‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik begrijp de obsessie met de grill niet zo.. laat dat ding lekker met rust zou ik zeggen en stop het geld ergens andersDaMenaz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:58:
Is er iemand handig met Photoshop? Ik zou graag willen weten ahv de bijgevoegde foto hoe het staat als de bakplaat in Manhattan Grey is gespoten. En wat mooier is, de grillerand in zilver of ook in Manhattan. Sowieso wel leuk om een verzamelpost te maken van de verschillende oplossingen voor de grille.
[Afbeelding]
Als ik niks om het uiterlijk had gegeven, dan had ik wel een ID.4 besteld.Nismod schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:34:
[...]
Ik begrijp de obsessie met de grill niet zo.. laat dat ding lekker met rust zou ik zeggen en stop het geld ergens anders. Er missen in basis genoeg opties waar een auto van 60k om vraagt!
Catch my drift?
Gewoon de shadow look bestellen 😉 veruit het mooiste naar mijn mening...Nismod schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:34:
[...]
Ik begrijp de obsessie met de grill niet zo.. laat dat ding lekker met rust zou ik zeggen en stop het geld ergens anders. Er missen in basis genoeg opties waar een auto van 60k om vraagt!
En ik mij afvragen waarom er laatst bij de supermarkt een elektrische Audi met de achterklep vol open stond op de parkeerplaats (en niemand in de buurt). Ik dacht dat het weer één of andere storing was maar blijkbaar niet.DmC1982 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:08:
Ik heb de Q4 nu een aantal maanden. Ik weet niet hoe het komt, maar de kofferbak is nu al 6x open gegaan door de sleutel in mijn broekzak te dragen. Heb ik nooit eerder met de oudere Audi's gehad. Is dit herkenbaar? En iemand tips?
Uit zetten in de settingsDmC1982 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:08:
Ik heb de Q4 nu een aantal maanden. Ik weet niet hoe het komt, maar de kofferbak is nu al 6x open gegaan door de sleutel in mijn broekzak te dragen. Heb ik nooit eerder met de oudere Audi's gehad. Is dit herkenbaar? En iemand tips?
Welke sleutelcover heb jij?vincentvs93 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:21:
Ligt aan dit type sleutel, heb dat met de vorige nooit gehad. Een sleutelcover doet bij mij wonderen!
https://a.aliexpress.com/_v7o5Zs
Deze werkt voor als nog prima
Tot slot; weet iemand tot op welke afstand de auto connect met de sleutel (heb keyless entry)?
zoals meerdere de app reeds besproken hebben is het echt een lachertje.
en voor de kenners, als ik in de app onderaan op de map duw zie ik waar mijn gsm ligt en niet waar de wagen staat! is dit gekend? wat kan ik veranderen zodat ik de wagen zie en of is dit een bug?
Besteld Juni 2021 via LM Athlon. S Comp 35. (phonebox en pano dak eraf)
productie gestart volgens honeymoon is 24-01
Dat is de grap, je kan dus niet zien waar de wagen staat.kurtjeG schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:01:
heb nu een week de auto en is inderdaad de moeite om te wachten, rijd absoluut zalig.
zoals meerdere de app reeds besproken hebben is het echt een lachertje.
en voor de kenners, als ik in de app onderaan op de map duw zie ik waar mijn gsm ligt en niet waar de wagen staat! is dit gekend? wat kan ik veranderen zodat ik de wagen zie en of is dit een bug?
Met die kaart kun je alleen een route plannen, die je vervolgens naar de wagen zou moeten kunnen sturen, maar geen idee hoe.
Enige nut van de app is mi. om te zien hoeveel % batterij je hebt en of hij aan het laden is. Oh ja en je kan er plaatjes van je auto in bekijken.
Kun je de climate ook niet aan zetten op afstand?sbin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Dat is de grap, je kan dus niet zien waar de wagen staat.![]()
Met die kaart kun je alleen een route plannen, die je vervolgens naar de wagen zou moeten kunnen sturen, maar geen idee hoe.
Enige nut van de app is mi. om te zien hoeveel % batterij je hebt en of hij aan het laden is. Oh ja en je kan er plaatjes van je auto in bekijken.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Jazeker, maar dat duurt ongeveer net zo lang als er heen lopen, de auto een volledige wasbeurt geven, boodschappen ermee doen, terugkomen, de banden verwisselen voor winterbanden en dan met de hand instellen in het MMI.Inspired schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Kun je de climate ook niet aan zetten op afstand?
Enigszins overdreven, maar je snapt het idee.
Fijn! Heb je in Honeymoon ook een stap 3 ontvangen of alleen de week van 24e?arian_atmoredjo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:22:
zojuist vernomen. Mn Audi is onderweg naar NL.
