Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 34 ... 140 Laatste
Acties:

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12 11:22

Trackerfire

BTC HODLER

Nismod schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

Hoe heb jij dit weten te regelen? Ik zit in dezelfde situatie en mij wordt gevraagd 15% + aanvullende kosten van de cataloguswaarde te betalen indien ik wil annuleren. Auto is nog niet eens in productie.
Dan proberen ze er gewoon een slaatje uit te slaan. Die auto zijn ze zo kwijt. Hoeven ze niet eens moeite voor te doen. Ik heb het zwart op wit in mijn Leasecontract laten opnemen dat ik kan annuleren wanneer levering niet in 2021 plaats vindt.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Zojuist ook nog even contact gehad met de dealer. Ook hier een bevestiging van een lijst vanuit Pon met ovezichten welke auto's er dit jaar geleverd zullen worden. De aanleverweek bij de dealer van mijn bestelde Q4 is een weekje vervroegd naar wk 45 (voor wat het waard is natuurlijk). Het blijft afwachten...

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 11:25
Nismod schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:01:
[...] Hoe heb jij dit weten te regelen? Ik zit in dezelfde situatie en mij wordt gevraagd 15% + aanvullende kosten van de cataloguswaarde te betalen indien ik wil annuleren. Auto is nog niet eens in productie.
Uiteindelijk eerste contact zelf gelegd met de dealer en tevens dit aangekaart bij de wagenpark beheerder. Deze heeft aangegeven (en bevestigd) dat de auto kostenloos gecancelled kon worden mits deze nog niet ingepland zou zijn.

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-12 19:32
JandV schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:26:
Zojuist ook nog even contact gehad met de dealer. Ook hier een bevestiging van een lijst vanuit Pon met ovezichten welke auto's er dit jaar geleverd zullen worden. De aanleverweek bij de dealer van mijn bestelde Q4 is een weekje vervroegd naar wk 45 (voor wat het waard is natuurlijk). Het blijft afwachten...
Dus de ene dealer geeft aan dat er binnenkort een lijst komt ,de andere dealer weet van geen lijst af en er zijn dus ook dealers die een lijst hebben ...... 8)7 8)7

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
JandV schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:32:
Zeg dat, klanten teleurstellen is nooit leuk...

Heb je al een chassisnummer? Nog even geduld... Mijn levering wisselt ook van week tot week.

[...]
Hi, vanaf stap 4 in Honeymoon (auto is geproduceerd en onderweg) zie je het VIN/chassis nummer. Die kun je dan ook in de Audi app en website gebruiken.

• Johny23
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-12 20:30
In de honeymoon page staat week 49 maar volgens de dealer staat die nu 'fictief' in week 20.
Wat een grap dit de auto begin juli besteld en ze weten gewoon niet of die dit jaar gaat komen want:
De fabriek schuift met de productiedata en er worden om de paar dagen auto's na voren naar achter geschoven en hij zou al op verschillende data in dit en volgend jaar hebben gestaan.
Het advies was om over 2 weken terug te bellen want dan zou er meer bekend moeten zijn.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zojuist ook met Ames contact gehad, verhaal is dat ze de Q4's allemaal naar het nieuwe jaar geschoven hebben omdat ze de planning opnieuw aan het ordenen zijn in de fabriek om zo 'lucht' te krijgen.
De zogenaamde lijst vanuit PON waar hier over gesproken werd hadden ze wel voor Skoda ontvangen maar nog niet voor Audi.
Ze krijgen 'binnenkort' wel een lijst, maar hebben ook geen idee wanneer dat dan is.
Ik heb aangegeven dat het voor mij geen probleem is dat hij in het nieuwe jaar komt, zo lang hij dit jaar maar op kenteken staat. Ames kan dit alleen doen als de auto bij hen in Nederland is. Dat zie ik dus ook somber in.

Advies was om volgende week nog eens terug te bellen...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Heb ook maar even een update gevraagd bij de dealer.. Vooralsnog staat week 48 op Honeymoonnet

Audi Q4 Sportback S Competition

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12 09:20
Maandag contact gehad met de Waal groep omtrent mijn Q4 order die in mid Augustus geplaatst is. Hij liet me een printscreen zien van de status, welke sinds afgelopen maandag op week 6 aflevering bij PON staat. Initieel stond deze op week 48, dus ook bij mij slecht nieuws.

Hier gaven ze wel aan wat al eerder gezegd wordt dat PON momenteel bezig is met gesprekken met Audi omtrent claimen van veel productieplekken in november en december voor Nederland en Noorwegen en dat hieruit de benoemde lijst naar voren zou komen.

Verder nog geen info gehad voor honeymoonnet.

Overigens kreeg ik hier te horen dat die lijst vandaag bekend zou worden. Ben benieuwd en heb nog steeds enige hoop, morgen even checken of er meer bekend is...

