Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 59 ... 140 Laatste
Acties:

• Rschins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-06 20:36
Kju schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:14:
[...]

Ik zou me niet druk maken mits je vooraf een planning maakt voor je laadstops. Ik heb in de zomer met m’n fat e-tron 6.000 km van en naar en in Italië gereden. Dat ging prima.
Ik had vooraf gerekend met 26 kWh/100km (op basis van de ritten van 200-250km die ik normaal maak) en in de praktijk bleek ik gemiddeld op 22 kWh/100km te zitten. Met winterbanden zal het natuurlijk iets hoger zitten maar met je Q4 40 moet je toch echt wel 180 tot 200 km (ongeveer elke 2 uur stoppen) tussen laadstops halen.
Dat snap ik helemaal. Het gaat mij echter puur om de snelheid van laden die niet gehaald wordt. Ik lees hier meermaals terug dat er maar tot max 60 kwh geladen wordt terwijl er tussen 10 en 80 % 125 uit een snellader zou moeten komen.

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Julicount schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:44:
[...]

Geen antwoord op je specifieke vraag maar wellicht heb je hier wat aan: ik begreep dat er gisterochtend een lading Q4s is aangekomen in Nederland van iemand waarvan deze eind vorige week geproduceerd is. Die moeten nog naar de dealers. Zou gek zijn als de jouwe daar niet bij zit. En ik hoop stiekem de mijne ook omdat ik (nog?) geen teleurstellend bericht heb gehad in tegenstelling tot velen deze week maar dat is een ander verhaal🤪
Ben benieuwd! Hopen dat die van jou er ook bij zit..

Audi Q4 Sportback S Competition

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

dolfg schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:08:
Pittige ochtend gisteren. Lamp bleef op laden staan, auto zei: hij is klaar. Wegrijden: ho maar. Want de kabel zat er nog in. Stroom van het hele huis af. Hielp niks, lampje groen, kon niet rijden ivm kabel die vast zat in de auto App bedacht er spontaan 100 kilometer range bij…(van 379 naar 488).
Tikkie brak voor een nieuwe bak.
Zat je kabel vastgevroren in je auto, want kan me voorstellen om zeker niet te gaan laden bij nachtvorst als dat bij jou het geval is.

Met de interiervoorverwaring zijn alle ruiten in 10 minuten ontdooit. Ik heb de warmtepomp. (Je moet wat te doen hebben tijdens de lockdown ;))

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
MV999 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:03:
[...]

Ben benieuwd! Hopen dat die van jou er ook bij zit..
Ben net gebeld, de mijne zat erbij! Volgende week ophalen. Heel blij mee. Mijn auto is de enige van de 100 die nog moesten komen dit jaar bij de dealer.

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
cutter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:05:
[...]

Zat je kabel vastgevroren in je auto, want kan me voorstellen om zeker niet te gaan laden bij nachtvorst als dat bij jou het geval is.

Met de interiervoorverwaring zijn alle ruiten in 10 minuten ontdooit. Ik heb de warmtepomp. (Je moet wat te doen hebben tijdens de lockdown ;))
Kan jij me uitleggen wat de warmtepomp te maken heeft met voorverwarmen? Werkt het alleen dan?

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:36
Avigoorn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:08:
[...]

Kan jij me uitleggen wat de warmtepomp te maken heeft met voorverwarmen? Werkt het alleen dan?
Dat hij minder batterij gebruikt.. Maar dat is mi. niet echt relevant als hij toch aan de kabel hangt tijdens voorverwarmen lijkt me 8)

• MV999
Julicount schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:06:
[...]

Ben net gebeld, de mijne zat erbij! Volgende week ophalen. Heel blij mee. Mijn auto is de enige van de 100 die nog moesten komen dit jaar bij de dealer.
Fantastisch, gefeliciteerd! Kreeg de dealer te horen dat de auto bij Pon Leusden geleverd was, of is hij ook al bij de dealer aangekomen?

[ Voor 15% gewijzigd door MV999 op 23-12-2021 09:18 ]

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Avigoorn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:08:
[...]

Weet ik niet. Ben dus benieuwd of mensen zonder warmtepomp langer doen over ontdooien. 8)

• Julicount
MV999 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:11:
[...]

Fantastisch, gefeliciteerd! Kreeg de dealer te horen dat de auto bij Pon Leusden geleverd was, of is hij ook al bij de dealer aangekomen?
Bedankt! Ik kreeg eerst een belletje met goed nieuws dat hij omderweg was en toen ik later terug belde omdat mijn telefoon leeg was gegaan kwam de vrachtwagen net aangereden bij de dealer. In Rotterdam. Dus dan verwacht ik dat de overige auto's ook onderweg zijn naar de dealers. Ik zou even bellen met dit gegeven, wellicht zit je verkoper nog aan de koffie...

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:29

Aldmar

Niks...

cutter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:21:
[...]

Weet ik niet. Ben dus benieuwd of mensen zonder warmtepomp langer doen over ontdooien. 8)
Ik heb ook een warmtepomp en ervaar dat het interieur super snel warm wordt vergeleken met een 'ouderwetse' verbrandingsmotor. (zonder voorverwarmen) Hij hoeft natuurlijk ook niet te wachten tot dat de motor warm is.

Zeker in combinatie met voorverwarmen, stoelverwarming, stuurverwarming en spiegelverwarming zit je er lekker warmpjes bij. :D

• MV999
Julicount schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:24:
[...]

Bedankt! Ik kreeg eerst een belletje met goed nieuws dat hij omderweg was en toen ik later terug belde omdat mijn telefoon leeg was gegaan kwam de vrachtwagen net aangereden bij de dealer. In Rotterdam. Dus dan verwacht ik dat de overige auto's ook onderweg zijn naar de dealers. Ik zou even bellen met dit gegeven, wellicht zit je verkoper nog aan de koffie...
Ik snap er niets meer van eerlijkgezegd.. Ga straks maar weer even bellen in de hoop dat hij actie gaat ondernemen.. Heb nu het idee dat mijn auto aan het wegrotten is op de parkeerplaats bij Pon Leusden :p

• de Madera
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik rijg nu een 35 aangeboden op kenteken 2021 als alternatief..
Kan iemand vertellen wat de echte actieradius is?

