Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
mouse1277 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Oei, niet grappig. Wel apart dat ik in de combinatie Van Mossel / Alphabet sinds mijn bestelling in Juli nog NOOIT een update heb gehad (ook niet na meermaals informeren).
Ik snap dat nooit zo goed (niet richting jou overigens). Als ik de verkoper een appje stuur heb ik uiterlijk een uur later een antwoord. Kan me gewoon niet indenken dat men een klant gewoon negeert.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Dean Martin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Ik snap dat nooit zo goed (niet richting jou overigens). Als ik de verkoper een appje stuur heb ik uiterlijk een uur later een antwoord. Kan me gewoon niet indenken dat men een klant gewoon negeert.
Ik word niet genegeerd (ik ga zelfs bij de dealer langs voor een bakkie) maar ze geven gewoon allemaal aan (LM, dealer, centrale inkoop (heb ze allemaal persoonlijk gesproken)) dat ze het echt niet weten en als ze in de systemen kijken dat er (sinds mijn order) helemaal niets gewijzigd is.
Dus dat kan alleen maar goed komen, NOT!! :) :) .

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Als je zelf geen contact opneemt met LM geven ze gewoon totaal geen update.
Ik heb 1 keer in honeymoon een verandering gezien omdat ik zelf de pagina "ververste" Dus ook toen geen bericht van Athlon of Pouw.
Ik veranderde de 1 op het einde naar 2 en daarna weer naar 1 en toen ging ie van week 48 naar 51

Dat is nu ook alweer een paar weken geleden en daarna nooit meer verandering gezien of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mouse1277 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Ik word niet genegeerd (ik ga zelfs bij de dealer langs voor een bakkie) maar ze geven gewoon allemaal aan (LM, dealer, centrale inkoop (heb ze allemaal persoonlijk gesproken)) dat ze het echt niet weten en als ze in de systemen kijken dat er (sinds mijn order) helemaal niets gewijzigd is.
Dus dat kan alleen maar goed komen, NOT!! :) :) .
Dan begreep ik je verkeerd. En nogmaals, sowieso niet richting jou ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
kdoornbo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:23:
Als je zelf geen contact opneemt met LM geven ze gewoon totaal geen update.
Dat doe ik dus juist wel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-11-2022
Leuk topic om te volgen!

Eind september via LeasePlan een Q4 Advanced besteld.
Wilde dit jaar nog rijden ivm de wijzigende bijtellingsregels in 2022. Helaas daardoor geen opties kunnen kiezen. Wel achteraf Mak Speciale velgen, Bruin lederen bekleding en geblindeerde ramen kunnen toevoegen.

Auto staat al bij Dealer en het leer is reeds besteld. Verwachte uitlevering week 45 :)

Probeer nog een chrome delete (Zwart) toe te voegen aangezien er nog leasebudget over is..

Kan niet wachten tot het zover is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Princerakeem
  • Laatst online: 04-11-2021
Met het nodige vertrouwen (die er niet meer is) hoop ik ook in 2021 nog te kunnen rijden. Een 3 tal collega's in Engeland rijden inmiddels al een maand rond en die hebben hem begin juli besteld. Kortom er zijn gewoon door dealers en LM's een groot aantal productieslots gereserveerd waardoor de rest langer moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Ik mag morgen mijn auto ophalen, q4 40 advanced plus. Het leer wat achteraf ingebouwd zou worden is vertraagd,dat wordt later ingebouwd. Productie gestart in wk38 en dus wk 42 ophalen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• djrvdj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Update na 4 weken toeren:
Launch edition Advanced 40 met comfortpakket+warmtepomp
Fantastische auto, heerlijk comfortabel, met name op de snelweg stiller dan bijv de ID4.
De auto past zijn snelheid ook aan op rotondes, bochten, stoplichten waar je van 100 terug naar 70 moet. Je laat alleen je gas los en de auto doet de rest gewoon in de D stand. Dat rijdt heel comfortabel. Ik gebruik de wat heftige regenereer stand B praktisch nooit. Ik rijd 50-50 binnendoor-snelweg en haal >400km op een accu.
Ook het verwarmingssysteem werkt erg goed en snel. Geen idee of dit door de warmtepomp komt maar de snelheid en werking verrast me positief.
Iets te hard door scherpe bochten voelt af en toe een beetje als overhellen, dat is nog een beetje wennen na 15 jaar sedans rijden.
Ik vond de kleur geiserblau in de configurator nog wel een risico maar in werkelijkheid oogt hij fantastisch icm de contrasterende onderdelen.
Ook het multimediasysteem werkt prettig, ik mis mijn vorige Mercedes Me online systeem niet.
Het enige wat ik wel echt mis is mijn achteruitrijcamera. Het uitgebreide parkeerpakket zou ik zeker adviseren. Toch draait de Q4 heel soepel door de “kleine” draaicirkel. Ook het licht is fantastisch in het donker. Ik raak alleen wel afgeleid als het automatische grootlicht steeds “danst” als er een tegenligger aan komt. Je gaat een soort van meekijken met de LED lichtshow. Dat is nog even wennen maar de hoeveelheid zicht die je ervoor terug krijgt is super!
Resume: super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
djrvdj schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:59:
Update na 4 weken toeren:

De auto past zijn snelheid ook aan op rotondes, bochten, stoplichten waar je van 100 terug naar 70 moet. Je laat alleen je gas los en de auto doet de rest gewoon in de D stand. Dat rijdt heel comfortabel.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Is dat een optie of?

Iets anders, ik lees in het Tesla topic dat de auto in een paar dagen stilstaan flink accupercentage verliest.
Is dit iets wat jullie ook van de Q4 herkennen?

Dit ivm het regelmatig moeten parkeren op schiphol (en kan geen week aan de lader blijven staan).

[ Voor 24% gewijzigd door Dean Martin op 21-10-2021 12:22 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Dean Martin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Is dat een optie of?

