Toon posts:

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste
Acties:

• Nismod
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 21:50
Marco1982! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:41:
[...]

Via de dealer. Zijn Mak Speciale :) Duur geintje ;)
Dikke velgen! Worden deze door Audi zelf geleverd? En dus ook met een garantie etc?

• Marco1982!
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 07:29
Nismod schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:05:
[...]

Dikke velgen! Worden deze door Audi zelf geleverd? En dus ook met een garantie etc?
Nee zijn geen Audi velgen. Ze worden wel door hen geleverd en gemonteerd. Waar ze die velgen inkopen geen idee..

• Marco1982!
Jope3 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb op mijn Q4 S sportline standaard 20 inch velgen en banden liggen. Kun je deze banden gebruiken bij de Mak Speciale?
Yes!

https://www.velgenland.nl/audi/q4/20-inch-velgen/

• JandV
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 01-12 08:07
En ineens was dan vandaag de onverwachte aflevering van mijn Q4 bij de dealer. Nog 2 weken geduld… Logo’s moeten nog worden aangepast trouwens…

• Marco1982!
JandV schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:37:
En ineens was dan vandaag de onverwachte aflevering van mijn Q4 bij de dealer. Nog 2 weken geduld… Logo’s moeten nog worden aangepast trouwens…

[Afbeelding]
:9~ :9~ :9~ Dik hoor!

• mtlife
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:13

[Afbeelding]
Aaaah mooi, eindelijk een foto van zoals ik hem ook besteld heb!

• Dean Martin
  • Niet online
Het lijkt erop alsof velen hun auto toch hun auto beginnen te krijgen!
Nice!

Verwacht: Audi E-tron Q4 Sportback S edition 40

• the-hyrax
  • Registratie: mei 2021
  • Nu online
mtlife schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
[...]

Ik wacht nog steeds op de foto's van een witte S-line sportback met zwart optiekpakket en zwarte spiegelkappen...

• Hank311
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 09:44

[Afbeelding]
ik ook zelfde kleur, alleen andere velgen. ook bij mij het audi logo voor en achter in zwart.
verwachte levering 16 december.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:54
Hier verwacht de dealer (Pouw) morgen weer een/de wekelijkse update. Duimen maar weer >:)

[Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 25-11-2021 15:07]

Expecting Q4 E-Tron Sportback 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart

• wimbre
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:45
Mooie auto en dito velgen. Veel rijplezier!

• wimbre

[Afbeelding]
Weer eens positieve verrassingen! Nu zeker 2 weken er langs rijden en hopen op een vroege aflevering.

• wimbre
Trackerfire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:06:
Hier verwacht de dealer (Pouw) morgen weer een/de wekelijkse update. Duimen maar weer >:)
Ik duim mee *O*

• Fbierma72
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 25-11 15:25
wimbre schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
[...]

Mijn laatste update was: “Uw audi Q4 is definitief ingepland. We verwachten de Audi in week 51 in Nederland”.

Zou mijn productieweek dan week 49 zijn? Staan we misschien op dezelfde trein 🚂.

Poeh… nog ff geduld <+:) o<:)
Ik heb een screenshot ontvangen van de dealer. Daar staat een productie nummer op en productie week#49. Levering week #51. Auto besteld in mei dit jaar.

AUDI Q4 Launch Edition Competition S

Fingers crossed

• wimbre
Fbierma72 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:16:
[...]

Ik heb een screenshot ontvangen van de dealer. Daar staat een productie nummer op en productie week#49. Levering week #51. Auto besteld in mei dit jaar.

AUDI Q4 Launch Edition Competition S

Fingers crossed
Die van mij half juli 😱

• Dean Martin
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd dat je de besteldatum ook niet direct kunt vergelijken.
Dealer A koopt 25 productieslots in, dealer B 100. Als je bij dealer B later besteld hebt, heb je hem wellicht toch eerder dan wanneer je nummer 30 bent bij dealer A.

Ik denk niet dat iedereen er van op de hoogte is dat zijn bestelling wellicht een reeds gekocht productieslot had.

• Trackerfire
Het wordt uitermate spannend allemaal voor iedereen. Ben benieuwd waar uiteindelijk het omslagpunt komt te liggen. Neig nu een beetje naar midden/eind juli enkele uitzonderingen daargelaten. Neem ik niet mee de mensen die in augustus of later hebben besteld op een reeds bestaand productieslot.

• JandV
Klopt helaas… het is niet anders…

• JandV
Grappig! Ook ik was op zoek naar een foto van deze combi… wanneer krijg jij ‘m
mtlife schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:00:
[...]

• Trackerfire
Hier een zwarte op voorraad, helemaal full-options incl. Pano, Phone Box et cetera. Lijkt me een importer, maar wel helemaal cf. de Launch Edition spec.

