Kleine verschillen maar het zal maar net je Q4 zijn😱the-hyrax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:38:
[...]
Als je direct de RDW data pakt dan zijn de cijfers 25 op 1 december en 33 op 30 november...
De laatste 2 weken stijgt het verbruik enorm. Zat steeds rond de 21 kWh/100km, maar nu toch gauw richting 27. Op een kort stukje zie ik soms ook richting de 40+ gaan. En nee, de rechtervoet is tegenwoordig niet meer zo stevig. Denk dat de verwarming behoorlijk veel energie kost.
Jazeker, die van mij werd keurig door Ames geleverd op de winterbanden. Top service uit Dordrecht.-Wing- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:43:
Een vraagje dat niet helemaal perse Q4 gerelateerd is: iemand hier al winterbanden onder zijn Q4? En heb je de winterbanden op een andere set velgen of op je reguliere velgen?
Uitsluitend wisselen van de band op de bestaande velgen duurt langer (en duurder), maar loop je een (behoorlijke) kans op beschadigingen (?).
Vanwege de afwijkende voor en achterband is het nog lastig zoeken naar een set met velgen.
Ik heb ff gekeken wat het is:
Goodyear Ultragrip Performance Plus
Maat 255 / 45R20 105T
Klopt hoor. Zie dat ook bij andere merken. Snap niet dat daar geen 2 verschillende mallen voor gemaakt worden. Rijgedrag merk je niet, ten minste, ik op mijn Peugeot niet toen der tijd. Rij toch een dikke 50 tot 60000 km per jaar.Skiwi222 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:59:
[...]
Het lijkt me sterk dat dit in de werkelijkheid zo zou zijn: dat lijkt me nogal nefast voor het rijgedrag.
Ik zou vermoeden dat dit een foutje in de configurator is.
Voor mijn nieuwe leaseauto zou ik voor een Q4 kunnen gaan, maar dan enkel de basis versie
Hier zit onder andere geen navigatie op begrijp ik.
Andere auto's in dezelfde prijsklasse (Polestar 2, Hyundai Ioniq 5) hebben standaard een bredere uitrusting, maar het design van de Audi spreekt mij meer aan
Mis je veel als je de standaard Q4 neemt?
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Ik denk dat navigatie het grootste gemis is, maar dat is op te lossen met Waze. Wel ben ik geen fan van de plastic lijkende grille en de velgen onder de basis editie.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
Wat is jullie mening over de basis versie van de Q4 40 edition?
Voor mijn nieuwe leaseauto zou ik voor een Q4 kunnen gaan, maar dan enkel de basis versie
Andere auto's in dezelfde prijsklasse (Polestar 2, Hyundai Ioniq 5) hebben standaard een bredere uitrusting, maar het design van de Audi spreekt mij meer aan
[ Voor 21% gewijzigd door Tweakx op 03-12-2021 12:42 ]
Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
Doordat je wel de smartphone interface hebt, kun je inderdaad wel gewoon gebruik maken van Apple Carplay of Android Auto om te navigeren met Google Maps of Waze inderdaad. Gok dat zelfs de meesten die wel de Audi-navi hebben dat doen.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
Ik heb de 'Edition' in het echt gezien en hij ziet er inderdaad ook echt wel uit als de basisversie. Heel veel ongespoten donkergrijs plastic. Daar rijdt hij niet minder om, maar het moet wel je ding zijn. Net als de velgen. Die zijn 19", maar niet briljant qua design. Overigens oogt de IONIQ5 in basisuitvoering ook een stuk minder dan in de dikste versies die je steeds in de persfilmpjes ziet.
Wat je wel moet checken, is of de stoelen je bevallen. De basisversie heeft niet de sportstoelen en over die standaard stoelen hoor ik wisselende verhalen.
Verder vooral een kwestie van de prijslijst doornemen wat er wel en niet op zit en of het je dat waard is.
Wat wel een voordeeltje kan zijn: je hebt niet al dat glimmende en besmettelijke pianolak op het dash.
:strip_exif()/f/image/1rWuDyJeeVVIV7lvRfg5yBLo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N8yPsfk76zlVSdtUHXaMfjaG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WtXGsEw6iMUneiIpR1FbMETE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 03-12-2021 12:55 ]
Catch my drift?
Hoe basis is basis? Zit er een business pack op? In België zit (zat?) er redelijk wat in het business pack, waaronder ook navigatie, die ik persoonlijk helemaal nooit zal gebruiken: Altijd Google Maps.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
M'n collega rijdt met een basisversie en is er heel happy mee.
Qua looks rij ik ook met een basisversie en ik ben er ook happy mee. :-)
Al die opties moet je ook wel kunnen relativeren ... Veel opties bestonden vroeger niet eens en lijken nu plots onmisbaar. Vroeger was LED een (premium) optie en is nu standaard ...
Ik heb het opbergpakket gekozen: is handig, maar zeker niet onmisbaar.
Trekhaak zou ik niet kunnen missen ...
Comfortpakket heb ik niet en mis ik niet echt.
En zo is de afweging heel persoonlijk.
