om teleurstellingen te voorkomen) maar mijn gevoel zegt dat er spelletjes worden gespeeld of dingen aan de gang zijn waar we geen weet van hebben.....

• mouse1277
Jan_1966 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:52:
gelukkig is wel na 6 maanden de laadpaal geinstalleerd.
Zijn in ieder geval je vrienden met wel geleverde Kia's, Hyundai's, Tesla's en Polestars je dankbaar 8)7 8)7 !

• Gerardvhgn
Jan_1966 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:52:
Geen opties, het is een standaard Q4 advanced, gelukkig is wel na 6 maanden de laadpaal geinstalleerd.
Het lijkt zo random… frustrerend…:(

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Mensen, die verhalen over leveren en uitstellen ook altijd. Er is geen mouw aan te passen. Maak foto's van je Q4 als ie er is of geef aub interessante info. Altijd die zever over leveren en data... we zijn daar toch niets mee want bij de ene duurt leveren 6 maanden en de andere moet bijna een jaar wachten! En je moet er ook de reden niet achter zoeken want die ga je niet vinden... ik denk dat er nog mensen het gehad hebben met telkens dezelfde verhalen. Ik hoop dat jullie je Q4 snel geleverd gaan krijgen.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 10:59
Ook op een Duits forum lees ik vandaag ook meldingen dat een aantal in juli 2021 bestelde Q4’s zijn verschoven naar juli 2022.

• mouse1277
SWIGGA schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:04:
Mensen, die verhalen over leveren en uitstellen ook altijd. Er is geen mouw aan te passen. Maak foto's van je Q4 als ie er is of geef aub interessante info. Altijd die zever over leveren en data... we zijn daar toch niets mee want bij de ene duurt leveren 6 maanden en de andere moet bijna een jaar wachten! En je moet er ook de reden niet achter zoeken want die ga je niet vinden... ik denk dat er nog mensen het gehad hebben met telkens dezelfde verhalen. Ik hoop dat jullie je Q4 snel geleverd gaan krijgen.
Ik zie vaker gefrustreerde posts van je (over verschillende onderwerpen) dus mijn advies is om gewoon de berichten over zaken die je niet interesseren of irriteren over te slaan.

Als je trouwens pas in December besteld hebt, ben je sowieso af....
Sorry, grapje :) :) :) .

[ Voor 17% gewijzigd door mouse1277 op 10-02-2022 18:22 ]

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-11 15:52
nee, hij heeft volledig gelijk. misschien moet er een apart forum komen over (niet) leveringen.

• Dean Martin
  • Niet online
Wim De Witte schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:49:
nee, hij heeft volledig gelijk. misschien moet er een apart forum komen over (niet) leveringen.
Zoiets loopt inderdaad voor andere modellen ook. Misschien gelijk een moment om een lijst bij te houden waar eerder over gerept is.

The best is yet to come

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:18
SWIGGA schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:04:
Ik vind het wel informatief om te lezen wat de besteldatum en actuele leverstatus van anderen is. En eindeloze berichten van eigenaren over melding gastgebruiker, mmi scherm op zwart en langzaamsnelladen bij een ijskoude accu en 1 graad buitentemperatuur vind ik niet zo interessant. Mag dat ook?

Ieder z'n ding, het is een algemeen topic.

• mouse1277
Maurice- schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:38:
[...]
Ik vind het wel informatief om te lezen wat de besteldatum en actuele leverstatus van anderen is. En eindeloze berichten van eigenaren over melding gastgebruiker, mmi scherm op zwart en langzaamsnelladen bij een ijskoude accu en 1 graad buitentemperatuur vind ik niet zo interessant. Mag dat ook?

Eens!!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Eens.

The best is yet to come

• SWIGGA
mouse1277 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:14:
[...]

Ik zie vaker gefrustreerde posts van je (over verschillende onderwerpen) dus mijn advies is om gewoon de berichten over zaken die je niet interesseren of irriteren over te slaan.

