Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 31 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
deboss65 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:49:
Inderdaad kun je in overleg met de dealer wijzigen maar ik vermoed dat dat betekent dat de order nieuw ingeschoten wordt, met alle gevolgen van dien.
Dat was bij mijn bestelling in ieder geval zo. Scheelde maar 2 weken maar toch.

Ook al is de productie niet ingepland, er worden door de fabriek als gevolg van je order bepaalde componenten in bestelling gezet, Als je dus wijzigingen hebt heeft dit gevolgen voor de hele keten.

Maar zoals geschreven... overleg met de dealer.
En indien lease, die hele molen ook...

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:53
Dean Martin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

En indien lease, die hele molen ook...
Inderdaad. Als je levering 2021 belangrijk vind, dan kun je beter niets aanpassen. Ik heb het opbergpakket ook maar opgegeven, werd te onzeker allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Weet iemand welke functions on demand er beschikbaar zijn voor de Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:09

Trackerfire

BTC HODLER

Jan_1966 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:08:
Weet iemand welke functions on demand er beschikbaar zijn voor de Q4.
Geen enkele (nog) ;) dus ga er voor 't gemak vanuit dat alles wat je nu niet besteld, je ook later niet via FOD kunt bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Trackerfire op 18-10-2021 12:13 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:36
Jan_1966 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:23:
Weet iemand of het mogelijk is om een wijziging ( van launch edition naar edition advanced ) toe te passen op een order die al in het systeem staat maar nog niet in productie is, order 3 augustus gedaan bij de fabriek.
Is de Advanced voordeliger of uitgebreider dan de Launch Edition? Die laatste was geen optie (meer) toen ik bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Maurice- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Is de Advanced voordeliger of uitgebreider dan de Launch Edition? Die laatste was geen optie (meer) toen ik bestelde.
Nee, alleen standaard iets minder uitgebreid. Maar daardoor mogelijk ook iets goedkoper, omdat je hier niet verplicht ben alle opties af te nemen die wel op de Launch edities zaten. Desalniettemin heeft de importeur ervoor gekozen de auto's alsnog standaard redelijk vol te proppen in vergelijking met bijv. Duitsland, waar je hem zeer "kaal" kunt kopen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
hens72 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:54:
[...]

Stoplichtherkenning zit wel degelijk op de auto waar ik mee proef heb gereden en heeft niets met google te maken of mmi plus. Je dient hier het pakket mmi pro voor aangevinkt te hebben zojuist gemaild door de verkoper.

Tevens geconstateerd dat de auto niet standaard over een compressor met reparatievloeistof uitgerust is.
Nu is dit met de voor gemonteerde banden van 20 inch niet noodzakelijk omdat deze de code "seal"
hebben, dit betekent wel opletten met het bestellen van je winterbanden dat deze ook deze code hebben of dat je dan reparatieset bij kunt bestellen.
Dit was inderdaad ook nieuw voor mij, maar wordt ook benoemd in de handleiding. Informatie wordt getoond ook in headsup display, maar het land en de stoplicht moet ook deze data uitwisselen. In Nederland is dit systeem wel geimplementeerd volgens Google.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Wing-
Zit je maanden op je Q4 te wachten en zal dit bij de aflevering van de auto bij je dealer maar gebeuren... :o :+

https://www.ad.nl/video/p...a-vergeten-handrem-257226

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
-Wing- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:14:
Zit je maanden op je Q4 te wachten en zal dit bij de aflevering van de auto bij je dealer maar gebeuren... :o :+

https://www.ad.nl/video/p...a-vergeten-handrem-257226
Kun je wel je “vergeten” opties nog ff toevoegen😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Dit was inderdaad ook nieuw voor mij, maar wordt ook benoemd in de handleiding. Informatie wordt getoond ook in headsup display, maar het land en de stoplicht moet ook deze data uitwisselen. In Nederland is dit systeem wel geimplementeerd volgens Google.
Al iets gehoord over de aflevering? Ze hebben 't wel gierend druk daar of niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
-Wing- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

In Nederland is dit systeem wel geimplementeerd volgens Google.
Als het hetzelfde is als dit wel idd:
https://www.flitsmeister.nl/vri

Voor de Vlaamse Q4 rijders onder ons, er is er ook 1 (jazeker) bij jullie :)

[ Voor 13% gewijzigd door sbin op 18-10-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Al iets gehoord over de aflevering? Ze hebben 't wel gierend druk daar of niet :'(
Nope, ligt niet aan de dealer (maar als ik het moet geloven tussen de verkopende partij en de fiscus), maar omdat het een editie is die ze niet kennen in NL duurt het wat langer met fiscale waarde bepaling. Wel triest natuurlijk dat ie al 4 weken bij de dealer staat en dit nog steeds niet afgewikkeld is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hfunny
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 20:24
Vandaag is hij echt besteld bij de dealer, en bevestigd!

