Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 43 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-07-2024
Vanmorgen nog even contact gezocht met Ames, de productie van mijn Q4 stond nog steeds niet ingepland bij de fabriek. Ze gaven eerlijk aan dat levering in 2021 niet erg aannemelijk zou zijn. (22 juni de auto besteld bij Leasemaatschappij)

Ik kreeg van Athlon nog de optie om over te stappen op een Cupra Born Copper Edition One. Een full-options uitvoering. Tja baal ervan dat de Q4 niet doorgaat, maar als ik zometeen zo'n mooie Q4 langs zie rijden zet ik mijn Cupra-massagestoel maar even aan ter compensatie. 8)

Iedereen veel plezier met zijn Q4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 19:22
Gefeliciteerd met de Cupra. Zeker een mooie auto, maar toch ook totaal niet de vergelijken met een Q4? dat is meer een gepimpte ID3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

vincentvs93 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:20:
Gefeliciteerd met de Cupra. Zeker een mooie auto, maar toch ook totaal niet de vergelijken met een Q4? dat is meer een gepimpte ID3.
Vind ik ook niet echt vergelijkbaar. Een klasse “lager” qua ruimte. Verder echt een hele gave bak, maar wat mij betreft niet vergelijkbaar.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

JandV schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:42:
Zojuist nog contact gehad met de dealer. Q4 is de fabriekshal uit en klaar voor transport, volgende week levering Pon, week erop bij de dealer. Na heel veel maanden geduld lijkt de mijne op tijd te zijn, incl panoramadak en phonebox. Audi gaat in de laatste weken van 2021 nog 675 Q4's produceren, speciaal voor de Nederlandse markt. Of deze op tijd voor de registratie zullen komen, is natuurlijk balanceren op een dun koord....
Mooi hoor! Fijn! 675 is hopelijk een grapje. Met die backorder lijst gaat dus zo’n 85% van alle wachtenden hier teleurgesteld worden.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
Trackerfire schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:24:
[...]

Vind ik ook niet echt vergelijkbaar. Een klasse “lager” qua ruimte. Verder echt een hele gave bak, maar wat mij betreft niet vergelijkbaar.
Nee absoluut niet vergelijkbaar, niet qua ruimte en niet qua kwaliteit. Maar gezien de eigen bijdragen vanwege de normoverschrijding en nog eens € 90,- extra i.v.m. gewijzigde bijtellingsregels toch maar even gevoel uitgeschakeld en met mijn hoofd/portemonnee gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Marco1982! schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:23:
Voel me bijna bezwaard om hier een kreetje van geluk te uiten...
Waarschijnlijk kan ik mijn Q4 aanstaande vrijdag ophalen. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de leren bekleding :)[Afbeelding]

Nog mooier dan ik mij had voorgesteld :9~ :9~
Zo, die kunnen het wel, zie geen verschil met af fabriek stoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Marco1982! schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:21:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist ontvangen van de leerboer... Kleur komt op deze foto's niet zo lekker uit. Maak mooie foto's zodra ik de auto heb opgehaald :)

:9~ :9~
Ik denk dat dit leer nagenoeg hetzelfde is wat ik in mijn TT had, zelfde motief ook. Die lui zullen wel precieze maten en dergelijke hebben en het vaker gedaan hebben. Mooi resultaat en goed om te weten dat dit ook achteraf kan. Zo te zien scheelt het dus vooral in de bijtelling en minder de kostprijs toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Urquattro83 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:02:
[...]

Nee absoluut niet vergelijkbaar, niet qua ruimte en niet qua kwaliteit. Maar gezien de eigen bijdragen vanwege de normoverschrijding en nog eens € 90,- extra i.v.m. gewijzigde bijtellingsregels toch maar even gevoel uitgeschakeld en met mijn hoofd/portemonnee gekozen.
Mag je geen nieuwe voorraad auto uit Duitsland importeren van je leasemaatschappij?

Medio juli had ik een bestelling geplaatst, eind juli de mededeling dat er opties vervielen. Had nooit gedacht dat het chip en onderdelen tekort zo erg zou worden. Wat dat betreft goed aan gedaan tijdig te switchen naar een voorraadauto (uit Duitsland).

[ Voor 20% gewijzigd door -Wing- op 23-11-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-11-2022
-Wing- schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat dit leer nagenoeg hetzelfde is wat ik in mijn TT had, zelfde motief ook. Die lui zullen wel precieze maten en dergelijke hebben en het vaker gedaan hebben. Mooi resultaat en goed om te weten dat dit ook achteraf kan. Zo te zien scheelt het dus vooral in de bijtelling en minder de kostprijs toch?
Volgens mij bestellen ze het leer in Italië en komt dat op maat zo binnen. Zij bouwen alleen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
Iemand inmiddels toevallig al achteraf een achteruitrijcamera laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:47
Voor alle wachtenden onder ons hier een link naar het Duitse Q4 wachtkamer forumtopic.
Als je dit leest is het bij onze oosterburen net zo beroerd. zo niet beroerder als hier in NL.
Gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen.

https://www.motor-talk.de...ine-t7105213.html?page=78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 19:22
Ik ben daar helaas onderdeel van. In juni in duitsland een full option Edition one 50 besteld. Helaas tot op heden nog niet eens een verwachte leverweek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Dat is balen.

De vraag in D wordt natuurlijk flink aangejaagd door de in onze ogen hele riante subsidie (Forderung).
Als we die hier in Nederland zouden hebben zou de vraag exploderen. (Want als rechtgeaarde Hollander laat je geen euro liggen >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 23-11-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ben bang dat er veel teleurgesteld zullen gaan worden.....
Trackerfire schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:25:
[...]

Mooi hoor! Fijn! 675 is hopelijk een grapje. Met die backorder lijst gaat dus zo’n 85% van alle wachtenden hier teleurgesteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:10
Werden net 5 Q4's bij Audi Zeist afgeleverd. Hier een gelukkige??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Trackerfire schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:25:
[...]

675 is geen grapje. Gelukkig wel te horen gekregen dat ik bij de 675 hoor. Week 49/50 worden deze 675 geproduceerd. Succes allen :)

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:34:
[...]

675 is geen grapje. Gelukkig wel te horen gekregen dat ik bij de 675 hoor. Week 49/50 worden deze 675 geproduceerd. Succes allen :)
Hopelijk produceren ze die van mij en onze medetweakers die erop wachten ook mee dan. Maar ze lezen hier vast niet mee :+ :D

Nog meer mensen die al weten of ze tot 1 van de 675 behoren?

