Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 45 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
ephymerous schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:38:
[...]

Lijkt door de foto, is super strak, komt misschien door de fisheye camera? Pouw (Zwolle) heeft dit laten doen bij hun huisleverancier.

[...]

Haha bedankt maar ik vind het niet erg. Sowieso als je iets online zet mag je ook negatieve reacties verwachten. Op de foto’s lijkt ook een vlek te zitten en die zit er niet.
Allereerst mijn excuses als de vraag zo over kwam, dat was niet mijn insteek. Ik heb dit leer zelf ook besteld dus was vandaar benieuwd naar het eindresultaat. Fijn dat het goed staat!

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
MV999 schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:53:
[...]

Allereerst mijn excuses als de vraag zo over kwam, dat was niet mijn insteek. Ik heb dit leer zelf ook besteld dus was vandaar benieuwd naar het eindresultaat. Fijn dat het goed staat!
No worries, ik zal nog wat foto’s maken met de gewone camera. Vandaag was een collega met zijn C klasse op bezoek. Toch even het leer vergeleken en het zit even strak :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

GeeMoney schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:29:
@cutter maar wellicht ook iets voor alle start posts die over EV’s gaan:
Dank en weer wat geleerd als n00b. In de 100+ YouTube filmpjes en artikelen over elektrisch rijden is me dit nergens bij gebleven. Met mijn petro-head dacht ik - zou ik voor de grens de tank nog even vol kunnen gooien of tijdens een lunchpauze nog even in 10 mins die 100k met 20kw af kunnen toppen om ruim de eindbestemming te halen. Fastned heeft ook vriendelijk gereageerd:
Ik zie dat de gemiddelde laadsnelheid tijdens jouw sessie zo'n 47 kW was. Dat is niet erg hoog als je kijkt naar de laadcurve van de Audi Q4 e-tron. Tijdens koude dagen heeft dat echt alles te maken met de temperatuur van de batterij. Deze dient zo'n 35ºC te zijn om de maximale laadsnelheid te kunnen halen.

Rijden met de auto heeft een verwaarloosbare impact op de temperatuur van de batterij. Pas tijdens het snelladen wordt de batterij opgewarmd. Dit kan op koude dagen langer dan 20 minuten duren. Zeker in het geval van het grote batterijpakket van de Audi Q4 e-tron duurt dit echt even. Jouw sessie duurde 9 minuten, dus het zat hem hier echt in de temperatuur van de batterij.

Ik noemde de laadcurve van de Audi Q4 e-tron al even. Deze toont dat je bij het batterijpercentage waarmee jij begon, hoe dan ook niet aan 125 kW was gekomen. Je begon op 42%, wat een maximale laadsnelheid van zo'n 115 kW betekent. Dit daalt gestaag. Je eindigde je sessie op 50% en dat heeft een maximum van 100 kW.

We adviseren om met een zo leeg mogelijke batterij bij ons aan te komen. Je profiteert op die manier langer van een hogere laadsnelheid terwijl je batterij langer kan opwarmen.
Ik had 24 minuten snelweg achter de rug. Eventjes naar de Mont Blanc met een Q4 om te skiën is nog wel een uitdaging:
code:
1
2
3
4
13 uur, 45 min Geen vertraging.
Aankomst 21:03
Afstand 1042 km
Totale laadtijd (6 sessies) 3 uur, 49 min

Maar goed: gelukkig staat hier nog een Marco Polo met een 3 liter TD V6 voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09 21:23
GeeMoney schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:29:
@cutter maar wellicht ook iets voor alle start posts die over EV’s gaan:

Snelladen doe je zo laat mogelijk, dus bij een lage SoC en na zolang mogelijk lekker gereden te hebben.
Alles boven de 50% SoC en net 10minuten gereden hebben is kansloos bij welke EV dan ook.
Zeker bij koud weer is bovenstaande een eis. En nee, je accu is dus niet warm na 40km lang 50km/h gereden te hebben bij een buiten temp van 4 graden en met 40% SoC vertrokken dan denken: ik kom toch aan met 25% waarom gaat dat laden niet snel?

Er kan daarnaast natuurlijk ook altijd iets met de lader aan de hand zijn maar als je 150km gereden hebt met gemiddeld 100km/h + en je komt dan met 20% SoC bij een 350kW lader dan zal je binnen een minuut of wat tegen de maximum laad snelheid aan moeten hikken.
Dit probleem hadden wij ook, afgelopen weekend een q4 op proef gehad, bijna uur snelweg gereden voordat we aan de laadpaal gingen met 30% kwamen niet hoger dan 54KW bij een 175KW lader van de shell. is er niet een mogelijkheid net als bij tesla de accu voor te verwarmen?

daarnaast vond ik het erg lastig dat je niet in 1 oogopslag kunt zien met hoeveel % je aan komt op plaats van bestemming.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9xW23NIm7i5boaAFayLiW5TaA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mvg9ueh9egxSFEvaGfHGryop.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32WhH3n2cmbSiUYTNfp5U0caJqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgcxehUIurOpOrfiNdneVvir.jpg?f=fotoalbum_large

na een paar drukken op het navigatiescherm kwam ik hier op uit. dat moet toch ook in 1 oogopslag te zien zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUEqETvlZHcSkmZmy83GHb5MyfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUGerVWVqlrbaY4XdOfJiWqf.jpg?f=fotoalbum_large

nu maar wachten op onze eigen Q4 verwachte levering eind april 2022

[ Voor 3% gewijzigd door LucKoekkoek op 29-11-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

LucKoekkoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:32:
[...]

Dit probleem hadden wij ook, afgelopen weekend een q4 op proef gehad, bijna uur snelweg gereden voordat we aan de laadpaal gingen met 30% kwamen niet hoger dan 54KW bij een 175KW lader van de shell. is er niet een mogelijkheid net als bij tesla de accu voor te verwarmen?
Mijn versie heeft een warmtepomp, die is in staat het interieur in de hele auto snel voor te verwarmen. Kan nergens vinden of de pomp ook de batterij verwarmt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 11:20
LucKoekkoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:32:
[...]

