Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 71 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Dean Martin schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:41:
[...]

[...]

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat dit geen SB is :D pakte een plaatje voor de kleur en heb niet verder gekeken.

[Afbeelding]
Dit is een 35.

Ik vind de Q4 nog steeds mooier, maar gezien het dramatisch leveren en deze op voorraad staat.....
Ik ga nog wachten totdat de order er 3 maanden in staat. Volgens de verkoper is dat het cruciale punt, en dat is over 1.5 week. Als er dan nog geen duidelijkheid is ga ik switchen denk ik. Maar alleen naar een voorraad auto. Overigens heb ik daar wel de dealer voor nodig want anders zijn de kosten van annuleren voor mij.
Prachtige auto. Was eerst mijn favoriet voor ik de Q4 sportback tegen kwam :) Enige wat daar nog aan verbeterd zou kunnen worden is de honingraat grille, maar goed dat gaat lastig bij een EV..

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MV999
Kleine update overigens vanuit mijn ervaring met de Q4:

Pluspunten:
- Geweldig uiterlijk;
- Rijdt fantastisch en egaal, weet niet of dit door Audi komt of door het feit dat het een EV is;
- Merk eigenlijk niet dat de auto slechts 170 pk heeft door het grote koppelvermogen. Inhalen op lage snelheid gaat feilloos en ook op hoge snelheid kun je makkelijk nog even ergens voor of gas bijgeven;
- Onwijs veel ruimte in de auto. Voorin, achterin en ook in de kofferbak. De aflopende achterkant van de sportback merk je niet eens bij het dagelijks gebruik. Dit geldt overigens ook voor het zicht naar achteren;
- Vrijwel geen geluid van buiten, zelfs bij hoge snelheden hoor je praktisch niks. Zelfs zonder geluidsdempende ramen.
- Nog veel meer :)

Minpunten:
- Beperkte functionaliteit van de app. Duurt af en toe redelijk lang voordat een opdracht naar de auto verstuurd is;
- Basis geluidssysteem viel me in het begin enigszins tegen (ik kom uit een Mercedes A-klasse). Echter ben ik er nu redelijk aan gewend en heb wel het idee dat het beter kan maar stoor me er niet meer aan. Met name een volle bas bij het draaien van flinke rammers ontbreekt wat mij betreft;
- Nog niet echt iets anders.

Conclusie - tot op heden verbleken de minpunten bij de pluspunten. Fenomenale auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:43
MV999 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:28:

Conclusie - tot op heden verbleken de minpunten bij de pluspunten. Fenomenale auto!
Leuk om te lezen. Ben je zo blij dat je er nog een besteld hebt? (Zie je onderschrift)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
EV_Eric schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Leuk om te lezen. Ben je zo blij dat je er nog een besteld hebt? (Zie je onderschrift)
Hahaha, ik heb het aangepast maar het lijkt niet goed door te komen :'(

Overigens misschien wel een goed idee, als ik op de audi occasion website kijk zie ik dat er flink wat geld te verdienen valt op dergelijke modellen 8)7

Edit: het is aangepast :9

[ Voor 24% gewijzigd door MV999 op 18-01-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Klopt het dat de passagier deur niet te openen valt als ik zelf bij de bestuurderskant sta? Uiteraard gaat mijn deur wel open, mijn vrouw staat me steeds beteuterd aan te kijken.
Bij mijn Skoda kon alles open als de sleutel maar in de buurt was.

Keyless dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-05 07:44
Avigoorn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:37:
Klopt het dat de passagier deur niet te openen valt als ik zelf bij de bestuurderskant sta? Uiteraard gaat mijn deur wel open, mijn vrouw staat me steeds beteuterd aan te kijken.

Keyless dus.
Twee keer op het open-knopje op de sleutel drukken.

1x is alleen bestuurder
2x de rest

[ Voor 4% gewijzigd door the-hyrax op 18-01-2022 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
the-hyrax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:57:
[...]

1x is alleen bestuurder
2x de rest
Wat overigens ook aan te passen valt ;) Maar blijft leuk om mevrouw aan een dichte deur te zien trekken _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
MV999 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Wat overigens ook aan te passen valt ;) Maar blijft leuk om mevrouw aan een dichte deur te zien trekken _/-\o_
Ik heb het maar aangepast in MMI, vriendin had iets te vaak kwaad naast de auto gestaan terwijl ik al vragend achter het stuur zat “doe nou gewoon open?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
MV999 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:28:
Kleine update overigens vanuit mijn ervaring met de Q4:

Pluspunten:
- Geweldig uiterlijk;
- Rijdt fantastisch en egaal, weet niet of dit door Audi komt of door het feit dat het een EV is;
- Merk eigenlijk niet dat de auto slechts 170 pk heeft door het grote koppelvermogen. Inhalen op lage snelheid gaat feilloos en ook op hoge snelheid kun je makkelijk nog even ergens voor of gas bijgeven;
- Onwijs veel ruimte in de auto. Voorin, achterin en ook in de kofferbak. De aflopende achterkant van de sportback merk je niet eens bij het dagelijks gebruik. Dit geldt overigens ook voor het zicht naar achteren;
- Vrijwel geen geluid van buiten, zelfs bij hoge snelheden hoor je praktisch niks. Zelfs zonder geluidsdempende ramen.
- Nog veel meer :)

Minpunten:
- Beperkte functionaliteit van de app. Duurt af en toe redelijk lang voordat een opdracht naar de auto verstuurd is;
- Basis geluidssysteem viel me in het begin enigszins tegen (ik kom uit een Mercedes A-klasse). Echter ben ik er nu redelijk aan gewend en heb wel het idee dat het beter kan maar stoor me er niet meer aan. Met name een volle bas bij het draaien van flinke rammers ontbreekt wat mij betreft;
- Nog niet echt iets anders.

