Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 41 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
sohus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
[...]

Nee Athlon, Alphabet en Arval beloofden allemaal "gegarandeerde levering in 2021" zodat je nog van het lagere BPM tarief kon profiteren. Athlon moet daar nu i.i.g. op terugkomen. Ik kan dus nu of annuleren, of wachten op levering volgend jaar (verwachting: 3e kwartaal) of eieren voor mijn geld kiezen en nog een model zoeken wat of lagere BPM heeft of gewoon voor een benzine bak gaan uit voorraad.

Keuzes...
Volgens mij worden hier wat zaken door elkaar gehaald.
Lagere BPM....Er wordt geen BPM op een EV geheven.

Je zult doelen op lagere bijtelling?
Je hebt het over de Athlon modellen?
En de Q4 of de A4?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenneB
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-07-2022
Fabriek gaat dicht…

https://automotive-online...46e8603bb1af1892bd8d58cba

[ Voor 6% gewijzigd door FenneB op 16-11-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:56
Laatste regeL: "VW-importeur Pon is om een reactie gevraagd"

Vermoedelijk antwoord: Producteigenschap..... of het geluid van krekels in een stille omgeving :?

[ Voor 5% gewijzigd door deboss65 op 16-11-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Net de dealer gesproken en slecht nieuws, de definitieve produktieweek is "verschoven van week 49 naar week 7,had er al geen goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 19:59
MonsieurB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:40:
Na maanden meelezen toch ook vanuit hier een bijdrage over de levertijden. Helaas was dit proces een vrij negatieve ervaring met zeer slechte updates en uiteindelijk van bestelling (12 mei) tot rijden 6+ (!!) maanden. Ook bijzonder om te zien dat auto's besteld na 12 mei wel met volledige opties zijn afgeleverd en deze niet. Volgens dealer was dit te wijten aan het feit dat er veel nog niet afgebouwde auto's aan de kant zijn gezet en gestart is met productie van nieuwere auto's waar dan ineens wel onderdelen voor waren. Gek verhaal.

Besteld 12 mei 2021 via LM
Ingeplande aflevering 30 november 2021 (datum meerdere malen uitgesteld en ineens was auto er)

40 - Launch Edition Advanced Plus met diverse opties. Naar verwachting zonder pano en phonebox.
Snap ik niets van. Mijn Q4 40 S Edition is daadwerkelijk besteld en bevestigd per 11-5-21 door LM en ik heb de auto al sinds 8-10-21 (met panoramadak, phonebox en trekhaak). Inmiddels 7.000 km naar volle tevredenheid gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Dean Martin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:03:
[...]

Volgens mij worden hier wat zaken door elkaar gehaald.
Lagere BPM....Er wordt geen BPM op een EV geheven.

Je zult doelen op lagere bijtelling?
Je hebt het over de Athlon modellen?
En de Q4 of de A4?
Lage bijtelling inderdaad.
Ik heb het over de Van Mossel actie modellen, maar ook andere importeurs hebben zelfde probleem.
Q4 uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sohus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:34:
[...]

Lage bijtelling inderdaad.
Ik heb het over de Van Mossel actie modellen, maar ook andere importeurs hebben zelfde probleem.
Q4 uiteraard.
Er is maar 1 importeur in Nederland, en dat is PON.
Diverse dealers en leasemaatschappijen hebben onder 'xxx edition' bepaalde productiesloten verkocht/ingekocht.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Tsja… zeg het maar… mijne is een weekje later besteld en het blijft afwachten wanneer de auto geleverd gaat worden 🤔

Goed om te horen dat die van jou goed bevalt 😉
Jope3 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:28:
[...]

Snap ik niets van. Mijn Q4 40 S Edition is daadwerkelijk besteld en bevestigd per 11-5-21 door LM en ik heb de auto al sinds 8-10-21 (met panoramadak, phonebox en trekhaak). Inmiddels 7.000 km naar volle tevredenheid gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Vanmiddag laat weer bericht gehad, week 10 voor aflevering is weer week 50 voor eind productie geworden. Nogal een dynamische planning, laten we maar zeggen :) Maarrr...dus misschien toch nog op tijd in NL..

EQA vanmiddag bekeken, en ja...te klein achterin.. dus daar gaat sowieso een streep doorheen. Nu duimen dat de Q4 op tijd komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerardvhgn op 16-11-2021 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
Gerardvhgn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:31:
Vanmiddag laat weer bericht gehad, week 10 voor aflevering is weer week 50 voor eind productie geworden. Nogal een dynamische planning, laten we maar zeggen :) Maarrr...dus misschien toch nog op tijd in NL..

EQA vanmiddag bekeken, en ja...te klein achterin.. dus daar gaat sowieso een streep doorheen. Nu duimen dat de Q4 op tijd komt.
Ook in gereden maar ik had het zelfde probleem. Achterin helaas geen ruimte monster. Ruimte achterbank ook minder. Rij eigenschap was niet slecht moet ik zeggen. Aankleding verder ook dik in orde. Maar Q4 strak er wel bovenuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
EV_Eric schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:36:
[...]

Als je nog moet bestellen wil ik best nog ongevraagd advies geven, waar meer dan 100 pagina's forum mij in hebben geholpen. Niet de verkoper trouwens, die heeft nauwelijks bijgedragen in hoe mijn configuratie uiteindelijk is geworden.
Warmtepomp wilde ik in eerste instantie ook, maar als je het zuiver financieel bekijkt moet je echt wel heel veel kilometers maken bij koud weer (zonder mogelijkheid tot opwarmen aan de lader) om het eruit te halen. Wil je vanuit duurzaamheidsideaal elke mogelijke kWh besparen, dan ja, dan helpt het.
Maar ik heb het budget ingezet voor drie opties die ik echt niet wil missen:
- 3 zone airco, anders slechts 1 zone en ook geen ventilatie opening tussen stoelen naar achterbank.
- opbergpakket: anders blijkbaar geeneens bekerhouders
- comfortpakket: anders alleen handmatig dimbare binnenspiegel. Mijn vorige vier auto's hadden al een automatische dimfunctie, wil met zo'n hypermoderne auto niet zover terug in de tijd.

Doe er mee wat je wil, en welkom in de wachtrij 😀
Ja ik was dus te laat voor deze tip (en 26 april al besteld). Volgens mijzelf complete auto (kosten 68.209 / privé aanschaf) met heel veel erop en eraan, behalve….
Comfortpakket. (en opberg). 😳
Verkoper heeft ook niks hierover gezegd.