Q4 40 e-tron S Edition

Auto moet mijn huidige lease auto vervangen in April, benieuwd hoe de planning gaat worden.
Voor nu week 15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Yo7coLa3OgqB1l-ovQTgp-_Lqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcfBEUeRTo2tRVc7G9Yi2Y6P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 18:01
Mijn in eind juni bestelde Launch Edtion stond voor week 40 gepland, maar vandaag vernomen vanuit de dealer dat deze nog steeds niet gepland is. Geven aan dat levering misschien nog week 51 dit jaar zal zijn.

Dit is voor mij een dikke dealbreker dus ik heb de leasemaatschappij verzocht te opties door te nemen, als het dit jaar niet meer lukt dan ga ik (bijtellingswise) helaas de order annuleren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 10-06 15:26
Mag dat? Bij mij werd annuleren vanwege bijtelling expliciet uitgesloten (alphabet). Dacht dat dat overal wel zo zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Mythio schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:03:
Mag dat? Bij mij werd annuleren vanwege bijtelling expliciet uitgesloten (alphabet). Dacht dat dat overal wel zo zou zijn.
De auto is na bijna 6 maanden nog steeds niet in productie, de lvertijd is al meermaals uitgesteld en de bevestiging van de dealer is dat de auto nog niet eens ingepland is ook zwart op wit aanwezig. Het lijkt me geen lastig verhaal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:38
WaMeLiNoS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:26:
Mijn in eind juni bestelde Launch Edtion stond voor week 40 gepland, maar vandaag vernomen vanuit de dealer dat deze nog steeds niet gepland is. Geven aan dat levering misschien nog week 51 dit jaar zal zijn.

Dit is voor mij een dikke dealbreker dus ik heb de leasemaatschappij verzocht te opties door te nemen, als het dit jaar niet meer lukt dan ga ik (bijtellingswise) helaas de order annuleren :X
Ik neem aan dat je productieweek bedoeld (in de fabriek)? Welke dealer heb je en weet je waarom de geplande datum is gewijzigd? Als hij alsnog in week 51 geleverd wordt (of in ieder geval voor het eind van week 52 op kenteken staat) is er geen probleem toch? Heb je een alternatief (TM3 of TMY zullen zo langzamerhand ook wel op zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
WaMeLiNoS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

De auto is na bijna 6 maanden nog steeds niet in productie, de lvertijd is al meermaals uitgesteld en de bevestiging van de dealer is dat de auto nog niet eens ingepland is ook zwart op wit aanwezig. Het lijkt me geen lastig verhaal dan.
Ik denk het wel eerlijk gezegd. Ben benieuwd. Succes in ieder geval!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
verbaanr schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:34:
[...] Ik neem aan dat je productieweek bedoeld (in de fabriek)? Welke dealer heb je en weet je waarom de geplande datum is gewijzigd? Als hij alsnog in week 51 geleverd wordt (of in ieder geval voor het eind van week 52 op kenteken staat) is er geen probleem toch? Heb je een alternatief (TM3 of TMY zullen zo langzamerhand ook wel op zijn)?
Auto zou in week 40 gebouwd worden met een uitlevering begin november. Dat werd daarna uitlevering eind november nu is het onzeker week 51 uitleveren. Auto staat nog niet in de planning om te bouwen cq productie, dus heb er weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen aangezien er niets zeker is. Alternatief is geen elektrisch en dan over naar een benzine / voorraad model benzine. We hebben een VAG only policy - dus er blijft weinig leuks elektrisch (en leverbaar) over ;-)
Dean Martin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:35: [...] Ik denk het wel eerlijk gezegd. Ben benieuwd. Succes in ieder geval!
Ik denk dat er in goed overleg echt wel zaken mogelijk zijn. Ook al zouden ze de auto niet annuleren en hem op voorraad zetten zijn ze hem alsnog kwijt. De dealer was in elk geval niet verrast dat ik deze overweging zou maken (is ook meermaals aangeven ook bij aanpassing van de order dat levering dit jaar een harde eis zou zijn). To be continued.,

[ Voor 6% gewijzigd door WaMeLiNoS op 18-10-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
WaMeLiNoS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:43:
[...]
Auto zou in week 40 gebouwd worden met een uitlevering begin november. Dat werd daarna uitlevering eind november nu is het onzeker week 51 uitleveren. Auto staat nog niet in de planning om te bouwen cq productie, dus heb er weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen aangezien er niets zeker is. Alternatief is geen elektrisch en dan over naar een benzine / voorraad model benzine. We hebben een VAG only policy - dus er blijft weinig leuks elektrisch (en leverbaar) over ;-)