[ Voor 3% gewijzigd door kingknoest op 27-10-2021 14:29 ]

• nValentino_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 23:49
Speedfight schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:08:
Zojuist ook met Ames contact gehad, verhaal is dat ze de Q4's allemaal naar het nieuwe jaar geschoven hebben omdat ze de planning opnieuw aan het ordenen zijn in de fabriek om zo 'lucht' te krijgen.
De zogenaamde lijst vanuit PON waar hier over gesproken werd hadden ze wel voor Skoda ontvangen maar nog niet voor Audi.
Ze krijgen 'binnenkort' wel een lijst, maar hebben ook geen idee wanneer dat dan is.
Ik heb aangegeven dat het voor mij geen probleem is dat hij in het nieuwe jaar komt, zo lang hij dit jaar maar op kenteken staat. Ames kan dit alleen doen als de auto bij hen in Nederland is. Dat zie ik dus ook somber in.

Advies was om volgende week nog eens terug te bellen...
Vandaag ook contact gehad met Ames. Kan bovenstaand verhaal bevestigen.
Pfff ik word er een beetje moedeloos van.
1st world problems 8)

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-12 10:00

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-12 22:22
Ben ik de enigste die deze wagen zeer monovolume achtig vind? Dit komt vooral door de korte voorkant denk ik, en het zeer bulky design.

Ik had gehoopt dat de q e-tron lineup meer jeep achtig zouden zijn, zoals de niet e-tron versies.

Als je kijkt naar de gelekte q5 e-tron gaan ze duidelijk verder met dit design. De 1ste e-tron is de enigste versie die jeep looks heeft.

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:09
lancekapers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:10:
Ben ik de enigste die deze wagen zeer monovolume achtig vind? Dit komt vooral door de korte voorkant denk ik, en het zeer bulky design.

Ik had gehoopt dat de q e-tron lineup meer jeep achtig zouden zijn, zoals de niet e-tron versies.

Als je kijkt naar de gelekte q5 e-tron gaan ze duidelijk verder met dit design. De 1ste e-tron is de enigste versie die jeep looks heeft.
De eerste van wie ik het hoor.
Ik kan niet zeggen dat de andere suv achtigen van Audi zoals de Q2, Q3, Q5 zoveel mooier zijn. (mijn smaak dan)
Voordeel van dit Q4 ontwerp is wel heel veel binnenruimte t.o.v. buitenafmetingen.

• the-hyrax
Net contact gehad met Pouw; mijn Q4 staat geplanned voor productie op 9 november met diezelfde week nog aankomst in Nederland. Vooralsnog ziet het er nog goed uit, word in ieder geval snel beantwoord als ik dit soort vragen stel :)

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Net een mail ontvangen van A-point dat mijn Q4 niet op de lijst staat en in week 48 geleverd wordt.

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 15:56
Mijn Q4 (besteld midden juni) wordt geproduceerd deze week. Aflevering gepland wk 49. Fingers crossed i.v.m. bijtelling.

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 08:46
Jan_1966 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:38:
Net een mail ontvangen van A-point dat mijn Q4 niet op de lijst staat en in week 48 geleverd wordt.
Netjes, want besteld begin Augustus begrijp ik.
Dat geeft toch weer een beetje hoop voor de mensen die (net als ik) in juli besteld hebben.

Maar zij hebben dus bevestigd dat er op dit moment een lijst is (gekregen van Pon) waarop de planning van alle bestelde Q4's staat inclusief de (voorlopige) leverweek? Daar ben ik namelijk vooral benieuwd naar omdat mijn dealer dat telkens ontkent of niet kan bevestigen.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• FenneB
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-07-2022
Q4 besteld begin juni in eerste instantie week 34 bouwen daarna elke x verzet zoals bij meerdere las ik , vorige week via honeymoon bericht dat hij in productie is gegaan. Vandaag stap 4 onderweg naar Nederland met chassisnummer :) nu afwachten wanneer hij aankomt bij de dealer :)

• Princerakeem
  • Laatst online: 04-11-2021
Zojuist ook een positief bericht gehad van mijn dealer. Q4 is op transport onderweg naar NL.
Afleveren week 47.

• AudiQ4Levering
  • Laatst online: 11-04 23:33
Jan_1966 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:38:
Fijn om te horen!

Zou je misschien de details van je configuratie kunnen delen? Welke opties heb je genomen?

• Princerakeem
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik heb 14 juni een advanced besteld met onder andere de volgende opties.

MMI Pro, 3 zone airco, Sonos, comfort pakket plus, assistentiepakket plus.

• emoticon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01-2023
Vandaag nog even gebeld over mijn levering, besteld 27 juli (launch ed. 40 adv+ met aardig wat opties). Bevestig dat hij voor deze week in de bouw staat met levering in nl in wk 48. We gaan het zien

• MV999
emoticon schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:24:
Vandaag nog even gebeld over mijn levering, besteld 27 juli (launch ed. 40 adv+ met aardig wat opties). Bevestig dat hij voor deze week in de bouw staat met levering in nl in wk 48. We gaan het zien
Toch vreemd hoe dat werkt. Ik heb vorige week begrepen dat mijn Q4 pas 23 november geproduceerd zal worden en ook in week 48 geleverd wordt..

