Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 68 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
MV999 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:54:
Ik krijg morgen de auto geleverd en ben benieuwd wat men bedoelt met de problemen die zich voordoen met het linken. Ik heb sinds ik de VIN code heb ingevoerd de auto in de app staan? Of bedoelt men iets anders?
Ja. Je kunt naast dat de auto in de app staat geen gebruik maken van de app mbt statistieken, laadschema, voorverwarming op afstand aanzetten, etc. Dus de functionaliteit mbt verbinding met de auto ontbreekt in zijn geheel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Julicount schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Ja. Je kunt naast dat de auto in de app staat geen gebruik maken van de app mbt statistieken, laadschema, voorverwarming op afstand aanzetten, etc. Dus de functionaliteit mbt verbinding met de auto ontbreekt in zijn geheel.
Lekker is dat, hopelijk doet die van mij het morgen wel! Zal even update geven ;)

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tictac1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-07-2022
Julicount schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Thanks voor je reactie. Dan ben ik in ieder geval niet de enige die nooit gebruik heeft kunnen maken van de functies van de app. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tictac1
MV999 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Lekker is dat, hopelijk doet die van mij het morgen wel! Zal even update geven ;)
Alvast heel veel plezier met aflevering. Geniet ervan en hoor graag van je of je wel gebruik kan maken van de functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 12:53
hfunny schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:55:
Vandaag begrepen dat levertijd van de auto die in oktober is besteld, van week 16 naar week 51 is gegaan!
Het is de vraag hoeveel auto's Nederland dit jaar geleverd gaat krijgen. Anderen die ook vergelijkbare updates hebben gekregen in de de afgelopen dagen?
Ik heb begin november besteld en een leverdatum van 22-06 gekregen. Nog geen aanpassing op die datum gehad. Maar als ik dit zo hoor (een half jaar latere levering) vrees ik voor mij het ergste. Voordeel is dat we dan misschien al wel de facelift krijgen en dat alle bugs waar we nu over lezen zijn opgelost. De prijs van mijn inruil staat gelukkig al vast. Dus dat is een jaartje rijden zonder afschrijving. Elk nadeel heeft zo z'n voordelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
Vandaag begrepen dat levertijd van de auto die in oktober is besteld, van week 16 naar week 51 is gegaan!
Het is de vraag hoeveel auto's Nederland dit jaar geleverd gaat krijgen. Anderen die ook vergelijkbare updates hebben gekregen in de de afgelopen dagen?
Mijn auto besteld op 7 October, levertijd stond heel lang in de website van de leasemaatschappij op week 6, dat leek me al optimistisch op basis van de comments op dit forum. Vorige week met de dealer gesproken en die zei dat levering echter in week 25 zal zijn (in de website van LM staat hij bij mij nog steeds op week 6 8)7). Als het hierbij blijft ben ik blij. Week 51 is idd wel heel ver weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-04 16:25
Uitgebreide testrit gemaakt met de Q4 e-tron in uitvoering Advanced (België).

Voor mij duidelijk het beste product uit de VW-stal: meer hoogwaardig interieur dan in de ID.4, betere ophanging, en de zithouding bevalt ons beter dan in ID.4 en Enyaq.

Aandrijflijn voor mij minder volwassen dan in Ioniq 5, en zeker dan in Tesla MY. Hier speelt de ervaring met BEV’s duidelijk een rol. Ik heb de indruk dat Audi met de aandrijving een benzine-auto wil nabootsen. Zal allicht ook persoonlijke voorkeur zijn.

Wel merkwaardig dat Audi blijft kiezen voor een hoge ‘middentunnel’ waar vroeger de versnellingspook zat: dat hebben concurrenten zoals Ioniq 5 beter opgelost. En als je gangbare opties wilt, mag je flink in de buidel tasten…

En o ja, dat volledig zwarte interieur… mag gerust iets lichter ogen, desnoods als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:59:
Uitgebreide testrit gemaakt met de Q4 e-tron in uitvoering Advanced (België).

Voor mij duidelijk het beste product uit de VW-stal: meer hoogwaardig interieur dan in de ID.4, betere ophanging, en de zithouding bevalt ons beter dan in ID.4 en Enyaq.

Aandrijflijn voor mij minder volwassen dan in Ioniq 5, en zeker dan in Tesla MY. Hier speelt de ervaring met BEV’s duidelijk een rol. Ik heb de indruk dat Audi met de aandrijving een benzine-auto wil nabootsen. Zal allicht ook persoonlijke voorkeur zijn.

Wel merkwaardig dat Audi blijft kiezen voor een hoge ‘middentunnel’ waar vroeger de versnellingspook zat: dat hebben concurrenten zoals Ioniq 5 beter opgelost. En als je gangbare opties wilt, mag je flink in de buidel tasten…

En o ja, dat volledig zwarte interieur… mag gerust iets lichter ogen, desnoods als optie.
Je kunt naderhand een mooi setje cognac leer laten installeren toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:12
tictac1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:39:
Zijn er mensen die recent de auto afgeleverd hebben gekregen en nooit verbinding hebben kunnen maken met de app?