Hier ook een keer getest na 2 uur rijden. Kwam ook niet hoger dan 55KW.
Wie zegt dat het met de temperatuur te maken heeft? Misschien is het snelladen bij een Q4 gewoon ruk/slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:37
cutter schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:46:
[...]

Mijn versie heeft een warmtepomp, die is in staat het interieur in de hele auto snel voor te verwarmen. Kan nergens vinden of de pomp ook de batterij verwarmt. Iemand?
https://www.audi-mediacen...gement-and-charging-13902

Ik zie het niet specifiek staan. Zou je wel verwachten.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:42
DmC1982 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:06:
[...]

Wie zegt dat het met de temperatuur te maken heeft? Misschien is het snelladen bij een Q4 gewoon ruk/slecht.
Wat is er ruk aan anders dan de temperatuur? Kan me heel goed voorstellen dat de batterij temperatuur essentieel en bepalend is. Zou niet weten wat (behalve de ladingstoestand) bepalend kan zijn voor de laadsnelheid.
E.e.a is zo geprogrammeerd op basis van keuzes. (performance vs levensduur)
Ik denk dat er in de toekomst via een software update e.e.a. te verbeteren valt.

Wat ook te verbeteren valt is de communicatie richting de eindgebruiker. (handleiding O-) )
Het is nu niet duidelijk en dan krijg je klachten zoals hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
Als je meer wilt weten moet je gewoon met een dongle aan de gang. Dan kun je de temperatuur van het pack zien. Doorgaans is het inderdaad te lage temp en/of te hoge SoC. Ook gaat het verwarmen van het pack langzaam bij rustig rijden. 100 km/h op de ACC is in die zin ook rustig rijden. Weet niet of VAG ooit nog komt met actief voorverwarmen bij MEB richting DC lader. De ID.x is er al even en die heeft het volgens mij ook niet.

Overigens kan de WP juist averechts werken, bij andere BEVs gebruikt de WP juist (deels) de warmte van het pack om de cabine te verwarmen waardoor de pack juist kouder zal worden.

Weet even niet hoe het precies werkt bij MEB maar @Simply1337 heeft volgens mij al de nodige ervaring ermee. Die kan vast wel iets roepen. Ook over minimale temp wat het pack moet hebben bijvoorbeeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 29-11-2021 09:33 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:40
sbin schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:49:
Iemand een idee of de dubbele laadvloer in de kofferbak voor diegenen die geen opbergpakket hebben makkelijk achteraf te plaatsen/regelen is? Zonder is er een relatief diep "gat" en ligt de achterbank ook niet mooi gelijkmatig plat.
Ik heb dit nagevraagd bij Ames voordat ik de mijne geleverd kreeg. Ze wisten niet precies wat het bij de Q4 zou kosten maar gaven aan dat dit bij de ID4 uitkwam op ongeveer 800-900 euro. Mogelijk als je een beetje handig bent kun je hier zelf wel iets voor maken (de montagepunten zitten er) - een collega met een Renault Zoe heeft daar zelf ook een plank voor ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 16:36
DmC1982 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:06:
[...]

In vele tests is gekeken naar de laadsnelheid en omstandigheden, zie onder meer:

YouTube: Audi Q4 40 E-Tron Range, Efficiency & Charging Test!
YouTube: Audi Q4 E-Tron 50 Quattro | 10-80% Charging Test

En iets andere hoek:
YouTube: Animation: Audi Q4 e-tron – Charging management

[ Voor 7% gewijzigd door Gerardvhgn op 29-11-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik ben dan benieuwd of het MEB platform slechter scoort dan andere EV's. Dat zegt toch veel meer over snelheid in relatie tot de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Avigoorn schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:38:
[...]

Ik ben dan benieuwd of het MEB platform slechter scoort dan andere EV's. Dat zegt toch veel meer over snelheid in relatie tot de markt.
Tja, sommige zijn slechter en sommige zijn beter. Overigens, in de praktijk is het vaak (imho) een non-issue. Als je een lange rit voor de boeg hebt ga je met 100% weg. Dan heb je er 2 of 3 uur opzitten voordat je gaat laden en zal de accu doorgaans wel op optimale temp zijn. En anders een beetje jojoën voor de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Avigoorn schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:38:
[...]

De Ioniq5 heeft ook een soortgelijk gedrag. Terwijl deze bekend staat als laadsnelheids monster.
zie bijv YouTube: Großes Hyundai IONIQ 5 Winter-Lade-Problem: Ursache + Lösung

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Max snelheid laden met een ritje van 100 kmh? arriveren met 13% of minder.
batterij krijgt dan genoeg tijd om op te warmen tijdens het laden om in het maximale laadcurve te gebruiken.

Paar start percentage/laadvermogen met deze koude weer. Even uit losse pols, kan iets hoger/of lager zitten.
Stekkeren met 15%? 110kW
Stekkeren met 20%? 100kW
Stekkeren met 30%? ~95kW
Stekkeren met 40%? ~70kW
Stekkeren met 50%? ~50kW

voor de 40/45/50 variant. 35 is lager

EDIT: batterij hoeft niet warm MITS je onder 10% zit. je kunt gerust met 30 kmh naar de snellader als je qua % laag genoeg zit.

EDIT2: [even aannemen dat het hetzelfde is voor alle MEBvoertuigen]
voor de wintersportgangers: bij 20% krijg je de eerste "batterij" melding. dus rond 50-60 km bereik bij deze temps. bij 10% heb je dan nog 20-25km ipc [5km buffer naar 0% en dan nog 10km onder 0% ;) .

Tip: gewoon bij 80% een lader instellen waar je heen kan gaan op de route en dan ernaartoe gaan. want na eerste laadstop in duitsland is je auto weer gekalibreerd naar je huidige rijstijl/omstandigheden en is je bereik wat logischer. [je gata wel schrikken als je een al te zware voet hebt]

[ Voor 43% gewijzigd door Simply1337 op 29-11-2021 10:00 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
@LucKoekkoek als je op het vlaggetje klikt op je navi scherm (daar waar 107km staat) dan krijg je te zien met hoeveel resterend % je aankomt bij je eind bestemming.
En als je het niet mocht halen meldt hij het overigens tussendoor ook al ruim op tijd en als je de route plant en het dan al niet haalt vraagt hij om een laadstop te plannen als het goed is. (In de grote E-tron in ieder geval allemaal wel)

[ Voor 41% gewijzigd door GeeMoney op 29-11-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
Inspired schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:44:
[...]

