Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 67 ... 140 Laatste
Acties:

• xRaticcc
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 00:20
  1. Heeft er iemand een 'e-tron laadsysteem compact' besteld die zijn/haar ervaring hier kan delen?
  2. Is het waard om een MMI navigatie pro te nemen?
Grote minpunt: Helaas komt mijn auto na het vele uitstellen ergens in Q1 van 2022 binnen. Pluspunt: Dit geeft me nog de mogelijkheid om dingen aan te passen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door xRaticcc op 08-01-2022 16:13 ]

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Voor degenen die niet helemaal content zijn met het Audi audio systeem / Sonos audio. Ik ben erachter gekomen dat in Spotify de instellingen van de auto niet meegenomen worden. Ik heb dit getest tussen Apple Music en Spotify waarbij Apple Music de equalizer instellingen van de auto wel meeneemt, en Spotify gaat weer terug naar een neutrale stand. In Spotify dien je de equalizer van de app te gebruiken ipv je auto.

Wellicht dat dit een deel van de ervaringen verklaart.

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-12 10:00
Na 2u rijden ben ik rond de 30% SoC gaan laden bij Fastned en kreeg maar 60kW 🥸. Er stonden geen andere auto's. Beetje teleurstellend.

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12 16:33
xRaticcc schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:38:
  1. Heeft er iemand een 'e-tron laadsysteem compact' besteld die zijn/haar ervaring hier kan delen?
Grote minpunt: Helaas komt mijn auto na het vele uitstellen ergens in Q1 van 2022 binnen. Pluspunt: Dit geeft me nog de mogelijkheid om dingen aan te passen. ;)
ETron laadsysteen is een granny met een Audi prijs, dus je kunt vast voor €300-400 goedkoper dezelfde functionaliteit kopen.

MMI Pro heeft Head Up display. Ik vind het een zeer nuttige optie.

Keep rolling sixes!

• Gasteljp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-05-2022
the-hyrax schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:40:
Na 2u rijden ben ik rond de 30% SoC gaan laden bij Fastned en kreeg maar 60kW 🥸. Er stonden geen andere auto's. Beetje teleurstellend.
Ik ga morgen met 20% naar fastned. Vorige keer kwam ik ook niet boven de 60Kw. Erg vreemd idd. Iemand hier al 130kw gehaald ?

• Rschins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-06 20:36
PeterB10 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Positief verhaal 😃
Wel een klein vraagje, wintersport in Oostenrijk of Frankrijk? Maw route door Duitsland of Frankrijk ivm mogelijkheden laden.
Oostenrijk, veel mogelijkheden idd

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Avigoorn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Ik woon omgeving beekdalen. Hoe kon je dat zien? Je woont toevallig precies daar?... ;) ;)
Onderhoud wordt Heerlen. Gekocht Veenendaal... verplichting LM. :)
Gelukkig heb je wel je kenteken geblurred.. >:)

Audi Q4 Sportback S Competition

• MV999
Dinsdag waarschijnlijk de levering van mijn Q4! Helaas nog wel 4 weken op andere velgen / banden rijden..

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Gasteljp schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Ik ga morgen met 20% naar fastned. Vorige keer kwam ik ook niet boven de 60Kw. Erg vreemd idd. Iemand hier al 130kw gehaald ?
Bij Ionity 131 gehaald!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6txRwRFObLhqMr5jNzqBcRuZyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwQchGvFWgF9kEJM2RCzj1ff.jpg?f=fotoalbum_large

• Nismod
Gasteljp schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Jep.. in het begin ook alleen maar lage snelheden gehaald en de laatste tijd ga ik wel naar 100+.
Ik denk dat het te maken heeft met een aantal keren laden en ontladen voordat de batterijen de volle snelheid kunnen pakken. Ik kan het echter niet onderbouwen…

• Rschins
Nismod schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:18:
[...]

Jep.. in het begin ook alleen maar lage snelheden gehaald en de laatste tijd ga ik wel naar 100+.
Ik denk dat het te maken heeft met een aantal keren laden en ontladen voordat de batterijen de volle snelheid kunnen pakken. Ik kan het echter niet onderbouwen…
heb mijn auto nu een week 8x snellader met telkens ruim boven de 100 gestart. Tot max 128

• GedoxZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2022
Gisteren mijn Audi Q4 sportback launch edition s competition op mogen halen. Echt een hele fijne auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0D8mslc0iV8jebat-AsPRkO8G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCo2ihuphCEL9DXX9UkIOlPI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dHsuX7d1pRCMBJTZ8hE3MX-QuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0Ewuh85MTgrba3wU3cJcNiC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugnuX6ovVrOjZKRTphvSbdzouEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEK0wNJrOuYImYYErI4aXgQ3.jpg?f=fotoalbum_large

• tictac1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-07-2022
2: Ik houd van tech gadgets en heb ‘m genomen voor de head-up display. Fijn om de snelheid zo in de gaten te houden en ook voor het navigeren. Als dat je niet interesseert, dan kan je liever je geld uitgeven aan een 3-zone climate control of een assistentiesysteem :)

• MV999
GedoxZ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:41:
Gisteren mijn Audi Q4 sportback launch edition s competition op mogen halen. Echt een hele fijne auto!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaat lekker zo te zien bij jullie thuis. Gloednieuwe bmw en audi :P

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Ik heb ‘m meegeleverd gekregen. Niet bewust gekozen maar zat inbegrepen bij de configuratie. Kan handig zijn als je op vakantie gaat waar niet altijd laadpaal beschikbaar is, alleen duurt het volgens mij wel heel erg lang voordat de auto vol is. Ik kan je geen gebruikerservaring geven maar zou nog wat kunnen uittesten.

