Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 42 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Trackerfire schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:17:
[...]

De 45 is letterlijk de 50 zonder de overboost. Als hij op de Sportback leverbaar was geweest had ik die genomen. De overboost van de 50 voegt minimaal toe en alleen onder perfecte condities. Geld niet waard imho.
Klopt. Alleen was er geen 45 toen ik mijn 50 bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:55
Dean Martin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:14:
[...]

Heb je getinte ramen achter?
Ik heb in mijn huidige auto de automatisch dimmende spiegel uitstaan. Ik vind het namelijk overbodig in combinatie met de donkere ramen. Wellicht is dat nog een optie mocht je die niet hebben.
Ja ik heb getinte ramen achter, maar als er een truck achter je rijdt maakt dat niet uit hoor. Dan verblind het licht je zicht naar achteren omdat je hoger zit.
Volgens de dealer kan een aanpassing misschien niet omdat er een motor inzit en dan ook de voorruit vervangen moet worden.

Het blijft mijn eigen schuld maar zo’n uitgebreid model met dit dan als ‘optie’ erbij voor 1000 euro.
Het blijft bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
dolfg schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:22:
[...]

Ja ik heb getinte ramen achter, maar als er een truck achter je rijdt maakt dat niet uit hoor. Dan verblind het licht je zicht naar achteren omdat je hoger zit.
Volgens de dealer kan een aanpassing misschien niet omdat er een motor inzit en dan ook de voorruit vervangen moet worden.

Het blijft mijn eigen schuld maar zo’n uitgebreid model met dit dan als ‘optie’ erbij voor 1000 euro.
Het blijft bizar.
Bijzonder! Rij nu een BMW X2 met getinte ruiten fabriek af en de binnenspiegel kon dan niet eens geconfigureerd worden als dimmend. Ook nooit last van de verlichting achter mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:46:
[...]

Bijzonder! Rij nu een BMW X2 met getinte ruiten fabriek af en de binnenspiegel kon dan niet eens geconfigureerd worden als dimmend. Ook nooit last van de verlichting achter mij.
Idem hier. Althans voor wat betreft het verblinden dan. Ik heb hem zelfs uit staan omdat 'ie anders te donker wordt.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:17

Trackerfire

BTC HODLER

Wie gaan vandaag hun dealer stalken voor de "lijst der lijsten". Als het goed is moet deze uiterlijk vandaag richting de dealers worden/zijn gecommuniceerd die op hun beurt ons volgende week weer kunnen inlichten. Althans, dat was de gemiddelde verwachting op basis van de eerdere, uiteenlopende, berichten hier :+

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Trackerfire schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:57:
Wie gaan vandaag hun dealer stalken voor de "lijst der lijsten". Als het goed is moet deze uiterlijk vandaag richting de dealers worden/zijn gecommuniceerd die op hun beurt ons volgende week weer kunnen inlichten. Althans, dat was de gemiddelde verwachting op basis van de eerdere, uiteenlopende, berichten hier :+
Ik heb toevallig eergisteren nog een mailtje naar de dealer gedaan om te vragen of hij iets meer kon vertellen dan "het kan alle kanten uit" Op dit moment weet ik nog helemaal niets. (half aug besteld)
Hij was 2 dagen vrij en zou er vandaag weer zijn. Als die lijst er is moet hij hem erbij pakken om mij te antwoorden. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Crosspost uit Enyaq topic. Als Skoda NL 3000 extra productieplekken toegewezen krijgt, zou ik niet weten waarom Audi NL dit niet zou doen. Hogere marge product en ook VAG groep. Volgens mij als er 3000 extra Q4's worden toegewezen heb je grofweg de totale backorder weggewerkt. Zoveel Q4's zijn er nu ook weer niet besteld lijkt me. Toch wel significant hogere prijzen dan een ID4/Enyaq als je 'm een beetje aankleed.
p.d.s.mane schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:14:
[...]

Mijn dealer zegt:
"
Het zijn rare tijden in autoland, waar ik je eerst moest vertellen dat de auto vertraagd is,
moet ik je inderdaad nu mededelen dat nu bekend is geworden dat er 3000 extra Enyaqs in December gaan komen.
Waaronder dus die van jou.
Helaas voor ons zijn we hier niet over geïnformeerd dat deze kans erin zat.
Dus nu is hij al definitief ingepland zonder dat jij en ik dit wisten.
Deze auto's worden gemaakt in de komende 2 a 3 weken.
Dus we moeten even kijken wanneer hij dan komt.
Maar dit zal dus eind december begin januari zijn.
"

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-11-2022
-Wing- schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:34:
Iemand al covers gevonden die passen op de plekken die het pianolak een andere look geven?
Gewoon lekker laten wrappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:49
Wat was dat linkje ook alweer waar je het totaal aantal registraties kon zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 16:24
hallo, wij hebben ook een q4 50 besteld. zijn er mensen die ook daadwerkelijk gewicht trekken met de auto?
dus een caravan/ zware aanhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Trackerfire schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:57:
Heb gisteren navraag gedaan bij een kennis die bij Leaseplan werkt. Die geeft aan dat de Audi lijst binnenkort gecommuniceerd wordt omdat deze nog niet definitief is. Momenteel ligt de prioriteit bij de Enyaq.

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:17:
[...]

Heb gisteren navraag gedaan bij een kennis die bij Leaseplan werkt. Die geeft aan dat de Audi lijst binnenkort gecommuniceerd wordt omdat deze nog niet definitief is. Momenteel ligt de prioriteit bij de Enyaq.
Das wel verassend op zich, dat de Skoda (Enyaq) voorrang krijgt boven Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:22:
[...]

Eens. Had volgens mij ook deels te maken dat het bij Pon niet heel soepel loopt momenteel. Maar er komt in ieder geval dus een lijst.. Hopelijk voor het eind van het jaar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
the-hyrax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:37:
[...]

Voor die paar bits en bytes hebben engineers anders lang en hard gewerkt, getest, etc.

En natuurlijk 100% winstopslag 😂
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en ik weet uiteraard hoe het werkt. Maar toch lijkt het me met een elektromotor niet zo ingewikkeld. Schijnbaar hebben ze genoeg marge om het softwarematig te regelen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
MV999 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:37:
[...]