Iets anders, ik lees in het Tesla topic dat de auto in een paar dagen stilstaan flink accupercentage verliest.

Dit ivm het regelmatig moeten parkeren op schiphol (en kan geen week aan de lader blijven staan).
Batterijen lopen langzaam leeg ongeacht de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrvdj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Dean Martin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Is dat een optie of?

Volgens mij is het standaard. Ik vond dit bij een review:
De auto is namelijk uitgerust met een predictief remsysteem dat in staat is om te anticiperen op bijvoorbeeld rotondes, bochten, kruispunten en wisselende snelheidsbeperkingen en remt desgevallend al af om zoveel mogelijk energie terug te winnen.

Dat van die accu herken ik niet, ook niet na 3 dagen stilstaan. Wel past hij het percentage aan op je laatste rijgedrag. En dan lijkt het bij het wegrijden soms dat hij minder aangeeft maar dat past die weer aan op je rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
the-hyrax schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar van 90% naar 10% in 3 dagen stilstaan is flink.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:22
the-hyrax schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Kleine aanvulling: Batterijen lopen leeg door zelfontlading maar dit is marginaal. Een (bijna) volle batterij kun je een aantal jaren laten liggen zonder problemen.
De primaire oorzaak zijn de gebruikers, Als de auto in een fatsoenlijke slaapmodus gaat en dan zeg max 5-10W zou verbruiken heb je bij 50% acculading 160 dagen voordat hij plat is.

De beste optie is met minimaal 40-50% lading parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-CVLOi8qQHbjQdog9UAQ6nPl1g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V77u3sLLTJEkSuHKGE0rjBNS.jpg?f=user_large

Uit handleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 21-10-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:31
djrvdj schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:42:
Wel past hij het percentage aan op je laatste rijgedrag. En dan lijkt het bij het wegrijden soms dat hij minder aangeeft maar dat past die weer aan op je rijstijl.
Dinsdagavond laat naar huis,, flink doorgereden inclusief een klein stukje topsnelheid. Na een nacht laden een volle accu met een range van 320 km :o

XXXVI

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
En hij staat bij de dealer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwqexKya9VYMJ34bEg1xOESepEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCbMM2577hzacG4H1PsKecRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76cmUYpiYTklY5mhF6LLiJrKtLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uceBSynkFajYtG5rXRfB0ltq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDSEeL0exsDnxWBjALlTcr6WHE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82516rGbn4qUNoAXO9LsjChm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W70KKoGBLq9Qu2ghJNF67GebZ1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nMnMcwWh0lxSV6FhOOAZX53.jpg?f=fotoalbum_large

Q4 50 E-tron logo's achterzijde worden nog vervangen door zwarte exemplaren. De ringen aan de voorzijde zijn donker/mat grijs. Erg mooi

[ Voor 4% gewijzigd door MarcCar op 21-10-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
1e keer dat ik de ook door mij bestelde velgen in het "echt" zie.
Heb je toevallig ook een foto van de zijkant/flank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
mouse1277 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

1e keer dat ik de ook door mij bestelde velgen in het "echt" zie.
Heb je toevallig ook een foto van de zijkant/flank?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2frg8yVxdArGSbhMnscJRIdzGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BEvaOHKoun0NILFmzwU4Ahi.jpg?f=fotoalbum_large

Verder af lukte niet door andere geparkeerde auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
MarcCar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Verder af lukte niet door andere geparkeerde auto's
Dank, maar hoe staan ze ;)?
Of had je ze van tevoren al gezien?
En gewoon compleet met dak en phone box?

[ Voor 15% gewijzigd door mouse1277 op 21-10-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Ik vind ze prachtig, minder 'electro-auto type velgen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
MarcCar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Ik vind ze prachtig, minder 'electro-auto type velgen'
Nice, ben benieuwd naar mooie foto's van de auto, zonder rondom geparkeerde auto's, als ie afgeleverd is.
Ik houd me in ieder geval aanbevolen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
mouse1277 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Nice, ben benieuwd naar mooie foto's van de auto, zonder rondom geparkeerde auto's, als ie afgeleverd is.
Ik houd me in ieder geval aanbevolen ;).
Ik hoop dat ik de Q4 voor het einde van de maand heb. Zal dan wel een mooie foto reportage 'in the wild' maken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• the-hyrax
Zie ik nou goed dat de spiegels 'ingeklapt' zijn? Als in... één centimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:00:
Haha, ja de spiegels klappen amper in :9 niet echt een "goede optie" dus :9

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
the-hyrax schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:00:
Valt mee volgens mij, auto ernaast had ze uitgeklapt en ik zag duidelijk een verschil. Heb nu een Q4 40 mee als leenauto en moet zeggen dat ik de spiegels behoorlijk groot vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
MarcCar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Ik hoop dat ik de Q4 voor het einde van de maand heb. Zal dan wel een mooie foto reportage 'in the wild' maken
Mooie auto hoor👍. Dat worden nog lange dagen 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik begreep dat de dealers iedere week een update krijgen vanuit Audi of Pon. Weet iemand of dit op vaste dagen rond gestuurd wordt of verschilt dat per dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

WhyTea schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Geleerd van @Beckero om in Edge Chromium of Google Chrome via de developer tools de json response uit te lezen.

Druk op F12, selecteer bovenaan Network en zorg je dat FETCH/XHR aanstaat.
Als je dan je pagina refresht zal je links een lijst zien te voorschijn komen. Wellicht is het de eerste apexremote die tevoorschijn komt (je hebt die nodig met action COMP_CONTR_VehicleSelector)

Als je daar alles open klikt ga je alle details krijgen. Datums zijn in Unix formaat maar je kan die via epochconverter.com makkelijk omzetten.

