Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 64 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
janbus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:37:
Ik heb vorig jaar enkele maanden een Audi Q2 met matrix koplampen als vervangwagen gehad. Dat werkte daarop heel goed. 'k Heb inderdaad nooit knipperende tegenliggers gehad.

Dat gezegd zijnde, hangt het af van jouw trajecten of dat echt nuttig is of niet. Op mijn reguliere trajecten zijn de wegen goed verlicht en heeft een grootlichtassistent of matrix lampen weinig nut. Maar het is echt wel coole technologie.
Het is ook wat je gewend bent. Hier in het oosten zijn veel wegen onverlicht. Daar red ik me prima met alleen het dimlicht :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Vandaag aangekomen Disneyland Parijs, staat er een mooie Audi Q4 SB naast mij te ladend sowieso een dikke bak als ik die RDW gegevens mag geloven.

Wtf is dat voor uitvoering 120k 😵‍💫😵‍💫Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6H5RaMvQQxbScmQMMQGydsi5Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwSzzqARmsL8Z7s2wwUXP4xZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2NN6uSi4Dv3-oVyC_xdFjlpdnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4Z69zVupVIDOruH49M8qC6w.jpg?f=fotoalbum_large

Ps Laden onderweg was een drama. Bij meerdere plekken onderweg stonden er 4-5 auto’s te wachten om te kunnen laden. Dit ontmoedigt mijn plannen voor komende zomer naar het zuiden te rijden wel. Laten ze maar snel opschieten bij IONITY en Fastned met die extra stalls.

Edit:
Ik lees net dat het geen Q4 e-tron is een reguliere e-tron. Excuus, dacht ook een keer wat moois hier te kunnen showen. 🙈

[ Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 02-01-2022 18:14 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-07 21:06
Dat is geen Q4 maar en gewone Etron sportback S🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Oeps. Hahaha ik ben duidelijk geen Audi kenner. Ik doe een edit van mijn post.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GAEvakYD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:09:
Vandaag aangekomen Disneyland Parijs, staat er een mooie Audi Q4 SB naast mij te ladend sowieso een dikke bak als ik die RDW gegevens mag geloven.

Wtf is dat voor uitvoering 120k 😵‍💫😵‍💫[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ps Laden onderweg was een drama. Bij meerdere plekken onderweg stonden er 4-5 auto’s te wachten om te kunnen laden. Dit ontmoedigt mijn plannen voor komende zomer naar het zuiden te rijden wel. Laten ze maar snel opschieten bij IONITY en Fastned met die extra stalls.

Edit:
Ik lees net dat het geen Q4 e-tron is een reguliere e-tron. Excuus, dacht ook een keer wat moois hier te kunnen showen. 🙈
Zijn er inmiddels meer dan 4 laadpalen bij Disneyland?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-06 11:43
zag net dat Audi met e-trons meedoen met de Dakar rally, daar zijn ze bij Audi mee bezig geweest ipv het gereed maken van e-trons voor de mensen die nu nog wachten op hun e-tron. zag al wel dat er geen panoramadak in zat en trekhaak op zat.misschien moesten zij ook keuzes maken of langer wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
Z___Z schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Zijn er inmiddels meer dan 4 laadpalen bij Disneyland?
Ik slaap bij Hotel New York en daar heeft parking iets van 8-10 palen. Wel traag met 4.5 kW maar opzicht oké. Wel heel netjes dat de mannen can het hotel die je helpen met je bagage aanbieden je auto op te laden, als er geen vrije plek is. Dan moet je wel het vertrouwen hebben om de sleutel achter te laten. Zal wel goed gaan gezien de mate van luxe en verzorging hier.

Ik kan in ieder geval weer met 100% vertrekken hier. Verbruik was vandaag echt hoog. Gemiddeld 24.9 kWh voor 100 km bij gemiddeld 110 km per uur. Ik denk dat de zware wind icm zware regenval hier de schuldige aan waren. Toen de wind was gaan liggen en het droog was zag ik actuele cijfers van rond de 20 kwh per kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022

[Afbeelding]

Edit:
Ik snap nooit waarom men een kenteken moet blurren. Dat is toch een openbaar gegeven en niet mogelijk om te achterhalen wie de eigenaar is van de auto? Wat is toch de beweegrede hierachter?

En begrijp me niet verkeerd, ik vraag dit puur uit interesse 😁

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:21
MV999 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Ik snap nooit waarom men een kenteken moet blurren. Dat is toch een openbaar gegeven en niet mogelijk om te achterhalen wie de eigenaar is van de auto? Wat is toch de beweegrede hierachter?

En begrijp me niet verkeerd, ik vraag dit puur uit interesse 😁
Het getoonde kenteken kun je n.a.v. de post koppelen aan een forumgebruiker die ongetwijfeld meer info prijsgeeft.
Het is gewoon een extra puzzelstukje in de grote privacy puzzel die voor "geïnteresseerden" heel waardevol kan zijn.
Dus gewoon blurren voor net dat beetje extra privacy. Zou ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:42

MLLL

Palm Treo 650

GAEvakYD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:13:
Oeps. Hahaha ik ben duidelijk geen Audi kenner. Ik doe een edit van mijn post.
Alle Audi's lijken op elkaar, zo raar is het niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
deboss65 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Het getoonde kenteken kun je n.a.v. de post koppelen aan een forumgebruiker die ongetwijfeld meer info prijsgeeft.
Het is gewoon een extra puzzelstukje in de grote privacy puzzel die voor "geïnteresseerden" heel waardevol kan zijn.
Dus gewoon blurren voor net dat beetje extra privacy. Zou ik zeker doen.
Ja ik snap het wel als je het met je eigen kenteken doet, maar een foto op straat (niet je eigen straat) heeft geen enkele link met jezelf en geeft dus geen enkele privacy gevoelige informatie over jezelf weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 16:19
Weet iemand of het ook mogelijk is om een schema voor de interieur voorverwarming in te stellen? In de auto van mijn vrouw kan ik aangeven dat de auto elke weekdag om 7.30 uur moet voorverwarmen: ik selecteer gewoon de dagen waarop ik de voorverwarming wil activeren en dan sla ik dat eenmalig op als schema.