Dezelfde overweging gehad maar om verschillende redenen, rijd particulier en wou niet meer dan 50k aan een auto besteden. Alle elektrische auto's overwogen maar ikzelf zou liever een kale (minder luxe) Audi Q4 rijden dan een aankleed alternatief. Navigeren kan met Apple CarPlay of Android Auto. De velgen kun je achteraf vervangen of omruilen, zijn genoeg bedrijven die dat doen.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
Uiteindelijk zelf een Demo in Duitsland gekocht met meer luxe, heeft de ergste afschrijving al gehad, maar mijn keuze zou de Audi zijn.
Maar succes met je luxe probleem,
Misschien is mijn verwachting verkeerd? Ik verwacht dat ie de juiste huidige snelheid aangeeft. Is dat de bedoeling? Of toont hij enkel de laatste borden?-Wing- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 02:16:
[...]
Leuk om jouw ervaringen te lezen!
Wel een vraagje: wat vind je niet betrouwbaar aan de verkeersbordenherkenning (snelheid)? Want ik vind juist dat ie feilloos werkt, het systeem pikt werkelijk alle borden langs de weg op, ook als er een dubbele fietspad tussen zit.
De huidige snelheid en het laatste bord is helaas vaak niet hetzelfde en net dan wil ik weten hoe snel ik eigenlijk mag. :-)
In België mag je 70 als er geen verkeersborden staan, tenzij je in een zone 30 of 50 zit. Dus ik heb al gemerkt bij vertrek dat hij aangeeft dat ik 50 mag, waar ik eigenlijk 70 mag. 'k Zal er eens nog meer op letten waar het klopt en waar niet ...
Google Maps toont het nu ook. Ook daar durf ik (nog) niet blind op vertrouwen.
Op zich heb je Apple CarPlay ook in de basis versie en dat is mijn togoto navigatie.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
https://www.audi.nl/nl/we...smartphone-interface.html
In mijn must have zou dan alleen nog de warmtepomp en achteruitrijcamera camera zitten.
En in het uiterste geval zou ik ook daar nog wel zonder kunnen.
En wat ze hierboven al schreven... de standaard stoelen zijn echt karig. En ook daar zou ik me overheen kunnen zetten.
Ook als ik niet het geluk had een mooi bedrag te mogen spenderen was ik denk ik uiteindelijke gelukkiger geweest met de Q4 dan de Polestar of de Ioniq. Want de ruimte en rijgedrag blijft hetzelfde.
[ Voor 15% gewijzigd door cutter op 03-12-2021 13:13 ]
Akkoord. Het rolmechanisme in de A4 vond ik handig. Ook het scheidingsnet vond ik handig in de A4. Bij het opbergpakket van de Q4 zit ook een scheidingsnet: Heb ik even opgehangen, maar nog niet in de praktijk getest: misschien dit weekend.-Wing- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 02:16:
[...]
Ja wat betreft de hoedenplank is het idd slim dat je het kan opbergen in de dubbele laadvloer. Maar als ik mocht kiezen dan had ik liever een rol mechanisme gehad om het zicht in de kofferbak af te dekken ipv het huidige systeem.
Bij ons op 't werk zijn allseasonsbanden sinds een jaar of zo verplicht voor iedereen. Is minder gedoe met wisselen, al vond ik dat zelf niet zo'n probleem: was gauw even in de middagpauze naar de bandencentrale rijden en daar een koffietje drinken.DaMenaz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:11:
Die van mij komt op allseasonbanden. Ben benieuwd of het wat is. Ben niet zo van de compromissen, zeker niet als het om banden gaat. Ook benieuwd wat het doet met de range.
'k Had de allseasonsbanden misschien moeten vermelden wanneer ik het had over de range. Niet aan gedacht. De range lijkt me ook gewoon in lijn met de anderen ...
Ik heb de airco trouwens ook op "on" staan i.p.v. "eco" waar het standaard op stond.
Hmmm ik denk dat ik je begrijp. Heeft de snelheid die je mag niet met de kaartleverancier en navigatie te maken? Volgens mij geeft de kaart en navi aan wat je normaal gesproken mag. Wat ik heb gemerkt met de verkeersbordherkenning dat wanneer hij een verkeersbord ziet deze 'overruled'. Totdat ie een andere situatie tegen komt. En als ie het even niet meer weet dat ie dan terugvalt op de navigatie en wat de kaartenmaker zegt.janbus schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:06:
[...]
Misschien is mijn verwachting verkeerd? Ik verwacht dat ie de juiste huidige snelheid aangeeft. Is dat de bedoeling? Of toont hij enkel de laatste borden?
De huidige snelheid en het laatste bord is helaas vaak niet hetzelfde en net dan wil ik weten hoe snel ik eigenlijk mag. :-)
In België mag je 70 als er geen verkeersborden staan, tenzij je in een zone 30 of 50 zit. Dus ik heb al gemerkt bij vertrek dat hij aangeeft dat ik 50 mag, waar ik eigenlijk 70 mag. 'k Zal er eens nog meer op letten waar het klopt en waar niet ...
Google Maps toont het nu ook. Ook daar durf ik (nog) niet blind op vertrouwen.
Persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan de navigatie, zo lang er maar CarPlay op zit.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
De basisversie vind ik verder een beetje te goedkoop eruit zien. Plastic stukken aan de buitenkant, de "grille" die er veel goedkoper uitziet en de velgen ook. Ik vind het zonde van het geld om voor deze versie te gaan, maar goed, dat is persoonlijk. Ik zou eerder voor een 35 Advanced gaan dan een 40 Edition.