Eens. Had volgens mij ook deels te maken dat het bij Pon niet heel soepel loopt momenteel. Maar er komt in ieder geval dus een lijst.. Hopelijk voor het eind van het jaar B)
Ik zal het wel kunnen opzoeken in dit topic, maar wat is die 'lijst' die er (vandaag?) komt? En is het enkel van toepassing voor NL of ook voor BE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Trackerfire schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:10:
Crosspost uit Enyaq topic. Als Skoda NL 3000 extra productieplekken toegewezen krijgt, zou ik niet weten waarom Audi NL dit niet zou doen. Hogere marge product en ook VAG groep. Volgens mij als er 3000 extra Q4's worden toegewezen heb je grofweg de totale backorder weggewerkt. Zoveel Q4's zijn er nu ook weer niet besteld lijkt me. Toch wel significant hogere prijzen dan een ID4/Enyaq als je 'm een beetje aankleed.
[...]
De Enyaq rolt tussen de Octavia's van de band in de Skodafabriek in Mladá Boleslav. De Q4 rolt tussen de ID. 3 en 4 en de Cupra Born van de band in Zwickau. Als er ruimte is bij Skoda, dan betekent dat niet dat het in Zwickau ook kan.

Link naar foto van AutoExpress: https://media.autoexpress...a%20Enyaq%20factory-9.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 19-11-2021 11:56 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 15:19
Kom zojuist van de dealer, daar was de auto vers binnengekomen. Nu alle dealer accessoires nog monteren. Aflevering over +/- 2 weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KlMeeKRJ8rjM_iKgzl6AXp9NEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtACmGIojkcTzvXYaO3Rw5eh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdJW3mC-9LTqeyMyH1GL_Um1wSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVJjsiawkBCVyj3XrdL4io8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Mooi zwart is niet lelijk! Gaaf,

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
Weet je hoe ik erachter kom wat de codes voor variantie en uitvoering betekenen? Dus hoe ik kan herleiden wat wat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Julicount schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:41:
[...]

Weet je hoe ik erachter kom wat de codes voor variantie en uitvoering betekenen? Dus hoe ik kan herleiden wat wat is?
Even de codes in google plakken.
bijv XBL1FH1 = Q4 40
XBM9TQ1 = Q4 50

Of zoeken in de RDW database. (handleiding ergens op dit forum te vinden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 20:52
Dank voor de link en interessant om te analyseren hoe snel dit nu gaat. Even wat statistieken:
  • de afgelopen 7 weken (week 39-45) ligt het aantal geregistreerde auto's rond de 90 per week
  • in de weken 37 en 38 waren het er ongeveer 50 per week
  • in de 5 weken daarvoor (week 32-36) gemiddeld iets meer dan 25 per week
  • daar weer voor lag het aantal nog lager (<15 st per week) maar dat is voor nu niet relevant
Het productie/levertempo naar NL is de afgelopen 7 weken redelijk stabiel. Het neemt in ieder geval niet sterk toe. Inclusief deze week (nr 46) zijn er nog 7 weken tot het einde van het jaar. Trek daar de fabrieksluiting van 1 week van af, dan zijn er nog 6 weken waarin er ongeveer 90 Q4's per week op kenteken gezet gaan worden. Oftewel ongeveer nog 540 nieuwe eigenaren hebben het geluk van een kenteken/bijtelling in 2021.

Er rijden er nu ong. 1000 rond in NL, dus grofweg nog 50% komt er bij dit jaar. Ik las ergens in dit forum dat er een order backlog is van 5500 stuks (heeft iemand een bron?). Dat zullen lang niet allemaal mensen zijn die al in juni/juli besteld hebben, maar ook later. Maar grofweg 1 op de 10 van de nu uitstaande bestellingen "krijgt" hem nog dit jaar. Als ik de verhalen zo lees, lijkt er nog behoorlijk wat variatie te zitten in levertijd. Dat zal primair te maken hebben met opties en beschikbaarheid van onderdelen. Maar afgezonderd daarvan ga ik ervan uit dat het toch wel first come first serve is. Dus de bestellers in juni/juli zullen een hogere kans hebben dan 1 op 10.

Uiteraard alles onder de veronderstelling dat er 90 bij komen per week... Ik ben zo langzamerhand zeer benieuwd naar de "beroemde lijst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Trackerfire schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:22:
[...]

Extra capaciteit voor de Q4 kan dan wel weer de reden zijn waarom de mijne van week 10 leveren naar week 50 gefabriceerd zou zijn gegaan (met alle voorbehouden die er te maken zijn). Enfin, blijft gewoon afwachten..

[ Voor 4% gewijzigd door Gerardvhgn op 19-11-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Ik heb de indruk dat het aantal aangeleverde Q4's niet toeneemt maar eerder stokt.

Net ook antwoord gehad van de dealer:

"De meeste auto’s die in de zomer besteld zijn komen niet in 2021 binnen.
De voorlopige aanleverweken schommelen nu tussen begin en eind kwartaal 1/2022"

Niet leuk maar het is zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 20:52
Gerardvhgn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:56:
[...]

Extra capaciteit voor de Q4 kan dan wel weer de reden zijn waarom de mijne van week 10 leveren naar week 50 gefabriceerd zou zijn gegaan (met alle voorbehouden die er te maken zijn). Enfin, blijft gewoon afwachten..
Zijn verschillende fabrieken. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zo even omschakelen. Dit heeft meer te maken met prioriteit bij PON. Ik weet niet hoe dit werkt, maar het zou kunnen gaan waar ze binnen het Volkswagen concern extra capaciteit voor NL proberen te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36
deboss65 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:57:
Ik heb de indruk dat het aantal aangeleverde Q4's niet toeneemt maar eerder stokt.

Dit is precies wat ik ook hoor vanuit mijn dealer. En de definitieve mysterieuze lijst is pas volledig officieel op 15 december kreeg ik door. Waarbij ook gezegd werd dat er 500 Q4's op de wip zaten voor aflevering in 2021 of 2022. Die 500 lijken pech te hebben dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
deboss65 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:57:

Wat wordt er verstaan onder aanleverweek? Ik veronderstel de week waarin deze bij de dealer binnenkomt? Of bij Pon? Overigens is ook van belang wanneer de dealer die auto’s op kenteken gaat zetten. Is dat ná binnenkomst bij de dealer of nadat de auto in Nederland is (b.v. Bij Pon) of onderweg naar de dealer. De info van de auto is natuurlijk eerder bekend veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36
wimbre schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:45:
[...]