MMI pro heb ik ook, voornamelijk voor de heads up display. Werkt toch erg fijn. Ik meen dat ik een keer op de configurator helemaal in den beginne eens had gelezen dat MMI Pro het grotere beeldscherm had, maar is vooralsnog altijd uitgeleverd geworden met het kleinere scherm. Misschien dat daar in de toekomst weer een verandering in komt…

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
-Wing- schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:10:
[...]

Ik heb ‘m meegeleverd gekregen. Niet bewust gekozen maar zat inbegrepen bij de configuratie. Kan handig zijn als je op vakantie gaat waar niet altijd laadpaal beschikbaar is, alleen duurt het volgens mij wel heel erg lang voordat de auto vol is. Ik kan je geen gebruikerservaring geven maar zou nog wat kunnen uittesten.

MMI pro heb ik ook, voornamelijk voor de heads up display. Werkt toch erg fijn. Ik meen dat ik een keer op de configurator helemaal in den beginne eens had gelezen dat MMI Pro het grotere beeldscherm had, maar is vooralsnog altijd uitgeleverd geworden met het kleinere scherm. Misschien dat daar in de toekomst weer een verandering in komt…
Weet je zeker dat je de 'e-tron laadsysteem compact' hebt en niet de standaard granny? De eerste kan tot 11kW laden. Meer een mobiele laadpaal. De standaard lader is inderdaad trager en alleen voor een schuko WCD. Zit ook een flink prijsverschil tussen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:55
De zwart op zwarte Q4’s worden aardig populair. 🙂

Catch my drift?

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 06:33
Geen laadsysteem, leek me niet nodig.
Wel MMI pro, ik vind dat HUD helemaal de bom. Gecombineerd met volledige lane assist en afstandscontrole van het systeem wordt rijden een fluitje van een cent. Totaal relaxed, wat in
knettergek-rijgedrag-coronatijd
wel een pretje is (sorry, maar rijgedrag is in 2 jaar tijd gênant slecht geworden in Nederland).

Kortom: dikke aanrader.

De slechte werking van de app en MMI in het algemeen (aftandse software versie uit maart 2021) is wel gênant en een premium auto die zo leunt op software onwaardig.
Als je als merk een nieuwe auto introduceert en dan als klant koopt moet ie ook echt helemaal kloppen.
Je verkoopt ook geen Q4 met drie wielen en een thuiskomertje.
Slechte zaak.

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 06:33
deboss65 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Ik weet waarover het gaat.
Dat het logisch klinkt wil helaas niet altijd zeggen dat het zo is. Vandaar mijn expliciete vraag naar de bron.

Uit mijn (technische) achtergrond met batterijen weet ik namelijk dat als je die "reserve" capaciteit gaat aanspreken dat je een al gedegradeerde batterij extra belast met als gevolg een nog snellere degradatie.
En daarom is het voor mij juist niet logisch.

edit: in het verleden heb ik helaas moeten vaststellen dat met name de verkopers de technische details van het vehikel wat ze verkopen onvoldoende kennen. (uitzonderingen daargelaten)
Zover reikt mijn kennis niet en de kennis van de importeur…? Geen idee.
Lijkt mij dan een vraag voor de fabriek zelf/de ontwerpers van deze auto.
Ik ga mijn Duits dan maar een beetje oppoetsen.

Ik vind de hele discussie over 100-80% en vragen over ‘überhaupt de levensduur van een elektrische auto’, een beetje sneu en amateuristisch.
Ik zou verwachten dat je daar als merk meer informatie over zou geven bij aanschaf.
Nu gokt en doet iedereen maar wat, bij gebrek aan harde info.

• -Wing-
MV999 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Hier ben ik het deels mee eens. Alleen zijn er in dit geval niet heel veel Q4's in omloop met een panoramadak, in tegenstelling tot de iphone >:)
Inspired schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Weet je zeker dat je de 'e-tron laadsysteem compact' hebt en niet de standaard granny? De eerste kan tot 11kW laden. Meer een mobiele laadpaal. De standaard lader is inderdaad trager en alleen voor een schuko WCD. Zit ook een flink prijsverschil tussen.
Je bracht me aan het twijfelen, dacht toch dat dat ding wat ik had toch echt zo heette. Opgezocht in de configurator: https://www.audi.nl/nl/we...ek_infolayer.MLDBNW1.html

Ja, dat ding heb ik liggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de meeste hutjes waar ik gezeten heb geen 3 fasen heeft en dus het opladen met zo'n ding gerust 20 uur kan duren.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
-Wing- schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:36:
[...]

[...]

Je bracht me aan het twijfelen, dacht toch dat dat ding wat ik had toch echt zo heette. Opgezocht in de configurator: https://www.audi.nl/nl/we...ek_infolayer.MLDBNW1.html

Ja, dat ding heb ik liggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de meeste hutjes waar ik gezeten heb geen 3 fasen heeft en dus het opladen met zo'n ding gerust 20 uur kan duren.
Helaas niet inderdaad. :) Al gaat het met een granny ook prima. Tenminste, als je niet heel veel rijdt op bestemming.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12 22:12
dolfg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Ik vind de hele discussie over 100-80% en vragen over ‘überhaupt de levensduur van een elektrische auto’, een beetje sneu en amateuristisch.
Ik zou verwachten dat je daar als merk meer informatie over zou geven bij aanschaf.
Nu gokt en doet iedereen maar wat, bij gebrek aan harde info.
Wat is er sneu en amateuristisch aan? Dit is gewoon feit en wetenschap en geen abacadabra of gokken.
De handleiding is simpel en duidelijk.
Het enige waarover in dit topic gegokt word zijn gegevens die alleen de fabrikant weet. (en lekker geheim houdt)
Wat wil je nog als "gewone" gebruiker meer specifiek weten ? Je kunt in de handleiding nog dieper op de accu materie ingaan maar de gewone handleiding wordt al niet gelezen, laat staan een wat meer technisch inhoudelijke versie.

