Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 40 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Hupsel schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:37:
[...]

Ah, misschien staat die van jou wellicht ook opeens bij de dealer binnenkort.
Ik zie het wel…
Als het goed is over 20 dagen ;) Ik hou hoop in het systeem haha

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Twee weken verder en nu is de afleverdatum gewijzigd naar 28 januari ;w
Betreft een Athlon Editon Launch Edition Advanced Plus in Navarro Blauw (zonder panoramadak en phonebox).
Bestelling zou tweede week juli (week 28) bij Audi geplaatst zijn door Ames.
Voel mij wel een beetje bekocht met een Athlon Edition waar je 'snel' mee zou kunnen rijden.
Geintje gaat mij +3000 euro kosten als hij dit jaar niet komt :'(
Vandaag weer met Ames contact gehad. Ze zagen dat er nog geen productieslot is afgegeven en levering in 2021 daardoor vrijwel is uitgesloten.
Ik ga dus toch overstappen op de Kia EV6 welke al op de boot staat en begin dec in NL aankomt.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:15

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:22:
[...]

Aha, dat was ook precies de dag dat ik hem besteld heb :)

date_order: "2021-07-27"
Hier 26-7 besteld en nog niks over productie oid gehoord.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Even een update na twee weken rijden:

Wat een genot, de souplesse en kracht (50) zijn niet te vergelijken met mijn vorige auto's. Sommige assistentiesystemen (lane warning, handen aan stuur) zijn soms irritant.

De adaptieve cruise control is echt een verademing!

Ondertussen een kleine 1000km gereden en geen klachten van mij, ik wens jullie allemaal hetzelfde toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
MarcCar schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:12:
Even een update na twee weken rijden:

Wat een genot, de souplesse en kracht (50) zijn niet te vergelijken met mijn vorige auto's. Sommige assistentiesystemen (lane warning, handen aan stuur) zijn soms irritant.

De adaptieve cruise control is echt een verademing!

Ondertussen een kleine 1000km gereden en geen klachten van mij, ik wens jullie allemaal hetzelfde toe
Goed om te horen. Veel plezier nog. Kan niet wachten om zelf te rijden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FenneB
  • Laatst online: 23-07-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrJ2DBLtj04NPV_zZNrVvqaZ4BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrBeYDqYveWmPrAkRTkXttqa.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag binnengekomen dealer . Volgende week rijden. Alleen nog 21inch eronder en zwarte logo’s . Besteld begin juni . 2 weken geleden bericht dat hij op transport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
MarcCar schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:12:
Handen aan stuur) zijn soms irritant.
Als je het stuur beweegt is dan niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Avigoorn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:59:
[...]

Als je het stuur beweegt is dan niet genoeg?
Bij lane departure warning krijg je geen audio waarschuwing. Bij lane guidance wel. Je moet echt het stuur vasthouden. Doe je dat niet zal de auto uiteindelijk zelfs tot stilstand komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Motjoo op 13-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
101 nieuwe 40's op kenteken in 8 werkdagen, toch niet slecht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sETayo2LMjwQGLZ1PqSNdLY3_z0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ffQvJNMOUkzv8YG2L3Y6GlYC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gma2U9yt8O5Mn7G2_vDzurpaG_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/olpATiE8zi5DDPtQt3kLiTJ3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Maurice- schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:47
Vandaag voor de laatste keer bij de dealer geweest voor de kleurkeuze. Vooral in de Advanced-uitvoering met Manhattan grijs langs de randen en de lichte grilleplaat is de kleurkeuze best lastig. Navarrablauw en wit vind ik mooi als alles is meegespoten en met de zwarte details. Maar die opties mogen we niet kiezen. Mijn keuze wordt Typhoongrijs. Precies zoals hieronder. Helaas is die demo geen optie, omdat het een 35 is en geen 40.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqB1L7McUuCJOVz9qqnAFtjYApo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpCNOe9fHjlRHJzEvwASRjki.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 13-11-2021 15:08 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
DaMenaz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:07:
Vandaag voor de laatste keer bij de dealer geweest voor de kleurkeuze. Vooral in de Advanced-uitvoering met Manhattan grijs langs de randen en de lichte grilleplaat is de kleurkeuze best lastig. Navarrablauw en wit vind ik mooi als alles is meegespoten en met de zwarte details. Maar die opties mogen we niet kiezen. Mijn keuze wordt Typhoongrijs. Precies zoals hieronder. Helaas is die demo geen optie, omdat het een 35 is en geen 40.

[Afbeelding]
Uit interesse, van wie mag je geen zwart optiek kiezen? En waarom niet?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dean Martin schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:41:
[...]

Uit interesse, van wie mag je geen zwart optiek kiezen? En waarom niet?
Van wagenparkbeheer. Omdat ze alles willen standaardiseren. Vroeger konden we gewoon een mannetje met een snor bellen die weer een mannetje kende die het kon regelen. Nu kun je alleen maar een paar vinkjes zetten in een app.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DaMenaz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:48:
[...]

Van wagenparkbeheer. Omdat ze alles willen standaardiseren. Vroeger konden we gewoon een mannetje met een snor bellen die weer een mannetje kende die het kon regelen. Nu kun je alleen maar een paar vinkjes zetten in een app.
Maar dan krijg je een x-aantallen modellen waar je uit mag kiezen of hoe moet ik dat zien?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 13:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LW4IcK4tI1AY5PV1NNKsSC191Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9YEXvtaZQMeUecSvBvgGCNL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uljx8acAeUlSET7yscoKJHNiilU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tV16SX2fm3buVTVyS3ASE8ww.jpg?f=fotoalbum_large

Done, nu alleen nog een auto ;).

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
Dean Martin schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:16:
[...]

Maar dan krijg je een x-aantallen modellen waar je uit mag kiezen of hoe moet ik dat zien?
Dat ja. Lijst met een stuk of 20 EV’s van diverse merken. Wel prima versies allemaal. Is alleen irritant dat je bij VAG zoveel te kiezen hebt. Bij de Koreanen zit alles er gewoon standaard op.

