Audi Q4 Sportback S Competition
[ Voor 17% gewijzigd door Gerardvhgn op 21-12-2021 14:37 ]
[ Voor 5% gewijzigd door JMN34 op 21-12-2021 17:50 ]
In mijn lease calculatie was het verschil in leaseprijs tussen de 19 en 20 inch wielen €42 per maand, voor dat bedrag heb ik een hoop andere opties dan om te investeren in iets wat ik alleen zie als ik er niet in rijdephymerous schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:19:Ik ben ook niet serieus. Als ik extra bijtelling moest betalen dan had ik gewoon de 19 inch velgen hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Isheara op 21-12-2021 14:51 ]
Keep rolling sixes!
Alleen maar uit interesse - hoelang is je leasecontract dan? Bij het gemiddelde elektrische leasecontract van 60 maanden zou dit uitkomen op een meerprijs van 2.500 euro? Toch best prijzig voor 20 inch velgen die op de audi site circa €785 kosten bij een advanced versieIsheara schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:50:
[...]
In mijn lease calculatie was het verschil in leaseprijs tussen de 19 en 20 inch wielen €42 per maand, voor dat bedrag heb ik een hoop andere opties dan om te investeren in iets wat ik alleen zie als ik er niet in rijd
Mijn 21 inch velgen kosten me 1.600 euro wat niet in de bijtelling mee gaat. Dit is 2.500 euro - 900 euro cashback voor de 20 inch die ik inlever.
[ Voor 16% gewijzigd door MV999 op 21-12-2021 15:16 ]
De grotere zomer- en mogelijk winterbanden zijn ook wat duurder dus die worden ook in tarief doorgerekend?MV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:10:
[...]
Alleen maar uit interesse - hoelang is je leasecontract dan? Bij het gemiddelde elektrische leasecontract van 60 maanden zou dit uitkomen op een meerprijs van 2.500 euro? Toch best prijzig voor 20 inch velgen die op de audi site circa €785 kosten bij een advanced versie
Mijn 21 inch velgen kosten me 1.600 euro wat niet in de bijtelling mee gaat. Dit is 2.500 euro - 900 euro cashback voor de 20 inch die ik inlever.
Zou heel goed kunnen hoor, daarom vraag ik het ook. Dacht altijd dat de banden dezelfde grootte waren en alleen de velg een andere maat kreeg.sixgirls schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:22:
[...]
De grotere zomer- en mogelijk winterbanden zijn ook wat duurder dus die worden ook in tarief doorgerekend?
Mijn leasecontract is 3 jaar en inderdaad incl. winterbanden en wissel.MV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:10:
Alleen maar uit interesse - hoelang is je leasecontract dan? Bij het gemiddelde elektrische leasecontract van 60 maanden zou dit uitkomen op een meerprijs van 2500 euro? Toch best prijzig voor 20 inch velgen die op de audi site circa €785 kosten bij een advanced versie
je kunt het zelf ook eenvoudig berekenen via bv directlease, zo heb ik ook eerst zitten rekenen en dubben voordat ik de dealer de offerte liet opstellen:
https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N
Kies maar eens de €785 velgen, dan springt de prijs van €1099 naar €1147, dus 48 euro verschil
Als accessoire zijn grotere velgen ook mogelijk (bv. via een directset (met inruil originele, geleverde velgen), heb ik hiervoor ook bij meerdere auto's gedaan) maar dat scheelt alleen in de bijtelling en niet in de leaseprijs (al zijn de direct sets wel iets goedkoper dan de af fabriek velgen).
Ik rijd deze Q4 niet privé dus dan maakt het voor mij geen verschil.
Keep rolling sixes!
Bijzonder.. Thanks voor je uitlegIsheara schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:06:
[...]
Mijn leasecontract is 3 jaar en inderdaad incl. winterbanden en wissel.
je kunt het zelf ook eenvoudig berekenen via bv directlease, zo heb ik ook eerst zitten rekenen en dubben voordat ik de dealer de offerte liet opstellen:
https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N
Kies maar eens de €785 velgen, dan springt de prijs van €1099 naar €1147, dus 48 euro verschil![]()
Als accessoire zijn grotere velgen ook mogelijk (bv. via een directset (met inruil originele, geleverde velgen), heb ik hiervoor ook bij meerdere auto's gedaan) maar dat scheelt alleen in de bijtelling en niet in de leaseprijs (al zijn de direct sets wel iets goedkoper dan de af fabriek velgen).
Ik rijd deze Q4 niet privé dus dan maakt het voor mij geen verschil.
WLTP en bandenlabel informatie, prijzen en CO2-uitstoot Genoemde prijzen en CO2-uitstoot gelden voor de basisuitvoeringen zonder pakketten, optionele velgen en meeruitvoeringen. Deze kunnen invloed hebben op de CO2-uitstoot, het BPM-bedrag en daarmee de consumentenadviesprijs. Voor de bandenlabels, prijzen en CO2-uitstoot van de door u gewenste uitvoering, verwijzen wij u graag naar de Car Configurator.
Keep rolling sixes!
Een elektrische auto heeft geen BPM lijkt me dus dit gaat niet opIsheara schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:12:
Hier heeft het ook deels mee te maken, naast de hogere(??) prijs van de banden:
[...]
https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/eu-banden-label.html
en
https://ec.europa.eu/info...ducts/tyres_nl#tyre-label
Gaat o.a. over energie label van banden.
