Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 61 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tictac1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-07-2022
Inspired schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:12:
[...]

Als ze hem ook op naam gezet dan is het prima. Kun je aan de hand van het keteken en de RDW site wel checken.
Thanks, goed om te weten. zal het in de gaten houden.

Edit: Pouw zal de auto op naam van LM zetten voor het veilig stellen van de bijtelling.

[ Voor 15% gewijzigd door tictac1 op 25-12-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Wie heeft de oplossing voor problemen met die @#$* Audi app.

Sinds de levering van de Q4 heeft de app maar 4 uur gewerkt. Audi connect app is niet te verbinden met de auto. Melding dat gebruiker onbekend is en/of verlopen licenties?? Hierdoor ook niet mogelijk om auto via app voor te verwarmen, opladen t monitoren etcetc. Door de dealer is al een grote update gedraaid en een reset gedaan. Nog geen oplossing gevonden. Schijnt momenteel een groot Audi probleem te zijn. Dealer verwijst naar een server probleem bij Audi AG. In forum lees ik dat het probleem in de communicatieunit van de auto’s zelf zit. Iemand een oplossing en/of ervaringen met deze issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Aarts ACM schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:45:

Sinds de levering van de Q4 heeft de app maar 4 uur gewerkt. Audi connect app is niet te verbinden met de auto. Melding dat gebruiker onbekend is en/of verlopen licenties?? Hierdoor ook niet mogelijk om auto via app voor te verwarmen, opladen t monitoren etcetc. Door de dealer is al een grote update gedraaid en een reset gedaan. Nog geen oplossing gevonden. Schijnt momenteel een groot Audi probleem te zijn. Dealer verwijst naar een server probleem bij Audi AG. In forum lees ik dat het probleem in de communicatieunit van de auto’s zelf zit. Iemand een oplossing en/of ervaringen met deze issue?
Als je zoekt binnen dit topic vind je genoeg resultaten hierover!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:12
Die van mij is gisteren geactiveerd maar doet niets. In de auto krijg ik nu ook geen satelliet kaarten meer (licentie verlopen). App geeft alleen maar foutmeldingen, heeft nog niet gewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Laatst online: 04-12-2023
W

[ Voor 96% gewijzigd door Aarts ACM op 26-12-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Vandaag een storing gehad met de laadkabel. De auto wilde de kabel met geen mogelijkheid loslaten. Ook niet met de noodbediening. Lampje bij de laadpoort van de auto bleef op groen terwijl laadpercentage al behaald was en het laden al gestopt was.

Na tientallen minuten rommelen opgeven en met de andere auto vertrokken (auto op 90% gezet en aan de laadpaal weer gehangen). Bij thuiskomst na een paar uur liet de auto wel meteen los.

Vanmorgen vroor het, bij thuiskomst waren de temperaturen net boven nul. Wat denken jullie, mechanisch defect door de temperatuur icm vocht of een onverklaarbare storing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:34

Ik heb precies hetzelfde gezeik. Geen enkele online functie meer in de auto sinds een paar uur na aflevering. Trouwens ook al meerdere keren storingsmelding van het elektrische systeem. Lekker begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audilucky
  • Laatst online: 09-05-2022
Bij mij ook geen verbinding met de auto - ook niet na aanpassingen dealer verwijderen uit de lijst.
Tevens meldingen Elektrische installatie: storing! Service opzoeken a.u.b.
Auto nog geen week oud en al terug geweest bij de garage - geen oorzaak gevonden.
Komt voor bij vorst / rijp. Vandaag dus opnieuw melding. Morgen kijken of deze melding er nog staat.
Ik kan ook niet op mijn bestaande laadpaal opladen - zekering vliegt eruit. Maar dat ligt misschien aan de laadpaal / installatie moet ik nog laten nakijken. Vervangend vervoer iD 3 kon wel gewoon opgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:02:
Vandaag een storing gehad met de laadkabel. De auto wilde de kabel met geen mogelijkheid loslaten. Ook niet met de noodbediening. Lampje bij de laadpoort van de auto bleef op groen terwijl laadpercentage al behaald was en het laden al gestopt was.

Na tientallen minuten rommelen opgeven en met de andere auto vertrokken (auto op 90% gezet en aan de laadpaal weer gehangen). Bij thuiskomst na een paar uur liet de auto wel meteen los.

Vanmorgen vroor het, bij thuiskomst waren de temperaturen net boven nul. Wat denken jullie, mechanisch defect door de temperatuur icm vocht of een onverklaarbare storing?
Een paar pagina's terug was iemand met hetzelfde issue volgens mij!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Yep zelfde. Heb 1 dag satellietkaarten gehad en nu geven alle online functies licentie verlopen. App heeft nog niet gewerkt.
Verder geen issues met de auto, rijdt werkelijk fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-05 10:44
''Importeur Pon, bekend van merken als Volkswagen, Audi, SEAT, SKODA, Porsche en Cupra, verwacht dat "een groot aantal" van de in bestelling staande auto's nog dit jaar wordt geleverd. "Dit hangt wel af van het moment dat de auto's besteld zijn. Door de chiptekorten liggen de verwachte levertijden verder in de toekomst dan gebruikelijk, maar dit weten we van tevoren en we informeren klanten hier vooraf over." Voor verrassingen kom je als het goed is dus niet te staan.''

https://www.nu.nl/economi...een-uitgemaakte-zaak.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 09:49
Tweakx schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:47:
''Importeur Pon, bekend van merken als Volkswagen, Audi, SEAT, SKODA, Porsche en Cupra, verwacht dat "een groot aantal" van de in bestelling staande auto's nog dit jaar wordt geleverd. "Dit hangt wel af van het moment dat de auto's besteld zijn. Door de chiptekorten liggen de verwachte levertijden verder in de toekomst dan gebruikelijk, maar dit weten we van tevoren en we informeren klanten hier vooraf over." Voor verrassingen kom je als het goed is dus niet te staan.''

