Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 60 ... 140 Laatste
Acties:

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Rschins schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:55:
[...]

Dat snap ik helemaal. Het gaat mij echter puur om de snelheid van laden die niet gehaald wordt. Ik lees hier meermaals terug dat er maar tot max 60 kwh geladen wordt terwijl er tussen 10 en 80 % 125 uit een snellader zou moeten komen.
Misschien is er al op gereageerd, ik loop wat achter in de posts...

Nee vanaf 35% loopt het al wat terug, volgens de praktijkcijfers van Fastned bijv:
https://support.fastned.n...en-met-een-Audi-Q4-e-tron

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Enerzijds lijkt het me logisch dat na eerste tenaamstelling de bijtelling geldt. Echter bieden leasemaatschappijen ook vaak in het jaar nadat de bijtelling is verandert een oud tarief op sommige modellen aan. Hoe zit dat dan? Of loopt de 5 jaars periode al af voor de nieuwe berijder zijn auto dan rijdt?

Audi Q4 Sportback S Competition

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
De app krijg ik nog steeds niet werkend.

Dealer zou auto aanmelden in myAudi als eigenaar, maar gaf aan dat systeem tijdelijk er uit lag.
Wel een email gehad dat de verificatie geslaagd is met een link: maar die link is onbereikbaar.

Meer mensen last van?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
MV999 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:10:
Enerzijds lijkt het me logisch dat na eerste tenaamstelling de bijtelling geldt. Echter bieden leasemaatschappijen ook vaak in het jaar nadat de bijtelling is verandert een oud tarief op sommige modellen aan. Hoe zit dat dan? Of loopt de 5 jaars periode al af voor de nieuwe berijder zijn auto dan rijdt?
Die zetten de auto’s dan in het oude jaar op eigen naam. Daarmee staat de bijtelling dan vast voor 5 jaar vanaf 30/31-12. Dan kan de 5 jaar dus iets korter zijn afhankelijk van wanneer de nieuwe rijder hem krijgt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:39:
[...]

Wat bij nieuwe auto's doorgaans dezelfde datum is. Het weten van een kenteken is niet voldoende afaik. Ik wist mijn kenteken 10 dagen voor de datum van eerste toelating.

In het geval van @okio zou de dealer hem op naam moeten zetten in 2021, en dan in 2022 weer over moeten schrijven aan @okio . Dat gaat met de MIA volgens mij ook goed. Al weet ik daar niet alle details van.

[...]

Dit is dus onjuist.
Klopt. Alleen kenteken is niet voldoende. Mijn vorige post miste deze zin nog :D

The best is yet to come

• 1st-EV
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-03-2024
Gister de dealer gesproken over een paar andere dingetjes dan levertijd. Ze hebben de opdracht gekregen om geen skoda en seat te verkopen want daar zitten alle productie slots al vol en zijn ze voor volgend jaar al uitverkocht. Mijn q4 was volgens hem nog op tijd besteld. Deze is in november besteld en staat op eind augustus 2022. Toegang voor honeymoonnet word niet meer gegeven omdat er ca. 4x per dag een update word gegeven en hier klopt eigenlijk niks meer van. Zo ontvangen ze de hele dag telefoontjes. Een collega heeft zijn q4 vorige week opgehaald. Maar van de 7 die door konden gaan zijn er 60 gebeld dat het uitgesteld werd. Zelf ga ik al van 2023 uit. Kan het alleen maar mee vallen.

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
b17b schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:18:

Dealer zou auto aanmelden in myAudi als eigenaar, maar gaf aan dat systeem tijdelijk er uit lag.
Wel een email gehad dat de verificatie geslaagd is met een link: maar die link is onbereikbaar.

Meer mensen last van?
hier heeft de app gewerkt tot de update naar myaudi 4.6.
Toen niets meer mogelijk. Dealer heeft de auto verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Tot op heden blijft hij aangeven dat stap 2 voltooid moet worden (identiteit bevestigen en voertuig koppelen met myAudi). Dealer geeft aan dat het bij hun in de computer goed staat en geeft het op na diverse pogingen.
Afwachten zeggen ze nu 8)7 8)7

Iemand zelfde issue?
Hier een iphone 12 max pro software versie 15.1.1

• mversluijs55
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-12 17:04
hens72 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:57:
[...]

Toen niets meer mogelijk. Dealer heeft de auto verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Tot op heden blijft hij aangeven dat stap 2 voltooid moet worden (identiteit bevestigen en voertuig koppelen met myAudi). Dealer geeft aan dat het bij hun in de computer goed staat en geeft het op na diverse pogingen.

Iemand zelfde issue?
Same here, app heeft gewerkt tot de update naar versie 4.6. Verschillende dingen geprobeerd; app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, af- en aanmelden, het hielp allemaal niet. Chatten met de Audi webcare hielp ook niet (er zijn wat storingen meneer |:().

Wat het bij mij heeft opgelost:
- auto verwijderd uit de myAudi app
- auto opnieuw toegevoegd aan de myAudi app
- hij komt dan met stap 2 (identiteit bevestigen bij dealer)
- dealer moet je dan opnieuw als hoofdgebruiker aanmelden
- vervolgens even in je auto gaan zitten en zorgen dat telefoon en auto elkaar vinden.
- dan nog even geduld en met een paar uur deed hij het bij mij weer.

Hoop dat het helpt..

• Dean Martin
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:23:
[...]

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?

Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.

Bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019
wordt de datum van eerste toelating vastgesteld op de datum van eerste afgifte van het kentekenbewijs.
https://www.rdw.nl/partic...et-kentekenbewijsdocument

Een kenteken alleen is niet voldoende. Een collega heeft hetzelfde aan de hand gehad met een Tesla 2 jaar geleden en die piste naast de pot (nog steeds).