• the-hyrax
MV999 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Toch vreemd hoe dat werkt. Ik heb vorige week begrepen dat mijn Q4 pas 23 november geproduceerd zal worden en ook in week 48 geleverd wordt..
Ik denk dat het een groot deel verwachtingsmanagement is, waarbij de ene dealer meer 'veiligheidsmarge' neemt dan de ander. Die van mij wordt 9 november geproduceerd en ik heb ook leverweek 48

• MarcCar
UPDATE: Q4 S Competion 50 Quattro
Compleet, dus met phonebox en panoramadak
  1. Week 21 - Bestelling via leasemaatschappij/dealer Pouw (onmiddellijk toen de 50 bestelbaar werd)
  2. Week 22 - Bevestiging via Honeymoon, verwachte leverweek 36
  3. Week 26 - Aankondiging Honeymoon mbt productieweek 30
  4. Week 30 - Geen productie gestart
  5. Week 30 tot week 36 - Leverdatum telkens opgeschoven van week 36->40->44->47
  6. Week 39 - Via dealer bericht dat productie zal starten in week 40
  7. Week 40 - Bevestiging van dealer dat productie is gestart
  8. Week 41 - Bevestiging van dealer dat auto is geproduceerd, levering nog steeds gepland in week 47
  9. Week 41 - Bevestiging via Honeymoon dat auto geproduceerd en onderweg naar Nederland is
  10. Week 42 - Bevestiging via Honeymoon dat auto bij dealer is (stap 5, 4 dagen na melding transport
  11. Week 43 - Dealer afspraak gemaakt voor levering 1/11/2021 (week 44)
  12. Week 43 - Bevestiging via Honeymoon m.b.t. afgegeven kenteken (stap 7)

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
Hier bericht gehad van de Leasemaatschappij over de laadpas en ook het kenteken is afgegeven :)

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb pas vorige week de sportback besteld, maar mijn dealer was niet helemaal hopeloos dat er geen 2021 meer in zou zitten. Over 2 weken zou ik meer horen.

The best is yet to come

• MV999
Dean Martin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:42:
Ik heb pas vorige week de sportback besteld, maar mijn dealer was niet helemaal hopeloos dat er geen 2021 meer in zou zitten. Over 2 weken zou ik meer horen.
Dat geeft in ieder geval veel hoop voor mijn levering dan. Hebben we geluk dat de meeste mensen toch voor de standaard uitvoering gaan :)

• the-hyrax
Krijgt iedere leaserijder hier de laad pas vooraf? Want bij mijn benzineauto kreeg ik die altijd achteraf en moest ik vaak declareren (nu hield ik altijd wel een tank vol voordat die er was) maar dat lijkt me niet handig met een EV

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Dat geeft in ieder geval veel hoop voor mijn levering dan. Hebben we geluk dat de meeste mensen toch voor de standaard uitvoering gaan :)
Inderdaad :P
Voor de standaard was een 2021 levering 100% uitgesloten (toen ik 'm bestelde dus).

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:28:
Krijgt iedere leaserijder hier de laad pas vooraf? Want bij mijn benzineauto kreeg ik die altijd achteraf en moest ik vaak declareren (nu hield ik altijd wel een tank vol voordat die er was) maar dat lijkt me niet handig met een EV
Ik denk dat het sowieso verstandig is om 1 reserve pas te nemen, naast je tank/laadpas van de leasemij.
Ik heb de Shell recharge alvast geregeld en gekoppeld aan mijn prive betaal gegegevens.

Dat kun je makkelijk declareren bij je werkgever lijkt me.

The best is yet to come

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-12 10:59
Dean Martin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat het sowieso verstandig is om 1 reserve pas te nemen, naast je tank/laadpas van de leasemij.
Ik heb de Shell recharge alvast geregeld en gekoppeld aan mijn prive betaal gegegevens.

Dat kun je makkelijk declareren bij je werkgever lijkt me.
Maar dat kost bij mij geld.

Als ik privé € 80 betaal (dus niet via een pas van de LM) kan ik dat declareren bij de LM (niet bij mijn werkgever) en ontvang ik die € 80 terug. De LM declareert dat vervolgens bij mijn werkgever die het vervolgens bruto inhoudt op mijn loon. In het bruto-netto traject wordt die als “eigen bijdrage” in mindering gebracht op de bijtelling zodat ik per saldo circa € 40 minder salaris ontvang. In privé voorschieten van de brandstofkosten kost mij dus in dit rekenvoorbeeld € 40.

Hoe het bij andere LM/werkgever gaat weet ik uiteraard niet.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:27
wimbre schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Als ik privé € 80 betaal (dus niet via een pas van de LM) kan ik dat declareren bij de LM (niet bij mijn werkgever) en ontvang ik die € 80 terug. De LM declareert dat vervolgens bij mijn werkgever die het vervolgens bruto inhoudt op mijn loon. In het bruto-netto traject wordt die als “eigen bijdrage” in mindering gebracht op de bijtelling zodat ik per saldo circa € 40 minder salaris ontvang. In privé voorschieten van de brandstofkosten kost mij dus in dit rekenvoorbeeld € 40.

Waarom gaat je WG tankkosten inhouden van je salaris? :? Voor kosten in het buitenland kan ik dat begrijpen, bij sommige WGs moet je kosten in het buitenland zelf betalen. Maar laadkosten in NL snap ik even niet?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Dean Martin
  • Niet online
wimbre schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:01:
[...]

Hmm okay. Ja, ik kan gewoon declaratie indienen, zoals ik het ook doe bij een business trip bijvoorbeeld. Dus dan is het gewoon een netto vergoeding.

