Ik heb de auto nu 4 weken (ong 3.000km gereden) en dat bevalt zeer goed.
Het is een zeer relaxte comfortabele auto die niet heel snel is maar snel genoeg. Range is in de laatste weken redelijk stabiel tussen de 325 (snelweg) en 375km (gecombineerd),
Pluspunten:
- Zeer stil, akoestische ramen voor
- Comfort (we hebben adaptieve dempers maar weet niet of dit veel toevoegt) Nerk wel verschil in de diverse standen maar het blijft altijd comfortabel. - De app werkt eindelijke en het op afstand klimatiseren of laaddoel bijstellen is handig
- Audio geluid Audi sound system is goed, vergelijkbaar met HK in onze BMW i3
- HUD, leuke gimmick die nuttig is bij navigeren
- Ruimte, zowel voorin als achterin als ook in de kofferbak
- Navi in te stellen met schrijven op het scherm, gaat bij mij veel sneller dan met het toetsenbord.
Mindere/ verwonder punten
- Bij ontgrendelen auto blijft de laadklep op slot. Pas na een 2e keer ontgrendelen kan ik de laadklep openen?
- Kan via de app een navigatie doel instellen maar niet verzenden naar de auto (of doe ik iets fout?)
- Bij verbinding met Apple carplay stopt de radio met afspelen. Moet na iedere start na (automatisch verbinden apple carplay) opnieuw op radio icoon drukken.
- Adaptieve CC bevalt goed behalve wanneer voorgangers afslaan. Op de HUD is te zien dat hij de afgeslagen auto volgt en vervolgens remt als deze afremt terwijl deze zich op een andere baan begeeft? Op de snelweg irritant maar inmiddels voorspelbaar.
- Bij hele lage snelheden maakt de auto een spacy geluid. In de auto bijna niet te horen maar buiten (te!) goed, aldus mijn (nog slapende) kinderen.
Al met al een aanrader. Veel auto's gereden in de laatste jaren, waaronder een Tesla M3, Mercedes CLA shooting brake, Volvo XC40 T5 en een BMW X1.
Mijn ideale auto was een combinatie van de Mercedes (interieur), de BMW X1 (lekker hoog) en de Tesla (aandrijflijn) maar dat is nu een combinatie van de Audi (interieur en exterieur) met aandrijflijn van de Tesla (meer range en nog sneller). Er blijft gelukkig nog wat te wensen over
-