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:29
de Madera schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:28:
Zou hier vanuit gaan; https://ev-database.nl/auto/1179/Audi-Q4-e-tron-35

Dan eigenlijk ook nog keer 0,9 doen want van 100% naar 0% zul je niet vaak willen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:07
Praktijkrange volgens EV Database is zo tussen 240 (winter) en 325 (zomer) km
https://ev-database.nl/auto/1179/Audi-Q4-e-tron-35

What the range schat het wat lager in:
https://www.whattherange....uto/121032/Audi-Q4-e-tron

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik zit op 23kwh gemiddeld in dit koude weer en rij vooral stads en provinciaal. Dus met 52kw zit je comfortabel (= zonder range anxiety) denk ik op iets meer dan 200km.

• Inspired
cutter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:37:
[...]

Ik zit op 23kwh gemiddeld in dit koude weer en rij vooral stads en provinciaal. Dus met 52kw zit je comfortabel (= zonder range anxiety) denk ik op iets meer dan 200km.
Maar bij 130 zit je met dit weer zo op 30kWh/100. Dus het is heel erg afhankelijk van gebruik.

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
De transporteur komt mijn Q4 over een klein uurtje afleveren.

Het is een 40 advanced van oktober 2021 die ik van een collega overneem.

Kan iemand mij vertellen of ik de auto zelf kan aanmelden in de myAudi app? Of heb ik de hulp van (een) dealer bij nodig?

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12 16:33
b17b schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:46:
De transporteur komt mijn Q4 over een klein uurtje afleveren.

Het is een 40 advanced van oktober 2021 die ik van een collega overneem.

Kan iemand mij vertellen of ik de auto zelf kan aanmelden in de myAudi app? Of heb ik de hulp van (een) dealer bij nodig?
Met VIN/Chassisnummer kun je zelf in app registreren. Het kan zijn dat ie aangeeft dat het nummer al geregistreerd is, in dat geval zal je de dealer moeten contacten.

Keep rolling sixes!

• b17b
Isheara schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:47:
[...]

Met VIN/Chassisnummer kun je zelf in app registreren. Het kan zijn dat ie aangeeft dat het nummer al geregistreerd is, in dat geval zal je de dealer moeten contacten.
Dank!

Gelijk aan de lader en straks een ritje van 220km.

• Isheara
cutter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:21:
In NL is een warmtepomp leuk, maar echt niet noodzakelijk (en zonde van de meerprijs).
Alleen bij extreem koud klimaat, zoals in de Nordics en Alpen landen heb je er iets aan omdat je warmtepomp minder stroom verbruikt dan alleen (voor)verwarmen op je batterij. Je merkt het iets in je verbruik, maar voor de rest is het een nice-to-have maar voor de meerprijs zou ik eerder een andere optie aanvinken op de prijslijst.

Keep rolling sixes!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12 14:12
Mijn ervaring in de afgelopen koude dagen is dat voorverwarmen zonder warmtepomp nog geen 1% batterij kost (15 min ongeveer om lekker warm en ontdooid te zijn).

Verwarming aanhouden op 20 graden scheelde ongeveer 30km bereik.

Warmtepomp lijkt mij dus meestal niet relevant in Nederland (n=1)..

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
@Julicount, goed nieuws, welke en uitvoering en wanneer besteld?

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 14:57

Kju

Rschins schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:55:
[...]

Dat snap ik helemaal. Het gaat mij echter puur om de snelheid van laden die niet gehaald wordt. Ik lees hier meermaals terug dat er maar tot max 60 kwh geladen wordt terwijl er tussen 10 en 80 % 125 uit een snellader zou moeten komen.
Het klopt dat je inderdaad te maken kan krijgen met een lagere laadsnelheid. Op zo’n lange rit zal dat aan de paal liggen en niet aan je (warm gereden) auto. Dan nog vermoed ik dat het mee zal vallen. In Italië zijn er zuidelijker dan Toscane vrijwel geen HPC’s te vinden. Ik heb het toen met 50 kW laders moeten doen en ook dat is geen ramp. Het eten, drinken, poepen, plassen duurt over het algemeen langer dan het laden zelf.

Dit komt uit de E-tron facebook groep van Reinout Schotman en Marcel Doornkamp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLr2lDYh1uOl5njExAAYkJEU4Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/or4E0lGnhFUosXc6IKDVt7le.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Kju op 23-12-2021 10:19 ]

PSN: Kjujay

• Inspired
[...]

Je hebt een Q4 toch? Die 125kW heb je maar tot ~35%. Een "gewone" e-tron kan wel tussen 10% en 80% met 125kW laden .

• s.oosterwijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 12:04
Niet te geloven, na mijn teleurstellende telefoontje van maandag dat ik er toch niet bij zat ben ik aan de gang gegaan om een voorraadauto te vinden, niet vanwege de extra kosten maar vooral het gebrek aan vertrouwen dat hij dan wel in week 8 komt. Net toen ik dacht dat ik het had afgesloten en wilde gaan voor een voorraadauto krijg ik nog even deze update, weliswaar nog zonder vin nummer (gechecked via de browser) maar wel een productieslot.... toch maar weer even een telefoontje aan wagen want blijft een mooie bak!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj9FHLviEBsbUo5JajzH5MsHie0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqCYR1ZBQxuHhMLJ0uwbtkjN.jpg?f=fotoalbum_large

Oost

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12 22:12
Isheara schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:50:
[...]

