Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 47 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:37
Avigoorn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:54:
[...]

Ik betaal lekker jaren dikke bijtelling etc...

:*)
Ja en? Ik zie zo even niet wat dat er mee te maken heeft.

Als iedere leaserijder zijn bak zou aftrappen zou de verkoopwaarde lager zijn en het lease tarief hoger.
Maar gelukkig zijn er ook genoeg leaserijders die wel zuinig op hun voiture zijn. Dankzij hen heb je een lager tarief.

[ Voor 32% gewijzigd door deboss65 op 02-12-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Avigoorn schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:54:
[...]

Tja. Ik ga hem lekker 100% laden om de verkochte actieradius te hebben. Daar is ie voor gemaakt, wltp etc. Moet ik dan geen gebruik maken van wat de auto kan?! omdat er mss iemand anders ook ooit gebruik van gaat maken?
Ik betaal lekker jaren dikke bijtelling etc...

Dit staat geheel los dat je gewoon netjes met je auto om kan gaan.

Enige reden kan zijn dat je voor je jezelf de (redelijk minimale) degradatie minder houdt.

:*)
Mijn opmerking ging net even wat verder dan alleen over de batterij. Daar was ik niet helemaal duidelijk in.

Wat de precieze degradatie zal zijn weet ik niet, in dat opzicht neem ik het zekere voor het onzekere ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
-Wing- schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:04:
[...]

Mijn opmerking ging net even wat verder dan alleen over de batterij. Daar was ik niet helemaal duidelijk in.

Wat de precieze degradatie zal zijn weet ik niet, in dat opzicht neem ik het zekere voor het onzekere ;)
Ik had je post iets te kritisch opgepakt i mijn reactie.. Mijn opmerking is ook niet zozeer naar jou btw. Maar meer algemeen.

Als je niet vaak ver hoeft te rijden waarom dan geen 80%. Dan is ie ook sneller vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Urquattro83 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:04:
Ik hoop het beste voor jullie, voorlopig zijn de voortekenen niet goed, een dalende lijn in aflevering aantal Q4's:

oktober: 382 Q4's op kenteken gezet
november: 285 Q4's op kenteken gezet

bron:
https://www.kentekenradar.nl/auto/audi/q4/
Ik zie andere aantallen in kentekenradar?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KXrkMJcLU5E7MceRXQhCHSqIXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wQVteDFPWrSlv8pnh0lVevyn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-01-2023
Nu wel idd.. gisteren nog niet.
Kentekenradar lijkt de laatste tijd per 7 dagen te updaten.

Wel goed om te zien dat er afgelopen week 100 op kenteken zijn gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Als ik in de Open Data RDW kijk en filter op "datum 1e afgifte in nederland" kom ik op 421 exemplaren in november en 403 in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-07 12:35
deboss65 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:28:
Als ik in de Open Data RDW kijk en filter op "datum 1e afgifte in nederland" kom ik op 421 exemplaren in november en 403 in oktober.
ik kom uit op 458
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ITFbE-Lrb0Sg4JQtgK_ehkP5hU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AFQ3sL2l9SbehYMl7mAR9dum.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Leuke tool, die RDW data visualisator:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwMDSu--WfWos6r_nkkWnuzLILE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tStRBexE9sWmnmYGLQN2YjQR.png?f=fotoalbum_large

En hier alleen de Sportback:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/defCmzBjycPct9nWVuN8WZe1zf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0fE1Y7KByXelH4RHW1hViyQX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door the-hyrax op 02-12-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Is inderdaad leuk om mee te spelen.

Datum tenaamstelling zijn inclusief de exemplaren die opnieuw op naam gesteld worden.
Dus ook demo Q4's die al een tijdje in nederland zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirTimmeh
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-01-2022
Als je je wagen trouwens niet oplaad hoger dan 88% heb je nooit het volle vermogen van de wagen.
Waarom een 299pk wagen kopen als je maar 250pk kan gebruiken doordat je hem maar tot 80% oplaadt?
Is trouwens mooi te zien aan de power meter, hoeveel power je Max kan gebruiken. Heb de wagen nu al bijna 2 maand, en heb die power meter nog maar 1x weten vol zijn. Temperatuur moet ook goed zitten.

En hoe staat het met die update die deze week ging komen? Uitgesteld laden, gebruikers profielen, etc…? Iemand een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
SirTimmeh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:46:
Als je je wagen trouwens niet oplaad hoger dan 88% heb je nooit het volle vermogen van de wagen.
Waarom een 299pk wagen kopen als je maar 250pk kan gebruiken doordat je hem maar tot 80% oplaadt?
Is trouwens mooi te zien aan de power meter, hoeveel power je Max kan gebruiken. Heb de wagen nu al bijna 2 maand, en heb die power meter nog maar 1x weten vol zijn. Temperatuur moet ook goed zitten.

En hoe staat het met die update die deze week ging komen? Uitgesteld laden, gebruikers profielen, etc…? Iemand een update?
Haha, de "beruchte" update.

Ik vind het zo jammer dat weinig autobouwers zich nog maar beseffen dat ze niet alleen auto- maar ook softwarefabrikant zijn. Ik heb het gevoel, zeker als ik naar de problemen met MMI luister, dat er maar weinig man in het software team zitten bij Audi. Leuk, die layout, maar er wordt m.i. te weinig getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
SirTimmeh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:46:
Geldt alleen maar voor de Q4-50 En die reserve (boost) is 25KW gedurende ik geloof 30sec
Daarom is de Q4-45 m.i. een betere keus.

[ Voor 8% gewijzigd door deboss65 op 02-12-2021 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik lurk hier een beetje mee in het topic omdat familie van mij wacht (en maar blijft wachten...) op een Q4 maar wil toch wel even iets delen m.b.t. het advies over het opladen van de batterij.

De precieze tuning in het BMS van de Q4 weet ik niet, maar sowieso laadt je auto niet helemaal op tot 100% van de batterijcapaciteit of helemaal leeg tot 0%, de uiteinden zijn afgekapt, dus degradatie is een stuk minder dan je zou verwachten t.o.v. andere elektrische apparaten met een batterij. Wij hebben zelf inmiddels 2 Zoe's gereden, en zelfs in een 5 jaar oude Zoe was de batterijcapaciteit nog meer dan 90%.

Natuurlijk is de batterij 'bewaren' in een half-opgeladen staat zoals die 80% beter dan helemaal opgeladen, maar als je niet/nooit tot 100% oplaadt mis je een belangrijke onderhoudsroutine van het BMS. Ik weet dus niet zeker hoe het bij de Q4 geimplementeerd is; maar bij de Zoe moet je deze af en toe naar 100% opladen om te zorgen dat het BMS de cellen kan balanseren. Alleen bij maximale opgeladen toestand kan hij een goede analyse doen van de kwaliteit van de cellen en zorgen dat hij hier rekening mee houdt, waarmee je de batterij langere gezond kan houden, door zwakke cellen niet over te belasten.

Denk er dus aan om af en toe wel naar die volle 100% te laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik denk dat velen er zich te druk maken over die batterij en het opladen, de degradatie etc.