Ik weet dat er veel problemen zijn met de app en dat ze vanuit Audi werken aan een update. Mijn auto is afgelopen week afgeleverd en heb nooit verbinding kunnen maken. Velen van jullie hebben toegang gehad tot de functies in de app waarna de problemen zijn ontstaan...
ik heb hetzelfde probleem, auto 9 december afgeleverd en op geen enkele manier contact met de auto kunnen krijgen. dealer heeft ook al bij opnieuw in gelogd etc. ik ook al opnieuw de app geinstalleerd etc. waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictac1
Hank311 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:39:
[...]

ik heb hetzelfde probleem, auto 9 december afgeleverd en op geen enkele manier contact met de auto kunnen krijgen. dealer heeft ook al bij opnieuw in gelogd etc. ik ook al opnieuw de app geinstalleerd etc. waardeloos!
Thanks voor je reactie. Hoop dat dit snel wordt opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvdGiessen
  • Laatst online: 01-02 10:52
Zijn er mensen die recent de auto afgeleverd hebben gekregen en nooit verbinding hebben kunnen maken met de app?
Mijn lease-Q4 is op 31 december geleverd en ik heb nog geen verbinding kunnen maken. Volgens de dealer staat alles goed in het systeem. audi.nl bevestigde de storing vorige week en stelde voor het deze week nog eens te proberen - echter ook vandaag geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
Marco1982! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:18:
Vandaag de grille van de Q4 laten spuiten. Na het manhattan grijs en de chromen elementen gewrapt te hebben is de auto nu af. Super blij met het resultaat :)[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes geworden zeg👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gottimaster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Voor degenen met problemen met de Audi app: ik heb een iPhone en het volgende heeft voor mij de problemen met de app opgelost. Ga naar je instellingen van iOS en dan naar je wifi netwerk en klik op het i icoontje en dan het privé WiFi adres uitvinken. Misschien dat sommigen hier ook mee zijn geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-05 07:38
De app werkt momenteel bij mij. Ik zou echt wel balen als die niet werkt. Thuis werkte de laadpaal niet betrouwbaar in het begin. Dat checkte ik dan met de app. Of als je aan een 11 kWh paal gaat laden terwijl je gaat eten of werken, dan kan je checken of ie al vol is. En uiteraard de voorverwarming: Dat lijkt echt wel te schelen in verbruik de eerste kilometers.

Dat kan toch niet dat ze dat voor sommige auto's niet in orde krijgen en voor andere wel? Mezelf kennende zou ik waarschijnlijk de deur van de dealer plat lopen tot het werkt. :-)

Veel succes in elk geval om het in orde te krijgen. Lijkt me vrij essentieel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:48
App heeft nooit gewerkt (20 dec geleverd) en ook alle licenties verlopen na 1/2 dagen. Geen oplossing, nu maar info@audi.nl gemaild..
Zie eerdere meldingen/posts. Op de Duitse motor-talk site staat het er ook vol van in het Q4 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
funkycamel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Mijn auto besteld op 7 October, levertijd stond heel lang in de website van de leasemaatschappij op week 6, dat leek me al optimistisch op basis van de comments op dit forum. Vorige week met de dealer gesproken en die zei dat levering echter in week 25 zal zijn (in de website van LM staat hij bij mij nog steeds op week 6 8)7). Als het hierbij blijft ben ik blij. Week 51 is idd wel heel ver weg.
7-10 bestellen en week 6 rijden. Een sportback toevallig?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11

Ik weet dat er veel problemen zijn met de app en dat ze vanuit Audi werken aan een update. Mijn auto is afgelopen week afgeleverd en heb nooit verbinding kunnen maken. Velen van jullie hebben toegang gehad tot de functies in de app waarna de problemen zijn ontstaan...
De eerste keer verbinding waarschuwde de dealer mij dat het eventjes kon duren. 2 uurtjes verder nog geen contact. Ik had mij in de app afgemeld (uitgelogd). Opnieuw aangemeld en ik had zowaar verbinding. Probeer dit ook eens als je dat nog niet gedaan hebt.

Sindsdien geen problemen (op de timeout met de server meldingen na), maar alle functies, doen het nog (wel langzaam)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
redzone schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:59:
Die zijn er wel, maar die worden door de importeurs beperkt (België) of niet (Nederland) aangeboden. Ik heb een lichtgrijze (kunstleder) kleur af fabriek. In Duitsland kan je veel meer interieur kleuren kiezen. In België heeft de Edition One ook een ander interieur kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
janbus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:26:
[...]

De app werkt momenteel bij mij. Ik zou echt wel balen als die niet werkt. Thuis werkte de laadpaal niet betrouwbaar in het begin. Dat checkte ik dan met de app. Of als je aan een 11 kWh paal gaat laden terwijl je gaat eten of werken, dan kan je checken of ie al vol is. En uiteraard de voorverwarming: Dat lijkt echt wel te schelen in verbruik de eerste kilometers.
Ah dan gebruiken we 'm op op dezelfde manier. Ik check ook middels de app of het laden echt is gestart of niet. Ik heb een paar keer een groen lampje op de auto gehad, maar de auto werd echt niet bijgeladen. Tevens laadde het soms op 3,5 terwijl tussen de 10 en 11 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 25-05 14:30
Geen nieuws (nog) bij mij vanuit LM of dealer, besteld begin november, gepland voor week 24. Ik verwacht eigenlijk dat ze er nog niets zinnigs over kunnen zeggen totdat we richting de leverdatum komen, teveel onzekerheden. En ik accepteer dat, wist bij bestelling al dat het hoogst onzeker was allemaal. Waar ik wel benieuwd naar ben is of ze het handjevol (of meer misschien?) annuleringen inzetten om andere orders naar voren te trekken of dat ze de bestelde auto gewoon laten komen en als voorraadauto verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
-Wing- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Ah dan gebruiken we 'm op op dezelfde manier. Ik check ook middels de app of het laden echt is gestart of niet. Ik heb een paar keer een groen lampje op de auto gehad, maar de auto werd echt niet bijgeladen. Tevens laadde het soms op 3,5 terwijl tussen de 10 en 11 mogelijk is.
3,5kw laden heb ik hier ook bij 1 paal. Aan de ene kant doet ie dus 3,5kw en de andere kant 10,5. Denk eerder dat het aan de paal ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkycamel
Dean Martin schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:30:
[...]