Ik word nu al gek van die niet automatisch dimmende binnenspiegel. Zijn volgens de dealer ook niet meer te vervangen. Zelfde geldt voor de buitenspiegels. Ook onvervangbaar. Ivm met motortje, ontbrekende bekabeling etc.
Raar hoor.
En ik kom van 2 business editions Peugeots waar dit standaard op zat, dus nooit aan gedacht dat ik in een futuristisch spaceship en een launch advanced plus edition (ofzo) met een jaren 90 hendel zit te klooien om de binnenspiegel dimmend te krijgen.
Te triest.
Nou ja, gelukkig WEL een panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
dolfg schreef op woensdag 17 november 2021 @ 05:59:
[...]

Ja ik was dus te laat voor deze tip (en 26 april al besteld). Volgens mijzelf complete auto (kosten 68.209 / privé aanschaf) met heel veel erop en eraan, behalve….
Comfortpakket. (en opberg). 😳
Verkoper heeft ook niks hierover gezegd.

Ik word nu al gek van die niet automatisch dimmende binnenspiegel. Zijn volgens de dealer ook niet meer te vervangen. Zelfde geldt voor de buitenspiegels. Ook onvervangbaar. Ivm met motortje, ontbrekende bekabeling etc.
Raar hoor.
En ik kom van 2 business editions Peugeots waar dit standaard op zat, dus nooit aan gedacht dat ik in een futuristisch spaceship en een launch advanced plus edition (ofzo) met een jaren 90 hendel zit te klooien om de binnenspiegel dimmend te krijgen.
Te triest.
Nou ja, gelukkig WEL een panoramadak.
Heb je getinte ramen achter?
Ik heb in mijn huidige auto de automatisch dimmende spiegel uitstaan. Ik vind het namelijk overbodig in combinatie met de donkere ramen. Wellicht is dat nog een optie mocht je die niet hebben.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Klinkt goed:

Auto opladen kan straks mogelijk in vijf minuten dankzij revolutionaire kabel

https://www.ad.nl/auto/au...utionaire-kabel~aca4536a/

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:15:
Klinkt goed:

Auto opladen kan straks mogelijk in vijf minuten dankzij revolutionaire kabel

https://www.ad.nl/auto/au...utionaire-kabel~aca4536a/
Lijkt een oplossing maar is maar een deel van de oplossing en heeft pas zin als de accu's deze energie hoeveelheid in die korte tijd kunnen opvreten. Zover zijn we nog (lang) niet. Zoals het artikel ook al zegt: eerst zien dan geloven.
Ik kan me herinneren dat een jaar of 3 geleden met veel bombarie een techniek werd gepresenteerd waarbij je een smartphone accu in minder dan 5 minuten volledig kon opladen. Nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 10-08 19:09
[...]
Ik word nu al gek van die niet automatisch dimmende binnenspiegel. Zijn volgens de dealer ook niet meer te vervangen.
Goede service van de dealer weer. Er zijn gewoon aftermarket oplossingen voor en ik vraag me ook af hoe moeilijk het is een zelfdimmende binnenspiegel van een ander Audi model erin te monteren (als die van de Q4 nog niet als los onderdeel leverbaar zou zijn). Buitenspiegels zal het wat lastiger zijn, maar is ook minder belangrijk/comfortverhogend.

Ik ben toch heel benieuwd hoe de training van verkopers bij een nieuw model in het algemeen en de Q4 in het bijzonder eruitziet. Of het is een prima training, maar de verkoper die ik had heeft niet zitten opletten. Ik weet na een uur configurator opties doorlopen en een uur snellezend door dit forum echt meer dan hij. Geen woord van hem over comfortpakket of opbergpakket. En wat ik persoonlijk ook wel kwalijk vind: als ik aangeef een quattro te willen vanwege hogere trekgewicht, is een waarschuwing toch op zijn plaats dat je daar alleen iets aan hebt met een E achter B rijbewijs. Max gewicht auto is 2720kg, dus met alleen B mag je maar 780kg trekken. Gelukkig heb ik een E rijbewijs, maar dat wist de verkoper niet. Gevalletje "geen benul hebben" of "not my problem". Weet niet welke optie slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Helaas ben ik ook op slecht nieuws getrakteerd. Afleverweek is naar 51 gegaan met huidig productieslot op 7 december. Heb ook maar even navraag bij Leaseplan over de eventuele lijst gedaan. Dit antwoord wacht ik nog af.

Overigens is Honeymoonnet nog steeds week 48, dus dit lijkt mij niet te updaten bij mij.

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:49
deboss65 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:20:
[...]

Lijkt een oplossing maar is maar een deel van de oplossing en heeft pas zin als de accu's deze energie hoeveelheid in die korte tijd kunnen opvreten. Zover zijn we nog (lang) niet. Zoals het artikel ook al zegt: eerst zien dan geloven.
Ik kan me herinneren dat een jaar of 3 geleden met veel bombarie een techniek werd gepresenteerd waarbij je een smartphone accu in minder dan 5 minuten volledig kon opladen. Nooit meer wat van gehoord.
Precies. Ook wel "leuk" dit nieuws te zien van een merk dat bij een recente auto een redelijk beroerde laadcurve heeft; https://support.fastned.n...t-een-Ford-Mustang-Mach-E

Een oudere E-Tron kan bijvoorbeeld al veel sneller laden. (26 minuten vs 43 minuten 10% -> 80%)

Dus leuk die kabel, maar de komende jaren hebben we daar nog niks aan. De accu is de beperkende factor op dit moment, niet de kabel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
MV999 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:38:
Helaas ben ik ook op slecht nieuws getrakteerd. Afleverweek is naar 51 gegaan met huidig productieslot op 7 december. Heb ook maar even navraag bij Leaseplan over de eventuele lijst gedaan. Dit antwoord wacht ik nog af.

Overigens is Honeymoonnet nog steeds week 48, dus dit lijkt mij niet te updaten bij mij.
Ah... zit je waarschijnlijk toch in dezelfde batch als ik. Zal dan toch per dealer en LM verschillen hoe snel ze communiceren... Ben benieuwd naar het antwoord mbt de beruchte lijst. Laat je dat nog weten?

Gevoelsmatig denk ik dat iedereen die nu zo ver naar achter geplaatst is (eind dec) toch een goede kans maakt op dit jaar geleverd. Ik lees ook al over mensen die naar Januari en later zijn geplaatst de laatste paar dagen. Dus ik ga er een beetje vanuit dat de meest recente updates over leveringen al op basis van dat lijstje zijn.... fingers crossed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
Hier ook weer een update..

