Ja, ik had het eerst ook niet verwacht. Maar het scheelt maar 1,5cm van voor en 1cm van achter... Op het totaal valt het denk ik niet echt op... Misschien valt het meer op als je de in carrosseriekleur meegespoten wielkasten hebt...MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:26:
[...]
Best gek dat je wanneer je kiest voor een meer dynamische rijstijl je dus inlevert op het sportieve uiterlijk, grappig.
Daar heb je helemaal gelijk in maar één ding is wel te verbeteren: de dealer communicatie:-Wing- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:24:
[...]
Bij BMW, Mercedes, etc hoef je nu ook niet te proberen. Die hebben allemaal last van dezelfde euvel.
ik snap dat we allemaal denken dat wij de enige koper zijn bij de verkoper, maar de werkelijkheid is dat die nog 60 andere klanten die allemaal vragen naar de status van een auto. En als de fabriek het zelf ook niet weet of geen duidelijkheid verschaft, wordt het wel lastig voor de mensen verderop in de keten om goede informatie te gevenn.
Zeggen of antwoorden dat je het (oprecht) echt niet weet is beter dan helemaal niets antwoorden.
Ik zeg altijd maar: Nee is ook een antwoord. Niet leuk maar wel duidelijk.
Grappig dat je dit zo hier neerzet. Ook ik heb het issue gehad. Elke 8 maanden mocht de GTE richting de dealer omdat de rem klauwen achter volledig vast zaten. Ik vind het een hele logische keuze gezien hun ervaringen. Maar snap je reactie als je het vergelijkt met andere merken.the-hyrax schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:53:
[...]
Haha vergeet dat kutexcuus niet om geen remklauwen te doen achter
"Nee het is ECHT om zowel gewicht te besparen en anders gaan ze roesten omdat je ze niet genoeg gebruikt!"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want elke Tesla, Audi e-tron en andere EV's staan met verroeste remschijven
Daarbij speelt wel dat de genoemde merken meer vermogen hebben en ook meer moeten kunnen afremmen, neemt nog niet weg dat het wel een issue kan zijn als je normaal rijdt 🤓
Je bedoelt ten opzichte van het sportonderstel? Want hij scheelt 7 cm ten opzichte van het normale onderstel toch?-Wing- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:28:
[...]
Ja, ik had het eerst ook niet verwacht. Maar het scheelt maar 1,5cm van voor en 1cm van achter... Op het totaal valt het denk ik niet echt op... Misschien valt het meer op als je de in carrosseriekleur meegespoten wielkasten hebt...
Audi Q4 Sportback S Competition
Wel grappig om te lezen dat sommige mensen (waarschijnlijk diegene die nog hopen op levering dit jaar of dat al bevestigd hebben gekregen) Audi blijven "verdedigen" (sorry).MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:08:
[...]
Maar van wat ben je nu precies genezen? Je dealer of Audi? Verder zijn er niet heel veel 'premium merken' waar het enige wat Audi aan te rekenen is niet speelt (levertijd).
Ik snap je frustratie maar ik begrijp niet helemaal de argumentatie die leidt tot het afwaarderen van premium bij het merk Audi?
De frustratie die je leest daar hebben ze zelf veroorzaakt dus ik begrijp de reactie wel.
Ik had hetzelfde maar inmiddels zijn mijn emoties meer te beschrijven als "gelaten"
De levertijd is echt niet het enige dat Audi is aan te rekenen.
Daar hebben de meeste mensen inmiddels wel begrip voor en is bij de meeste andere merken helaas niet anders.
Maar het zijn van een "premium" merk behelst veel meer dan alleen de kwaliteit/uitstraling van de auto zelf.
Hij gaat over het hele proces van bestellen tot leveren en daar heeft Audi hele, hele grote steken laten vallen.
Gewoon NIET communiceren, GEEN updates geven, dealers laten zwemmen, etc. is ze zeker aan te rekenen en dat had veel en veel beter gekund.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar dit leeft bij heel veel mensen dus er zal zeker ergens een kern van waarheid in zitten.
Auto's zijn emotie en het kopen/leveren moet een feestje zijn en dat heeft Audi voor sommigen behoorlijk verpest en dan heb ik het niet eens over de (lange) levertijd.
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Maar is dit niet een generiek probleem bij heel veel (wat duurdere) merken ?
Bij heel veel dealers van welk merk dan ook spat vaak de arrogantie er vanaf en wordt je bijna weggekeken.
Er zijn gelukkig uitzonderingen waar ik heel graag een auto zou willen kopen, ware het niet dat ik die bijvoorbeeld net niet mooi vind of iets dergelijks.
Op dit moment is de Q4 de mooiste EV (in mijn prijsrange) maar helaas kan ik die niet bij mijn favoriete dealer kopen.
Bij heel veel dealers van welk merk dan ook spat vaak de arrogantie er vanaf en wordt je bijna weggekeken.
Er zijn gelukkig uitzonderingen waar ik heel graag een auto zou willen kopen, ware het niet dat ik die bijvoorbeeld net niet mooi vind of iets dergelijks.
Op dit moment is de Q4 de mooiste EV (in mijn prijsrange) maar helaas kan ik die niet bij mijn favoriete dealer kopen.
Ja, ik denk best wel een behoorlijke probleem bij veel dealers en gelukkig zijn er ook genoeg voldoende verhalen te horen.deboss65 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:49:
Maar is dit niet een generiek probleem bij heel veel (wat duurdere) merken ?
Ik ben in het verleden bij verschillende merken prima geholpen (en zeker niet alleen Premium auto's).
In dit geval kan de dealer er ook weinig aan doen omdat ze gewoon geen informatie ontvangen van de fabrikant en/of importeur. Die zouden zich dit vooral moeten aantrekken naar mijn mening.
Doet (stiekum) echt wel afbreuk aan je merk.
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Mee eens.mouse1277 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:43:
[...]
Wel grappig om te lezen dat sommige mensen (waarschijnlijk diegene die nog hopen op levering dit jaar of dat al bevestigd hebben gekregen) Audi blijven "verdedigen" (sorry).
De frustratie die je leest daar hebben ze zelf veroorzaakt dus ik begrijp de reactie wel.
Ik had hetzelfde maar inmiddels zijn mijn emoties meer te beschrijven als "gelaten".
Daar hebben de meeste mensen inmiddels wel begrip voor en is bij de meeste andere merken helaas niet anders.
Maar het zijn van een "premium" merk behelst veel meer dan alleen de kwaliteit/uitstraling van de auto zelf.
Hij gaat over het hele proces van bestellen tot leveren en daar heeft Audi hele, hele grote steken laten vallen.
Gewoon NIET communiceren, GEEN updates geven, dealers laten zwemmen, etc. is ze zeker aan te rekenen en dat had veel en veel beter gekund.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar dit leeft bij heel veel mensen dus er zal zeker ergens een kern van waarheid in zitten.
Auto's zijn emotie en het kopen/leveren moet een feestje zijn en dat heeft Audi voor sommigen behoorlijk verpest en dan heb ik het niet eens over de (lange) levertijd.
Ik heb al eerder aangegeven dat de wijze waarop Audi haar dealers en klanten behandeld voor mij echt niet te bevatten is. Ik ga heel anders om met mijn klanten! Ik stuur ze in het weekend een Whatsapp als ik iets interessants lees wat bij hen wellicht van toepassing is, bel ze regelmatig, ben geïnteresseerd in mijn klanten. Nu gaat het niet om mij maar je kunt je voorstellen dat dit proces (zoals je aangeeft “het zou een feestje moeten zijn”) voor mij (en voor velen onder ons) een koude douche was en is.