[ Voor 3% gewijzigd door the-hyrax op 03-12-2021 13:31 ]
Ik snap sowieso niet dat een premium merk als Audi plastic gebruikt dat niet netjes gespoten is....the-hyrax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:27:
[...]
Persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan de navigatie, zo lang er maar CarPlay op zit.
De basisversie vind ik verder een beetje te goedkoop eruit zien. Plastic stukken aan de buitenkant, de "grille" die er veel goedkoper uitziet en de velgen ook. Ik vind het zonde van het geld om voor deze versie te gaan, maar goed, dat is persoonlijk. Ik zou eerder voor een 35 Advanced gaan dan een 40 Edition.
Zo zonder warmtepomp en in de winter zou ik wel heel goed nagaan wat dat betekent voor je bereik. Want met 30% minder batterij zou ik zo maar op iets meer dan 200 kilometer uit kunnen komen in de winter. Prima voor een boodschappen en woon-werk auto, maar minder geschikt voor een vakantie.the-hyrax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:27:
[...]
Persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan de navigatie, zo lang er maar CarPlay op zit.
En zoals gezegd, is een aantal 'tekortkomingen' van de basisversie ook prima op te vangen. Zelf wilde ik graag dit jaar elektrisch rijden, maar omdat ik pas redelijk laat dit jaar die keuze maakte, had ik niet de luxe nog een eigen auto samen te stellen. Ben daarom voor een voorraadauto gaan. Kon uiteindelijk kiezen tussen een Enyaq 80 of een Q4 35. Op basis van het accupakket raadde verschillende collega's mij de Enyaq aan. Maar omdat autorijden ook emotie is en ik degene ben die er jaren in moet rijden ben ik overtuigend voor de Audi gegaan. De Enyaq had daarbij de beige lodge bekleding en dat was eigenlijk al de showstopper voor mij.
Voor mij dus uiteindelijk de 35 launch edition, bij aflevering uitgerust met privacyglas, dynamic pakket, 3 zone airco en assistentiepakket plus. Best aardige combi. Een achteruitrijcamera was voor mij een onmisbare optie die er dus gelukkig al op zat. Helaas geen navigatie op deze versie dus, daar was ik nogal teleurgesteld over. Met carplay kom ik waarschijnlijk een heel eind en wie weet straks toch nog een keer als update-optie bij te bestellen. En toen ik hem vorige week ging halen, bleek hij ook nog een werkende phonebox te hebben. Leuke bijkomstigheid.
Omdat ik de grote grijze plastic grill van de launch edition echt te lelijk vond, heb ik die laten vervangen door een zwart exemplaar. Ook voor de zwarte audi-ringen op de voor- en achterkant gegaan. En omdat ik nog een beetje budget over had, heb ik ook de 19 inch standaard velgen laten vervangen door 20 inch antraciet gegoten exemplaren. Via de dealer laten doen, dus ook mooi met het audi-logo in het midden.
Moet zeggen dat ik nu erg tevreden ben over hoe hij er nu uitziet. Het is geen all-black pakket, maar toch een fraai geheel. En het grijze kunst
:strip_exif()/f/image/vddx7oQrLPZqXnjzJpWOvVut.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g7KGqBivkVCnEpp6Iywdvp2D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pzj1LWOJacO1S0UnRjjdSsBd.jpg?f=fotoalbum_large)
stof rondom de zijkant/wielkasten vormt ook best een aardig contrast met de kiezelgrijze kleur.Rijervaring kan ik nog niet echt delen. Auto zaterdag opgehaald en dinsdag onder het mes voor een enkeloperatie, dus voorlopig in het gips. Kijk nu elke keer op mijn app om te zien hoe ver mijn meisje de accu heeft leeggereden....
Jij hebt hier dan wel weer precies aan de buitenkant opgelost wat vrijwel iedereen als minpunt noemde: zwarte grille, andere velgenMikkel1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:48:
[...]
En zoals gezegd, is een aantal 'tekortkomingen' van de basisversie ook prima op te vangen. Zelf wilde ik graag dit jaar elektrisch rijden, maar omdat ik pas redelijk laat dit jaar die keuze maakte, had ik niet de luxe nog een eigen auto samen te stellen. Ben daarom voor een voorraadauto gaan. Kon uiteindelijk kiezen tussen een Enyaq 80 of een Q4 35. Op basis van het accupakket raadde verschillende collega's mij de Enyaq aan. Maar omdat autorijden ook emotie is en ik degene ben die er jaren in moet rijden ben ik overtuigend voor de Audi gegaan. De Enyaq had daarbij de beige lodge bekleding en dat was eigenlijk al de showstopper voor mij.
Voor mij dus uiteindelijk de 35 launch edition, bij aflevering uitgerust met privacyglas, dynamic pakket, 3 zone airco en assistentiepakket plus. Best aardige combi. Een achteruitrijcamera was voor mij een onmisbare optie die er dus gelukkig al op zat. Helaas geen navigatie op deze versie dus, daar was ik nogal teleurgesteld over. Met carplay kom ik waarschijnlijk een heel eind en wie weet straks toch nog een keer als update-optie bij te bestellen. En toen ik hem vorige week ging halen, bleek hij ook nog een werkende phonebox te hebben. Leuke bijkomstigheid.
