Keep rolling sixes!
Zie dat ze zelfs boven cataloguswaarde worden aangeboden.Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:08:
Je gaat voor 66k toch niet in de stakker versie rijden? Laat staan in een oubollige omgebouwde ICE?
Maar goed daarom zeg ik ook ieder z’n eigen ding. De instapper iX3 is al aardig compleet. Ten opzichte de high executie mis je eigenlijk alleen lederen stoelen en HUD.
Dat je een Q4 neemt voor die prijs snap ik wel, maar een Enyaq, tja
Blijf me altijd verbazen dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor alleen het logo...Z___Z schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:14:
[...]
Dat je een Q4 neemt voor die prijs snap ik wel, maar een Enyaq, tja
Helemaal als langzamerhand het zogenaamde budget merk meer 'premium' is als het 'premium' merk En bij EV's ze echt allemaal op hetzelfde platform staan (op een Enyaq zitten bv Audi veerpoten)
Ik snap het wel als voor een ix3 gekozen wordt. De afwerking is gewoon beter en minder "hard plastic"
Als ik de middelen had om veel vinkjes in de Q4 optielijst te zetten had ik ook de ix3 kunnen overwegen.
(Dat hij in china geproduceerd wordt zou me dan weer tegenstaan)
Maar ik moet hem zelf betalen en er is een financiële grens die nu al pijn doet eigenlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 28-12-2021 17:24 ]
Oost
Catch my drift?
Ben ontzettend blij voor je. Je auto is gelukkig “gevonden” en je mag blij zijn dat de bijtelling veilig is gesteld.MV999 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:21:
Honeymoonnet versprongen naar 15 jan levering.. gelukkig staat hij al op naam en is de bijtelling veilig. Alleen blijft het jammer dat een auto meer dan een maand van productie tot levering op zich laat wachten..
Trouwens hoe ziet de registratie bij jou uit op ovi.rdw.nl als je op je kenteken zoekt?
Dit staat er namelijk bij mij en Pouw heeft aangegeven dat de auto op naam van LM wordt gezet voor het veilig stellen van de bijtelling.
:strip_exif()/f/image/ZKsY3nN9jzGrA74tsTcVidqW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kvvxMlTHI6e5nl5DKVayxNQM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door tictac1 op 28-12-2021 17:44 ]
Morgen is de grote dag! Kenteken is er, uitnodiging voor de EV training (helaas pas in maart) ook (kijken of ik daar nog wat kan leren, maar leuk gebaar van Audi).s.oosterwijk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:34:Ik wens iedereen die nog aan het wachten is sterkte,
Foto’s volgen.
Keep rolling sixes!
Waar doel je precies op?jeroenkb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:22:
[...]
Helemaal als langzamerhand het zogenaamde budget merk meer 'premium' is als het 'premium' merk En bij EV's ze echt allemaal op hetzelfde platform staan (op een Enyaq zitten bv Audi veerpoten)
Dat laatste is overigens niets EV specifieks.
The best is yet to come
Vond stoelen ook niet verkeerd, half uurtje geredenDaMenaz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:35:
Heb je proefgereden met de EV6? Reed goed, maar ik vond de zitpositie en stoelen echt ruk.
Oost
tictac1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:39:
[...]
Ben ontzettend blij voor je. Je auto is gelukkig “gevonden” en je mag blij zijn dat de bijtelling veilig is gesteld.
Trouwens hoe ziet de registratie bij jou uit op ovi.rdw.nl als je op je kenteken zoekt?
Dit staat er namelijk bij mij en Pouw heeft aangegeven dat de auto op naam van LM wordt gezet voor het veilig stellen van de bijtelling.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/F3fBjJYYzkCSdllyhbA8Bw5J.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee hoe dit overigens gelukt is ondanks dat de auto nog steeds niet bij dealer is.
[ Voor 3% gewijzigd door MV999 op 28-12-2021 17:51 ]
Audi Q4 Sportback S Competition
Haha, thanks! In ieder geval is alles geregeld. Voor je het weet sta je bij de dealer om je mooie auto op te halen! Geniet ervan en heel veel veilige km’s gewenst!MV999 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:50:
[...]
[Afbeelding]
Geen idee hoe dit overigens gelukt is ondanks dat de auto nog steeds niet bij dealer is.
Thanks! Hoop voor jou hetzelfde..tictac1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:52:
[...]
Haha, thanks! In ieder geval is alles geregeld. Voor je het weet sta je bij de dealer om je mooie auto op te halen! Geniet ervan en heel veel veilige km’s gewenst!
Ik vond in de EV6 vooral het stuur niet fijn. De stiknaad van de onderste helft van het stuur zit aan de voorkant, waar ik dan met de Palm van m’n hand in zit. Weet niet wie dat bedacht heeft… is hetzelfde als in de alpha Romero Gulia.DaMenaz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:35:
Heb je proefgereden met de EV6? Reed goed, maar ik vond de zitpositie en stoelen echt ruk.
Mja ik vind de Q4 gewoon mooier en ik vind dat kleine schermpje achter je stuur een ongelofelijke misser van skoda. Dat had zoveel beter gekund... ik heb ook lang getwijfeld over een kia ev6 awd, maar de matige zitpositie, minder praktische koffer, vreemde achterkant en matige velgenkeuze hebben mij toch naar de Q4 geduwd...jeroenkb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:22:
[...]