Ik lees dit forum en door alle reacties weet ik dat dit op grote schaal een puinhoop is en leef je toch een soort van mee met de teleurstellingen en positieve verrassingen van anderen.
Ik heb het inmiddels losgelaten (alweer😱) en zie wel of week 51 gehaald gaat worden. Zit niet zonder auto dus hoef niet te lopen.
Over een jaar lachen we er allemaal misschien om als wij onderweg zijn in onze Q4 🤪
7?? Dat kan bijna niet kloppen denk ik?MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:41:
[...]
Je bedoelt ten opzichte van het sportonderstel? Want hij scheelt 7 cm ten opzichte van het normale onderstel toch?
The best is yet to come
Het gekke is eigenlijk dat niet Audi, maar PON bepaalt welke opties er op een uitvoering zitten. Dat bij ons vanaf de Advanced de matrix-LED lampen standaard zijn is een keuze van PON. Dat we geen automatisch dimmende binnenspiegel hebben ook. En dat die alleen leverbaar is in een pakket ook (i.t.t. de A3 waar het wel een losse optie is).
In ander landen is dan weer anders. Zie je vooral goed op Youtube. Dan zie je iemand in Engeland met een S-Line met een rond stuur (hexagonaal is daar optie) en de standaard LED-lampen (matrix is optie).
Daarom ook goed opletten met import. Je Duitse Q4 kan zomaar op details afwijken van de Nederlandse spec's.
In ander landen is dan weer anders. Zie je vooral goed op Youtube. Dan zie je iemand in Engeland met een S-Line met een rond stuur (hexagonaal is daar optie) en de standaard LED-lampen (matrix is optie).
Daarom ook goed opletten met import. Je Duitse Q4 kan zomaar op details afwijken van de Nederlandse spec's.
Catch my drift?
Excuus, geen idee hoe ik hierop ben gekomen. Ik zie dat het inderdaad 15mm isDean Martin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:14:
[...]
7?? Dat kan bijna niet kloppen denk ik?
Airride!MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:33:
[...]
Excuus, geen idee hoe ik hierop ben gekomen. Ik zie dat het inderdaad 15mm is![]()
Catch my drift?
Ik heb juist supergoede ervaringen met Ames Dordrecht. Digitaal afspraak gemaakt. Met de binnendienst gemaild of het wel de juiste uitvoerig is. Met prijs, kenteken en vin kun je het optielijstje afvinken. Geregeld dat de auto werd afgeleverd en de vorige auto meegenomen en door de lease in Dordrecht werd opgehaald, tijdig contact dat MyAudi werd ingesteld en vriendelijk after sales contact.
Met de BMW dealer hier op de hoek ook veel ellende gehad. Ze hadden de verkeerde optie aangevinkt, waardoor ik een auto kreeg met een achter zonnescherm ipv de zij zonneschermen. En ze waren vergeten te communiceren dat mijn auto 2 weken later kwam, nadat ik de vorige auto al had ingeleverd.
Ergo: klantervaring met 1 dealer kun je niet door trekken naar andere dealers. En ben het met je eens dat je met een uitgave van 65k ook wel een beetje premium belevenis verwacht.
Vraagje voor diegenen die hun auto al hebben en deze thuis hebben laten brengen ipv ophalen dealer.. Hoe zit dat met de MyAudi app config? Is dat iets wat je dan achteraf bij elke dealer kan laten doen? Neem aan dat die student die de auto komt afleveren van toeten noch blazen zal weten.
Ik heb de auto uit Duitsland. Gewoon mijn lokale Audi werkplaats gebeld. Die kunnen dan via hun Audi systeem jou als hoofdgebruiker registreren.sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:59:
Vraagje voor diegenen die hun auto al hebben en deze thuis hebben laten brengen ipv ophalen dealer.. Hoe zit dat met de MyAudi app config? Is dat iets wat je dan achteraf bij elke dealer kan laten doen? Neem aan dat die student die de auto komt afleveren van toeten noch blazen zal weten.
De dealer neemt contact met je op en je moet wat gegevens doorgeven en een AVG verklaring tekenen.sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:59:
Jij kunt met de mail die je door gegeven hebt en je geboortedatum dacht ik een wachtwoord aanmaken.
Daarna kun je je vin invullen en met name in de app al wat opties zien die er wel en niet op zitten.
Als de auto is afgeleverd moet de dealer jou nog aanmerken als hoofdbereider. Normaal. Gebeurt dat face to face in de showroom, maar ik hoefde alleen wat gegevens door te geven per telefoon zodat ze zeker zouden weten dat ik het was. Hoefde dus niet naar de dealer.
7cm?? Ik weet dat mannen flink kunnen overdrijven over iets kleins...MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:41:
[...]
Je bedoelt ten opzichte van het sportonderstel? Want hij scheelt 7 cm ten opzichte van het normale onderstel toch?
Naar mijn weten is een sportonderstel 1,5 cm lager dan een normaal onderstel.
Als je een dynamic plus pakket hebt vervalt het sportonderstel. In mijn veronderstelling ga je dus terug naar normaal. Echter het dynamic plus pakket zorgt dat de achteras 5mm lager staat tov normaal.
Dus dan kom ik uit op 1,5cm voor en 1cm achter als verschil...
7cm klopt volgens mij niet.
Zie mijn bericht iets later-Wing- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:55:
[...]
7cm?? Ik weet dat mannen flink kunnen overdrijven over iets kleins...![]()
Naar mijn weten is een sportonderstel 1,5 cm lager dan een normaal onderstel.
Als je een dynamic plus pakket hebt vervalt het sportonderstel. In mijn veronderstelling ga je dus terug naar normaal. Echter het dynamic plus pakket zorgt dat de achteras 5mm lager staat tov normaal.
Dus dan kom ik uit op 1,5cm voor en 1cm achter als verschil...
7cm klopt volgens mij niet.
[ Voor 6% gewijzigd door MV999 op 30-11-2021 19:58 ]
Ik volg ook het Enyaq topic. Ook bij niet premium merken gaat het niet goed. Ik lees mensen die in 2020 de auto hebben besteld en de auto nog steeds niet hebben. Terwijl bestellers van 2021 al wel rondrijden.mouse1277 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:43:
[...]
Wel grappig om te lezen dat sommige mensen (waarschijnlijk diegene die nog hopen op levering dit jaar of dat al bevestigd hebben gekregen) Audi blijven "verdedigen" (sorry).
Ik had hetzelfde maar inmiddels zijn mijn emoties meer te beschrijven als "gelaten".
Mustang Mach-E, best fraaie auto om te zien, zijn allemaal teruggeroepen vanwege een loszittend panoramadak.
BMW die schermen levert die geen touch meer zijn.
Toyota en ik meen Opel die fabrieken gesloten hebben.
En volgens mij lees ik daar ook over slechte communicatie. Het is gewoon chaos nu in autoland. Maar ik ben het wel met je eens. Zeg gewoon dat je het niet weet. Alleen sommigen nemen daar ook geen genoegen mee, die hebben weer liever dat je voorgelogen wordt. Maw iedereen reageert er anders op, je kan het toch niet goed doen voor iedereen. Hmmm doet me denken aan een andere crisis...
Ja ik zag het daarna. Haha, dan ben je een van de weinigen die het durven toe te gevenMV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:58:
[...]
Zie mijn bericht iets later. Ik ben dan nog wel mans genoeg om mijn inschattingsfout van de grootte toe te geven
Ik heb ook over het algemeen goede ervaringen met mijn dealer. Misschien omdat ik er ook bijna 16 jaar klant ben, 4 Audi's daar in onderhoud gehad, en de laatste 2 nieuwe aankopen waren daar. Heb dan ook een vast aanspreekpunt en verkoper.cutter schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:41:
[...]