In NL is een warmtepomp leuk, maar echt niet noodzakelijk (en zonde van de meerprijs).
Alleen bij extreem koud klimaat, zoals in de Nordics en Alpen landen heb je er iets aan omdat je warmtepomp minder stroom verbruikt dan alleen (voor)verwarmen op je batterij. Je merkt het iets in je verbruik, maar voor de rest is het een nice-to-have maar voor de meerprijs zou ik eerder een andere optie aanvinken op de prijslijst.
Noodzakelijk is een wijd begrip. een Q4 is ook niet noodzakelijk >:)
Wat niet helemaal klopt is dat een warmte pomp alleen in een extreem koud klimaat zin heeft.
Daar is hij juist minder efficiënt is als in een wat milder winter klimaat zoals wij dat kennen.
Bij de Spaanse winters heeft hij inderdaad geen zin. Maar bij onze winters die grofweg tussen de -10°C en +10° zijn is hij het meest efficiënt.

En zonde van de meerprijs vind ik dat dat teveel geroepen wordt. Vind ik heel persoonlijk.
Vele assistentie pakketten en bijv het optiek pakket van €600,- vind ik nou zonde van de meerpijs.
Die assistentie pakketten bijvoorbeeld klinken leuk maar zijn absoluut niet 100% hufterproof want je moet nog steeds zelf rijden en goed uitkijken. Daar geef ik mijn geld dus niet aan uit.

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-12 10:00
deboss65 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:18:
Die assistentie pakketten bijvoorbeeld klinken leuk maar zijn absoluut niet 100% hufterproof want je moet nog steeds zelf rijden en goed uitkijken. Daar geef ik mijn geld dus niet aan uit.
Wel lekker tijdens de file

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 10:59
Julicount schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:24:
[...]

Is Audicenter Rotterdam je dealer?

• Isheara
@deboss65 Beetje vreemde vergelijking, maar goed.
Een warmtepomp draagt een (klein) percentage bij aan de efficiëntie van de opwarming van het interieur.
Dat kan de climate control in warmere gebieden zoals NL ook prima, en zoals al aangegeven scheelt dat qua verbruik nagenoeg niks.
Daarom blijf ik erbij dat een warmtepomp relatief weinig toevoegt, en imho zijn meerprijs niet waard is.

Wat jij vindt van andere opties, zoals assistentie pakketten, moet je zelf weten, maar slaat in deze discussie over het nut van de warmtepomp nergens op.

Keep rolling sixes!

• de Madera
Het aanbod wat ik nu krijg betreft een 35 launch edition standaard met 20 inch.
Mijn keuze was een 40 advanced plus met wat extra opties en dikke wielen.
15K verschil dus ook 200 euro bijtellingsverschil maar wel een heel veel mindere auto

Lastige keuze dit

• Julicount
MV999 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:25:
[...]

Ik snap er niets meer van eerlijkgezegd.. Ga straks maar weer even bellen in de hoop dat hij actie gaat ondernemen.. Heb nu het idee dat mijn auto aan het wegrotten is op de parkeerplaats bij Pon Leusden :p
Ja, laat je het ons weten? In Nederland is in ieder geval al fijn. Zoveel auto's worden er niet meer uitgeleverd dus zou PON wel sieren als ze ook nog even zorgen dat wat er wel is op de korte termijn naar de dealers gaat...

• Inspired
Isheara schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:23:
Een warmtepomp draagt een (klein) percentage bij aan de efficiëntie van de opwarming van het interieur.
Dat kan de climate control in warmere gebieden zoals NL ook prima, en zoals al aangegeven scheelt dat qua verbruik nagenoeg niks.
Daarom blijf ik erbij dat een warmtepomp relatief weinig toevoegt, en imho zijn meerprijs niet waard is.

Wat jij vindt van andere opties, zoals assistentie pakketten, moet je zelf weten, maar slaat in deze discussie over het nut van de warmtepomp nergens op.
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer toch? De één wil grotere velgen en de andere liever in de winter ~10% extra range. Beide opties zijn niet noodzakelijk. De velgen kost je range en geld gedurende de levensduur van de auto. De WP bespaard nog wat geld.

Neemt niet weg dat de WP bij MEB gewoon niet heel veel opleverd en relatief duur is.

• Isheara
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:32:Neemt niet weg dat de WP bij MEB gewoon niet heel veel opleverd en relatief duur is.
Dat was toch mijn argument?

Keep rolling sixes!

• deboss65
Isheara schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:23:

Waarom is dat een rare vergelijking?
Ik betaal voor iets waarvan bewezen is dat het wat doet en alleen omdat jij vind dat die functie (want daar hebben we het over) dat niet waard is, is het onzinnig.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er op elke optie wel iets aan te merken is en dat het aan de koper is te beslissen waar hij zijn centen aan wil besteden. Door een optie op grond van allerlei losse verhalen af te serveren mag je doen maar ik hou me vast aan de feiten de voor mij ( O+ ) belangrijk zijn.
En meer rijbereik is me die €1200,- waard

• Inspired
Maar datzelfde kun je dus zeggen van een inch grotere velgen. Dat kost je een paar procent range, en elke keer per band 50-75 EUR meer.

• deboss65
Waarom mag ik dan niet zeggen dat assistentie systemen niet veel opleveren en relatief duur zijn?

• Isheara
deboss65 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:Waarom is dat een rare vergelijking?
Ik betaal voor iets waarvan bewezen is dat het wat doet en alleen omdat jij vind dat die functie (want daar hebben we het over) dat niet waard is, is het onzinnig.
......
En meer rijbereik is me die €1200,- waard
En hoeveel meer rijbereik is dat dan volgens jou; met of zonder warmtepomp, wat is dan het verschil?
Waar is je bewijs? En 10% extra range lijkt me zwaar overdreven...kijk maar eens in de duitse auto fora.

