Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 36 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Net weer goed nieuws gehad van mijn dealer: de auto is bij hem aangekomen. Eind juni besteld.
Er is toch nog best hoop voor de bestellers in juli/augustus, dat die nog in 2021 op kenteken kan?

Ik ga m'n auto snel bekijken, mag er ivm lease echter pas 1-12 in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Mooi hoor die All black S edition! Veel plezier ermee! Same here besteld alleen met de 55K velgen.. andere pasten niet meer in budget.

De mijne is deze week in Honeymoon weer van week 2 naar week 52 verplaatst… maar nog steeds geen productiedatum.

Ik laat me wel verrassen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Wat een onzin! Je kunt toch een aparte meter laten installeren die alleen de kWh’s bijhoudt?
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:09:
Dus ik dien mijn declaratie in van de verzwaring van het netwerk, bij mijn werkgever.
Krijg ik een mail terug dat thuisladen niet wordt vergoed want we kunnen niet zien wat je laadt....

*Zucht* gaan we weer. Dezelfde Duitser waardoor ik 3 weken later heb kunnen bestellen door simpelweg onkunde, snapt niet dat het verwerkt zit in het maandbedrag en dat er feitelijk geen verschil is tussen publiek of prive laden.

Zal wel weer goed komen, sterker nog, het is gewoon al getekend, maar de energie die er weer in gaat zitten
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 19:18
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:09:
Dus ik dien mijn declaratie in van de verzwaring van het netwerk, bij mijn werkgever.
Krijg ik een mail terug dat thuisladen niet wordt vergoed want we kunnen niet zien wat je laadt....

*Zucht* gaan we weer. Dezelfde Duitser waardoor ik 3 weken later heb kunnen bestellen door simpelweg onkunde, snapt niet dat het verwerkt zit in het maandbedrag en dat er feitelijk geen verschil is tussen publiek of prive laden.

Zal wel weer goed komen, sterker nog, het is gewoon al getekend, maar de energie die er weer in gaat zitten
:(
Onzin. Bij mij hebben ze 2 jaar terug een evbox geplaatst i.c.m. smappee. Krijg iedere maand netjes de laadkosten vergoed van de maand ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
marcelmg2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:06:
Net weer goed nieuws gehad van mijn dealer: de auto is bij hem aangekomen. Eind juni besteld.
Er is toch nog best hoop voor de bestellers in juli/augustus, dat die nog in 2021 op kenteken kan?

Ik ga m'n auto snel bekijken, mag er ivm lease echter pas 1-12 in rijden.
Ben benieuwd! Medio augustus besteld en mijn LM is er heilig van overtuigd dat de auto in week 50/51 nog komt en dat op kenteken zetten in 2021 absoluut géén probleem wordt. Ook nog niets gehoord over de phone box en Zenna reageert helaas ook niet op mijn mail.. ben toch wat sceptisch over hoe geloofwaardig het allemaal is. :?

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JandV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:21:
Wat een onzin! Je kunt toch een aparte meter laten installeren die alleen de kWh’s bijhoudt?

[...]
Ik weet het, maar de lease coordinator snapt er geen klote van.
Het lijkt erop af te stevenen dat ik niet thuis mag gaan laden door zijn onbegrip.
Punt 2 is dat dan het Athlon contract herzien dient te worden, en ik ben bang dat dit weer gevolgen gaat hebben voor überhaupt de bestelling. Maarja, wil ik überhaupt nog een EV als ik niet thuis kan laden.

Dat is wel een domper.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 02-11-2021 19:12 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Balen man! Wat vervelend!
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:55:
[...]

Het lijkt erop af te stevenen dat ik niet thuis mag gaan laden door zijn onbegrip.
Punt 2 is dat dan het Athlon contract herzien dient te worden, en ik ben bang dat dit weer gevolgen gaat hebben voor überhaupt de bestelling.

Dat is wel een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:55:
[...]

Punt 2 is dat dan het Athlon contract herzien dient te worden, en ik ben bang dat dit weer gevolgen gaat hebben voor überhaupt de bestelling. Maarja, wil ik überhaupt nog een EV als ik niet thuis kan laden.

Dat is wel een domper.
Ook lekker kortzichtig van de coördinator. Kan door thuis laden volgens mij scherper laden dan langs de grote weg of ben ik nou gek 🤔. 💰 zal wel moeten rollen van hem😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MilcQ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:18:
[...]

Ook lekker kortzichtig van de coördinator. Kan door thuis laden volgens mij scherper laden dan langs de grote weg of ben ik nou gek 🤔. 💰 zal wel moeten rollen van hem😉.
Ja, er is geen enkele logische verklaring anders dan 'in Duitsland (moederbedrijf) mag/kan het niet dus bij jullie ook niet'.

Vraag me af of Athlon simpelweg de service eruit kan slopen, of dat je een volledig nieuw contract kunt/moet aangaan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nValentino_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-04 19:25
MarcCar schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:37:
En eindelijk, daar stond hij dan...

Eerste 100km gereden, super tevreden! Rustig, stabiel, snel (!), luxe. Geen reden tot klagen, alleen Mijn Audi app is nog niet succesvol gekoppeld.

Ik houd jullie op de hoogte. Succes met jullie afleveringen en het wachten, het is het voor mij allemaal waard geweest.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super dik! Ik heb exact dezelfde uitvoering besteld. Helaas zonder pano dak. Ben iig super blij met mijn keuze. Hopelijk komt die nog dit jaar …

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paulboss
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-04-2022
Afgelopen vrijdag ook m’n Q4 in ontvangst mogen nemen, zelfs twee weken eerder dan in de laatste berichtgeving!

