Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 63 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
Teknix1982 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:37:
Vandaag de Taycan weer ingeleverd en kwam hij met een leuk aanbod. Deze leasemaatschappij heeft een vestiging in spanje en ze hebben een Q4 black line edition die alleen in spanje geleverd wordt voor me geregeld. Dit is hem geworden. Ik kan hem over 2 weken rijden maar staat al op kenteken dus ze konden mij de bijtelling van dit jaar nog garanderen. :) Al met al dus snel gegaan.

[Afbeelding]
Mooi! Wat is er anders aan dan hier een S Line met zwart optiekpakket, buitenspiegel en donker logo? Wielkast ziet er op de foto uit als Manhattangrijs en niet de carrosseriekleur?

[ Voor 16% gewijzigd door Maurice- op 29-12-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:46:
[...]

Bijzonder. Ik had een behoorlijk wauw gevoel bij de Taycan maar die zit dan ook in een heel andere league dan een Q4. Ruimte is natuurlijk een ding maar verder op alle fronten de betere auto. Hij is dan ook (leuk) in de opties een ton duurder ;).
De Taycan die ik mee had, had een cataloguswaarde van 144k. Hij was redelijk uitgerust volgens mij. Hij is snel, maar niet sneller dan mijn tesla. Je betaald veel voor de naam. De hulpsystemen software is onvergelijkbaar met tesla. Dan heb ik liever de tesla. De Q4 zit op 80k zoals hij hierboven staat. De Q4 met de Taycan vergelijken is appels met peren. Ik wilde een Taycan omdat ik dacht dat het echt een super auto zou zijn maar ik vond hem gewoon niet voldoen voor die prijs. En praktisch had mijn vriendin nog wel wat bezwaren. Daarom ook handig dat ik hem 2 weken mee mocht. Heb hem echt even goed kunnen proberen en gezien dat ik dit geld er niet voor over had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Maurice- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:48:
[...]

Mooi! Wat is er anders aan dan hier een S Line met zwart optiekpakket, buitenspiegel en donker logo? Wielkast ziet er op de foto uit als Manhattangrijs en niet de carrosseriekleur?
Eerlijk gezegd geen idee, mogelijk alleen het label. Hij zit qua pricing op de audi.es wel boven de s-line gepositioneerd. De kleur van de auto zelf is Typhoongrijs. Wielkasten lijken andere kleur inderdaad. Zal het wel zien volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Motormuis69 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:05:
[...]

Nice! Chique uitvoering. Is dit Geyserblau met black optics?
Nee dit is het kiezelgrijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
sbin schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:46:
Ligt het aan mij, of werkt de interval stand van de ruitenwisser niet zoals het hoort? Maakt niet uit welke stand ik het kleine duimschakelaartje zet, hij blijft (te) langzaam wissen. Zet hem nu maar gewoon in de "normale" stand als het regent. Heb ik in mijn vorige (VW) autos nooit gehad.
Nevermind, je kan instellen of het via sensor of met intervalschakelaar moet werken. De sensor is dus geen succes.
Ah, moet ik eens bekijken, dan. De ruitenwissers reageren bij mij nog niet zoals verwacht, maar ik merk het telkens pas al rijdend en ik denk er dan achteraf niet meer aan ...

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
hedone2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:41:
[...]

was tot nu toe ook geen fan van hud wegens onscherp , moeilijk leesbaar , ...
tot ik merkte tijdens een proefrit dat ik de hoogte er van kon aanpassen in de settings - maakte voor mij een serieus verschil in kwaliteit / scherpte , misschien ook eens testen ?
Dat heb ik beide al eens gedaan. Het onderste deel van mijn HUD is goed zichtbaar (helder). Het bovenste gedeelte met de pijlen een stuk minder helder.

Bovenste deel goed afgesteld gaat weer ten koste van onderin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:13
Zo mogen ze hem hier ook op de oprit zetten :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOymbc3KKn95wgVpl3SUbIgfKVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48tIGkotFDg59i5ziH61oU0M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u9nKzeP8fCN_qAXm7TiAqvfabQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UZHhFZvbgPgzYZjKYGHIeJS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMn2ZfK26BiCN9qHh7wVt7_YPwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Up88FzyXurm12HojPkAHPF1a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Gz6ku0xLVR_DmxJqZaoUAnQr9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9NmAa3ZZ2BmaCofJzuUhbfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Prachtige auto hoor <3 . Ook die rode remklauwen zien er cool uit. Bedankt voor de foto’s!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:17

Trackerfire

BTC HODLER

Kicke zeg. Maakt 'm af!!

Ik heb van mijn Kona Electric destijds het dak ook zwart laten wrappen. Maakt 't zoveel stoerder _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:12
@the-hyrax mooie wagen. Die rode remklauwen hoeven van mij niet echt bij zo'n auto. Beetje luchthapper op Suzuki Alto idee. Maar goed, iedereen zo zijn smaak. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:02
matrover schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:00:
[...]

Voel me bijna schuldig om het te posten, maar gisteren is mijn auto gelost hoor ik zojuist! Transport van fabriek naar Pon dus 3 werkdagen (5 dagen). Nu hopen dat er voldoende zwart in de pers zit voor een kenteken :)
Update 30-12: vanmorgen tenaamgesteld 8)

Nu hopen dat ze komende weken kunnen leveren

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Thanks voor de foto's! De eerste in exact mijn config (zonder je aanpassingen dan)!

The best is yet to come

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rschins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-03-2024
Vandaag dit zwarte monster in ontvangst mogen nemen. Hierbij alvast wat foto's voor diegene die helaas nog wachten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc-Jh1UFN6rmkwmyxyXz3a0UJMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SfJpbDLDo0MxY2Y9SmUZSjW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9JSkNyxq4iq8ul5nZjMbG2y9D4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njDrbQNsVsnWJ2vtNRtFZnlD.jpg?f=fotoalbum_large

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Rschins schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:34:
Vandaag dit zwarte monster in ontvangst mogen nemen. Hierbij alvast wat foto's voor diegene die helaas nog wachten.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Schandalig dik _/-\o_

Audi Q4 Sportback S Competition

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Goed zo, kom maar op met die foto's! Ik hoop ooit mijn exacte configuratie tegen te komen. Ik zoek al maanden maar nog nergens tegen gekomen (q4 e-etron advanced uitvoering, kiezelgrijs, black pack, black mirrors, black rings voor en achter, black modelaanduiding, manhattan gespoten rond wielkasten, 20 inch y vormig grijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
SWIGGA schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:11:
Goed zo, kom maar op met die foto's! Ik hoop ooit mijn exacte configuratie tegen te komen. Ik zoek al maanden maar nog nergens tegen gekomen (q4 e-etron advanced uitvoering, kiezelgrijs, black pack, black mirrors, black rings voor en achter, black modelaanduiding, manhattan gespoten rond wielkasten, 20 inch y vormig grijs)
Of, je hebt een unieke auto (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 12:53
Avigoorn schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:37:
[...]