Basis geluidsysteem? Die 4 boxen vooraan bedoel je dan of heb je het al over het audi sound system (8 boxen met sub)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
sbin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Ik heb het maar aangepast in MMI, vriendin had iets te vaak kwaad naast de auto gestaan terwijl ik al vragend achter het stuur zat “doe nou gewoon open?”
Hahahaha herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
SWIGGA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Basis geluidsysteem? Die 4 boxen vooraan bedoel je dan of heb je het al over het audi sound system (8 boxen met sub)?
Volgens mij zit in de Q4 8 boxen met sub standaard (die heb ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
the-hyrax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:57:
[...]

1x is alleen bestuurder
2x de rest
Aha ok

Maar wel zonder sleutel dus hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Dus je kan dit in de MMI aanpassen. Ook voor keyless. Zal morgen eens kijken.
Tis idd wel beetje zielig... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
MV999 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Volgens mij zit in de Q4 8 boxen met sub standaard (die heb ik)
Dat is toch al het optionele audi sound system. Het zal misschien standaard zijn vanaf een bepaald uitrustingsniveau maar standaard heeft de q4, 4 boxen vooraan. Audi sound system heeft 8 boxen en sub en is al optioneel en daarboven heb je nog de sonos met 10 speakers met sub... ik heb ook het audi sound system besteld trouwens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 19:49
In de launch editions (in NL) is Audi sound system standaard en Sonos meer prijs.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Isheara schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:29:
In de launch editions (in NL) is Audi sound system standaard en Sonos meer prijs.
In België zit dat in het business pack maar dus wel optioneel... een launch edition zal nog meer standaard hebben wat eigenlijk normaal optioneel is. Is matrix ook niet standaard op een launch edition? In de basis is het ook gewoon ledverlichting en ga zo maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
De datum die ik heb doorgekregen via de leasemaatschappij is volgens de leasemaatschappij doorgegeven door de dealer.
De dealer zegt: Niet waar, we hebben geen datum.

:X Word moe van die spelletje.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:11:
De datum die ik heb doorgekregen via de leasemaatschappij is volgens de leasemaatschappij doorgegeven door de dealer.

Guur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
SWIGGA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:41:
[...]

In België zit dat in het business pack maar dus wel optioneel... een launch edition zal nog meer standaard hebben wat eigenlijk normaal optioneel is. Is matrix ook niet standaard op een launch edition? In de basis is het ook gewoon ledverlichting en ga zo maar door...
Nee alleen op de advanced editions. Heb voor de grap even de Belgische configurator erbij gepakt en geprobeerd mijn auto samen te stellen. Kwam zowaar iets goedkoper uit, ondanks dat ik het idee had dat de opties flink aan het oplopen waren. Zit dus waarschijnlijk toch iets op mijn auto wat ik niet gebruik, of geen kennis van heb dat het erop zit maar wel voor betaald heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 18:56
Dat kan ook simpelweg zijn omdat bepaalde opties goedkoper zijn. Ik had dat in duitsland ook, diverse dingen goedkoper dan NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-05 19:48
Gisteren weer een automatische update gehad en helaas doet de Audi app het niet meer. Blijft toch aanmodderen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14n_nUb5Iz3LNrJhOZq5iV6P6eU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I1ZCPTnDCXrUTvVisPfCUvGR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 19:55

coenwiers

Digitales

Helemaal geen datum is erg resoluut. Zelf heb ik vanmorgen te horen gekregen dat week 6 nu 1 april is geworden. Dit kan uiteraard ook een goede grap zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Jope3 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:44:
Gisteren weer een automatische update gehad en helaas doet de Audi app het niet meer. Blijft toch aanmodderen.[Afbeelding]
hmmzzz

Ik krijg per dag zeker 2x een foutmelding. Na nogmaals te versturen is dan dan weer opgelost. Ik weet even niet meer (gezien ik er geen aandacht aan besteed verder) of het ook deze server melding is.

Ik wacht op de echte update met de extra functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Net vernomen dat de Q4 Editions momenteel worden gebouwd en de LE niet ivm tekort aan onderdelen
( whats new )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
MV999 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Nee alleen op de advanced editions. Heb voor de grap even de Belgische configurator erbij gepakt en geprobeerd mijn auto samen te stellen. Kwam zowaar iets goedkoper uit, ondanks dat ik het idee had dat de opties flink aan het oplopen waren. Zit dus waarschijnlijk toch iets op mijn auto wat ik niet gebruik, of geen kennis van heb dat het erop zit maar wel voor betaald heb :p
Ja de auto's in NL zijn meestal duurder dan in BE :-)
Ach ja, het is in elk land wel anders meestal...
Het audi sound system zal wel goed genoeg zijn voor mij, ik had wat wisselende reacties gelezen van het sonos geluidsysteem en wou daarvoor geen 500 euro extra spenderen... Tijdens mijn testrit vond ik de sonos zeker niet slecht, maar vooral veel bas en lage tonen. Ik was ook niet overdonderd vandaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
coenwiers schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Helemaal geen datum is erg resoluut. Zelf heb ik vanmorgen te horen gekregen dat week 6 nu 1 april is geworden. Dit kan uiteraard ook een goede grap zijn
Nouja, fictieve datums zijn het volgens hem.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 19:55