Besteld Juni 2021 via LM Athlon. S Comp 35. (phonebox en pano dak eraf)
productie gestart volgens honeymoon is 24-01
Ah, had de hoop dat het na 1+ jaar al wel verbeterd zou zijn.. Toch wel een gemis. Climate aanzetten is iets dat ik veelvuldig gebruik bij mijn huidige BEV.sbin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Jazeker, maar dat duurt ongeveer net zo lang als er heen lopen, de auto een volledige wasbeurt geven, boodschappen ermee doen, terugkomen, de banden verwisselen voor winterbanden en dan met de hand instellen in het MMI.
ja stap 3 afgelopen weekend en vandaag stap 4.Gerardvhgn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Fijn! Heb je in Honeymoon ook een stap 3 ontvangen of alleen de week van 24e?
Het voorverwarmen via de app werkt bij mij prima. Even wachten voordat het contact is gelegd, indien je meteen wilt starten met voorverwarmen. Meestal stel ik dit 's avonds al in (via de timer).Inspired schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Ah, had de hoop dat het na 1+ jaar al wel verbeterd zou zijn.. Toch wel een gemis. Climate aanzetten is iets dat ik veelvuldig gebruik bij mijn huidige BEV.
Maar dat is wel ongeveer het enige positieve aan de app.
Ja, ik ben nu verwend denk ik. Heb een app op de Watch en die heeft doorgaans binnen 10-15 seconden contact en actie is binnen 1 seconde dan verwerkt. Dus even snel climate aan en soms auto vast open doen voor de kids als die al buiten staan. Heb het idee dat dit met een VAG auto nog niet zo gaat werken. Hoop dat dit nog wel zo gaat werken binnen afzienbare tijd.Boskamp66 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Het voorverwarmen via de app werkt bij mij prima. Even wachten voordat het contact is gelegd, indien je meteen wilt starten met voorverwarmen. Meestal stel ik dit 's avonds al in (via de timer).
Maar dat is wel ongeveer het enige positieve aan de app.
De WeConnect app van mijn oude Passat GTE uit 2016 werkte feilloos (tot de licentie verliep iig). climate, status, claxonneren, knipperen, lokatie bepalen etc etc.Inspired schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Ja, ik ben nu verwend denk ik. Heb een app op de Watch en die heeft doorgaans binnen 10-15 seconden contact en actie is binnen 1 seconde dan verwerkt. Dus even snel climate aan en soms auto vast open doen voor de kids als die al buiten staan. Heb het idee dat dit met een VAG auto nog niet zo gaat werken. Hoop dat dit nog wel zo gaat werken binnen afzienbare tijd.
Zat er allemaal al in destijds en zonder de werkelijk ellenlange vertraging bij het aantikken van een opdracht zoals nu in de Audi app.
Kan je in jou geval dan niet de optie 'klimaatregeling bij ontgrendelen' gebruiken? (Als deze functie is geactiveerd, wordt de klimaatregeling vijfminuten geactiveerd nadat het voertuig is ontgrendeld)Inspired schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Ja, ik ben nu verwend denk ik. Heb een app op de Watch en die heeft doorgaans binnen 10-15 seconden contact en actie is binnen 1 seconde dan verwerkt. Dus even snel climate aan en soms auto vast open doen voor de kids als die al buiten staan. Heb het idee dat dit met een VAG auto nog niet zo gaat werken. Hoop dat dit nog wel zo gaat werken binnen afzienbare tijd.
Staat in de app helemaal onderaan bij de instellingen van de klimaatregeling.
Ik rij nu nog in de Tesla maar ben wel wat aan het rond kijken. Dit zou soms wel een uitkomst zijn maar niet altijd. Als de auto flink koud is dan is er wel wat meer dan 5 minuten nodig. Daarbij zet ik hem ook vaak aan als ik niet in de buurt ben van de auto. Dus een fatsoenlijke werkende app is toch wel een vereiste.Aldmar schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Kan je in jou geval dan niet de optie 'klimaatregeling bij ontgrendelen' gebruiken? (Als deze functie is geactiveerd, wordt de klimaatregeling vijfminuten geactiveerd nadat het voertuig is ontgrendeld)
Staat in de app helemaal onderaan bij de instellingen van de klimaatregeling.
Ik zoek dus ook de knop hoe ik van de app de route naar de MMI in de auto kan sturen. Met de MMI kan ik niet met een simpele knop kijken welke laadstations in de buurt zijn. En of ze beschikbaar zijn. De app kan dat wel maar dan moet ik dus de lokatie met de hand overzetten naar MMI.sbin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Dat is de grap, je kan dus niet zien waar de wagen staat.![]()
Zondag naar Oostenrijk. Heb m'n telefoon vol met apps gezet om maar laadstations te vinden en te kunnen laden. Toch spannend...
