Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 72 ... 140 Laatste
Acties:

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07-2025
HansvdGiessen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:15:
[...]

Bij mij heeft dit vanaf levering op 31-12 niet gewerkt.
Vervelend.
Heb je alles ook al eens opnieuw gedaan? Gebruiker eruit en er weer in via de dealer?

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:56
Avigoorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:10:
Dus elke keer als je met je auto op pad gaat neem je soms de kabel mee (als in: elke dag). Dan heb je nog steeds soms een vieze matig natte kabel op de rubberen mat in je auto liggen, nee dank je. Geen probleem
En wat doe je dan met de kabel als je die niet meeneemt?

Keep rolling sixes!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:50
HansvdGiessen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:15:
[...]

Bij mij heeft dit vanaf levering op 31-12 niet gewerkt.
Indien het nu (nog) niet werkt, dan is het vrijwel zeker een kwestie van
- Uitloggen in App-
- App eraf gooien
- App opnieuw installeren
- Nieuw password aanmaken en inloggen
- VIN koppelen
- Dealer vragen je te aktiveren

Er was tot 2 weken geleden wel een issue met de Audi backend ivm licentieproblemen, daar had oa ik last van. Dat is inmiddels door Audi opgelost.

Dat de App een factor 10 minder functionaliteit heeft dan die van mijn oude Passat GTE uit 2016 heel even terzijde :-)

• Avigoorn
Isheara schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:58:
[...]

En wat doe je dan met de kabel als je die niet meeneemt?
Zie eerde bericht:
Ik heb daarnaast een laadpaal zonder vaste kabel genomen overigens, waarom?
Ik heb de losse kabel er veelal gewoon wel inzitten, maar zit er uiteindelijk niet aan vast ;) Er staat een camera op en woon in rustig dorpje, die wordt niet gestolen.
Ga ik weg, dan neem ik hem mee.
Die hangt er dan aan zoals een vaste kabel en gebruik hem ook dito.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:48
VAG/PON en apps. Het verbaast me ook niet. Mijn huidige ICE is 'Connected'. Kon je een app installeren met routeinfo, waarschuwingen, soort rit, etc. Kon je precies zien waar je auto was, wat je gereden had, of hij op slot stond, storingen, etc. Kreeg je een melding als de auto bewoog. Klinkt top, maar dat werkte heel matig. Soms een update, maar uiteindelijk was de 'oplossing' om bijna alle functionaliteiten eruit te slopen.

Tot er ineens een mail van PON kwam dat ze er mee gingen stoppen. Iets waarvoor ze dus gewoon geld hebben gevraagd. Kon je als alternatief een stekker op je OBD-poort laten zetten en een nieuwe app installeren. Die alleen werkt via bluetooth. Maw, alleen als je zelf rijdt (en je telefoon bij je hebt met BT aan). En geen info meer op afstand. En ook die app werkt maar matig.

Ik hoop dat die Audi-app beter wordt, ook omdat het bij een EV veel functioneler is, maar ik vrees het ergste.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 21-01-2022 10:04 ]

Catch my drift?

• Isheara
Avigoorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:00:
Die hangt er dan aan zoals een vaste kabel en gebruik hem ook dito.
En hoe rijmt dat dan met:
Jou vraag: Wat denk je dat uiteindelijk het gemakkelijkste is?
Mijn antwoord: Ik wil geen vaste lelijke kabel aan de laadpaal die daar altijd hangt. Dat vind ik belangrijk. Het is uiteraard wel handiger.
Dus als de kabel er soms hangt is het soms minder lelijk? 8)7

Keep rolling sixes!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12-2025
Een simpele vraag misschien, maar ik kan het antwoord niet goed vinden op de site van Audi (traditionele website ipv eenvoud) :|

Ik rij nu een Tesla en kan dankzij m'n app alles regelen wat ik wil:
- auto ontgrendel en vergrendelen
- auto voorverwarmen
- auto ontdooien
- laadvoortgang bekijken
- kofferbak openen
- locatie bekijken
- agenda bekijken, navigatie automatisch naar adres in m'n agenda
- vertrek plannen bij laden (laden voltooid + opgewarmd op gepland tijdstip)

En ik kan via m'n Spotify account in de auto alle muziek luisteren en zoeken op het scherm.

M'n vraag is, kan dit ook allemaal met de Q4 en is dit standaard óf welke opties moet ik hiervoor selecteren?

• sbin
Novadecasa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:54:
Een simpele vraag misschien, maar ik kan het antwoord niet goed vinden op de site van Audi (traditionele website ipv eenvoud) :|

Ik rij nu een Tesla en kan dankzij m'n app alles regelen wat ik wil:
- auto voorverwarmen
- auto ontdooien
- laadvoortgang bekijken
- kofferbak openen
- locatie bekijken
- agenda bekijken, navigatie automatisch naar adres in m'n agenda
- vertrek plannen bij laden (laden voltooid + opgewarmd op gepland tijdstip)
En ik kan via m'n Spotify account in de auto alle muziek luisteren en zoeken op het scherm.

M'n vraag is, kan dit ook allemaal met de Q4 en is dit standaard óf welke opties moet ik hiervoor selecteren?
- auto voorverwarmen
- auto ontdooien
- laadvoortgang bekijken
- kofferbak openen
- locatie bekijken
- agenda bekijken, navigatie automatisch naar adres in m'n agenda : zou moeten werken, maar geen idee hoe
- vertrek plannen bij laden (laden voltooid + opgewarmd op gepland tijdstip): : voorverwarmen kun je plannen, maar beperkt

Tesla heeft dat vele malen beter voor elkaar. Audi belooft nieuwe features, maar dat gaat iig zeker nog wel een half jaar duren vermoed ik.
Spotify kan via (wireless) CarPlay

Alle genoemde functionaliteit is standaard (iig in de Launch Editions, weet niet hoe dat nu heet) met een abo van 3 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door sbin op 21-01-2022 11:00 ]

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Heelijke auto om mee te rijden. Qua app mogelijkheden, innovaties en uitrusting wel echt de flintstone auto onder de elektrische auto’s. Dat er bij advanced versie nog geen sensoren aan de voorzijde zitten is wel heel karig! Dat had ik 10 jr geleden al standaarden op een passat. Ook geen achteruitrijcamera of locatiegegevens van het voertuig ontbreken in de app. Ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld met timer allen tijdens daluren te laden. Veel zaken, zoals allerlei sensoren, zijn volgens mij wel in auto aanwezig maar uit een ordinair verdienmodel gewoon niet door Audi geactiveerd. Op dit punt vind ik Audi erg zielig en teleurstellend.