7-10 bestellen en week 6 rijden. Een sportback toevallig?
Ja idd Q4 40 sportback. Worden die sneller geleverd dan de reguliere versie?
Maar goed het wordt dus niet week 6 maar (op zijn vroegst) week 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
funkycamel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Ja idd Q4 40 sportback. Worden die sneller geleverd dan de reguliere versie?
Maar goed het wordt dus niet week 6 maar (op zijn vroegst) week 25
Volgens mijn verkoper wel. Ik heb dezelfde data namelijk. Mijne zou op banking staan (geproduceerd maar wacht op onderdelen) en nog steeds week 6 komen. Ben benieuwd dan. Zal hem dalijk eens een appje sturen.

Dan ga ik toch echt kijken voor wat anders wat op voorraad staat ergens (Fat etron ofzo).

[ Voor 12% gewijzigd door Dean Martin op 12-01-2022 05:42 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Ik heb de voorverwarming gemeten. Bij 3 graden was het richting 3kwh verbruik. Dus ja het scheelt range.
Ik verwarm hem wat te warm voor ook, dan heb je er meer aan. 🙂

Bij mij zie je heel mooi op de laadpaal app hoeveel amperes er uit huis wordt gevraagd en hoeveel ampere er dan wordt geleverd. Dan zie je hoe vaak hij gaat balancen. Interessant. Is een bleucurrent laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Nismod schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:50:
[...]

3,5kw laden heb ik hier ook bij 1 paal. Aan de ene kant doet ie dus 3,5kw en de andere kant 10,5. Denk eerder dat het aan de paal ligt?
Het is een eigen paal die sindskort op een 3 fase sluiting is aangesloten. Daarvoor was ie altijd 1 fase. Wat bedoel je aan de ene kant en andere kant? De paal is een enkele en staat thuis. Ik heb niet de indruk dat het aan de paal ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:49
Veel plezier vandaag @MV999 ! Altijd een mooie dag, je nieuwe auto ophalen. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook gehad dat het lampje aan stond maar niet laadde, dus niet golvend harder en zachter groen licht.
Door dus mijn meterkast te volgen via de app, merkt ik op dat het tot nu altijd kwam door de loadbalancing.
wasmachine en droger aan? Dan gaat ie naar circa 4kw bijv. Heaters garage erbij aan. Stopt met laden.
Er zit echter een vertraging op de loadbalancing, logisch ook anders kan ie aan/uit gaan klikken als een dolle.
Omdat normaliter een wit lampje te zien is als hij echt stopt, denk ik dat het continu groen branden wellicht een tussenmoment is.
Heb je al geprobeerd alles in je huis uit te zetten en dan laden?

[ Voor 89% gewijzigd door Avigoorn op 16-01-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:46
Zit jouw laadpaal alleen op fase 3? als ik je plaatjes zie kan die dan beter naar fase 2:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mijn auto is van week 6 naar week 52 2022 verschoven _/-\o_

Maar het is een indicatie en eigenlijk hebben ze geen flauw idee wanneer het komt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubois123
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-01-2022
Onze q4 etron geeft vol geladen 240 km. klopt dit ? Ik zou verwachten dat er een hoger getal zou moeten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Helaas, ik ga mijn in juli bestelde "simpele" Q4 afbestellen, na diverse keren een definitieve produktie te horen hebben gekregen ( van week 40 naar week 49 en dan weer naar week 4 kregg ik gisteren te horen dat het week 21 wordt,.10 maanden voor een Q4 advanced launh edition zonder verdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Jan_1966 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:21:
Helaas, ik ga mijn in juli bestelde "simpele" Q4 afbestellen, na diverse keren een definitieve produktie te horen hebben gekregen ( van week 40 naar week 49 en dan weer naar week 4 kregg ik gisteren te horen dat het week 21 wordt,.10 maanden voor een Q4 advanced launh edition zonder verdere opties.
Ik heb net Athlon gevraagd om naar alternatieven op voorraad te gaan kijken (niet voor 12%).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Jan_1966 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:21:
Vervelend nieuws.. Wat wordt het alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:15:

Maar het is een indicatie en eigenlijk hebben ze geen flauw idee wanneer het komt.
Zo, dat is een flink stap meteen.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Zo, dat is een flink stap meteen.. :'(
Met de mededeling erbij dat 'ie er ook volgende maand kan zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MV999
Rivanov schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:52:
Veel plezier vandaag @MV999 ! Altijd een mooie dag, je nieuwe auto ophalen. :)
Hartelijk dank! Wat leuk dat je daaraan denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
vincentvs93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:11:
Zit jouw laadpaal alleen op fase 3? als ik je plaatjes zie kan die dan beter naar fase 2:)
Ja stom, ook plaatje 1 heeft een vertraging en kloppen de fases niet. Zal even kijken naar een ander plaatje.
Ik heb een 3 fase laadpaal. Dus alle fases tegelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52

pff...lekkere mededeling...:( snap dat je naar alternatieven gaat kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
@MV99 voorlopig nog geen alternatief, de A 4 blijft op de oprit en de reeds geplaatste laadpaal mag werkloos toekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
dubois123 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:18:
Onze q4 etron geeft vol geladen 240 km. klopt dit ? Ik zou verwachten dat er een hoger getal zou moeten staan ?
Dat is niet erg veel. Maar ook niet geheel onwaarschijnlijk.
Ik heb nu 2 dagen een stuk van 200km gereden waarbij ik echt serieus door rij. Dus 130kmh a 140kmh waar het kan qua verkeer. En tussendoor (hard) optrekken. Ik had de eerste keer na opladen 272km over. Dus dat viel me niet tegen. En de volgende dag 283km.