Waar 3 weken terug bevestigd levering week 46 was.. is hij nu opnieuw bevestigd week 48.. dan nog 2 weken om rijklaar te maken, dus week 50 rijden..

Geloof er niks meer van, maar we moeten weer wachten..

Al is mij volstrekt onduidelijk waarom het 2 weken moet duren om rijklaar te maken.. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
pielie8520 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:56:
Hier ook weer een update..

Waar 3 weken terug bevestigd levering week 46 was.. is hij nu opnieuw bevestigd week 48.. dan nog 2 weken om rijklaar te maken, dus week 50 rijden..

Geloof er niks meer van, maar we moeten weer wachten..

Al is mij volstrekt onduidelijk waarom het 2 weken moet duren om rijklaar te maken.. 🤔
Registratie, kenteken ontvangen, kenteken monteren, eventuele dealer opties, plekje reserveren voor afhalen... Denk dat dat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:48
pielie8520 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:56:

Dat is inderdaad het meest frustrerende. De dealer was al compleet nutteloos in het hele proces en dan ook nog de aflevering 2 weken vertragen met zaken die je werkelijk in 1 uur kan doen.
Rijd die auto van de oplegger en bel me maar. Laat mij die plasticjes er maar afhalen, beetje de unboxing experience van een nieuwe iPhone. Ik zou er voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
sbin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:17:
[...]

Dat is inderdaad het meest frustrerende. De dealer was al compleet nutteloos in het hele proces en dan ook nog de aflevering 2 weken vertragen met zaken die je werkelijk in 1 uur kan doen.
Rijd die auto van de oplegger en bel me maar. Laat mij die plasticjes er maar afhalen, beetje de unboxing experience van een nieuwe iPhone. Ik zou er voor tekenen.
Ik zou kijken! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
sbin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:17:
[...]

dealer in den bosch gaf aan dat een auto toch zon 6 uur p debrug staat voor de 0km beurt. hele checklist aan conrole punten en software updates baterij laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:46
[...]
Ik vind het vooral heel slecht dat je de automatisch dimmende binnenspiegel niet los kunt aanvinken, maar dat het in een pakket zit van dik 1K met allerlei zaken die ik niet hoef (zoals elektrisch bedienbare lendensteunen).

Ik hoop stiekem dat ze snel een modeljaarwijziging doorvoeren met die voorziening als standaard. En een dual zone CC.

In ander nieuws: mijn bestelling is akkoord bevonden. Zal tzt aangeven als ik een prognose weet, voor wat het waard is. Ergens diep in 2022....

[ Voor 18% gewijzigd door DaMenaz op 17-11-2021 12:36 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Zojuist mail van de LM ontvangen dat mijn verwachte leverdatum van de door mij bestelde auto gewijzigd is
  • Origineel geplande leverweek :48 - 2021
  • Nieuwe leverweek: 52 - 2021
Stond al weken zo in honeymoon, dus denk dat de lease ook achterloopt met de dealerinfo.

Ik teken er nog steeds voor, ook al zeiden ze dat daadwerkelijke aflevering pas januari zou worden waarschijnlijk. als ie maar op kenteken staat....

UPDATE:
Toch even gebeld met de dealer aangezien er een ander contactpersoon in de mail van de LM stond.
(Zonder 100% garanties te geven, maar vrij zeker) wordt de auto gewoon in de gecommuniceerde week geproduceerd (definitief), week 49 in mijn geval. De auto zal dan naar alle waarschijnlijkheid en op basis van ervaring 2 weken later in NL aankomen. Alle EVs die ze binnenkrijgen (A-point) worden zodra in NL z.s.m. op kenteken gezet ivm bijtellingsregels.

Daadwerkelijke aflevering moet ik rekenen op mid Januari, maar zoals gezegd het is dan maar zo..
(slaap gerust werd er gezegd)

[ Voor 39% gewijzigd door Hupsel op 17-11-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Net geïnformeerd.
Productieweek was week 45, nu week 48. Er is al een productienummer.
Levering nog steeds week 51...

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPU
  • Laatst online: 13-07-2023

TPU

Hoi allemaal, ik volg al een tijdje dit forum omdat ik ook een Q4 heb besteld. Dank voor alle info mensen. Over mijn eigen bestelling (juni): het lijkt erop dat ik geluk heb. Vandaag belde de dealer dat mijn Q4 50 Launch Edition S op transport staat en dus dit jaar geleverd wordt. Ik heb overigens ook de 'dubieuze' opties panoramadak en Sonos-speakers. Wellicht biedt dit anderen wat hoop. Overigens is de volgende uitdaging de lederen bekleding die nog ingebouwd moet worden. Daar zijn ook behoorlijke leveringsproblemen mee, maar natuurlijk minder erg. Succes en sterkte allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
TPU schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:39:
Over mijn eigen bestelling (juni)
Begin of eind van deze maand als ik vragen mag?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
TPU schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:39:
Hoi allemaal, ik volg al een tijdje dit forum omdat ik ook een Q4 heb besteld. Dank voor alle info mensen. Over mijn eigen bestelling (juni): het lijkt erop dat ik geluk heb. Vandaag belde de dealer dat mijn Q4 50 Launch Edition S op transport staat en dus dit jaar geleverd wordt. Ik heb overigens ook de 'dubieuze' opties panoramadak en Sonos-speakers. Wellicht biedt dit anderen wat hoop. Overigens is de volgende uitdaging de lederen bekleding die nog ingebouwd moet worden. Daar zijn ook behoorlijke leveringsproblemen mee, maar natuurlijk minder erg. Succes en sterkte allen!
Sonos stond niet ter discussie. Wel het panorama dak en de phone box.

En proficiat :)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Dean Martin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:47:
[...]

Sonos stond niet ter discussie. Wel het panorama dak en de phone box.

En proficiat :)
En vergeet niet de bandenspanningsmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:26

Trackerfire

BTC HODLER

Gerardvhgn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:48:
[...]

Die niet eens op de Q4 zit :-) in ieder geval niet degene die hier bedoelt wordt :+

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hupsel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:36:
Zojuist mail van de LM ontvangen dat mijn verwachte leverdatum van de door mij bestelde auto gewijzigd is
  • Origineel geplande leverweek :48 - 2021
  • Nieuwe leverweek: 52 - 2021
Stond al weken zo in honeymoon, dus denk dat de lease ook achterloopt met de dealerinfo.

Ik teken er nog steeds voor, ook al zeiden ze dat daadwerkelijke aflevering pas januari zou worden waarschijnlijk. als ie maar op kenteken staat....