Omdat ik de grote grijze plastic grill van de launch edition echt te lelijk vond, heb ik die laten vervangen door een zwart exemplaar. Ook voor de zwarte audi-ringen op de voor- en achterkant gegaan. En omdat ik nog een beetje budget over had, heb ik ook de 19 inch standaard velgen laten vervangen door 20 inch antraciet gegoten exemplaren. Via de dealer laten doen, dus ook mooi met het audi-logo in het midden.
Moet zeggen dat ik nu erg tevreden ben over hoe hij er nu uitziet. Het is geen all-black pakket, maar toch een fraai geheel. En het grijze kunst[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]stof rondom de zijkant/wielkasten vormt ook best een aardig contrast met de kiezelgrijze kleur.
Rijervaring kan ik nog niet echt delen. Auto zaterdag opgehaald en dinsdag onder het mes voor een enkeloperatie, dus voorlopig in het gips. Kijk nu elke keer op mijn app om te zien hoe ver mijn meisje de accu heeft leeggereden....
Catch my drift?
Eh niet dus.. Met riscico van daar gaan we weer, maar nut van warmtepomp is minimaal. En ZEKER geen 30% minder batterij. Gewoon stoel- en stuurverwarming gebruiken ipv de normale kachel en kan je die 1200 EUR lekker ergens anders aan uitgevencutter schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:47:
[...]
Zo zonder warmtepomp en in de winter zou ik wel heel goed nagaan wat dat betekent voor je bereik. Want met 30% minder batterij zou ik zo maar op iets meer dan 200 kilometer uit kunnen komen in de winter. Prima voor een boodschappen en woon-werk auto, maar minder geschikt voor een vakantie.
Audi heeft zich financieel heel aantrekkelijk gepositioneerd in het Elektra segment en daarbij waarschijnlijk op een groot aantal vlakken flink bespaard op wat kosten. Dus standaard stoelen, veel plastic, goedkope binnenspiegel, geen MMI, goedkope velgen. Wat ik zie is dat je ook in de basisuitrusting toch veel waar voor je geld krijgt. Dus misschien wel een hele goede zet van ze.Marco1982! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:46:
[...]
Ik snap sowieso niet dat een premium merk als Audi plastic gebruikt dat niet netjes gespoten is....
:strip_exif()/f/image/uOE8V4hPWzBMsWuxT7yfeNPZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergelijk de prijs maar eens met wat 'concurrenten'. En dit is op basis van 10k en 60 maanden. Voor de bovengemiddelde lease rijder zijn die auto's onbereikbaar.
[ Voor 19% gewijzigd door cutter op 03-12-2021 14:10 ]
Ja dank! En nee, er is echt een andere grill in gegaan. Was wel kleine € 800,- overigens, maar gelukkig kon dat dus binnen het leasebudget worden opgelost.DaMenaz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:03:
Dikke unit zo toch? Heb je de ‘grille’ laten spuiten?
Ik denk dat dat is wat er gebeurt als je als premium merk een "betaalbare" elektrische auto op de markt wil brengen (en hem wil positioneren qua basisprijs tussen de ID4, Enyaq, Ioniq etc.) en wel nog de traditionele uitstraling wil behouden? Volgens mij zou je anders snel op de prijs van de grote etron uitkomen...Marco1982! schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:46:
[...]
Ik snap sowieso niet dat een premium merk als Audi plastic gebruikt dat niet netjes gespoten is....
De batterij van de 35 is toch 30% kleiner dan de 40? Daar zit al 30% verlies.sbin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:03:
[...]
Eh niet dus.. Met riscico van daar gaan we weer, maar nut van warmtepomp is minimaal. En ZEKER geen 30% minder batterij. Gewoon stoel- en stuurverwarming gebruiken ipv de normale kachel en kan je die 1200 EUR lekker ergens anders aan uitgeven
Gewoon een dikke wagen! Met een paar kleine veranderingen kan je best een hoop bereikenMikkel1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:48:
[...]
Moet zeggen dat ik nu erg tevreden ben over hoe hij er nu uitziet. Het is geen all-black pakket, maar toch een fraai geheel. En het grijze kunst[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]stof rondom de zijkant/wielkasten vormt ook best een aardig contrast met de kiezelgrijze kleur.
Rijervaring kan ik nog niet echt delen. Auto zaterdag opgehaald en dinsdag onder het mes voor een enkeloperatie, dus voorlopig in het gips. Kijk nu elke keer op mijn app om te zien hoe ver mijn meisje de accu heeft leeggereden....
De standaard grille stoort mij niet zo moet ik zeggen, andere velgen maakt de auto wel een stuk mooier, maar is voor mij ook geen dealbreaker.
Mijn ervaring na 3 jaar electrisch rijden met een Nissan Leaf. Vanwege de werkelijk waar dramatische Nissan-Navi kon ik niet anders dan Navigeren via CarPlay. Bij een normale auto geen probleem. Bij een Electrische auto wel: het is namelijk erg handig als de navigatie weet hoevol je accu is en daar een geschikte tussenstop op de route voor vind.Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:38:
Maar los daarvan een Q4 rijdt zo fantastisch dat je het probleem mogelijk makkelijk kan vergeten.