Wat wordt er verstaan onder aanleverweek? Ik veronderstel de week waarin deze bij de dealer binnenkomt? Of bij Pon? Overigens is ook van belang wanneer de dealer die auto’s op kenteken gaat zetten. Is dat ná binnenkomst bij de dealer of nadat de auto in Nederland is (b.v. Bij Pon) of onderweg naar de dealer. De info van de auto is natuurlijk eerder bekend veronderstel ik.
Er werd gezegd door de dealer dat de eerste 3 weken van januari nog iets geregeld kon worden met het op tijd op kenteken zetten op 2021. Bij 4 weken was dit echt onmogelijk zei hij. Maar ik weet niet of elke dealer zo 'flexibel' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Net nog even de dealer om een status gevraagd, de produktie week staat nog steeds op wk49 en dan leveren en op kenteken zetten in wk 50 of 51 en rijden in week 52. Het aantal van 5500 Q4s in backlog komt van Pon Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

kingknoest schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:35:
[...]

Dit is precies wat ik ook hoor vanuit mijn dealer. En de definitieve mysterieuze lijst is pas volledig officieel op 15 december kreeg ik door. Waarbij ook gezegd werd dat er 500 Q4's op de wip zaten voor aflevering in 2021 of 2022. Die 500 lijken pech te hebben dan...
15 december???? Wat is dat nou weer voor een vreselijke datum :o dat zijn nog precies 12 productiedagen daarna, iets minder als we pech hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Vanochtend update gehad van de dealer via appje.

Mijn Q4 50 Launch Edition Advanced Plus (zonder panoramadak en draadloze oplader) is vandaag aangekomen in Leusden en gaat vandaag waarschijnlijk op transport naar de dealer (Ames).

Begin volgende week neemt de dealer contact op voor het maken van een afleverafspraak. Hij gaf al wel aan dat afleveren in week van 8 december (dit was de week die al vanaf het begin als afleverdatum aan mij was gecommuniceerd) waarschijnlijk niet gehaald gaat worden. Wel jammer dat het meer dan drie weken moet duren om de auto rijklaar te krijgen, maar daar is al voldoende over gesproken in deze thread. Nog even geduld dus.

Besteldatum: 5 juli 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Jan_1966 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:55:
Net nog even de dealer om een status gevraagd, de produktie week staat nog steeds op wk49 en dan leveren en op kenteken zetten in wk 50 of 51 en rijden in week 52. Het aantal van 5500 Q4s in backlog komt van Pon Amersfoort.
Mijn productieweek is op dit moment van 44 > 49 > totaal onbekend gegaan. Eerder in dit topic werd genoemd dat meer opties grotere kansen hebben, ik denk eerder dat meer opties betekent dat je grotere kans hebt om de auto niet te krijgen voor 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 09:49
mtlife schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:29:
[...]

Mijn productieweek is op dit moment van 44 > 49 > totaal onbekend gegaan. Eerder in dit topic werd genoemd dat meer opties grotere kansen hebben, ik denk eerder dat meer opties betekent dat je grotere kans hebt om de auto niet te krijgen voor 2022.
Dat is exact dezelfde status als mijn half juli bestelde auto heeft.
Vandaag uitgebreid met de dealer gesproken die goed geïnformeerd leek en prima contacten heeft bij Pon.
De lijst! Hij kent de verhalen, hij kent de uitspraken, hij leest de fora, hij kent de bevestigingen vanuit dealers en LM's en dat kan allemaal prima zo zijn maar volgens hem is het allemaal napraterij. "Er is geen lijst en er komt geen lijst". Zijn woorden dus "don't shoot the messenger".
Hij heeft nog even in het systeem gekeken en vertelde me dat ik er echt op moet rekenen dat het 2022 gaat worden en dat dat voor heel veel bestelde auto's gaat gelden.
Ik heb de hoop inmiddels opgegeven en zie wel wat er wel (maar waarschijnlijk meer niet) gaat gebeuren!

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 16:35

Aldmar

Niks...

Q4 40 Advanced, besteld 23 juni:

Vannacht een mailtje vanuit LM dat de aflevering vertraagd is naar 29 december (was 30 november, daarvoor was het 30 okt)... :|

Zojuist de dealer gebeld en ze wisten mij te vertellen dat de auto gemaakt is en op transport staat naar Nederland toe. Afleveren in November wordt heel erg krap, maar begin December moet lukken en "zeer zeker dit jaar meneer".

Ben benieuwd. Pas als ik er zelf in zit, geloof ik het..! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:34
Aldmar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:03:
Q4 40 Advanced, besteld 23 juni:

Vannacht een mailtje vanuit LM dat de aflevering vertraagd is naar 29 december (was 30 november, daarvoor was het 30 okt)... :|

Zojuist de dealer gebeld en ze wisten mij te vertellen dat de auto gemaakt is en op transport staat naar Nederland toe. Afleveren in November wordt heel erg krap, maar begin December moet lukken en "zeer zeker dit jaar meneer".

Ben benieuwd. Pas als ik er zelf in zit, geloof ik het..! 8)7
Da's misschien dan ook goed nieuws voor mijn ook in Juni bestelde Q4 40 Advanced.
Dus hopelijk toch nog een Q4 in Q4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
De Chinezen krijgen een op de Q4 gebaseerde Q5 E-Tron, die dan weer niks met onze Q5 te maken heeft.

https://www.autoblog.nl/n...de-audi-q5-e-tron-2950553

Catch my drift?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FenneB
  • Laatst online: 23-07-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVmiajCJb0OzW1qI7wdD0B4USmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t1fIfZf362Sj52n3N2DsD7KD.jpg?f=user_large

Vandaag opgehaald :) eerste km zitten erop !