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 23-11-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Trackerfire schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:39:
[...]

Hopelijk produceren ze die van mij en onze medetweakers die erop wachten ook mee dan. Maar ze lezen hier vast niet mee :+ :D

Was er niet een dealer die gezegd had dat als je levering op W51 stond, je bij de batch voor dit jaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:18:
[...]

Was er niet een dealer die gezegd had dat als je levering op W51 stond, je bij de batch voor dit jaar zit?
Don't know. Kan het zo snel niet vinden. Hier in ieder geval nog steeds week 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dat klinkt in ieder geval goed... duimen dat ze op tijd komen qua 31/12.
MV999 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:34:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Nog steeds produktie week 49, aankomst in Leusden week 52 meteen op kenteken en dan levering wk3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 16:43

cutter

Wannabe i7 fanboy

De Q4 40 e-tron launch edition s competition staat sinds vanochtend 10.30 te glimmen op mijn oprit. O+ 30 juni besteld als LM editie. Dus alleen de keuze: wit of zwart. LM had al vroeg aan batch auto's besteld en het leasebedrag paste mede daardoor netjes in het budget en heeft gezien de posts hierboven waarschijnlijk geen vertraging opgeleverd en is de automet phonebox en schuifdak.

Keuze is uiteindelijke mede elektrisch geworden, omdat de BMW3 die ik nu rij en de vergelijkbare auto's te veel uitstoot hebben om nog binnen het beleid van het bedrijf te passen. En de bijtelling van de 30k per jaar aan benzinekosten vreet inmiddels 100 euro extra van het totale leasebedrag af in vergelijking met 4 jaar geleden. En met bijna 400 kilometer bereik en snel kunnen laden heb ik besloten dat dat voldoende is om ov er te stappen.

Vanwege de LM editie geen keuze uit extra opties en het blijft een dooddoener, maar de Duitse A-merken kunnen qua standaarduitrusting niet op tegen Lexus. (in dit segment verwacht je als standaard een achteruitrijcamera) Mis ik nu echt dingen... geen middenarmsteun achter, ongelijke laadvloer met de stoelen neer geklapt, geen handige opbergplek voor de laadkabel, geen dode hoek waarschuwing.

En waar wordt ik heel blij van: het panoramadak, rijhulpondersteuning, de stoelen en de bekleding (geen leer, maar wel goede kwaliteit combinatie kunstleer en stof), apple car play.

Wat had er van mij af gemogen: dynamisch onderstel en als grootste punt de s-line sticker tuning. Als je geen S, M of AMG motor in je vooronder hebt hoeven die logo's van mij niet. :) De bekleding van de standaard en plus uitvoeringen kon ik voor mezelf niet plaatsen in een auto van ruim 100.000 gulden, dus dan liever de stickers . 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanquish24
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
cutter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:21:
De Q4 40 e-tron launch edition s competition staat sinds vanochtend 10.30 te glimmen op mijn oprit. O+ 30 juni besteld als LM editie. Dus alleen de keuze: wit of zwart. LM had al vroeg aan batch auto's besteld en het leasebedrag paste mede daardoor netjes in het budget en heeft gezien de posts hierboven waarschijnlijk geen vertraging opgeleverd en is de automet phonebox en schuifdak.

Keuze is uiteindelijke mede elektrisch geworden, omdat de BMW3 die ik nu rij en de vergelijkbare auto's te veel uitstoot hebben om nog binnen het beleid van het bedrijf te passen. En de bijtelling van de 30k per jaar aan benzinekosten vreet inmiddels 100 euro extra van het totale leasebedrag af in vergelijking met 4 jaar geleden. En met bijna 400 kilometer bereik en snel kunnen laden heb ik besloten dat dat voldoende is om ov er te stappen.

Vanwege de LM editie geen keuze uit extra opties en het blijft een dooddoener, maar de Duitse A-merken kunnen qua standaarduitrusting niet op tegen Lexus. (in dit segment verwacht je als standaard een achteruitrijcamera) Mis ik nu echt dingen... geen middenarmsteun achter, ongelijke laadvloer met de stoelen neer geklapt, geen handige opbergplek voor de laadkabel, geen dode hoek waarschuwing.

En waar wordt ik heel blij van: het panoramadak, rijhulpondersteuning, de stoelen en de bekleding (geen leer, maar wel goede kwaliteit combinatie kunstleer en stof), apple car play.

Wat had er van mij af gemogen: dynamisch onderstel en als grootste punt de s-line sticker tuning. Als je geen S, M of AMG motor in je vooronder hebt hoeven die logo's van mij niet. :) De bekleding van de standaard en plus uitvoeringen kon ik voor mezelf niet plaatsen in een auto van ruim 100.000 gulden, dus dan liever de stickers . 8)
Geen achteruitrijcamera? Dat zou standaard onderdeel zijn van de S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Trackerfire schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:39:
[...]

Ik hoop ik, aangezien de dealer heeft aangegeven dat mijn productie week (49) definitief was.. whatever that means

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vanquish24 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:43:
[...]

Geen achteruitrijcamera? Dat zou standaard onderdeel zijn van de S Competition
Klopt, maar vanaf de launch edition advanced. Ik verwacht in dit segment zoiets standaard net als airbags en gordels in dit segment.

[ Voor 44% gewijzigd door cutter op 23-11-2021 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

cutter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:59:
[...]

Klopt, maar vanaf de launch edition advanced. Ik verwacht in dit segment zoiets standaard net als airbags en gordels in dit segment.
de door jou aangegeven Q4 40 e-tron launch edition s competition is hoger dan de vanaf de launch edition advanced
s competition was de meest uitgebreide versie die je kon bestellen, uiteraard kon je die vervolgens nog met opties verder aankleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:09
Dat is gek inderdaad:

https://www.audi.nl/nl/we...CmiAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Met achteruitrijcamera!! En dan als S nog deze extra's:

https://www.audi.nl/nl/we...dition-s-competition.html

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Volgens mij was dit wel een Athlon editie. Wat inhoudt dat niet de standaard configuraties worden aangehouden. Blijkbaar heeft Athlon ervoor gekozen deze achteruitrijcamera eruit te laten bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Hupsel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:57:
[...]

Ik hoop ik, aangezien de dealer heeft aangegeven dat mijn productie week (49) definitief was.. whatever that means
Mijn laatste update was: “Uw audi Q4 is definitief ingepland. We verwachten de Audi in week 51 in Nederland”.