Begint een beetje een zinloze discussie te worden over het nut van opties die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
Het gaat over het nut of onzin van een warmtepomp tov standaard aanwezige climate control om auto te verwarmen.

[ Voor 23% gewijzigd door Isheara op 23-12-2021 10:47 ]

Keep rolling sixes!

• Julicount
Jan_1966 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:10:
@Julicount, goed nieuws, welke en uitvoering en wanneer besteld?
13 juli besteld
Sportback 35 S competition launch edition waarbij ook het laten vervallen van panodak en phonebox. En daar bovenop:
Kiezelgrijs
Zwarte spiegelkappen
Comfort pakket plus
Assistentie pakket plus
Opbergpakket
Sonos
Ambient light pakket

Weet niet of ik zo volledig ben maar ik heb hem aardig vol zitten, alleen het veiligheidpakket niet uit mijn hoofd.

Edit: oja, ik heb ook nog 3 zone airco, verwarmbaar voorruit en comfortsleutel

[ Voor 6% gewijzigd door Julicount op 23-12-2021 11:00 ]

• deboss65
Isheara schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:41:
[...]

En hoeveel meer rijbereik is dat dan volgens jou; met of zonder warmtepomp, wat is dan het verschil?
Waar is je bewijs? En 10% extra range lijkt me zwaar overdreven...kijk maar eens in de duitse auto fora.

Begint een beetje een zinloze discussie te worden over het nut van opties die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
Het gaat over het nut of onzin van een warmtepomp tov standaard aanwezige climate control om auto te verwarmen.
Het verschil is heel afhankelijk van je rijprofiel. Als ik nu bewijs lever van een situatie dat hij prima zijn werk doet lever jij weer een paar linkjes waar aangetoond wordt dat hij niet veel of niets oplevert.
krijgen we een welles nietes spelletje wat niets oplevert omdat we elkaar niet kunnen (of hoeven te)
overtuigen.
En er zijn situaties dat hij inderdaad niets oplevert: En ik zeg ook niet dat de WP de haarlemmer olie is. Maar er is een nuance.
Maar het is duidelijk: jij hebt het er niet voor over.
Prima, even goede vrienden :)

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Isheara schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:41:
[...]

Warmtepomp zat standaard bij mijn s edition en vroeg me af of iemand zonder pomp ervaring heeft met voorverwarmen van de auto. De snelheid waarmee ruiten ontdooid zijn leek me een aardige graadmeter. Zonder krabben ruitenwissen etc etc waren mijn ruiten in 8 minuten ontdooit.

• Isheara
We gaan het allemaal zien, mijn e2008 heeft een warmtepomp, de in aantocht zijnde Q4 bewust niet.

Keep rolling sixes!

• Julicount
wimbre schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:20:
[...]

Is Audicenter Rotterdam je dealer?
Ja, dat klopt

• de Madera
de Madera schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:28:
15K verschil dus ook 200 euro bijtellingsverschil maar wel een heel veel mindere auto

Lastige keuze dit
Ik lees 200 km in de winter 8)7
Ik ga wel echt veel inleveren

• Isheara
de Madera schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:17:Ik lees 200 km in de winter 8)7
Ik ga wel echt veel inleveren
Het hangt er van af hoeveel je dagdagelijkse afstand is, hoeveel laadmogelijkheden je hebt en of je bv thuis en/of op werk kunt laden of je er met een 35 veel op inlevert aan gebruiksmogelijkheden.

Als je op elke locatie waar je je auto langere tijd neerzet kunt laden en ook nog geen dagelijkse ritten maakt langer dan 200km is de 35 ook een prima keus.

Je laadt met een EV als je kunt, niet als je hoeft. Dat vergt omdenken.

Keuzes...keuzes...
Het is ook een tijdje mijn afweging geweest: een full options 35 of een relatief kale 40...
Uiteindelijk toch eerst ingezet op een 40 en alles mogen bestellen wat ik er op wilde hebben _/-\o_

Keep rolling sixes!

• tictac1
  • Laatst online: 23-07-2022
Zojuist vernomen dat mijn auto door PON is afgeleverd aan de dealer. Auto wordt dit jaar nog op kenteken gezet. Morgen word ik gebeld voor een afleverafspraak in januari.

• MV999
tictac1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:30:
Zojuist vernomen dat mijn auto door PON is afgeleverd aan de dealer. Auto wordt dit jaar nog op kenteken gezet. Morgen word ik gebeld voor een afleverafspraak in januari.
Nice!

• MV999
Julicount schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:30:
[...]

Ja, laat je het ons weten? In Nederland is in ieder geval al fijn. Zoveel auto's worden er niet meer uitgeleverd dus zou PON wel sieren als ze ook nog even zorgen dat wat er wel is op de korte termijn naar de dealers gaat...
Schijnbaar worden de auto's op kenteken gezet door de verkoopadministratie van A-point en is dat gebeurt zodra de auto in Leusden aan kwam. Vreemd genoeg is hij nog steeds niet bij de dealer en weten ze ook niet wanneer er uberhaupt een transport verwacht wordt.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
cutter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:00:
[...]

Warmtepomp zat standaard bij mijn s edition en vroeg me af of iemand zonder pomp ervaring heeft met voorverwarmen van de auto. De snelheid waarmee ruiten ontdooid zijn leek me een aardige graadmeter. Zonder krabben ruitenwissen etc etc waren mijn ruiten in 8 minuten ontdooit.
Hier geen warmtepomp, wel 3 zone climate. De 8 minuten die jij aangeeft zijn hier ook van toepassing. De auto is na 5 min al aardig op temperatuur, alleen de te aanraken panelen nog niet.

• Rschins
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:15:
[...]

Je hebt een Q4 toch? Die 125kW heb je maar tot ~35%. Een "gewone" e-tron kan wel tussen 10% en 80% met 125kW laden .
gaat om een q4 40 ja

• Fitzyfitz
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

-Wing- schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:54:
[...]