[ Voor 39% gewijzigd door FenneB op 19-11-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

FenneB schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:26:
[Afbeelding]

Vandaag opgehaald :) eerste km zitten erop !
Heel dik, gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-05 20:34
vanochtend van LM gehoord dat die van mij op 16 december afgeleverd gaat worden. moet ik maar geloven.
paar dagen daarvoor zoals al gepost, vertelde de dealer dat hij al op transport naar NL staat . dat zou betekenen bijna 4 weken ertussen zit!
zoals eerder vermeld op 29/06 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
Die van mij is vandaag van week 48 naar 49 naar 48 en dan weer naar 51 gegaan.. die van mijn collega (zelfde config, 5 minuten later besteld) naar onbekend.. verder nog een identieke config van 3,5 week later (andere klant) staat op volgende week afleveren, is al geproduceerd..

Allen zelfde dealer.. er is dus wel degelijk sprake van totale willekeur aan productie. Het is meer een grabbelton met alle autos erin en we zien wel in welke we zin hebben voor productie.

Wel gaven ze aan volgende week extra info van pon te ontvangen.

We gaan maar weer wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
Iemand dit al opgevallen?

Als ik de auto "start" gaan we terug in de tijd? Zou wel veel bekijks hebben gehad in die tijd denk ik. :-)
Zet ik hem via stop knop uit, komt de juiste tijd weer tevoorschijn.
Schakel ik hem weer in dan zie je wel dat er tijd verstreken is.
Instellingen staan goed voor automatische aanpassen tijd/datum

Vreemde is dat in de cockpit voor het stuur wel de juiste tijd wordt weergeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAhTXb9R6oGkF6FF_KG-Hc_dF8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOtZkiBP0gbkMpvGfp15v924.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsMtviCEGbNDaZ7leEZdDc4ttiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFqSRdaCgYP1aGtI0Rjufyli.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fie36jPhf0MDLxjf50VC-piBKMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7lbG9mQOJ2QmMXRSVjhSceU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Zojuist dit bericht vanuit LM:
Dat klopt inderdaad. Wij hebben verschillende klanten moeten teleurstellen. Gelukkig stond jouw bestelling er niet op! De laatste update die wij van de dealer hebben ontvangen is dat jouw auto in december geleverd kan worden.

Vooralsnog kunnen we er dus vanuit gaan dat jouw auto er op tijd is.

Mooi nieuws dus, maar verwacht nog steeds niets tot hij er is.

Edit: verwachte leverweek op honeymoonnet nu ook 52 🙃

[ Voor 6% gewijzigd door MV999 op 19-11-2021 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-05 22:38
hens72 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:18:
Iemand dit al opgevallen?

Als ik de auto "start" gaan we terug in de tijd? Zou wel veel bekijks hebben gehad in die tijd denk ik. :-)
Zet ik hem via stop knop uit, komt de juiste tijd weer tevoorschijn.
Schakel ik hem weer in dan zie je wel dat er tijd verstreken is.
Instellingen staan goed voor automatische aanpassen tijd/datum

Vreemde is dat in de cockpit voor het stuur wel de juiste tijd wordt weergeven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn Q4 heeft incidenteel hetzelfde probleem al sinds ik hem heb. Krijg de post even niet gevonden maar heb op een Engels forum gelezen dat dit een bekend issue is. Wordt met een aankomende softwareupdate opgelost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paulboss
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-04-2022
Tussen alle discussies over levertijden even een tip voor de gelukkige eigenaren van de draadloze laadfunctie voor je telefoon: niet alleen je Iphone maar ook je pasjes passen er perfect tussen; vooral niet doen met de laadpas… Vandaag de Shell Refuel pas er zonder na te denken tussen geschoven en de chip is per direct onherstelbaar defect…. Kortom geen pasjes in dit handige vakje, hopelijk dat ik op deze wijze iemand kan behoeden voor dit probleem

[ Voor 8% gewijzigd door paulboss op 19-11-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Chirezza schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:12:
[...]

Mijn Q4 heeft incidenteel hetzelfde probleem al sinds ik hem heb. Krijg de post even niet gevonden maar heb op een Engels forum gelezen dat dit een bekend issue is. Wordt met een aankomende softwareupdate opgelost.
Wanneer komt die software update nu en is de outlook hierop online bij Audi ergens te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 16:07
Vannacht mail van Pouw : Helaas is de productie van uw auto momenteel opgeschoven naar week 12 in 2022.

Vlak daarna mail van LM : Voor u is een nieuwe Audi Q4 E-Tron door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 8 april 2022. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.

Vanochtend update Honeymoon : De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 50; dit is de week van maandag 13 december 2021.
Uw Q4 e-tron wordt gebouwd in de Audi-fabriek in Zwickau - Mosel.

Duurt best lang zo'n auto bouwen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Vanmiddag werd ik ingehaald door een Audi Q4 40 zwarte uitvoering en black options. Kenteken N-***-LJ. Ik had natuurlijk al een proefrit gemaakt (begin juli) maar wat een mooie auto 😍! Als je er niet zelf in zit en hem dan langs ziet rijden heb ik er iig echt geen spijt van.

Het wachten gaat zo wel zwaarder aanvoelen 😱!

[ Voor 3% gewijzigd door wimbre op 20-11-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
wimbre schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:17:
Vanmiddag werd ik ingehaald door een Audi Q4 40 zwarte uitvoering en black options. Kenteken N-***-LJ. Ik had natuurlijk al een proefrit gemaakt (begin juli) maar wat een mooie auto 😍! Als je er niet zelf in zit en hem dan langs ziet rijden heb ik er iig echt geen spijt van.

Het wachten gaat zo wel zwaarder aanvoelen 😱!
Hier bij de dorpsdealer (SEAT/Skoda) staan er twee op het opslagterrein. Een witte en een Typhoon-grijze. Toch elke keer even loeren met langsrijden. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDennis3D
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-05 19:53
Afgelopen week best veel proefritten gemaakt (Enyag, ID4, Q4, IX3, XC40), maar de keuze is definitief de Q4 geworden.

Helemaal zwart, met zwart optiek pakket, privacy glass en zwarte grill.

Nu maar wachten op de levering (ooit) - volgens de dealer helaas pas Juli 2022:-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
DaMenaz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:30:
[...]