Het is niet anders dan bij de conventionele verbrandingsmotor: Iedereen weet dat de olie eerst op temperatuur moet brengen om hem vol te kunnen belasten en dat veel toeren (en ook te weinig) op termijn niet goed is voor je motor. Daar staan ook geen tabellen in de handleiding van hoe lang met hoeveel toeren maximaal mag draaien voor een gegeven levensduur, daarbij afgezet tegen de olietemperatuur etc..
De fabrikant weet dat exact en geeft naar aanleiding daarvan eenvoudige richtlijnen.
Wordt door iedereen zonder discussie geaccepteerd.

Waarom moet de fabrikant bij een BEV dan nog meer informatie geven dan nu ?
Sneu vind ik juist dat deze eenvoudige richtlijnen ter discussie worden gesteld.
Zoals gezegd accu technologie is geen abacadabra maar soms wat complex voor de "gewone" eindgebruiker. Maar met de simpele richtlijnen prima mee om te gaan.
Wil je meer weten: Er zijn heel veel wetenschappelijke artikelen hierover te vinden.
Het is ook een stukje gewenning. De hele elektromobiliteit voor de massa is best nieuw en gewoontes moeten net zoals bij de verbrandingsmotoren toen inslijten. Ik denk dat over een paar jaar deze discussie niet meer gevoerd gaat worden.

• -Wing-
dolfg schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:35:
[...]

De slechte werking van de app en MMI in het algemeen (aftandse software versie uit maart 2021) is wel gênant en een premium auto die zo leunt op software onwaardig.
Als je als merk een nieuwe auto introduceert en dan als klant koopt moet ie ook echt helemaal kloppen.
Je verkoopt ook geen Q4 met drie wielen en een thuiskomertje.
Slechte zaak.
Bij de app krijg ik alleen een foutmelding contracten e-tron charging service kon niet worden bijgewerkt. Duidelijk een timeout melding (in de communicatie met de server).

Welke klachten heb je rondom de MMI? Persoonlijk vind ik de MMI van de Audi optisch niet heel mooi/modern ogen, maar alles doet het naar behoren en is snel. Als je de reviews mag geloven is de MMI van de VW en Skoda een stuk slechter qua performance. Het was mooi geweest als de app wat minder bugs bevatte. Helemaal 100% kloppen kan bijna niet, de time to market was dan vele malen langer geweest en dan hadden we echt nog geen Q4's in bezit of op de weg gehad.

Buggy software in de auto vergelijken als Q4 met 3 wielen en een thuiskomertje vind ik dan ook niet helemaal de lading dekken.

Het is een auto met toeters en bellen alleen niet alle bellen doen het en de toeters die klinken te laat of klinken helemaal niet. De auto op zichzelf is prima.

• jaapnoordhoff
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-07 12:18
Aan xRaticcc: Je zegt dat je nog wat kunt aanpassen. Volgens de dealer loop je de kans dat de levering dan nog weer verlaat wordt. Eenmaal bij de fabriek in het systeem is vast en wijzigingen kunnen gevolgen hebben voor de levering.

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik zou terugkomen op de eerste keer laden met Fastned voor de snelheid. Helaas had ik een vollere batterij dan gedacht. Maar goed, dit waren de resultaten.
-Ik haalde bij 56% de eerste keer 47.5 kW, wat laag is, maar hij klom daarna gestaag. Bij 63% zat ik op 60kW.
Het was 3 graden en regende.
-De tweede laadsessie (om te proberen) haalde ik bij 70% volle batterij 56.7 kW, wat volgens de laadcurve zou moeten kloppen. Hij begon bij 80% te droppen, wat ook klopte.
Ik ben dus optimistisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1EvWWu2CvIEwi9bz0P0QjM1kdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbe9MhZe5URIk9OJq0B6ko8n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8_t4zD8VKjdjQqu4dLWmynsS-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svDDSjXM3qZmhkLZq5f7oDSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CuTcE0ogFVs0lGMImOAftHAXw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdVPmzGTQLAfsIfcVKyeEiZC.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik zelf verder heel fijn vond was dat ik bij een rit van 195km naar huis goed door kon rijden. Het was 6.5 graden en heb door Duitsland een heel stuk 140kmh gereden met soms pieken naar 160kmh. Ook wat stukken 100kmh en 120kmh gezien de geldende limiet. Daarna in Nederland nog zo'n 60km met 130kmh doorgereden. Ofwel, goed doorrijden voor de test. Ik had nog 310km toen ik weg reed en kwam aan met 36km range. Perfect!
Je kan dus prima gewoon lekker doorrijden ook. Terugweg is natuurlijk behoorlijk veilig omdat je dan weet dat je thuis (in mijn geval) een laadpaal heb staan. Op het moment dat de range de nog af te leggen weg zou inhalen, gezien hoger verbruik, ga je gewoon 100kmh rijden en kom je altijd thuis. Dat is mijn gedachte dan.

Het stuur piept echt te snel dat je hem niet vast zou houden, zelfs als ik 2 handen (wel wat scheef) aan het stuur had.

Ik heb 1x de eerder gemelde storing gehad dat ik niet mocht rijden, maar uit en aan deed gelijk wonderen. Dat hou ik ff in de gaten natuurlijk.

De wegligging vind ik voor 2100kg volgepakt, met sportonderstel en de 21 inch fenomenaal. Bij hoger snelheid vangt hij wat meer wind, maar dat had ik al gemeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Avigoorn op 09-01-2022 18:17 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
@Avigoorn je komt inderdaad veel te vol aan bij de snelladers om in de hogere regionen te komen.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:46
Wat is jullie verbruik momenteel bij deze temperaturen? Ik merk dat ik hem nu niet onder de 25 kWh/100km krijg. Rijd ik nu zo 'onzuinig"? Maakt me verder niet veel uit, ik laad hem thuis iedere dag toch op, maar toch.