Audi/VAG doet er echt wel wat aan om die batterij zo hufter proof mogelijk te maken. Zelf denk ik dat die focus die wij als consument erop leggen, te verwaarlozen is.

Overigens is de in China geproduceerde Model 3 van dusdanige kwaliteit dat Tesla zelf heeft gezegd dat je die tot 100% kunt laden zonder degradatie... ben benieuwd welke batterij technologie Audi/VAG gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Trouwens, lees net iemand die post op de Nederlandse Q4 facebook groep:
(...) Pon gaat met eigen vervoer nog zoveel mogelijk auto's ophalen bij de fabriek om ze nog in 2021 in NL op kenteken te kunnen zetten ivm bijtelling
... eerste keer dat ik dat hoor. Lijkt me persoonlijk een broodje-aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 13:54

cutter

Wannabe i7 fanboy

the-hyrax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:47:
[...]

Haha, de "beruchte" update.

Ik vind het zo jammer dat weinig autobouwers zich nog maar beseffen dat ze niet alleen auto- maar ook softwarefabrikant zijn. Ik heb het gevoel, zeker als ik naar de problemen met MMI luister, dat er maar weinig man in het software team zitten bij Audi. Leuk, die layout, maar er wordt m.i. te weinig getest.
Lexus is een voorbeeld van hele slechte UX interfaces. Imho is Apple Car Play daarom een uitkomst. Auto's bouwen kunnen ze (nog) niet, maar UX interfaces zit in de genen van Apple. Ben benieuwd of er op Google of Apple Maps ook een betere experience komt voor elektra rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
the-hyrax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:31:
Trouwens, lees net iemand die post op de Nederlandse Q4 facebook groep:

[...]

... eerste keer dat ik dat hoor. Lijkt me persoonlijk een broodje-aap verhaal.
Eigen vervoer? Hoe inefficient is dat. Als ze dat werkelijk doen denk ik dat ze dit jaar uit zijn op rode cijfers 8)7

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
MV999 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:32:
[...]

Eigen vervoer? Hoe inefficient is dat. Als ze dat werkelijk doen denk ik dat ze dit jaar uit zijn op rode cijfers 8)7
Ja weer zo'n verhaal dat de wereld is ingeslingerd, lijkt me totaal onnodig en duur. Als je een beetje het verschil wil maken moet je echt een keer of vijf gaan rijden, want voor de acht auto's die je doet als je een keer rijdt hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
the-hyrax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:56:
[...]

Ja weer zo'n verhaal dat de wereld is ingeslingerd, lijkt me totaal onnodig en duur. Als je een beetje het verschil wil maken moet je echt een keer of vijf gaan rijden, want voor de acht auto's die je doet als je een keer rijdt hoef je het niet te doen.
Eens. Helaas heb ik de optie niet gekregen om mijn auto zelf op te halen, anders had ik dit met liefde gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Net weer een update ontvangen en mijn definitieve produktie wk 49 blijkt toch niet zo definitief te zijn,en is nu verschoven naar wk 4, allemaal er onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Jan_1966 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:05:
Net weer een update ontvangen en mijn definitieve produktie wk 49 blijkt toch niet zo definitief te zijn,en is nu verschoven naar wk 4, allemaal er onzeker.
Uhoh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Dit bericht krijgt de dealer nu vanuit Zwickau een paar dagen voordat wk49 aanvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
deboss65 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:53:
[...]

Geldt alleen maar voor de Q4-50 En die reserve (boost) is 25KW gedurende ik geloof 30sec
Daarom is de Q4-45 m.i. een betere keus.
Die boost beperkt en bij maximaal opgeladen batterij was volgens mij niet van het begin af aan bekend toch. De Q45 bestond nog niet ten tijde van bestellen. Maar met de huidige kennis van zaken zou 45 een betere keus zijn.

Ik dacht dat ik wel reviews had gezien met het testen van de acceleratie. Die waren nog steeds 6,2 maar volgens mij was dat niet bij een maximaal geladen batterij. Of vergis ik mij hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
the-hyrax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:29:
Ik denk dat velen er zich te druk maken over die batterij en het opladen, de degradatie etc.

Audi/VAG doet er echt wel wat aan om die batterij zo hufter proof mogelijk te maken. Zelf denk ik dat die focus die wij als consument erop leggen, te verwaarlozen is.

Overigens is de in China geproduceerde Model 3 van dusdanige kwaliteit dat Tesla zelf heeft gezegd dat je die tot 100% kunt laden zonder degradatie... ben benieuwd welke batterij technologie Audi/VAG gebruikt
Die Tesla model 3 modellen hebben waarschijnlijk LFP batterijen, die zijn wezenlijk anders dan de NMC die in "onze" VW groep modellen zitten. LFP kun je tot 100% laden zonder noemenswaardige degradatie.
Staat tegenover dat ze een o.a. lagere energiedichtheid hebben en dat daarmee de batterij pakketen relatief groot en zwaar worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-07 20:25
the-hyrax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:29:

Audi nudget de consument wel om het op 80% in te stellen:
- Audi zet deze melding in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wxVObFu0epTPxZ2nqPRbPQNZzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D96MEd47IJ9T80v7YfLZMUvG.jpg?f=fotoalbum_large

- Audi werkt in de UI van de MMI bovendien met oranje en rode kleuren als je het laaddoelniveau op 90 of 100 procent zet. Dit werkt afradend

Foto van internet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjsnG8gZ_BQ2XMfvO04SyyQH9tk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vJLJTM4RLGeApnodQaM3WohL.jpg?f=user_large

- In de handleiding staat een gelijkaardige uitleg over die 80%.

Om helemaal correct te zijn: De dealer zei dat er degradatie is, maar dat die beperkt is tot bv. 5 procent degradatie op 5 jaar. En dat er garantie is op de batterij, mocht de degradatie echt veel te veel zijn.

De auto is nu nieuw en ik vind dat best leuk om zelf dat maximum te beheren, op te volgen hoe snel de auto laadt, enzovoort. Maar over een paar jaar zal ik gewoon de auto 's avonds willen inpluggen en daar allemaal niet teveel meer over nadenken: of ik al dan niet verre ritten gepland heb de dag erop, ...

Gaan we eigenlijk regelmatig (bv. eens per jaar) updates mogen verwachten van de Audi MMI software? Of zal het waarschijnlijk bij deze ene "november" update blijven, denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
deboss65 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:59:
[...]

Ja en? Ik zie zo even niet wat dat er mee te maken heeft.

Als iedere leaserijder zijn bak zou aftrappen zou de verkoopwaarde lager zijn en het lease tarief hoger.
Maar gelukkig zijn er ook genoeg leaserijders die wel zuinig op hun voiture zijn. Dankzij hen heb je een lager tarief.
Ik ben hier zo gek om mijn lease auto te laten voorzien van een glascoating (eigen kosten) 8)7 . Dat is wellicht het andere uiterste. Althans dat heb ik met de huidige gedaan. Ik mag sinds een aantal jaar ook door de wasstraat op kosten van de zaak, dus wellicht dat ik dat met de Q4 maar eens ga overwegen.