Alvast een tip voor iPhone liefhebbers, ik heb een 8, deze kon door de dealer zonder problemen gekoppeld worden. Helaas werkte CarPlay niet draadloos, zou te maken hebben met de leeftijd vd telefoon. Na enige teleurstelling later in de auto een bedrade verbinding uitgeprobeerd, waarna alsnog de draadloze verbinding tot stand kwam!! Kan het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt erop dat eenmalig bedraad verbinden het probleem verhelpt. Ben nieuwsgierig naar andere ervaringen!

Auto overigens top, erg blij mee, nog wel even wennen aan de lane assistent… Kwestie van je knipperlicht beter gebruiken 😉 Even een maandje doorzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MilcQ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:18:
[...]

Er is inmiddels een 'politieke situatie' ontstaan door mijn casus :D

Benieuwd waar we heengaan. Mijn manager is C-level, dus heb wat back-up zeg maar. Alleen rule by title is niet zijn stijl (gelukkig) anyway misschien past dit niet in dit topic.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilcQ
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:56:
[...]

Benieuwd waar we heengaan. Mijn manager is C-level, dus heb wat back-up zeg maar. Alleen rule by title is niet zijn stijl (gelukkig) anyway misschien past dit niet in dit topic.
Denk het ook, maar je hebt in ieder geval een medestander👍🏻💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
paulboss schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:28:
Afgelopen vrijdag ook m’n Q4 in ontvangst mogen nemen, zelfs twee weken eerder dan in de laatste berichtgeving!

Alvast een tip voor iPhone liefhebbers, ik heb een 8, deze kon door de dealer zonder problemen gekoppeld worden. Helaas werkte CarPlay niet draadloos, zou te maken hebben met de leeftijd vd telefoon. Na enige teleurstelling later in de auto een bedrade verbinding uitgeprobeerd, waarna alsnog de draadloze verbinding tot stand kwam!! Kan het niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt erop dat eenmalig bedraad verbinden het probleem verhelpt. Ben nieuwsgierig naar andere ervaringen!
Mij werd hetzelfde verteld voor mijn Android auto, maar ook die deed het gewoon wireless (A52). Volgens mij was het een indekverhaal vanuit de verkoper voor het geval het niet werkt..

Wireless carplay werkt voor iPhone 5+ met iOS 9+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Beste forum lezers, begrijp ik het goed dat alle Q4's met een " 1 Zone" climatcontrole uitgeleverd worden wanneer je niet voor de 3 zone versie hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:49
Travish schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:22:
Beste forum lezers, begrijp ik het goed dat alle Q4's met een " 1 Zone" climatcontrole uitgeleverd worden wanneer je niet voor de 3 zone versie hebt gekozen?
Klopt. Geen roosters voor achterin en 1 zone voor.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg_gp6XYft7axoRBRpuZOBFIT_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quSYHWCiCvo4dIBkNc0htZw7.jpg?f=fotoalbum_large

Met prachtig _O- bakje waar het rooster zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Jup. "Maar er gaat het gerucht"*, dat het met een software-update op 2-zone kan... en al zou dat zo zijn dan is dat betaald. Oh en als je nu bijvoorbeeld op de sync-knop klikt dan staat er "Sorry je was te gierig voor deze optie". Nee zonder gekheid, er staat "Deze optie is niet aangekocht"

*een keer gelezen, vraag me niet waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Laatst online: 06-09 11:08
En toch is dat niet best... ik meen me toch echt te herinneren dat toen ik de auto aan het configuren was ( in april ) dat de standaard een dual zone was (in ieder geval bij een " launch edition advanced) met in de optie lijst de 3 zone variant.. ai dan krijg ook zo'n prachtig bakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
robertolli schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:52:
[...]

[Afbeelding]

Met prachtig _O- bakje waar het rooster zou zitten
En de 2 usb-c aansluitingen dan? Die zie ik hier niet terug komen?

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
MV999 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:20:
[...]

En de 2 usb-c aansluitingen dan? Die zie ik hier niet terug komen?
Achterin krijg je die alleen als je de optie hebt genomen. Iets van Smartphone Interface of Multimedia nog iets uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 08:26

Trackerfire

BTC HODLER

Travish schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:20:
En toch is dat niet best... ik meen me toch echt te herinneren dat toen ik de auto aan het configuren was ( in april ) dat de standaard een dual zone was (in ieder geval bij een " launch edition advanced) met in de optie lijst de 3 zone variant.. ai dan krijg ook zo'n prachtig bakje...
Helaas niet. Het was of 1-zone of 3-zone. Bij de Launch editions stond er nog niet persé bij dat het 1-zone was. Nu hebben ze dat verduidelijkt, maar het idee blijft hetzelfde. Je krijgt trouwens niet zo'n bakje als je niet voor het opbergpakket hebt gekozen. Dit bakje is daar onderdeel van.

[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 03-11-2021 13:34 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

GeeMoney schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:30:
[...]

Achterin krijg je die alleen als je de optie hebt genomen. Iets van Smartphone Interface of Multimedia nog iets uit mijn hoofd.
Uitrusting van de Audi Q4 Launch edition
Standaard op iedere e-tron Q4:
► LED koplampen / achterlichten
► Volautomatische airconditioning (later/nu verduidelijkt naar 1-zone dus)
► Interieurvoorverwarming / -ventilatie
► Multifunctioneel lederen stuurwiel met paddels
► Middenarmsteun vóór
► Achterklep, automatisch bedienbaar
► Cruise control inclusief snelheidsbegrenzer
► Digitale radio-ontvangst
► Laadkabel voor openbare laadpunten (mode 3)
► Achterbankleuning, in ongelijke delen (60:40)
► 2 USB C aansluitingen vóórin
► 2 USB C aansluitingen achterin
► Metallic lak (Auroraviolet Metallic tegen meerprijs verkrijgbaar)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:31:
[...]