• Avigoorn
sbin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:54:
Wat is jullie verbruik momenteel bij deze temperaturen? Ik merk dat ik hem nu niet onder de 25 kWh/100km krijg. Rijd ik nu zo 'onzuinig"? Maakt me verder niet veel uit, ik laad hem thuis iedere dag toch op, maar toch.
Ik reed 200km afstand met 110kmh en dan 22kwh/100km. Ik heb een 40 met 21 inch banden en een warmtepomp.
(gemiddeld 5 graden en regen)

[ Voor 3% gewijzigd door Avigoorn op 10-01-2022 09:11 ]

• Q4Q4
  • Laatst online: 10-11 06:56
jaapnoordhoff schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:05:
Aan xRaticcc: Je zegt dat je nog wat kunt aanpassen. Volgens de dealer loop je de kans dat de levering dan nog weer verlaat wordt. Eenmaal bij de fabriek in het systeem is vast en wijzigingen kunnen gevolgen hebben voor de levering.
Zou het dan ook zo zijn dat iedereen die de wijziging om de phonebox en het pano dak te laten vervallen daardoor weer onderaan de productie-planning-stapel zijn gelegd. :?

Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
sbin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:54:
Precies 20Kw/100 km bij 100 km/h snelweg. Temp 5 c. Q4 50

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-12 00:14
Motjoo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Precies 20Kw/100 km bij 100 km/h snelweg. Temp 5 c. Q4 50
Met wind mee haal ik dit ook wel. Wind tegen is een heel ander verhaal.

• DaMenaz
DmC1982 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Met wind mee haal ik dit ook wel. Wind tegen is een heel ander verhaal.
Zuiniger wordt het niet. EV op windenergie.

Catch my drift?

• DaMenaz
.

[ Voor 99% gewijzigd door DaMenaz op 10-01-2022 10:16 ]

Catch my drift?

• MV999
Q4Q4 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Zou het dan ook zo zijn dat iedereen die de wijziging om de phonebox en het pano dak te laten vervallen daardoor weer onderaan de productie-planning-stapel zijn gelegd. :?
Zou kunnen, heb hier persoonlijk geen last van gehad maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik daarna weer redelijk vooraan in de rij ben gezet :p

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-12 10:00
Q4Q4 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Denk het niet; aanpassingen van je configuratie zijn mogelijk zonder vertraging zo lang de auto nog niet is ingeplanned voor productie. Ik heb ook weken nadat ik had besteld nog een aanpassing doorgegeven.

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 20:06
Vraagje... Nu wireless charging weggevallen is als optie... Heeft er iemand al een goede/handige/passend wireless charger die ingeplugd kan worden op een usb C poort?

Op zich vind ik het geen ramp om gewoon mn gsm te laden met usb kabel, maar wat ik wél vervelend vind is dat bij mijn huidige tiguan de android auto heel instabiel is daardoor. Ik moet al minstens 3x opstarten voordat het scherm overgaat én bij hobbels in de baan of een stoot tegen de kabel valt android auto uit. Uiteraard komt dit mede doordat mn usb c poort aan mn gsm een beetje versleten is, maar leuk is het niet. Vandaar dat ik op de Q4 dit wil vermijden en wireless android auto wil gebruiken. En dit zal niet gaan als ik via usb mn gsm wil laden denk ik, want dan gaat hij automatisch op bekabelde android auto vermoed ik.. Of kan iemand mij vertellen dat dit niet het geval is?

• Nismod
Ik heb weer iets uitgevonden… 🤣
Voor degene die het irritant vinden dat de hoeveelheid regeneratie/remmen wijzigt na elke keer remmen in de “D” stand; dit komt omdat de automatische recuperatie aan staat. Als je die functie uitzet (wagen > laden en efficiëntie) kun je zelf bepalen hoeveel je wil recupereren en de instelling blijft dan ook zo staan!

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
Trench schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:14:
Vraagje... Nu wireless charging weggevallen is als optie... Heeft er iemand al een goede/handige/passend wireless charger die ingeplugd kan worden op een usb C poort?
Oh nee.... :-( ik dacht dat wireless charging er gewoon standaard in zou zitten. Op alle youtube reviews zie je ze het namelijk gewoon gebruiken en toen ik de Q4 bestelde stond het er niet in als aparte optie... pff. Ik weet dat het maar een klein ding is maar na al het gehannes met USB kabels in mijn huidige auto was dat juist iets waar ik naar uitkeek.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb de phonebox die bij veel mensen net als het panodak wegens chipproblemen is geschrapt. Volgens mij is het draadloze laden onderdeel van de phonebox. Achter de twee usb poorten heb ik een clip waar ik de telefoon tussen kan klemmen.

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:47
Ikzelf heb wel mijn auto geleverd gekregen met Phonebox maar moet zeggen dat ik er maar weinig gebruik van maak. Als je actief Apple Carplay gebruikt voor bijvoorbeeld je navigatie laadt je telefoon naar mijn idee maar zeer langzaam op - wanneer ik mijn toestel daadwerkelijk wil opladen plug ik altijd gewoon een kabel in. Het draadloos laden zie ik meer als optie om te voorkomen dat hij leegloopt tijdens het gebruik van Carplay.

• EvGJ
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-03-2022
** Dergelijke berichten horen hier niet thuis, daar zijn andere locaties (V&A, Marktplaats, etc.) voor **

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 10-01-2022 18:25 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:30
** Correct, conform het Tweakers beleid. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 10-01-2022 18:27 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:30
Voor de laadliefhebbers.. hier een wedstrijdje tussen de Q4, IX3 en Mustang
YouTube: La potencia pico no lo es todo. De 0 a 100 % Audi Q4 vs. BMW iX vs. ...

:9~

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
** Knip **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 10-01-2022 18:27 ]

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• KarelHS
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-12 23:53
Ik rijd sinds begin december in een Audi Q4 Sportback 50. Elektrisch rijden bevalt prima, heel rustig en comfortabel. Moet wel erg wennen aan Audi na 25 jaar BMW te hebben gereden. Dat ligt gelukkig aan mij en gaat al veel beter dan de eerste weken.