Ergo: klantervaring met 1 dealer kun je niet door trekken naar andere dealers. En ben het met je eens dat je met een uitgave van 65k ook wel een beetje premium belevenis verwacht.
Ben ook eens wezen kijken bijv in Audi Maas in Moordrecht, maar dat beviel me niet zo. Een nog ergere ervaring bij Audi Hoogenboom in Rotterdam. Die verkoper heeft mij gewoon voorgelogen mbt tot de leasekorting.
Maas in Moordrecht had geen Q4 staan en het bleek ook al snel dat ie niet eens interesse had deze te leveren. “Te weinig marge via LeasePlan”-Wing- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:09:
[...]
Ik heb ook over het algemeen goede ervaringen met mijn dealer. Misschien omdat ik er ook bijna 16 jaar klant ben, 4 Audi's daar in onderhoud gehad, en de laatste 2 nieuwe aankopen waren daar. Heb dan ook een vast aanspreekpunt en verkoper.
Ben ook eens wezen kijken bijv in Audi Maas in Moordrecht, maar dat beviel me niet zo. Een nog ergere ervaring bij Audi Hoogenboom in Rotterdam. Die verkoper heeft mij gewoon voorgelogen mbt tot de leasekorting.
Ongeveer een week voordat mijn auto thuis werd afgeleverd, kreeg ik via de mail de info die ik moest aanleveren om MyAudi te laten instellen, installeren. Dit werd heel vlot en keurig geregeld, dus voordat ik mijn auto had kon ik al in MyAudi. Tot nu toe nog geen problemen gehad met gastgebruiker oid. Auto is 's ochtend ook heerlijk warm als ik instap!sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:59:
Auto werd afgeleverd door een gepensioneerde, die keurig nog een toelichting gaf over de basisfunctionaliteiten van de auto. Deed het heel correct en keurig, hele vriendelijke man! Zelfs nog gezellig binnen een kop thee mee gedronken!
Paar dagen later nog een cadeautje met de koerier, een cadeaubon van €150,- te besteden bij BikeTotaal en een Bonsai boompje! Geregeld door Ames
Weer een paar dagen later een uitnodiging van Pro Drive Academy voor een gratis persoonlijke elektrische Audi gebruikerstraining! Afspraak staat inmiddels!
Dealer Ames Dordrecht, en ik ben daar altijd zeer vriendelijk te woord gestaan. Belde wekelijks om een status update en werd altijd correct te woord gestaan. Ook met MyAudi perfect geholpen en aflevering thuis was ook prima.
Kortom zeer tevreden met de service van Audi Ames Dordrecht!
Ik kan directe start van de interieurverwarming doen, maar ik kan geen timers versturen.john5413333 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:27:
[...]
Verwarmen met app werkte ook niet(nog steeds niet trouwens. Ben benieuwd wanneer eea weer werkt en wanneer de update komt. Kan alleen maar beter worden.[Afbeelding]
Ik ben ook benieuwd naar wanneer de "november" update komt.
Ik hoop dat we daarmee het laden dan ook intelligenter kunnen plannen. Beetje zoals m'n iPhone: laden tot 80% en pas op het einde van de nacht de laatste 20% bijladen tegen dat je vertrekt.
Bij mij precies hetzelfde. Ben gisteren naar de dealer geweest maar zij konden niets vinden. Gaan contact met de importeur opnemen om te kijken of deze een oplossing voor het probleem heeft.janbus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:30:
[...]
Ik kan directe start van de interieurverwarming doen, maar ik kan geen timers versturen.
Ik ben ook benieuwd naar wanneer de "november" update komt.
Ik hoop dat we daarmee het laden dan ook intelligenter kunnen plannen. Beetje zoals m'n iPhone: laden tot 80% en pas op het einde van de nacht de laatste 20% bijladen tegen dat je vertrekt.
[ Voor 29% gewijzigd door Jope3 op 30-11-2021 21:55 ]
Wat fijn om te lezen, super service! Ik ben een keer ook bij Ames in Dordrecht geweest om de sportback te bekijken. Hele vriendelijke verkoper die uitgebreid de tijd nam om de sportback te laten zien ondanks dat hij wist dat ik hem al besteld had bij een andere dealer en er dus niets te verkopen viel. De sb was net van de wagen af en hij nam ons door de werkplaats mee naar de locatie van de auto, waar alle monteurs ook vriendelijk groetten. Hij schroomde ook niet om ons helemaal mee naar boven te nemen want daar stond er nog eentje met een andere kleur en andere velgen. Verder nog een leuk praatje gemaakt over mijn huidige auto en audis in het algemeen. Dus ook ik heb een prettige ervaring daar!Audiq4 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:26:
[...]
Dealer Ames Dordrecht, en ik ben daar altijd zeer vriendelijk te woord gestaan. Belde wekelijks om een status update en werd altijd correct te woord gestaan. Ook met MyAudi perfect geholpen en aflevering thuis was ook prima.
Zelf bij audicentrum rotterdam (hoogenboom) besteld maar ook daar een vriendelijke en geduldige verkoper die mij altijd snel en geduldig te woord staat. Hij is ook degene die, als hij er is, vrij snel en vriendelijk op je af stapt. Dat mis ik wel bij de andere verkopers daar.
Mooi dat het zo kan!Audiq4 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:26:
[...]
Ongeveer een week voordat mijn auto thuis werd afgeleverd, kreeg ik via de mail de info die ik moest aanleveren om MyAudi te laten instellen, installeren. Dit werd heel vlot en keurig geregeld, dus voordat ik mijn auto had kon ik al in MyAudi. Tot nu toe nog geen problemen gehad met gastgebruiker oid. Auto is 's ochtend ook heerlijk warm als ik instap!
Auto werd afgeleverd door een gepensioneerde, die keurig nog een toelichting gaf over de basisfunctionaliteiten van de auto. Deed het heel correct en keurig, hele vriendelijke man! Zelfs nog gezellig binnen een kop thee mee gedronken!
Paar dagen later nog een cadeautje met de koerier, een cadeaubon van €150,- te besteden bij BikeTotaal en een Bonsai boompje! Geregeld door Ames
Weer een paar dagen later een uitnodiging van Pro Drive Academy voor een gratis persoonlijke elektrische Audi gebruikerstraining! Afspraak staat inmiddels!
Ik heb wat andere ervaring. Verkoper heeft mij 2x spontaan gebeld. 1x om te vertellen dat hij de opdracht had gekregen om te bestellen, 1x na aflevering: of ik vooral de enquete positief wil invullen. In mijn ogen dus geen uitmuntende service. Ook al niet om dat 2x is toegezegd dat ik zou worden uitgenodigd voor een proefrit en bij aflevering de code om mij als hoofdgebruiker aan te melden in de app niet was aangevraagd. Kan gebeuren, maar niet echt goed.
Dus in enquete 4 sterren aangegeven. Krijg ik een mail terug van de verkoper dat hij baalt van mijn matige beoordeling. Lekker dan! Nodigt echt uit de volgende keer weer terug te komen.
Helder. Gisteren gebeld door Pon over de automatisch dimmende binnenspiegel, die kan er alsnog ingezet worden!DaMenaz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:18:
Het gekke is eigenlijk dat niet Audi, maar PON bepaalt welke opties er op een uitvoering zitten. Dat bij ons vanaf de Advanced de matrix-LED lampen standaard zijn is een keuze van PON. Dat we geen automatisch dimmende binnenspiegel hebben ook. En dat die alleen leverbaar is in een pakket ook (i.t.t. de A3 waar het wel een losse optie is).