:) :) :) :) :).
Tsja, afdeling marketing waarschijnlijk.
Afdeling communicatie is al een tijdje dicht ;).

[ Voor 5% gewijzigd door mouse1277 op 26-12-2021 22:02 ]

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 18:40

Het is een algeheel VAG probleem. Skoda, VW en Cupra hebben er ook last van, ik vermoed dat de servers de hausse aan nieuwe auto’s op het moment niet aan kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
  • Laatst online: 28-01 10:26
Tweakx schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:47:

Haha zou dat misschien over de hele linie zijn? Of "groot aantal" s gewoon wat subjectiever bekeken😂

Overigens wel een kleine eindsprint in december maar goed, op dit moment is het merendeel ook al teleurgesteld dus wellicht wat schrale troost om te zien dat de productie meer op gang is gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-hR4LZPPFBShW6Z8STa-mbrqUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOzPbhWPM0IKHFh7SQCvM9Z8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
tictac1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:55:
[...]

Thanks, goed om te weten. zal het in de gaten houden.

Edit: Pouw zal de auto op naam van LM zetten voor het veilig stellen van de bijtelling.
Voor degenen die ook aflevering begin volgend jaar hebben. RDW heeft bevestigd dat alleen een kenteken toekennen onvoldoende is voor bepalen bijtellling. De auto moet daadwerkelijk een 1e toelating / tenaamstelling hebben in 2021.

Mijn dealer heeft inmiddels toegezegd dat de auto nog deze week "centraal geregistreerd" wordt (weet niet wat dit precies betekent, wellicht opname in voorraad?) om bijtelling 2021 te waarborgen. Ik zal hoe dan ook de voortgang in RDW OVI in de gaten houden want er is tot heden al meer beloofd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 17:59
-Wing- schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:02:

Is een bekende Issue met de temperatuur. Als die te laag is blijft kabel vast zitten. Ff föhn erbij wil helpen (wel voorzichtig want er staat nogal wat spanning op) of een warm gemaakte doek. Pas vooral op met warm water ivm kortsluiting

Tesla had daar een oplossing voor: de kabel liet automatisch los bij x temperatuur, wat weer zorgde dat er een behoorlijk aantal laadkabels gestolen werd, toen mensen dat eenmaal wisten, dus dat hebben ze weer aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Isheara op 27-12-2021 11:35 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tictac1
  • Laatst online: 23-07-2022
Motormuis69 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:53:
[...]

Voor degenen die ook aflevering begin volgend jaar hebben. RDW heeft bevestigd dat alleen een kenteken toekennen onvoldoende is voor bepalen bijtellling. De auto moet daadwerkelijk een 1e toelating / tenaamstelling hebben in 2021.

Mijn dealer heeft inmiddels toegezegd dat de auto nog deze week "centraal geregistreerd" wordt (weet niet wat dit precies betekent, wellicht opname in voorraad?) om bijtelling 2021 te waarborgen. Ik zal hoe dan ook de voortgang in RDW OVI in de gaten houden want er is tot heden al meer beloofd...
De dealer heeft ook aan mij zojuist bevestigd dat de auto inderdaad te naam moet worden gesteld om de bijteling veilig te stellen. De auto wordt deze week op naam van LM gezet om de bijtelling veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
Isheara schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:33:
[...]

Is een bekende Issue met de temperatuur. Als die te laag is blijft kabel vast zitten. Ff föhn erbij wil helpen (wel voorzichtig want er staat nogal wat spanning op) of een warm gemaakte doek. Pas vooral op met warm water ivm kortsluiting

Tesla had daar een oplossing voor: de kabel liet automatisch los bij x temperatuur, wat weer zorgde dat er een behoorlijk aantal laadkabels gestolen werd, toen mensen dat eenmaal wisten, dus dat hebben ze weer aangepast.
Interessant... kan de auto voorverwarmen hierbij helpen, denk je? Dat het rond de laadkabel ook wat warmer wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:14
Julicount schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:42:
[...]

Interessant... kan de auto voorverwarmen hierbij helpen, denk je? Dat het rond de laadkabel ook wat warmer wordt?
Q4 heeft geen heated chargeport denk ik? Denk dat voorverwarmen niet heel veel gaat doen. Laden met 11kW zal wellicht iets warmte genereren maar niet genoeg als hij goed vast zit denk ik. Tesla zet er sinds een jaartje een verwarmingselement in. Wel gek dat meer merken dat niet doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
Julicount schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:42:
Als je langere stukken gaat rijden is preheaten altijd aan te raden, is ook beter voor het accupakket. Voor korte stukjes is het niet nodig maar wel lekker als je interieur warm is. Zeker als de auto aan de laadpaal staat en nu in de winter is een voorverwarmde auto een heerlijke luxe en is je auto alsnog volgeladen als je vertrekt en is het verbruik de eerste 15-20 minuten veel lager.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Isheara schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:53:
[...]