Als je trouwens pas in December besteld hebt, ben je sowieso af....
Sorry, grapje :) :) :) .
Gefrustreerde posts? Ik vraag gewoon naar info over bv het audi sound system, ik post foto's en vraag ernaar en heb een tijdje geleden gereageerd dat je inderdaad geduld moeten hebben, dat bij diegene er 6 maanden levertermijn beloofd is, dat ze daar niet op moeten rekenen. Ik klaag en zaag niet. Ik wil info en niet elke keer de verhalen dat de datum is opgeschoven 🥱
Ik kijk om de zoveel dagen eens op dit forum, met de hoop interessante dingen over de Q4 te weten te komen... ik ben dus de laatste tijd alleen maar aan het scrollen door dezelfde verhalen. Wat zijn jullie er ook mee? Niets en dat weten jullie. Niemand begrijpt waarom de ene een half jaar moet wachten en iemand anders langer dan een jaar... so be it, maar jullie blijven maar doorgaan en wees eens eerlijk. Wie boeit het zichzelf als iemand vreemt een melding krijgt dat er een productiedatum voor zijn of haar Q4 is geweten??? Hou die info lekker voor jezelf en post de auto als het zo ver is, dan zien we nog eens wat leuke foto's of geef info over updates ofzo, iets waar iedereen geïnteresseerd in is! ✌

[ Voor 14% gewijzigd door SWIGGA op 10-02-2022 22:00 ]

• mouse1277
SWIGGA schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Wie boeit het zichzelf als iemand vreemt een melding krijgt dat er een productiedatum voor zijn of haar Q4 is geweten??
Mij en schijnbaar ben ik niet de enige O-) .

• SWIGGA
mouse1277 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Mij en schijnbaar ben ik niet de enige O-) .
En wat ben je er dan mee? Heeft dat nut voor jou? Probeer je op die manier positief te blijven dat de Q4 mss sneller gaat komen of juist langer gaat wegblijven? Ach je weet ook dat het in 99 procent van de gevallen nutteloze info is van iemand anders over zijn of haar auto. Ik begrijp jullie niet.... misschien moeten jullie een appart groepje met mensen aanmaken om data uit te wisselen 🤣

• mouse1277
Dat moge inmiddels duidelijk zijn 8)7 8) .

• SWIGGA
[...]

Wel, als je de Q4 gaat rijden, lijkt die info mij toch wel interessanter ja wat de huidige problemen zijn, hoe de accu het doet bij temperaturen! Hallo als dat niet nuttig is. Jij vindt een datum van iemand anders zijn auto interessanter, hallloooooo

• SWIGGA
mouse1277 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:07:
[...]

Dat moge inmiddels duidelijk zijn 8)7 8) .
Er zijn toch blijkbaar ook mensen die hetzelfde denken als mij dus je ziet dat de meningen verdeelt zijn... 😉

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:12
SWIGGA schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Wel, als je de Q4 gaat rijden, lijkt die info mij toch wel interessanter ja wat de huidige problemen zijn, hoe de accu het doet bij temperaturen! Hallo als dat niet nuttig is. Jij vindt een datum van iemand anders zijn auto interessanter, hallloooooo
Ik wil niet rot doen maar het verhaal "wat doet de accu bij temperaturen" wordt dan ook oeverloos herhaald.
Keer op keer dezelfde vragen,
Zie de andere topics met EV's die al langer op de markt zijn.
De zoekfunctie wordt nu eenmaal weinig gebruikt.

Dus gewoon lekker zelf filteren en een ieder de gelegenheid geven zijn verhaal te doen.

• SWIGGA
deboss65 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Ik wil niet rot doen maar het verhaal "wat doet de accu bij temperaturen" wordt dan ook oeverloos herhaald.
Keer op keer dezelfde vragen,
Zie de andere topics met EV's die al langer op de markt zijn.
De zoekfunctie wordt nu eenmaal weinig gebruikt.

Dus gewoon lekker zelf filteren en een ieder de gelegenheid geven zijn verhaal te doen.
Klopt er is veel herhaling, maar wat vast staat is dat iedereen graag foto's ziet van de Q4 en info wil te weten komen over bv updates qua opladen, hoe goed bepaalde opties zijn of niet. Althans dat lijkt me toch vrij logisch. Helaas komt er amper echt interessante info binnen en worden er weinig foto's gepost. Het gaat maar over 1 ding. Misschien hebben jullie dat zelf niet door en moet je eens door de laaste pagina's scrollen... ik wil geen ruzie of discussies of wat dan ook, maar een beetje meer kwalitatief informatief forum mag wel denk ik he? Ik ben vast niet de enige met deze mening ...

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:55
Ach laat iedereen gewoon zijn verhaal doen idd. Toen ik aan het wachten was op de auto en hoopte op levering eind vorig jaar, klampte ik me ook vast aan elke strohalm in elk berichtje.
Auto's zijn nu eenmaal emotie. Lekker ieder in z'n waarde laten.
Ik blijf ook gewoon hier spammen en rondkijken, ook al rijd ik al 2 maanden in de auto. Ik scroll wel door de levertijden berichten, no problem.
En voor alle wachtenden, het is de moeite nog steeds waard. Wat een fijne auto!