[ Voor 50% gewijzigd door Isheara op 21-12-2021 16:22 ]
Keep rolling sixes!
Maar alternatieven of compensatie kon de dealer niet aandragen. Voor evt annuleren van de order had hij wel begrip..
Heeft een van jullie een alternatief of compensatie aangeboden gekregen?
Voor een alternatief is het nu erg laat.Menh schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:23:
Vandaag helaas ook gehoord dat de Q4 vorige week niet geproduceerd is en waarschijnlijk in februari komt… erg balen kost behoorlijk meer bijtelling
Maar alternatieven of compensatie kon de dealer niet aandragen. Voor evt annuleren van de order had hij wel begrip..
Zijn wel eerder alternatieven aangeboden aan diverse users in dit topic.
The best is yet to come
Leaseplan heeft nog wat Polestars, ID4's en Mach-E's met 12% op voorraad. Weet niet of dat wat voor je is?Menh schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:23:
Vandaag helaas ook gehoord dat de Q4 vorige week niet geproduceerd is en waarschijnlijk in februari komt… erg balen kost behoorlijk meer bijtelling
[ Voor 45% gewijzigd door Tweakx op 21-12-2021 19:49 . Reden: Verkeerde quote ]
Happy happy happy! Succces voor de wachtenden, ik hou jullie op de hoogte!
[ Voor 3% gewijzigd door Isheara op 21-12-2021 20:40 ]
Keep rolling sixes!
Hoe kom je aan die informatie dat de auto bij Pon is gelost?Isheara schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:40:
Goed nieuws, mijn auto is gelost bij Pon! Kreeg wel te horen dat een behoorlijk aantal mensen teleurgesteld gaan worden. Ik verwacht eind van de week een belletje te krijgen voor een aflever afspraak voor komende week.
Happy happy happy! Succces voor de wachtenden, ik hou jullie op de hoogte!
Dank voor delen! Dit heeft voor mij ook gewerkt. Nu weer lekker klimaatvoorverwarming starten aan de ontbijttafel. ThanksLugt schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:30:
[...]
De dealer gesproken en die heeft de auto verwijderd uit de lijst en daarna weer toevoegen.. dat is de oplossing
daarna werkt de app weer zoals voorheen.
Hoezo het achterlicht dat niet doorloopt?the-hyrax schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:40:
Vanmorgen trouwens een Q4 zien rondrijden, de basisversie. Moet zeggen dat ik die niet echt premium vind ogen... de grille is minder, de velgen ook en dat het achterlicht niet doorloopt is ronduit jammer. Was zelf eerder voor de Skoda gegaan dan de basis Q4 eerlijk gezegd
Volgens mij is dat vanaf de basismodel wel het geval of zie ik dit fout?
Het achterlicht loopt wel door maar is niet verlicht.Prilov schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:20:
[...]
Hoezo het achterlicht dat niet doorloopt?
Volgens mij is dat vanaf de basismodel wel het geval of zie ik dit fout?
Gefeliciteerd!!MV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:14:
Oh wauw, ik zie zojuist dat mijn auto een kenteken heeft!! Wat een geweldig nieuws.. Beetje techneut spelen in Honeymoonnet doet wonderen..
F12 - Fetch - ctrl-r ......en dan ??
Onder name op de lange code drukken, daarna data openklikken en hier zou het tussen moeten staan. Kenteken zou onder 'licenseplate' moeten staan. Hier staat ook je Chassisnummer tussen.kdoornbo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:22:
[...]
Gefeliciteerd!!
F12 - Fetch - ctrl-r ......en dan ??
Hier exact hetzelfde: In Juni wilde ik mijn Q4 s-line bestellen maar kon dat nog niet ivm leververtraging van de door mij gekozen velgen. Mijn bestelling kon niet geaccepteerd worden zolang ze niet zeker waren dat de onderdelen beschikbaar zouden zijn. Uiteindelijk 1e week Juli toch besteld met gelijk in Augustus de mededeling dat Panoramadak etc niet geleverd kon worden. Dat geaccepteerd onder de toezegging dat de auto dan nog dit jaar ruim op tijd geleverd zou kunnen worden. Eerst levering toegezegd voor eind oktober, toen november, toen december en vorige week zelfs nog de bevestiging gehad dat ik gelukt had en dat de auto dit jaar toch nog op kenteken zou worden gezet…vandaag een week later op de valreep toch de melding dat het dit jaar toch niet gaat lukken… echt waardeloos want dit biedt weinig mogelijkheid/tijd voor een alternatief en echt een oplossing of compensatie wordt ook niet aangeboden…Tilburgz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:56:
Mijn Audi dealer belde zojuist; de eind november gecommuniceerde productie week 49/50; transport naar Pon & op kenteken zetten week 51/52 is productie week 3 en aflevering in week 8 geworden. Bestelling was 1e week juli.
Hoe kom je in Honeymoonnet? Ik heb wel een paar keer een screenshot gekregen van iets wat er voor door zou kunnen gaan. Niet iedere dealer gebruikt het, de mijne komt via Broekhuis.MV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:14:
Oh wauw, ik zie zojuist dat mijn auto een kenteken heeft!! Wat een geweldig nieuws.. Beetje techneut spelen in Honeymoonnet doet wonderen..