coenwiers

Digitales

Dean Martin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Nouja, fictieve datums zijn het volgens hem.
Ja snap ik. Dat is de 1 april bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
Jan_1966 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:32:
Net vernomen dat de Q4 Editions momenteel worden gebouwd en de LE niet ivm tekort aan onderdelen
( whats new )
Kan ik niet volgen. Er zit toch totaal geen verschil tussen die versies behalve de naam. (en de beruchte phonebox/trekhaak/pano)
Waar heb je die info van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:25
SWIGGA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Ja de auto's in NL zijn meestal duurder dan in BE :-)
Maffe is dat dat prijsverschil altijd te verklaren was door de BPM. Wat niet op een EV zit. Dus wat het dan is?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
deboss65 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Kan ik niet volgen. Er zit toch totaal geen verschil tussen die versies behalve de naam. (en de beruchte phonebox/trekhaak/pano)
Waar heb je die info van?
Misschien toch nog redelijk wat mensen die de phonebox (en/of panoramadak) niet hebben laten vallen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:05

Trackerfire

BTC HODLER

DaMenaz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Misschien toch nog redelijk wat mensen die de phonebox (en/of panoramadak) niet hebben laten vallen.
Dit zijn er zeker een flink aantal (info dealer). Pano dak zou namelijk "maar" 10-15 weken vertraging opleveren als je niet annuleerde destijds en vanaf begin 2022 weer goed leverbaar zijn. Inmiddels weten we wel beter. Phoneboxen was bekend dat die erin laten zitten soms tot wel Q3-2022 vertraging kon betekenen. Die zijn er veelal uitgehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 19-01-2022 11:50 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

die spelletje? serieus :+?

Anyway, wanneer kunnen we de foto's van je A5 SB verwachten in het Audi topic :*) :9

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:00:
[...]

die spelletje? serieus :+?

Anyway, wanneer kunnen we de foto's van je A5 SB verwachten in het Audi topic :*) :9
Pfoe, die spelletje past meer bij een CLA :P

Ik ga volgende week naar de dealer om te bespreken wat de opties zijn. Morgen is mijn bestelling 3 maanden oud en dat zou het cruciale moment zijn waarop definitief meer gezegd kan worden.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
@deboss65 , info Pon dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dank.
Zou betekenen dat ik heel snel bericht zou moeten krijgen.
Mijn bestelling is een Edition net na het verwijderen van de Launch editions uit de prijslijst.

Ik wacht maar "geduldig" af :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-04 14:09
Ik heb de auto nu 4 weken (ong 3.000km gereden) en dat bevalt zeer goed.
Het is een zeer relaxte comfortabele auto die niet heel snel is maar snel genoeg. Range is in de laatste weken redelijk stabiel tussen de 325 (snelweg) en 375km (gecombineerd),

Pluspunten:
- Zeer stil, akoestische ramen voor
- Comfort (we hebben adaptieve dempers maar weet niet of dit veel toevoegt) Nerk wel verschil in de diverse standen maar het blijft altijd comfortabel. - De app werkt eindelijke en het op afstand klimatiseren of laaddoel bijstellen is handig
- Audio geluid Audi sound system is goed, vergelijkbaar met HK in onze BMW i3
- HUD, leuke gimmick die nuttig is bij navigeren
- Ruimte, zowel voorin als achterin als ook in de kofferbak
- Navi in te stellen met schrijven op het scherm, gaat bij mij veel sneller dan met het toetsenbord.

Mindere/ verwonder punten
- Bij ontgrendelen auto blijft de laadklep op slot. Pas na een 2e keer ontgrendelen kan ik de laadklep openen?
- Kan via de app een navigatie doel instellen maar niet verzenden naar de auto (of doe ik iets fout?)
- Bij verbinding met Apple carplay stopt de radio met afspelen. Moet na iedere start na (automatisch verbinden apple carplay) opnieuw op radio icoon drukken.
- Adaptieve CC bevalt goed behalve wanneer voorgangers afslaan. Op de HUD is te zien dat hij de afgeslagen auto volgt en vervolgens remt als deze afremt terwijl deze zich op een andere baan begeeft? Op de snelweg irritant maar inmiddels voorspelbaar.
- Bij hele lage snelheden maakt de auto een spacy geluid. In de auto bijna niet te horen maar buiten (te!) goed, aldus mijn (nog slapende) kinderen.

Al met al een aanrader. Veel auto's gereden in de laatste jaren, waaronder een Tesla M3, Mercedes CLA shooting brake, Volvo XC40 T5 en een BMW X1.

Mijn ideale auto was een combinatie van de Mercedes (interieur), de BMW X1 (lekker hoog) en de Tesla (aandrijflijn) maar dat is nu een combinatie van de Audi (interieur en exterieur) met aandrijflijn van de Tesla (meer range en nog sneller). Er blijft gelukkig nog wat te wensen over 8)7

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Isheara schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Tja, niet iedereen vinkt dat aan op de optie lijst. Als je de enige chauffeur in de auto bent, is een elektrisch verstelbare stoel redelijk overbodig: je stelt de stoel eenmalig in en dan zit je de volgende keren dat je gaat rijden vast ook wel goed.

Overigens is de fiscale waarde van deze auto €80.062 dus je betaalt voor het feit dat deze direct geleverd kan worden, ondanks de 4400 gereden km :)

Ik zou het zeker als optie overwegen als je een vergelijkbare config in bestelling hebt: je rijdt immers ook nog op 12% bijtelling.
Eens met betrekking tot de stoelen (als je de enige bestuurder bent).

