Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 49 ... 140 Laatste
Acties:

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11 08:59
jvos71 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:52:
[...]

Dit is een 11of 22kw lader gelijk aan de meeste thuisladers. Ik laad onderweg altijd bij een 150w of hoger op, dan is het 20 minuten en weer ruim voldoende.
Klopt, die publieke laadpaal laadt aan dezelfde snelheid als de laadpaal thuis.

Snellaadpaal heb ik nog niet getest. Zal ik zeker nog wel eens doen.

• janbus
Op het rechterscherm van de MMI staat 7.15 uur en 20 januari 1970 als datum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fow3MN5E80VqkxmVSP0dCRyTg0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3hjCrUwfDGYgxsjtcWdsvT4.jpg?f=fotoalbum_large

Op het linkerscherm staat wel het juiste uur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9WksPAael0cb-HNdZgAV7oUO1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdVO7ngINZptbJUNUVRfX3Qg.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een gekend probleem? Zal hopelijk ook opgelost zijn met de "november" update ...

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 22:09
janbus schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:26:
Cruise control 124 km/u op de snelweg met allseasons banden, 2 volwassenen en 2 kinderen, airco op "on", zetelverwarming aan: 27,5 kWh verebruik, dus rond de 300 km bereik.

[Afbeelding]

Na een kleine 2 uur rijden moet ie vier uur opladen aan een publieke laadpaal om terug tot 100 % te laden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zelf de oplaadkabel niet zo opgerold laten zitten. Met name als je met 11kW zit te laden gaat er toch een flink vermogen doorheen. Al snap ik de gedachte wel op zo'n p[publieke plek dat je niet een paar meter kabel over de stoep wel hebben lopen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• janbus
GAEvakYD schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:11:
[...]

Ik zou zelf de oplaadkabel niet zo opgerold laten zitten. Met name als je met 11kW zit te laden gaat er toch een flink vermogen doorheen. Al snap ik de gedachte wel op zo'n p[publieke plek dat je niet een paar meter kabel over de stoep wel hebben lopen.
Oh. Ok. Bedankt voor de tip.

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
janbus schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:29:
Op het rechterscherm van de MMI staat 7.15 uur en 20 januari 1970 als datum:

[Afbeelding]

Op het linkerscherm staat wel het juiste uur:

[Afbeelding]

Is dit een gekend probleem? Zal hopelijk ook opgelost zijn met de "november" update ...
Dat probleem komt bij meerdere voor, ook hier helaas.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

YouTube: It all comes down to ONE feature... Audi Q4 E-Tron VS BMW iX3 in dep... hier wordt goed uitgelegd wat de verschillen zijn tussen de IX3 en de Q4. Naar de Nederlandse prijslijsten vertaald: In de basisversies is de Q4 veel goedkoper dan de IX3 (48.000 vs 69.000). De BMW heeft standaard wel een veel betere uitrusting. Als je alle opties bij beiden aankruist is de BMW nog maar 3000 euro duurder (72.000 vs 75.000). Imho slimme zet van Audi om deze auto bereikbaar te maken voor verschillende budgetten.

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 06:33
Ja dat is slim. Niet zo slim dat je dat als verkoper niet duidelijk maakt, zodat je mensen hebt met een bijna complete auto die dan net wat essentiële dingen missen.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:43
cutter schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:05:
YouTube: It all comes down to ONE feature... Audi Q4 E-Tron VS BMW iX3 in dep... hier wordt goed uitgelegd wat de verschillen zijn tussen de IX3 en de Q4. Naar de Nederlandse prijslijsten vertaald: In de basisversies is de Q4 veel goedkoper dan de IX3 (48.000 vs 69.000). De BMW heeft standaard wel een veel betere uitrusting. Als je alle opties bij beiden aankruist is de BMW nog maar 3000 euro duurder (72.000 vs 75.000). Imho slimme zet van Audi om deze auto bereikbaar te maken voor verschillende budgetten.
Met de huidige tekorten hadden ze misschien beter BMW kunnen volgen. Die hebben er meer op kenteken staan in NL tegen een hogere prijs. Het is wellicht fijn voor de kopers maar als merk heeft BMW de slimmere keuze gemaakt denk ik.

BMW heeft er nu bijna 2000 op kenteken tegen gemiddelde prijs van 72k. Audi heeft er een dikke 1300 op kenteken met een gemiddelde prijs van 61,5k.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:56:
[...]

Met de huidige tekorten hadden ze misschien beter BMW kunnen volgen. Die hebben er meer op kenteken staan in NL tegen een hogere prijs. Het is wellicht fijn voor de kopers maar als merk heeft BMW de slimmere keuze gemaakt denk ik.

BMW heeft er nu bijna 2000 op kenteken tegen gemiddelde prijs van 72k. Audi heeft er een dikke 1300 op kenteken met een gemiddelde prijs van 61,5k.
Ook krijg je meer waar voor je geld bij een auto die rijker uitgerust is in de basis uitvoerig. Flexibel maken van je productieproces kost geld, wat terug verdiend moet worden met opties. Dit wordt dus betaald door de mensen die de opties willen hebben.
Voordeel van losse opties is dat je niet hoeft te betalen voor dingen die je niet wil hebben. Maar IMHO zou je als fabrikant de basis dingen die weinig kosten om te produceren standaard op de auto moeten stoppen. Nu krijgt Audi veel kritiek op missende dingen die je wel standaard op een kale A3 zou krijgen.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:12
Tja, snap die redenatie maar persoonlijk ben ik blij met de aanpak van Audi. Vanwege het kunnen kiezen pastte de q4 in mijn leasebudget. Daarmee mis ik een paar opties, maar de auto rijdt nog steeds geweldig. Die paar dingen die je mist wel je vanzelf aan...

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 10:59
Nu de aflevering van mijn Q4 dichterbij komt (🤞) ga ik mij maar enigszins verdiepen in het laden.

Ik krijg van mijn LM Arval straks een laadpas waarmee ik in Nederland kan laden. In het buitenland zal ik dus een andere laadpas moeten hebben.

Het laden in Nederland zal m.i. geen problemen moeten geven.

Thuis heb ik geen laadpaal. Op mijn werk staan een aantal laadpalen in de garage zodat ik daar mijn auto vol kan laden. Reisafstand woon-werk bedraagt circa 30km. Dus éénmaal volladen is voldoende om de hele week heen en weer te rijden . In de praktijk echter ook een aantal dagen thuis aan het werk dus verwacht daar geen problemen. voor de overige ritten zal ik dus (indien nodig) een beroep moeten doen op openbare (snel) laders.