• Avigoorn
Isheara schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:19:
[...]

En hoe rijmt dat dan met:

[...]

Dus als de kabel er soms hangt is het soms minder lelijk? 8)7
Ja? 8)7
Hij hangt er alleen als ik laad of als ik even weg ben. Als ik hem mee neem hangt ie er niet. Dus heb de keuze, met een vaste kabel heb je dat niet.

Blijkbaar is dat laatste moeilijk te snappen, tja.
Ik zou zeggen, neem er eentje met een vaste kabel !! :*) :*)

• Novadecasa
sbin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:58:
[...]

- auto voorverwarmen
- auto ontdooien
- laadvoortgang bekijken
- kofferbak openen
- locatie bekijken
- agenda bekijken, navigatie automatisch naar adres in m'n agenda : zou moeten werken, maar geen idee hoe
- vertrek plannen bij laden (laden voltooid + opgewarmd op gepland tijdstip): : voorverwarmen kun je plannen, maar beperkt

Tesla heeft dat vele malen beter voor elkaar. Audi belooft nieuwe features, maar dat gaat iig zeker nog wel een half jaar duren vermoed ik.
Spotify kan via (wireless) CarPlay

Alle genoemde functionaliteit is standaard (iig in de Launch Editions, weet niet hoe dat nu heet) met een abo van 3 jaar.
Thanks, hmm de Launch Editions kan je nu niet meer configureren naar mijn weten. Dus nog wel interessant om te weten hoe dat nu zit.
Iemand?
Aarts ACM schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:20:
Heelijke auto om mee te rijden. Qua app mogelijkheden, innovaties en uitrusting wel echt de flintstone auto onder de elektrische auto’s. Dat er bij advanced versie nog geen sensoren aan de voorzijde zitten is wel heel karig! Dat had ik 10 jr geleden al standaarden op een passat. Ook geen achteruitrijcamera of locatiegegevens van het voertuig ontbreken in de app. Ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld met timer allen tijdens daluren te laden. Veel zaken, zoals allerlei sensoren, zijn volgens mij wel in auto aanwezig maar uit een ordinair verdienmodel gewoon niet door Audi geactiveerd. Op dit punt vind ik Audi erg zielig en teleurstellend.
-O- nog geen sensoren voor bij een auto van dat geld? :F
Ik wist dat bij Audi natuurlijk lang niet alles standaard is maar dit gaat mij wel heel erg ver.

Onvoorstelbaar, wat een verschillen nog tussen de elektrische auto's..

• Avigoorn
Aarts ACM schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:20:
Het is bekend dat Audi karig is als instapper. Viel mij ook op. Ik zou ook nooit een kale versie hebben genomen, dan was ik gelijk voor de Enyaq gegaan als je het budget afweegt.
Locatiegegevens etc komt met de update. Dus komt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNQxW6XWHpRh1MIO10yr1Xqz4y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZFDV61hNRrtVlleWZXysZJF1.webp?f=user_large

In de eerste edities zaten de 360 graden camera's er wel in, die je later kon activeren. Dat is nu niet meer zo. Zitten er bij jou sensoren in die niet worden gebruikt? Dan zou ik ze alternatief laten activeren voor weinig minder geld.
Het is bij veel merken zo dat er zaken op zitten die niet worden gebruikt, wat dacht je van een motorblok die terug is geschroefd naar 150pk terwijl die voor 210pk is gemaakt bijv. Zo zit de autowereld nu eenmaal in mekaar tegenwoordig. :|

Maar waarom niet voor de Enyaq gegaan eigenlijk? Had je dan niet meer opties gehad bijv?

• DaMenaz
Avigoorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:32:
[...]Zitten er bij jou sensoren in die niet worden gebruikt? Dan zou ik ze alternatief laten activeren voor weinig minder geld.
Ik zag een filmpje van een Brits bedrijf dat achteraf de achteruitrijcamera installeeerde (OEM parts) en die gaven aan dat bij de Q4 het (nog) niet mogelijk is om eenvoudig de boel te activeren/coderen met een kabeltje en een laptop, zoals dat wel bij andere VAG-modellen kan. Moet allemaal online gebeuren.

Hier (vanaf 4:10): YouTube: Genuine Audi Q4 eTron Highline Reversing Camera Upgrade

Catch my drift?

• HansvdGiessen
  • Laatst online: 19-07-2025
Avigoorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:17:
[...]
Vervelend.
Heb je alles ook al eens opnieuw gedaan? Gebruiker eruit en er weer in via de dealer?
sbin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:00:
[...]
Indien het nu (nog) niet werkt, dan is het vrijwel zeker een kwestie van
- Uitloggen in App-
- App eraf gooien
- App opnieuw installeren
- Nieuw password aanmaken en inloggen
- VIN koppelen
- Dealer vragen je te aktiveren

Er was tot 2 weken geleden wel een issue met de Audi backend ivm licentieproblemen, daar had oa ik last van. Dat is inmiddels door Audi opgelost.

Dat de App een factor 10 minder functionaliteit heeft dan die van mijn oude Passat GTE uit 2016 heel even terzijde :-)
Dank! Er is het een en ander bekeken en geprobeerd maar dat heeft niet tot resultaat geleid. Het is ook niet zo belangrijk voor mij op dit moment, maar wel handig als het werkt natuurlijk. Dealer verwacht de oplossing pas bij een update waarvoor de auto mogelijk nog in Q1 teruggeroepen gaat worden.

• Avigoorn
HansvdGiessen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:45:
[...]

[...]

Dank! Er is het een en ander bekeken en geprobeerd maar dat heeft niet tot resultaat geleid. Het is ook niet zo belangrijk voor mij op dit moment, maar wel handig als het werkt natuurlijk. Dealer verwacht de oplossing pas bij een update waarvoor de auto mogelijk nog in Q1 teruggeroepen gaat worden.
teruggeroepen gaat worden Oh?!
Geldt dat voor alle autos? En waar is dat voor nodig? Dus niet softwarematig op afstand op te lossen.?

• HansvdGiessen
  • Laatst online: 19-07-2025
Avigoorn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:55:
[...]

teruggeroepen gaat worden Oh?!
Geldt dat voor alle autos? En waar is dat voor nodig? Dus niet softwarematig op afstand op te lossen.?
Ik weet niet of dat voor alle Q4's geldt. De auto moet een half uurtje aan de computer volgens de dealer. Een collega hoorde hetzelfde verhaal (bij dezelfde dealer).