Voor degene die 'm zeker nog wil hebben wellicht een uitkomst. Ik laat 'm gaan, want geen Sportback. Nog ff zwarte ringen erop en hij is af :D alleen jammer van de Manhatten grijze delen, meelakken in Mythos zwart was ie af geweest >:)

https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2021-51849149

[Voor 25% gewijzigd door Trackerfire op 25-11-2021 16:00]

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Niet het beste standpunt voor een foto. Tenminste, ik kom hier dagelijks langs een soortgelijke uitvoering. Elke keer denk ik (nog) wauw! De bovenstaande ziet er wat vaag uit zo. :)

• MV999
  • Registratie: september 2021
  • Nu online
Trackerfire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:
Hier een zwarte op voorraad, helemaal full-options incl. Pano, Phone Box et cetera. Lijkt me een importer, maar wel helemaal cf. de Launch Edition spec.

Voor degene die 'm zeker nog wil hebben wellicht een uitkomst. Ik laat 'm gaan, want geen Sportback. Nog ff zwarte ringen erop en hij is af :D alleen jammer van de Manhatten grijze delen, meelakken in Mythos zwart was ie af geweest >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel dik, kan niet wachten om de auto zoals beschreven door jou te mogen ontvangen ;)

Verwacht Audi Q4 E-tron Sportback S Competition 35

• kevinos
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:43

kevinos

Tweakpedia

Bouwen auto staat nu definitief ingepland voor week 51 begreep ik vanmiddag. Dat wordt spannend! Afgelopen 1 juli officieel besteld/verwerkt bij de dealer….

• martijn..!
  • Laatst online: 01-12 21:49
Voor degene die de registratie bijhouden van de Q4, kentekenradar is weer ge-update.
Daar word ik niet vrolijk van 😩

• iweq
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10:42
Even kijken hoe dit afloopt. Scherm paar keer op zwart. Lijkt niks veranderd te zijn.

• iDennis3D
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 28-11 16:44
Trackerfire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super gaaf om te zien! Zo heb ik de Q4 ook besteld.

• nValentino_
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 27-11 09:36
Vandaag Ames aan de tel gehad. Van de 250 die dit jaar nog geleverd moeten worden, worden er uiteindelijk slechts 7 gebouwd dit jaar.
Huilen met de pet op..

• verbaanr
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:47
nValentino_ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:56:
Vandaag Ames aan de tel gehad. Van de 250 die dit jaar nog geleverd moeten worden, worden er uiteindelijk slechts 7 gebouwd dit jaar.
Huilen met de pet op..
Tja, dit geeft de burger geen moed. De laatste week is het aantal geregistreerde auto's lager dan de weken ervoor. Mijn Q4 is in nog geen velden of wegen te bekennen. Begin juli besteld met best wel wat opties. Trekhaak en phonebox laten vallen. Ik ben inmiddels 9 maanden en 40.000 km over mijn huidige contract heen... Om mij heen zie ik de ene Enyaq, ID4, Mustang, etc. na de andere geleverd worden. Het voelt niet eerlijk. :'(

• Trackerfire
Huilen met de pet op..
Dan lijkt het erop dat die 675 ook niet extra gebouwd gaan worden. Ames (AA Lease) is best een grote speler en als die er maar 7 krijgen nog. Pfff.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:04

MLLL

Palm Treo 650

Huilen met de pet op..

• nValentino_
verbaanr schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:17:
[...]

Tja, dit geeft de burger geen moed. De laatste week is het aantal geregistreerde auto's lager dan de weken ervoor. Mijn Q4 is in nog geen velden of wegen te bekennen. Begin juli besteld met best wel wat opties. Trekhaak en phonebox laten vallen. Ik ben inmiddels 9 maanden en 40.000 km over mijn huidige contract heen... Om mij heen zie ik de ene Enyaq, ID4, Mustang, etc. na de andere geleverd worden. Het voelt niet eerlijk. :'(
Vergelijkbare situatie bij mij. En nu? 70 netto per maand meer betalen?

• Trackerfire
nValentino_ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:26:
[...]

Vergelijkbare situatie bij mij. En nu? 70 netto per maand meer betalen?
Denk dat de meesten dit wel zullen doen. Voor mijzelf is het privé dus geen last van, maar zoals ik het van de dealer begrijp laat 9 van de 10 hem toch doorlopen. Haalde volgens hem ook wel een beetje druk van de ketel bij Audi NL/Pon. Dus eigenlijk zijn we gewoon zelf schuldig door massaal de lease ordertjes te laten staan ;) :)

[Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 25-11-2021 21:37]

• nValentino_
Trackerfire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:36:
[...]

Denk dat de meesten dit wel zullen doen. Voor mijzelf is het privé dus geen last van, maar zoals ik het van de dealer begrijp laat 9 van de 10 hem toch doorlopen. Haalde volgens hem ook wel een beetje druk van de ketel bij Audi NL/Pon. Dus eigenlijk zijn we gewoon zelf schuldig ;) :)
Maar helaas dan wel zonder pano dak en draadloze lader…. In mijn geval dan.
Mijn lader ligt al 2 maanden stof te happen of regen.. :)

• sohus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:57
[...]