Blijf me altijd verbazen dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor alleen het logo...
Zwart.Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:59:
https://www.skoda.nl/stoc...80-founders-edition-black
Er staat eentje in zwart en een paar in arctic zilver. Welke kleur interieur heb jij?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Absoluut eens over eigen keuze. Auto blijft emotie. Al wordt die door sommigen wel ondergeschoven in ruil voor lagere bijtelling. In mijn geval verliefd geworden op de Skoda toen ik m zag rijden vorige week en meteen Q4 afbesteld. Niets met bijtelling van doen, want koop, maar wat een verschil in kwaliteit qua afwerking. Maar nogmaals over smaak valt niet te twisten. Sommigen zullen m afzichtelijk vinden en anderen schitterend. Net als de Q4.Z___Z schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:07:
[...]
Iedereen z’n eigen keus hoor, maar als je een Enyaq voor 66k neemt kan je toch beter een iX3 nemen voor 66k. Die laatste zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn in de lease, gezien instap modellen altijd goedkoper zijn catalogusprijs/lease prijs ratio dan auto’s met veel opties.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Wel wat issues met carplay vs mmi en een mega vervelende bug waardoor de auto bleef hangen het bellen van een nummer zonder dat het daadwerkelijk gebeld werd op mijn telefoon. De dial-tone bleef dus alsmaar overgaan. Zelfs na uit- en aanzetten van de auto ging het weer door. Was pas opgelost na het totaal verwijderen en opnieuw toevoegen van de iphone.
Rijdt verder heerlijk. Laden bij een Shell snellader ook prima; kwam uit op 85kw en begon te laden bij zo’n 20%. Al met al een prima ervaring.
Hier exact hetzelfde verhaal. Na gisteren wat stennis te hebben geschopt bij dealer (vd Udenhout) nu eindelijk toezegging gekregen dat eerste toelating nog dit jaar geregeld wordt (ik neem tenminste aan dat ze dat bedoelen met "centraal geregistreerd"). Echter vooralsnog alleen datum kenteken zichtbaar maar geen 1e toelating of tenaamstelling.tictac1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:39:
[...]
Ben ontzettend blij voor je. Je auto is gelukkig “gevonden” en je mag blij zijn dat de bijtelling veilig is gesteld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hou het met argusogen in de gaten...
De LM (Athlon) heeft daar echter geen enkele grip op aangezien de actie vanuit dealer moet komen.
Eens over het schermpje. Vooral omdat in NL bijna geen enkele is uitgeleverd met een HUD vanwege chiptekorten. Die van mij heeft t gelukkig wel, maar snap deze opmerking heel goed.SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:57:
[...]
Mja ik vind de Q4 gewoon mooier en ik vind dat kleine schermpje achter je stuur een ongelofelijke misser van skoda. Dat had zoveel beter gekund... ik heb ook lang getwijfeld over een kia ev6 awd, maar de matige zitpositie, minder praktische koffer, vreemde achterkant en matige velgenkeuze hebben mij toch naar de Q4 geduwd...
Emotie speelt hier natuurlijk mee.jeroenkb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:22:
[...]
Blijf me altijd verbazen dat mensen bereid zijn om meer te betalen voor alleen het logo...
Hoeveel kleine kinderen dromen van om ooit in een Skoda te rijden?
Auto is een emotieproduct. Het is een aankoop voor langere termijn.
In welk opzicht?Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:18:
[...]
In mijn geval verliefd geworden op de Skoda toen ik m zag rijden vorige week en meteen Q4 afbesteld. maar wat een verschil in kwaliteit qua afwerking.
The best is yet to come
Er is vrijwel geen hard plastic te vinden in het interieur. Alles wat in het zicht zit is mooi met leder bekleed en vrijwel overal zijn zachte materialen gebruikt. Het hele dashboard is met leder of stof bekleed. De zijkanten van de middentunnel hebben een kussentje voor je benen/knieën die ertegenaan komen om maar wat voorbeelden te noemen. Ik stond er echt van te kijken tov de Q4. Die is zeker niet slecht, maar Skoda heeft qua materiaal gebruik z’n broertje overtroffen. Of het interieur je smaak is is weer heel persoonlijk. Maar over materiaalgebruik valt niet te twisten.
[ Voor 98% gewijzigd door Trackerfire op 28-12-2021 19:56 ]
Heel vervelend vlak voor het nieuwe jaar om je hiermee bezig te houden. Tussen de gangbare werktijden kijk ik ook regelmatig of er al een update is op de website van Rdw…Motormuis69 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:21:
[...]
Hier exact hetzelfde verhaal. Na gisteren wat stennis te hebben geschopt bij dealer (vd Udenhout) nu eindelijk toezegging gekregen dat eerste toelating nog dit jaar geregeld wordt (ik neem tenminste aan dat ze dat bedoelen met "centraal geregistreerd"). Echter vooralsnog alleen datum kenteken zichtbaar maar geen 1e toelating of tenaamstelling.
Ik hou het met argusogen in de gaten...
De LM (Athlon) heeft daar echter geen enkele grip op aangezien de actie vanuit dealer moet komen.
Succes met de laatste loodjes!