• Avigoorn
HansvdGiessen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Ik weet niet of dat voor alle Q4's geldt. De auto moet een half uurtje aan de computer volgens de dealer. Een collega hoorde hetzelfde verhaal (bij dezelfde dealer).
Ok, dan ben ik benieuwd. Dank!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:24
Ik hoop dat het 'gewoon' OTA kan, maar als het een half uurtje is dan valt dat nog wel mee. De ID3 1st edition auto's moesten vorig jaar allemaal 6-8 uur aan de computer hangen bij de dealer...

iRacing Profiel

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09-2025
MetaalMan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:43:
Ik hoop dat het 'gewoon' OTA kan, maar als het een half uurtje is dan valt dat nog wel mee. De ID3 1st edition auto's moesten vorig jaar allemaal 6-8 uur aan de computer hangen bij de dealer...
De Q4 heeft geen OTA mogelijkheden… wellicht dat ze dat met een update fixen? Nu is het er in ieder geval niet. Enige updates die je OTA kan krijgen zijn kaartupdates voor je navigatie

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Nismod schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:38:
[...]

De Q4 heeft geen OTA mogelijkheden… wellicht dat ze dat met een update fixen? Nu is het er in ieder geval niet. Enige updates die je OTA kan krijgen zijn kaartupdates voor je navigatie
Ik zag gister ook een MMI update langskomen terwijl ik aan het rijden was... Die lijkt dus wel OTA te gaan?

En inderdaad, ook kaartupdates.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• DaMenaz
Bij de VW ID's gaan updates ook OTA, dus waarom zou dat bij Audi niet zo zijn?

Catch my drift?

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-12-2025
party42 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Ik zag gister ook een MMI update langskomen terwijl ik aan het rijden was... Die lijkt dus wel OTA te gaan?

Bij mij precies hetzelfde afgelopen dinsdag. Maar helaas vanaf woensdag kon ik niets meer met de app.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09-2025
party42 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Dat is wat de dealer heeft aangegeven. Wellicht kan de laadsnelheid update niet OTA, maar een simpele MMI wel?
Wat heeft de laatste MMI update gebracht eigenlijk, ergens releasenotes?

• party42
Nismod schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Dat is wat de dealer heeft aangegeven. Wellicht kan de laadsnelheid update niet OTA, maar een simpele MMI wel?
Wat heeft de laatste MMI update gebracht eigenlijk, ergens releasenotes?
Ik weet niet wat er in de update zat en kan dan online ook niet zo vinden. De kaartupdate duurde ook wel een half uurtje hier. Geen probleem wat navigatie doe ik via Google. Ben wel benieuwd naar de update en met name wat er veranderd is!

• Isheara
Isheara schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:52:
Kan er aub iemand ook even controleren: ik kan de navigatie kaart niet meer naar normaal zetten, de optie om dit te doen is greyed out (melding zegt iets over privacy instellingen) maar hij blijft bij mij op online/Google maps staan.

Heeft iemand hier ook last van? Dank!
Ik heb geen online verbinding meer. Vandaag alles gecontroleerd en ook de verkeersinfo, nieuws, weer etc. werkt niet meer. Dus ik denk dat het weer een dealer reset gaat worden, of heeft er iemand anders nog tips?

Keep rolling sixes!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
Isheara schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Ik heb geen online verbinding meer. Vandaag alles gecontroleerd en ook de verkeersinfo, nieuws, weer etc. werkt niet meer. Dus ik denk dat het weer een dealer reset gaat worden, of heeft er iemand anders nog tips?
Ik had dezelfde problemen. Gisteren heeft dealer mij afgemeld en mij vervolgens weer aangemeld. Gisteren geen verbetering maar zojuist kwamen alle voorzieningen weer terug. Ik ben blij (alleen is de vraag voor hoe lang?).

• T.E.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-01-2022
Hierbij nog een levering vraag. (Sorry)

Ik heb de Q4 besteld op 1 Augustus 2021, verwachte levering medio november/december 2021.
Deze week te horen gekregen dat er nu 9 maanden bij gaan komen en dat de verwachte levering medio eind september 2022 zal zijn. Ruim 14 maanden in totaal terwijl ik soortgelijke configuraties links en rechts wel geleverd zie worden.

Ik krijg geen enkele terugkoppeling van de dealer of er specifieke accessoires zijn die voor de absurde vertraging zorgen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Launch edition Advanced 40
- Optiepakket zwart
- Ambiente lichtpakket
- Dynamic pakket
- Sport onderstel
- Waterpomp

Verder niets geks volgens mij. In ieder geval geen open dak...

• DaMenaz
Met of zonder phonebox?

Catch my drift?

• T.E.
In principe zonder Phonebox. Ik heb daar niet voor gekozen en ik zie m ook niet tussen de opties staan

• de_gizmo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-08-2024
T.E. schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:17:
In principe zonder Phonebox. Ik heb daar niet voor gekozen en ik zie m ook niet tussen de opties staan
Het blijft toch vreemd hoe het verschilt. Hier in België besteld begin september, en toen half maart doorgekregen als vermoedelijke leverdatum. Gisteren nog gecheckt bij de dealer en staat nog altijd voorzien voor die datum. Kan natuurlijk nog altijd veranderen, we zullen zien.

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
T.E. schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:42:

Ik heb de Q4 besteld op 1 Augustus 2021, verwachte levering medio november/december 2021.
Deze week te horen gekregen dat er nu 9 maanden bij gaan komen en dat de verwachte levering medio eind september 2022 zal zijn. Ruim 14 maanden in totaal terwijl ik soortgelijke configuraties links en rechts wel geleverd zie worden.