Denk dat de meesten dit wel zullen doen. Voor mijzelf is het privé dus geen last van, maar zoals ik het van de dealer begrijp laat 9 van de 10 hem toch doorlopen. Haalde volgens hem ook wel een beetje druk van de ketel bij Audi NL/Pon. Dus eigenlijk zijn we gewoon zelf schuldig door massaal de lease ordertjes te laten staan ;) :)
Klopt, maar er zijn geen goede alternatieven.

En als je nu jaar naar een andere auto gaat kijken, heb je een grote kans dat je in de bijtelling van 2023 terecht gaat komen met nu al 9-12 maanden levertijd op bijna alle auto modellen, kan je weer 2% meer aftikken.

Alles in het leven wordt duurder op dit moment, zo ook mijn leaseauto. Ga mijn baas wel om salarisverhoging vragen, want de business loopt bovennormaal goed.

[Voor 3% gewijzigd door sohus op 25-11-2021 21:52]

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 23:34
[...]

De meesten zullen wel moeten, er is immers een contract getekend voor afname. En ontbindende voorwaarden zoals levering verplicht in 2021 heeft echt niet iedereen opgenomen of mogen opnemen.
Dus als die van mij niet op kenteken gaat dit jaar, dan betaal ik ook gewoon 70 extra.. Jammer maar zo is het

• sohus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:57
Ik heb trouwens gisteren nog contact gehad met Athlon over de door mij bestelde configuratie. Op mijn Advanced Edition + zit wel een achteruitrijcamera is aan mij bevestigd. Apart dat sommige dat dan niet hebben. Hebben die niet de Advanced Edition (zonder Plus)?

• MV999
  • Nu online
Trackerfire schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:18:
[...]

Dan lijkt het erop dat die 675 ook niet extra gebouwd gaan worden. Ames (AA Lease) is best een grote speler en als die er maar 7 krijgen nog. Pfff.
De beruchte 675 worden in week 49/50 gebouwd. Dat Ames hier slechts 7 van zal krijgen duidt meer op het feit hoeveel orders er nog open staan dan dat er niets meer aan komt ;)

• mouse1277
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
MV999 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:10:
[...]

De beruchte 675 worden in week 49/50 gebouwd. Dat Ames hier slechts 7 van zal krijgen duidt meer op het feit hoeveel orders er nog open staan dan dat er niets meer aan komt ;)
Geruchten, geruchten, geruchten......
Software update week 48? Geruchten, geruchten, geruchten.......
Er zou een lijst komen? Hoor je ook niemand meer over. Geruchten, geruchten, geruchten.
Iedereen hoort dingen, herhaalt dingen, verzint dingen.

De feiten:
Ames heeft er honderden die zij dit jaar nog moeten leveren. Daadwerkelijk: 7.
Ik heb vorige week met centrale inkoop Van Mossel gesproken: Zelfde verhaal. Daadwerkelijk: Een handvol.

Prima dat iedereen blijft hopen, duimen en meer maar je ziet in de kentekenradar het aantal al weer terug lopen en het hele "December verhaal" (veel productie exclusief voor NL, 675 stuks gegarandeerd, etc) is voortgekomen uit verhalen van dealers, verkoper, LM's etc.

Voor alle duidelijkheid: Ik weet het ook niet en ik ben positief ingesteld maar ik heb het een paar weken geleden al opgegeven en ik zie het wel (of niet).

Xiaomi Mi 11 || Samsung Galaxy Watch Active2 || Xiaomi Mi Box S || Expecting E-Tron 40 S-Competition Mythos Zwart

• Torrentus
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:39
ApOE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:56:
Ik heb ook de Easee lader en equalizer, werkt perfect!
Hey, waar heb je de equalizer gekocht als ik vragen mag? Zie hem eigenlijk nog nergens op voorraad :)

• Julicount
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 09:23
mouse1277 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:17:
[...]

Er zou een lijst komen? Hoor je ook niemand meer over. Geruchten, geruchten, geruchten.

De feiten:
Ik heb vorige week met centrale inkoop Van Mossel gesproken: Zelfde verhaal. Daadwerkelijk: Een handvol.

Prima dat iedereen blijft hopen, duimen en meer maar je ziet in de kentekenradar het aantal al weer terug lopen en het hele "December verhaal" (veel productie exclusief voor NL, 675 stuks gegarandeerd, etc) is voortgekomen uit verhalen van dealers, verkoper, LM's etc.