Benieuwd naar je ervaring, komende zomer rondtrip met de Q4 gepland naar Oostenrijk/Dolomieten. Als ie er dan is natuurlijk..marcelmg2 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Zondag naar Oostenrijk. Heb m'n telefoon vol met apps gezet om maar laadstations te vinden en te kunnen laden. Toch spannend...
Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen...marcelmg2 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Ik zoek dus ook de knop hoe ik van de app de route naar de MMI in de auto kan sturen. Met de MMI kan ik niet met een simpele knop kijken welke laadstations in de buurt zijn. En of ze beschikbaar zijn. De app kan dat wel maar dan moet ik dus de lokatie met de hand overzetten naar MMI.
Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''
Afgelopen weekend was het toch best handig om na een wandeling op het strand alvast de geparkeerde auto voor te verwarmen. 10 minuten voordat we terug waren klimaatregeling op 23 aangezet. Daar maakte ik de kinderen heel blij mee.sbin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Jazeker, maar dat duurt ongeveer net zo lang als er heen lopen, de auto een volledige wasbeurt geven, boodschappen ermee doen, terugkomen, de banden verwisselen voor winterbanden en dan met de hand instellen in het MMI.
Is 'ie nog niet gemaaktGerardvhgn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Benieuwd naar je ervaring, komende zomer rondtrip met de Q4 gepland naar Oostenrijk/Dolomieten. Als ie er dan is natuurlijk..
The best is yet to come
Nope, zit bovenop mijn mail in de hoop dat stap3 binnenkomt....
Ah, VAG. Mijn ‘Amundsen’ heeft daar ook af en toe last van. Diverse firmware-updates gedaan door de dealer, zonder resultaat.Avigoorn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:48:
Zojuist onderstaande melding gekregen tijdens het rijden. De MMI viel simpelweg gewoon uit, geheel zwart alles. Na handmatig uit en aan doen, begon hij weer op te starten.
[Afbeelding]
Maar goed, nu eerst met een krakende passagiersstoel naar de dealer
[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 26-01-2022 13:53 ]
Catch my drift?
Sterker nog, geen enkele van die features werkenJorik schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:00:
Volgens de marketing afdeling van Audi is er met de myAudi app meer mogelijk dan er daadwerkelijk qua functionaliteit wordt aangeboden... 🙄
[Afbeelding]
Over een paar weken wordt de passagiersstoel uitelkaar gehaald. Ze weten niet waarom hij kraakt.Avigoorn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:48:
Zojuist onderstaande melding gekregen tijdens het rijden. De MMI viel simpelweg gewoon uit, geheel zwart alles. Na handmatig uit en aan doen, begon hij weer op te starten.
[Afbeelding]
Maar goed, nu eerst met een krakende passagiersstoel naar de dealer
Ben eens benieuwd.
Het kraken van mijn stoel wordt over 2 weken door de dealer aangepakt. Mijn stoel staat altijd in de achterste stand. En dan kraakt deze. Doe ik deze één stand/klik naar voren dan kraakt deze niet meer. Raar maar waar😂Avigoorn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Over een paar weken wordt de passagiersstoel uitelkaar gehaald. Ze weten niet waarom hij kraakt.
Ben eens benieuwd.
Catch my drift?
Dit is toch wel heel opmerkelijk, zeker als geen enkele functie werkt. Is dit echt zo?Jorik schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:00:
Volgens de marketing afdeling van Audi is er met de myAudi app meer mogelijk dan er daadwerkelijk qua functionaliteit wordt aangeboden... 🙄
[Afbeelding]
Dan ben ik heel benieuwd naar het antwoord bij Audi...
Levering april… ik ga bestellen en kijken of de auto of de cover er eerder is. Zal erom spannen met een week 12 inidicatievincentvs93 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:51:
€ 2,37 42%OFF | Nieuwe Soft Tpu Auto Remote Key Case Cover Holder Shell Fob Voor Audi A6 A7 A8 A4 C8 Q8 Q5 d5 E-Tron Accessoires Duurzaam Auto Styling
https://a.aliexpress.com/_v7o5Zs
Deze werkt voor als nog prima
Same hier momenteel. Feilloos in MercedesMe. Zelf als ik in de auto zit gebruik ik mijn telefoon om te navigatie in te stellen van de auto zelf (dus geen CarPlay)sbin schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:10:
[...]
De WeConnect app van mijn oude Passat GTE uit 2016 werkte feilloos (tot de licentie verliep iig). climate, status, claxonneren, knipperen, lokatie bepalen etc etc.
Zat er allemaal al in destijds en zonder de werkelijk ellenlange vertraging bij het aantikken van een opdracht zoals nu in de Audi app.
[ Voor 3% gewijzigd door Hupsel op 26-01-2022 19:59 ]
Komt allemaal goed. Zie het eerder gedeelde plaatje door mij, die ik weer van een ander post heb gekopieerd.Novadecasa schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:48:
[...]