Ik krijg geen enkele terugkoppeling van de dealer of er specifieke accessoires zijn die voor de absurde vertraging zorgen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

- Optiepakket zwart
- Ambiente lichtpakket
- Dynamic pakket
- Sport onderstel
- Waterpomp

Troost je met de gedachte dat deze opgegeven leverweek ook weer opeens naar voren kan worden geschoven. Velen hebben dit al meerdere keren zien gebeuren en heel veel mensen zitten in hetzelfde schuitje.
Ook ik heb auto's met exact dezelfde config als die van mij, die later besteld waren, in december uitgeleverd zien worden terwijl ik niet eens een leverweek bevestigd heb gekregen. Dit laatste doet me nog het meeste pijn omdat er niet over gecommuniceerd wordt of een duidelijke reden voor wordt gegeven.
Toont alleen nog maar eens extra aan dat het soms compleet random is.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
T.E. schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:42:

- Optiepakket zwart
- Ambiente lichtpakket
- Dynamic pakket
- Sport onderstel
- Waterpomp

Het lijkt er m.i. meer op dat ze het niet weten. Ik heb in juli 2021 ook een Q4 LE advanced 40 besteld en bij mij hebben ze in 1e instantie de datum verschoven naar de laatste week december en daarna naar eind maart 2022. Puur om niet steeds opnieuw te moeten schuiven en omdat ze het niet weten.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12-2025
[quote]wimbre schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:41:
[...]

[ Voor 59% gewijzigd door wimbre op 22-01-2022 12:17 ]

• T.E.
Thnx voor de reacties.

Zojuist nog even gebeld met een andere dealer (die van mij communiceert namelijk echt helemaal niets). Deze dealer vertelde dat de productie de afgelopen 3 weken stil lag en dat die 3 weken vooral voor de Nederlandse markt stonden ingepland en dat daardoor wss de planning in NL in het honderd loopt.

Ik krijg net als jullie ook het vermoeden dat ze maar random een datum ver vooruit roepen om deze niet telkens bij te hoeven stellen.

• mouse1277
T.E. schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:50:
Thnx voor de reacties.

Zojuist nog even gebeld met een andere dealer (die van mij communiceert namelijk echt helemaal niets). Deze dealer vertelde dat de productie de afgelopen 3 weken stil lag en dat die 3 weken vooral voor de Nederlandse markt stonden ingepland en dat daardoor wss de planning in NL in het honderd loopt.
Versie 38 van de verschillende in omloop zijnde verhalen O-) (verhaal dat de productie inderdaad stil heeft gelegen en inmiddels weer is opgestart klopt trouwens wel).
Als je hierna weer een andere dealer gaat bellen, krijg je waarschijnlijk versie 39 te horen 8)7 .
Ik neem alles voortaan maar met hele grote korrels zout en ik zie het wel........

[ Voor 13% gewijzigd door mouse1277 op 22-01-2022 11:04 ]

• party42
Iemand hier (ook) het probleem dat Siri in CarPlay niet werkt? De auto / Siri blijft zeggen dat hij me niet verstaat.

Verder werkt de microfoon wel.

• DaMenaz
mouse1277 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Troost je met de gedachte dat deze opgegeven leverweek ook weer opeens naar voren kan worden geschoven. Velen hebben dit al meerdere keren zien gebeuren en heel veel mensen zitten in hetzelfde schuitje.
Ook ik heb auto's met exact dezelfde config als die van mij, die later besteld waren, in december uitgeleverd zien worden terwijl ik niet eens een leverweek bevestigd heb gekregen. Dit laatste doet me nog het meeste pijn omdat er niet over gecommuniceerd wordt of een duidelijke reden voor wordt gegeven.
Toont alleen nog maar eens extra aan dat het soms compleet random is.
Ik weet niet in hoeverre dealers bepaalde slots kunnen reserveren in de productie. Dat lijkt mij de enige verklaring. Dat een dealer vast 50 units reserveert en die dan nav de bestellingen volplant. Ben je nummer 51, dan sluit je achteraan. Maar is natuurlijk puur speculatie van mij.

Catch my drift?

• DaMenaz
party42 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:14:
Iemand hier (ook) het probleem dat Siri in CarPlay niet werkt? De auto / Siri blijft zeggen dat hij me niet verstaat.

Wat zeg je?

Catch my drift?

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-11-2025
wimbre schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:41:
Het lijkt er m.i. meer op dat ze het niet weten. Ik heb in juli 2021 ook een Q4 LE advanced 40 besteld en bij mij hebben ze in 1e instantie de datum verschoven naar de laatste week december en daarna naar eind maart 2022. Puur om niet steeds opnieuw te moeten schuiven en omdat ze het niet weten.
Dit is ook het idee dat ik heb bij wat (veel) Nederlandse dealers op dit moment doen. De leverdata worden (bijna wekelijks) aangepast in hun systemen, maar ze communiceren data veel verder vooruit zodat ze niet elke week opnieuw iemand moeten teleurstellen met wéér een aangepaste leverweek, die waarschijnlijk ook weer niet klopt. Zo schijnt dat alle leveringen van week 8/9 sowieso 10 weken vertraagd zijn, maar omdat ze verwachten dat deze nog verder vertraagd worden, is die vertraging nog niet gecommuniceerd. Maar goed; neem ook die toezegging weer met een korrel zout.

Ik was toevallig van de week even op bezoek bij mijn dealer en sprak mijn verkoper. Die gaf aan wat hier op 't forum ook al de ronde doet, namelijk dat duizenden auto's die vorig jaar besteld (maar niet geleverd) zijn, dit jaar eerst geleverd zullen moeten gaan worden voor ze nieuwe bestellingen kunnen doen. Helaas tellen deze bestellingen mee voor het maximale quota dat ze dit jaar mogen verkopen, dus er zijn Nederlandse dealers nu al uitverkocht voor heel komend jaar, omdat ze nog zo veel auto's besteld in 2021 binnen moeten krijgen.

En ik wil geen olie op 't vuur gooien, maar het schijnt ook dat er (naast het panoramadak en de phonebox) nog een beperking aan zit te komen, namelijk eentje op de adaptive cruise control. En dat zou natuurlijk wel echt een hele vervelende beperking worden. Maar ook hier vooral heel veel onduidelijkheid. Voor degene die nog op hun bestelling zitten te wachten in ieder geval veel succes en sterkte de komende maanden. Hopelijk lukt het Audi de productie weer voor langere tijd te hervatten na weken volledig plat gelegen te hebben.

• party42
Begrijp je niet wat ik bedoel? Of maakte je een grapje?