Hier bij de dorpsdealer (SEAT/Skoda) staan er twee op het opslagterrein. Een witte en een Typhoon-grijze. Toch elke keer even loeren met langsrijden. :)
Zo herkenbaar. Ook zo raar dat je in een jubel stemming raakt als je er weer één ziet rijden. Laat staan twee op één dag🎉👏🏼💪🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-05 15:41
sixgirls schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:46:
[...]

Wanneer komt die software update nu en is de outlook hierop online bij Audi ergens te volgen?
Ik heb deze vraag aan Audi gesteld. Die verwijzen me naar de dealer.

Waarom zo onduidelijk/geheimzinnig over updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
DaMenaz schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb dit bakje nu in mijn Octavia. Als ik er aan denk, dan zal ik zaterdag kijken of het past. :)
Nog bedankt voor het uitproberen. Heb vandaag 2 zwarte afvalbakjes ontvangen en het werkt/past goed. Een bakje in de bekerhouder is wellicht mooier, maar neemt wel een plekje in van een evt drankje. Die bakken in de deurportieren zijn ruim genoeg voor die bakjes en dan heb je nog genoeg plek.

Bakjes zijn verder neutraal (alleen een logootje van een 'bin').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 14:48
YouTube: 2022 Audi Q4 e-tron | German Car Factory - Production (4K)

Mooi om te zien hoe ze in elkaar worden gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AAveldman
  • Laatst online: 17-01-2022
Heeft iemand de q4 Sportback S competition al in een showroom gezien?

Zoiets ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-jt1oHV64ExSkvuA9ChjYOIPEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7dmtRkpFP8xlJUMXFuGptQH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
  • Laatst online: 28-01 10:26
AAveldman schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:42:
Heeft iemand de q4 Sportback S competition al in een showroom gezien?

Zoiets ?
[Afbeelding]
Deze staat in audicentrum rotterdam, ik had hem mee voor een proefrit. In Dordrecht hebben ze hem in floretzilver (y)

Edit: Dit is overigens geen s competition...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NkudRDOZnpMwl-YbLZhIp5kFug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLBs1ARNYfEvFtlX96BEURep.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 06-01 12:16
Afgelopen vrijdag mijn 40 Advanced Plus mogen ophalen. Wat rijdt hij heerlijk!
Gisteravond gereden. Wat een bak licht. Ieder keer bang dat ik de tegenliggers verblind, maar er wordt niet geknipperd :)

Moet nog veel uitproberen. Lijkt net of Apple car play niet lekker werkt met normale radio en navi. Maar misschien even wennen.

Helaas nog niet de app volledig te gebruiken. Ik kon niet als hoofdgebruiker door de dealer worden aangemeld. Ze moesten nog een pincode krijgen o.i.d.

Mss stomme vraag: ik wil laden met nachtstroom. Ik kan in de bediening niet vinden dat ik het laden wil uitstellen. Het laden begint meteen als de stekker er in zit. Mis ik iets en zit dit wel in de app? Of pas na 23.00 uur de stekker erin 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Julicount schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:02:
[...]

Deze staat in audicentrum rotterdam, ik had hem mee voor een proefrit. In Dordrecht hebben ze hem in floretzilver (y)

Edit: Dit is overigens geen s competition...

[Afbeelding]
Zeker de standaard demo. :) Deze kreeg ik namelijk mee van A-Point Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tG9opNZl078k4lUr4w1CNPUYqN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQkweYEsZiLpKsn1NOie3ljc.jpg?f=fotoalbum_large

En deze staat bij Maas in de showroom in Moordrecht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2J29ZDvcHsnst0u5Ko4brtugc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC0kUzzZOW1jQHXPJWiF9sdU.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob simonis
  • Niet online

Rob simonis

Stormgtf

Ook ik heb de Q4 in april 2021 besteld....gewoon een Launch Edition Advanced, geen bijzonderheden...........al diverse keren van de LM bericht gekregen met een leveringsdatum....maar die wordt altijd verschoven....ik heb al tot treurens toe meermaals contact gezocht met alle partijen.

Nu nog altijd geen duidelijkheid, alleen maar verwachtingen. Ik gun absolut iedereen zijn mooie Audi, maar ik vind het wel erg frustrerend om te zien dat anderen die ver na mij besteld hebben hem nu toch al hebben of een definitieve leveringsweek weten. Ik snap hier niks meer van.......Ik geloof er ook niet meer in dat ik hem nog dit jaar ga krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rob simonis op 22-11-2021 07:50 ]

Stormgtf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Rob simonis schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:09:
Ook ik heb de Q4 in april 2021 besteld....gewoon een Launch Edition Advanced, geen bijzonderheden.......maar tot dusverre geen pro-actieve info vanuit dealer/Pon en of LM, gezien ze ook niks weten.....al diverse keren van de LM bericht gekregen met een leveringsdatum....maar die wordt altijd verschoven....ik heb al tot treurens toe meermaals contact gezocht met alle partijen.

Nu nog altijd geen duidelijkheid, alleen maar verwachtingen. Ik gun absolut iedereen zijn mooie Audi, maar ik vind het wel erg frustrerend om te zien dat anderen die ver na mij besteld hebben hem nu toch al hebben of een definitieve leveringsweek weten. Ik snap hier niks meer van.......Ik geloof er ook niet meer in dat ik hem nog dit jaar ga krijgen.
Ik begrijp je frustratie volkomen.
Eigenlijk vind ik het wel stuitend dat de gehele Audi organisatie 7 maanden na bestelling nog geen zinnig woord kan zeggen. Ik zou persoonlijk de neiging hebben de order te annuleren want je ziet dat de EV concurrentie over het algemeen wel redelijk in staat is vlot te leveren.
De meerwaarde van Audi is op dit moment dan wel weg vind ik.
Dat er problematiek met onderdelen voorziening is staat als een paal boven water maar je gaat mij niet wijsmaken dat Audi niet in staat zou zijn iets te roepen. Op zijn minst waar het probleem zit. (en niet heel algemeen chip crisis roepen) Ze moeten er een beetje moeite voor doen om daarmee wat meer begrip bij de klanten te creëren.
(tja best lastig die klanten....)