Voor 1100 euro. 😳
Over de inklapbare buitenspiegels ben ik maar niet eens begonnen. Dat was onbetaalbaar zei hij.
Nou: zit je toch mooi met je privé aangeschafte super luxe advanced plus premium (ofzo) Audi Q4 van meer dan 68.000 euro.
Zonder dimmende binnenspiegel, zonder normale bekerhouders etc.
Omdat je iets vergeten bent aan te vinken.
En omdat je dacht: ik denk dat ik er met 68.000 wel ben.
Niet dus.
Oh ja, week 48 maar nog geen MMI update gezien!
:fill(white):strip_exif()/f/image/t0r3CWMLhfVq91ZQedGX0r7c.png?f=user_large)
Als ik zo in de configurator kijk (en wellicht kan iemand die 'm heeft zonder PhoneBox) dan hebben ze die clip ook weggehaald?
Jammer, want ook al is de Phone Box er niet, dan slingert je telefoon niet zo in het rond.
Hoe zit het met jouw auto eigenlijk? Die zou gisteren in productie gaan begreep ik eerder?the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
[Afbeelding]
Als ik zo in de configurator kijk (en wellicht kan iemand die 'm heeft zonder PhoneBox) dan hebben ze die clip ook weggehaald?
Jammer, want ook al is de Phone Box er niet, dan slingert je telefoon niet zo in het rond.
Jep, klopt. Ik weet nou niet of ze bedoelen dat 'ie dan begint of dan eindigt in productie. Productie duurt hoe lang? 12u dacht ik?MV999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:31:
[...]
Hoe zit het met jouw auto eigenlijk? Die zou gisteren in productie gaan begreep ik eerder?
Ik durf de dealer nauwelijks te mailen. Straks gaan ze me nog irritant vinden

@MV999 Zou jouw auto ook niet deze week in productie gaan? Al een update?
[ Voor 8% gewijzigd door the-hyrax op 01-12-2021 09:43 ]
Klant is koning tochthe-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:32:
[...]
Jep, klopt. Ik weet nou niet of ze bedoelen dat 'ie dan begint of dan eindigt in productie. Productie duurt hoe lang? 12u dacht ik?
Ik zou verwachten dat als hij gisteren op de productieplanning stond je stap 3 van honeymoonnet zou hebben ontvangen ("Vandaag wordt gestart met de productie van uw auto").
En ja, maandag kreeg ik te horen dat hij zaterdag op de planning staat. Dus ik bel vrijdag gewoon weer voor een update
Ik heb m'n wagen nu een tweetal weken. Het draadloos laden vind ik superhandig. M'n telefoon wordt er wel warm van. Die zit in een hoesje: misschien komt het daardoor?the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
[Afbeelding]
Het clipje op zich is inderdaad handig in de praktijk, merk ik.
Voor wie zich zorgen maakt of de koffer in de praktijk groot genoeg is:
Gisteren heb ik een spiegelkastdeur gehaald bij Ikea van 60 op 180 cm. Als ik de voorzetel naar voor schoof, dan paste die in de koffer. Met de achterzetels neergeklapt is het geen vlakke laadvloer, dus ik heb m'n jas onder de kast gefrommeld, omdat die anders doorboog in het midden.
:strip_exif()/f/image/klEcCSU7fmmXuzfumONEsUoQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor grotere zaken heb ik sowieso m'n wegklapbare trekhaak en aanhangwagen, maar het was wel handig dat ik dit na het werk gewoon even kon oppikken. Ik ben heel blij met de kofferruimte.
Gisteren heb ik een spiegelkastdeur gehaald bij Ikea van 60 op 180 cm. Als ik de voorzetel naar voor schoof, dan paste die in de koffer. Met de achterzetels neergeklapt is het geen vlakke laadvloer, dus ik heb m'n jas onder de kast gefrommeld, omdat die anders doorboog in het midden.
:strip_exif()/f/image/klEcCSU7fmmXuzfumONEsUoQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor grotere zaken heb ik sowieso m'n wegklapbare trekhaak en aanhangwagen, maar het was wel handig dat ik dit na het werk gewoon even kon oppikken. Ik ben heel blij met de kofferruimte.
Dit is een foto van een ander tripje naar Ikea:
:strip_exif()/f/image/8dFlaLHhWidsWqp40STBWtr7.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier een foto van een vijftig inch tv. Daarvoor moest ik wel de zetels neerklappen. Gelukkig was ik alleen.
:strip_exif()/f/image/70ckEFdorL6RpniTeWWLoDfP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat die TV wel in een vorige auto had gepast zonder zetels neer te klappen (Ford S-Max). De Ford was niet de mooiste auto, maar de grote kofferruimte was wel heel praktisch met kleine kinderen: buggies, kinderbedjes, bolderkarren, ... Nu zijn de kinderen al iets ouder.
Op onderstaande foto kan je zien dat ik m'n budget gebruikt heb voor praktische opties en niet voor visuele. Maar ik ben heel blij met de opties die ik gekozen heb. (Verschil moet er zijn.)
:strip_exif()/f/image/JQmi6qk8RFHS29SWjogo3YDI.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt me trouwens telkens op dat de wagen kleiner lijkt op foto, terwijl hij binnenin echt wel ruim is.
:strip_exif()/f/image/8dFlaLHhWidsWqp40STBWtr7.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier een foto van een vijftig inch tv. Daarvoor moest ik wel de zetels neerklappen. Gelukkig was ik alleen.
:strip_exif()/f/image/70ckEFdorL6RpniTeWWLoDfP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat die TV wel in een vorige auto had gepast zonder zetels neer te klappen (Ford S-Max). De Ford was niet de mooiste auto, maar de grote kofferruimte was wel heel praktisch met kleine kinderen: buggies, kinderbedjes, bolderkarren, ... Nu zijn de kinderen al iets ouder.
Op onderstaande foto kan je zien dat ik m'n budget gebruikt heb voor praktische opties en niet voor visuele. Maar ik ben heel blij met de opties die ik gekozen heb. (Verschil moet er zijn.)
:strip_exif()/f/image/JQmi6qk8RFHS29SWjogo3YDI.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt me trouwens telkens op dat de wagen kleiner lijkt op foto, terwijl hij binnenin echt wel ruim is.
Ligt ook aan de kleur. Zwart lijkt optisch altijd wat kleiner, wit lijkt juist weer wat groter.janbus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:21:
The best is yet to come
Evengoed een keurige bak!
Nou, lijkt erop dat we productie-planning maatjes zijn: net geïnformeerd en de mijne is ook verplaatst naar zaterdag. Één voordeel: nus is het maar een paar dagen verplaatsing in plaats van twee weken.MV999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:23:
[...]
Klant is koning toch
Ik zou verwachten dat als hij gisteren op de productieplanning stond je stap 3 van honeymoonnet zou hebben ontvangen ("Vandaag wordt gestart met de productie van uw auto").
En ja, maandag kreeg ik te horen dat hij zaterdag op de planning staat. Dus ik bel vrijdag gewoon weer voor een update
Kans is groot dat die van mij dan ook weer een paar dagen verschoven is. Maar goed laten we inderdaad hopen dat ze na elkaar de band afrollenthe-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:49:
[...]
Nou, lijkt erop dat we productie-planning maatjes zijn: net geïnformeerd en de mijne is ook verplaatst naar zaterdag. Één voordeel: nus is het maar een paar dagen verplaatsing in plaats van twee weken.
Spannend! Ik ga binnenkort ook informeren dan. Mag er hopelijk vanuit gaan dat onze sportback s competitions 35 wel achter elkaar op de band mogen.MV999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:23:
[...]