Dit is toch wel heel opmerkelijk, zeker als geen enkele functie werkt. Is dit echt zo?
Dan ben ik heel benieuwd naar het antwoord bij Audi...
:strip_exif()/f/image/RNKsk269QuVZBi8tGZ9NVUid.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo, ik post eigenlijk nooit wat maar lees al een paar maanden mee. Sinds twee weken blije bezitter van een Q4 e-tron, mijn eerste elektrische auto. Erg blij mee en mag me gelukkig prijzen dat hij, ondanks dat ik hem pas in augustus besteld heb, eind dec al in NL was.
Ik heb een vraagje…als ik aan de publieke laadpalen in mijn wijk ga laden krijg ik regelmatig deze melding. Laden start gewoon, maar na enige tijd stopt het. Soms start het later weer op, maar ik kan er niet van op aan. Herkent iemand dit?
Zou het aan mijn auto liggen of aan de laadpalen? Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Dit geeft hij bij mij thuis ook soms aan. Dat betekent dat er op dat moment geen stroom wordt geleverd. Dit terwijl de auto er wel om vraagt.stevenhuisman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:37:
[Afbeelding]
Hallo, ik post eigenlijk nooit wat maar lees al een paar maanden mee. Sinds twee weken blije bezitter van een Q4 e-tron, mijn eerste elektrische auto. Erg blij mee en mag me gelukkig prijzen dat hij, ondanks dat ik hem pas in augustus besteld heb, eind dec al in NL was.
Ik heb een vraagje…als ik aan de publieke laadpalen in mijn wijk ga laden krijg ik regelmatig deze melding. Laden start gewoon, maar na enige tijd stopt het. Soms start het later weer op, maar ik kan er niet van op aan. Herkent iemand dit?
Zou het aan mijn auto liggen of aan de laadpalen? Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Thuis komt dat doordat de loadbalancing de aanvoer van stroom soms geheel stopt omdat ik teveel gebruikers in huis heb. Dat kan ik zien in mijn app.
Ik ga er vanuit dat de publieke paal op dat moment geen stroom levert. Waarom geen idee. Maar lijkt me niet aan joi auto te liggen.
Edit: wat ook kan is dat je het max laadniveau op 20% hebt staan. Maar dat lijkt me sterk...?
[ Voor 4% gewijzigd door Avigoorn op 26-01-2022 21:49 ]
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben…dankjewel!Avigoorn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:46:
[...]
Dit geeft hij bij mij thuis ook soms aan. Dat betekent dat er op dat moment geen stroom wordt geleverd. Dit terwijl de auto er wel om vraagt.
Thuis komt dat doordat de loadbalancing de aanvoer van stroom soms geheel stopt omdat ik teveel gebruikers in huis heb. Dat kan ik zien in mijn app.
Ik ga er vanuit dat de publieke paal op dat moment geen stroom levert. Waarom geen idee. Maar lijkt me niet aan joi auto te liggen.
Edit: wat ook kan is dat je het max laadniveau op 20% hebt staan. Maar dat lijkt me sterk...?
Haha nee Max laadvermogen staat wel een stukje hoger 😂
Naar?hfunny schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:19:
En de planning is weer bijgesteld! Besteld half oktober, levering van week 16 naar week 51 naar week 43, naar....
The best is yet to come
Besteld 21 juni (week 25), destijds werd er sept geroepen voor levering. Na diverse updates hoorde ook ik uiteindelijk bij de week 51 groep die op het laatst weer uitgesteld werd.
Geeft anderen van jullie misschien weer een beetje moed 😉
Laatste update van de dealer: hij staat volledig vast. Er zou ook een probleem zijn met chips voor elektrische zetels. Hij zou nog een mail sturen met de opties die ik zou kunnen annuleren om het te versnellen, maar uiteraard totaal geen garantie.
Dan maar aan het kijken naar een Volvo plug-in hybride uit stock...
dat is afwachten.... het schuift heen en weer... voor nu week 43
We hebben gezien hoe dat is afgelopen met het panoramadak en phone box: "Gegarandeerde 2021 levering". NOTjwpi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Er zou ook een probleem zijn met chips voor elektrische zetels. Hij zou nog een mail sturen met de opties die ik zou kunnen annuleren om het te versnellen, maar uiteraard totaal geen garantie.
[ Voor 4% gewijzigd door mouse1277 op 27-01-2022 13:10 ]
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
V60 B3? Daar was ik origineel naar aan het kijken.jwpi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Laatste update van de dealer: hij staat volledig vast. Er zou ook een probleem zijn met chips voor elektrische zetels. Hij zou nog een mail sturen met de opties die ik zou kunnen annuleren om het te versnellen, maar uiteraard totaal geen garantie.