Helaas niet. Het was of 1-zone of 3-zone. Bij de Launch editions stond er nog niet persé bij dat het 1-zone was. Nu hebben ze dat verduidelijkt, maar het idee blijft hetzelfde. Je krijgt trouwens niet zo'n bakje als je niet voor het opbergpakket hebt gekozen. Dit bakje is daar onderdeel van.
Is deze "simpele" airconditioning wel o.b.v. temperatuur of is dit echt een schandalig systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

GeeMoney schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:30:
[...]

In het plaatje is géén 3-zone optie en géén USB-C (2x) aansluiting te zien. Hoe ziet het er uit als je géén 3-zone maar wél de USB-C aansluiting achterin optie hebt?

Of komt de USB aansluiting niet op de midden console? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:36:
[...]

Is deze "simpele" airconditioning wel o.b.v. temperatuur of is dit echt een schandalig systeem?
Wel gewoon op basis van temperatuur gelukkig. Je ziet het alleen maar aan één kant (bestuurderskant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik was ook stom verbaasd dat van 3 naar 1 zone betekende dat ze gingen besparen op de roosters...:D:D
Wel handig een bakje waar je niks aan hebt.

In ieder geval. Ik heb werkelijk nog nooit de 2 zones die ik al jaren in diverse autos heb gehad verschillend afgesteld. Ik mis dus niks dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:56:
[...]

Om toch even een update te geven. De soep wordt vandaag minder heet geserveerd dan gister, en het lijkt (!) erop dat het toch wel gaat lukken. Duitsers hebben moeite om te wennen aan EV's lijkt het.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny23
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-08 20:46
Nou vandaag maar weer is voor een update gebeld.
Er is nog geen lijst waarop de productiedatum staat maar de verwachting is dat die niet meer komt.
De definitieve lijst komt eind november... het lijkt erop dat ik m'n order ga cancelen.
Ik kan mij er niet overheen zetten dat de communicatie zo een drama is.
Dat een auto niet gebouwd word oke maar gewoon niet erover communiceren... alsof je een pizza besteld hebt. Besteld begin juli trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YNQ4
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik zag net de officiële account van audi België levertermijn op eind september staat wie deze week had besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 12:13
Avigoorn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:35:
Ik was ook stom verbaasd dat van 3 naar 1 zone betekende dat ze gingen besparen op de roosters...:D:D
Wel handig een bakje waar je niks aan hebt.

In ieder geval. Ik heb werkelijk nog nooit de 2 zones die ik al jaren in diverse autos heb gehad verschillend afgesteld. Ik mis dus niks dan toch?
Het enige dat je dan mist is de uitstroom opening achter. Dat was voor mij de reden om toch de 3 zone aan te vinken. Hij zal waarschijnlijk altijd op "sync" staan alleen in de zomer hebben de kids achterin ook wat frisse lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 12:13
Johny23 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:05:
Er is nog geen lijst waarop de productiedatum staat maar de verwachting is dat die niet meer komt.
De definitieve lijst komt eind november... het lijkt erop dat ik m'n order ga cancelen.
Dat een auto niet gebouwd word oke maar gewoon niet erover communiceren... alsof je een pizza besteld hebt. Besteld begin juli trouwens.
Klinkt niet best. Ik heb ook begin juli besteld, maar dealer geeft aan dat hij dit jaar op kenteken gaat. Ergens heb ik dus nog wel vetrouwen. De laatste berichten van leveringen op dit forum zijn van mensen die in mei/juni hebben besteld. Dus ik heb nog wel hoop... Is de verwachting jouw eigen verwachting of heeft de dealer/LM dit aangegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Domino's communiceert best goed hoor over de status van je pizza.

Maar zonder gekheid, het is wel schandalig inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Wellicht verkeerde commentaar in dit topic, maar probeer het los te laten in plaats van er 'continu' mee bezig te zijn. Ik spreek daar ook mezelf mee aan overigens.

Ik snap alle frustraties, ik deel ze, maar we kunnen het niet veranderen noch beïnvloeden helaas.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
JandV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:21:

[...]
Wordt door die coordinator niet bedoeld dat ie niet kan onderscheiden welke auto geladen wordt (stel je laadt ook de prive auto van jouw vrouw, of de auto’s van al je bezoekers en familie).

Verder: Je hebt geen aparte meter nodig. Gewoon een dedicated pasje gebruiken kan je prima zien hoeveel je laadt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Bij andere merken gaat het niet veel anders. Heb je andere opties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:47:
[...]

Wordt door die coordinator niet bedoeld dat ie niet kan onderscheiden welke auto geladen wordt (stel je laadt ook de prive auto van jouw vrouw, of de auto’s van al je bezoekers en familie).

Verder: Je hebt geen aparte meter nodig. Gewoon een dedicated pasje gebruiken kan je prima zien hoeveel je laadt…
Dat is het punt ook. Maar inderdaad, het IS geen probleem. Ik kan in theorie nu ook de auto van m'n vrouw volgooien natuurlijk.