[ Voor 43% gewijzigd door Dean Martin op 24-12-2021 09:29 ]

The best is yet to come

• funkycamel
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Maurice- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:12:
[...]
De vergelijkings-hysterie van al die blogs en blaadjes begrijp ik echt niet.
Dit vond ik ook opvallend. Ik heb zoveel reviews en blogs van auto journalisten gelezen en er vielen me een paar dingen op waarin ze eigenlijk anders zijn dan de "gemiddelde koper":
- Ze hechten overdreven waarde aan zaken die "uniek" zijn, waarschijnlijk in de hoop meer nieuwswaarde te hebben: De aandrijflijn hetzelfde als VW?Skoda? bah. Matrix lichtjes waarvan je het patroon kunt instellen? "bijzonder".
- Het zijn haast allemaal sportieve rijders en hechten vooral waarde aan sportief rijgedrag. Acceleratie naar 100km in meer dan 6 seconden? pfff.. traag. Comfort van de vering? Niet echt meegewogen.
- Overdreven nadruk op de prijsverschillen en onderschatting van de emotionele beleving van de "badge". Hierbij geen rekening houdend dat het verschil tussen Audi en Skoda in het lease-bedrag veel kleiner is dan in de aankoopprijs. Ik weet ook wel dat de Skoda (bijna) net zo goed is als de Audi, maar leg maar eens uit op een verjaardagsfeestje of op je werk dat de Skoda ook "premium" is. Merken hebben nu eenmaal een perceptie, dat is wat een merk is, en dat heeft dus wel degelijk waarde.

Als je de journalisten mag geloven is de Audi Q4 op zijn best een "zeventje" maar ik denk dat de verkoopgetallen iets heel anders laten zien. Ik heb gehoord dat dit een van de best verkochte Audi's is. Ik herken wel dat de Q4 nergens het allerbeste in is (Tesla voor range en acceleratie, Merc EQC voor comfort, Enyac for value for money), maar voor mij is hij de beste allrounder kijkend naar comfort, binnenruimte, luxe, merk en range. Ik moet denk ik maar even stoppen met het lezen van die reviews :) maar ja je moet toch iets tijdens het wachten!

• Dean Martin
  • Niet online
funkycamel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:28:
[...]

Dit vond ik ook opvallend. Ik heb zoveel reviews en blogs van auto journalisten gelezen en er vielen me een paar dingen op waarin ze eigenlijk anders zijn dan de "gemiddelde koper":
- Ze hechten overdreven waarde aan zaken die "uniek" zijn, waarschijnlijk in de hoop meer nieuwswaarde te hebben: De aandrijflijn hetzelfde als VW?Skoda? bah. Matrix lichtjes waarvan je het patroon kunt instellen? "bijzonder".
- Het zijn haast allemaal sportieve rijders en hechten vooral waarde aan sportief rijgedrag. Acceleratie naar 100km in meer dan 6 seconden? pfff.. traag. Comfort van de vering? Niet echt meegewogen.
- Overdreven nadruk op de prijsverschillen en onderschatting van de emotionele beleving van de "badge". Hierbij geen rekening houdend dat het verschil tussen Audi en Skoda in het lease-bedrag veel kleiner is dan in de aankoopprijs. Ik weet ook wel dat de Skoda (bijna) net zo goed is als de Audi, maar leg maar eens uit op een verjaardagsfeestje of op je werk dat de Skoda ook "premium" is. Merken hebben nu eenmaal een perceptie, dat is wat een merk is, en dat heeft dus wel degelijk waarde.

Als je de journalisten mag geloven is de Audi Q4 op zijn best een "zeventje" maar ik denk dat de verkoopgetallen iets heel anders laten zien. Ik heb gehoord dat dit een van de best verkochte Audi's is. Ik herken wel dat de Q4 nergens het allerbeste in is (Tesla voor range en acceleratie, Merc EQC voor comfort, Enyac for value for money), maar voor mij is hij de beste allrounder kijkend naar comfort, binnenruimte, luxe, merk en range. Ik moet denk ik maar even stoppen met het lezen van die reviews :) maar ja je moet toch iets tijdens het wachten!
Ik zou je vooral niets aantrekken van die reviews als het je raakt ;)

The best is yet to come

• Inspired
  • Nu online
Verkoopcijfers hebben ook niet veel te maken met hoe goed een auto is. Bijtelling, looks, merk, beschikbaarheid en emotie is veel belangrijker voor de meeste kopers.

• the-hyrax
  • Laatst online: 08-12 10:00
[...]

Jouw laatste alinea is wel wat het Bright.nl review samenvat (overigens gaven die de auto een 8, geen 7 ;) 0. Overigens is de EQC geen directe concurrent, dat is de EQA. De EQC zal het moeten opnemen tegen de E-tron.

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-12 18:56
GIsteren eindelijk bevestiging gekregen van de bestelling van een Audi Q4 (lease-wagen), verwachte leverdatum 10/02/2023. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door H3ras op 24-12-2021 09:39 ]

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Net weer de dealer gesproken en nu leverweek 4 gekregen ( de zoveelste ) wel gaat de verkoper kijken of er compensatie mogelijk is.( helaas niet het verschil in bijtelling )

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
the-hyrax schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:34:
[...]

Jouw laatste alinea is wel wat het Bright.nl review samenvat (overigens gaven die de auto een 8, geen 7 ;) 0. Overigens is de EQC geen directe concurrent, dat is de EQA. De EQC zal het moeten opnemen tegen de E-tron.
ja eens.
Waarbij de EQA toch echt in alles "kleiner" is. Dus je vergelijkt hier een appel en een peer.

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
Jan_1966 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:39:
Net weer de dealer gesproken en nu leverweek 4 gekregen ( de zoveelste ) wel gaat de verkoper kijken of er compensatie mogelijk is.( helaas niet het verschil in bijtelling )
Enig idee waar je dan wel aan moet denken?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• Dean Martin
  • Niet online
mouse1277 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:42:
[...]

Enig idee waar je dan wel aan moet denken?
Een paraplu.

The best is yet to come

• mouse1277
Of een gratis bumpersticker :).

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Ging hij nog bekijken, korting of gratis accessoires, verwacht er niet teveel van. maar toch.

• de Madera
  • Laatst online: 30-08-2022
Hoeveel echte kilometers kun je rijden met een Q35 met warmtepomp?

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
de Madera schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:05:
ev-database even raadplegen.

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Heel afhankelijk van jouw rechtervoet, het traject en het weer natuurlijk. Reken op 300km in de zomer en 200km in de winter ongeveer... maar rijd je meer in de stad zal de range mogelijk iets beter zijn, meer autostrade doet de range zakken...

• Inspired
  • Nu online
Ga je dit nu om de paar dagen vragen? :)

• de Madera
  • Laatst online: 30-08-2022
Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:09:
[...]

Ga je dit nu om de paar dagen vragen? :)
Hahaha, had ik die vraag al gesteld ja?

Mijn fout 8)7

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

• the-hyrax
mouse1277 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:44:
[...]

Of een gratis bumpersticker :).
Of een flesje Audi-water, maar volgens Carwow was de kwaliteit daarvan niet zo goed 8)7

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 06:33
[...]