Is dit ook mogelijk in de Q4 of moet ik het doen met de twee summiere timer commando’s in de app?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:41
the-hyrax schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:17:
Volgens mij heb ik nog niemand over de grootlicht assistent gehoord, maar ho-ly-shit ik was IMPRESSED.

Als je het groot licht aanzet, is het alsof er een soort gordijntje opent. Vervolgens "filtert" hij echt alle voertuigen, voor je op de baan en tegenliggers, perfect uit. Alsof hij een soort donkere vlek legt op de plekken waar die auto's rijden. Je ziet in feite het groot licht de hele tijd dansen.

Van niemand geknipper gekregen en heb er lang mee gereden met veel tegenliggers

Overigens eerste keer dat ik de batterij van 100% naar iets van 10% heb gereden. Totaal 320km @ 20.5kWh
Ja is inderdaad geweldig. Ik had het de eerste keer per ongeluk aangezet en vond het al raar dat niemand seinde. Toen zag ik de lichtshow live gebeuren en was helemaal onder de indruk. Wel even met het handje bij het stokje (van de lichten) gebleven om zeker te zijn dat ik echt niemand verblindde, maar werkt fenomenaal. En wat een zee van licht!

Van het weekend een rit gehad van 170 km met de Q4, gemiddeld 19-20kWh/100km (14 graden), daar op lokatie nog dik 60% over, maar toch nog een nachtje aan de 220 granny lader gehangen die ik mee had. In de ochtend zat ik ik rond de 80% weer en zonder zorgen teruggereden. Auto rijdt heerlijk comfortabel op lange stukken. Kids klaagden alleen over het trage rijden van papa. Blijkbaar is mijn rijgedrag veranderd nu ik electrisch rijd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Z___Z schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Ja ik snap het wel als je het met je eigen kenteken doet, maar een foto op straat (niet je eigen straat) heeft geen enkele link met jezelf en geeft dus geen enkele privacy gevoelige informatie over jezelf weg.
Misschien is meneer met z'n maitresse in Disney en ziet z'n vrouw hier de auto voorbij komen :P

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sbin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Kids klaagden alleen over het trage rijden van papa. Blijkbaar is mijn rijgedrag veranderd nu ik electrisch rijd :-)
Ik heb de Q4 nog niet, maar ben me nu bewust geworden dat ik eigenlijk vrij 'aso' rijgedrag heb aangeleerd.

Op de snelweg rij ik standaard 40-50 km te hard, als ik de CC eens aan heb staan en het gaat voor m'n gevoel te langzaam geef ik wat gas bij en rij eigenlijk van auto naar auto. Ik neem me regelmatig voor 'okay, nu 105 (of welke snelheidslimiet dan ook op een snelweg) op de CC', dat hou ik dan 1 km vol en dan gaat het me veel te langzaam.

Uiteraard, als het drukker is o.i.d pas ik me wel aan, maar al met al concludeer ik zelf dat het buiten uitermate onzuinig (ook met een benzine overigens, want ik rij 1:10 met een C200 gemiddeld over 80k km) ook als asociaal gezien kan worden.

Ben benieuwd hoe snel ik aan het EV rijden ga wennen. Zullen een hoop mensen blij mee zijn denk ik :|

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:18
Dean Martin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Ik heb de Q4 nog niet, maar ben me nu bewust geworden dat ik eigenlijk vrij 'aso' rijgedrag heb aangeleerd.

Op de snelweg rij ik standaard 40-50 km te hard, als ik de CC eens aan heb staan en het gaat voor m'n gevoel te langzaam geef ik wat gas bij en rij eigenlijk van auto naar auto. Ik neem me regelmatig voor 'okay, nu 105 (of welke snelheidslimiet dan ook op een snelweg) op de CC', dat hou ik dan 1 km vol en dan gaat het me veel te langzaam.

Uiteraard, als het drukker is o.i.d pas ik me wel aan, maar al met al concludeer ik zelf dat het buiten uitermate onzuinig (ook met een benzine overigens, want ik rij 1:10 met een C200 gemiddeld over 80k km) ook als asociaal gezien kan worden.

Ben benieuwd hoe snel ik aan het EV rijden ga wennen. Zullen een hoop mensen blij mee zijn denk ik :|
Is ook een lastig dilemma. Een Audi waarin je beter niet kunt rijden als een typische Audi-bestuurder. 😄

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DaMenaz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:04:
[...]

Is ook een lastig dilemma. Een Audi waarin je beter niet kunt rijden als een typische Audi-bestuurder. 😄
Dat predicaat wil ik eigenlijk ook niet :D
Ik ben ook geen asociale gast verder >:)

Zo rijden slaat ook he-le-maal nergens op, maar het is een soort slecht automatisme geworden.