Aanrader als je nog geen velgen hebt gekozen (met rode remklauwen welliswaar)Tosemime schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:23:
@Mikkel1 Mooie bak zo inderdaad![]()
De standaard grille stoort mij niet zo moet ik zeggen, andere velgen maakt de auto wel een stuk mooier, maar is voor mij ook geen dealbreaker.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EjTMWmOIfJU4J3TYBNQV0kI3.png?f=user_large)
Deze zijn overigens niet in de standaardconfigurator te selecteren maar achteraf te monteren. Zit het ook niet in je bijtelling alleen in je leasebedrag. Voor je af velgen krijg je ook nog wat terug
[ Voor 15% gewijzigd door MV999 op 03-12-2021 14:28 ]
Audi Q4 Sportback S Competition
Mooie auto hoor, niets mis mee. Veel plezier en.. succes met je enkeloperatie!Mikkel1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:48:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah ja idd. Dat lijkt me logisch. Maar ik zou met een 35 met deze temperaturen zowieso niet op vakantie durven :-)cutter schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:12:
[...]
De batterij van de 35 is toch 30% kleiner dan de 40? Daar zit al 30% verlies.
Is blijkbaar een gevolg van de actieve verwarming van de batterij bij temperaturen onder 9gr. Is vooral bij de ID.x rijders al een gekend probleem maar natuurlijk van toepassing op alle MEB voortuigen. Zou moeten opgelost zijn in de/een volgende update.-Wing- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:20:
Bedankt voor de eerste reacties rondom de winterbanden. Ik ga even kijken of de dealer nog een mooie set (evt met kleinere velg) in de aanbieding heeft, en anders worden het 21 inch winterbanden...
De laatste 2 weken stijgt het verbruik enorm. Zat steeds rond de 21 kWh/100km, maar nu toch gauw richting 27. Op een kort stukje zie ik soms ook richting de 40+ gaan. En nee, de rechtervoet is tegenwoordig niet meer zo stevig. Denk dat de verwarming behoorlijk veel energie kost.
Ik vind 10% ook voldoende argument om bij ijzige kou weer meer rijbereik te hebben. Zeker als je veel op de weg zit.sbin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:03:
[...]
Eh niet dus.. Met riscico van daar gaan we weer, maar nut van warmtepomp is minimaal. En ZEKER geen 30% minder batterij. Gewoon stoel- en stuurverwarming gebruiken ipv de normale kachel en kan je die 1200 EUR lekker ergens anders aan uitgeven
Alleen stoel en stuurverwarming zie ik niet zitten. Heb ik nu ook.
Vergelijkbaar als mijn VW polo had met ACC. Auto heeft een aantal m zicht nodig en dat wordt beperkt door zware neerslag. Dat is dus geen bug, maar veiligheidcutter schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:46:
Bij mij is twee keer bij zware neerslag de drive assist eruit geknald. Dus dan werkt de ACC niet meer. 5 minuten later gaat die dan weer aan. Bekend probleem? Naast de vage begin melding en het stuur dat ik moet vastpakken terwijl ik dat wel heb is dit mijn top 3 aan bugs.
[ Voor 98% gewijzigd door ruudalder op 03-12-2021 16:00 ]
mijn in augustus bestelde Q4 SB staat op dit moment in Leusden en wordt 13 december aan mij uitgeleverd.
Gefeliciteerd, wel heel opmerkelijk dat jij je auto krijgt terwijl wij nog in de wacht staan. Geeft in ieder geval wel hoop dat er sportbacks worden uitgeleverdSportback40 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:25:
Voor wat het waard is voor jullie:
mijn in augustus bestelde Q4 SB staat op dit moment in Leusden en wordt 13 december aan mij uitgeleverd.
Wat ik mij kan indenken is dat het een bestaand slot van de dealer (Valei in Veenendaal) is geweest. Dit kan ik vragen indien gewenst.MV999 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:26:
[...]
Gefeliciteerd, wel heel opmerkelijk dat jij je auto krijgt terwijl wij nog in de wacht staan. Geeft in ieder geval wel hoop dat er sportbacks worden uitgeleverd
Is niet nodig hoor, ik gun het je van harte! (zolang die van mij dit jaar nog maar komt hehe) Wel graag een fototje delen zodra je hem in bezit hebt!Sportback40 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:29:
[...]
Wat ik mij kan indenken is dat het een bestaand slot van de dealer (Valei in Veenendaal) is geweest. Dit kan ik vragen indien gewenst.
[ Voor 7% gewijzigd door MV999 op 03-12-2021 16:32 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Trackerfire op 03-12-2021 16:44 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Top nieuws!! Gefeliciteerd!Sportback40 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:25:
Voor wat het waard is voor jullie:
Mag ik vragen welke LM jij hebt?ruudalder schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:01:
Het lijkt toch goed te komen. Gisteren LM gevraagd naar een update van mijn op 13 juli bestelde Q4. De auto komt dit jaar nog bij de dealer aan die hem dit jaar op kenteken zet. Uitlevering aan mij zal dan ergens in januari zijn.
Wait what? Dus je hebt die beiden laten vervallen (op hun verzoek neem ik aan) en dát is nu de reden dat je hem niet krijgt??Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:42:
Congrats! Die van mij is vandaag opgeschoven naar week 23/2022. Full-options (alleen geen pano dak en Phonebox) en dat is (volgens de dealer vandaag die me 't slechte nieuws bracht) precies de reden waarom ik 'm niet meer krijg dit jaar en begin volgend jaar
Beide laten vervallen, dan gegarandeerde levering in 2021 (toen in augustus verteld). Nu komt hij dus definitief niet meer, want vrijwel alle full-option auto's kunnen gewoonweg niet geproduceerd worden vanwege ontbrekende onderdelen. Jammer maar waar.sbin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:55:
[...]