Ik heb ook recent issues met CarPlay. Ik had die voordien niet. Zou het aan iOS 15.2 liggen?emoticon schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:21:
Wel wat issues met carplay vs mmi en een mega vervelende bug waardoor de auto bleef hangen het bellen van een nummer zonder dat het daadwerkelijk gebeld werd op mijn telefoon. De dial-tone bleef dus alsmaar overgaan. Zelfs na uit- en aanzetten van de auto ging het weer door. Was pas opgelost na het totaal verwijderen en opnieuw toevoegen van de iphone.
https://www.iculture.nl/n...-problemen-ios-15-2-poll/
Ik heb eerder deze week eens getest welk verbruik ik zou hebben indien ik de airco, zetelverwarming en MMI zou uitzetten. Ik haalde gemiddeld 16,2 kWh op een traject van 17 km. Was een stuk zonder snelweg. All-seasons banden. 1 passagier. Geen bagage. Rond de 10 graden buiten. Auto voorverwarmd.emoticon schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:21:
Ik heb de mijne nu 2 dagen. Vandaag een flinke rit gemaakt van 2x 200km en kwam uit op zo’n 21,5 / 100km. Vooral op de acc gereden. Die werkt goed als je eenmaal gewend bent aan de ‘trap’ van 10km omhoog/omlaag. Stoort me niet.
:strip_exif()/f/image/jIVarjBfJShUwdwKl46s49Ky.jpg?f=fotoalbum_large)
Normaal haal ik een verbruik tussen 22 en 27 kWh als ik nergens naar kijk en 124 km/u rijdt op de snelweg. Deze 16,2 kWh was echt uitzonderlijk laag voor mij.
Rijden zonder airco was eigenlijk geen probleem bij dit dit weer. Binnenkort maak ik een rit van 226 km met bagage, drie passagiers, dakkoffer en fietsendrager met drie fietsen. Ik ben benieuwd ...
Ik vind het trouwens jammer dat ik niet de focus van het geluid enkel achterin kan leggen. Is soms handig met kinderen die fan zijn van K3. :-)Msts schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:28:
[...]
Ja heb het Audi Sound system, van de Advanced Plus uitvoering, je kunt alleen Bas en Treble instellen en focus op alle speakers of voorin. Subwoofer kun je niet apart instellen.
Ach, al kan je hem installeren, hij werkt toch niet. Sorry, enige frustratie hier. En geen enkele respons dealer/audiziconl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:18:
Wat doe ik verkeerd? Ben toch echt in NL gevestigd. Meer mensen problemen mee?
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door sbin op 29-12-2021 00:03 ]
Aha. 20%. Thx. Wist ik niet.Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:37:
[...]
Is niet echt specifiek voor de Q4 toch? Prima koffers. Kost je alleen zo 20% range. Maar goed, als je het nodig hebt.
Ik wou "dakkoffer" en "fietsdrager" instellen in Chargemap voor het berekenen van het verbruik tijdens de route, maar die optie zag ik niet meteen ...
Ik heb ondertussen de Thule Force XT XL dakkoffer besteld: is 210 cm lang, dus die komt ofwel een stuk boven de voorruit van de Q4, ofwel moet ik m'n koffer zo instellen dat ie niet zo hoog opent. Ofwel een beetje van beide.
De koffer is mat zwart. De auto zelf is zwart. 'k Hoop dat het mooie combinatie is. De Thule Motion is glanzend zwart. Is mogelijks mooiere combinatie ...
Donderdag is de montage. Zal foto posten ...
Ja, klopt. 'k Heb ook de set van vier Thule zakken erbij gekocht. Eentje gevuld met handdoeken: weegt zes kilo. 'k Vermoed dat die gewichtslimiet niet echt een probleem zal zijn, zolang het gaat over kleren en beddengoed en zo.-Wing- schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:18:
[...]
Geen ervaring, maar ik kan me herinneren dat ergens stond dat je deze maar tot een bepaald gewicht mag beladen. 75 kilo (heb het gelijk even opgezocht).
Voor de zekerheid heb 'k de aerodynamische dakdragers gekozen. Scheelde iets van 40 euro. Zal niet heel veel verschil maken in verbruik, vermoed ik, maar zou ook minder lawaai maken ...
Jammer dat er meteen een dikke gele kras op zit. 😂
Catch my drift?
Die 66k versie is thans quasi full option.Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:08:
Je gaat voor 66k toch niet in de stakker versie rijden? Laat staan in een oubollige omgebouwde ICE?
Een vergelijkbare Q4 e-tron 50 komt duurder uit, maar zie geen voordeel voor de Q4.
De iX3 is objectief gezien beter afgewerkt, mooi panodak (ruimtegevoel), betere wegligging (tikje harder wel, zeker in sport), leder dashboard, sneller laden, adaptive led koplampen standaard,…
Ik kon een Q4 etron 40 nemen met business pack plus of een iX3 high executive (full optie) met nog de getinte ruiten. Het ontbreken van een panodak en de matige afwerking samen met het traag reageren van de Q4 heeft mij voor de iX3 laten kiezen.