Als je langere stukken gaat rijden is preheaten altijd aan te raden, is ook beter voor het accupakket. Voor korte stukjes is het niet nodig maar wel lekker als je interieur warm is. Zeker als de auto aan de laadpaal staat en nu in de winter is een voorverwarmde auto een heerlijke luxe en is je auto alsnog volgeladen als je vertrekt en is het verbruik de eerste 15-20 minuten veel lager.
Daar heb je weinig aan als je kabel vast gevroren zit :P

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7FhNiGGXP5zVcqEfIdu085USY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPPyDKUjhqmNLHMxssrOU9i0.jpg?f=fotoalbum_large

rechts zoals kon links zoals gewild (alleen nog zwarte velgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
Heeft iemand ervaring met de Audi Q4 en dakkoffers?

Ik ben aan het zien om de Thule Force L (190 cm lang) of XL (210 cm lang) te kopen.

We vertrekken donderdag, dus heel veel tijd om erover te piekeren heb ik niet meer. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
renedg73 schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:12:
[Afbeelding]

rechts zoals kon links zoals gewild (alleen nog zwarte velgen)
Als die velgen aangepast zijn toch een mooie auto?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06 20:35
Mijn nieuwe velgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgJ6dopvF894ku7oshfTtj1tKSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cmHYKoqhrrVlQ1x5rKF9oiW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Nice, lijkt op mijn configuratie.
Zijn dit de Style 9 velgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
janbus schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:19:

Ik ben aan het zien om de Thule Force L (190 cm lang) of XL (210 cm lang) te kopen.

We vertrekken donderdag, dus heel veel tijd om erover te piekeren heb ik niet meer. :-)
Is niet echt specifiek voor de Q4 toch? Prima koffers. Kost je alleen zo 20% range. Maar goed, als je het nodig hebt. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Gelukkig is mijn auto vanmiddag op naam gezet 😁😁😁

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormgtf
  • Laatst online: 13-01-2022
Audilucky schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:15:
Bij mij ook geen verbinding met de auto - ook niet na aanpassingen dealer verwijderen uit de lijst.
Tevens meldingen Elektrische installatie: storing! Service opzoeken a.u.b.
Auto nog geen week oud en al terug geweest bij de garage - geen oorzaak gevonden.
Komt voor bij vorst / rijp. Vandaag dus opnieuw melding. Morgen kijken of deze melding er nog staat.
Ik kan ook niet op mijn bestaande laadpaal opladen - zekering vliegt eruit. Maar dat ligt misschien aan de laadpaal / installatie moet ik nog laten nakijken. Vervangend vervoer iD 3 kon wel gewoon opgeladen worden.
Ik heb de Q4 ook nu een dikke week....en na een paar dagen ook al foutmelding elektrische installatie....auto naar dealer gebracht en nagekeken, dealer ook contact gehad met Audi Duitsland, en blijkt om de elektrische pomp te gaan....nieuwe pomp besteld geïnstalleerd en alles doet het weer.....

De Audi-app is inderdaad een drama......heeft een dag gewerkt en nu doet niks het meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06 20:35
XENTiC schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:22:
[...]

Nice, lijkt op mijn configuratie.
Zijn dit de Style 9 velgen?
Nee Style 6 velgen (en dan de GMP Angel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapnoordhoff
  • Laatst online: 18-03 20:21
Aan Renedg73.
Ik heb al een half jaar de rechter uitvoering in het kiezelgrijs in bestelling met de velgen van de linker uitvoering. Overweeg wel de grill in zwart te laten spuiten en mogelijk ook de wielkast randen en dorpels. Had dus beter een advanced kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ga tzt kijken of de bakplaat (grille kun je het niet noemem) fatsoenlijk te plastidippen is. Benieuwd of er voor die tijd al wat praktijkvoorbeelden langskomen.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Net terug met nieuwe winterbanden van Profile. Van de dealer begreep ik wederom dat het een bijzondere combi is voor 21" velgen. Achter 255/40/R 21 en voor 235/45/R 21. Over het algemeen kiest Alphabet lease niet voor Continental banden, maar er is momenteel geel alternatief (aldus Profile). Ik ben weer tevreden, kan er weer een winterseizoen tegenaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBrmxAAg4SQQ3-_eqIjoHuiwnkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fG5UpduFZbY1gcFC1tYAkrKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9v3Qww3r4fJVvscG1KCVRnhqOIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zT0WoyHwHBH11Atfmq8enY3r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
DaMenaz schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:12:
Ga tzt kijken of de bakplaat (grille kun je het niet noemem) fatsoenlijk te plastidippen is. Benieuwd of er voor die tijd al wat praktijkvoorbeelden langskomen.
Ik denk daar ook over na. Krijg weliswaar de iets meer gedetailleerde advance grill maar blijft in mijn ogen een grote grijze oase. De S line grill met anthraciet accenten vind ik wel chique maar is denk ik een ramp om zo te dippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