Of, je hebt een unieke auto (y)
One of one!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-05 16:19
Sinds 2 dagen de Q4 40 in bezit met o.a. MMI plus en ook MMI Pro, waaronder HUD e.d.
Alleen werkt bij mij de internetverbinding in zijn geheel niet. Na veel moeite de auto m.b.v. de Audi dealer weten te koppelen met mijn account maar niks werkt. Ook in de auto wordt geen verbinding met internet voor verkeersinfo e.d. opgebouwd.
Is dit een (tijdelijk) bekend probleem omdat ze bezig zijn met de servers, wat volgens de dealer een mogelijke oorzaak is.
Mijn vraag, hebben meer Q4 bezitters hiervan last?
Ikzelf ben bang dat er mogelijk iets met de connectiviteit module aan de hand is, waarover ik o.a. op autoweek heb gelezen bij sommige reviewers van de e-tron.

Verder bevalt de auto uitstekend, een genot om in te rijden. De auto zelf opgehaald in Duitsland en de hele terugweg met een smile :) op mijn gezicht gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MRL8aWXdn659K6lMgSukFxHAo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Swyohk58kRQloGzyqABbrGfZ.jpg?f=fotoalbum_large

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:34
vriej29 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:00:
Sinds 2 dagen de Q4 40 in bezit met o.a. MMI plus en ook MMI Pro, waaronder HUD e.d.
Alleen werkt bij mij de internetverbinding in zijn geheel niet. Na veel moeite de auto m.b.v. de Audi dealer weten te koppelen met mijn account maar niks werkt. Ook in de auto wordt geen verbinding met internet voor verkeersinfo e.d. opgebouwd.
Is dit een (tijdelijk) bekend probleem omdat ze bezig zijn met de servers, wat volgens de dealer een mogelijke oorzaak is.
Mijn vraag, hebben meer Q4 bezitters hiervan last?
Ikzelf ben bang dat er mogelijk iets met de connectiviteit module aan de hand is, waarover ik o.a. op autoweek heb gelezen bij sommige reviewers van de e-tron.

Verder bevalt de auto uitstekend, een genot om in te rijden. De auto zelf opgehaald in Duitsland en de hele terugweg met een smile :) op mijn gezicht gereden.

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde. Bij alles krijg ik ook de melding “licentie verlopen”. Dealer krijgt het zo remote niet gefikst, volgende week breng ik hem langs in de werkplaats hiervoor.

• vriej29
sbin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:29:
[...]

Ik heb hetzelfde. Bij alles krijg ik ook de melding “licentie verlopen”. Dealer krijgt het zo remote niet gefikst, volgende week breng ik hem langs in de werkplaats hiervoor.
Ik krijg zelfs niet de melding licentie verlopen! Bij mij boven in het scherm zie je ook dat er geen signaal wordt ontvangen, geen enkel streepje.

• sbin
vriej29 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:44:
[...]

Ik krijg zelfs niet de melding licentie verlopen! Bij mij boven in het scherm zie je ook dat er geen signaal wordt ontvangen, geen enkel streepje.
Lijkt me dat er ergens een antenne los zit oid. Ik heb iets van 2 LTE streepjes, kan wel bv juridische info wn handleiding bekijken via mmi, maar alle andere functionaliteit (weer, satellietkaart en alle remote/app functies) krijg ik melding over verlopen licentie

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

BierPul

2 koffie graag

Vandaag gesprek gehad met de LM. De auto die week 51 er moest zijn was er (natuurlijk als ik de rest lees) niet 😩

Werdt me ook verteld dat levertijd onduidelijk is en dat de auto in 2022 ook duurder wordt en dat de steiging wordt doorbelast.

Slaat natuurlijk nergens op…

Maar nu gaat m’n huidige auto (bj 2016) volgend jaar naar 22% en ben ik aan het kijken naar alternatieven.

Mondjesmaat zie ik wat Q4 35’s maar vraag me af of de kortere range en langere laadtijd in praktijk echt zo hinderlijk zijn..

35 eigenaren hier die ervaringen kunnen delen?

Ja man

• Inspired
BierPul schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:59:
Vandaag gesprek gehad met de LM. De auto die week 51 er moest zijn was er (natuurlijk als ik de rest lees) niet 😩

Werdt me ook verteld dat levertijd onduidelijk is en dat de auto in 2022 ook duurder wordt en dat de steiging wordt doorbelast.

Maar nu gaat m’n huidige auto (bj 2016) volgend jaar naar 22% en ben ik aan het kijken naar alternatieven.

Mondjesmaat zie ik wat Q4 35’s maar vraag me af of de kortere range en langere laadtijd in praktijk echt zo hinderlijk zijn..

Hij gaat naar 25%. Qua range zou ik even op EV DB kijken. Dat geeft wel een goed beeld bij verschillende omstandigheden.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03

Ik heb de 40 versie en zou de 35 niet durven adviseren op basis van mijn ritten. Ik heb ouders in het noorden van het land en een enkele rit is circa 230km. 135kmh na 19:00u, en rond het vriespunt, en ik rij de accu leeg voordat ik aangekomen ben. Wel vertrokken met 80% accu in dit geval, maar dan nog. In de zomer zou het goed moeten gaan.
Als je dat vergelijkt met de 35, dan zou je op een dergelijke rit max 110 mogen rijden wil je het in 1x halen, en dan moet je starten met 100%..

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:04:
[...]

Hij gaat naar 25%. Qua range zou ik even op EV DB kijken. Dat geeft wel een goed beeld bij verschillende omstandigheden.
Oh shit 25, je hebt gelijk.. nog lelijker 🙈🙈

Ja man

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Nismod schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:07:
[...]

