Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 74 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:23
Ik rij sinds begin oktober eveneens in een Q4-40

Ben het hier wel eens met de slechte actieradius, de verwachting was toch wel wat hoger moet ik toegeven.

Opzich is actieradius niet eens zo erg, als de laadcurve maar goed is. In 8/10 gevallen haal ik absoluut geen 120kwh, terwijl wel de juiste percentages tijdens aankoppelen (20%). Het schiet gewoon niet op. We hebben 3 stuks Q4 op de zaak met dezelfde resultaten, dus een persoonlijke ervaring is het niet.

Dit is bij een model 3 of een EQA echt een stuk beter. Hopelijk gaan ze hier nog wat aan doen middels een update want een ritje Groningen - Maastricht is om te huilen.

Over updates gesproken:

Het is gewoon in en in triest dat een auto die al bijna een jaar rond rijdt nog steeds de first release software (03-2021) heeft waar nog 0,0 aan is verbeterd.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de Q4. Maar voor Audi begrippen hebben ze het bijzonder slecht voor elkaar.

De eerste aanzet is goed, nu de kreukels nog wegstrijken. Wat mij betreft mogen ze wel wat meer gas geven in dit proces.

[ Voor 4% gewijzigd door -jann op 29-01-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:54
Morgen dus naar Oostenrijk. Welke laadsnelheden halen 'we' dan wél? Ik 1 keer een snellader gedaan die naar de 60-70 ging.

Als je laadt tot 80% en je wil tot max. 20% zakken dan heb je dus 60% effectief om mee te rijden. Als ik dan 60% van 77kW pak en deel door 23kWh/100km kom ik dus op 'legs' van rond de 200km.
Ik schat 4-5x laden van gemiddeld een 1/2h. Moet te doen zijn.
Ik kan ABRP niet met de OBD2 dongle laten communiceren (qua live %SoC en verbruik) dus zal meer afhankelijk zijn van MMI. Waarbij ik nog tig andere apps heb om de dichtstbijzijnde vrije laadpaal te vinden in geval van nood....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:32
@marcelmg2 doorgaans is de accu temp de beperkende factor. Als je eerst gewoon een lang stuk rijdt is de accu wel op temperatuur en zul je sneller kunnen laden. Overigens kun je ook prima tot 10% gaan. Stukken van 200km is wel redelijk normaal. Helemaal bij wat lagere temps en hogere snelheid. Laden tot max 75/80 is idd het meest efficient qua tijd. Goede rit!

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
-jann schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:59:

Ben het hier wel eens met de slechte actieradius, de verwachting was toch wel wat hoger moet ik toegeven.

Opzich is actieradius niet eens zo erg, als de laadcurve maar goed is. In 8/10 gevallen haal ik absoluut geen 120kwh, terwijl wel de juiste percentages tijdens aankoppelen (20%). Het schiet gewoon niet op. We hebben 3 stuks Q4 op de zaak met dezelfde resultaten, dus een persoonlijke ervaring is het niet.

Dit is bij een model 3 of een EQA echt een stuk beter. Hopelijk gaan ze hier nog wat aan doen middels een update want een ritje Groningen - Maastricht is om te huilen.

Over updates gesproken:

Het is gewoon in en in triest dat een auto die al bijna een jaar rond rijdt nog steeds de first release software (03-2021) heeft waar nog 0,0 aan is verbeterd.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de Q4. Maar voor Audi begrippen hebben ze het bijzonder slecht voor elkaar.

De eerste aanzet is goed, nu de kreukels nog wegstrijken. Wat mij betreft mogen ze wel wat meer gas geven in dit proces.
Helemaal eens, je slaat de spijker op z’n kop. Oneerbiedig gezegd is Audi een traditionele autobouwer die de verandering in techniek “niet begrijpt (of niet aan toe wil geven) en er niet in meegaat. Leuk dat de deur met een mooie klap dicht gaat, maar de software en laadtechniek is ondermaats. Tesla, Hyundai, Kia etc.. mijns inziens de elektrische merken die daar nog steeds een grote voorsprong in hebben. Met name Tesla laat zien wat je met software achteraf nog kunt.
Ik rij overigens blij rond in m’n Q4, maar ben er wel enorm kritisch op.

Wat betreft het laden, ik krijg bij het aankoppelen onder de 15% pas de Max laadcurve (135kw top). Start ik erboven dan kom ik tot ca 110kw.

[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 29-01-2022 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Nismod schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Helemaal eens, je slaat de spijker op z’n kop. Oneerbiedig gezegd is Audi een traditionele autobouwer die de verandering in techniek “niet begrijpt (of niet aan toe wil geven) en er niet in meegaat. Leuk dat de deur met een mooie klap dicht gaat, maar de software en laadtechniek is ondermaats. Tesla, Hyundai, Kia etc.. mijns inziens de elektrische merken die daar nog steeds een grote voorsprong in hebben. Met name Tesla laat zien wat je met software achteraf nog kunt.
Ik rij overigens blij rond in m’n Q4, maar ben er wel enorm kritisch op.

Wat betreft het laden, ik krijg bij het aankoppelen onder de 15% pas de Max laadcurve (135kw top). Start ik erboven dan kom ik tot ca 110kw.
Volgens mij hebben alle merken (muv Tesla dan) het flink lastig qua software, updates en app. Zie je in alle topics terug van BEVs hier. Al snap ik dit inderdaad ook niet echt. Met name een fatsoenlijke snelle API met veel functies en fatsoenlijke app moet toch wel op poten te zetten zijn. Het is blijkbaar toch heel lastig. Qua laden heeft VAG zeker wel de techniek en kunde. Kijk naar de Taycan en de fat e-Tron. Bij Tesla krijg je wellicht wat "betere" specs voor minder geld. Maar daarvoor moet je weer inboeten op bouwkwaliteit en service. Ook verwacht ik dat een MEB auto minder degradatie zal hebben na een paar jaar dan een Model 3. Dit omdat Tesla veel meer de limieten op zoekt. Het is ook een beetje wat je belangrijk vindt. Probleem is ook een beetje dat je pas na een paar weken of zelfs maanden pas echt goed kunt beoordeleren wat de pijnpunten zijn. Als je een proefrit maakt zit je bijvoorbeeld waarschijnlijk niet eens in de app. Je komt er pas achter als die brak is als de auto op de oprit staat.