[Afbeelding]

P.S. Na "Importer Transport" volgen nog "Importer Arrival", en dan "Dealer Arrival".
Vanuit het Enyaq levertijden topic. Dit werkt ook met Honeymoonnet van Audi (in mindere mate). Je kunt hier o.a. je estimated datum in productie zien (bij mij deze week, 42).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lENL0qY7sm_DWZfHV0hYEJRWsOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qbSgTRoopTduIrdVx7hsVSVs.png?f=user_large

Zit onder het kopje data, gewoon openklappen en de info eruit filteren ;) voor wat 't waard is natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 21-10-2021 15:29 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Trackerfire schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Vanuit het Enyaq levertijden topic. Dit werkt ook met Honeymoonnet van Audi (in mindere mate). Je kunt hier o.a. je estimated datum in productie zien (bij mij deze week, 42).

[Afbeelding]

Zit onder het kopje data, gewoon openklappen en de info eruit filteren ;) voor wat 't waard is natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMdTFqijvh0SJ7l1wWLkORIw9hE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AevVVdPY76eAnBQdFl0aD3W9.png?f=user_large

Vraag me toch sterk af in hoeverre dit klopt, dat betekent dat het vandaag of morgen gaat gebeuren?

Edit - Toch mooi dat de verwachte week later dan de definitieve week is :)

[ Voor 4% gewijzigd door MV999 op 21-10-2021 16:02 ]

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1982!
  • Laatst online: 22-11-2022
[quote]MarcCar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:43:

Dik hoor! Vooral die zwarte grill vind ik de auto echt af maken. Zojuist vanuit de Leasemaatschappij groen licht gekregen om achteraf de Grill, spiegels, het chrome aan de buitenkant en de bumpers en sideskirts zwart te laten maken. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MV999 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

[Afbeelding]

Vraag me toch sterk af in hoeverre dit klopt, dat betekent dat het vandaag of morgen gaat gebeuren?

Edit - Toch mooi dat de verwachte week later dan de definitieve week is :)
Volgens mij betekent dit screenshot dat hij al in productie is sinds vorige week. Een week eerder dan initieel gepland. Want de week_production_def wordt vanuit de fabriek gevoed.

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 21-10-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

Volgens mij betekent dit screenshot dat hij al in productie is sinds vorige week. Een week eerder dan initieel gepland. Want de week_production_def wordt vanuit de fabriek gevoed.
Ik ben benieuwd! thanks in ieder geval voor het delen :)

Edit: Na iets verder graven kun je ook alle vervolgstappen bekijken en hoe die strings zijn opgebouwd. Ik vrees toch dat de productie zelf nog niet begonnen is, gezien deze stap nog niet met mij gedeeld is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdqBNEEDoL7CvQzJK0My1p4_Hu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1ks1lNHJ5JS3mwnxYmDedJAV.png?f=user_large

Daarnaast kwam ik in het stukje erboven tegen dat de prod_week_def als input wordt gebruikt voor de verwachte productieweek..

[ Voor 41% gewijzigd door MV999 op 21-10-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Vandaag dealer gebeld: over 2 weken weten ze meer over levering dit jaar. Het is allemaal wat onzeker. Juli besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
MarcCar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Q4 50 E-tron logo's achterzijde worden nog vervangen door zwarte exemplaren. De ringen aan de voorzijde zijn donker/mat grijs. Erg mooi
Mooi hoor! Zo krijg ik em ook… ooit… 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudiQ4Levering
  • Laatst online: 11-04 23:33
Trackerfire schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan het data knopje niet vinden, krijg ook maar een lijst van 4 hits bij "Fetch/XHR". Hoort die daarbij te staan of waar kan ik het kopje data vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MV999
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXJv3LFw3DfbZcBkHILh9Ikk5Xc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uu9JR3xUqIzk05hnucTyhBKV.png?f=user_large

Zodra je deze informatie uitklapt moet je even zoeken maar staat het ergens onderaan.

[ Voor 134% gewijzigd door MV999 op 21-10-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaltie
  • Laatst online: 10-11-2022
Tweakx schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:41:
Vandaag dealer gebeld: over 2 weken weten ze meer over levering dit jaar. Het is allemaal wat onzeker. Juli besteld.
same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanquish24
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
MV999 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:27:
[Afbeelding]

Zodra je deze informatie uitklapt moet je even zoeken maar staat het ergens onderaan.
Helemaal top dit!
Zag het VIN nr erbij staan, dan zou die toch al “klaar” moeten zijn?

Als ik deze invoer in de Audi app, geeft die aan dat het panorama dak en de phone box erbij zitten :-)

De def date staat op week 30, echter de afleverweek op 49.

Betreft een Leaseplan / A-point deal versie.
S competition 40, blue

[ Voor 8% gewijzigd door Vanquish24 op 21-10-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 21:06
Hoe werkt dat honeymoonnet eigenlijk? krijg je daar een speciale link voor, of moet je inloggen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Vanquish24 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Helemaal top dit!

Als ik deze invoer in de Audi app, geeft die aan dat het panorama dak en de phone box erbij zitten :-)

S competition 40, blue
Klaar hoeft niet perse, maar hij is in ieder geval 100% op de productielijn of staat buiten te wachten op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
vincentvs93 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:41:
Hoe werkt dat honeymoonnet eigenlijk? krijg je daar een speciale link voor, of moet je inloggen oid?
Volgens mij is het systeem van Pon en is het dus afhankelijk of je dealer de auto via Pon besteld heeft. Het kan ook zo zijn dat de verkoopmedewerker nog niet jouw mailadres aan het systeem heeft gekoppeld.

Je zou dit denk ik het beste bij diegene na kunnen vragen of ze hier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
MV999 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:08:
[...]

Volgens mij is het systeem van Pon en is het dus afhankelijk of je dealer de auto via Pon besteld heeft.
Bestellingen gaan altijd via Pon 😉, da's namelijk de importeur.
Gaat er om of je dealer Honeymoon wel of niet gebruikt. Sommige wel en sommige niet. Navraag bij je verkoper levert het enige juiste antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
mouse1277 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Bestellingen gaan altijd via Pon 😉, da's namelijk de importeur.
Gaat er om of je dealer Honeymoon wel of niet gebruikt. Sommige wel en sommige niet. Navraag bij je verkoper levert het enige juiste antwoord op.
Dit dus. Conclusie blijft gelukkig hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23
Vanquish24 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Helemaal top dit!