Dan maar aan het kijken naar een Volvo plug-in hybride uit stock...
In ieder geval heb je m bijna! Bij mij duurde de periode van transport tot ontvangst zo'n 20 dagen. Natuurlijk is 2/3 hiervan gewoon wachten omdat ze personeel moeten inplannen voor het gereed maken en voor het afleverenjaapnoordhoff schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:43:
Mijn bestelling is van half juni en na diverse malen uitstel nu gebouwd. Dus nu nog transport Pon en dan dealer en klaar maken. Zal ook nog wel een week of 4 nemen? Totale levertijd ruim 8 maanden.
[ Voor 19% gewijzigd door Dean Martin op 27-01-2022 15:02 ]
The best is yet to come
Oeeee, daar stap ik over 45min ook weer inDean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:01:
Kreeg een Polestar 2 Dual motor met pilot en plus pack aangeboden als alternatief welke volgende maand te rijden valt.
Maar toch.. die A5..
www.google.nl
Tsja ik weet het niet. De PS heeft geen carplay he?MisteRMeesteR schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:26:
[...]
Oeeee, daar stap ik over 45min ook weer in![]()
Maar toch.. die A5..
Best wel een puntje.
Die A5 is inmiddels weg.
The best is yet to come
Dat carplay etc. Ik heb inmiddels een mooie brodit opgehangen en doe alles rechtstreeks vanaf mijn telefoon. Zie helaas het voordeel niet van android auto of apple carplay, tegenover de complete functionaliteit van een telefoon. Daarnaast wordt de telefoon veel te warm.Dean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Tsja ik weet het niet. De PS heeft geen carplay he?
Best wel een puntje.
Die A5 is inmiddels weg.
Dat klopt, inmiddels heb ik ermee leren leven en mis ik het niet meer. Gebruikte het in mijn vorige auto altijd (Waze!) maar Google Maps werkt net zo goed en is natuurlijk beter geïmplementeerd. Sowieso is Carplay minder in de PS2 gezien het scherm in portretmodus staat, iets waar Apple verdomd om aan mee te werkenDean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Best wel een puntje.
Die A5 is inmiddels weg.
www.google.nl
Geen carplay, ga je dat missen met Google als basis systeem? Ik zou het wel weten.. doen die PS! (Was ook mijn eerste keus, maar de PS was veel duurder in leasebudget dan de Audi). Voelt ook een stuk degelijker aan de PS!Dean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Best wel een puntje.
Die A5 is inmiddels weg.
The best is yet to come
Weet niet waar je momenteel in rijdt, maar ik zou vooral de afweging maken of je daar snel uit moet. Je moet straks toch weer een jaar of 4 met een nieuwe wagen doen en als dat dan in een 'moetje; is, dan heb je er toch minder plezier van. Hoogstens als het flink duiten scheelt qua bijtelling zou het nog een overweging kunnen zijn, maar dat speelt zo te horen niet.Dean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:01:
Kreeg een Polestar 2 Dual motor met pilot en plus pack aangeboden als alternatief welke volgende maand te rijden valt.
Of het model je smaak is, is verder helemaal persoonlijk. Houd er wel rekening mee dat de kofferbak flink kleiner is.
Catch my drift?
Doe ook al jaren niet anders meer. Werkt prima. Telefoon kan bij kortere ritten gewoon in de broek- of jaszak blijven. Nu is het wel zo dat ik sinds de ID3 en nu Q4 weer de autonavigatie ben gaan gebruiken (t.b.v. de AR-gimmickDmC1982 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:21:
Ik vind Carplay juist fantastisch werken met Google Maps en Spotify.
Rij nu een C klasse. 'T zijn allemaal non-issues als je het heel sec bekijkt.DaMenaz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Weet niet waar je momenteel in rijdt, maar ik zou vooral de afweging maken of je daar snel uit moet. Je moet straks toch weer een jaar of 4 met een nieuwe wagen doen en als dat dan in een 'moetje; is, dan heb je er toch minder plezier van. Hoogstens als het flink duiten scheelt qua bijtelling zou het nog een overweging kunnen zijn, maar dat speelt zo te horen niet.
Of het model je smaak is, is verder helemaal persoonlijk. Houd er wel rekening mee dat de kofferbak flink kleiner is.
Maar het grote 'we hebben echt geen flauw idee' verhaal bevalt me niet zo.
The best is yet to come
Kan je iig wel een beetje vlot doorrijden 😬Dean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:01:
Hij wordt op dit moment gebouwd! Chassisnummer is bekend. De vraag blijft nog wel wanneer hij precies afgebouwd is, dus nog even geduld.kevinos schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:09:
1 juli officieel besteld. Q4 40 S competition
Week 4 bouwen week 9 leveren en de status bij de fabriek is ‘Start productie’. Ben benieuwd…!