Overigens vind ik het tot 100% opladen niet direct gelijk staan aan het misbruiken van je lease auto. Het degradatie topic heeft nogal wisselende uitkomsten.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
-Wing- schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
[...]

Die boost beperkt en bij maximaal opgeladen batterij was volgens mij niet van het begin af aan bekend toch. De Q45 bestond nog niet ten tijde van bestellen. Maar met de huidige kennis van zaken zou 45 een betere keus zijn.

Ik dacht dat ik wel reviews had gezien met het testen van de acceleratie. Die waren nog steeds 6,2 maar volgens mij was dat niet bij een maximaal geladen batterij. Of vergis ik mij hierin?
Dat is wel als voetnoot gecommuniceerd. Ik heb het meermaals gelezen op diverse plekken.
En ja de testen zijn m.i. altijd onder de juiste condities gedaan. Maar daarbuiten val je terug op het Q4-45 niveau.. 6.9s is ook niet slecht.
Tesla, Ioniq5 AWD, EV6 AWD of polestar AWD niveau haal je zelfs met de Q4-50 niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:36:
[...]

Om helemaal correct te zijn: De dealer zei dat er degradatie is, maar dat die beperkt is tot bv. 5 procent degradatie op 5 jaar. En dat er garantie is op de batterij, mocht de degradatie echt veel te veel zijn.
Die garantie is leuk op papier maar geldt alleen als de capaciteit onder de 70% gezakt is.
Dus zeg 350km WLTP i.p.v. 500km.
Is de capaciteit 71% vervangen ze de batterij echt niet.

Zelfde verhaal als met olieverbruik van alle ICE motoren. Daar wordt veelal 1L op 1000km als grens gehanteerd.
Totaal niet realistisch of enigszins acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:37:
[...]

Overigens vind ik het tot 100% opladen niet direct gelijk staan aan het misbruiken van je lease auto. Het degradatie topic heeft nogal wisselende uitkomsten.
Ben ik volledig met je eens. mits je het met beleid doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:32:
[...]

Naar mijn weten beiden: draadloos opladen en versterkt signaal

Edit: yup
[Afbeelding]
Zie dat optie 9ZE Phone Box standaard was op de Launch Editions. Op de huidige bestelbare Q4's wordt heel die Phone Box niet meer vermeld. Ook een manier.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
DaMenaz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:56:
[...]

Zie dat optie 9ZE Phone Box standaard was op de Launch Editions. Op de huidige bestelbare Q4's wordt heel die Phone Box niet meer vermeld. Ook een manier.
Klopt, eveneens als het panorama dak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Even iets anders: Ik heb hier thuis een data SIM op overschot (is gratis bij m'n Telenet One abonnement). Ik dacht om die in de Q4 te stoppen, maar dat gaat niet volgens de dealer. Ik vind er niks van in de handleiding of online. Jammer. Was leuk geweest. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
En nog iets anders: koffer opendoen gaat met de afstandsbediening. Koffer terug dicht doen met afstandsbediening lukt me precies niet. Ook niet direct in handleiding gevonden. Ik heb automatische koffer, maar geen comfortsleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:40:
Even iets anders: Ik heb hier thuis een data SIM op overschot (is gratis bij m'n Telenet One abonnement). Ik dacht om die in de Q4 te stoppen, maar dat gaat niet volgens de dealer. Ik vind er niks van in de handleiding of online. Jammer. Was leuk geweest. :-(
kan je de Q4 niet verbinden met WiFi, m.a.w. een soort hotspot apparaatje in de auto doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
the-hyrax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:02:
[...]

kan je de Q4 niet verbinden met WiFi, m.a.w. een soort hotspot apparaatje in de auto doen?
Ja, dat gaat zeker. 'k Heb de SIM nu in een oude GSM gestopt. Die dient als lokale hotspot.

Was leuk geweest als de auto het zelf kan met eigen SIM kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:42:
En nog iets anders: koffer opendoen gaat met de afstandsbediening. Koffer terug dicht doen met afstandsbediening lukt me precies niet. Ook niet direct in handleiding gevonden. Ik heb automatische koffer, maar geen comfortsleutel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1OQKebXgzRHgSrk-rsjvyNgIow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4gXOhEzU1wY9ldy9X3RJmVKg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGW9fXQ6rpiFsAfuqJrzlBrBaSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AUMca16AJmBwGsGcc32vhA1J.jpg?f=user_large

Gaat niet zonder comfortsleutel.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:11:
[...]

Ja, dat gaat zeker. 'k Heb de SIM nu in een oude GSM gestopt. Die dient als lokale hotspot.

Was leuk geweest als de auto het zelf kan met eigen SIM kaart.
https://audi.cubictelecom.com/nl je kunt je ingebouwde Audi Sim ook als hotspot gebruiken. Kosten 80 euro voor 25 GB 365 dagen geldig.
Wifi-hotspot
Eén van de grote voordelen van een Audi connect-abonnement is dat u wifi in de auto heeft, waaraan maximaal acht apparaten zijn te koppelen. Bovendien is wifi ideaal in combinatie met apparaten die meestal niet zijn verbonden met het telefoonnetwerk, zoals tablets en laptops. Gebruik 4G-internet met een smartphone, tablet, laptop of een ander mobiel apparaat. Ideaal voor snelle up- en downloads, gaming, social media, streaming HD-films en videobellen. De data is versleuteld voor een veilige en stabiele internetverbinding in uw Audi.

Met embedded sim (een in de auto ingebouwde simkaart die bij Audi connect is inbegrepen) zijn de databundels van Audi partner Cubic Telecom aan te schaffen via uw myAudi-account of direct in MMI in de auto*. Er gelden geen contractuele verplichtingen en er zijn geen verborgen kosten. Deze mogelijkheid om op te waarderen zorgt ervoor dat u uw gebruik en uitgaven perfect aan uw eigen levensstijl kunt aanpassen. Geen rekeningen, geen verrassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Thx. Staat dus wel in de handleiding. My bad.

Beetje stom wel dat die optie bij comfortsleutel zit. Had ik niet gedacht en mis ik in de praktijk wel. --> Goeie tip voor wie z'n opties nog moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
cutter schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:32:
[...]

https://audi.cubictelecom.com/nl je kunt je ingebouwde Audi Sim ook als hotspot gebruiken. Kosten 80 euro voor 25 GB 365 dagen geldig.

[...]
Bij m'n Audi A4 heb ik die service eens willen test met een gratis proefperiode. Daarvoor had ik m'n internationaal paspoort nodig. Dat lag niet bij de hand, dus is er helaas niet van gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 12:13
Zojuist bevestigd door de dealer. Ook de mijne (Q4 - 40 - Adv. + redelijk wat opties) wordt volgende week gebouwd. Hij krijgt wel dit jaar nog een kenteken, maar aflevering zal in januari zijn. Ik heb hem besteld begin juli (wat de exacte datum is van bestellen door LM bij Dealer weet ik niet). Nog een paar weken wachten dus, maar het gaat goed komen.