Voor alle duidelijkheid: Ik weet het ook niet en ik ben positief ingesteld maar ik heb het een paar weken geleden al opgegeven en ik zie het wel (of niet).
Of het merendeel van de in bestelling staande auto's wel of niet geleverd wordt is afhankelijk van het moment van bestellen van dit merendeel. De meeste vroege bestellers hebben hun auto al of die druppelen nu binnen dus statistisch gezien zal het merendeel van de openstaande bestellingen hem niet worden dit jaar. Ik begrijp van verschillende partijen dat zelfs september bestellers een inschatting kregen van levering dit jaar terwijl de juli bestellers al een inschatting kregen van eind november. Daarnaast is schatting ook iets anders dan levergarantie. Mijn dealer gaf vanaf eind juli namelijk al geen levergarantie meer. Dus ik kan me voorstellen dat een hoop mensen die aangeven dit jaar geleverd zouden krijgen slechts de inschatting vanuit de fabriek gekregen hebben maar geen levergarantie van de dealer toegezegd hebben gekregen. En anders was die dealer niet realistisch. LM die ik spreek laat bestellers na augustus ook niet meer kosteloos annuleren omdat de overmacht toen al breed kenbaar was. Daarvoor bestellers komen ze tegemoet.

Als Ames het merendeel vanaf eind juli in bestelling heeft staan is het logisch dat ze er nog maar 7 krijgen van de honderden uitstaande bestellingen. Ames zit geconcentreerd in zuid holland met een stuk of 7 dealers, van mossel heeft ook niet super veel audi dealers dus handjevol in dat perspectief is niet zo gek en niet per se haaks op de berichten van een eindsprint. Er zijn totaal zo een 60 audi dealers, dat keer een handjevol en je hebt nog steeds aardig wat auto's.

Wat betreft kentekenradar; de fabrieken zijn ook onlangs dicht geweest dus alles is denk ik nog niet gezegd op kentekenradar?
Ben het met je eens om van het slechtste uit te gaan en bouwen op de geruchten is geen goed idee maar een beetje speculeren kan best :P

• the-hyrax
  • Nu online
[...]

De feiten:

Elke dealer hangt haar eigen verhaal op. Wat jij weer bestempelt als geruchten is bij mij dan weer telefonisch bevestigd:
- LeasePlan heeft bevestigd dat zij de lijst direct van Pon hebben gekregen met de auto's die dit jaar NIET op de planning staan (met o.a. de mededeling dat die van mij daar niet op staat)
- Pouw heeft telefonisch bevestigt dat er "een paar honderd" Q4's zijn die dit jaar nog gaan komen

Punt is: je weet het gewoon niet. Het verhaal van Ames/Van Mossel is imo even betrouwbaar als het verhaal van Pouw/LeasePlan/NoemEenDealer

• MV999
  • Nu online
[...]

De feiten:

Wel grappig dat je een aantal 'geruchten' opsomt en vervolgens zelf met een feit komt wat naar alle waarschijnlijkheid precies hetzelfde karakter heeft als het rijtje erboven.

Niemand zegt hier dat er zekerheid is m.b.t. levering. Ik probeer de informatie waarvan ik denk dat deze een kern van waarheid heeft door te geven. Wat je vervolgens met die informatie doet moet je zelf weten. Ik zeg ook elke keer weer dat ik het pas geloof als mijn auto in levende lijve voor mij staat.

Edit: Waarschijnlijk kan de hoofd planner bij de fabriek in Mosel nog niet eens vertellen welke auto er wel of niet geproduceerd gaat worden dit jaar..

[Voor 4% gewijzigd door MV999 op 26-11-2021 10:00]

• MV999
  • Nu online
the-hyrax schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:57:

Punt is: je weet het gewoon niet. Het verhaal van Ames/Van Mossel is imo even betrouwbaar als het verhaal van Pouw/LeasePlan/NoemEenDealer
Precies ;)

• ApOE
  • Laatst online: 01-12 09:51
Torrentus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:
[...]

Hey, waar heb je de equalizer gekocht als ik vragen mag? Zie hem eigenlijk nog nergens op voorraad :)
Deze heb ik besteld bij: https://www.laadpaal-outlet.nl/easee-equalizer.html

• Hank311
  • Laatst online: 09:44
net bevestigd gekregen dat mijn Q4 op 16 december thuis wordt afgeleverd!!

• robertolli
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:55
De mijne kan ik 8 december op gaan halen bij Ames. Is 19 november aangekomen bij de dealer.

Besteld op 5 juli via LM
Q4 50 launch edition advanced plus zonder panodak en draadloze oplader

• wimbre
robertolli schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:36:
De mijne kan ik 8 december op gaan halen bij Ames. Is 19 november aangekomen bij de dealer.

Besteld op 5 juli via LM
Q4 50 launch edition advanced plus zonder panodak en draadloze oplader
Dat is volgens de eerdere planning toch?

• wimbre
wimbre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:52:
[...]

Dat is volgens de eerdere planning toch?

Wat het een reeds aanwezig tijdslot bij de dealer?

• robertolli
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Helemaal volgens planning inderdaad. Op 5 juli gaven ze meteen aan leveren in week van 8 december en op 8 december inderdaad ophalen.

Dealer gaf aan dat deze auto al snel een productie slot had gekregen waardoor alles volgens planning verliep.