Overigens zegt de fiscale waarde niet zoveel. In de mijne zit een verschil van meer dsn 10k. Gelukkig in mijn voordeel voor wat betreft bijtelling.

Verder weet ik dat M de Koning nog een Full Option Edition One Geyser Blue heeft. Als de kleur niet aanstaat dan kan er altijd nog gewrapped worden. Er staat dat ie 501km heeft gereden, ook bij een andere occassion. Maar volgens mij heeft ie helemaal niet gereden en anders de 10km of 50km wat bij Duitse import vaak staat.

https://www.mdekoning.nl/...jssel/elektrisch/1186583/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Dean Martin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Vind de Q3 het net niet. Oogt zo ielig.
Heb je de Q3 Sportback goed bekeken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:37:

Keyless dus.
Is ook een instelling in MMI. Alles openen bij openen bestuurderskant (wel pas nadat jij geopend hebt).

Edit: Ik loop wat achter met de overige reacties. My bad!

[ Voor 5% gewijzigd door -Wing- op 19-01-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Nu online
vriej29 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:16:

- Adaptieve CC bevalt goed behalve wanneer voorgangers afslaan. Op de HUD is te zien dat hij de afgeslagen auto volgt en vervolgens remt als deze afremt terwijl deze zich op een andere baan begeeft? Op de snelweg irritant maar inmiddels voorspelbaar.
- Bij hele lage snelheden maakt de auto een spacy geluid. In de auto bijna niet te horen maar buiten (te!) goed, aldus mijn (nog slapende) kinderen.
heb dezelfde ervaringen. Het afslaan is erg irritant, je ziet dan de streep verspringen met de auto die afslaat ipv de nieuwe voorganger en vervolgens gaat de auto afremmen. Gebruik de Acc overigens vrijwel niet, had me die optie kunnen besparen. Zelfde geldt voor HUD. Leuke gimmick, maar niet meer dan dat en AR is ook erg meh..
Verder idd heerlijke auto en met werken van de App ook geen klagen meer vanuit mij :-)
Het spacey geluid is erg cool vind ik. Zorgt voor veel bekijks eh.. behoors.

Ben sinds kort wat meer naar kantoor aan het rijden en zie wel dat het autolandschap het afgelopen jaar erg veranderd is. Zag je eerst alleen M3's, nu is de snelweg vergeven van de Polestars. Etrons, Eniaqs, EV6's etc. Q4 is nog een zeldzaamheid en merk dat vooral de fat etron en M3 rijders er met interesse naar kijken/achter je gaan hangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
vriej29 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:16:
Dat 'Spacy' geluid is een wettelijke verplichting. Om te voorkomen dat doven en slechthorenden blinden en slechtzienden(!) ineens onder je voorbumper lopen.

https://topgear.nl/autoni...andaag-is-avas-verplicht/

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 19-01-2022 16:25 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:35
Nou, volgens mij hebben doven en slechthorenden weinig tot niks aan dat geluid ;)
Het is meer voor blinden en slechtzienden...en alle anderen die je op lage snelheid niet horen aankomen. Wel een echt pokkegeluid wat best hard klinkt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
marcelmg2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:24:
Nou, volgens mij hebben doven en slechthorenden weinig tot niks aan dat geluid.
Het is meer voor blinden en slechtzienden...en alle anderen die je op lage snelheid niet horen aankomen. Wel een echt pokkegeluid wat best hard klinkt...
Whaaa! Wat een blunder. _O-

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
marcelmg2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:24:
Nou, volgens mij hebben doven en slechthorenden weinig tot niks aan dat geluid ;)
Ik vind het zelf een prima en fijn geluid. Zou niet weten het het anders zou moeten klinken. Heb ook liever dat mensen me horen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Heb je de Q3 Sportback goed bekeken??
Ja hoor, en vind hem zeker niet mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 19-01-2022 17:16 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapnoordhoff
  • Laatst online: 18-03 20:21
Even een vraag op dit forum over de levertijd. Ik wacht nu 7 maanden en er is nog geen perspectief. Hoe lang hebben jullie gewacht of wachten jullie op dit moment.
Wordt er wel gebouwd op besteldatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jaapnoordhoff schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:23:
Even een vraag op dit forum over de levertijd. Ik wacht nu 7 maanden en er is nog geen perspectief. Hoe lang hebben jullie gewacht of wachten jullie op dit moment.
Daar lijkt het in ieder geval niet op.
Zeker niet met het Launch Edition verhaal hierboven.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
sbin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:32:
[...]

heb dezelfde ervaringen. Het afslaan is erg irritant, je ziet dan de streep verspringen met de auto die afslaat ipv de nieuwe voorganger en vervolgens gaat de auto afremmen. Gebruik de Acc overigens vrijwel niet, had me die optie kunnen besparen. Zelfde geldt voor HUD. Leuke gimmick, maar niet meer dan dat en AR is ook erg meh..
Verder idd heerlijke auto en met werken van de App ook geen klagen meer vanuit mij :-)
Het spacey geluid is erg cool vind ik. Zorgt voor veel bekijks eh.. behoors.