PS. Het valt me op dat er dus verschillen zijn tussen kentekenradar en de RDW. Er zijn/komen er meer dan kentekenradar aangeeft. Ook vreemd vind ik het relatief kleine verschil tussen de Q4 en de ID4 in aantallen op kenteken. Dat is totaal niet mijn beeld wat ik zie op straat. Een Q4 zie ik gemiddeld één of twee keer per week. ID4 meerdere per dag. Om niet te spreken van de Enyaq. Die zie je tegenwoordig overal rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Jan_1966 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:05:
:X :X :X :X :X

Morgen ga ik horen of mijn in deze week gebouwde auto idd is gebouwd }:O :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rschins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-06 20:36
zojuist vernomen dat mijn q4 sportback een chassisnummer heeft en dus zoals aangegeven door de dealer deze week is gebouwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:01
Sorry voor allen die er nog (maanden) op moeten wachten, maar een paar uur geleden die van mij (Q4 40 Adv. wit) opgehaald. Ja, hij is echt zo top als door velen hier beschreven. Die stilte, bouwkwaliteit en MMI etc. Echt super. Ik had niet eerder zelf in een EV gereden en slechts heel zelden in een automaat, maar wat is dit heerlijk ontspannen rijden zeg. Alleen die cruisecontrol snap ik nog niks van...
Standaard audio is trouwens ook goed. In de showroomauto vond ik het waardeloos klinken, in mijn eigen is het echt heel anders en veel beter en ik ben blij dat ik (geen audiofiel) niet de Sonos heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat kun je nu eigenlijk net de my Audi app?

Krijg mijne over 3 weken.

Vandaag in de showroom nog even bekeken. Moest even olie bijvullen in de A3 en even nogmaals bekeken. Interieur valt me toch mee. Niet van het niveau van de A3 maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
verbaanr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:17:
Zojuist bevestigd door de dealer. Ook de mijne (Q4 - 40 - Adv. + redelijk wat opties) wordt volgende week gebouwd. Hij krijgt wel dit jaar nog een kenteken, maar aflevering zal in januari zijn. Ik heb hem besteld begin juli (wat de exacte datum is van bestellen door LM bij Dealer weet ik niet). Nog een paar weken wachten dus, maar het gaat goed komen.

PS. Het valt me op dat er dus verschillen zijn tussen kentekenradar en de RDW. Er zijn/komen er meer dan kentekenradar aangeeft. Ook vreemd vind ik het relatief kleine verschil tussen de Q4 en de ID4 in aantallen op kenteken. Dat is totaal niet mijn beeld wat ik zie op straat. Een Q4 zie ik gemiddeld één of twee keer per week. ID4 meerdere per dag. Om niet te spreken van de Enyaq. Die zie je tegenwoordig overal rijden.
De ID.4 is al in december 2020 losgelaten op de wegen. De Q4 is per juni/juli 2021 mondjesmaat geleverd. Van de ID.4 is meer dan 5300+ stuks geleverd, de Q4 1200+. Vind het niet zo heel gek dat je meer ID.4 ziet, maar goed het is ook weer niet zo dat deze auto's netjes verdeeld zijn in NL ;)

Ik heb de Q4 bijna niet gezien nog (regio Rotterdam, Den Haag, Utrecht), maar ik rij ook niet zo veel meer als vroeger.

ID.4 zie ik het meest, daarna Mach-E, daarna de Enyaq, EV6 paar keer al gezien, Ioniq5 ook, maar Q4 als het goed is 1x.

[ Voor 4% gewijzigd door -Wing- op 02-12-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
marcelmg2 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:37:
Sorry voor allen die er nog (maanden) op moeten wachten, maar een paar uur geleden die van mij (Q4 40 Adv. wit) opgehaald. Ja, hij is echt zo top als door velen hier beschreven. Die stilte, bouwkwaliteit en MMI etc. Echt super. Ik had niet eerder zelf in een EV gereden en slechts heel zelden in een automaat, maar wat is dit heerlijk ontspannen rijden zeg. Alleen die cruisecontrol snap ik nog niks van...
Standaard audio is trouwens ook goed. In de showroomauto vond ik het waardeloos klinken, in mijn eigen is het echt heel anders en veel beter en ik ben blij dat ik (geen audiofiel) niet de Sonos heb genomen.
Gefeliciteerd en veel veilige km's ermee.
Pics?
En wat snap je niet van de CC? Heb je de gewone of een adaptieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Rschins schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:34:
zojuist vernomen dat mijn q4 sportback een chassisnummer heeft en dus zoals aangegeven door de dealer deze week is gebouwd.
Nice! Sportback met chassisnummer geeft mij veel hoop! Wanneer besteld trouwens?

[ Voor 4% gewijzigd door MV999 op 02-12-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

b17b schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:43:
Niet veel. De opties bekijken die je wel en niet hebt. De laadgegevens (snelheid, percentage hoe lang tot vol). En de interierverwarming aan zetten of op timer zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Interieur valt me toch mee. Niet van het niveau van de A3 maar so be it.
Niet om weer over dat interieur te gaan zeuren, maar bovenstaande is eigenlijk van de zotte toch ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26

Krijg mijne over 3 weken.

Vandaag in de showroom nog even bekeken. Moest even olie bijvullen in de A3 en even nogmaals bekeken. Interieur valt me toch mee. Niet van het niveau van de A3 maar so be it.
Ik heb ook een a3 (limo). Vind het interieur van de q4 wel mooier, maar ik vergelijk dan de S line vs S competition stoelen en dashboard (want de standaardstoelen van de q4 vind ik wel om te huilen).... kwestie van smaak denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMdFihROfOT88_aQyPavAt7ai_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4c3MSWDN3MFg5oU54kSFZMLU.jpg?f=fotoalbum_large

Even hulpsint spelen. Grote doos. Even slikken. Blijkt geen enkel probleem. 👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzletov
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:56
Hallo, zit er op de Attraction 40 versie standaard navigatie?
Dit is niet duidelijk op de website, bedankt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• janbus
Voor de rest, na 1.588 km:

Auto rijdt zalig.

-: Die knoppen op het stuur, daar wrijf ik blijkbaar de hele tijd ongewild over. Ik stoor me er niet aan. Enkel wat je te zien krijgt, verandert. Je doet geen acties met enig effect, dus is geen ramp. Zo krijg ik eens alle schermpjes te zien. 😛

Ik krijg af en toe de melding dat ik m'n stuur moet vast houden, terwijl ik het (losjes) vast heb. Ik denk dat het is in combinatie met het overschrijden van een witte lijn. Die lane assist werkt voor de rest gewoon goed. Heb ik geen last van.

-: Verkeersbordherkenning kan ik zeker niet blind op vertrouwen hier in de streek. Maar ik heb nog geen enkele wagen met verkeersbordherkenning gehad waarop dat heel betrouwbaar werkte. Is niet erg. Is een optie die ergens mee in een pakket zat.