Tja, sommige zijn slechter en sommige zijn beter. Overigens, in de praktijk is het vaak (imho) een non-issue. Als je een lange rit voor de boeg hebt ga je met 100% weg. Dan heb je er 2 of 3 uur opzitten voordat je gaat laden en zal de accu doorgaans wel op optimale temp zijn. En anders een beetje jojoën voor de tijd.
is er bij aflevering nog iets verteld over dagelijks laden? dus bijvoorbeeld altijd maar tot 80% en alleen met lange ritten naar 100%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07 00:19
Week 48 is aangebroken! Zal er een update van de MMI komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
LucKoekkoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:02:
[...]

is er bij aflevering nog iets verteld over dagelijks laden? dus bijvoorbeeld altijd maar tot 80% en alleen met lange ritten naar 100%?
Dat advies staat ook in de handleiding dacht ik. Voor behoud van de accu is standaard tot 80% een stukje beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
LucKoekkoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:02:
[...]

Daar heb je inderdaad toch de handleiding voor ? (jaja die leest niemand)
Dus de dealer moet bij afleveren de handleiding helemaal voorlezen of heel kort samenvatten.
Dat laatste is een uitdaging |:(

Dus wederom mijn oproep: Handleiding goed lezen beantwoord vele vragen. (maar helaas niet alle :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
iweq schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:03:
OF - nog één week tot de potentiële bouw van een hoop Nederlandse Q4's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
deboss65 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:09:
[...]

Daar heb je inderdaad toch de handleiding voor ? (jaja die leest niemand)
Dus de dealer moet bij afleveren de handleiding helemaal voorlezen of heel kort samenvatten.
Dat laatste is een uitdaging |:(

Dus wederom mijn oproep: Handleiding goed lezen beantwoord vele vragen. (maar helaas niet alle :? )
Sorry, helaas zelf de auto nog niet mogen ontvangen. en in deze leenauto was geen gebruiksaanwijzing. misschien iets te hyped voor de nieuwe auto. zal eens kijken of ik gebruiksaanwijzing op internet kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
LucKoekkoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:15:
[...]

Sorry, helaas zelf de auto nog niet mogen ontvangen. en in deze leenauto was geen gebruiksaanwijzing. misschien iets te hyped voor de nieuwe auto. zal eens kijken of ik gebruiksaanwijzing op internet kan vinden.
ergens in dit topic heeft iemand een pdf gemaakt van de hele handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
LucKoekkoek schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:15:
[...]

Dat is inderdaad een ander verhaal en niet correct van de "uitlener"
Wat @Trench schrijft: even terugkijken in dit topic en je vind een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
deboss65 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:21:
[...]

Dat is inderdaad een ander verhaal en niet correct van de "uitlener"
Wat @Trench schrijft: even terugkijken in dit topic en je vind een linkje.
gevonden, kan ik me mooi mee vermaken de aankomende tijd. hartelijk dank!
@Trench @deboss65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Veel leesplezier. Ik heb er al wat voorpret mee om de onzekere leverdatum te compenseren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:11

Kju

GeeMoney schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:57:
@LucKoekkoek als je op het vlaggetje klikt op je navi scherm (daar waar 107km staat) dan krijg je te zien met hoeveel resterend % je aankomt bij je eind bestemming.
En als je het niet mocht halen meldt hij het overigens tussendoor ook al ruim op tijd en als je de route plant en het dan al niet haalt vraagt hij om een laadstop te plannen als het goed is. (In de grote E-tron in ieder geval allemaal wel)
En bij twijfel thuis als eindbestemming invoeren met je eindbestemming als tussenstop ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MV999
MV999 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:09:
[...]

OF - nog één week tot de potentiële bouw van een hoop Nederlandse Q4's?
Mogelijk leuk nieuws voor de mensen die in verwachting zijn voor week 49/50, ik kreeg zojuist het bericht van de dealer dat mijn auto nu voor aankomende zaterdag op de productieplanning staat. Spannend! Wellicht betekent dit dat er schot in de productie begint te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
MV999 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:47:
[...]

Mogelijk leuk nieuws voor de mensen die in verwachting zijn voor week 49/50, ik kreeg zojuist het bericht van de dealer dat mijn auto nu voor aankomende zaterdag op de productieplanning staat. Spannend! Wellicht betekent dit dat er schot in de productie begint te komen?
Die van mij staat voor morgen (dinsdag) ingepland, dus laten we hopen dat dit echt echt echt is, want mijn Q4 stond eerder al voor 9 november ingeplanned voor productie en dat ging dus niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:39

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:47:
[...]

Gaaf! Hier nog niks, dus kan 'm denk ik definitief afschrijven voor dit jaar :/

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
the-hyrax schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:17:
[...]

Die van mij staat voor morgen (dinsdag) ingepland, dus laten we hopen dat dit echt echt echt is, want mijn Q4 stond eerder al voor 9 november ingeplanned voor productie en dat ging dus niet door :(
Ben benieuwd! Heb je die informatie van de dealer? En je had hem eind juni besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:17:
[...]

Gaaf! Hier nog niks, dus kan 'm denk ik definitief afschrijven voor dit jaar :/
We houden hoop tot het eind ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:48
Zojuist het verlossende bericht.
Auto wordt volgende week afgeleverd!

Q4 LE Advanced met hoop opties
Besteld eind Juni

Terugkijkend hebben ze in de zomer al aangegeven levering week 47 (verschoven toen van origineel week 42) en dit klopt uiteindelijk dus wel exact (nou ja, net wk 48 dan).