Zou mijn productieweek dan week 49 zijn? Staan we misschien op dezelfde trein 🚂.

Poeh… nog ff geduld <+:) o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:57
Oid schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:15:
[...]

de door jou aangegeven Q4 40 e-tron launch edition s competition is hoger dan de vanaf de launch edition advanced
s competition was de meest uitgebreide versie die je kon bestellen, uiteraard kon je die vervolgens nog met opties verder aankleden.
Dat is idd zuur.. Een S Competition en dan de LM niet ff het opbergpakketje van ~ 300 EUR aanvinken bij hun standaard modellen. Je zou zeggen dat ze wel ervaring hebben met die rare Pon opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Grappig trouwens dat de achteruitrijcamera een eigen sproeiertje heeft:

YouTube: Haalt deze elektrische Audi de HIGHSCORE?

(op 06:50)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 23:09
Nog 9 nachtjes slapen en ik mag mijn Q4 ophalen.
Om optimaal gebruik te maken van de dynamische koplampen moet ik de verlichting dus op 'automatisch' zetten. Toch?
Maar welke lampen branden dan altijd overdag? Aan de voor en achterkant.
En hoe ziet dat er aan de voorkant dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:34:
[...]

Dat is idd zuur.. Een S Competition en dan de LM niet ff het opbergpakketje van ~ 300 EUR aanvinken bij hun standaard modellen. Je zou zeggen dat ze wel ervaring hebben met die rare Pon opties
Zou ook kunnen zijn dat ze bij LM/Pon al de vermoedens hadden dat volaangeklede versies grote(re) kans hadden op vertraging en toen (bijna) alle mogelijk vertragende opties eraf geknalt hebben zoveel mogelijk. We zullen 't nooit weten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Trackerfire schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:36:
[...]

Zou ook kunnen zijn dat ze bij LM/Pon al de vermoedens hadden dat volaangeklede versies grote(re) kans hadden op vertraging en toen (bijna) alle mogelijk vertragende opties eraf geknalt hebben zoveel mogelijk. We zullen 't nooit weten :X
Gewoon vergeten aan te vinken gok ik.. Net als ik.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
marcelmg2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:36:
Nog 9 nachtjes slapen en ik mag mijn Q4 ophalen.
Om optimaal gebruik te maken van de dynamische koplampen moet ik de verlichting dus op 'automatisch' zetten. Toch?
Maar welke lampen branden dan altijd overdag? Aan de voor en achterkant.
En hoe ziet dat er aan de voorkant dan uit?
Bij automatisch bepaalt de auto zelf welke verlichting er aan gaat. Op een klaarlichte dag dus alleen Dagrijverlichting (Daytime Running Lights). De achterlichten staan dus geheel uit.

Wil je die van achter overdag ook aan hebben, dan zal je overdag dimlicht moeten voeren... Dan branden alle lampen (voor <signature dagrijverlichting incl koplampen> en achterlichten). Doorlopende ledbalk achter en signature DRL is alleen beschikbaar als je matrix koplampen hebt besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door -Wing- op 23-11-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Ja, ik heb de matrix koplampen.
Maar eigenlijk wil ik dus altijd dimlicht aan hebben, maar ook dat hij dan in het donker wel de automatisch dimmend/uitschakelend groot licht hebben. Of werkt die combi niet?

Laat maar, al gevonden in de manual:

Grootlichtassistent ~2 inschakelen
Voorwaarde: de lichtfunctie AUTO is ingesteld en
de grootlichtassistent is in de MMI ingeschakeld
pag. 45.

[ Voor 31% gewijzigd door marcelmg2 op 23-11-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Trackerfire schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:29:
Volgens mij was dit wel een Athlon editie. Wat inhoudt dat niet de standaard configuraties worden aangehouden. Blijkbaar heeft Athlon ervoor gekozen deze achteruitrijcamera eruit te laten bijv.
Klopt, en het is precies de launch edition zoals die bestemd was voor de Nederlandse markt en in de brochure stonden. Normaal zou ik een aantal opties extra aangevinkt hebben, maar dat kon in dit geval niet. De auto's waren al besteld.

En de s launch was bij de concurent 200 euro per maand duurder.

Blijft me verbazen hoe ze die edities samenstellen en no-brainers als middenarmsteun achterin en camera er uit gooien voor gimmicks als gepersonaliseerde led verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:38
deboss65 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:56:
Dat is balen.

De vraag in D wordt natuurlijk flink aangejaagd door de in onze ogen hele riante subsidie (Forderung).
Als we die hier in Nederland zouden hebben zou de vraag exploderen. (Want als rechtgeaarde Hollander laat je geen euro liggen >:) )
Nou ja, hier zijn elektrische auto's nu nog vrijgesteld van BPM. Is toch ook een aardige subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:38
JandV schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:42:
Zojuist nog contact gehad met de dealer. Q4 is de fabriekshal uit en klaar voor transport, volgende week levering Pon, week erop bij de dealer. Na heel veel maanden geduld lijkt de mijne op tijd te zijn, incl panoramadak en phonebox. Audi gaat in de laatste weken van 2021 nog 675 Q4's produceren, speciaal voor de Nederlandse markt. Of deze op tijd voor de registratie zullen komen, is natuurlijk balanceren op een dun koord....
Is dit de extra productie of de totale productie die nog naar NL komt? Ik had eerder al ingeschat dat het op ongeveer 540 auto's zou neerkomen (vanaf week 46). Dit is in ieder geval al meer. Maar als dit er nog extra bijkomt dan zou dat mooi zijn. In ieder geval blijft de conclusie dat de meesten niet in 2021 hun auto kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dit is extra productie en speciaal voor Nederland (vanwege de bijtelling). Inmiddels kan ik me zo voorstellen dat Audi de cashflow ook wel kan gebruiken, bovendien is dit ook een beetje damage control voor alle vertragingen…
verbaanr schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:25:
[...]