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
thijskl schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:15:
Afgelopen juli heb ik mijn auto laten bestellen (import Duitsland) en zal de model 3 vervangen. Pakketen/configuratie is daar wel anders maar hierbij mijn configuratie

Q4 40 e-tron Advanced

- 20“ Lichtmetaal 5 spaken Vpolygon design mat titaangrijs Audi sport
- Mythos zwart metallic
- Wielbogen en bumpers in kleur
- Verduisterde zijruiten
- Portierruiten voor met akoestische beglazing
- Pack climate
- Pack navigation plus
- Pack assistance tour plus
- Pack business plus
- Pack comfort
- Pack interior S Line / stof kunstleder zwart contrasterende stiksels
- Pack smartphone light
- 4 spaken multifunctioneel stuur plus leder met peddels afgeplat
- Elektrische verstelling bestuurdersstoel
- Warmtepomp

Productieweek staat vooralsnog gepland voor W48. Zoals ik hier lees zal dat waarschijnlijk W51 worden.
In overleg met mijn werkgever en de importeur is bovenstaande auto geannuleerd omdat de leverdatum was verplaatst naar medio april, wat ook nog eens onder voorbehoud was.
Inmiddels is er wel een bestaande Q4 sportback uit december 2021 aangekocht die medio mei naar Nederland komt. Auto is dan 6 maanden oud met 6k op de teller zodat deze met een erg aantrekkelijke cataloguswaarde geïmporteerd kan worden. Afgesproken met dealer dat 'chef inkoop' deze auto gaat rijden en er max 6k op de teller mag staan.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:38
thijskl schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:42:
[...]

In overleg met mijn werkgever en de importeur is bovenstaande auto geannuleerd omdat de leverdatum was verplaatst naar medio april, wat ook nog eens onder voorbehoud was.
Inmiddels is er wel een bestaande Q4 sportback uit december 2021 aangekocht die medio mei naar Nederland komt. Auto is dan 6 maanden oud met 6k op de teller zodat deze met een erg aantrekkelijke cataloguswaarde geïmporteerd kan worden. Afgesproken met dealer dat 'chef inkoop' deze auto gaat rijden en er max 6k op de teller mag staan.
Een demo model dus, de mijne is er ook 1 van september 2021 versie 50 quattro s competion. Begin maart ophalen. Full opties, nu 7k op de teller inclusief pan. Dak, phonebox en trekhaak. Typhoongrijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Donjeffa op 22-01-2022 15:14 ]

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02-2025
mouse1277 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Versie 38 van de verschillende in omloop zijnde verhalen O-) (verhaal dat de productie inderdaad stil heeft gelegen en inmiddels weer is opgestart klopt trouwens wel).
Als je hierna weer een andere dealer gaat bellen, krijg je waarschijnlijk versie 39 te horen 8)7 .
Ik neem alles voortaan maar met hele grote korrels zout en ik zie het wel........
Ik zou aan iedereen gewoon aanraden om niet te veel naar die verwachte leverdatum te kijken. Heb je later dan november 2021 besteld, reken dan 12 maanden levertijd, het gaat er niet ver vanaf zitten... Als je nu besteld mag je 14 maanden rekenen.

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
Donjeffa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Een demo model dus, de mijne is er ook 1 van september 2021 versie 50 quattro s competion. Begin maart ophalen. Full opties, nu 7k op de teller inclusief pan. Dak, phonebox en trekhaak. Typhoongrijs.
Klopt, deze is ook full opties met o.a. panorama en phonebox. Werkgever koopt de auto zelf en heeft wat extra betaald zodat er max. 6k op de kmteller mag staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcROLCW7a-o6uP-Qr53AbPjRzWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XYoWPNryxI2ZpUsuZlYemG4R.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXuRAOFuc7mLlsLF-0QVbWUzvBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cPIqtOAw7JDm8YcpJtkYcxAB.jpg?f=user_large

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Interessante video over de fabriek in Zwickau waar onze Q4 gebouwd wordt. https://youtu.be/R1HoOuYEpTw

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-12-2025
Het is voor Audi/PON ook totaal onduidelijk. Het probleem is niet de fabriek, puur de chips.
Ik begrijp dat er vanwege de populariteit van de Q4 een band in Brussel bijkomt voor de bouw.
Maar dat er nu amper gebouwd kan worden vanwege het chip tekort. En dat dat steeds erger wordt.
Kortom: de grootste bek en de hoogste bieder krijgt de chips.
Bovendien moest Audi voor het bouwen van modellen met de meeste marge.
Op simpeler modellen (A1) zit minder marge dus die komt achteraan.
Een e-tron GT zal dus eerder van de band rollen.

Hoe dan ook: de Q4 is enorm populair maar wordt amper gebouwd.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
(jarig!)
dolfg schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:11:
Het is voor Audi/PON ook totaal onduidelijk. Het probleem is niet de fabriek, puur de chips.
Ik begrijp dat er vanwege de populariteit van de Q4 een band in Brussel bijkomt voor de bouw.
Maar dat er nu amper gebouwd kan worden vanwege het chip tekort. En dat dat steeds erger wordt.

En dat is niet alleen bij Audi zo. Vandaag even een rondje dealers gedaan, maar er is gewoon geen alternatief dat snel te leveren is tenzij een voorraad model.

The best is yet to come

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 19:35
Dean Martin schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:36:
[...]

En dat is niet alleen bij Audi zo. Vandaag even een rondje dealers gedaan, maar er is gewoon geen alternatief dat snel te leveren is tenzij een voorraad model.
En een demo, dat vindt Athlon weer niet leuk. Zit maar 1 ding op, wachten….

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Gerardvhgn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:39:
[...]

En een demo, dat vindt Athlon weer niet leuk. Zit maar 1 ding op, wachten….
Precies. Soort gouden kooi ;)

The best is yet to come

• SWIGGA
dolfg schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:11:

Ik dacht dat de Q4 uiteindelijk toch niet in Brussel gebouwd gaat worden, dat hebben ze in december beslist. In november waren er inderdaad berichten dat de Q4 mss in Brussel gebouwd gaat worden, maar dat gaat dus uiteindelijk niet door....

• Gerardvhgn
En toen zag ik ineens een aanpassing op de honeymoonpagina, auto zal in de week van 24 januari gemaakt worden…. Zou mooi zijn, maar laat het eerst maar gebeuren…
Aflevering/transport nog steeds wk 12 trouwens 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Gerardvhgn op 22-01-2022 21:09 ]

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Gerardvhgn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:50:
En toen zag ik ineens een aanpassing op de honeymoonpagina, auto zal in de week van 24 januari gemaakt worden…. Zou mooi zijn, maar laat het eerst maar gebeuren…
Dat is overmorgen al. Klinkt positief als ze dat 2 dagen voor aanvang melden. Maar inderdaad, eerst zien!

Dat aflevering niet gelijk wordt aangepast kan ik me nog wel voorstellen overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 22-01-2022 21:24 ]

The best is yet to come

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004

Aldmar

Niks...