Wellicht rijdt jij nog harder? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn

Gefeliciteerd met deze flater. Hoe is het mogelijk toch???
Ik snap dat mensen hem afbestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 13:43

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:26:
[...]

Met andere woorden. We hebben GEEN flauw idee :z

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 25-05 14:30
Dean Martin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Dus eigenlijk is de boodschap: houd ons nergens aan vast, we hebben geen idee. Zolang de huidige auto dan voldoet, is langer wachten jammer, maar niet onoverkomelijk. Liever dat dan genoegen nemen met een andere optie die het eigenlijk net niet is. Als het wachten voorbij is, ben je het wachten ook snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-05 00:35
Vol als in... 80% of 100%?

Mijne geeft 316km range aan en zit nu op 80%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Zonder iedereen te quoten: ze hebben inderdaad geen flauw idee.
En zoals al vaker aangegeven hield ik sowieso al met 16% bijtelling rekening, dat vind ik ook prima verder. Maar van week 6 naar 52 verschuiven met daarbij de melding dat ergens in die tussenliggende periode de auto wel komt......

Dat was wel de trigger om Athlon eens te vragen naar wat mogelijk is.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
De hoeveelheid kms past ie aan op basis van je lange termijn verbruik. Dus als de auto net nieuw is en je bent meteen met 130/140 over de snelweg gegaan met 0 graden, dan klopt dit!

Ik heb bij lange trajecten met 105kmh circa 325km staan op 80% geladen. Hopelijk komt daar in de zomer toch iets van 50km bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Dean Martin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:59:
Zonder iedereen te quoten: ze hebben inderdaad geen flauw idee.
En zoals al vaker aangegeven hield ik sowieso al met 16% bijtelling rekening, dat vind ik ook prima verder. Maar van week 6 naar 52 verschuiven met daarbij de melding dat ergens in die tussenliggende periode de auto wel komt......

Dat was wel de trigger om Athlon eens te vragen naar wat mogelijk is.
Dit is eigenlijk te schandalig voor woorden.. Dat ze het durven te communiceren vind ik dan wel weer positief… 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkycamel
Ik zie veel mensen die schrijven dat ze hun Q4 "afbestellen". Domme vraag maar kan dat zomaar? Ik heb mijn auto niet zelf gekocht maar via LM bij mijn werkgever besteld en toen moest ik een soort online contract tekenen dat ik er aan vast zit (althans zo interpreteerde ik dat).

Ik weet nog niet of ik dit wil doen maar als ik de optie zou hebben kan interessant zijn. Ik zou gewoon kunnen bellen naar de LM maar voor ik dit doe was even benieuwd naar de ervaring van andere mensen met leasemaatschappijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Ik begrijp het inderdaad als men het niet erg vindt om een voorraadmodel te kiezen die wel beschikbaar is. Echter denk ik dat het wel handig is in gedachte te houden dat de levertijd voor andere elektrisch vergelijkbare auto's ook niet mis is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-05 00:35
funkycamel schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:30:
Ik zie veel mensen die schrijven dat ze hun Q4 "afbestellen". Domme vraag maar kan dat zomaar? Ik heb mijn auto niet zelf gekocht maar via LM bij mijn werkgever besteld en toen moest ik een soort online contract tekenen dat ik er aan vast zit (althans zo interpreteerde ik dat).

Ik weet nog niet of ik dit wil doen maar als ik de optie zou hebben kan interessant zijn. Ik zou gewoon kunnen bellen naar de LM maar voor ik dit doe was even benieuwd naar de ervaring van andere mensen met leasemaatschappijen.
Je kan een clausule laten opnemen, maar je kan ook gewoon overleggen met de dealer. Volgens mij maakt het de dealer tegenwoordig sowieso niet heel veel uit, ze raken m toch wel kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023
Die voorraad modellen q4 oid (mits ze er nog zijn) die hebben een +15%/20% prijs tov de listprijs volgens gaspedaal :)

Gewoon rustig blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
  • Laatst online: 16-03 14:11
Blijkbaar is de app bijgewerkt
Deze informatie heb ik niet eerder gezien Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwV0_yHCy_qWemYxv3b0XHBbYBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bo3c8P875l4Djv7m00eFg8NK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb Athlon gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Ik ga nu een paar dagen op vakantie, ik zie het daarna wel ;) Uiteindelijk blijven het luxe-problemen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:49

Wat een vreselijk bericht..

Ik ga morgen ook maar weer eens bellen of ze wat meer weten over mijn SB (zou wk51 gebouwd zijn). Als er dan ook tot wk52 2022 wordt gezegd ga ik mooi voor een i4. Net weer even de configurator bekeken en wat een verademing dat je je opties daar gewoon los kunt kiezen ipv overpriced pakketten met zinloze toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik heb als particulier geen ervaring met lease maatschappijen maar ik ben achteraf gezien niet zo slim geweest de verkoopvoorwaarden die bij de koop zaten door het tekenen te accepteren.
Als ik het goed lees kan ik ervan af.... als je 15% van de aankoop prijs overmaakt.

Ik zit nu ook mezelf af te vragen wat nu te doen. Ik wacht nu 5 maanden met totaal geen vooruitzicht en als hier en daar al Q4 2022 geroepen wordt wordt ik daar niet vrolijk van. Het stadium voorpret is voor mij nu zo langzamerhand voorbij.
Lastige is dat ik niets contractueel heb laten vastleggen. Dit op basis van vertrouwen en de toezegging dat het zeker geen half jaar ging duren.
Ik vraag me af hoe het wettelijk is geregeld als er een indicatieve levertermijn is gegeven en die wordt fors overschreden. Mag ik dan zonder kosten annuleren ?
Is er een maximale termijn? Als ik de voorwaarden lees zouden ze in theorie een levertijd van jaren kunnen aanhouden zonder enige mogelijkheid tot kosteloze annulering.