En klagen mag ook.. Want die grijze streep in de bekleding.. manmanman.. 8)

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:20
Op een dedicated forum heb je voor elk onderwerp een apart topic. Hier komt alles in een grote verzamelbak.

Inderdaad zie je bij andere EV’s wel aparte topics over nieuws mbt leveringen. Lijkt mij de meest eenvoudige oplossing. Deze voor ervaringen met de auto en dat nieuwe topic voor iedereen die met smacht zit te wachten. Het gedeelde smart is halve smart-topic.

Catch my drift?

• DaMenaz
sbin schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:21:
En klagen mag ook.. Want die grijze streep in de bekleding.. manmanman.. 8)
Rood maken met een Edding 3000 en zeggen dat het een SQ4 is. 🤭

Catch my drift?

• deboss65
SWIGGA schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Klopt er is veel herhaling, maar wat vast staat is dat iedereen graag foto's ziet van de Q4 en info wil te weten komen over bv updates qua opladen, hoe goed bepaalde opties zijn of niet. Althans dat lijkt me toch vrij logisch. Helaas komt er amper echt interessante info binnen en worden er weinig foto's gepost. Het gaat maar over 1 ding. Misschien hebben jullie dat zelf niet door en moet je eens door de laaste pagina's scrollen... ik wil geen ruzie of discussies of wat dan ook, maar een beetje meer kwalitatief informatief forum mag wel denk ik he? Ik ben vast niet de enige met deze mening ...
Kwalitatief informatief en inhoudelijke bijdragen juich ik ook toe.
Maar op foto's zit ik dan weer niet te wachten. Scroll ik me ook de pestpokke. |:(
Ik weet hoe een Q4 eruit ziet.

Ook foto's van die grijze streep hoef ik niet......
mag ik straks jaren mijn rug naar toe keren :+

• 1st-EV
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik lees graag mee over ieder zijn te verwachten levertijden. Maar ben er ook blij mee dat ik geen toegang krijg tot honeymoonnet. Kan ik me er ook niet over opwinden. Just sit back and relax. Maar mijn auto is pas in nov besteld en staat volgens arval gepland in de week van 25 aug. Wat het zeer waarschijnlijk niet gaat worden.Ik wist dus al dat ik in de nieuwe bijtellings regeling ga vallen. Daarnaast is mijn werkgever een van de grootste toeleveranciers aan de automotive en hoor ik van de andere kant wat de uitdagingen zijn. Naar verwachting word in de tweede helft van ‘22 het chiptekort beter en voor volgend jaar op goed niveau. Het probleem is dat de machines die de chips maken ook chips hebben dus lastig verhaal.

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 06:33
Tja, netto beschouwd is de actieradius in de winter lager en in de zomer hoger.
Sommigen hebben hun auto al, anderen nog niet
Aanschaf is duurder, dagelijks gebruik goedkoper.
Audi app is ruk, MMI loopt achter.
Te weinig chips, blijkbaar is de importeur dan automatisch arrogant.
Het zal wel.

Einde forum dan maar??

• Dean Martin
  • Niet online
Mij zou het niet uitmaken of er een apart leveringen topic komt of dat alles centraal blijft.

Ik vind de opmerkingen van @SWIGGA wel erg kort door de bocht. Zoals je ziet zijn de meningen over wat interessant is wisselend. Persoonlijk vind ik de laadsnelheid discussie niet interessant, maar moet omdat IK dat vind dat hele onderwerp maar genegeerd worden? Natuurlijk niet. Leven en laten leven. Het blijft maar een auto, maak je druk over de echt belangrijke zaken in het leven.

The best is yet to come

• SWIGGA
Dean Martin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:49:
Mij zou het niet uitmaken of er een apart leveringen topic komt of dat alles centraal blijft.

Ik vind de opmerkingen van @SWIGGA wel erg kort door de bocht. Zoals je ziet zijn de meningen over wat interessant is wisselend. Persoonlijk vind ik de laadsnelheid discussie niet interessant, maar moet omdat IK dat vind dat hele onderwerp maar genegeerd worden? Natuurlijk niet. Leven en laten leven. Het blijft maar een auto, maak je druk over de echt belangrijke zaken in het leven.
En wat is er kort door de bocht? Ik geef er nu pas een opmerking over na mss honderden posts over een datum en dat het verschoven is van week 6 naar week 7, naar week 8 enzo.... wat zijn we toch met die info he 😅 Het is een echt spamtopic geworden vind ik. Een apart topic over leveringen zou alles toch oplossen maar kom, doen jullie maar lekker verder dan. Ik heb mijn punt gemaakt denk ik, ik ga er nu over zwijgen. Ik kijk wel op het duitse forum verder, daar is alles mooi verdeeld in onderwerpen ✌

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:58:
[...]