[ Voor 20% gewijzigd door Dean Martin op 02-01-2022 21:13 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 19:27
Dean Martin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Ik neem me regelmatig voor 'okay, nu 105 (of welke snelheidslimiet dan ook op een snelweg) op de CC', dat hou ik dan 1 km vol en dan gaat het me veel te langzaam.
Haha, alsof ik mezelf hoor praten. Ik had de hoop iets rustiger te gaan rijden met een EV, maar m’n rijstijl is eigenlijk onveranderd, want heb de range ook niet nodig. Ik zat de afgelopen 5.000km dan ook op 29kwh/100km.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:16:
[...]

Haha, alsof ik mezelf hoor praten. Ik had de hoop iets rustiger te gaan rijden met een EV, maar m’n rijstijl is eigenlijk onveranderd, want heb de range ook niet nodig. Ik zat de afgelopen 5.000km dan ook op 29kwh/100km.
Dat belooft niet veel goeds. Al gaat de jouwe qua performance sowieso beter ;)

Heb zelf de range ook nagenoeg nooit nodig.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
[...]

Groot gelijk, je gaat toch geen 60k betalen voor een auto om dan zo traag te gaan rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
ephymerous schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:07:
[...]

Het is ook wat je gewend bent. Hier in het oosten zijn veel wegen onverlicht. Daar reed ik me prima met alleen het dimlicht :)
Hier in de Belgische Ardennen was het zeker van pas gekomen. Zeer vroeg zeer donker nu. Bochtige onverlichte wegen. Voortdurend tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
[...]

Mijn stijl was altijd al rustig. Maar nu in B(rake) modus rij ik nóg defensiever om de rempedaal niet te moeten gebruiken.

En ik probeer nu die meldingen te vermijden dat ik te dicht rij. Die zullen er wel zijn met een reden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
janbus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:27:
[...]

En ik probeer nu die meldingen te vermijden dat ik te dicht rij. Die zullen er wel zijn met een reden ...
Die melding kun je ook uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Z___Z schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Is ook netjes als je dat hier doet bij andermans auto. Stel dat iemand jouw auto hier post en zegt: beauty gespot, is deze van iemand van hier?

Ben jij altijd zorgvuldig geweest met het blurren van je kenteken, plaatst iemand anders het hier in vol ornaat. Vooral als ie bijv te herkennen is bijv met een gewrapte dak, gespoten remklauw, een sticker of een dingetje dat aan de binnenspiegel hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
Motjoo schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Die melding kun je ook uitzetten.
Kan je die melding van het stuur vasthouden ook uitzetten? Ik heb m geregeld niet op de plek van de sensoren vast. Heel irritant :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-

naar het zuiden te rijden wel. Laten ze maar snel opschieten bij IONITY en Fastned met die extra stalls.

Edit:
Zeker dik! Een Q4 krijg je trouwens met alle vaste ('onroerend') opties volgens mij niet boven de 90k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-07 08:41
ephymerous schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Kan je die melding van het stuur vasthouden ook uitzetten? Ik heb m geregeld niet op de plek van de sensoren vast. Heel irritant :)
Van alle zaken waar ik wss echt last van ga hebben staat deze op 1. Ik krijg hem donderdag, ben erg benieuwd .
De cruisecontrol of ACC niet met 1 kmh kunnen verhogen staat op 2. Dit is natuurlijk eenvoudig software matig aan te passen zoals in bijna alle VAG autos dit wel kan. Dus veel klagen dan gaan ze wel overstag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:54

Aldmar

Niks...

Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:38:
[...]

De cruisecontrol of ACC niet met 1 kmh kunnen verhogen staat op 2. Dit is natuurlijk eenvoudig software matig aan te passen zoals in bijna alle VAG autos dit wel kan. Dus veel klagen dan gaan ze wel overstag;)
Heb je nu ook ACC of alleen CC?
Ik was in eerste instantie ook sceptisch (voorheen alleen CC gereden), maar merk dat het verhogen per 10 (onder 80km/h gaat wel per 5) met ACC helemaal geen frustratie oplevert. 9 van de 10 keer zit je toch achter een voorganger en de ACC houdt netjes afstand. Mocht de voorganger weg gaan, dan versneld hij netjes tot de ingestelde waarde. Totdat de volgende voorganger opdoemt en houd hij weer netjes afstand. Dit alles zonder rem/gaspedaal aan te raken.

Met 'set' kan je wel op de kilometer nauwkeurig instellen, alleen kan dat alleen als je handmatig naar die snelheid gaat en op exact dat moment op 'set' drukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
Aldmar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Ik was in eerste instantie ook sceptisch (voorheen alleen CC gereden), maar merk dat het verhogen per 10 (onder 80km/h gaat wel per 5) met ACC helemaal geen frustratie oplevert. 9 van de 10 keer zit je toch achter een voorganger en de ACC houdt netjes afstand. Mocht de voorganger weg gaan, dan versneld hij netjes tot de ingestelde waarde. Totdat de volgende voorganger opdoemt en houd hij weer netjes afstand. Dit alles zonder rem/gaspedaal aan te raken.

Met 'set' kan je wel op de kilometer nauwkeurig instellen, alleen kan dat alleen als je handmatig naar die snelheid gaat en op exact dat moment op 'set' drukt.
Ik rijdt nu met ACC. En ik gebruik deze echt bijna altijd, en in die zin ook veel vaker zonder voorganger.
Dan is even 1 tot 5 kmh kunnen tikken erg handig. Uiteraard kan je via set ook de snelheid pakken, maar dat is echt onhandig.
Zeker bij trajectcontroles is per 1 kmh kunnen "tikken" gewoon handig.