De vraag is wat is zinvol ;)

Ik heb het op mijn auto zitten (voorraadauto). Ik had 'm in eigen config niet erbij gezet. De auto rijdt erg comfortabel, maar ik denk dat een Q4 zonder ook al erg comfortabel is. Oneffenheden worden automatisch weggefilterd en ik merk wel verschil in demping in de verschillende rijmodi. In mijn vorige Audi had ik alleen dynamic pakket en daar was de vering in elke modus knetterhard. Het was een hele andere type auto, maar daar was het verschil meer te zien in het gasresponse (en niets in de demping)...

Als je keuzes moet maken in opties, dan zou dit niet mijn must have optie zijn. Misschien wil je je configuratie wel delen? Als in doorgeven wat je wel al hebt geselecteerd? Wellicht kunnen we dan stellen of iets anders 'zinvoller' is.
Inmiddels besteld. Q4-50 s-edition,0E0E Mythoszwart metallic, behalve 4ZD Optiekpakket zwart en PY9 Dynamic pakket plus, volgens mij alle opties :$

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Fitzyfitz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:06:
[...]

Inmiddels besteld. Q4-50 s-edition,0E0E Mythoszwart metallic, behalve 4ZD Optiekpakket zwart en PY9 Dynamic pakket plus, volgens mij alle opties :$
Welkom in de wachtrij 😊 een goed jaartje geduld hebben als je in december besteld hebt 😒

• Fitzyfitz
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

SWIGGA schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:11:
[...]

Welkom in de wachtrij 😊 een goed jaartje geduld hebben als je in december besteld hebt 😒
Dan ben je nog positief ;) ik reken op Q1 2023 8)7

• MV999
Fitzyfitz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:12:
[...]

Dealer zei tegen mij augustus 2022, maar dat zou ik inderdaad ruim nemen.

• SWIGGA
Fitzyfitz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:12:
[...]

Klopt, ik heb 10 december besteld en als voorlopige datum staat er 6 februari 2023. Ik wou niet TE negatief of ontmoedigend overkomen 😄😑

• Julicount
MV999 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:32:
[...]

Schijnbaar worden de auto's op kenteken gezet door de verkoopadministratie van A-point en is dat gebeurt zodra de auto in Leusden aan kwam. Vreemd genoeg is hij nog steeds niet bij de dealer en weten ze ook niet wanneer er uberhaupt een transport verwacht wordt.
Wat gek! Moet eerlijk zeggen dat mijn dealer vanochtend ook nog niet leek te weten wanneer de auto precies aankwam bij ze en dat dus een kwartier later bleek te zijn. Ik vind het toch gek dat pon daar kennelijk niet helder over communiceert, ik mag aannemen dat ze ervaren zijn in logistiek plannen...🤣 Anderzijds, in een normaal geval zijn dat soort zaken natuurlijk ook veel minder spannend. Maar goed wat kenteken betreft zit je save met de bijtelling en kan het niet heel lang meer duren.

• b17b
Q4 net in ontvangst genomen.

Via de dealer app laten registreren maar begreep dat "het systeem" eruit lag.

Mooie auto! En stoffen interieur viel me mee qua looks and feel :-)

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:58
dolfg schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:08:
Pittige ochtend gisteren. Lamp bleef op laden staan, auto zei: hij is klaar. Wegrijden: ho maar. Want de kabel zat er nog in. Stroom van het hele huis af. Hielp niks, lampje groen, kon niet rijden ivm kabel die vast zat in de auto App bedacht er spontaan 100 kilometer range bij…(van 379 naar 488).
Tikkie brak voor een nieuwe bak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kon je wel de kabel lostrekken na ontgrendelen met het noodkabeltje dat binnen in de auto zit?
En je kan ook 2x de auto ontgrendelen met de afstandsbediening, dat werkt bij mij prima.

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
[...]

het kan wel. Zie foto van afgelopen zondag,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTWBlh5477MTG7ZZZpZUYTWMpD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuLgfmJ79N2YVgIsStAcDplo.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLYXpzbKZEHkt-BvvjsfH-hhP7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYgjdNPGwzPN9HweUcEjvVgG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door hens72 op 23-12-2021 12:44 ]

• Isheara
Wat is die hamsterkooi achterin de auto? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Isheara op 23-12-2021 12:52 ]

Keep rolling sixes!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
sbin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:11:
Volgende de dealer (Van Mossel) hadden ze er nog best wel wat staan om uit te leveren voor dit jaar, maar vanuit de fabriek/Pon kwam er iig niets meer binnen gaf hij aan.
Welke Van Mossel dealer is dit als ik vragen mag?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• Rschins
hens72 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:44:
[...]

het kan wel. Zie foto van afgelopen zondag,[Afbeelding][Afbeelding]
(y)

• de Madera
Ziet de cockpit van de Launch edtion er anders uit dan die van de Advanced en Advanced Plus?

• Nismod
de Madera schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:27:
Ziet de cockpit van de Launch edtion er anders uit dan die van de Advanced en Advanced Plus?
Wat bedoel je met cockpit? Het scherm voor je of de gehele cockpit?

• de Madera
Nismod schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:39:
[...]

Wat bedoel je met cockpit? Het scherm voor je of de gehele cockpit?
Goede vraag. Beiden eigenlijk maar vooral scherm....

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:58
de Madera schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:27:
Volgens mij niet. Zijn door PON bedachte termen. In andere landen hanteren ze weer andere namen. Daar heten modellen bijvoorbeeld Attraction (België), Sport (UK), Vorsprung (UK), Edition 1 (UK), Executive (Fr) of Design Luxe (Fr). Duitsland hanteert helemaal geen modellen. Daar bestel je een basis die je vervolgens zelf helemaal kunt aankleden.