En wat is er kort door de bocht? Ik geef er nu pas een opmerking over na mss honderden posts over een datum en dat het verschoven is van week 6 naar week 7, naar week 8 enzo.... wat zijn we toch met die info he 😅 Het is een echt spamtopic geworden vind ik. Een apart topic over leveringen zou alles toch oplossen maar kom, doen jullie maar lekker verder dan. Ik heb mijn punt gemaakt denk ik, ik ga er nu over zwijgen. Ik kijk wel op het duitse forum verder, daar is alles mooi verdeeld in onderwerpen ✌
Precies die hele post vind ik zeer kort door de bocht. Amuseer je!

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Precies die hele post vind ik zeer kort door de bocht. Je stelt je enorm aan om niets. Amuseer je!

The best is yet to come

• SWIGGA
Dean Martin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:00:
[...]

Precies die hele post vind ik zeer kort door de bocht. Je stelt je enorm aan om niets. Amuseer je!
🤣🤣👍

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11 08:59
Ik snap beide kanten wel.

Ik heb ook al een paar keer bijna afgehaakt, omdat ik telkens moet scrollen door alle berichten van mensen die wachten op levering. Ik vond die zeer interessant toen ik zelf m'n auto nog niet had. Nu minder.

Berichten over laadsnelheid en range vond ik ook heel interessant. Nu weet ik ondertussen wat ik kan verwachten van beide, deels door ervaring, maar zeker ook dankzij dit forum, waarvoor dank.

Nu kom ik hier af en toe kijken of er nieuws is over de "november" MMI update, of er mensen met problemen zijn of die foutmeldingen krijgen, wat er bij de dealer met die foutmeldingen gedaan wordt, ...

Dus mijn interesse in verschillende topics verschuift doorheen de tijd.

Ik vind het wel leuk dat er veel activiteit is en blijft in dit forum. Ik zou nog sneller afhaken indien er dagenlang geen posts zouden zijn. Het is gewoon leuk om over de Q4 te lezen en te praten ...

Ik spreek me niet uit over aparte forum topics of niet. Daar heb ik te weinig ervaring in.

• arian_atmoredjo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-04-2023
heb mn 35 S Competition zonder panodak en phonebox besteld in juni. auto is nu in NL. nu nog wachten op de Audi dealer Breda voor een afspraak. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nLpBgIDECSRhuWH6OtnqH2DFdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPrzxDcTOYbvZ4ojrBDdDXL6.jpg?f=fotoalbum_large

in deze specs

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
arian_atmoredjo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:20:
heb mn 35 S Competition zonder panodak en phonebox besteld in juni. auto is nu in NL. nu nog wachten op de Audi dealer Breda voor een afspraak. [Afbeelding]

in deze specs
Dikke bak en ook leuk om die aero velgen terug te zien :)

Audi Q4 Sportback S Competition

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Ik snap beide kanten wel. Ik ben ook al minder actief en regelmatig hier (mede doordat het vooral gaat om leveringen en nog weinig om ervaringen).

Persoonlijk vind ik levertijden niet zo interessant. Ook niet toen ik mijn auto nog niet had. Er was al snel duidelijk dat er geen consistentie daarin zat, dus aan de gedeelde informatie kan je geen conclusies aan verbinden en heb je aan deze info van een ander eigenlijk niets zoveel aan voor jouw eigen situatie. In andere EV topics hebben ze ook de leveringen afgesplitst. Zo blijven de ervaringen, discussies, issues en hulpvragen lekker overzichtelijk.

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:50:
Ik snap beide kanten wel. Ik ben ook al minder actief en regelmatig hier (mede doordat het vooral gaat om leveringen en nog weinig om ervaringen).

Persoonlijk vind ik levertijden niet zo interessant. Ook niet toen ik mijn auto nog niet had. Er was al snel duidelijk dat er geen consistentie daarin zat, dus aan de gedeelde informatie kan je geen conclusies aan verbinden en heb je aan deze info van een ander eigenlijk niets zoveel aan voor jouw eigen situatie. In andere EV topics hebben ze ook de leveringen afgesplitst. Zo blijven de ervaringen, discussies, issues en hulpvragen lekker overzichtelijk.
Zou mijn inziens ook een prima oplossing zijn.
Ik weet niet wat de criteria zijn om wel/niet zo'n apart topic te openen?

Ging mij meer over de dramatiek die in enkele posts werd gelegd omtrent dit onderwerp.