Ik snap ook echt niet dat het niet kan... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-06 17:45
Aldmar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Ik vind het wel irritant. Bij trajectcontrole wil ik 105 rijden, niet 110 en ook niet 100. Nu kan ik m natuurlijk opnieuw setten maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:49
the-hyrax schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Ik vind het wel irritant. Bij trajectcontrole wil ik 105 rijden, niet 110 en ook niet 100. Nu kan ik m natuurlijk opnieuw setten maar goed.
Bij trajectcontrole 100 krijg je een boete vanaf 108 km/pu na correctie. Theoretisch gezien zit je dus met 110 op de teller nog goed 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Maurice- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Bij trajectcontrole 100 krijg je een boete vanaf 108 km/pu na correctie. Theoretisch gezien zit je dus met 110 op de teller nog goed 😅
I don't like living on the edge 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Hmmm.... is honeymoonnet offline gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Hupsel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:50:
Hmmm.... is honeymoonnet offline gehaald?
Bij mij niet.. Zag daar overigens ook het volgende staan: date_unload_dealer: "2022-01-05"

Lijkt erop dat de auto eindelijk, na ongeveer een maand na vertrek van fabriek, bij de dealer aan gaat komen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Isheara schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:35:
Weet iemand of het ook mogelijk is om een schema voor de interieur voorverwarming in te stellen? In de auto van mijn vrouw kan ik aangeven dat de auto elke weekdag om 7.30 uur moet voorverwarmen: ik selecteer gewoon de dagen waarop ik de voorverwarming wil activeren en dan sla ik dat eenmalig op als schema.

Is dit ook mogelijk in de Q4 of moet ik het doen met de twee summiere timer commando’s in de app?
Iemand?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Maurice- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Tja... ik rij liever gewoon precies de werkelijke (gps) snelheid.
Dus instelling is weer afhankelijk van de afwijking teller. Etc.

Maar... ik heb via twitter (na beklag) een reactie van Audi. Ze wilden mijn kenteken etc weten. Dat is natuurlijk beetje vreemd, maar ze wilden wss zeker weten of ik niet een standaard twitter klager ben maar een echte Audi bezitter.😁😁
Hij kan aanstaand weekend een reactie weer verwachten met foto van de bolide.
Ik denk dat ze daarna binnen enkele dagen een software update de deur uit doen!! :+ of niet natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Als je de auto uitzet staat er toch zo’n scherm met verwarmingschema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Zover ik heb gelezen en gevolgd kan dit niet helaas. Nog niet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Tja... ik rij liever gewoon precies de werkelijke (gps) snelheid.
Dus instelling is weer afhankelijk van de afwijking teller. Etc.

Maar... ik heb via twitter (na beklag) een reactie van Audi. Ze wilden mijn kenteken etc weten. Dat is natuurlijk beetje vreemd, maar ze wilden wss zeker weten of ik niet een standaard twitter klager ben maar een echte Audi bezitter.😁😁
Hij kan aanstaand weekend een reactie weer verwachten met foto van de bolide.
Ik denk dat ze daarna binnen enkele dagen een software update de deur uit doen!! :+ of niet natuurlijk O-)
De Q4-configurator op audi.nl ligt er nu uit, dus ik denk dat ze het al aan het aanpassen zijn. :+

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Laatst online: 06-06 22:31

BierPul

2 koffie graag

DaMenaz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:27:
[...]

De Q4-configurator op audi.nl ligt er nu uit, dus ik denk dat ze het al aan het aanpassen zijn. :+
Ik kreeg ook de internal exception al 2 dagen maar denk dat dat een iOS Safari ding is (iig bij mij🙈) in Chromr gaat het prima 🤗

Ja man

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
Was even bij de buren aan het gluren.
Na Volkswagen nu Skoda en wanneer wij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHPSRd7W7GWl8ieRt5LEbJSY-Rw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tS2RcKac68TaRK16izDVbgyR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
BierPul schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Ik kreeg ook de internal exception al 2 dagen maar denk dat dat een iOS Safari ding is (iig bij mij🙈) in Chromr gaat het prima 🤗
Dit was in Firefox, maar kan idd een browserdingetje zijn.

Edit: Edge werkt hij wel gewoon/ :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 03-01-2022 11:41 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
In mijn Honeymoonoverzicht staan twee "pakketten" genoemd die ik nergens kan terugvinden. Vast interne blabla voor zaken die PON standaard op de Advanced Edition schroeft, maar wel gek dat ze nergens in de lijst terug te vinden zijn.

- Technology pakket
- Funktioneel pakket

Iemand een idee wat hiermee wordt aangeduid?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
MV999 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Bij mij niet.. Zag daar overigens ook het volgende staan: date_unload_dealer: "2022-01-05"

Lijkt erop dat de auto eindelijk, na ongeveer een maand na vertrek van fabriek, bij de dealer aan gaat komen! 8)7
Ik krijg alleen maar 404 pagina's, nog niet eerder gehad. Link al 100x gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
-Wing- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:26:
[...]

r of een dingetje dat aan de binnenspiegel hangt.
Zoals een vossenstaart? Of dobbelstenen? :D
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:35:
Was even bij de buren aan het gluren.
Na Volkswagen nu Skoda en wanneer wij?

[Afbeelding]
Wat nog interessanter is is een artikel wat ik ergens zag over V2G/bidirectioneel laden wat zou komen op de ID.4 (en dus theoretisch ook voor de Q4?).

Edit: Deze dus: https://www.autoblog.com/...ric-cars-faster-charging/

[ Voor 64% gewijzigd door sbin op 03-01-2022 12:16 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:02:
[...]