[ Voor 41% gewijzigd door sbin op 29-11-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 31-07 16:24
iweq schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:03:
Ik denk dat ik de update al heb gehad. Alles staat nu in het Duits en mijn adressenlijst is leeg |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DODfElcq2WjvoPfwYrfRtb3UKSs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y1jrYOO274axZ6G6a1oPwwwQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rschins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-06 20:36
Zojuist contact gehad met de dealer en mijn q4 sportback met besteldatum 28-7 staat voor morgen op de productieplanning. benieuwd wanneer ik bericht krijg om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Rschins schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:38:
Zojuist contact gehad met de dealer en mijn q4 sportback met besteldatum 28-7 staat voor morgen op de productieplanning. benieuwd wanneer ik bericht krijg om hem op te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door mouse1277 op 29-11-2021 13:45 ]

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Rschins schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:38:
Dat zijn betere berichten.

Heb je wat meer details ?
Is het een LM voorbestelling of een hele nieuwe bestelling ?
Heb je nog specifieke opties aangevinkt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rschins
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-06 20:36
was een hele nieuwe bestelling het gaat om de volgende uitvoering:

q4 sportback launch edition advanced plus 40

met de volgende opties

assistentie pakket plus
optiekpakket zwart
comfortpakket plus
privacy glas
trekhaak afneembaar

helaas excl panorama dak en phonebox

las dat er pas 24 op kenteken staan van de sportback.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Rschins schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:48:
was een hele nieuwe bestelling het gaat om de volgende uitvoering:

q4 sportback launch edition advanced plus 40

met de volgende opties

assistentie pakket plus
optiekpakket zwart
comfortpakket plus
privacy glas
trekhaak afneembaar

helaas excl panorama dak en phonebox

las dat er pas 24 op kenteken staan van de sportback.
Ik krijg nog steeds het bericht dat de sportback in geheel volgens planning wordt geproduceerd en die productielijn tot noch toe geen significante vertragingen heeft opgelopen.

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sportback40
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-12-2022
Hi all,

Ik heb op 17 augustus via de LM mijn bestelling doorgegeven en zojuist gehoord dat de auto geproduceerd is en onderweg naar Nederland.

Betreft een Q4 SB 40, misschien geeft dit meer mensen hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:12:
[...]

Ik krijg nog steeds het bericht dat de sportback in geheel volgens planning wordt geproduceerd en die productielijn tot noch toe geen significante vertragingen heeft opgelopen.
Voor wanneer staat/stond die van jou op de planning?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:25:
[...]

Voor wanneer staat/stond die van jou op de planning?
week 6 ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Sportback40 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:24:
Hi all,

Ik heb op 17 augustus via de LM mijn bestelling doorgegeven en zojuist gehoord dat de auto geproduceerd is en onderweg naar Nederland.

Betreft een Q4 SB 40, misschien geeft dit meer mensen hoop.
Een hele nieuwe bestelling op 17-8? Dat is snel! O+

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Nice! Toch wel grappig dat mijn 26-7 bestelde Sportback nog niet eens een productiedatum heeft gekregen :'(

https://www.automobilwoch...q4-e-tron-auch-in-brussel

Vanaf november 2022 wordt de Q4 ook in Brussel gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07 00:19
Boskamp66 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat ik de update al heb gehad. Alles staat nu in het Duits en mijn adressenlijst is leeg |:(
[Afbeelding]
Huh!? Welke versie heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 11:20
iweq schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:47:
[...]

Huh!? Welke versie heb je nu dan?
Ben ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Laatst online: 28-01 10:26
Dean Martin schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:12:
[...]

Als ze in mijn geval 1,5 maand vertraging "geen significante vertraging" noemen klopt dat :P 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Laatst online: 04-12-2023
Vandaag bericht gekregen dat de eind juni bestelde q4 40 op transport naar Nederland is. Dit jaar nog afleveren😘.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Aarts ACM schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:34:
Vandaag bericht gekregen dat de eind juni bestelde q4 40 op transport naar Nederland is. Dit jaar nog afleveren😘.
Lekker hoor👍. Kreeg je tussentijds wel steeds informatie van de dealer/LM over productieweek, afleverweek etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john5413333
  • Laatst online: 21-10-2022
Boskamp66 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:06:
[...]

[Afbeelding]
Had ik gisteren ook, niks update! Problemen bij audi met het netwerk. Auto geen contact met het www. Verwarmen met app werkte ook niet(nog steeds niet trouwens. Ben benieuwd wanneer eea weer werkt en wanneer de update komt. Kan alleen maar beter worden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pzP6CryP5jVVuehy5hoXYBXXfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kc14FU42gIf307vcVRvnDBwU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
Heel erg benieuwd, lijkt er dus op dat de eerste SB productie voor individuen morgen aanvangt! Deze week is een doorbraak schijnbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:39:
[...]

Nice! Toch wel grappig dat mijn 26-7 bestelde Sportback nog niet eens een productiedatum heeft gekregen :'(

https://www.automobilwoch...q4-e-tron-auch-in-brussel

Vanaf november 2022 wordt de Q4 ook in Brussel gebouwd.
Sorry, ik heb geen productieweek (althans niet naar gevraagd), maar leveren staat nog in week 6.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Julicount schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:24:
[...]

Als ze in mijn geval 1,5 maand vertraging "geen significante vertraging" noemen klopt dat :P 8)7
Ik vertel alleen wat ik hoor :p

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Hakuna_Matata schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:36:
Exciting! Ik heb de dealer opnieuw een mailtje gestuurd en die heeft als reactie het systeem bij de LM ge-update waardoor ik te horen heb gekregen dat de verwachte leverweek 52 naar 49 is gegaan! Dit is zo dichtbij dat de dealer het wel goed kan inschatten toch? De bestelling was in week 34 gedaan door de LM.
Vandaag gebeld voor een afspraak en als reactie daarop de volgende mail ontvangen:
Beste mevrouw …,

De levering van uw nieuwe Audi Q4 e-tron heeft vertraging opgelopen in de fabriek. Door de hoge mate van variatie in de beschikbaarheid van diverse onderdelen, waaronder semiconductors, is het op dit moment moeilijk in te schatten wanneer de door u bestelde Audi Q4 e-tron geleverd kan worden. Daarnaast bevorderd de COVID situatie, met zijn oplopende besmettingscijfers in Europa, de personele bezetting in onze fabrieken niet.

Het gevolg hiervan is dat sommige auto’s vertraagd worden in de productie en pas in 2022 geproduceerd gaan worden. De kans is aannemelijk dat ook uw auto in 2022 wordt geleverd en dus ook, tot onze spijt, fiscaal wordt afgewikkeld in 2022.