S competition 40, blue
Waar zie jij dan het VIN no. staan? Ik zie het nog niet in de honeymoon site (na F12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

marcelmg2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:47:
[...]

Waar zie jij dan het VIN no. staan? Ik zie het nog niet in de honeymoon site (na F12)
Heb je alle stappen gevolgd die in de screenshots uitgelegd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Week 40 zijn de auto van mij en mn collega geproduceerd. Zijn tegelijkertijd besteld. Collega krijgt hem in week 44 thuis bezorgd. Die van mij heeft nog status transport volgens de dealer, maar kan hooguit 1 a 2 weken langer duren. Dus als het allemaal goed gaat week 46 afleveren. Launch Edition Advanced Plus met panoramadak, phonebox en trekhaak! Eind komt in zicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Trackerfire schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

Heb je alle stappen gevolgd die in de screenshots uitgelegd worden?
Ja, ik zie ook alle andere data zoals in de screenshots, zie alleen nergens een VIN.
Auto is 2 weken terug in productie gegaan volgens honeymoon.
Maar de data wordt volgens mij gewoon 'met de hand' gevuld.
Heb niet het idee dat er een slimme sync met de Audi fabriek bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

marcelmg2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Ja, ik zie ook alle andere data zoals in de screenshots, zie alleen nergens een VIN.
Auto is 2 weken terug in productie gegaan volgens honeymoon.
Maar de data wordt volgens mij gewoon 'met de hand' gevuld.
Heb niet het idee dat er een slimme sync met de Audi fabriek bij zit.
Als er nog geen VIN zichtbaar is mag je er vanuit gaan dat de auto nog niet daadwerkelijk in productie is gegaan. Helaas :'( en als het goed is, is er wel enigszins een sync met de fabriek. Het lijkt mij sterk dat iemand de hele dag updates in het systeem zit te verwerken. Ook omdat je straks (2022) via Honeymoonnet letterlijk met video/webcams de productie van je auto moet kunnen gaan zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Trackerfire op 21-10-2021 23:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelmg2
Dealer zei vorige week dat ik over 2 weken (dus volgende week) nog eens naar de VIN moest vragen.
Dan eens kijken of we wat verder zijn qua info.
Heb er wel zin in. 1/2 juni besteld, 1-12 rijden was het plan. Leek zo ver weg. Nu zo dichtbij.
Heb me al 5 leaseauto's lang nog niet eerder zo verheugd op een nieuwe. Misschien omdat dit mn eerste EV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
marcelmg2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:23:
Heb me al 5 leaseauto's lang nog niet eerder zo verheugd op een nieuwe. Misschien omdat dit mn eerste EV is.
Same!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Klap op klap voor auto-industrie: nu dreigt tekort aan magnesium wereldwijde productie lam te leggen.

https://www.ad.nl/auto/kl...e-lam-te-leggen~a3e5e38a/

Klinkt niet positief dit.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:22:
Klap op klap voor auto-industrie: nu dreigt tekort aan magnesium wereldwijde productie lam te leggen.

Ik blijf hopen op levering dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik ga vanmiddag 'proefrijden'. Verkoper bood aan om nog eens een flinke ronde te gaan rijden. Auto is wel al besteld etc. maar toch leuk.

Het betreft een normale 40 S edition.
Iemand nog specifieke vragen om ergens op te letten o.i.d?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
Dean Martin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:56:
Ik ga vanmiddag 'proefrijden'. Verkoper bood aan om nog eens een flinke ronde te gaan rijden. Auto is wel al besteld etc. maar toch leuk.

Het betreft een normale 40 S edition.
Iemand nog specifieke vragen om ergens op te letten o.i.d?
Ik ben nog steeds benieuwd of de 'lane departure warning' effectief 'ping-pong' is. Dus als dat te testen valt.. Ofja, iedereen zegt dat het ping-pong is. Maar hier (in Belgie) heb ik alle rij-assistentie systemen aangevinkt die ik kon aanvinken... En meer zat er niet bij.. Dus het kan ook zijn dat die optie (door chiptekorten) in Belgie alvast niet beschikbaar was.. (net zoals bv 360 graden birdview camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Trench schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Ik ben nog steeds benieuwd of de 'lane departure warning' effectief 'ping-pong' is. Dus als dat te testen valt.. Ofja, iedereen zegt dat het ping-pong is. Maar hier (in Belgie) heb ik alle rij-assistentie systemen aangevinkt die ik kon aanvinken... En meer zat er niet bij.. Dus het kan ook zijn dat die optie (door chiptekorten) in Belgie alvast niet beschikbaar was.. (net zoals bv 360 graden birdview camera)
Gisteren eind gereden met redelijke standaard Q4. Auto corrigeerde als ik zonder richtingaanwijzer te gebruiken over lijn ging. Moet ik wel aan wennen..... is dat ping-pong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MarcCar schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Gisteren eind gereden met redelijke standaard Q4. Auto corrigeerde als ik zonder richtingaanwijzer te gebruiken over lijn ging. Moet ik wel aan wennen..... is dat ping-pong?
Ja, dat is de lane departure warning.
Helpt binnen de technische mogelijkheden om onbedoeld afwijken van de eigen rijstrook te voorkomen. Als het systeem is ingeschakeld en geïnitialiseerd en de bestuurder geen richtingaanwijzer gebruikt, helpt lane departure warning met corrigerende stuuringrepen te voorkomen dat de auto over herkende wegbelijning rijdt. De bestuurder kan zelf instellen of in een dergelijke situatie het stuur ook gaat trillen. Dit systeem werkt vanaf circa 60 km/h.