Ik heb een aantal vragen:
1. Is het in de praktijk idd zo dat je met een laadpas van de LM (in mijn geval dus Arval) in Nederland bij elke laadpaal kunt laden? Wellicht nog niet bij Tesla maar daar meen ik ook gelezen te hebben dat die ook voor andere partijen opengesteld gaan worden.
2. Is het raadzaam een 2e laadpas te nemen voor het geval de LM pas het niet doet?
3. Is er een site die je gelezen moet hebben (incl. alle dos en don’ts) ?
4. Zijn er al ervaringsdeskundigen hier die met hun Q4 naar België/Luxemburg/Frankrijk zijn geweest? Zo ja welke pas gebruiken jullie en hoe beviel de dekking?

Alvast bedank!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Inspired schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:56:
[...]

Volgens mij is dat inclusief de bezninemodellen .
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/ hier zie je dat in de maanden oktober, november, december de Q4 ongeveer 2x zo vaak geregistreerd is.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Mythio schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:21:
Tja, snap die redenatie maar persoonlijk ben ik blij met de aanpak van Audi. Vanwege het kunnen kiezen pastte de q4 in mijn leasebudget. Daarmee mis ik een paar opties, maar de auto rijdt nog steeds geweldig. Die paar dingen die je mist wel je vanzelf aan...
Zoals opbergruimte achterin.
https://store.stayhold.eu...etro-shopping-holder-pack dit maar aangeschaft om achterin wat orde op zaken te stellen en schuivende bagage te voorkomen.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:43
cutter schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:10:
[...]

Volgens mij is dat inclusief de bezninemodellen .
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/ hier zie je dat in de maanden oktober, november, december de Q4 ongeveer 2x zo vaak geregistreerd is.
IX3 is niet in ICE toch?

https://iserv.nl/files/elektrisch/

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-12 23:37
wimbre schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:39:
Nu de aflevering van mijn Q4 dichterbij komt (🤞) ga ik mij maar enigszins verdiepen in het laden.

Ik krijg van mijn LM Arval straks een laadpas waarmee ik in Nederland kan laden. In het buitenland zal ik dus een andere laadpas moeten hebben.

Thuis heb ik geen laadpaal. Op mijn werk staan een aantal laadpalen in de garage zodat ik daar mijn auto vol kan laden. Reisafstand woon-werk bedraagt circa 30km. Dus éénmaal volladen is voldoende om de hele week heen en weer te rijden . In de praktijk echter ook een aantal dagen thuis aan het werk dus verwacht daar geen problemen. voor de overige ritten zal ik dus (indien nodig) een beroep moeten doen op openbare (snel) laders.

1. Is het in de praktijk idd zo dat je met een laadpas van de LM (in mijn geval dus Arval) in Nederland bij elke laadpaal kunt laden? Wellicht nog niet bij Tesla maar daar meen ik ook gelezen te hebben dat die ook voor andere partijen opengesteld gaan worden.
2. Is het raadzaam een 2e laadpas te nemen voor het geval de LM pas het niet doet?
4. Zijn er al ervaringsdeskundigen hier die met hun Q4 naar België/Luxemburg/Frankrijk zijn geweest? Zo ja welke pas gebruiken jullie en hoe beviel de dekking?

Alvast bedank!
Op Tweakers lopen draadjes over het laden van EV’s, zowel thuis als openbaar. Daar vind je de waardevolle info die je zoekt.

Catch my drift?

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:28

Alvast bedank!
De laadpas hangt ook af van je werkgever, ik zit ook bij ARVAL en ik kan in heel Europa laden op deze pas. Echter ik mag er geen vloeistoffen mee kopen zoals ruitensproeier vloeistof. Een vriend van mij ook bij Arval mag dat wel.
Dus overleg even met je werkgever wat voor een pas je krijgt.
Bij mij is de pas nog nooit geweigerd ik heb mijn auto vanaf 29 Juli met 18.000 km op de teller

• DaMenaz
Beetje ja en nee. De iX3 is natuurlijk gewoon een X3 die verbouwd is tot EV. Kun je ook wel zien aan zaken als de cardantunnel. Zelfde als met de EQA. Dat type is formeel ook alleen een EV, terwijl het eigenlijk een verbouwde GLA is.

Maar puur op naam is de iX3 er alleen elektrisch, in tegenstelling tot de XC40. Daar vallen alle aandrijflijnen onder dezelfde naam.

[ Voor 14% gewijzigd door DaMenaz op 05-12-2021 12:39 ]

Catch my drift?

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:23
Het rijden in de Q4 is echt een genot. Nog geen lange afstanden gedaan, mijn eigen laadpaal wordt morgen pas aangesloten, en het (publieke) laden is wat mij betreft nog 'even wennen'. Ik heb na meerdere pogingen eindelijk even kunnen laden, maar nog niet via de Newmotion app waar ik dus al wel een pas-nummer van heb (nog niet de pas zelf, is onderweg) op een Newmotion (Shell Recharge) paal. Het EV deel van de auto is dus zeker echt wennen en niet plug-and-play als tanken met een ICE.
Daarnaast heb ik elke keer, ook bij die succesvolle oplaadsessie de stekker met de noodkabel los moeten maken.
De MyAudi app doet het niet op de S21, wel op S9, maar in die app is mijn Q4 wel zichtbaar, maar dus niet de status en kan ook niet de voorverwarming aanzetten.
Het zal allemaal aan mij liggen :?
Morgen maar eens de dealer bellen, die moet mij weer gaan koppelen....

• DaMenaz
Ik vind het wel tof dat iedereen die hem nu krijgt de kinderziekten eruit helpt. Dat verzacht het wachten tot ergens diep in 2022. ;)

Catch my drift?

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024

Alvast bedank!,
1.weet ik niet
2. ja zeker raadzaam mocht je nodig moeten laden en je pas/druppel van arval werkt niet
3. https://laadpastop10.nl/ is een goede start net zoals de topic op tweakers "openbare laadpalen, laadpassen en palen"
4. belgie gewoon met de shell pas kunnen laden.

gr.