Maar... wat me het meeste opvalt (en enorm stoort) is de slechte software. Foutmeldingen, functionaliteit die ontbreekt, storingen... echt heel jammer. En op een update is geen zicht. Audi zegt eenvoudig dat er geen uitzicht is op een update. Kwam online tegen dat een update zou komen in week 48-2021 en dan veel opgelost zou worden. Helaas, niet dus!

• Avigoorn
Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat de myaudi app er (nog steeds) uit ligt? Ik probeer hem te koppelen maar krijg een foutmelding nadat de dealer me heeft aangemeld als hoofdgebruiker.

Bij het laden van de pagina is een fout opgetreden. Probeer het a.u.b. later nog een keer.

• MV999
Aanstaande woensdag 15:00 de auto eindelijk ophalen, inclusief de juiste velgen!!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 20:52
Avigoorn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:11:
Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat de myaudi app er (nog steeds) uit ligt? Ik probeer hem te koppelen maar krijg een foutmelding nadat de dealer me heeft aangemeld als hoofdgebruiker.

Bij het laden van de pagina is een fout opgetreden. Probeer het a.u.b. later nog een keer.
Mijn app werkt vanaf dag 1 (6-oktober) probleemloos :|

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Heel veel gebruikers hebben hier last van helaas.... heb de auto een maand, maar kan nog niets met de app.
Avigoorn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:11:

• Avigoorn
ApOE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Ok. Krijg net een mail dat hij daadwerkelijk is gekoppeld als hoofdgebruiker. Dat duurt dus even.
En het werkt!! (zolang als het duurt waarschijnlijk ;) )

• Avigoorn
JandV schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:28:
Heel veel gebruikers hebben hier last van helaas.... heb de auto een maand, maar kan nog niets met de app.

[...]
Gezien die van mij nu werkt zou ik zeggen. Ontkoppel alles doe alles opnieuw in overleg dealer. Proberen waard.
Wel ff auto tussendoor aanzetten.

• sbin
Als je licentie verlopen issue hebt, dan is er blijkbaar vooralsnog niets aan te doen. Ook zekering eruit, factory reset MMI etc etc helpen niet. Dit moet de dealer oplossen, maar die weten niet hoe

• Nismod
sbin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:05:
Als je licentie verlopen issue hebt, dan is er blijkbaar vooralsnog niets aan te doen. Ook zekering eruit, factory reset MMI etc etc helpen niet. Dit moet de dealer oplossen, maar die weten niet hoe
Licentie verlopen voor bijvoorbeeld stoplicht herkenning heeft dus niks te maken met MMI plus vs pro? Maar met software/server?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Nismod schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Licentie verlopen voor bijvoorbeeld stoplicht herkenning heeft dus niks te maken met MMI plus vs pro? Maar met software/server?
Stoplichtherkenning werkt alleen nog maar in Audiland Ingolstad ;)

• Avigoorn
cutter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:22:
[...]

haha, idd. Maar toch hier en daar houdt de auto vanzelf in bij een naderend stoplicht of rotonde. Heb het gemerkt.

Andere vraag:
Klopt het dat de ACC het ook doet bij een voorganger die stopt terwijl de ACC niet actief is?
Dus je doet je gas los, auto voor je remt harder dan jij vanzelf afremd, de Q4 remt harder af.
Meende dit te merken namelijk.

• MV999
Merkt men het wezenlijke verschil in aerodynamica van de sportback ten opzichte van normaal?

• Nismod
Avigoorn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:46:
[...]

haha, idd. Maar toch hier en daar houdt de auto vanzelf in bij een naderend stoplicht of rotonde. Heb het gemerkt.

Andere vraag:
Klopt het dat de ACC het ook doet bij een voorganger die stopt terwijl de ACC niet actief is?
Dus je doet je gas los, auto voor je remt harder dan jij vanzelf afremd, de Q4 remt harder af.
Meende dit te merken namelijk.
Ja, dat doet ie als je de recuperatie op automatisch hebt staan. Ook voor bochten remt ie dan voor je af.

Aanvulling: de auto brengt je niet tot stilstand! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nismod op 10-01-2022 19:05 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07
cutter schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Er zijn meerdere Duitse steden (Dusseldorf bijvoorbeeld) en volgens mij ook hier in NL zijn er 2 steden waar het nu werkt maar er is inderdaad een signaal nodig vanuit de stoplichten itt de stoplicht herkenning van Tesla die met de camera’s bepaald of het rood of groen is.

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 12:33
iemand enige indicatie/idee wat een skikoffer doet met de range. ga vrijdag naar winterberg en ben benieuwd of iemand een idee heeft hoeveel het ongeveer scheelt. heb een q4 35. dus moet zowieso twee keer stoppen.

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
Leuk filmpje! Het is ook opvallend hoe de inzichten op electrisch rijden groeien en de aandacht van reviewers (en mijzelf) steeds verlegd wordt naar de meer bruikbare eenheid:

1) Het gaat om km bereik!

--> Oh nee... je rijdt toch niet heel lang aan een stuk dus:

2) Het gaat om de hoogste laadsnelheid!

--> Oh nee... die hoge laadsnelheid wordt niet lang vastgehouden en de laadcurve is bij elke auto anders

3) Het gaat om hoeveel kwh je in X minuten werkelijk kunt laden!

--> Oh maar sommige auto's verbruiken veel meer stroom per gereden km

4) Het gaat om hoeveel km bereik je in X minuten kunt laden!

Hehe, we zijn er. En dan lijkt de Audi Q4 het toch niet echt slecht te doen. :-)

• Rschins
funkycamel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Leuk filmpje! Het is ook opvallend hoe de inzichten op electrisch rijden groeien en de aandacht van reviewers (en mijzelf) steeds verlegd wordt naar de meer bruikbare eenheid:

1) Het gaat om km bereik!

