Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 33 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Wat ik nog verder opgemerkt naast de punten die ik al had:

Positief
- Rubberen matten die ik extra heb gekocht voor de voeten en achterbak passen perfect. Ook handig gezien de plassen die erin liggen na het instappen. Ze zijn alleen niet heel stroef. Met sportschoenen toch een paar keer voorgekomen dat een voet wegslipt bij de hak.
- Verkeersborden herkenning werkt feilloos.

Minder positief:
- Mapje waarin de handleiding zit. Bij de meeste Audi's die ik heb gehad zat een mooi mapje waar je boekjes, visitekaartjes etc in kwijt kon. Nu slechts een kaftje van karton (weet niet of het aan de Duitse editie ligt of niet, maar dat kan eigenlijk niet...
- Stoplicht functie is disabled. Er staat een melding bij over een verlopen licentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
mouse1277 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Weer iemand met een update. I am totally lost. Gisteren heel, maar dan ook heel kwaad geworden op de verkoper van Audi Tilburg vanwege het feit dat ik sinds mijn bestelling (half juli) geen enkele update gekregen heb en dus compleet niet weet wat ik wel (of niet) kan verwachten.
Hij belde net terug en hij weet niets! Niets over vertraging, niets over een leverweek, niet over een verwachting, maar dan ook echt helemaal niets.
Heeft blijkbaar alle systemen doorgeplozen, met zijn collega's overlegd, gebeld met centrale inkoop Van Mossel, etc. etc.
Het lijkt wel of mijn auto gewoon verdwenen is.....
Je moet toch IETS kunnen zien in 1 van de systemen (wellicht niet betrouwbaar maar toch) maar volgens hen weten ze het echt niet.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen behalve wachten en later dit jaar teleurgesteld worden.
Heb nu werkelijk waar iedereen binnen het Van Mossel concern gesproken maar wijzer word ik er niet van.
Als iemand hier wel een verklaring voor heeft, dan houd ik me aanbevolen ;) .
Ik begrijp je frustratie, ook ik heb de Q4 in juli besteld en heb al diverse malen gezegd dat ik het anno 2021 onbegrijpelijk vind dat men de klant niet kan informeren.

Vandaag gaf de dealer aan dat hij in ieder geval in 2021 geleverd zal worden. Verder kon hij mij niets zeggen. Door de hoeveelheid verschillende onderdelen in zo’n auto is de fabrikant (lees:Audi) ook van veel leveranciers afhankelijk. Die leveranciers zijn op hun beurt ook weer afhankelijk van hun leveranciers, m.a.w. de hele keten is zo sterk als haar zwakste schakel.

Kijk naar ASML, (Nederlands hightechbedrijf) die één van de belangrijkste leverancier is van machines voor de halfgeleiderindustrie en waarvan klanten veelal chipproducenten zijn, die last heeft van hackers van een andere onderneming VDL (Toeleveringen, Autoassemblage, Bussen en Eindproducten).

Vandaag las ik ook dat er een tekort aan magnesium is wat weer van belang is voor de productie van aluminium, wat ook de auto-industrie weer kan raken.

Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat er veel processen in de auto-industrie “onzeker” zijn geworden en ik vermoed daardoor ook de informatievoorziening en de planning in die hele keten chaotisch is. De dealer gaf ook aan dat het zware tijden zijn qua communicatie omdat zij, maar ook Audi, het niet met 100% zekerheid kunnen aangeven.

Mijn dealer (ik heb het idee dat er een standaard tekst wordt afgedraaid) weet zelf niet waar hij aan toe is en geeft blijkbaar liever geen info dan onjuiste informatie.

Ik zeg niet dat dit bij jouw dealer ook zo gaat maar jouw bestelling moet iig in de systemen te traceren zijn. Dat ze vervolgens geen actuele informatie kunnen/willen geven is iets anders.

Ik hoop dat je nog wel “on speaking terms” bent met je dealer 🤓. Omdat zij aan het eind van de keten zitten zijn ze in ieder geval niet te benijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
wimbre schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Ik hoop dat je nog wel “on speaking terms” bent met je dealer 🤓. Omdat zij aan het eind van de keten zitten zijn ze in ieder geval niet te benijden.
Zeker. Nog altijd "on speaking terms" en ik begrijp de problemen maar helemaal stoppen met communiceren is in mijn ogen niet de beste (of slimste) optie 😉.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
mouse1277 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Zeker. Nog altijd "on speaking terms" en ik begrijp de problemen maar helemaal stoppen met communiceren is in mijn ogen niet de beste (of slimste) optie 😉.
Dat ben ik met je eens.

Altijd blijven communiceren met je klant, ook al luidt dan de boodschap dat je het ook niet weet!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -Wing-
MV999 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Wat een prachtige auto. Heb je toevallig ook een foto in het donker inclusief licht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JW_fDO4MaM3LBmpnZ3l2cda1gFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liZyVTPRoMl37sJDs4u0tKtE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHLnQqmX4Pl3vV3MwrTsLKT-pUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbiNAzZWYP4TFO1FtdpGFmuY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Zeer mooi! Hopelijk kunnen wij m hier ook een beetje snel gaan bewonderen :o

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Dean Martin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:02:
Ik heb net een anderhalf uur gereden met een normale 40.

Wat viel me op?

Positief:

- Draadloze CarPlay is ideaal
- Voldoende power, boven de 100 matiger. Je hebt overigens geen echte snelheidsbeleving.
- Met het knipperlicht naar rechts aan kun je met de ACC wel rechts inhalen (bij uitvoegen bijv).
- Standaard geluid vond ik persoonlijk meer dan prima! En stond op standaard instellingen.
- De range i.c.m het proefrijgedrag.
- Lane departure warning is voor mij voldoende en werkt prettig. Op een Mercedes is dat bijvoorbeeld echt drama, hier is het heel vloeiend.

Minder positief:

- heel persoonlijk, maar het niet S-line interieur van deze demo vind ik echt erg karig overkomen. Ik zou alleen daarvoor altijd het S-line pakket nemen.
- ACC zonder HUD vind ik wat minder handig, omdat je niet altijd direct ziet dat je vertraagd door een voorligger. Met HUD zie je dat sneller/makkelijker. Zou daarom HUD kiezen.
- De snelheidsintervallen voor de ACC kun je niet per kilometer instellen, heel irritant. Volgens de verkoper kan dat inderdaad niet.