[...]

Wat nog interessanter is is een artikel wat ik ergens zag over V2G/bidirectioneel laden wat zou komen op de ID.4 (en dus theoretisch ook voor de Q4?).
Dat zou idd super zijn. Gezien mijn 24 zonnepanelen...
Of denk ik te makkelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Dat zou idd super zijn. Gezien mijn 24 zonnepanelen...
Of denk ik te makkelijk?
Inderdaad, zeker als salderen weg is, dan kun je de energie opslaan in de auto en in de avond gebruiken (mits je overdag je auto thuis hebt staan).
Of op kosten van de baas volladen op kantoor/onderweg en dan thuis de wasmachine/inductieplaat er op laten draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Of op kosten van de baas volladen op kantoor/onderweg en dan thuis de wasmachine/inductieplaat er op laten draaien :+
haha briljant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Iemand ervaring met het doorslippen van de achterwielen? En dat dan ook het lampje van de ESC gaat knipperen? Het gebeurt naar mijn gevoel veels te snel, dat de achterwielen doorslippen.

Met All Seasons banden, op een bochtige en natte weg in de Belgische Ardennen. Reed zeker niet te hard, maar voelde de achterwielen zo nu en dan doorslippen.

Benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben?! Of misschien een verklaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Audiq4 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:39:
Iemand ervaring met het doorslippen van de achterwielen? En dat dan ook het lampje van de ESC gaat knipperen? Het gebeurt naar mijn gevoel veels te snel, dat de achterwielen doorslippen.

Met All Seasons banden, op een bochtige en natte weg in de Belgische Ardennen. Reed zeker niet te hard, maar voelde de achterwielen zo nu en dan doorslippen.

Nee, helemaal niet gehad, ook niet op natte wegen met redelijk vol accelereren. Ik heb de Bridgestone zomerbanden nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:49
sbin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Inderdaad, zeker als salderen weg is, dan kun je de energie opslaan in de auto en in de avond gebruiken (mits je overdag je auto thuis hebt staan).
Dat laatste wordt wel een "dingetje" belastingtechnisch. Benieuwd hoe dat wordt aangepakt. Waarschijnlijk controle op abnormaal verbruik? De inductieplaat is niet zo spannend maar als je een thuisaccu hebt...

Op mijn werk mag iedereen onbeperkt laden bij domme palen (zonder pasje). Dat zal dan wel snel afgelopen zijn.

Ik heb dat met mijn huidige BMW alleen als na een beurt de bandenspanning te hoog wordt opgevoerd. Het proberen waard om ze wat minder lucht te geven.

[ Voor 32% gewijzigd door Maurice- op 03-01-2022 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 06:20
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Ik rijdt nu met ACC. En ik gebruik deze echt bijna altijd, en in die zin ook veel vaker zonder voorganger.
Dan is even 1 tot 5 kmh kunnen tikken erg handig. Uiteraard kan je via set ook de snelheid pakken, maar dat is echt onhandig.
Zeker bij trajectcontroles is per 1 kmh kunnen "tikken" gewoon handig.

Ik snap ook echt niet dat het niet kan... :+
Ik vind die 5 / 10 kilometer stappen juist wel handig. Wil ik 95, dan zet ik m op 100. Als ik dan rond de 95 rij druk ik het set knopje aan de zijkant in en staat ie op 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
dolfg schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Ik vind die 5 / 10 kilometer stappen juist wel handig. Wil ik 95, dan zet ik m op 100. Als ik dan rond de 95 rij druk ik het set knopje aan de zijkant in en staat ie op 95.
Ja, maar stappen van 10 kmh kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07 06:20
Ja daarom. Dat is juist handiger dan iedere keer per kilometer 1 keer tikken.
Ik rij 80 of 100 of 120-130. De kans dat ik 96 km p.u. wil rijden is 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
dolfg schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:24:
Het kan dus allebei normaliter, behalve de Q4. Tis me ff een speciale waguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoals het op de Q4 werkt het al jaren bij andere Audi modellen. Ik heb er zelf geen problemen mee. Meestal vind ik stappen van 5 / 10 prima en anders gebruik ik SET.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
BIj mijn Skoda is het hendel omhoog +10, hendel naar beneden -10, hendel naar je toe +1, druk op de knop op het uiteinde van de hendel -1. En als de ACC nog niet op een snelheid is ingesteld dan is de knop op het uiteinde om hem op de op dat moment gereden snelheid vast te zetten.

Zal straks dus even wennen worden.

In het begin gaf ik nog wel eens iemand onbedoeld een klap grootlicht als ik de ACC wilde bedienen trouwens. :+

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
DaMenaz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:03:
[...]

BIj mijn Skoda is het hendel omhoog +10, hendel naar beneden -10, hendel naar je toe +1, druk op de knop op het uiteinde van de hendel -1. En als de ACC nog niet op een snelheid is ingesteld dan is de knop op het uiteinde om hem op de op dat moment gereden snelheid vast te zetten.

Zal straks dus even wennen worden.

In het begin gaf ik nog wel eens iemand onbedoeld een klap grootlicht als ik de ACC wilde bedienen trouwens. :+
Is het uberhaupt nog mogelijk om met groot licht te seinen als je Matrix koplampen hebt? :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 16:24
MV999 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Is het uberhaupt nog mogelijk om met groot licht te seinen als je Matrix koplampen hebt? :X :D
Ja, dat kan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
MV999 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:06:
[...]