JandV schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:14:
Net terug met nieuwe winterbanden van Profile. Van de dealer begreep ik wederom dat het een bijzondere combi is voor 21" velgen. Achter 255/40/R 21 en voor 235/45/R 21. Over het algemeen kiest Alphabet lease niet voor Continental banden, maar er is momenteel geel alternatief (aldus Profile). Ik ben weer tevreden, kan er weer een winterseizoen tegenaan :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah top! Er zijn dus (inmiddels) ook winterbanden voor de 21 inch! Afgelopen augustus was dat allemaal lastig via de LM en kreeg ik een bedrag in het contract voor aparte velgen met winterbanden. Als mijn auto er tzt een keer is dan is dat geen probleem meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Isheara schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:33:
[...]

Zit er bij Tesla geen vergrendeling op? Bij Audi wordt de kabel weer vergrendeld als de kabel niet na 30 seconden niet verwijderd wordt. Zoals jij het beschrijft klinkt het toch als een mechanisch probleem door een te lage temperatuur. Maar warm water etc bij een laadcontract vind ik ook niet zo handig om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
janbus schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:19:

Geen ervaring, maar ik kan me herinneren dat ergens stond dat je deze maar tot een bepaald gewicht mag beladen. 75 kilo (heb het gelijk even opgezocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb toevallig dezelfde besteld, alleen bij Kwikfit (zonder montage). Ik zie nu pas dat Profile ze ook heeft (op kenteken vindt de site namelijk niets). Het loont trouwens om goed te zoeken, ik had dezelfde band bij Bandenconcurrent gezien (vaak daar banden gekocht omdat ze daar echt het goedkoopst waren), daar heb je bijna te maken met dag- en woekerprijzen.

Flashsale (zelf gebruikt) of kerst20 bij Kwikfit geeft nog eens 20% korting op het totaalbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Yep, was best een gedoe om te regelen, maar blijkbaar momenteel alleen banden van Continental. Bovendien vind ik deze velg ook te mooi om maar een half jaar per jaar te gebruiken…
kevinos schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:48:
[...]

Ah top! Er zijn dus (inmiddels) ook winterbanden voor de 21 inch! Afgelopen augustus was dat allemaal lastig via de LM en kreeg ik een bedrag in het contract voor aparte velgen met winterbanden. Als mijn auto er tzt een keer is dan is dat geen probleem meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Aangezien het via de lease loopt, heb ik hier geen keuze in. Gezien de ervaringen met Profile ben ik daar klant gebleven. Maar kan me voorstellen dat het zeker loont om wat offertes op te vragen!
-Wing- schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:30:
[...]

Ik heb toevallig dezelfde besteld, alleen bij Kwikfit (zonder montage). Ik zie nu pas dat Profile ze ook heeft (op kenteken vindt de site namelijk niets). Het loont trouwens om goed te zoeken, ik had dezelfde band bij Bandenconcurrent gezien (vaak daar banden gekocht omdat ze daar echt het goedkoopst waren), daar heb je bijna te maken met dag- en woekerprijzen.

Flashsale (zelf gebruikt) of kerst20 bij Kwikfit geeft nog eens 20% korting op het totaalbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Kan iemand die de Q4 al geleverd heeft gekregen eens kijken wat voor soort zekeringen er gebruikt worden (standaard, mini, of iets anders). Heb al in de manual gekeken maar daar staan alleen de posities e.d. maar kan het type niet zien. Ben namelijk al wat voorbereidingen aan het treffen voor het straks aansluiten van een dashcam.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Vandaag opgehaald 🥳! Zal morgen eens betere foto’s maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C91S3X0fL65P-0U3huJrEsyYAB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDXJy3HFpwbO3mUgk7TjX0ut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:40:

[Afbeelding]
Ik heb volgens mij precies dezelfde combi!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02

Trackerfire

BTC HODLER

[Afbeelding]
Gave bak!!!! Wat was je eerste reactie?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
-Wing- schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:10:
[...]

Zit er bij Tesla geen vergrendeling op? Bij Audi wordt de kabel weer vergrendeld als de kabel niet na 30 seconden niet verwijderd wordt. Zoals jij het beschrijft klinkt het toch als een mechanisch probleem door een te lage temperatuur. Maar warm water etc bij een laadcontract vind ik ook niet zo handig om te doen.
Ik lees het onderstaande online. Dus wil ik even checken bij jou: was in jouw geval de auto al een tijdje volgeladen? Dat zou in de winter nl betekenen dat je erg tactisch om moet gaan met wanneer je de auto laadt... Zit niemand denk ik op te wachten want je wil niet om 3 uur s nachts de kabel loskoppelen (of gewoon later het laadproces starten natuurlijk) maar mocht het zo zijn dan is het wel handig om rekening mee te houden waar mogelijk.

"Laadstekkers zullen pas vastvriezen nadat het laadproces is beëindigd. Tijdens het laadproces ontstaat voldoende warmte in de connector om bevriezing te voorkomen. Echter, wanneer het laadproces is gestopt koelt de connector weer af en ontstaat er condens."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julicount
Inspired schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:49:
[...]