Ik heb de 40 versie en zou de 35 niet durven adviseren op basis van mijn ritten. Ik heb ouders in het noorden van het land en een enkele rit is circa 230km. 135kmh na 19:00u, en rond het vriespunt, en ik rij de accu leeg voordat ik aangekomen ben. Wel vertrokken met 80% accu in dit geval, maar dan nog. In de zomer zou het goed moeten gaan.
Als je dat vergelijkt met de 35, dan zou je op een dergelijke rit max 110 mogen rijden wil je het in 1x halen, en dan moet je starten met 100%..
Mja dat klinkt wel als heftig. Nou zijn mijn ritten vaak wel korter en hebben we nog een gezinsauto met tank 😂. Maar zeker iets om over na te denken.. thnx!

Ja man

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• john5413333
  • Laatst online: 21-10-2022

Een 35 hier !! Range vind ik niet zo probleem ( ik rij 1300 km p/w) er zijn sneladers genoeg te vinden. Laadsnelheid is niet fantastisch, maar is prima te doen. Hard rijden met een EV is nooit handig, waar je ook in rijd. Ik zeg altijd: je moet laden wanneer het kan en niet (zoals bij een brandstof auto) wanneer het moet.

Succes met je keuzes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Maar wat wordt er duurder dan? Bij welke LM?
De auto zelf heeft geen prijsverhoging gehad toch ?!

The best is yet to come

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:07

MLLL

Palm Treo 650

Dean Martin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:31:
[...]

Maar wat wordt er duurder dan?
De auto zelf heeft geen prijsverhoging gehad toch ?!
Na 5 jaar verandert het bijtellingspercentage

[ Voor 6% gewijzigd door MLLL op 30-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MLLL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:39:
[...]

Na 5 jaar verandert de het bijtellingspercentage, zijn geval meen ik van 22% naar 25%
Dan las ik het bericht compleet verkeerd!
Ik dacht dat de Q4 duurder in de lease ging worden in 2022.

Mea culpa.

The best is yet to come

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:07

MLLL

Palm Treo 650

dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door MLLL op 30-12-2021 21:41 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22
Dean Martin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:41:
[...]

Mea culpa.
Zijn persoonlijke bijtelling gaat omhoog. Leasebedrag voor de werkgever zal verwacht ik niet wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Dean Martin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:41:
[...]

Mea culpa.
Zo lees ik het ook. Dat de Q4 duurder gaat worden en dat de LM dit door gaat belasten. Bijtelling komt niet via de LM dus dat zou anders gek zijn.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

GeeMoney schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:43:
[...]

Zijn persoonlijke bijtelling gaat omhoog. Leasebedrag voor de werkgever zal verwacht ik niet wijzigen.
Op mij kwam het over of dat tarief ook omhoog zou gaan. Maar dit vraagt om een fact check 😁

Ja man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Inspired schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:44:
[...]

Zo lees ik het ook. Dat de Q4 duurder gaat worden en dat de LM dit door gaat belasten. Bijtelling komt niet via de LM dus dat zou anders gek zijn.
Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt dat de auto voor mij als werkgever duurder werd door later uitleveren. :). Ook niet als het over een jaar heen getild werd maar goed, eens moet de eerste keer zijn natuurlijk maar ik vermoed sterk dat hij het over zijn eigen kosten heeft en die heet bijtelling.

• Dean Martin
  • Niet online
BierPul schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:47:
[...]

Op mij kwam het over of dat tarief ook omhoog zou gaan. Maar dit vraagt om een fact check 😁
Welke LM heb je?
Ik heb er van Athlon in ieder geval niets over gehoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 30-12-2021 22:00 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Dean Martin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:57:
[...]

Welke LM heb je?
Ik heb er van Athlon in ieder geval niets over gehoord.
Volkswagen financial services, maar vraagt zoals gezegd nog wel een fact check 😁

Ja man

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-05 21:51
Nismod schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat je met vrijwel geen enkele huidige EV dat zou halen met die condities

@BierPul je moet even kijken, maar niet vaak dat je een grote range echt nodig hebt, zoals ook anderen al zeggen (bijv. Bij echt lange ritten is alles warm en is verbruik sowieso een ander verhaal)

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 30-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
john5413333 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:25:
[...]

Een 35 hier !! Range vind ik niet zo probleem ( ik rij 1300 km p/w) er zijn sneladers genoeg te vinden. Laadsnelheid is niet fantastisch, maar is prima te doen. Hard rijden met een EV is nooit handig, waar je ook in rijd. Ik zeg altijd: je moet laden wanneer het kan en niet (zoals bij een brandstof auto) wanneer het moet.

Succes met je keuzes!
Snel laden is zonde van je tijd. Als ik elke week zou moeten snel laden zou ik net zo goed ICE kunnen blijven rijden. Het mooie van EV rijden is, dat je geen tijd meer kwijt bent met tanken.

Harder rijden is IMHO met een EV ook prima te doen. Alleen snelheid aanpassen als je het net niet gaat halen. Ik zou geen auto van 50k+ nemen om vervolgens door elke Up! Ingehaald te worden op de snelweg.

@BierPul ik zou alleen een 35 overwegen als je met je dagelijkse ritten uitkomt met de range. Voor vakantie en dergelijke maakt het veel minder uit dat je een keer vaker moet stoppen dan dat je elke week of erger elke dag bij Fastned staat. Als het wel bij je vervoer behoefte past, is de 35 natuurlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding.

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-05 20:34
sbin schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:33:
[...]

Lijkt me dat er ergens een antenne los zit oid. Ik heb iets van 2 LTE streepjes, kan wel bv juridische info wn handleiding bekijken via mmi, maar alle andere functionaliteit (weer, satellietkaart en alle remote/app functies) krijg ik melding over verlopen licentie
ik heb sinds 9 december een Q4 en sinds die tijd al problemen met de app. diverse malen door de dealer mij eruit en er weer ingezet als gebruiker. idd ook licenties verlopen; erg frustrerend allemaal! zijn deze Q4 toevallig rond dezelfde tijd gebouwd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Hank311 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:12:
[...]

ik heb sinds 9 december een Q4 en sinds die tijd al problemen met de app. diverse malen door de dealer mij eruit en er weer ingezet als gebruiker. idd ook licenties verlopen; erg frustrerend allemaal! zijn deze Q4 toevallig rond dezelfde tijd gebouwd??
De mijne is van juni 2021. Maar zoals eerder vermeld, ik heb überhaupt geen internetverbinding in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Teknix1982 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:
[...]