[...]
Ik denk dat er in goed overleg echt wel zaken mogelijk zijn. Ook al zouden ze de auto niet annuleren en hem op voorraad zetten zijn ze hem alsnog kwijt. De dealer was in elk geval niet verrast dat ik deze overweging zou maken (is ook meermaals aangeven ook bij aanpassing van de order dat levering dit jaar een harde eis zou zijn). To be continued.,
Dat zal zeker, maar of het makkelijk gaat is een 2e! Hoop het voor je! Die auto zijn ze zo kwijt (toevallig een witte 40 sportback :P ?)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Dean Martin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:56: [...] Dat zal zeker, maar of het makkelijk gaat is een 2e! Hoop het voor je! Die auto zijn ze zo kwijt (toevallig een witte 40 sportback :P ?)
Als ze hem kunnen garanderen op week 51 of 52 is dat prima en nee, tis een LE in Navarra ;-).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarkyMarc34
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-08-2023
Vandaag mocht ik mijn Q4 in ontvangst nemen :-)
Het is de Q4 40 Launch Edition S Competition in navarroblue.
In het echt is de kleur mooier dan verwacht.
Mijn auto was besteld bij de dealer in Amsterdam omdat deze een "op voorraad" model had. Dit was volgens onze wagenpark beheerder de enige die hij nog kon vinden. Zelf woon ik in Brabant en heb de auto laten afleveren op de zaak in Eindhoven.
Enige nadeel is dat je dan geen uitleg krijgt van een verkoper en eigenlijk de sleutel in je handen gedrukt krijgt met de boodschap "proficiat en succes ermee" :-p

Dik tevreden met de auto en uitvoering. Hij rijd heerlijk en voelt zeer goed op de weg.

Alleen nog de myAudi app connecten. Dit moet blijkbaar via de dealer. Die bel ik morgen wel op.
Verder nog iets tegen gekomen wat niet omschreven staat in de handleiding.
Er is een soort trekkoord van staaldraad aanwezig onder de klep in de achterbak, waar je de laadkabel ik kunt opbergen. Ik durf er niet aan te trekken om te zien wat er gebeurd :-p

Wellicht dat iemand weet waar die voor dient. Dit zal ik morgen in iedergeval ook nog even navragen.

Hopelijk zijn er meer die dit jaar de Q4 geleverd krijgen. Scheelt flink in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Gefeliciteerd... ik mag niet jaloers zijn maar ben het wel een beetje :X

quote]MarkyMarc34 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:11:
Enige nadeel is dat je dan geen uitleg krijgt van een verkoper en eigenlijk de sleutel in je handen gedrukt krijgt met de boodschap "proficiat en succes ermee" :-p

Er is een soort trekkoord van staaldraad aanwezig onder de klep in de achterbak, waar je de laadkabel ik kunt opbergen. Ik durf er niet aan te trekken om te zien wat er gebeurd :-p

Wellicht dat iemand weet waar die voor dient. Dit zal ik morgen in iedergeval ook nog even navragen.
[/quote]

Nou dat zou ik een voordeel vinden. Heb ervaringen dat de klant beter op de hoogte is van de functionaliteiten dan de verkoper. Geef maar hier die sleutel en dan zoek ik het met de gebruiksaanwijzing in de hand lekker helemaal zelf uit. Wordt er niets vergeten.

Wat betreft de staaldraad: Als je de gebruiksaanwijzing gelezen hebt weet je het. pagina 106

Ik heb ook een collega die het verrekt de gebruiksaanwijzing door te nemen, Hij gebruikte de helft van de functies niet die er op zijn dikke Tiguan zaten. Omdat hij het gewoon niet wist. Pas na 2 jaar heeft hij nadat ik hem erop gewezen had een aantal heel handige zaken "ontdekt" 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door deboss65 op 19-10-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:36
Verontrustende ervaring op een internationale FB pagina. Behoorlijk wat software issues dus..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqz4VqNfiGycbbQ6oY-4GxxJoCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Itv6ke2ktzFCxnbbokT2WoW.jpg?f=fotoalbum_large
Thought will share some of the bugs i have encountered during first 1000 km. First and most annoying one of course is app not working - cannot even check SOC, cannot event start heating remotely and it is getting chilly out here already. Another thing - SOS button for emergency services is not working, i am getting only voice reply that emergency call is not available. I wonder if that's even legal, selling the car without working SOS button in EU. The privacy prompt each time the car starts - this is the monument of how bad the software testing department is at Audi :) of course got the error of "electrical system:fault", disappeared once the car restarted. Sometimes clock on MMI shows totally different time than on cockpit, right now it shows 15.36, although it is 8.14 in the morning, and the time is right on the cockpit. The charging/efficiency menu is totally useless - now way to see how much energy is consumed by AC, heated seats etc.
Climate temp - i usually keep it at 18-19 degrees but once or twice per day car changes it to 22, of course i notice it only when I start to sweat :)
oh one more thing - cannot register for a free year on Ionity chargers - just getting error that my VIN doesn't exist. And the customer support of e-tron charging service is non existent.
Speaking about consumption - i am averaging 21.2kWh, and somehow i feel this is bit too much for the car built on EV platform. Maybe it is because of outside temp, and i do not have ability to precondition the car, before i start driving in the morning.
Still like the car albeit all these annoying bugs. Just think it is unacceptable for corporation of such size to release the product with so many bugs. I am in constant contact with the dealer, but as this is new car for them - i believe it takes time for them to get the reply form the factory as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Maurice- schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:13:
Verontrustende ervaring op een internationale FB pagina. Behoorlijk wat software issues dus..