In de Skoda heb ik gewone LED-koplampen. ;)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mijn huidige Mercedes heeft het beste van 2 werelden.
Zacht duwen = 1 km hoger/lager, hard duwen = stapje naar het eerste ronde getal en daarna stapje van 10.

Ik vind het Audi idee ook klote.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 03-01-2022 14:48 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Mijn huidige Mercedes heeft het beste van 2 werelden.
Zacht duwen = 1 km hoger/lager, hard duwen is stapje van 10.

Ik vind het Audi idee ook klote.
Ja alleen vind ik het verdomd lastig om niet perongeluk op dat stapje van 10 te drukken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Ja alleen vind ik het verdomd lastig om niet perongeluk op dat stapje van 10 te drukken..
Echt?? Dat is me nog nooit gebeurd eerlijk gezegd.
De hendel is vrij responsive in wat je doet imo.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Echt?? Dat is me nog nooit gebeurd eerlijk gezegd.
De hendel is vrij responsive in wat je doet imo.
Oh misschien is het dan toch anders bij mij. Ik heb een knopje op het stuur zitten. Wat voor type heb je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
ephymerous schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Is volgens mij geen sensor in je stuur. Maar reageert op je Lane Departure Warning. Die is heel gemakkelijk uit te zetten door het knopje op de hendel van je richtingaanwijzer 1 sec in te drukken. Dan ben je van dat gepiep af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Audiq4 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Is volgens mij geen sensor in je stuur. Maar reageert op je Lane Departure Warning. Die is heel gemakkelijk uit te zetten door het knopje op de hendel van je richtingaanwijzer 1 sec in te drukken. Dan ben je van dat gepiep af!
Uitgebreid bij de Enyaq over gehad ook. Daar is het een sensor in het stuur. (Of bij Audi niet???)
Iig, die wil (en ga) ik omzeilen, ik weet ook al hoe het kan overigens. Nu doe ik dat zoals veel kilometervreters met een flesje in het stuur op lange stukken. Veel relaxter rijden, zelfs met hand aan het stuur, want ook dan kan ie piepen als de weg te recht is :>

Gezien ik mijn stuur echt niet ga vasthouden zoals Audi het wil, voortschrijdend inzicht, zie ik de piepjes al komen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Uitgebreid bij de Enyaq over gehad ook. Daar is het een sensor in het stuur. (Of bij Audi niet???)
Iig, die wil (en ga) ik omzeilen, ik weet ook al hoe het kan overigens. Nu doe ik dat zoals veel kilometervreters met een flesje in het stuur op lange stukken. Veel relaxter rijden, zelfs met hand aan het stuur, want ook dan kan ie piepen als de weg te recht is :>

Gezien ik mijn stuur echt niet ga vasthouden zoals Audi het wil, voortschrijdend inzicht, zie ik de piepjes al komen;)
Gewoon Lane Assist uitzetten en je hebt nergens geen last meer van hoor. Ook niet met losjes handje aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Sinds ik weet hoe ik lane departure warning uit kan zetten, doe ik dit als eerste na het instappen. Zeker nu ik op vakantie ben in de Ardennen. Hier op de bochtige weggetjes is het echt drama.

En heb volgens mij ook geen piepjes meervan “ handen aan het stuur”.

Vandaar dat ik denk dat er geen sensor in het stuur zit. Maar ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
sbin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:02:
[...]

[...]
Konijnepoten, kerstbomen. Mensen hangen de gekste dingen aan de spiegel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-

Q4 50 hier. Nog geen een keer ESP zien branden. Denk dat de mijne dan stuk is ;) was je te zwaar beladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Iemand al bekend met de mogelijkheden 'Functions on Demand'
Wel nieuwsgierig welke opties achteraf nog kunnen worden toegevoegd.
Zelf namelijk een demo gekocht en heb wel twee wensen.
Nu heb ik alleen lane warning en geen actieve assist. Lijkt mij dat de hardware wel aanwezig is of vergis ik mij daarin.
Verder heb ik nu alleen de witte sfeer verlichting binnen en niet de mogelijkheid om van kleur te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Oh misschien is het dan toch anders bij mij. Ik heb een knopje op het stuur zitten. Wat voor type heb je dan?
Een W205. Hendeltje links naast het stuur.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
sbin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Gewoon Lane Assist uitzetten en je hebt nergens geen last meer van hoor. Ook niet met losjes handje aan het stuur.
Dus dat de gehele lane assist niet meer werkt of alleen de piepjes?
De gehele lane assist uitschakelen is hetzelfde als "ga niet meer rijden, kost je ook geen stroom". _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:13:
[...]

Dus dat de gehele lane assist niet meer werkt of alleen de piepjes?
De gehele lane assist uitschakelen is hetzelfde als "ga niet meer rijden, kost je ook geen stroom". _/-\o_
Idd, maar dan alleen het pingpongen, dus Lane Departure heet dat geloof ik. Vre-se-lijk irritant en eerste wat ik uitzet als ik instap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:54
Ik vind de Lane Departure in de Q4 prima hoor, veel subtieler dan in de 3008 die ik hiervoor had.
Ik denk dat ik deze hulp wel aan laat.
Iemand al ervaring met de andere Audi assistenten? Remt ie de auto ook als je bijna tegen een paaltje botst?
Of heeft de assistent al ingegrepen/gewaarschuwd bij te snel naderen voorligger?
Of allemaal nog erg voorzichtig met de Q4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
-Wing- schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Q4 50 hier. Nog geen een keer ESP zien branden. Denk dat de mijne dan stuk is ;) was je te zwaar beladen?
Haha! In m’n eentje in de auto zonder bagage. Nou ja, had alleen de lege flessen van oud en nieuw bij me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPU
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-07-2023