Toen de Launch Editions 'op' waren bij PON, kwamen de gewone Editions. Maar daar zullen ze in de fabriek niks van gemerkt hebben.

Dus de kale houdt een kaal dash en de duurdere een duurder dash.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 24-12-2021 12:32 ]

Catch my drift?

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 12:53
SWIGGA schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:21:
[...]

Klopt, ik heb 10 december besteld en als voorlopige datum staat er 6 februari 2023. Ik wou niet TE negatief of ontmoedigend overkomen 😄😑
Ik heb begin november besteld en heb een verwachte leverdatum van eind juni 2022. Wat een verschil zeg. Is die van mij te optimistisch of die van jou te pessimistisch?

• Dean Martin
  • Niet online
HS35 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:35:
[...]

Ik heb begin november besteld en heb een verwachte leverdatum van eind juni 2022. Wat een verschil zeg. Is die van mij te optimistisch of die van jou te pessimistisch?
En ik begin oktober en week 6....
Maar wel een SB.

Maar ik juich pas als 'ie er is.

The best is yet to come

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
Hier zojuist gebeld.. productie was ingepland, transport geregeld, maar nu toch verschoven naar week 7 / 8…

Dan gedoe daar gaat mijn pet te boven.. bijtelling is jammer, maar so be it.. alle extra kosten, als extra onderhoud, banden, brandstof etc. Etc.. loopt nu wel aardig in de papieren.. straks weer nieuwe banden nodig en weer €600 - €800 kosten.. weer onderhoud en weer apk..
heb de dealer gevraagd wie al die extra kosten allemaal gaat betalen? Ze gaan een passende oplossing zoeken.

• b17b
Misschien een domme vraag: weet iemand hoe je dagteller kan resetten?

• SWIGGA
HS35 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:35:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat die van jou te optimistisch is... ik zou eerder rekenen op oktober 22 in jouw geval. Ik denk zelfs dat je blij mag zijn dat je hem in oktober 22 zou hebben...Nu is het gewoon 14 tot 16 maanden wachten. Ik lees het overal...😒

[ Voor 7% gewijzigd door SWIGGA op 23-12-2021 15:40 ]

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Wordt de auto met volle accu afgeleverd doorgaans?

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Avigoorn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:51:
Wordt de auto met volle accu afgeleverd doorgaans?
Yes!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:25
SWIGGA schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:37:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat die van jou te optimistisch is... ik zou eerder rekenen op oktober 22 in jouw geval. Ik denk zelfs dat je blij mag zijn dat je hem in oktober 22 zou hebben...Nu is het gewoon 14 tot 16 maanden wachten. Ik lees het overal...😒
Hier 5 november besteld, verwachte levering week 24. Ik reken nergens meer op. Heb gelukkig een tijdelijke auto die eigenlijk prima rijdt en me 250 euro per maand scheelt in bijtelling en eigen bijdrage. Dus hoewel ik aan de ene kant niet kan wachten tot ik ook Q4 berijder ben, is 250 euro per maand een flink aantal pleisters op de wond. Hadden ze begin november echter gezegd dat het mogelijk eind 2022 of nog later zou worden, was ik denk ik toch voor een andere optie gegaan. Een volledig aangeklede Enyaq niet besteld omdat daar toen al 2023 voor werd aangegeven.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:58
EV_Eric schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:56:
[...]

Hier 5 november besteld, verwachte levering week 24. Ik reken nergens meer op. Heb gelukkig een tijdelijke auto die eigenlijk prima rijdt en me 250 euro per maand scheelt in bijtelling en eigen bijdrage. Dus hoewel ik aan de ene kant niet kan wachten tot ik ook Q4 berijder ben, is 250 euro per maand een flink aantal pleisters op de wond. Hadden ze begin november echter gezegd dat het mogelijk eind 2022 of nog later zou worden, was ik denk ik toch voor een andere optie gegaan. Een volledig aangeklede Enyaq niet besteld omdat daar toen al 2023 voor werd aangegeven.
Dat verzacht de pijn hier nu ook wel. Krijg zelfs maandelijks een bedrag gestort omdat ik met de Octavia een klasse lager rijdt dan de functie. Dan zijn het goedkope kilometertjes. En 1.000 km range in 2 minuten. :)

Catch my drift?

• Boskamp66
  • Laatst online: 13-10 16:27
b17b schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:26:
Misschien een domme vraag: weet iemand hoe je dagteller kan resetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK6jD266Hjm8mUdvthkA6_20riI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zAnYfyOWwiW9abfP96OZdELR.png?f=user_large

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 12:33
de Madera schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:28:

Lastige keuze dit
Ik heb deze ook het blijft een lekkere auto ook in de basis. Effectief bereik nu zo'n 230 240 km. Dus dat scheelt wel veel met de 40

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
Vind het niet meteen ergens terug in mijn config, maar is kessy standaard op de Q4 ? of hoort die onder de optie comfortsleutel ?

• Nismod
MitLJ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:16:
Vind het niet meteen ergens terug in mijn config, maar is kessy standaard op de Q4 ? of hoort die onder de optie comfortsleutel ?
Is inderdaad de optie comfortsleutel :-). Gelukkig goed geprijsd.... 8)7

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
Nismod schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:38:
[...]

Is inderdaad de optie comfortsleutel :-). Gelukkig goed geprijsd.... 8)7
mmm, vervelend, die optie heb ik niet via het werk.... :-(
is nu al wennen met aanloopwagen zonder kessy na 6 jaar wel.....

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
MitLJ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:48:
[...]

mmm, vervelend, die optie heb ik niet via het werk.... :-(
is nu al wennen met aanloopwagen zonder kessy na 6 jaar wel.....
inderdaad, vergeet regelmatig om hem af te sluiten... 8)7

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 15:17
Rivanov schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:26:
[...]