Ben sinds kort wat meer naar kantoor aan het rijden en zie wel dat het autolandschap het afgelopen jaar erg veranderd is. Zag je eerst alleen M3's, nu is de snelweg vergeven van de Polestars. Etrons, Eniaqs, EV6's etc. Q4 is nog een zeldzaamheid en merk dat vooral de fat etron en M3 rijders er met interesse naar kijken/achter je gaan hangen.
Ik snap dat volgen van de auto wel... Met ACC op een rotonde is het fijn dat het streepje nog de auto volgt en dus de snelheid aanpast, als de ACC de auto voor jou te snel loslaat, gaat de Q4 te snel op zijn gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Dean Martin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Ja hoor, en vind hem zeker niet mooi.
Smaken verschillen gelukkig ;)

Ik vond de Q3 vanaf het begin meteen mooi. De Q4 ben ik wel 'steeds mooier' gaan vinden. Of ik de Q4 mooier vind nu, dat denk ik niet, maar de Q3 Sportback zie ik (net als de Q4) ook niet echt veel op de weg.

Q3 is trouwens beetje aangekleed ook erg duur (de versie die ik leuk vond kwam boven de 80k uit en het was niet een RS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Smaken verschillen gelukkig ;)

Ik vond de Q3 vanaf het begin meteen mooi. De Q4 ben ik wel 'steeds mooier' gaan vinden. Of ik de Q4 mooier vind nu, dat denk ik niet, maar de Q3 Sportback zie ik (net als de Q4) ook niet echt veel op de weg.

Q3 is trouwens beetje aangekleed ook erg duur (de versie die ik leuk vond kwam boven de 80k uit en het was niet een RS).
En geen voorraad (PHEV) ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-05 21:10

MLLL

Palm Treo 650

DaMenaz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Maffe is dat dat prijsverschil altijd te verklaren was door de BPM. Wat niet op een EV zit. Dus wat het dan is?
PON=POEN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:42:
[...]

https://www.anwb.nl/exper...chil-evs-nederland-belgie

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habru
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-02-2024
Auto besteld 1.12 21 verwachte levering 11.8.22 hoorde van dealer dat panodak voor heel 2022 niet geleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Habru schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:55:
Auto besteld 1.12 21 verwachte levering 11.8.22 hoorde van dealer dat panodak voor heel 2022 niet geleverd zal worden.
Panoramadak-voorbereiding. Krijg je een gat in het dak afgeplakt met kranten.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-05 21:30
ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar om de laadvloer te verhogen is dit een mooie video
YouTube: Audi Q4 e-tron Variable Boot Floor retrofit - MY22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
  • Nu online
Hank311 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:21:
ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar om de laadvloer te verhogen is dit een mooie video
YouTube: Audi Q4 e-tron Variable Boot Floor retrofit - MY22
Erg interessant! En een mooie oplossing voor de laadkabel die nu los in de bak ligt te zwerven idd.
Misschien kunnen we een gezamenlijke inkoopaktie starten voor al diegenen die vergeten waren het opbergpakket aan te kruisen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2ILfZnd6BvNY_o_SGSA44NT7qY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vzMUzNW5ycACBxENYMfge2Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door sbin op 19-01-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Habru schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:55:
Ik denk dat je eerder een levering eind 22, begin 23 mag verwachten. Augustus lijkt me toch wel erg optimistisch... ik heb 10 dagen later besteld als jij en verwachte levering pas februari 23...😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Laatst online: 02-05 15:41
sbin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Erg interessant! En een mooie oplossing voor de laadkabel die nu los in de bak ligt te zwerven idd.
Misschien kunnen we een gezamenlijke inkoopaktie starten voor al diegenen die vergeten waren het opbergpakket aan te kruisen :)

[Afbeelding]
Ik doe mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Via FB groep kwam ik erachter dat je de steunen van de Q4 moet bestellen, en de vloer van de ID4. Dat past ook! Scheelt weer €100!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAVIiqz23hkCHIUFjNIivo5pDC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DrYfLTZbG5SVKm87IY1Vqglr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
Het is heel simpel. Prijs is niet alleen afhankelijk van de spec en de kosten, maar ook van wat de verkoper/importeur denkt dat hij ervoor kan krijgen in de huidige markt. Jij vraagt ook meer voor je huis als de markt goed is.

Hoewel er geen BPM op elektrisch zit zullen veel kopers in NL de EV prijzen toch ook vergelijken met die van benzine modellen en die zijn erg duur (vanwege BPM). Tja dan kun je dus meer vragen voor je elektrische auto. Bevalt het je niet? Dan koop je toch gewoon benzine.

Overigens werkt dit alleen wanneer alle concurrenten het zelfde spelletje spelen en consumenten niet massaal auto’s gaan importeren uit andere landen. Maar ja in de huidige lever schaarste en met (nog steeds) beperkte keuze van EV modellen is dat dus het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
  • Nu online
Audiq4 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:00:
[...]

Via FB groep kwam ik erachter dat je de steunen van de Q4 moet bestellen, en de vloer van de ID4. Dat past ook! Scheelt weer €100!
[Afbeelding]
Ok, dat scheelt inderdaad. Weet je of iemand dit ook al heeft gedaan/bevestigd met die ID4 vloer?
Dan kom ik op 172 EUR totaal. Daar wil ik wel een gokje voor wagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
sbin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:51:
[...]

Ok, dat scheelt inderdaad. Weet je of iemand dit ook al heeft gedaan/bevestigd met die ID4 vloer?
Dan kom ik op 172 EUR totaal. Daar wil ik wel een gokje voor wagen..
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar op FB kwam ik deze post tegen, die aangaf dat het kan. Met een foto erbij van de Q4 steunen en ID4 vloer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gePHxPwyvTJOBV6fqmMLIfQVbFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFx4Ku7IYuHQLUPlvlnZ5EQb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
  • Laatst online: 16-05 17:27
coenwiers schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Ja snap ik. Dat is de 1 april bij mij ook
Die van mij is inmiddels ook naar week 13 (1 april) doorgeschoven.