UPDATE:
Toch even gebeld met de dealer aangezien er een ander contactpersoon in de mail van de LM stond.
(Zonder 100% garanties te geven, maar vrij zeker) wordt de auto gewoon in de gecommuniceerde week geproduceerd (definitief), week 49 in mijn geval. De auto zal dan naar alle waarschijnlijkheid en op basis van ervaring 2 weken later in NL aankomen. Alle EVs die ze binnenkrijgen (A-point) worden zodra in NL z.s.m. op kenteken gezet ivm bijtellingsregels.

Daadwerkelijke aflevering moet ik rekenen op mid Januari, maar zoals gezegd het is dan maar zo..
(slaap gerust werd er gezegd)
Gelukkig valt de 31e op een vrijdag. Wordt een drukke dag ben ik bang ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
Gerardvhgn schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:48:
[...]

En de trekhaak :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07 00:19
Kan iemand mij vertellen waar ik de laatste beschikbare versie van de mmi kan raadplegen?

Op de mmi zelf zijn geen online updates beschikbaar zie ik.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P6FIfpcOj3xmFsgbOQ_PNc0dg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TfawwN3Wpi46C1Ug6Oi5WtkB.png?f=fotoalbum_large

Wagen gisteren in ontvangst genomen. Was eind juni besteld. Mét trekhaak en phonebox. Zonder veel visuele opties, zoals je wel ziet. :-)

Eerste 100 km mee gereden. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Gevraagd aan de dealer wat momenteel de verwachte levertijd is: december 2022. :-O

Het wachten vond ik redelijk stresserend, wegens de voortdurende onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Gisterenavond kreeg de dealer een foutmelding toen hij mij als hoofdgebruiker wou toewijzen.
Vanochtend leek het nog steeds niet in orde.
Deze middag is het op één of andere manier toch in orde gekomen.

Eventjes was ik ontgoocheld in het feit dat je maar twee dingen kan in myAudi: climate control & laadstatus. Even gegoogled: Blijkbaar komt er een software update eind november.

Klopt het dat je die software update via een USB stick moet opladen? Indien wel, dan hoop ik dat die software update OTA updates introduceert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
mouse1277 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:45:
[...]

Mijn op 22 juni bestelde 40 advanced gaat deze week op transport (🤞🤞)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPU
  • Laatst online: 13-07-2023

TPU

mouse1277 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:45:
[...]

Circa 15 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emoticon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01-2023
Ook hier verschuiving naar wk 51. Ben niet hoop vol (besteld 27 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

emoticon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:31:
Ook hier verschuiving naar wk 51. Ben niet hoop vol (besteld 27 juli)
Grappig, want als ik zie 27 juli besteld (ik zelf 26 juli) en week 51 word ik wel weer hoopvol. Hier staat Honey op afleverweek 14 namelijk :P

Over enkele dagen zullen we het allemaal weten, want dan komt de lijst. ECHT! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 17-11-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
De lijst komt pas 8 december 🤔
Vandaag bij dealer te horen gekregen en helaas mijn auto heeft nog geen productienummer maar de verkoper bleef hoopvol voor dit jaar

[ Voor 67% gewijzigd door martijn..! op 17-11-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
martijn..! schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:45:
Vandaag bij dealer te horen gekregen en helaas mijn auto heeft nog geen productienummer maar de verkoper bleef hoopvol voor dit jaar
Apart want Leaseplan claimt "De Lijst" al van Pon te hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-06 11:43
vanmiddag contact gehad met de dealer, op 4 oktober was de afleverdatum volgens hun week 45 en ik zou hem dan in week 47 kunnen halen. dus vandaag een mail gestuurd met de vraag: (alsof mijn neus bloed:) " wanneer moet ik volgende week vrij nemen om mijn Q4 op te halen" kreeg als antwoord : "hij is op transport en als hij hier aankomt maken we een afspraak voor de levering aan u, dat kan ongeveer 14 dagen duren" .
besteld op 29 juni via LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

martijn..! schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:45:
8 December lijkt me schromelijk laat. Hoe kunnen de leaserijders dan nog anticiperen. Zou kunnen hoor, maar lijkt me wat te pessimistisch.

• Julicount
the-hyrax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:21:
[...]

Apart want Leaseplan claimt "De Lijst" al van Pon te hebben ontvangen
Gezien de massale updates die veel mensen nu krijgen vermoed ik ook dat die lijst er al is... Dit begon vorige week bij een aantal en lijkt deze week volledig los te barsten. Ook zie je veel gelijkenissen in besteldatum en verwachte levering (daar waar ze eerst nog wel eens konden afwijken) wat doet vermoeden dat de batches gevormd zijn. In mijn optiek wijst veel erop dat dit lijstje er dus inderdaad al is en de onlangs gecommuniceerde data vrij zeker zijn...

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:41
Over slechte verkopers gesproken die blijkbaar liever geen EV willen verkopen; mijn buurman is in de markt voor een nieuwe auto en ging uit nieuwsgierigheid maar eens bij de Audi langs voor een Q4, hij stond gauw weer buiten want laden duurde wel 3 uur en in de vakantietijd is het überhaupt maar de vraag of er laders vrij
Wat is zo’n fossiele verkoper denkende?

[ Voor 7% gewijzigd door D.deJong op 18-11-2021 07:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
D.deJong schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:38:
Over slechte verkopers gesproken die blijkbaar liever geen EV willen verkopen; mijn buurman is in de markt voor een nieuwe auto en ging uit nieuwsgierigheid maar eens bij de Audi langs voor een Q4, hij stond gauw weer buiten want laden duurde wel 3 uur en in de vakantietijd is het überhaupt maar de vraag of er laders vrij
Wat is zo’n fossiele verkoper denkende?
Wel grappig, want ik ging naar binnen met het idee; 'Voor mij echt geen EV'.

Ik ging kijken voor een A4 of A5 en ging weg met de Q4. Door de verkoper.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimbre
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:04:
[...]

Wel grappig, want ik ging naar binnen met het idee; 'Voor mij echt geen EV'.

Ik ging kijken voor een A4 of A5 en ging weg met de Q4. Door de verkoper.
Dat komt mij bekend voor 8). Ik ging op een vrijdag kijken naar een Volvo (hybride) en zei tegen de verkoper dat ik “er nog niet klaar voor was” om 100% elektrisch te gaan rijden en wierp ter verdediging allerlei argumenten op. De maandag daarop naar de Audi dealer en na proefrit besloten “dit wordt hem” 8)7.

Soms die je vreemde dingen in het leven *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:17:
[...]