Kenteken is voldoende. Het is nu een 2021 auto.
Toch nog even ter check, aangezien ik weer begin te twijfelen door een mail die ik gekregen heb van de dealer vanmiddag:

''Hallo, Zou u deze week de betaling willen verzorgen volgens de orderbevestiging? Daarnaast ontvang ik graag uw rijbewijsnummer en geboortedatum. Dan zetten wij de auto volgende week (wk52 27-31 december) op uw naam met kenteken registratie tbv bijtelling.''

Dit bericht van de dealer zou dan toch onjuist moeten zijn? :? Omdat tenaamstelling niet bepalend is maar de DET (datum eerste toelating), zoals hier op forum staat en op rvo/belastingdienst, etc?

Ivm mijn eigen boekhouding, mia, e.d. kan ik de auto pas 1e week januari op naam hebben en betalen namelijk

[ Voor 10% gewijzigd door okio op 23-12-2021 21:23 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:32
okio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:21:
[...]

Toch nog even ter check, aangezien ik weer begin te twijfelen door een mail die ik gekregen heb van de dealer vanmiddag:

''Hallo, Zou u deze week de betaling willen verzorgen volgens de orderbevestiging? Daarnaast ontvang ik graag uw rijbewijsnummer en geboortedatum. Dan zetten wij de auto volgende week (wk52 27-31 december) op uw naam met kenteken registratie tbv bijtelling.''

Dit bericht van de dealer zou dan toch onjuist moeten zijn? :? Omdat tenaamstelling niet bepalend is maar de DET?

Ivm mijn eigen boekhouding, mia, e.d. kan ik de auto pas 1e week januari op naam hebben en betalen namelijk
Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?

Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.

Bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• okio
Ja dat had ik ook gelezen, dus die mail van mn dealer klopt dan dus niet...cq is eigen belang?

Immers de auto heeft al een kenteken en tenaamstelling kan prima 1e week januari

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
okio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:28:
Ja dat had ik ook gelezen, dus die mail van mn dealer klopt dan dus niet...cq is eigen belang?

Immers de auto heeft al een kenteken en tenaamstelling kan prima 1e week januari
Dealer heeft wel gelijk bij registratie op de eerste gebruiker is pas eerste toelating niet als er een nummerbord bekend is.

Dus als hij tenaamgesteld is op uw bedrijf voor 31-12-2021 dan gaan de bijtelling goed, wordt hij pas op 02-01-2022 op naam gezet dan betaald u de duurder bijtelling

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 06:33
cutter schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:05:
[...]

Nee de lamp bleef op laden staan (groen) dus kwam niet los. Dan komt ie nooit los. Gisteravond had ik nog 50 kilometer. Dus om te zeggen: ga maar niet laden want het gaat 5 graden vriezen… dat ging me wat ver.

Hoe dan ook: het hele systeem liep vast. Er zit echter een magische kabel in de achterbak. Als je daaraan trekt ontgrendelt de kabel.
Vertelde de Audi man aan mijn vrouw. Ik zat in haar auto gestresst op weg naar m’n werk.

• MV999
Bij mij werd gezegd dat kenteken voldoende is door de dealer. Kijk er evengoed niet raar van op als het toch mis gaat en ik gewoon 16% betaal 😂

• okio
MV999 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:48:
Bij mij werd gezegd dat kenteken voldoende is door de dealer. Kijk er evengoed niet raar van op als het toch mis gaat en ik gewoon 16% betaal 😂
Ja als ik die info van belastingdienst, mn eigen post en info op dit forum lees dan was dat ook mijn conclusie en was ik daar 100% van overtuigd dat je met een kenteken goed zat en tenaamstelling gerust in het nieuwe jaar kon.

Maar begin nu door mn dealer mail en voorgaande post weer erg te twijfelen. Ben nu officieel lost... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door okio op 23-12-2021 21:53 ]

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Ik ga jullie binnenkort waarschijnlijk helaas verlaten (sorry!). Ik zag vandaag een Enyaq Founders Edition rijden en was op slag verliefd. Heel NL afgebeld en een bommetje (80x 265pk) gevonden. Morgen uitonderhandelen en dan dit jaar of begin volgend jaar rijden. Sowieso kenteken dit jaar.

De Audi heeft nog niet eens een verwachte productie datum en is juli besteld. De berichten van onlangs doen me ook niet hopen op snelle verbetering. Desalniettemin jammer, maar een zeer goed alternatief gevonden vind ik zelf. Maar smaken verschillen uiteraard.

[ Voor 32% gewijzigd door Trackerfire op 23-12-2021 22:22 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• MV999
Trackerfire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:15:
Ik ga jullie binnenkort waarschijnlijk helaas verlaten (sorry!). Ik zag vandaag een Enyaq Founders Edition rijden en was op slag verliefd. Heel NL afgebeld en een bommetje (80x 265pk) gevonden. Morgen uitonderhandelen en dan dit jaar of begin volgend jaar rijden. Sowieso kenteken dit jaar.

De Audi heeft nog niet eens een verwachte productie datum en is juli besteld. De berichten van onlangs doen me ook niet hopen op snelle verbetering. Desalniettemin jammer, maar een zeer goed alternatief gevonden vind ik zelf. Maar smaken verschillen uiteraard.
Jammer maar begrijpelijk! We gaan je missen 😢

• Inspired
okio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:51:
[...]

Ja als ik die info van belastingdienst, mn eigen post en info op dit forum lees dan was dat ook mijn conclusie en was ik daar 100% van overtuigd dat je met een kenteken goed zat en tenaamstelling gerust in het nieuwe jaar kon.

Maar begin nu door mn dealer mail en voorgaande post weer erg te twijfelen. Ben nu officieel lost... O-)
Als je 2021 bijtelling wilt hebben moet hij in 2021 voor het eerst toegelaten worden. Komt dus eigenlijk neer op de tenaamstelling. Als je de tenaamstelling pas in 2022 wilt hebben ivm de MIA zit je ook aan 2022 bijtelling vast. Een kenteken zegt niet alles.