[Afbeelding]
Thought will share some of the bugs i have encountered during first 1000 km. First and most annoying one of course is app not working - cannot even check SOC, cannot event start heating remotely and it is getting chilly out here already. Another thing - SOS button for emergency services is not working, i am getting only voice reply that emergency call is not available. I wonder if that's even legal, selling the car without working SOS button in EU. The privacy prompt each time the car starts - this is the monument of how bad the software testing department is at Audi :) of course got the error of "electrical system:fault", disappeared once the car restarted. Sometimes clock on MMI shows totally different time than on cockpit, right now it shows 15.36, although it is 8.14 in the morning, and the time is right on the cockpit. The charging/efficiency menu is totally useless - now way to see how much energy is consumed by AC, heated seats etc.
Climate temp - i usually keep it at 18-19 degrees but once or twice per day car changes it to 22, of course i notice it only when I start to sweat :)
oh one more thing - cannot register for a free year on Ionity chargers - just getting error that my VIN doesn't exist. And the customer support of e-tron charging service is non existent.
Speaking about consumption - i am averaging 21.2kWh, and somehow i feel this is bit too much for the car built on EV platform. Maybe it is because of outside temp, and i do not have ability to precondition the car, before i start driving in the morning.
Still like the car albeit all these annoying bugs. Just think it is unacceptable for corporation of such size to release the product with so many bugs. I am in constant contact with the dealer, but as this is new car for them - i believe it takes time for them to get the reply form the factory as well.
Ik heb een tijd terug 3 video's van een reviewer gepost die ook problemen kreeg met zijn auto. Het gebeurt vaker, maar het is vooralsnog geen gemeengoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 10-06 15:26
Buiten de guest user issues heb ik nog niets ervaren eigenlijk.

Vraag; vandaag wilde ik vanuit de myaudi kijken waar de auto stond. Op de kaart was er echter niets te zien. In de settings gedoken en daar kwam ik tegen dat de q4 geen locatie ondersteund... toch had de dealer gezegd van wel. Iemand een idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Momenteel werkt het nog niet. Week 48 schijnt er een update te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Iemand nog productieupdates gehad laatste tijd? Mijn productieweek zou vorige week zijn maar heb niets meer vernomen..

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Motjoo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:40:
Momenteel werkt het nog niet. Week 48 schijnt er een update te komen.
Klopt, zo ziet het er nu wel naar uit. Eigenlijk moeten we gewoon tot de conclusie komen dat dit model overhaast op de markt is gebracht. Software niet af, rare foutmeldingen (genoeg over te vinden op andere fora en zelfs hele YouTube filmpjes met functies die uitvallen tijdens rijden etc.). Je vergeeft het meteen als je in de auto rijdt, maar laten we het beestje wel bij 't naampje blijven noemen. De auto was simpelweg (in ieder geval softwaretechnisch) nog gewoon niet af. Vanaf week 48 is hij dat hopelijk wel, hoewel iedereen die 'm nu heeft er waarschijnlijk ook gewoon prima mee kan leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
We weten allemaal dat we niet uit moeten gaan beloften van toekomstige (software) releases. Ga er maar van uit dat er W48 geen update komt, dat voorkomt teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 10:29
the-hyrax schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:00:
We weten allemaal dat we niet uit moeten gaan beloften van toekomstige (software) releases. Ga er maar van uit dat er W48 geen update komt, dat voorkomt teleurstelling.
Dit kreeg ik vandaag van de dealer te horen:

Pon meldt dat er nog geen exacte datum is vastgelegd voor de update, maar deze zal in 2022 gaan komen. Hier komt later meer informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
MV999 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:52:
Iemand nog productieupdates gehad laatste tijd? Mijn productieweek zou vorige week zijn maar heb niets meer vernomen..
Zojuist te horen gekregen dat productie van week 41 naar week 47 is gegaan.. Aanleverweek wel blijven staan op 48 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnmen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02-2022
DmC1982 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Dit kreeg ik vandaag van de dealer te horen:

Pon meldt dat er nog geen exacte datum is vastgelegd voor de update, maar deze zal in 2022 gaan komen. Hier komt later meer informatie over.
Moeten we dan allemaal een afspraak maken om deze update te laten installeren bij de dealer of wordt het een OTA-update?