Jammer, want rij al 12 jaar VAG spul en heb in die tijd 550k tevreden km afgelegd. Mijn Arteon R-line vind ik na 4 jaar nog steeds gaaf. Heb altijd in een boog om BMW gelopen, maar alles kan keren…
Top, gefeliciteerd! Was de aflevering aangepast ivm covid?Kisenr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:38:
[Afbeelding]
Vandaag opgehaald bij Ames Dordrecht! Q4 Sportback Advanced met Assistentie Plus, Geiserblue. Wat een heerlijke auto en topservice van Ames. App ook direct werkend gekregen
En je dacht ik ga gelijk even boodschappen doen in Carnisselande (als ik me niet vergis)?🤪
Volg al een tijdje uit interesse al de verschillende EV topics, en heb zelf sinds 2 weken de Enyaq.SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:57:
[...]
Mja ik vind de Q4 gewoon mooier en ik vind dat kleine schermpje achter je stuur een ongelofelijke misser van skoda. Dat had zoveel beter gekund... ik heb ook lang getwijfeld over een kia ev6 awd, maar de matige zitpositie, minder praktische koffer, vreemde achterkant en matige velgenkeuze hebben mij toch naar de Q4 geduwd...
Waar ik bij de proefrit en bij het zien van de auto elke keer dacht pff, dat scherm, zo klein. Ben ik er nu echt blij mee, je ziet alles erop wat je moet zien, en geen afleiding voor je gezicht, in het donker geen fel scherm zo in je zichtsveld. Geeft uiteindelijk een heel rustig gevoel en ik denk dat ik niet blij zou zijn met een scherm a la Ioniq 5 bijvoorbeeld.
Dus dat schermpje uiteindelijk valt wel mee
Iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes op basis van wat dan ook, wat ook prima is.
Het verdedigen van die keuze (van beide kanten) hoeft voor mij persoonlijk niet zo.
The best is yet to come
Mijn Q4 kost "precies" evenveel als de iX3. Opties nagenoeg hetzelfde idd.Engineer Stewie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 03:58:
[...]
Die 66k versie is thans quasi full option.
Een vergelijkbare Q4 e-tron 50 komt duurder uit, maar zie geen voordeel voor de Q4.
De iX3 is objectief gezien beter afgewerkt, mooi panodak (ruimtegevoel), betere wegligging (tikje harder wel, zeker in sport), leder dashboard, sneller laden, adaptive led koplampen standaard,…
Ik kon een Q4 etron 40 nemen met business pack plus of een iX3 high executive (full optie) met nog de getinte ruiten. Het ontbreken van een panodak en de matige afwerking samen met het traag reageren van de Q4 heeft mij voor de iX3 laten kiezen.
Jammer, want rij al 12 jaar VAG spul en heb in die tijd 550k tevreden km afgelegd. Mijn Arteon R-line vind ik na 4 jaar nog steeds gaaf. Heb altijd in een boog om BMW gelopen, maar alles kan keren…
Ik heb in beide ook een proefrit gemaakt en ze letterlijk naast elkaar gezet, de Audi en BMW dealer liggen naast elkaar dus dat was eenvoudig.
De BMW voelt naar mijn mening iets meer premium aan. Hij is wat groter aan de buitenkant. Hij is sneller (dan de 40). Toch vond ik de Q4 veel mooier, en heeft ook meer actieradius (de 40 iig), en ben zodoende voor de Q4 gegaan.
Ik heb naast de Q4 ook nog gekeken naar de iX3, de Model 3 en de EQA. Voor mij was de keuze:Avigoorn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:28:
[...]
Mijn Q4 kost "precies" evenveel als de iX3. Opties nagenoeg hetzelfde idd.
Ik heb in beide ook een proefrit gemaakt en ze letterlijk naast elkaar gezet, de Audi en BMW dealer liggen naast elkaar dus dat was eenvoudig.
De BMW voelt naar mijn mening iets meer premium aan. Hij is wat groter aan de buitenkant. Hij is sneller (dan de 40). Toch vond ik de Q4 veel mooier, en heeft ook meer actieradius (de 40 iig), en ben zodoende voor de Q4 gegaan.
a) de iX3 vind ik niet 'speciaal', hij oogt imo wat lomp en valt nou niet echt op door het design
b) de Model 3 is 13 in een dozijn, op elke straathoek staat er hier één
c) de EQA... tja ik vind hem gewoon niet mooi; het lijkt op een opgepompte A-klasse. Daarnaast wilde ik graag een witte auto omdat ik dat gaaf vind en er zijn bepaalde personen die vaak in een witte A-klasse/CLA rijden waar ik niet echt mee geassocieerd wilde worden
Heeft iemand inmiddels wél een Q4 geleverd gekregen met HUD? Één van mijn opties is die HUD en de door mij half juli bestelde Q4 is helaas vertraagd en komt pas in 2022. Zijn er veel die vertraging hebben en die HUD als optie hebben gekozen?Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:21:
[...]
Vooral omdat in NL bijna geen enkele is uitgeleverd met een HUD vanwege chiptekorten.
Edit: niet goed gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door wimbre op 29-12-2021 10:58 ]
Ik was zelf eigenlijk in de markt voor een A5 SB, voordat ze bij ons overgingen op alles elektrisch. De A5 heeft mooiere materialen, maar de afwerking ligt op hetzelfde niveau.
[ Voor 18% gewijzigd door DaMenaz op 29-12-2021 09:55 ]
Catch my drift?
Ik heb wel proefgereden met een SB met HUD. Aparte ervaring. Ik vond het eerder storen dan iets toevoegen. Kwestie van wennen denk ik.wimbre schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:37:
[...]