Volgens mij was dat het wel!
Het niet met 1 km per uur de ACC kunnen instellen vind ik persoonlijk ongelooflijk suf en dom. Dat gebruik ik echt altijd. Nu skoda, werkt volgens mij met zelfde VAG pookje ook.
Zouden ze dat later nog kunnen aanpassen softwarematig? Op een helder moment als ze wakker worden? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Avigoorn schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Het niet met 1 km per uur de ACC kunnen instellen vind ik persoonlijk ongelooflijk suf en dom. Dat gebruik ik echt altijd. Nu skoda, werkt volgens mij met zelfde VAG pookje ook.
Zouden ze dat later nog kunnen aanpassen softwarematig? Op een helder moment als ze wakker worden? :X
Ik vind het ook heel irritant. Zeker bij trajectcontroles bijvoorbeeld. Onder de 100 gaat het met stapjes van 5.

Mijn huidige Mercedes lost dat beter op. Maargoed, dan maar handmatig.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulboss
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-04-2022
Goedenavond, gezien de wens in verschillende berichten, bij deze mijn bijdrage op basis van een update van vandaag. Korte samenvatting: eind mei Q4 advance plus besteld, zou oorspronkelijk half augustus worden geleverd, laatste bericht was week 45, Dealer heeft 6 wk geleden aangegeven dat ze tgv de bijzondere situatie geen telefonische updates bij de importeur meer mochten opvragen en het met de updates in het systeem moeten doen. Deze zouden vanaf dat moment goed bijgehouden worden. Vandaag te horen gekregen dat ie net bij de dealer is aangekomen & dat ze de Q4 eind volgende week leveren. De communicatie was, na enige verwarring, afgelopen 4-5 weken goed! Het lijkt erop dat ze het weer op de rit krijgen. Maandag krijg ik de definitieve dag te horen, hopelijk volgend weekend “stekkeren”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik zie in het Enyaq topic flinke prijsverhogingen voor 2022. Zou dubbel zuur zijn want dan betaal je en meer bijtelling in % en over een hoger bedrag (als 2021 levering niet lukt).

Zoiets ook bekend voor de Q4?

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 23-10-2021 07:10 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
-Wing- schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:25:

Minder positief:
- Mapje waarin de handleiding zit. Bij de meeste Audi's die ik heb gehad zat een mooi mapje waar je boekjes, visitekaartjes etc in kwijt kon. Nu slechts een kaftje van karton (weet niet of het aan de Duitse editie ligt of niet, maar dat kan eigenlijk niet...
- Stoplicht functie is disabled. Er staat een melding bij over een verlopen licentie.
Inderdaad het meegeleverde mapje is wel heel karig, was mijn eerste gedacht ook.
Wat betreft stoplicht functie was mij ook opgevallen dat deze aangaf verlopen licentie. Bij navraag bij de verkoper blijkt dit in de optie mmi pro te zitten. Dus als je die hebt zou het moeten werken.
Zoals eerder aangegeven zat het in de demo auto waar ik mee heb proef gereden wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Gisteren weer bij de dealer (andere auto voor onderhoud)... en yes, ook de belettering is al aangepast... op naar de aflevering!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bugN9EfAUDR4f-86E6QDkpVBnew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMCrtfm3xCmFUdkKqhMnwKcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZ5oS0XH7zCoQWa_93P0uNqNiuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aex8EA3vO7DTxcTFraE3GNXt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Is dat geprojecteerde logo een optie (of is dat onderdeel van het ambient light pakket?) en waarom brandt dat als de deuren dicht zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door wimbre op 23-10-2021 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Is dat geprojecteerde logo een optie (of is dat onderdeel van het ambient light pakket?) en waarom brandt dat als de deuren dicht zijn?
Dit is onderdeel vanaf het comfort pakket. Het is een soort instapverlichting die je de weg naar de deur wijst haha!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Trackerfire schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Dit is onderdeel vanaf het comfort pakket. Het is een soort instapverlichting die je de weg naar de deur wijst haha!
Die heb ik ook besteld maar in de prijslijst staat dat bij verlichting (en standaard vanaf de LA advanced). Of is die weer anders?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FPO5iKd_XgBGJJ9s6-s7BbACpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QXVLLLnwlYtoMQqKrBxMEYG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23
laat maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 21:06
wimbre schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Die heb ik ook besteld maar in de prijslijst staat dat bij verlichting (en standaard vanaf de LA advanced). Of is die weer anders?[Afbeelding]
Dit is niet de instap verlichting maar die in de deurlijst volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
hens72 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Inderdaad het meegeleverde mapje is wel heel karig, was mijn eerste gedacht ook.
Wat betreft stoplicht functie was mij ook opgevallen dat deze aangaf verlopen licentie. Bij navraag bij de verkoper blijkt dit in de optie mmi pro te zitten. Dus als je die hebt zou het moeten werken.
Zoals eerder aangegeven zat het in de demo auto waar ik mee heb proef gereden wel.
Ik zou mmi pro moeten hebben maar ik ga het wel even navragen of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
vincentvs93 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Dit is niet de instap verlichting maar die in de deurlijst volgens mij
Is het dan de buitenspiegel met projectie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rm4tThRrtkkurIWVJyc_vfPd8EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYrp9PzbmzEAW9rW7Y1lt40w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 21:06
Klopt, die projectieverlichting is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
vincentvs93 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:53:
Klopt, die projectieverlichting is het
Die zit dus in mijn “Comfortpakket”.

Maar ach het is voor mij meer een gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Zojuist bericht van Athlon dat de aflevering vertraagd is naar 31 dec :/
Twee weken verder en nu is de afleverdatum gewijzigd naar 28 januari ;w
Betreft een Athlon Editon Launch Edition Advanced Plus in Navarro Blauw (zonder panoramadak en phonebox).
Bestelling zou tweede week juli (week 28) bij Audi geplaatst zijn door Ames.
Voel mij wel een beetje bekocht met een Athlon Edition waar je 'snel' mee zou kunnen rijden.
Geintje gaat mij +3000 euro kosten als hij dit jaar niet komt :'(

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_J9YN1XPiuqpekHGJcp6y50vt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6VWGf4UFjWjdlEaqFaQjsUW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X2t6pwqsP99pdYC0lnSMUXQSns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS9yqIiQ6FRyb3Vny3BZ31mV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vrijdag mijn auto opgehaald. Erg leuk en even wennen om elektrisch te rijden. Maar het zoeft heerlijk stil.