[ Voor 17% gewijzigd door jnmen op 19-10-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsa2015
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
MV999 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Zojuist te horen gekregen dat productie van week 41 naar week 47 is gegaan.. Aanleverweek wel blijven staan op 48 ;w
Ben benieuwd of dit privé of via lease maatschappij besteld is...de mijne (privé) zou ook week 41 geproduceerd worden, tot nu toe niets meer vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik had ook wk 41 als productiedatum, is nu week 45.....
rsa2015 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Ben benieuwd of dit privé of via lease maatschappij besteld is...de mijne (privé) zou ook week 41 geproduceerd worden, tot nu toe niets meer vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
rsa2015 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Leaseplan en A-point als dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
deboss65 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:20:

Wat betreft de staaldraad: Als je de gebruiksaanwijzing gelezen hebt weet je het. pagina 106
Ik lees die hele handleiding ook niet door hoor, ik heb wel wat beters te doen ;)

@MarkyMarc34 Gefeliciteerd met je auto! De kabel is voor de noodontgrendeling van de laadkabel. Dat heb ik proactief opgezocht omdat een collega met de grote E-tron tijdens de vorst de stekker niet loskreeg :)

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 19-10-2021 15:20 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 23:56
Ios app MyAudi update. Klimaat beheer op afstand weg. 🤬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
iweq schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:30:
Ios app MyAudi update. Klimaat beheer op afstand weg. 🤬
Even uitloggen en weer opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Heeft iemand uit ervaring info hoe lang het duurde vanaf start transport vanuit Zwickau tot aankomst bij importeur of dealer? Het liefst vanaf het moment dat Honeymoon dit meldde (stap 4->stap 5).

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MarcCar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:11:
Heeft iemand uit ervaring info hoe lang het duurde vanaf start transport vanuit Zwickau tot aankomst bij importeur of dealer? Het liefst vanaf het moment dat Honeymoon dit meldde (stap 4->stap 5).

Thx!
Is een vrij snelle treinverbinding dus kan heel snel gaan. Lees maximaal een week mits er genoeg vervoer beschikbaar is. Zie bijvoorbeeld ook dit artikel:

https://www.volkswagen.nl...3-in-nederland-de-weg-op/

Andere auto. Zelfde transportlijn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Eindelijk is het proces afgerond en kan ik de auto morgen ophalen, nadat deze al een maand bij de dealer staat... Mogelijk langer doordat ze de uitvoering hier niet kennen. Wat verzachtend werkt is dat het fiscaal uiteindelijk wat gunstiger heeft uitgepakt...

Binnenkort ook van mij wat foto's en ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door -Wing- op 20-10-2021 09:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcCar
MarcCar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:11:

Thx!
UPDATE: Ik krijg net de Honeymoon update (stap 5) dat de auto bij de dealer wordt verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MarcCar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

UPDATE: Ik krijg net de Honeymoon update (stap 5) dat de auto bij de dealer wordt verwacht
Congrats! En hoe lang duurde dat bij jou ;) voor de statistieken O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcCar
UPDATE: Q4 S Competion 50 Quatro
Compleet, dus met phonebox en panoramadak
  1. Week 21 - Bestelling via leasemaatschappij/dealer Pouw (onmiddellijk toen de 50 bestelbaar werd)
  2. Week 22 - Bevestiging via Honeymoon, verwachte leverweek 36
  3. Week 26 - Aankondiging Honeymoon mbt productieweek 30
  4. Week 30 - Geen productie gestart
  5. Week 30 tot week 36 - Leverdatum telkens opgeschoven van week 36->40->44->47
  6. Week 39 - Via dealer bericht dat productie zal starten in week 40
  7. Week 40 - Bevestiging van dealer dat productie is gestart
  8. Week 41 - Bevestiging van dealer dat auto is geproduceerd, levering nog steeds gepland in week 47
  9. Week 41 - Bevestiging via Honeymoon dat auto geproduceerd en onderweg naar Nederland is
  10. Week 42 - Bevestiging via Honeymoon dat auto bij bij dealer is (stap 5, 4 dagen na melding transport