De dealer zal zich wellicht beroepen op overmacht (component crisis) maar voor hetzelfde geld is hier sprake van een totaal falend inkoop beleid bij Audi. Hoe ga je dit hard maken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baat85
  • Laatst online: 04-02-2022
Bovag artikel 6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rMD4I1hcxeFrBp58qUPZfop-yQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rRrIW9NW5x8MUXTJbcN9oN7r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS35
Maurice- schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Wat een vreselijk bericht..

Ik ga morgen ook maar weer eens bellen of ze wat meer weten over mijn SB (zou wk51 gebouwd zijn). Als er dan ook tot wk52 2022 wordt gezegd ga ik mooi voor een i4. Net weer even de configurator bekeken en wat een verademing dat je je opties daar gewoon los kunt kiezen ipv overpriced pakketten met zinloze toevoeging.
Levertijden van i4 zijn niet anders dan bij Q4. Je mag dan gewoon opnieuw achter aansluiten en vanaf medio 2023 van je auto genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
deboss65 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Ik heb als particulier geen ervaring met lease maatschappijen maar ik ben achteraf gezien niet zo slim geweest de verkoopvoorwaarden die bij de koop zaten door het tekenen te accepteren.
Als ik het goed lees kan ik ervan af.... als je 15% van de aankoop prijs overmaakt.

Ik zit nu ook mezelf af te vragen wat nu te doen. Ik wacht nu 5 maanden met totaal geen vooruitzicht en als hier en daar al Q4 2022 geroepen wordt wordt ik daar niet vrolijk van. Het stadium voorpret is voor mij nu zo langzamerhand voorbij.
Lastige is dat ik niets contractueel heb laten vastleggen. Dit op basis van vertrouwen en de toezegging dat het zeker geen half jaar ging duren.
Ik vraag me af hoe het wettelijk is geregeld als er een indicatieve levertermijn is gegeven en die wordt fors overschreden. Mag ik dan zonder kosten annuleren ?
Is er een maximale termijn? Als ik de voorwaarden lees zouden ze in theorie een levertijd van jaren kunnen aanhouden zonder enige mogelijkheid tot kosteloze annulering.

De dealer zal zich wellicht beroepen op overmacht (component crisis) maar voor hetzelfde geld is hier sprake van een totaal falend inkoop beleid bij Audi. Hoe ga je dit hard maken ?
Ik zou als particulier een auto inruilen met een vaste inruilwaarde voor de in te ruilen auto. Dan is er een stok achter de deur voor de dealer om op tijd te leveren, gezien de auto die je in wil ruilen steeds minder waard wordt. Zal bij een aantal maanden niet veel schelen, maar als het een jaar vertraagd wordt scheelt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:49
Het wordt wel steeds lastiger te rechtvaardigen in je hoofd om langer te wachten op een duurdere auto die kaler is qua uitrusting. Het is een hele mooie auto, maar er komt een einde aan het geduld.

EV6 kan medio juni geleverd worden hoorde ik. Veel meer spullen voor veel minder geld. En sneller (zowel qua rijden als qua levering). Alleen vind ik de Q4 veel toffer. :|

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 16:07

Dit is het antwoord van Athlon wat ik kreeg :

Goedemiddag,

Annuleren is niet meer (kosteloos) mogelijk; dit zou resulteren in een verrekening van maximaal 15% van de aanschaf van de auto;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
[...]

Zelf heb ik ook als particulier gekocht. Mijn ervaring was dat de dealer helemaal geen interesse had in het verkopen van een Q4. Bijna geen marge en geen onderhoud. Zal ze werkelijk worst wezen of jij een jaar op je nieuwe auto moet wachten.
Koop al jaren geen auto meer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 16:07
honeymoon zegt in stap 1: De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 50; dit is de week van maandag 12 december 2022

Dit was week 50 in 2021 !!

En in stap 2 : Verwachte afleverweek: 14

Ze zijn dus totaal in de war ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb een groot Audi hart en vind het een schitterende auto om te zien op de grijze plastic grille na, verliefd op de LED animaties, maar ik krijg het voor mezelf (nog) niet gerechtvaardigd zoveel te betalen voor een auto die ik qua afwerking echt niet Audi waardig vind en dan ook nog qua prestaties ruim onderdoet voor een Polestar of het Koreaans offensief. Maar heb nog een interne strijd met mezelf, want ik kijk graag naar een auto met 4 ringen en iets minder graag naar de gemiddelde Aziatische auto ( hoewel vol met toeters en bellen, 800 volt, etc.)

De Polestar voelde voor mij in een League hoger te spelen dan de Q4, maar ik heb bij de Audi een veel ruimer leasebudget (+/- 10kEUR). Kom helaas alleen dan nog niet verder dan de Q4 40 advance plus.
Ga ik toch reageren.

De prestaties, als daadwerkelijk in de praktijk realiseerbare range, zijn van een Polestar veel slechter dan Audi. Let daar op! Lees anders het Echarge draadjes op tweakers goed door. Idd sneller, maar bereik... oei.

Een Koreaan zal qua prestaties beter zijn, maar is geen Audi.
Prijs kwaliteit kan je volgens mij sws beter voor een Enyaq ook gaan, maar dan heb je een Skoda. 8)
De afwerking en rijgenot van de Audi vind ik zeker niet onderdoen voor de Volvo hoor. Zal wel smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-05 07:38
JohnSr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:07:
Blijkbaar is de app bijgewerkt
Deze informatie heb ik niet eerder gezien [Afbeelding]
Betekent dit dat de auto de eerste twee jaar niet op onderhoud moet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuqVXH0LWPhYuD2SrpRLEV63Ux8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/59WOgMJ14aTjYe3vIKSRiEk5.png?f=fotoalbum_large

Tot nog toe moest ik met m'n dieselwagen meerdere keren per jaar op onderhoud, omdat ik ongeveer 45.000 km per jaar reed (voor Corona).