TPU

Heeft iemand van jullie een idee wat er in de drive select modus ‘efficiency’ precies wijzigt los van een lagere topsnelheid? Ik kan hier vrij weinig over vinden (o.a. niet in het instructieboekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Wat ik me afvroeg. Ik heb het s-line interieur genomen, als je daarbij alles bekijkt zie ik ook drive selectie erbij staan als onderdeel van dat pakket... moet ik dan nog het dynamic pack aanvinken om te switchen tussen comfort, efficiency, sport en normal of zit dat dus inclusief het s-line interieur? Op de foto's van mijn configuratie zie je het in het interieur. Weet iemand dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the-hyrax
marcelmg2 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:26:
Ik vind de Lane Departure in de Q4 prima hoor, veel subtieler dan in de 3008 die ik hiervoor had.
Ik denk dat ik deze hulp wel aan laat.
Iemand al ervaring met de andere Audi assistenten? Remt ie de auto ook als je bijna tegen een paaltje botst?
Of heeft de assistent al ingegrepen/gewaarschuwd bij te snel naderen voorligger?
Of allemaal nog erg voorzichtig met de Q4?
Bij 't parkeren grijpt ie inderdaad (te vaak en te vroeg) in... daarnaast heeft ie niet ingegrepen bij een voorligger maar wel gewaarschuwd; dit was echter geen voorligger maar ik reed in een bocht en hij dacht dus dat ik tegen een geparkeerde auto aan zou rijden (?) terwijl ik gewoon met de bocht mee stuurde... maar goed, bij die exact dezelfde bocht heb ik die melding ook honderden keren bij mijn voorgaande auto gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door the-hyrax op 04-01-2022 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
SWIGGA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:21:
Wat ik me afvroeg. Ik heb het s-line interieur genomen, als je daarbij alles bekijkt zie ik ook drive selectie erbij staan als onderdeel van dat pakket... moet ik dan nog het dynamic pack aanvinken om te switchen tussen comfort, efficiency, sport en normal of zit dat dus inclusief het s-line interieur? Op de foto's van mijn configuratie zie je het in het interieur. Weet iemand dit?
Dynamic pakket zit al standaard in de S Edition, wil je ook nog instelbare dempers dan moet je Dynamic Plus pakket aanvinken voor een lieve €1183:
Audi drive select, het onderstel met demperregeling en de progressieve besturing in een aantrekkelijk pakket gecombineerd, voor nog meer rijdynamiek en rijcomfort.

Dit pakket met componenten die de rijdynamiek beïnvloeden is ideaal om de handling, het comfort en de rijbeleving van uw Audi Q4 e-tron op een nog hoger niveau te brengen.
Dynamischer, comfortabeler of een combinatie van persoonlijke instellingen. Met behulp van de diverse rijstanden in Audi drive select is het autokarakter op elk gewenst moment aan te passen. De efficiencystand kan helpen om energie te besparen. Verder zit in het menu ‘Laden en efficiency’ nog de range-modus, om de auto zover mogelijk te laten rijden met de resterende accuvulling.
Het onderstel met adaptieve dempers past zich elektronisch aan de rijomstandigheden aan, waardoor een hoog comfortniveau is te combineren met een goede rijdynamiek. De achteras is met 5 millimeter verlaagd ten opzichte van het standaard onderstel.
Dankzij het directere stuurkarakter (bijvoorbeeld op bochtige buitenwegen en tijdens afslaan) en de goede ondersteuning (bijvoorbeeld tijdens parkeren en manoeuvreren) draagt de progressief werkende stuurbekrachtiging bij aan de indrukwekkende rijeigenschappen. De mate van bekrachtiging is afhankelijk van de stuuruitslag en van de snelheid.

In het dynamic pakket zitten:

Audi drive select
Onderstel met demperregeling
Progressieve besturing

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 16:31
Ik kreeg net een uitnodiging via de dealer voor de Audi e-tron gebruikerstraining, is dit aan te raden of overbodig?

Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Isheara schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Dynamic pakket zit al standaard in de S Edition, wil je ook nog instelbare dempers dan moet je Dynamic Plus pakket aanvinken voor een lieve €1183:

Bedankt voor het antwoord, ik was vergeten te zeggen dat het de Belgische configurator was... maar zal dan ook wel standaard zijn in een s line interieur. Ik heb wel een advanced exterieur, dus niet volledig s line.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
SWIGGA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:09:
Bedankt voor het antwoord, ik was vergeten te zeggen dat het de Belgische configurator was... maar zal dan ook wel standaard zijn in een s line interieur. Ik heb wel een advanced exterieur, dus niet volledig s line.
Het ziet er niet naar uit dat het Dynamic Pack inbegrepen is in de configuratie..

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
s.oosterwijk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:19:
Ik kreeg net een uitnodiging via de dealer voor de Audi e-tron gebruikerstraining, is dit aan te raden of overbodig?
Ik vond het niet de moeite waard. De trainer ging meeste functies langs die ik na 2 weken rijden al wel had gezien. Ook sparren over 'wat is nu je ervaring in de praktijk' kwam niet echt van de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
sixgirls schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Ik vond het niet de moeite waard. De trainer ging meeste functies langs die ik na 2 weken rijden al wel had gezien. Ook sparren over 'wat is nu je ervaring in de praktijk' kwam niet echt van de grond.
Worden die trainingen door Prodrive gegeven?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 16:31
sixgirls schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Bedankt, daar was ik ook een beetje bang voor. Wel netjes dat je überhaupt een training krijgt. Is van ProDrive inderdaad.