Inderdaad, dat geblaat over de acceleratie… meer dan 6 seconden, traag.
Hou toch op.
Ik koop een auto met privé geld, dus het is geen speelgoed.
De meeste reviewers vond ik kleuters die zich druk maken om bijzaken en overdreven veel aandacht geven aan acceleratie enzo.
Ik ben superblij met de Q4 ondanks kinderziektes enzo. Het is een fantastische auto.

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:39
dolfg schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:50:
[...]

De meeste reviewers vond ik kleuters die zich druk maken om bijzaken en overdreven veel aandacht geven aan acceleratie enzo.
Eigenlijk 100 procent mee eens. En toch ben ik weer benieuwd bij elke blog/tijdschrift die een test publiceert, wat erover geschreven wordt. Terwijl inderdaad het altijd maar weer schrijven over 'sportief' rijgedrag en de maximale prestaties ver af staat van waar je als gemiddelde gebruiker het meest waarde aan verbindt. Ik heb jarenlang een S4 (B5) gereden, fantastische auto en veel plezier aan beleefd. Maar 99 procent van de tijd rijd je met het verkeer mee en is het toch net wat minder comfortabele onderstel, het hogere verbruik en flink hogere onderhoudskosten gewoon alleen maar nadelig.

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12 16:33
Zojuist gebeld door de dealer en inderdaad: ik mag de auto de 30e december ergens buiten op komen halen. Ik hoop dat het droog is, maar aan mijn wachten komt een eind!
Foto's volgen zsm. Helemaal happy!

Keep rolling sixes!

• MV999
Isheara schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:39:
Zojuist gebeld door de dealer en inderdaad: ik mag de auto de 30e december ergens buiten op komen halen. Ik hoop dat het droog is, maar aan mijn wachten komt een eind!
Gefeliciteerd, ik ben wederom jaloers!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 10:59
Isheara schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:39:
Gefeliciteerd 🍾. Voor foto’s houden wij ons aanbevolen.

• Julicount
  • Laatst online: 28-01 10:26
b17b schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:18:

Meer mensen last van?
Geen idee of je al antwoord hebt maar: als het goed is moet de dealer moet dit linkje nog activeren. Ik heb dit onbereikbare linkje ook omdat hij al voor mij aan de slag is geweest maar dealer gaf ook direct aan dit linkje te activeren als ik de auto kom ophalen. Wellicht kun je dat nog even checken bij ze.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:58
Gek eigenlijk. Alles op MEB-basis is een eeuwigheid wachten maar VAG presenteert wel vrolijk de nieuwe ID.5. Wat een ID.4 met een sportbackjasje is. En Skoda komt binnenkort ook met een Enyaq 'Coupé'.

Moet allemaal van dezelfde band(en) rollen, dus schiet mij maar lek.

Catch my drift?

• funkycamel
  • Laatst online: 20-01-2024
[...]
Overigens is de EQC geen directe concurrent, dat is de EQA. De EQC zal het moeten opnemen tegen de E-tron.
Ik snap dat eigenlijk niet. Voor mij was de EQC wel de directe concurent. Ik kom vanuit een Mercedes E klasse (diesel vies woord, maar wel een fijne auto), en de EQC was voor mij de eerste op de shortist. De EQC wordt behoorlijk compleet geleverd voor ca. 70-75K, en wanneer je de Q4 uitrust met extra opties tot vergelijkbare spec kom je ook op 70-75K. Leasebedrag van de EQC is lager dan de Q4 spec die ik nu gekozen heb!! De grote E-tron is zowel qua aankoop als lease VEEL duurder. De reden voor mij om de Q4 te kiezen is omdat die 100km meer range heeft dan de EQC en veel ruimer is van binnen. De EQC is met name achterin echt krap. Daarnaast is de Q4 verrassend comfortabel, misschien EQC iets beter maar scheelt niet veel.

• Julicount
MV999 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:10:
Ik denk zelfde principe als een dealer met voorraadauto die hem al wel op kenteken zet maar later verkoopt waardoor veel kopers nog een voorraadmodel uit eerdere jaren willen of
men 2e hands leased door een oud contract over te nemen. Bijtellingtarief geldt volgens mij puur op het kenteken van de auto maar om te weten van wie de auto is heb je tenaamstelling nodig qua aansprakelijkheid e.d. (dus wisseling van tenaamstelling maakt daardoor niets uit voor de bijtelling) als de auto op de weg rijdt.
Wat denk ik speelt is dat de LM een auto die 2 jaar in de voorraad stond door de leeftijd van de auto voor minder kan verkopen als jij ook nog eens 5 jaar rijdt omdat een koper dat ziet als een auto die 7 jaar oud is ipv 5 jaar oud. Vandaar dat onze particuliere berijders ook het liefst wachten met op kenteken zetten in 2022 ook al is de auto er eerder.
Hierdoor kiest de LM er denk ik eerder vanuit economische redenen voor om het leasecontract nog maar voor 3 jaar aan te bieden (in geval van al 2 jaar op voorraad óf al 2 jaar geleased). Die keuze van LM staat als het goed is volledig los van de bijtelling (als dat voor hun verder niets doet in de omzet daar gelaten) omdat dat een overheidsaangelegenheid is. Omdat LMs hier waarschijnlijk al zo in staan hoeft de overheid niet al te veel moeite te doen om bij nieuwe bijtellingsregels te voorkomen dat mensen zakelijk een auto voor 10 jaar leasen om het tarief te omzeilen. Anders hadden ze vast in het leven geroepen dat per een x datum alle berijders de nieuwe bijtelling gaan betalen, ongeacht het bijtellingstarief ten tijde van het op kenteken zetten van de auto en hadden wij niet zo gespannen hoeven te zijn om kenteken 2021🥵

Verder al wat gehoord?!

• SWIGGA
[...]

Ik vind de EQC een veel betere concurrent met de Q4. De EQA is dat in mijn ogen zeker niet. Die is toch een heel stuk kleiner en voor mij totaal geen optie. De EQC heeft meer hetzelfde formaat als de Q4 qua ruimteaanbod en als je de Q4 50 neemt en hem wat aankleed kom je ook al snel in de buurt qua prijs met de EQC. In mijn ogen zit de Q4 boven de EQA en misschien net onder de EQC...

• DaMenaz
Bij ons op de 'leaselijst' is het wel de EQA die als alternatief voor de Q4 is opgenomen, maar dat is vooral op basis van het maandbedrag. Ik heb de EQA nooit overwogen. Veel te klein en een verbouwde ICE-koets.