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MarcCar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:04:
UPDATE: Q4 S Competion 50 Quatro
Compleet, dus met phonebox en panoramadak
  1. Week 21 - Bestelling via leasemaatschappij/dealer Pouw (onmiddellijk toen de 50 bestelbaar werd)
  2. Week 22 - Bevestiging via Honeymoon, verwachte leverweek 36
  3. Week 26 - Aankondiging Honeymoon mbt productieweek 30
  4. Week 30 - Geen productie gestart
  5. Week 30 tot week 36 - Leverdatum telkens opgeschoven van week 36->40->44->47
  6. Week 39 - Via dealer bericht dat productie zal starten in week 40
  7. Week 40 - Bevestiging van dealer dat productie is gestart
  8. Week 41 - Bevestiging van dealer dat auto is geproduceerd, levering nog steeds gepland in week 47
  9. Week 41 - Bevestiging via Honeymoon dat auto geproduceerd en onderweg naar Nederland is
  10. Week 42 - Bevestiging via Honeymoon dat auto bij bij dealer is (stap 5, 4 dagen na melding transport
Het kan belachelijk snel gaan dus ;) 2 weekjes tussen start productie en aflevering bij dealer. Geeft hoop voor de mensen waarbij idd de productie naar achteren is geschoven en de afleverweek gelijk blijft staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Eindelijk is het proces afgerond en kan ik de auto morgen ophalen, nadat deze al een maand bij de dealer staat... Mogelijk langer doordat ze de uitvoering hier niet kennen. Wat verzachtend werkt is dat het fiscaal uiteindelijk wat gunstiger heeft uitgepakt...

Binnenkort ook van mij wat foto's en ervaringen.
Mooi Wing. Alvast heel veel plezier ervan, maar dat gaat heel goed lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Trackerfire schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Het kan belachelijk snel gaan dus ;) 2 weekjes tussen start productie en aflevering bij dealer. Geeft hoop voor de mensen waarbij idd de productie naar achteren is geschoven en de afleverweek gelijk blijft staan :)
Bij mij inderdaad ook verschoven naar 23-11 en week 48 afleveren. Vrees dat het dat ook zal worden in plaats van vorige week productie dus. Maar goed, dit jaar dus blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
MV999 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Bij mij inderdaad ook verschoven naar 23-11 en week 48 afleveren. Vrees dat het dat ook zal worden in plaats van vorige week productie dus. Maar goed, dit jaar dus blij mee! :)
Wanneer besteld? Ik heb besteld in juni en is nu verschoven naar week 52... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

mtlife schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Het blijft een beetje koffiedik kijken. Zoals je ziet bij @MarcCar zegt dat opschuiven ook niet heel veel. En Honeymoonnet mogelijk nog iets minder. Afleverweek blijft op 47 staan, terwijl de auto al geproduceerd is en zelfs al bij de dealer staat. Ik heb eind juli besteld en staat nu op week 51.

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 20-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Net de dealer gesproken en mijn Q4 besteld wk 31 staat nu weer op levering wk 49, vorige week was het nog wk 24, echt geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Jan_1966 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:56:
Net de dealer gesproken en mijn Q4 besteld wk 31 staat nu weer op levering wk 49, vorige week was het nog wk 24, echt geen peil op te trekken.
1 ding is in ieder geval (vrijwel) zeker. Er komt een shitload aan Q4's onze kant op dit kwartaal. Wanneer precies wordt afwachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Zojuist de dealer gesproken. Inmiddels staat de Q4 op de band en heeft een chassisnummer gekregen. Dat is goed nieuws, want dan kan de auto in ieder geval op naam gezet gaan worden... Einde productie staat nu op wk 46, dus benieuwd of het nog een dikke maand wachten gaat worden. Heb het chassisnummer nog wel geprobeerd te koppelen in de My Audi app, maar vooralsnog een foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:36
Mijn dealer maakt geen gebruik van honeymoon. Maar ik begrijp nu inmiddels wel waarom...

Het is niet bepaald betrouwbaar als ik het zo hoor en roept alleen maar meer vragen op.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:20
Mooi topic om door te lezen. Ik sta zelf op het punt een Q4 40 Advanced Edition te bestellen met een paar opties (warmtepomp, assistentiepakket plus).

Vorige week proefgereden in een 40 bij Maas in Moordrecht tijdens een EV-dag. Daar waren de meeste EV's van VAG te bekijken (behalve dan de Up) en kon je proefrijden. Heb een paar foto's toegevoegd.

Twijfel nog over de kleur. Neig naar Kiezelgrijs, maar twijfel omdat het een uni-lak is. Verder nog geen definitieve keuze gemaakt tussen de Sportback en de normale. De Sportback is net wat meer onderscheidend, maar elke keer als ik een foto zie lijkt hij net niet te kloppen. In het echt is dat effect minder.

Voor ik bestel nog een keer proefrijden met de misses erbij. Levering is sowieso ergens diep in 2022, dus die haast is er niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT05PUEYCESyRzbcH6d4zVU3kNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uW1CFTS368BiDnBAmTBSYMFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okD5Gzy8Q4TEIhFrgP7726o6-r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtATjZF6IP1ZyezVasAModEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2J29ZDvcHsnst0u5Ko4brtugc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC0kUzzZOW1jQHXPJWiF9sdU.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:14:
Mooi topic om door te lezen. Ik sta zelf op het punt een Q4 40 Advanced Edition te bestellen met een paar opties (warmtepomp, assistentiepakket plus).
onderscheidend, maar elke keer als ik een foto zie lijkt hij net niet te kloppen. In het echt is dat effect minder.
Nice, congrats! Let goed op de sneaky opties als Comfort pakket, 3-Zone airco en evt Opbergpakket. Warmtepomp zijn de meningen nog steeds sterl over verdeeld. Ik zou het zeker niet doen voor die 1.2k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Klinkt goed! Lijkt op mijn bestelling, ook kiezelgrijs, maar dan de 21" platinum velgen :)

Vwb je keuze, da's altijd lastig. Persoonlijk vind ik de gewone Q4 veel mooier, maar zoveel meningen, zoveel smaken!