+: Cruise control (de gewone, niet de dynamische) werkt uitstekend. Ik kan het regelen in stapjes van 1 of van 10 km, afhankelijk van hoe hard ik op het hendeltje duw. Perfect.

Ik heb als vervangwagen enkele maanden in een Audi Q2 gereden met matrixlichten. Nu mis ik dat een klein beetje op een paar onverlichte wegen die ik regelmatig neem (maar budget was op). Als je kunt, dan zou ik dat wel nemen. Maar dat is zo één van die opties die je moeilijk "onmisbaar" kunt noemen, want vroeger bestond het niet eens.

+: De opbergruimte voor drinkflessen in de deuren komt in de praktijk supergoed van pas met kinderen (en ook voor mezelf).

+: Afsluitbaar handschoenkastje is ook al handig gebleken.

Een lichtje aan de zonneklep heb ik al gemist. Is geen ramp, natuurlijk. Dan doe ik gewoon het andere lichtje aan. Gelukkig moet ik geen make-up doen. :-)

De automatisch dimmende spiegel heb ik niet en mis ik ook helemaal niet. Mogelijks is dit omdat ik een verduisterde achterruit heb.

De interieurvoorverwarming werkt fantastisch. Je kan zelfs kiezen welke zetels voorverwarmd worden. Wat een luxe.

Je kan ook een optie aan zetten dat de auto vijf minuten voorverwarmd wanneer je die ontgrendeld. Die heb ik nog niet durven aan zetten, maar dat komt wel nog. Eerst wat vertrouwen opbouwen dat ik heus niet zonder lege batterij kom te zitten. :-)

+: Het feit dat je de hoedenplank kan opbergen in de laadvloer vind ik echt top. Dan moet je er niet op voorhand aan denken om dit thuis te laten wanneer je iets groot gaat halen. Die lag dan in de berging wat rond te slingeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rschins
MV999 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:57:
[...]

Nice! Sportback met chassisnummer geeft mij veel hoop! Wanneer besteld trouwens?
in juli bestels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik lees toch veel dingen waardoor ik denk hoe is het mogelijk dat dit niet standaard op een "premium" auto zit. Geen make up spiegel met licht, geen armsteun, geen achterbank in 3e neerklapbaar, te weinig opbergvakken. En dat op een auto tussen 50-70 k. Je kan het er natuurlijk bijkopen maar kom op, dit hoort toch standaard te zijn. Audi heeft het uit de zak kloppen van geld tot kunst verheven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Julicount schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:58:
[...]

Ik heb ook een a3 (limo). Vind het interieur van de q4 wel mooier, maar ik vergelijk dan de S line vs S competition stoelen en dashboard (want de standaardstoelen van de q4 vind ik wel om te huilen).... kwestie van smaak denk ik?
Rij nu een A3 met s line en Alcantara/half leer. Dat ga ik missen want de Q4 is stof en niet s competition. Maar goed helaas dus ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Grondje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:16:
Ik lees toch veel dingen waardoor ik denk hoe is het mogelijk dat dit niet standaard op een "premium" auto zit. Geen make up spiegel met licht, geen armsteun, geen achterbank in 3e neerklapbaar, te weinig opbergvakken. En dat op een auto tussen 50-70 k. Je kan het er natuurlijk bijkopen maar kom op, dit hoort toch standaard te zijn. Audi heeft het uit de zak kloppen van geld tot kunst verheven.
Tja, m'n collega is om die reden voor een Hyundai IONIQ 5 gegaan.

Doorslaggevend dat wij toch voor de Audi gegaan zijn, is dat die niet een minimalistisch futuristisch design toepast met enkel een touch screen, maar dus wel nog fysieke knoppen heeft voor airco en zo. Ziet er gewoon uit als een Audi.

En m'n vrouw wou een Audi. :-) (En ik wou elektrisch.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:36:

Auto rijdt zalig.

-: Die knoppen op het stuur, daar wrijf ik blijkbaar de hele tijd ongewild over. Ik stoor me er niet aan. Enkel wat je te zien krijgt, verandert. Je doet geen acties met enig effect, dus is geen ramp. Zo krijg ik eens alle schermpjes te zien. 😛

Ik krijg af en toe de melding dat ik m'n stuur moet vast houden, terwijl ik het (losjes) vast heb. Ik denk dat het is in combinatie met het overschrijden van een witte lijn. Die lane assist werkt voor de rest gewoon goed. Heb ik geen last van.

-: Verkeersbordherkenning kan ik zeker niet blind op vertrouwen hier in de streek. Maar ik heb nog geen enkele wagen met verkeersbordherkenning gehad waarop dat heel betrouwbaar werkte. Is niet erg. Is een optie die ergens mee in een pakket zat.

+: Cruise control (de gewone, niet de dynamische) werkt uitstekend. Ik kan het regelen in stapjes van 1 of van 10 km, afhankelijk van hoe hard ik op het hendeltje duw. Perfect.

Ik heb als vervangwagen enkele maanden in een Audi Q2 gereden met matrixlichten. Nu mis ik dat een klein beetje op een paar onverlichte wegen die ik regelmatig neem (maar budget was op). Als je kunt, dan zou ik dat wel nemen. Maar dat is zo één van die opties die je moeilijk "onmisbaar" kunt noemen, want vroeger bestond het niet eens.

+: De opbergruimte voor drinkflessen in de deuren komt in de praktijk supergoed van pas met kinderen (en ook voor mezelf).

+: Afsluitbaar handschoenkastje is ook al handig gebleken.

Een lichtje aan de zonneklep heb ik al gemist. Is geen ramp, natuurlijk. Dan doe ik gewoon het andere lichtje aan. Gelukkig moet ik geen make-up doen. :-)

De automatisch dimmende spiegel heb ik niet en mis ik ook helemaal niet. Mogelijks is dit omdat ik een verduisterde achterruit heb.

De interieurvoorverwarming werkt fantastisch. Je kan zelfs kiezen welke zetels voorverwarmd worden. Wat een luxe.

Je kan ook een optie aan zetten dat de auto vijf minuten voorverwarmd wanneer je die ontgrendeld. Die heb ik nog niet durven aan zetten, maar dat komt wel nog. Eerst wat vertrouwen opbouwen dat ik heus niet zonder lege batterij kom te zitten. :-)

+: Het feit dat je de hoedenplank kan opbergen in de laadvloer vind ik echt top. Dan moet je er niet op voorhand aan denken om dit thuis te laten wanneer je iets groot gaat halen. Die lag dan in de berging wat rond te slingeren.
Leuk om jouw ervaringen te lezen!

Wel een vraagje: wat vind je niet betrouwbaar aan de verkeersbordenherkenning (snelheid)? Want ik vind juist dat ie feilloos werkt, het systeem pikt werkelijk alle borden langs de weg op, ook als er een dubbele fietspad tussen zit.

Ja wat betreft de hoedenplank is het idd slim dat je het kan opbergen in de dubbele laadvloer. Maar als ik mocht kiezen dan had ik liever een rol mechanisme gehad om het zicht in de kofferbak af te dekken ipv het huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Nog een weekje wachten, dan mag ik eindelijk m'n Q4 ophalen.