Gefeliciteerd!!! Fantastisch nieuwsMV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:14:
Omdat mijn contactpersoon bij de dealer mij belde….DuhhhMV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:46:
[...]
Hoe kom je aan die informatie dat de auto bij Pon is gelost?
Keep rolling sixes!
Zo "duhhh" is dat niet. Niet iedere dealer communiceert in dergelijk detail. Vandaar dat ik ook benieuwd was, omdat mijn dealer kennelijk minder transparant is of die informatie niet heeft.Isheara schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:43:
[...]
Omdat mijn contactpersoon bij de dealer mij belde….Duhhh
Zou heel goed kunnen dat de dealer hier geen gebruik van maakt. A-point gebruikt dit in ieder geval maar is dan ook een groepsmaatschappij van Pon. Denk dat het beste is om de dealer hiernaar te vragen in de hoop dat diegene hier kennis van heeft.verbaanr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:35:
[...]
Hoe kom je in Honeymoonnet? Ik heb wel een paar keer een screenshot gekregen van iets wat er voor door zou kunnen gaan. Niet iedere dealer gebruikt het, de mijne komt via Broekhuis.
Mijn dealer gaf aan blij te zijn het niet te gebruiken, omdat ze na contact met andere dealers (die het dus wel gebruiken) te horen kregen dat ze gek werden van de mensen die n.a.v. berichten in Honeymoon de dealer weer contacteerdenMV999 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:29:
[...]
Zou heel goed kunnen dat de dealer hier geen gebruik van maakt. A-point gebruikt dit in ieder geval maar is dan ook een groepsmaatschappij van Pon. Denk dat het beste is om de dealer hiernaar te vragen in de hoop dat diegene hier kennis van heeft.
The best is yet to come
Haha, oepsDean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:30:
[...]
Mijn dealer gaf aan blij te zijn het niet te gebruiken, omdat ze na contact met andere dealers (die het dus wel gebruiken) te horen kregen dat ze gek werden van de mensen die n.a.v. berichten in Honeymoon de dealer weer contacteerden
Oost
Heel veel mensen hebben die gevoel waaronder ik. En dat zie je zeker als je verschillende fora volgt.s.oosterwijk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:35:
Ook gisteren eind van de middag te horen gekregen dat mijn Q4 niet meer geleverd gaat worden, na meerdere toezeggingen dat dit jaar ging lukken. Dit was de eerste keer dat de communicatie van de kant van de dealer kwam. Besteld in juni en eigenlijk het gevoel dat ik aan het lijntje ben gehouden om zoveel mogelijk omzet binnen te slepen voor Audi en nu kan ik geen kant meer op. Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben en valt er nog iets te regelen ter compensatie want kost me toch gauw 5000€ over 5 jaar aan bijtelling
Ze hebben het zo lang mogelijk gerekt, toezeggingen gedaan en nu kun je inderdaad geen kant meer op.
Mijn inschatting is dat je enige compensatie ook wel op je buik kunt schrijven
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Even los van de vraag of het al dan niet bewust is gedaan.s.oosterwijk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:35:
Ook gisteren eind van de middag te horen gekregen dat mijn Q4 niet meer geleverd gaat worden, na meerdere toezeggingen dat dit jaar ging lukken. Dit was de eerste keer dat de communicatie van de kant van de dealer kwam. Besteld in juni en eigenlijk het gevoel dat ik aan het lijntje ben gehouden om zoveel mogelijk omzet binnen te slepen voor Audi en nu kan ik geen kant meer op. Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben en valt er nog iets te regelen ter compensatie want kost me toch gauw 5000€ over 5 jaar aan bijtelling
In mijn contract is er geen kostenloze optie om van de auto af te zien, ook al hadden ze het in oktober gecommuniceerd.
The best is yet to come
Ich habe gestern meinen Händler wieder kontaktiert und er wußte noch nichts von einem Update für den Q4. Nach Rückfrage beim Audi connect Service wurde das Vorhandensein des Updates bestätigt und ich habe heute einen Termin am 27.12. zur Installation.
Ongetwijfeld jamouse1277 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:37:
[...]
Heel veel mensen hebben die gevoel waaronder ik. En dat zie je zeker als je verschillende fora volgt.
Ze hebben het zo lang mogelijk gerekt, toezeggingen gedaan en nu kun je inderdaad geen kant meer op.
Mijn inschatting is dat je enige compensatie ook wel op je buik kunt schrijven.
Oost
Ok bij mij zei de dealer nog wel uit zichzelf, "uiteraard kunt u kosteloos annuleren, als u de auto wel graag wilt maken we er uiteraard een feestje van eind februari", op de vraag of ze die levertijd (week 8 ) wel kunnen garanderen was hij terughouden uiteraard. Ik neem de dealer het ook niet persoonlijk kwalijk, denk dat ze ook puur afhankelijk zijn van AudiDean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:41:
[...]
Even los van de vraag of het al dan niet bewust is gedaan.
In mijn contract is er geen kostenloze optie om van de auto af te zien, ook al hadden ze het in oktober gecommuniceerd.
Oost
Bij mij ook mogelijkheid tot kosteloos annuleren, denk dat daar best wat coulance in is.s.oosterwijk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:58:
[...]