Deze systemen werken alleen binnen de technische mogelijkheden. Ze ondersteunen de bestuurder. Die blijft zelf verantwoordelijk, onder andere door goed op te letten in het verkeer.

[ Voor 49% gewijzigd door Trackerfire op 22-10-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
MarcCar schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Pingpong = links bijna over de lijn gaan => auto stuurt automatisch bij, maar gaat dan gewoon naar de rechterlijn en stuurt dan weer bij

wat ik wil: stel je neemt een flauwe bocht (bv op de snelweg) dat de auto gewoon vloeiend tussen de lijnen blijft en deze bocht neemt zoals je hem zelf zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trench schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Pingpong = links bijna over de lijn gaan => auto stuurt automatisch bij, maar gaat dan gewoon naar de rechterlijn en stuurt dan weer bij

wat ik wil: stel je neemt een flauwe bocht (bv op de snelweg) dat de auto gewoon vloeiend tussen de lijnen blijft en deze bocht neemt zoals je hem zelf zou nemen.
Dat is "Assistentiesysteem Advanced". Die heeft active lane assist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoIzM4syhks2gvrM3jknTVXyoRM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PHd7LvfUNK8mBDGzW1T2jDpZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Dean Martin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:22:

Lijkt me voor ons niet meer van toepassing...toch? Bedoel kan me niet voorstellen dat de meeste onderdelen van de door ons bestelde auto's niet al productieklaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
the-hyrax schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Lijkt me voor ons niet meer van toepassing...toch? Bedoel kan me niet voorstellen dat de meeste onderdelen van de door ons bestelde auto's niet al productieklaar zijn.
Als ik het antwoord daarop wist leefde ik al lang niet meer in de onzekerheid of mijn auto dit jaar nog komt :p

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Gisteren eindelijk mijn Q4 50 Edition One kunnen ophalen. Heeft een maand bij de dealer gestaan ivm wat administratieve perikelen, maar uiteindelijk nog redelijk snel binnen en ruim voor het einde van het jaar. Mijn oorspronkelijke bestelling van medio juli zou ook rond deze periode zijn binnengekomen, maar zonder een aantal gewenste opties (en het zou vast vertraagd zijn).

De configuratie van deze auto is behoorlijk compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LeMTjWR1SVCvxGW4zkcEyRohC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWSnTzPELCTZf5nXBhSqnwX8.png?f=fotoalbum_large

Eerste indruk:

Positief
+ Looks van de auto
+ Verlichting
+ Stil
+ Redelijk soepele motor (50)
+ Mooi dashboard, hier en daar wel iets minder fraaie afwerking dan in mijn vorige Audi (bijv opbergvakken hard plastic ipv bekleed met rubber of stof)
+ MMI is snel, al vind ik de icoontjes en layout wel wat gedateerd
+ Panoramadak geeft in de auto licht en ruimtelijk gevoel
+ Veel ruimte in de auto
+ Sonos geeft een behoorlijk geluid, maar ik denk dat ie minder fraai klinkt dat de B&O installatie (vorige Audi). Heb daarna nog wat aan de equalizer zitten rommelen (hoog, laag en sub) en zal later ervaren wat dat doet met het geluid.
+ Sportstoelen zitten uitstekend en hebben behoorlijk veel aanpassingsopties, lendesteun verstelling is echter minimaal?
+ Ambiance Light Plus (erg fraai in het donker)
+ Comfortabel, slecht wegdek wordt behoorlijk weggepoetst

Minder positief
- Je rijdt al gauw te hard, niet heel veel snelheidsbeleving in deze auto.
- Remmen zijn niet super, het heeft een wat langere remweg. Je merkt dat het een zware auto is, maar misschien moet ik nog wat wennen met dosering.
- Ega vond adaptief cruise control irritant. Heb kort getest en het doet wat ie moet doen, ik zal even moeten zoeken of normaal cruise control ook mogelijk is om te gebruiken (waarschijnlijk bij hulpsystemen uitschakelen)
- Opletten met kinderzitjes, als je die rechtsachter op de bank hebt, blokkeert dat het gebruik van de middenarm steun. Al kan het zijn dat mijn kinderstoeltje (Britta Romer) wat groot is.
- Etron virtual cockpit display vind ik een rommeltje, je kan wat aanpassen aan de layout de getoonde info is voor mij niet interessant, bruikbaar, of dubbel op.
- Comfort sleutel icm deuren en kick open achterbak werkte niet heel intuitief. (achterklep ging niet goed dicht en ik denk dat we te ongeduldig waren met de portieren, zal dus ook enige gewenning/aanpassing verwachting kunnen zijn).

Al met al is de Q4 50 is redelijk snel in het verkeer, maar zeker geen snelheidsduivel. Voor mijn rijstijl had ik niet een lagere motorisering moeten nemen. Heb ook een tijdje achter mijn eigen auto aan gereden, het is een plaatje om te zien. Zou ook rijden met achterverlichting altijd aan, de lichtbalk mag echt gezien worden.

Iedereen die 'm al hebben, veel plezier ermee. Iedereen die er nog op wacht veel succes! Maar ik zal dit hier nog dagelijks volgen hoor.

Plaatjes van de auto zal ik later nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
[...]

Dat is "Assistentiesysteem Advanced". Die heeft active lane assist:

[Afbeelding]
Kan in NL de 'PY7' (assistentiepakket advanced) optie genomen worden? Voor zover ik kan zien, is in Belgie dus effectief enkel PYL (assistentiepakket plus) beschikbaar. Dit vind ik zonde. Want op de snelweg vond ik het echt aangenaam rijden soms op die manier (als het rustig is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Hoe meer ervaringen en foto's ik zie, des te jaloerser ik word. Gefeliciteerd met de auto @-Wing-, veel plezier ermee.