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Q4Q4 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Die van mij is inmiddels ook naar week 13 (1 april) doorgeschoven.
Ik kreeg te horen dat pas wanneer in het interne systeem de verwachte aan leverweek dik gedrukt in het systeem staat er zekerheid is. Tot die tijd is het louter indicatief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_dhaKDiZdKjFeIw2vB-7JZgoR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8zQGifdqNbFCsurXyJNc36l.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Q4
  • Laatst online: 16-05 17:27
Dean Martin schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Ik kreeg te horen dat pas wanneer in het interne systeem de verwachte aan leverweek dik gedrukt in het systeem staat er zekerheid is. Tot die tijd is het louter indicatief.

[Afbeelding]
Dat stond ook als aanvullende regel in het bericht dat ik van de dealer kreeg:
"Helaas is er nog steeds geen definitieve datum bekend waarop de productie wordt gestart. Hierdoor blijft dit alles nog steeds verwachting die nog bijgesteld kan worden, zowel positief als negatief"

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbin
  • Nu online
Audiq4 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:22:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar op FB kwam ik deze post tegen, die aangaf dat het kan. Met een foto erbij van de Q4 steunen en ID4 vloer:
We gaan het zien, ik heb de spullen zojuist besteld in Duitsland. Zal jullie op de hoogte houden van de afloop :)

Edit, dit heb ik dus besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJI4N9mfEtONwYHjm9vlSn7LpGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OXDYWznXp8YeLAwBxWyClaHY.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door sbin op 20-01-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik overweeg tzt die Audi bagagebak voor de kabels. Is dat een goed idee. of is dat ding te gammel?

https://shop.audi.nl/auto...AmnTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 16:34
DaMenaz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:33:
Ik overweeg tzt die Audi bagagebak voor de kabels. Is dat een goed idee. of is dat ding te gammel?

Ik gebruik daar gewoon zo'n Albert kratje voor. Dat werkt prima in ieder geval.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan_1966
Goed nieuws uit Zwickau, de bouw van de Q4 is gestart, vandaag is de eerste produktiedag na de kerst/oudjaar stop, blijft natuurlijk nog steeds spannend.

Q4 LE advanced besteld eind juli

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:19
Van de week eigenlijk de auto mogen ophalen, wat een fijne wagen!
Rijd heerlijk, stil, snel(genoeg) en een genot om naar te kijken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeXf68MtseIft8w32P1Q2Fo1LgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gjTWtVhZDJcJRHWiUqROZduP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFlSMnJtHTOfWZhXlLoUjqy6Zxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MjVm6pUF9GzwRyJ69S0DCkka.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fq9S9W652pO5NeVVhWrwWAsgW5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsIeIDzDKE5vFIzI8ovEmjPF.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk dus ruim 6 maanden van bestelling tot rijden, zonder pano en zonder phone box.

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:56
Jan_1966 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:54:
Goed nieuws uit Zwickau, de bouw van de Q4 is gestart, vandaag is de eerste produktiedag na de kerst/oudjaar stop, blijft natuurlijk nog steeds spannend.

Q4 LE advanced besteld eind juli
Op zich prima nieuws maar er blijven wel heel veel vragen open:
* Bouwen ze nu ook weer Launch Editions (na de berichten in eerdere posts eerder deze week)?
* Hoeveel bouwen ze er per dag (oftewel: hoeveel voorraad onderdelen hebben ze na 4 weken stil te hebben gelegen?
* Hoeveel gaan er naar NL of hebben andere landen nu voorrang na de kleine NL "December sprint"?

We gaan het zien. Volgende week maar weer eens informeren of er iets bekend is over mijn begin juli bestelde LE Competition S.

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Nog meer die geen contact kunnen krijgen via de app? Die van mij werkt al meer dan twee dagen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-05 19:48
the-hyrax schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:19:
Nog meer die geen contact kunnen krijgen via de app? Die van mij werkt al meer dan twee dagen niet.
Die van mij doet ook niets meer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Geen last van, sinds koppelen werkt die van mij vlekkeloos (op soms traag sturen van orders na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:32
https://www.ad.nl/auto/sn...-juli-verplicht~a4eaff91/

snelheidsbegrezener en black-box

hopen vvor diegene die nog wachten dat ze voor deze datum hun auto krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door renedg73 op 20-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:56
renedg73 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:

Als het goed is niet van toepassing op ons wachtenden (of levertijden moeten nog veel verder oplopen ;)):
"Vanaf 6 juli dit jaar moet elke nieuw ontwikkelde auto voorzien zijn van dit waarschuwingssysteem. En vanaf 7 juli 2024, dus over iets meer dan twee jaar, moeten zelfs alle nieuw verkochte voertuigen een ISA aan boord hebben".

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Overigens is een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerste plannen dat het systeem ook volledig kan worden uitgeschakeld. Maar dat kan alleen voor de duur van één rit. Start je de auto opnieuw op, dan is het automatisch weer actief.
Dus i.p.v. start-stop knop steeds indrukken, dan die knop indrukken.