Heeft iemand inmiddels wél een Q4 geleverd gekregen met HUD? Één van mijn opties is die HUD en de door mij half juli bestelde Q4 is helaas vertraagd en komt pas in 2022. Zijn er veel die vertraging hebben en die HUD als optie hebben gekozen?
Catch my drift?
Voor ieder wat wils dus en een auto is sowieso een emo aankoop. Ik kon de Q4 niet vrij configureren en miste veel opties die ik gewend ben en dan is het klaar.Avigoorn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:28:
[...]
Met een full option iX3 (78k euro) had ik dat probleem niet en die is vrij zuinig nog.
Zowel de Q4 als de iX3 zijn een achteruitgang in ruimte, en vond ze vanbinnen nagenoeg identiek. De kinderen echter werden blij van het panodak.
Het Q4 exterieur is wat mooier, duidelijk EV zonder te overdrijven, maar post facelift heeft de iX3 standaard het M pakket, maakt veel goed.
Jij blij (en terecht) en ik (wij) blij, mooie wereld toch
Net als @DaMenaz wou ik ook een A5 SB ter vervanging van de Arteon maar elektrificatie heeft dat verhinderd.
[ Voor 4% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-12-2021 09:59 ]
Die post van Trackerfire ging over de Enyaqwimbre schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:37:
[...]
Heeft iemand inmiddels wél een Q4 geleverd gekregen met HUD? Één van mijn opties is die HUD en de door mij half juli bestelde Q4 is helaas vertraagd en komt pas in 2022. Zijn er veel die vertraging hebben en die HUD als optie hebben gekozen?
Ik heb ook een HUD en mijn levering is nog zoals gepland.
The best is yet to come
Mooie bak man! Ik krijg hem ergens in week 8 (dikke vette slag om de arm) ook soortgelijk, advanced, black optics en kleur wit. In het wit lijkt net wat groter vind ik, al had ik vanuit onze company policy verder geen keuze voor een andere kleur. Ik overweeg nog deze velgen die jij ook hebt zwart te laten spuiten, icm de andere zwarte elementen lijkt me dit mooier. Geniet ervan!Niekage schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:35:
Gisteren voor het eerst m’n Q4 in het echt gezien. Wat een ding 😄 Is een uit Dld geïmporteerd demomodel. Grill en andere chrome delen worden nog gespoten of gewrapt naar zwart.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door kingknoest op 29-12-2021 10:29 ]
Thanks! Ben wel gerust gesteld nu ik net heb gezien dat de Q4 vanochtend op naam is gesteld. Kan nu met meer plezier vooruit kijken naar de levering op 7 jan.tictac1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:31:
[...]
Heel vervelend vlak voor het nieuwe jaar om je hiermee bezig te houden. Tussen de gangbare werktijden kijk ik ook regelmatig of er al een update is op de website van Rdw…
Succes met de laatste loodjes!
Hopelijk voor jou ook snel witte rook!
Mijne is net ook op kenteken gezet en wordt vanmiddag afgeleverdMotormuis69 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:41:Thanks! Ben wel gerust gesteld nu ik net heb gezien dat de Q4 vanochtend op naam is gesteld. Kan nu met meer plezier vooruit kijken naar de levering op 7 jan.
Waarom duurt het bij jou nog zo lang?
[ Voor 6% gewijzigd door Isheara op 29-12-2021 10:59 ]
Keep rolling sixes!
Dank voor je scherp blik! Ik moet toch minder drinken met die feestdagenDean Martin schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:10:
[...]
Die post van Trackerfire ging over de Enyaq![]()
Ik heb ook een HUD en mijn levering is nog zoals gepland.
Je hebt geluk hoor... er is een optie om het geluid te focussen daar waar je wil. Gewoon even op het pijltje boven focus klikken. Dan krijg je een top view van je interieur en met je vingertje klik je op de plek waar de K3 fan zit.janbus schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:45:
[...]
Ik vind het trouwens jammer dat ik niet de focus van het geluid enkel achterin kan leggen. Is soms handig met kinderen die fan zijn van K3. :-)
Congrats!!Isheara schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:59:
[...]
Mijne is net ook op kenteken gezet en wordt vanmiddag afgeleverd![]()
De misses vond het helemaal geweldig dus ja dan weet je hetDaMenaz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:50:
[...]
Ik heb wel proefgereden met een SB met HUD. Aparte ervaring. Ik vond het eerder storen dan iets toevoegen. Kwestie van wennen denk ik.
Gisteren mijn Demo uit Duitsland opgehaald en deze is voorzien van een HUD. Een erg leuke gimmick die best nuttig is, met name als je navigeert.wimbre schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:37:
[...]
Edit: niet goed gelezenging over de Enyaq.
"afspraak op directieniveau tussen dealer en LM" is het enige dat ik te horen krijg. Ik denk dat ze de aflevering simpelweg niet meer gepland kregen in 2021. Belangrijkste voor mij is dat 1e toelating nu in ieder geval geregeld is en daarmee bijtelling 2021.Isheara schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:59:
[...]
Mijne is net ook op kenteken gezet en wordt vanmiddag afgeleverd![]()
Anderzijds wacht ik ook nog steeds op installatie van een laadpaal (NewMotion heeft echt belachelijk lange levertijden) en wordt zo het publiek moeten laden nog wat bekort.