Wait what? Dus je hebt die beiden laten vervallen (op hun verzoek neem ik aan) en dát is nu de reden dat je hem niet krijgt??
Zie dat het er iets krom staat. Maar bedoel dus dat full-options dé reden is waarom hij niet geleverd kan worden op korte/beloofde termijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Trackerfire op 03-12-2021 17:08 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Week 23 ??!!! Wat balen zeg!!!Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:42:
Congrats! Die van mij is vandaag opgeschoven naar week 23/2022. Full-options (alleen geen pano dak en Phonebox) en dat is (volgens de dealer vandaag die me 't slechte nieuws bracht) precies de reden waarom ik 'm niet meer krijg dit jaar en begin volgend jaar
Volgens de verklaring van de dealer, enig idee welke opties dan de "boosdoener" zijn? Ik neem aan dat het niet 1 op 1 ligt aan dat je alle opties hebt maar dat je iets genuanceerder specifieke opties hebt die ofwel langere levertijd hebben ofwel ze ervoor kiezen om ipv jouw ene auto 3 auto's te leveren die alle 3 bijvoorbeeld 1 van de 3 opties heeft die jij allemaal had. Ik begreep dat pano dak niet leverbaar is omdat ze de chip voor de aansturing van het pano dak (die standaard in 2 LE's zat) zijn gaan gebruiken om meer wagens te kunnen produceren. Of zeg ik nu iets heel geks?
Het zal ongetwijfeld aan specifieke opties liggen, maar welke precies heb ik geen informatie over gehad. Maargoed, de enige opties die niet aangevinkt staan nu zijn het pano dak en de phone box. Voor de rest alles, dus kan heel veel zijnJulicount schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:07:
[...]
Week 23 ??!!! Wat balen zeg!!!
Volgens de verklaring van de dealer, enig idee welke opties dan de "boosdoener" zijn? Ik neem aan dat het niet 1 op 1 ligt aan dat je alle opties hebt maar dat je iets genuanceerder specifieke opties hebt die ofwel langere levertijd hebben ofwel ze ervoor kiezen om ipv jouw ene auto 3 auto's te leveren die alle 3 bijvoorbeeld 1 van de 3 opties heeft die jij allemaal had. Ik begreep dat pano dak niet leverbaar is omdat ze de chip voor de aansturing van het pano dak (die standaard in 2 LE's zat) zijn gaan gebruiken om meer wagens te kunnen produceren. Of zeg ik nu iets heel geks?
Heb je misschien een linkje naar die Chinese rommel??DaMenaz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:17:
Ik heb trouwens nog een tip.
De RVS sportpedalen die zo ongeveer in elke VAG-auto passen, koop je voor een fractie van de prijs op Ali. En ja, ook ik was sceptisch toen ik die tip kreeg en geen fan van Chinese rommel, maar ze zijn niet van origineel te onderscheiden en na een paar jaar gebruik in allebei onze auto's moet ik zeggen dat het prima kwaliteit is. Geen slijtage, verkleuring, krassen of andere ellende. Dus dat is een goedkope tweak om je interieur omhoog te krikken. Voor het setje met alleen rem- en stroompedaal ben je een eurootje of 8,- kwijt. De 'deadplate' heb ik nog niet gezien op foto's van de Q4, dus volgens mij past die niet in de Q4.
De originele: https://shop.audi.nl/auto...AqoaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Ja klopt, wellicht worden we dan wijzer icm de mensen die wel hun sb deze week geproduceerd krijgen. Ik heb niet full options maar kom aardig in de buurt dus ik hou mijn hart vast. Alleen veiligheidpakket ofzo (die waar de dode hoek assistent etc in zit vond ik niet interessant) en dingen als verwarmbaar stuur heb ik niet. Vandaag toevallig contact gehad met de dealer over iets anders maar geen slecht nieuws gehad. Ik denk dat volgende week een spannende week wordt: of berichtje op transport of berichtje verdere vertraging omdat ik aanneem dat dit teleurstellende nieuws voor mijn dealer dan ook op de korte termijn duidelijk wordt...Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:09:
[...]
Het zal ongetwijfeld aan specifieke opties liggen, maar welke precies heb ik geen informatie over gehad. Maargoed, de enige opties die niet aangevinkt staan nu zijn het pano dak en de phone box. Voor de rest alles, dus kan heel veel zijn
Nog plannen om te annuleren of ga je het uitzitten?
Dit is die van mij qua opties. Lijkt idd op massaproductie nu zodat ze maximaal kunnen produceren. Ik ga het even uitzitten tenzij het echt naar Q3 schuift ofzo. Zo lang ga ik echt niet wachten.Trackerfire schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:31:
[...]
Is jouw Honeymoon pagina nog niet aangepast naar de nieuwe codes die er komen als je bestelling aangepast wordt a la de mijne?
[Afbeelding]
Als nog niet aangepast heeft je dealer dit ws nog niet in orde gemaakt
Ik zie, als ik het goed zie, in de configurator dat het veiligheidspakket (? weet nog steeds niet of ik de juiste naam te pakken heb) niet bestelbaar is. Alleen nog comfort pakket, dynamic en infotainment opties... Zou dat het euvel zijn?MV999 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:17:
Ik heb full options qua optiek en bekleding. Verder qua techniek heb ik alleen ACC, dus denk dat ik daarom goed weg kom..
edit: niet goed gekeken!