The best is yet to come

• wimbre
Inspired schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Waarom gaat je WG tankkosten inhouden van je salaris? :? Voor kosten in het buitenland kan ik dat begrijpen, bij sommige WGs moet je kosten in het buitenland zelf betalen. Maar laadkosten in NL snap ik even niet?
Excuus, je hebt gelijk, ik was in de war met de brandstofkosten in het buitenland 7(8)7 7(8)7. Dat declaratietraject loopt bij mij zo. Binnenlandse kosten zijn voor rekening van de LM.

• the-hyrax
Dan neem ik privé gewoon de ANWB pas (die schijnt OK te zijn) en dan declareer ik het op die manier gewoon

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:53
Net een update gehad van onze wagenparkbeheerder met levertijden. Nu een 40 E-Tron bestellen (gewone en SB) is verwachte levering in week 21. Kan nog beroerder. De Enyaq staat op week 39. Dat is bijna een jaar levertijd!

Catch my drift?

• DaMenaz
WaMeLiNoS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

[...]

Ik ga over naar een Kia EV6 GT-Line. Zaterdag in wezen rijden en was eigenlijk best wel verkocht. Eigenschappen zijn meer dan prima en de EV6 GT-Line is nagenoeg full option.

GT-Lines komen er vrijwel niet meer binnen (1 rode en 1 witte bij 1 van de 7 dealers die ik belde) en de EV6 Plus versies zijn er nog wel en uit voorraad te krijgen. Gata nu wel hard, maar goed, mij EV6 GT-Line staat al op de boot, dus moet goedkomen ;-)
Goede keus wel denk ik. In elk geval mooie techniek en veel spullen voor je geld. Benieuwd hoe de stoelen gaan bevallen. Hoor daar wisselende geluiden over.

Catch my drift?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dat komt ook aardig overeen met de levertijden die in Duitsland gecommuniceerd worden momenteel richting dealers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy9G14T6G0N-BJKj-C0j7qlD-BM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bNfBh1CSzYY75rCKrFrzdDhK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 28-10-2021 11:26 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• the-hyrax
Trackerfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:25:
Dat komt ook aardig overeen met de levertijden die in Duitsland gecommuniceerd worden momenteel richting dealers.

[Afbeelding]
Dan valt de Q4 nog best mee

• MV999
Trackerfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:25:

[Afbeelding]
3 tot 7 maanden slaat dan op sportback 3 en normaal 7?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

3 tot 7 maanden slaat dan op sportback 3 en normaal 7?
Nee, in z'n algemeenheid. Niet specifiek voor een model.

• MV999
Trackerfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Nee, in z'n algemeenheid. Niet specifiek voor een model.
Omdat Dean zijn SB recentelijk besteld heeft en dit jaar mogelijk nog komt en een ander normaal recentelijk in week 21 verwacht leek mij.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Omdat Dean zijn SB recentelijk besteld heeft en dit jaar mogelijk nog komt en een ander normaal recentelijk in week 21 verwacht leek mij.
Het zou best kunnen hoor, maar heb even gechat met die gasten en was niet specifiek voor een model gaven ze aan. Het is wél zo dat als je een ramvol model besteld, deze over het algemeen nu sneller geleverd wordt vertelden ze mij. Basics laten ze voor zover kan zoveel mogelijk links liggen nu, want marge en vraag/aanbod.

• deboss65
Trackerfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Het zou best kunnen hoor, maar heb even gechat met die gasten en was niet specifiek voor een model gaven ze aan. Het is wél zo dat als je een ramvol model besteld, deze over het algemeen nu sneller geleverd wordt vertelden ze mij. Basics laten ze voor zover kan zoveel mogelijk links liggen nu, want marge en vraag/aanbod.
Dat klinkt niet logisch. Waarom zouden ze dit doen ? Kan niet alleen marge zijn.
Logischer is dat die "ramvolle" exemplaren juist een langere levertijd hebben omdat hier waarschijnlijk schaarse componenten inzitten.
Ik zeg volume maken met basis modellen is logischer.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

deboss65 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Dat klinkt niet logisch. Waarom zouden ze dit doen ? Kan niet alleen marge zijn.
Logischer is dat die "ramvolle" exemplaren juist een langere levertijd hebben omdat hier waarschijnlijk schaarse componenten inzitten.
Nee, het klonk mij ook niet logisch. Maargoed. Volgens mij is de logica bij Audi op dit moment sowieso ver te zoeken als ik de zeer wisselende berichten hier hoor.

• the-hyrax
Trackerfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Dus mijn Competition S heeft wel voorang ten opzichte van een kaal model >:) ?

Had ik nou maar meer opties genomen :9

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Dus mijn Competition S heeft wel voorang ten opzichte van een kaal model >:) ?

Had ik nou maar meer opties genomen :9
Als ik dat toch eens wist. Jij weet nog meer dan ik (over je eigen auto dan ;) ) :*) :*)

• deboss65
Trackerfire schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Nee, het klonk mij ook niet logisch. Maargoed. Volgens mij is de logica bij Audi op dit moment sowieso ver te zoeken als ik de zeer wisselende berichten hier hoor.
Ik volg dit topic nu ook al een paar maanden en moet inderdaad beamen dat de logica ver te zoeken is.
Of hij is er wel maar ik zie het niet. 8)

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
https://www.activlease.nl...en/audi/q4-etron-5-deurs/

Zou dat dan allemaal gebakken lucht zijn? Ze zijn allemaal op voorraad en rijden in 2021.