Heb nog wel een vraag aan jullie over het thuis opladen. Is het mogelijk om de thuislader van Tesla te gebruiken met een Q4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:36:

Beide herkenbaar. Systeem begint soms te piepen, terwijl ik het stuur toch ect vast heb. Zal eens kijken of het iets met de witte lijnen te maken heeft.

Hij herkent de borden iwel heel goed, Maar soms staan er geen en dan weet ie niet of het 50, 60 of 80 is. Maar goed dat weet ik zelf soms ook niet.... met al die belijningen.

Ff de trend die ik zie in het leaselandschap:
De Q4 zit in een leasebedrag klasse waar die als enige elektra kan concurreren met de A4/3/C range van de klassieke Duitse leasebakken.

Ik heb net gekeken, maar in vergelijking met 4 jaar geleden is mijn vorige BMW3 met 30k per jaar aan benzine kosten in het leasebedrag 100 euro hoger. En komt nu uit op 277. De Q4 staat in het contract met 77 euro aan ' brandstof kosten. Dat betekent dat ik bij een elektra voor 200 euro meer aan hebbedingetjes kan uitzoeken. Voor mijn leasebedrag kan ik nu misschien net de handgeschakelde instap 3 leasen.

Daarbij is er een cap gezet in de leasepolicy van het bedrijf op uitstoot (120) en daar zit de BMW3 (144) inmiddels boven. Optie is dan om hybride V60, 3 of C (uitstoot 118) te nemen, maar met het PHEV idiotie in het achterhoofd wordt er qua benzinekosten gewoon rekening mee gehouden dat je alles benzine rijdt. Ik weet dat het klinkt als een Catch 22, maar ik heb de lease policy ook niet geschreven. En met de vergroening van het wagenpark snap ik best dat je werknemers wil pushen naar elektrisch

Mijn vermoeden is dat dit veel breder speelt bij mensen die toe zijn aan een nieuwe leaseauto en de Q4 qua prijs in het ideale segment zit en een enorme hap uit de klassieke concurrentie gaat nemen waar ik voorheen naar keek. Dat had ik al in maart of april vorig jaar toen de auto werd aangekondigd. XC40 te lomp, Ioniq5 te futuristisch en is dat design over 4 jaar nog steeds mooi, IX3 te duur, EQA te klein, Tesla3, pauperbak voor zuid-as wannabe's ;) Q4: wat een plaatje, wat een technologie, wat een bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:14

Trackerfire

BTC HODLER

JandV schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:05:
Nog een weekje wachten, dan mag ik eindelijk m'n Q4 ophalen.

Heb nog wel een vraag aan jullie over het thuis opladen. Is het mogelijk om de thuislader van Tesla te gebruiken met een Q4?
Zeker weten. Wordt ook veel gedaan, omdat ze vrij goedkoop van Marktplaats te plukken zijn :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 17:30
Bijgewerkt t/m 1 december
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4i3s-Zy8pQVxq80CsXn_dCWI6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JgUDhD6MTo4KV7ZNEHqnnJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Tempo zit er goed in, laten we hopen dat de dagelijkse +- 30 zo blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
cutter schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:17:
[...]

Beide herkenbaar. Systeem begint soms te piepen, terwijl ik het stuur toch ect vast heb. Zal eens kijken of het iets met de witte lijnen te maken heeft.
Dat gaat nog een dingetje zijn denk ik. Want ik vind het nu al vervelend dat mijn Skoda begint te piepen op een weg die te lang recht loopt... >:) Ik stop daarom op lange stukken een flesje in het stuur zoals meer collega's van me. Geen gepiep, en een beter functionerend systeem.
Maar met de "hands on" techniek met sensoren werkt dat niet meer, en kan je blijkbaar niet lekker je stuur half vasthouden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:01
Gisteren mn Q4 opgehaald en heb natuurlijk ook het 'Hoofdgebruiker' issue. Als ik op de registratie link klik dan krijg ik ook een foutmelding. Nog niet allemaal erg Premium.
Maar nu ook ineens dit: Gisteren de MyAudi app gebruikt, werkte prima, auto even op afstand verwarmd, accu% en range in beeld etc. Daarna een update gedaan (zag in de play store dat er een nieuwere versie was) en sindsdien wil de app niet meer starten en ik krijg een foutmelding bij Taalgegevens downloaden. Dan krijg ik een 'Fehler'.Ook nog niet echt Premium.
Natuurlijk 'alles' geprobeerd, incl herinstall app en downgraden naar oudere versies mbv APKmirror.
Meer berijders last van een niet werkende app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dank voor je antwoord! Hij hangt bij mij nog aan de muur, dus kan er dan meteen gebruik van maken volgende week :)
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:29:
[...]

Zeker weten. Wordt ook veel gedaan, omdat ze vrij goedkoop van Marktplaats te plukken zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:55
marcelmg2 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:04:
Gisteren mn Q4 opgehaald en heb natuurlijk ook het 'Hoofdgebruiker' issue. Als ik op de registratie link klik dan krijg ik ook een foutmelding. Nog niet allemaal erg Premium.
Maar nu ook ineens dit: Gisteren de MyAudi app gebruikt, werkte prima, auto even op afstand verwarmd, accu% en range in beeld etc. Daarna een update gedaan (zag in de play store dat er een nieuwere versie was) en sindsdien wil de app niet meer starten en ik krijg een foutmelding bij Taalgegevens downloaden. Dan krijg ik een 'Fehler'.Ook nog niet echt Premium.
Natuurlijk 'alles' geprobeerd, incl herinstall app en downgraden naar oudere versies mbv APKmirror.
Meer berijders last van een niet werkende app?
Bij mij werkt de app alleen maar voor het aanzetten van de voorverwarming. Timer instellen is niet meer mogelijk. De garage had ook geen oplossing hiervoor en gaat navraag doen bij Pon. Wat ik raar vind is dat mijn stoelen niet voorverwarmd worden. Pas als ik instap gaat deze verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Als je direct de RDW data pakt dan zijn de cijfers 25 op 1 december en 33 op 30 november...

Overigens komt die Sportback echt nog maar mondjesmaat binnen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffscPpTLVvTIJVY_uA3JfiNjHdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7N6KsXeXlRNmBsPjF2GNnT8A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door the-hyrax op 03-12-2021 09:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:38:
[...]

Tja, m'n collega is om die reden voor een Hyundai IONIQ 5 gegaan.

Doorslaggevend dat wij toch voor de Audi gegaan zijn, is dat die niet een minimalistisch futuristisch design toepast met enkel een touch screen, maar dus wel nog fysieke knoppen heeft voor airco en zo. Ziet er gewoon uit als een Audi.

En m'n vrouw wou een Audi. :-) (En ik wou elektrisch.)
Eigenlijk is er niks nieuws onder de zon wat dat betreft. "Vroegah" kreeg je ook veel meer spullen voor minder als je een Hyundai i30 kocht in plaats van een Audi A3.