Zelfde geldt voor de XC40, al vind ik die dan ook nog eens heel erg lelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door DaMenaz op 24-12-2021 13:06 ]

Catch my drift?

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:01
Hebben jullie dit ook: als je de 'blaassnelheid/hoeveelheid' wil verhogen dan zakken de streepjes direct terug naar maar 1 streepje. Nu al een paar keer gehad dat ik de blower niet harder kon zetten. Gisteren een keer de 'auto' knop ingedrukt, hielp niet. Als ik op de 'voorruit ontwasemen' knop druk gaat ie wel naar de max.
En net weer dat ik het niet aan kon passen, maar toen een paar keer op auto gedrukt en toen kon ik de snelheid wel aanpassen. Automatische circulatie staat uit (dus niet op A en ook niet op M)

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Heb hier ook al last van. Nog geen gebruik van de My Audi app kunnen maken helaas. Zeker deze week had dit erg handig geweest met voorverwarmen... Ook mijn dealer geeft aan dat het daar goed staat.
hens72 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:57:
[...]

Iemand zelfde issue?

• jaapnoordhoff
  • Laatst online: 16-07 12:18
Beste Q4 wachtenden, willen jullie als je iets te melden hebt over doorgekregen verwachte levertijd, ook even melden wanneer je besteld hebt? Ik in Juni en verwacht nu week 7of 8.
Maar vrees een nieuwe datum. Begrijp de logistiek bij Audi niet.

• mouse1277
jaapnoordhoff schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:52:
Beste Q4 wachtenden, willen jullie als je iets te melden hebt over doorgekregen verwachte levertijd, ook even melden wanneer je besteld hebt? Ik in Juni en verwacht nu week 7of 8.
Begin juli besteld, levering staat nu op 24-02-2022. Betreft 40 Competition S.

• the-hyrax
jaapnoordhoff schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:52:
Eerder ook al aangegeven: er is geen pijl op te trekken. Ik heb eind juli besteld en begin augustus is de order doorgezet naar Pon. Ik krijg de mijne a.s. maandag

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:16

Trackerfire

BTC HODLER

Trackerfire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:15:
Ik ga jullie binnenkort waarschijnlijk helaas verlaten (sorry!). Ik zag vandaag een Enyaq Founders Edition rijden en was op slag verliefd. Heel NL afgebeld en een bommetje (80x 265pk) gevonden. Morgen uitonderhandelen en dan dit jaar of begin volgend jaar rijden. Sowieso kenteken dit jaar.

De Audi heeft nog niet eens een verwachte productie datum en is juli besteld. De berichten van onlangs doen me ook niet hopen op snelle verbetering. Desalniettemin jammer, maar een zeer goed alternatief gevonden vind ik zelf. Maar smaken verschillen uiteraard.
Het is rond :D _/-\o_ Zojuist contract getekend en begin januari rijden 8) heel veel succes allen met wachten. Ik zal nog wat plaatjes posten in het Enyaq forum als ik hem ontvang voor de geïnteresseerden. Hoop dat Audi snel haar spullen op orde krijgt voor jullie allen!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• mouse1277
Toch apart dat de Enyaq een heel stuk verder komt: YouTube: We drove these electric cars until they DIED!.

• mouse1277
the-hyrax schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:58:
[...]
Eerder ook al aangegeven: er is geen pijl op te trekken. Ik heb eind juli besteld en begin augustus is de order doorgezet naar Pon. Ik krijg de mijne a.s. maandag
Maar in jouw geval gaat het toch om een SB? Daar krijg ik zelfs dagelijks nog mails over dat ze uit voorraad leverbaar zijn en dit jaar nog kunt rijden met lage bijtelling :).

• DaMenaz
mouse1277 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:06:
[...]

Maar in jouw geval gaat het toch om een SB? Daar krijg ik zelfs dagelijks nog mails over dat ze uit voorraad leverbaar zijn en dit jaar nog kunt rijden met lage bijtelling :).
Op Audi.nl staan 10 SB's in "voorraad", maar als je ze aanklikt zijn het allemaal auto's in bestelling. Of het zijn 35's.

Van wie krijg jij die mails?

Catch my drift?

• mouse1277
DaMenaz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:15:
[...]

Op Audi.nl staan 10 SB's in "voorraad", maar als je ze aanklikt zijn het allemaal auto's in bestelling. Of het zijn 35's.
Van wie krijg jij die mails?
Audi Nederland :) :) :) .

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
JandV schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:21:
Heb hier ook al last van. Nog geen gebruik van de My Audi app kunnen maken helaas. Zeker deze week had dit erg handig geweest met voorverwarmen... Ook mijn dealer geeft aan dat het daar goed staat.

[...]
Als je weet hoe laat je wilt vertrekken kun je hem nu vooraf instellen in de auto, maar vanuit app is wel makkelijker als je plannen wijzigen.

Ook de status van de batterij en het laden inzien mis ik nu wel.

• the-hyrax
mouse1277 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:06:
[...]

Yes SB inderdaad! 40 S Competition

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-11 18:10
Ik heb net langs de a12 bij De Meern de auto geladen, daar aan verschillende 350kw palen. De Q4 komt niet hoger dan 50kw laden. Vervolgens naar Shell gereden in Veldhuizen en daar ook geladen op een 150kw paal. Ook daar niet hoger dan 50kw laden.

Dat klinkt allemaal niet goed en past niet bij mijn plan om met de auto op wintersport te gaan (als dat al gaat lukken ivm corona). Ik ga niet 4 tot 5 keer laden en dat je daar dan 45 min moet staan (ipv 20).

Ik ga nog een keer proberen komende dagen bij een andere Shell, daarna ga ik Audi bellen.

• Inspired
  • Nu online
sixgirls schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:19:
Ik heb net langs de a12 bij De Meern de auto geladen, daar aan verschillende 350kw palen. De Q4 komt niet hoger dan 50kw laden. Vervolgens naar Shell gereden in Veldhuizen en daar ook geladen op een 150kw paal. Ook daar niet hoger dan 50kw laden.

Dat klinkt allemaal niet goed en past niet bij mijn plan om met de auto op wintersport te gaan (als dat al gaat lukken ivm corona). Ik ga niet 4 tot 5 keer laden en dat je daar dan 45 min moet staan (ipv 20).

Ik ga nog een keer proberen komende dagen bij een andere Shell, daarna ga ik Audi bellen.
Hoe leeg was de accu en hoelang heb je gereden voor de tijd?