--> Oh nee... je rijdt toch niet heel lang aan een stuk dus:

2) Het gaat om de hoogste laadsnelheid!

--> Oh nee... die hoge laadsnelheid wordt niet lang vastgehouden en de laadcurve is bij elke auto anders

3) Het gaat om hoeveel kwh je in X minuten werkelijk kunt laden!

--> Oh maar sommige auto's verbruiken veel meer stroom per gereden km

4) Het gaat om hoeveel km bereik je in X minuten kunt laden!

Hehe, we zijn er. En dan lijkt de Audi Q4 het toch niet echt slecht te doen. :-)
_/-\o_

• Rschins
renedg73 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:14:
iemand enige indicatie/idee wat een skikoffer doet met de range. ga vrijdag naar winterberg en ben benieuwd of iemand een idee heeft hoeveel het ongeveer scheelt. heb een q4 35. dus moet zowieso twee keer stoppen.
Ik sprak onderweg een ev rijder met dakkoffer vorige week op vakantie die gaf aan zo maar 20% in te leveren.

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11 08:59
Ik heb zo'n ding erbij genomen om te kunnen laden aan een gewoon stopcontact. Vooraf kreeg ik overal te horen dat ik dat nooit zou gebruiken. Ik ben nu een eerste keer naar de Ardennen geweest en ik heb het inderdaad niet gebruikt. Ik vond het wel fijn om achter de hand te hebben als plan B.

Waarom heb ik het niet gebruikt? Als ik laad met een laadpas, dan betaalt de werkgever. Als ik laad aan een gewoon stopcontact, dan betaal ik zelf. Ik vermoed dus dat ik meestal zal proberen om het niet te gebruiken. :-)

• janbus
Rschins schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Ik sprak onderweg een ev rijder met dakkoffer vorige week op vakantie die gaf aan zo maar 20% in te leveren.
Ik ben een week naar de Ardennen geweest met een dakkoffer. Ik heb m'n verbruik in het oog gehouden, maar ik kon er geen peil op trekken, want sommige trajecten waren vooral bergaf, andere bergop, ik vertrok niet voorverwarmd zoals thuis, het was koud, ik had ook nog drie fietsen achterop, ... De app of het MMI helpt ook niet met fatsoenlijke statistieken. :-(

Bij het ophalen van de dakkoffer heb ik wel hetzelfde traject gedaan met en zonder dakkoffer: De impact leek minimaal.

Iets anders: De dakkoffer heb ik er ondertussen af gehaald. M'n vrouw zei "Laat die dakdragers gewoon hangen", maar op de snelweg maken die een beetje lawaai, dus ik zal ze er toch af halen. Het zijn niet die van Audi, maar het zijn de aerodynamische van Thule (dus niet de basis van Thule).

• sbin
Wordt wel gezellig in Frankrijk deze zomer :-)
https://twitter.com/elect.../1479868738727989252?s=20

Hopen dat ze de Tesla SC's snel overal open gaan gooien.

• janbus
Pfff, dit heeft altijd gewerkt om het laaddoel te versturen. Nu plots niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WmrDUHx9nSNKxtkB7pNwk0METQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TyttQNlyTPLxw1rjK5DYOgO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_anLG2s4RK5LCoa9jmvjzDYUISQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8gXPZouu2iHWxZzl5jgG19W.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vorige week bij de dealer gevraagd naar de MMI update: "Ondertussen vanuit de werkplaats ook het nieuws gekregen dat er nog geen update beschikbaar is." :-(

• janbus
Chirezza schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:08:
Ikzelf heb wel mijn auto geleverd gekregen met Phonebox maar moet zeggen dat ik er maar weinig gebruik van maak. Als je actief Apple Carplay gebruikt voor bijvoorbeeld je navigatie laadt je telefoon naar mijn idee maar zeer langzaam op - wanneer ik mijn toestel daadwerkelijk wil opladen plug ik altijd gewoon een kabel in. Het draadloos laden zie ik meer als optie om te voorkomen dat hij leegloopt tijdens het gebruik van Carplay.
Ik kan bevestigen dat de telefoon draadloos maar traag oplaadt: iPhone 11 Pro Max. Ik dacht dat dit misschien aan mijn hoesje lag. Binnenkort komt m'n iPhone 13 Pro Max aan. Ik dacht dan het "juiste" hoesje te kopen. (Ik heb liefst een wallet case.) Maar dat hoesje maakt misschien niks uit?

Doorgaans gebruik ik het draadloos laden. Maar als het snel moet gaan, dan gebruik ik toch de kabel.

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:47
janbus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Ik kan bevestigen dat de telefoon draadloos maar traag oplaadt: iPhone 11 Pro Max. Ik dacht dat dit misschien aan mijn hoesje lag. Binnenkort komt m'n iPhone 13 Pro Max aan. Ik dacht dan het "juiste" hoesje te kopen. (Ik heb liefst een wallet case.) Maar dat hoesje maakt misschien niks uit?

Doorgaans gebruik ik het draadloos laden. Maar als het snel moet gaan, dan gebruik ik toch de kabel.
Ik maak zelf gebruik van een lederen hoesje van Apple zelf i.c.m. een iPhone 12. Ik heb geen merkbaar verschil gezien zonder hoesje helaas (dat heb ik nog een tijdje geprobeerd toen ik merkte dat mijn telefoon ontzettend heet werd met een hoesje van siliconen)

• janbus
Nismod schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:08:
Vraag van andere orde aan de mensen die al mogen rijden: duurt het bij jullie ook zo lang voordat de sproeiers tbv de ruiten vloeistof los laten? Ik moet bijvoorbeeld de hendel ca 6/7 seconden aantrekken voordat ie begint te spuiten.
Het was mij ook opgevallen dat het een tweetal seconden ongeveer 1 keer wissen) duurt voor er vloeistof uit de sproeiers komt. Concreet gaan de wissers dus 1 keer op en neer op een droge voorruit.