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 20:58

kevinos

Tweakpedia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaCctKlxtcOJnnQcJUjFI7eScCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eh2iM3uDyBcLexfyAg4lD5fo.jpg?f=fotoalbum_large

Aparte datum, maar het kan natuurlijk wel.
1 juli definitief besteld met best wat opties (S competition 40)

Het blijven spannende weken!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
kevinos schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:58:
[Afbeelding]

Vaak zijn deze data bij LM's helaas ook fictief. Die van mij hebben ze op 29-12 gezet maar toen ik bij de dealer ging informeren bleek dat ze helemaal geen wijziging hadden doorgegeven aan de LM en gezien het feit dat ik nog geen productieslot heb er maar beter van uit kon gaan dat hij dit jaar niet meer zou komen. Besteld begin/half juli (S Competition 40 met verder weinig extra opties).
Jij hebt in ieder geval een slot dus zal met beetje geluk wel goed komen. Ik zal voor je duimen :).

[ Voor 7% gewijzigd door mouse1277 op 05-12-2021 15:50 ]

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

DaMenaz schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:38:
[...]

Beetje ja en nee. De iX3 is natuurlijk gewoon een X3 die verbouwd is tot EV. Kun je ook wel zien aan zaken als de cardantunnel. Zelfde als met de EQA. Dat type is formeel ook alleen een EV, terwijl het eigenlijk een verbouwde GLA is.

Maar puur op naam is de iX3 er alleen elektrisch, in tegenstelling tot de XC40. Daar vallen alle aandrijflijnen onder dezelfde naam.
De IX (dus zonder de 3) is wel net als de Q4 op een 100% elektrisch platform gebouwd. Dus eigenlijk zou je de IX en de Q4 moeten vergelijken. De startprijs van de heel goed uitgeruste IX is 85.000 euro. Dan zit je nog steeds 15 boven een full option vergelijkbare Q4 45.

Bovendien kun je de totale aantallen IX3 en Q4 in 2021 niet met elkaar vergelijken. De IX3 wordt vanaf feb geleverd, de Q4 een half jaar later.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

kevinos schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:58:
[Afbeelding]

Ik de mijne ook ongeveer 1 juli. Dacht net iets later zelfs. Ik heb gekozen voor een Athlon lease edition auto uit een serie die ze als LM al in maart besteld hebben via Ames Dordrecht. Dus geen keuze uit opties, alleen de kleur wit of zwart. Maar wel geleverd in 2021.... Ik wilde eigenlijk de advanced plus met wat opties, alleen hoewel de prijs hetzelfde was, paste die qua leasebedrag niet. Dus maar voor de S gegaan en ik moet zeggen dat ik best wel blij ben dat ik die grijze panelen niet heb en alles strak zwart is. O+ :9~

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-12 12:18
cutter schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:54:
[...]

De IX (dus zonder de 3) is wel net als de Q4 op een 100% elektrisch platform gebouwd. Dus eigenlijk zou je de IX en de Q4 moeten vergelijken. De startprijs van de heel goed uitgeruste IX is 85.000 euro. Dan zit je nog steeds 15 boven een full option vergelijkbare Q4 45.
De IX is in niets te vergelijken met de Q4: zowel qua afwerkingsniveau, afmetingen als prestaties zit de IX duidelijk een klasse hoger.
(Looks is een andere, persoonlijke, zaak: ik vind de IX een lelijk gedrocht...)

Als je dan toch iets vergelijkbaar zoekt bij Audi dan kom je eerder bij de "fat" e-tron (zoals Bjørn Nyland dat zo mooi kan zeggen) uit.

De Q4 45 kan dus wel degelijk best met de iX3 vergelijken, en als je de net iets hogere afwerkingsgraad en net iets betere prestaties van de iX3 in rekening brengt dan is die €3000 meerprijs voor een gelijkaardig uitgeruste iX3 wel degelijk verdedigbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Skiwi222 op 05-12-2021 16:44 ]

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
marcelmg2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:38:
Het rijden in de Q4 is echt een genot. Nog geen lange afstanden gedaan, mijn eigen laadpaal wordt morgen pas aangesloten, en het (publieke) laden is wat mij betreft nog 'even wennen'. Ik heb na meerdere pogingen eindelijk even kunnen laden, maar nog niet via de Newmotion app waar ik dus al wel een pas-nummer van heb (nog niet de pas zelf, is onderweg) op een Newmotion (Shell Recharge) paal. Het EV deel van de auto is dus zeker echt wennen en niet plug-and-play als tanken met een ICE.
Daarnaast heb ik elke keer, ook bij die succesvolle oplaadsessie de stekker met de noodkabel los moeten maken.
De MyAudi app doet het niet op de S21, wel op S9, maar in die app is mijn Q4 wel zichtbaar, maar dus niet de status en kan ook niet de voorverwarming aanzetten.
Het zal allemaal aan mij liggen :?
Morgen maar eens de dealer bellen, die moet mij weer gaan koppelen....
Ik heb dezelfde combinatie. Na het laden moet je bij je laadpaal je pas erbij houden, want de paal vergrendelt jouw kabel (tegen diefstal, tenzij je een geintegreerde hebt natuurlijk).

Aan de kant van de auto moet je wel na een laadsessie je auto eerst ontgrendelen, anders krijg je je kabel er niet uit. Je komt bij je noodkabel als je je achterklep open doet toch? Heb je het ook daarna (na ontgrendeling) nog geprobeerd?

Enige wat ik weleens heb gezien is dat de auto niet laadt (rood lampje gaat branden) of dat de auto maar op 3,5kWh laadt (te checken ook via de app). Even ontkoppelen en opnieuw starten met laden, normaal springt ie dan naar bijv 10k,5Wh als je 3 fasen kan laden.

• -Wing-
Skiwi222 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:28:
[...]

De IX is in niets te vergelijken met de Q4: zowel qua afwerkingsniveau, afmetingen als prestaties zit de IX duidelijk een klasse hoger.
(Looks is een andere, persoonlijke, zaak: ik vind de IX een lelijk gedrocht...)

Als je dan toch iets vergelijkbaar zoekt bij Audi dan kom je eerder bij de "fat" e-tron (zoals Bjørn Nyland dat zo mooi kan zeggen) uit.