[ Voor 7% gewijzigd door sixgirls op 23-10-2021 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
sixgirls schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb vrijdag mijn auto opgehaald. Erg leuk en even wennen om elektrisch te rijden. Maar het zoeft heerlijk stil.
Mooie auto! Veel plezier er mee 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
sixgirls schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtig en met pano! Van harte gefeliciteerd! Veel veilige km's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Na wat rijden met ACC is het geen slecht systeem. Dat het niet meer met stapjes van 1 omhoog kan vind ik eigenlijk al niet meer heel erg. Je kan ook proberen om die snelheid die je graag wilt te rijden en dan pas ACC in te schakelen. Lukt je dat niet, dan kan je op dat moment op dat traject ook niet die ingestelde snelheid rijden. Vind het niet onoverkomelijk.

Degene die geen ACC maar gewoon CC hebben, kunnen die wel per 1 km omhoog gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Laatst online: 05-09 23:43
-Wing- schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:59:
Na wat rijden met ACC is het geen slecht systeem. Dat het niet meer met stapjes van 1 omhoog kan vind ik eigenlijk al niet meer heel erg. Je kan ook proberen om die snelheid die je graag wilt te rijden en dan pas ACC in te schakelen. Lukt je dat niet, dan kan je op dat moment op dat traject ook niet die ingestelde snelheid rijden. Vind het niet onoverkomelijk.

Degene die geen ACC maar gewoon CC hebben, kunnen die wel per 1 km omhoog gooien?
In mijn Corolla kon ik zowel CC als ACC gebruiken. De ACC ging ik stapjes van 5 en de gewone CC in stapjes van 1.

Lijkt me dat jij ook gewoon CC kan gebruiken. In de Corolla was 't zo dat ik dan de inschakelknop lang ingedrukt moest houden. Misschien bij de Q4 ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 09:16

Ja, hier met gewoon CC kan het per 1KM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:27

Hier een Skoda Enyaq rijder, en aangezien ik interesse heb in de ontwikkelingen omtrent alle ruimere MEB auto's volg ik dit draadje ook even.

Bij de Enyaq kan ik ACC +1km doen door de hendel naar mij toe te halen als ACC is geactiveerd en door aan de bovenkant of onderkant op het set knopje te drukken kan ik -1km doen. Ik weet dat Audi zijn eigen software gebruikt, maar wie weet werkt dit ook bij de Q4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
FJP84 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Hier een Skoda Enyaq rijder, en aangezien ik interesse heb in de ontwikkelingen omtrent alle ruimere MEB auto's volg ik dit draadje ook even.

Bij de Enyaq kan ik ACC +1km doen door de hendel naar mij toe te halen als ACC is geactiveerd en door aan de bovenkant of onderkant op het set knopje te drukken kan ik -1km doen. Ik weet dat Audi zijn eigen software gebruikt, maar wie weet werkt dit ook bij de Q4
Ja precies zoals bij mijn Octavia nu. Vind het echt ontzettend vreemd als dit bij de Audi dus niet zo is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 17-09 20:33
Dean Martin schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 07:10:
Ik zie in het Enyaq topic flinke prijsverhogingen voor 2022. Zou dubbel zuur zijn want dan betaal je en meer bijtelling in % en over een hoger bedrag (als 2021 levering niet lukt).

Zoiets ook bekend voor de Q4?
De prijs voor de Enyaq wordt uiteraard niet verhoogd in 2022 indien deze al in 2021 besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:36
Maat28 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

De prijs voor de Enyaq wordt uiteraard niet verhoogd in 2022 indien deze al in 2021 besteld is.
Prijsverhogingen worden volgens mijn koopovereenkomst weldegelijk doorberekend aan de klant. (Punt 4)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IvhbgjBfAlSbz3MMEPwSnhimrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcPygkvYOXhw4N7yqJAWD3LB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Maurice- schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Prijsverhogingen worden volgens mijn koopovereenkomst weldegelijk doorberekend aan de klant. (Punt 4)
[Afbeelding]
Zijn er nog juristen die hier meelezen?
Misschien niet helemaal ontopic dit maar ik ben wel benieuwd naar die voorwaarden.
Ik heb ze na de koop (als niet jurist) bestudeerd en heb wat vraagtekens.

Als ik het goed lees mag je binnen 3 maanden na ondertekenen bij een prijsverhoging annuleren maar dat kost je wel 1% van de catalogus prijs. En na 3 maanden mag je helemaal niet annuleren ?
Als dit zo is zou ik me behoorlijk ge...... voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvandemaele
  • Laatst online: 30-03-2023
Vreemd. Dit staat er in mijn bestelbon (België):
“De prijzen, exclusief taksen, overeengekomen met de koper en vermeld op de bestelbon zijn vast en definitief. De prijs van de wettelijk verplichte, op bestendige wijze aangebrachte toebehoren wordt in de aangekondigde prijs inbegrepen geacht.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:03:
[...]

In mijn Corolla kon ik zowel CC als ACC gebruiken. De ACC ging ik stapjes van 5 en de gewone CC in stapjes van 1.

Lijkt me dat jij ook gewoon CC kan gebruiken. In de Corolla was 't zo dat ik dan de inschakelknop lang ingedrukt moest houden. Misschien bij de Q4 ook?
Heb het nog uitgeprobeerd en in de handleiding gekeken. Lukt niet. Maar om eerlijk te zijn stoort het mij niet meer.

Verder kan je met ACC ook gewoon filerijden zonder rem- en gas te gebruiken. My bad als een ander systeem dat doet, maar dit was wel een bijzondere ervaring. Alleen als je wat langer hebt stilgestaan in de file dan moet je even op het gaspedaal drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
[...]

Ik zal met deze info nog eens het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Gisteren nog even contact met de dealer. Het is gekkigheid alom! Leverweken verspringen lekker. Gaat alle kanten op. Niemand weet t.