Niet dat dat iets is waar ik wakker van lig, maar nu je het zegt: Had ik ook gemerkt.

• janbus
Chirezza schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Ik maak zelf gebruik van een lederen hoesje van Apple zelf i.c.m. een iPhone 12. Ik heb geen merkbaar verschil gezien zonder hoesje helaas (dat heb ik nog een tijdje geprobeerd toen ik merkte dat mijn telefoon ontzettend heet werd met een hoesje van siliconen)
Dankjewel.

Dat heet worden van de GSM heb ik ook een keer heel erg gehad, maar valt nu precies wel mee. We zien wel in de zomer ...

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-12 14:14
janbus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:52:
Pfff, dit heeft altijd gewerkt om het laaddoel te versturen. Nu plots niet meer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb vorige week bij de dealer gevraagd naar de MMI update: "Ondertussen vanuit de werkplaats ook het nieuws gekregen dat er nog geen update beschikbaar is." :-(
Heb sinds vanavond precies dezelfde fout. Ook vanaf hetzelfde tijdstip. Tot op heden werkte de app wél (traag en beperkt maar het werkte wel). Lijkt erop dat er een discrepantie zit tussen server en cliënt (lees: de app). Misschien een update voorbereiding? Of misschien ligt de server er wel echt gewoon uit…

Edit: hij werkt hier weer..!

[ Voor 1% gewijzigd door party42 op 10-01-2022 22:29 . Reden: Update ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• janbus
party42 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Heb sinds vanavond precies dezelfde fout. Ook vanaf hetzelfde tijdstip. Tot op heden werkte de app wél (traag en beperkt maar het werkte wel). Lijkt erop dat er een discrepantie zit tussen server en cliënt (lees: de app). Misschien een update voorbereiding? Of misschien ligt de server er wel echt gewoon uit…

Edit: hij werkt hier weer..!
Hier werkt het ook terug. Thx!

• Wetep123
  • Laatst online: 06-04-2022
Mijn Q4 40 s competition is half juni door de dealer bij pon besteld en ze blijven de leverdatum maar opschuiven. Van week 4 naar week 12 dit keer…

Ik heb er geen vertrouwen meer in, ze blijven het verschuiven zonder enige info te geven dus ik ga naar alternatieven kijken.

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
Wetep123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:59:
Mijn Q4 40 s competition is half juni door de dealer bij pon besteld en ze blijven de leverdatum maar opschuiven. Van week 4 naar week 12 dit keer…

Ik heb er geen vertrouwen meer in, ze blijven het verschuiven zonder enige info te geven dus ik ga naar alternatieven kijken.
Heb ik ook gedaan maar is ook lastig moet ik zeggen. Volvo XC40 gereden die zeker niet slecht reed maar direct daarna, door twijfel ook nog weer de Q4 gereden. Reed een stuk smoother. Recuperatie is daar maar twee standen, aan of uit. In de baan blijven werkt wel goed bij Volvo maar inzittende ervaren het als vervelend/misselijkmakend helaas. Dus Volvo valt voor mij af, hoe mooie en lekker de stoelen ook zitten. Afwerking ook erg mooi. Dus ik blijf maar weer wachten. Dealer komt wel over de brug in ieder geval met een tegemoetkoming.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44
Wetep123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:59:

Had je dat niet een weekje of 2 geleden kunnen bedenken. Dan kon je nog snel naar een Enyaq voor 12% bijtelling ipv 16% nu.

• ronwes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
kx22 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:44:
[...]

Had je dat niet een weekje of 2 geleden kunnen bedenken. Dan kon je nog snel naar een Enyaq voor 12% bijtelling ipv 16% nu.
Mijn god, straks ben je gepensioneerd…..dan zul je de auto zelf moeten kopen.
Wat een gezeik over de bijtelling en wat wel en niet werkt.
Oooh, ik rij privé met veel plezier 🤩

• Dean Martin
  • Niet online
ronwes schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Wat een gezeik over de bijtelling
Ik lease (zakelijk), maar ben het met je eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 11-01-2022 08:53 ]

The best is yet to come

• kx22
[...]

Ach als je gepensioneerd bent, kan je ook wel paar weken extra wachten op je auto.
Met een lease auto moet je hem vaak op tijd inleveren.

• MV999
[...]

Mag hopen dat tegen de tijd dat ik gepensioneerd ben ik me niet meer zorgen hoef te maken om 4% of 40% bijtelling ;)

• Dean Martin
  • Niet online
kx22 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Ach als je gepensioneerd bent, kan je ook wel paar weken extra wachten op je auto.
Met een lease auto moet je hem vaak op tijd inleveren.
Het contract begint toch pas te lopen als 'ie geleverd is?!

The best is yet to come

• kx22
Dean Martin schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Het contract begint toch pas te lopen als 'ie geleverd is?!
En je oude dan?

• Dean Martin
  • Niet online
Minimaal de contract periode. In mijn geval heb ik mijn contract eerder afgekocht, op eigen verzoek.
Bij vorige auto's mocht ik blijven rondrijden totdat de nieuwe er was (na de contract periode). Anders zetten ze een voorloper in.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 11-01-2022 09:06 ]

The best is yet to come

• -Wing-
ApOE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Zelfde verhaal, sinds half oktober. App is ook geupdate naar de laatste versie.

• -Wing-
Nismod schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Licenties met stoplichtherkenning op alle in NL uitgegeven auto’s zijn verlopen. Dat wordt uitgezocht wat daar mee aan de hand is door Audi.nl (als het goed is).