• wimbre
robertolli schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:57:
Helemaal volgens planning inderdaad. Op 5 juli gaven ze meteen aan leveren in week van 8 december en op 8 december inderdaad ophalen.

Dealer gaf aan dat deze auto al snel een productie slot had gekregen waardoor alles volgens planning verliep.
Veel plezier er mee enne … wij horen graag je ervaringen!

• maulibu
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05:02
[...]

De feiten:

Er zijn weer 76 40's op kenteken gezet in 3 dagen. De levering gaat wel vlot nu, zo lijkt 675 niet onhaalbaar.

Dinsdag:

Nu:

Link

• Trackerfire
maulibu schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:15:
[...]

Er zijn weer 76 40's op kenteken gezet in 3 dagen. De levering gaat wel vlot nu, zo lijkt 675 niet onhaalbaar.

Dinsdag:
[Afbeelding]

Nu:
[Afbeelding]

Link
Zijn er nog geen 50's uitgeleverd dit jaar?

• maulibu
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05:02
Trackerfire schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:16:
[...]

Zijn er nog geen 50's uitgeleverd dit jaar?
Jawel! Maar ik heb zelf een 40 SB privé besteld en aangezien die nog niet geleverd worden volg ik de normale 40 op de voet 😅

[Voor 13% gewijzigd door maulibu op 26-11-2021 13:08]

• D3nstyle
  • Laatst online: 26-11 14:02
https://www.laadpaal-outlet.nl/laadpalen/easee/ Ze hebben nu ook black friday op alle laders.
Vanmorgen contact gehad, de equalizers komen als het goed is voor het einde van het jaar.

• wimbre
Als een Q4 volgens de dealer (info van 2 weken terug) “definitief” is ingepland en verwachte aankomst in Nederland is week 51 hoe “definitief” is die productie dan?

Terugrekenend naar de productieweek:
Week 49 productie
Week 50 transport naar Nederland
Week 51 dealer.

Klopt mijn redenering een beetje met ervaringen van mensen die de diverse tussenstappen (b.v. Via honeymoon) kenden en nu van hun Q4 🚗 genieten?

• Tilburgz
  • Laatst online: 08:58
Zojuist belde de dealer. Mijn Q4 35 Launch Edition Advanced heb ik op 30 juni besteld bij LM en is op 2 juli bevestigd door de dealer. Productie planning net als bij iedereen meerdere keren veranderd. Stond vorige week op productie januari 2022 maar door extra productieruimte voor NL inmiddels op week 49/50. Bij transport in week 51/52 naar Pon in Leusden; kan hij daar dit jaar nog op kenteken gezet worden en levering in januari 2022. Goede hoop, maar geen garantie riep ie erbij.

Opties:
Assistentiepakket plus (PYL)
Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor) (QQ9)
Akoestische zijruiten in de voorportieren (VW6)
Privacy glas (QL5)
Verwarmbare voorruit (4GW)
Instaplijsten vóór in aluminium, verlicht (VT4)
3 zone airconditioning (PYC)
Verwarmbaar stuurwiel (AI9)
Comfortpakket (PYA)
GEEN Phone box meer

Voor de liefhebbers kun je hier makkelijk berekenen wat het je qua bijtelling meer gaat kosten als je Q4 in 2022 op kenteken gezet gaat worden: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

• Ernie76
  • Laatst online: 01-12 12:39
Vanochtend bericht van dealer gehad.......verwachte datum gereed bij fabriek staat nu op 23-12, daarmee kan de auto dit jaar nog op kenteken komen en begin volgend jaar geleverd worden. Dan moet er echter niks meer tegen zitten. Die slag om de arm kreeg ik mee. Productieweek van mijn auto staat op week 49.

• mouse1277
  • Nu online
Julicount schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:52:
[...]
Mijn dealer gaf vanaf eind juli namelijk al geen levergarantie meer. Dus ik kan me voorstellen dat een hoop mensen die aangeven dit jaar geleverd zouden krijgen slechts de inschatting vanuit de fabriek gekregen hebben maar geen levergarantie van de dealer toegezegd hebben gekregen. En anders was die dealer niet realistisch. LM die ik spreek laat bestellers na augustus ook niet meer kosteloos annuleren omdat de overmacht toen al breed kenbaar was. Daarvoor bestellers komen ze tegemoet.
Die van mij is begin/half juli besteld maar helaas nog niet eens een definitief productieslot bekend. Competition S met geen extra opties. Dak en phonebox laten vervallen. Soms lijkt het heel random te gaan :(.

Ben benieuwd welke LM jij gesproken hebt maar Alphabet kwam een tijdje geleden met de volgende quote: "Garantie over de bijtelling kan niet gegeven worden. Samen met de dealer kijken we naar alternatieve oplossingen. Zodra er meer bekend is over jouw bestelling, word je hierover geïnformeerd".
Nog niets van hen gehoord en zeer benieuwd wat eventuele alternatieve oplossingen dan zouden kunnen zijn.