Heb zelf een Q4 40 edition advancend plus (zonder pano) bij de LM (Athlon) in bestelling staan, sinds eind augustus. Het enigste wat ik trouwens hoor is , elke keer, levering wk51.
Laadpaal wordt overigens ook pas begin december geplaatst, je moet op alles wachten tegenwoordig.

Of de hoofdprijs willen betalen, zie nu ook tweedehands Q4 40-gers, met tussen de 1000 en 5000 km op de teller, die dik boven de 10.000 Euro duurder zijn als de fiscale prijs, als je het kenteken op zoekt bij het RDW. :?

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
jmens schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
https://www.activlease.nl...en/audi/q4-etron-5-deurs/

Zou dat dan allemaal gebakken lucht zijn? Ze zijn allemaal op voorraad en rijden in 2021.

Heb zelf een Q4 40 edition advancend plus (zonder pano) bij de LM (Athlon) in bestelling staan, sinds eind augustus. Het enigste wat ik trouwens hoor is , elke keer, levering wk51.
Laadpaal wordt overigens ook pas begin december geplaatst, je moet op alles wachten tegenwoordig.

Of de hoofdprijs willen betalen, zie nu ook tweedehands Q4 40-gers, met tussen de 1000 en 5000 km op de teller, die dik boven de 10.000 Euro duurder zijn als de fiscale prijs, als je het kenteken op zoekt bij het RDW. :?
Hoeft niet altijd de hoofdprijs te betekenen. Bij mijn import zit er ook een behoorlijk gat tussen fiscale waarde en wat ik ervoor neergelegd heb (catalogusprijs stuk hoger)...

• -Wing-
[...]

Ik vind het volgende logisch op volgorde van uitleveren:
Full option auto zonder schaarse componenten
Kale auto zonder schaarse componenten
Full option auto met een schaars component
Kale auto met een schaars component

Uiteindelijk gaat het er ook om of je auto een of meer schaars componenten bevat of niet.

• -Wing-
Verder leuk om te lezen dat er bij best wat schot zit in de levering van de bestelde auto!

• jmens
-Wing- schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Hoeft niet altijd de hoofdprijs te betekenen. Bij mijn import zit er ook een behoorlijk gat tussen fiscale waarde en wat ik ervoor neergelegd heb (catalogusprijs stuk hoger)...
Betekend dat dan voor bv 10.000 € aan opties toegevoegd na levering /kenteken registratie?

• Malway
  • Laatst online: 28-10-2021
Kan iemand helpen ? Bij het opstarten van de auto krijg ik constant de melding op groot scherm (Aanwijzing) : Uw wagen is met onlinediensten en de optie dynamische gegevensverzameling uitgerust. En zo verder ... Telkens moet je dit wegklikken met OK. Er is een optie "niet meer tonen" maar daar kan je niet op duwen ... Kan iemand helpen ?

• mouse1277
Malway schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:06:
Kan iemand helpen ? Bij het opstarten van de auto krijg ik constant de melding op groot scherm (Aanwijzing) : Uw wagen is met onlinediensten en de optie dynamische gegevensverzameling uitgerust. En zo verder ... Telkens moet je dit wegklikken met OK. Er is een optie "niet meer tonen" maar daar kan je niet op duwen ... Kan iemand helpen ?
Dan staat je als guest en niet als hoofdgebruiker geregistreerd.
Als ik goed geïnformeerd ben kan dit alleen ofgelost worden door de dealer (die wat dingen voor je moet regelen).

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

mouse1277 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Dan staat je als guest en niet als hoofdgebruiker geregistreerd.
Als ik goed geïnformeerd ben kan dit alleen ofgelost worden door de dealer (die wat dingen voor je moet regelen).
Kan de dealer helaas ook niks aan doen totdat er een software update komt helaas. Tenzij mijn informatie inmiddels achterhaalt is.

• DaMenaz
Benieuwd wanneer het volgende modeljaar komt. Niet dat je nu een bestelling plaatst voor ergens ver in 2022 en je in het volgende modeljaar wel gewoon dual-zone airco en een dimmende binnenspiegel krijgt, :+

Catch my drift?

• jmens
Ben benieuwd hoeveel Q4's er nu gekocht zijn/ cq in bestelling staan, waarvan toch wel de verwachting was kenteken 2021.
Zouden het er bv 3000 zijn?
Met nog 10 weken te gaan dit jaar, is dan 300 per week uitleveren en daar zitten ze nog heel ver onder. :-(

Ik weet is een simpel rekensommetje, met een (hele grote) aanname.