Ok bij mij zei de dealer nog wel uit zichzelf, "uiteraard kunt u kosteloos annuleren, als u de auto wel graag wilt maken we er uiteraard een feestje van eind februari", op de vraag of ze die levertijd (week 8 ) wel kunnen garanderen was hij terughouden uiteraard. Ik neem de dealer het ook niet persoonlijk kwalijk, denk dat ze ook puur afhankelijk zijn van Audi
Ik geloof niet in kwade opzet. AudiNL is afhankelijk van de fabriek, immers Audi koopt bij de fabriek in. Echter als de fabriek niet kan leveren, staat Audi nl ook met lege handen, daar achter weer de dealer en daarachter weer klanten. Het is een fucked up treintje waar veel - onbedoeld- mis gaat. Er hoeft maar een fabriek in Taiwan een week te sluiten of minder productie te draaien of een boot een weekje langer voor een haven te liggen, en de hele supply chain loopt vast.
Ik vermoed zelf dat Honeymoon en de wijze van communiceren prima werkt als het goed gaat, en dat ging het altijd. Nu is er een andere situatie en weet men eigenlijk niet hoe daar goed mee om te gaan, in de hele keten. En aan het eind van de keten staan wij, helaas.
Niet om alles goed te praten, maar ik heb begrip. Niemand wil uiteindelijk de huidige situatie. Heb hemel en aarde bewogen om toch dit jaar geleverd te krijgen, zelfs deze week nog bijna een Ioniq5 kunnen krijgen. Maar wat niet gaat...gaat niet. Nu afwachten tot eind feb.
Kan je eens een schermprintje maken waar deze info te vinden?MV999 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:24:
[...]
Onder name op de lange code drukken, daarna data openklikken en hier zou het tussen moeten staan. Kenteken zou onder 'licenseplate' moeten staan. Hier staat ook je Chassisnummer tussen.
Hupsel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:27:
[...]
Kan je eens een schermprintje maken waar deze info te vinden?
Nee ik geloof ook niet perse in kwade opzet en zeker niet van de dealer, maar kan me ook niet voorstellen dat ze in de planning er gisteren pas achter komen dat er 975 auto's niet meer te leveren zijn en dat ze dan eind februari pas komen, dan heb je je planning wel erg slecht voor elkaar en nu ontnemen ze ons de kans om naar alternatieven te kijken. Communicatie is mijn grootste probleem, al meerdere malen heb ik gezegd dat ik naar alternatieven wilde kijken en ze bleven maar volhouden dat het dit jaar goed ging komenGerardvhgn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:19:
[...]
Bij mij ook mogelijkheid tot kosteloos annuleren, denk dat daar best wat coulance in is.
Ik geloof niet in kwade opzet. AudiNL is afhankelijk van de fabriek, immers Audi koopt bij de fabriek in. Echter als de fabriek niet kan leveren, staat Audi nl ook met lege handen, daar achter weer de dealer en daarachter weer klanten. Het is een fucked up treintje waar veel - onbedoeld- mis gaat. Er hoeft maar een fabriek in Taiwan een week te sluiten of minder productie te draaien of een boot een weekje langer voor een haven te liggen, en de hele supply chain loopt vast.
Ik vermoed zelf dat Honeymoon en de wijze van communiceren prima werkt als het goed gaat, en dat ging het altijd. Nu is er een andere situatie en weet men eigenlijk niet hoe daar goed mee om te gaan, in de hele keten. En aan het eind van de keten staan wij, helaas.
Niet om alles goed te praten, maar ik heb begrip. Niemand wil uiteindelijk de huidige situatie. Heb hemel en aarde bewogen om toch dit jaar geleverd te krijgen, zelfs deze week nog bijna een Ioniq5 kunnen krijgen. Maar wat niet gaat...gaat niet. Nu afwachten tot eind feb.
Oost
Dank!
chassisnr: null
date_delivery: "22 december 2021"
end_date_production_def: "12 december 2021"
start_date_production_def: "6 december 2021"
Aflevering vandaag - NOT!
[ Voor 4% gewijzigd door Hupsel op 22-12-2021 09:34 ]
Date_delivery is wanneer je de data hebt opgehaald (helaas).Hupsel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:32:
[...]
Dank!
chassisnr: null
date_delivery: "22 december 2021"
end_date_production_def: "12 december 2021"
Aflevering vandaag![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
End_date_production_def is de datum dat de productie gestart zou moeten zijn, op basis van het moment dat je order in het systeem werd gezet.
Ik begreep dat Skoda met de fabriek had besproken om dit jaar veel Enyaq's extra te leveren. Daarop is marketingactie opgestart half december om nog dit jaar een Enyaq te krijgen, zelf ook de mail ontvangen. Week later: er wordt niets meer gefabriceerd. Fabriek is dicht. Dus ja, ergens gaat er iets echt goed mis. Maar klaarblijkelijk zit het wel echt op korte termijn inzichten.s.oosterwijk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:31:
[...]
Nee ik geloof ook niet perse in kwade opzet en zeker niet van de dealer, maar kan me ook niet voorstellen dat ze in de planning er gisteren pas achter komen dat er 975 auto's niet meer te leveren zijn en dat ze dan eind februari pas komen, dan heb je je planning wel erg slecht voor elkaar en nu ontnemen ze ons de kans om naar alternatieven te kijken. Communicatie is mijn grootste probleem, al meerdere malen heb ik gezegd dat ik naar alternatieven wilde kijken en ze bleven maar volhouden dat het dit jaar goed ging komen
Het is ook een extreme situatie natuurlijk en ze moeten er blijkbaar nog (steeds) van leren, het zou fijn zijn voor de toekomstige kopers in ieder geval als ze de zaken beter op orde hebben...Gerardvhgn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:35:
[...]