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 12:33
sixgirls schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:19:

gisteren voor het eerst boven de 50 uit gekomen namelijk 57!!! zakte wel terug naar 46

hoop dat de update hier verbetering in gaat brengen, anders zijn vakanties een no go met deze auto en al ik dan tijdelijk een auto moeten lenen of huren.

• sixgirls
Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:21:
[...]

Hoe leeg was de accu en hoelang heb je gereden voor de tijd?
De auto was rond de 43% vol met nog een actieradius van 195 km toen ik ging laden. En ik ben er vanaf huis naar toegereden en heb daar denk ik 15 min over gedaan.

• MV999
Julicount schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:55:
[...]

Ik denk zelfde principe als een dealer met voorraadauto die hem al wel op kenteken zet maar later verkoopt waardoor veel kopers nog een voorraadmodel uit eerdere jaren willen of
men 2e hands leased door een oud contract over te nemen. Bijtellingtarief geldt volgens mij puur op het kenteken van de auto maar om te weten van wie de auto is heb je tenaamstelling nodig qua aansprakelijkheid e.d. (dus wisseling van tenaamstelling maakt daardoor niets uit voor de bijtelling) als de auto op de weg rijdt.
Wat denk ik speelt is dat de LM een auto die 2 jaar in de voorraad stond door de leeftijd van de auto voor minder kan verkopen als jij ook nog eens 5 jaar rijdt omdat een koper dat ziet als een auto die 7 jaar oud is ipv 5 jaar oud. Vandaar dat onze particuliere berijders ook het liefst wachten met op kenteken zetten in 2022 ook al is de auto er eerder.
Hierdoor kiest de LM er denk ik eerder vanuit economische redenen voor om het leasecontract nog maar voor 3 jaar aan te bieden (in geval van al 2 jaar op voorraad óf al 2 jaar geleased). Die keuze van LM staat als het goed is volledig los van de bijtelling (als dat voor hun verder niets doet in de omzet daar gelaten) omdat dat een overheidsaangelegenheid is. Omdat LMs hier waarschijnlijk al zo in staan hoeft de overheid niet al te veel moeite te doen om bij nieuwe bijtellingsregels te voorkomen dat mensen zakelijk een auto voor 10 jaar leasen om het tarief te omzeilen. Anders hadden ze vast in het leven geroepen dat per een x datum alle berijders de nieuwe bijtelling gaan betalen, ongeacht het bijtellingstarief ten tijde van het op kenteken zetten van de auto en hadden wij niet zo gespannen hoeven te zijn om kenteken 2021🥵

Verder al wat gehoord?!
Nope.. Ik heb het idee dat ik naast de pot ga piesen.. auto 10 december op transport gegaan, 20 december op kenteken gezet (niet op naam) en dealer weet niet waar de auto is. Dit terwijl bij anderen het 3 dagen duurt van fabriek naar dealer. Alleen maar ontkennen dat hij iets kan betekenen en dat ze vanzelf een oplegger zien verschijnen. Niet eens een belletje naar Pon willen plegen om te vragen of er iets mis gaat. Maandag maar weer langs om maar eens duidelijk te maken dat het wel om 5.000,- piek gaat.. Dat er onvoldoende materiaal is oke, maar het zal me niet gebeuren dat die auto al weken bij de importeur staat weg te rotten.

• Inspired
  • Nu online
sixgirls schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:27:
[...]

De auto was rond de 43% vol met nog een actieradius van 195 km toen ik ging laden. En ik ben er vanaf huis naar toegereden en heb daar denk ik 15 min over gedaan.
Accu zal te koud zijn geweest.

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:04
Proefrit in de Polestar 2 gehad maar mijn vrouw kreeg erg last van haar rug van de stoeien dus toch maar door met de Q4. Audi dealer had het nog over een mogelijke compensatie voor te laat geleverde auto’s vanwege de bijtelling maar wilde niks toezeggen of bevestigen…

Oost

• mouse1277
s.oosterwijk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:47:
Audi dealer had het nog over een mogelijke compensatie voor te laat geleverde auto’s vanwege de bijtelling maar wilde niks toezeggen of bevestigen…
Dat heb ik inmiddels tig keer gehoord. Gisteren daar ook nog een mail over gestuurd naar de LM. Ben benieuwd wat we hier überhaupt van mogen verwachten. Ik denk dat we uiteindelijk met een kluitje het riet in gestuurd gaan worden :(.

• Julicount
MV999 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:44:
[...]

Nope.. Ik heb het idee dat ik naast de pot ga piesen.. auto 10 december op transport gegaan, 20 december op kenteken gezet (niet op naam) en dealer weet niet waar de auto is. Dit terwijl bij anderen het 3 dagen duurt van fabriek naar dealer. Alleen maar ontkennen dat hij iets kan betekenen en dat ze vanzelf een oplegger zien verschijnen. Niet eens een belletje naar Pon willen plegen om te vragen of er iets mis gaat. Maandag maar weer langs om maar eens duidelijk te maken dat het wel om 5.000,- piek gaat.. Dat er onvoldoende materiaal is oke, maar het zal me niet gebeuren dat die auto al weken bij de importeur staat weg te rotten.
Nou, dat is wel heel kwalijk, dit kan toch niet?! Wellicht helpt persoonlijk langs gaan inderdaad nog, dit is echt een veel te lullige situatie. Je auto kan toch niet zomaar verdwenen zijn? Kan LM anders ook nog wat (extra druk) betekenen hierin?

• sixgirls
Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:45:
[...]

Accu zal te koud zijn geweest.
Hoe lang duurt het dan voor een accu warm is? Mind you, het is +8,5% buiten nu. Dus als je op wintersport gaat en het vriest dan is de accu ook 'koud'?

• Inspired
  • Nu online
sixgirls schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:02:
[...]

Hoe lang duurt het dan voor een accu warm is? Mind you, het is +8,5% buiten nu. Dus als je op wintersport gaat en het vriest dan is de accu ook 'koud'?
Als je op wintersport gaat zul je eerst 2/3 uur rijden op de snelweg. Dan is de accu wel op temperatuur. Voor optimaal snelladen moet hij zo 30 graden zijn. Met een kwartiertje (rustig) rijden gaat je dat niet lukken als het buiten 8 graden is.

• sixgirls
Inspired schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:09:
[...]

Als je op wintersport gaat zul je eerst 2/3 uur rijden op de snelweg. Dan is de accu wel op temperatuur. Voor optimaal snelladen moet hij zo 30 graden zijn. Met een kwartiertje (rustig) rijden gaat je dat niet lukken als het buiten 8 graden is.
Ok thanks. Ga eens onder betere omstandigheden proberen dan.