Is de ACC nieuw voor je of is hij anders dan in je vorige Audi? Ik vond het namelijk in het begin heel irritant in mijn Corolla maar nu mis ik het nu ik tijdelijk een auto zonder ACC rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trench schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Kan in NL de 'PY7' (assistentiepakket advanced) optie genomen worden? Voor zover ik kan zien, is in Belgie dus effectief enkel PYL (assistentiepakket plus) beschikbaar. Dit vind ik zonde. Want op de snelweg vond ik het echt aangenaam rijden soms op die manier (als het rustig is)
Dit is uit de Nederlandse prijslijst ja en wij kunnen (konden?) de optie nemen. Ik heb deze in ieder geval aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
Trench schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Ik kreeg van mijn dealer (Ames) de Q4 zelfs mee voor een 2e proefrit van 18:00 uur 's avonds tot volgende ochtend 08:00 uur om dit te testen, had hier namelijk zelf ook grote vraagtekens over. Wilde perse Active Lane Assist (was eind juni/begin juli niet bestelbaar) en vind het ping-pongen ook zeer irritant. Maar kan ook komen omdat ik nu Nissan rijdt (wat een |:( -systeem is dat: korte remactie incl. terugsturen..)

Moet eerlijk zeggen dat ik goed kon leven met het systeem, omdat het terugsturen erg vloeiend gaat en daardoor mij niet irriteert. Ook al weet ik dat Active Lane Assist veel fijner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
-Wing- schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:33:
Heb ook een tijdje achter mijn eigen auto aan gereden, het is een plaatje om te zien. Zou ook rijden met achterverlichting altijd aan, de lichtbalk mag echt gezien worden.
Kan dat standaard dan (DRL met achterverlichting) aan?
Bij mijn vorige auto's moest ik dit dmv VAGCOM laten programmeren maar bij deze auto zijn aanpassingen (op dit moment) door externe partijen nog niet mogelijk ivm beveiliging van veel modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Urquattro83 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Ik kreeg van mijn dealer (Ames) de Q4 zelfs mee voor een 2e proefrit van 18:00 uur 's avonds tot volgende ochtend 08:00 uur om dit te testen, had hier namelijk zelf ook grote vraagtekens over. Wilde perse Active Lane Assist (was eind juni/begin juli niet bestelbaar) en vind het ping-pongen ook zeer irritant. Maar kan ook komen omdat ik nu Nissan rijdt (wat een |:( -systeem is dat: korte remactie incl. terugsturen..)

Moet eerlijk zeggen dat ik goed kon leven met het systeem, omdat het terugsturen erg vloeiend gaat en daardoor mij niet irriteert. Ook al weet ik dat Active Lane Assist veel fijner is.
Net al mail terug gekregen van mn audi verkoper ivm assistentiepakket plus/advanced (hij reageert altijd super snel!):

Klopt voorlopig hier in België niet te verkrijgen.
In het begin was er hier een pro versie van maar na technische complicaties hebben ze dit eruit gehaald.
Tot op heden is dit nog niet teruggekomen.

Dusja, Belgie heeft geen active lane assist. Echt zo dom.
Goede dat ze in Nederland technische complicaties niet erg vinden :D

[ Voor 3% gewijzigd door Trench op 22-10-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
Trench schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

In NL was bij marktintroductie het pakket PY7 wel benoemd in het informatiepakket, maar kon in de configurator niet besteld worden. Reden: leveringsproblemen/chiptekorten, naar ik begrijp is het in NL nu wel weer bestelbaar voor een 2022 Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Hoop het ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:29

tomtom901

Moderator General Chat
Urquattro83 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

In NL was bij marktintroductie het pakket PY7 wel benoemd in het informatiepakket, maar kon in de configurator niet besteld worden. Reden: leveringsproblemen/chiptekorten, naar ik begrijp is het in NL nu wel weer bestelbaar voor een 2022 Q4.
Ja, niet helemaal dus, ze hebben de 360 camera eruit gesloopt. Die hoorde daar eerst ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:31
mouse1277 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Bij mijn vorige auto's moest ik dit dmv VAGCOM laten programmeren maar bij deze auto zijn aanpassingen (op dit moment) door externe partijen nog niet mogelijk ivm beveiliging van veel modules.
Voor zover ik weet niet. Ik wil dat ook graag :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:41:
Hoe meer ervaringen en foto's ik zie, des te jaloerser ik word. Gefeliciteerd met de auto @-Wing-, veel plezier ermee.

Is de ACC nieuw voor je of is hij anders dan in je vorige Audi? Ik vond het namelijk in het begin heel irritant in mijn Corolla maar nu mis ik het nu ik tijdelijk een auto zonder ACC rij.
Dank je wel! Inmiddels hebben we met zijn allen 127 pagina's 'lief en leed' gedeeld en uiteindelijk komen onze auto's allemaal binnen druppelen...

Mijn vorige Audi (TT Roadster) had gewone CC en instelbaar per 1 km of 10 km. Is denk ik een kwestie van gewenning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
mouse1277 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Ik rij gewoon met dimlichten aan (nu ook overdag). Dat mag gewoon overdag en is verplicht in de avond. Als je op AUTO laat staan, dan brandt overdag de achterlichten niet. Heb het kort uitgeprobeerd, dus ik kan het ook fout hebben.

Heel specifiek DRL met achter aan kan niet volgens eerdere posts...

[ Voor 5% gewijzigd door -Wing- op 22-10-2021 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouse1277
-Wing- schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Heel specifiek DRL met achter aan kan niet volgens eerdere posts...
Nog niet ;). Volg ook wat andere discussies op Duitse fora en moet op termijn (waarschijnlijk) mogelijk zijn. Is toch wel iets dat ik heel, heel graag wil.
Gewoon op auto en achterlichten altijd aan is het mooiste........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Veel rijplezier en veilige km's toegewenst. Benieuwd naar je foto's ook ;)

Haha... idd, lief en leed gedeeld. Wel grappig om elkaar zo op de hoogte te houden :)
-Wing- schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Dank je wel! Inmiddels hebben we met zijn allen 127 pagina's 'lief en leed' gedeeld en uiteindelijk komen onze auto's allemaal binnen druppelen...