Klant is koning toch

Nu raak ik in verwarring. Wat is nu precies de Phone Box? Dat is toch dat de auto het signaal van de telefoon overneemt via de eigen antenne voor beter bereik? Het draadloos laden staat daar toch los van?the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
[Afbeelding]
Catch my drift?
Naar mijn weten beiden: draadloos opladen en versterkt signaalDaMenaz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:22:
[...]
Nu raak ik in verwarring. Wat is nu precies de Phone Box? Dat is toch dat de auto het signaal van de telefoon overneemt via de eigen antenne voor beter bereik? Het draadloos laden staat daar toch los van?
Edit: yup
:fill(white):strip_exif()/f/image/IdfuD6nMtdsJOra0MeXJfJIj.png?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door the-hyrax op 01-12-2021 12:33 ]
Shit!the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:32:
[...]
Naar mijn weten beiden: draadloos opladen en versterkt signaal

Catch my drift?
Is die wagen al van de band afgerold en staat die nu op transport? Is dat een sportback? Ik ben nog steeds op zoek naar de eerste sportback die aan een particulier wordt geleverdJulicount schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:20:
[...]
Spannend! Ik ga binnenkort ook informeren dan. Mag er hopelijk vanuit gaan dat onze sportback s competitions 35 wel achter elkaar op de band mogen.daarnaast rolt de wagen van een kennis die een dag of 2 voor mij bij dezelfde dealer besteld heeft van de band af op transport. Maar het blijft met de billen knijpen, haha.
*offtopic* mijn netverzwaring is inmiddels gelukt dus kan 11kw gaan laden als 'ie er is. */offtopic*
The best is yet to come
Ah nee, excuus! Hij heeft een normale, ik doelde op mid juli bestellers die nu aan de beurt lijken te zijn. Ik ben ook heel benieuwd wie de eerste particulier sb wordt. Bij mijn dealer was ik de eerste sb bestellerMV999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:35:
[...]
Is die wagen al van de band afgerold en staat die nu op transport? Is dat een sportback? Ik ben nog steeds op zoek naar de eerste sportback die aan een particulier wordt geleverd
Toen ik heb besteld stond er eentje als verkocht in de showroom. Geen idee wanneer die op kenteken is gekomen/gaat komen.Julicount schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:42:
[...]
Ah nee, excuus! Hij heeft een normale, ik doelde op mid juli bestellers die nu aan de beurt lijken te zijn. Ik ben ook heel benieuwd wie de eerste particulier sb wordt. Bij mijn dealer was ik de eerste sb bestellermaar dat zegt natuurlijk niets over andere dealers en volgorde op de productieband als met alle tekorten verschillende opties ook nog levertijd met zich mee brengen ......
The best is yet to come
Ik heb geen phonebox (Athans niet naar mijn weten) en heb wel een clip. Super handigthe-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
[Afbeelding]
Kleine update over de rijervaring na 700 km.
Pluspunten
- Rijgenot!!! Wat rijdt deze auto heerlijk zeg. Stil, stabiel op de weg, reageert snel. Helemaal verkocht!
- Stoelen. Ik kom van een Opel Astra Sportstourer Business Edition. Daarin kreeg ik standaard na een uur pijn in mijn onderrug. Met de sportstoelen icm het leer en de stoelverwarming in de Q4 geen greintje last
- Power. Mijn Astra had een 1.0 Turbo motor en was in vergelijking met de Q4 niet vooruit te branden. Ja, ik weet de Q4 is geen snelheidskanon, maar heeft voor mij voldoende power om lekker mee te komen.
- Infotainmentsystem. Heerlijk snel en intuïtief. Alle opties binnen een paar klikken te bereiken
- Interieur. In vergelijking met mijn Opel is dit een vooruitgang en voelt voor mij Luxe aan. Wellicht als je van Audi of Mercedes vandaan komt dat het harde plastic wat goedkoop aanvoelt. Ik moet wel zeggen dat het bruine leer de auto van binnen wel echt afmaakt en die premium look geeft.
Minpunten
- Gebrek aan achteruitrijcamera. Helaas kon ik in mijn Advanced versie geen opties meer kiezen, maar ik ga 100% zeker achteraf een camera laten inbouwen.
- Bij beluisteren muziek via Bluetooth en binnenkomend telefoongesprek wordt na ophangen niet automatisch terug geschakeld naar mijn muziek. Heel storend!
- Door thuiswerken helaas niet meer kunnen rijden
- Vriendin wil er ook graag in rijden.. Bij mijn vorige auto heeft dat wel wat velgschade opgeleverd
Volgende week krijgt de auto een Chrome delete en zal dan nog wat foto's posten
Pluspunten
- Rijgenot!!! Wat rijdt deze auto heerlijk zeg. Stil, stabiel op de weg, reageert snel. Helemaal verkocht!
- Stoelen. Ik kom van een Opel Astra Sportstourer Business Edition. Daarin kreeg ik standaard na een uur pijn in mijn onderrug. Met de sportstoelen icm het leer en de stoelverwarming in de Q4 geen greintje last
- Power. Mijn Astra had een 1.0 Turbo motor en was in vergelijking met de Q4 niet vooruit te branden. Ja, ik weet de Q4 is geen snelheidskanon, maar heeft voor mij voldoende power om lekker mee te komen.
- Infotainmentsystem. Heerlijk snel en intuïtief. Alle opties binnen een paar klikken te bereiken
- Interieur. In vergelijking met mijn Opel is dit een vooruitgang en voelt voor mij Luxe aan. Wellicht als je van Audi of Mercedes vandaan komt dat het harde plastic wat goedkoop aanvoelt. Ik moet wel zeggen dat het bruine leer de auto van binnen wel echt afmaakt en die premium look geeft.
Minpunten
- Gebrek aan achteruitrijcamera. Helaas kon ik in mijn Advanced versie geen opties meer kiezen, maar ik ga 100% zeker achteraf een camera laten inbouwen.
- Bij beluisteren muziek via Bluetooth en binnenkomend telefoongesprek wordt na ophangen niet automatisch terug geschakeld naar mijn muziek. Heel storend!
- Door thuiswerken helaas niet meer kunnen rijden
- Vriendin wil er ook graag in rijden.. Bij mijn vorige auto heeft dat wel wat velgschade opgeleverd
Volgende week krijgt de auto een Chrome delete en zal dan nog wat foto's posten
Als je een clip hebt, heb je dus een phonebox. Bij mij zit er helemaal niks.Marco1982! schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:49:
[...]
Ik heb geen phonebox (Athans niet naar mijn weten) en heb wel een clip. Super handig![]()
Hier inmiddels het bericht gekregen dat hij voor 99,9% zeker niet meer dit jaar komt. Het is niet anders. Ben nu aan het oriënteren op iets anders.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Mijn telefoon wordt ook erg warm bij het draadloos opladen, vorige week kreeg ik de melding dat ik de telefoon moet laten afkoelen.janbus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:05:
[...]
Ik heb m'n wagen nu een tweetal weken. Het draadloos laden vind ik superhandig. M'n telefoon wordt er wel warm van. Die zit in een hoesje: misschien komt het daardoor?
Het clipje op zich is inderdaad handig in de praktijk, merk ik.
Lijkt me toch niet dat dat niet goed is.
Zijn er meer die daar last van hebben?
Dan heb je kans dat de spoel niet 100% goed zit opgelijnd met de draadloze lader.GerardQ4 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:17:
[...]
Mijn telefoon wordt ook erg warm bij het draadloos opladen, vorige week kreeg ik de melding dat ik de telefoon moet laten afkoelen.