• -Wing-
jmens schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Betekend dat dan voor bv 10.000 € aan opties toegevoegd na levering /kenteken registratie?
ik weet niet hoe dat importbedrijf dat gedaan heeft, maar mijn versie is niet helemaal 1 op 1 te vertalen naar een NL versie. Ik zeg niet dat die anderen niet de hoofdprijs vragen. Er zijn een paar uitzonderingen. Uiteindelijk zou je toch naar de volledige optielijst moeten vragen. Fiscale waarde zegt veel maar dus niet in alle gevallen alles ;)

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Net een leuk bericht gekregen. Ipv start productie in week 46 (info van vorige week), blijkt de auto nu al bij Ames te staan. Schiet mij maar lek.
Aflevering begin december 🥳

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Nismod schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:05:
Net een leuk bericht gekregen. Ipv start productie in week 46 (info van vorige week), blijkt de auto nu al bij Ames te staan. Schiet mij maar lek.
Haha gefeliciteerd. Maar dit zegt alles :P niemand heeft een idee :+

• wimbre
Dat is een goed bericht! Maar waarom aflevering pas in december? Moeten ze hem nog afbouwen? *O*

• mouse1277
wimbre schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Dat is een goed bericht! Maar waarom aflevering pas in december? Moeten ze hem nog afbouwen? *O*
In opdracht van LM ivm huidig contract.

• MV999
Jaloers! Dat gebeurt mij nou nooit..

• wimbre
mouse1277 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

In opdracht van LM ivm huidig contract.
Kun je misschien proefritjes maken in je eigen auto 🚗

• mouse1277
wimbre schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Kun je misschien proefritjes maken in je eigen auto 🚗
Niet mijn auto/situatie ;) .

• wimbre
Gaat lekker vandaag met mijn reacties 7(8)7 7(8)7 7(8)7

• WaMeLiNoS
  • Laatst online: 20-12 11:25
DaMenaz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:18:
[...]Goede keus wel denk ik. In elk geval mooie techniek en veel spullen voor je geld. Benieuwd hoe de stoelen gaan bevallen. Hoor daar wisselende geluiden over.
Ik zat direct goed en erg lekker. Uiteraard kan ik pas over de lange afstanden beoordelen als ik hem heb en meer dan dat uurtje achter de kiezen heb. :)

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Ik heb uit een redelijk betrouwbare bron ook gehoord dat Porsche voorrang krijgt op andere merken binnen het concern omdat er meer marge op zit.

The best is yet to come

• Nismod
wimbre schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Vanwege de afspraken met de LM.

• Urquattro83
  • Laatst online: 13-12 00:26
Ik hoop dat Ames ook voor mij zo'n mooie verassing in petto heeft... wanneer heb je hem besteld? Kan ik weer verdergaan met mijn kansberekeningen 8)7 :)

• mouse1277
Na alle positieve berichten van de laatste tijd en de geruchten over een lijst van PON die wat meer duidelijkheid zou verschaffen, sta ik zojuist, na een telefoongesprek met de dealer weer met beide voetjes op de grond. Blijkbaar is er nog steeds weinig te vertellen over mijn half juli bestelde Competition S en moet ik het doen met een zeer algemene brief van Audi van 21 november jl. waar eigenlijk niets meer of minder in staat dat het tot het einde van november onduidelijk blijft of mijn auto nog in 2021 geleverd gaat worden. Als er liefhebbers zijn voor de brief, stuur me dan even een DM.

• Nismod
Urquattro83 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Ik hoop dat Ames ook voor mij zo'n mooie verassing in petto heeft... wanneer heb je hem besteld? Kan ik weer verdergaan met mijn kansberekeningen 8)7 :)
Haha!
Officieel besteld op 1 juni. Hoop voor jou dat je nog eerder was ;-)!

• ApOE
  • Laatst online: 03-11 20:52
Ik heb nu ruim 1500Km gereden in mijn Q4-40
En over het rijden zelf ben ik erg tevreden, de switch naar een EV bevalt goed.

Ik heb wel wat -min puntjes waardoor mijn Audi volgende weer terug moet naar de garage:

1) storing in het kinderslot, deze is nu 2x random op het display gekomen waarna het kinderslot er dus af gaat.
(leuk als je met je dochter van 3,5 op de snelweg zit)
2) storing aan de matrix koplampen, tot nu toe 1x voorgekomen
3) stroring aan de parkeerhulpmiddelen, deze gingen volledig over hun nek
4) de auto trekt enorm naar rechts (vanaf dag 1 al), volgens de dealer komt dit door lane assist maar dit is echt onzin.
5) er zit bijna een centimeter hoogte verschil tussen het deurpaneel en het dashboard, dit ziet er gewoon niet uit. Aan de passagiers kant sluit dit wel perfect aan.

Dit is mijn eerste Audi nadat ik Mercedes en BMW heb gereden, geen leuke kennismaking zo..

• Urquattro83
  • Laatst online: 13-12 00:26
Nismod schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Haha!
Officieel besteld op 1 juni. Hoop voor jou dat je nog eerder was ;-)!
Ahj dit antwoord is niet goed voor mijn kansenberekening :?
Mijn Q4 is op 12 juli door Alphabet in bestelling geplaatst bij Ames.

• mouse1277
Urquattro83 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:27:
[...]

Ahj dit antwoord is niet goed voor mijn kansenberekening :?
Mijn Q4 is op 12 juli door Alphabet in bestelling geplaatst bij Ames.
Die van mij ook door Alphabet op die datum maar dan bij Audi Tilburg.