Ik rijd al jaren VAG en op dit moment zakelijk nog in een Octavia TDI, Dat is ook echt heel veel auto voor je geld. Kon ook wel voor een A3 gaan, maar heb toen gekozen voor de praktische gezinscontainer vol opties.

Ik ben nu het hele rijtje afgegaan. Tesla 3 (lelijk en deprimerend interieur), EQA (mooi interieur, maar krap en een beetje een bejaardenuitstraling), Mustang Mach-E (spreekt me niet aan), XC40 Twin (veel power, maar weinig range, niet mooi en niet heel ruim), XC40 Single (idem, maar dan weinig power), Polestar 2 (lelijk en kleine kofferbak), Ioniq 5 (goedkoop en lelijk interieur). De ID.4 vind ik van binnen heel lelijk en de neus is ook niet super. Van opzij en van achteren best een mooi ding. De Enyaq was een kanshebber, maar de misses vindt die niet mooi en bovendien lees ik teveel slechte verhalen over het multimediadeel. De EV.6 en de Q4 waren de twee modellen die overbleven voor mij. Twee keer wezen rijden met een 40 E-Tron, zowel de SUV als de Sportback. En met de EV.6 gereden. Ik hoopte dat ik de EV.6 geweldig zou vinden, omdat die veel meer spullen aan boord heeft. Maar iets stond me tegen. Belangrijkste was dat ik er geen goede zit in kon vinden. De Q4 daarentegen was instappen en wegrijden en voelde meteen heel vertrouwd aan. En ik vind de Q4 als SUV by far het mooiste model in deze klasse (Sportback overwogen, maar ik trek die coupé-SUV's niet zo goed).

Dus uiteindelijk geaccepteerd dat ik meer ging 'betalen' voor een auto met minder spullen. Maar wel eentje die heerlijk rijdt en gewoon dik is. Helaas is het beleid bij ons dat we niet allerlei losse opties mogen selecteren. Was vroeger wel bij de ICE-modellen, maar nu willen ze zo veel mogelijk standaardiseren. Aan de andere kant misschien ook maar goed, want dan had ik er zo nog 5K aan pakketten bij aangevinkt om vervolgens 2 x per jaar op dat ene knopje te drukken. :)

Stiekem hoop ik nog dat ergens de komende maanden een modeljaarupdate wordt aangekondigd die een aantal missers op uitrustingsgebied gaat oplossen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
b17b schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:17:
[...]

Rij nu een A3 met s line en Alcantara/half leer. Dat ga ik missen want de Q4 is stof en niet s competition. Maar goed helaas dus ☺️
Ah ja, dan snap ik dat je het als een stapje terug ervaart. Went uiteindelijk vast wel. Komende tijd extra genieten van je huidige stoelen! Ik probeer mijn huidige panorama dak nog extra te waarderen de komende tijd, al dan niet huilend maar komt vast goed met de pijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:38:
[...]

Als je direct de RDW data pakt dan zijn de cijfers 25 op 1 december en 33 op 30 november...

Overigens komt die Sportback echt nog maar mondjesmaat binnen [Afbeelding]
Op naar heeeeel veel Sportbacks in december.... ;w O-)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:53:
[...]

Op naar heeeeel veel Sportbacks in december.... ;w O-)
Ik verwacht eerlijkgezegd wel dat de sportback pas deze week in productie is gegaan (voor de consument). Gezien het feit dat de normale bestellers uit juli hun auto nu een beetje beginnen te ontvangen en sportback ook in die periode bestelbaar werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:04:
[...]

Ik verwacht eerlijkgezegd wel dat de sportback pas deze week in productie is gegaan (voor de consument). Gezien het feit dat de normale bestellers uit juli hun auto nu een beetje beginnen te ontvangen en sportback ook in die periode bestelbaar werd.
Misschien voor Nederland, maar vooral in de UK regent het al Sportbacks (diverse FB groepen staan er vol mee). Ook in Duitsland zijn er al een serieus aantal te koop/gewoon voorraad gek genoeg. Zelfs tweedehands worden ze al aangeboden (zo'n 50 stuks). O.a. op Mobile.de te vinden (totaal 204 stuks SB).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVa3duKGV3jpIq7AsKobEHWvi0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AyIa7W0VZhVrWzbjQvKOj6c5.png?f=user_large

HIER

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 03-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:10:
[...]

Misschien voor Nederland, maar vooral in de UK regent het al Sportbacks (diverse FB groepen staan er vol mee). Ook in Duitsland zijn er al een serieus aantal te koop/gewoon voorraad gek genoeg. Zelfs tweedehands worden ze al aangeboden (zo'n 50 stuks). O.a. op Mobile.de te vinden (totaal 204 stuks SB).

[Afbeelding]

https://suchen.mobile.de/...B&s=Car&sfmr=false&vc=Car
Consument in Nederland dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Als ze nou gewoon eens stoppen voor Duitsland te produceren. Daar wil toch bijna niemand een E-wagen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Ik heb trouwens nog een tip.

De RVS sportpedalen die zo ongeveer in elke VAG-auto passen, koop je voor een fractie van de prijs op Ali. En ja, ook ik was sceptisch toen ik die tip kreeg en geen fan van Chinese rommel, maar ze zijn niet van origineel te onderscheiden en na een paar jaar gebruik in allebei onze auto's moet ik zeggen dat het prima kwaliteit is. Geen slijtage, verkleuring, krassen of andere ellende. Dus dat is een goedkope tweak om je interieur omhoog te krikken. Voor het setje met alleen rem- en stroompedaal ben je een eurootje of 8,- kwijt. De 'deadplate' heb ik nog niet gezien op foto's van de Q4, dus volgens mij past die niet in de Q4.

De originele: https://shop.audi.nl/auto...AqoaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:12:
Als ze nou gewoon eens stoppen voor Duitsland te produceren. Daar wil toch bijna niemand een E-wagen :D :+
Haha. Daar krijg je nog net geen geld toe! :o

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Voor de mensen die écht nog een Phone Box willen achteraf. Dit kan nu, wel even naar Duitsland karren ;) prijs valt me nog enigszins mee.

https://www.kufatec.com/d...box-fuer-audi-q4-f4-47004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:21:
Voor de mensen die écht nog een Phone Box willen achteraf. Dit kan nu, wel even naar Duitsland karren ;) prijs valt me nog enigszins mee.

350? af was die een stuk minder duur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:24:
[...]

350? af was die een stuk minder duur toch?
Geen idee, is hier altijd onderdeel geweest van een pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65

Interessant maar de 2 volgende zinnen geven me twijfels:

Die gelieferte Hardware kann aus Testfahrzeugen stammen und durchlief einen umfangreichen Funktionstest
*Derzeit muss vor Nutzung des Dongles das jeweilige Steuerteil zeitlich begrenzt freigeschaltet werden. Dies ist von einer Werkstatt mit gültigem GEKO Zugang zu erledigen

Het kunnen bot gezegd dus gewoon sloop delen zijn (want waarom zou je zoiets uit een test/demo voertuig halen?)
En permanente werking is m.i. ook niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:29
Betekent deze optie dat je dan met de "gewone" niet-comfort sleutel de achterklep kan sluiten? Zo ja, dan is dat wel interessant voor 104 EUR.

https://www.kufatec.com/d...n-per-fernbedienung-40564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:24
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:12:
Als ze alleen die van mij even bouwen, verder prima XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rschins
DaMenaz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:17:
Ik heb trouwens nog een tip.