Audi NL heeft doorlopend contact met de fabriek en doet er alles aan om uw auto toch in 2021 gebouwd te krijgen. Naar verwachting kan deze onzekerheid tot ver in december 2021 nog aanhouden.

Wij realiseren dat wij uw geduld op de proef stellen en vinden het vervelend dat deze situatie, waar we niet op hopen, realiteit blijkt te worden.

Excuus voor het ongemak.

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hakuna_Matata schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:50:
[...]

Vandaag gebeld voor een afspraak en als reactie daarop de volgende mail ontvangen:
Beste mevrouw …,

De levering van uw nieuwe Audi Q4 e-tron heeft vertraging opgelopen in de fabriek. Door de hoge mate van variatie in de beschikbaarheid van diverse onderdelen, waaronder semiconductors, is het op dit moment moeilijk in te schatten wanneer de door u bestelde Audi Q4 e-tron geleverd kan worden. Daarnaast bevorderd de COVID situatie, met zijn oplopende besmettingscijfers in Europa, de personele bezetting in onze fabrieken niet.

Het gevolg hiervan is dat sommige auto’s vertraagd worden in de productie en pas in 2022 geproduceerd gaan worden. De kans is aannemelijk dat ook uw auto in 2022 wordt geleverd en dus ook, tot onze spijt, fiscaal wordt afgewikkeld in 2022.

Audi NL heeft doorlopend contact met de fabriek en doet er alles aan om uw auto toch in 2021 gebouwd te krijgen. Naar verwachting kan deze onzekerheid tot ver in december 2021 nog aanhouden.

Wij realiseren dat wij uw geduld op de proef stellen en vinden het vervelend dat deze situatie, waar we niet op hopen, realiteit blijkt te worden.

Excuus voor het ongemak.
Klote maar wel begrijpelijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Wederom een mail ontvangen van de dealer, produktie staat nog steeds op week 49, hij wist te melden dat er geen specifieke productiedag wordt gecommuniceerd. nog steeds afwachten of registratie in 2021 mogelijk is.

Q4 40 launch ed adv
besteld 3 augustus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Na een weekje de auto op de oprit mijn top 3

1. Comfort. Veel ruimte voor en achterin. Stoelen goed instelbaar. Nodigt uit tot rustig rijgedrag. En de rijbaanhulp is niet dominant op de achtergrond aanwezig om correcties op het stuur te geven. De adaptieve cruise control zou ik niet meer zonder willen.

2. UX. De gebruikers interface van de auto in het geheel is erg overzichtelijk en intuïtief. Volgens mij zijn er 6 manieren om je muziek zachter te zetten, De combinatie van aanmaakgevoeligheid en fysieke knoppen is erg goed geïmplementeerd. Nog geen gevoel van menu-diving gehad. Mooi voorbeeld van UX is het scherm dat je krijgt als je de auto in parkeerstand zet. Meteen kun je de timer voor de interieur verwarming instellen of het interieur alarm uitzetten als er iemand in de auto achterblijft die graag wel de auto op slot zet.

3. Opbergruimte: of beter: het gebrek aan opbergruimte. Allen een handschoenen kastje en een trog onder je middenarmsteun voor. In de achterbak een te kleine ruimte waar je de laadkapel met grote precisie op moet rollen om hem er in te krijgen. Geen netten of middenarmsteun voor de kids achterin. Geen zonnebrilhouder. Geen afsluiting bij de bekerhouders. Geen dubbele laadvloer waar je de lader makkelijk in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

cutter schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:42:

1. Comfort. Veel ruimte voor en achterin. Stoelen goed instelbaar. Nodigt uit tot rustig rijgedrag. En de rijbaanhulp is niet dominant op de achtergrond aanwezig om correcties op het stuur te geven. De adaptieve cruise control zou ik niet meer zonder willen.

2. UX. De gebruikers interface van de auto in het geheel is erg overzichtelijk en intuïtief. Volgens mij zijn er 6 manieren om je muziek zachter te zetten, De combinatie van aanmaakgevoeligheid en fysieke knoppen is erg goed geïmplementeerd. Nog geen gevoel van menu-diving gehad. Mooi voorbeeld van UX is het scherm dat je krijgt als je de auto in parkeerstand zet. Meteen kun je de timer voor de interieur verwarming instellen of het interieur alarm uitzetten als er iemand in de auto achterblijft die graag wel de auto op slot zet.

3. Opbergruimte: of beter: het gebrek aan opbergruimte. Allen een handschoenen kastje en een trog onder je middenarmsteun voor. In de achterbak een te kleine ruimte waar je de laadkapel met grote precisie op moet rollen om hem er in te krijgen. Geen netten of middenarmsteun voor de kids achterin. Geen zonnebrilhouder. Geen afsluiting bij de bekerhouders. Geen dubbele laadvloer waar je de lader makkelijk in kan stoppen.
Dank voor het delen van je ervaring. Het is ontzettend jammer dat optie vrijwel compleet voorkomen had kunnen worden als Audi niet zo cheap-ass met z'n opties deed. Indien ze het opbergpakket (200 piek) gewoon standaard erin hadden gepropt had je alle ergernissen NIET gehad :/ want dubbele laadvloer, netten, afsluiting bekers zijn dan gewoon aanwezig. Middenarmsteun snap ik niet, dacht dat die er standaard bij iedereen in zat achterin (in ieder geval op iedere Launch Edition). Zonnebrilhouder van m'n Kia ga ik waarschijnlijk ook missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:43:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring. Het is ontzettend jammer dat optie vrijwel compleet voorkomen had kunnen worden als Audi niet zo cheap-ass met z'n opties deed. Indien ze het opbergpakket (200 piek) gewoon standaard erin hadden gepropt had je alle ergernissen NIET gehad :/ want dubbele laadvloer, netten, afsluiting bekers zijn dan gewoon aanwezig. Middenarmsteun snap ik niet, dacht dat die er standaard bij iedereen in zat achterin (in ieder geval op iedere Launch Edition). Zonnebrilhouder van m'n Kia ga ik waarschijnlijk ook missen ;)
Hoho, €200 voor de Sportback, daar moet je nog €100 voor een netje bij optellen voor de normale variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
MV999 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:20:
[...]