Veel plezier met de voorpret!
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:14:

Vorige week proefgereden in een 40 bij Maas in Moordrecht tijdens een EV-dag. Daar waren de meeste EV's van VAG te bekijken (behalve dan de Up) en kon je proefrijden. Heb een paar foto's toegevoegd.

Twijfel nog over de kleur. Neig naar Kiezelgrijs, maar twijfel omdat het een uni-lak is. Verder nog geen definitieve keuze gemaakt tussen de Sportback en de normale. De Sportback is net wat meer onderscheidend, maar elke keer als ik een foto zie lijkt hij net niet te kloppen. In het echt is dat effect minder.

Voor ik bestel nog een keer proefrijden met de misses erbij. Levering is sowieso ergens diep in 2022, dus die haast is er niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
sbin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Nice, congrats! Let goed op de sneaky opties als Comfort pakket, 3-Zone airco en evt Opbergpakket. Warmtepomp zijn de meningen nog steeds sterl over verdeeld. Ik zou het zeker niet doen voor die 1.2k.
Thanks. Ja, inderdaad wel schraal om zaken als een automatisch dimmende binnenspiegel in een optiepakket te zetten. In een gemiddelde Skoda is dat gewoon standaard.

Goed om te weten van de warmtepomp.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
sbin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien:
Ik zou de warmtepomp zeker doen.
En het geld voor al die assistent systemen in de zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:26:
[...]

Thanks. Ja, inderdaad wel schraal om zaken als een automatisch dimmende binnenspiegel in een optiepakket te zetten. In een gemiddelde Skoda is dat gewoon standaard.

Goed om te weten van de warmtepomp.
Zelfde hier: zaken die in mijn "gewone" Octavia standaard zitten moet ik bij de Q4 aanvinken. Vind ik wel jammer en drijft de prijs best wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
mtlife schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Eind juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
deboss65 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien:
Ik zou de warmtepomp zeker doen.
En het geld voor al die assistent systemen in de zak houden.
In het pakket zitten adaptive cruise control, parkeersensoren voor en een camera. Die zaken wil ik niet missen. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

In het pakket zitten adaptive cruise control, parkeersensoren voor en een camera. Die zaken wil ik niet missen. :)
De camera kan ik me goed voorstellen. kan soms heel handig zijn.
Persoonlijk kan ik de ACC missen als kiespijn. in alle auto's waarmee ik gereden heb die ermee uitgerust waren heb ik het niet gebruikt. In theorie werkt het leuk maar in de praktijk vind ik het verschrikkelijk. Dat ligt mede aan het grillige rijkarakter van een heleboel medeweggebruikers.

Gelukkig hebben we wat te kiezen en kan een ieder voor zichzelf bepalen wat belangrijk voor hem/haar is.
Voor mijzelf sprekend zou ik niet graag iets aanvinken en het vervolgens niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Ach, wat bij het ene merk/model 'standaard' in de basisconfiguratie zit, dat is toch verrekend in de prijs. De prijs van een Audi is voor hetzelfde bij bijv een Skoda en VW 'gewoon' tientallen procenten hoger. Stel je voor dat de warmtepomp standaard op elke Q4 is en de catalogus prijs (dus) verhoogd met 1200,- dat wil je toch ook niet? Dan heb je toch liever de vrijheid om dit te nemen of niet?

Voor mij is dus standaardoptie of niet standaardoptie een non issue. Kritiek op de prijsvoering is meer op zijn plaats, maar voor mij ook weer niet echt een issue omdat de prijzen bij (door het publiek, de media of door de autofabrikant zelf aangemerkt als) 'premium' merken hoger en 'algemeen bekend' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Een optie is per definitie duurder (voor de eindklant) dan als het standaard ingebouwd is.
Dat is het verdienmodel. Als de warmtepomp er standaard in zou zitten wordt de auto niet €1200,- duurder.
Eerder iets van €300. Trouwens, in Duitsland kost de warmtepomp €900,- Waar komt dat verschil vandaan ? Niet door belastingen en BPM. Geeft al aan dat het een "politieke" prijs is.

Spit de optielijst maar eens door. Je gaat mij niet wijsmaken dat alle opties de prijs van de auto met de aangegeven prijs omhoog laat gaan als het er standaard in zou zitten.