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
okio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:51:
[...]

Kenteken dit jaar is voldoende!

• Audiq4

Zeker een mooie bak! Heel veel plezier ermee!!!

• Dean Martin
  • Niet online
Per 1 januari 2017 wordt voor het bepalen van de bijtelling voor privégebruik van de auto van de zaak niet meer gesproken over het moment waarop de auto voor het eerst op naam is gesteld, maar over de datum van eerste toelating op de weg (DET).

The best is yet to come

• Inspired
Dean Martin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:37:
Per 1 januari 2017 wordt voor het bepalen van de bijtelling voor privégebruik van de auto van de zaak niet meer gesproken over het moment waarop de auto voor het eerst op naam is gesteld, maar over de datum van eerste toelating op de weg (DET).
Wat bij nieuwe auto's doorgaans dezelfde datum is. Het weten van een kenteken is niet voldoende afaik. Ik wist mijn kenteken 10 dagen voor de datum van eerste toelating.

In het geval van @okio zou de dealer hem op naam moeten zetten in 2021, en dan in 2022 weer over moeten schrijven aan @okio . Dat gaat met de MIA volgens mij ook goed. Al weet ik daar niet alle details van.
Audiq4 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:34:
[...]

Kenteken dit jaar is voldoende!
Dit is dus onjuist.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 23-12-2021 22:49 ]

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:25

We zitten met zijn allen in een loterij lijkt het. Als ik een Enyaq 80x op voorraad had weten te vinden was ik daar voor gegaan ook. Maar die bestaat toch niet als Founders Edition dacht ik? En alle voorraad die er begin november was waren 204pk versies (ik wilde perse 4WD). Maar gefeliciteerd, zeker een goed alternatief denk ik. Persoonlijk vind ik de Audi van buiten mooier, maar de Enyaq met de sportline bekleding van binnen. Top Gear magazine test bracht de Enyaq ook als winnaar, simpelweg omdat tegenover de meerprijs van de Audi onvoldoende extra beleving staat, al blijft dat ook subjectief natuurlijk. Meer objectief is wel dat de Enyaq en de Q4 dichter bij elkaar liggen dan de ID4 met elk van beiden. Bij die laatste was tien seconden proefzitten genoeg voor mij om daarop af te knappen.

• okio
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:39:
[...]

Wat bij nieuwe auto's doorgaans dezelfde datum is. Het weten van een kenteken is niet voldoende afaik. Ik wist mijn kenteken 10 dagen voor de datum van eerste toelating.

In het geval van @okio zou de dealer hem op naam moeten zetten in 2021, en dan in 2022 weer over moeten schrijven aan @okio . Dat gaat met de MIA volgens mij ook goed. Al weet ik daar niet alle details van.

[...]

Dit is dus onjuist.
Okay dank dan zit het dus toch anders dan hier eerder geschreven, ja dan zou ik dus de dealer moeten verzoeken dat de dealer hem eerst op naam van de dealer stelt per medio volgende week en dan per januari over te schrijven op mijn naam. Hopen dat ze daar aan mee willen werken, moet vast lukken :9~

[ Voor 5% gewijzigd door okio op 23-12-2021 22:56 ]

• Inspired
okio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:54:
[...]

Okay dank dan zit het dus toch anders dan hier eerder geschreven, ja dan zou ik dus de dealer moeten verzoeken om hem nu eerst zelf op kenteken te nemen en dan per januari over te schrijven. Hopen dat ze daar aan mee willen werken, moet vast lukken :9~
Ja, dat zou qua bijtelling en MIA het beste zijn.

Zie ook info van mijn auto -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YofdqZabAp27PyXL5IWJLNYMMRw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nvAh03TF9NPQafr0Ny4vc3KF.jpg?f=user_large

Registratie van kenteken was op 26/6. Toen was bij mij het kenteken bekend. Dat is echter niet van belang voor de bijtelling. Die gaat uit van eerste toelating. Dat is de dag dat hij op naam gezet is van de LM. Die dag (4/7) heb ik de auto ook opgehaald.

• Audiq4
Inspired schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:39:
[...]

[...]

Dit is dus onjuist.
Dan heb ik het verkeerd begrepen, thanks voor de uitleg!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:23
EV_Eric schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:43:
[...]

We zitten met zijn allen in een loterij lijkt het. Als ik een Enyaq 80x op voorraad had weten te vinden was ik daar voor gegaan ook. Maar die bestaat toch niet als Founders Edition dacht ik? En alle voorraad die er begin november was waren 204pk versies (ik wilde perse 4WD). Maar gefeliciteerd, zeker een goed alternatief denk ik. Persoonlijk vind ik de Audi van buiten mooier, maar de Enyaq met de sportline bekleding van binnen. Top Gear magazine test bracht de Enyaq ook als winnaar, simpelweg omdat tegenover de meerprijs van de Audi onvoldoende extra beleving staat, al blijft dat ook subjectief natuurlijk. Meer objectief is wel dat de Enyaq en de Q4 dichter bij elkaar liggen dan de ID4 met elk van beiden. Bij die laatste was tien seconden proefzitten genoeg voor mij om daarop af te knappen.
De vergelijkings-hysterie van al die blogs en blaadjes begrijp ik echt niet. Ja; ze delen de aandrijflijn en accu. Maar dat heeft voor de aandrijflijn toch altijd gegolden bij VAG? Een A3 is een veredelde Golf en die een veredelde Ibiza. Op de aandrijflijn en accu na hebben ze toch gewoon allemaal hun specifieke plaatwerk, ophanging, interieur, elektronica, verlichting etc? :? De vraag wat het prijsverschil tussen een A4 station en een Sportstourer rechtvaardigd heb ik niet gelezen.
Pagina: 1 ... 59 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.