Qua laden is het echt van belang dat de accu op goede temp is. Volgens mij kun je redelijk makkelijk via een app en OBD dongle dit inzien bij MEB. Accu zal toch op 25/30 graden moeten zijn voor optimale curve. Als de paal 150kW kan leveren, dan is 99/100 keer de accu temp het issue als je niet de waarde van de curve kunt pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 30-01-2022 08:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
Onderweg naar Oostenrijk nu 2x 'snelgeladen' maar kom nauwelijks boven de 60kW bij t opladen. Accu zou nu toch lekker warm moeten zijn. Ik laad op tussen 20 en 80%. Rijdt wel relaxen max 110, elke 2h stoppen, beentjes strekken, bakje koffie en wat browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-04 13:52
Gerardvhgn schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:14:
Vooralsnog hoor ik krekels in de mailbox, geen stap 3 voor de auto die deze week nu toch zeer waarschijnlijk echt gemaakt zou worden.. meh.
Geen mail, wel aanpassing van honeymoon. Productie week 4 is week 5 geworden. We gaan het zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
marcelmg2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:44:
Onderweg naar Oostenrijk nu 2x 'snelgeladen' maar kom nauwelijks boven de 60kw bij t opladen. Accu's zou nu toch lekker warm moeten zijn. Ik laad op tussen 20 en 80%. Rijdt wel relaxen max 110, elke 2h stoppen, beentjes strekken, bakje koffie en wat browsen.
Blijft gokken wat de accu temp is. Rustig 110 rijden zal niet meteen heel veel van de accu vragen en dus relatief weinig warmte ontwikkeling. Na 2/3 keer laden zou de accu wel warmer moeten worden. Het is jammer dat BEV bouwers de accu temp niet gewoon via het scherm inzichtelijk maken. Volgende keer zou je een OBD dongel kunnen overwegen zodat je via de app de temp in kunt zien. Of gewoon rustig de tijd nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Dongle zit er in, maar nu in slaapstand en kan niet verbinden zonder dat ik m er even uithaal en terugstop. Doe ik bij de volgende laadstop. Wat even irritant was dat ie tussendoor wat updates deed, de navigatie initialiseerde, en toen na herstart de route kwijt was en ik m weer in mocht stellen.

3e keer: Laadt nu op met piek 84 die naar 75 is gezakt op 55% vd accu. Accu temp is 30c.

[ Voor 13% gewijzigd door marcelmg2 op 30-01-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Zoals al gezegd, de spijker op z’n kop… het is meer Rückstand durch Technik momenteel

Over updates gesproken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-05 08:15
Gerardvhgn schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Geen mail, wel aanpassing van honeymoon. Productie week 4 is week 5 geworden. We gaan het zien…
Hier precies hetzelfde week 4 naar week 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik sluit me aan mbt de reacties van het laden en zeker de software issues zoals “gastgebruiker” , verlopen licenties etc. en ook de wel heel beperkte en instabiele app..ik heb al diverse keren contact opgenomen met Audi Nederland om te vragen wat de roadmap is qua aanpak van deze issues. Nu hebben ze me schijnbaar in de negeer stand gezet. Hoor niets meer van ze. Mooi klantvriendelijk en innovatief bedrijf dat Audi..😪
Sind november nu zo’n 6000 km gereden en ach als je een laadmogelijkheid (op je oprit) bij je huis hebt dan is het wel te doen (lang leve het daltarief) net terug van een weekje Oostenrijk maar dat toch echt met een traditionele ICE gedaan (1100 km op een tank diesel wat een feest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelHS
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-11-2024

Over updates gesproken:

100% mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-04 14:09
marcelmg2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:44:
Onderweg naar Oostenrijk nu 2x 'snelgeladen' maar kom nauwelijks boven de 60kW bij t opladen. Accu zou nu toch lekker warm moeten zijn. Ik laad op tussen 20 en 80%. Rijdt wel relaxen max 110, elke 2h stoppen, beentjes strekken, bakje koffie en wat browsen.
Dat is wel raar. Ik ben 3 weken terug diep Duitsland in gegaan één dag 1.350 km gereden in barre omstandigheden, sneeuw, hagel en regen en bij elke keer laden haalde ik bij lage percentages minimaal 100kw en zelfs een keer 125kw. Door de barre omstandigheden zelden harder dan 110km p/u gereden.
Zou het misschien met een software versie te maken kunnen hebben, de mijne komt uit Duistland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philippe
  • Laatst online: 23-05-2022
Heeft er iemand al 3 kinderstoelen in de q4 proberen zetten?
3de kind op komst en serieus aan het twijfelen of het lukt...
Daarnet gaan kijken bij de garage en ten vroegste 03/22 geleverd. Zo lang wachten is toch echt jammer. De Sportback zou blijkbaar vroeger kunnen, 10/22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Philippe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:39:
Daarnet gaan kijken bij de garage en ten vroegste 02/22 geleverd. Zo lang wachten is toch echt jammer. De Sportback zou blijkbaar vroeger kunnen, 10/22.
Binnen een maand leveren is erg snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Daarnet gaan kijken bij de garage en ten vroegste 02/22 geleverd. Zo lang wachten is toch echt jammer. De Sportback zou blijkbaar vroeger kunnen, 10/22.
3 (grote) kinderstoelen lukt bijna in geen enkele auto op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
3x een maxi cosi?
Ik heb in een grote E-tron 2 kinderstoeltjes (dus geen maxi cosi maar van die verhogertjes) en een maxi cosi en dan heb ik elke centimeter benut.
De Q4 is dacht ik 10cm smaller dan zijn grotere broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philippe
  • Laatst online: 23-05-2022
GeeMoney schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:49:
[...]

3x een maxi cosi?
Ik heb in een grote E-tron 2 kinderstoeltjes (dus geen maxi cosi maar van die verhogertjes) en een maxi cosi en dan heb ik elke centimeter benut.
De Q4 is dacht ik 10cm smaller dan zijn grotere broer.
;( Ai ai. 1 maxi Cosi en 2 gewone kinderstoelen. Desnoods moet ik eens zoeken naar erg smalle stoeltjes.
De grote e Tron past nog net in mijn budget, maar dan wordt het wel een hele kale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Philippe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:53:
[...]