Dat komt mij bekend voor 8). Ik ging op een vrijdag kijken naar een Volvo (hybride) en zei tegen de verkoper dat ik “er nog niet klaar voor was” om 100% elektrisch te gaan rijden en wierp ter verdediging allerlei argumenten op. De maandag daarop naar de Audi dealer en na proefrit besloten “dit wordt hem” 8)7.

Soms die je vreemde dingen in het leven *O*
Achteraf durf ik wel toe te geven dat ik misschien net iets te snel beslist hebt :P ik heb voornamelijk beslist op looks en rijgedrag.

Of een EV echt heel goed bij me (lees: mijn rijgedrag) past :$ ? We zullen het gaat zien >:)

The best is yet to come

• JandV
Je gaat er vanzelf aan wennen! Ik had een Tesla Model 3. Aan het begin super leuk met al die (tussen)sprintjes, maar op een gegeven moment komt er ook een punt dat je zuiniger gaat rijden ;)
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:20:
[...]

Achteraf durf ik wel toe te geven dat ik misschien net iets te snel beslist hebt :P ik heb voornamelijk beslist op looks en rijgedrag.

Of een EV echt heel goed bij me (lees: mijn rijgedrag) past :$ ? We zullen het gaat zien >:)

• Dean Martin
  • Niet online
JandV schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:28:
Je gaat er vanzelf aan wennen! Ik had een Tesla Model 3. Aan het begin super leuk met al die (tussen)sprintjes, maar op een gegeven moment komt er ook een punt dat je zuiniger gaat rijden ;)

[...]
Ja en op die sprintjes valt de Q4 (de 40 dan) sowieso tegen vind ik.

The best is yet to come

• JandV
Eens, wat dat betreft is het geen snelheidsduivel, maar daar heb ik 'm niet voor gekozen..
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:30:
[...]

Ja en op die sprintjes valt de Q4 (de 40 dan) sowieso tegen vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JandV schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:31:
Eens, wat dat betreft is het geen snelheidsduivel, maar daar heb ik 'm niet voor gekozen..

[...]
Idem hier. We gaan het zien. Ik denk dat het een 4 jarige haat liefde verhouding gaat worden :D

The best is yet to come

• wimbre
[...]

😂😂 zo herkenbaar! Ik ging afgelopen weekend naar een familiebezoek en reed heel rustig op de rechterkant en hield mij precies aan de snelheid. De reden was dat ik veel te vroeg zou arriveren en zei tegen mijn vrouw dat ik gelijk kon oefenen in “het rijden op verbruik” en in het minder stressvol rijden.

Zit ik later aan tafel bij mijn zoon, zegt hij “wat was er met jou aan de hand, je reed zo rustig!” 7(8)7.

Ik weet wel zeker dat een EV niet bij mij past maar dat ik mij zelf maar niet aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:34:
[...]

😂😂 zo herkenbaar! Ik ging afgelopen weekend naar een familiebezoek en reed heel rustig op de rechterkant en hield mij precies aan de snelheid. De reden was dat ik veel te vroeg zou arriveren en zei tegen mijn vrouw dat ik gelijk kon oefenen in “het rijden op verbruik” en in het minder stressvol rijden.

Zit ik later aan tafel bij mijn zoon, zegt hij “wat was er met jou aan de hand, je reed zo rustig!” 7(8)7.

Ik weet wel zeker dat een EV niet bij mij past maar dat ik mij zelf maar niet aanpassen.
Zo herkenbaar dit. Bij iedere rit denk ik nu 'ik ga alvast in de EV modus rijden' en dat hou ik dan welgeteld 5 minuten vol en denk 'ahhh nu kan het nog' en gaat de CC omhoog.

Overigens kan ik nog steeds wel doorrijden in de meeste gevallen want de range is dan ruim voldoende. Vakanties ga ik niet doen met de EV, heb je alleen de ritjes die eigenlijk prima in de range zouden moeten passen mits je 'EV style' rijdt die wat lastiger worden.

The best is yet to come

• wimbre
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:38:
[...]

Zo herkenbaar dit. Bij iedere rit denk ik nu 'ik ga alvast in de EV modus rijden' en dat hou ik dan welgeteld 5 minuten vol en denk 'ahhh nu kan het nog' en gaat de CC omhoog.

Overigens kan ik nog steeds wel doorrijden in de meeste gevallen want de range is dan ruim voldoende. Vakanties ga ik niet doen met de EV, heb je alleen de ritjes die eigenlijk prima in de range zouden moeten passen mits je 'EV style' rijdt die wat lastiger worden.
De meeste ritten in Nederland zal wel meevallen ja maar mijn reizen naar zuid Frankrijk worden nog een uitdaging.

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:43:
[...]

De meeste ritten in Nederland zal wel meevallen ja maar mijn reizen naar zuid Frankrijk worden nog een uitdaging.
Ik had al besloten dat per vliegtuig te gaan doen (los van de EV, ik vind het er tegenwoordig veel te druk voor om leuk te rijden). Parijs zal het verste worden met de auto waarschijnlijk. Dat deden we nog wel regelmatig als dagtripje (en dat deed ik voorheen (of nu eigenlijk) in 3 uurtjes).

The best is yet to come

• the-hyrax
[...]

Ik: "Ik heb een redelijk zware rechtervoet"
Dealer: "Nou daar is de Q4 niet voor bedoeld"

|:(

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:00:
[...]

Daar heeft 'ie wel gelijk in toch.
Mijn verkoper zei ook eerlijk dat een A5 (want daar twijfelde ik op dat moment tussen) eigenlijk veel beter bij mij zou passen.

Maar die vind ik niet zo mooi....en Mercedes kon niet aangeven wat ze wanneer konden leveren, de 3 serie vind ik te oud, dan bleef er weinig over :P

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

the-hyrax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:00:
[...]

Ik ben van mening dat in dit geval alles staat of valt met hoevaak je langere (>200km) ritten maakt.

Het gros van mijn ritten is <80km en ik heb dus geen enkele reden om mijn rijgedrag perse aan te moeten passen omdat ik nu een BEV rij of omdat ik bang moet zijn de auto leeg te rijden.

Nu heb ik wellicht het geluk om zowel thuis als op de zaak met 11kW te kunnen laden maar anders had ik het er echt wel voor over gehad om wat vaker bij de snellader te staan.

Natuurlijk kost dat tijd maar het rijplezier over de gehele linie vind ik belangrijker dan dat half uurtje 'tijdsverlies', wat het allang niet meer is met alle werkmiddelen voor onderweg :+

* MisteRMeesteR zijn 2 centjes.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:04:
[...]