[ Voor 125% gewijzigd door Trackerfire op 28-10-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Maurice- schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb in ieder geval de toezegging op de 2021 prijs op mijn Enyaq mocht die in 2022 komen….hoop nog op 2021 uiteraard maar dat zal een lastig verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Maat28 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Je betaalt de bijtelling over de prijs op de dag van registratie. Heb het bij mijn huidige C ook meegemaakt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Maat28 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

Ik heb in ieder geval de toezegging op de 2021 prijs op mijn Enyaq mocht die in 2022 komen….hoop nog op 2021 uiteraard maar dat zal een lastig verhaal worden.
Voor de bijtelling heb je er niks aan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Dean Martin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 05:59:
[...]

Voor de bijtelling heb je er niks aan.
Lekker dan. Ik ga eens informeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Maat28 op 25-10-2021 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Dean Martin schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 05:57:
[...]

Je betaalt de bijtelling over de prijs op de dag van registratie. Heb het bij mijn huidige C ook meegemaakt.
Hoi Dean, was het in jou situatie wellicht zo dat de BPM verhoging met ingang van het nieuwe jaar de boosdoener was en niet de prijsverhoging van de auto zelf? Op de Enyaq zit geen verhoogde BPM in 2022 tov 2021.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Met veel interesse de discussies van de forum leden gelezen, dank voor de informatie en leuke wetenswaardigheden en foto's! Van mijn kant ook een kleine update om mijn ervaringen te delen...

Zojuist een mail ontvangen van de dealer dat de door mij bestelde Q4 op transport is naar NL. Aankomst bij de dealer in week 45 en afleveren in week 48 is vlgs hun het plan..
Besteld op 18 mei (is eigenlijk een reservering qua productieslot bij de fabriek heb ik begrepen. configuratie kan daarna nog aangepast worden totdat productie week door fabriek bevestigd wordt)
Het eerste bericht qua aflevering was:
Vermoedelijke leverdatum : in de week van 27 augustus 2021...nou het is iets later geworden....daarna net als bij iedereen.....september, oktober, november, .... Weinig tot geen proactieve communicatie alleen zelf bellen helpt..

Auto is een Q4 40 Launch Edition Advanced
Typhoongrijs metallic
Leder/Alcantara Rotsgrijs (Alba inbouw achteraf)
Optie(s) : - MMI navigatie pro (PYH)
- Assistentiepakket plus (PYL)
- Optiekpakket zwart (4ZD)
- Dynamic pakket (PY8)
- Privacy glas (QL5)
- Decoratielijsten, lime sediment zilvergrijs (5TK)
- Contour/Ambiente lichtpakket
(multicolor) (QQ9)
Trekhaak achteraf montage (incl korting en buiten de bijtelling dus)

Mijn idee is dat er nu wel een inhaalslag gaande is om waar mogelijk de vroeg bestelde auto's nog dit jaar op kenteken te kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Na het lezen hier nog steeds niet helemaal duidelijk: kun je ACC nu ook 'gewoon' CC laten zijn en is deze instelbaar in zowel 1km/u als 10km/u (bijv. inhouden knopjes)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
The__Virus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:41:
Na het lezen hier nog steeds niet helemaal duidelijk: kun je ACC nu ook 'gewoon' CC laten zijn en is deze instelbaar in zowel 1km/u als 10km/u (bijv. inhouden knopjes)?
Mijn ervaring is vooralsnog nee en nee.

Ik moet datgene wat een Enyaq rijder heeft voorgesteld uitproberen, al heb ik dat in een ongestructureerde test dat denk ik ook geprobeerd. Zal het eens gestructureerd uitvoeren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01
Avigoorn schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

Ja precies zoals bij mijn Octavia nu. Vind het echt ontzettend vreemd als dit bij de Audi dus niet zo is... :|
Zo ben ik het nu inderdaad ook gewend. Toch elke keer weer even slikken als je meer betaalt en minder krijgt.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Travish schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:14:
Met veel interesse de discussies van de forum leden gelezen, dank voor de informatie en leuke wetenswaardigheden en foto's! Van mijn kant ook een kleine update om mijn ervaringen te delen...

Zojuist een mail ontvangen van de dealer dat de door mij bestelde Q4 op transport is naar NL. Aankomst bij de dealer in week 45 en afleveren in week 48 is vlgs hun het plan..
Besteld op 18 mei (is eigenlijk een reservering qua productieslot bij de fabriek heb ik begrepen. configuratie kan daarna nog aangepast worden totdat productie week door fabriek bevestigd wordt)
Het eerste bericht qua aflevering was:
Vermoedelijke leverdatum : in de week van 27 augustus 2021...nou het is iets later geworden....daarna net als bij iedereen.....september, oktober, november, .... Weinig tot geen proactieve communicatie alleen zelf bellen helpt..

Auto is een Q4 40 Launch Edition Advanced
Typhoongrijs metallic
Leder/Alcantara Rotsgrijs (Alba inbouw achteraf)
Optie(s) : - MMI navigatie pro (PYH)
- Assistentiepakket plus (PYL)
- Optiekpakket zwart (4ZD)
- Dynamic pakket (PY8)
- Privacy glas (QL5)
- Decoratielijsten, lime sediment zilvergrijs (5TK)
- Contour/Ambiente lichtpakket
(multicolor) (QQ9)
Trekhaak achteraf montage (incl korting en buiten de bijtelling dus)

Mijn idee is dat er nu wel een inhaalslag gaande is om waar mogelijk de vroeg bestelde auto's nog dit jaar op kenteken te kunnen zetten..
Fijn dat je geduld eindelijk beloond wordt👍

Volgens kentekenradar.nl zijn er de laatste 3 weken de navolgende aantallen op kenteken gezet:
- 1 t/m 8 oktober: 95
- 9 t/m 15 oktober: 90
- 16 t/m 22 oktober: 71.