Hier nog draadje over laadcurves voor geinteresseerden:
Laad karakteristieken van de meeste EV's

• Dean Martin
  • Niet online
Alleen wanneer het puntje bij paaltje komt blijken ze er toch niet te zijn. Been there done that.

The best is yet to come

• mouse1277
Dean Martin schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:27:
[...]
Alleen wanneer het puntje bij paaltje komt blijken ze er toch niet te zijn. Been there done that.
Most of us unfortunately :(.

• Pastri
  • Laatst online: 28-05-2023
Gelukkig vandaag mijn q4 kunnen ophalen bij dealer. Aurora violet advanced plus met phone box en panorama dak. Deze besteld op 25 mei.
Auto rijd geweldig, app werkt helaas nog niet. Maar wat een auto.

Fijne dagen en hopen op nog veel leveringen laatste week.

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Gisteren een Q4 Launch S Competition kunnen halen. Kieselgrijs en alle accenten + aftermarket wielen geheel zwart. Begreep van de dealer dat ze er tot gisteren in totaal +/- 15 geleverd hadden, maar dat nu wel een hele rits auto's klaar staat om z.s.m. af te leveren.

Ik kom uit een ID3 1st Max, dus behoorlijk vol met snufjes. In de Q4 mis ik wel enkele opties (nee, heb de auto helaas niet zelf bij elkaar kunnen klikken), maar het is sowieso 'meer auto'. Zowel qua exterieur, interieur als gevoel bij het rijden. Uiteraard is dit grotendeels subjectief. Ben o.a. blij met het Sonos speakersysteem en de werking van infotainment en virtual cockpit (t.o.v. ID3). De Q4 heeft een warmtepomp, die mijn ID3 niet had. Met koud weer had ik in de ID3 een verlies van zo'n 20%. Ben benieuwd naar het praktijkgebruik van de Q4 de komende periode. Uiteraard zo veel mogelijk voorverwarmen voor vertrek.

iRacing Profiel

• DaMenaz
Toevallig net de link naar Honeymoonnet ontvangen.

Stap 1 van 9….

Augustus is september geworden. Week 36.

[ Voor 23% gewijzigd door DaMenaz op 24-12-2021 17:06 ]

Catch my drift?

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
sixgirls schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:02:
[...]

Vandaag had ik juist een leuke verrassing. Ik kwam eerst ook niet boven de ca 60kw uit en vandaag stond ik opeens met 130kw te laden! Ca 40km in de auto gereden van Dordrecht naar Leiderdorp ongeveer. Daar bij fastned aan de lader gehangen. Zie foto.
Gebruik was overigens ook fors lager met 10 graden tov 0 graden. Nu gemiddeld 21kw met 120kmh, zonder warmtepomp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4A4Vq_ElAYRtoonokkPo4XcP_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpSJfRMFGQFBI4sIff6DtAgK.jpg?f=fotoalbum_large

• Dean Martin
  • Niet online
DaMenaz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:01:
Toevallig net de link naar Honeymoonnet ontvangen.

Stap 1 van 9….

Augustus is september geworden. Week 36.
Wanneer heb je besteld?

The best is yet to come

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:24
Audi App gekoppeld door dealer, ingelogd, maar ik kan nog niets doen. Alles is grijs. Moet ik in de auto zelf ook nog iets doen?

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
DaMenaz schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:30:
Gek eigenlijk. Alles op MEB-basis is een eeuwigheid wachten maar VAG presenteert wel vrolijk de nieuwe ID.5. Wat een ID.4 met een sportbackjasje is. En Skoda komt binnenkort ook met een Enyaq 'Coupé'.

Moet allemaal van dezelfde band(en) rollen, dus schiet mij maar lek.
Die versies worden al een behoorlijke tijd verwacht. Dan kan je dat ook over de SB zeggen. Sommige vinden de SB/Coupe versie aantrekkelijker en zo wordt ook een klant 'binnengehaald'. Het is gewoon klote nu met die chiptekorten.

• s.oosterwijk
Iemand anders ook deze melding op honeymoon net bij opvragen status. Lijkt wel of het er helemaal uit ligtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COiUJmpscqLeRRkUBg4gs-rFoOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kn9crqrRPzhPQykIH6qcEO5D.png?f=fotoalbum_large

Oost

• tictac1
  • Laatst online: 23-07-2022
s.oosterwijk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:18:
Iemand anders ook deze melding op honeymoon net bij opvragen status. Lijkt wel of het er helemaal uit ligt[Afbeelding]
Dit komt omdat je geen nummer in je link hebt staan. Je bent nu direct naar de website gegaan. Honeymoonnet bestaat uit 9 stappen. Als je de juiste link met het correcte nummer selecteert, dan moet het goedkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door tictac1 op 24-12-2021 20:47 ]

• s.oosterwijk
tictac1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:47:
[...]

Dit komt omdat je geen nummer in je link hebt staan. Je bent nu direct naar de website gegaan. Honeymoonnet bestaat uit 9 stappen. Als je de juiste link met het correcte nummer selecteert, dan moet het goedkomen.
Dit is de link uit mijn e-mail die gisteren nog werkte. Maar zal nog even de link checken. Is dus in ieder geval bij mij alleen. Thanks!

Update: Helaas werkt mijn link gewoon niet meer, de unieke ID staat er achter en ook de step verwijderen achteraan heeft geen zin. Ga het na de kerst maar even navragen

[ Voor 15% gewijzigd door s.oosterwijk op 24-12-2021 22:02 ]

Oost

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Eerste én meteen een lange rit vandaag.
Thuis vol vertrokken en na 220km voornamelijk snelweg met gem 110/120 km/h op bestemming nog 39% batterij over. Viel alleszins mee maar buitentemperatuur was ook niet meer zo laag als eerder deze week natuurlijk.

Wat rijdt het heerlijk en ontspannen! Airco op 21 en afwisselend stoelverwarming voor wat extra comfort. Die echt snel en heel warm wordt.

Tot nu toe tevreden. 2e kerstdag even Duitsland in om het boosterprikje te halen. Hopelijk valt de ijzel mee want ik rij nog op zomerbanden.

• DaMenaz
7 december.

Catch my drift?