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 22-11-2021 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Voor zover ik zie hebben ALLE merken problemen. Behalve Tesla?! Dan zou ik voor een Tesla gaan.
Welke merken kunnen wel in 3 maanden een eigen geconfigureerde EV leveren eigenlijk?

Ik vind het ook super vervelend, maar vooral ook overmacht met totaal onduidelijke leveringen van onderdelen voor de autoleverancier. Is de tijd waarin we zitten, geldt voor zoveel andere branches ook. Geduld :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
goede morgen,
ook in BE is de duidelijkheid ver zoek!
is besteld bij de autodealer door LM op 8/7
LM heeft van in de beginnen levering week van 23 februari.
op 1 september telefoon van dealer gekregen voor skippen van trekhaak en phonebox draadloos.
hier de vraag gesteld wanneer deze ongeveer verwacht word, begin november.
eind oktober dealer gemaild om emblemen achteraan te verwijderen bij aankomst en vraag of ze al meer zicht hebben. met reactie " productie staat gepland en levering half november"
10 november mail gestuurd met vraag voor inplanning aflevering aangezien half november ging toekomen.
reactie: auto is nog niet in productie gegaan, kleine vertraging. maar word eind november verwacht. gaat over een zwarte Q4 40 S-Line, trekhaak door dealer geplaatst - warmtepomp (ben voorstander!) - getinte ruiten - jammer genoeg destijds de shaduwlook niet gezien. Vermoedelijk gaat LM gelijk hebben en februari pas geleverd worden. ben benieuwd als ik hier lees worden wagen nu geleverd eind juni besteld. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
Vandaag de Audi bij Pouw achtergelaten voor leerinbouw, dan alleen nog de trekhaak.

Wat ik echt matig vind is de leenauto. Ik moet een week rondcrossen in een A1. Ik ben zelf 2m05 en dat past niet met kinderstoeltjes achterin. Ik heb toch echt verzocht even wat anders te regelen.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 16:07
kdoornbo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:09:
Vannacht mail van Pouw : Helaas is de productie van uw auto momenteel opgeschoven naar week 12 in 2022.

Vlak daarna mail van LM : Voor u is een nieuwe Audi Q4 E-Tron door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 8 april 2022. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.

Vanochtend update Honeymoon : De productieweek van uw Audi Q4 e-tron is bekend!
We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron is opgenomen in de productieplanning van week 50; dit is de week van maandag 13 december 2021.
Uw Q4 e-tron wordt gebouwd in de Audi-fabriek in Zwickau - Mosel.

Duurt best lang zo'n auto bouwen
Ben net gebeld door Pouw
De eerste 2 berichten over levering rond week 12 waren bij hun bekend rond 3 nov maar ze wilden graag tegelijk iedereen info geven.

Dat een paar uur later Duitsland een update zou geven hadden ze ook niet verwacht maar ik heb dus zo als het er nu naar uitziet geluk.

Productie week 50. Duurt een dag en daarna levering vanaf week 51 _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Avigoorn schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:18:
Voor zover ik zie hebben ALLE merken problemen. Behalve Tesla?! Dan zou ik voor een Tesla gaan.
Welke merken kunnen wel in 3 maanden een eigen geconfigureerde EV leveren eigenlijk?

Ik vind het ook super vervelend, maar vooral ook overmacht met totaal onduidelijke leveringen van onderdelen voor de autoleverancier. Is de tijd waarin we zitten, geldt voor zoveel andere branches ook. Geduld :X :X
Het is misschien makkelijk praten, omdat ik mijn Q4 sinds vorige week in bezit heb. Maar ook ik heb lang moeten wachten en getwijfeld om te annuleren. Maar wat Avigoorn schrijft, iedereen heeft problemen. En als je nu overstapt naar een ander merk heb je hem echt niet sneller dan de Q4 die al in bestelling staat. Of je moet heel veel geluk hebben met een model wat al bij de dealer staat. Of een Tesla willen rijden...

Maar wat ik wil zeggen, het is het wachten echt meer dan waard! Het is een heerlijke auto om te zien en in te rijden! Nogmaals, ook ik heb getwijfeld om over te stappen. Maar het wachten is echt beloond!

Succes en sterkte aan iedereen die in onzekerheid zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:56
ephymerous schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:56:
Vandaag de Audi bij Pouw achtergelaten voor leerinbouw, dan alleen nog de trekhaak.

Wat ik echt matig vind is de leenauto. Ik moet een week rondcrossen in een A1. Ik ben zelf 2m05 en dat past niet met kinderstoeltjes achterin. Ik heb toch echt verzocht even wat anders te regelen.
Mooi! Ben benieuwd hoe het wordt!

Heb het ook besteld, als ik mijn auto ooit nog krijg..

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax

Haha, ik ga het dak van mijn (nog te leveren, witte) Q4 zwart laten wrappen. Ik krijg ook een leenauto en dat is een Smart. Ik ben gelukkig maar 1.80m, maar ik ga ook niet echt durven rijden op de snelweg met een Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax

Klopt, ik had LeasePlan gebeld en die gaven ook aan dat Tesla mijn enige optie was als ik de Q4 zou annuleren, omdat Tesla geen issues heeft.

Een kennis van mij werkt bij Tesla en die gaf aan dat dat komt omdat Tesla zelf de firmware schrijft voor de chips, terwijl andere fabrikanten de firmware gebruikt van de leveranciers. Om deze reden kunnen ze in feite elke chip die voldoet aan bepaalde eisen in de auto stoppen. Daarnaast produceren ze bepaalde chips zelf.

Zelf denk ik dat deze week een beetje decision week moet zijn als je nog wilt wisselen. Vrijdag toen ik zelf Tesla belde gaf de verkoper aan dat er X Model 3's op de boot stonden zonder aangewezen eigenaar en dat hij een link kon sturen dat ik bevestig dat die Model 3 wordt toegewezen.

Ik denk dat ik zelf vasthou aan de Q4 bestelling, omdat LP aangaf dat ik niet op "De Lijst" sta. Ik hou hoop.

[ Voor 16% gewijzigd door the-hyrax op 22-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
Audiq4 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:06:
[...]