Ben benieuwd! Heb je die informatie van de dealer? En je had hem eind juni besteld?
Informatie is direct van de dealer inderdaad, besteld op 26-07 door mij bij LeasePlan, 29-07 bevestigd door de dealer en 02-08 door dealer bij Pon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
[...]

Er zou een middenarmsteun achter (40:20:40) moeten zijn als je de bekleding NIET standaard laat. Dus een interieurpakket met (kunst)leder in verwerkt. Ik heb dit ook destijds moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
cutter schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:42:

Ik ben juist geen fan van de aanraakgevoelige toetsen. Aantal keer gebeurd dat ik tijdens het rijden het volume op mute heb gezet. Zou willen dat er een optie was om dat uit te zetten.

Het is sneu dat jouw versie niet het opbergpakket heeft. Want ik vind dat de Q4 genoeg opbergmogelijkheden heeft. Het was idd fraaier geweest als je de bekerhouders kan afdekken met een schuifje. Ik bewaar zelf niet de laadkabel onder de dubbele laadvloer. Als je achterbak gevuld is, kan je daar niet goed meer bij. Ik bewaarde de kabel links of rechts in de uitsparing (dat past gewoon prima. Tegenwoordig heb ik een degelijk opvouwbaarkratje met daarin tassen en ander rommel en de kabel. Werkt prima.

De rubberen matten waren trouwens in de webshop afgeprijsd. Die kan ik aanbevelen (ik had ze voor de volle mep bij aflevering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
-Wing- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:23:
[...]

Er zou een middenarmsteun achter (40:20:40) moeten zijn als je de bekleding NIET standaard laat. Dus een interieurpakket met (kunst)leder in verwerkt. Ik heb dit ook destijds moeten uitzoeken.
Haha wat stom Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLEsDLWWt6wFwF8QF9a1dHmdzxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VOVJU1JRFMLIc3CvOZhwD4Wx.png?f=fotoalbum_large

Zag die lijst trouwens en was bijna bang dat ik bepaalde opties ging missen maar gelukkig zaten die er wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:29:
[...]

Haha wat stom [Afbeelding]

Zag die lijst trouwens en was bijna bang dat ik bepaalde opties ging missen maar gelukkig zaten die er wel in
haha jij was snel erbij met opzoeken! Gelukkig heb je het wel ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeffrey1983
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb nu iets meer dan een maand mijn nieuwe Q4 en heb gisteren de juiste wielen eronder gekregen die ik had besteld.

Mijn vraag is weet iemand waar ik de auto kan verlagen en is dat mogelijk?

De auto rijdt trouwens heerlijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl23f8rytgqxti6ZNWzkeAu3lZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pydRmZbtoTDbvPj2XhTvRsLU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBofTok7AvSWcFAFF3R5WI-XTag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5slPE3Rt7DFRNLvmCCX4edE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Jeffrey1983 op 30-11-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik het kader van levertijden. Net een update gekregen. Auto staat nog steeds productie w48 en leveren w49. Zou ik dan toch geluk hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Jeffrey1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:33:
Ik heb nu iets meer dan een maand mijn nieuwe Q4 en heb gisteren de juiste wielen eronder gekregen die ik had besteld.

Mijn vraag is weet iemand waar ik de auto kan verlagen en is dat mogelijk?

De auto rijdt trouwens heerlijk.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! De auto zou van zichzelf verlaagd moeten zijn bij de S competition. Heb jij die of een andere uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Eens. Overigens heb je dan nog steeds geen afsluiting van de bekerhouders, alleen een klemmetje.
Ik vind het er echt zo cheap-ass uitzien, die middentunnel zonder enige vorm van afdekking. Maar goed, geen keus.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:51:
[...]

Ziet er goed uit! De auto zou van zichzelf verlaagd moeten zijn bij de S competition. Heb jij die of een andere uitvoering?
Alleen verlaagd bij de optie Sportonderstel. Die kun je (volgens mij) ook kiezen bij de andere varianten. Dan gaat ie lekker omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1983
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb de S competition met Dynamic pakket plus maar hoe gaat de auto dan lager staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Dean Martin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:
[...]

Eens. Overigens heb je dan nog steeds geen afsluiting van de bekerhouders, alleen een klemmetje.
Ik vind het er echt zo cheap-ass uitzien, die middentunnel zonder enige vorm van afdekking. Maar goed, geen keus.
Idd, had er dan een schuifje over gedaan. Ik heb hem nog niet, maar het gebrek aan zulke eenvoudige details is best vervelend. Niet meer dan dat, maar toch. Ik ga er gewoon op achteruit wat betreft interieur.
En dan die YT filmpjes waarin reviewers opperen dat dit en het gebruik van hard plastic gedaan is om gewicht te besparen... Kom nou toch op mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:18
Jeffrey1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:54:
Ik heb de S competition met Dynamic pakket plus maar hoe gaat de auto dan lager staan?
Sport onderstel kan niet icm Dynamic plus ivm de dynamische dempers;)

Ik weet niet of after market verlagen mogelijk is met die dempers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Jeffrey1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:54:
Die gaat niet lager staan dan. De achteras is wel 5mm verlaagd t.o.v. het normale onderstel. Het is geen adaptieve luchtvering die daadwerkelijk op en neer kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:
[...]

Idd, had er dan een schuifje over gedaan. Ik heb hem nog niet, maar het gebrek aan zulke eenvoudige details is best vervelend. Niet meer dan dat, maar toch. Ik ga er gewoon op achteruit wat betreft interieur.
En dan die YT filmpjes waarin reviewers opperen dat dit en het gebruik van hard plastic gedaan is om gewicht te besparen... Kom nou toch op mensen.
Feit is wel dat in de 'premium' vergelijkbare klasse het (veruit) de goedkoopste EV is.
Dat vertaalt zich helaas terug in een in mijn ogen zeker niet premium interieur.

Hopelijk komt er ooit nog een accessoire om die tunnel mooi af te dekken. Vrees van niet.

Even off-topic maar uit interese: Welke auto heb je nu?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:32:
[...]