Daarbovenop kwamen nog twee bandenwissels per jaar. Die vallen ook weg, want het werk legt vierseizoensbanden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
kdoornbo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:49:
honeymoon zegt in stap 1: De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 50; dit is de week van maandag 12 december 2022

Dit was week 50 in 2021 !!

En in stap 2 : Verwachte afleverweek: 14

Ze zijn dus totaal in de war ....
Daar klopt weinig van idd. Volgens de dealer (AP) wordt Honeymoon elke 2 weken gesynchroniseerd. De mijne staat nu nog op productie 30-2022 (besteld 49-2021).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Ik heb ook gehad dat het lampje aan stond maar niet laadde, dus niet golvend harder en zachter groen licht.
Door dus mijn meterkast te volgen via de app, merkt ik op dat het tot nu altijd kwam door de loadbalancing.
wasmachine en droger aan? Dan gaat ie naar circa 4kw bijv. Heaters garage erbij aan. Stopt met laden.
Er zit echter een vertraging op de loadbalancing, logisch ook anders kan ie aan/uit gaan klikken als een dolle.
Omdat normaliter een wit lampje te zien is als hij echt stopt, denk ik dat het continu groen branden wellicht een tussenmoment is.
Heb je al geprobeerd alles in je huis uit te zetten en dan laden?
Ik zal eens kijken of mijn paal zo geavanceerd is. Maar het is vaak al meteen opgelost door de kabel los te maken en weer aan te sluiten. In de tussentijd is er niets gewijzigd mbt apparaten die in bedrijf zijn of aanspringen/gestopt worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Avigoorn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Ga ik toch reageren.

De prestaties, als daadwerkelijk in de praktijk realiseerbare range, zijn van een Polestar veel slechter dan Audi. Let daar op! Lees anders het Echarge draadjes op tweakers goed door. Idd sneller, maar bereik... oei.

Een Koreaan zal qua prestaties beter zijn, maar is geen Audi.
Prijs kwaliteit kan je volgens mij sws beter voor een Enyaq ook gaan, maar dan heb je een Skoda. 8)
De afwerking en rijgenot van de Audi vind ik zeker niet onderdoen voor de Volvo hoor. Zal wel smaak zijn.
Niet om een wellus-nietus offensief te starten, maar alles is relatief en persoonlijk.

De gehele discussie over range en laadstress betreft misschien 2% van de ritten, nota bene vaak die van vakantie, waarbij de agenda over het algemeen toch 'leeg' is. Ik vind deze discussie zwaar overschat, maar dat is uiteraard gebaseerd op mijn eigen situatie en dito ervaring.

Jij hebt het over sneller, ik heb het over een verschil van dag en nacht als ik de snelheid vergelijk van mijn PS2 LRDM met de Q4 40 van mijn collega. Nogal logisch gezien de PS2 het dubbele aan vermogen heeft (408pk vs. 204pk), zeker boven de 80km/h is het verschil meer dan aanzienlijk.

Zuinig? Dat is mijn PS2 niet echt nee maar dat komt voor het grootste deel voort uit de feit dat de auto uitnodigt om te rijden, om plezier te hebben in de auto waardoor ik het pedaal vaker en dieper intrap dan dat ik wellicht in een andere EV zou doen. Dit heeft natuurlijk een prijs, in kWh welteverstaan. Er zijn ook PS2 (LRSM) rijders die 18kWh/100km halen, het kan dus zeker wel.

Voor mij persoonlijk geen probleem aangezien ik met mijn verbuikscijfers (tussen de 26 en 30kWh/100km alsnog de 300km kan halen in de praktijk. Ik heb het geluk dat ik zowel op de zaak als thuis altijd kan laden waardoor ik geen probleem heb met het af en toe (lees: <1 x per maand) aan de snellader moeten hangen van de PS2 bij een langere rit.

Doet de Q4 dingen beter? Absoluut, de Audi schrijft Comfort met een hoofdletter waarbij dit woord niet eens in het woordenboek van de PS2 staat en er zullen ongetwijfeld nog tal van andere zaken beter uitgekristalliseerd zijn in de Audi. Is de PS2 de ideale EV? Vast niet maar rijden doet ie als geen ander :)

Moraal van het verhaal :+ ; Staar je niet blind op range. Ik vind dat iedere EV rijder voor zichzelf de vraag moet stellen of hij/zij vaak langere ritten maakt en dus afhankelijk is van het 'oei' bereik. Zoniet, kies lekker wat jou aanstaat (Comfort? prestaties? Innovaties? Uitrusting?) en geniet van de toffe bolides die we onder de kont hebben 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Heb je een 35, of een 40/45/50?
Audi kijkt bij het rijbereik naar je laatste verbruikcijfer. Als jouw verbruik dus hoog is geweest (door een zware voet, weersomstandigheden, belading) dan kan dat met een 35 zeker wel kloppen. Bij een andere motorisering (en batterij) is het wel vrij laag. Als je de volgende rit zuinig rijdt en je laadt weer, dan zou je bereik hoger moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:38
-Wing- schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Heb je een 35, of een 40/45/50?
Audi kijkt bij het rijbereik naar je laatste verbruikcijfer. Als jouw verbruik dus hoog is geweest (door een zware voet, weersomstandigheden, belading) dan kan dat met een 35 zeker wel kloppen. Bij een andere motorisering (en batterij) is het wel vrij laag. Als je de volgende rit zuinig rijdt en je laadt weer, dan zou je bereik hoger moeten liggen.
Toen ik zojuist met mijn 35 met volle accu wegreed gaf deze 210km aan. Na 13 kilometer gereden te hebben stond de resterende range op 206. Hier zit dus best wat variatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Nismod schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:
[...]