Xiaomi Mi 11 || Samsung Galaxy Watch Active2 || Xiaomi Mi Box S || Expecting E-Tron 40 S-Competition Mythos Zwart

• mouse1277
  • Nu online
Ernie76 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:07:
Vanochtend bericht van dealer gehad.......verwachte datum gereed bij fabriek staat nu op 23-12. Productieweek van mijn auto staat op week 49.
Wanneer besteld als ik vragen mag?

• Ernie76
  • Laatst online: 01-12 12:39
mouse1277 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:07:
[...]

Wanneer besteld als ik vragen mag?
Besteld op 7 juli

• PeterQ4
  • Laatst online: 01-12 12:34
Zojuist bericht dat het dit jaar niet meer wordt. Besteld medio juli.

• MV999
  • Nu online
PeterQ4 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:48:
Normaal of SB?

• the-hyrax
  • Nu online
PeterQ4 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:48:
Ouch. Welke versie en welke opties? Vraag me af of het daarmee te maken kan hebben

• PeterQ4
  • Laatst online: 01-12 12:34
the-hyrax schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:28:
[...]

Ouch. Welke versie en welke opties? Vraag me af of het daarmee te maken kan hebben
Het was een normale 50 (geen sb) met veel opties.

• MV999
  • Nu online
PeterQ4 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:42:
[...]

Het was een normale 50 (geen sb) met veel opties.
Denk dat je dan echt net buiten de boot valt. Waarschijnlijk leveren ze SB heel juli dan nog uit en normaal tot half juli?

• Marco1982!
Vandaag was dan eindelijk de dag!
Eerste 150 KM zitten er op en wat een genot om te rijden :)
In echt is de auto zoveel mooier dan op de talloze filmpjes en afbeeldingen die ik heb bekeken :)

• wimbre
Marco1982! schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:15:
Vandaag was dan eindelijk de dag!
Eerste 150 KM zitten er op en wat een genot om te rijden :)
In echt is de auto zoveel mooier dan op de talloze filmpjes en afbeeldingen die ik heb bekeken :)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie uitvoering en velgen staan prachtig. Veel plezier!

• JandV
Tsja lastig te beredeneren… transport is bij mij een aantal keer uitgesteld. Laatste planning zou wk 48 transport uit DL zijn en tot mijn (en ook die van de dealer) stond mijn Q4 gister ineens bij de dealer
wimbre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:53:
Als een Q4 volgens de dealer (info van 2 weken terug) “definitief” is ingepland en verwachte aankomst in Nederland is week 51 hoe “definitief” is die productie dan?

Terugrekenend naar de productieweek:
Week 49 productie
Week 50 transport naar Nederland
Week 51 dealer.

Klopt mijn redenering een beetje met ervaringen van mensen die de diverse tussenstappen (b.v. Via honeymoon) kenden en nu van hun Q4 🚗 genieten?

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:49
Afgelopen week werd het leer ingebouwd. Ik blijf ontevreden over de A1 waar we ons een week mee moesten behelpen. Hoe je een man van ruim 2 meter met gezin niet een gelijkwaardige auto aanbiedt blijft me een raadsel. Pouw scoort geen punten op klanttevredenheid.

De club die het leer heeft ingebouwd ben ik wel erg tevreden over. Het interieur heeft een veel luxere uitstraling gekregen en ik hoef niet meer bang te zijn voor mijn kinderen op de achterbank :o

In het echt is de kleur nog wat zwarter :)

XXXV

• MV999
  • Nu online
ephymerous schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:44:
Afgelopen week werd het leer ingebouwd. Ik blijf ontevreden over de A1 waar we ons een week mee moesten behelpen. Hoe je een man van ruim 2 meter met gezin niet een gelijkwaardige auto aanbiedt blijft me een raadsel. Pouw scoort geen punten op klanttevredenheid.

De club die het leer heeft ingebouwd ben ik wel erg tevreden over. Het interieur heeft een veel luxere uitstraling gekregen en ik hoef niet meer bang te zijn voor mijn kinderen op de achterbank :o

In het echt is de kleur nog wat zwarter :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het leer ook nieuw of lijkt het dit door de foto niet zo te zijn?

• Jope3
  • Registratie: september 2020

Sinds een paar dagen lukt het vooraf programmeren van verwarming via iPad of iPhone niet meer. Wel kan ik de voorverwarming op afstand instellen. Zijn er meer Q4 rijders die deze ervaring hebben?

• Marco1982!
MV999 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:54:
[...]

Die vraag wilde ik ook stellen.. het lijkt niet zo heel strak te zitten. Waar heb je dit laten doen?

• Trackerfire
Marco1982! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:13:
[...]

Die vraag wilde ik ook stellen.. het lijkt niet zo heel strak te zitten. Waar heb je dit laten doen?
Niet zo strak als een paar Posts eerder het bruine leren interieur. Zou er persoonlijk niet mee akkoord gaan, tenzij t zo hoort.