Ik vind de Q4 in het algemeen mooier dan de Enyaq, maar deze versie is wel erg fraai gedaan.Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:44:
[...]
Haha, niet teveel mensen ineens een Founders Edition pakken hoormaar inderdaad. Nog diverse beschikbaar en ramvol opties
![]()
https://www.autotrack.nl/...sortering=DATUM_GEPLAATST
Het overnemen van navigatieaanwijzingen van wat (welk programma?) precies? Als je bedoelt overnemen van bijv aanwijzingen van een navi app van je telefoon op de audi navi, dan nee. Virtual cockpit en heads up display is voorbehouden aan de audi navi.hedone2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:32:
weet iemand of de q4 het overnemen van navigatie aanwijzingen ook ondersteund ?
vergeten te testen tijdens proefrit vorige week
Kreeg ik vanochtend een telefoontje dat mijn Q4 in Leusden staat en dat het kenteken geregeld is. Helaas kan ik de auto pas tweede week januari ophalen.
Hoe bedoel je dat precies? Dat je met kleren, handdoeken en beddengoed niet aan de 75 kilo komt, of dat meer dan 75kg aan beddengoed geen probleem is, maar meer dan 75kg aan bakstenen weljanbus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:10:
[...]
Ja, klopt. 'k Heb ook de set van vier Thule zakken erbij gekocht. Eentje gevuld met handdoeken: weegt zes kilo. 'k Vermoed dat die gewichtslimiet niet echt een probleem zal zijn, zolang het gaat over kleren en beddengoed en zo.
Vraag na of het de tenaamstelling is, want aan het kenteken heb je niksRuizcazorla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:39:
Na een vervelend belletje 1,5 week geleden dat mijn auto dit jaar niet geleverd zou worden!
Kreeg ik vanochtend een telefoontje dat mijn Q4 in Leusden staat en dat het kenteken geregeld is. Helaas kan ik de auto pas tweede week januari ophalen.
Mooi, fijn voor je! Hou even in de gaten dat dealer ook 1e toelating nog deze week regelt om de bijtelling te waarborgen (alleen kenteken aanvragen is niet voldoende).Ruizcazorla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:39:
Na een vervelend belletje 1,5 week geleden dat mijn auto dit jaar niet geleverd zou worden!
Klopt helemaal wat je zegt. Materiaalgebruik en afwerking(sniveau) zijn totaal verschillende dingen. Afwerkingsniveau van de Q4 is nog steeds heel hoog. Alles zit bij mij recht, geen rammeltje te horen. De opbergvakken van de portieren hadden nog wat meer soft touch mogen zijn en in de opbergvakken bijv een aankleding zoals rubber (tegen schuiven) of een tapijtje (maar dat is een crime met haartjes).DaMenaz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:48:
Losl vam de discussie wie waarom welke auto kiest, zie ik dat de term “afwerking” vaak verkeerd wordt gebruikt. Afwerking en materiaalgebruik zijn twee verschillende dingen. Je kunt een auto volproppen met leer en knuffelplastic, maar toch overal scheve naden en rammelende panelen hebben. Dan is het dus slecht afgewerkt. Andersom kun je een auto vol hard plastic hebben die snaarstrak in elkaar zit.
Ik was zelf eigenlijk in de markt voor een A5 SB, voordat ze bij ons overgingen op alles elektrisch. De A5 heeft mooiere materialen, maar de afwerking ligt op hetzelfde niveau.
Is wennen, maar het is erg goed. De augmented reality (met de pijlen) vind ik minder, Die zie ik niet duidelijk geprojecteerd worden (is een stuk boven de normale info met snelheid), Het lijkt erop dat de kijkhoek niet groot genoeg is.DaMenaz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:50:
[...]
Ik heb wel proefgereden met een SB met HUD. Aparte ervaring. Ik vond het eerder storen dan iets toevoegen. Kwestie van wennen denk ik.
Veel kms op de teller? Wat was jou datum van eerste kenteken? Ook zeker 6 mnd oud? Ik moet tot 10 maart wachten om hem ook in Duitsland op te halen. Q4 model 50 S line competition.Niekage schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:35:
Gisteren voor het eerst m’n Q4 in het echt gezien. Wat een ding 😄 Is een uit Dld geïmporteerd demomodel. Grill en andere chrome delen worden nog gespoten of gewrapt naar zwart.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zit op dezelfde lijn - ook mijn aanvoelen na proefrittenAvigoorn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:28:
[...]
q4 vind ik frisser dan ix3 qua uiterlijk - zeker de achterkant - q4 haalt het ook qua range , snelladen is min of meer even snel volgens fastned statistieken , misschien dat er nog iets verandert met de upcoming OTA updates naar 170KW.
PKs hebben ze allemaal voldoende maar mik toch eerder op comfort dus dat is minder een doorslaggevende factor - optrekken gaat bij alle evs in deze klasse prima (q4 40 / ix3 / eqc / ioniq 5) en lang hoge snelheden rijden is er toch niet bij - 400 pk van de merc is er wat mij betreft zelfs over - 300 van de bmw is leuk maar kan ook best leven met de 200 van de q4 40
bmw / mercedes vond ik qua interieur dan weer net wat meer premium aanvoelen , zeker de mercedes is stil - wow , vastgesteld dat klassieke interieurs a la bmw en q4 me meer liggen dan de ioniq , ondanks dat die laatste best wel leuke snufjes heeft (dodekhoekcamera op het scherm bij afslaan)
smaken hé
My Arval Mobilejaapnoordhoff schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:55:
Welke app is dat?