De Q4 45 kan dus wel degelijk best met de iX3 vergelijken, en als je de net iets hogere afwerkingsgraad en net iets betere prestaties van de iX3 in rekening brengt dan is die €3000 meerprijs voor een gelijkaardig uitgeruste iX3 wel degelijk verdedigbaar.
Eens, die IX is hoger segment. Vond 'm ook niet mooi, maar ook aan lelijkheid kan je wennen ;)

• -Wing-
Vandaag eindelijk 2 in het wild gezien. Eentje bij een verzorgingshuis een geparkeerde Q40 gezien. Toevallig iemand van hier?

• DaMenaz
-Wing- schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:20:
Vandaag eindelijk 2 in het wild gezien. Eentje bij een verzorgingshuis een geparkeerde Q40 gezien. Toevallig iemand van hier?
Ha, de Q40 is een Infiniti. :o

Catch my drift?

• -Wing-
DaMenaz schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:22:
[...]

Ha, de Q40 is een Infiniti. :o
Haha, ik bedoelde een Q4 40 ;)

• Stormgtf
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01-2022
Vraagje aan de al gelukkige Q4 bezitters: heeft iemand van jullie niet de 3-zone airco erin zitten. Wat heb je dan? Is dat een groot gemis? En is er toevallig een foto van? Alvast bedankt.

• -Wing-
Stormgtf schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:28:
Vraagje aan de al gelukkige Q4 bezitters: heeft iemand van jullie niet de 3-zone airco erin zitten. Wat heb je dan? Is dat een groot gemis? En is er toevallig een foto van? Alvast bedankt.
Zoek op ‘zone’ in dit draadje. Dan vind je een post van Robertolli met een plaatje.

Ik vind een rooster fraaier dan een bakje. Als je nooit iemand achter hebt zitten, denk ik dat het gemis niet zo heel groot is. Als je (kleine) kinderen hebt kan het wel een uitkomst bieden.

[ Voor 19% gewijzigd door -Wing- op 06-12-2021 00:31 ]

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
marcelmg2 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:38:
Auto twee keer ontgrendelen met afstandsbediening of indien comfortsleutel twee keer deurklink vastpakken.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kan alleen iets zeggen over mijn 1 zone auto.
Ik en de kids achterin missen het in de winter zelf helemaal niet. De auto is in zeer korte tijd helemaal warm, wat vermoedelijk ook te maken heeft met de warmtepomp. In de zomer weet ik niet of je een airco achterin zou missen. Het privacyglas dat ik heb houdt in ieder geval de achterpassagiers flink uit de zon.

De meest waardevolle optie extra is imho het assistentiepakket plus.

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
Ligt aan de mensen die in je auto zitten. Ik heb in mijn huidige auto 2 zone en merk dat ik de verwarming vaak hoger of de airco minder koud wil vergeleken met de rest. Ook vervelende wisselende bijrijders die het altijd koud of warm hebben kunnen hiermee hun ding doen XD. Zone achterin is handig in geval van kleine kinderen (bijv een baby die het niet te warm/koud mag hebben). Maar uiteindelijk natuurlijk gewoon een luxeprobleem! In de Q4 is het noodzakelijk als je een verwarmbaar stuur of voorruit wil, anders had ik hoogstens 2 zone gekozen en van 1 zone zou ik uiteindelijk ook niet wakker liggen. Dus als je het aan mij vraagt is het niet noodzakelijk.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Je kan alle exacte details ook zien in de Audi configurator. Alleen is dit een beetje lastig inzoomen zo met de deuren open. Maar in het kort, je hebt dan een nutteloos vakje. Die hele midden "console" achterin verdient al geen schoonheidsprijs en met dat vakje wordt het nog ietsje cheaper.

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik heb de Q4 nog niet. Maar heb nu wel ook een auto :) Die is 2 zone.

Ik heb op basis daarvan gewoon 1 zone besteld, omdat ik nog NOOIT verschillende temperaturen heb ingesteld, vrouw ook niet ;)
Ik heb geen kinderen, dus de achterbank heeft pech 8) Is ook niet noodzakelijk.

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik kan jouw tekst kopiëren en plakken. Krijg zaterdag mijn Q4, maar ook ik heb de temperatuur altijd op 1 stand staan, of dit nu 1, 2 of 3 zone airco is. Zodoende deze optie ook niet aangevinkt.
Avigoorn schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb de Q4 nog niet. Maar heb nu wel ook een auto :) Die is 2 zone.

Ik heb op basis daarvan gewoon 1 zone besteld, omdat ik nog NOOIT verschillende temperaturen heb ingesteld, vrouw ook niet ;)
Ik heb geen kinderen, dus de achterbank heeft pech 8) Is ook niet noodzakelijk.

• Dean Martin
  • Niet online
Julicount schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:45:
[...]

Ligt aan de mensen die in je auto zitten. Ik heb in mijn huidige auto 2 zone en merk dat ik de verwarming vaak hoger of de airco minder koud wil vergeleken met de rest. Ook vervelende wisselende bijrijders die het altijd koud of warm hebben kunnen hiermee hun ding doen XD. Zone achterin is handig in geval van kleine kinderen (bijv een baby die het niet te warm/koud mag hebben). Maar uiteindelijk natuurlijk gewoon een luxeprobleem! In de Q4 is het noodzakelijk als je een verwarmbaar stuur of voorruit wil, anders had ik hoogstens 2 zone gekozen en van 1 zone zou ik uiteindelijk ook niet wakker liggen. Dus als je het aan mij vraagt is het niet noodzakelijk.
Om op de vraag van een user terug te komen welke optie wel/niet noodzakelijk zijn. Wanneer je een auto kunt voorverwarmen vind ik persoonlijk een verwarmbaar stuur of voorruit ook overbodige opties, uiteraard, blijft persoonlijk.

The best is yet to come

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Dean Martin schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:57:
[...]

Om op de vraag van een user terug te komen welke optie wel/niet noodzakelijk zijn. Wanneer je een auto kunt voorverwarmen vind ik persoonlijk een verwarmbaar stuur of voorruit ook overbodige opties, uiteraard, blijft persoonlijk.
Ja, same here.

• sbin
  • Nu online
[...]

Ik denkt dat bedoeld wordt dat die optie (3-zone) een verplichte keuze is om één van die andere opties te kunnen kiezen (verwarmbaar stuurwiel/voorruit) :)
Zal met het ontbreken van knopjes te maken hebben bij de standaard 1-zone unit.

• Dean Martin
  • Niet online
sbin schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:00:
[...]