Q4 heeft geen heated chargeport denk ik? Denk dat voorverwarmen niet heel veel gaat doen. Laden met 11kW zal wellicht iets warmte genereren maar niet genoeg als hij goed vast zit denk ik. Tesla zet er sinds een jaartje een verwarmingselement in. Wel gek dat meer merken dat niet doen.
Toch even aan het googlen geslagen en volgens autoweek zou o.a. voorverwarmen (maar ik ben nog geen ervaringsdeskundige met de Q4) moeten helpen:

"Het advies waarmee je een vastgevroren laadkabel goed kunt voorkomen is eenvoudig. Zorg dat de stekker er zo droog mogelijk in gaat. Goed droogwrijven en ook de openingen droogmaken, moet in principe genoeg zijn. Mocht de laadkabel dan toch nog vastvriezen, dan kun je dat simpelweg oplossen door voordat je weggaat de auto te verwarmen (dat kun je met je app meestal inschakelen). De warmere auto zorgt er dan voor dat de stekker los komt. En omdat je de auto verwarmt met de laadkabel erin, gebruik je daarvoor minder stroom uit je accu’s"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999

[Afbeelding]
Keurig! Veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03

[Afbeelding]
Mooie auto hoor *O*. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audilucky
  • Laatst online: 09-05-2022
mouse1277 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:13:
Kan iemand die de Q4 al geleverd heeft gekregen eens kijken wat voor soort zekeringen er gebruikt worden (standaard, mini, of iets anders). Heb al in de manual gekeken maar daar staan alleen de posities e.d. maar kan het type niet zien. Ben namelijk al wat voorbereidingen aan het treffen voor het straks aansluiten van een dashcam.
Geef een zoekopdracht op "handleiding" daarin kun je het vinden en veel meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
Audilucky schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:14:
[...]
Geef een zoekopdracht op "handleiding" daarin kun je het vinden en veel meer :)
Zal eens verder gaan zoeken. Maar een direct antwoord was wel zo fijn geweest ;).

[ Voor 18% gewijzigd door mouse1277 op 27-12-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Motormuis69 schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:18:
[...]

Ik denk daar ook over na. Krijg weliswaar de iets meer gedetailleerde advance grill maar blijft in mijn ogen een grote grijze oase. De S line grill met anthraciet accenten vind ik wel chique maar is denk ik een ramp om zo te dippen
Hier ook de Advanced. Vooral benieuwd hoe het staat als de rand wel chrome blijft.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
Dean Martin schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:56:Daar heb je weinig aan als je kabel vast gevroren zit :P
Met preheaten wordt laadpunt ook verwarmd :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
-Wing- schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:10:
[...]

De laadkabel vergrendeling zit op elke auto, tesla gooide de vergrendeling eraf als de temperatuur te laag werd, dus dan is ie prooi voor dieven.

Ik gaf ook aan geen warm water maar een warm gemaakte doek, met water, maar wring deze wel goed uit. Föhn helpt, maar voorverwarmen zorgt ook voor ontkoppelen van de kabel. :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:57:
[...]

Gave bak!!!! Wat was je eerste reactie?
Als een kind zo blij!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julicount

[Afbeelding]
Die daklijn incl spoiler komen op deze foto bijzonder mooi tot uiting🥵 geweldig. Mooi vastgelegd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 09:20

[Afbeelding]
Erg mooie auto om te zien. Welke velgen zijn dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
Ben absoluut geen sportback fan, maar deze is áf. Congrats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
DmC1982 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:27:
[...]

Erg mooie auto om te zien. Welke velgen zijn dit?
Dit zijn de 44L, alleen verkrijgbaar op de Sportback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:42:
[...]

Dit zijn de 44L, alleen verkrijgbaar op de Sportback :)
Zijn dat tegenwoordig niet de de 5V ? Althans bij de lease configurator heten ze zo geloof ik.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Dean Martin schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:51:
[...]

Zijn dat tegenwoordig niet de de 5V ? Althans bij de lease configurator heten ze zo geloof ik.
Geen idee, dit was de prijslijst destijds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXUNorJIEoL6lPSif1586hTNkIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb2PtTUOX02n3YN5Jzz1qtRS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Laatst online: 09:00
Heeft iemand al compensatie aangeboden gekregen van Audi / PON / dealer voor het niet kunnen leveren van de auto in 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
TheWallet schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:54:
Heeft iemand al compensatie aangeboden gekregen van Audi / PON / dealer voor het niet kunnen leveren van de auto in 2021?
Beroepen die zich niet gewoon op overmacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ook voor jouw is het lange wachten eindelijk beloond. Ben benieuwd naar de volgende foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Nee, en die vraag inmiddels ook bij de LM (Alphabet) neergelegd vanwege een brief die ze 2 maanden geleden stuurden met daarin de zin "Garantie over de bijtelling kan niet gegeven worden. Samen met de dealer kijken we naar alternatieve oplossingen. Zodra er meer bekend is over jouw bestelling, word je hierover geïnformeerd". Ben benieuwd, maar niet heus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Laatst online: 09:00
the-hyrax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:55:
[...]