En er staat dat het in nieuw-ontwikkelde auto's moet. Neem aan dat de Q4 al typegoedkeuring heeft ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 20-01-2022 14:48 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Helaas nog steeds niet (sinds de levering op 10 december). Ben nu in contact met de klantenservice/Audi AG en heb veel info aan moeten leveren. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz

Geldt voor auto’s die na die datum nieuw op de markt komen. Bijvoorbeeld voor de opvolger van de A4. De Q4 is een bestaand model.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022

Misschien is dit handig?

https://www.evhaspel.nl/product/ev-reel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik sla hem op. Thanks.

Ik heb een wallbox met vaste kabel besteld, dus hopelijk heb ik de losse kabel niet zo vaak nodig tzt.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-05 16:10
Ik heb deze ook gekocht. Groot genoeg dat alles erin past. Niet bijzonder stevig, maar het voldoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oy0S0LOlTfLQsNK7dPMbSqghYGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JX9ypjzK5gvBOa6HydUrqLXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YxBtHpuEJdvT7FXmAySNYpRaAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOg2bBiVldsds4ATo1ptQIaT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik vind die zakken en opbergsystemen etc. super mooi. Maar als ik laad wil ik gewoon gemak en snelheid. Dus ik gooi die kabel of op de rubberen achtermat, of duw hem onder de dubbele bodem.

Ik heb daarnaast een laadpaal zonder vaste kabel genomen overigens, waarom?
  • Ik heb de losse kabel er veelal gewoon wel inzitten, maar zit er uiteindelijk niet aan vast ;) Er staat een camera op en woon in rustig dorpje, die wordt niet gestolen.
  • Ga ik weg, dan neem ik hem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00
jaapnoordhoff schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:23:
Mijn Q4 is initieel op 9 augustus 2021 besteld en ik kon deze op 23 december 2021 ophalen, dus ruim 4 maanden. Al ergens in augustus is pano en phonebox komen te vervallen, 'omdat anders tijdige levering niet mogelijk zou zijn'.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGR
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-03 09:02

AGR

Eind juni '21 besteld en huidige verwachting is maart '22. Betreft 40 Launch Edition Advanced Plus. Panodak en phonebox in augustus afbesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:19
Kan iemand dit bevestigen/beantwoorden, ik wil graag dashcams inbouwen in de Q4. dit doe ik normaal gesproken via het zekeringenkastje zodat ze stroomhouden als het "contact" uit staat tot de accu onder een bepaald voltage komt en dan wordt de stroom uitgeschakeld door de hardwire kit: https://shop.audi.nl/auto...cam-hardwire-kit-nextbase

Maar nu zat ik te denken, trekt die 12v accu niet de "grote" accu leeg als die onder een bepaald voltage komt?

Wellicht een domme vraag, maar wil het toch ff zeker weten :)

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Domme vragen zijn gelukkig zeldzaam en die ben ik hier nog niet tegengekomen >:)

Voor zover ik weet wordt de 12V accu bij stilstand niet continue uit de rijaccu opgeladen.
Maar stel dat dat wel gebeurd dan hoef je niet bang te zijn dat je die grote accu leeg trekt.
een 70Ah 12V accu heeft grofweg 0.9kWh capaciteit. dat betekend dat je met een 58kWh rijaccu meer dan 60x kunt bijvullen. De grote 77kWh nog veel meer keren.

Maar toch kan als je het niet goed doet, je 12V accu wel leeggetrokken worden zodat dat je hele voiture helemaal niks meer doet, ook al is je grote accu vol.
Op dit forum is e.e.a. hierover te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door deboss65 op 21-01-2022 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

1 juli officieel besteld. Q4 40 S competition
Week 4 bouwen week 9 leveren en de status bij de fabriek is ‘Start productie’. Ben benieuwd…!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-05 16:10
matrover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
Kan iemand dit bevestigen/beantwoorden, ik wil graag dashcams inbouwen in de Q4. dit doe ik normaal gesproken via het zekeringenkastje zodat ze stroomhouden als het "contact" uit staat tot de accu onder een bepaald voltage komt en dan wordt de stroom uitgeschakeld door de hardwire kit
Ik heb een dashcam in laten bouwen door de Audi dealer. Deze is aangesloten via het zekeringkastje en gaat inderdaad automatisch uit na X tijd om de 12v accu te sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
matrover schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
Kan iemand dit bevestigen/beantwoorden, ik wil graag dashcams inbouwen in de Q4. dit doe ik normaal gesproken via het zekeringenkastje zodat ze stroomhouden als het "contact" uit staat tot de accu onder een bepaald voltage komt en dan wordt de stroom uitgeschakeld door de hardwire kit: https://shop.audi.nl/auto...cam-hardwire-kit-nextbase

Maar nu zat ik te denken, trekt die 12v accu niet de "grote" accu leeg als die onder een bepaald voltage komt?

Wellicht een domme vraag, maar wil het toch ff zeker weten :)
Mijn dashcam wordt (indien de parkeerstand is ingeschakeld) automatisch uitgeschakeld als de 12v accu onder de 12v duikt.
Zodra je de auto voorverwarmt of zodra je op de bestuurdersstoel plaatsneemt, wordt de 12v accu opgeladen door de HV batterij.
Als het goed is zorgt de HV batterij er ook voor dat de 12v accu niet beneden een bepaalde waarde komt, zelfs als de auto/het systeem is afgesloten. De ID3 had in het begin problemen met een lege 12v accu. Na een update is dat op deze manier verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:02

Aldmar

Niks...