• -Wing-
Rschins schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Alleen is dat percentage ook niet voor iedereen hetzelfde… uitgangssituatie is anders (weer, belading, temp, rechtervoet, wegdek, config auto)

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:37
renedg73 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:14:
Ik rij nu een maandje met de Q4 (40) vaak zit het rond de 22 kWh. In het weekend Thule evo wingbar met een Proride op het dak zitten, dan schiet het verbruik naar de 30kWh.

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
Q4 40 S-line besteld bij dealer op 8 juli. (in België)
wagen staat sinds eind december bij dealer.
LM moet juiste bestelbon nog doorgeven en inschrijven (werd goedkoper door wegvallen diverse chiptekorten), hopelijk eind deze week afhalen en eindelijk EV rijden.
laadpas vorige week ontvangen en laadstation word nu vrijdag geplaatst.

destijds gaf LM aan dat de wagen half februari ging komen, dus toch vroeger dan verwacht.
garage gaf begin november - half november - eind december aan.
uiteindelijk dus half januari.

hier 1tje gelukkig.

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
MilcQ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:33:
[...]
Dealer komt wel over de brug in ieder geval met een tegemoetkoming.
Vertel! Ben wel benieuwd eigenlijk......

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
Vandaag de grille van de Q4 laten spuiten. Na het manhattan grijs en de chromen elementen gewrapt te hebben is de auto nu af. Super blij met het resultaat :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUVV9AljoklgG531iT65_HJnA6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFX0LK2R3cBnfnuE0dKCiYbe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5FtiM4k2jgu0ynx4sU2uO0oNug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj4pEbgQwElUt24b2KhSvmTt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aTSo3U1ytRSDENtA7fn4DFs4rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDNSwVW2CKY8advLgccTxBte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wah4HclPZK9pOwaRzJ2b8wr7z2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJEsC7eaBF9m7XUTDlyJFNNo.jpg?f=fotoalbum_large

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 21:58
Marco1982! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:18:
Vandaag de grille van de Q4 laten spuiten. Na het manhattan grijs en de chromen elementen gewrapt te hebben is de auto nu af. Super blij met het resultaat :)
Nice! waar heb je dit laten doen, en wat waren de kosten (ongeveer)?

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
Gerardvhgn schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Nice! waar heb je dit laten doen, en wat waren de kosten (ongeveer)?
Bij een plaatselijk autospuitbedrijf (nabij Hoorn(nh)) Grille plus onderste deel bumper kwam neer op 350 euro.

• DaMenaz
Ziet er prima uit! Ik ben benieuwd hoe het zou staan als de bakplaat in manhattangrijs gespoten zou zijn. Ik heb ook Typhoon besteld, dus ben erg blij met alle voorbeelden.

Catch my drift?

• MV999
Marco1982! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:18:
Vandaag de grille van de Q4 laten spuiten. Na het manhattan grijs en de chromen elementen gewrapt te hebben is de auto nu af. Super blij met het resultaat :)[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Keurig! :>

• tictac1
Zijn er mensen die recent de auto afgeleverd hebben gekregen en nooit verbinding hebben kunnen maken met de app?

Ik weet dat er veel problemen zijn met de app en dat ze vanuit Audi werken aan een update. Mijn auto is afgelopen week afgeleverd en heb nooit verbinding kunnen maken. Velen van jullie hebben toegang gehad tot de functies in de app waarna de problemen zijn ontstaan...

• Avigoorn
tictac1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:39:
Zijn er mensen die recent de auto afgeleverd hebben gekregen en nooit verbinding hebben kunnen maken met de app?

Ik weet dat er veel problemen zijn met de app en dat ze vanuit Audi werken aan een update. Mijn auto is afgelopen week afgeleverd en heb nooit verbinding kunnen maken. Velen van jullie hebben toegang gehad tot de functies in de app waarna de problemen zijn ontstaan...
Ik heb dus wel gelijk verbinding gekregen. Ik merkte wel op dat je zowel het VIN nummer van het raam als de "krascode" van de sleutel moest of kon gebruiken.
Ik heb iig alleen het VIN nummer gebruikt. na 3 dagen de Audi gebeld en daarna duurde het nog 3 uur voor alles was verwerkt. In de tussen de auto heel even aan en uit gedaan.

Misschien dat je met deze info iets kan.

• MV999
Ik krijg morgen de auto geleverd en ben benieuwd wat men bedoelt met de problemen die zich voordoen met het linken. Ik heb sinds ik de VIN code heb ingevoerd de auto in de app staan? Of bedoelt men iets anders?

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 20:24
Vandaag begrepen dat levertijd van de auto die in oktober is besteld, van week 16 naar week 51 is gegaan!
Het is de vraag hoeveel auto's Nederland dit jaar geleverd gaat krijgen. Anderen die ook vergelijkbare updates hebben gekregen in de de afgelopen dagen?

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
tictac1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:39:

Ik (aflevering 31 december)

• tictac1
Avigoorn schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb dus wel gelijk verbinding gekregen. Ik merkte wel op dat je zowel het VIN nummer van het raam als de "krascode" van de sleutel moest of kon gebruiken.
Ik heb iig alleen het VIN nummer gebruikt. na 3 dagen de Audi gebeld en daarna duurde het nog 3 uur voor alles was verwerkt. In de tussen de auto heel even aan en uit gedaan.

Misschien dat je met deze info iets kan.
Ik heb het VIN ingevoerd en kan de auto zien, maar kon jij meteen al gebruik maken van de functies in de app zoals bekijken van de batterijpercentage of zie je alleen de auto en kan je verder niets met de app?

• MV999
tictac1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Ik heb het VIN ingevoerd en kan de auto zien, maar kon jij meteen al gebruik maken van de functies in de app zoals bekijken van de batterijpercentage of zie je alleen de auto en kan je verder niets met de app?
Volgens mij kan dat sowieso pas als je ook werkelijk met de auto verbonden bent middels wifi.

Pagina: 1 ... 67 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.