[ Voor 3% gewijzigd door Julicount op 03-12-2021 18:23 ]
Same here qua opties... ben benieuwd of ik tzelfde mooie nieuws krijg dan.Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:09:
[...]
Het zal ongetwijfeld aan specifieke opties liggen, maar welke precies heb ik geen informatie over gehad. Maargoed, de enige opties die niet aangevinkt staan nu zijn het pano dak en de phone box. Voor de rest alles, dus kan heel veel zijn
Week 23 en begin volgend jaar?Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:42:
The best is yet to come
Mooi man. Wel Pano op de witte. Bij de grijze er naast ook. Zijn die beide van jullie? Zie namelijk zwart staan in de lijst. Veel plezier samen
Paar posts lager op pagina 188.Sportback40 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:10:
[...]
Heb je misschien een linkje naar die Chinese rommel??
Catch my drift?
Mooi!
Maar zit er nu nog folie op de raamstijlen?
Bij de C stijl lijkt het op de foto alsof het een andere kleur wit is.
Edit: Nevermind, zie nu pas dat het nog bij de dealer is
The best is yet to come
mooi hoor. Maar waren jullie ook benaderd dat Pano er helaas niet op zat?Jatojoost schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:25:
De grijze is van mijn collega inderdaad. Ook een pano dak. Zijn exact dezelfde auto’s alleen in een andere kleur
zwart is inderdaad ook mooi maar dit is ook mooi. Zwart staat mooi met de zwarte accenten denk ik. Nogmaals, geniet r straks lekker van. Ik hoef hopelijk niet al te lang wachten om goed nieuws te krijgen dat hij eind december binnen is. Als het goed is in de week van de 13 e🙏🏻. Kan niet wachten terwijl ik nu ook goed verwend ben door mijn werkgever.Jatojoost schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:58:
Nee wij zijn daar nooit over ingelicht. Weet niet of het te maken heeft dat we eind mei al bestelde. Ben ook daar wel blij mee dat het er toch op zit. Twijfel nog om de velgen om te zetten naar zwarte maar vind deze ook erg mooi….
Nice! wanneer is de auto besteldGasteljp schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:14:
18 dec mag ik de Q4 komen ophalen bij Ames in Dordrecht. Q4 40 Advanced Plus met alles wat erin hoort te zitten. Super blij mee… besteld eerste week Augustus
[ Voor 99% gewijzigd door Stormgtf op 04-12-2021 08:57 ]
Mijn auto eind juli besteld bij Ames.... nog in afwachting van een nieuwe update
Ik ook eind juli, geven dus nu over twee weken productie. Hoop die van jou ook👍🏻 (En die van mij natuurlijk).Dewaltie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:35:
[...]
![]()
![]()
Mijn auto eind juli besteld bij Ames.... nog in afwachting van een nieuwe update
Als je toch al tot week 22 moet wachten, kan je net zo goed panoramadak (en phonebox) weer erbij nemen… als je zo lang moet wachten zou ik geen concessies meer doen. Of wordt het dan nog langer wachten? Panoramadak geeft overdag wat meer licht in het interieur en wordt de auto nog ruimtelijker van.Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:06:
[...]
Beide laten vervallen, dan gegarandeerde levering in 2021 (toen in augustus verteld). Nu komt hij dus definitief niet meer, want vrijwel alle full-option auto's kunnen gewoonweg niet geproduceerd worden vanwege ontbrekende onderdelen. Jammer maar waar.wisten ze toen nog niet en communicatie vanuit fabriek is zéér gebrekkig..
Zie dat het er iets krom staat. Maar bedoel dus dat full-options dé reden is waarom hij niet geleverd kan worden op korte/beloofde termijn.
Vandaag het verlossende bericht, mijn Q4 40 aurora violet is opweg naar Nederland.
25 mei besteld advanced plus editie
Met trekhaak,panorama dak en phone box.
Had het geloof opgegeven maar gelukkig dit jaar nog op kenteken.
Afgelopen donderdag mijn Audi Q4 Etron opgehaald. Heel erg tevreden alleen ik zie niet de mogelijkheid om mijzelf hoofdgebruiker te maken in de auto. Dit is al wel gedaan via de dealer en ik heb de my Audi app verder helemaal geïnstalleerd. Kan iemand mij vertellen hoe je dit in de auto omzet van gastgebruiker naar hoofdgebruiker?
Wachten op de update. Dat doet iedereen die hem heeft en sinds die tijd gastgebruiker is.Vries1985 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:38:
Goedemorgen,
Afgelopen donderdag mijn Audi Q4 Etron opgehaald. Heel erg tevreden alleen ik zie niet de mogelijkheid om mijzelf hoofdgebruiker te maken in de auto. Dit is al wel gedaan via de dealer en ik heb de my Audi app verder helemaal geïnstalleerd. Kan iemand mij vertellen hoe je dit in de auto omzet van gastgebruiker naar hoofdgebruiker?
Met als nadeel dat ik gisteren voor de derde keer mijn thuisadres en werkadres en favorieten kon gaan invoeren. Want dat onthoudt ie niet bij gastgebruikers. En als het systeem eruit klapt ga je terug naar… een lege routeplanner.