De hoeveelheid kms past ie aan op basis van je lange termijn verbruik. Dus als de auto net nieuw is en je bent meteen met 130/140 over de snelweg gegaan met 0 graden, dan klopt dit!

Ik heb bij lange trajecten met 105kmh circa 325km staan op 80% geladen. Hopelijk komt daar in de zomer toch iets van 50km bij.
Weet je dat zeker met lange termijn verbruik? Want ik zie schommelingen, op basis van lange termijn zou je minder schommelingen moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
[...]

Ik ben geen jurist, al heb ik best wat jaren een opleiding hierin genoten. Er is op dit moment sprake van overmacht (componenten/chip crisis) en die vermoedelijke levertijd is niet vast te stellen. Als er nog geen sprake is van productie (van een auto die speciaal voor jou afgestemd op jouw wensen is gemaakt). Enige kosten die de dealer nu voor jou gemaakt hebt zijn het samenstellen daarvan en een offerte maken.

Je kan moeilijk een koopcontract handhaven als de levertijd met geen mogelijkheid is vast te stellen. Mocht te dealer zo onvermurwbaar zijn, en dat verwacht ik niet, dan kan je je oorspronkelijk afgegeven levertijd aanhouden (en hem in gebreke stellen). Je geeft hem 3 weken de tijd om te leveren, en dat kan ie niet. Je kan echter ook geen schadevergoeding eisen omdat er sprake is van overmacht.

Samenvattend, het staat daar en niet heel specifiek, maar ik verwacht niet dat de soep zo heet gegeten wordt. Bij deze clausule verwacht ik eerder een occasion of een auto die al geproduceerd is en dat je een levertijd hebt afgesproken die de dealer niet na kan komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Wing-
DaMenaz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:39:
Het wordt wel steeds lastiger te rechtvaardigen in je hoofd om langer te wachten op een duurdere auto die kaler is qua uitrusting. Het is een hele mooie auto, maar er komt een einde aan het geduld.

EV6 kan medio juni geleverd worden hoorde ik. Veel meer spullen voor veel minder geld. En sneller (zowel qua rijden als qua levering). Alleen vind ik de Q4 veel toffer. :|
EV6 vind ik best fraai (niet proefgereden of interieur in het echt bekeken), maar de kont van die auto vind ik niet fraai. En ik hou van een fraaie billen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
kdoornbo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Goedemiddag,

Annuleren is niet meer (kosteloos) mogelijk; dit zou resulteren in een verrekening van maximaal 15% van de aanschaf van de auto;
Heb je rechtsbijstand? Die annuleringskosten staan niet in verhouding met de reeds gemaakte kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:38
kdoornbo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Goedemiddag,

Maximaal 15%. Dus dat kan ook 100 euro zijn.

Heb je al contact met de dealer zelf gehad? Zou het daar eerst eens navragen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
-Wing- schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:05:
[...]

EV6 vind ik best fraai (niet proefgereden of interieur in het echt bekeken), maar de kont van die auto vind ik niet fraai. En ik hou van een fraaie billen.
Ik heb er destijds wel in gereden. En op basis daarvan gekozen voor de Q4. Daarom ga ik ook niet meer switchen. :)

DaMenaz in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

[ Voor 9% gewijzigd door DaMenaz op 12-01-2022 15:14 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
VidaR-9 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Maximaal 15%. Dus dat kan ook 100 euro zijn.

Heb je al contact met de dealer zelf gehad? Zou het daar eerst eens navragen.
Klopt, vraag het jouw dealer. Het hangt er ook van af van de relatie met jouw dealer/verkoper. Als de auto nog niet in productie is durf ik (mijn Q4) te verwedden dat ik niet hoefde te betalen om af te bestellen bij mijn dealer.

Toen ik mijn auto afbestelde hebben ze de order gewoon laten staan met de mededeling ook, die verkopen we toch wel. Uiteindelijk was ie te dik aangekleed en hebben ze toch wat opties afgesnoept.

[ Voor 21% gewijzigd door -Wing- op 12-01-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:40
HS35 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Ik heb begin november besteld en een leverdatum van 22-06 gekregen. Nog geen aanpassing op die datum gehad. Maar als ik dit zo hoor (een half jaar latere levering) vrees ik voor mij het ergste. Voordeel is dat we dan misschien al wel de facelift krijgen en dat alle bugs waar we nu over lezen zijn opgelost. De prijs van mijn inruil staat gelukkig al vast. Dus dat is een jaartje rijden zonder afschrijving. Elk nadeel heeft zo z'n voordelen!
is er al iets gekend over een facelift in 2022 ? grote e-tron krijgt een facelift maar nog niks gezien voor de q4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-05 18:10
hedone2 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:32:
[...]

is er al iets gekend over een facelift in 2022 ? grote e-tron krijgt een facelift maar nog niks gezien voor de q4
Ze kunnen 90% niet eens leveren, laat staan dat ze het ontwerp gaan aanpassen😂 denk dat Audi al blij is dat ze de 3 jaar prognose uberhaupt gaan halen. Met zulke dramatische leveringen blijft een ontwerpaanpassing echt wel even uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
hedone2 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Facelift binnen een jaar?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
Dit is al het 2022 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
martijn..! schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Dit is al het 2022 model, met gratis extra lange levertijden en als bonus software problemen !!

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• MV999
Vandaag de Q4 op mogen halen en holy shit wat een zieke auto. Ben als een kind zo blij! De reacties die men ook heeft op de auto zijn ongekend, en terecht. De dealer omschreef het mooi: je gaat veel bekijks krijgen met deze auto. De auto rijdt tevens ook fenomenaal en op een aantal kinderziektes na geen minpunt te bespeuren.