• SWIGGA
MetaalMan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:58:
Gisteren een Q4 Launch S Competition kunnen halen. Kieselgrijs en alle accenten + aftermarket wielen geheel zwart. Begreep van de dealer dat ze er tot gisteren in totaal +/- 15 geleverd hadden, maar dat nu wel een hele rits auto's klaar staat om z.s.m. af te leveren.

Ik kom uit een ID3 1st Max, dus behoorlijk vol met snufjes. In de Q4 mis ik wel enkele opties (nee, heb de auto helaas niet zelf bij elkaar kunnen klikken), maar het is sowieso 'meer auto'. Zowel qua exterieur, interieur als gevoel bij het rijden. Uiteraard is dit grotendeels subjectief. Ben o.a. blij met het Sonos speakersysteem en de werking van infotainment en virtual cockpit (t.o.v. ID3). De Q4 heeft een warmtepomp, die mijn ID3 niet had. Met koud weer had ik in de ID3 een verlies van zo'n 20%. Ben benieuwd naar het praktijkgebruik van de Q4 de komende periode. Uiteraard zo veel mogelijk voorverwarmen voor vertrek.
Zou je eens een paar foto's kunnen posten van jouw kieselgrijze q4 met zwarte accenten? Alvast bedankt! 😊✌

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Julicount schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:55:
[...]

Verder al wat gehoord?!
Blijft een lastige...kijk je naar de letter van de wet dan is voor bijtelling niet de datum van kenteken bepalend maar "datum eerste toelating" en deze wordt weer bepaald obv "datum eerste tenaaamstelling".

Bij mij hebben dealer (vd Udenhout) en LM (Athlon) samen bekondeld dat er pas 7 jan afgeleverd wordt terwijl mijn Q4 al enkele weken bij de dealer staat ("afspraken op directieniveau" is het enige dat ik te horen krijg). Ben er absoluut niet gerust op dat mijn bijtelling veilig is gesteld (kenteken wel bekend, maar geen datum 1e toelating).

Iemand anders soortgelijke ervaring?

• Inspired
  • Nu online
Motormuis69 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:20:
[...]

Blijft een lastige...kijk je naar de letter van de wet dan is voor bijtelling niet de datum van kenteken bepalend maar "datum eerste toelating" en deze wordt weer bepaald obv "datum eerste tenaaamstelling".

Bij mij hebben dealer (vd Udenhout) en LM (Athlon) samen bekondeld dat er pas 7 jan afgeleverd wordt terwijl mijn Q4 al enkele weken bij de dealer staat ("afspraken op directieniveau" is het enige dat ik te horen krijg). Ben er absoluut niet gerust op dat mijn bijtelling veilig is gesteld (kenteken wel bekend, maar geen datum 1e toelating).

Op welk directieniveau? Van de WG? Of LM? Als de eerste toelating niet in 2021 zit je aan de hogere bijtelling vast. Kan je wagenparkbeheerder niet eens informeren?

• Julicount
[...]

Ja ik volg je, ik denk dat die drie dingen (tenaamstelling, toelating, kenteken) in de praktijk min of meer rond dezelfde datum gebeuren? Maar waar het voordelen biedt, bij een constructie als deze de tenaamstelling bewust nog niet wordt gedaan. LM hoort je gewoon duidelijkheid te geven over wat dit voor jouw bijtelling betekent, dit moeten zij weten.
Ik zou zoals iemand hier opperde via jouw werkgever kijken of je hier hard tegenin kunt gaan want jij kunt hierin natuurlijk niet financieel benadeeld worden als er voor jou als persoon contractueel geen enkele reden is om de aflevering in januari te doen. Wellicht kun je in geval dat de bijtelling echt door hun toedoen 2022 wordt compensatie afdwingen op je leasebedrag waardoor je netto niet benadeeld wordt.

Laat je weten hoe het afloopt?

• Motormuis69
Inspired schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:30:
[...]

Op welk directieniveau? Van de WG? Of LM? Als de eerste toelating niet in 2021 zit je aan de hogere bijtelling vast. Kan je wagenparkbeheerder niet eens informeren?
Op directieniveau LM en dealer blijkbaar. Bij LM wijst accountmanager naar afd. Inkoop en de verkoper bij dealer wijst naar fleetsales. Bottom line, krijg ik geen antwoord op het hoe en waarom van deze afspraak.

Wagenparkbeheer (Fleetsupport) zijn een stel natte scheten die alleen de administratie uitvoeren maar waar je verder niets aan hebt

• wimbre
Ik weet dat er LM zijn die vanaf een bepaalde datum (bij Arval 15/11) geen auto’s meer uitleveren. Bij EV’s kon daar dan een uitzondering voor gemaakt worden maar dan ging de LM in overleg met de WG.

Het zou zo maar kunnen dat men (dealer/LM) zaken rekt om geen discussie te krijgen over wel/niet uitleveren in 2021.

Is achteraf (dus na aflevering bij de berijder) aan de hand van autogegevens te zien wanneer die auto daadwerkelijk Nederland is binnengekomen? Bij RDW is de datum 1e toelating te zien maar die info hoeft toch niet samen te gaan met de datum waarop die auto op de trailer/trein de Nederlandse grens over komt? Hij kan wellicht al 2 weken ergens staan en er dan pas gemeld wordt? Of niet?

[ Voor 55% gewijzigd door wimbre op 25-12-2021 09:24 ]

• SWIGGA
wimbre schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:15:
Ik weet dat er LM zijn die vanaf een bepaalde datum (bij Arval 15/11) geen auto’s meer uitleveren. Bij EV’s kon daar dan een uitzondering voor gemaakt worden maar dan ging de LM in overleg met de WG.
Bij Arval geen inschrijvingen tussen 15/12 en 31/12. Net nog gelezen in mijn contract. Geen uitleveringen vanaf 15/11? Daar zie ik geen goede redenen voor... je bedoelt mss ook 15/12...

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_lUH6jehZqF3sbhlJBeup8RRe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQrtXx4RKunUqh5ZYxLBRbUF.jpg?f=fotoalbum_large

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:39
SWIGGA schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:18:
[...]

Bij Arval geen inschrijvingen tussen 15/12 en 31/12. Net nog gelezen in mijn contract. Geen uitleveringen vanaf 15/11? Daar zie ik geen goede redenen voor... je bedoelt mss ook 15/12...
Dat is heel lang de standaard geweest, om de simpele reden dat de restwaarde van het volgende tenaamstellingsjaar hoger is. Maar niet bij auto's die onder lagere bijtellingsregels vallen in het oude jaar. Toen de Outlanders werden uitgeleverd in 2013 (met 0% bijtelling!) waren de meeste in december uitgeleverd. En deze bleven 5 jaar lang meer waard dan de 2014 modellen. Dus daarom zou nu ook elke LM die uitzondering wel maken lijkt me. En dan maar via tenaamstelling dealer op 31/12.