Eigenlijk is draadloos laden gewoon funest voor je batterij. Hitte zorgt voor batterij degradatie en hoe je het ook went of keert, draadloos laden zorgt voor hitte

Tijdens Proefrit, ook last gehad dat die heel warm werd.GerardQ4 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:17:
[...]
Mijn telefoon wordt ook erg warm bij het draadloos opladen, vorige week kreeg ik de melding dat ik de telefoon moet laten afkoelen.
iphone 12 Pro max
Zie heel veel klachten hierover (ook al bij de normale E-Tron). Is eigenlijk een nutteloze functie dat draadloos opladen. Enige voordeel is mogelijk beter bereik (als je telefoon 't blijft doen) en twee devices tegelijk. In het geval van de Q4 dan ook nog het clipje om hem op z'n plek te houden.GerardQ4 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:17:
[...]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik snap dat "beter bereik" sowieso niet, dat is toch niet iets dat via het draadloze systeem gaat? Eerder via de WiFi/BT verbindingTrackerfire schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:19:
[...]
Zie heel veel klachten hierover (ook al bij de normale E-Tron). Is eigenlijk een nutteloze functie dat draadloos opladen. Enige voordeel is mogelijk beter bereik (als je telefoon 't blijft doen) en twee devices tegelijk. In het geval van de Q4 dan ook nog het clipje om hem op z'n plek te houden.
Om nog in 2021 te kunnen rijden?Trackerfire schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:12:
Hier inmiddels het bericht gekregen dat hij voor 99,9% zeker niet meer dit jaar komt. Het is niet anders. Ben nu aan het oriënteren op iets anders.
Dat gaat erg krap worden en een beperkte keuze geven denk ik?
The best is yet to come
2021 is geen harde eis, heb niet met bijtelling te maken gelukkig. In ieder geval binnen afzienbare tijd. Tranen schieten in m'n broek iedere keer als ik moet tanken nuDean Martin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:27:
[...]
Om nog in 2021 te kunnen rijden?
Dat gaat erg krap worden en een beperkte keuze geven denk ik?

[ Voor 12% gewijzigd door Trackerfire op 01-12-2021 15:31 ]
Het is een capacitieve koppeling voor LTE (GSM) frequenties die via een coax kabel naar een externe antenne in je dak haaievin loopt.the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:25:
[...]
Ik snap dat "beter bereik" sowieso niet, dat is toch niet iets dat via het draadloze systeem gaat? Eerder via de WiFi/BT verbinding
Heeft niets met WiFi of bluetooth te maken.
Dat eerste dacht ik me ook te herinneren bij jou inderdaad!Trackerfire schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:30:
[...]
2021 is geen harde eis, heb niet met bijtelling te maken gelukkig. In ieder geval binnen afzienbare tijd. Tranen schieten in m'n broek iedere keer als ik moet tanken nulevering staat nu voor begin mei '22 dat vind ik echt wel gortig.
Dat is wel een stevige vertraging zeg ?!
Heel jammer!
The best is yet to come
Ik heb ook het bericht gehad dat hij waarschijnlijk niet meer komt. Ze weten het gewoon niet. De "1 december lijst" is nu de "6 december lijst". Ik denk dat het allemaal tijdrekken is, ze willen natuurlijk geen annulering. Ik ga mij ook orienteren of er nog wat te krijgen is op kortere termijn.
Ik heb 'm trouwens in Juni besteld, daarmee heb ik volgens mij enorm veel pech omdat de meesten in juni 'm al hebben of bevestiging hebben.
Ik heb 'm trouwens in Juni besteld, daarmee heb ik volgens mij enorm veel pech omdat de meesten in juni 'm al hebben of bevestiging hebben.
Haha ga je met 2 wielen door de bocht? Ik heb daar ook zonnebrillen en mijn telefoon, nooit in de clip, alleen als ik laad. Maar alles blijft gewoon op zijn plaats.the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:29:
[Afbeelding]
Jij hebt duidelijk nog nooit bij mij in de auto gezeten-Wing- schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:02:
[...]
Haha ga je met 2 wielen door de bocht? Ik heb daar ook zonnebrillen en mijn telefoon, nooit in de clip, alleen als ik laad. Maar alles blijft gewoon op zijn plaats.
Ik dacht ergens gelezen te hebben 30 uur om te bouwen.the-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:32:
[...]
Jep, klopt. Ik weet nou niet of ze bedoelen dat 'ie dan begint of dan eindigt in productie. Productie duurt hoe lang? 12u dacht ik?
Klopt inderdaad, ik verwarde de tijd met de tijd die nodig is om een Tesla te bouwen https://insideevs.com/new...vw-electrification-shift/-Wing- schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:05:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben 30 uur om te bouwen.
Jammer om te horen. Welke alternatieven heb je? Laat je het (alleen) vallen vanwege de bijtelling?Trackerfire schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:12:
Bij mij leidt draadloos laden, ook met een ander oplaadpunt (bijv thuis) tot een warme telefoon. Volgens mij is dat normaal, maar die dingen worden wel erg warm. Ik doe draadloos opladen ook alleen maar als ik niet anders kan.GerardQ4 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:17:
[...]
Haha, in een elektrische auto met medepassagiers rijden zoals je altijd deed? Dan ik hoop dat je leer hebt, rubberen matten en een voorraadje waterdichte zakken of afvalcontainersthe-hyrax schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:02:
[...]
Jij hebt duidelijk nog nooit bij mij in de auto gezeten
In jouw 50 wel-Wing- schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:13:
[...]
Haha, in een elektrische auto met medepassagiers rijden zoals je altijd deed? Dan ik hoop dat je leer hebt, rubberen matten en een voorraadje waterdichte zakken of afvalcontainers
The best is yet to come
Haha zelfs de 50 nodigt uit tot kalm rijden hoor. En ik vind het prima nu...Dean Martin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:14:
[...]
In jouw 50 welin de 40 valt dat wel mee
Het is dat bij alle elektrische auto's het vermogen direct beschikbaar is.
Van een vriend heb ik wel gehoord dat hun medepassagiers kotsmisselijk werden, maar die reed dan ook in een Tesla, toch een andere orde qua optrekken.
Bijzonder. Je weet natuurlijk niet wat waar is en wat niet waar is, echter heb ik van zowel de LM als dealer vernomen dat de lijst al bekend is.mtlife schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:37:
Ik heb ook het bericht gehad dat hij waarschijnlijk niet meer komt. Ze weten het gewoon niet. De "1 december lijst" is nu de "6 december lijst". Ik denk dat het allemaal tijdrekken is, ze willen natuurlijk geen annulering. Ik ga mij ook orienteren of er nog wat te krijgen is op kortere termijn.
over welke lijst gaat dit? ik heb er al veel over gehoord, maar ik weet nog niet wat die lijst isMV999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:54:
[...]
Bijzonder. Je weet natuurlijk niet wat waar is en wat niet waar is, echter heb ik van zowel de LM als dealer vernomen dat de lijst al bekend is.
Het is ook alweer een tijdje geleden. Het gerucht ging dat er een lijst vanuit Pon zou komen met welke Q4's dit jaar nog wel en niet geleverd zouden worden (o.b.v. normale omstandigheden). Dit ging om een aantal van 675 wagens. Als het goed is, is deze lijst onderhand gedeeld met de dealers en LM die vervolgens jou hebben ingelicht hierover of de kans nog aanwezig is dat je auto dit jaar wordt geleverd.Trench schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:59:
[...]
over welke lijst gaat dit? ik heb er al veel over gehoord, maar ik weet nog niet wat die lijst is
Toen ik zowel bij de LM als bij mijn dealer naar deze lijst vroeg hebben zij beiden bevestigd dat die er inderdaad is en direct ook of ik er wel of niet op stond.