Helaas konden we bij de dealer in het menu nergens vinden hoe de auto met de myaudi app verbonden kon worden. Ondanks dat zijn q4 wel verbonden was. Zaterdag nog even terug om dit te fixen en later voor de wielnaafdoppen en audi sport kenteken.

Foto’s zijn slechts een schim van hoe de auto er in werkelijkheid uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVzfONJV-SGvj0XzuHZHYiiO4Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ggOw2bX0IRSGl2i6iVF6GzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPzuuOOwYSHybnaqdFFbMyPPV-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpTkcJjUlZy2dks8E0vtA4et.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MV999 op 12-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
.

[ Voor 99% gewijzigd door MV999 op 12-01-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
MV999 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:36:
Vandaag de Q4 op mogen halen en holy shit wat een zieke auto. Ben als een kind zo blij! De reacties die men ook heeft op de auto zijn ongekend, en terecht. De dealer omschreef het mooi: je gaat veel bekijks krijgen met deze auto. De auto rijdt tevens ook fenomenaal en op een aantal kinderziektes na geen minpunt te bespeuren.

Helaas konden we bij de dealer in het menu nergens vinden hoe de auto met de myaudi app verbonden kon worden. Ondanks dat zijn q4 wel verbonden was. Zaterdag nog even terug om dit te fixen en later voor de wielnaafdoppen en audi sport kenteken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een plaatje, prachtig! Het wachten is het zo inderdaad waard. Heel veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
wimbre schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Wat een plaatje, prachtig! Het wachten is het zo inderdaad waard. Heel veel rijplezier!
Bedankt! Ik zal het forum op de voet blijven volgen om jullie ontwikkelingen op te vangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 06:38
@MV999 mooie wagen! Ik vind de Sportback echt zoveel meer uitstraling hebben dan de gewone, die ik persoonlijk nogal saai vind.

En zwart op zwart is altijd lekker 😋😬

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tictac1

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pfieuww hot :)F _/-\o_

Dikke wagen maat! Enjoy *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Laatst online: 22-05 03:08

Mooie bak man! Veel rijplezier. Ik zie dat ie inderdaad toch nog in 2021 op kenteken is gezet (27 dec) :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Laatst online: 22-05 03:08

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Het verbinden van de auto in myaudi werkt voor de q4 (nog niet) via het mmi menu. Het is dus gewoon de app installeren, auto toevoegen met chassis nummer en de dealer moet dan in zijn computersysteem jou accepteren als gebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 22:30
VidaR-9 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:49:
@MV999 mooie wagen! Ik vind de Sportback echt zoveel meer uitstraling hebben dan de gewone, die ik persoonlijk nogal saai vind.

En zwart op zwart is altijd lekker 😋😬
Ja inderdaad kan ik mij ook in vinden, de sportback is echt zoveel mooier. Zag hier gisteren ook nog een normale q4 staan, inderdaad saai / wat uit verhouding. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk.. Mooie keuze zo ook met zwart. Maar de wit/zwarte hier op het forum was ook geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
-jann schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Ze kunnen 90% niet eens leveren, laat staan dat ze het ontwerp gaan aanpassen😂 denk dat Audi al blij is dat ze de 3 jaar prognose uberhaupt gaan halen. Met zulke dramatische leveringen blijft een ontwerpaanpassing echt wel even uit.
volg je, ik zou ook verwachten dat de focus eerst zal liggen op capaciteits-uitbreidingen - zie aankondigingen over dedicated plant voor q4 (zwickau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 09:49
hedone2 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:58:
[...]
zie aankondigingen over dedicated plant voor q4 (zwickau)
Heb ik iets gemist?

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
Dank voor jullie leuke berichten :*) O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HS35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THJqDnNKjzUOO3sf6euxjLHlHc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbztZA552ZdRXYhhCaQkR4PI.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te lezen wordt er binnen het VAG concern ook geprioriteerd. En de Q4 staat niet bovenaan hun lijstje. Toch de verkeerde auto besteld. Had een Taycan moeten zijn. Dan hadden we hem allemaal al gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:47
Vandaag originele Audi asbak 420087017 ontvangen. Degelijke asbak maar helaas veel te klein voor Audi Q4. As en peuk past nog wel (ik rook niet) maar veel meer kan het niet worden. Deze gaat retour.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErpLfOXJmyejkBP42i_hzclkryQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEpwbN12L1FODWFRRgsq2FXs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:47
Jope3 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:58:
Vandaag originele Audi asbak 420087017 ontvangen. Degelijke asbak maar helaas veel te klein voor Audi Q4. As en peuk past nog wel (ik rook niet) maar veel meer kan het niet worden. Deze gaat retour.[Afbeelding]
Iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
HS35 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:48:
[Afbeelding]

Zo te lezen wordt er binnen het VAG concern ook geprioriteerd. En de Q4 staat niet bovenaan hun lijstje. Toch de verkeerde auto besteld. Had een Taycan moeten zijn. Dan hadden we hem allemaal al gehad.
Mijn Audi dealer gaf aan dat Porche idd prio kreeg, daarna wel ook Audi, en dan de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedone2
id3 wordt verplaatst naar wolfsburg waardoor er capaciteit vrijkomt
https://autofans.be/nieuw...t-productie-q4-e-tron-mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 06-01 12:16
Ik heb de asbak vanuit mijn A3 meegenomen. Rammelde wel een beetje in de Q4, maar met een wigje er tussen is het voor mij een prima oplossing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4TTFn1r9qEgt8xfdwzMrJB-VKE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LkI4hgS9k56T9teDQbqlltPX.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 68 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.