Anyway, het lijkt erop dat eind goed al goed wordt, en ik de EV trendsetter ga zijn en pad effen voor de volgende. Al met al zal het nog wel een paar weken duren voordat er echt definitief een besluit ligt bedrijf breed.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:52:
[...]

Bij andere merken gaat het niet veel anders. Heb je andere opties dan?
Een sportback :P
Hopelijk dan toch O-)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Dean Martin schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:22:
[...]

Ja, er is geen enkele logische verklaring anders dan 'in Duitsland (moederbedrijf) mag/kan het niet dus bij jullie ook niet'.

Vraag me af of Athlon simpelweg de service eruit kan slopen, of dat je een volledig nieuw contract kunt/moet aangaan.
Het omgekeerde is in ieder geval mogelijk. Door de absurd lange levertijd voor een Newmotion laadpaal overweeg ik het thuisladen juist uit het leasecontract te halen. Volgens Athlon geen probleem. En de laadpaal kan zelfs op een later moment alsnog aan t contract worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Motormuis69 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:38:
[...]

Het omgekeerde is in ieder geval mogelijk. Door de absurd lange levertijd voor een Newmotion laadpaal overweeg ik het thuisladen juist uit het leasecontract te halen. Volgens Athlon geen probleem. En de laadpaal kan zelfs op een later moment alsnog aan t contract worden toegevoegd.
Klopt, die zelfde informatie heb ik ook van Athlon gekregen. Overigens was/is levering van de paal hier geen probleem. Ik krijg (normaliter) een Alfen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Aah joh, gewoon nog 3 a 4 weekjes volhouden, dan weet het waarschijnlijk zeker of hij dit jaar nog komt of in ieder geval op tijd zal zijn om op kenteken te worden gezet.
Hier half juli besteld, afleverdatum wordt elke week gewijzigd (nu weer week 52), nog geen productiedatum… ik laat het los.
Vandaag even gekeken naar andere velgen voor dezelfde bandenmaat als de 55K. Ben er nog niet uit.
Maar voorpret is anders ja!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Zojuist bericht van Athlon, auto is vertraagd naar 17-12. Was eerst rond 1-12. Besteld half juli. Het lijkt er dus op dat dit jaar nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:46
Peter_i4M50 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:19:
Zojuist bericht van Athlon, auto is vertraagd naar 17-12. Was eerst rond 1-12. Besteld half juli. Het lijkt er dus op dat dit jaar nog gaat lukken.
goed nieuws!
Heb je bericht gehad via mail of telefoon ,of is er iets gebeurt op de Honeymoon pagina?

Ik heb 17 Juli ook bij Athlon besteld en bestelling bij Pouw op 20 Juli maar nog niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:31
Dean Martin schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:02:
[...]

Dat is het punt ook. Maar inderdaad, het IS geen probleem. Ik kan in theorie nu ook de auto van m'n vrouw volgooien natuurlijk.
Het verschil is dat je bij de pomp je kilometerstand moet doorgeven en ze aan de hand van die gegevens je verbruik kunnen monitoren. Als je een andere auto erbij tankt, stijgt je verbruik. Zijn best wat werkgevers die sturen op verbruik en het evt. kunnen doorbelasten als je ruim boven gemiddeld zit.
Bij EV's geef je geen km's door of alleen maar over een heel lange periode, waardoor er niets over het verbruik te zeggen valt (omdat je soms ook gratis laadt bijv. of dit zelf betaalt).

Maar ik sluit me verder aan dat het behoorlijk belachelijk is. Ik heb zelfs niet eens een laadpaal met pasje. Mijn werkgever had nog geen ervaring met EV's toen ik kwam en de auto meenam. Ging kort daarop ook verhuizen en gaf aan dat ik gewoon eens per zoveel maanden de kWhs doorgaf van mijn laadpaal. Ik wilde niet dat een externe partij zomaar weet hoeveel en hoevaak ik thuis laad en daar ook nog continu voor moeten betalen.

Wel een kleine werkgever trouwens. Kan me voorstellen dat grotere werkgevers er niet op zitten te wachten dat iedereen zijn kWh's af en toe eens doormailt met elk hun eigen tarieven en dat dan moeten vergoeden. Vanuit de werkgever snap ik de backoffice prima.

[ Voor 32% gewijzigd door The__Virus op 04-11-2021 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
kdoornbo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:32:
[...]

goed nieuws!
Heb je bericht gehad via mail of telefoon ,of is er iets gebeurt op de Honeymoon pagina?

Ik heb 17 Juli ook bij Athlon besteld en bestelling bij Pouw op 20 Juli maar nog niks gehoord
Vannacht heb ik een e-mail gekregen van Athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:44:
[...]

Het verschil is dat je bij de pomp je kilometerstand moet doorgeven en ze aan de hand van die gegevens je verbruik kunnen monitoren. Als je een andere auto erbij tankt, stijgt je verbruik. Zijn best wat werkgevers die sturen op verbruik en het evt. kunnen doorbelasten als je ruim boven gemiddeld zit.
Bij EV's geef je geen km's door of alleen maar over een heel lange periode, waardoor er niets over het verbruik te zeggen valt (omdat je soms ook gratis laadt bijv. of dit zelf betaalt).

Maar ik sluit me verder aan dat het behoorlijk belachelijk is. Ik heb zelfs niet eens een laadpaal met pasje. Mijn werkgever had nog geen ervaring met EV's toen ik kwam en de auto meenam. Ging kort daarop ook verhuizen en gaf aan dat ik gewoon eens per zoveel maanden de kWhs doorgaf van mijn laadpaal. Ik wilde niet dat een externe partij zomaar weet hoeveel en hoevaak ik thuis laad en daar ook nog continu voor moeten betalen.