Over dashcam gesproken. Misschien moet ik ook maar eentje installeren…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYfHocudm-ITkBJ1H4PL86eoJ5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b0oD2iXQIModXPA1ouqYMG3.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen heeft iemand mijn rechtervoorkant aangetikt… 🤬 Ik stond geparkeerd bij de kinderopvang en bij terugkomst vroeg iemand of dit mijn auto was. Verder netjes schadeformulier ingevuld en fout toegegeven e.d.

Morgen langs de schadehersteller, lijkt alleen plastic schade (geen ‘blik’) en de koplamp is ietsje naar binnen gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarelHS
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik vind de app heel teleurstellend. Functies heel beperkt en de helft van de tijd werkt hij niet of krijg je een foutmelding. Qua software rammelt de auto nog veel te veel naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgz
  • Laatst online: 06-03-2022
Aldmar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:52:

[Afbeelding]

Vanmorgen heeft iemand mijn rechtervoorkant aangetikt… 🤬 Ik stond geparkeerd bij de kinderopvang en bij terugkomst vroeg iemand of dit mijn auto was. Verder netjes schadeformulier ingevuld en fout toegegeven e.d.

Morgen langs de schadehersteller, lijkt alleen plastic schade (geen ‘blik’) en de koplamp is ietsje naar binnen gedrukt.
Dit is wel mijn nachtmerrie! :( Maandenlang wachten en dat ie dan kort na aflevering in elkaar gepoeierd wordt. Het lijkt inderdaad mee te vallen; hopelijk is dat ook zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tilburgz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:33:
[...]

Dit is wel mijn nachtmerrie! :( Maandenlang wachten en dat ie dan kort na aflevering in elkaar gepoeierd wordt. Het lijkt inderdaad mee te vallen; hopelijk is dat ook zo!
Ik heb het gehad met mijn voorgaande C.
Rij de rotonde bij de dealer op en wordt vanachter aangereden. Echt na 50 meter van het dealer terrein te zijn afgereden :')

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 19-05 21:10

MLLL

Palm Treo 650

Aldmar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:52:

[Afbeelding]

Dit is ook wel een lekker kleurtje om schade mee te krijgen.
Zilver is de lastigste kleur om geen kleurverschil te krijgen, spreek helaas uit ervaring (8>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
KarelHS schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ik vind de app heel teleurstellend. Functies heel beperkt en de helft van de tijd werkt hij niet of krijg je een foutmelding. Qua software rammelt de auto nog veel te veel naar mijn idee.
Het is niet fraai en Audi is duidelijk traag in de leercurve, maar in tegenstelling tot ontwerp- of fabricagefouten in de “hardware” van de auto, zal de software met elke update in de komende jaren verbeteren. Liever een software probleem dan een hardware fout. Ik ben optimistisch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
Avigoorn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:55:
Ik vind die zakken en opbergsystemen etc. super mooi. Maar als ik laad wil ik gewoon gemak en snelheid. Dus ik gooi die kabel of op de rubberen achtermat, of duw hem onder de dubbele bodem.

Ik heb daarnaast een laadpaal zonder vaste kabel genomen overigens, waarom?
  • Ik heb de losse kabel er veelal gewoon wel inzitten, maar zit er uiteindelijk niet aan vast ;) Er staat een camera op en woon in rustig dorpje, die wordt niet gestolen.
  • Ga ik weg, dan neem ik hem mee.
Dus elke keer als je met je auto op pad gaat neem je de kabel mee (als in: elke dag). Dan heb je nog steeds een vieze natte kabel in je auto liggen, nee dank je.

Bij mij is het:
Ik heb de losse vaste kabel er veelal gewoon wel inzitten, maar zit er uiteindelijk niet wel aan vast en keurig opgerold om het laadpunt ;) Er staat een geen camera op en woon niet in rustig dorpje, die wordt niet gestolen. [/li]
• Ga ik weg, dan neem ik hem mee. blijft ie hangen.

Wat denk je dat uiteindelijk het gemakkelijkste is?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Kan er aub iemand ook even controleren: ik kan de navigatie kaart niet meer naar normaal zetten, de optie om dit te doen is greyed out (melding zegt iets over privacy instellingen) maar hij blijft bij mij op online/Google maps staan.

Heeft iemand hier ook last van? Dank!

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Isheara schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Dus elke keer als je met je auto op pad gaat neem je de kabel mee (als in: elke dag). Dan heb je nog steeds een vieze natte kabel in je auto liggen, nee dank je.

Bij mij is het:
Ik heb de losse vaste kabel er veelal gewoon wel inzitten, maar zit er uiteindelijk niet wel aan vast en keurig opgerold om het laadpunt ;) Er staat een geen camera op en woon niet in rustig dorpje, die wordt niet gestolen. [/li]

Wat denk je dat uiteindelijk het gemakkelijkste is?
OEI OEI! Even een correctie ;)

Dus elke keer als je met je auto op pad gaat neem je soms de kabel mee (als in: elke dag). Dan heb je nog steeds soms een vieze matig natte kabel op de rubberen mat in je auto liggen, nee dank je. Geen probleem

Bij jou is het dus :

Jou vraag: Wat denk je dat uiteindelijk het gemakkelijkste is?
Mijn antwoord: Ik wil geen vaste lelijke kabel aan de laadpaal die daar altijd hangt. Dat vind ik belangrijk. Het is uiteraard wel handiger.

--> Maar mijn punt ging origineel om het feit dat ik die zakken en tassen voor de laadkabel erg onhandig vind. Een kratje vind ik dan wel een goed idee.

Amen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansvdGiessen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02 10:52
Bij mij heeft dit vanaf levering op 31-12 niet gewerkt.
Pagina: 1 ... 71 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.