Alleen verlaagd bij de optie Sportonderstel. Die kun je (volgens mij) ook kiezen bij de andere varianten. Dan gaat ie lekker omlaag :)
Maar in de S is dat een standaard optie toch?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Nog 3 weken dan komt de mijne (overname van collega).

Ik ga mijn huidige A3 nog missen. Wat ik hier boven ook al lees. Het interieur is toch wat minder Audi dan we gewend zijn. Omdat ik de Q4 overneem geen keuze, maar ik ga de half lederen zetels met Alcantara wel missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:
[...]

Ja dat is standaard bij de S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:
[...]

Haha vergeet dat kutexcuus niet om geen remklauwen te doen achter

"Nee het is ECHT om zowel gewicht te besparen en anders gaan ze roesten omdat je ze niet genoeg gebruikt!" :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Ja want elke Tesla, Audi e-tron en andere EV's staan met verroeste remschijven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MV999
Mooi om te lezen hoe men tegen veel teleurstellingen aanloopt terwijl ik 2 jaar geleden nog in mijn ford fiesta zonder enige opties rond kachelde.

Ik kan niet wachten om het 'tegenvallende premium interieur' te mogen aanschouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:53:
[...]

Haha vergeet dat kutexcuus niet om geen remklauwen te doen achter

"Nee het is ECHT om zowel gewicht te besparen en anders gaan ze roesten omdat je ze niet genoeg gebruikt!" :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Ja want elke Tesla, Audi e-tron en andere EV's staan met verroeste remschijven
Dat is wel een serieus issue bij sommige EV's hoor, dat vast zitten van de achter klauwen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:54:
Mooi om te lezen hoe men tegen veel teleurstellingen aanloopt terwijl ik 2 jaar geleden nog in mijn ford fiesta zonder enige opties rond kachelde.

Ik kan niet wachten om het 'tegenvallende premium interieur' te mogen aanschouwen :)
Het zijn allemaal luxe problemen in dit topic :P

Maar goed, ik heb vanaf moment 1 gezegd dat ik het interieur gewoon niet bijzonder mooi of premium vind.
Dat doet hopelijk niks af aan de beleving die andere daarbij hebben.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax

Waha, ik had ook twee jaar geleden een Ford Feestje, zonder CarPlay en een 1.0 motor waarvan de Cruise Control het niet meer aankon toen ik bergop ging in Frankrijk en dat ik plankgas moest geven en dat 'ie dan net 100 haalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:55:
[...]

Het zijn allemaal luxe problemen in dit topic :P

Maar goed, ik heb vanaf moment 1 gezegd dat ik het interieur gewoon niet bijzonder mooi of premium vind.
Dat doet hopelijk niks af aan de beleving die andere daarbij hebben.
I know en ik snap ook dat als ik over 5 jaar een nieuwe auto mag kiezen ik bepaalde eisen ga stellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
the-hyrax schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:56:
[...]

Waha, ik had ook twee jaar geleden een Ford Feestje, zonder CarPlay en een 1.0 motor waarvan de Cruise Control het niet meer aankon toen ik bergop ging in Frankrijk en dat ik plankgas moest geven en dat 'ie dan net 100 haalde.
Heel herkenbaar inderdaad, maar reed best lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:56:
[...]

I know en ik snap ook dat als ik over 5 jaar een nieuwe auto mag kiezen ik bepaalde eisen ga stellen :p
Ik heb ook gewoon zelf die keuze (of hij weloverwogen is geweest laat ik maar even in het midden :D ) gemaakt, dus ik klaag ook niet he :P

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
MV999 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:57:
[...]

Heel herkenbaar inderdaad, maar reed best lekker!
Dat zeker wel. Lekker scheurijzertje. Heb het wel altijd jammer gevonden dat die auto's door mijn werkgever alleen uit de pool beschikbaar waren en als die op waren je alleen pre-geconfigureerde versies mocht kiezen... zonder opties inderdaad

Edit: oh ja, wel de verplichte optie "navigatie" (want stel je raakt de weg kwijt????) en dit ook als je auto gewoon CarPlay had... |:(

Lekker voor de bijtelling

[ Voor 19% gewijzigd door the-hyrax op 30-11-2021 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Dean Martin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:47:

Even off-topic maar uit interese: Welke auto heb je nu?
VW Passat GTE, met in mijn ogen aanzienlijk meer premium interieur.

Maar soit.. Als je dan weer kijkt naar de ID.4 (mijn oorspr. eerste keuze voor vervanger), dan springen de tranen echt in je ogen. Wat een verschrikkelijke droefenis is dat interieur zeg..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Inmiddels rij ik bijna 2 maanden in mijn Q4 50. Toen ik de eerste keer bij een dealer in de auto zat (had toen al besteld) schrok ik van de karige afwerking (lees het vele plastic). Nu, na 2000 km in het S-line interieur kan ik tot mijn opluchting zeggen dat het helemaal zo slecht nog niet is. Plastic delen zijn van goede kwaliteit. Misschien m.u.v. de midden tunnel. Zeker niet slechter dan mijn vorige auto, een A5. Grootste minpunt is toch wel dat er geen dempend materiaal is gebruik voor het handschoenvakje en de opbergruimte in de deuren.
Voor de rest is het prima toeven in het S-line leer.
Wat de trommelremmen betreft.....Ik gebruik de remmen zelden. Trommelremmen zijn een perfecte toepassing in deze auto. Geen corrosie, geen onderhoud en nauwelijks slijtage.
Nog steeds een feest om in deze auto te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 11:43
Iemand ervaring met het dippen van je velgen? Ik zou het mooi vinden om de standaard 19 inch velgen van de advanced versie zwart te hebben (zat helaas geen budget meer in voor andere velgen), maar heb geen idee of dippen hiervoor een goede oplossing zou kunnen zijn.