Levering week 8 volgens de dealer, uiteraard onder voorbehoud.
Zou het wel weten.. Enige wat me bij keuze tegenhield om die niet te nemen was de beperkte ruimte (en in minder mate het verbruik). Maar prachtige auto, heel mooi afgewerkt en 2x zoveel power.Dean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:01:
Geen Carplay boeit niet als je gewoon de native Android Auto apps kan installeren voor Spotify, Flitsmeister etc.
Yep, een plug-in hybride omdat de fiscaliteit hiervoor ook nog redelijk meevalt in Luxemburg (waar ik gebaseerd ben). Maar dan vooral een stock wagen, omdat ik het beu begin te worden...Avigoorn schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:33:
[...]
V60 B3? Daar was ik origineel naar aan het kijken.
Heb ik ook in gereden als alternatief toen leek dat mijn Q4 niet meer op kenteken kon worden gezet. Echt fantastische bak maar mijn vrouw vond de (bijrijder) stoel niet lekker zitten, je zit erg ingebouwd, beetje krap gevoel. Verder was zicht naar achter ook niet al te best. Carplay kwam in april werd mij verzekerd, maar software die ze nu gebruiken werkt ook erg responsive. Wat ik persoonlijk wel weer jammer vind is dat je weer met een soort van iPad zit opgescheept ;-)Dean Martin schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:01:
Oost
Net gebeld dat hij klaar is en dat ze bij Mercedes niet alles mochten doen omdat mijn nieuwe auto binnenkort (expliciet gezegd in februari) geleverd wordt volgens de LM.
Leek me sterk gaf ik nog aan aangezien ik maart / april nu als indicatie heb, maar hij bleef erbij. Ondanks dat een Stern Mercedes dealer totaal niks met mijn Audi te maken heeft ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig waarom de LM dat heeft gezegd. Lijkt me sterk dat het puur om kostenbesparing gaat..
Bestelling gedaan op 25/10, in eerste instantie werd aangegeven dat 1/3/22 wel haalbaar was met levering.
Heb een link ontvangen van pouw om de status via honeymoonnet te volgen. De verwachte levertijd stond in eerste instantie aangegeven op week 12, eind november 2021 is de status veranderd naar week 27 en gister is de verwechte levertijd aangepast naar week 1. 😫
Iemand zelfde ervaring?
:strip_exif()/f/image/8if3PHKfOZDNuDZ4Aow4iNAC.jpg?f=fotoalbum_large)
Nette prijs voor een voorraadmodel met deze configuratie! Als het mijn kleur was had ik het wel geweten.
Maurice- schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]
Nette prijs voor een voorraadmodel met deze configuratie! Als het mijn kleur was had ik het wel geweten.
Deze nieuwe Audi Q4 e-tron hebben wij voor onze voorraad besteld en zal in 2023 binnen komen.
Zie beschrijving; komt in 2023 binnen 🤣🤣Maurice- schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]
Als je leest zie je dat deze pas in 2023 binnen komtMaurice- schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]
Dat staat bij alle Pouw Q4's maar die foto's zijn zeker het terrein van Pouw Deventer. En een Sportback launch edition in 2023 lijkt mij héél sterk.
Update: nagevraagd en inderdaad niet op voorraad. Desalniettemin vreemd voor een Launch edition.
[ Voor 24% gewijzigd door Maurice- op 28-01-2022 11:00 ]
Mijn 'Honeymoon' is begonnen met aftellen na de bestelling bij Audi Centrum Amsterdam (pas 7-12 definitief met dank aan de slome leasemaatschappij die er weken over gedaan heeft) en sindsdien is er niks veranderd. Dus elke dag een dagje eraf. Nu 225 dagen and counting.[b]aydeanlee schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:43
Iemand zelfde ervaring?
Maar vrees het ergste....
Catch my drift?
Ik kan je zo goed als verzekeren dat het dat wel is.Hupsel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:27:
Mijn huidige auto (Mercedes GLA) staat bij de dealer voor een uitgestelde servicebeurt waar ik eindelijk toestemming van de lease voor kreeg door de vertragingen van de levering bij de Q4.
Net gebeld dat hij klaar is en dat ze bij Mercedes niet alles mochten doen omdat mijn nieuwe auto binnenkort (expliciet gezegd in februari) geleverd wordt volgens de LM.
Leek me sterk gaf ik nog aan aangezien ik maart / april nu als indicatie heb, maar hij bleef erbij. Ondanks dat een Stern Mercedes dealer totaal niks met mijn Audi te maken heeft ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig waarom de LM dat heeft gezegd. Lijkt me sterk dat het puur om kostenbesparing gaat..
Het zal niks te maken hebben met meer informatie over de Audi, helaas.