Beroepen die zich niet gewoon op overmacht?
Zeker. En de veranderende bijtellingsregels zijn voor hun geen issue. Toch geeft mijn dealer aan dat Audi / PON een gebaar wil doen en dat hij met mij om tafel wil. Geen zak met geld maar een gebaar dus. Ben wel benieuwd wat dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
TheWallet schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]

Zeker. En de veranderende bijtellingsregels zijn voor hun geen issue. Toch geeft mijn dealer aan dat Audi / PON een gebaar wil doen en dat hij met mij om tafel wil. Geen zak met geld maar een gebaar dus. Ben wel benieuwd wat dat dan is.
Een sleutelhanger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik heb begrepen dat vanuit PON straks 2 of 3 maanden compensatie van het bijtellingsverschil gaat komen. Dealers kunnen dit eventueel nog oprekken of verder compenseren, maar kunnen dit bij PON claimen. Kortom voor de rekenaars zo'n 150-225 euro aan compensatiewaarde. Nou nou :|

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

TheWallet schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]

Ik gok op een Audi Q4 schaalmodelletje 1:43

Kun je er evengoed de hele dag naar kijken *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Julicount schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:05:
[...]

Ik lees het onderstaande online. Dus wil ik even checken bij jou: was in jouw geval de auto al een tijdje volgeladen? Dat zou in de winter nl betekenen dat je erg tactisch om moet gaan met wanneer je de auto laadt... Zit niemand denk ik op te wachten want je wil niet om 3 uur s nachts de kabel loskoppelen (of gewoon later het laadproces starten natuurlijk) maar mocht het zo zijn dan is het wel handig om rekening mee te houden waar mogelijk.

"Laadstekkers zullen pas vastvriezen nadat het laadproces is beëindigd. Tijdens het laadproces ontstaat voldoende warmte in de connector om bevriezing te voorkomen. Echter, wanneer het laadproces is gestopt koelt de connector weer af en ontstaat er condens."
Ja, aangezien ik 3 fasen heb is het volladen zo gebeurd (in mijn geval voor de nacht begon al vol). Ik moet dus gewoon als de auto 'vol' is de kabel eruit moet halen, zeker als het 's-nachts vriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Allen, let hier ook even op. Er is net aangekondigd dat er in 2022 geen MIA meer van toepassing is op elektrische autos. Dat maakt nogal wat uit in aanschaf, leaseprijs, etc

Gangbaar
"In 2022 biedt de MIA\Vamil geen belastingvoordeel meer voor elektrische personenauto’s omdat deze inmiddels gangbaar zijn geworden en daarom geen ondersteuning meer nodig hebben", meldt RVO. Een elektrisch aangedreven personenauto met geïntegreerde zonnepanelen, zoals bij Lightyear, blijft wel in aanmerking komen (36% MIA over maximaal 100 duizend euro).

[ Voor 51% gewijzigd door okio op 28-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
okio schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:41:
Allen, let hier ook even op. Er is net aangekondigd dat er in 2022 geen MIA meer van toepassing is op elektrische autos. Dat maakt nogal wat uit in aanschaf, leaseprijs, etc

Gangbaar
"In 2022 biedt de MIA\Vamil geen belastingvoordeel meer voor elektrische personenauto’s omdat deze inmiddels gangbaar zijn geworden en daarom geen ondersteuning meer nodig hebben", meldt RVO. Een elektrisch aangedreven personenauto met geïntegreerde zonnepanelen, zoals bij Lightyear, blijft wel in aanmerking komen (36% MIA over maximaal 100 duizend euro).
Interessant, wilde nog om een bron vragen maar die heb ik inmiddels ook gevonden.

https://mrwheelson.nl/blog/mia-subsidie-in-2022-verdubbeld

Uitzondering is als je elektrische personenauto ook zonnepanelen heeft. De elektrische bestelbus heeft nog wel MIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
okio schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:41:

Gangbaar
Lekker zo een paar dagen voor het nieuwe jaar. Het is ook niet dat je een paar maanden moet wachten op een auto.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Ja echt mooi klote dit, zon inconsistent beleid.

Eerst aankondigen dat mia in 2022 verdubbeld gaat worden en dan 2 dagen voor het einde van 2021...euhhh ohja niet meer op elektrische autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Weet iemand of de fabriek in Zwickau dicht is/of nog dicht gaat in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Hi, ik rij inmiddels 10 weken met veel tevredenheid in de Q4. Echter sinds dag 1 een klacht over het Sonos audio systeem. Ik heb deze gelijk getest met een goede techno plaat en nu lijkt het alsof de box linksvoor gelijk opgeblazen is. Na een melding bij de dealer hebben ze hem weer opgehaald en een nieuwe box besteld. Twee weken later weer opgehaald en erin gezet. Ik krijg hem terug en nog steeds hetzelfde euvel. Ik heb de dealer gesproken en die geeft aan dat ze contact hebben gehad met de importeur. Nu blijkt dat het ontwerp van de deur niet helemaal goed is, deze fungeert als klankkast en die de trillingen veroorzaakt. Dit hebben ze bij de importeur gelegd en nu wachten op reactie. Inmiddels zijn we weer vier weken verder. In het nieuwe jaar maar weer eens bellen, maar gok dat dit niet zo snel verholpen is.