Wel een kleine werkgever trouwens. Kan me voorstellen dat grotere werkgevers er niet op zitten te wachten dat iedereen zijn kWh's af en toe eens doormailt met elk hun eigen tarieven en dat dan moeten vergoeden. Vanuit de werkgever snap ik de backoffice prima.
Alleen waar ik ga laden verandert daar niks aan. Zowel thuis als publiek laden gaat via de pas.

Hier een grote logge corporate waar momenteel 1 EV (Tesla) rijdt, die niet thuis kan laden vanwege de woonsituatie.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat snap ik @Dean Martin, maar bedoel je dat je al een EV hebt? Dan verandert er niets idd. Ik ging er vanuit dat je nog een tankpas had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Peter_i4M50 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:49:
[...]

Vannacht heb ik een e-mail gekregen van Athlon.
Überhaupt een mail krijgen van Athlon is al bijzonder en dan ook nog in de nacht ;)
Moet erbij zeggen dat ik daar een hele sympathieke account manager heb zitten, maar communicatie vanuit het bedrijf is niet altijd top zeg maar.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:24:
Dat snap ik @Dean Martin, maar bedoel je dat je al een EV hebt? Dan verandert er niets idd. Ik ging er vanuit dat je nog een tankpas had.
Nee, ik rij momenteel een benzine auto. Maar binnen het bedrijf ben ik nu de eerste met een EV die thuis zou gaan laden.

Wat ik bedoel is dat thuis of publiek laden geen veranderingen in 'het risico dat je een ander auto met de tankpas gaat laden' brengt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dean Martin op 04-11-2021 08:26 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dan geldt wel wat ik zei: nu geef je km's door en kan dus verbruik gemonitord worden. Bij een EV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:26:
Dan geldt wel wat ik zei: nu geef je km's door en kan dus verbruik gemonitord worden. Bij een EV niet.
Dat snap ik ;)

Maar bij publiek laden doe je dat ook niet, dus dan is het risico bij publiek laden even groot dan bij thuis laden.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
En ook dat is wat ik zei :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt of had ;)

Anyway, er lijken weer wat Q4's aan te komen 8)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024
BIj ons staat duidelijk in het contract dat je minimaal 1 x per maand de km stand in de Leaseplan app in dient te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik geef mijn kilometers nooit door, dat doet de garage altijd. Ik druk altijd lekker op 0. Dus ik zie geen verandering in die situatie dat als je naar de garage gaat, bijvoorbeeld voor bandenwissel, dat zij deze doorgeven zoals altijd en adhv die stand het verbruik wordt berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 22:48
Update LM.. Van week 47, of uberhaupt een harde datum, is geen sprake meer. Ze weten eigenlijk niets, maar wel garantie dat ie dit jaar op kenteken komt. Hij is "onderweg" is de enige update... Onderweg waar, geen idee.
Vanochtend wel een hele trailer vol met Q4's voorbij zien komen op de A58, dus wellicht... _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
sbin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:15:
Update LM.. Van week 47, of uberhaupt een harde datum, is geen sprake meer. Ze weten eigenlijk niets, maar wel garantie dat ie dit jaar op kenteken komt. Hij is "onderweg" is de enige update... Onderweg waar, geen idee.
Onderweg als zijnde reeds geproduceerd?
En die week 47 was dat leverweek of productieweek?
En indien leverweek wat was dan de eerder opgegeven productieweek?

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mouse1277 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:20:
[...]

Nevermind. Foutje.

[ Voor 16% gewijzigd door Dean Martin op 04-11-2021 11:28 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Vraagje aan de overige Q4 bezitters. Werkt de stoplicht herkenningsfunctie? Bij mij staat bij die functie in instellingen iets met Licentie verlopen. Is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
mouse1277 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:20:
[...]

En die week 47 was dat leverweek of productieweek?
En indien leverweek wat was dan de eerder opgegeven productieweek?
Onderweg als in “geen idee waar ie nu is”.
47 was leverweek. Originele levering was week 42. Besteld half Juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
-Wing- schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:58:
Vraagje aan de overige Q4 bezitters. Werkt de stoplicht herkenningsfunctie? Bij mij staat bij die functie in instellingen iets met Licentie verlopen. Is dat bij jullie ook zo?
Wat betreft stoplicht functie was mij ook opgevallen dat deze aangaf verlopen licentie. Bij navraag bij de verkoper blijkt dit in de optie mmi pro te zitten. Dus als je die hebt zou het moeten werken

Verwacht dat dit zomaar ineens bijgekocht kan worden straks omdat je wel de optie ziet...

[ Voor 8% gewijzigd door hens72 op 04-11-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
Iemand al een oplossing of meer informatie voor het telkens accepteren dat je niet de hoofdgebruiker bent?
Of is het wachten tot de genoemde week 47...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
hens72 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:42:
[...]

Wat betreft stoplicht functie was mij ook opgevallen dat deze aangaf verlopen licentie. Bij navraag bij de verkoper blijkt dit in de optie mmi pro te zitten. Dus als je die hebt zou het moeten werken

Verwacht dat dit zomaar ineens bijgekocht kan worden straks omdat je wel de optie ziet...
Ben wel benieuwd, ik heb namelijk de pro besteld, maar volgens mij heeft Wing die ook.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
[...]