De Taycan die ik mee had, had een cataloguswaarde van 144k. Hij was redelijk uitgerust volgens mij. Hij is snel, maar niet sneller dan mijn tesla. Je betaald veel voor de naam. De hulpsystemen software is onvergelijkbaar met tesla. Dan heb ik liever de tesla. De Q4 zit op 80k zoals hij hierboven staat. De Q4 met de Taycan vergelijken is appels met peren. Ik wilde een Taycan omdat ik dacht dat het echt een super auto zou zijn maar ik vond hem gewoon niet voldoen voor die prijs. En praktisch had mijn vriendin nog wel wat bezwaren. Daarom ook handig dat ik hem 2 weken mee mocht. Heb hem echt even goed kunnen proberen en gezien dat ik dit geld er niet voor over had.
Hier net etron ingeruild voor Taycan Cross Turismo

Wereld van verschil wel en met box past alles prima practisch gezien. In USD verschil wat kleiner maar so far wel moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Begrijp dat veel rijders van de Q4 ook problemen hebben met connectiviteit die totaal niet werkt. Minimale verbinding (1 of 2 streepjes lte). Begrijp overigens niet waarom de q4 met zo’n verouderd netwerk werkt en niet met 4g of 5g? App werkt toaal niet en online functies zijn ook niet beschikbaar. Continu meldingen van verlopen licentie en/of onbekende gebruiker. Slecht van Audi hoor. Verder rijdt auto fantastich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Aarts ACM schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:45:
Begrijp dat veel rijders van de Q4 ook problemen hebben met connectiviteit die totaal niet werkt. Minimale verbinding (1 of 2 streepjes lte). Begrijp overigens niet waarom de q4 met zo’n verouderd netwerk werkt en niet met 4g of 5g? App werkt toaal niet en online functies zijn ook niet beschikbaar. Continu meldingen van verlopen licentie en/of onbekende gebruiker. Slecht van Audi hoor. Verder rijdt auto fantastich.
Het is LTE over 3G/4G ;) .
Nieuwe wagens hebben even tijd nodig bij Audi/VW om alles online ook op orde te krijgen.
Mijn fat E-tron kon de eerste maand ook weinig maar daarna was het allemaal op orde en werkt het sindsdien bij mij in ieder geval vlekkeloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
Best nette eindsprint! In 4 werkdagen:
35 +68
40 +304
SB40 +51

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sc2ibFNDgDHj4Amwq4SokzeSRw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXspAAWGshGPDazAEXFwoaE3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OONFT8oWgQ09k8gMiz5Qkb__kew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaitSxA5UawvkxGB7lb42se6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
Het lezen van de handleiding heeft ook zn voordelen zie ik. Was aan het zoeken of ik wellicht in MMI settings iets vergeten was ivm connectivity issues en toen vond ik dit pareltje..

Om lane assist uit te zetten, knopje bovenop verlichting stengeltje enkele seconden ingedrukt houden. Scheelt me iig weer levensgevaarlijk door MMI naar die instelling zoeken elke keer als ik wegrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 09:20
the-hyrax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dit zijn de 44L, alleen verkrijgbaar op de Sportback :)
Wil je ze ruilen voor mijn 19" W (Dubbel V!!!) velgen? Rijdt een stuk comfortabeler dan de 20" velgen. >:) O-) :9~ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diejeeh
  • Laatst online: 17-10-2023

Diejeeh

Audi Q4 40 sinds dec 2021

sbin schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:32:
Het lezen van de handleiding heeft ook zn voordelen zie ik. Was aan het zoeken of ik wellicht in MMI settings iets vergeten was ivm connectivity issues en toen vond ik dit pareltje..

Om lane assist uit te zetten, knopje bovenop verlichting stengeltje enkele seconden ingedrukt houden. Scheelt me iig weer levensgevaarlijk door MMI naar die instelling zoeken elke keer als ik wegrijd.
De dealer (Audi Centrum Amsterdam) heeft ons dit en meer handige tips bij de aflevering verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Diejeeh schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:48:
[...]

De dealer (Audi Centrum Amsterdam) heeft ons dit en meer handige tips bij de aflevering verteld.
Ach.. Ik kreeg de sleutels toegeworpen en "veel succes meneer! Hij staat buiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 06-01 12:16
sbin schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:56:
[...]

Ach.. Ik kreeg de sleutels toegeworpen en "veel succes meneer! Hij staat buiten"
Maar heeft de dealer wel gevraagd de enquete positief in te vullen :*)
Die ervaring had ik. En daarna een mail dat hij baalde van de matige beoordeling. Duh..

Wel gewoon goede uitleg gehad, maar verder was het hele proces niet bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilburgz
  • Laatst online: 06-03-2022
Mijn Audi dealer belde net dat mijn Q4 toch vandaag bij Pon in Leusden is gearriveerd en op kenteken wordt gezet (en wat nog meer nodig is voor de bijtelling 2021)! Laatste week juni/eerste week juli besteld; levering telkens opgeschoven; eind november was ik een van de gelukkige waarvan de auto in week 49/50 geproduceerd zou worden en in week 51/52 in NL zou arriveren. Twee weken later werd ik een van de minder gelukkige omdat de auto in week 3/4 geproduceerd zou worden en aflevering week 8. Tot mijn verbazing en die van de dealer vandaag dus alsnog in NL. Samen met nog 1 auto bij deze dealer; het merendeel blijft vertraagd. Maar niemand die het zeker weet. Fijne jaarwisseling allemaal!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 18:07
Hij staat er. Afgezien van de problemen met de app (geen connectiviteit) super tevreden. Net winterbanden besteld, dus die komen er onder. Ben er super blij mee. Fijne jaarwisseling en veel heerlijke, veilige km’s in 2022!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiUHDNCRpr6h9B1mk5R3qw3jYao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyKI1ni3SFGsUSxzv4WGeqEE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Isheara op 31-12-2021 12:44 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 09:49
Tilburgz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:41:
Samen met nog 1 auto bij deze dealer; het merendeel blijft vertraagd.
Van Mossel Tilburg toevallig ;)? Ben bang dat ik die 2e niet ben want niet gebeld :(. Begin/midden Juli besteld en de mijne staat ook op produceren week 4 en afleveren week 8 (voor wat het waard is).

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgz
mouse1277 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:49:
[...]