De werkplaats doet gewoon een aanvraag in ROB en de LM keurt het wel of niet goed. Als je dicht tegen eind termijn zit gaat veel niet meer goed gekeurd worden, tenzij echt een gevaar. En de datum in het systeem van de LM is hierin leidend, heeft verder niks te maken met de realiteit dat jij de auto wellicht pas (veel) later gaat krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door Dean Martin op 28-01-2022 13:06 ]
The best is yet to come
Zeker waar. Elke kostenpost richting einde contractsdatum (of daarna zelfs) wordt afgewogen op basis van noodzaak en impact restwaarde. Als grotere investering nodig is, zoals nieuwe distributieriem, kan LM ook beslissen auto in te nemen, te verkopen en een tijdelijke auto in te zetten.Dean Martin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:04:
[...]
Ik kan je zo goed als verzekeren dat het dat wel is.
Jep. Hier ook die ervaring. Mijn diesel blok begon te lekken en dat mocht een maand voor het inleveren niet gerepareerd worden. Wel heel lelijk richting de nieuwe koper wat dat betreft…EV_Eric schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Zeker waar. Elke kostenpost richting einde contractsdatum (of daarna zelfs) wordt afgewogen op basis van noodzaak en impact restwaarde. Als grotere investering nodig is, zoals nieuwe distributieriem, kan LM ook beslissen auto in te nemen, te verkopen en een tijdelijke auto in te zetten.
Ligt eraan hoe ze het verkopen natuurlijkNismod schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:59:
[...]
Jep. Hier ook die ervaring. Mijn diesel blok begon te lekken en dat mocht een maand voor het inleveren niet gerepareerd worden. Wel heel lelijk richting de nieuwe koper wat dat betreft…
The best is yet to come
Ik had initieel geen toestemming inderdaad vanwege einde leasecontract (beurt was eigenlijk voor november. contract liep eind oktober af..)
auto piept al weken om een beurt dus.. na overleg met de lease 2 weken geleden (en ik heb het zwart op wit) mocht ik dan toch de servicebeurt inplannen omdat de Q4 nog tot maart / april op zich laat wachten.
Pas na deze schriftel;ijke toezegging heb ik de servicebeurt gepland.
En pas na de servicebeurt hoor ik dat het alsnog niet is goedgekeurd en dus niet is uitgevoerd.
Dus 2 dagen mijn auto kwijt geweest voor nieuwe ruitenwisserbladen en vloeistof en een schoonmaakbeurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Hupsel op 28-01-2022 16:50 ]
Amsterdam geweest. Er stonden best behoorlijk wat hagelnieuwe Q4’s, dus hopelijk snel weer wat mensen gelukkig.
:strip_exif()/f/image/Fxmc0Y9nGPlAeCwl3CrNIgIv.jpg?f=fotoalbum_large)
En na het zien weer overtuigd dat hij het wachten waard is.
[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 28-01-2022 17:11 ]
Catch my drift?
Hier exact de zelfde updates.. vorige week nog week 9, vandaag staat ie op de trein naar NL.PeterB10 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:45:
Vanmorgen positief bericht de Q4 staat op de trein naar NL. Laatste update was 2 weken geleden dat hij week 9 bij PON zou arriveren.
Besteld 21 juni (week 25), destijds werd er sept geroepen voor levering. Na diverse updates hoorde ook ik uiteindelijk bij de week 51 groep die op het laatst weer uitgesteld werd.
Geeft anderen van jullie misschien weer een beetje moed 😉
Besteld 24 juni 2021.
Heb het chassisnummer ook al ontvangen..
I feel you mateGerardvhgn schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:14:
Vooralsnog hoor ik krekels in de mailbox, geen stap 3 voor de auto die deze week nu toch zeer waarschijnlijk echt gemaakt zou worden.. meh.
[ Voor 86% gewijzigd door paulboss op 29-01-2022 08:05 ]
Welke versie? 35/40/50, warmtepomp, uitvoering? Temperatuur binnen op 24 graden?paulboss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 07:42:
Even los van de levering-discussies, ik rij inmiddels sinds oktober met de Q4 en ben nog steeds niet enthousiast over de actieradius, ik haal met moeite 320-330km (bij vertrek geeft ie 349 aan maar haal dat nooit). T is echt een heerlijke auto, met de kerst zelfs de stap richting de sneeuw gewaagd, maar kan mij niet neerleggen bij het verschil tussen WLTP en werkelijkheid. Min 400 in de had ik rekening mee gehouden, in praktijk ging deze met de vrieskou zelfs onder de 300km… Auto is net terug van de dealer en geeft aan dat dit normaal is…. Het mag dan normaal zijn voor Audi, bij een fabrieksopgave van 520km ervaar ik deze afwijking als niet normaal. Nb kachel staat al op eco, rij nooit boven de 110km/h, werk met voorverwarmen en een 🥚 onder m’n gaspedaal. Wel winterbanden uiteraard Ik lees graag jullie ervaringen!