;( Ai ai. 1 maxi Cosi en 2 gewone kinderstoelen. Desnoods moet ik eens zoeken naar erg smalle stoeltjes.
De grote e Tron past nog net in mijn budget, maar dan wordt het wel een hele kale.
Moet je al smalle weten te vinden en geen ISO-fix gebruiken. Maar denk dat het in de Q4 heel lastig gaat zijn. Tenzij je een multimac neemt. Zou je zelfs nog voor een 4de kunnen gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
vriej29 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Dat is wel raar. Ik ben 3 weken terug diep Duitsland in gegaan één dag 1.350 km gereden in barre omstandigheden, sneeuw, hagel en regen en bij elke keer laden haalde ik bij lage percentages minimaal 100kw en zelfs een keer 125kw. Door de barre omstandigheden zelden harder dan 110km p/u gereden.
Zou het misschien met een software versie te maken kunnen hebben, de mijne komt uit Duistland
Geen idee, nu ook weer max 60 en gedaald naar 50.
Is te doen maar liever 2x zo snel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
marcelmg2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Maar op welke SoC zit je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Zat nu op 30%
toen ik ging laden.
Accu 30c.
Na de vakantie eens langs de dealer. Zo, zit nu op 80 en ga t laatste stukje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
marcelmg2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Dat is toch wel echt ultiem klote zeg.
Als ik dit soort verhalen lees vraag ik me af waarom ik mezelf dit gezeur aan ga doen :X

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
marcelmg2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:00:
Zat nu op 30%
toen ik ging laden.
Accu 30c.
Na de vakantie eens langs de dealer. Zo, zit nu op 80 en ga t laatste stukje doen.
30% is ook gewoon te hoog, wat doe je dan al bij een snellader?! Dan heb je toch nog zeker 75km bereik?
Aankomen tussen de 5 en 10% na het liefst een lange rit en lekker doorrijden.
Paar kilometer van tevoren ook al even beginnen met af en toe flink wat gas en even af en toe goed regenereren zodat je met tussen de 5 en 10% bij een 150kW+ snellader aankomt dan moet het zeker 100kW zijn.

@Dean Martin het is geen gezeur als je gewoon weet hoe “het werkt”. Een koude Diesel trap je ook niet continu op zijn staart tot 5000rpm om het binnen lekker snel op te warmen neem ik aan.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 30-01-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:35:
[...]

30% is ook gewoon te hoog, wat doe je dan al bij een snellader?! Dan heb je toch nog zeker 75km bereik?
Paar kilometer van tevoren ook al even beginnen met af en toe flink wat gas en even af en toe goed regenereren zodat je met tussen de 5 en 10% bij een 150kW+ snellader aankomt dan moet het zeker 100kW zijn.

@Dean Martin het is geen gezeur als je gewoon weet hoe “het werkt”. Een koude Diesel trap je ook niet continu op zijn staart tot 5000rpm om het binnen lekker snel op te warmen neem ik aan.
Laat ik het anders verwoorden; Gezeur voor mij ;)
Maar goed. Andere discussie :P

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:48
[...]

Ik mag toch hopen dat de laadcurve bij 30% alsnog meer dan 60KW zou moeten halen..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
VidaR-9 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Ik mag toch hopen dat de laadcurve bij 30% alsnog meer dan 60KW zou moeten halen..
Dat klopt, maar alleen als je onder de 30% start! De auto is heel gevoelig voor het startmoment qua laden irt het % accu.
Zoals gezegd, start onder de 15% en je haalt de 135kw. Start je op 16% dan komt ie niet boven de ca 110kw.

Rekening houdende met de temperatuur…

[ Voor 4% gewijzigd door Nismod op 30-01-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Nismod schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Dat klopt, maar alleen als je onder de 30% start! De auto is heel gevoelig voor het startmoment qua laden irt het % accu.
Zoals gezegd, start onder de 15% en je haalt de 135kw. Start je op 16% dan komt ie niet boven de ca 110kw.

Maar 60kW bij 30% is volgens mij zelfs bij MEB te laag. Accu was op temperatuur zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Inspired schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Maar 60kW bij 30% is volgens mij zelfs bij MEB te laag. Accu was op temperatuur zo te zien.
Eens, had ik in het begin ook, maar is op een gegeven moment omhoog gegaan, gelukkig… Audi wist zelf ook niet wat het veroorzaakte. Volgens de systemen was alles in orde nadat ze de auto uitgelezen hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 18:48
Nismod schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Ok dat wist ik niet. Beetje jammer wel dat je hem leeg moet rijden om nog enigszins in de buurt van de ideale curve te komen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik kom ook maar weer eens met een update. Heb een week het forum niet gevolgd omdat ik zo erg aan het genieten was van de auto. Vandaag de dag begonnen met mijn washand in de ene hand en spons in de andere hand terwijl ik genoot van het zonnetje en de auto weer spik en span maakte. Wat een heerlijk zondagochtend ritueel.

Ik haal met de 35 (uitvoering) en 110 km op de teller gemiddeld 250 km (100% accu) met dit weer en climate control op 21/20,5 graad. Ik laad doorgaans op tot 80% en bij langere afstanden of geen toegang tot een laadpaal voor een aantal dagen (mijn laadpaal komt helaas pas in maart) tot 100%. Dit moet overigens ook makkelijk kunnen als je de auto niet na elk ritje supermarkt weer oplaad tot 100%. Auto blijft fenomenaal en kreeg vandaag weer te horen van iemand dat hij verbaasd was dat de auto slechts 63K kostte.

Afgelopen zaterdag de op maat gemaakte bench opgehaald voor de twee trouwe viervoeters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cT91Tjs0GEGAj7y17rF75tlKb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EB5VgyFng2MFHIzKCrOMU3Nv.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag naar de lokale 'audi specialist' om de remklauw(tjes) rood te spuiten. De black demon is tenslotte geen demon zonder zijn rode klauwen ;)

Ps - ik zie veel mensen hun onvrede uitspreken over de accu en laadsnelheden. Naast het feit dat er zoveel factoren zijn die invloed hebben op zo'n accu / laadsysteem zijn er tig van veiligheids / andere zaken die geintegreerd zijn in het systeem om je accu zo lang mogelijk mee te laten gaan. Als die cellen in je accu het eenmaal begeven ben je gewoon vol gas de lul dus die laadsnelheid is niet altijd zo laag om je te naaien. Beetje luf voor die wagen ja! }:O

[ Voor 43% gewijzigd door MV999 op 30-01-2022 21:21 ]

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese52
  • Laatst online: 16-10-2023
Waar laat je dat spuiten doen en wat zijn de kosten?

Gr kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Cheese52 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:18:
Waar laat je dat spuiten doen en wat zijn de kosten?