Daar ga ik wel vanuit.jaapnoordhoff schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:15:
Blijkbaar alleen voor lease klanten.
Bij mij werkt de app goed. Ik kan er mee doen wat ik er mee wil doen.jaapnoordhoff schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:22:
App werkt niet, gezien de vele slechte reviews ben ik niet de enige. Helaas.
bedoelde ik inderdaad - google maps/ waze op hud-Wing- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:23:
[...]
Het overnemen van navigatieaanwijzingen van wat (welk programma?) precies? Als je bedoelt overnemen van bijv aanwijzingen van een navi app van je telefoon op de audi navi, dan nee. Virtual cockpit en heads up display is voorbehouden aan de audi navi.
was tot nu toe ook geen fan van hud wegens onscherp , moeilijk leesbaar , ...-Wing- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:24:
[...]
Is wennen, maar het is erg goed. De augmented reality (met de pijlen) vind ik minder, Die zie ik niet duidelijk geprojecteerd worden (is een stuk boven de normale info met snelheid), Het lijkt erop dat de kijkhoek niet groot genoeg is.
tot ik merkte tijdens een proefrit dat ik de hoogte er van kon aanpassen in de settings - maakte voor mij een serieus verschil in kwaliteit / scherpte , misschien ook eens testen ?
Als ik ' HPC laden' als adres invoer dan komen er wel laadstation hits. Maar dan moet ik er 1 selecteren en krijg dus niet alle palen in buurt op kaart te zien.
Herkent iemand dit probleem of ben ik de enige?
[ Voor 21% gewijzigd door sixgirls op 29-12-2021 14:44 ]
Dik! Hoe doe je dat met die remklauwen dan? Bij mij zeiden ze dat het waarschijnlijk niet goed zou hechten en loslaat..the-hyrax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:27:
Dak wordt gewrapped en de remklauwen gespoten
[Afbeelding]
Wat een goed nieuws!Ruizcazorla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:39:
Oh echt? Hebben ze bij mij niks van gezegd dus neem aan dat dat wel goed komt?MV999 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:11:
[...]
Dik! Hoe doe je dat met die remklauwen dan? Bij mij zeiden ze dat het waarschijnlijk niet goed zou hechten en loslaat..
Zou het wel even navragen voor de zekerheid, anders wil ik ook wel even bij die van jou terecht haha..the-hyrax schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:45:
[...]
Oh echt? Hebben ze bij mij niks van gezegd dus neem aan dat dat wel goed komt?
Elke auto heeft zn voors en tegens, zelf vond ik de 200pk in de q4 niet overkomen als veel. Misschien ook door het gewicht oid. De 230 in de volvo xc40 voelde al iets soepeler aan, net alsof het koppel er sneller in kwam. eqa reed ook prima. Qua afwerking vond ik de audi en volvo redelijk dicht bij elkaar staan, nipt voordeeltje voor de volvo wellicht ivm minder plastic feel. Stoelen beide heel prettig.
Eqa zou ik obv van ruimte en zit af laten vallen.
Vind de looks van de audi iets mooier en je ziet ze nog ietsje minder (zal wel snel veranderen). Voordeel van de audi lijkt ook wel de range te zijn. Ik reed zon 5-10% zuiniger met de q4 tov xc40
Opmerkelijk dat je EQA wel af laten vallen ivm ruimte en de XC40 niet.okio schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:58:
Vandaag even stukje proefgereden in wat elektrische autos, oa de audi q4 40, xc40 recharge met single motor en eqa. Er staan er hier en daar toch nog best wat op voorraad met 2021 kenteken.
Elke auto heeft zn voors en tegens, zelf vond ik de 200pk in de q4 niet overkomen als veel. Misschien ook door het gewicht oid. De 230 in de volvo xc40 voelde al iets soepeler aan, net alsof het koppel er sneller in kwam. eqa reed ook prima. Qua afwerking vond ik de audi en volvo redelijk dicht bij elkaar staan, nipt voordeeltje voor de volvo wellicht ivm minder plastic feel. Stoelen beide heel prettig.
Vind de looks van de audi iets mooier en je ziet ze nog ietsje minder (zal wel snel veranderen). Voordeel van de audi lijkt ook wel de range te zijn. Ik reed zon 5-10% zuiniger met de q4 tov xc40
Die zijn in mijn ogen allebei net een klasse kleiner dan de Q4, Enyaq en ID4
Klopt dat q4 zeker wat groter is qua koffer en beenruimte achter.
Enyaq en ID4 zijn sowieso een no-go voor mij.
Heel fijnMotormuis69 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:41:
[...]
Thanks! Ben wel gerust gesteld nu ik net heb gezien dat de Q4 vanochtend op naam is gesteld. Kan nu met meer plezier vooruit kijken naar de levering op 7 jan.
Hopelijk voor jou ook snel witte rook!

Hey dat is precies ook met mijn autotictac1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:54:
[...]