Maar hij is besteld!

40 E-Tron Advanced. Typhoongrijs. Assistentiepakket Plus. Warmtepomp. Zonder type en modellogo’s. En met eigen laadbox. Nu een jaar wachten maar…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7y7-KsQN7n65Jx5C2e1SQ4qMto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPxrbwzDk4GuFkT9amfrwUwp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door DaMenaz op 13-11-2021 19:03 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 07:00
DaMenaz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:04:
[...]

Maar hij is besteld!

40 E-Tron. Typhoongrijs. Assistentiepakket Plus. Warmtepomp. Zonder type en modellogo’s. En met eigen laadbox. Nu een jaar wachten maar…
Een jaar wachten? Is dat wat de dealer of LM aangeeft of je eigen verwachtingsmanagement? Mijn vorige week bestelde Q4 45 heeft als huidige verwachte levering week 24. Als het net na de zomer wordt, scheelt dat nog een zomervakantie goed plannen met laadsessies, maar ik hoop toch niet dat het pas november wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
EV_Eric schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:32:
[...]

Een jaar wachten? Is dat wat de dealer of LM aangeeft of je eigen verwachtingsmanagement? Mijn vorige week bestelde Q4 45 heeft als huidige verwachte levering week 24. Als het net na de zomer wordt, scheelt dat nog een zomervakantie goed plannen met laadsessies, maar ik hoop toch niet dat het pas november wordt.
Haha. Was wat gechargeerd inderdaad. Paar weken terug was het week 21, dus 24 zou aardig kloppen.

Ga in week 27 op vakantie, dus even spannend of ik vertrek met 400 of 1000 km range. 😄

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
DaMenaz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:01:
[...]

Ga in week 27 op vakantie, dus even spannend of ik vertrek met 400 of 1000 km range. 😄
Precies dat ja. Voor mij dezelfde situatie. Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Ik zie ondertussen ook wel wat gecancelde orders genoemd worden en met 2022 bijtellingsregels zullen de verkoopcijfers mogelijk toch ook wat lager zijn. Dus wie weet wordt het wel eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDennis3D
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-05 19:53
Vandaag ook een proefrit gemaakt, goede ervaringen opgedaan.

Volgende week de onderstaande config bestellen :-)

Audi Q4 e-tron
Uitvoering: Advanced Edition
Motor: 40 E-Tron
Kleur: Mythoszwart metallic
Velgen: 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design, grafietgrijs 55K
Exterieur: + Zonder modelaanduiding en vermogens-/technologievermelding
+ Optiekpakket Zwart
+ Dakreling Zwart
+ Privacy glas (donker getinte achterramen)
+ Akoestisch glas in de voorportieren
Opties: + Parkeerhulp voor en achter
+ Warmtepomp
+ Sonos speakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EV_Eric
iDennis3D schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:16:

Als je nog moet bestellen wil ik best nog ongevraagd advies geven, waar meer dan 100 pagina's forum mij in hebben geholpen. Niet de verkoper trouwens, die heeft nauwelijks bijgedragen in hoe mijn configuratie uiteindelijk is geworden.
Warmtepomp wilde ik in eerste instantie ook, maar als je het zuiver financieel bekijkt moet je echt wel heel veel kilometers maken bij koud weer (zonder mogelijkheid tot opwarmen aan de lader) om het eruit te halen. Wil je vanuit duurzaamheidsideaal elke mogelijke kWh besparen, dan ja, dan helpt het.
Maar ik heb het budget ingezet voor drie opties die ik echt niet wil missen:
- 3 zone airco, anders slechts 1 zone en ook geen ventilatie opening tussen stoelen naar achterbank.
- opbergpakket: anders blijkbaar geeneens bekerhouders
- comfortpakket: anders alleen handmatig dimbare binnenspiegel. Mijn vorige vier auto's hadden al een automatische dimfunctie, wil met zo'n hypermoderne auto niet zover terug in de tijd.

Doe er mee wat je wil, en welkom in de wachtrij 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-05 19:53
EV_Eric schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:36:
[...]

Als je nog moet bestellen wil ik best nog ongevraagd advies geven, waar meer dan 100 pagina's forum mij in hebben geholpen. Niet de verkoper trouwens, die heeft nauwelijks bijgedragen in hoe mijn configuratie uiteindelijk is geworden.
Warmtepomp wilde ik in eerste instantie ook, maar als je het zuiver financieel bekijkt moet je echt wel heel veel kilometers maken bij koud weer (zonder mogelijkheid tot opwarmen aan de lader) om het eruit te halen. Wil je vanuit duurzaamheidsideaal elke mogelijke kWh besparen, dan ja, dan helpt het.
- 3 zone airco, anders slechts 1 zone en ook geen ventilatie opening tussen stoelen naar achterbank.
- comfortpakket: anders alleen handmatig dimbare binnenspiegel. Mijn vorige vier auto's hadden al een automatische dimfunctie, wil met zo'n hypermoderelne auto niet zover terug in de tijd.

Dank!

Alle hulp is meer dan welkom, goede tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
[...]

- comfortpakket: anders alleen handmatig dimbare binnenspiegel. Mijn vorige vier auto's hadden al een automatische dimfunctie, wil met zo'n hypermoderne auto niet zover terug in de tijd.

Zonder opbergpakket heb je wel bekerhouders. Met opbergpakket zitten er van die klemmetjes in.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand praktijkervaring met het verbruik(of range) bij 160km/u op de snelweg?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:36:
Haha, ja ook dat is inmiddels getest. Je komt er niet ver mee :+

179km met de 40 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 13-11-2021 22:01 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
iDennis3D schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:16:
Vandaag ook een proefrit gemaakt, goede ervaringen opgedaan.