Gr kees
75 euro per stuk in Almere.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:28
Meteen de remtrommels rood laten spuiten. 🤡

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik lees dat er weer auto's gelvered worden bij diverse dealers, weet iemand of dit auto's zijn die vorig jaar nog gemaakt zijn maar door de fabrieksluiting niet geleverd konden worden of zijn dit de auto's die na de fabrieksluiting gebouwd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
MV999 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:12:
Afgelopen zaterdag de op maat gemaakte bench opgehaald voor de twee trouwe viervoeters.

[Afbeelding]
Waar heb je deze bench laten maken? :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Even een update na 4000km.
  • De rechterstoel kraakt, die wordt uit elkaar gehaald om het op te lossen.
  • Midden armsteun schuift wat te makkelijk weer naar achteren. Hebben meer mensen dat? Audi kon er niks aan doen. (zoals verwacht)
  • De matrix verlichting is echt ongelooflijk goed, andere autos hebben er geen last van, en altijd optimaal zicht. Zelfs met een voorganger op 20m.
  • De range met de 40 is behoorlijk met deze half flauwe winterse omstandigheden. Ook met 130/140kmh en stukken 160kmh rijdt je 200km en houdt je 50km over. Bij 110kmh gaat hij over 350km bij 5 graden gemiddeld.
  • Ik vind de auto niet echt gemaakt om ook veel harder te gaan, hoewel het wel prima zou kunnen. Mijn Skoda Octavia lag boven 150kmh toch strakker/lekkerder op de weg.
  • De wegligging en comfort is over het algemeen echt uitstekend.
  • De ECS grijpt relatief snel in in een bocht bij accelereren, ook als ik het gevoel heb dat het niet hoeft. Maar ik ga het niet uitproberen zonder ECS ;)
  • De augmented reality voor de route opties vind ik matig. Het is vaak te onduidelijk wat hij nu precies bedoelt.
  • Na 2 snellaad sessies kwam op geruststellende snelheden. Te weinig gedaan om in te gaan op de posts hierboven.
  • De Sonos is uitstekend. Geen vervorming bij standje hard. Is echt een dikke klasse beter dan het Skoda Canton systeem. Vooral de details en geluidsspectrum zijn ook stukken strakker dan de bij de Canton. Geen spijt van.
  • Gisteren met 5 grote mensen een stuk gereden. Dat ging toch best prima. Ofwel, ruimte is echt top.
  • De ACC en rijbaanbegeleiding (de echte) werken prima, de Skoda Octavia reageerde wel wat sneller met oppakken van de rijbanen. Daar doet de Audi net wat langer over.
  • De lijn van je voorganger in de heads up display voor de ACC is zeer welkom, zo weet je exact wat de ACC wel en niet doet. Dat is echt een vooruitgang vergeleken bij de Octavia waar je dit niet goed wist.
  • Oja, en toch net te vaak de melding "elektrische storing", uit en aan en ik kan weer rijden. Mss heb ik toch de Q4 e-tron 40 WIN95 versie gekregen? >:)
    https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70416386 Hier een Enyaq de uiteindelijk bij de garage is komen te staan met kapotte accu cellen. Dat even ter info.

[ Voor 7% gewijzigd door Avigoorn op 31-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Er rijdt hier net een Q4 lesauto voorbij…. Why… 🤣🤣😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Rivanov schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Waar heb je deze bench laten maken? :)
https://www.kelderskooien.nl/autobench-op-maat/

Aardige mensen en leveren kwaliteit! Toen ik aangaf dat ik nogal haast had omdat ik in de peugeot 107 van mijn vriendin de honden noodgedwongen moest vervoeren kregen ze het voor elkaar de levertijd van 4 naar minder dan 2 weken te helpen.

Super tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
MV999 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:51:
[...]

https://www.kelderskooien.nl/autobench-op-maat/

Aardige mensen en leveren kwaliteit! Toen ik aangaf dat ik nogal haast had omdat ik in de peugeot 107 van mijn vriendin de honden noodgedwongen moest vervoeren kregen ze het voor elkaar de levertijd van 4 naar minder dan 2 weken te helpen.

Super tevreden tot nu toe.
Ga daar eens kijken. Momenteel hebben we namelijk een hondendeken die ik op de achterbank plaats, die vastzit aan de hoofdsteunen en onze Jack Russel met een gordelriem vastgegespt zit.
Maar dat is niet altijd een ideale oplossing.

Eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor een BMW 1-serie.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-05 23:20
[...]

Is natuurlijk een beetje onzinnige opmerking; je weet de situatie niet. Ook ik had laatst met 30% SoC een snellader omdat er de hele route verder geen snellader was dus ik moest wel. En ik kreeg ook maar iets van 60kW max, dit terwijl ik 2u lang gereden had dus die batterij was zeker warm. Volgens de laad curve van Fastned moet je dan alsnog zo'n 100kW krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door the-hyrax op 31-01-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
the-hyrax schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Is natuurlijk een beetje onzinnige opmerking; je weet de situatie niet. Ook ik had laatst met 30% SoC een snellader omdat er de hele route verder geen snellader was dus ik moest wel. En ik kreeg ook maar iets van 60kW max, dit terwijl ik 2u lang gereden had dus die batterij was zeker warm. Volgens de laad curve van Fastned moet je dan alsnog zo'n 100kW krijgen
De laadcurve van Fastned is alleen representatief als je op circa 0-15% start. Daarboven dus niet, zoals eerder aangegeven.

Laten we hopen dat Audi de snelheid van het laden gaat verhogen, zoals de andere MEB platformen ook doen. Ik heb navraag gedaan bij Audi, maar die sloegen het meteen plat met “dat het Audi systeem anders is”. We weten allemaal dat ze dat roepen om zichzelf Premium te vinden 😫😄

Aanvulling; we hebben het vaak over de temperatuur van de accu. Als je het filmpje van Kris Rifa (YouTube) over de Q4 kijkt, zie je dat hij deze ijskoud aan de lader legt en meteen Max snelheid krijgt. Hij prees de Q4 enorm om die vaardigheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Nismod op 31-01-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Nismod schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Laten we hopen dat Audi de snelheid van het laden gaat verhogen, zoals de andere MEB platformen ook doen. Ik heb navraag gedaan bij Audi, maar die sloegen het meteen plat met “dat het Audi systeem anders is”. We weten allemaal dat ze dat roepen om zichzelf Premium te vinden 😫😄
Dat geloof ik idd ook niet, nergens ooit iets over gelezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Nismod schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:50:
[...]
Voor het eerst dat ik dat hoor; toen ik er bij aflevering naar vroeg kreeg ik te horen dat Skoda en VW eerst als "test" de update kregen en als alles goed verloopt krijgt Audi 'm ook.