Het is misschien makkelijk praten, omdat ik mijn Q4 sinds vorige week in bezit heb. Maar ook ik heb lang moeten wachten en getwijfeld om te annuleren. Maar wat Avigoorn schrijft, iedereen heeft problemen. En als je nu overstapt naar een ander merk heb je hem echt niet sneller dan de Q4 die al in bestelling staat. Of je moet heel veel geluk hebben met een model wat al bij de dealer staat. Of een Tesla willen rijden...

Maar wat ik wil zeggen, het is het wachten echt meer dan waard! Het is een heerlijke auto om te zien en in te rijden! Nogmaals, ook ik heb getwijfeld om over te stappen. Maar het wachten is echt beloond!

Succes en sterkte aan iedereen die in onzekerheid zit!
Dat. En m'n vader heeft 3 jaar geleden een A5 SB privé besteld en had toen een levertijd van 16 weken wat uiteindelijk 18 werd dus zo shocking is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
the-hyrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:23:
[...]

Klopt, ik had LeasePlan gebeld en die gaven ook aan dat Tesla mijn enige optie was als ik de Q4 zou annuleren, omdat Tesla geen issues heeft.

Een kennis van mij werkt bij Tesla en die gaf aan dat dat komt omdat Tesla zelf de firmware schrijft voor de chips, terwijl andere fabrikanten de firmware gebruikt van de leveranciers. Om deze reden kunnen ze in feite elke chip die voldoet aan bepaalde eisen in de auto stoppen. Daarnaast produceren ze bepaalde chips zelf.

Zelf denk ik dat deze week een beetje decision week moet zijn als je nog wilt wisselen. Vrijdag toen ik zelf Tesla belde gaf de verkoper aan dat er X Model 3's op de boot stonden zonder aangewezen eigenaar en dat hij een link kon sturen dat ik bevestig dat die Model 3 wordt toegewezen.

Ik denk dat ik zelf vasthou aan de Q4 bestelling, omdat LP aangaf dat ik niet op "De Lijst" sta. Ik hou hoop.
Een Tesla krijg je dan misschien wel, maar dan zonder de mogelijkheid om je telefoon op te laden :)

https://www.ad.nl/auto/te...t-klanten-niets~a019230e/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Ik weet niet of het een lease of koop betreft?
Wat ik in al die jaren lease heb meegemaakt is dat de leasemij een auto neerzet (en ik kies bewust altijd voor de optie 'VV gelijke klasse') wanneer het op dit soort zaken aankomt. RO is het vaak de dealer maar ook dan krijg ik gelijke klasse.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Op zich is de lange levertijd hier niet het grootste probleem. Als er een goed verhaal achter zit is het te verteren. Het gaat vooral om de gebrekkige en volstrekt wisselende informatie voorziening.

Ik heb beroepshalve ook te maken met de huidige component crisis. Maar ik kan de klant wel exact vertellen waar het probleem zit, Alleen niet wanneer het opgelost is en hij zijn spullen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:34
Audiq4 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:41:
[...]

Een Tesla krijg je dan misschien wel, maar dan zonder de mogelijkheid om je telefoon op te laden :)

https://www.ad.nl/auto/te...t-klanten-niets~a019230e/
Nou, het mooie is dat wel dat ze die later kosteloos met mobile service alsnog komen inbouwen. Dat zie ik Audi nog niet doen. Niet dat ik daarom een Tesla zou willen rijden, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
https://www.autoblog.nl/n...ng-moeten-bepalen-2951238

Zou een hoop slapeloze nachten schelen in dit topic :D

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 23:58
zou niet direct een gek idee zijn. Aan de andere kant mis je dan wel 6-12 maanden van je 60 maanden vaste periode;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
vincentvs93 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:50:
zou niet direct een gek idee zijn. Aan de andere kant mis je dan wel 6-12 maanden van je 60 maanden vaste periode;)
Ook wel erg fraude gevoelig itt registratie datum. Met het huidige systeem althans.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 22-11-2021 11:52 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Met die theorie zouden fabrikanten niet-uitgebrachte auto's al op bestelling kunnen zetten ook al komen ze pas over vier jaar uit

[ Voor 18% gewijzigd door the-hyrax op 22-11-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:07:
[...]

Met die theorie zouden fabrikanten niet-uitgebrachte auto's al op bestelling kunnen zetten ook al komen ze pas over vier jaar uit
Dat is wat ik bedoel met fraude gevoelig ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online

Kreeg via wagenpark nog een Cupra Born aangeboden. Een al besteld exemplaar. Dat was het enige dat ze nog met 12% konden doen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-05 14:48
DaMenaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:10:
[...]

Kreeg via wagenpark nog een Cupra Born aangeboden. Een al besteld exemplaar. Dat was het enige dat ze nog met 12% konden doen.
mooie auto maar volgens mij wel een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

renedg73 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:51:
[...]

Klopt. Is een sportieve ID3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q4brun
  • Laatst online: 01-07-2022

Q4brun

C40

Voor mij is het heel simpel. Ik begrijp alle problematiek rondom de fabricage van nieuwe auto's. Maar tijdens mijn zomervakantie notabene, werd ik vrolijk opgebeld over mijn begin juli besteld Q4 S competition zwart, full options. De vrolijke boodschap luidde: ik heb goed en ik heb slecht nieuws, het goede nieuws is dat Uw nieuwe Audi nog dit jaar geleverd wordt, het slechte nieuws is dat er geen phonebox, panoramadak etc opzitten. Het goede nieuws was overbodig, de afspraak liep al dat hij dit jaar geleverd zou worden (week 45). Min of meer onder druk ben ik gezwicht, die telefoon vind ik niet zo heel belangrijk, de trekhaak komt achteraf en het dak, nouja, pec gehad. Maar als de auto dit jaar niet geleverd wordt haak ik af. Ik hecht aan duidelijkheid en eerlijkheid, dan moet je mij niet beloven dat levering in 2021 geen probleem is. Al met al spannende weken dus. Ik heb mijn wagenparkbeheer achter mij, mocht het m niet worden kiezen we wat anders leuks uit in 2022, er komt genoeg moois uit!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Marco1982!
Voel me bijna bezwaard om hier een kreetje van geluk te uiten...
Waarschijnlijk kan ik mijn Q4 aanstaande vrijdag ophalen. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de leren bekleding :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kwxuj1_MWu_aJ85irgKqucX75qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFoOhpf7dE8eEK7xAV99Qhdn.jpg?f=fotoalbum_large

Nog mooier dan ik mij had voorgesteld :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
renedg73 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:51:
[...]