Van Mossel Tilburg toevallig ;)? Ben bang dat ik die 2e niet ben want niet gebeld :(. Begin/midden Juli besteld en de mijne staat ook op produceren week 4 en afleveren week 8 (voor wat het waard is).
Nee helaas; DAGO / Audi Doetinchem. Volgens mij zijn vrijwel alle auto's van die bestelperiode naar productie week 3/4 en afleveren week 8 gegaan. Ik zag die data hier heel vaak voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 09:49
Tilburgz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:52:
[...]
Nee helaas; DAGO / Audi Doetinchem.
Aha, je nickname bracht me op een dwaalspoor 8)7 .

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
[...]

Nee helaas; DAGO / Audi Doetinchem. Volgens mij zijn vrijwel alle auto's van die bestelperiode naar productie week 3/4 en afleveren week 8 gegaan. Ik zag die data hier heel vaak voorbij komen.
Ben even benieuwd: wanneer heb je van Dago een concrete productie datum doorgekregen ?
En kreeg je die info spontaan of moest je eraan trekken ?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fbierma72
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-01-2022
Nog voor het einde van dit jaar mijn auto op mogen halen. Hierbij wat foto’s voor degene die dezelfde verwachten.

Auto rijdt super!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kg3uNJubv2B6oN3E20-gETXutc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdOwP2OaqXAQhfQEa57M0QSK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtOMXRKiT-ZDNcXeB6awqkH4Xxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxx5H4omVYBpXj8ovhOMeePw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Fbierma72 op 31-12-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgz
deboss65 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:02:
[...]

Ben even benieuwd: wanneer heb je van Dago een concrete productie datum doorgekregen ?
En kreeg je die info spontaan of moest je eraan trekken ?
Dago maakt geen gebruik van dat Honeymoon gebeuren; de verkoper belde me ongeveer 1x per maand zelf met een update en meestal was dat dat de productie een maandje opgeschoven was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Tilburgz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:47:
[...]

Dago maakt geen gebruik van dat Honeymoon gebeuren; de verkoper belde me ongeveer 1x per maand zelf met een update en meestal was dat dat de productie een maandje opgeschoven was...
Dank voor je reactie.
Moet nu helaas vaststellen dat er zelfs binnen een dealer organisatie wisselend wordt gecommuniceerd.
Misschien omdat ik een particuliere klant ben ?
(Want die zijn best lastig en op de centen want het komt direct uit eigen zak :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas(je)
  • Laatst online: 07-04-2022
[...]

Is die ander toevallig een grijze? 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgz
Bas(je) schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:59:
[...]

Toevallig een grijze? 🙈
Ja! Heb jij hem net van de trein afgereden in Leusden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas(je)
  • Laatst online: 07-04-2022
Haha nee, ik bedoelde de ander welke aangekomen is.

Maar super mooi voor je dat die van jou is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgz
Bas(je) schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:02:
Haha nee, ik bedoelde de ander welke aangekomen is.

Maar super mooi voor je dat die van jou is aangekomen.
Ah zo, ik weet het helaas niet.
Thanks! Nu de aflevering nog en werkende apps etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbierma72
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb ook problemen met de Audi app. Hij staat vaak niet op en volgens mij zijn heel veel functies niet op mijn app zoals deuren openen, sluiten? Ik zie alleen nog hoeveel procent batterij ik nog heb.

Same here, app heeft gewerkt tot de update naar versie 4.6. Verschillende dingen geprobeerd; app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, af- en aanmelden, het hielp allemaal niet. Chatten met de Audi webcare hielp ook niet (er zijn wat storingen meneer |:().

Wat het bij mij heeft opgelost:
- auto verwijderd uit de myAudi app
- auto opnieuw toegevoegd aan de myAudi app
- hij komt dan met stap 2 (identiteit bevestigen bij dealer)
- dealer moet je dan opnieuw als hoofdgebruiker aanmelden
- vervolgens even in je auto gaan zitten en zorgen dat telefoon en auto elkaar vinden.
- dan nog even geduld en met een paar uur deed hij het bij mij weer.

Hoop dat het helpt..
[/quote]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 16:31
Ook weer een update van mij, degene die al ging voor de Kia uit voorraad uit frustratie... Niet te geloven maar werd gisteren om 16.55 gebeld dat mijn auto totaal onverwachts toch nog geleverd was, ik was 1 van 7 personen die dit enorme geluk had. Na vandaag veel contact met leasemaatschappij, dealer en wagenparkbeheerder is de Kia weer geannuleerd en nieuwe (oude) contract weer getekend en komt alles op de valreep nog goed. Staat op kenteken maar kan hem pas in week 3 ophalen, maar dat boeit niet echt natuurlijk.

Excuses voor alle andere (echte) pechvogels maar wou het toch even delen.

Oost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wimbre
s.oosterwijk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:23:
Ook weer een update van mij, degene die al ging voor de Kia uit voorraad uit frustratie... Niet te geloven maar werd gisteren om 16.55 gebeld dat mijn auto totaal onverwachts toch nog geleverd was, ik was 1 van 7 personen die dit enorme geluk had. Na vandaag veel contact met leasemaatschappij, dealer en wagenparkbeheerder is de Kia weer geannuleerd en nieuwe (oude) contract weer getekend en komt alles op de valreep nog goed. Staat op kenteken maar kan hem pas in week 3 ophalen, maar dat boeit niet echt natuurlijk.

Excuses voor alle andere (echte) pechvogels maar wou het toch even delen.
Bedankt voor je update. Excuses echt niet nodig, het zou fijn zijn geweest als iedereen de auto in 2021 op kenteken had gekregen maar door de omstandigheden is dat helaas niet zo. Dat betekent echter niet dat ik, en ik veronderstel ook alle anderen, de gelukkigen (waaronder jij) het niet gunnen.

Dit maakt jouw oudejaarsavond alleen maar mooier!

Iedereen een gezellige en veilige jaarwisseling en alvast alle goeds voor 2022! 🍾🥂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

tomtom901

Moderator General Chat
Christoph schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:01:
[...]

Hier net etron ingeruild voor Taycan Cross Turismo

Wereld van verschil wel en met box past alles prima practisch gezien. In USD verschil wat kleiner maar so far wel moeite waard
Mooie keus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 14:48
Maurice- schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:18:
Best nette eindsprint! In 4 werkdagen:
35 +68
40 +304
SB40 +51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
totaal geen enyaq's die hebben het dan nog slechter als audi 14 rijders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Laatst online: 28-01 10:26
Fbierma72 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:08:
Ik heb ook problemen met de Audi app. Hij staat vaak niet op en volgens mij zijn heel veel functies niet op mijn app zoals deuren openen, sluiten? Ik zie alleen nog hoeveel procent batterij ik nog heb.