Het lijkt wel af te nemen😱

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Net de afleverafspraak gemaakt! Omdat de dealer ver weg zit, wordt de auto thuisbezorgd. Op 10 November in de ochtend wordt de auto bij mij thuis afgeleverd! Een Launch Edition Advanced Plus, inclusief Phonebox, trekhaak en panoramadak!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcCar
UPDATE: Q4 S Competion 50 Quattro
Compleet, dus met phonebox en panoramadak
  1. Week 21 - Bestelling via leasemaatschappij/dealer Pouw (onmiddellijk toen de 50 bestelbaar werd)
  2. Week 22 - Bevestiging via Honeymoon, verwachte leverweek 36
  3. Week 26 - Aankondiging Honeymoon mbt productieweek 30
  4. Week 30 - Geen productie gestart
  5. Week 30 tot week 36 - Leverdatum telkens opgeschoven van week 36->40->44->47
  6. Week 39 - Via dealer bericht dat productie zal starten in week 40
  7. Week 40 - Bevestiging van dealer dat productie is gestart
  8. Week 41 - Bevestiging van dealer dat auto is geproduceerd, levering nog steeds gepland in week 47
  9. Week 41 - Bevestiging via Honeymoon dat auto geproduceerd en onderweg naar Nederland is
  10. Week 42 - Bevestiging via Honeymoon dat auto bij bij dealer is (stap 5, 4 dagen na melding transport
  11. Week 43 - Dealer afspraak gemaakt voor levering 1/11/2021 (week 44)

[ Voor 5% gewijzigd door MarcCar op 25-10-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Net gebeld met de dealer dat er binnen nu en een paar weken nieuwe mail wordt uitgestuurd dat auto's mogelijk niet meer leverbaar zijn dit jaar... Ik zou willen dat ik er rustig onder kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:45

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat een drama dit. Heb de athlon/mossel editie (adv plus) besteld. Ze verwachten nu op de laatste week van het jaar te leveren. Maar eigenlijk hebben ze geen idee. Ze weten helemaal niks, niet eens de verwachte productie week…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
mtlife schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:17:
Net gebeld met de dealer dat er binnen nu en een paar weken nieuwe mail wordt uitgestuurd dat auto's mogelijk niet meer leverbaar zijn dit jaar... Ik zou willen dat ik er rustig onder kon blijven.
Ik ben er al vanuit gegaan dat mijn auto in 2022 ergens komt en ik de bijtelling sjaak ben ;)
Kan het alleen maar meevallen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nValentino_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 23:49
Ames gaf vorige week aan binnen 1,5 week een lijst te krijgen van de fabrikant, met de informatie welke EV’s wel en niet gaan komen dit jaar.
Ben benieuwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
nValentino_ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:05:
Ames gaf vorige week aan binnen 1,5 week een lijst te krijgen van de fabrikant, met de informatie welke EV’s wel en niet gaan komen dit jaar.
Ben benieuwd…
Van Mossel gaf vorige week ook aan dat ze deze week een dergelijke lijst gaan krijgen.
Maar ach, ze hebben de afgelopen maanden al zoveel gezegd.
Wederom afwachten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nValentino_
mouse1277 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:08:
[...]

Van Mossel gaf vorige week ook aan dat ze deze week een dergelijke lijst gaan krijgen.
Idd! Ik verwacht dat er een hoop mensen teleurgesteld gaan worden.
De Skoda lijst hadden ze al binnen en daar werden een hoop mensen gebeld met slecht nieuws.
Hij wist ook te vertellen dat van die mensen met slecht nieuws, 99% akkoord ging met registratie in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
mouse1277 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:08:
[...]

Mijn dealer Audi Center Rotterdam sprak vorige week donderdag al over een lijst waarin stond welke auto’s niet in 2021 geleverd zouden worden. Hij gaf toen aan dat mijn Q4 er in ieder geval niet op stond en dus in 2021 geleverd gaat worden. Dat impliceert dat hij al over die lijst beschikt.

Maar ja, er wordt al zoveel door dealers gezegd (of juist niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nValentino_
wimbre schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Mijn dealer Audi Center Rotterdam sprak vorige week donderdag al over een lijst waarin stond welke auto’s niet in 2021 geleverd zouden worden. Hij gaf toen aan dat mijn Q4 er in ieder geval niet op stond en dus in 2021 geleverd gaat worden. Dat impliceert dat hij al over die lijst beschikt.

Maar ja, er wordt al zoveel door dealers gezegd (of juist niet).
Die lijst schijnt behoorlijk definitief te zijn. Dus voor jou goed nieuws… denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:07

BierPul

2 koffie graag

Ik heb een mogelijk meevallertje maar daarbij ook een dilemma 🙈

Ik heb nog een voorraad Q4 gevonden die ik dus nu nog kan leasen… maar het is wel een 35

Iemand hier met een beetje praktijkervaring met deze uitvoering?

Met name de range lijkt mij heel klein en dan iscde vraag of die paar tientjes per maand uiteindelijk niet omslaan naar frustratie 🙈

Ja man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Vanuit het Skoda Enyaq topic:
Robbie8454 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:22:
Zag net op Facebook de nieuwe functies voor de Enyaq voorbij komen vanaf productie week 48 af fabriek:

Iv60 120kW opladen ( oudere versies via software update)
Iv80 175kW opladen ( oudere versies via software update)

Travel assist:
Urban evasive steering
Narrow lane assist (verbeterde lane assist)
Geassisteerde inhaal hulp

Travel assist knop stuurwiel:
TA met geassisteerde inhaal hulp
Opnieuw opstarten begint met laatst gekozen modus

Comfort opening pano dak:
Dak openen via sleutel

Easy entry exit:
Stoelen schuiven naar achteren bij in- en uitstappen

Mogelijkheid uitschakelen ASR

Park assist functionaliteit bij parkeersensoren en areaview camera (+300 euro)

Achteruitrijcamera:
verbeterde zicht bij donkere omstandigheden

Schermen:
Verbeterd contrast
Functies on demand
Meer laad info

HUD:
3D berichten
Rotonde navigatie
Dat zijn nog eens mooie updates. Die laadsnelheid gaan we sowieso ook krijgen. Mooie upgrade! Wel weer een bevestiging dat ook deze auto niet helemaal af was voor introductie als je t mij vraagt.

Vraag aan de bezitters van de Q4 met memory functie. Ik neem aan dat de Audi al netjes de stoelen even naar achteren schuift bij openen deur en aanschuift wanneer dicht?

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 25-10-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

BierPul schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:56:
Ik heb een mogelijk meevallertje maar daarbij ook een dilemma 🙈

Ik heb nog een voorraad Q4 gevonden die ik dus nu nog kan leasen… maar het is wel een 35

Iemand hier met een beetje praktijkervaring met deze uitvoering?