Daar heeft 'ie wel gelijk in toch.
Mijn verkoper zei ook eerlijk dat een A5 (want daar twijfelde ik op dat moment tussen) eigenlijk veel beter bij mij zou passen.

Maar die vind ik niet zo mooi....en Mercedes kon niet aangeven wat ze wanneer konden leveren, de 3 serie vind ik te oud, dan bleef er weinig over :P
Voor mij was het weer dat het bijna niet interresant was om een benzine te kopen. Mijn werkgever heeft besloten per 20XX geen benzine meer te willen hebben (geen idee welk jaar precies) waardoor alle benzine autos een verkortte looptijd hebben. Tja en dat is duur. Daarnaast wordt de eigen bijdrage voor elektrische auto's ook lager.

Dus ja, financieel was benzine echt niet aantrekkelijk. Had zitten twijfelen over een CLA. Wat ook meetelde was dat de twee Mercedes dealers waar ik geweest was zwaar onvriendelijk waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:45:
[...]

Ik had al besloten dat per vliegtuig te gaan doen (los van de EV, ik vind het er tegenwoordig veel te druk voor om leuk te rijden). Parijs zal het verste worden met de auto waarschijnlijk. Dat deden we nog wel regelmatig als dagtripje (en dat deed ik voorheen (of nu eigenlijk) in 3 uurtjes).
Ik wilde ook nog eens proberen maar Spanje te gaan omdat ik daar dan een auto wilde hebben en niet wilde huren, maar Spanje heeft gewoon geen tot nauwelijks snelladers als in 125kW. Ik hoop dat Tesla de Superchargers daar open zet zodat die gebruikt kunnen worden :)

• Dean Martin
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:06:
[...]

[...]

Ik ben van mening dat in dit geval alles staat of valt met hoevaak je langere (>200km) ritten maakt.

Het gros van mijn ritten is <80km en ik heb dus geen enkele reden om mijn rijgedrag perse aan te moeten passen omdat ik nu een BEV rij of omdat ik bang moet zijn de auto leeg te rijden.

Nu heb ik wellicht het geluk om zowel thuis als op de zaak met 11kW te kunnen laden maar anders had ik het er echt wel voor over gehad om wat vaker bij de snellader te staan.

Natuurlijk kost dat tijd maar het rijplezier over de gehele linie vind ik belangrijker dan dat half uurtje 'tijdsverlies', wat het allang niet meer is met alle werkmiddelen voor onderweg :+

* MisteRMeesteR zijn 2 centjes.
Dat is in mijn geval bij het overgrote merendeel van de ritten ook zo. Dus in de praktijk zal het wel mee gaan vallen.

Kwestie van wennen bij de langere ritten.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
Volgens de laatste berichten krijgen wij eind volgende week een koudere periode. Voor de mensen hier die hun Q4 reeds hebben een mooie test om te zien of de warmtepomp de juiste investering is geweest.

Ik hoop dat iemand zijn/haar ervaring met ons wil delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
wimbre schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:45:
Volgens de laatste berichten krijgen wij eind volgende week een koudere periode. Voor de mensen hier die hun Q4 reeds hebben een mooie test om te zien of de warmtepomp de juiste investering is geweest.

Ik hoop dat iemand zijn/haar ervaring met ons wil delen.
Ik ben ook wel benieuwd. Door het wegvallen van mn pano dak heb ik dus warmtepomp genomen.. Gewoon omdat er (lease)budget over was (anders had ik het niet gedaan).

Maar ik denk/vrees dat dit niet makkelijk te vergelijken is. Er zijn teveel omstandigheden/factoren die in rekening gebracht moeten worden. En al zeker omdat het zeker niet om een winst van 20% ofzo gaat. Maar kom, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Ik kom van een Audi TT Roadster. Na 5 jaar erin gereden te hebben was het tijd voor wat groters. Was niet van plan om nu al een EV te nemen, wilde toch nog even wachten (meer modellen en betere techniek) en ik ben behoorlijk merktrouw (zeker wat betreft Audi). E-tron GT is prachtig maar veel te duur, grote E-tron vond ik mooi maar is te groot en qua werkelijk bereik te laag. Toen de Q4 bij de dealer stond ben ik toch even gaan kijken en een proefrit gemaakt. Tja proefrijden kan hetzelfde werken als puppy's/kittens kijken, als de auto bevalt dan koop je 'm ;)

Toen ik de Q4 aangekondigd zag worden, vind ik 'm best fraai, behalve de neus. Na enige gewenning vind ik de auto best mooi. Een EV die er gewoon uitziet van binnen en buiten als een gewone auto zonder minimalistisch/lounge gedoe met een tablet in het midden van je dashboard.

Overgang in rijden van ICE naar EV is soepel verlopen. Je mag in de EV best een zware voet hebben, zolang je maar uitkomt met je rijbereik en/of je (wacht/laad)tijd. Ook als ik nu genoeg bereik heb ga ik niet meer als de brandweer. Wat dat betreft is deze auto om comfortabel en ongestresst aan te komen zonder al te veel snelheidsboetes te riskeren. Het is wel een must om thuis een laadpaal te hebben. Met 3 fasen laden doe ik ook niet elke keer meer laden (pas bij minder dan 100km bereik, of als ik de volgende dag een 'lange' rit voor de boeg heb). Als je een volle batterij hebt en jouw rit is heen en weer niet meer dan 170km, dan kan je gewoon onzuinig rijden en thuiskomen zonder bij te laden (in de winter weet ik het trouwens niet).

Hopelijk krijgen jullie de auto binnen afzienbare tijd. De geluiden dat de fabrieken weer dicht zijn/gaan is wel verontrustend...

• AAveldman
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik begrijp er helemaal niks meer van. ik lees overal dat er vertragingen zijn m.b.t. leveren van Q4 sportback.

Zelf heb ik de auto op 26-8-21 besteld, dit moest omdat Audi Amsterdam tot 1 september alle bestellingen door moest geven. Ze garanderen destijds 100% dat ik de auto nog in 2021 geleverd krijg.

Deze week toch maar even de dealer gemaild met de vraag of het 2021 of 2022 wordt. Toen kreeg ik te horen dat het week 51 wordt en dus 2021. De app a-point.honeymoonnet.nl geeft aan dat mijn auto nog niet is gemaakt, dit zou 1 november zijn.

Wie of wat moet ik nu geloven? hahah

• MV999
AAveldman schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:26:
Ik begrijp er helemaal niks meer van. ik lees overal dat er vertragingen zijn m.b.t. leveren van Q4 sportback.