Ik begreep dat Skoda met de fabriek 2000 auto's hadden besproken om dit jaar extra te leveren. Daarop is marketingactie opgestart half december om nog dit jaar een Enyaq te krijgen, zelf ook de mail ontvangen. Week later: er wordt niets meer gefabriceerd. Fabriek is dicht. Dus ja, ergens gaat er iets echt goed mis. Maar klaarblijkelijk zit het wel echt op korte termijn inzichten.
Oost
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens, dat er goede lessen worden getrokken uit deze periode. Er kan veel verbeterd worden..s.oosterwijk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:39:
[...]
Het is ook een extreme situatie natuurlijk en ze moeten er blijkbaar nog (steeds) van leren, het zou fijn zijn voor de toekomstige kopers in ieder geval als ze de zaken beter op orde hebben...
Catch my drift?
Voel me bijna schuldig om het te posten, maar gisteren is mijn auto gelost hoor ik zojuist! Transport van fabriek naar Pon dus 3 werkdagen (5 dagen). Nu hopen dat er voldoende zwart in de pers zit voor een kentekenmatrover schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:03:
Ik volg dit topic al maanden met veel plezier, gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.
Mijn positieve update van vandaag wilde ik jullie niet onthouden wellicht geeft het wat hoop.
Besteld 22 jun 21: Audi Q4 Etron 35 Launch Edition S Competition (productie week 38)
6 aug gewijzigd: geen phonebox en pano
13 aug: Productie week gewijzigd week 41
1nov: Productie week gewijzigd week 48
24nov: Productie week gewijzigd week 51
13dec: Productie week gewijzigd week 50 (deze week), aanleverweek week 51
Vandaag VIN nummer zichtbaar en gekoppeld in de app! (als je alleen op VIN nummer koppelt kan er niks mee zie ik, behalve plaatjes kijken)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu maar hopen dat die vrachtwagen een beetje doorrijd...
Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110
Niet doen hoor, gefeliciteerd!matrover schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:00:
[...]
Voel me bijna schuldig om het te posten, maar gisteren is mijn auto gelost hoor ik zojuist! Transport van fabriek naar Pon dus 3 werkdagen (5 dagen). Nu hopen dat er voldoende zwart in de pers zit voor een kenteken
Oost
Het stond inderdaad niet in mijn post dat ik gebeld ben door mijn dealer, waarvoor excuses.MV999 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:26:
Zo "duhhh" is dat niet. Niet iedere dealer communiceert in dergelijk detail. Vandaar dat ik ook benieuwd was, omdat mijn dealer kennelijk minder transparant is of die informatie niet heeft.
Ik heb deze dealer (en dezelfde contactpersoon) al 20 jaar en heb in die tijd diverse auto's via hem aangeschaft en in onderhoud gehad, dus het scheelt zeker dat we een goede band (!) met elkaar hebben.
Keep rolling sixes!
Eens wat betreft de grille en velgen. Echter de verlichting vind ik geen verbetering, heb zelf gevraagd aan de dealer of ze het hele kerstboom gebeuren achterwegen kunnen laten. Helaas was dit niet mogelijk.the-hyrax schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:40:
Vanmorgen trouwens een Q4 zien rondrijden, de basisversie. Moet zeggen dat ik die niet echt premium vind ogen... de grille is minder, de velgen ook en dat het achterlicht niet doorloopt is ronduit jammer. Was zelf eerder voor de Skoda gegaan dan de basis Q4 eerlijk gezegd
Ik heb uiteindelijk mijn gevoel gevolgd, vertrouwde het niet nadat levering steeds verder opschoof en naar jan 2022 ging. Dus overstap gemaakt naar Cupra. Iedere dag toch dat knagend gevoel: “heb ik de juiste keuze gemaakt, wat nu als hij toch wel op tijd geleverd kan worden...” vorige week kreeg ik onverwacht bericht vanuit Ames: levertijd Q4 verplaatst naar verwachting: mrt /apr/mei 2022.s.oosterwijk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:31:
[...]
Nee ik geloof ook niet perse in kwade opzet en zeker niet van de dealer, maar kan me ook niet voorstellen dat ze in de planning er gisteren pas achter komen dat er 975 auto's niet meer te leveren zijn en dat ze dan eind februari pas komen, dan heb je je planning wel erg slecht voor elkaar en nu ontnemen ze ons de kans om naar alternatieven te kijken. Communicatie is mijn grootste probleem, al meerdere malen heb ik gezegd dat ik naar alternatieven wilde kijken en ze bleven maar volhouden dat het dit jaar goed ging komen
Oké dus de juiste keuze gemaakt, nu maar hopen dat ze bij Cupra hun beloften kunnen nakomen...
Ik hoop het ook voor je. De Q4 en de Born komen uit dezelfde fabriek.Urquattro83 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:14:Oké dus de juiste keuze gemaakt, nu maar hopen dat ze bij Cupra hun beloften kunnen nakomen...
Catch my drift?
Als je voor de Cupra nog maar een week hebt, moeten ze daar ook aardig opschieten.Urquattro83 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:14:
[...]