Met name de range lijkt mij heel klein en dan iscde vraag of die paar tientjes per maand uiteindelijk niet omslaan naar frustratie 🙈
In Nederland zal t allemaal wel meevallen. Reken op maximaal 250km in de winter op een lading en ruim 300 in de zomer. Het zal nooit een vakantiemonster zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Trackerfire easy entry is een optie in de MMI. Je kan ook alleen memory gebruiken zodat de stoel met de juiste sleutel in de geprogrammeerde positie komt en daarbij kan je dan nog eventueel easy entry aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
175kW laden 🎉. Ben benieuwd nar de curve. Want als dat a la Mustang is dan zijn we ook blij gemaakt met een dode mus 🙆🏼‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Wagen besteld eind juni. Met trekhaak en phonebox.
Levering oorspronkelijk verwacht half augustus. Dan half september.
Begin september te horen gekregen dat de wagen 25 oktober in Brussel zou aankomen.
Afgelopen zaterdag nog eens gepolst: De wagen zou 26 oktober aankomen in Brussel. Rond 1 november bij de dealer. Dan nog nummerplaten en afleverafspraak maken. Gezien 1 en 11 november feestdagen zijn in België, verwacht ik hem in de week van 15 november effectief te mogen gaan afhalen ...

Al een geluk dat we niet elk jaar een wagen bestellen. Ik word gek van dat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
the-hyrax schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:33:
175kW laden 🎉. Ben benieuwd nar de curve. Want als dat a la Mustang is dan zijn we ook blij gemaakt met een dode mus 🙆🏼‍♂️
Ergens in deze 131 pagina's staat daar meer over. Gok rond pagina 70 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Of gewoon kijken op fastned.nl. Die publiceren alle laadcurves. Straks hopelijk de bijgewerkte van de Q4 ook snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Trackerfire schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:09:
Vanuit het Skoda Enyaq topic:

[...]

Dat zijn nog eens mooie updates. Die laadsnelheid gaan we sowieso ook krijgen. Mooie upgrade! Wel weer een bevestiging dat ook deze auto niet helemaal af was voor introductie als je t mij vraagt.

Vraag aan de bezitters van de Q4 met memory functie. Ik neem aan dat de Audi al netjes de stoelen even naar achteren schuift bij openen deur en aanschuift wanneer dicht?
Weet jij meer dan wij? Die sowieso van je klinkt nogal krachtig. Ik heb nodig voor wintersport 25-2-22. Haalbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door sixgirls op 26-10-2021 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHU-5AxZcWaaPONlJWBIBqJ9XOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSetE8PHPwik2mkrbg8NwMZP.jpg?f=fotoalbum_large

Staat ie te wachten op het leer, de zwarte velgen, blindering van de ramen en het zwart spuiten/ wrappen van de chromen en donkergrijze elementen :)

Voorlopige aflevering in week 45 :)

Dit moet het eindresultaat ongeveer zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR23pOeTAXXHdGHEvMak9y-ztFU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vN7yO71G7IW0D5RNRk1lTPIW.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Marco1982! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:11:
[Afbeelding]

Staat ie te wachten op het leer, de zwarte velgen, blindering van de ramen en het zwart spuiten/ wrappen van de chromen en donkergrijze elementen :)

Voorlopige aflevering in week 45 :)

Dit moet het eindresultaat ongeveer zijn:

[Afbeelding]
Waarom heb je het optiek zwart pakket niet gepakt dan :9 ?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand een idee waarom Audi er voor de Q4 voor kiest om geen dynamische knipperlichten aan te bieden op de zijspiegels? Of mis ik iets?
Is bij zowel andere Audi modellen als andere VAG modellen wel mogelijk.

Vind het er zo gek uitzien dat ze allemaal dynamisch zijn, maar de zijspiegels dan niet.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Dean Martin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:25:
Vind het er zo gek uitzien dat ze allemaal dynamisch zijn, maar de zijspiegels dan niet.
Ik kijk er niet van op als je dit straks als FoD kunt activeren voor slechts 9,99/maand!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MarcCar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Ik kijk er niet van op als je dit straks als FoD kunt activeren voor slechts 9,99/maand!

>:)
Is wel een gekke declaratie in ons expense systeem. ' Dynamische knipperlichten' :D

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1982!
Dean Martin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Waarom heb je het optiek zwart pakket niet gepakt dan :9 ?
Omdat ik pas eind september heb kunnen bestellen. Dit was een vooraf bestelde auto door de dealer. Kon daardoor geen opties kiezen, maar alleen zaken achteraf toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
[...]

De hierboven beschreven handeling werkt ook niet.

Instelbaar in stappen van 5km en bij hogere snelheden 10km. Hendel naar je toehalen doet de auto tijdelijk flink versnellen. Als je deze los laat gaat ie terug naar de ingestelde snelheid of lager als de situatie dat niet toelaat.

Na gebruik vind ik de ACC voor mij logisch werken en dat het niet in stappen van 1km perse hoeft. Wil je heel specifieke snelheid rijden bijv 87km per uur bij een trajectcontrole, rij die snelheid en stel het dan in. Als je die snelheid op dat moment niet kan rijden, tja dan heeft het ook niet zoveel zin om dat al op dat moment in te stellen (want je kan die snelheid toch niet rijden). Je kan m ook een fractie hoger stellen en door het adaptieve karakter en drukte op de weg rijdt ie sowieso langzamer (en stel je m weer opnieuw in door 1 druk op de knop).

Het klinkt hierboven allemaal moeilijker dan het is, maar het is uiteindelijk erg intuitief en gemakkelijk in gebruik. Rij niet vaak met ACC/CC maar had het na paar keer proberen zo onder de knie (ben wel het Audi CC gewend).

Al ben ik het wel mee eens dat een licht tikje ook 1km kon zijn en een echte tik van de hendel 5km of 10km verhoging of verlaging. Maar als ie het niet doet zoals je bij Audi gewend bent is het toch geen ramp.

Overige bevindingen:
Heads up display is goed zichtbaar, maar de Augmented Reality (navigatiepijlen op de weg) zijn bij mij slecht afleesbaar (helderheid op zijn hoogst). Die worden boven de snelheidsindicator etc geprojecteerd. Is alleen bij mij goed leesbaar als ik nog lager zit dan ik al zit… iemand anders hetzelfde probleem?