Zelf heb ik de auto op 26-8-21 besteld, dit moest omdat Audi Amsterdam tot 1 september alle bestellingen door moest geven. Ze garanderen destijds 100% dat ik de auto nog in 2021 geleverd krijg.

Deze week toch maar even de dealer gemaild met de vraag of het 2021 of 2022 wordt. Toen kreeg ik te horen dat het week 51 wordt en dus 2021. De app a-point.honeymoonnet.nl geeft aan dat mijn auto nog niet is gemaakt, dit zou 1 november zijn.

Wie of wat moet ik nu geloven? hahah
Wordt een grote SB batch in week 51 als bestellingen van eind juni t/m eind augustus geleverd gaan worden (8>

• the-hyrax
Ik heb het gevoel dat eerst alles op W48 stond en dat alles nu op W51 stond. Die van mij staat ook op W51 (en ook een SB)

• MV999
the-hyrax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:04:
Ik heb het gevoel dat eerst alles op W48 stond en dat alles nu op W51 stond. Die van mij staat ook op W51 (en ook een SB)
Mail staat uit bij LM (leaseplan). Ben benieuwd of ik op de beruchte lijst sta 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 19:18
Afgelopen juli heb ik mijn auto laten bestellen (import Duitsland) en zal de model 3 vervangen. Pakketen/configuratie is daar wel anders maar hierbij mijn configuratie

Q4 40 e-tron Advanced

- 20“ Lichtmetaal 5 spaken Vpolygon design mat titaangrijs Audi sport
- Mythos zwart metallic
- Wielbogen en bumpers in kleur
- Verduisterde zijruiten
- Portierruiten voor met akoestische beglazing
- Pack climate
- Pack navigation plus
- Pack assistance tour plus
- Pack business plus
- Pack comfort
- Pack interior S Line / stof kunstleder zwart contrasterende stiksels
- Pack smartphone light
- 4 spaken multifunctioneel stuur plus leder met peddels afgeplat
- Elektrische verstelling bestuurdersstoel
- Warmtepomp

Productieweek staat vooralsnog gepland voor W48. Zoals ik hier lees zal dat waarschijnlijk W51 worden.

• DaMenaz
Voor wat het waard is. 'Mijn' Q4 Advanced is nu besteld en de prognose is week 28-2022 (bron: PON).

ID.4 staat nu al op week 7 2023 zag ik.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Update: besteld 2e week juni, bericht ontvangen dat auto 14 december wordt thuisgeleverd. Eigenlijk nul geïnformeerd door LM / werkgever gedurende hele proces. Behalve dan de informatie over ontbreken panodak en phonebox. Ga er vanuit dat dit dan ook definitief is, afspraak ligt vast. Succes iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
De Polestar krijgt een 'performance upgrade' OTA.
Kleine 70pk erbij.

Zou de Q4 ook niet misstaan.

The best is yet to come

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:18
Dat is wel serieus, toch bijna 20%. En de polestar was al niet traag.

Zoiets zou ik voor de door mij bestelde quattro 50 ook wel willen XD

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:12
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:05:
Kleine 70pk erbij.

Bron Autoweek:

Polestar biedt vanaf nu namelijk de Performance-update aan voor de Polestar 2 Long Range Dual Motor. Deze €1.000 kostende over-the-air (OTA)-update schroeft het gecombineerd vermogen van de twee samen normaliter 408 pk en 660 Nm sterke elektromotoren op tot maar liefst 476 pk en 680 Nm. 68 pk en 20 Nm winst dus.

Zou leuk zijn als Audi dit ook aanbiedt :)

• deboss65
Kleine 70pk erbij.

Zeker maar is percentueel niet zoveel. (ca 16.7%)
Zou voor de Q4 40 175kW = 238PK opleveren. Ik denk dat die 25KW extra wel te realiseren zijn als aan een paar voorwaarden voldaan zijn. (o.a. inverter en motor temperatuur onder een bepaalde waarde en een minimale batterij SOC)
Met 0-100 in 8.5s behoort de MEB suv groep wel tot de "slome" tak. In die zin ga ik achteruit.
Er is ruimte zal ik maar zeggen..

[ Voor 5% gewijzigd door deboss65 op 18-11-2021 15:16 ]

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Vergeet niet dat de upgrade voor de Polestar enkel is voor de Dual-Motor versies, niet de Single-Motor versies. Dus wellicht is er geen 16,7% uit de '40' te halen :P

www.google.nl

• deboss65
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:26:
Vergeet niet dat de upgrade voor de Polestar enkel is voor de Dual-Motor versies, niet de Single-Motor versies. Dus wellicht is er geen 16,7% uit de '40' te halen :P
Maakt niet uit, waarschijnlijk mag elke motor 16.7% meer vermogen leveren.
Totaal is dat ook 16.7%

Die 25KW wordt er ook bij de Q4-50 t.o.v. de Q4-45 extra uitgehaald. (overboost mode)
de 50 heeft het maximale vermogen dankzij een 25KW overboost maar voor een korte tijd.
Volgens mijn inschatting zijn de Q4-45 en Q4-50 volledig identiek op de motordrive software na.

[ Voor 25% gewijzigd door deboss65 op 18-11-2021 15:31 ]

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

deboss65 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:29:
[...]

Maakt niet uit, waarschijnlijk mag elke motor 16.7% meer vermogen leveren.
Totaal is dat ook 16.7%
Plausible O-)

www.google.nl

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
deboss65 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:15:
[...]

Zou voor de Q4 40 175kW = 238PK opleveren. Ik denk dat die 25KW extra wel te realiseren zijn als aan een paar voorwaarden voldaan zijn. (o.a. inverter en motor temperatuur onder een bepaalde waarde en een minimale batterij SOC)
Met 0-100 in 8.5s behoort de MEB suv groep wel tot de "slome" tak. In die zin ga ik achteruit.
Je hebt van die apparaatjes die gaspedaal tunen, PedalBox. Nu vind ik dat iets vaags, maar het zou inhouden dat de response of vrijgave van de energie makkelijk?! opgewaardeerd zou kunnen worden?

8.5s is voor een EV langzaam. Voor benzine en diesel autos, de lease categorie die veel op de weg zit, is dat wel behoorlijk. Dus tja. Ik zou sneller willen, maar is niet heel belangrijk.