The best is yet to come

• SWIGGA
Bedankt ook aan sommige anderen om hun mening toch ook even te geven. Ik dacht al dat ik niet alleen zou zijn enja als je dat al dramatiek noemt ... ieder zijn mening Dean 😉

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:58:
Bedankt ook aan sommige anderen om hun mening toch ook even te geven. Ik dacht al dat ik niet alleen zou zijn enja als je dat al dramatiek noemt ... ieder zijn mening Dean 😉
Wie de schoen past trekt 'm aan ;)

The best is yet to come

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:51
Zo.. dat was even scrollen door een avondje en ochtendje discussie over forumtopics die besproken 'mogen' worden :-)

Persoonlijk scroll ik gewoon lekker door aan voor mij oninteressante zaken (zoals range en laadtactieken).
Maar goed...

Wellicht zouden de mensen (of we) die echt inhoudelijk ook topics willen bespreken hier actiever kunnen worden: https://www.audiforum.nl/...i-e-tron/q4-e-tron-2021-/

...misschien dat er dan ook Audi mensen meekijken en reageren

Ik laad (grapje) het wel weten als ik de Q4 in ontvangst heb genomen.. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Hupsel op 11-02-2022 09:10 ]

• SWIGGA
Ach de menigen zijn verdeelt alleen ben ik nu de boeman omdat ik er als eerste iets van hen gezegd 🤣

• Avigoorn
Ik vond dit toch best een goed verbruik toch? ACC stond op 130kmh. Gemiddeld 108kmh over 200km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU9UqWwy9R_O-RTtDsUzHm_78Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOJofIyL5MAiSuoVM57TFKwz.jpg?f=fotoalbum_large

Of halen anderen een beter verbruik.

• Toink
  • Niet online
Idee. @SWIGGA Heb je je verzoek voor afsplitsing al bij een moderator neergelegd? Dan beslissen zij er maar over... ik vind alles best.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Avigoorn schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:34:
Ik vond dit toch best een goed verbruik toch? ACC stond op 130kmh. Gemiddeld 108kmh over 200km.

[Afbeelding]

Of halen anderen een beter verbruik.
Zeker niet slecht! Ik weet niet hoe jouw condities waren (behalve de temp), maar ik zat boven de 30kwh bij -2/3 graden en wind tegen. Was wel met 140 op de acc.

• SWIGGA
Toink schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:41:
Idee. @SWIGGA Heb je je verzoek voor afsplitsing al bij een moderator neergelegd? Dan beslissen zij er maar over... ik vind alles best.
Nee, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik dat moet doen? Zou je ook graag een apart topic over de leveringen willen?

• Toink
  • Niet online
@SWIGGA Degene die beslist of iets afgesplitst wordt of niet is vlgs mij een moderator. Dus... ik denk dat je daarvoor de "rapporteer" knop kan gebruiken linksonder. Als er dan een beslissing is dan kunnen alle posts met meningen over wel/niet afsplitsing ook meteen weggehaald worden. Ik heb er verder geen mening over eigenlijk :).

• DaMenaz

Ik heb een topic aangemaakt speciaal voor leveringen en alles wat daarbij hoort

>>>KLIK<<<

Niet om een kant te kiezen, maar dan kunnen we door. Bij de andere populaire EV's doen ze dit ook op deze manier.

Ik heb zokiz (topicstarter) gevraagd of hij een link in de openingspost van dit topic wil plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 11-02-2022 10:40 ]

Catch my drift?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Modbreak:Updates rondom bestellingen of leveringen vanaf nu graag in het leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic. Dit is ook in de topicwaarschuwing opgenomen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• DaMenaz
Taro schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:40:
[modbreak]Updates rondom bestellingen of leveringen vanaf nu graag in het leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic. Dit is ook in de topicwaarschuwing opgenomen.[/modbreak]
Top! Dank! _/-\o_

Catch my drift?

• SWIGGA
DaMenaz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:33:

Ik heb een topic aangemaakt speciaal voor leveringen en alles wat daarbij hoort

>>>KLIK<<<

Niet om een kant te kiezen, maar dan kunnen we door. Bij de andere populaire EV's doen ze dit ook op deze manier.

Ik heb zokiz (topicstarter) gevraagd of hij een link in de openingspost van dit topic wil plaatsen.
Super, dankjewel!

• ruudalder
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08-2023
Helaas dat door de mening van 2 personen het topic nu gesplitst wordt in 2. Ik vind/vond het juist makkelijk alles op 1 plek te kunnen terugvinden. Lang leven de tweedeling in Nederland..