Ik heb de MMI Pro en ook hier staat licentie verlopen... Was benieuwd of iemand anders die wel werkend heeft. Dan neem ik wel contact op met de dealer wat hiermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:56
-Wing- schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb de MMI Pro en ook hier staat licentie verlopen... Was benieuwd of iemand anders die wel werkend heeft. Dan neem ik wel contact op met de dealer wat hiermee is.
Dean Martin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:46:
[...]

Ben wel benieuwd, ik heb namelijk de pro besteld, maar volgens mij heeft Wing die ook.
Als er staat verlopen interpreteer ik het als "het werkte wel maar nu niet meer"
Anders verwacht je iets van "niet aangekocht" o.i.d.

Ben benieuwd wat de dealer zegt en of we later niet bij andere functies alsnog verrast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
sbin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:21:
[...]

Onderweg als in “geen idee waar ie nu is”.
Dan is ie waarschijnlijk nog nergens en moet ie ooit nog eens in elkaar geschroefd worden..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
mouse1277 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:29:
[...]

Dan is ie waarschijnlijk nog nergens en moet ie ooit nog eens in elkaar geschroefd worden..... ;)
Idd. "Ja meneer.. Wij bedoelen dat de onderdelen onderweg zijn naar de fabriek!, u heeft ons niet goed begrepen denk ik? "
Zoiets zal het wel worden :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Mijn Q4 40 Advanced staat bij de dealer. Geplande levering 1-12 ivm. lease. Ik kijk of het eerder kan, maar m'n laadpaal komt pas 6-12 en heb er geen in de buurt. Dilemma's....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwWhCIKtQ-rugFq1rKrYkmC5GGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WS8bmq4stm5ljBjBeZSMmNG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Auv4YIEpEMYixFLfUdESbIzSA_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WG7119ONz56BUxUzjwZ5IR1H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Mooi dat men wie nog niet in de auto mag rijden hem ieder geval op tijd heeft :) terwijl de mensen die wel al mogen rijden nog in afwachting zijn. Het is jullie gegund! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:08:
Zojuist ook met Ames contact gehad, verhaal is dat ze de Q4's allemaal naar het nieuwe jaar geschoven hebben omdat ze de planning opnieuw aan het ordenen zijn in de fabriek om zo 'lucht' te krijgen.
De zogenaamde lijst vanuit PON waar hier over gesproken werd hadden ze wel voor Skoda ontvangen maar nog niet voor Audi.
Ze krijgen 'binnenkort' wel een lijst, maar hebben ook geen idee wanneer dat dan is.
Ik heb aangegeven dat het voor mij geen probleem is dat hij in het nieuwe jaar komt, zo lang hij dit jaar maar op kenteken staat. Ames kan dit alleen doen als de auto bij hen in Nederland is. Dat zie ik dus ook somber in.

Advies was om volgende week nog eens terug te bellen...
Vandaag weer contact gehad: Ames heeft de lijst nog niet, maar ze verwachten hem morgen of anders begin volgende week.
Ondertussen ook bij Athlon de vraag uitgezet met welke alternatieven er zijn (een collega kon b.v. nu nog een EV6 bestellen welke wel garantie op dit jaar heeft), daar zou ik vandaag ook nog iets van horen maar ik verwacht er niet te veel van.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Speedfight schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:47:
[...]

Vandaag weer contact gehad: Ames heeft de lijst nog niet, maar ze verwachten hem morgen of anders begin volgende week.
Ondertussen ook bij Athlon de vraag uitgezet met welke alternatieven er zijn (een collega kon b.v. nu nog een EV6 bestellen welke wel garantie op dit jaar heeft), daar zou ik vandaag ook nog iets van horen maar ik verwacht er niet te veel van.
Kan je deze lijst ook delen zodra deze er is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sbin
Knap dat ik een pakketje van Ali ter waarde van 5 euro vanaf de krochten van China tot in mijn brievenbus kan volgen en dat het de grootste autoproducent van de wereld (VAG) niet lukt om ook maar een hint van zinvolle info te geven over de productie van auto's ter waarde van gemiddeld zo'n 60K/stuk.
Echt volledig en totaal onbegrijpelijk dit. Wat een ontzettende faal.

/einde rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
sbin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:00:
Knap dat ik een pakketje van Ali ter waarde van 5 euro vanaf de krochten van China tot in mijn brievenbus kan volgen en dat het de grootste autoproducent van de wereld (VAG) niet lukt om ook maar een hint van zinvolle info te geven over de productie van auto's ter waarde van gemiddeld zo'n 60K/stuk.

/einde rant
Haha, je zit net zo hoog in je emotie als ik vorige week.
Inmiddels zijn we weer een paar dagen later en is is het nu vooral gelatenheid en onverschilligheid ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MV999 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik zal de lijst zelf niet ontvangen, maar krijg enkel te horen of mijn bestelde auto op die lijst staat en nog dit jaar komt (of dus niet).

[ Voor 24% gewijzigd door Speedfight op 04-11-2021 16:03 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
MV999 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik denk (of vermoed) dat het hier over een dealer specifieke lijst gaat met al hun bestelde Q4's en die zullen ze je niet overhandigen om met heel de wereld te delen O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
sbin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:00:

/einde rant
Het verschil is volgens mij dat jouw pakketje niet afhankelijk is van allemaal verschillende factoren die de productie nog kunnen beinvloeden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Gezien deze brief denk ik dat we allemaal tot eind deze maand moeten wachten voor wat meer duidelijkheid. Of de auto moet in de komende weken alsnog gebouwd worden/op transport zijn...