[ Voor 11% gewijzigd door MV999 op 01-12-2021 17:02 ]
Mijn (normale) iPhone 12 werd ook ontzettend heet - dat is echter een heel stuk minder geworden toen ik mijn siliconen hoesje verving door een van leer.Trackerfire schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:19:
[...]
Zie heel veel klachten hierover (ook al bij de normale E-Tron). Is eigenlijk een nutteloze functie dat draadloos opladen. Enige voordeel is mogelijk beter bereik (als je telefoon 't blijft doen) en twee devices tegelijk. In het geval van de Q4 dan ook nog het clipje om hem op z'n plek te houden.
Kan jouw dealer niet mijn Q4 bevestigen? Ha ha...MV999 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:01:
[...]
Het is ook alweer een tijdje geleden. Het gerucht ging dat er een lijst vanuit Pon zou komen met welke Q4's dit jaar nog wel en niet geleverd zouden worden (o.b.v. normale omstandigheden). Dit ging om een aantal van 675 wagens. Als het goed is, is deze lijst onderhand gedeeld met de dealers en LM die vervolgens jou hebben ingelicht hierover of de kans nog aanwezig is dat je auto dit jaar wordt geleverd.
Toen ik zowel bij de LM als bij mijn dealer naar deze lijst vroeg hebben zij beiden bevestigd dat die er inderdaad is en direct ook of ik er wel of niet op stond.
Hoop is het enige wat een mens heeft!mtlife schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:32:
[...]
Kan jouw dealer niet mijn Q4 bevestigen? Ha ha.... Ik ga morgen bellen voor EV6 of C40, nog niet in gereden maar eerst maar eens vragen of ze nog beschikbaar zijn. Heel erg pijnlijk wel, keek erg uit naar de Q4. Matrix lampen zin om uit te proberen, sonos goed aanzetten, mmi pro.. Ach ja..
Is het eigenlijk mogelijk om op scherm 1 de Audi navi te draaien en op scherm 2 (midden) een andere navi app via CarPlay? Flitsmeister in dit geval.
MMI Pro heb ik besteld, mocht dat van belang zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Dean Martin op 01-12-2021 19:52 ]
The best is yet to come
Als het gelijk is aan in mijn Passat: linker scherm kan enkel de navigatie van de auto zelf.Dean Martin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:51:
Is het eigenlijk mogelijk om op scherm 1 de Audi navi te draaien en op scherm 2 (midden) een andere navi app via CarPlay? Flitsmeister in dit geval.
Rechter scherm kan tegelijkertijd carplay met bv flitsmeister/google maps/kaarten tonen maar zodra je daarmee gaat navigeren valt het ingebouwde navigatiescherm in zijn geheel weg op het linkerscherm, ook enkel de kaart is dan niet meer zichtbaar.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Lijkt er wel op... iig wel met Google map..Dean Martin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:51:
:strip_exif()/f/image/Kv2bWrhFdNyBGljuorGPBWPB.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe krijg ik FM op Android auto?
Heb ik dan het geluk om toch nog een Sportback in 2021 te mogen ontvangen? Het lijkt er op. Eind juli SB 40 Launch edition Advanced Plus besteld. Zonder panoramadak - phonebox en trekhaak. Week 40 uitgesteld naar 46 naar productie vandaag !!!!! Eerst zien dan geloven.... ik ben benieuwd.
Marco grijpt alles aan om maar in de Q4 te zitten.😉😂😂👍🏻💪🏼. Goed om te weten👍🏻Marco1982! schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:05:
[...]
Lijkt er wel op... iig wel met Google map..
[Afbeelding]
Hoe krijg ik FM op Android auto?
Haha bustedMilcQ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:40:
[...]
Marco grijpt alles aan om maar in de Q4 te zitten.😉😂😂👍🏻💪🏼. Goed om te weten👍🏻
Ik hoop het beste voor jullie, voorlopig zijn de voortekenen niet goed, een dalende lijn in aflevering aantal Q4's:
oktober: 382 Q4's op kenteken gezet
november: 285 Q4's op kenteken gezet
bron:
https://www.kentekenradar.nl/auto/audi/q4/
bron:
Kleine kanttekening.. kentekenradar loopt mega achter, en is maar bijgewerkt t/m 24-11, maar goed ook dan zullen er echt niet ineens 100+ autos bijkomen in afgelopen week 😟Urquattro83 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:04:
Ik hoop het beste voor jullie, voorlopig zijn de voortekenen niet goed, een dalende lijn in aflevering aantal Q4's:
bron:
Dat is vreemd in de bovenliggende data is hij bijgewerkt tot 01-12-2021, in de onderliggende data is 24-11-2021 de laatste Q4 op kenteken gezet. Laten we van het positieve uitgaan en dat er nog een week registraties bijkomen......pielie8520 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:21:
[...]
Kleine kanttekening.. kentekenradar loopt mega achter, en is maar bijgewerkt t/m 24-11, maar goed ook dan zullen er echt niet ineens 100+ autos bijkomen in afgelopen week 😟
Plots is mijn ‘verwachte’ verbruik gekelderd van 440 km naar 360. Kan met kou en wind te maken hebben… en ik ben iets minder voorzichtig gaan rijden.
Ik reed efficiënt en dan in D modus. Gisteren geswitcht naar B modus (per ongeluk, klikte de hendel 2x en daar stond ie).
Nu is mijn actuele verbruik juist weer aan het ‘stijgen’.
Bijeen rit van 70 km daalde het aantal nog te rijden kilometers van 214 naar 170.
Apart.
En oh ja; laden aan een openbare Vattenfall paal in
Amsterdam is jammerlijk mislukt: mijn e flux pas kwam blijkbaar niet door de keuring. Lampje bleef groen en werd toen rood.
Laden hier in de straat met een Allego paal ging later die dag WEL goed.
Ik reed efficiënt en dan in D modus. Gisteren geswitcht naar B modus (per ongeluk, klikte de hendel 2x en daar stond ie).
Nu is mijn actuele verbruik juist weer aan het ‘stijgen’.
Bijeen rit van 70 km daalde het aantal nog te rijden kilometers van 214 naar 170.
Apart.
En oh ja; laden aan een openbare Vattenfall paal in
Amsterdam is jammerlijk mislukt: mijn e flux pas kwam blijkbaar niet door de keuring. Lampje bleef groen en werd toen rood.
Laden hier in de straat met een Allego paal ging later die dag WEL goed.
Spannend! Ik duim met je mee als mede SB besteller!Audilucky schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:40:
Heb ik dan het geluk om toch nog een Sportback in 2021 te mogen ontvangen? Het lijkt er op. Eind juli SB 40 Launch edition Advanced Plus besteld. Zonder panoramadak - phonebox en trekhaak. Week 40 uitgesteld naar 46 naar productie vandaag !!!!! Eerst zien dan geloven.... ik ben benieuwd.
Hier hetzelfde. De eerste dagen rapporteerde de app nog een rijbereik van 410 km aan 100% geladen.dolfg schreef op donderdag 2 december 2021 @ 05:24:
Plots is mijn ‘verwachte’ verbruik gekelderd van 440 km naar 360. Kan met kou en wind te maken hebben… en ik ben iets minder voorzichtig gaan rijden.
Nu is dat eerder 360 km bij 95% geladen:
/f/image/qAUONYMrLLlIm0hBp7APt10J.png?f=fotoalbum_large)
Of zoals op dit moment: 300 km bij 80% geladen.
/f/image/XrzxRVsnRmxeGnoyMJNzqkY1.png?f=fotoalbum_large)
Ik rijd nu altijd in B-modus. Ik doe dit niet voor het verbruik, maar wel omdat het aangenaam rijden is. M'n vrouw rijdt er ook mee. Zij rijdt nog in D-modus.