• SWIGGA
ruudalder schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:37:
Helaas dat door de mening van 2 personen het topic nu gesplitst wordt in 2. Ik vind/vond het juist makkelijk alles op 1 plek te kunnen terugvinden. Lang leven de tweedeling in Nederland..
Het is bij elk auto topic zo. Het is er nu een stuk beter op geworden. Ga maar eens kijken hoe mooi en overzichtelijk Dean het nu heeft gedaan 😉

• bjornvc
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-06 14:04
Tijdens het rijden luister ik vaak naar podcasts via android auto. Telkens moet ik het volume de hoogte in laten gaan daar een verschil zit in volume bij gewone radio vs android auto.

jammer genoeg houdt het systeem het laatste volume bij waardoor bij het instappen de volgende keer de radio veel te luid weergalmt. Is er een setting om een "inschakel/start volume" te bepalen? ik heb deze nog niet gevonden.

• Maurice-
SWIGGA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Het is bij elk auto topic zo. Het is er nu een stuk beter op geworden. Ga maar eens kijken hoe mooi en overzichtelijk Dean het nu heeft gedaan 😉
Zit jij daar nou stiekem mee te lezen? :+

• Avigoorn
Nismod schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Zeker niet slecht! Ik weet niet hoe jouw condities waren (behalve de temp), maar ik zat boven de 30kwh bij -2/3 graden en wind tegen. Was wel met 140 op de acc.
Maar dat klopt dat wel. 140kmh is toch een groot verschil met 130kmh. Die 10kmh maakt veel bij hogere snelheden. Uiteindelijk gaat het ook weer om de gemiddelde snelheid.
In mijn geval had ik weinig wind en kon redelijk goed doorrijden, weinig remmen en acceleren.

• ruudalder
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08-2023
SWIGGA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Als je altijd doet wat je altijd al hebt gedaan zal je nooit veranderen :). Idd Dean heeft het heeeel mooi gemaakt _/-\o_

• SWIGGA
Maurice- schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Beledig je me nu met clown?

• SWIGGA
Maurice- schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:23:
[...]

En nee ik heb enkel gekeken hoe het daar nu is en Dean bedankt met wat hij gemaakt heeft. Iedereen kan nu ook van alles aanpassen en toevoegen... dus ook voor de mensen die meer te weten willen komen over leveringen is het op deze manier veel overzichtelijker. Voor de rest zul je me daar niet meer zien en zal ik het ook niet lezen.

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-12 10:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeHH_pnb3c7sqTt77JIMuIcsNmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ej5GBkEX4ZzXgaqDyTdHAZ1J.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, eerste lekke band gereden. Vijfde in drie jaar verspreid over drie auto's 🤡

• Avigoorn
the-hyrax schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:21:
[URL="https://tweakers.net/i/0XyHxWe2CDBKOP1lIPZBdlFx8oo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ej5GBkEX4ZzXgaqDyTdHAZ1J.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding]

Nou, eerste lekke band gereden. Vijfde in drie jaar verspreid over drie auto's 🤡
Maar wel nog 292km over op 71%! oOo

• MV999
the-hyrax schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:21:
[Afbeelding]

Oof - oorzaak?

• HansvdGiessen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-07 02:46
Leuk: sinds aflevering op 31-12-2021 heeft mijn myAudi app nooit de gegevens en de functies van de auto getoond (actieradius, laadniveau, laadplanning, klimaatregeling) - totdat dit vanmiddag zomaar opeens wel werkte.

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
nu 3 weken trotse eigenaar van een Q4 40. sline het was het wachten waard. soepel rijden, stil, goede stoelen, genoeg vermogen,etc...... dat van die stoelen wel even mee delen dat deze geleverd zijn in stof ipv leder. foutje van Garage/LM
als de vriendin rijd is er een gem. verbruik van 20.1kwh/100km
als ik naar kantoor rij is 180km enkel zit ik op 21kwh/100km met gemiddelde snelheid van 90km/h.
ik moet wel zeggen sinds ik EV rij dat ik rustiger ben, en het stoort niet! heb thuis een laadpaal en op het werk ook, wat wil zeggen dat ik nooit echt problemen ga hebben.
op reis gaan met de wagen gaat een aanpassing zijn maar wat ik tot nu toe zie kijk ik er niet echt tegen aan. beetje voor bereiden, vroeger vertrekken en meer rekening houden met laden.
voor hen die nog wachtende zijn, nog even geduld. voor mij was het ook 8maanden en het was het waard! echter zij ik dit niet 2 maanden geleden maar dat vergeet je snel eenmaal in de top wagen.
mijn CC gaat perfect en met 1km/h indien gewenst, ook mijn app en MMI werkt zoals het moet zonder problemen op dit moment zelfs met apple en androit, als ik iets negatief moet zeggen is het de belachelijk weinige mogelijkheden van de app, dit is echt een lachtertje.