Maar goed wie weet wat waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-05 16:10
Rivanov schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Ga daar eens kijken. Momenteel hebben we namelijk een hondendeken die ik op de achterbank plaats, die vastzit aan de hoofdsteunen en onze Jack Russel met een gordelriem vastgegespt zit.
Maar dat is niet altijd een ideale oplossing.

Eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor een BMW 1-serie.
Wij hebben een Variogate gekocht. Dan kan de hond altijd de volledige bagageruimte gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP3mYuvnz4ephy-eSLZzn_ABHvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ReEV5vQwoSK4ZeTk7tMqgbr.jpg?f=fotoalbum_large

We merkten namelijk dat door de aflopende daklijn van de Q4 er anders niet echt een grote hondenbench in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
Inhakend op voorgaande opmerkingen over de tegenvallende range. Tot nu toe is dit ook mijn indruk. Ik heb hiervoor 14 maanden in een VW ID3 58kWh gereden. Voor de beeldvorming: in soortgelijke flauwe winterse omstandigheden zat ik met de ID3 bij 100% op zo'n 300-330 km opgegeven range. In warmere perioden rond de 380-420 km. Uiteraard gaat er in de praktijk altijd wat verloren, al is het maar door het opwarmen van de auto en accu's bij elke rit (auto hangt thuis niet aan de lader 's nachts). Het echte gemiddelde verbruik over die 14 maanden was overigens 16,8 kWh/100km, met overwegend relatief korte ritten (25km).

Op dit moment geeft de Q4 40 (dus 77kWh) zo'n 330-340 km range op bij 100%. Dat is bij deze weersomstandigheden om en nabij dezelfde opgegeven range als ik gewend was bij mijn ID3 met 58kWh batterij. Uiteraard, de Q4 is een andere auto. Ik meen circa 400 kilo zwaarder, breder en hoger en vangt dus meer wind. Op beide auto's overigens 20 inch wielen.

Puur gevoelsmatig had ik toch wat meer praktijkbereik verwacht. Misschien ook omdat ik de afwijking t.o.v. WLTP met de ID3 erg mee vond vallen en dacht deze lijn door te kunnen trekken met de Q4.

Disclaimer: ik heb door omstandigheden nog maar weinig kilometers hoeven en kunnen maken met de Q4 (<1.000km). En dus ook alleen onder deze weersomstandigheden. Een en ander zou er dus zeker nog wat gunstiger uit kunnen gaan zien! Dit is puur mijn indruk over het bereik op dit moment.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Vanmorgen een ritje Arnhem-Rijssen gedaan en weer terug. Mooi testritje. :)

Onderstaand is het resultaat van (omgeving) Arnhem naar (omgeving) Rijssen. 90% snelweg met 85km/h achter een vrachtwagen gehangen op de ACC. Wel stormachtig weer met regen.
40 versie met warmtepomp. Niet voorverwarmd. Airco uit. 20graden interieur met stoel- (laagste stand) en stuurverwarming aan. Vertrokken met 90% SoC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yL2p5Pn_sl1mUcFsdf_jWOyCNrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gugjX9W2pt1gYVHtf7S7KulE.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk bereik maar dit past niet helemaal bij mijn rijstijl :X Normaal zit ik ergens rond de 23/24 kWh/100km. Dit vind ik persoonlijk niet heel echt leuk rijden. Continu achter zo'n vierkante doos hangen... :O

Nu ben ik thuis, en is het totaal resultaat 20,3 kWh/100km. Soc = 45% (186km rijbereik). Oftewel 45% verbruikt voor 161km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:32
Denk dat dit allemaal wel hetzelfde is. Heb ook 40 zondr wp.
Bij 15 graden zat ik op ~ 20 kWh/100km, bij snelwegritten.
Nu met deze temperaturen tussen 5-10 graden zit ik op 22-23 en als het waait/regent rond de 25 (zoals vanochtend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkHier!?
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-12-2024
Lees veel berichten over het "snel" laden van de auto en de omstandigheden.
Deze link van Audi probeert uit te leggen wat allemaal een rol speelt bij het opladen van de auto...

https://www.audi-mediacen...erformance-14450/download .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
IkHier!? schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:34:
Lees veel berichten over het "snel" laden van de auto en de omstandigheden.
Deze link van Audi probeert uit te leggen wat allemaal een rol speelt bij het opladen van de auto...

https://www.audi-mediacen...erformance-14450/download .
Of hier:
https://nieuws.audi.nl/zo...en-met-audi-in-de-winter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Vraagje: als je via Spotify streamt, geeft het display achter het stuur dan (desgewenst) artiest/titel/albumcover etc? Of staat er dan alleen "Carplay" in het scherm? Ik bedoel dus niet het MMI-scherm.

In mijn Octavia heb ik ook een virtual cockpit en daar geeft hij die info wel met radio of met Apple Music, maar niet met Carplay. Zou mooi zijn als de Audi dat wel doet.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
DaMenaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:47:
Vraagje: als je via Spotify streamt, geeft het display achter het stuur dan (desgewenst) artiest/titel/albumcover etc? Of staat er dan alleen "Carplay" in het scherm? Ik bedoel dus niet het MMI-scherm.

In mijn Octavia heb ik ook een virtual cockpit en daar geeft hij die info wel met radio of met Apple Music, maar niet met Carplay. Zou mooi zijn als de Audi dat wel doet.
Als iemand mij niet voor is zal ik woensdag of mss morgen even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
DaMenaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:47:

Wat ik ervaar is dat hij soms het nummer laat zien, soms alleen "carplay" en soms vast blijft hangen. De mogelijkheid is er dus wel, alleen werkt het nog niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audilucky
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05-2022
Voor de Sportback rijders. Hebben jullie dat ook wanneer het geregend heeft en je de achterklep open doet er flinke stralen water er vanaf komt. Gelukkig niet in de achterbak maar in de goten. Je zal de auto in je binnengarage hebben staan dan is het wel een hele natte boel achter de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-05 21:50
MV999 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Wat ik ervaar is dat hij soms het nummer laat zien, soms alleen "carplay" en soms vast blijft hangen. De mogelijkheid is er dus wel, alleen werkt het nog niet optimaal.
Bijgevoegd zoals het er bij mij uitziet via carplay: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55f-gDNhzMb_VC3XunjRpYmf90I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dc2oGh74WWQr81rYkAisUtHX.jpg?f=fotoalbum_large

Tot op heden nooit problemen gehad dat er alleen "carplay" in beeld staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

kevinos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:06:
[...]