• mouse1277
  • Nu online
Het ligt wellicht aan de (kwaliteit van de) foto's, maar word hier niet heel enthousiast van.

• El-Loco
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-12 22:02
De beste man is blij met het leer in zijn auto maar de community fikt het even af, niet heel aardig.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:49
MV999 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:54:
[...]

Lijkt door de foto, is super strak, komt misschien door de fisheye camera? Pouw (Zwolle) heeft dit laten doen bij hun huisleverancier.
El-Loco schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:35:
De beste man is blij met het leer in zijn auto maar de community fikt het even af, niet heel aardig.
Haha bedankt maar ik vind het niet erg. Sowieso als je iets online zet mag je ook negatieve reacties verwachten. Op de foto’s lijkt ook een vlek te zitten en die zit er niet.

[Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 27-11-2021 19:40]

XXXV

• Leon27
  • Laatst online: 01-12 20:51
Yess. Blij mee! Wat een fijne auto..!

• Marco1982!
Heeeeel mooi! Veel rijplezier🔥🔥🔥

• MarcCar
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 09:26
Nog een prachtige all black edition, gefeliciteerd. Uit ervaring kan ik zeggen dat je veel bekijks gaat krijgen en dat de Q4 heerlijk rijd... heel soms laat ik me verleiden tot een stoplicht sprintje, heb bewust de Q4 + 50 logo's in zwart laten uitvoeren...

Veel plezier!

• Marco1982!
MarcCar schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:45:
[...]

Nog een prachtige all black edition, gefeliciteerd. Uit ervaring kan ik zeggen dat je veel bekijks gaat krijgen en dat de Q4 heerlijk rijd... heel soms laat ik me verleiden tot een stoplicht sprintje, heb bewust de Q4 + 50 logo's in zwart laten uitvoeren...

Veel plezier!
Mooi is dat he die koppies die je aanstaren *O* *O*

• MarcCar
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 09:26
Marco1982! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:48:
[...]

zeker weten... en dan heeeeel soms even vol 'gas' om te laten zien dat het snel kan

• Jope3
Zijn dit GMP ITALIA GUNNER velgen? Welke inch maat? Ik wil mijn originele 20” velgen misschien vervangen voor volledige zwarte exemplaren (en GMP ITALIA GUNNER heeft deze). Maar voorwaarde is dat ik mijn bestaande banden wil gebruiken.

• Leon27
  • Laatst online: 01-12 20:51
Jope3 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:55:
[...]

Zijn dit GMP ITALIA GUNNER velgen? Welke inch maat? Ik wil mijn originele 20” velgen misschien vervangen voor volledige zwarte exemplaren (en GMP ITALIA GUNNER heeft deze). Maar voorwaarde is dat ik mijn bestaande banden wil gebruiken.
Deze velgen via de dealer besteld. Dacht style 4. Dit zijn idd die GMP Italia Gunner 21”. De 20” standaard velgen heb ik winterbanden op laten zetten. Dan de vraag, ‘waarom nu geen winterbanden?’ Even bij het ophalen het complete plaatje incl de 21” 8) Wij maken niet zoveel km’s dus kan nog even zonder winterbanden hoop ik :)

• Jope3
Leon27 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:12:
[...]

Deze velgen via de dealer besteld. Dacht style 4. Dit zijn idd die GMP Italia Gunner 21”. De 20” standaard velgen heb ik winterbanden op laten zetten. Dan de vraag, ‘waarom nu geen winterbanden?’ Even bij het ophalen het complete plaatje incl de 21” 8) Wij maken niet zoveel km’s dus kan nog even zonder winterbanden hoop ik :)
Heel mooi. Veel plezier!

• Dean Martin
  • Niet online
Marco1982! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:48:
[...]

Vind het opzich wel gek. Zoveel anders dan een Q3 of 5 is het nou ook weer niet.

• Marco1982!
Dean Martin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:49:
[...]

Vind het opzich wel gek. Zoveel anders dan een Q3 of 5 is het nou ook weer niet.
Daarom.. die hebben ook veel bekijks 7(8)7

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MarcCar schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:45:
[...] heel soms laat ik me verleiden tot een stoplicht sprintje, heb bewust de Q4 + 50 logo's in zwart laten uitvoeren...

Veel plezier!
Wanneer kun je eens naast mij komen staan >:) ?

Rijdt fijn eh, elektrisch *O*

www.google.nl

• Dean Martin
  • Niet online
Marco1982! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:56:
[...]

Daarom.. die hebben ook veel bekijks 7(8)7
Ik heb een tijdje in een SQ5 gereden maar daar keek geen hond naar om hoor.

• Marco1982!
Dean Martin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:13:
[...]

Ok, wat voor punt wil je maken?

• MilcQ
  • Laatst online: 01-12 22:45
Dean Martin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:13:
[...]

Kijk ik wel naar. Blijf dat ook een mooi model vinden. Verkeerde kleur misschien😉

• Avigoorn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:25
Dean Martin schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:49:
[...]