• MV999
kurtjeG schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:06:
nu 3 weken trotse eigenaar van een Q4 40. sline het was het wachten waard. soepel rijden, stil, goede stoelen, genoeg vermogen,etc...... dat van die stoelen wel even mee delen dat deze geleverd zijn in stof ipv leder. foutje van Garage/LM
als de vriendin rijd is er een gem. verbruik van 20.1kwh/100km
als ik naar kantoor rij is 180km enkel zit ik op 21kwh/100km met gemiddelde snelheid van 90km/h.
ik moet wel zeggen sinds ik EV rij dat ik rustiger ben, en het stoort niet! heb thuis een laadpaal en op het werk ook, wat wil zeggen dat ik nooit echt problemen ga hebben.
op reis gaan met de wagen gaat een aanpassing zijn maar wat ik tot nu toe zie kijk ik er niet echt tegen aan. beetje voor bereiden, vroeger vertrekken en meer rekening houden met laden.
voor hen die nog wachtende zijn, nog even geduld. voor mij was het ook 8maanden en het was het waard! echter zij ik dit niet 2 maanden geleden maar dat vergeet je snel eenmaal in de top wagen.
mijn CC gaat perfect en met 1km/h indien gewenst, ook mijn app en MMI werkt zoals het moet zonder problemen op dit moment zelfs met apple en androit, als ik iets negatief moet zeggen is het de belachelijk weinige mogelijkheden van de app, dit is echt een lachtertje.
Je geeft aan dat je cc met 1 km/h gaat, hoe heb je dat geregeld dan?

• the-hyrax
Schroef erin. Alweer. Gebeurt vaak omdat er van die verbouwingen zijn met die puin containers en de helft valt ernaast met alle gevolgen van dien 🤦🏼‍♂️

• the-hyrax
MV999 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:23:
[...]

Je geeft aan dat je cc met 1 km/h gaat, hoe heb je dat geregeld dan?
Misschien verschil CC en ACC? Had mijn Toyota ook, die kon ACC per 5 en CC ging per 1

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Grappig Hans, ook ik was vanmiddag ineens stomverbaasd dat de app het deed. Overigens krijg ik nog wel de aanwijziging over privesfeer. Wanneer ik op 'niet meer tonen' klik, krijg ik nog wel de melding dat ik gastgebruiker ben.....
HansvdGiessen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:45:
Leuk: sinds aflevering op 31-12-2021 heeft mijn myAudi app nooit de gegevens en de functies van de auto getoond (actieradius, laadniveau, laadplanning, klimaatregeling) - totdat dit vanmiddag zomaar opeens wel werkte.

• SWIGGA
Wat ik me afvraag als je acc hebt besteld, kan je dan ook gewoon met de gewone cruisecontrol rijden? Op de snelweg vind ik acc super irritant 😊

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:25:
[...]

Misschien verschil CC en ACC? Had mijn Toyota ook, die kon ACC per 5 en CC ging per 1
Dat is het verschil inderdaad.

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:57:
Wat ik me afvraag als je acc hebt besteld, kan je dan ook gewoon met de gewone cruisecontrol rijden? Op de snelweg vind ik acc super irritant 😊
Volgens mij kan dat niet. Pas overigens wel op met ACC bbk. Auto's die stilstaan en niet voor je hebben gereden kunnen niet herkend worden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rDNMtLCJkpfABhCTQlN6JKrt4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fN2lS3EFM1sG8i8CZMtZTicp.jpg?f=user_large

The best is yet to come

• SWIGGA
Dean Martin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:54:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Pas overigens wel op met ACC bbk. Auto's die stilstaan en niet voor je hebben gereden kunnen niet herkend worden ;)

[Afbeelding]
Ok thanks voor het antwoord 😉

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAW-0y1MSKuDSKB7AsMPGvfKLoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dg81DeGL4d3z8QZDerfBNuAL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gazEFEO6do2bjZtiCWSO-aKO8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piuVcpkLtkDfAQ4eY0lf1FOm.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond voor het eerst een snellaadstation bezocht. Viel me niet tegen. Snelheid schommelde tussen de 104 en 120kw. Kopje koffie en de accu weer op 36%.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Avigoorn
Dean Martin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:54:
[...]