Ik doe mijn dagelijkse ritten altijd op de snelweg en haal met 105 op de acc ca 320km (als ik leeg zou rijden) Dat is bij een accu van 80%. Ik verwacht in de zomer ca 450km te kunnen rijden bij warmere temperaturen en 100% accu.
Qua comfort rij ik altijd op 20.5 graden, geen eco stand, gewoon de normale stand, voorverwarmen op 22 graden. Geen warmtepomp, 19” wielen.
[ Voor 71% gewijzigd door paulboss op 29-01-2022 08:09 ]
In de winter en op de snelweg is ~300km niet gek. Zie ook; https://ev-database.org/car/1490/Audi-Q4-e-tron-40paulboss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:05:
Bedankt voor de aanvullende vragen, omschrijving is aangepast[Afbeelding]
WLTP is een test met gemiddelde snelheid van 46km/h en bij omgevingstemperatuur van 20-25 graden zonder gebruik van climate. Niet gek dat dit dus onhaalbaar is in de winter en bij dubbele snelheid. Merken zouden wel iets meer mogen doen aan informatievoorziening.
Dat is goed nieuws! Nu nog even afwachten op het telefoontje van de dealer om een afspraak te maken voor aflevering 😉pielie8520 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:14:
[...]
Hier exact de zelfde updates.. vorige week nog week 9, vandaag staat ie op de trein naar NL.
Besteld 24 juni 2021.
Heb het chassisnummer ook al ontvangen..
Eens, volgens mij is er geen merk dat heel duidelijk is over verschil wat ook ontstaat door goed batterijmanagement. Standaard opladen tot 80% geeft al een verlies van 104km van het theoretische rijbereik. En het bereik wat de auto aangeeft is ook niet tot de accu helemaal leeg is, daar zit voor het behoud van het accupakket ook nog wat kilometers marge op. Als je dan in winterse omstandigheden tot ongeveer 75 % van het theoretisch overgebleven bereik komt is dat normaal/oké. Gewoon de paar keer per jaar dat je echt 450km non stop wilt rijden (in de zomer?), opladen tot 100% (en zorgen dat je meteen gaat rijden met die volgeladen accu: lang volgeladen zijn is vooral niet goed heb ik begrepen).Inspired schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:12:
[...]
WLTP is een test met gemiddelde snelheid van 46km/h en bij omgevingstemperatuur van 20-25 graden zonder gebruik van climate. Niet gek dat dit dus onhaalbaar is in de winter en bij dubbele snelheid. Merken zouden wel iets meer mogen doen aan informatievoorziening.
En - heeft iemand dit werkend gekregen met Apple Maps en CarPlay?
Link: https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Zelf helaas de auto nog niet maar dit gevonden. Kan het dus niet testen😢.party42 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:41:
Kun je in de MMI navigatie aangeven met welk percentage lading je ergens wil aankomen?
En - heeft iemand dit werkend gekregen met Apple Maps en CarPlay?
Link: https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios
https://www.wheelsjoint.c...q4-e-tron-how-to-connect/
Laat even weten of dit werkt🙏🏻
[ Voor 9% gewijzigd door MilcQ op 29-01-2022 14:49 ]
Ik krijg net een bericht dat de verwachte aanlevering twee dagen geleden is vervroegd naar week 10.PeeGee73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:09:
Ik heb 'mijn' (lease)auto besteld op 8 oktober met indicatie levering 21 januari.
Vandaag is dit aangepast naar 8 april.
Ben benieuwd of het ook echt wordt gehaald...
Audi Q4 Sportback 40 Advanced Mythoszwart
Sorry CarPlay werkt prima hoor. Ik doelde meer op het gebruik van laadpalen binnen Apple Kaarten middels CarPlay. Daar gaat de link over.MilcQ schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:46:
[...]
Zelf helaas de auto nog niet maar dit gevonden. Kan het dus niet testen😢.
https://www.wheelsjoint.c...q4-e-tron-how-to-connect/
Laat even weten of dit werkt🙏🏻
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Ah, sorry dan. Zal eens verder zoeken 👍🏻party42 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:49:
[...]
Sorry CarPlay werkt prima hoor. Ik doelde meer op het gebruik van laadpalen binnen Apple Kaarten middels CarPlay. Daar gaat de link over.
Dat klinkt positief.PeeGee73 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:58:
[...]
Ik krijg net een bericht dat de verwachte aanlevering twee dagen geleden is vervroegd naar week 10.
The best is yet to come
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
:strip_exif()/f/image/ucLpm8qNgA30uYdRp2hqI4OT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FqedickclTb0OVGKgM0sJFmn.png?f=fotoalbum_large)