Verder doet het kick openen van de achterklep niet (goed). Moet even uitzoeken of ie wel echt als optie is opgenomen in de auto.

De claxon is trouwens echt blikkerig en waardeloos qua geluid.

Auto rijdt erg fijn. In comfort stand worden oneffenheden heel mooi weggefilterd, drempels worden met gemak en comfortabel genomen.

De auto is heerlijk stil van binnen. Omstanders kunnen je auto toch goed horen want het maakt een zoemend geluid.

Net nog wel wat geks. Aan eigen laadpaal zag ik dat ie maar 1kw aan het laden was. Afkoppelen en opnieuw eraan naar 3kw (heb mog geen 3 fase laden). Wellicht ligt het aan de laadpaal, maar vond het wel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sixgirls schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Weet jij meer dan wij? Die sowieso van je klinkt nogal krachtig. Ik heb nodig voor wintersport 25-2-22. Haalbaar?
Weet niet of het op die termijn gaat, maar de Q4 staat op hetzelfde MEB platform dus het lijkt me sterk dat Skoda en Volkswagen het wel krijgen en Audi niet ;)

Dus, ja, het is een aanname maar gebaseerd op platform updates neem ik aan dat deze uitbreiding multi-platform is. Neemt niet weg dat ik denk dat Audi er waarschijnlijk wel een prijskaartje aan zal hangen hen kennende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Weet niet of het op die termijn gaat, maar de Q4 staat op hetzelfde MEB platform dus het lijkt me sterk dat Skoda en Volkswagen het wel krijgen en Audi niet ;)

Dus, ja, het is een aanname maar gebaseerd op platform updates neem ik aan dat deze uitbreiding multi-platform is. Neemt niet weg dat ik denk dat Audi er waarschijnlijk wel een prijskaartje aan zal hangen hen kennende ;)
Ik ging ervan uit dat de software update incl hogere laadsnelheid gewoon gratis is 🤨 (ik weet: assumption is mother of all FU)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
Hier is de kogel door de kerk en ga ik afstappen van de Q4. Tot afgelopen vrijdag is mijn begin juni bestelde Q4 LE nog steeds niet ingepland en zie ik het ook niet meer goedkomen voor dit jaar.

Heb daarom de overstap gemaakt naar een andere EV, die nu op de boot staat en 2de week december zal binnenkomen.

Hoop dat het voor iedereen goed gaat komen met leveringen dit jaar nu de mijne er tussenuit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
WaMeLiNoS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:05:
Hier is de kogel door de kerk en ga ik afstappen van de Q4. Tot afgelopen vrijdag is mijn begin juni bestelde Q4 LE nog steeds niet ingepland en zie ik het ook niet meer goedkomen voor dit jaar.

Heb daarom de overstap gemaakt naar een andere EV, die nu op de boot staat en 2de week december zal binnenkomen.

Hoop dat het voor iedereen goed gaat komen met leveringen dit jaar nu de mijne er tussenuit is :)
Zonde, maar begrijpelijk. Wat ga je nu rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk dat er via een OTA (betaald) een verhoging van het vermogen kan komen?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dean Martin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:09:
Is het eigenlijk mogelijk dat er via een OTA (betaald) een verhoging van het vermogen kan komen?
Jazeker! O.a. Volkswagen heeft dit al een keertje gedaan halverwege dit jaar. Uiteindeljik is het gewoon een softwarematig iets die laadcurve. De software geeft door hoeveel vermogen er max in mag bij een x percentage batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Tesla heeft dit al zo vaak gedaan :). Dus technisch is het sowieso mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
Bedoel je het Vermogen van de auto zelf of het laadvermogen van de accu?
Het eerste lijkt me vrij onmogelijk dat dat er gaat komen. Het tweede waarschijnlijk net als bij andere merken middels software updates, al dan niet OTA.
Bij mijn privé EV (Peugeot e2008) gebeurt dit middels firmware updates door de garage.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01

Tesla 3 of Polestar 2? Volgens mij nog de enigen die dit jaar zeggen te kunnen leveren.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Net gebeld met Pouw Deventer .
Totaal geen nieuws bekend over wel of niet leveren dit jaar. Honeymoon staat al weken onveranderd op week 51
Zijn wel eerlijk maar vervelend blijft het wel. Heb ook totaal geen idee tot welk moment ik kan/moet wachten om te gaan beslissen om voor andere auto te gaan.
Athlon ziet het zwaar in in ieder geval gaven ze eerlijk toe,maar zijzelf hebben ook niet meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

kdoornbo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:43:
Net gebeld met Pouw Deventer .
Totaal geen nieuws bekend over wel of niet leveren dit jaar. Honeymoon staat al weken onveranderd op week 51
Zijn wel eerlijk maar vervelend blijft het wel. Heb ook totaal geen idee tot welk moment ik kan/moet wachten om te gaan beslissen om voor andere auto te gaan.
Athlon ziet het zwaar in in ieder geval gaven ze eerlijk toe,maar zijzelf hebben ook niet meer info.
Volgens mij is die week 51 een vertaling van we weten 't niet, maar hopen einde van 't jaar....

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 28-10-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudiQ4Levering
  • Laatst online: 11-04 23:33
nValentino_ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:05:
Ben benieuwd…
Bedankt voor je info nValentino_

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook contact opgenomen met mijn dealer (Pouw Deventer). Echter geeft hij zojuist helaas aan dat Audi zulke lijsten niet heeft (althans voor zover hij weet dan denk ik) en dat hij pas over 3 tot 4 weken meer zekerheid kan geven.

Het blijft vreemd/jammer alle tegenstrijdige berichten van de dealers en de onzekerheid terwijl in de zomer vragen over levering in 2021 werden weggelachen onder het mom van dat het sowieso goed ging komen.

Het belangrijkste voor mij (net zoals voor velen anderen) is natuurlijk levering in 2021 vanwege de bijtelling. Hopelijk krijg ik alsnog snel die garantie vanuit m'n dealer. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden (voor de mensen die dat ook fijn vinden).

Edit: zie toevallig nu ook twee andere berichten hierboven over Pouw Deventer. Hopelijk krijgen we snel zekerheid!