Audi Q4 e-tron
Uitvoering: Advanced Edition
Motor: 40 E-Tron
Kleur: Mythoszwart metallic
Velgen: 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design, grafietgrijs 55K
Exterieur: + Zonder modelaanduiding en vermogens-/technologievermelding
+ Optiekpakket Zwart
+ Dakreling Zwart
+ Privacy glas (donker getinte achterramen)
+ Akoestisch glas in de voorportieren
Opties: + Parkeerhulp voor en achter
+ Warmtepomp
+ Sonos speakers
Ik ga er vanuit dat je de getinte ramen achteraf laat doen bij de dealer. Scheelt weer iets in de bijtelling (mocht je leasen😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01 10:26
MV999 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:22:
[...]

Aha, dat was ook precies de dag dat ik hem besteld heb :)

date_order: "2021-07-27"
SB was vanaf 26 juNi te bestellen. Ik heb hem 7 juli besteld en inmiddels vertraging opgelopen. Verwachte levering ging van 12-11 naar 26-11 en gister naar 27-12... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
Hupsel schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:04:
Nieuws voor de Competition S bestellers van half juli… komt net binnen!

[Afbeelding]

Blijf hopen dat dit gewoon klopt… Afleverweek staat op 52
Ik heb gister einde dag inderdaad week 52 doorgekregen (na eerst 12-11 en 26-11), ook een S competition, wel een SB... een collega van een kennis met S competition heeft ook onlangs week 52 doorgekregen, dus het lijkt met deze extra info er inderdaad op dat dit zo een beetje de verwachting is voor S competition. Alhoewel de SB in eerste instantie een kortere levertijd had dus ik snap niet echt hoe dat productieproces werkt als het er nu op lijkt dat de S competitions ondanks carrosserievorm tezamen geproduceerd worden (kennis zelf heeft geen s comp en verwacht vooralsnog begin december - alle 3 rond 7 juli besteld). Enig idee hoe dat werkt?

In ieder geval hopen dat dit ook echt zo door kan gaan! Kunnen we met oud en nieuw mooi met een nieuwe wagen het jaar in knallen zonder risico op vuurwerk in de uitlaat :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Julicount schreef op zondag 14 november 2021 @ 01:53:
[...]

Ik heb gister einde dag inderdaad week 52 doorgekregen (na eerst 12-11 en 26-11), ook een S competition, wel een SB... een collega van een kennis met S competition heeft ook onlangs week 52 doorgekregen, dus het lijkt met deze extra info er inderdaad op dat dit zo een beetje de verwachting is voor S competition. Alhoewel de SB in eerste instantie een kortere levertijd had dus ik snap niet echt hoe dat productieproces werkt als het er nu op lijkt dat de S competitions ondanks carrosserievorm tezamen geproduceerd worden (kennis zelf heeft geen s comp en verwacht vooralsnog begin december - alle 3 rond 7 juli besteld). Enig idee hoe dat werkt?

In ieder geval hopen dat dit ook echt zo door kan gaan! Kunnen we met oud en nieuw mooi met een nieuwe wagen het jaar in knallen zonder risico op vuurwerk in de uitlaat :P *O*
Ik heb ook de S competition en vooralsnog geen vertraging gecommuniceerd gekregen. Wel de 35 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:00:
[...]

[YouTube: Audi Q4 E-Tron Top Speed Range | Recharging ⚡️]

Oef. Dat valt me wel echt enorm tegen. Gister een ritje Maastricht-Antwerpen retour en met een lege snelweg op 160 cc. Dat gaat 'm dus nooit meer worden. Twijfel soms wel serieus of ik voor mij wel de juiste keuze heb gemaakt :X

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
MV999 schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:05:
[...]

Ik heb ook de S competition en vooralsnog geen vertraging gecommuniceerd gekregen. Wel de 35 variant.
Ik ook de 35, bijna alles erop behalve veiligheidspakket. Wanneer heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Julicount schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:42:
[...]

Ik ook de 35, bijna alles erop behalve veiligheidspakket. Wanneer heb jij besteld?
27 juli, jij? Wat is je leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julicount
MV999 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:48:
[...]

27 juli, jij? Wat is je leverdatum?
7 juli besteld, sinds gister (verwachte) leverdatum 27-12. Een andere SB 35 S comp besteller heeft zo een beetje hetzelfde update verloop als ik vanuit zijn dealer. Zou het toch vreemd vinden (maar uiteraard heel fijn voor jou *O* ) als jij met later bestellen geen vertraging hebt terwijl de vroegere bestellingen dat wel hebben en na jouw leverdatum liggen... Of de andere dealers nemen het nu gewoon ruim. Het is mij allemaal een raadsel 🙂 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Julicount schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:05:
[...]

7 juli besteld, sinds gister (verwachte) leverdatum 27-12. Een andere SB 35 S comp besteller heeft zo een beetje hetzelfde update verloop als ik vanuit zijn dealer. Zou het toch vreemd vinden (maar uiteraard heel fijn voor jou *O* ) als jij met later bestellen geen vertraging hebt terwijl de vroegere bestellingen dat wel hebben en na jouw leverdatum liggen... Of de andere dealers nemen het nu gewoon ruim. Het is mij allemaal een raadsel 🙂 8)7
Zolang de auto niet klaar voor afhaal staat bij dealer reken ik mezelf verre van rijk. Misschien heb ik een bepaalde configuratie die toevallig wel nu al mogelijk is?

Heb de dealer gisteren nog geprobeerd te bellen voor een wekelijkse update. Die kreeg ik echter niet te pakken en het terugbelverzoek werd eveneens niet gehonoreerd. Hoop dat dit niet wijst op een eventuele vertraging waar de dealer nog een geschikte verklaring voor aan het zoeken is 🙃

Daarnaast begrijp ik je frustratie en zou ik dit zeker ook hebben als iemand later dan mij de bestelling heeft geplaatst. Hopelijk krijg je hem toch nog dit jaar!

Ps: waar zag je deze wijziging van leverdatum?

[ Voor 9% gewijzigd door MV999 op 14-11-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik heb die RVS-pedalenset nu ook in de auto. Die zet ik straks over. Weet iemand of de RVS-voetsteun van die set in een Q4 past? Ik zie op de Audi-site alleen de twee pedalen staan.

Catch my drift?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljajmyZPwKcLDaiVI26OanswjMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BODLNue7pQciADhlC8wP6jGW.jpg?f=fotoalbum_large
Eigenlijk verschilt alleen de kleur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Dean Martin schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:36:
Dat heeft iemand op YT getest!

175km als je hem leeg rijdt. Dus 150km in praktijk lijkt me. Het was warmer dan 10 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julicount
MV999 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:47:
[...]

Zolang de auto niet klaar voor afhaal staat bij dealer reken ik mezelf verre van rijk. Misschien heb ik een bepaalde configuratie die toevallig wel nu al mogelijk is?

Heb de dealer gisteren nog geprobeerd te bellen voor een wekelijkse update. Die kreeg ik echter niet te pakken en het terugbelverzoek werd eveneens niet gehonoreerd. Hoop dat dit niet wijst op een eventuele vertraging waar de dealer nog een geschikte verklaring voor aan het zoeken is 🙃

Daarnaast begrijp ik je frustratie en zou ik dit zeker ook hebben als iemand later dan mij de bestelling heeft geplaatst. Hopelijk krijg je hem toch nog dit jaar!

Ps: waar zag je deze wijziging van leverdatum?
Dat is denk ik het beste uitgangspunt, ik ben er inmiddels ook zo naar gaan kijken ondanks levergarantie dit jaar.

Jammer dat de dealer niet reageert, hopelijk snel meer duidelijkheid. En ik vind het helemaal niet erg dat later besteld eerder geleverd is hoor alleen zou ik het logischer vinden als ze in dezelfde batch zitten. Maar inderdaad, de specifieke configuratie kan ook nog een reden zijn dat de mijne verder vertraagd. Ik heb hem aardig vol zitten (alleen het veiligheidspakket niet).

Laatste update heb ik via LM systeem gehad, van de dealer zelf 2 weken terug half december doorgekregen maar de dealer bel ik niet meer tenzij de verwachte levering binnen 2 weken staat en ik niets hoor. In dat tijdbestek moeten ze in ieder geval weten of het hem wel of niet wordt - ik ga dan uit van niet als ze zelf niet over de brug komen. Ik wil ze ook niet plat bellen omdat ze het toch niet goed lijken te weten maar informeren rond de verwachte levering lijkt me meer dan fair. d:)b

Maar ik denk dat iedereen oprecht voor elkaar hoopt dat de ander hem dit jaar nog krijgt en de totale chaos in de industrie omslaat in het gunnen van een ander, dat vind ik wel mooi haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Exciting! Ik heb de dealer opnieuw een mailtje gestuurd en die heeft als reactie het systeem bij de LM ge-update waardoor ik te horen heb gekregen dat de verwachte leverweek 52 naar 49 is gegaan! Dit is zo dichtbij dat de dealer het wel goed kan inschatten toch? De bestelling was in week 34 gedaan door de LM.

Wil de dealer niet onnodig storen als het chassisnummer niet bekend is, weet iemand hoe lang dit ongeveer van te voren bekend moet zijn bij de dealer?

De dealer is op 90 km rijden en ze komen de auto daarom afleveren. Zou ik de aflevering kunnen bespoedigen door de auto zelf op te halen en heeft er iemand ervaring met het halen van de auto/laten brengen qua ervaring?

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Uiteraard hoop ik voor je dat dit uitkomt, echter, er is al zoveel geschoven qua leveringsdata dat ik nergens op zou rekenen… afgelopen weken werd mijn levering telkens een week uitgesteld. Het chassisnummer is bij mij al een maandje bekend, maar kan er nog niets mee…

Lijkt mij verder niet dat je de aflevering kunt bespoedigen. Zodra de Q4 is ontvangen door de dealer, zal deze de auto zsm willen uitleveren lijkt me.
Hakuna_Matata schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:36:
Exciting! Ik heb de dealer opnieuw een mailtje gestuurd en die heeft als reactie het systeem bij de LM ge-update waardoor ik te horen heb gekregen dat de verwachte leverweek 52 naar 49 is gegaan! Dit is zo dichtbij dat de dealer het wel goed kan inschatten toch? De bestelling was in week 34 gedaan door de LM.

Wil de dealer niet onnodig storen als het chassisnummer niet bekend is, weet iemand hoe lang dit ongeveer van te voren bekend moet zijn bij de dealer?

De dealer is op 90 km rijden en ze komen de auto daarom afleveren. Zou ik de aflevering kunnen bespoedigen door de auto zelf op te halen en heeft er iemand ervaring met het halen van de auto/laten brengen qua ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hakuna_Matata schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:36:

Zowel zelf ophalen als laten brengen gedaan. Heb zelf de voorkeur om 'm zelf op te halen. Zeker als het dichtbij is (wat ik 90km vind).

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Heeft er iemand al ervaring met de E-tron routeplanner? Of lange ritten met laadstops in het algemeen?

Ben vooral benieuwd hoe de auto je ''helpt'' met je route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 14:34
Iemand een idee of de dubbele laadvloer in de kofferbak voor diegenen die geen opbergpakket hebben makkelijk achteraf te plaatsen/regelen is? Zonder is er een relatief diep "gat" en ligt de achterbank ook niet mooi gelijkmatig plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
Trackerfire schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:00:
[...]

[YouTube: Audi Q4 E-Tron Top Speed Range | Recharging ⚡️]

Ehm, ik weet niet waar hij rijdt, maar hij rijdt 160 en wordt nog dik ingehaald door andere auto's. Die rijden dan minstens 180 a 200kmpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
kx22 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:23:
[...]

Ehm, ik weet niet waar hij rijdt, maar hij rijdt 160 en wordt nog dik ingehaald door andere auto's. Die rijden dan minstens 180 a 200kmpu.
In Duitsland 🇩🇪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
Dean Martin schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:13:
[...]

Oef. Dat valt me wel echt enorm tegen. Gister een ritje Maastricht-Antwerpen retour en met een lege snelweg op 160 cc. Dat gaat 'm dus nooit meer worden. Twijfel soms wel serieus of ik voor mij wel de juiste keuze heb gemaakt :X
Ik heb geen idee hoe de Q4 rijdt op 160kmpu (ook filmpje niet volledig gekeken), maar bij de meeste EV's voelt het allemaal wat onrustiger aan als je boven de 120-130kmpu gaat rijden. Met mijn oude BMW ging ik in Nederland in de avond wel eens op 160 en voelde het aan als 100. Nu lijkt alles op max toeren wanneer ik in de iPace 140 rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
[...]

Mijn reden voor comfort pakket is de auto inklapbare buitenspiegels. Ze klappen niet heel veel in, maar wel voldoende zichtbaar om te zien dat je auto op slot is. En mocht je een keer tussen een smalle opening moeten navigeren (zoals ik bij het uitrijden bij de dealer uit de showroom) scheelt het inklappen toch (en ook gemakkelijk dat aan de passagierskant dit automatisch kan).

En wat betreft de bekerhouders die worden met het opbergpakket adaptief (heeft Damenaz ook al gezegd zie ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
DaMenaz schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:24:
Ik heb die RVS-pedalenset nu ook in de auto. Die zet ik straks over. Weet iemand of de RVS-voetsteun van die set in een Q4 past? Ik zie op de Audi-site alleen de twee pedalen staan.
Op Audi webshop zie je idd alleen 2 pedalen staan. De plaat waar je linkervoet op rust is (nog) geen rvs plaat van. Maar welke versie heb je besteld, want op sommige versies zijn de rvs pedalen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Dean Martin schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:13:
[...]

Das maar ruim 100km, dat haal je toch met gemak op een volle batterij (mits je laadt voor vertrek op de terugweg)...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:09
kx22 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:30:
[...]

Ik heb geen idee hoe de Q4 rijdt op 160kmpu (ook filmpje niet volledig gekeken), maar bij de meeste EV's voelt het allemaal wat onrustiger aan als je boven de 120-130kmpu gaat rijden. Met mijn oude BMW ging ik in Nederland in de avond wel eens op 160 en voelde het aan als 100. Nu lijkt alles op max toeren wanneer ik in de iPace 140 rij.
De Q4 rijdt uitstekend op topsnelheid. Die van mij komt tot 165 kmh op de teller. Wel handig, na 19:00u kan je je rijbewijs niet meer kwijtraken :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:54:
[...]

Das maar ruim 100km, dat haal je toch met gemak op een volle batterij (mits je laadt voor vertrek op de terugweg)...
In dit geval hoefde ik alleen wat op te halen en weer terug. Max een half uurtje daar geweest (nee nee, ik ben geen 'pakket' bezorger ;) )

Ik snap ook dat ik dit natuurlijk vooraf had kunnen weten, alleen vraag ik me oprecht wel eens af of ik niet beter voor de C PHEV had kunnen gaan. Ik hou toch wel van doorrijden >:)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:54:
[...]

De Q4 rijdt uitstekend op topsnelheid. Die van mij komt tot 165 kmh op de teller. Wel handig, na 19:00u kan je je rijbewijs niet meer kwijtraken :+
Dat is dan wel het enige voordeel daarvan :'( :P

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Crosspost uit het Enyaq topic:
Wél dat de Head-up Display een extra 6 weken levertijd (bovenop juni/juli 2022) zou betekenen
Weet niet of dat voor de Audi ook gaat gelden natuurlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 08:29
[...]

Ik denk dat dat dan een slechte eigenschap is van oa de iPace. Met mijn Tesla M3 rij ik stabiel zo de 200km/u over. Ook lange stukken in Duitsland tussen de 180-200 is geen enkel probleem. Behalve dan dat je wat vaker aan de laadpaal staat :+ .

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:25:
Zojuist de dealer gebeld omdat volgens de eerder aangegeven planning de productieweek 42 zou zijn. Volgens de dealer is dit ongewijzigd dus volgende week in productie! De verwachte afleverweek zou week 49 zijn😱.
Zojuist een update ontvangen van de dealer over de door mij op 14 juli bestelde Q4 (Launch Edition Advanced).

“Uw audi Q4 is definitief ingepland. We verwachten de Audi in week 51 in Nederland”.

Niet geheel onverwachts zit er toch vertraging in.

Het is nog steeds een verwachting! o<:)

Ik ga weer in in de “wachtstand”. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Ook dit weekend bericht ontvangen vanuit de dealer,de defintieve produktie week is nu wk 49. Ook wist hij te melden dat de Q4 nog dit jaar op kenteken komt , wederom afwachten, heb er geen goed gevoel bij. zal wel volgend jaar worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Veel updates krijgen jullie ;-) wisselt echt heel erg per dealer zo te zien.... wel gek aangezien ze allemaal in dezelfde systemen kijken zou je zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Blijft bijzonder inderdaad. Wat ik begreep is dat de focus komende anderhalve maand gericht is op het afbouwen van de Q4’s die al een chassisnummer hebben. Verder zou de beroemde lijst deze week bekend gemaakt worden, zodat duidelijk is welke Q4’s in 2021 geleverd worden.
Trackerfire schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:33:
Veel updates krijgen jullie ;-) wisselt echt heel erg per dealer zo te zien.... wel gek aangezien ze allemaal in dezelfde systemen kijken zou je zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Slecht nieuws.

Zonet maar weer even gebeld. Productie die eerst op 9/11 stond is verplaatst naar 30/11. Week 51 in Nederland (= kenteken).

Dat wordt echt héél krap... ik moet nu echt goed gaan nadenken of ik niet afbestel en een Model 3 neem...

35K met 16% is een verschil van 4%-punt per maand, dus bruto 1,400 per jaar extra.
5K met 22% is een verschil van 10%-punt per maand, dus 500 per jaar extra

Komt neer op 158 bruto per maand extra

Reken ik zo goed of maak ik ergens een rekenfout?

[ Voor 33% gewijzigd door the-hyrax op 15-11-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:28:
Slecht nieuws.

Zonet maar weer even gebeld. Productie die eerst op 9/11 stond is verplaatst naar 30/11. Week 51 in Nederland (= kenteken).

Dat wordt echt héél krap... ik moet nu echt goed gaan nadenken of ik niet afbestel en een Model 3 neem...

35K met 16% is een verschil van 4%-punt per maand, dus bruto 1,400 per jaar extra.

Bah, balen! Kan dus ook zomaar over het jaar heen worden....

Je rekensom klopt (helaas) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Slecht nieuws.

Overigens vroeg ik naar de befaamde/beruchte (doorhalen wat niet van toepassing is) "De Lijst", maar daar had hij nog niks over gehoord (buiten de fora na dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Je rekensommetje klopt (helaas) aardig!

Persoonlijk zou ik nog even goed bedenken of je een M3 wilt. Begin dit jaar heb ik er vervroegd afscheid van genomen. De stoelen zijn echt een verschrikking (uiteraard persoonlijk) en ik vind dat er veel rammeltjes in het dashboard zitten
Slecht nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 14:34
Slecht nieuws.

Klopt aardig, maar hoe vergelijk je een M3 "auto technisch" met een Q4? Heb je de kofferbak van de M3 ooit bekeken? En heb je ooit harder dan 100 gereden in een M3.. Horen en zien vergaat je dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
sbin schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:42:
[...]

Klopt aardig, maar hoe vergelijk je een M3 "auto technisch" met een Q4? Heb je de kofferbak van de M3 ooit bekeken? En heb je ooit harder dan 100 gereden in een M3.. Horen en zien vergaat je dan :)
Kijk sowieso maakt de kofferbak voor mij niet uit. Ik kan ook in een Fiat 500 rijden. Oke niet een Fiat 500. Voor mij moet het gewoon een goede auto zijn die er leuk uit ziet. Ik heb geen kinderen, geen hond, geen kat, geen cavia die mee moet.

Wat dat betreft vind ik de M3 qua techniek echt wel goed. Nu weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot een MS want die rijdt mijn vader, maar dat vind ik een prima auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Als ik zo trouwens op de internationale facebook-pagina kijk, dan lijkt het wel alsof de SB's aan de lopende band worden uitgespuugd en aan het VK worden geleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Slecht nieuws.

Scheelt inderdaad wel een slok op een borrel..
Ik hou tot op het laatste moment hoop dat ie nog op kenteken gezet kan gaan worden in 2021 (bestelt half juli, prod week 49 / aflever 52 staat er nu, maar afleveren wordt sowieso 2022 gaven ze al aan) .
Ik baal vooral dat ik opties heb laten vallen om 'de garantie' te hebben dat ik em 2021 zou hebben ivm bijtelling. Straks komt ie 2 weken later alsnog voor meer bijtelling en zonder gewilde opties. Dan had ik net zo lief tot bij wijze van spreken maart gewacht.. Mijn GLA rijdt prima tot dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
-Wing- schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:52:
[...]

Op Audi webshop zie je idd alleen 2 pedalen staan. De plaat waar je linkervoet op rust is (nog) geen rvs plaat van. Maar welke versie heb je besteld, want op sommige versies zijn de rvs pedalen standaard.
De Advanced.

Ik heb die set nu in de Skoda. Montage is doodeenvoudig, dus die kan ik zo omzetten (is toch allemaal universeel VAG). Maar ben dus benieuwd of die voetplaat ook te plaatsen is. Lijkt er niet op. IN de Q4 lijkt het breder. Nou ja, is tegen die tijd vast wel info over. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-EDG_yh0Smyl2ckC-lBUD5rnqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETkD3bmlFIkymFYaHHh38AD5.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Nog een leuke tip voor iedereen die detailfoto's zoekt van het interieur. KM77.com:

https://www.km77.com/coch...-tron/imagenes/interiores

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 15-11-2021 16:06 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 22:41

kevinos

Tweakpedia

1 juli definitief besteld: Q4 40 S competition.
De productiedatum was week 44 nu volgens het systeem van de dealer wel ‘productie definitief ingepland’ voor week 4. Schijnt dat die week per dag kan verschillen….
Deze week zou eea duidelijk moeten worden mbt productie dit jaar.

Blijft spannend….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
NRJ020 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:36:
@ephymerous Laat jij de ramen en leer achteraf tinten en inbouwen? Hoe heb je dat precies geregeld als ik vragen mag. Ik heb bij mijn dealer ook gevraagd om leer achteraf in te bouwen maar dat deden ze liever niet.
De dealer gaat dat voor mij achteraf doen. Kosten 580 ex btw. Leder wordt bij mij achteraf door lederinbouwnederland gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 06-06 16:47
DaMenaz schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:05:
Nog een leuke tip voor iedereen die detailfoto's zoekt van het interieur. KM77.com:

https://www.km77.com/coch...-tron/imagenes/interiores
Gaat wel over een full option volgens mij. Zonder bepaalde opties ziet het er een stuk soberder uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
jmens schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:52:
[...]

Ook hier even geïnformeerd bij de LM, eerste reactie was verbazing en kan niet kloppen, PON is zeer onbetrouwbaar in de aanlevering van data.

Ik zou vandaag terug gebeld worden, (kan nog steeds ;) ) maar net als levering nog dit jaar blijft het maar hopen op een goede uitkomst.
Hoop doet leven maar moet geen stress worden.
De gemelde eind januari zou zelfs eind april/begin mei 2022 worden. :'(
Dus naar alternatieven gevraagd.

En dat is dan een KIA EV6 plus geworden, (weer) gegarandeerd op kenteken 2021.
Dus ga ik een switch maken naar een ander forum. ;)

Aan alle Q4 bestellers succes, en hoop dat jullie wensen gaan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:38
[...]

Dat lijkt me heel gek en is ook niet mijn ervaring. De meeste EV's zijn zwaarder en zouden het op hoge snelheid relatief beter moeten doen dan hun ICE collega's. Zelfs in mijn i3 kun je prima 160 rijden en met de kracht in de meeste EV's zit je er ook zo... Ze zijn veelal begrenst omdat het te snel ontladen van de accu te veel hitte in de accu kan veroorzaken. Dat is dan nadelig voor de levensduur van het accupakket. De meeste EV's laten je ook niet langer dan 30s plank gas rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozamen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5PwbfbRfT5vbyBUvuAqL3wM1XA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwuLYO0eDwAbil6YuTmpus7u.jpg?f=fotoalbum_large

Wie rijd er meer met de spprtback 40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Maurice- schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:16:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een beetje meer en totaal 32 SB's maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

https://www.electrive.com...ion-due-to-chip-shortage/

Nog even in het Engels. Meteen ook duidelijk uit dat artikel dat er in totaal maar 1200 auto's van de band afrollen per dag van alle modellen samen. Dus niet per model. Verklaard een hoop waarom het tergend langzaam gaat. Er worden momenteel 4 modellen geproduceerd dus laten we zeggen zo'n 300 auto's per model per dag.

Laten we hopen dat ze de tijd gebruiken om wat voorraad van alles te krijgen en te maken en een doosje chipjes op een vlucht zetten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Trackerfire op 16-11-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:24
1200 per dag voor een productielijn is een heel normaal aantal. Dus tergend langzaam vind ik dit absoluut niet.
Uitgaande van 200 werkdagen zijn dat 240000 auto's per jaar.
Dit aantal poepte de Passat fabriek in Emden er ook dagelijks uit, en die bediende een groot deel van de wereld markt. En de Passat werd ook goed verkocht

edit: vanaf volgend jaar gaat Emden ook ID.4's produceren. Wordt dus alleen maar beter.
Er is gewoon veel vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door deboss65 op 16-11-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

deboss65 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:13:
1200 per dag voor een productielijn is een heel normaal aantal. Dus tergend langzaam vind ik dit absoluut niet.
Uitgaande van 200 werkdagen zijn dat 240000 auto's per jaar.
Dit aantal poepte de Passat fabriek in Emden er ook dagelijks uit, en die bediende een groot deel van de wereld markt. En de Passat werd ook goed verkocht

edit: vanaf volgend jaar gaat Emden ook ID.4's produceren. Wordt dus alleen maar beter.
Er is gewoon veel vraag.
Ok, misschien niet tergend langzaam maar de grote baas kijkt met argusogen naar Tesla. Dit doen grofweg 3x zo snel over een auto als in Zwickau. Namelijk 10uur i.p.v. 30 uur per auto ;)

Bron: https://topgear.nl/autoni...a-is-vandaag-de-maatstaf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurB
  • Laatst online: 29-08-2023
Na maanden meelezen toch ook vanuit hier een bijdrage over de levertijden. Helaas was dit proces een vrij negatieve ervaring met zeer slechte updates en uiteindelijk van bestelling (12 mei) tot rijden 6+ (!!) maanden. Ook bijzonder om te zien dat auto's besteld na 12 mei wel met volledige opties zijn afgeleverd en deze niet. Volgens dealer was dit te wijten aan het feit dat er veel nog niet afgebouwde auto's aan de kant zijn gezet en gestart is met productie van nieuwere auto's waar dan ineens wel onderdelen voor waren. Gek verhaal.

Besteld 12 mei 2021 via LM
Ingeplande aflevering 30 november 2021 (datum meerdere malen uitgesteld en ineens was auto er)

40 - Launch Edition Advanced Plus met diverse opties. Naar verwachting zonder pano en phonebox.

[ Voor 0% gewijzigd door MonsieurB op 16-11-2021 10:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:24
Trackerfire schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:29:
[...]

Ok, misschien niet tergend langzaam maar de grote baas kijkt met argusogen naar Tesla. Dit doen grofweg 3x zo snel over een auto als in Zwickau. Namelijk 10uur i.p.v. 30 uur per auto ;)

Bron: https://topgear.nl/autoni...a-is-vandaag-de-maatstaf/
Tesla zet inderdaad de boel behoorlijk op scherp. (heb er veel bewondering voor)
Ik hoop alleen niet dat de VW groep krampachtig probeert dit op korte termijn te evenaren want ik vrees voor de kwaliteit.
Besparingsgoeroes hebben bij de VW groep in het verleden voor rampzalige kwaliteit auto's gezorgd.
(Lopez effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Toch maar even LeasePlan gebeld net. Deze waren wel weer op de hoogte van "De Lijst", hij gaf aan De Lijst direct van Pon te hebben gehad, mijn model staat er niet op, dus dat is een sprankje hoop voor een levering dit jaar.