Iemand anders hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
BaZZeHH schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:25:
Hi, ik rij inmiddels 10 weken met veel tevredenheid in de Q4. Echter sinds dag 1 een klacht over het Sonos audio systeem. Ik heb deze gelijk getest met een goede techno plaat en nu lijkt het alsof de box linksvoor gelijk opgeblazen is. Na een melding bij de dealer hebben ze hem weer opgehaald en een nieuwe box besteld. Twee weken later weer opgehaald en erin gezet. Ik krijg hem terug en nog steeds hetzelfde euvel. Ik heb de dealer gesproken en die geeft aan dat ze contact hebben gehad met de importeur. Nu blijkt dat het ontwerp van de deur niet helemaal goed is, deze fungeert als klankkast en die de trillingen veroorzaakt. Dit hebben ze bij de importeur gelegd en nu wachten op reactie. Inmiddels zijn we weer vier weken verder. In het nieuwe jaar maar weer eens bellen, maar gok dat dit niet zo snel verholpen is.

Dat zou een behoorlijke misser zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount

Ik ken iemand met sonos en die houdt ook wel van een goede plaat. Niks van gehoord. Zelf hou ik ook van aardig wat volume en ik heb sonos dus zal eens erop letten als ik deze week de auto opgehaald heb. Ik zou dus niet verwachten dat dit in elke auto het geval is, maar de importeur net iets beter op de hoogte is van mogelijke oorzaken van bepaalde problemen. Misschien een minimale productiefout in jouw specifieke deur, daar ontkom je statistisch gezien niet aan maar wellicht een optimistische gedachte vanuit mijn kant. En anders krijgt audi het nog druk met deuren vervangen🙈 hoop dat het bij jou in ieder geval gauw wordt opgelost! Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Geen problemen gehad, heb diverse soorten muziek geprobeerd, ook op flink volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-

Hier gaat soms de volumeknop ook flink open. Geen probleem geconstateerd met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Is er veel verschil met het audi sound system? Ik lees ook regelmatig dat er gemengde gevoelens zijn ivm de sonos... ik heb het daarom bij het audi sound system gehouden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:18:
Is er veel verschil met het audi sound system? Ik lees ook regelmatig dat er gemengde gevoelens zijn ivm de sonos... ik heb het daarom bij het audi sound system gehouden...
Als ik het vergelijk met het Volkswagen Audio/Sound systeem - of hoe dat ook heet - in mijn vorige Passat GTE, dan hoor ik niet bijster veel verschil. Die klonk ook meer dan prima. Maar ik wil me zeker geen audiofiel noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Ik had in mijn Kodiaq een Canton installatie, die was wel ruim beter dan de Audi Sound system die ik nu in de Q4 heb... maarja ik kon niet kiezen voor de sonos ivm Athlon model. Je kunt in de Q4 met standaard systeem niet veel instellen. (eigenlijk niks)

Echt slecht is het ook niet, wat minder punch

[ Voor 8% gewijzigd door Msts op 28-12-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:22:
[...]

Als ik het vergelijk met het Volkswagen Audio/Sound systeem - of hoe dat ook heet - in mijn vorige Passat GTE, dan hoor ik niet bijster veel verschil. Die klonk ook meer dan prima. Maar ik wil me zeker geen audiofiel noemen.
Bedankt voor je reactie, maar is dat geen ander audio systeem als de audi system in de Q4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Msts schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:25:
Ik had in mijn Kodiaq een Canton installatie, die was wel ruim beter dan de Audi Sound system die ik nu in de Q4 heb... maarja ik kon niet kiezen voor de sonos ivm Athlon model. Je kunt in de Q4 met standaard systeem niet veel instellen. (eigenlijk niks)
Je hebt toch het audi system he? (8 luidsprekers en sub) of heb je het standaard systeem? De bass kan je toch wel instellen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:18:
Tjah in mijn herinnering klonk het Bose systeem in mijn Alfa Romeo GT uit 2004 beter. Niet dat de Sonos slecht is ofzo.

Het zijn misschien de randzaken maar al met al valt mij het hele Audi gebeuren wat tegen. De Q4 rijdt verder prima en is lekker ruim. Het zit ‘m vooral in de crappy software in de auto en de nog slechtere telefoon app.

Tel daarbij het niet communiceren en de service van Pouw op en echt premium is het niet meer.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:27:
[...]

Je hebt toch het audi system he? (8 luidsprekers en sub) of heb je het standaard systeem? De bass kan je toch wel instellen neem ik aan?
Ja heb het Audi Sound system, van de Advanced Plus uitvoering, je kunt alleen Bas en Treble instellen en focus op alle speakers of voorin. Subwoofer kun je niet apart instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Msts schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:28:
[...]

Ja heb het Audi Sound system, van de Advanced Plus uitvoering, je kunt alleen Bas en Treble instellen en focus op alle speakers of voorin. Subwoofer kun je niet apart instellen.
Met Sonos kan je ook Subwoofer apart instellen. Volgens mij is dat het enige verschil mbt settings.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 20:08
SWIGGA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:11:
[...]