Ja, was ook niet echt een optie. Leuk voor erbij, maar geen alternatief natuurlijk.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Marco1982! schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:23:
Waarschijnlijk kan ik mijn Q4 aanstaande vrijdag ophalen. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de leren bekleding :)[Afbeelding]

Heel vet dit! Deurpanelen ook?

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco1982!
DaMenaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:25:
[...]

Heel vet dit! Deurpanelen ook?
Yes! en armsteun ook! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
Waarschijnlijk kan ik mijn Q4 aanstaande vrijdag ophalen. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de leren bekleding :)[Afbeelding]

Zo, dat ziet er mooi uit zo. Heel sjiek en het leer gaat zo volgens mij ook niet zo bobbelen. (Ik weet het ook niet hoe je dat anders kan of moet omschrijven). Zal mij benieuwen met de deur panelen er bij👍🏻. Veel plezier straks er mee als je hem hebt😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:44:
[...]

Ik weet niet of het een lease of koop betreft?
Wat ik in al die jaren lease heb meegemaakt is dat de leasemij een auto neerzet (en ik kies bewust altijd voor de optie 'VV gelijke klasse') wanneer het op dit soort zaken aankomt. RO is het vaak de dealer maar ook dan krijg ik gelijke klasse.
Lease, ik ga even checken welke afspraken mijn werkgever heeft. Bij Volvo kreeg ik altijd een fatsoenlijke auto mee. Als het voor een dag of twee dagen is hoor je mij niet klagen. Maar een week rondrijden in zo'n gebakje vind ik echt wat van.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024

Ziet er erg gaaf uit! Wat kost zoiets als ik vragen mag?

[ Voor 9% gewijzigd door Peter_i4M50 op 22-11-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024

Via leasemaatschappij? Leasemaatschappij heeft nu de optie voor leren bekleding achteraf, nu heb ik de leren bekleding bij audi. Bijtelling dus. Ben alleen bang wijzigingen aan te brengen omdat auto toch nog steeds status onbekend heeft... Wil niet ergens achterin het rijtje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
MilcQ schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:56:
[...]

Zo, dat ziet er mooi uit zo. Heel sjiek en het leer gaat zo volgens mij ook niet zo bobbelen. (Ik weet het ook niet hoe je dat anders kan of moet omschrijven). Zal mij benieuwen met de deur panelen er bij👍🏻. Veel plezier straks er mee als je hem hebt😄.
Ik heb voor de diamond stitch gekozen omdat het inderdaad een langere levensduur lijkt te hebben dan gewoon glad leer.
Ik zal wel foto's plaatsen van het eindresultaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
Peter_i4M50 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:26:
[...]

Ziet er erg gaaf uit! Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Was een optie via Leaseplan. zij rekenen er € 2000 euro voor, maar geen idee wat voor afspraken zij met deze leerboer hebben gemaakt of dat ze er nog iets bovenop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
mtlife schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:30:
[...]

Via leasemaatschappij? Leasemaatschappij heeft nu de optie voor leren bekleding achteraf, nu heb ik de leren bekleding bij audi. Bijtelling dus. Ben alleen bang wijzigingen aan te brengen omdat auto toch nog steeds status onbekend heeft... Wil niet ergens achterin het rijtje komen.
Yes via LeasePlan achteraf. :) Ik had ook geen keuze meer door het moment van bestellen. Eind september een door de dealer gereserveerde auto... Hierdoor waren er geen opties mogelijk, maar kon ik wel zaken achteraf toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:00
Heel tof Marco, zie heel graag foto's van het eindresultaat! Lijkt schitterend!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marco1982!
The__Virus schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:16:
Heel tof Marco, zie heel graag foto's van het eindresultaat! Lijkt schitterend!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqZrEsNjP1umfxsCZX5WcV8AK_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WAQVSJ0MAXahFhRhO0uaBP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvOHe-iqH2QwGWJRYeSjMxEpW4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxPnHPdplXSMhzhtoajMjNbp.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist ontvangen van de leerboer... Kleur komt op deze foto's niet zo lekker uit. Maak mooie foto's zodra ik de auto heb opgehaald :)

:9~ :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Marco1982! op 22-11-2021 16:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Zojuist nog contact gehad met de dealer. Q4 is de fabriekshal uit en klaar voor transport, volgende week levering Pon, week erop bij de dealer. Na heel veel maanden geduld lijkt de mijne op tijd te zijn, incl panoramadak en phonebox. Audi gaat in de laatste weken van 2021 nog 675 Q4's produceren, speciaal voor de Nederlandse markt. Of deze op tijd voor de registratie zullen komen, is natuurlijk balanceren op een dun koord....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Marco1982! schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:21:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist ontvangen van de leerboer... Kleur komt op deze foto's niet zo lekker uit. Maak mooie foto's zodra ik de auto heb opgehaald :)

Heel mooi!

Op deze foto komt wel die tyfuslelijke middentunnel goed naar voren. Ik vind dat echt zo'n afbreuk doen aan het interieur van de Q4....

Maargoed, niets aan te doen :P

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Heel fraai!! Heb het ook nog overwogen, maar m'n vriendin heeft liever stof dan leder ;) Heb deze kleur in 't verleden ook achteraf laten monteren
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marco1982!
JandV schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:48:
Heel fraai!! Heb het ook nog overwogen, maar m'n vriendin heeft liever stof dan leder ;) Heb deze kleur in 't verleden ook achteraf laten monteren

[...]
Die van mij ook... Maar die had even niks te vertellen. Auto is mijn ding.. De rest mag ze weer lekker bepalen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Da's mij niet gelukt :p Maar geen straf op stof natuurlijk ;)
Marco1982! schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:56:
[...]

Die van mij ook... Maar die had even niks te vertellen. Auto is mijn ding.. De rest mag ze weer lekker bepalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schitterend!
Pagina: 1 ... 42 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.