Ik begrijp dat het momenteel voor de hele autobranche een drama is. Mensen die een Merc EQA hebben besteld, ontvangen m zonder bepaalde opties (ivm chips), terwijl dit NIET met de klant is overlegd. Bij Skoda is nu bestellen en in 2023 leveren... Ik heb er vertrouwen in dat men bij Audi NL echt alles aan doet om te zorgen dat er zoveel als mogelijk wordt geleverd aan NL, maar uiteindelijk is NL ook maar een speler in het grote geheel.

Zou liever anders zien, en de auto hier conform eerste melding begin december in de garage hebben staan.. Ik wacht nu (on)geduldig af... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
Besteld Q4 35 e-tron Launch Edition Advanced
* Assistentiepakket plus (PYL)
* 3 zone airconditioning (PYC)
* Verwarmbaar stuurwiel (AI9)
* Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5Yspaak" design grafietgrijs, glansgedraaid (55K)
* Opbergpakket (PYW)

12-07-2021 Alphabet heeft de bestelling van de Q4 bij Ames aangeboden
24-07-2021 wijziging configuratie doorgegeven

verwachte levertijden:
13-07-2021 Alphabet: verwachte leverdatum Q4: 17-12-2021
24-07-2021 Ames: verwachte leverdatum Q4: Productie wk 40, levering wk 46
26-08-2021 Ames: mail optie laten vervallen: levering wk 47
06-10-2021 Ames: levering wk 50
01-11-2021 Ames: voorlopig doorgeschoven naar wk6 2022 |:(

Begreep dat de verwachte levertijd van de Q4's doorgeschoven zijn naar 2022 om ruimte te maken in de planning, en dat in de fabriek nu auto's worden geproduceerd waarvoor de onderdelen voorhanden zijn. En niet meer de volgorde van bestelling wordt aangehouden. Er is dan ook geen zinnig woord te zeggen wanneer de Q4 geleverd kan worden. Er zijn momenteel auto's die op 2022 in de planning staan en in de naar voren worden geschoven omdat ze nu in productie zijn gezet.

Ik ben niet blij met deze gang van zaken, maar er zit niks anders op dan af te wachten of het wel/niet goed gaat komen. En ondertussen vraag ik mezelf wel af wat de werkelijke volgorde bepaald? Zelfde configuraties in serie produceren? Of produceren waar de hoogste marge op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
marcelmg2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:50:
Mijn Q4 40 Advanced staat bij de dealer. Geplande levering 1-12 ivm. lease. Ik kijk of het eerder kan, maar m'n laadpaal komt pas 6-12 en heb er geen in de buurt. Dilemma's....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man. Krijg dezelfde kleur en velgen. Had hem nog niet in het wild zo gezien👍🏻. Veel plezier er mee👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-06 11:43
waar rijden toch al die Q4?
ik rijd al een aantal weken twee keer per dag op de A28/A1/A10/A4 maar heb nog niet 1 keer een Q4 gezien.
dacht er 1 te spotten maar was de grote broer; een Etron.
gezien het aantal verkochten zou je toch verwachten ze te zien rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09 19:59
[...]

Ik was vorige week in Düsseldorf en de stoplichtfunctie werkte bij sommige stoplichten feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
Jope3 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:26:
[...]

Ik was vorige week in Düsseldorf en de stoplichtfunctie werkte bij sommige stoplichten feilloos.
Ok mmi pro? dat was wat Ethem mij verteld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:04
Hank311 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:13:
waar rijden toch al die Q4?
ik rijd al een aantal weken twee keer per dag op de A28/A1/A10/A4 maar heb nog niet 1 keer een Q4 gezien.
dacht er 1 te spotten maar was de grote broer; een Etron.
gezien het aantal verkochten zou je toch verwachten ze te zien rijden
Heb al ondertussen 2-3 gezien, maar ze vallen niet heel erg op. Het is een zakelijke auto waarvan de voorkant onderscheid heeft tot andere auto's. De achterkant lijkt op de gemiddelde japanse suv.
Maargoed vele willen ook geen opvallende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jope3 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:26:
[...]

Bij sommige feilloos werken... Dat lijkt heel tegenstrijdig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Toink op 04-11-2021 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Toink schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:05:
[...]

Bij sommige feilloos werken... Dat lijkt heel tegenstrijdig ;)
Lang niet alle stoplichten zijn geschikt voor dit systeem. Alleen de nieuwste moderne. Dat zal t waarschijnlijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 04-11-2021 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het lijkt erop dat sommige Q4s de camera’s voor 360 graden video aan boord hebben. Het is een bedrijf gelukt dat aan de gang te krijgen. link

Hopelijk lukt dat op de mijne ook. De camera’s lijken aanwezig te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 04-11-2021 20:36 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
ephymerous schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:34:
Het lijkt erop dat sommige Q4s de camera’s voor 360 graden video aan boord hebben. Het is een bedrijf gelukt dat aan de gang te krijgen. link

Hopelijk lukt dat op de mijne ook. De camera’s lijken aanwezig te zijn.
Wow wat vet! Ben benieuwd wat dat kost..

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilcQ
Hakuna_Matata schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:56:
[...]

Wow wat vet! Ben benieuwd wat dat kost..
Ja, hou ons op de hoogte alsjeblieft🙏🏻😉👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvos71
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12-2021
[...]

De stoplicht functie doet het wel bij de pro maar heeft in Nederland geen nut, werkt wel in sommige Duitse steden. München is een van die steden. Dit kreeg ik te horen bij de uitleg van de auto. Dealer gaf ook aan dat er voor het gastgebruiker een update komt in week 48 volgens de planning, als het goed is kan je dan meerdere profielen aanmaken voor berijders. Maar ja zei de dealer een planning is maar een planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
jvos71 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:39:
[...]