Hij wordt op dit moment gebouwd! Chassisnummer is bekend. De vraag blijft nog wel wanneer hij precies afgebouwd is, dus nog even geduld.

Levering week 8 volgens de dealer, uiteraard onder voorbehoud.
Hoe snel kan het (na lang wachten) inmiddels gaan?!
Week 4 (afgelopen week) afgebouwd en inmiddels op transport.
Week 6 (volgende week woensdag) de aflevering!
Nog maar even gevraagd of de dealer de zwarte Audi-ringen wilt bestellen + monteren. Ik hoop voor de andere wachtenden hier snel ook op goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Dit is geweldig nieuws voor de zomervakantie!
https://www.tesla.com/support/non-tesla-supercharging

Nu dus ook in Frankrijk. Kan alleen nog niet goed zien welke het zijn. Ah die hebben een ander ikoontje op de Tesla kaart. Ik zie er iig een stuk of 4 op de Route du Soleil, nice!
Heeft er iemand dit al eens geprobeerd met de Q4? Dwz. is de kabel lang genoeg? Zal van het weekend eens gaan proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door sbin op 31-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
sbin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:00:

Nu dus ook in Frankrijk. Kan alleen nog niet goed zien welke het zijn. Ah die hebben een ander ikoontje op de Tesla kaart. Ik zie er iig een stuk of 4 op de Route du Soleil, nice!
Heeft er iemand dit al eens geprobeerd met de Q4? Dwz. is de kabel lang genoeg? Zal van het weekend eens gaan proberen.
Lengte van de kabel zal het probleem niet zijn, elke Tesla parkeert achteruit in om te kunnen laden bij een SuC (Super Charger). Met uitzondering van enkele stalls die andersom geplaatst zijn.
De 'problematiek' zit hem in het feit dat de laadklep aan de 'verkeerde' kant zit, waardoor bijna alle non-tesla's 2 laadplekken bezet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Novadecasa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:18:
[...]

De 'problematiek' zit hem in het feit dat de laadklep aan de 'verkeerde' kant zit, waardoor bijna alle non-tesla's 2 laadplekken bezet houden.
serieus????

Ik hoop dat die in Arlon (Belgie) tegen de Luxemburgse grens open gaat, dat is de perfecte Belgische tussenstop. ssst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Laatst online: 11-05 19:49
Avigoorn schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:52:serieus????

Ik hoop dat die in Arlon (Belgie) tegen de Luxemburgse grens open gaat, dat is de perfecte Belgische tussenstop. ssst. ;)
Er zit in Arlon een Lidl met een gratis snellader 50kW (ssst. Niet verder vertellen)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-05 15:13
Isheara schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Er zit in Arlon een Lidl met een gratis snellader 50kW (ssst. Niet verder vertellen)
zo ook ook in winterberg maar had een paar nederlanders voor me uiteindelijk 3 half uur daar gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Die in Arlon bij Lidl staat lang niet (meer) op iedere app/kaart… je moet het weten….

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Isheara schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Haha.

Maar heb liever gewoon veel laders en daadwerkelijk laden. Dan als een hollander ergens gratis kunnen laden maar en uren wachten.

De tesla laders (daar had ik het over) liggen bij van der Valk net naast de snelweg. In potentie super stop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
@kevinos,super dat het zo snel kan gaan, heb wat meer informatie over configuratie en bij welke dealer de Q4 besteld is, mijn Q4 is in week 3 gebouwd maar kan hem pas in week 21 ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:13:
[...]

Haha.

Maar heb liever gewoon veel laders en daadwerkelijk laden. Dan als een hollander ergens gratis kunnen laden maar en uren wachten.

De tesla laders (daar had ik het over) liggen bij van der Valk net naast de snelweg. In potentie super stop dus.
Same here, kan me niet schelen wat het kost, als ik maar makkelijk en snel kan laden.
Om op weg naar vakantie ergens een stadje in te rijden om te kunnen laden bij een Lidl midden in het centrum met een auto vol zeurende kinderen is een nog go voor me.Die SC's van Tesla maken het iig veel makkelijker. Dan heb je tenminste iets van 16 stations per lokatie ipv die trieste 2 of 4 Ionity's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
sbin schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:00:

Kijk, dat helpt. 20 superchargers op één locatie, een stuk beter dan de vier Ionity chargers die je vaak hebt.

Edit: deze zelfs 36 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4clVf9KK3akunlSQo4wbbv8Y7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EFjYVaNNHQgfmFrdKy0wexwO.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door the-hyrax op 01-02-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Ok, even een raadsel.

Weet iemand hoe het kan dat de verlichting en/of sloten van de auto vanzelf aan of open gaan?
2 voorbeelden:
  • Ik ben de oprit aan het kärcheren, en de lichten van de auto gaan aan en uit, ik weet niet goed meer of de sloten nu ook open en dicht gaan, gezien de spiegels niks deden.
  • Ik sta in de keuken tussen 2 a 2.5m afstand van de auto (zie foto's hieronder), en zie dat de lichten dus weer aan staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SabpQsX0OBqZyk-G5zl7x_PCo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqNWymRg6LNuvNxsesAaklrk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0_iYxhA4aLlfeUqUVNOajips2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRZU70SuLxVhfdBdHODt9UHS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb Keyless, maar volgens mij heeft de Audi, en dus niet zoals de Skoda, dat hij vanzelf open gaat....Ik lees er ook niks over in handleiding
De sleutel zit in mijn zak, maar deze wordt op dat moment niet geactiveerd, er zit nog een extra hoesje over ook.

Wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Avigoorn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:46:
Ok, even een raadsel.

Weet iemand hoe het kan dat de verlichting en/of sloten van de auto vanzelf aan of open gaan?
2 voorbeelden:
  • Ik ben de oprit aan het kärcheren, en de lichten van de auto gaan aan en uit, ik weet niet goed meer of de sloten nu ook open en dicht gaan, gezien de spiegels niks deden.
  • Ik sta in de keuken tussen 2 a 2.5m afstand van de auto (zie foto's hieronder), en zie dat de lichten dus weer aan staan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb Keyless, maar volgens mij heeft de Audi, en dus niet zoals de Skoda, dat hij vanzelf open gaat....Ik lees er ook niks over in handleiding
De sleutel zit in mijn zak, maar deze wordt op dat moment niet geactiveerd, er zit nog een extra hoesje over ook.