Ik denkt dat bedoeld wordt dat die optie (3-zone) een verplichte keuze is om één van die andere opties te kunnen kiezen (verwarmbaar stuurwiel/voorruit) :)
Zal met het ontbreken van knopjes te maken hebben bij de standaard 1-zone unit.
Daar ging ik ook van uit, maar ik zie die andere opties niet als noodzakelijk ;)
Dus zou niet om die reden 3-zone kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 06-12-2021 09:19 ]

The best is yet to come

• Trackerfire
  • Laatst online: 15:38

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:14:
[...]

daar ging ik ook van uit, maar ik zie die andere opties niet als noodzakelijk ;)
Dus zou niet om die reden 3-zone kiezen.
Op zich eens. Ware het niet dat de voorruit op de Q4 hierdoor ook nog eens akoestisch wordt ;) das dan wel weer mooi meegenomen :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-10 16:13
Trackerfire schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:16:
[...]

Op zich eens. Ware het niet dat de voorruit op de Q4 hierdoor ook nog eens akoestisch wordt ;) das dan wel weer mooi meegenomen :)
Precies om die reden heb ik ook getwijfeld. Ik gebruik multizone eigenlijk nooit, dus daarom is die 1 zone prima. Maar ik wilde eigenlijk welk graag de akoestische en verwarmde voorruit. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik vrijwel alle opties naast dit heb aangevinkt, en ik bijna 1000 euro puur voor de verwarmde voorruit een beetje teveel van het goede vond :)

• Mythio
  • Laatst online: 14:12
Persoonlijk mis ik de 3-zone airco niet. Ik had in mijn vorige wagen (CX-5) een 2-zone systeem, maar in 6 jaar is het aantal keer dat er verschillende temperaturen ingesteld stonden op 1 hand te tellen.

Het ziet er achterin inderdaad niet geweldig uit, maar eerlijk gezegd vind ik dat met 3-zone systeem nog steeds zo. De afwerking achterin is gewoon ondermaats bij deze Audi. Gelukkig rijd ik 95% van de tijd alleen ;-)

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
[...]

Ik heb mij Q4 in ontvangst mogen nemen vorige week en de 3 zone en met stuurverwarming zou ik niet willen missen. Het zijn niet alleen de extra roosters die je krijgt, maar het hele systeem werkt een stuk efficiënter om je cabine te koelen of verwarmen. Op de website zie je de aanvullende zaken bovenop de basis 1-zone.

Overigens heb ik het voornamelijk gekozen vanwege de extreem goedkope doos achterin, zonder roosters, die je in basis hebt. Kan gewoon niet voor een auto van deze prijsklasse.
Dat het beter werkt en de stuurverwarming ook gekozen kon worden is mooi meegenomen.

Aanvulling. Assistentiepakket plus en het comfort-pakket zou ik wel kiezen boven de 3-zone overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 06-12-2021 09:50 ]

• the-hyrax
  • Laatst online: 08-12 10:00
Ik heb het niet genomen, moet ergens een grens trekken. Sowieso zit er bij mij niet of nauwelijks iemand achterin (en als er wel iemand zit hebben ze pech), en eigenlijk gebruik in de dual-zone in mijn huidige auto ook nooit - die staat altijd gelijk.

Stuurverwarming is ook een categorietje "ik heb het nu niet dus ik mis het ook niet". Bovendien kan je de auto voorverwarmen

[ Voor 20% gewijzigd door the-hyrax op 06-12-2021 09:58 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De truuk van Audi is om alle opties op een zodanige manier in pakketten te stoppen dat je basis noodzakelijke dingen verplicht moet combineren met zaken die je niet nodig hebt, onder de perceptie dat je op een pakket korting krijgt.

En het werkt... want op de Q4 die ik bij elkaar klikte zitten allemaal zaken die ik niet hoef, maar niet omheen kan omdat alles in pakketten zit. Dat je uiteindelijk ruim de instapprijs van zijn grote broer E-tron overstijgt is best bizar. En ondanks dat deze kaal beter uitgerust is dan z'n uitgeklede broertje kost het nog best wat extra om hem weer op het niveau te krijgen van de aangeklede Q4.

Maargoed, niks aan te doen. Accepteren dat een Q4 op deze manier bijna 80k gaat kosten of gaan voor een alternatief. Die keuze is niet ruim helaas, dit ivm een zeer behoudend leasebeleid (slechts paar merken) en vreemd genoeg staan van deze merken veel EV weer niet op de lijst. Q4 van 80k mag wel, E-tron van 70k mag niet. ECQ mag ook niet. Enz...

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Nieuwe update van dealer - morgen productie. Zaterdag was het toch niet geworden :)

Audi Q4 Sportback S Competition

• the-hyrax
MV999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:33:
Nieuwe update van dealer - morgen productie. Zaterdag was het toch niet geworden :)
Het zal weer eens niet. Inb4 dat ik dit ook te horen krijg :X

• MV999
the-hyrax schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:43:
[...]

Het zal weer eens niet. Inb4 dat ik dit ook te horen krijg :X
Ik hou elke keer maar weer hoop. Nu wel iets meer, lijkt me dat er in 24 uur niet heel veel meer kan veranderen. Vorige keer was het een week van tevoren.

• the-hyrax
MV999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:52:
[...]

Ik hou elke keer maar weer hoop. Nu wel iets meer, lijkt me dat er in 24 uur niet heel veel meer kan veranderen. Vorige keer was het een week van tevoren.
De intervallen bij mij zijn ook steeds kleiner geworden, de laatste was van 30 nov naar 4 dec, dus dat was ook maar vier dagen...

• MV999
the-hyrax schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:52:
[...]

De intervallen bij mij zijn ook steeds kleiner geworden, de laatste was van 30 nov naar 4 dec, dus dat was ook maar vier dagen...
Krijg jij ook updates van Honeymoonnet? Anders gaan we er maar vanuit dat we beiden morgen aan de beurt zijn ;)

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Toink schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:26:
De truuk van Audi is om alle opties op een zodanige manier in pakketten te stoppen dat je basis noodzakelijke dingen verplicht moet combineren met zaken die je niet nodig hebt, onder de perceptie dat je op een pakket korting krijgt.

En het werkt... want op de Q4 die ik bij elkaar klikte zitten allemaal zaken die ik niet hoef, maar niet omheen kan omdat alles in pakketten zit. Dat je uiteindelijk ruim de instapprijs van zijn grote broer E-tron overstijgt is best bizar. En ondanks dat deze kaal beter uitgerust is dan z'n uitgeklede broertje kost het nog best wat extra om hem weer op het niveau te krijgen van de aangeklede Q4.