Is dit de extra productie of de totale productie die nog naar NL komt? Ik had eerder al ingeschat dat het op ongeveer 540 auto's zou neerkomen (vanaf week 46). Dit is in ieder geval al meer. Maar als dit er nog extra bijkomt dan zou dat mooi zijn. In ieder geval blijft de conclusie dat de meesten niet in 2021 hun auto kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Helaas, ik heb pech. Zojuist te horen gekregen dat mijn Q4 pas in februari komt… gaat om de athlon advanced plus. Mooi balen, zeker omdat er eigenlijk geen andere optie is dan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:26:
Helaas, ik heb pech. Zojuist te horen gekregen dat mijn Q4 pas in februari komt… gaat om de athlon advanced plus. Mooi balen, zeker omdat er eigenlijk geen andere optie is dan wachten.
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon27
  • Laatst online: 10-04-2023
Auto 16-6 besteld.
Productie gepland op wk 37
Productie begonnen wk 44
18-11 bij de dealer
25-11 ophalen.

L.E. S competition 40
Zonder panoramadak en phonebox.

Via honeymoonnet op de hoogte gehouden.
Tussen wk 37/43 niks veranderd. Toen kwam ineens stap3 ‘productie begonnen’ en vanaf toen liep het weer volgens schema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben ook 1 van de gelukkige die vorige week zijn nieuwe Q4 mocht ophalen (launch ed. S comp), in het wit. Besteld eind mei. Gelukkig incl trekhaak, phonebox en pano dak. Ik voel mij bijna bezwaard.

Om gelijk met de deur in huis te vallen, wat een geweldige auto! Rijdt fantastisch en ziet er geweldig uit. Super (20”) velgen en wit staat hem erg goed (met het zwarte contrast). In het donker rijden is ook briljant. Wat een licht. Een geweldige (rij) ervaring.

Zoals altijd ook een paar kleine dingen waarvan ik iets meer had verwacht. De afwerking van de auto is prima. Zoals eerder aangegeven op bepaalde plekken wel hard plastic gebruikt, optisch gezien is de afwerking prima.
De portiervakken en bekerhouder zijn van hard plastic. Als je daar een flesje in legt en je gaat de bocht om, je raad het al, dan gaat het flesje schuiven en dus tikken. Ik vind dat irritant.
Daarnaast is er geen zonnebril vak. Dus ik leg mijn bril in het portier, je raad het al. Als je remt (en optrekt) schuift de hele tijd de zonnebril door het opbergvak.
Maar goed, bij de bouwmarkt voor 1,50 een stukje antislip matje gekocht en op maat geknipt. Het werkt, maar voor een auto van bijna 70k moet dat toch beter kunnen.

Maar goed, ik ben heel erg blij met mijn Q4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
verbaanr schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:19:
[...]

Nou ja, hier zijn elektrische auto's nu nog vrijgesteld van BPM. Is toch ook een aardige subsidie.
Niet helemaal, Men is BPM plichtig maar omdat een elektrische auto 0gr/km direct uitstoot is de bpm €0,-
Een korting op een extra belasting noem ik geen subsidie.
En de SEPP subsidie pot in Nederland is zo bespottelijk klein dat maar een beperkt aantal kopers ervan geprofiteerd heeft.
Wat ik aan wil geven is dat in Nederland zoiets allemaal maar half aangepakt wordt en eigenlijk de plank volledig misgeslagen wordt. (net als toen met de BPM korting op de PHEV)
Wat dat betreft kunnen we wat van de oosterburen leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-06 23:01
deboss65 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:53:
[...]

Niet helemaal, Men is BPM plichtig maar omdat een elektrische auto 0gr/km direct uitstoot is de bpm €0,-
Een korting op een extra belasting noem ik geen subsidie.
En de SEPP subsidie pot in nederland is zo bespottelijk klein dat maar een heel klein deel ervan geprofiteerd heeft.
Wat ik aan wil geven is dat in Nederland zoiets allemaal maar half aangepakt wordt en eigenlijk de plank volledig misgeslagen wordt. (net als toen met de BPM korting op de PHEV)
Wat dat betreft kunnen we wat van de oosterburen leren.
De buurlanden hebben ook nog wel wat in te halen. Als ik zie hoe goed de laadinfrastructuur is dan heeft de overheid toch wel iets goed gedaan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Inspired schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:55:
[...]

De buurlanden hebben ook nog wel wat in te halen. Als ik zie hoe goed de laadinfrastructuur is dan heeft de overheid toch wel iets goed gedaan.
Ik zie niet in wat de overheid daar aan bijgedragen heeft. Het is eerder te danken aan bijvoorbeeld Fastnet en Tesla die hun nek hebben uitgestoken.
Ik krijg ook geen subsidie op mijn laadpaal terwijl dat in Duitsland er ook nog eens bijkomt.

De overheid heeft wel goede bedoelingen maar het jammere is dat het geen zoden aan de dijk zet.

[ Voor 8% gewijzigd door deboss65 op 23-11-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-06 23:01
deboss65 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:00:
[...]

Ik zie niet in wat de overheid daar aan bijgedragen heeft. Het is eerder te danken aan bijvoorbeeld Fastnet en Tesla die hun nek hebben uitgestoken.
Ik krijg ook geen subsidie op mijn laadpaal terwijl dat in Duitsland er ook nog eens bijkomt.
Waarom denk je dat ze hier begonnen zijn en niet in Frankrijk of Duitsland? Die landen hebben tot voor kort niks gedaan qua stimulatie. Kijk naar het aantal laadpalen. Kijk naar percentage BEVs/PHEVs in NL. We lopen ver voor op de meeste andere landen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Inspired schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:04:
[...]

Waarom denk je dat ze hier begonnen zijn en niet in Frankrijk of Duitsland? Die landen hebben tot voor kort niks gedaan qua stimulatie. Kijk naar het aantal laadpalen. Kijk naar percentage BEVs/PHEVs in NL. We lopen verder voor op de meeste andere landen.
We raken een beetje off topic vrees ik maar toch wil nog wel even melden dat NL er vroeg bij was maar dat we finaal ingehaald zijn door o.a. Noorwegen en Duitsland..
Grappig dat je de PHEV's noemt maar wees eerlijk: Hoeveel (zakelijke) rijders nemen echt de moeite om zoveel mogelijk elektrisch te rijden om die mooie theoretische 1.8L/100km te halen ?
Heeeeel weinig.... Het ging om de bijtelling. En hoeveel van die PHEV's rijden er nu nog rond die toen met de BPM korting aangeschaft werden? Weinig, de meeste werden na afloop lease geëxporteerd.
De overheid heeft ondanks alle goede bedoelingen hier de plank volledig misgeslagen. Dat heeft mijn beeld wat ik heb van de Nederlandse subsidie aanpak behoorlijk negatief gemaakt.