En, oh ja: je verbruik neemt deze periode flink toe. Door de kou is mijn lange termijn verbruik van 20.4 kwH naar 22 kWH gegaan ofzo. Korte termijn zit ik nu eerder op 24/25 dan de 19 die ik de eerste weken had.
Gaat dus best rap omhoog in deze (koude) periode.
Verder dus hopen op de update van week 48 (was afgelopen week).
[ Voor 5% gewijzigd door dolfg op 04-12-2021 08:07 ]
In de MyAudi app kun(/moet?) je een hoofdgebruikerscontract afsluiten. Lost dat niets op?
The best is yet to come
Helaas niet Dean, dat hoort bij de procedure om een myaudi account te koppelen aan je auto volgens mij.Dean Martin schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:15:
Niet dat ik de illusie heb hier opeens een Eureka moment te hebben en met een oplossing voor het gastgebruiker probleem te komen, maar toch
In de MyAudi app kun(/moet?) je een hoofdgebruikerscontract afsluiten. Lost dat niets op?
De dealer ziet dit ook op zijn pc of je dat gedaan hebt of niet.
Daarna staan er alle groene vinkjes in de pc bij hem maar blijf je nog steeds de melding houden.
Maar... week 48 is nog niet helemaal voorbij dus we hebben nog hoop dat het deze week opgelost wordt en de extra functies erbij komen.
Ik vind van niet. Zie een eerdere post van me. Daar leg ik het uitgebreid uit.Fitzyfitz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:33:
Ben nog aan het configureren...Weet iemand wat de demperregeling in het "dynamic pakket plus" precies doet? Is dit een zinvolle optie?
De vraag is wat is zinvolFitzyfitz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:33:
Ben nog aan het configureren...Weet iemand wat de demperregeling in het "dynamic pakket plus" precies doet? Is dit een zinvolle optie?
Ik heb het op mijn auto zitten (voorraadauto). Ik had 'm in eigen config niet erbij gezet. De auto rijdt erg comfortabel, maar ik denk dat een Q4 zonder ook al erg comfortabel is. Oneffenheden worden automatisch weggefilterd en ik merk wel verschil in demping in de verschillende rijmodi. In mijn vorige Audi had ik alleen dynamic pakket en daar was de vering in elke modus knetterhard. Het was een hele andere type auto, maar daar was het verschil meer te zien in het gasresponse (en niets in de demping)...
Als je keuzes moet maken in opties, dan zou dit niet mijn must have optie zijn. Misschien wil je je configuratie wel delen? Als in doorgeven wat je wel al hebt geselecteerd? Wellicht kunnen we dan stellen of iets anders 'zinvoller' is.
[ Voor 18% gewijzigd door -Wing- op 04-12-2021 11:59 ]
Aha, hier zat ik op te wachtenPastri schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 03:01:
Jaa, eindelijk.
Vandaag het verlossende bericht, mijn Q4 40 aurora violet is opweg naar Nederland.
25 mei besteld advanced plus…
Ik moet wel nog even wachten op de mijne, en de foto’s en video’s online zien er altijd ofwel overbelicht ofwel onderkocht uit
Had jij nu een 35 of een 40?janbus schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:26:
Cruise control 124 km/u op de snelweg met allseasons banden, 2 volwassenen en 2 kinderen, airco op "on", zetelverwarming aan: 27,5 kWh verebruik, dus rond de 300 km bereik.
[Afbeelding]
Na een kleine 2 uur rijden moet ie vier uur opladen aan een publieke laadpaal om terug tot 100 % te laden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Catch my drift?
Ik heb dit pakket en merk dat hij echt heel erg comfortabel rijdt.Fitzyfitz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:33:
Je merkt het verschil duidelijk tussen comfort en dynamisch.
Voor mij was dit wel een must have.
Hierbij een link die ik gevonden heb naar die Chinese rommel 😉
Heeft iemand deze toevallig al besteld?
Dit is een 11of 22kw lader gelijk aan de meeste thuisladers. Ik laad onderweg altijd bij een 150w of hoger op, dan is het 20 minuten en weer ruim voldoende. Ik laad onderweg ook niet verder dan 80% kost meer tijd en heeft daarom weinig nut. Ik merk wel de afgelopen weken dat het weer wel wat invloed heeft maar tot nu toe bevalt het prima en geen last van het bereik.janbus schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:26:
Cruise control 124 km/u op de snelweg met allseasons banden, 2 volwassenen en 2 kinderen, airco op "on", zetelverwarming aan: 27,5 kWh verebruik, dus rond de 300 km bereik.
[Afbeelding]
Na een kleine 2 uur rijden moet ie vier uur opladen aan een publieke laadpaal om terug tot 100 % te laden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
:strip_exif()/f/image/Gwi549QUauzr1ScsxeewZRaZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CXWFYiwKa9luWI7TKmUKODns.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cHc05LlvWWKWIzWazeT1CSUE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YhlQFYzQkmhJza6dXdYRg2AG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1pvLrdwMIXOqVlOsWJAGUe3N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7gPOnKD7AmbX2rAsNYmA8XaD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uyBlnhEGHPHZeZWtaHBLuyPe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p9yZgEB386bRcgduBwWU0D29.jpg?f=fotoalbum_large)