Mijn vorige Audi (TT Roadster) had gewone CC en instelbaar per 1 km of 10 km. Is denk ik een kwestie van gewenning denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
tomtom901 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Ja, niet helemaal dus, ze hebben de 360 camera eruit gesloopt. Die hoorde daar eerst ook bij.
Niet te vergeten dat de optie eerst Active Lane Assiste + 360 camera's was voor de helft van de prijs wat je nu voor alleen Active Lane Assist betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Urquattro83 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Ik heb de auto eind juli besteld (begin Aug heeft dealer bij Pon weer besteld) en heb gewoon die Advanced met levering dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
Heb Honeymoon ook een uitgeplozen en bijna helemaal bovenaan (regel 3) in de tekst staat deze regel :

production_est":"41","week_production_def":null,"prodnum":null,"prodnum_org":null,"prodnum_year":"2021","date_unload_dealer":null,"date_delivery":"22 oktober 2021"

Kan ik dit lezen als : planning is/was week 41 maar nog niet in productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:17:
Ik begreep dat de dealers iedere week een update krijgen vanuit Audi of Pon. Weet iemand of dit op vaste dagen rond gestuurd wordt of verschilt dat per dealer?
Iemand?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -Wing-
Nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJxpBGjOriVpmQjo5PMnXgQeiH4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bGem1YYdmqndAE2fb0d4gsvN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYai-6HOfJ5dytdyDxAAFmMIJas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSqjBmoEHSpbjNOjpQZyCjYl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PF9EGJqTBff_FwReiHMLfo-ILdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tz73zXpJvik0lDKjWkzO4c2D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Yl7Qq4WyqC7t5YPRJiBGVaZG8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKieYWemkCvCwyYfDniB0fxb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
kdoornbo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:37:
Heb Honeymoon ook een uitgeplozen en bijna helemaal bovenaan (regel 3) in de tekst staat deze regel :

production_est":"41","week_production_def":null,"prodnum":null,"prodnum_org":null,"prodnum_year":"2021","date_unload_dealer":null,"date_delivery":"22 oktober 2021"

Sterker nog, de "week production def" is je verwachte productieweek zodra deze bekend is.

Production est is slechts een inschatting die (volgens mij) wordt gemaakt zodra je auto besteld is.

Ik begrijp hier ook uit dat bij jou stap 2 nog niet beschikbaar is? Want daar wordt de verwachte productieweek met je gedeeld. (week_production_def) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
Wat een prachtige auto. Heb je toevallig ook een foto in het donker inclusief licht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Prachtige auto, heel veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
MV999 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Sterker nog, de "week production def" is je verwachte productieweek zodra deze bekend is.

Production est is slechts een inschatting die (volgens mij) wordt gemaakt zodra je auto besteld is.

Ik begrijp hier ook uit dat bij jou stap 2 nog niet beschikbaar is? Want daar wordt de verwachte productieweek met je gedeeld. (week_production_def) ;)
Klopt ,stap 2 is nog niet beschikbaar.
Bedankt en ik wacht maar weer af. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
MV999 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Wat een prachtige auto. Heb je toevallig ook een foto in het donker inclusief licht?
Dank jullie wel. Vind dat de auto in elke andere kleur en configuratie erg leuk smoelt en niet op elkaar lijkt.

Zal er vanavond eentje maken (gisteravond wilde ik wel wat maken, maar het was een beetje slecht weer). Het vervelende is dat de lampen en de auto niet doen wat ik wil als ik uitstap, ook al laat ik de sleutels in de auto ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -Wing- op 22-10-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MV999
-Wing- schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Dank jullie wel. Vind dat de auto in elke andere kleur en configuratie erg leuk smoelt en niet op elkaar lijkt.

Zal er vanavond eentje maken (gisteravond wilde ik wel wat maken, maar het was een beetje slecht weer). Het vervelende is dat de lampen en de auto niet doen wat ik wil als ik uitstap, ook al laat ik de sleutels in de auto ;)
Haha herkenbaar ja, wilde ook toen ik een testrit had gemaakt een foto maken van de dagrijverlichting. Dit ging heel lastig omdat de auto automatisch uit gaat als je van de berijdersstoel af gaat.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
kdoornbo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Klopt ,stap 2 is nog niet beschikbaar.
Bedankt en ik wacht maar weer af. :F
Sterkte, ik wacht geduldig met je mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 21:06
Gefeliciteerd met je prachtige wagen Wing! Kan niet wachten tot ooit de mijne komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon27
  • Laatst online: 10-04-2023
kdoornbo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:37:

Bij mij staat er Production_def 37. Delivery 41. Dit klopt helaas niet.. dealer geeft aan wk 48 levering. (Zoals het er nu uitziet) Denk dat we toch pas zekerheid hebben als er een ‘onderweg’ melding bijkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Oja, voor degene die snel een full option Q4 50 zoeken (staat niet bij nieuwe wagens, maar bij demo/gebruikt maar is als het goed is wel nieuw <200km) en de prijs geen belemmering vormt...

https://www.mdekoning.nl/audi/occasions/?merkmodel=audi|q4&voertuigsoort=demo,occasion&max=12&sortering=prijs-oplopend&prijslayout=s-f

Ik weet dat ze ook een Q50 Edition One Geyser Blue hebben, kan ik alleen niet expliciet op de site vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
-Wing- schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:41:
Oja, voor degene die snel een full option Q4 50 zoeken (staat niet bij nieuwe wagens, maar bij demo/gebruikt maar is als het goed is wel nieuw <200km) en de prijs geen belemmering vormt...

https://www.mdekoning.nl/audi/occasions/?merkmodel=audi|q4&voertuigsoort=demo,occasion&max=12&sortering=prijs-oplopend&prijslayout=s-f

Ik weet dat ze ook een Q50 Edition One Geyser Blue hebben, kan ik alleen niet expliciet op de site vinden...
Zijn wel voorzien van een kenteken. Niet iedere leasemaatschappij werkt er dan aan mee helaas.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Ik weet vrijwel zeker dat de Edition One geen kenteken heeft, maar ik vraag het even na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Dat komt mij bekend voor.