Maar je hebt wel gelijk: We lopen (nog) voor vergeleken met vele andere landen.

[ Voor 18% gewijzigd door deboss65 op 23-11-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Maar on topic:

Subsidie of niet: Ik wacht ook met smart op mijn Q4 waarvan ik totaal niet weet wanneer hij gaat komen
En vooral: lees hier graag de ervaringen van de eigenaren van de Q4's die nu mondjesmaat worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 14:06
deboss65 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:53:
En de SEPP subsidie pot in Nederland is zo bespottelijk klein dat maar een beperkt aantal kopers ervan geprofiteerd heeft.
Op een Q4 is die SEPP subsidie sowieso niet van toepassing want de grens ligt op een fiscale waarde van €45k.
Met mijn e2008 kwam ik daar net onder en ik was ook nog gelukkig op tijd, dus ik heb de €4K nog meegepakt :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

the-hunter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:

Zoals altijd ook een paar kleine dingen waarvan ik iets meer had verwacht. De afwerking van de auto is prima. Zoals eerder aangegeven op bepaalde plekken wel hard plastic gebruikt, optisch gezien is de afwerking prima.

....
Maar goed, bij de bouwmarkt voor 1,50 een stukje antislip matje gekocht en op maat geknipt. Het werkt, maar voor een auto van bijna 70k moet dat toch beter kunnen.

Maar goed, ik ben heel erg blij met mijn Q4!
De afwerking binnen is inderdaad een A- en geen A+ zoals je in dit segment zou verwachten. Het zijn de kleine details. Een knopje met Sync en als je die indrukt een melding krijgt: deze functie werkt niet. Bij de bekerhouders verwacht je een schuif om het af te dekken. De opberger in de middenarmsteun is zo diep dat ie als opberger onbruikbaar is. Geen bekerhouders achterin, omdat de middenarmsteun ontbreekt. En inderdaad veel hard plastic voor een auto van 65k. De opbergruimte is heel erg beperkt. Allemaal punten waar mijn eerdere Lexus GS430, CT200H, BMW3 veel beter op scoorden.

In de basis is de Q4 veruit de meest aantrekkelijk geprijsde in het klassieke c segment leasepark (De 3, De C en de A4). Kaal zit de Q4 op een leasebedrag van 480. De I4 (600), IX3 (700) en EQC (700) die ook op mijn longlist stonden zijn allemaal veel duurder (en vallen daarmee buiten het budget dat al 8 jaar hetzelfde is bij het bedrijf) en ik vermoed dat die ook veel beter zijn afgewerkt. Wat dat betreft is de Q4 toch een beetje een ID4 of Enya waar vier ringen op zijn geplakt. :X

En inderdaad, ook ik ben er heel blij mee. Als noeste thuiswerker en Webex gebruiker: wat wil je meer dan Webex integratie via apple car play. _/-\o_ B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Ontdek net dat het ontbreken van het panoramadak zorgt voor 28km extra bereik. Eerst stond hier namelijk 480km:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DKu87yEJ5bZfPDAAohVOmaJu0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ivup3rN0fkNNV9slQ6xTmaD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:33:
Ontdek net dat het ontbreken van het panoramadak zorgt voor 28km extra bereik. Eerst stond hier namelijk 480km:
[Afbeelding]
Klopt, pano dak is goed zwaar en al dat gewicht moet ook weer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
the-hyrax schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:33:
[Afbeelding]
Waar zie je dit? Of is dit na invoeren van chasisnummer? Betekent dat dat je SB in productie is?

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:50:
[...]

Waar zie je dit? Of is dit na invoeren van chasisnummer? Betekent dat dat je SB in productie is?
In de configurator als je klikt op Uw Q4 E-tron (winkelwagentje)

Het adaptieve onderstel kost je bijv. ook 8km aan range. Comfort Plus pakket een kilometertje. Ik denk dat we uiteindelijk blij mogen zijn met 250km in een full-option auto >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Trackerfire op 24-11-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
MV999 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:50:
[...]

nee gewoon als je 'm configureert op de Audi-website :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-06 20:39
Finally, na lang bellen met de dealer en elke keer vertraging.... heeft de dealer voor het eerst contact met mij opgenomen :) (het wachten wordt dus echt belooond). De auto is in NL en wordt op dit moment klaar gemaakt voor aflevering. Deze staat voor aflevering aan huis op 9 december.

2,5 week voor het klaar maken van de auto vind ik toch altijd bijzonder, moeten ze de banden nog handmatig opblazen ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Wanneer heb je besteld @Lugt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-06 20:39
De advanced+ is via de LM besteld op 21 mei, dus compleet met Pano + Phone box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26
Lugt schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:08:
Finally, na lang bellen met de dealer en elke keer vertraging.... heeft de dealer voor het eerst contact met mij opgenomen :) (het wachten wordt dus echt belooond). De auto is in NL en wordt op dit moment klaar gemaakt voor aflevering. Deze staat voor aflevering aan huis op 9 december.

2,5 week voor het klaar maken van de auto vind ik toch altijd bijzonder, moeten ze de banden nog handmatig opblazen ? 8)7
deze auto is niet de enige die ze afleveren. ze hebben maar x aantal bruggen en monteurs natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:16
Lugt schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:08:

Want ze staan allemaal te wachten in de kantine, niet te doen, tot de auto van @Lugt binnenkomt om rijklaar te maken :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Khayma schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:38:
[...]

Want ze staan allemaal te wachten in de kantine, niet te doen, tot de auto van @Lugt binnenkomt om rijklaar te maken :+.
Rijklaar maken van een BEV.. Je bedoelt 2 plasticjes van displays afhalen en even aan de lader hangen? Ze moeten je uiteraard het idee geven dat ze iets doen voor de 1k rijklaar kosten uiteraard, maar 2.5 weken vind ik ook nog steeds absurd.

Overigens.. Vroegâh had je bv bij VW en Volvo dat je de auto in de fabriek in DE/SE kon ophalen, dat zouden ze opnieuw moeten introduceren. Voor mij part in Leusden bij Pon. Rijd ik hem daar zelf wel van de trein af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 16:24
sbin schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:09:
[...]

Rijklaar maken van een BEV.. Je bedoelt 2 plasticjes van displays afhalen en even aan de lader hangen? Ze moeten je uiteraard het idee geven dat ze iets doen voor de 1k rijklaar kosten uiteraard, maar 2.5 weken vind ik ook nog steeds absurd.