Ik heb uiteindelijk mijn gevoel gevolgd, vertrouwde het niet nadat levering steeds verder opschoof en naar jan 2022 ging. Dus overstap gemaakt naar Cupra. Iedere dag toch dat knagend gevoel: “heb ik de juiste keuze gemaakt, wat nu als hij toch wel op tijd geleverd kan worden...” vorige week kreeg ik onverwacht bericht vanuit Ames: levertijd Q4 verplaatst naar verwachting: mrt /apr/mei 2022.
Oké dus de juiste keuze gemaakt, nu maar hopen dat ze bij Cupra hun beloften kunnen nakomen...
The best is yet to come
Keep rolling sixes!
Keep rolling sixes!
The best is yet to come
Catch my drift?
Ach zoals eerder gesteld is er echt geen pijl op te trekken...Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:07:
Als ik zie dat de juli bestellingen nu levertijd februari lijken te krijgen, ben ik benieuwd of ik mijn sportback die in oktober is besteld ook echt in week 6 ga krijgen. Volgens de dealer nog steeds wel.
Heb daar wel goede hoop op, aangezien die van jou daadwerkelijk al in productie is (geweest) en nu de status banking heeft. Velen van ons die eerder hebben besteld hebben nog niet eens een verwachte leverdatum, laat staan een verwachte productiedatum.Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:55:
[...]
Als je voor de Cupra nog maar een week hebt, moeten ze daar ook aardig opschieten.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Maar betekent banking echt dat 'ie al deels geproduceerd is?Trackerfire schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:54:
[...]
Heb daar wel goede hoop op, aangezien die van jou daadwerkelijk al in productie is (geweest) en nu de status banking heeft. Velen van ons die eerder hebben besteld hebben nog niet eens een verwachte leverdatum, laat staan een verwachte productiedatum.
Of dat de hele auto op banking staat?
Overigens hulde voor het kunnen onthouden van de statussen per user hier
[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 22-12-2021 15:05 ]
The best is yet to come
Betekent dat hij al (deels) geproduceerd is maar wacht op onderdelenDean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:04:
[...]
Maar betekent banking echt dat 'ie al deels geproduceerd is?
Of dat de hele auto op banking staat?
Overigens hulde voor het kunnen onthouden van de statussen per user hier
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Oost
Sure sure?Trackerfire schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:23:
[...]
Betekent dat hij al (deels) geproduceerd is maar wacht op onderdelen
The best is yet to come
Dat zou dan voor alle auto's gelden?!kdoornbo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:17:
net gebeld door Pouw .. Fabriek is dicht . Wordt niet voor week 8 verwacht
The best is yet to come
Based on mijn maatje bij de dealer 100% sure. Tenzij die niet goed ingelicht is
Bijzonder.. mijn dealer geeft dat niet aan.. daarnaast is er op internet niks te vinden over deze sluiting.. laatste sluitingsmeldingen zijn van november..Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:58:
[...]
Dat zou dan voor alle auto's gelden?!
Maar wellicht is mijn hoop te hoopvol gezien die van mij nu gebouwd word..
Ik heb er ook niks over gehoord. Weet ook niet of de SB in dezelfde fabriek wordt gemaakt..pielie8520 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:19:
[...]
Bijzonder.. mijn dealer geeft dat niet aan.. daarnaast is er op internet niks te vinden over deze sluiting.. laatste sluitingsmeldingen zijn van november..
Maar wellicht is mijn hoop te hoopvol gezien die van mij nu gebouwd word..
Bijzondere naam heb je trouwens
[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 22-12-2021 17:23 ]
The best is yet to come
Mijn dealer gaf aan dat de fabriek elk jaar 2 weken dicht zit rond Kerst en Oud & Nieuw; maar dat het nu een paar dagen/weekje eerder is. Die 2 weken rond Kerst en Oud & Nieuw gaf de dealer eind november ook al aan toen hij belde om door te geven dat ik een van de gelukkige was waarvan de Q4 net daarvoor in week 49/50 nog geproduceerd zou worden. Tot hij gister opnieuw belde en het productie week 3 met levering in week 8 werdDean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:22:
[...]
Ik heb er ook niks over gehoord. Weet ook niet of de SB in dezelfde fabriek wordt gemaakt..
Bijzondere naam heb je trouwens
Besteld overigens begin juli, Q4 40 Advanced met redelijk wat opties (trekhaak en phonebox laten vallen).
Wel krijg ik nog een foutmelding over de charging services. Zo lastig kan het toch niet zijn?
XXXVI
Kenteken is voldoende. Het is nu een 2021 auto.MV999 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:25:
Weet iemand wanneer de bijtelling als het ware 'veilig is gesteld'? Mijn auto is afgelopen maandag op kenteken gezet (Datum eerste afgifte kenteken in Nederland 20-12-2021). Impliceert dit dat het definitief 12% wordt of moet deze ook op naam gezet zijn?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik kom niet verder dan 44 bij fastnet en shell soc was 25 % bijna 2 uur gereden daarvoor
Zoek even terug in het topic. Je dealer moet je auto uit je account verwijderen en weer toevoegen.Gasteljp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:23:
Ik heb geen verbinding meer met de auto via de app. Iemand hier een tip hoe dit te fixen is. Ook krijg ik iedere keer bij starten zo een privacy waarschuwing. Wat is dit ? Kan het ook niet permanent killen. Blijft terug komen. Alvast bedankt voor de tips.