Zou je eens een paar foto's kunnen posten van jouw kieselgrijze q4 met zwarte accenten? Alvast bedankt! 😊✌
Heb alleen deze foto's bij de hand, maar het geeft wel een beeld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szhtBnkXsLInNtg3h3scnYDpuoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbP59xobFbvhcv9JcIjB2Hja.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFxv5CE_2g2W9YWIaVBup0QPdu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAvGN0LA3cFUCBQEtfQ4HC7A.jpg?f=fotoalbum_tile

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
MetaalMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:46:
[...]

Heb alleen deze foto's bij de hand, maar het geeft wel een beeld :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Prachtig, dankjewel 😊 veel plezier in je Q4 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik heb geen SONOS systeem in de Q4 maar ben dik tevreden over het geluid. Er zal best wel een verschil tussen SONOS en geen SONOS zitten, maar in vergelijking met de voorloper (Peugeot 308) was dit een wéreld van verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MV999
Honeymoonnet versprongen naar 15 jan levering.. gelukkig staat hij al op naam en is de bijtelling veilig. Alleen blijft het jammer dat een auto meer dan een maand van productie tot levering op zich laat wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Msts schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:25:

Echt slecht is het ook niet, wat minder punch
Ik heb nu ook de Canton. Ik ga er dan vanuit dat de Sonos een stap(je) beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 19:40
deze morgen gaan testrijden met een bmw ix3
aangenaam verrast met de android auto integratie - werkte soepel en navigatie aanwijzingen van google maps/waze komen netjes door op heads up display van de bmw.
weet iemand of de q4 het overnemen van navigatie aanwijzingen ook ondersteund ?
vergeten te testen tijdens proefrit vorige week :'(

wordt nog een moeilijke keuze , mercedes eqc en bmw ix3 zijn in hun basisversies een pak duurder (lees : hogere eigen bijdrage) maar komen met aardig wat standaard opties , audi begint goedkoper maar als je wat leuke opties aankruist (business platinum met adaptive cruise control, sportzetels, leder, ...) kom je al snel aan - surprise , surprise - exact hetzelfde leasingbudget per maand uit
en dan heb je die :X leveringstermijnen , meer dan een jaar wachten - niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
Serieus…iX3? Model jaar kruik, implementatie van een EV in een ICE, ieder zijn keus maar het is me toch een pot lelijk….pak dan een Enyaq 80 Founders Edition, die is dit jaar nog te rijden, net zoals @Trackerfire heeft gedaan. En als ik in een Benz wil rijden pak ik wel een taxi.

[ Voor 10% gewijzigd door Isheara op 28-12-2021 16:43 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:41:
Serieus…iX3? Model jaar kruik, implementatie van een EV in een ICE, ieder zijn keus maar het is me toch een pot lelijk….pak dan een Enyaq 80 Founders Edition, die is dit jaar nog te rijden, net zoals @Trackerfire heeft gedaan. En als ik in een Benz wil rijden pak ik wel een taxi.
Haha, niet teveel mensen ineens een Founders Edition pakken hoor ;) maar inderdaad. Nog diverse beschikbaar en ramvol opties :*)

https://www.autotrack.nl/...sortering=DATUM_GEPLAATST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:44:Haha, niet teveel mensen ineens een Founders Edition pakken hoor ;) maar inderdaad. Nog diverse beschikbaar en ramvol opties :*)
Maximaal 1894 toch?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

"Wereldwijd" ja. Er schijnen er 200 toegewezen te zijn aan NL. Ik heb een importer uit Duitsland :) vandaar de 80x. Die is nooit in Nederland verkocht en gaat dat ook niet worden, in de Founders Editie dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Trackerfire op 28-12-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
https://www.skoda.nl/stoc...80-founders-edition-black

Er staat eentje in zwart en een paar in arctic zilver. Welke kleur interieur heb jij?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
hedone2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:32:
wordt nog een moeilijke keuze , mercedes eqc en bmw ix3 zijn in hun basisversies een pak duurder (lees : hogere eigen bijdrage) maar komen met aardig wat standaard opties , audi begint goedkoper maar als je wat leuke opties aankruist (business platinum met adaptive cruise control, sportzetels, leder, ...) kom je al snel aan - surprise , surprise - exact hetzelfde leasingbudget per maand uit
Ik had dezelfde afweging. Ik vond de IX3 prima totaal-auto, mooi panoramadak ook, maar ben afgeknapt op de harde vering (sportief?) met name bij lage snelheden in de stad. Exterieur en interieur, hoe luxe ook, lieten me koud. EQC is mooi en stil, maar heeft 100km minder range dan de Q4 en laadt ook maar met 125KW is ook een benzine-auto oorspronkelijk, en dat zie je ook aan de krappe binnenruimte. Oh ja.... en ik kon geen Burmester stereo bestellen ivm componenten tekort. Voor mij is de stereo een van de belangrijkste onderdelen van een auto O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:44:
[...]

Haha, niet teveel mensen ineens een Founders Edition pakken hoor ;) maar inderdaad. Nog diverse beschikbaar en ramvol opties :*)

https://www.autotrack.nl/...sortering=DATUM_GEPLAATST
Iedereen z’n eigen keus hoor, maar als je een Enyaq voor 66k neemt kan je toch beter een iX3 nemen voor 66k. Die laatste zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn in de lease, gezien instap modellen altijd goedkoper zijn catalogusprijs/lease prijs ratio dan auto’s met veel opties.
Pagina: 1 ... 61 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.