Ik kijk niet om naar een Q5 of Q3.
Zag net een Q4 rijden in donker met de lichtbalk etc. Toch wel een verschilletje hoor.

Maar ach, als er over 6 maanden 100den rijden gaat dat er ook weer af. 8)

• DaMenaz
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08:44
Vandaag twee Q4’s in het wild gespot. Een zwarte Advanced en vanavond een donkergrijze basisversie. Jammer dat je dan wel de hele lichtbalk van de duurdere versies op je auto krijgt, maar dat het dan grotendeels nep is. Je hebt dan alleen licht uit de buitenste units.

• Dean Martin
  • Niet online
Marco1982! schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:35:
[...]

Ok, wat voor punt wil je maken?
Dat ik het gek vind dat de Q4 een koppendraaier is.
In het donker kan ik me er inderdaad wel wat bij voorstellen, met de matrix lampen dan.

[Voor 17% gewijzigd door Dean Martin op 28-11-2021 07:49]

• Dean Martin
  • Niet online
MilcQ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:00:
[...]

Kijk ik wel naar. Blijf dat ook een mooi model vinden. Verkeerde kleur misschien😉
Een zwarte ;) was wel een zeer prettige voorloper overigens :D

• jeroenkb
  • Nu online
Dean Martin schreef op zondag 28 november 2021 @ 07:45:
[...]

Dat ik het gek vind dat de Q4 een koppendraaier is.
In het donker kan ik me er inderdaad wel wat bij voorstellen, met de matrix lampen dan.
Hangt misschien af van de geografische locatie... in mijn omgeving is een Q4 inderdaad absoluut geen koppendraaier. Run of the mill leasebak

• DaMenaz
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08:44
Vind het juist een pluspunt van de Q4. Gewoon een dikke Audi die toevallig elektrisch is, in plaats van de zoveelste fabrikant die er van alles aan doet om zijn EV’s zo ‘anders’ mogelijk te laten zijn. Zo’n Ioniq 5 ziet er grappig uit op de persfoto’s, maar als je hem dan in de file op de A12 ziet staan, dan is het eigenlijk gewoon een vrij lelijk ding.

• cutter
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:31

cutter

Wannabe i7 fanboy

Net een tripje gemaakt van 200km waarvan 150km snelweg. Koud gestart met 85% vol en 100km later zat er net iets minder dan 50%. Het verbruik komt met dit weer en een warmtepomp in het display uit op 20kw/100km. Dat zou een bereik betekenen van 350 kilometer snelweg voordat je op zoek gaat naar een laadpaal. Niet echt ideaal voor een rit naar de wintersport. Bij een 350kw Fastned lader kwam ik maar tot 44kw ipv de beloofde 125kw. Iemand een idee hoe dat kan?

[Voor 13% gewijzigd door cutter op 28-11-2021 16:46]

• Dean Martin
  • Niet online
cutter schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:37:
Net een tripje gemaakt van 200km waarvan 150km snelweg. Koud gestart met 85% vol en 100km later zat er net iets minder dan 50%. Het verbruik komt met dit weer en een warmtepomp in het display uit op 20kw/100km. Dat zou een bereik betekenen van 350 kilometer snelweg voordat je op zoek gaat naar een laadpaal. Niet echt ideaal voor een rit naar de wintersport. Bij een 350kw Fastned lader kwam ik maar tot 44kw ipv de beloofde 125kw. Iemand een idee hoe dat kan?
Met welke snelheid?

• Jope3
cutter schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:37:
Ik heb nu ca. 8.500 km gereden in mijn Q4 40. Ik zou inderdaad rekening houden met een verbruik ad. 19,0- 20 kw per 100km. Normaliter haal ik ca. 375 tot 400 km op een volle accu.
Voor de Q4 rijders met een trekhaak: met ca. 1.000 kg gewicht haal je ca. 200 - 230 km. Is trouwens wel een genot om met een relatief zware aanhanger te rijden. Je voelt deze nauwelijks.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:06
@cutter maar wellicht ook iets voor alle start posts die over EV’s gaan:

Snelladen doe je zo laat mogelijk, dus bij een lage SoC en na zolang mogelijk lekker gereden te hebben.
Alles boven de 50% SoC en net 10minuten gereden hebben is kansloos bij welke EV dan ook.
Zeker bij koud weer is bovenstaande een eis. En nee, je accu is dus niet warm na 40km lang 50km/h gereden te hebben bij een buiten temp van 4 graden en met 40% SoC vertrokken dan denken: ik kom toch aan met 25% waarom gaat dat laden niet snel?

Er kan daarnaast natuurlijk ook altijd iets met de lader aan de hand zijn maar als je 150km gereden hebt met gemiddeld 100km/h + en je komt dan met 20% SoC bij een 350kW lader dan zal je binnen een minuut of wat tegen de maximum laad snelheid aan moeten hikken.

[Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 28-11-2021 17:31]

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee