Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 38 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Ik ben gestopt met checken. Mijn ervaring is dat de dealer maar wat roept, de LM maar wat roept en allebei lijken ze ook geen energie te willen stoppen in het beantwoorden van vragen van hun klant.

Ze kunnen nog een voorbeeld nemen aan de forumleden hier die iig bereid zijn een ander te informeren en vragen te beantwoorden.

Ik laat het dus los want ik heb er toch geen invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastri
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Q4 etron 40 advanced plus op 22 mei besteld ,5x verzet. Op 23 september heeft de dealer aangegeven de productie gestart is ook chassisnummer gehad. Deze zou deze week geleverd worden maar nu weten ze het niet meer wanneer de q4 komt. 1.5 maand productie is erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
jmens schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:26:
Ook hier, vanochtend om 0.23 uur een mail, vanuit athlon.

Besteld op 1 september, een Athlon edition advanced plus, was snel leverbaar, zeker nog dit jaar, kon zelfs geen kleur (zwart of zwart) en extra's kiezen.

Geachte heer,

Voor u is een nieuwe Audi Q4 E-Tron door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 28 januari 2022. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd.
Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.
Inleveren van huidige leaseauto
Bent u in het bezit van een leaseauto dan kunt u deze bij de levering van uw nieuwe auto achterlaten bij de dealer. Zorgt u ervoor dat de sleutels en het kentekenbewijs aanwezig zijn en de auto goed wordt afgemeld. Op onze website vindt u meer informatie over het inleveren van uw leaseauto.
Heeft u nog vragen?
Voor eventuele details over de bestelling kunt u contact opnemen met (dealer) -, *. Fleetsales, telefoonnummer -.

Met vriendelijke groet,

adviseur mobiliteit
Ook hier even geïnformeerd bij de LM, eerste reactie was verbazing en kan niet kloppen, PON is zeer onbetrouwbaar in de aanlevering van data.

Ik zou vandaag terug gebeld worden, (kan nog steeds ;) ) maar net als levering nog dit jaar blijft het maar hopen op een goede uitkomst.
Hoop doet leven maar moet geen stress worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielie8520
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-01-2023
Afgelopen donderdag is door mijn dealer aangegeven dat hij op transport is/gaat en afgeleverd word in week 46… we wachten het af en ben nog wat sceptisch erover.. we gaan het zien..

Besteld 24-06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Dat is vergelijkbaar aan mijn situatie! 19 mei besteld en ook al minimaal 5 x verzet. Ook mijn Q4 heeft een chassisnummer, maar nog steeds op de trein in Duitsland… 🤔
Pastri schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:50:
Q4 etron 40 advanced plus op 22 mei besteld ,5x verzet. Op 23 september heeft de dealer aangegeven de productie gestart is ook chassisnummer gehad. Deze zou deze week geleverd worden maar nu weten ze het niet meer wanneer de q4 komt. 1.5 maand productie is erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefkesprut
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04-2023
2 vraagjes:
.weet er iemand hoe lang de kabel is die in de Q4 mee geleverd wordt?
.kan je de optie van de lichtsignaturen nadien nog laten toevoegen? Zo ja prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-05 15:41
Dean Martin schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:34:
Iemand inmiddels ervaring met het voorverwarmen via de app (van de cabine dus)?
Ik lees in het Enyaq en ID topic daar niet bijster goede verhalen over, er zou weinig tot niets gebeuren.
Werkt prima bij mij! Alleen jammer dat je elke dag een timer moet instellen, niet een soort van schema kan doorvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:44
iweq schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:41:
[...]

Werkt prima bij mij! Alleen jammer dat je elke dag een timer moet instellen, niet een soort van schema kan doorvoeren.
Timer als in 'over 10 minuten' moet de auto warm zijn?
Of meer dat je m elke avond moet instellen voor de volgende ochtend?
Hoe lang doet ie er over dan? Tussen wakker worden en wegrijden zit bij mij max 20 minuten :)

[ Voor 8% gewijzigd door marcelmg2 op 08-11-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
stefkesprut schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:18:
2 vraagjes:
.weet er iemand hoe lang de kabel is die in de Q4 mee geleverd wordt?
.kan je de optie van de lichtsignaturen nadien nog laten toevoegen? Zo ja prijs?
6 meter
Lichtsignaturen kan alleen met matrix LED. Als je gewone LED hebt genomen, dan kan dat technisch niet met die gewone LED lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:54
marcelmg2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:48:
[...]

Hoe lang doet ie er over dan? Tussen wakker worden en wegrijden zit bij mij max 20 minuten :)
Ik heb mijn auto al ruim 4 weken en het voorverwarmen werkt prima. Je kunt eea van te voren instellen en dan berekent de auto zelf wanneer deze op temperatuur moet zijn. Maar met 15 minuten kom je al heel ver (tenzij het stevig vriest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik hoop nog steeds stiekem dat gezien het vroege stadium waarin de massaproductie van de SB staat de planning voor de eerste duizenden exemplaren ongewijzigd blijft :$

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:43

Trackerfire

BTC HODLER

kdoornbo schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:41:
Mijn afleverweek in Honeymoon is vandaag veranderd van week 51 naar week 14
Geen bericht gehad via mail of telefoontje van LM of dealer

Q4 e-tron (A1) Launch edition Advanced e-tron 35 125kW/170pk 55Kwh Hatchback Elektrische aandrijving
Besteld half Juli
Hier ook. Besteld eind juli.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:45:
Ik hoop nog steeds stiekem dat gezien het vroege stadium waarin de massaproductie van de SB staat de planning voor de eerste duizenden exemplaren ongewijzigd blijft :$
Of de massaproductie gaat niet zo lekker of uitgesteld. Rijdt er nog geen in NL. Alleen demo’s. Geeft te denken.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
[...]

Werkt hier ook prima, alleen af en toe bij het instellen van de app krijg ik een foutmelding dat hij het voertuig niet kan vinden? :)
Maart elke ochtend netjes warm en alle ramen condensvrij, ideaal. Laat de vorst maar komen
Gemiste kans om geen weekplanning erin te kunnen zetten, hopelijk in de volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:31:
[...]

Of de massaproductie gaat niet zo lekker of uitgesteld. Rijdt er nog geen in NL. Alleen demo’s. Geeft te denken.
Volgens mijn verkoper gaat de SB productie nog steeds soepel.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:58:
[...]

Volgens mijn verkoper gaat de SB productie nog steeds soepel.
Das goed om te weten. Toch leuk dat de een heel goed contact heeft met goed ingelichte bronnen en sommigen weten niks ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:00:
[...]

Das goed om te weten. Toch leuk dat de een heel goed contact heeft met goed ingelichte bronnen en sommigen weten niks ;w
Of 'ie echt goed ingelicht is weet ik ook niet zeker hè ;)
Misschien zuigt 'ie het uit zijn duim. Al heeft me al een paar keer 'achter de systemen' laten kijken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 00:20
MV999 schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:13:
[...]

Verwachte afleverweek is volgens mij wanneer de auto bij de dealer aan komt. Bij mij staat momenteel nog 27 dagen op de teller en de dealer wist mij te vertellen dat de auto aan mij afgeleverd wordt in week 50.
Spannend! Welke uitvoering heb jij besteld MV999? :)
xRaticcc schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:46:
[...]

Haha! Ik ga er voor. Fingers-crossed.

[...]

Via het linkje van audi (honeymoonnet) staat er 56 dagen vanaf nu (6 november 2021) en dat maakt het 1 Januari 2022 :/

Maar de verwachte afleverweek staat op 52.
Mijn leasemaatschappij communiceerde dit dus. Tevens hebben ze gemaild dat ik voor meer informatie de Audi dealer in Amsterdam kan contacteren, terwijl mijn contact verloopt via Audi Almere. Ergens gaat het toch eventjes mis haha. Vandaag de Audi dealer gebeld die het gaat afleveren. Zij communiceerden dat we de aflevertijd kunnen aanhouden en de kenteken ook dit jaar geregistreerd zal worden.

En nu weer doen waar we goed in zijn *kuch kuch*, afwachten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
xRaticcc schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:22:
[...]

Spannend! Welke uitvoering heb jij besteld MV999? :)
Ik verheug mij op de S competition 35 Sportback Mythoszwart met als opties:
- Zwart optiekpakket;
- Privacy glas achter;
- Lederen bekleding;
- Audi logo zwart;
- Remklauwen Rood;
- Velgen 21 inch GMP Rebel zwart.

Helaas het panoramadak moeten laten vallen om levering in 2021 te garanderen (voor wat dat waard is).

Overigens ook in Almere besteld, bij A-point!

En jij?

[ Voor 4% gewijzigd door MV999 op 08-11-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xRaticcc
MV999 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:56:
[...]

Ik verheug mij op de S competition 35 Sportback Mythoszwart met als opties:
- Zwart optiekpakket;
- Privacy glas achter;
- Lederen bekleding;
- Audi logo zwart;
- Remklauwen Rood;
- Velgen 21 inch GMP Rebel zwart.

Helaas het panoramadak moeten laten vallen om levering in 2021 te garanderen (voor wat dat waard is).

Overigens ook in Almere besteld, bij A-point!

En jij?
Vet! Zwart op zwart lees ik al haha! Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Voor dezelfde reden had ik de panoramadak en de audi phonebox moeten laten vallen.

Voor mij is het een 40 Advanced Plus in Typhoongrijs met als opties:
(hier staat nog geysirblauw):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHQ0-VIHdd8jZ5CABhzGxAfdSxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RXczABaSawaK0U6hdSD3pCcO.png?f=user_large

Ik wil de kleur van de auto en de remblokken later nog veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
xRaticcc schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:15:
[...]

Vet! Zwart op zwart lees ik al haha! Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Voor dezelfde reden had ik de panoramadak en de audi phonebox moeten laten vallen.

Voor mij is het een 40 Advanced Plus in Typhoongrijs met als opties:
(hier staat nog geysirblauw):

[Afbeelding]

Ik wil de kleur van de auto en de remblokken later nog veranderen. :)
Keurig, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k6XS0wvp-tWwj9rrlMAFRWMfQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJnHz1EsGfUyO3USGqVux5xC.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand met een Q4 eens onder de achter bumper kijken? Bij mij een grote opening (zie foto). Kan me niet voorstellen dat dat niet afgedekt moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Motjoo schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:39:
[Afbeelding]

Kan iemand met een Q4 eens onder de achter bumper kijken? Bij mij een grote opening (zie foto). Kan me niet voorstellen dat dat niet afgedekt moet zijn.
Is dat niet “gewoon” de trekhaak(voorbereiding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xRaticcc
[Afbeelding]

Trackerfire schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:52:
[...]

Is dat niet “gewoon” de trekhaak(voorbereiding)?
Volgens mij wel. Zie het filmpje hieronder.

https://www.youtube.com/watch?v=6-tl9nI2oPg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
[Afbeelding]

Ik heb eens gekeken naar een sensor (voor de virtual pedal), maar dat ziet er niet zo uit bij mij. Ik heb ook een trekhaak. Ik zie een kabel lopen, dat hoort niet.

Edit: Ik zal nog eens een keer kijken voordat ik iemand een rotberoerte bezorg...

Update: My bad, bij mij is ie behoorlijk gevuld met de trekhaak.

[ Voor 9% gewijzigd door -Wing- op 08-11-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
Lijkt er inderdaad op. Maar ik heb geen trekhaak voorbereiding. Komt allemaal troep in. Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
-Wing- schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:04:
[...]

Ik heb eens gekeken naar een sensor (voor de virtual pedal), maar dat ziet er niet zo uit bij mij. Ik heb ook een trekhaak. Ik zie een kabel lopen, dat hoort niet.

Edit: Ik zal nog eens een keer kijken voordat ik iemand een rotberoerte bezorg...

Update: My bad, bij mij is ie behoorlijk gevuld met de trekhaak.
Bedankt voor het checken. Dus bij die van jou ook deze opening, maar dan met trekhaak? Eens kijken bij iemand die geen trekhaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Motjoo schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:08:
Lijkt er inderdaad op. Maar ik heb geen trekhaak voorbereiding. Komt allemaal troep in. Vreemd.
Heb je een NL model? Want iedere heeft trekhaakvoorbereiding. Of je t nu wilt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 08-11-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
Nee, een Duits model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-05 15:41
[...]

Als in maandag/dinsdag warm om 08.15 uur, woensdag 08.45 etc.

Nu alleen 2 opties die elke dag geactiveerd moeten worden. Dus vandaag om 08.15 uur en vandaag om 14.15 uur.

En dat dus elke dag.

Je kunt max 20 minuten van te voren instellen, dus moet net lukken 😜

[ Voor 6% gewijzigd door iweq op 09-11-2021 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
iweq schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:30:
[...]

Nu alleen 2 opties die elke dag geactiveerd moeten worden. Dus vandaag om 08.15 uur en vandaag om 14.15 uur.

En dat dus elke dag.

Wellicht ook via Home automation automatisch in te stellen🧐
https://github.com/arjenvrh/audi_connect_ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Niet helemaal on-topic wellicht. Met de stijgende energieprijzen is thuisladen voor mij duurder geworden dan openbaar laden. Dit omdat ik een standaard vergoeding krijg van 0,2265ct voor de stroom die ik thuis lever aan de auto. Openbaar laden daarentegen zit gewoon in leasecontract. Vreemde situatie vind ik het. Ik laat de thuislader voorlopig even links liggen en laadt mijn q4 openbaar op. Dit alles is wel ontstaan doordat ik een Welkom energie klant was die nu hoge tarieven elders moet betalen. Maar voor wie rond deze periode ook een aflopend contract heeft zal situatie niet anders zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door sixgirls op 09-11-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 18:56
Die Home automation is tof! Iemand die al aan een Q4 gekoppeld?

Dat thuislaadtarief is wel bijzonder, neem aan dat je gewoon de geldende kwh prijs krijgt die jij betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
vincentvs93 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:26:

Dat thuislaadtarief is wel bijzonder, neem aan dat je gewoon de geldende kwh prijs krijgt die jij betaald?
Nope, standaardvergoeding van nu 0,226ct en 1kwh kost me nu 0,49ct de kwh na gedwongen overstap naar Eneco. Dat verschil is zo groot dat het op jaarbasis met een EV echt pijn doet in de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Laatst online: 00:35
sixgirls schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:24:
Niet helemaal on-topic wellicht. Met de stijgende energieprijzen is thuisladen voor mij duurder geworden dan openbaar laden. Dit omdat ik een standaard vergoeding krijg van 0,2265ct voor de stroom die ik thuis lever aan de auto. Openbaar laden daarentegen zit gewoon in leasecontract. Vreemde situatie vind ik het. Ik laat de thuislader voorlopig even links liggen en laadt mijn q4 openbaar op. Dit alles is wel ontstaan doordat ik een Welkom energie klant was die nu hoge tarieven elders moet betalen. Maar voor wie rond deze periode ook een aflopend contract heeft zal situatie niet anders zijn.
Kan je niet de thuislaadpaal als publiek instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
the-hyrax schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:31:
[...]

Kan je niet de thuislaadpaal als publiek instellen?
Dan ben ik toch nog steeds zelf de energieleverancier. En krijg ik nooit vergoed wat de kwh me nu als particuliere klant kost. Sterker....als anderen ook komen laden op mijn oprit wordt het financieel nog erger _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:54
sixgirls schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:29:
[...]

Nope, standaardvergoeding van nu 0,226ct en 1kwh kost me nu 0,49ct de kwh na gedwongen overstap naar Eneco. Dat verschil is zo groot dat het op jaarbasis met een EV echt pijn doet in de portemonnee.
Dat zou fiscaal gezien niet juist zijn. Er mag wel een standaard vergoeding als voorschot worden gegeven maar de eindafrekening moet op basis van nacalculatie, aldus een LH specialist van de Belastingdienst. Als de vergoeding te hoog zou zijn wordt het verschil aangemerkt als loon. Nu het te laag is zou dat dan mijn inziens negatief loon moeten zijn! Ben zelf geen specialist maar heb de vraag eerder voorgelegd aan een LH specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 22:28
vriej29 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:39:
[...]

Dat zou fiscaal gezien niet juist zijn. Er mag wel een standaard vergoeding als voorschot worden gegeven maar de eindafrekening moet op basis van nacalculatie, aldus een LH specialist van de Belastingdienst. Als de vergoeding te hoog zou zijn wordt het verschil aangemerkt als loon. Nu het te laag is zou dat dan mijn inziens negatief loon moeten zijn! Ben zelf geen specialist maar heb de vraag eerder voorgelegd aan een LH specialist.
Er zijn heel veel verschillende uitspraken. Ik heb zelfs al gehoord dat je een vast bedrag per maand vergoed zou kunnen krijgen en dat fiscaal ook te verantwoorden is, van een andere specialist. Kortom: tis wachten op de eerste jurispredentie, tot die tijd is het troebel.
Hetzelfde geldt voor de laadpaaltarieven. Pas nu ik mijn eigen passen gebruik ipv die van mijn leasemaatschappij weet ik pas welke kosten ik maak met een laadsessie. De multitankcard kon ik dus niets mee zien. Maar per pas die ik heb is er op elke paal weer een ander tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
vriej29 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:39:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het verschil per kwh dan aftrekbaar is voor de bijtelling. Maar verder is het niet een fiscaal issue maar vooral een -hoe het thuisladen- werkt issue. Ik heb een enecopaal en eneco heeft gewoon een standaard vergoedingstarief wat nog gebaseerd is op gunstige energietarieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielie8520
wimbre schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:36:
[...]

Wellicht ook via Home automation automatisch in te stellen🧐
https://github.com/arjenvrh/audi_connect_ha
Heb deze op hass al staan.. alleen de auto komt pas over 2 weken, kan hem dan pas testen 🤪

Mijn wallbox integratie werkt wel perfect samen met de zelfgemaakte rfid reader 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:54
sixgirls schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het verschil per kwh dan aftrekbaar is voor de bijtelling. Maar verder is het niet een fiscaal issue maar vooral een -hoe het thuisladen- werkt issue. Ik heb een enecopaal en eneco heeft gewoon een standaard vergoedingstarief wat nog gebaseerd is op gunstige energietarieven.
Dan klopt het weer. Veronderstelde 8)7 dat je een eigen laadpaal had en deze declareerde bij de werkgever. Dat kan (vooralsnog) alleen op basis van nacalculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
pielie8520 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:48:
[...]

Heb deze op hass al staan.. alleen de auto komt pas over 2 weken, kan hem dan pas testen 🤪

Mijn wallbox integratie werkt wel perfect samen met de zelfgemaakte rfid reader 😉
Mooi, ik ga dit projectje ook oppakken maar ga dat pas doen zodra de Q4 op de stoep staat.

Naar verwachting duurt dat voor mij nog 4, 12, 23, 34,…. weken 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iweq schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:30:
[...]

En dat dus elke dag.

Hoe bedoel je dat laatste? Als je om 08:30 de auto warm wilt hebben kun je hem pas om 08:10 activeren?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik ga thuis laden via Vattenfall (dat is niet mijn leverancier). Zij betalen in 2021 €0,25 per kWh. Vanaf 1-1 gaan zij de tarieven naar boven bijstellen is me verteld. Hoeveel het dan gaat worden is nog niet bekend. Wellicht dat dat bij jou ook gaat gebeuren?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 18:56
pielie8520 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:48:
[...]

Interessant! ik zit ook naar laadpalen voor thuis te kijken, en de Wallbox trok mij ook ivm de HA integratie :) Mocht je meer even je setup willen delen houd ik mij aanbevolen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn werkgever betaalt een standaardtarief dat altijd kostendekkend zou moeten zijn.

Met de stijgende energieprijzen is dat niet meer zo en krijgt iedereen de gelegenheid om het tarief aan te laten passen naar het voor hun geldende tarief. Kopietje energiecontract is genoeg...

Dat doet niet elke werkgever zo, maar als kostenverantwoordelijke voor de leasevloot kan ik me voorstellen dat je wil voorkomen dat medewerkers voor 70cp kwh volledig vergoed openbaar gaan laden als t thuis deels vergoed kan kan voor 40...

Klinkt logisch maar bij mij had t ook een paar mails en belletjes nodig. Praat met je fleetmanager als je tot onlogische keuzes wordt gedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
MV999 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:23:
[...]

Excuses voor het verpesten van je hoop.. In ieder geval wel realiteitscheck :)?
.
No problem hoor. Er wordt vanaf begin gezegd dat hij eind dit jaar wordt geleverd. Nu met "bevestiging" productieweek. Ik zie ook dat er alles nog gebeurd. Ik ga het gewoon zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Een vraagje om de situatie beter te begrijpen: Is de laadpaal van jou, of van iemand anders (LM, werkgever of laadpaalleverancier). En krijg je de standaardvergoeding van de LM of van de leverancier van de laadpaal?

Ik heb mijn eigen laadpaal aangeschaft (newmotion) en ik kan zelf het tarief bepalen (= gelijk aan wat de stroom mij kost, moet je expliciet aangeven naar waarheid ingevuld). Elke maand krijg ik een factuur met gegevens over de verbruikte stroom en de totaalkosten daarvan. Die kan ik indienen als kosten. Omdat ik prive stroom lever krijg ik elke maand die kosten teruggestort van de laadpaal leverancier, bijv stroomkosten laden 50 euro, dus mijn energierekening is omhoog gegaan met 50 euro, maar krijg ik dat teruggestort.

Kan jij niet je standaardvergoeding dus aanpassen of via de laadpaalleverancier het verschil tussen werkelijke kosten en standaardvergoeding terug laten storten?

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 09-11-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
-Wing- schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:02:
[...]

Een vraagje om de situatie beter te begrijpen: Is de laadpaal van jou, of van iemand anders (LM, werkgever of laadpaalleverancier). En krijg je de standaardvergoeding van de LM of van de leverancier van de laadpaal?

Ik heb mijn eigen laadpaal aangeschaft (newmotion) en ik kan zelf het tarief bepalen (= gelijk aan wat de stroom mij kost, moet je expliciet aangeven naar waarheid ingevuld). Elke maand krijg ik een factuur met gegevens over de verbruikte stroom en de totaalkosten daarvan. Die kan ik indienen als kosten. Omdat ik prive stroom lever krijg ik elke maand die kosten teruggestort van de laadpaal leverancier. Omdat ik prive lever, bijv 50 euro gaat mijn energierekening omhoog met 50 euro en krijg ik dat teruggestort.

Kan jij niet je standaardvergoeding dus aanpassen of via de laadpaalleverancier het verschil tussen werkelijke kosten en standaardvergoeding terug laten storten?
Het is mijn laadpaal geserviced door Eneco. Ik krijg van hen een standaardtarief wat mogelijk wel op basis van de markt wordt bepaald. Maar of en wanneer aanpassing plaatsvindt is niet duidelijk. Verder kan ik zelf dus geen tarief aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
sixgirls schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:06:
[...]

Het is mijn laadpaal geserviced door Eneco. Ik krijg van hen een standaardtarief wat mogelijk wel op basis van de markt wordt bepaald. Maar of en wanneer aanpassing plaatsvindt is niet duidelijk. Verder kan ik zelf dus geen tarief aanpassen.
En ik zie dat Eneco jouw nieuwe energieleverancier is... raar als ze het niet gelijkstellen aan jouw werkelijke stroomprijs. Heb je ze al gebeld? Is er geen portal waar je in kan loggen dat zaken rondom jouw laadpaal regelt? Zoals publiek maken, rekeningnummer wijzigen, laden zonder laadpas, inzien van verbruik etc etc...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy-VkQdrBkyWe5hDJjAG6KXnBFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zC2I315eHgcZokjnqXtQELMO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door -Wing- op 09-11-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 03:08
Vandaag bericht van dealer. LIB week 46, Productie definitief voor week 47 (inclusief productienummer), verwachte levering week 48 bij Pon. Besteld door dealer op 17-8.
Ga nu eerst ff lekker op vakantie en als ik terug ben is de auto er hopelijk ook.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Isheara schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:15:
Vandaag bericht van dealer. LIB week 46, Productie definitief voor week 47 (inclusief productienummer), verwachte levering week 48 bij Pon. Besteld door dealer op 17-8.
Ga nu eerst ff lekker op vakantie en als ik terug ben is de auto er hopelijk ook.
Besteld in augustus? Maar was een productie slot dan?
SB of standaard?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:11:
[...]

En ik zie dat Eneco jouw nieuwe energieleverancier is... raar als ze het niet gelijkstellen aan jouw werkelijke stroomprijs.
Dit vind ik ook. Ik ga laden via Vattenfall, en indien mijn huidige contract is afgelopen en de vergoeding niet matcht met de kosten zou ik ook opteren om naar VF over te stappen.
Kan me lastig voorstellen (wellicht naief) dat ze minder vergoeden dan zelf vragen.

Ik heb ze deze vraag overigens per mail gesteld.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:17:
[...]

Besteld in augustus? Maar was een productie slot dan?
SB of standaard?
Vanuit een eerdere post. Dus gaat idd om een al gepland productieslot:
Productie slot stond sinds begin juli gepland, vorige week nog configuratie gewijzigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Trackerfire op 09-11-2021 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastri
JandV schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:48:
Dat is vergelijkbaar aan mijn situatie! 19 mei besteld en ook al minimaal 5 x verzet. Ook mijn Q4 heeft een chassisnummer, maar nog steeds op de trein in Duitsland… 🤔

[...]
Vandaag update gehad. Dealer heeft met importeur contact gehad. Alle q4 die in september in productie zijn gegaan staan in baking . Dus wel in productie gegaan en niet af kunnen maken. Verwacht 4 weken later nu. Maar zekerheid kunnen ze niet garanderen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Pastri schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:27:
[...]

Vandaag update gehad. Dealer heeft met importeur contact gehad. Alle q4 die in september in productie zijn gegaan staan in baking . Dus wel in productie gegaan en niet af kunnen maken. Verwacht 4 weken later nu. Maar zekerheid kunnen ze niet garanderen meer.
Dat is vreemd, want van enkele gebruikers op dit forum is de auto van geproduceerd én afgeleverd in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
vincentvs93 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:15:
[...]

Interessant! ik zit ook naar laadpalen voor thuis te kijken, en de Wallbox trok mij ook ivm de HA integratie :) Mocht je meer even je setup willen delen houd ik mij aanbevolen:)
Stuur me even een pm dan zal ik je wat info sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Pastri schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:27:
[...]

Zoals Trackerfire zegt, dat is vreemd. Alhoewel me soms niks meer verbaasd. Mijn auto is in de week van 17 Oktober geproduceerd en wordt morgen thuis afgeleverd. Raar dat de auto;s van September dan nog op banking staan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
[Afbeelding]

Net even gekeken, ziet er bij mij hetzelfde uit. Geen afdekkap of iets dergelijks vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastri
Audiq4 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:55:
[...]

Zoals Trackerfire zegt, dat is vreemd. Alhoewel me soms niks meer verbaasd. Mijn auto is in de week van 17 Oktober geproduceerd en wordt morgen thuis afgeleverd. Raar dat de auto;s van September dan nog op banking staan?!
Het is een q4-40 launch advanced plus. Met alle opties. Kleur aurora violet metallic. Deze is op 22 mei besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 12:08
Pastri schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:53:
[...]

Het is een q4-40 launch advanced plus. Met alle opties. Kleur aurora violet metallic. Deze is op 22 mei besteld.
Wellicht auto's waarbij de optie panoramadak niet is vervallen?
Ik denk dat er al enige tijd verschillende auto's (geproduceerd in verschillende maanden) in banking staan in afwachting van 1 (of meerdere) specifieke onderdelen en/of chips.

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

mouse1277 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat er al enige tijd verschillende auto's (geproduceerd in verschillende maanden) in banking staan in afwachting van 1 (of meerdere) specifieke onderdelen en/of chips.
Dat zou heel goed kunnen. Panoramadaken, trekhaken en phoneboxen zijn natuurlijk niet/nauwelijks leverbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiq4
mouse1277 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:56:
[...]

Ik krijg de auto inclusief panormadak, trekhaak en phonebox. Geproduceerd in de week van 17 Oktober en wordt morgen geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
-Wing- schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:11:
[...]

En ik zie dat Eneco jouw nieuwe energieleverancier is... raar als ze het niet gelijkstellen aan jouw werkelijke stroomprijs. Heb je ze al gebeld? Is er geen portal waar je in kan loggen dat zaken rondom jouw laadpaal regelt? Zoals publiek maken, rekeningnummer wijzigen, laden zonder laadpas, inzien van verbruik etc etc...

[Afbeelding]
Eneco e-mobility (laadafdeling) praat niet met Eneco de energieleverancier. Ik vond dit ook logisch dat je dit contract technisch corrigeert maar dat is geen optie. Ik heb nog een vraag uitstaan bij mijn werkgever en daarna laat ik het erbij en ga openbaar laden totdat ik een energiecontract heb waar de kosten minimaal overeenkomen met wat ik ervoor betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Alle drie de VAG broers in één blik gevangen, soort van... (crosspost vanaf FB groep):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZDVIagRoy6bMz20b4uU-NHyT44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuqrutbdXsbnoaCXP6kNJ8T0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:02:
Alle drie de VAG broers in één blik gevangen, soort van... (crosspost vanaf FB groep):

[Afbeelding]
Welke is die witte :? ?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ID4 :) lelijk ding, vind ik persoonlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:30:
[...]

Sow dan, zeg dat :/ .

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:30:
[...]

Vergeleken met de Q4 is alles lelijk ;) Mooi overigens dat ze met de ID5 nu de SB versie uitbrengen.

[ Voor 12% gewijzigd door MV999 op 09-11-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Op Honeymoonnet is vandaag de tekst ook aangepast:

Dit stond er al:
De effecten van de COVID-19 pandemie, de onregelmatige aanlevering van auto onderdelen door toeleveranciers en het tekort aan semiconductors zorgen voor oplopende levertijden en verschuivingen in productie.
Dit is toegevoegd:
Het is nog onzeker hoe lang deze uitdagingen en tekorten zullen aanhouden.
In dit stadium is het niet mogelijk om een exacte verwachte afleverweek af te geven. De hierboven genoemde week is een indicatie en kan gedurende het productieproces worden aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0yP8vPOcn3WltJN6tTHCgh8RKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D990PrR4inDRWMaVM6iQUWiF.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 09-11-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:17:
Op Honeymoonnet is vandaag de tekst ook aangepast:

Dit stond er al:

[...]

Dit is toegevoegd:

[...]
Deze tekst staat niet op mijn pagina, daar is het enige wat ik kan vinden: In verband met de huidige Coronaproblematiek (COVID-19) kunnen wij geen garanties geven op de gecommuniceerde levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 20:52
Isheara schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:15:
Wat betekent LIB week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Lithium-Ion Battery ken ik 'm van.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-05 07:38
Ik heb hier al gemeld dat de wagen bij de dealer staat, maar het wordt steeds concreter: Nu dinsdag mag ik hem gaan afhalen.

Ik hoorde indirect dat ie er was, dus ik heb gewoon zelf een email gestuurd met een voorstel van datum voor afspraak. :-D Ze hebben het druk en ze moesten nog naar de keuring met de trekhaak, maar het zou wel lukken. (Had ik dat niet gedaan, dan zat ik nu nog te wachten tot ze me zouden contacteren voor een afspraak, denk ik.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 20:52
Dean Martin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:15:
[...]

Haha, ja of:

Lease Instructie Berijder
Leuk In Bezit
Lager In Bijtelling
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Dean Martin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:15:
[...]

LIB staat volgens een post op een Skoda forum voor “Leveranciers Informatie Bulletin”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Of wat te denken van Later In Bezit, die vlieger gaat voor een hoop forum leden helaas wel op ;)
verbaanr schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:06:
[...]

Haha, ja of:

Lease Instructie Berijder
Leuk In Bezit
Lager In Bijtelling
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Hier ook een feestelijk bericht van Athlon:

'Voor u is een nieuwe Audi Q4 E-Tron door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 10 maart 2022. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd. Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.'

Zo maar even de dealer appen, kijken of zij dezelfde informatie hebben.....
In augustus besteld. Cru is dat dit de 2e bestelling is, eerste was in juni besteld..na bericht Pano deze omgezet en werd dus een nieuwe bestelling. De eerste bestelling is overigens inmiddels geproduceerd en wordt afgeleverd deze week... |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Gerardvhgn op 10-11-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Als het goed is, geeft de dealer deze info rechtstreeks door aan de leasemaatschappij....
Gerardvhgn schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:11:
Hier ook een feestelijk bericht van Athlon:

'Voor u is een nieuwe Audi Q4 E-Tron door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 10 maart 2022. De productie van uw voertuig is namelijk vertraagd. Zodra het voertuig gereed is voor aflevering, neemt de dealer contact met u op om een afspraak te maken.'

Zo maar even de dealer appen, kijken of zij dezelfde informatie hebben.....
In augustus besteld. Cru is dat dit de 2e bestelling is, eerste was in juni besteld..na bericht Pano deze omgezet en werd dus een nieuwe bestelling. De eerste bestelling is overigens inmiddels geproduceerd en wordt afgeleverd deze week... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
sbin schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:16:
Ik neem aan dat ze voor 650 EUR ook die cameras plaatsen, anders is het wel erg gortig voor een software aanpassingkje.
In de demo modellen zat volgens mij de camera onder het Audi logo wel, maar inmiddels zit er gewoon een plastic dummy plaatje. Zelfde geldt wellicht voor die onder de spegels. Maar wellicht dat de Q4 rijders onder ons kunnen aangeven of er idd weer een camera zit.
Iemand die hier wat duidelijkheid over kan verschaffen? Als ik google kom ik wel op een engelse site terecht die achteraf een achteruitrij camera kan installeren...

https://www.youtube.com/watch?v=QVKfv8NhkUw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Als je in de buurt van Duitsland woont is er deze partij: https://www.kufatec.com/en/audi/q4/q4-f4/

Zij kunnen diverse zaken retrofitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:30
Het is zover! Na weken niets is er vandaag 1 Sportback op kenteken gezet. Benieuwd of de levering nu doorzet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkjtDhEzM4D7YY6lNZUAkALcPCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gtoduUlDcICTeYslUsvuwPxj.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:52:
Als je in de buurt van Duitsland woont is er deze partij: https://www.kufatec.com/en/audi/q4/q4-f4/

Zij kunnen diverse zaken retrofitten ;)
Niet duur vind ik.

Ik zou eigenlijk wel een soort 'e-soundpack' willen, zodat je nog wat snelheidsbeleving hebt. Maar nog nergens kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Dean Martin op 10-11-2021 10:57 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Speedfight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:47:
[...]

Vandaag weer contact gehad: Ames heeft de lijst nog niet, maar ze verwachten hem morgen of anders begin volgende week.
Ondertussen ook bij Athlon de vraag uitgezet met welke alternatieven er zijn (een collega kon b.v. nu nog een EV6 bestellen welke wel garantie op dit jaar heeft), daar zou ik vandaag ook nog iets van horen maar ik verwacht er niet te veel van.
Is de lijst der lijsten al gesignaleerd? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:49:
[...]

Is de lijst der lijsten al gesignaleerd? :9
Helaas niet, blijf maar aan het lijntje gehouden worden.
Athlon heeft mij nu een alternatief aangeboden welke meer zekerheid geeft (auto komt in dec in NL aan, deze is in juni als order geplaatst): Kia EV6 GT-Line in het wit. Ik moet dan wel voor eind van de week beslissen.
Ben dit nu serieus aan het overwegen gezien het mij netto €3500 gaat schelen over 4 jaar tijd als de Kia er wel is dit jaar en de Q4 pas volgend jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedfight op 10-11-2021 13:02 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Audiq4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWxyIaFhsTUPeKZRKwLmdBL0YTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hv32TNtv6fpynTcFVAYpWAJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdLjRUHCHqojXmX-0cWlreYvcUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XLXBRsUQKtCCHDo69KEqGtX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpmG8muPA9T6MV3yJXemo_J7n8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wDlnZ0e7X0m2A76M3nzSJIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk is hij er! Rijdt heerlijk, zoeft over de weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Audiq4 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Congrats, gave kleur. Daar doet/deed de configurator geen eer aan. Veel dieper blauw dan gepresenteerd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gefeliciteerd en veel plezier er mee! Mooie kleur overigens, deze hoop ik nl. ook te krijgen😁.. ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 03:08
Gaaf!!! Veel veilige km's. Met pano dak zo te zien?

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
Isheara schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:40:
Gaaf!!! Veel veilige km's. Met pano dak zo te zien?
Thanks, met pano dak idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
JandV schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:35:
Als het goed is, geeft de dealer deze info rechtstreeks door aan de leasemaatschappij....

[...]
En idd, bevestigd door de dealer. Mogelijk dat er nog wat wijzigt nav inzichten eind november, maar kleine kans.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hens72
Zo de wintersloffen zitten er ook weer onder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZz3BoJAVPgz5Bm2dLOHUAh71sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJywevjxramgsJGbtRkA3B5h.jpg?f=fotoalbum_large

De auto nu 4 weken in bezit en 2000 km mee gereden, zowel stadsverkeer als snelweg en stukken in Duitsland met 140 km per uur.
Gemiddelde lang zit nu op 20,1 kwh per 100km

Pluspunten:
- de auto is stil
- addaptieve cruisecontrol, in Duitsland voor het eerst goed getest en werkt heerlijk
- MMI snel en makkelijk te bedienen wijst zich snel vanzelf
- binnenruimte ook voor volwassenen achterin
- voorverwarming van het interieur is toch wel fijn als je vroeg weg moet, condens en eerste nachtvorst netjes weg bij het instappen
- apple carplay werkt fijn
- grootlicht assistent werkt prima, nog geen medeweggebruikers gehad die er op reageerde. Was bij de Talisman wel anders

Minpunten:
- waarschuwing presense werkt niet soms in de ochtend, oranje melding in display en verdwijnt met paar minuten
- afstelling stoelen, heb nog niet de fijnste zithouding kunnen vinden en wij vinden de zijdelingse steun minder dan in onze vorige auto ook bij de schouders. Komen van de Talisman
- Privacywaarschuwing zoals vele weten, maar hopelijk komt hier in week 48 een update voor zoals gelezen op de diverse fora
- Stuur moet je redelijk stevig vasthouden anders waarschuwing, begin vaak piepjes wordt al minder. Zal dus gewenning zijn
- App features kunnen beter en uitgebreider, ziet soms de auto niet als je voorverwarmen wilt instellen.

Nog uit te zoeken:
- apple carplay, als ik dan de telefoon opneem stopt de radio (logisch) maar bij het eindigen van het gesprek komt het geluid van de radio niet terug. Herkent iemand dit of heeft hier de oplossing voor?

Leuke gimmick, als je het apple logo achter je iphone naam plaatst krijg je de ringen van audi in je MMI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZiSA63eCae_MITaZf9OES_W7Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAVQ0JXkNzodgqu9ZjDyIZh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgDv8-FAEydD28VVB40gnBYKpYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wC4kVjW7y1Pd7STU4hDCVG4H.jpg?f=fotoalbum_large
-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:25
Vammiddag heb ik drie kwartier met een EV6 gereden. 77Kw RWD GT-Line. Kan goed vergelijken omdat ik zaterdag nog met een 40 E-Tron Sportback heb gereden.

Wat viel op?
- de EV6 is echt afgeladen vol met opties. Je weet van gekkigheid niet waar alle knoppen voor zijn.
- EV6 is een indrukwekkend ding, maar of het design lang fris blijft?
- hij voelt sneller aan dan de 40. Klopt op papier ook.
- Materiaalgebruik is heel behoorlijk. Q4 staat op een hoger plan, ook al heeft de Q4 ook wel wat Audi-onwaardig plastic aan boord.
- Q4 is veel stiller aan boord.
- Stoelen staan te hoog. In de laagste stand zit je nog steeds op de bok. En heb je weinig hoofdruimte.
- Ik kon niet lekker zitten in de stoelen. Zeker niet vergeleken met de Q4. Is al een dealbreaker.
- Achterin zit te weinig hoogteverschil tussen bodem en bank waardoor je met je knieën vrij hoog zit. Dat is niet relaxt. Voor kinderen is het prima. Beenruimte in de lengte is meer dan genoeg.
- Het stuur voelt alsof het van karton is.
- EV6 voelt behoorlijk sportief aan. Korte richels geeft hij wel keihard door.
- De EV6 ‘kruipt’ als je de rem loslaar. Zoals je gewend bent in een ICE. De Q4 blijft dan gewoon stilstaan.

Onder aan de streep voor dat geld een erg fijne en complete EV. Je moet er alleen wel lekker in kunnen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bujK61ekb810YQq8awRr-oZ_Qw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YK6fWqzwaBTpCE3fHF32eq8t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DaMenaz op 11-11-2021 00:17 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:25
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt voor de foto’s. De misses zag deze kleur ook zitten. Uitvoering klopt ook.

Veel plezier ermee.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@hens72 hoe bedoel je de ringen van Audi in je MMI? Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb het verwijderd. Link is vervallen

[ Voor 106% gewijzigd door MilcQ op 11-11-2021 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xRaticcc
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel tof! Mooier blauw dan verwacht! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
GeeMoney schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:40:
@hens72 hoe bedoel je de ringen van Audi in je MMI? Heb je een foto?
zal morgen even een fototje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Laatst online: 00:35
hens72 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:21:
[...]

zal morgen even een fototje maken
Bedoel je dit:  en dat dat dan Audi ringen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
the-hyrax schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:26:
[...]

Bedoel je dit:  en dat dat dan Audi ringen worden?
Als dat het appeltje is dat vierkantje dan ja, het voegt niets toe is gewoon leuk.

ziet er zo uit dan
@GeeMoney

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVoNZbeQwqt5lAYeP0BgT7kio1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RpFc4rkmpLYt8SXZJe1Yndev.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 38 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.