Voor de zekerheid toch maar even kijken naar de Model 3 als backup - dus Tesla even gebeld. Serieus, ik ben onder de indruk van hun supply chain. Deze kerel wist me direct te vertellen dat er X auto's in de configuratie die ik wilde al op de boot naar NL stonden en dat hij me een link kon sturen zodat ik een van die modellen direct kon reserveren en direct kon rijden als ze aankwamen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik ben ook inmiddels aan het bellen met een grote dealer in 't noorden van het land die nog wat Enyaq's binnenkrijgt (import) dit jaar. Vind de Sportline prima te verteren als ik 'm zie rijden op de snelweg. Hij is lomp naar sportief 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26
Trackerfire schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:14:
Ik ben ook inmiddels aan het bellen met een grote dealer in 't noorden van het land die nog wat Enyaq's binnenkrijgt (import) dit jaar. Vind de Sportline prima te verteren als ik 'm zie rijden op de snelweg. Hij is lomp naar sportief 8)
via autotrack24 ook best wel wat nieuwe enyaqs op vooraad te vinden. zo ook mijn q4 etron35 launch editie gevonden levering ergens volgende week wwarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Beslissen jullie nu vooral echt op bijtelling >:) ?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:44:
Ik persoonlijk niet, want koop. Maar nog een paar maanden wachten op de auto..... weet niet... ;) tanken doet iedere week zeer momenteel :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 16-11-2021 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
Ik ben al voorzien, maar als ik dat niet was niet puur op bijtelling, maar op merk, model en opties. Rij liever in een auto die ik het liefst wil en wat duurder dan in een 2e of 3e keus en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Misschien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Wing-
Inmiddels bijna 2000km op de teller na een maandje rijden:

- Auto rijdt erg fijn en soepel, ook niet onrustig op hogere snelheden.
- Auto is erg stil (heb wel akoestische voorruit en zijruit), ook op hoge snelheid.
- Afwerking van de auto vind ik toch behoorlijk goed, soms wat harde plastics en pianolak is niet mijn favoriet, maar er is echt geen enkel rammeltje te bespeuren.
- Virtual pedal niet altijd feilloos.
- Weinig tot geen storingen, heel af en toe een pre sense foutmelding bij het wegrijden (2x gebeurd).
- Laden thuis: Soms gaat het laden vanaf het begin in storing (van groen naar rood lampje) of hij laadt niet op 3 fasen (in de app zie ik dan dat ie 3kW laadt ipv bijv 10,5kW). Afkoppelen en opnieuw koppelen verhelpt het probleem. Check je app, maakt toch uit of ie in 4,5 uur op 80% zit of in 14 uur...
- ACC werkt prettig, in de bebouwde komt ie zelfs tot stilstand mits je een voorligger hebt. Hij begint ook automatisch weer met rijden. Is wel altijd goed op blijven letten.
- In deze auto is het behoorlijk relaxt rijden en onthaast je behoorlijk. In mijn vorige auto reed ik steevast wel te hard.
- Life hammer bestuurderskant is behoorlijk verstopt. Dacht dat de dealer het vergeten was, maar het zit (iig bij mij) vlak onder het dasboard).
- Stoplicht licentie is op alle modellen bij mijn dealer uitgeleverde Q4's verlopen. Er is een service uitvraag gedaan richting Audi.nl met de vraag wat hier mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
-Wing- schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:51:
[...]

Ik ben al voorzien, maar als ik dat niet was niet puur op bijtelling, maar op merk, model en opties. Rij liever in een auto die ik het liefst wil en wat duurder dan in een 2e of 3e keus en goedkoper.
Sluit ik mij bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Het speelt wel mee. Maar bekijk het vooral vanuit totaalplaat: prijs per maand, ruimte, range, uitstraling etc. Heb via LM een EQA 250 Business AMG aangeboden gekregen, levering nog dit jaar. Zometeen kijken, vooral naar de ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
Indirect wel.
Switch naar KIA EV6 is een verschil van meer als 150€ netto in de maand. (2021 KIA rijden tov 2022 Q4 rijden)
En als de KIA als tweede op de shortlist stond, is het niet helemaal alleen bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Gerardvhgn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:22:
[...]

Het speelt wel mee. Maar bekijk het vooral vanuit totaalplaat: prijs per maand, ruimte, range, uitstraling etc. Heb via LM een EQA 250 Business AMG aangeboden gekregen, levering nog dit jaar. Zometeen kijken, vooral naar de ruimte..
Heb ik ook even kort naar gekeken, maar voor mij gevoel was hij van binnen minder ruim dan de SKODA Enyaq. Misschien valt dit mee in vergelijking met de Q4 e-tron. Volgens de specificaties op EV-Database scheelt het niet zo veel, maar het voelde vooral allemaal wat krapper.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
GAEvakYD schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:57:
[...]

Heb ik ook even kort naar gekeken, maar voor mij gevoel was hij van binnen minder ruim dan de SKODA Enyaq. Misschien valt dit mee in vergelijking met de Q4 e-tron. Volgens de specificaties op EV-Database scheelt het niet zo veel, maar het voelde vooral allemaal wat krapper.
Idem voor de Q4. Zeker achter.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Dean Martin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:02:
[...]

Idem voor de Q4. Zeker achter.
kofferbak heeft slechts 340 liter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
Net telefoon gehad van Athlon: geen A4s meer dit jaar zoals wel toegezegd. Ze hebben nog beperkte voorraad die wel zou komen van de ID.4 maar die wil ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hoop dat ik de mijne voor 2023 heb! O-)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
sohus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:51:
Net telefoon gehad van Athlon: geen A4s meer dit jaar zoals wel toegezegd. Ze hebben nog beperkte voorraad die wel zou komen van de ID.4 maar die wil ik sowieso niet.
Maat van me wacht al heel lang op zijn nieuwe A4. En duurt ook nog wel een hele tijd voor die er eindelijk is. Maar dat zul jij niet bedoelen gok ik. ;)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
DaMenaz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:56:
[...]

Maat van me wacht al heel lang op zijn nieuwe A4. En duurt ook nog wel een hele tijd voor die er eindelijk is. Maar dat zul jij niet bedoelen gok ik. ;)
Nee Athlon, Alphabet en Arval beloofden allemaal "gegarandeerde levering in 2021" zodat je nog van het lagere BPM tarief kon profiteren. Athlon moet daar nu i.i.g. op terugkomen. Ik kan dus nu of annuleren, of wachten op levering volgend jaar (verwachting: 3e kwartaal) of eieren voor mijn geld kiezen en nog een model zoeken wat of lagere BPM heeft of gewoon voor een benzine bak gaan uit voorraad.

Keuzes...
Pagina: 1 ... 40 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.