Overigens.. Vroegâh had je bv bij VW en Volvo dat je de auto in de fabriek in DE/SE kon ophalen, dat zouden ze opnieuw moeten introduceren. Voor mij part in Leusden bij Pon. Rijd ik hem daar zelf wel van de trein af.
dat is nog steeds zo bij VW/AUDI maar volgens mij alleen bij Duitse Klanten. wij kunnen onze q4 waarschijnlijk in Ingolstadt ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
[...]

ik begreep bij bv skoda enyaq dat er 200 items op de checklist staan voor de dealer. En dan hebben we het nog niet eens over opties die nog moeten worden geinstaleerd (trekhaken, winterbanden enz)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:16
[...]

Jij bent overduidelijk geen automonteur. Gelukkig maar :9. Ten eerste staan er ook gewoon auto's die een beurt krijgen, reparatie etc. Je hebt maar x aantal monteurs en die moet je inplannen.

Verder is het geen plastic van displays afhalen en opladen. Banden worden gecontroleerd, uitlijning wordt gecontroleerd, bouten worden aangedraaid op het juiste moment, eventuele software update. Er moet mee gereden worden. Zo een rijklaarbeurt ben je echt wel even bezig. Was het allemaal maar zo simpel. Als jij dat ding ophaalt en na 200km vliegt je velg eraf omdat niemand gecontroleerd heeft of ze goed vast zaten, dan ga je ook keihard schreeuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Net gebeld door Pouw, update van de levertijd. Staat nog steeds voor W51, geen veranderingen.

"Audi heeft 'opgeruimd' en daarna productie hervat, er zijn een honderdtal Q4's die dit jaar nog naar Nederland komen"

Vooralsnog is de verwachting dat die van mij erbij zit, maar ze weten het pas zeker als de status is gewijzigd naar transport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

@sbin En fijn dat ze de wielbouten even correct hebben aangedraaid ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isOlgRVXPQS6NCfMlrBTJ3p_xRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17mny07Z0YMpl34PnRlHs8Uv.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten nog wat bugs in de software. Het welkomstscherm voor de gastgebruiker kun je niet uit zetten en verschijnt iedere keer als je de auto aan zet. De streaming diensten werken niet in NL en de stoplichtherkenning werkt alleen in Ingolstad. :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
LucKoekkoek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:11:
[...]

dat is nog steeds zo bij VW/AUDI maar volgens mij alleen bij Duitse Klanten. wij kunnen onze q4 waarschijnlijk in Ingolstadt ophalen.
De mijne opgehaald in Neckarsulm. Kon kiezen uit Berlijn, Neckarsulm of Ingolstadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Laatst online: 27-05 16:24
Motjoo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:50:
[...]

De mijne opgehaald in Neckarsulm. Kon kiezen uit Berlijn, Neckarsulm of Ingolstadt.
gaaf, hoe ging het met de Corona regels? nog rondleiding oid gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
LucKoekkoek schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:52:
[...]

gaaf, hoe ging het met de Corona regels? nog rondleiding oid gehad?
Geen fabrieksrondleiding helaas. Mocht wel rondkijken in het Audi Forum, en het restaurant was ook geopend. Lekker ontbijtje op kosten van Audi.
Voor de huidige Corona regels kun je het beste even op de site van Neckarsulm of Ingolstadt kijken.
Het veranderd regelmatig in Duitsland en ook per deelstaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
Motjoo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:11:
[...]

Geen fabrieksrondleiding helaas. Mocht wel rondkijken in het Audi Forum, en het restaurant was ook geopend. Lekker ontbijtje op kosten van Audi.
Voor de huidige Corona regels kun je het beste even op de site van Neckarsulm of Ingolstadt kijken.
Het veranderd regelmatig in Duitsland en ook per deelstaat.
Audi-ontbijt. :)

Een krentenbol voor € 5,-. Maar dan wel opletten dat je de optie ‘krenten’ aanvinkt voor € 2,- extra.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motjoo
DaMenaz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:16:
[...]

Audi-ontbijt. :)

Een krentenbol voor € 5,-. Maar dan wel opletten dat je de optie ‘krenten’ aanvinkt voor € 2,- extra.
Krenten waren niet te bestellen. Leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ook geen zakje chips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bONRHne2fyStRKvEFCHhOviMzPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKu3NhKon8KKsmzav1AlLzzN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Nu online

Trackerfire

BTC HODLER

Weten jullie of er buiten de mogelijke software update vanaf week 48 ook veranderingen zijn in het productieproces/mmi software.

De Skoda Enyaq krijgt vanaf de befaamde week 48 bijv de 3.0 VW software met hogere laadsnelheid, vlakkere curve en nog flink wat veranderingen.

Er werd natuurlijk ook gesuggereerd dat je vanaf volgende week bij Audi ook het 11,6 inch scherm kunt bestellen. Any thoughts?

[ Voor 19% gewijzigd door Trackerfire op 24-11-2021 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 13:24
Trackerfire schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:42:
Weten jullie of er buiten de mogelijke software update vanaf week 48 ook veranderingen zijn in het productieproces/mmi software.

De Skoda Enyaq krijgt vanaf de befaamde week 48 bijv de 3.0 VW software met hogere laadsnelheid, vlakkere curve en nog flink wat veranderingen.

Er werd natuurlijk ook gesuggereerd dat je vanaf volgende week bij Audi ook het 11,6 inch scherm kunt bestellen. Any thoughts?
:) :) :) :) :)

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-06 18:11
de trekhaak is niet af fabriek te leveren, weet iemand of hij al (direct) beschikbaar is bij de dealer.
op de website van Audi staat hij nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedg73
Hank311 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:14:
de trekhaak is niet af fabriek te leveren, weet iemand of hij al (direct) beschikbaar is bij de dealer.
op de website van Audi staat hij nog niet
mijn vooraad launch editie word 8 december afgeleverd met een achteraf bestelde trekhaak. dus het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
Hmm.. volgens kentekenradar is er sinds 13-11 geen Q4 meer uitgeleverd.. best vreemd, iemand al een Q4 ontvangen na 13-11?