• wimbre
SWIGGA schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:18:
[...]

Wellicht per WG weer anders?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evE9wWUI_2vHeyBON8Tq3mHLB7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuStFMJvJS4OH1hTGwRxzjbL.jpg?f=fotoalbum_large

• Inspired
  • Nu online
EV_Eric schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is heel lang de standaard geweest, om de simpele reden dat de restwaarde van het volgende tenaamstellingsjaar hoger is. Maar niet bij auto's die onder lagere bijtellingsregels vallen in het oude jaar. Toen de Outlanders werden uitgeleverd in 2013 (met 0% bijtelling!) waren de meeste in december uitgeleverd. En deze bleven 5 jaar lang meer waard dan de 2014 modellen. Dus daarom zou nu ook elke LM die uitzondering wel maken lijkt me. En dan maar via tenaamstelling dealer op 31/12.
In principe zou je zeggen dat elke fatsoenlijke LM gewoon auto’s zal uitleveren tm 31/12 als dit voor de bijtelling van invloed is. Maar goed, wil niet zeggen dat Arval dit dan ook doet. Uiteindelijk hebben ze het contract al binnen dus het zal ze niet veel boeien.

Zou wel heel zuur zijn. Auto nog net op tijd binnen en dan moet je alsnog wachten en 4/5 jaar lang meer bijtelling betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 25-12-2021 09:44 ]

• Motormuis69
Inspired schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:42:
[...]

In principe zou je zeggen dat elke fatsoenlijke LM gewoon auto’s zal uitleveren tm 31/12 als dit voor de bijtelling van invloed is. Maar goed, wil niet zeggen dat Arval dit dan ook doet. Uiteindelijk hebben ze het contract al binnen dus het zal ze niet veel boeien.

Zou wel heel zuur zijn. Auto nog net op tijd binnen en dan moet je alsnog wachten en 4/5 jaar lang meer bijtelling betalen.
Het vreemde is dat de accountmanager bij LM wel heeft bevestigd dat Athlon in ieder geval geen beperking kent voor uitleveringen in december.

• wimbre
Inspired schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:42:
[...]

Berichtgeving van de Arval is ook tegenstrijdig. Eerst schrijven ze dat er ná 15 /11 geen auto's uitgeleverd worden en vervolgens schrijven ze "Als u geen bericht ontvangt, kunt u er van uitgaan dat de leverdatum +week 51) ongewijzigd is en de bestelling volgens planning verloopt". 8)7

Voor mij al een gelopen race want hij komt pas in 2022.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:55
In hetzelfde stuk staat toch ook dat er een uitzondering gemaakt kan worden als bijtelling verhoogd wordt.

• wimbre
VidaR-9 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:53:
[...]

In hetzelfde stuk staat toch ook dat er een uitzondering gemaakt kan worden als bijtelling verhoogd wordt.
Dat klopt en dat zou dan, naar ik verwacht, uitmonden in een hoger leasebedrag want waarom zou men anders met de werkgever gaan overleggen.

• MV999
[...]

Zelfde hier, alleen weet ik niet waar de auto is en willen ze hem best op naam zetten als de dealer het wel wist..

• SWIGGA
Vreemd, bij mij staat er 15 december ipv 15 november 😄 maar mss ook te maken met in België leasen of in Nederland?

• wimbre
MV999 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:55:
[...]

Zelfde hier, alleen weet ik niet waar de auto is en willen ze hem best op naam zetten als de dealer het wel wist..
Ik blijf jouw situatie echt bizar vinden. Een auto van meer dan 60K en niemand die weet waar die auto zich op dit moment bevind!

• MV999
wimbre schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:20:
[...]

Ik blijf jouw situatie echt bizar vinden. Een auto van meer dan 60K en niemand die weet waar die auto zich op dit moment bevind!
Eens.. teller staat op 7 dagen tot levering op Honeymoonnet :| Fijne kerst trouwens allemaal!

[ Voor 4% gewijzigd door MV999 op 25-12-2021 10:30 ]

• wimbre
MV999 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:30:
[...]

Eens.. teller staat op 7 dagen tot levering op Honeymoonnet :| Fijne kerst trouwens allemaal!
Fijne kerstdagen inderdaad voor iedereen

Ff die Q4 naar de achtergrond o<:)

• tictac1
  • Laatst online: 23-07-2022
Pouw heeft mij aangegeven dat aangezien de auto op kenteken is gezet de bijtellingpercentage hiermee is veilig gesteld. Dit hebben ze tevens per email bevestigd.

Zie ook onderstaande tekst van de website van de Belastingdienst over nieuwe auto’s: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.

• Dean Martin
  • Niet online
tictac1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:59:
Pouw heeft mij aangegeven dat aangezien de auto op kenteken is gezet de bijtellingpercentage hiermee is veilig gesteld. Dit hebben ze tevens per email bevestigd.

Zie ook onderstaande tekst van de website van de Belastingdienst over nieuwe auto’s: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

Edit: laat ook maar, heb geen zin in een welles-nietes discussie. Al helemaal niet met Kerst.

Fijne dagen!

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 25-12-2021 11:10 ]

The best is yet to come

• Inspired
  • Nu online

Als ze hem ook op naam gezet dan is het prima. Kun je aan de hand van het keteken en de RDW site wel checken.

• the-hyrax

Eerste toelating en eerste tenaamstellingen zijn vaak zelfde. Ik heb mijn kenteken al sinds 13/12 maar nog geen datum eerste tenaamstellingen of eerste toelating.

• MV999
Dean Martin schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:09:
[...]

Edit: laat ook maar, heb geen zin in een welles-nietes discussie. Al helemaal niet met Kerst.

Fijne dagen!
Eens, laten we de discussie voor maandagochtend laten. Ik zal dan ook even de belastingdienst bellen om eea te bevestigen. Bpm staat wel gelijk aan afgifte kenteken wat natuurlijk logisch is omdat dit met de transactie te maken heeft. Dus op zich niet heel vreemd dat het moment dat de auto in gebruik genomen wordt de bijtelling pas begint omdat dit met gebruik te maken heeft. Ik hoop nog steeds dat het bij afgifte kenteken is, maar vrees het ergste..

[ Voor 26% gewijzigd door MV999 op 25-12-2021 11:51 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.