• JandV
Dat zijn de betere berichten! Die van mij stond ook voor wk 46 ingepland. Blijft bijzonder! Zag overigens vanavond nog een vrachtwagen vol Q4’s richting Amersfoort rijden, wie weet worden er weer wat mensen blij gemaakt morgen 😉

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11 08:59
Gisteren gehoord van een Belgische collega:

Begin juni besteld. Zou 11 oktober aankomen in Brussel. Deed gisteren navraag: Voorlopige nieuwe datum is 29 november.

Zelfde verhaal: Als je er zelf niet om vraagt, dan krijg je geen nieuws.

• kevinos
  • Laatst online: 20-10 20:58

kevinos

Tweakpedia

Vorige week nagevraagd:

Begin juli besteld en dit is nu de huidige planning:
Week 44 Bouwen (productieweek bevestigt)
Week 48 Bij de dealer
Week 50 Rijden

Week 48 komt wel heel veel voorbij de laatste dagen :-)

Blijft spannend!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-12 19:32
kevinos schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:59:
Vorige week nagevraagd:

Begin juli besteld en dit is nu de huidige planning:
Week 44 Bouwen (productieweek bevestigt)
Week 48 Bij de dealer
Week 50 Rijden

Week 48 komt wel heel veel voorbij de laatste dagen :-)

Blijft spannend!
En week 51 komt veel voorbij als ze het of niet weten of het wordt 2022 is mijn idee :X

• ruudalder
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08-2023
Dinsdag contact gehad met de dealer via de chat. De persoon achter de chat wist mij te vertellen dat de auto wederom naar achter geschoven is.
Besteld op 13 juli. Eerste verwachte leverdatum was 8 november, 2e 7 januari en 3e (via de chat) 7 februari leveren.

Voor de zekerheid de leasemaatschappij gemaild om te checken of zij de zelfde info hebben ontvangen. Wat blijkt, de auto is in productie maar (je raad het al) ligt stil door het ontbreken van een aantal chips. Ze verwachten hem op 24 december te kunnen uitleveren.

ik ben benieuwd..

• wimbre
ruudalder schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:50:
Dinsdag contact gehad met de dealer via de chat. De persoon achter de chat wist mij te vertellen dat de auto wederom naar achter geschoven is.
Besteld op 13 juli. Eerste verwachte leverdatum was 8 november, 2e 7 januari en 3e (via de chat) 7 februari leveren.

Voor de zekerheid de leasemaatschappij gemaild om te checken of zij de zelfde info hebben ontvangen. Wat blijkt, de auto is in productie maar, je raad het al, ligt stil door het ontbreken van een aantal chips. Ze verwachten hem op 24 december te kunnen uitleveren.

ik ben benieuwd..
Ik meen dat de communicatielijn toch liep van Audi -> Pon -> dealer -> LM?

Dan is het toch merkwaardig dat de dealer heel andere informatie doorgeeft dan de LM? Zeker als je er specifiek naar vraagt.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de doorgegeven data maar “een slag in de lucht is”. Men roept maar iets om iig een antwoord te geven (ook al weet men dat het antwoord onjuist is).

De auto-industrie blijft voor mij echt een hele aparte wereld. :S

Ik hoop overigens voor jou dat de LM gelijk heeft!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
ApOE schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:05:

Ik heb wel wat -min puntjes waardoor mijn Audi volgende weer terug moet naar de garage:

1) storing in het kinderslot, deze is nu 2x random op het display gekomen waarna het kinderslot er dus af gaat.
4) de auto trekt enorm naar rechts (vanaf dag 1 al), volgens de dealer komt dit door lane assist maar dit is echt onzin.
5) er zit bijna een centimeter hoogte verschil tussen het deurpaneel en het dashboard, dit ziet er gewoon niet uit. Aan de passagiers kant sluit dit wel perfect aan.

Dit is mijn eerste Audi nadat ik Mercedes en BMW heb gereden, geen leuke kennismaking zo..
Lane assist kun je uitschakelen. Bovendien is het pas actief boven 70 km/u. Dus dat is makkelijk uit te sluiten.

• the-hyrax
Waha, ik dacht ik log even in op LeasePlan om te kijken of zij een andere update hebben dan de dealer mij gaf

"Er staat een nieuw bericht voor u klaar"

*oeh, wellicht een update over de levering*

"U heeft een parkeerboete"

-_-

• MarcCar
the-hyrax schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:13:
Waha, ik dacht ik log even in op LeasePlan om te kijken of zij een andere update hebben dan de dealer mij gaf

"Er staat een nieuw bericht voor u klaar"

*oeh, wellicht een update over de levering*

"U heeft een parkeerboete"

-_-
Uw auto staat te lang geparkeerd in Zwickau ;)

• ApOE
Motjoo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Lane assist kun je uitschakelen. Bovendien is het pas actief boven 70 km/u. Dus dat is makkelijk uit te sluiten.
Kopt, heb ik ook gedaan.
De uitlijning af fabriek is gewoon niet goed, dit zal ik volgende week bij de dealer ook aankaarten.

• -Wing-
ApOE schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:05:

Wat vervelend om te horen, is het misschien mogelijk een foto te delen van puntje 5 wat je daar precies bedoelt/om te zien hoe erg het afwijkt?

• -Wing-
wimbre schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Ik meen dat de communicatielijn toch liep van Audi -> Pon -> dealer -> LM?