Heel fijn!! Mijn auto wordt morgen te naam gesteld en mag ‘m 6 januari ophalen
Het is "bekend" dat de XC40 toch behoorlijk onzuiniger is dan iig de 40 vanwege 2 elektromotoren. Is ook behoorlijk sneller, dat dan weer wel. 2 collegas hebben hem weer ingeleverd bij de LM, met beetje doorrijden zaten ze soms tot net tot 250km, minus wat %tjes er al af, is dus gewoon 200km niet halen.okio schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:58:
Vandaag even stukje proefgereden in wat elektrische autos, oa de audi q4 40, xc40 recharge met single motor en eqa. Er staan er hier en daar toch nog best wat op voorraad met 2021 kenteken.
Ik mocht omzetten naar Bleucurrent. Mss jij ook? Ofwel niet in juni (of later) maar 5 januari al een paal aan de muur....Motormuis69 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:14:
[...]
"afspraak op directieniveau tussen dealer en LM" is het enige dat ik te horen krijg. Ik denk dat ze de aflevering simpelweg niet meer gepland kregen in 2021. Belangrijkste voor mij is dat 1e toelating nu in ieder geval geregeld is en daarmee bijtelling 2021.
Anderzijds wacht ik ook nog steeds op installatie van een laadpaal (NewMotion heeft echt belachelijk lange levertijden) en wordt zo het publiek moeten laden nog wat bekort.
Nice! Nog steeds heel bijzonder dat die van mij nog steeds niet bij de dealer is..tictac1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:54:
[...]
Heel fijn!! Mijn auto wordt morgen te naam gesteld en mag ‘m 6 januari ophalen
De bestelling was eind september bevestigd en (onder voorbehoud) gaat installatie nu jan/feb plaatsvinden. Die paar weken publiek laden neem ik voor lief.Avigoorn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:11:
[...]
Ik mocht omzetten naar Bleucurrent. Mss jij ook? Ofwel niet in juni (of later) maar 5 januari al een paal aan de muur....
Ik mocht switchen naar Vattenfal of Eneco maar die geven minder vergoeding voor thuisladen. NewMotion is blijkbaar de enige die tot max 0.35 per kwh kan verrekenen, wat met stijgende prijzen wel handig is
Nice! Chique uitvoering. Is dit Geyserblau met black optics?vissersr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:18:
Vandaag opgehaald:D
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fantastisch. Thx. Ik heb het meteen even uitgeprobeerd.cutter schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:00:
[...]
Je hebt geluk hoor... er is een optie om het geluid te focussen daar waar je wil. Gewoon even op het pijltje boven focus klikken. Dan krijg je een top view van je interieur en met je vingertje klik je op de plek waar de K3 fan zit.
:strip_exif()/f/image/lozk476eDwyDncEJyzilVTsu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DhGeMkZPor0ACp3VpFTMp5aQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ik met kleren, handdoeken en beddengoed niet aan de 75 kilo kom. :-)-Wing- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:48:
[...]
Hoe bedoel je dat precies? Dat je met kleren, handdoeken en beddengoed niet aan de 75 kilo komt, of dat meer dan 75kg aan beddengoed geen probleem is, maar meer dan 75kg aan bakstenen wel![]()
:strip_exif()/f/image/oDRJFOZcpLqqOqZHyxLtX3Al.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok. Dat is dan nog best snel in die zin.Motormuis69 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:00:
[...]
De bestelling was eind september bevestigd en (onder voorbehoud) gaat installatie nu jan/feb plaatsvinden. Die paar weken publiek laden neem ik voor lief.
Ik mocht switchen naar Vattenfal of Eneco maar die geven minder vergoeding voor thuisladen. NewMotion is blijkbaar de enige die tot max 0.35 per kwh kan verrekenen, wat met stijgende prijzen wel handig is
Echter in onze mobiliteits regeling staat simpelweg vermeld dat we altijd 100% worden gecompenseerd voor de kosten. Dan maakt het dus niet uit. Is dat bij jou anders?
Bijzonder. Ik had een behoorlijk wauw gevoel bij de Taycan maar die zit dan ook in een heel andere league dan een Q4. Ruimte is natuurlijk een ding maar verder op alle fronten de betere auto. Hij is dan ook (leuk) in de opties een ton duurderTeknix1982 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:37:
Ik heb twee week geleden mijn leasemaatschappij gebeld dat ik van mijn tesla af wilde. Ik ben klaar met dat ding. Mijn eerste optie als vervanger was een Taycan. Deze 2 weken mee gekregen maar had voor die prijs niet de wauwfactor. Daarna aangegeven dat ik ook wel een Q4 overwoog (mede dankzij mijn vriendin, die vond de taycan niets qua ruimte enz). Vandaag de Taycan weer ingeleverd en kwam hij met een leuk aanbod. Deze leasemaatschappij heeft een vestiging in spanje en ze hebben een Q4 black line edition die alleen in spanje geleverd wordt voor me geregeld. Dit is hem geworden. Ik kan hem over 2 weken rijden maar staat al op kenteken dus ze konden mij de bijtelling van dit jaar nog garanderen.Al met al dus snel gegaan.
[Afbeelding]
Nevermind, je kan instellen of het via sensor of met intervalschakelaar moet werken. De sensor is dus geen succes.
[ Voor 17% gewijzigd door sbin op 29-12-2021 23:08 ]
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.