Zaterdag een hachelijk moment:

Op een 80km weg rustig rijdend ineens een (rode) melding 'Elektrische storing. Zet de auto veilig aan de kant. Zoek direct een Service-punt'. Het gaspedaal werkte toen ook niet meer. :X Rustig uit laten rollen in de hoop een pechstrook te vinden oid, maar dat was niet het geval. Dan maar in de berm geparkeerd en via de start/stop knop alles een keer aan en uit. Toen veranderde de melding (van rood naar geel) naar 'Zoek zo snel mogelijk een service punt' en kon ik weer rijden. :) Heel apart, was op de terug weg naar huis en had nog iets van 60% accu. Ook niet als een malle optrekken oid maar gewoon rustig 80/85 rijden.

Vervolgens de resterende 10km naar huis gereden. Daar vrouw en kinderen uitgeladen en opnieuw gekeken, toen was de melding weg. Gisteren ook nog een stukje gereden en hij reed weer als vanouds.

Na de foutmelding van een niet werkend kinderslot (onder het rijden kon mijn zoon de deur open maken. En dat deed hij ook! :X Na een aan/uit schakeling van de auto werkte het weer - waarom uberhaupt kinderslot elektronisch maken? Wat is er mis met het ouderwetse mechanische draaiknopje in de deur? :? ) is dit mijn tweede serieuze foutmelding. Beiden nu 1x voorgevallen.

Laten we het houden op kinderziektes. Lees hier en daar meer dat dergelijke meldingen vaker voorkomen (en ook weer gaan)...

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Gerardvhgn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:50:
Is 'ie al klaar ;) ?

The best is yet to come

• Gerardvhgn
Hahaha...net wel even contact met de dealer gehad, gevraagd in hoeverre ik deze datumwijziging in Honeymoon serieus moest nemen. Volgens hem lijkt het er wel op dat ik dat mag doen. Blijven afwachten, ergens deze week zou dus stap 3 'in productie' gezet moeten worden. Duimen maar :)

• sbin
Aldmar schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:39:
Zaterdag een hachelijk moment:

Op een 80km weg rustig rijdend ineens een (rode) melding 'Elektrische storing. Zet de auto veilig aan de kant. Zoek direct een Service-punt'. Het gaspedaal werkte toen ook niet meer. :X Rustig uit laten rollen in de hoop een pechstrook te vinden oid, maar dat was niet het geval. Dan maar in de berm geparkeerd en via de start/stop knop alles een keer aan en uit. Toen veranderde de melding (van rood naar geel) naar 'Zoek zo snel mogelijk een service punt' en kon ik weer rijden. :) Heel apart, was op de terug weg naar huis en had nog iets van 60% accu. Ook niet als een malle optrekken oid maar gewoon rustig 80/85 rijden.

Vervolgens de resterende 10km naar huis gereden. Daar vrouw en kinderen uitgeladen en opnieuw gekeken, toen was de melding weg. Gisteren ook nog een stukje gereden en hij reed weer als vanouds.

Na de foutmelding van een niet werkend kinderslot (onder het rijden kon mijn zoon de deur open maken. En dat deed hij ook! :X Na een aan/uit schakeling van de auto werkte het weer - waarom uberhaupt kinderslot elektronisch maken? Wat is er mis met het ouderwetse mechanische draaiknopje in de deur? :? ) is dit mijn tweede serieuze foutmelding. Beiden nu 1x voorgevallen.

Laten we het houden op kinderziektes. Lees hier en daar meer dat dergelijke meldingen vaker voorkomen (en ook weer gaan)...
Lekker is dat.. Ik heb overigens de kinderslot melding ook 2x gehad. "Storing in kinderslot" oid. en lampjes bij kinderslot knopjes gingen uit. Deed het verder wel. Na auto uit/aan gingen de lampjes weer branden en was de melding ook weg.

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:49
sbin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Lekker is dat.. Ik heb overigens de kinderslot melding ook 2x gehad. "Storing in kinderslot" oid. en lampjes bij kinderslot knopjes gingen uit. Deed het verder wel. Na auto uit/aan gingen de lampjes weer branden en was de melding ook weg.
Ook hier de kinderslot melding al 2x gehad, na reboot (uit/aan) van de auto werkt alles weer. Met kinderen op de achterbank blijft zo'n melding altijd spannend.

• DaMenaz
Ik zal geen link plaatsen, maar op MP staat nu een S-line grille te koop voor een schappelijke 100,-. Betreft het donkergrijze exemplaar met de kleine chromen balkjes. Wellicht een mooie upgrade voor degenen die zich storen aan de huidige bakplaat.

Catch my drift?

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Ondanks dat de bouw afgelopen donderdag gestart is blijft de LM ( Arval ) week 21 aanhouden voor levering, de dealer geeft aan "ergens in maart" afwachten dus maar.

• mouse1277
Jan_1966 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:00:
Ondanks dat de bouw afgelopen donderdag gestart is blijft de LM ( Arval ) week 21 aanhouden voor levering, de dealer geeft aan "ergens in maart" afwachten dus maar.
De bouw in zijn algemeenheid of die van jouw auto in het bijzonder?

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
De bouw in zijn algemeenheid en tevens mijn Q4 , besteld eind juli.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zie net dat Honeymoon bijgewerkt is.. niet ten goede overigens aangezien stap 2 en 3 (waar ik was) nu verwijderd zijn en ik gewoon weer stap 1 alleen zichtbaar heb :-)
Levering week 12

-besteld half juli
-was productiweek 49

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Zijn er meer mensen die bij Pouw besteld hebben en de toegang tot Honeymoonnet niet krijgen van de verkoper? Ik krijg elke keer een ander excuus maar ben er van overtuigd dat hij het gewoon niet wil geven (bang dat ik bij elke update aan de lijn zal hangen?). Beetje flauw aangezien ze zelf ook niet actief benaderen als er iets veranderd.

• mouse1277
Whatsapp van de dealer:
"Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, verwachte aanleverweek 32/2022".

-besteld half juli
-was eerst week 48, toen onbekend.