[ Voor 5% gewijzigd door AudiQ4Levering op 26-10-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik krijg volgende week meer info (van Pouw). Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudiQ4Levering
  • Laatst online: 11-04 23:33
the-hyrax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:49:
Ik krijg volgende week meer info (van Pouw). Fingers crossed.
Fijn dat je volgende week meer info krijgt! Zou je ons op de hoogte kunnen houden?

Dit is overigens ook wel weer gek, want bij mij werd dus aangegeven dat ze over 3-4 weken pas meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik zie in m'n honeymoon.net dat de afleverweek van 40 naar 43 is gegaan. De fabriek zou 2 weken terug gestart zijn met de productie. Zal de dealer zo eens vragen of dit definitief betekent dat ie geproduceerd is en onderweg.
Auto is 24 juni besteld en de dealer heeft steeds volgehouden dat ie dit jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Ik heb mijn auto besteld bij Pouw Rijssen, via de Pon leasemaatschappij LeaseXL. Het klopt dat ze weinig weten en Honeymoon redelijk onbetrouwbaar is (in ieder geval tot de productie echt gestart werd), maar de goede wil is er zeker. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Deze morgen werd overigens ook stap 1 uit Honeymoon aangepast qua leverdatum (week 47 is nu week 44). Sinds de auto echt geproduceerd werd is Honeymoon dus wel goed up to date gebleven.

Succes allemaal!

[ Voor 6% gewijzigd door MarcCar op 26-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Zeg dat, klanten teleurstellen is nooit leuk...

Heb je al een chassisnummer? Nog even geduld... Mijn levering wisselt ook van week tot week.
MarcCar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:30:
Ik heb mijn auto besteld bij Pouw Rijssen, via de Pon leasemaatschappij LeaseXL. Het klopt dat ze weinig weten en Honeymoon redelijk onbetrouwbaar is (in ieder geval tot de productie echt gestart werd), maar de goede wil is er zeker. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Deze morgen werd overigens ook stap 1 uit Honeymoon aangepast qua leverdatum (week 47 is nu week 44). Sinds de auto echt geproduceerd werd is Honeymoon dus wel goed up to date gebleven.

Succes allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Oeps, ik zie nu dat als ik de honeymoon.net aanpas naar status 4 het chassisnummer er al in staat :-)
Volgens mij betekent dit dat de auto 'af' is.
Dealer bevestigt dat nu net ook in een mail: De auto staat op transport van de fabriek naar PON in Leusden.

Nu kijken of ik de auto in de mijnAudi app kan zien!
Update: Ja, ik zie m in de app, er staat zelfs incl phonebox....

Ik hoop dat de alle andere met spanning wachtenden hier ook snel goed bericht krijgen!

[ Voor 7% gewijzigd door marcelmg2 op 26-10-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
AudiQ4Levering schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Fijn dat je volgende week meer info krijgt! Zou je ons op de hoogte kunnen houden?

Dit is overigens ook wel weer gek, want bij mij werd dus aangegeven dat ze over 3-4 weken pas meer weten.
Ja ik wordt dus op de hoogte gehouden door de zakelijke tak van Pouw, dus niet via de dealer zelf... dus misschien dat daar het verschil zit omdat zij meer in de administratie zitten? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
Marco1982! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:07:
[...] Zonde, maar begrijpelijk. Wat ga je nu rijden?
DaMenaz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:52:
[...] Tesla 3 of Polestar 2? Volgens mij nog de enigen die dit jaar zeggen te kunnen leveren.
Ik ga over naar een Kia EV6 GT-Line. Zaterdag in wezen rijden en was eigenlijk best wel verkocht. Eigenschappen zijn meer dan prima en de EV6 GT-Line is nagenoeg full option.

GT-Lines komen er vrijwel niet meer binnen (1 rode en 1 witte bij 1 van de 7 dealers die ik belde) en de EV6 Plus versies zijn er nog wel en uit voorraad te krijgen. Gata nu wel hard, maar goed, mij EV6 GT-Line staat al op de boot, dus moet goedkomen ;-)

[ Voor 40% gewijzigd door WaMeLiNoS op 26-10-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
marcelmg2 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:52:

Update: Ja, ik zie m in de app, er staat zelfs incl phonebox....
Had je dat niet verwacht dan? Ben jij 1 van die mensen die gebeld is dat bepaalde zaken zouden ontbreken?
Of zou je hem sowieso al krijgen?

En wanneer besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
mouse1277 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:27:
[...]

Had je dat niet verwacht dan? Ben jij 1 van die mensen die gebeld is dat bepaalde zaken zouden ontbreken?
Of zou je hem sowieso al krijgen?

En wanneer besteld als ik vragen mag?
Dealer had aangegeven dat de phonebox er niet in zou zitten. Heb er zelfs een nieuwe offerte/configuratie van ontvangen met 140,- minder.

24-6 besteld via LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
marcelmg2 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Dealer had aangegeven dat de phonebox er niet in zou zitten. Heb er zelfs een nieuwe offerte/configuratie van ontvangen met 140,- minder.

24-6 besteld via LM.
Dit is toch ongelooflijk. Nu ga ik er vanuit dat ik mijn auto onverwacht deze week ga krijgen met phonebox, panoramadak en nog een hoop opties die ik nooit besteld heb :) :) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Tesla heeft dit al zo vaak gedaan :). Dus technisch is het sowieso mogelijk
Ik bedoel motor vermogen hè ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Dean Martin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Ik bedoel motor vermogen hè ;)
Het zou mij verbazen.
Ik heb ergens gelezen dat de gebruikte motor drive module uitgelegd is voor 150kW
Kortstondig zou misschien meer kunnen maar of dat thermisch gaat?

Zelfs de Q4-50 mag zijn maximale vermogen maar 30 sec afgeven. Mits soc > 88%
Veel ruimte naar boven is er m.i. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03

Hoe heb jij dit weten te regelen? Ik zit in dezelfde situatie en mij wordt gevraagd 15% + aanvullende kosten van de cataloguswaarde te betalen indien ik wil annuleren. Auto is nog niet eens in productie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

super dikke uitvoering, waanzinnig die velgen.
Veel plezier ermee!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Pagina: 1 ... 33 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.