Wie weet?
Heb je al geprobeerd of de auto ook ontgrendeld is? Dus even de sleutels binnen in de keuken laten (binnen de 2,5m die je noemt) en dan kijken of je de auto ook kan openen.
Anders kan het wellicht welkom functie o.i.d. zijn?
Als de auto wel ontgrendeld wordt, wat mij vrij onvoorstelbaar lijkt, dan zou ik de sleutels maar verderop opbergen in huis snachts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Novadecasa schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Heb je al geprobeerd of de auto ook ontgrendeld is? Dus even de sleutels binnen in de keuken laten (binnen de 2,5m die je noemt) en dan kijken of je de auto ook kan openen.
Anders kan het wellicht welkom functie o.i.d. zijn?
Als de auto wel ontgrendeld wordt, wat mij vrij onvoorstelbaar lijkt, dan zou ik de sleutels maar verderop opbergen in huis snachts :+
Op basis van de ingeklopte spiegels ga ik ervan uit dat hij dicht is/was. Zal gelijk kijken als ik het weer zie.
Een "welkom functie" heeft de Audi toch niet? Dat vraag ik me dan af.
Je laatste opmerking zou idd een goede grap zijn :+ ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:13
Avigoorn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Op basis van de ingeklopte spiegels ga ik ervan uit dat hij dicht is/was. Zal gelijk kijken als ik het weer zie.
Een "welkom functie" heeft de Audi toch niet? Dat vraag ik me dan af.
Je laatste opmerking zou idd een goede grap zijn :+ ;) ;) ;)
Heb ik ook. Als ik ‘s-ochtends naar buiten loop zijn soms de lichten aan terwijl ik zeker weet dat dit een paar minuten van te voren niet het geval was. De auto is hierbij nog steeds afgesloten. Ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Gremlins :P

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Zijn er mensen hier die een LE S competition 40 (geen sportback) al hebben ontvangen welke besteld is NA 10 juli en tevens niet met een voorraadslot door de dealer al was besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Als de deuren dicht zijn ja. ;)
Maar wil toch wel graag weten hoe het kan, en waarom. Zometeen is de deur wel open... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:53
Hupsel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:21:
Zijn er mensen hier die een LE S competition 40 (geen sportback) al hebben ontvangen welke besteld is NA 10 juli en tevens niet met een voorraadslot door de dealer al was besteld?
LE S Competition 40 zwart, geen additionele opties, besteld 12 juli, initiële leverweek 47 2021, pano en phone box laten vervallen, laatste update: week 32 2022 (!).

[ Voor 3% gewijzigd door mouse1277 op 01-02-2022 11:38 ]

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:50
Op Duitse fora lees ik dat de klanten die een verwachte leverdatum in hun contract hebben staan kosteloos vervangend vervoer door de dealer aangeboden krijgen. Hoe zit dat hier? Ik ruil mijn huidige BMW in en deze heeft over 9k km een grote beurt nodig, zit daar niet echt op te wachten. Bij BOVAG vind ik deze tekst:
Komt de verkoper de vermoedelijke datum niet na? Stel de verkoper schriftelijk in gebreke en stel daarbij een redelijk termijn. Is de verkoper aangesloten bij de BOVAG, dan is de termijn drie weken. Is de gestelde termijn verstreken zonder levering, dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden, dan wel een redelijke schadevergoeding vorderen (bijvoorbeeld (kosten) vervangend vervoer tot datum levering nieuwe auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 18:56
Maurice- schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:40:
Op Duitse fora lees ik dat de klanten die een verwachte leverdatum in hun contract hebben staan kosteloos vervangend vervoer door de dealer aangeboden krijgen. Hoe zit dat hier? Ik ruil mijn huidige BMW in en deze heeft over 9k km een grote beurt nodig, zit daar niet echt op te wachten. Bij BOVAG vind ik deze tekst:

[...]
Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
mouse1277 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:32:
[...]

LE S Competition 40 zwart, geen additionele opties, besteld 12 juli, initiële leverweek 47 2021, pano en phone box laten vervallen, laatste update: week 32 2022 (!).
Week 32? :o

En wat staat er in jouw honeymoon? De mijne is gereset, alleen stap 1 staat erin, nog 55 dagen op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Hupsel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:17:
[...]
En wat staat er in jouw honeymoon? De mijne is gereset, alleen stap 1 staat erin, nog 55 dagen op de teller.
Mijn dealer gebruikt geen honeymoon. Maar het systeem waar de genoemde week 32 uit naar voren komt, is hetzelfde systeem als waar honeymoon mee wordt gevoed.
Dat is het programma waar je aan de hand van je KOM nummer de status van je bestelling kunt zien.
Heb donderdag weer een afspraak dus zal dan eens met de verkoper op zijn computerscherm meekijken.

Ik zou trouwens persoonlijk niet al te veel waarde hechten aan die teller |:( .
Stap 1 in honeymoon is volgens mij identiek aan "Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, verwachte aanleverweek XX/2022" in het systeem van de dealer.

[ Voor 16% gewijzigd door mouse1277 op 01-02-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
mouse1277 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Mijn dealer gebruikt geen honeymoon. Maar het systeem waar de genoemde week 32 uit naar voren komt, is hetzelfde systeem als waar honeymoon mee wordt gevoed.
Dat is het programma waar je aan de hand van je KOM nummer de status van je bestelling kunt zien.
Heb donderdag weer een afspraak dus zal dan eens met de verkoper op zijn computerscherm meekijken.

Ik zou trouwens persoonlijk niet al te veel waarde hechten aan die teller |:( .
Stap 1 in honeymoon is volgens mij identiek aan "Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, verwachte aanleverweek XX/2022" in het systeem van de dealer.
I know, hecht nergens meer waarde aan, maar mijn delaer heeft gezegd dat die teller verandert als er iets veranderd.. de stappen zijn minder belangrijk omdat die achteraf niet worden aangepast. Zo stond er bij mij nog week 49 productieweek (maar dat is dus inmiddels ook weg...)

Dit vind ik in de honeymooncode:
day_count_delivery: "053"
delivery_on_monday: ""
end_date_production_def: "13 februari 2022"
est_cid: "200141"
est_city: "AMSTERDAM ZUIDOOST"
est_name: "Audi Centrum Amsterdam"
factory: "Duitsland, Zwickau - Mosel"
factory_city: "Zwickau - Mosel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Hupsel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:28:
[...]
day_count_delivery: "053"
delivery_on_monday: ""
end_date_production_def: "13 februari 2022"
est_cid: "200141"
est_city: "AMSTERDAM ZUIDOOST"
est_name: "Audi Centrum Amsterdam"
factory: "Duitsland, Zwickau - Mosel"
factory_city: "Zwickau - Mosel"
Volgens mij heb je al wel een definitief productieslot (voor wat het waard is). Dat is al meer dan ik in de afgelopen 6,5 maand in het systeem heb gezien 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
mouse1277 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Volgens mij heb je al wel een definitief productieslot (voor wat het waard is). Dat is al meer dan ik in de afgelopen 6,5 maand in het systeem heb gezien 8)7 .
Die had ik in week 49 ook..... en 2x bevestigd in november door de dealer dat het een definitief slot was. :9~
Ik juich pas als dat ding op de trein staat.