Maargoed, niks aan te doen. Accepteren dat een Q4 op deze manier bijna 80k gaat kosten of gaan voor een alternatief. Die keuze is niet ruim helaas, dit ivm een zeer behoudend leasebeleid (slechts paar merken) en vreemd genoeg staan van deze merken veel EV weer niet op de lijst. Q4 van 80k mag wel, E-tron van 70k mag niet. ECQ mag ook niet. Enz...
Het stoppen in pakketten heeft ook te maken met de WLTP test. Als Audi per optie als variabele testen moet uitvoeren, wordt de basisprijs een stuk hoger vanwege de hoeveelheid verschillende opties die je krijgt en in de normering effect op elkaar hebben. Dit is best essentieel tegenwoordig…

• DaMenaz
cutter schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:30:
[...]

Kan alleen iets zeggen over mijn 1 zone auto.
Ik en de kids achterin missen het in de winter zelf helemaal niet. De auto is in zeer korte tijd helemaal warm, wat vermoedelijk ook te maken heeft met de warmtepomp. In de zomer weet ik niet of je een airco achterin zou missen. Het privacyglas dat ik heb houdt in ieder geval de achterpassagiers flink uit de zon.

De meest waardevolle optie extra is imho het assistentiepakket plus.
Dual zou netjes en marktconform zijn, zoals ook op elke willekeurige C-segmenter van VAG. En wat roosters achter ook. De derde zone achterin zou ik ook niet missen. Roostertjes zijn jammer, maar denk dat het meer tussen de oren zit dat ze daar achterin wat aan hebben. Bijna heel het dash is luchtrooster. Denk niet dat een klein roostertje in het midden daar veel invloed op heeft.

Catch my drift?

• the-hyrax
MV999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:53:
[...]

Krijg jij ook updates van Honeymoonnet? Anders gaan we er maar vanuit dat we beiden morgen aan de beurt zijn ;)
Nope, van de dealer zelf. Gezien mijn gezeur in het begin hebben ze het wellicht niet aangedurfd om mij Honeymoonnet toegang te geven.

• DaMenaz
sbin schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:48:
[...]

Je kan alle exacte details ook zien in de Audi configurator. Alleen is dit een beetje lastig inzoomen zo met de deuren open. Maar in het kort, je hebt dan een nutteloos vakje. Die hele midden "console" achterin verdient al geen schoonheidsprijs en met dat vakje wordt het nog ietsje cheaper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwOOx36glgwaN3KZ7dkJ_s3rrjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAnj2KrQ1MhPwxcuIKepwBhN.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/984Vg_oyq9Z9fC_VMfrYM9l3TLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRuCOSgUcRYdw6iQbaVpL0gQ.webp?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

• the-hyrax
Volgens mij had iemand ook foto's gepost in dit topic. Heel. veel. pagina's. terug.

:)

• Dean Martin
  • Niet online
Nismod schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:45:
[...]

Dat het beter werkt en de stuurverwarming ook gekozen kon worden is mooi meegenomen.
Je zegt eigenlijk wat ik zeg ;)

The best is yet to come

• wimbre
Ter info:
T/m 3 december zijn er weer op kenteken gezet:
1/12/2021: 24
2/12/2021: 30
3/12/2021: 40

• MV999
wimbre schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:25:
Ter info:
T/m 3 december zijn er weer op kenteken gezet:
1/12/2021: 24
2/12/2021: 30
3/12/2021: 40
Vol gas, heerlijk!

• MV999
the-hyrax schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:17:
[...]

Nope, van de dealer zelf. Gezien mijn gezeur in het begin hebben ze het wellicht niet aangedurfd om mij Honeymoonnet toegang te geven.
Hahaha, helaas. Anders krijg je een mail op de productiedag zelf. Wellicht is jouw auto dus al onderweg naar NL ;)

• Julicount
  • Laatst online: 28-01 10:26
[...]

Ik heb me laten wijsmaken dat om de voorruit goed te kunnen ontdooien voorruit verwarming een pre is. Ik heb geen ervaring met voorverwarming (had ik nooit nodig en maakt me nu ook niet zo veel uit) maar ik ga er vanuit dat voorverwarming gelijkmatig het interieur verwarmd waarbij voorruitverwarming enkel (of extra) de voortuit verwarmd tbv ontdooien. Heb jij daar ervaring mee qua voorverwarming? En aangezien ik voor het eerst geen garage meer heb vond ik het krabben afgelopen winter verschrikkelijk 🙈 maar ik ben het eens dat het overbodige luxe is en als ik concessies had moeten doen zou ik deze optie als eerst laten vervallen😄

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Juist niet. Zijn EV’s. 😜

• MV999
Motjoo schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:41:
[...]

Juist niet. Zijn EV’s. 😜
8)7 8)7 Touche

• sbin
  • Nu online
Julicount schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb me laten wijsmaken dat om de voorruit goed te kunnen ontdooien voorruit verwarming een pre is. Ik heb geen ervaring met voorverwarming (had ik nooit nodig en maakt me nu ook niet zo veel uit) maar ik ga er vanuit dat voorverwarming gelijkmatig het interieur verwarmd waarbij voorruitverwarming enkel (of extra) de voortuit verwarmd tbv ontdooien. Heb jij daar ervaring mee qua voorverwarming? En aangezien ik voor het eerst geen garage meer heb vond ik het krabben afgelopen winter verschrikkelijk 🙈 maar ik ben het eens dat het overbodige luxe is en als ik concessies had moeten doen zou ik deze optie als eerst laten vervallen😄
Bij voorverwarmen interieur wordt (mi) de voorruitverwarming niet gebruikt hoor. En als je zorgt dat ie een half uurtje voor vertrek aangaat, dan zijn je ruiten mooi ontdooid. Zo werkt het iig perfect in mijn huidige Passat.

• JandV
Het gaat met een voorruit verwarming natuurlijk wel sneller qua ontdooien. Ik heb zelf echter al ervaring met een Tesla Model 3 waarbij het verwarmen van de hele auto ook voldoende was, mits je de auto maar op tijd voor laat verwarmen ;) Voor mij was het daarom geen 'must have'.
[...]