De stoplicht functie doet het wel bij de pro maar heeft in Nederland geen nut, werkt wel in sommige Duitse steden. München is een van die steden. Dit kreeg ik te horen bij de uitleg van de auto. Dealer gaf ook aan dat er voor het gastgebruiker een update komt in week 48 volgens de planning, als het goed is kan je dan meerdere profielen aanmaken voor berijders. Maar ja zei de dealer een planning is maar een planning.
Dank je.

In Nederland werkt het in sommige steden, zoals Den Bosch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
hens72 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:32:
[...]

Dank je.

In Nederland werkt het in sommige steden, zoals Den Bosch.
Yep, zijn er idd meer dan je denkt. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk er uit ziet. Werkt het bij jou wel? Met MMI Pro?

Dit zijn ze, mocht iemand het gemist hebben: https://www.flitsmeister.nl/vri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
marcelmg2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, dan rest er 1 optie als je 'm sneller zou willen... Snelladen langs de snelweg. Een maandje is nog lang hoor, zeker als je weet dat ie er al staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
[...]

Mijn vraag is dus of degene bij wie het wel werkt, dezelfde melding heeft (licentie verlopen) of dat daar bijv wel een versienummer van de licentie wordt getoond. Of dat deze licentie alleen wordt getoond als het systeem in werking is (wat mij niet logisch lijkt). Bedankt alvast voor degene die het antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 31-07 16:24
[...]

Zou toch ook in MMI navigatie Plus moeten zitten. Standaard vanaf de Launch Edition Advanced
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AeYS9XWKU4y7b34xZr57SR7fL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FJ5J7Y6HSb0iht843T5rDrkF.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Boskamp66 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:12:
[...]

Zou toch ook in MMI navigatie Plus moeten zitten. Standaard vanaf de Launch Edition Advanced
[Afbeelding]
Dat is verkeersbordherkenning (via de camera) en mi. heel iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Wagen eind juni besteld, met trekhaak en phonebox.

Zonet bericht gekregen van werkgever dat de wagen bij de dealer staat.

Vraagje: Wordt er bij 1-zone airco onder de voorzetels lucht geblazen naar de achterpassagiers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
janbus schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:25:
Wagen eind juni besteld, met trekhaak en phonebox.

Zonet bericht gekregen van werkgever dat de wagen bij de dealer staat.

Vraagje: Wordt er bij 1-zone airco onder de voorzetels lucht geblazen naar de achterpassagiers?
Dit geeft veel hoop voor de mensen die hem eind juli besteld hebben en week 47 / 48 verwachten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MV999 op 05-11-2021 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
ApOE schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:05:
Ik heb nu ruim 1500Km gereden in mijn Q4-40
En over het rijden zelf ben ik erg tevreden, de switch naar een EV bevalt goed.

Ik heb wel wat -min puntjes waardoor mijn Audi volgende weer terug moet naar de garage:

1) storing in het kinderslot, deze is nu 2x random op het display gekomen waarna het kinderslot er dus af gaat.
(leuk als je met je dochter van 3,5 op de snelweg zit)
2) storing aan de matrix koplampen, tot nu toe 1x voorgekomen
3) stroring aan de parkeerhulpmiddelen, deze gingen volledig over hun nek
4) de auto trekt enorm naar rechts (vanaf dag 1 al), volgens de dealer komt dit door lane assist maar dit is echt onzin.
5) er zit bijna een centimeter hoogte verschil tussen het deurpaneel en het dashboard, dit ziet er gewoon niet uit. Aan de passagiers kant sluit dit wel perfect aan.

Dit is mijn eerste Audi nadat ik Mercedes en BMW heb gereden, geen leuke kennismaking zo..
Gister mijn Q4 naar de dealer gebracht, ik moet zeggen dat ze wel heel netjes en beleefd waren en mijn problemen erg serieus namen.

1) storing in het kinderslot blijkt een defect te zijn in de deurschakelaar, deze wordt volgende week vervangen.
2) storing aan de matrix verlichting konden ze niet uitlezen / terugvinden
3) storing aan de parkeerhulpmiddelen, volgens de computer kwam dit door vervuiling. Nu is dat in mijn geval onmogelijk, de auto is altijd brandschoon O-)
4) de uitlijning van de auto was inderdaad niet juist, dit hebben ze netjes opgelost.
5) de slechte uitlijning van het interieur gaan ze volgende week naar kijken.

De MMi was ook volledig gereset, dus ik vermoed dat men daar een update op heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-06 11:43
ik hoop binnenkort (?) mijn Q4 ook op de oprit te zien verschijnen, ik wilde de trekhaak er later onder laten plaatsen. Weet 1 van jullie of er al een trekhaak beschikbaar is voor achteraf montage.
Kan dit natuurljk ook aan de dealer vragen, maar deze info kan misschien voor anderen ook welkom zijn als iemand het antwoord al weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouse1277
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWcBZTZbbhc5KhjbRYA4knZ8A8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NngRHV8FFoYqPLRgNJjGmaCE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYSaO_06_NgcrT8h2SWMZM6y0lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BPexLgTTBtWFvyI4hWoOpHt.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer algemene update van de leasemaatschappij (Alphabet).
Maar met toch 1 vriendelijk verzoek: Laat de dealers met rust met al jullie vragen. Ze hebben het al zo zwaar :) :) :).

Pagina: 1 ... 36 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.