Ik laad de auto tot 80%, tenzij ik weet dat we een lange rit gaan doen. Ik weet niet of ik dat ga volhouden. Volgens de dealer maakt dat niet uit, maar we moeten 6 jaar met dezelfde wagen rijden, dus ik wil er wel een beetje zuinig op zijn. Of wat doen jullie?
Ga indien niet noodzakelijk niet boven de 80% of laad hem vlak voor vertrek voor een langere rit naar 100%janbus schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:42:
[...]
Ik laad de auto tot 80%, tenzij ik weet dat we een lange rit gaan doen. Ik weet niet of ik dat ga volhouden. Volgens de dealer maakt dat niet uit, maar we moeten 6 jaar met dezelfde wagen rijden, dus ik wil er wel een beetje zuinig op zijn. Of wat doen jullie?
Alle (langdurige) tijd boven 80% lading draagt bij tot een vervroegde afname van de capaciteit.
(Vele testen en publicaties hebben dat aangetoond) Het is niet dramatisch maar wel meetbaar.
Dat de dealer anders beweerd verbaasd me niet want het zijn geen batterij specialisten. Hun expertise ligt ergens anders en batterij technologie is een nieuwe discipline voor de autobranche.
De vraag I denk ik vanaf wanneer dat optreedt? Hoeveel jaar kun je tot 100% laden zonder impact?
De dealer vertelde mij hetzelfde; gewoon 100% doen. Het is toch een leaseauto...
Ander topic; sinds vandaag krijg ik de melding taalserver niet bereikbaar in de app. Hij start dan ook niet verder op. Iemand anders ook?
De dealer vertelde mij hetzelfde; gewoon 100% doen. Het is toch een leaseauto...
Ander topic; sinds vandaag krijg ik de melding taalserver niet bereikbaar in de app. Hij start dan ook niet verder op. Iemand anders ook?
:strip_exif()/f/image/2sc2vV17XjvOxW8cBWJqZsei.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Mythio op 02-12-2021 08:10 ]
Het is geen harde grens. het blijft allemaal een compromis. Feit is dat hoe dichter je bij de 100% komt en hoe langer dit duurt hoe sneller de degradatie optreedt. Wat ook meespeelt is de belasting (hoe snel je ontlaadt en laadt) en wat de temperaturen zijn. Alles wat je zwaarder belast slijt sneller.Mythio schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:09:
De vraag I denk ik vanaf wanneer dat optreedt? Hoeveel jaar kun je tot 100% laden zonder impact?
[Afbeelding]
Is bij een conventionele automotor ook zo.
Altijd tot 100% gaan (want het is maar een leaseauto) zou je kunnen doen en het probleem lekker bij de volgende eigenaar neerleggen die met zijn zuurverdiende centjes een leuke 2e handsje denkt te kopen.
Bij een dealer die deze uitspraken doet wil ik geen gebruikte auto kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door deboss65 op 02-12-2021 08:27 ]
Ik laad tot 100%, privé auto. Maar ik heb in 1 maand dan ook al 3500 kilometer gereden.
Advies is om zsm na volladen de eerste 20 % eraf te rijden en zsm na leegrijden hem op te laden.
Zodat je zo kort mogelijk de extremen van 0 en 100% hebt.
Ik laad ‘s avonds laat op. Rond 6 uur is ie vol en om 7.30 uur vertrek ik naar werk. De eerste 20 % is in 1 rit weg.
Ik kan trouwens nergens in die app iets aangeven over uitgesteld laden ofzo.
En met die MMI software versie in de auto zelf van 21 maart dit jaar schiet het ook niet op
Advies is om zsm na volladen de eerste 20 % eraf te rijden en zsm na leegrijden hem op te laden.
Zodat je zo kort mogelijk de extremen van 0 en 100% hebt.
Ik laad ‘s avonds laat op. Rond 6 uur is ie vol en om 7.30 uur vertrek ik naar werk. De eerste 20 % is in 1 rit weg.
Ik kan trouwens nergens in die app iets aangeven over uitgesteld laden ofzo.
En met die MMI software versie in de auto zelf van 21 maart dit jaar schiet het ook niet op
[ Voor 3% gewijzigd door dolfg op 02-12-2021 08:32 ]
Kun je geen timer in de laadpaal zetten ?
Heb er geen ervaring mee (want ik moet mijn laadpaal nog installeren) maar met een beetje geavanceerd dingetje zou je het toch voor elkaar moeten kunnen krijgen.
Als dat ding gewoon later inschakelt en hij begint gelijk met laden ben je er ook.
Je zegt het goed: mijdt zoveel mogelijk de onderste en bovenste 20% grens en je zit veilig.
Doe ik al jaren met mijn smartphones en laptops en heb nog nooit nieuwe accu's hoeven te kopen en ik doe in de regel minimaal 5 jaar met die dingen. En daarna krijgen ze nog een 2e leven als test apparatuur.
Heb er geen ervaring mee (want ik moet mijn laadpaal nog installeren) maar met een beetje geavanceerd dingetje zou je het toch voor elkaar moeten kunnen krijgen.
Als dat ding gewoon later inschakelt en hij begint gelijk met laden ben je er ook.
Je zegt het goed: mijdt zoveel mogelijk de onderste en bovenste 20% grens en je zit veilig.
Doe ik al jaren met mijn smartphones en laptops en heb nog nooit nieuwe accu's hoeven te kopen en ik doe in de regel minimaal 5 jaar met die dingen. En daarna krijgen ze nog een 2e leven als test apparatuur.
[ Voor 8% gewijzigd door deboss65 op 02-12-2021 08:45 ]
Gelukkig heb ik de 35 variant, die is na een ritje naar de supermarkt al leeg
Staat die supermarkt op Ameland ?MV999 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
Om het topic bij de Q4 te houden: Die helpt daar niet echt bij. Ik kan de laadsnelheid niet instellen. Ik steek hem 's avonds in, maar met een 3 fasen laadpaal aan 10 kWh is die 's avonds al helemaal vol. Daarna staat ie de rest van de nacht aan 100% niks te doen.deboss65 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:53:
[...]
Ga indien niet noodzakelijk niet boven de 80% of laad hem vlak voor vertrek voor een langere rit naar 100%
De thuislaadpaal is van Blue Corner. Ik zal eens horen of daar iets in te stellen valt. Maar ik wacht eigenlijk op die "november" update.
Zelf hou ik het bj laden tot 80%. Meer alleen als ik een hele lange rit voor de boeg heb. Ook als mijn auto een lease zou zijn, zou ik mijn auto netjes houden. Snap niet altijd waarom je met een lease anders moet omgaan dan met een prive auto.
Haha pessimistMV999 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:45:
Haha beetje sarcasme op de vroege morgen moet kunnen
Tja. Ik ga hem lekker 100% laden om de verkochte actieradius te hebben. Daar is ie voor gemaakt, wltp etc. Moet ik dan geen gebruik maken van wat de auto kan?! omdat er mss iemand anders ook ooit gebruik van gaat maken?-Wing- schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:51:
Zelf hou ik het bj laden tot 80%. Meer alleen als ik een hele lange rit voor de boeg heb. Ook als mijn auto een lease zou zijn, zou ik mijn auto netjes houden. Snap niet altijd waarom je met een lease anders moet omgaan dan met een prive auto.
Ik betaal lekker jaren dikke bijtelling etc...
Dit staat geheel los dat je gewoon netjes met je auto om kan gaan.
Enige reden kan zijn dat je voor je jezelf de (redelijk minimale) degradatie minder houdt.
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.