• Stormgtf
Misschien gekke vraag: maar weet iemand of het op naam/kenteken zetten van de auto bij Pon gebeurd als de auto in Leusden aankomt of bij je eigen dealer?

Ik hoor het graag....

• DaMenaz
[...]

Voorruitverwarming is ideaal tegen condens. En het scheelt krabben. Heb het gehad in verschillende Fords, Volvo en ook nu in de Octavia. Maar die hadden geen voorverwarming, dus hopelijk ga ik het niet missen.
Krabben is sowieso straks geen issue meer met voorverwarming. Bovendien staat hij tegenwoordig onder een carport.

Catch my drift?

• DaMenaz
the-hyrax schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:20:
[...]

Volgens mij had iemand ook foto's gepost in dit topic. Heel. veel. pagina's. terug.

:)
Die kans was wel groot! :D

Catch my drift?

• JandV
Dit doet je dealer, die regelt het aanmelden en rijklaar maken.
Stormgtf schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:54:
Misschien gekke vraag: maar weet iemand of het op naam/kenteken zetten van de auto bij Pon gebeurd als de auto in Leusden aankomt of bij je eigen dealer?

Ik hoor het graag....

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Over de verwarming: ik denk dat de voorverwarming prima in staat is om de voorruit te ontdooien. Ik had een v70 met standkachel en die deed er veel langer over om net zo warm te worden als de Q4.

Onder de voorstoelen zitten ook luchtroosters voor de achterpassagiers, dus het is niet zo dat alles via de voorkant moet.

• wimbre
wimbre schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:11:
[...]

Zojuist een update ontvangen van de dealer over de door mij op 14 juli bestelde Q4 (Launch Edition Advanced).

“Uw audi Q4 is definitief ingepland. We verwachten de Audi in week 51 in Nederland”.
Volgens dealer staat de productieweek op week 50 en ze verwachten hem nog steeds dit jaar.

• MV999
In principe zou dat zeker mogelijk moeten zijn. Productie duurt minder dan 24 uur en vaak komt de auto de week na productie in Nederland aan. In principe zou zelfs 31 december nog een mogelijkheid zijn om een auto op kenteken te zetten.

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Die van mij echt definitief definitief niet meer dit jaar, juni besteld. Redelijk vol met opties, ik denk toch echt dat het daar aan ligt...

• Stormgtf
MV999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:09:
In principe zou dat zeker mogelijk moeten zijn. Productie duurt minder dan 24 uur en vaak komt de auto de week na productie in Nederland aan. In principe zou zelfs 31 december nog een mogelijkheid zijn om een auto op kenteken te zetten.
Ik dacht dat productie een week duurt.....bij mij is tussen begin productie en eind productie 7 dagen verschil....maar kan het fout hebben hoor....

• wimbre
MarcCar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:04:
UPDATE: Q4 S Competion 50 Quatro
Compleet, dus met phonebox en panoramadak
  1. Week 21 - Bestelling via leasemaatschappij/dealer Pouw (onmiddellijk toen de 50 bestelbaar werd)
  2. Week 22 - Bevestiging via Honeymoon, verwachte leverweek 36
  3. Week 26 - Aankondiging Honeymoon mbt productieweek 30
  4. Week 30 - Geen productie gestart
  5. Week 30 tot week 36 - Leverdatum telkens opgeschoven van week 36->40->44->47
  6. Week 39 - Via dealer bericht dat productie zal starten in week 40
  7. Week 40 - Bevestiging van dealer dat productie is gestart
  8. Week 41 - Bevestiging van dealer dat auto is geproduceerd, levering nog steeds gepland in week 47
  9. Week 41 - Bevestiging via Honeymoon dat auto geproduceerd en onderweg naar Nederland is
  10. Week 42 - Bevestiging via Honeymoon dat auto bij bij dealer is (stap 5, 4 dagen na melding transport
Kan dus vlot gaan!

• the-hyrax
MV999 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:09:
Tesla zet ze al op naam als ze nog op de boot staan 😂

• wimbre
the-hyrax schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:42:
[...]

Tesla zet ze al op naam als ze nog op de boot staan 😂
😂😂 dat zat ik mij ook af te vragen. Als ze de gegevens van de auto weten (die ze al het systeem kunnen raadplegen lijkt mij) kunnen ze toch de auto al op naam zetten?

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 18:54
Bij mij als het goed is toch goed nieuws, waar ik niet meer op rekende. Waar ik een paar weken geleden hoorde dat de auto pas in week 5 zou komen, wordt hij nu aanstaande donderdag in productie genomen en zou hij in week 51 afgeleverd worden!

Bestelling van mijn 35 versie is van 13 augustus, dus ik snap niet dat er mensen zijn vanuit juni die hem niet krijgen dit jaar. Doet me toch echt denken dat er per dealer bepaalde productieslots zijn, waarbij je dus pech hebt als je dealer al zijn slots al heeft "verbruikt" dit jaar. Ik lijk in in ieder geval blij te mogen zijn, maar ik geloof het pas als ik hem zie...

• MV999
Denk dat de theorie met betrekking tot de hoeveelheid opties toch kloppend begint te lijken. Hoe minder opties waar chips voor nodig zijn hoe meer kans dat de auto dit jaar nog komt.. Vervelend om te lezen dat er al een aantal mensen teleurgesteld zijn.

• Sportback40
  • Laatst online: 10-12-2022
Nu de aflevering dichterbij komt begin ik toch te twijfelen over de 19inch standaard velgen op de advanced edition. Eerder in de showroom vond ik het goed staan. Nu twijfel ik.

Voor ongeveer 15€ in de lease per maand kan ik veranderen naar 20inch… twijfel twijfel.

Waar hebben jullie voor gekozen en waarom? En nog tips qua velgen?

• MV999
MV999 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:26:
[...]

Aanrader als je nog geen velgen hebt gekozen (met rode remklauwen welliswaar) :$
[Afbeelding]
Deze zijn overigens niet in de standaardconfigurator te selecteren maar achteraf te monteren. Zit het ook niet in je bijtelling alleen in je leasebedrag. Voor je af velgen krijg je ook nog wat terug :)
Ik verwijs je met liefde naar dit bericht wat ik op vrijdag 3 december om 14:26 heb gepost ;)

• -Wing-
wimbre schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:49:
[...]