• the-hyrax
pielie8520 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:46:
Hmm.. volgens kentekenradar is er sinds 13-11 geen Q4 meer uitgeleverd.. best vreemd, iemand al een Q4 ontvangen na 13-11?
Elke auto die je aanklikt heeft geen data na 13/11 😄

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06 23:46
Boskamp66 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:01:
Afgelopen vrijdag mijn 40 Advanced Plus mogen ophalen. Wat rijdt hij heerlijk!
Gisteravond gereden. Wat een bak licht. Ieder keer bang dat ik de tegenliggers verblind, maar er wordt niet geknipperd :)

<<<<< >>>>>

Mss stomme vraag: ik wil laden met nachtstroom. Ik kan in de bediening niet vinden dat ik het laden wil uitstellen. Het laden begint meteen als de stekker er in zit. Mis ik iets en zit dit wel in de app? Of pas na 23.00 uur de stekker erin 8)7
Ja, dit is ook mijn probleem. Steek ik de stekker erin, dan lockt ie keurig. De paal staat op laden vanaf 23.00 maar omdat er niks gebeurt springt het lampje op de Audi op rood (ipv knipperend wit) en kun je de stekker er zo weer uithalen. Ik kan nergens vinden hoe je dat wel moet regelen. Dan dus maar de laadpaal aan, stekker lockt zich, lampje op de Audi springt op groen en de auto laadt op.

[ Voor 7% gewijzigd door dolfg op 25-11-2021 06:00 ]

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
pielie8520 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:46:
Data is verouderd.

Ná 13/11 zijn er nog 85 op kenteken gezet:
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211113
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211113
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211113
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211113
4 Aantal
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211115
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211115
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211115
AUDI Q4 40 E-TRON PAARS 20211115
AUDI Q4 35 E-TRON GRIJS 20211115
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211115
9 Aantal
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211116
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211116
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211116
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211116
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211116
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211116
8 Aantal
AUDI Q4 35 E-TRON BLAUW 20211117
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211117
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211117
AUDI Q4 40 E-TRON WIT 20211117
AUDI Q4 35 E-TRON BLAUW 20211117
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211117
AUDI Q4 35 E-TRON WIT 20211117
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211117
15 Aantal
AUDI Q4 35 E-TRON GRIJS 20211118
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211118
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211118
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211118
AUDI Q4 35 E-TRON BLAUW 20211118
17 Aantal
AUDI Q4 50 E-TRON GRIJS 20211119
AUDI Q4 35 E-TRON GRIJS 20211119
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211119
AUDI Q4 50 E-TRON ZWART 20211119
AUDI Q4 40 E-TRON WIT 20211119
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211119
AUDI Q4 40 E-TRON BLAUW 20211119
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211119
AUDI Q4 35 E-TRON BLAUW 20211119
AUDI Q4 50 E-TRON ZWART 20211119
AUDI Q4 40 E-TRON WIT 20211119
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211119
24 Aantal
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211120
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211120
AUDI Q4 35 E-TRON GRIJS 20211120
3 Aantal
AUDI Q4 35 E-TRON GRIJS 20211122
AUDI Q4 40 E-TRON ZWART 20211122
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211122
AUDI Q4 35 E-TRON ZWART 20211122
AUDI Q4 40 E-TRON GRIJS 20211122
AUDI Q4 35 E-TRON GRIJS 20211122
9 Aantal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travish
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn Q4 (40 Launch edition advanced) heb ik afgelopen dinsdag bij de dealer op kunnen halen.(18 mei besteld!)
En inderdaad nog zonder trekhaak waar de dealer aangeeft dat dat zomaar tot het voorjaar kan gaan duren..
Verder herken ik alle constateringen van de overige forumleden:
Zeer beperkte MyAudi app functionaliteit,
Niet kunnen plannen van tijdstip laden (dalterief)
Irritante privacy melding iedere keer bij gebruik auto, (vlgs My Audi ben ik de hoofdgebruiker incl " contract" maar de auto denkt daar echt ander over..
De 1 zone climatcontrol (waar ik me toch echt herinner dat dit in de Launch editions de 2 zone de standaard was.. (met daarbij het ontbreken van de ventilatierooster voor de achterpassagier) hebben ze heel sneaky een andere draai aangegeven)
Stoplicht herkenning geeft verlopen licentie aan terwijl ik MMI Pro heb..
En geen plek om mijn zonnebril op te bergen :-)
Verder ook eens wat betreft het rijden; Vorige auto was een BMW (diesel) ook een hele fijne auto maar de rust en comfort van de Q4 is top.. In de nu gereden 500Km met zowel rustige maar zeker ook sportieve ritten heb ik nu een gemiddeld verbruik van 19 Kwh per 100Km..
Fijne en mooie auto dus..wel tijd voor een software update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
@Travish de 1-zone CC is helaas altijd al zo geweest. Er is destijds een aanname door veel dealers gedaan dat het wel dual-zone zou zijn, maar dat is dus nooit zo geweest.

Gefeliciteerd met de auto verder!

[ Voor 9% gewijzigd door the-hyrax op 25-11-2021 09:25 ]

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Travish schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:07:
Mijn Q4 (40 Launch edition advanced) heb ik afgelopen dinsdag bij de dealer op kunnen halen.(18 mei besteld!)
En inderdaad nog zonder trekhaak waar de dealer aangeeft dat dat zomaar tot het voorjaar kan gaan duren..
Irritante privacy melding iedere keer bij gebruik auto, (vlgs My Audi ben ik de hoofdgebruiker incl " contract" maar de auto denkt daar echt ander over..
De 1 zone climatcontrol (waar ik me toch echt herinner dat dit in de Launch editions de 2 zone de standaard was.. (met daarbij het ontbreken van de ventilatierooster voor de achterpassagier) hebben ze heel sneaky een andere draai aangegeven)
Verder ook eens wat betreft het rijden; Vorige auto was een BMW (diesel) ook een hele fijne auto maar de rust en comfort van de Q4 is top.. In de nu gereden 500Km met zowel rustige maar zeker ook sportieve ritten heb ik nu een gemiddeld verbruik van 19 Kwh per 100Km..
Als je ook vaak mensen achterin heb zitten dan snap ik dat je even raar op keek. Ik heb zelf een bewuste keuze gemaakt, omdat ik werkelijk nog nooit verschillend etemp. zones heb gemaakt in de auto. En we hebben geen kinderen.

Veel plezier met je TOP auto ;)

• DaMenaz
Volgens mij was het altijd standaard 1-zone of optioneel 3-zone. 2-zone is er volgens mij nooit geweest.

https://www.audi.nl/nl/we...sting-launch-edition.html
https://www.audi.nl/nl/we...nch-edition-advanced.html

Hoop wel vurig dat ze dat de komende maanden gaan wijzigen op de Advanced en dat dat ook wordt doorgevoerd op mijn bestelde exemplaar. Maarja, zal wel niet...