• mouse1277
Maurice- schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:59:
Zijn er meer mensen die bij Pouw besteld hebben en de toegang tot Honeymoonnet niet krijgen van de verkoper? Ik krijg elke keer een ander excuus maar ben er van overtuigd dat hij het gewoon niet wil geven (bang dat ik bij elke update aan de lijn zal hangen?). Beetje flauw aangezien ze zelf ook niet actief benaderen als er iets veranderd.
Van Mossel gebruikt het niet maar ze waren dit al wel een tijdje van plan maar hebben het (mede vanwege de Audi Q4) opgeschoven omdat het volgens hen al een tijdje zeer onbetrouwbaar is en daarom meer onrust/vragen oplevert dan iets toevoegt.

• PeeGee73
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb 'mijn' (lease)auto besteld op 8 oktober met indicatie levering 21 januari.
Vandaag is dit aangepast naar 8 april.
Ben benieuwd of het ook echt wordt gehaald...

Audi Q4 Sportback 40 Advanced Mythoszwart

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
PON heeft voorraad:

https://www.pondealer.nl/acties/audi-q4-e-tron-leasen

Direct leverbaar zeggen ze....
Heb eens geappt.

[ Voor 25% gewijzigd door Dean Martin op 24-01-2022 15:46 ]

The best is yet to come

• Gerardvhgn
Alleen als je zelf je LM kunt kiezen en dus voor PON lease kunt gaan… auto over laten nemen door andere LM zal helaas niet lukken.

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Gerardvhgn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Alleen als je zelf je LM kunt kiezen en dus voor PON lease kunt gaan… auto over laten nemen door andere LM zal helaas niet lukken.
Dacht ik al.

Zit nu zelfs op het punt om maar een fat E-tron te gaan pakken :X
Maar dat wordt me wel wat te gortig eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 24-01-2022 15:55 ]

The best is yet to come

• Gerardvhgn
Dean Martin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Dacht ik al.

Volgens Kris Rifa zou dat een goede keuze zijn :)
YouTube: Why You Shouldn't Buy An Audi Q4 E-Tron

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Ja, maar waar is het einde dan >:)
Behoorlijk stukje duurder.

The best is yet to come

• DaMenaz
Ik zie € 64.370,- inclusief aflevering voor een Advanced Edition met warmtepomp en assistentiepakket plus. Verder staan er geen extra opties beschreven (plaatje laat optiek zwart zien, maar dat is niet beschreven bij de specs). Die auto kost eigenlijk € 61.298,53 inclusief aflevering bij Audi.

Dus in plaats van dat een officiële Audi-dealerorganisatie probeert zijn lang wachtende klanten zo snel mogelijk te voorzien van een auto waar ze soms al meer dan een half jaar op wachten, drukken ze er nog even ruim € 3.000,- bovenop. Ik vind het echt schandalig om zo misbruik te maken van de huidige tekorten.

Dat Henkie Import uit Dalfsen het zo doet, ok. Maar Audi zelf? Pfff..

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 24-01-2022 16:19 ]

Catch my drift?

• Avigoorn
[...]

Dacht ik al.

Met een veel slechtere actieradius :|

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Avigoorn schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Ook nog ja. Vind hem wel mooier (zeker van binnen).

Anyway, same old same old-> We hebben geen goed alternatief :D

The best is yet to come

• DaMenaz
[...]

Haha, Kris Rifa zit vooral zijn eigen aankoop te verdedigen. :)

Catch my drift?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019

MLLL

Palm Treo 650

DaMenaz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Ik zie € 64.370,- inclusief aflevering voor een Advanced Edition met warmtepomp en assistentiepakket plus. Verder staan er geen extra opties beschreven (plaatje laat optiek zwart zien, maar dat is niet beschreven bij de specs). Die auto kost eigenlijk € 61.298,53 inclusief aflevering bij Audi.

Dus in plaats van dat een officiële Audi-dealerorganisatie probeert zijn lang wachtende klanten zo snel mogelijk te voorzien van een auto waar ze soms al meer dan een half jaar op wachten, drukken ze er nog even ruim € 3.000,- bovenop. Ik vind het echt schandalig om zo misbruik te maken van de huidige tekorten.

Een kwestie van vraag en aanbod, zo werkt de markt gewoon, wat zou je zelf doen?
Waarschijnlijk hetzelfde :)

• DaMenaz
MLLL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Een kwestie van vraag en aanbod, zo werkt de markt gewoon, wat zou je zelf doen?
Waarschijnlijk hetzelfde :)
Als ik Henkie was wel. Als ik Audi was niet.

Catch my drift?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
[...]

Met een 55 valt dat wel mee hoor ;) .
320 netto kilometers rond de 4 graden.

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
Omdat Audi me elke keer zo goed op de hoogte houd van de stand van zaken , vandaag zelf maar is gebeld met het Premium merk Audi.
Had ik niet moeten doen!!!
Geschatte levering week 30, besteld week 28.
Maar natuurlijk vinden ze dat bij de dealer ook heel vervelend en dat merk je al gelijk dat ze hun oprechte excuses aanbieden en ervoor gaan zorgen dat ze mij extra op de hoogte gaan houden.

• NW1806
  • Laatst online: 22-02-2025
Mijn Q4 is op 6 september 2021 besteld bij Van den Udenhout in Den Bosch. Afleverdatum 6 februari (einde huidig leasecontract) leek toen geen enkel probleem. Inmiddels weet ik wel beter. Tot op heden heeft de dealer ook geen datum willen noemen vanwege alle onduidelijkheden mbt productie. Zojuist bericht gehad van dealer én LM dat de verwachte aflevering in de week van 15 april is. Fingers crossed!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
martijn..! schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:26:
Omdat Audi me elke keer zo goed op de hoogte houd van de stand van zaken , vandaag zelf maar is gebeld met het Premium merk Audi.
Had ik niet moeten doen!!!
Geschatte levering week 30, besteld week 28.
Maar natuurlijk vinden ze dat bij de dealer ook heel vervelend en dat merk je al gelijk dat ze hun oprechte excuses aanbieden en ervoor gaan zorgen dat ze mij extra op de hoogte gaan houden.
2 weken maar tussen bestelling en levering :+ :+ :P

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
NW1806 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:38:
Mijn Q4 is op 6 september 2021 besteld bij Van den Udenhout in Den Bosch. Afleverdatum 6 februari (einde huidig leasecontract) leek toen geen enkel probleem. Inmiddels weet ik wel beter. Tot op heden heeft de dealer ook geen datum willen noemen vanwege alle onduidelijkheden mbt productie. Zojuist bericht gehad van dealer én LM dat de verwachte aflevering in de week van 15 april is. Fingers crossed!
De leasemij geeft gewoon de datum aan die de dealer doorgeeft.