Maar hoor graag wanneer het zover is >:)

• DaMenaz
€ 1.000,- is serieus geld voor een paar bits en bytes over the air.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Iemand al covers gevonden die passen op de plekken die het pianolak een andere look geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
DaMenaz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:33:
Niet raar toch ? Waarschijnlijk heb je ook honderden euro's betaald voor een office pakket op je computer die niets meer was dan een downloadlink en een key

• -Wing-
Tesla biedt zo'n performance upgrade ook aan, was niet veel goedkoper. Maar dat kan je dan ook weer zeggen over andere opties die dmv software zijn uitgeschakeld, terwijl de hardware al ingebouwd is. Een vinkje aan of uit en $$$ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Avigoorn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:32:
[...]

Je hebt van die apparaatjes die gaspedaal tunen, PedalBox. Nu vind ik dat iets vaags, maar het zou inhouden dat de response of vrijgave van de energie makkelijk?! opgewaardeerd zou kunnen worden?

8.5s is voor een EV langzaam. Voor benzine en diesel autos, de lease categorie die veel op de weg zit, is dat wel behoorlijk. Dus tja. Ik zou sneller willen, maar is niet heel belangrijk.

Maar hoor graag wanneer het zover is >:)
Tuning zie ik niet gebeuren tenzij je in staat bent heel diep in het systeem te komen en software te wijzigen.
Hardwarematig zou ik wel trucjes weten maar moet daarvoor wel eerst de inverter slopen. ;w

• deboss65
-Wing- schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:34:
Iemand al covers gevonden die passen op de plekken die het pianolak een andere look geven?
Ik hou me ook aanbevolen. Snap nog steeds niet waarom deze afwerking sinds jaar en dag geleverd wordt.
Zou wrappen een optie zijn?

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:34:
Covers niet, maar wrappen is wel een optie.

Edit: Zie nu pas de post boven me ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 18-11-2021 16:13 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Dean Martin schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:12:
[...]

Covers niet, maar wrappen is wel een optie.

Edit: Zie nu pas de post boven me ;)
Niets mis mee toch ? Je geeft toch gewoon antwoord op de vraag. (y)

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Trench schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:54:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Door het wegvallen van mn pano dak heb ik dus warmtepomp genomen.. Gewoon omdat er (lease)budget over was (anders had ik het niet gedaan).

Maar ik denk/vrees dat dit niet makkelijk te vergelijken is. Er zijn teveel omstandigheden/factoren die in rekening gebracht moeten worden. En al zeker omdat het zeker niet om een winst van 20% ofzo gaat. Maar kom, ik ben benieuwd!
Ik kan iig melden dat het kunnen voorverwarmen van de auto erg fijn is.Of het voldoende is in de winter om ook snel de voorruit schoon te krijgen weet ik niet, ik heb nl geen voorruitverwarming.

• the-hyrax
Voor die paar bits en bytes hebben engineers anders lang en hard gewerkt, getest, etc.

En natuurlijk 100% winstopslag 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Kleine 70pk erbij.

Ik heb de 50. 2000 km gereden. Powerboost nog nooit gebruikt. Redelijk zinloos ook. Normaal laden tot 80%, dan werkt de powerboost niet. Als ik tot 100% ga laden betekent dat dat ik een langere trip ga maken. Dan wil ik de range ook behouden en gebruik ik de powerboost niet. Electrisch rijden heeft ook iets rustgevends. Heerlijk!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
deboss65 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:15:
[...]

Zou lekker zijn, iedere pk is er met deze gewicht/vermogen verhouding welkom :)

Alhoewel het me na 2.000 km reuze meevalt. In het gewone verkeer komt ie prima mee.

XXXVI

• Dean Martin
  • Niet online
sixgirls schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:13:
[...]

Ik kan iig melden dat het kunnen voorverwarmen van de auto erg fijn is.Of het voldoende is in de winter om ook snel de voorruit schoon te krijgen weet ik niet, ik heb nl geen voorruitverwarming.
De warmtepomp en voorverwarmen van het interieur is wat anders toch :p ?!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 10-08 19:09
Motjoo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:45:
[...]

Ik heb de 50. 2000 km gereden. Powerboost nog nooit gebruikt. Redelijk zinloos ook. Normaal laden tot 80%, dan werkt de powerboost niet. Als ik tot 100% ga laden betekent dat dat ik een langere trip ga maken. Dan wil ik de range ook behouden en gebruik ik de powerboost niet. Electrisch rijden heeft ook iets rustgevends. Heerlijk!
Als ik dit zo lees, vraag ik me af of de 45 niet gelijk is aan de 50 zonder de powerboost. Ofwel, je mist die maximaal 30 seconden extra power, maar alle andere momenten gewoon evenveel vermogen. Zal geen verkoper vertellen/toegeven, want dan zouden er wel meer voor de 45 variant kiezen denk ik. Ik zelf had die keuze al gemaakt, iets meer of minder vermogen maakte me niet uit, ik wilde gewoon vierwielaandrijving. Best wel suf om met je dikke SUV die caravan niet van een doorweekt grasveldje te krijgen (seen it happen :))

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Het blijft wel frappant dat er, buiten het feit dat er sowieso weinig Q4’s rondrijden in NL de Sportbacks nog steeds geen voet aan de grond lijken te krijgen. Zou er dan straks ineens een grote batch komen O-)

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

EV_Eric schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:06:
[...]

Als ik dit zo lees, vraag ik me af of de 45 niet gelijk is aan de 50 zonder de powerboost. Ofwel, je mist die maximaal 30 seconden extra power, maar alle andere momenten gewoon evenveel vermogen. Zal geen verkoper vertellen/toegeven, want dan zouden er wel meer voor de 45 variant kiezen denk ik. Ik zelf had die keuze al gemaakt, iets meer of minder vermogen maakte me niet uit, ik wilde gewoon vierwielaandrijving. Best wel suf om met je dikke SUV die caravan niet van een doorweekt grasveldje te krijgen (seen it happen :))
De 45 is letterlijk de 50 zonder de overboost. Als hij op de Sportback leverbaar was geweest had ik die genomen. De overboost van de 50 voegt minimaal toe en alleen onder perfecte condities. Geld niet waard imho.

• 1st-EV
  • Laatst online: 05-03-2024
Hallo allemaal,

Na een tijd mee gelezen te hebben, bedankt voor alle info, een Q4 40 etron advanced edition besteld.

All black
3 zone climate control incl voorruitverwarming.
Privacy glas
Assistentiepakket advanced.

LM Arval geeft nu aan geschatte levering in de week van 25 augustus 😂. Mijn huidige leaseauto mag pas juni ingeleverd worden dus heb de tijd.

Ben eigenlijk benieuwd wat de ervaringen zijn m.b.t. werkelijke actieradius.
Pagina: 1 ... 41 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.