Catch my drift?

• -Wing-
Klopt, het is altijd standaard 1 zone geweest. Ik had destijds mijn dealer erop gewezen. Zij gingen ook uit van dual zone, omdat eigenlijk alle Audi's (van die klasse) uitgerust is met dual zone.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

the-hyrax schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:25:
@Travish de 1-zone CC is helaas altijd al zo geweest. Er is destijds een aanname door veel dealers gedaan dat het wel dual-zone zou zijn, maar dat is dus nooit zo geweest.

Gefeliciteerd met de auto verder!
Ik was ook verbaasd dat ik maar een zone had in mijn Q4. Ik heb in juni bij de oriëntatie wel de optie 3 zone zien staan en nergens 2 zone. Dus ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat er sowieso 2 zone op zat. Dit stond er overigens in de brochure van mei over de standaard uitrusting:
Airconditioning, volautomatisch met zonnestandafhankelijke regeling
Sneaky een extra n invoegen waar mensen overheen lezen. Vermoed dat de airco extra koelt als de zon hoog staat....

Net even gekeken wat de kilometerprijs is.... gisteren aan de laadpaal gehangen met 70% vol en 112 kilometer gereden. 27kwh en 6,12 euro krijg ik terug van de baas op mijn energierekening. Dan zit je op iets meer dan 5 euro cent per kilometer.

De laadpaalboer moet alleen nog de 3 fasen draden aansluiten wat dit kostte ruim 5 uur laden.

[ Voor 17% gewijzigd door cutter op 25-11-2021 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
-Wing- schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:39:
Klopt, het is altijd standaard 1 zone geweest. Ik had destijds mijn dealer erop gewezen. Zij gingen ook uit van dual zone, omdat eigenlijk alle Audi's (van die klasse) uitgerust is met dual zone.
Ja, je rekent er wel op. Vind het vooral irritant dat de opties die je voor 60K wel mag verwachten allemaal verspreid zitten in verschillende pakketten. Had graag het Dagobert Duck-pakket gezien met: stoelnetten, middenarmsteun achter, automatisch dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare buitenspiegels, dual zone climate.

Zag by the way dat je in de A3 de automatisch dimmende binnenspiegel wel gewoon los kunt aanvinken. NIks pakket,

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 29-11-2021 09:32 ]

Catch my drift?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens de after sales bij Ames doet die het alleen maar in Ingolstad.

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
cutter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:40:
[...]

Ik was ook verbaasd dat ik maar een zone had in mijn Q4. Ik heb in juni bij de oriëntatie wel de optie 3 zone zien staan en nergens 2 zone. Dus ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat er sowieso 2 zone op zat. Dit stond er overigens in de brochure van mei over de standaard uitrusting:

[...]

Sneaky een extra n invoegen waar mensen overheen lezen. Vermeod dat de airco extra koelt als de zon hoog staat....
Klopt helaas.

Wellicht dat de 2 zone later nog is toe te voegen? In het instructiehand boek (pg 78.) staat:
"Geldt voor wagen met 2-zone/3-zone automatisch comfortairco: De temperatuur kan..."

Wellicht dat de voorbereiding voor 2-zone wel aanwezig is.

Helaas blijft het voor de achterbank een mager uitzicht... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

DaMenaz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ja, je rekent er wel op. Vind het vooral irritant dat de opties die je voor 60K wel mag verwachten allemaal verspreid zitten in verschillende pakketten. Had graag het Dagobert Duck-pakket gezien met: stoelnetten, middenarmsteun achter, automatisch dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare buitenspiegels, dual zone climate.
Idd vooral voor mijn pubers achterin. Gelukkig wel veel beenruimte en genoeg USB aansluitingen achter: 2 USB C en nog een klassieke sigerettenaansteker plug. Zoals ik al zei: in het premium elektra segment is dit de goedkoopste elektra van BMW, Audi, Mercedes. En daarvoor heeft Audi concessies gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:26

Aldmar

Niks...

Aldmar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:03:
Q4 40 Advanced, besteld 23 juni:

Vannacht een mailtje vanuit LM dat de aflevering vertraagd is naar 29 december (was 30 november, daarvoor was het 30 okt)... :|

Zojuist de dealer gebeld en ze wisten mij te vertellen dat de auto gemaakt is en op transport staat naar Nederland toe. Afleveren in November wordt heel erg krap, maar begin December moet lukken en "zeer zeker dit jaar meneer".

Ben benieuwd. Pas als ik er zelf in zit, geloof ik het..! 8)7
Update: Zojuist een belletje van de Dealer. Mijn Q4 is afgeleverd en staat vanaf maandag 6 december klaar om opgehaald te worden. O+

Nét die week heb ik een weekje vakantie gepland naar Center Parks. En de Dealer ligt op de route... Denk dat ik met een volle auto langs de dealer rij, bagage (incl vrouw en kinderen :+ ) overzet zodat ik de hele week kan rondrijden :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marco1982!
Morgen ophalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fz_VkK611aanMU_sQEcAKXy3eNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1YgTIVShx0dM8Nkfp2S7MLT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gfy_dPSBMFEvPXCqd7JfVu3uiwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0KKbOrkeV6ChRyrinX6IQ3L.jpg?f=fotoalbum_large :9~ :9~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Het enige belletje dat ik kreeg is dat de laadpaal eerder komt :D

The best is yet to come

• AAveldman
  • Laatst online: 17-01-2022
Heel dikke auto!!! _/-\o_ !! Hoe kom je aan deze velgen?

• Marco1982!
AAveldman schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:34:
[...]

Heel dikke auto!!! _/-\o_ !! Hoe kom je aan deze velgen?
Via de dealer. Zijn Mak Speciale :) Duur geintje ;)

• renedg73
Ook bij de enyaq zijn er al trekhaken door de dealers gemonteerd. Ik zou verwachten dat dit precies dezelfde is voor het MEB platform. Dus raar dat je dan tot het voorjaar moet wachten

• Jope3
  • Laatst online: 09-06 20:45
Marco1982! schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:41:
[...]

Via de dealer. Zijn Mak Speciale :) Duur geintje ;)
Ik heb op mijn Q4 S sportline standaard 20 inch velgen en banden liggen. Kun je deze banden gebruiken bij de Mak Speciale?
Pagina: 1 ... 43 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.