Vanuit kantoor willen ze niet dat er standaard zaken aan de auto veranderd wordt, vandaar de eventueel verwijderbare dip die een oplossing zou kunnen zijn. Iemand ervaring hiermee of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik ben voorlopig wel even genezen van Audi, service 0, dealer 0, communicatie 0, levertijd -10, net via een nikszeggend mailtje te horen gekregen dat de auto volgend ergens komt met net zoveel loze beloftes en zekerheden als altijd.
Premium merk ?? Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
kingknoest schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:04:
Iemand ervaring met het dippen van je velgen? Ik zou het mooi vinden om de standaard 19 inch velgen van de advanced versie zwart te hebben (zat helaas geen budget meer in voor andere velgen), maar heb geen idee of dippen hiervoor een goede oplossing zou kunnen zijn.

Vanuit kantoor willen ze niet dat er standaard zaken aan de auto veranderd wordt, vandaar de eventueel verwijderbare dip die een oplossing zou kunnen zijn. Iemand ervaring hiermee of andere tips?
Je kunt zelf velgen aanschaffen en deze onder de auto zetten welke je weer naderhand omwisselt toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MV999
martijn..! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:06:
Ik ben voorlopig wel even genezen van Audi, service 0, dealer 0, communicatie 0, levertijd -10, net via een nikszeggend mailtje te horen gekregen dat de auto volgend ergens komt met net zoveel loze beloftes en zekerheden als altijd.
Premium merk ?? Hahahaha
Maar van wat ben je nu precies genezen? Je dealer of Audi? Verder zijn er niet heel veel 'premium merken' waar het enige wat Audi aan te rekenen is niet speelt (levertijd).

Ik snap je frustratie maar ik begrijp niet helemaal de argumentatie die leidt tot het afwaarderen van premium bij het merk Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:22:
[...]

VW Passat GTE, met in mijn ogen aanzienlijk meer premium interieur.

Maar soit.. Als je dan weer kijkt naar de ID.4 (mijn oorspr. eerste keuze voor vervanger), dan springen de tranen echt in je ogen. Wat een verschrikkelijke droefenis is dat interieur zeg..
ID.4 en Ioniq 5 en de ID3
Motjoo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:00:
Inmiddels rij ik bijna 2 maanden in mijn Q4 50. Toen ik de eerste keer bij een dealer in de auto zat (had toen al besteld) schrok ik van de karige afwerking (lees het vele plastic).

......

Nog steeds een feest om in deze auto te rijden.
Ik had exact dezelfde ervaring bij de dealer met de bekleding van de stoelen, die was net zo premium als de bekleding in de Aygo die ik 2010 reed. Bij de dealer toen een offerte op laten maken op basis van de Advanced Plus met andere bekleding. Die kwam uit op 67000 en paste met ruim 200 euro niet in het lease bedrag. De LM S Edition met alleen de keuze wit of zwart van 65000 paste wel en die is het dus geworden.

YouTube: Audi Q4 E-Tron 40 Owner Review op 1.44 zie je de stoelen en de bekleding die in de s edition zitten.

En idd prima auto en feest om in te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
cutter schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:27:

YouTube: Audi Q4 E-Tron 40 Owner Review op 1.44 zie je de stoelen en de bekleding die in de s edition zitten.

En idd prima auto en feest om in te rijden.
Ik heb wel de standaard bekleding, 2000 EUR extra voor de lederen bekleding was mij - en mijn budget - te gortig. Helaas is er erg weinig te kiezen bij de Q4, vergeleken met bv DE.
Heb niks tegen stoffen bekleding, zit meestal fijner dan leer ook, maar die grijze streep.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
sbin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:36:
[...]

Ik heb wel de standaard bekleding, 2000 EUR extra voor de lederen bekleding was mij - en mijn budget - te gortig. Helaas is er erg weinig te kiezen bij de Q4, vergeleken met bv DE.
Heb niks tegen stoffen bekleding, zit meestal fijner dan leer ook, maar die grijze streep.. 8)7
Ja, die 2000 euro is niet alleen vanwege leren bekleding. Is ook achterbank die per deel kunnen omklappen, ambient lichtpakket, instaplijsten aluminium, en nog wat aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
mtlife schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:44:
[...]

Ja, die 2000 euro is niet alleen vanwege leren bekleding. Is ook achterbank die per deel kunnen omklappen, ambient lichtpakket, instaplijsten aluminium, en nog wat aluminium.
Achterbank 40-20-40 met middenarmsteun met de standaard sportstoelen is een optie van €303,-
Zie deze optie alleen niet in de Duitse en Belgische configurator en prijslijsten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-AVxff9wPiqdEdRdeC255qdxRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4a7K08K6wFtvnHuBBSSsBKCa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door deboss65 op 30-11-2021 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Dean Martin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:
[...]

Ja, maar als je Dynamic Plus pakketje selecteert, dan vervalt het sportonderstel. Dan zorgt dat pakket voor de progressieve besturing en heb je adaptieve dempers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-

Vind het wel meevallen met het tegenvallende interieur. Het kan altijd mooier, maar dan betaal je er gewoon voor. Het was misschien fraai geweest om uitgebreidere interieurpakket te mogen kiezen, alleen dan klagen we weer waarom dat er niet standaard op zit ;)

Middenconsole had wat mooier gekund, als je gevoelige vingers hebt voelen sommige materialen hard aan. Maar verder is de afwerking behoorlijk. Alles sluit op elkaar aan hier en geen enkel rammeltje te bespeuren. Items in de opbergvakken vliegen ook niet door de vakjes heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
martijn..! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:06:
Premium merk ?? Hahahaha
Bij BMW, Mercedes, etc hoef je nu ook niet te proberen. Die hebben allemaal last van dezelfde euvel.

ik snap dat we allemaal denken dat wij de enige koper zijn bij de verkoper, maar de werkelijkheid is dat die nog 60 andere klanten heeft, die allemaal vragen naar de status van zijn of haar bestelde auto. En als de fabriek het zelf ook niet weet of geen duidelijkheid verschaft, dan wordt het wel lastig voor de mensen verderop in de keten om goede informatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
-Wing- schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:13:
[...]

Ja, maar als je Dynamic Plus pakketje selecteert, dan vervalt het sportonderstel. Dan zorgt dat pakket voor de progressieve besturing en heb je adaptieve dempers.
Best gek dat je wanneer je kiest voor een meer dynamische rijstijl je dus inlevert op het sportieve uiterlijk, grappig.

Pagina: 1 ... 45 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.