De RVS sportpedalen die zo ongeveer in elke VAG-auto passen, koop je voor een fractie van de prijs op Ali. En ja, ook ik was sceptisch toen ik die tip kreeg en geen fan van Chinese rommel, maar ze zijn niet van origineel te onderscheiden en na een paar jaar gebruik in allebei onze auto's moet ik zeggen dat het prima kwaliteit is. Geen slijtage, verkleuring, krassen of andere ellende. Dus dat is een goedkope tweak om je interieur omhoog te krikken. Voor het setje met alleen rem- en stroompedaal ben je een eurootje of 8,- kwijt. De 'deadplate' heb ik nog niet gezien op foto's van de Q4, dus volgens mij past die niet in de Q4.

De originele: https://shop.audi.nl/auto...AqoaEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
heb je ook een link van Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:26:
[...]

Geen idee, is hier altijd onderdeel geweest van een pakket.
Ja eens, maar toen ik het belletje kreeg van de dealer dat mijn phonebox zou vervallen kreeg ik volgens mij 100 max 200 euro terug op mn leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:29:
Betekent deze optie dat je dan met de "gewone" niet-comfort sleutel de achterklep kan sluiten? Zo ja, dan is dat wel interessant voor 104 EUR.

https://www.kufatec.com/d...n-per-fernbedienung-40564
Klopt helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Een vraagje dat niet helemaal perse Q4 gerelateerd is: iemand hier al winterbanden onder zijn Q4? En heb je de winterbanden op een andere set velgen of op je reguliere velgen?

Uitsluitend wisselen van de band op de bestaande velgen duurt langer (en duurder), maar loop je een (behoorlijke) kans op beschadigingen (?).

Vanwege de afwijkende voor en achterband is het nog lastig zoeken naar een set met velgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MV999
Dealer bevestigd zojuist nogmaals dat de auto morgen op de productie staat. Ik zal het hier even laten weten als Honeymoonnet mij verblijd met stap 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
mazzletov schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:33:
Hallo, zit er op de Attraction 40 versie standaard navigatie?
Dit is niet duidelijk op de website, bedankt!
Ik vind de site behoorlijk duidelijk.
De attraction is een Belgische versie.
In de configurator kan je een Navigation Pack bijbestellen. Daar zit je navigatie functie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Handig, voor dat geld laat ik het ook wel installeren. Wellicht is dit ook nog mogelijk bij Audiwereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 09:38

Aldmar

Niks...

-Wing- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:43:
Een vraagje dat niet helemaal perse Q4 gerelateerd is: iemand hier al winterbanden onder zijn Q4? En heb je de winterbanden op een andere set velgen of op je reguliere velgen?

Uitsluitend wisselen van de band op de bestaande velgen duurt langer (en duurder), maar loop je een behoorlijke kans op beschadigingen.

Vanwege de afwijkende voor en achterband is het nog lastig zoeken naar een set met velgen.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. En dan vooral het merk/type winterbanden.

Ik mag mijn Q4 komende maandag ophalen, maar staat nog op zomerbanden. Dus ik mag nog langs de Euromaster binnenkort voor de winterbanden. Geen idee of ik het kan sturen welk merk/type dat wordt of dat het al vanuit de LM is geregeld, maar mocht dat kunnen zou ik wel wat meer details willen weten wat het beste zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Rschins schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:36:
[...]
heb je ook een link van Ali?
Mja, bewust niet gedaan. Er zijn tig aanbieders, dus check zelf bij welke je een goed gevoel krijgt uit de reviews.

https://nl.aliexpress.com...SearchText=Audi+pedal+set

Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...2212000022460936038%22%7D

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
De winterbanden liggen te wachten, maar eerst de levering van de Q4 volgende week zaterdag. Ze worden op de reguliere velgen gezet, conform leasecontract, dus geen keus in.
-Wing- schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:43:

Uitsluitend wisselen van de band op de bestaande velgen duurt langer (en duurder), maar loop je een behoorlijke kans op beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Heb je hier al een afspraak voor gemaakt? Er zijn weinig setjes op voorraad
Aldmar schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:06:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. En dan vooral het merk/type winterbanden.

Ik mag mijn Q4 komende maandag ophalen, maar staat nog op zomerbanden. Dus ik mag nog langs de Euromaster binnenkort voor de winterbanden. Geen idee of ik het kan sturen welk merk/type dat wordt of dat het al vanuit de LM is geregeld, maar mocht dat kunnen zou ik wel wat meer details willen weten wat het beste zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Die van mij komt op allseasonbanden. Ben benieuwd of het wat is. Ben niet zo van de compromissen, zeker niet als het om banden gaat. Ook benieuwd wat het doet met de range.

Ben ook benieuwd hoe de standaard 19"-ers van de Advanced het gaan doen in de winter, want op de Audi-website staat al een disclaimer dat ze niet zo goed tegen pekel kunnen. Koekkoek!

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
MV999 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:52:
Dealer bevestigd zojuist nogmaals dat de auto morgen op de productie staat. Ik zal het hier even laten weten als Honeymoonnet mij verblijd met stap 3 :)
Hou je hoop nog even in - die van mij staat morgen ook op productie, maar is al twee keer "definitief ingeplanned" om vervolgens verschoven te worden. Hoop écht dat hij nu wél wordt geproduceerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
OK waar ik dus net achter kom en een beetje niet tegen kan:

Ik heb de velg met nummer 44L besteld. Mooie velg, maar: ze gebruiken vier dezelfde velgen in plaats ven gespiegelde. Dus bij de ene kant staan de spaken naar achter gericht en bij de andere kant naar voren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEgSsoYy2HuHjwivVVdn2_ja09A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EtFB5vXC7Xv7i2DNNZUBxc0o.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXfu9HA8UNewx58vn62C1YW6lMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wS7i8wAjJYAvYeKAwjxIFJVO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
the-hyrax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:

Ik heb de velg met nummer 44L besteld. Mooie velg, maar: ze gebruiken vier dezelfde velgen in plaats ven gespiegelde. Dus bij de ene kant staan de spaken naar achter gericht en bij de andere kant naar voren...

[Afbeelding][Afbeelding]
Gelukkig.... ben ik niet de enige die dit ook opmerkelijk en eigenlijk lelijk vind.
Maar tegenwoordig is dit bijna niet anders. Helemaal snappen doe ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-06 16:07
the-hyrax schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:

Het lijkt me sterk dat dit in de werkelijkheid zo zou zijn: dat lijkt me nogal nefast voor het rijgedrag.
Ik zou vermoeden dat dit een foutje in de configurator is.
Pagina: 1 ... 47 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.