XXXVI
Ja, ik ook. Moest van de verzekering.Fitzyfitz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:40:
Heeft iemand een voertuigvolgsysteem laten inbouwen (TV01)?
De problemen die je beschrijft met de connectiviteit van telefoon en MMI herken ik niet. Heb je nog updates open staan?Aarts ACM schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:52:
Inmiddels rijd ik ruim een week in de Q4. Auto rijdt echt fantastisch. Erg tevreden mee. Alleen de connectiviteit met je telefoon werkt nog niet. Heeft te maken met hoofd en nevengebruikers toewijzing. Dealer is hier momenteel mee bezig maar begrijpt ook niet waar het probleem ligt. Auto moet hiervoor terug naar de dealerDit heeft Audi nog niet goed op orde. Ook het MMI systeem vind ik niet oke. Tergend langzaam en veel issues met het vinden van bestemmingen. Dit had naar mijn mening van een ander level moeten zijn. De Zuid Koreanen hebben dit beter voor elkaar. Ik ga er vanuit dat alle issues en bugs nog worden opgelost. Verder een geweldige auto!
Ik heb een 40 en ben eenmalig op ca 75kw uitgekomen en daarna niet meer. Kom niet verder dan 61kw nu. Heb zelfs de yoyo tactiek geprobeerd om de accu extra te belasten, zonder succes. Heb begrepen dat de accu niet eens veel warmer wordt tijdens het rijden. Dat zie je ook in de filmpjes van de ID3 van Battery Life (zie Youtube) bijvoorbeeld.renedg73 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:16:
Iemand met een q4 etron 35 al boven de 50kw uitgekomen met snel laders?
Ik kom niet verder dan 44 bij fastnet en shell soc was 25 % bijna 2 uur gereden daarvoor
Vrijdag gaat ie naar de dealer voor een check.
- als verbinding eerst wel werkte dan voertuig verwijderen uit de app (left swipe volgens mij) en daarna weer toevoegen. De dealer moet vervolgens ook je identiteit weer verifiëren. Na deze stap in het koppelproces werkt de voertuigverbinding weerGasteljp schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:23:
Ik heb geen verbinding meer met de auto via de app. Iemand hier een tip hoe dit te fixen is. Ook krijg ik iedere keer bij starten zo een privacy waarschuwing. Wat is dit ? Kan het ook niet permanent killen. Blijft terug komen. Alvast bedankt voor de tips.
- privacy waarschuwing zal verdwijnen na volgende mmi/app software update. Helaas moet je daar waarschijnlijk voor naar de dealer. Software update wordt op korte termijn verwacht
Het dynamic plus pakket is helemaal een lachertje en in niets te vergelijken met de luchtvering van de grote e-tron.
[ Voor 22% gewijzigd door Isheara op 22-12-2021 22:24 ]
Keep rolling sixes!
Ik heb sportonderstel en vind de auto niet te hard geveerd. Auto rijdt heerlijk. Ik heb altijd auto’s/Audi’s gehad met sportonderstel dus ik vind het moeilijk om er veel meer over te zeggen. Ik weet nl niet beter.Trackerfire schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:02:
Wat vinden de Tweakers die hem hebben van het sportonderstel? Lees er veel verschilende dingen over. Zie eigenlijk nooit dat hij te hard geveerd zou zijn, gelukkig. Maar graag jullie meningen.
Ik vond bij de e2008 teveel ruimte tussen het wiel en de wielkast zitten (en dat geldt voor de Q4 imho ook) en nu smoelt ie niet alleen beter, hij rijdt veel strakker in de bochten.
[ Voor 36% gewijzigd door Isheara op 22-12-2021 22:30 ]
Keep rolling sixes!
Vond net deze. Heel gaaf
Tikkie brak voor een nieuwe bak.
:strip_exif()/f/image/iulO4yw0sbfcPK4KcCWwuH0q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w2ChS0nFpvEJcijzpbh22J49.jpg?f=fotoalbum_large)
Sta jij op 21 inch?sixgirls schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:26:
[...]
Ik heb sportonderstel en vind de auto niet te hard geveerd. Auto rijdt heerlijk. Ik heb altijd auto’s/Audi’s gehad met sportonderstel dus ik vind het moeilijk om er veel meer over te zeggen. Ik weet nl niet beter.
Iig. Ik rij nu altijd op sport stand met 18 inch platte bandjes in de Octavia. Dat is prima.
De Audi heeft van zichzelf en veel beter onderstel. Dus om die reden niet weer DCC genomen maar sport onderstel.
Met luchtvering natuurlijk nog meer effect. Maar het scheelt behoorlijk op de wat langere hobbels. Test maar bij een vluchtheuvel bijv.
Zoals al eerder aangegeven, wat rijdt hij heerlijk! Ligt als een groot massief blok op de weg, maar voelt toch "lichtvoetig". De 40 is ook zeker rap genoeg voor mij.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat mensen het sportonderstel kiezen, want van zichzelf is hij al redelijk stug geveerd. Maar goed, ik kom uit een Passat en die zijn nogal erg soepel.
Nu nog winterbanden regelen, de dealer had niet in de gaten dat er 2 verschillende maten op liggen en dus de verkeerde besteld..
Koppelen van de MyAudi app was nog niet geregeld. Systeem lag er blijkbaar gisteren uit, volgens de dealer was dat best vaak aan de hand afgelopen tijd. Vandaag nog maar eens bellen.