Alles verder dan 3 weken in de toekomst is hoogstens onzeker, aldus mijn dealer.

The best is yet to come

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11-2025
DaMenaz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Volgens mij is pondealer gewoon een dealer en niet eigendom van importeur pon

• Julicount
  • Laatst online: 28-01-2025
[...]

Dacht ik al.

Wel de sportback dan hè!😉

• DaMenaz
renedg73 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Volgens mij is pondealer gewoon een dealer en niet eigendom van importeur pon
Zeg ik toch ook. 😉 “een officiële Audi-dealerorganisatie

Catch my drift?

• stuntpiloot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01-2022
Poeh wat een verhalen mbt al die uitgestelde levertijden. Zelf inmiddels ook Q4 besteld....het wachten is begonnen. Naar verwachting eind Augustus....

Iemand hier ervaring met kunnen afspelen van video via telefoon op de MMI en TV kijken via de MMI?

• party42
stuntpiloot schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:29:
Poeh wat een verhalen mbt al die uitgestelde levertijden. Zelf inmiddels ook Q4 besteld....het wachten is begonnen. Naar verwachting eind Augustus....

Iemand hier ervaring met kunnen afspelen van video via telefoon op de MMI en TV kijken via de MMI?
Volgens mij kun je video’s op een ssd zetten en deze afspelen. Wellicht ook via telefoon. Maar geen Netflix (oid) ondersteuning volgens mij..

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
Vanavond update honeymoon .

Hopelijk zijn ze na de drie weken sluiting weer begonnen en gaan ze direct met mijn auto beginnen. :+

De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 04; dit is de week van maandag 24 januari 2022.

Uw Q4 e-tron wordt gebouwd in de Audi-fabriek in Zwickau - Mosel.

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11-2025
party42 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:14:

Ja, dat heb ik ook al meermaals gehad.

• Avigoorn
party42 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Volgens mij kun je video’s op een ssd zetten en deze afspelen. Wellicht ook via telefoon. Maar geen Netflix (oid) ondersteuning volgens mij..
Netflix naar gekeken. Maar dan moet je 20 vage bestanden op de je telefoon zetten. Installeren etc.
Helaas, ga ik ook niet testen.

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03-2025
Hou het de volgende keer gewoon ontopic en plaats geen provocerende plaatjes.

[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2022 09:49 ]

• Novadecasa
De uitlopende levertijden en de hoop op de eerste badge met leveringen herken ik nog uit de tijd dat mijn Tesla Model 3 geleverd moest worden.

Daar hielden we een excellijst bij waarop de volgende gegevens zichtbaar waren om zo een beeld te krijgen wat de eerste leverdatum is die gepland staat.
- Username
- Besteldatum
- Type/config (pano, phonebox)
- Geplande leverdatum
- Status geleverd

Het zou een prettig overzichtje geven van de leverdatum, en de eindeloze discussies en hierover wat meer naar de achtergrond brengen zonder dat de informatie uit beeld is.
Is er behoefte aan en kan iemand zoiets in de lucht gooien?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb wat posts verwijderd die als reactie waren geplaatst op een misplaatste poging tot humor (neem ik aan). Hou het voortaan gewoon ontopic en maak een topic-report aan als er iets geplaatst wordt dat niet binnen de kaders van een topic past.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deboss65
  • Laatst online: 00:30
Novadecasa schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:48:
De uitlopende levertijden en de hoop op de eerste badge met leveringen herken ik nog uit de tijd dat mijn Tesla Model 3 geleverd moest worden.

Daar hielden we een excellijst bij waarop de volgende gegevens zichtbaar waren om zo een beeld te krijgen wat de eerste leverdatum is die gepland staat.
- Username
- Besteldatum
- Type/config (pano, phonebox)
- Geplande leverdatum
- Status geleverd

Het zou een prettig overzichtje geven van de leverdatum, en de eindeloze discussies en hierover wat meer naar de achtergrond brengen zonder dat de informatie uit beeld is.
Is er behoefte aan en kan iemand zoiets in de lucht gooien?
Zoiets hebben ze ook in de duitse fora,
In basis een prima idee maar de betrouwbaarheid staat of valt met het blijven voeden met de juiste informatie. Vaak gaat het daar fout en heb je er eigenlijk niet veel aan.

• DaMenaz
Is er iemand handig met Photoshop? Ik zou graag willen weten ahv de bijgevoegde foto hoe het staat als de bakplaat in Manhattan Grey is gespoten. En wat mooier is, de grillerand in zilver of ook in Manhattan. Sowieso wel leuk om een verzamelpost te maken van de verschillende oplossingen voor de grille. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rj5YYXMdZcuRfQMbwbWOHgk9NrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMV4MLDa38fnOPzl4176Jhvv.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-12-2025
Dit is niet correct hoor (n.a.v. chat), de auto's moeten nog geproduceerd worden.. inidicatieve levering (en we weten wat dat betekend..) is april.

• Dean Martin
  • Niet online
(jarig!)
Hupsel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Dit is niet correct hoor (n.a.v. chat), de auto's moeten nog geproduceerd worden.. inidicatieve levering (en we weten wat dat betekend..) is april.
Fijn dat ze dat ze netjes communiceren op de website ook :X

The best is yet to come

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7azoHqi6UzTmglV6D52i6zpIT7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXu678rgjvXz3VzObFn2m0Re.jpg?f=fotoalbum_large

• jwpi
  • Laatst online: 14:45
Eerste post hier: Q4 40 besteld in juli 2020 (edit: 2021!) - redelijk wat opties. Na uitstel voorzien voor eind januari, maar nu via leasemaatschappij te horen gekregen dat productie geblokkeerd is wegens gebrek aan bepaalde stukken.

Niets nieuws dus, maar Audi Luxemburg (daar dus besteld) zou doorgeven waar het probleem precies ligt. Dus ben eens benieuwd of ik concreter zal horen waar precies het probleem ligt...

• DaMenaz
jwpi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:24:
Eerste post hier: Q4 40 besteld in juli 2020 - redelijk wat opties. Na uitstel voorzien voor eind januari, maar nu via leasemaatschappij te horen gekregen dat productie geblokkeerd is wegens gebrek aan bepaalde stukken.

Niets nieuws dus, maar Audi Luxemburg (daar dus besteld) zou doorgeven waar het probleem precies ligt. Dus ben eens benieuwd of ik concreter zal horen waar precies het probleem ligt...
Juli 2020! Zo, jij wacht al lang! :o

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 72 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.