Same here, app heeft gewerkt tot de update naar versie 4.6. Verschillende dingen geprobeerd; app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, af- en aanmelden, het hielp allemaal niet. Chatten met de Audi webcare hielp ook niet (er zijn wat storingen meneer |:().

Wat het bij mij heeft opgelost:
- auto verwijderd uit de myAudi app
- auto opnieuw toegevoegd aan de myAudi app
- hij komt dan met stap 2 (identiteit bevestigen bij dealer)
- dealer moet je dan opnieuw als hoofdgebruiker aanmelden
- vervolgens even in je auto gaan zitten en zorgen dat telefoon en auto elkaar vinden.
- dan nog even geduld en met een paar uur deed hij het bij mij weer.

Hoop dat het helpt..
[/quote]
Misschien een knullige vraag.... maar hoe verwijder je de auto uit de app?🙈 Ik heb er nog een A3 in staan die ik wil verwijderen maar het lukt mij niet om te vinden waar. Op de wijzig knop kan ik alleen de naam aanpassen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 23:58
Duurde bij mij ook even, maar je moet naar links vegen op de auto in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
vincentvs93 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 19:01:
Duurde bij mij ook even, maar je moet naar links vegen op de auto in de lijst
Thanks, gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
Allereerst: de beste wensen allemaal!

Ik heb sinds gister de Q4 dus dat was een mooie afsluiting van het jaar en mooi begin voor het nieuwe jaar.
Ik gebruik Android auto. Mijn telefoon wordt bij gebruik van Android auto alleen ontzettend heet en de batterij trekt erg snel leeg. En wanneer de batterij laag is begint de verbinding te haperen waardoor de muziek gaat klinken als de tijd dat je krassen op je CD had🙈 Als ik dan de app opnieuw aanklik hersteld hij kort de verbinding. Het lijkt daardoor bijna alsof mijn telefoon de app naar de achtergrond zet of iets dergelijks.

Ik gebruik überhaupt Android auto voor het eerst dus ik heb geen ervaring met vorige auto's. Ik zie op flitsmeister forum dat mensen met Android telefoons hetzelfde probleem hebben en vermoeden dat flitsmeister te zwaar wordt in de android auto omgeving na testen van gebruik van verschillende apps. Herkent iemand dit? Ik voel niet zoveel voor constant mijn telefoon aan de lader hangen dus dat wordt anders de MMI met normale bluetooth verbinding gebruiken of een vervanger voor flitsmeister app. Iemand tips hoe dit opgelost kan worden of voor een vervangende app?

[ Voor 15% gewijzigd door Julicount op 01-01-2022 07:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 033Q4
  • Laatst online: 07-10-2022
Begin mei besteld en op de laatste dag van 2022 opgehaald. Helaas zonder de bestelde opties panoramadak, trekhaak (wordt achteraf geplaatst) en draadloze oplader. Remklauwen worden nog gespoten. Toch heel tevreden over deze dikke Sjaak.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 033Q4
  • Laatst online: 07-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUgV6Zh5zWjIegsOaHHKKvoFr9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QR09NSMEzi1swU2GdmCmiypu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOxy7P6Q56-CcLDfpPRkPYlhOpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obWMKrwtSeSWrxB0iq6TpLk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N2e8OTcE1WiGchDUgFvRWaQMvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uz6tf5gYqujoQTcWFkSba3m8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6GO0ypGx2YwbZ3NkhbC_uz7c1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owQ41gy5XMJybuzNmWD4Oc2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTfUlx01sFPFQ1b9LuzbsEZXJs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNK4KY9rK5UiUiwNp50W9uhT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvOWv56PD20EK8fxeSeuwNbgKU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqUEVMRHN4s1VrOxXiPxfqtb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 16:31
033Q4 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 07:34:
Begin mei besteld en op de laatste dag van 2022 opgehaald. Helaas zonder onder de bestelde opties panoramadak, trekhaak (wordt achteraf geplaatst) en draadloze oplader. Remklauwen worden nog gespoten. Toch heel tevreden over deze dikke Sjaak.
Erg fraai, geniet er van!

Oost

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• janbus

Ik rijd met een 40. Ik vind de range zeer comfortabel. Een paar voorbeelden waar dat al van pas is gekomen:

1.
Vorige week deed ik een rit van 165 km enkel, met de bedoeling om daar 's nachts bij te laden en de dag erop terug te rijden. Door omstandigheden zijn we onmiddellijk moeten terugdraaien en reden we opnieuw 165 km terug. Thuis aangekomen had ik nog 40 km range over. Dat konden we dus allemaal doen zonder onderweg nog eens tijd te verliezen aan een snellaadpaal. Dat konden we wel missen op dat moment: De rit was zo al lang genoeg.

2.
M'n woon-werkverkeer is 70 km enkel. Ik had een dag lang problemen met de thuislaadpaal. De dichtste publieke laadpaal is op 5 km, dus niet zo handig. Dat de thuislaadpaal niet werkte, gaf weinig stress, want ik kan makkelijk twee dagen op en af naar het werk zonder tussenin bij te laden.

3.
We huren een vakantiehuisje zonder laadpaal op 192 km van huis. We zijn ernaartoe gereden met dakkoffer en fietsendrager. De dichtste publieke laadpaal is op 16 km van het huisje en is geen snellaadpaal, dus niet zo handig om daar te moeten gaan bijladen. Ik wou dus onderweg laden aan een snellaadpaal om dan met 60% batterij te kunnen aankomen bij het huisje. Dat zou me toelaten om tijdens de vakantie nog 30% range op te gebruiken. Met 30% range over op het einde had ik genoeg om terug naar de snellaadpaal te rijden. M'n laadpas bleek echter niet te werken bij die snellaadpaal door een informaticaprobleem. Gelukkig is dat niet zo'n probleem: ik heb de rest van de rit traag gereden zonder airco en ik had nog 109 km range bij aankomst aan het vakantiehuisje.