Kan me niet vinden in de MMI issues. Koppeling, Carplay etc met iPhone 13 werkt feilloos en razendsnel. Systeem en klokjes zijn mooi en intuïtief. Zaken waaraan ik dacht dat ik me zou storen, zoals het interieur wat "minder" is dan de Passat blijken allemaal wel erg netjes afgewerkt te zijn. Is weinig op aan te merken als je er in zit. Voelt allemaal goed en zeer solide. Had me alleen wat meer voor gesteld van het Sonos systeem, merk weinig verschil met de Volkswagen Audio in de Passat GTE. Klinkt overigens zeker prima.
Volgende de dealer (Van Mossel) hadden ze er nog best wel wat staan om uit te leveren voor dit jaar, maar vanuit de fabriek/Pon kwam er iig niets meer binnen gaf hij aan.
Hart onder de riem voor de wachtenden, het is de moeite waard, zeer fijne wagen!
Ik zou me niet druk maken mits je vooraf een planning maakt voor je laadstops. Ik heb in de zomer met m’n fat e-tron 6.000 km van en naar en in Italië gereden. Dat ging prima.Rschins schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:00:
als ik de ervaringen lees van het snelladen en de capaciteit die er gehaald wordt maak ik mij toch wel zorgen om volgende week naar Italië te rijden. Ik mag mijn q4 sb 40 volgende week donderdag ophalen. Dus weinig tot geen tijd om ervaring op te doen met snellaadpalen. Is het echt zo bedroevend of zijn dit slechts incidenten? Graag jullie ervaring.
Ik had vooraf gerekend met 26 kWh/100km (op basis van de ritten van 200-250km die ik normaal maak) en in de praktijk bleek ik gemiddeld op 22 kWh/100km te zitten. Met winterbanden zal het natuurlijk iets hoger zitten maar met je Q4 40 moet je toch echt wel 180 tot 200 km (ongeveer elke 2 uur stoppen) tussen laadstops halen.
PSN: Kjujay
Mooie cliffhanger, hoe is het afgelopen/opgelost?dolfg schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:08:
Pittige ochtend gisteren. Lamp bleef op laden staan, auto zei: hij is klaar. Wegrijden: ho maar. Want de kabel zat er nog in. Stroom van het hele huis af. Hielp niks, lampje groen, kon niet rijden ivm kabel die vast zat in de auto App bedacht er spontaan 100 kilometer range bij…(van 379 naar 488).
Tikkie brak voor een nieuwe bak.
Bedankt voor je ervaringen. Positieve geluiden zijn van harte welkom!sbin schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:11:
Gisteren eindelijk dan opgehaald. Q4 40 Launch Advanced, besteld eind Juni. En met Phonebox. Had er nog geen meter in (proef)gereden, dus was meteen de vuurdoop.
Zoals al eerder aangegeven, wat rijdt hij heerlijk! Ligt als een groot massief blok op de weg, maar voelt toch "lichtvoetig". De 40 is ook zeker rap genoeg voor mij.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat mensen het sportonderstel kiezen, want van zichzelf is hij al redelijk stug geveerd. Maar goed, ik kom uit een Passat en die zijn nogal erg soepel.
Nu nog winterbanden regelen, de dealer had niet in de gaten dat er 2 verschillende maten op liggen en dus de verkeerde besteld..
Koppelen van de MyAudi app was nog niet geregeld. Systeem lag er blijkbaar gisteren uit, volgens de dealer was dat best vaak aan de hand afgelopen tijd. Vandaag nog maar eens bellen.
Kan me niet vinden in de MMI issues. Koppeling, Carplay etc met iPhone 13 werkt feilloos en razendsnel. Systeem en klokjes zijn mooi en intuïtief. Zaken waaraan ik dacht dat ik me zou storen, zoals het interieur wat "minder" is dan de Passat blijken allemaal wel erg netjes afgewerkt te zijn. Is weinig op aan te merken als je er in zit. Voelt allemaal goed en zeer solide. Had me alleen wat meer voor gesteld van het Sonos systeem, merk weinig verschil met de Volkswagen Audio in de Passat GTE. Klinkt overigens zeker prima.
Volgende de dealer (Van Mossel) hadden ze er nog best wel wat staan om uit te leveren voor dit jaar, maar vanuit de fabriek/Pon kwam er iig niets meer binnen gaf hij aan.
Hart onder de riem voor de wachtenden, het is de moeite waard, zeer fijne wagen!
Veel rijplezier!
Geen antwoord op je specifieke vraag maar wellicht heb je hier wat aan: ik begreep dat er gisterochtend een lading Q4s is aangekomen in Nederland van iemand waarvan deze eind vorige week geproduceerd is. Die moeten nog naar de dealers. Zou gek zijn als de jouwe daar niet bij zit. En ik hoop stiekem de mijne ook omdat ik (nog?) geen teleurstellend bericht heb gehad in tegenstelling tot velen deze week maar dat is een ander verhaal🤪MV999 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:14:
Vraagje voor de mensen die toegang hebben tot Honeymoonnet en hun auto al geleverd hebben gekregen. Hoe kwam de leverdatum overéén met de teller op Honeymoonnet? Mijn teller staat onderhand op 9 dagen te gaan en de auto is al 2 weken onderweg naar Nederland.. Zoals eerder genoemd staat hij wel al op kenteken vreemd genoeg maar nog steeds niet bij de dealer..
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.