[Afbeelding]
Klopt idd. En komt vaak voor. Was ook al met mijn Skoda. Ik wist niet dat ze dat ook noemen.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Avigoorn schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Klopt idd. En komt vaak voor. Was ook al met mijn Skoda. Ik wist niet dat ze dat ook noemen.
Weet je dit zeker? Ik ben regelmatig op een stilstaande file gereden de afgelopen dagen en de auto grijpt gewoon in met ACC. Toch maar iets meer opletten de volgende x…

• Bendek
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-02-2022
Gisteren de Audi Q4 Etron opgehaald bij de dealer. Nu blijkt dat het uitgesteld laden niet beschikbaar zou zijn op dit model? Dit betekent dus dat je 's nachts niet kan laden zonder dat je dit zelf opstart. Dus de wagen programmeren om het laadproces aan te vangen op het gekozen uur (nachttarief) zou niet standaard beschikbaar zijn op de AUDI Q4 ETRON?
Nazicht op de E Tron: dat zit er standaard op.
Ook geeft de app deze functie niet aan. Normaal zou dit toch standaard moeten kunnen?
Alsook telkens bij het opstarten opent een scherm dat je telkens bij het opstarten manueel moet wegklikken. De functie "niet meer tonen" kan je niet aanklikken. als je zo'n 30 keer per dag in en uit de wagen moet...
Hoofdzaak hier is het geprogrammeerd laden, dus tijdens de nacht. Hopelijk is dit een functie dat ze zijn vergeten bij het installeren van de software.
Duitsland heeft weet van software problemen en werkt eraan zeggen ze.
We bestelden de sportback zonder hem te hebben gezien, we kregen geen laadpaal noch step cadeau...
Kleine nota, dit is reeds onze 8e Audi.

• the-hyrax
Waarom zou je een laadpaal cadeau moeten krijgen 🧐

• Maurice-
the-hyrax schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:51:
Waarom zou je een laadpaal cadeau moeten krijgen 🧐
In veel landen krijg je gratis extraatjes bij een Q4. Podpoint met installatie, 1 jaar gratis snelladen etc.

• deboss65
Behalve de zon en de wind is niets is gratis in deze wereld.
Uiteindelijk betaal je die extraatjes toch.

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-11 14:02
Bendek schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:05:
Gisteren de Audi Q4 Etron opgehaald bij de dealer. Nu blijkt dat het uitgesteld laden niet beschikbaar zou zijn op dit model? Dit betekent dus dat je 's nachts niet kan laden zonder dat je dit zelf opstart. Dus de wagen programmeren om het laadproces aan te vangen op het gekozen uur (nachttarief) zou niet standaard beschikbaar zijn op de AUDI Q4 ETRON?
Ook geeft de app deze functie niet aan. Normaal zou dit toch standaard moeten kunnen?
Op zo'n beetje elke moderne laadpaal kan je zelf zo'n schema instellen. Zo heb ik dat ook gedaan om alleen in daltarief te laden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oqsoxs8Z_BkM9zBCg42Ei-cN7cw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1abTLyemuTvM8Qk8CW9RqoDm.png?f=fotoalbum_large

• Avigoorn
Alsook telkens bij het opstarten opent een scherm dat je telkens bij het opstarten manueel moet wegklikken. De functie "niet meer tonen" kan je niet aanklikken. als je zo'n 30 keer per dag in en uit de wagen moet...
Hoofdzaak hier is het geprogrammeerd laden, dus tijdens de nacht. Hopelijk is dit een functie dat ze zijn vergeten bij het installeren van de software.
Duitsland heeft weet van software problemen en werkt eraan zeggen ze.
We bestelden de sportback zonder hem te hebben gezien, we kregen geen laadpaal noch step cadeau...
Kleine nota, dit is reeds onze 8e Audi.
Gaat er wel aankomen dus --> Ladetimer... maar wannneeeeerrrrrrr O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNQxW6XWHpRh1MIO10yr1Xqz4y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZFDV61hNRrtVlleWZXysZJF1.webp?f=user_large

• mouse1277
Jorik schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Op zo'n beetje elke moderne laadpaal kan je zelf zo'n schema instellen. Zo heb ik dat ook gedaan om alleen in daltarief te laden:

[Afbeelding]
Inderdaad prima te doen met je slimme laadpaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoLYZ7DjxGvBiCO-tlcSIHlu7Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbgvVfP4mNwo47JJf1wNL4dy.jpg?f=fotoalbum_large

• mouse1277
We bestelden de sportback zonder hem te hebben gezien, we kregen geen step cadeau...
Misschien een idee om eens een bank te kopen bij Seats and Sofas? Grote kans dat je er een step bij krijgt en dan ben je toch voorzien :) :) .
Maar even serieus, zoals anderen ook al opgemerkt hebben, niet is gratis en anders betaal je het (indirect) toch zelf.

Pagina: 1 ... 77 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.