Bottom line: onverwacht moeten terugdraaien, thuislaadpaal die niet werkt, snellaadpaal niet kunnen gebruiken, ... zijn allemaal zaken die niet zouden mogen gebeuren, maar die dus wel al gebeurd zijn in de zes weken dat ik de auto heb. Die extra range blijkt dus wel van pas te komen. Met minder range was het ook allemaal op te lossen, maar wat meer tijd en/of werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
sbin schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:46:
Ligt het aan mij, of werkt de interval stand van de ruitenwisser niet zoals het hoort? Maakt niet uit welke stand ik het kleine duimschakelaartje zet, hij blijft (te) langzaam wissen. Zet hem nu maar gewoon in de "normale" stand als het regent. Heb ik in mijn vorige (VW) autos nooit gehad.
Nevermind, je kan instellen of het via sensor of met intervalschakelaar moet werken. De sensor is dus geen succes.
Als ik het goed begrijp, is één tikje naar boven de automatische wisserstand. Ik merk dat ik vaak zelf de ruitenwissers aan zet, omdat de auto in de automatische stand pas laat begint te wissen, naar mijn gevoel. Is allemaal geen drama. Ik doe het vrijwel zonder nadenken. Maar de automatische wissers zouden dus wel iets gevoeliger mogen ingesteld zijn van mij. Dat kan je zelf niet instellen? Of wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbus
Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:37:
[...]

Is niet echt specifiek voor de Q4 toch? Prima koffers. Kost je alleen zo 20% range. Maar goed, als je het nodig hebt. :)
Voor het geval iemand het zich zou afvragen: Zo ziet de Thule Force XT XL eruit op een Audi Q4 e-tron:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYQd91BhpW6dhD8KVG6_iQ9bgwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNyk5fE5TduUnyaMHgmQ8kTj.jpg?f=fotoalbum_large

M'n vrouw heeft spijt dat we niet de duurdere Thule Motion gekocht hebben. Die is zwart glanzend.

De XL dakkoffer komt achteraan tot net aan de achterklep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT-6AYXU12FtdupqpAgklst-6hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxkrAy13Mo3nMbOYU3KhW5q3.jpg?f=fotoalbum_large

De achterklep kan nog volledig open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54qvA3IgCtSZ7Ewnin7UAH6Srv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59vzVtVEfDi96J4gFAbnRVXz.jpg?f=fotoalbum_large

De dakkoffer komt tot net aan de voorruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz5y8nHSB3FqNgWY1q_kyV81U0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32MgImo2nozygBn0mTUIvKPB.jpg?f=fotoalbum_large

We huren een vakantiehuisje waar je zelf moet zorgen voor beddengoed en handdoeken voor het ganse gezin. En m'n vrouw wil vier paar schoenen per gezinslid meenemen (gewone, sloffen, wandelschoenen, feestschoenen). En dan nog fietsgerief en fietshelmen ... Dan wordt de - nochtans ruime - koffer van de Q4 wel wat krap. :-)

Qua extra verbruik door windweerstand: Dat lijkt mee te vallen. Met een lege dakkoffer: 17 kWh ipv +/- 16 kWh op hetzelfde traject zonder dakkoffer. De temperatuur was wel 14 graden ipv 10 graden, dus beschouw het niet als een wetenschappelijke test. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bndRiLz1AQ94w_a09Noi9X953Xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyfo60eOh13JGf3tFSL8g11X.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de impact van de fietsendrager op het verbruik lijkt me beperkt in de praktijk. Ik vermoed dat de temperatuur en het feit of je de auto voorverwarmt een veel grotere impact hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
janbus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Voor het geval iemand het zich zou afvragen: Zo ziet de Thule Force XT XL eruit op een Audi Q4 e-tron:

[Afbeelding]

M'n vrouw heeft spijt dat we niet de duurdere Thule Motion gekocht hebben. Die is zwart glanzend.

De XL dakkoffer komt achteraan tot net aan de achterklep:

[Afbeelding]

De achterklep kan nog volledig open:

[Afbeelding]

De dakkoffer komt tot net aan de voorruit:

[Afbeelding]

We huren een vakantiehuisje waar je zelf moet zorgen voor beddengoed en handdoeken voor het ganse gezin. En m'n vrouw wil vier paar schoenen per gezinslid meenemen (gewone, sloffen, wandelschoenen, feestschoenen). En dan nog fietsgerief en fietshelmen ... Dan wordt de - nochtans ruime - koffer van de Q4 wel wat krap. :-)

Qua extra verbruik door windweerstand: Dat lijkt mee te vallen. Met een lege dakkoffer: 17 kWh ipv +/- 16 kWh op hetzelfde traject zonder dakkoffer. De temperatuur was wel 14 graden ipv 10 graden, dus beschouw het niet als een wetenschappelijke test. :-)

[Afbeelding]

Ook de impact van de fietsendrager op het verbruik lijkt me beperkt in de praktijk. Ik vermoed dat de temperatuur en het feit of je de auto voorverwarmt een veel grotere impact hebben.
Voel jij je ook al zo sexy als je danst?!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Diejeeh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:53:

De MMI icm CarPlay is (nog) niet echt ideaal. Lastig om te switchen tussen 2 telefoons ook. Ik hoop op wat software updates om dat te verbeteren.
Hoe kan je switchen? Nu is vaak de iPhone van m'n vrouw gekoppeld ipv mijn iPhone. Hoe kan ik dan switchen naar mijn iPhone?

Ik hoop ook dat die MMI update veel zal verbeteren, maar die laat nu toch wel lang op zich wachten, vind ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
emoticon schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:21:

Wel wat issues met carplay vs mmi en een mega vervelende bug waardoor de auto bleef hangen het bellen van een nummer zonder dat het daadwerkelijk gebeld werd op mijn telefoon. De dial-tone bleef dus alsmaar overgaan. Zelfs na uit- en aanzetten van de auto ging het weer door. Was pas opgelost na het totaal verwijderen en opnieuw toevoegen van de iphone.
Ik heb nu regelmatig dat het beeld van Google Maps op Apple CarPlay ofwel zwart blijft, ofwel niet ververst: kaart blijft gewoon oud beeld tonen en beweegt niet mee. De Google Maps app op de iPhone killen, lost het op. Wel vervelend (en gevaarlijk) om te doen tijdens het rijden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 12:11
[...]

Handige info. Nog een vraagje: ik zie Thule dakdragers, welk type zijn dit? Dit zijn niet die in de Audi accessoire lijst staan denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
EV_Eric schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Handige info. Nog een vraagje: ik zie Thule dakdragers, welk type zijn dit? Dit zijn niet die in de Audi accessoire lijst staan denk ik?
Klopt. Dat zijn niet die van Audi.