Dan is het toch merkwaardig dat de dealer heel andere informatie doorgeeft dan de LM? Zeker als je er specifiek naar vraagt.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de doorgegeven data maar “een slag in de lucht is”. Men roept maar iets om iig een antwoord te geven (ook al weet men dat het antwoord onjuist is).

De auto-industrie blijft voor mij echt een hele aparte wereld. :S

Ik hoop overigens voor jou dat de LM gelijk heeft!
Normaal gesproken heeft de partij die eerder in de keten zit de meest accurate/actuele informatie...

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10 08:27
blijft deze uit of gaat die elke keer weer aan op het moment dat je de auto opnieuw "start"?
Motjoo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

• ApOE
LucKoekkoek schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:55:
blijft deze uit of gaat die elke keer weer aan op het moment dat je de auto opnieuw "start"?

[...]
Gaat altijd aan :|

• LucKoekkoek
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10 08:27
ook niet uit te schakelen met bijvoorbeeld OBDELEVEN? hoor namelijk verschillende verhalen. sommige mensen kunnen wel met die etron modellen verbinden/schrijven en anderen niet

• wimbre
-Wing- schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Normaal gesproken heeft de partij die eerder in de keten zit de meest accurate/actuele informatie...
Dat klopt, maar daarom vind ik het dus vreemd dat de LM, nadat je gevraagd hebt of zij ook de actuele info (lees vertraging) van de dealer hebben ontvangen, doodleuk aangeeft dat zij er vanuit gaan dat de aflevering eerder zal zijn (december 2021) dan hetgeen de dealer zegt (februari 2022).

• mouse1277
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BcJIyCV38Gdh9YQVh3Xmq-UemI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlU3JFbqsxOgdOLFXFGzxPIb.jpg?f=fotoalbum_large

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-11 08:59
Wagen eind juni besteld, met trekhaak en phonebox.

Zonet bericht gekregen van werkgever dat ik de wagen ergens in de komende twee weken mag in ontvangst nemen.

• JandV
Dat zijn de betere berichten zo vlak voor het weekend :) Lekker nieuws!
janbus schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:41:
Wagen eind juni besteld, met trekhaak en phonebox.

Zonet bericht gekregen van werkgever dat ik de wagen ergens in de komende twee weken mag in ontvangst nemen.

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:40
Bijzonder dat je deze brief hebt gekregen. Zijn er nog meer die deze brief hebben? En kunnen we hier iets uit afleiden? Via welke Dealer en LM heb je besteld?

Ik heb een dergelijke brief niet gezien. Wel heb ik eerder bericht gekregen dat er geen panoramadak, phonebox en trekhaak op zouden zitten (en of dat akkoord was). Zelf besteld begin juli (maar ging toen van werkgever, naar LM, naar dealer dus de 'ik heb besteld data' kunnen verschillen) bij Athlon en dealer is Broekhuis.

• mouse1277
verbaanr schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Bijzonder dat je deze brief hebt gekregen. Zijn er nog meer die deze brief hebben? En kunnen we hier iets uit afleiden? Via welke Dealer en LM heb je besteld?

Ik heb een dergelijke brief niet gezien. Wel heb ik eerder bericht gekregen dat er geen panoramadak, phonebox en trekhaak op zouden zitten (en of dat akkoord was). Zelf besteld begin juli (maar ging toen van werkgever, naar LM, naar dealer dus de 'ik heb besteld data' kunnen verschillen) bij Athlon en dealer is Broekhuis.
Besteld via Alphabet bij Audi Van Mossel Tilburg.
Eerder al phone box en panaromadak laten vervallen voor zekere aflevering 2021.
Zul je zien dat ik straks met een 2022 levering zit (met hogere bijtelling) en zonder een aantal opties waar ik anders wellicht wel op had willen wachten 8)7 .

Kunnen we hier iets uit afleiden? Jazeker, het is een puinhoop gecombineerd met slechte (of geen) communicatie :( .

• -Wing-
wimbre schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:15:
[...]

Dat klopt, maar daarom vind ik het dus vreemd dat de LM, nadat je gevraagd hebt of zij ook de actuele info (lees vertraging) van de dealer hebben ontvangen, doodleuk aangeeft dat zij er vanuit gaan dat de aflevering eerder zal zijn (december 2021) dan hetgeen de dealer zegt (februari 2022).
Een beetje LM heeft een behoorlijke vloot en zal denk ik ook overspoeld worden met belletjes over leveringen van verschillende merken. Ik zou niet verwachten dat ze elke bij individuele beller exact uit gaan zoeken wanneer deze geleverd gaat worden. Niet om zuur te doen, maar dat zou ik logischerwijs verwachten...

Maar we hebben ook gezien dat de dealer het mis heeft (en dus ook niet met actuele info heeft <van de fabriek>).

• -Wing-
verbaanr schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Bedoel je bijzonder dat niet elke besteller dit heeft gekregen? Kan natuurlijk zijn dat als er een LM tussen zit de LM deze krijgt ipv de eindgebruiker.

Slim dat ze eindelijk een officiele brief uitsturen. Wat je hieruit kan afleiden is dat het geen zin heeft om te bellen voor eind november en dat steekpenningen geen zin hebben om invloed uit te oefenen.

Niettemin erg vervelend voor de wachters onder ons. ;(
Pagina: 1 ... 34 ... 140 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.