😂😂 dat zat ik mij ook af te vragen. Als ze de gegevens van de auto weten (die ze al het systeem kunnen raadplegen lijkt mij) kunnen ze toch de auto al op naam zetten?
Tesla blijft een gevalletje apart. Een vriend van mij kon vroeger (toen er nog geen Tesla stores waren) zijn auto ophalen op een groot parkeerterrein. Geen gesprekje geen felicitatie, tussen al die auto's zoeken naar jouw bolide. Kan me dus voorstellen dat als je geen echt dealer netwerk hebt, Tesla dit op kenteken kan zetten zodra deze op de boot zit.

• -Wing-
Sportback40 schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:34:
Nu de aflevering dichterbij komt begin ik toch te twijfelen over de 19inch standaard velgen op de advanced edition. Eerder in de showroom vond ik het goed staan. Nu twijfel ik.

Voor ongeveer 15€ in de lease per maand kan ik veranderen naar 20inch… twijfel twijfel.

21 duimen omdat deze er standaard op zitten. Minder range, maar dat neem ik op de koop toe. Persoonlijk vind ik Velgen Audi Sport, 21 inch gegoten lichtmetaal "5-W-spaak-ster"-design de mooiste velgen uit de configurator. Maar er zullen vast wel mooiere zijn...

De wielkasten zijn behoorlijk groot, mocht je een contrasterende wielboog hebben (manhattangrey) met een andere carrosseriekleur, dan lijken die kasten met zwarte banden erg groot. Daarom grotere velgenmaat.

Zie het als een bodybuilder die alleen zijn bovenlichaam traint en te smalle benen heeft. Of een boom van een kerel met kleine voetjes :+

Overigens neig ik naar 20 inch voor mijn winterbanden.

• wimbre
-Wing- schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:37:
[...]
Kan me dus voorstellen dat als je geen echt dealer netwerk hebt, Tesla dit op kenteken kan zetten zodra deze op de boot zit.
Mag ik dan de conclusie trekken dat, als je wél over een dealernetwerk beschikt, je als dealer, zeker in situatie dat de bijtellingspercentage gaan wijzigen, dit ook kan doen? De voorwaarden voor registratie van nieuwe auto’s zijn toch voor iedereen gelijk?

De dealer zei vanmiddag dat zij op dit moment nagenoeg al hun tijd besteden aan het in goede banen leiden van de bestelde en af te leveren auto’s en dus niet bezig met verkopen.

• the-hyrax
wimbre schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:13:
[...]

Mag ik dan de conclusie trekken dat, als je wél over een dealernetwerk beschikt, je als dealer, zeker in situatie dat de bijtellingspercentage gaan wijzigen, dit ook kan doen? De voorwaarden voor registratie van nieuwe auto’s zijn toch voor iedereen gelijk?

De dealer zei vanmiddag dat zij op dit moment nagenoeg al hun tijd besteden aan het in goede banaan leiden van de bestelde en af te leveren auto’s en dus niet bezig met verkopen.
Tesla speelt vals. Officieel mag je pas registreren als de auto op Nederlands grondgebied staat

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-12 21:10
Sportback40 schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:34:

20 inch is net even wat stoerder, zeker als je voor de sportieve look gaat. Ik heb de 55k velgen besteld en twijfel ook (auto volledig zwart) en het past ook niet in mijn lease om andere (erbij) te nemen. Dus ik ga ze zelf aanschaffen (zelfde bandenmaat) en op de dag van levering van de auto ook omruilen bij de lokale bandenboer.
55k velgen kopen? 😉😂
Ps. Ik ga voor GMP Matisse 20 zwart gepolijst

• Trackerfire
  • Laatst online: 15:38

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:14:
[...]

Tesla speelt vals. Officieel mag je pas registreren als de auto op Nederlands grondgebied staat
En toch wordt het blijkbaar gedoogd/geaccepteerd :*)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• the-hyrax
Hupsel schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:19:
[...]

20 inch is net even wat stoerder, zeker als je voor de sportieve look gaat. Ik heb de 55k velgen besteld en twijfel ook (auto volledig zwart) en het past ook niet in mijn lease om andere (erbij) te nemen. Dus ik ga ze zelf aanschaffen (zelfde bandenmaat) en op de dag van levering van de auto ook omruilen bij de lokale bandenboer.
55k velgen kopen? 😉😂
Hoeveel kost dat grapje 👀

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
En dan voor je het weet rijd je alweer 5 weken in een prachtige auto.... het is het wachten waard!

• Hupsel
the-hyrax schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:23:
[...]

Hoeveel kost dat grapje 👀
Paar honderd :-)

• Dean Martin
  • Niet online
Hupsel schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:19:
[...]

55k velgen kopen? 😉😂
Weet je zeker dat je ze wilt verkopen? Als je de auto gaat inleveren wilt de leasemij hem normaal terug zoals 'ie geleverd is.

The best is yet to come

• sbin
  • Nu online
MarcCar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:43:
[...]

En dan voor je het weet rijd je alweer 5 weken in een prachtige auto.... het is het wachten waard!
Of je word 1 dag voor levering gebeld dat de auto in storing is gegaan en ze niet weten wat er mis is.. |:(

• Hupsel
Dean Martin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:59:
[...]

Weet je zeker dat je ze wilt verkopen? Als je de auto gaat inleveren wilt de leasemij hem normaal terug zoals 'ie geleverd is.
Ik denk er nog over na... wellicht hou ik de originele gewoon.

[ Voor 28% gewijzigd door Hupsel op 07-12-2021 09:02 ]

• Hupsel
sbin schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:59:
[...]

Of je word 1 dag voor levering gebeld dat de auto in storing is gegaan en ze niet weten wat er mis is.. |:(
Neee, balen zeg

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-12 19:23
Iemand al een update gehad of informatie over een update?

• the-hyrax
Net contact gehad met de dealer; de auto is gebouwd en komt nu naar Nederland, levering W51!

Besteld eind Juli bij dealer, begin Augustus bij Pon

• MV999
the-hyrax schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:03:
Net contact gehad met de dealer; de auto is gebouwd en komt nu naar Nederland, levering W51!

Nice!! Dan zie je dus toch dat die interval tussen onze auto's gebleven is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MV999 op 07-12-2021 10:11 ]

• wimbre
the-hyrax schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:03:

Lekker hoor! Goed dat je hem niet afbesteld hebt😁

[ Voor 6% gewijzigd door wimbre op 07-12-2021 10:14 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.