Thule Wingbar Evo 127 Titanium
en Thule kitje 6009: was niet op voorraad. Hebben ze moeten spoedbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
[...]

Met een lege dakkoffer: 17 kWh ipv +/- 16 kWh op hetzelfde traject zonder dakkoffer.
Mijn hemel, hoe rijd je dan? Ik kom met 14C over een afstand van 40km over met name N wegen amper onder de 24 kWh. Gevoelsmatig rijd ik dan al erg langzaam.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vissersr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Iemand hier toevallig ook het probleem gehad dat de microfoon niet werkt als je wilt bellen?

In het begin probleemloos gewerkt, maar lijkt erop dat wanneer android auto verbonden is (draadloos) de auto / telefoon niet goed schakelt oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
vissersr schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:09:
Iemand hier toevallig ook het probleem gehad dat de microfoon niet werkt als je wilt bellen?

In het begin probleemloos gewerkt, maar lijkt erop dat wanneer android auto verbonden is (draadloos) de auto / telefoon niet goed schakelt oid
Ik heb dat probleem gehad met Apple CarPlay. Ik ben blij dat je het vermeldt. Ik bel iemand en die hoort mij niet.

Is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
DmC1982 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:41:
[...]

Wil je ze ruilen voor mijn 19" W (Dubbel V!!!) velgen? Rijdt een stuk comfortabeler dan de 20" velgen. >:) O-) :9~ 8)7
Haha thanks, but no thanks 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
ephymerous schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Mijn hemel, hoe rijd je dan? Ik kom met 14C over een afstand van 40km over met name N wegen amper onder de 24 kWh. Gevoelsmatig rijd ik dan al erg langzaam.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. gemiddelde snelheid is ca 50 volgens de boordcomputer. Probeer het eens op de snelweg.. 😅👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Nismod schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. gemiddelde snelheid is ca 50 volgens de boordcomputer. Probeer het eens op de snelweg.. 😅👀
Normaal haal ik ook altijd tussen 23 en 27 kWh verbruik.

Dit was een vlak traject waar ik meestal maximaal 70 mag, soms ook 90, soms ook 50. Zoveel mogelijk cruise control. Zonder airco. 1 passagier. Met lege dakkoffer. 14 graden.

Dit is een foto van tijdens dat traject op een stuk waar ik 90 mag. Op dat moment was het gemiddelde 19 kWh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4oTJ5-c7avuKn_5hrp8MXk0KQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lkUzQUPtg2lHOK19hQ73u4o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vissersr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
janbus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Ik heb dat probleem gehad met Apple CarPlay. Ik ben blij dat je het vermeldt. Ik bel iemand en die hoort mij niet.

Is er een workaround?
Ik ben ook benieuwd of er een workaround / oplossing is. Heb het nog niet eerder gelezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
janbus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:52:Ik heb dat probleem gehad met Apple CarPlay. Ik ben blij dat je het vermeldt. Ik bel iemand en die hoort mij niet.

Is er een workaround?
Bel je met je telefoon via CarPlay of via de BT verbinding van de auto?
Volgens mij moet je als je CarPlay gebruikt bellen via CarPlay en kun je niet bellen via de ‘gewone’ telefoon knop.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
janbus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Is er een workaround?
Ik had dit probleem bij aflevering van de auto. Een beller hoorde me niet en ook Siri en mmi Navi hoorde me niet. Ik ben omgedraaid en terug naar dealer gegaan. Daar hebben ze de microfoon vervangen en toen was het euvel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
janbus schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Normaal haal ik ook altijd tussen 23 en 27 kWh verbruik.

Dit was een vlak traject waar ik meestal maximaal 70 mag, soms ook 90, soms ook 50. Zoveel mogelijk cruise control. Zonder airco. 1 passagier. Met lege dakkoffer. 14 graden.

Dit is een foto van tijdens dat traject op een stuk waar ik 90 mag. Op dat moment was het gemiddelde 19 kWh:

[Afbeelding]
Heel netjes! Geeft maar weer aan hoeveel impact de temperatuur en snelheid hebben op de max. range. En dan hoef je het niet eens heel bot te maken om beter/slechter te scoren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• the-hyrax
Volgens mij heb ik nog niemand over de grootlicht assistent gehoord, maar ho-ly-shit ik was IMPRESSED.

Als je het groot licht aanzet, is het alsof er een soort gordijntje opent. Vervolgens "filtert" hij echt alle voertuigen, voor je op de baan en tegenliggers, perfect uit. Alsof hij een soort donkere vlek legt op de plekken waar die auto's rijden. Je ziet in feite het groot licht de hele tijd dansen.

Van niemand geknipper gekregen en heb er lang mee gereden met veel tegenliggers

Overigens eerste keer dat ik de batterij van 100% naar iets van 10% heb gereden. Totaal 320km @ 20.5kWh

[ Voor 19% gewijzigd door the-hyrax op 01-01-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Doordat het systeem zo goed werkt kun je eigenlijk altijd met het groot licht aan rijden.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
the-hyrax schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:17:
Volgens mij heb ik nog niemand over de grootlicht assistent gehoord, maar ho-ly-shit ik was IMPRESSED.

Als je het groot licht aanzet, is het alsof er een soort gordijntje opent. Vervolgens "filtert" hij echt alle voertuigen, voor je op de baan en tegenliggers, perfect uit. Alsof hij een soort donkere vlek legt op de plekken waar die auto's rijden. Je ziet in feite het groot licht de hele tijd dansen.

Van niemand geknipper gekregen en heb er lang mee gereden met veel tegenliggers

Overigens eerste keer dat ik de batterij van 100% naar iets van 10% heb gereden. Totaal 320km @ 20.5kWh
Klopt, echt heel gaaf!
Ik heb hem zelf in de automatische stand staan. Maar werkt dit ook als je het groot licht handmatig aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik heb vorig jaar enkele maanden een Audi Q2 met matrix koplampen als vervangwagen gehad. Dat werkte daarop heel goed. 'k Heb inderdaad nooit knipperende tegenliggers gehad.

Dat gezegd zijnde, hangt het af van jouw trajecten of dat echt nuttig is of niet. Op mijn reguliere trajecten zijn de wegen goed verlicht en heeft een grootlichtassistent of matrix lampen weinig nut. Maar het is echt wel coole technologie.
Pagina: 1 ... 63 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.