Zag trouwens een mooie sportback zwart in omgeving Mijdrecht rijden gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Hupsel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Zag trouwens een mooie sportback zwart in omgeving Mijdrecht rijden gisteren
SB is niet mijn ding. Velen zijn er voor gevallen (maar veel minder dan Audi had gedacht) maar kan mij persoonlijk niet bekoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupsel
mouse1277 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:01:
[...]

SB is niet mijn ding. Velen zijn er voor gevallen (maar veel minder dan Audi had gedacht) maar kan mij persoonlijk niet bekoren.
Same here.. maar ik moet zeggen dat hij er in het echt wel mooier uitziet dan op plaatjes.
Maar ik kan toch niet echt wennen aan die 'Saab 900 II Coupe' (persoonlijke associatie) achterkant

[ Voor 5% gewijzigd door Hupsel op 01-02-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Hupsel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:06:
[...]
Same here.. maar ik moet zeggen dat hij er in het echt wel mooier uitziet dan op plaatjes.
Maar ik kan toch niet echt wennen aan die 'Saab 900 II Coupe' achterkant
Ook al in het echt gezien, inderdaad mooier dan de plaatjes, maar nog steeds niet mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 18:56
Dit zou misschien wel een verklaring zijn waarom mijn in juni 2021 in duitsland bestelde Q4 nog geen verwachte leverweek heeft. Misschien om te voorkomen dat ze dit soort kosten moeten maken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Isheara
Ik heb vandaag voor mijn Q4 ook maar een paar nieuwe zomerbanden aangeschaft, en er zaten 'toevallig' 22-inch velgen bij :) Helemaal happy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWZhI_sJVOUs8ki89e2UyaK6gXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFninEesrwuN3m1PnPjdwEbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
mouse1277 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Ook al in het echt gezien, inderdaad mooier dan de plaatjes, maar nog steeds niet mijn ding.
IMHO een platgeslagen Audi A2 :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASH_PHgRJc4RqSRRwluOZT-1wNQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r9ocvhiX6f1L2wr1b9hKjKEo.jpg?f=user_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
Jope3 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:58:
[...]

Heb ik ook. Als ik ‘s-ochtends naar buiten loop zijn soms de lichten aan terwijl ik zeker weet dat dit een paar minuten van te voren niet het geval was. De auto is hierbij nog steeds afgesloten. Ik vind het prima zo.
Dat is inderdaad de welkom-functie, of hoe Audi dit ook noemt. Met de sleutel op zak binnen zoveel meter = lichten aan.

In mijn vorige ID3 kon je daarbij nog instellen of de auto ook moet ontgrendelen wanneer je binnen bereik komt. Ik had dit vrij snel uit gezet, want vond dit geen prettig idee ;) Volgens mij is dit in de Q4 überhaupt niet instelbaar - althans niet in de mijne.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ook ik vind de echte SUV veel mooier als de SB versie... Die spoiler achteraan lijkt me niet te kloppen. Ik heb er ook in gezeten. Je ziet door die spoiler echt het raam achteraan in 2 delen (1 groot en 1 heel klein). Dat zou mij persoonlijk echt storen en ook van buiten bekeken had er gewoon een soort van lip onderaan het raam moeten zijn ipv wat ze nu hebben gedaan. Een gemiste kans, de SUV is duidelijk de mooiste en bovendien de goedkoopste en de iets meer praktische :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 14:47
Weet er iemand of je in de koffer van de SUV versie een racefiets kwijt kan of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
SWIGGA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:07:
Ook ik vind de echte SUV veel mooier als de SB versie... Die spoiler achteraan lijkt me niet te kloppen. Ik heb er ook in gezeten. Je ziet door die spoiler echt het raam achteraan in 2 delen (1 groot en 1 heel klein). Dat zou mij persoonlijk echt storen en ook van buiten bekeken had er gewoon een soort van lip onderaan het raam moeten zijn ipv wat ze nu hebben gedaan. Een gemiste kans, de SUV is duidelijk de mooiste en bovendien de goedkoopste en de iets meer praktische :-)
Ja, als je dan de Skoda Enyaq Coupe ziet, die ziet er vele malen beter uit dan de SUV variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
de_gizmo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:09:
[...]
Ja, als je dan de Skoda Enyaq Coupe ziet, die ziet er vele malen beter uit dan de SUV variant.
Dat was ook niet heel moeilijk O-) O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
Smaken verschillen gelukkig :-)

Anders moesten we nog langer wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Matuna schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:09:
Weet er iemand of je in de koffer van de SUV versie een racefiets kwijt kan of 2?
Met de stoelen plat krijg ik er met gemak 2 enduro MTB fietsen in waarbij alleen het voorwiel eruit is. Racefietsen gaan er makkelijk in dus! (Met de stoelen plat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 20:24
hfunny schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:19:
En de planning is weer bijgesteld! Besteld half oktober, levering van week 16 naar week 51 naar week 43, naar....
en nu week 1 2023 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Shit man. Update via Honeymoonnet?

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Isheara schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:51:
Ik heb vandaag voor mijn Q4 ook maar een paar nieuwe zomerbanden aangeschaft, en er zaten 'toevallig' 22-inch velgen bij :) Helemaal happy!

[Afbeelding]
Dikke hoepels! Kost 100 km range, maar dan heb je ook wat! :o

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
de_gizmo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Die Enyaq Coupe oogt ook wel heel raar. Alsof ze een nieuwe Octavia op een container hebben gezet. Heel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet.

Bij de grote E-Tron werkt de SB omdat die nog net een 'kontje' heeft. Zoals een normale coupé ook hoort te hebben. Modellen die dat niet hebben, zoals de Model Y, die nieuwe Enyaq en ook de Q4, lijken al snel op een verhoogde liftback. BIj de Q4 SB is het heel erg afhankelijk van de kleur of het design werkt of niet. De combi alles zwart en wit staat bijvoorbeeld heel dik.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 74 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.