Oost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
s.oosterwijk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Bedankt, daar was ik ook een beetje bang voor. Wel netjes dat je überhaupt een training krijgt. Is van ProDrive inderdaad.
Ik heb twee keer proefgereden met de Q4. De eerste keer (ook meteen de eerste keer elektrisch) was met een instructeur van Prodrive (Marc Klaver. bekend van Autoweek). Niet te vergelijken met een training denk ik, maar ik vond het wel leuk om iemand aan boord te hebben voor alle vragen.

Als je de auto al een tijd hebt dan zal de insteek heel anders zijn. Dus ben benieuwd naar de ervaringen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Zojuist de plaatsing van de wallbox ingepland. Voor eind augustus. Hopende dat de Q4 er in week 36 is zoals nu in Honeymoon staat.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Isheara schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Het ziet er niet naar uit dat het Dynamic Pack inbegrepen is in de configuratie..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBfrXnqu5s3fCHWYXRZXKIr5PZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEVl39LvItOa86Bcar02NU1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
Ik zou het zeker even goed navragen. Dat er een knop zit, wil niet zeggen dat het pakket er ook op zit zonder meerprijs.
Er staat imho dat icm Audi drive select ook de schakelaarlijst in de middenconsole in zwart glanzend is uitgevoerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Isheara op 04-01-2022 12:14 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Het zit niet in de Belgische S Line uitvoering. Dynamic pakket kost je een extra 180,-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik lees nog maar heel weinig over verwachte levertijden van alle Q4 die al van voor de zomer in bestelling staan. Iedereen de hoop maar opgegeven?
Het is toch belachelijk dag er gewoon niks gecommuniceerd wordt vanuit Audi /Pon / dealer ?
€60k uitgeven en het vervolgens maar lekker uitzoeken allemaal, ik blijf het schandalig vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
martijn..! schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:00:
Ik lees nog maar heel weinig over verwachte levertijden van alle Q4 die al van voor de zomer in bestelling staan. Iedereen de hoop maar opgegeven?
Het is toch belachelijk dag er gewoon niks gecommuniceerd wordt vanuit Audi /Pon / dealer ?
€60k uitgeven en het vervolgens maar lekker uitzoeken allemaal, ik blijf het schandalig vinden.
Pon heeft bij bekende van mij wel een brief/mail gestuurd dat het naar verwachting maart/april/mei zal worden.. allen bestellingen van voor 01-07-2021

Die van mij zou oorspronkelijk zeker voor 31-12 geleverd worden (laatste bevestiging 23-12-2021) maar op 27-12 toch gecommuniceerd dat het week 7 / 8 word via de dealer..

Te triest voor woorden dat ze nog niet eens 1 werkdag voorruit kunnen kijken voor de planning 🤬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Isheara schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:
Ik zou het zeker even goed navragen. Dat er een knop zit, wil niet zeggen dat het pakket er ook op zit zonder meerprijs.
Er staat imho dat icm Audi drive select ook de schakelaarlijst in de middenconsole in zwart glanzend is uitgevoerd.
Ahum **Sync-knop** Ahum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
martijn..! schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:00:
De hoop kun je opgeven als je het over de lagere bijtelling hebt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Madera
  • Laatst online: 30-08-2022
pielie8520 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Pon heeft bij bekende van mij wel een brief/mail gestuurd dat het naar verwachting maart/april/mei zal worden.. allen bestellingen van voor 01-07-2021

Die van mij zou oorspronkelijk zeker voor 31-12 geleverd worden (laatste bevestiging 23-12-2021) maar op 27-12 toch gecommuniceerd dat het week 7 / 8 word via de dealer..

Te triest voor woorden dat ze nog niet eens 1 werkdag voorruit kunnen kijken voor de planning 🤬
Ja ik ben het helemaal eens met jullie. Bij mij zou het ook levering in week 51 aan de dealer zijn. En dat is dus niet gelukt. Echte alternatieven waren er niet en nu is er geen enkele informatie gegeven over wat het wel gaat worden. Los van de teleurstelling is er erg veel onzekerheid dus ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

:?

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
Heb het niet over bijtelling of wat dan ook, ik heb het over gewoon een auto van €60k bestellen en er nooit meer iets van horen. Met welke rede dan ook dat een auto vertraagd is maar hou de mensen gewoon op de hoogte. Zelfs een brief van Audi dat ze ergens in maart/ april of mei iets te kunnen gaan leveren slaat helemaal nergens op dan zijn ze echt helemaal de weg kwijt, zelfs de meest verschrikkelijke merken uit India , China en Verweggistan kunnen beter communiceren en leveren en die hebben ook allemaal hun problemen met tekorten van weet in allemaal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Madera
  • Laatst online: 30-08-2022
martijn..! schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:20:
Heb het niet over bijtelling of wat dan ook, ik heb het over gewoon een auto van €60k bestellen en er nooit meer iets van horen. Met welke rede dan ook dat een auto vertraagd is maar hou de mensen gewoon op de hoogte. Zelfs een brief van Audi dat ze ergens in maart/ april of mei iets te kunnen gaan leveren slaat helemaal nergens op dan zijn ze echt helemaal de weg kwijt, zelfs de meest verschrikkelijke merken uit India , China en Verweggistan kunnen beter communiceren en leveren en die hebben ook allemaal hun problemen met tekorten van weet in allemaal wat
Helemaal eens!! :(

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

Pagina: 1 ... 64 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.