Volgens de app van de LM staat de aflevering van mijn auto (medio juli besteld) in week 31 december). Deze data zou door de dealer ge-update worden volgens de LM. Dat laatste gebeurt blijkbaar niet want de dealer gaf mij vorige week telefonisch door dat de productieweek week 42 zou zijn en aflevering week 45. Dus aan de info van de LM heb ik niet zoveel.

De dealer kijkt in zijn eigen systeem en ja of dát actueel is weet ik natuurlijk ook niet. De tijd zal het leren.

Blijft mij toch wel verbazen dat men anno 2021 niet in staat is actuele info bij de klant te krijgen. Als ik mijn klanten zo zou informeren heb ik toch iets uit te leggen.
Dealer gaf aan dat hij in ieder geval dit jaar komt maar durfde verder geen actuele informatie te geven.

Volgens hem schuift de fabriek steeds met auto’s en ik heb het idee dat men gewoon “slechte gesprekken” achteraf wil voorkomen en pas iets doorgeven als het zeker is.

Daar is ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07 00:19
Weet iemand of de akoestische ramen ook achteraf ingebouwd kunnen worden? M.a.w. is het bestaande raammechaniek voorbereid op deze ramen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb net een anderhalf uur gereden met een normale 40.

Wat viel me op?

Positief:

- Draadloze CarPlay is ideaal
- Voldoende power, boven de 100 matiger. Je hebt overigens geen echte snelheidsbeleving.
- Met het knipperlicht naar rechts aan kun je met de ACC wel rechts inhalen (bij uitvoegen bijv).
- Standaard geluid vond ik persoonlijk meer dan prima! En stond op standaard instellingen.
- De range i.c.m het proefrijgedrag.
- Lane departure warning is voor mij voldoende en werkt prettig. Op een Mercedes is dat bijvoorbeeld echt drama, hier is het heel vloeiend.

Minder positief:

- heel persoonlijk, maar het niet S-line interieur van deze demo vind ik echt erg karig overkomen. Ik zou alleen daarvoor altijd het S-line pakket nemen.
- ACC zonder HUD vind ik wat minder handig, omdat je niet altijd direct ziet dat je vertraagd door een voorligger. Met HUD zie je dat sneller/makkelijker. Zou daarom HUD kiezen.
- De snelheidsintervallen voor de ACC kun je niet per kilometer instellen, heel irritant. Volgens de verkoper kan dat inderdaad niet.

Volgens mij was dat het wel!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Audi dealer uit Amsterdam geeft nog steeds levering week 49 door voor mijn op 3 augustus bestelde Q4, blijf hopen op levering dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
Jan_1966 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:50:
Audi dealer uit Amsterdam geeft nog steeds levering week 49 door voor mijn op 3 augustus bestelde Q4, blijf hopen op levering dit jaar.
Weer iemand met een update. I am totally lost. Gisteren boos geworden op de verkoper van Audi vanwege het feit dat ik sinds mijn bestelling (half juli) geen enkele update gekregen heb en dus compleet niet weet wat ik wel (of niet) kan verwachten. Ondanks meerdere toezeggingen dat hij mij af en toe iets zou laten horen (ook als ie geen nieuws had).
Hij belde net terug en hij weet niets! Niets over vertraging, niets over een leverweek, niet over een verwachting, maar dan ook echt helemaal niets.
Heeft blijkbaar alle systemen doorgeplozen, met zijn collega's overlegd, gebeld met centrale inkoop, etc. etc.
Het lijkt wel of mijn auto gewoon verdwenen is.....
Je moet toch IETS kunnen zien in 1 van de systemen (wellicht niet betrouwbaar maar toch) maar volgens hen weten ze het echt niet.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen behalve wachten en later dit jaar teleurgesteld worden.
Heb nu werkelijk waar iedereen binnen het concern gesproken maar wijzer word ik er niet van.
Als iemand hier wel een verklaring voor heeft, dan houd ik me aanbevolen ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door mouse1277 op 22-10-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
mouse1277 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Weer iemand met een update. I am totally lost. Gisteren heel, maar dan ook heel kwaad geworden op de verkoper van Audi Tilburg vanwege het feit dat ik sinds mijn bestelling (half juli) geen enkele update gekregen heb en dus compleet niet weet wat ik wel (of niet) kan verwachten.
Hij belde net terug en hij weet niets! Niets over vertraging, niets over een leverweek, niet over een verwachting, maar dan ook echt helemaal niets.
Heeft blijkbaar alle systemen doorgeplozen, met zijn collega's overlegd, gebeld met centrale inkoop Van Mossel, etc. etc.
Het lijkt wel of mijn auto gewoon verdwenen is.....
Je moet toch IETS kunnen zien in 1 van de systemen (wellicht niet betrouwbaar maar toch) maar volgens hen weten ze het echt niet.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen behalve wachten en later dit jaar teleurgesteld worden.
Heb nu werkelijk waar iedereen binnen het Van Mossel concern gesproken maar wijzer word ik er niet van.
Als iemand hier wel een verklaring voor heeft, dan houd ik me aanbevolen ;) .
Vind het niet echt een reden om echt enorm kwaad op een verkoper te worden om eerlijk te zijn.

Snap je frustratie wel, maar om nou enorm kwaad te worden :/

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Dean Martin schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Zijn wel voorzien van een kenteken. Niet iedere leasemaatschappij werkt er dan aan mee helaas.
De floret zilver Q4 heeft geen kenteken. De andere 3 (incl de Edtion One) hebben wel een kenteken. Wel BTW auto's, wat jammer dat LM moeilijk doen.
Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.