Ik deel je kritiek op de prijsvoering, Audi moet met deze policy wel uitkijken. De Aziatische concurrentie levert heel rationeel genomen meer uitrusting en kwaliteit voor het geld. Heb die serieus overwogen maar ben op het uiterlijk afgeknapt. (Mijn conservatieve ik greep in |:( )

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 20-10-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Alleen Audi weet dit... Wat dat uiteindelijk doet met de prijs zal ergens in het midden van jouw en mijn prijs zijn. Of dat nou 25%, 50% of 75% van de optieprijs wordt verhoogd, je hebt een standaardoptie die je niet perse wilt/hoeft en dan heb je er toch voor betaald (ook al is het niet voor de volle mep als losse configuratieprijs).

Echt onmisbare opties zou 'standaard' moeten zijn, maar dat is ook voor elke koper verschillend. Bij bijv de S-Competition mis ik alleen inklapbare buitenspiegels (afzonderlijk bestellen ipv in een comfort pakket). En natuurlijk zijn er andere opties die het leven (rijden) veraangenamen (opbergpakket, airco 3 zone, mmi pro, assistentie), maar kunnen gemist worden. Voor mij was verder panoramadak een must, maar das geen optie die in de basisconfiguratie (van het instapmodel) hoort...

Oh ik begrijp je wel hoor. Ik heb ook eventjes gekeken naar een Mustang, Ioniq5 en EV6 en nog wat andere modellen, maar ik vind de Q4 die gewoon op een conventionele (brandstof)auto lijkt zonder het minimalistische interieur het meest aansprekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Het ideaal zou zijn een echte basis versie met een heel aantrekkelijke prijs met daarbij een volledige optielijst waarbij de prijzen dichtbij de werkelijke kostprijs ervan liggen. (met een beetje marge uiteraard)
Dan had ik bijvoorbeeld de elektrische achterklep zeker niet aangevinkt.

Inderdaad is voor mij ook de afknapper de minimalistische trend die er momentaan heerst. Ik zeg altijd het zijn net rijdende tablets.
Daarom vallen de Tesla's zowieso af, ondanks dat ik veel bewondering heb voor de onderhuidse techniek ervan.
De ID.4 GTX of een Enyaq zouden kanshebbers kunnen zijn als het rampzalige (minimalistische) bedien concept meer a la Audi zou zijn geweest. EV6 en Ioniq 5 vind ik technisch geweldig maar qua uiterlijk niet mijn smaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Eindelijk is mijn bestelling en afkoop ondertekend door de lease coordinator!
Bestelling bij de dealer zal vandaag of morgen gebeuren.

Afkoop is overigens niet ondertekend maar wel schriftelijk akkoord gegeven, maar volgens Athlon zou dit geen issue moeten zijn. Let's hope ;)

Nu hopen op een snelle levering van de sportback!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
deboss65 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:21:
Het ideaal zou zijn een echte basis versie met een heel aantrekkelijke prijs met daarbij een volledige optielijst waarbij de prijzen dichtbij de werkelijke kostprijs ervan liggen. (met een beetje marge uiteraard)
Dan had ik bijvoorbeeld de elektrische achterklep zeker niet aangevinkt.

Inderdaad is voor mij ook de afknapper de minimalistische trend die er momentaan heerst. Ik zeg altijd het zijn net rijdende tablets.
Daarom vallen de Tesla's zowieso af, ondanks dat ik veel bewondering heb voor de onderhuidse techniek ervan.
De ID.4 GTX of een Enyaq zouden kanshebbers kunnen zijn als het rampzalige (minimalistische) bedien concept meer a la Audi zou zijn geweest. EV6 en Ioniq 5 vind ik technisch geweldig maar qua uiterlijk niet mijn smaak.
De meest irrirante en vreselijke trend is het bedienen van de climate control door een scherm. Via Tesla is het tenminste altijd zichtbaar, ook al is het door een scherm, maar Peugeot heeft de ideale oplossing dat je ALTIJD naar de climate control moet navigeren en daar de aanpassingen moet doen en dan weer terug navigeren naar (in mijn geval) CarPlay. Vier handelingen wat in een gewone auto 1 handeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:54
zoals ik al eerder aangaf heb ik eind juni een Q4 Advance besteld in kiezelgrijs ( Damenaz bedankt voor de buiten foto's ), heb nog geen definitieve lever datum gehoord,
maar ik zie dat de meeste reacties plaatsen vinden tussen 8:00 en 17;00 uur, ik heb zo'n idee dat als Audi de productie nou flink opschroeft zodat er snel geleverd kan worden, de " productie" van de potentiele Audi Q4 kopers ook flink omhoog gaat ;-) . Is een win-win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Als ik de handleiding goed begrijp heb je met het assistentiepakket (en dus ACC) al een systeem dat tot 0 kan afremmen en vervolgens weer zelf gaat rijden (Met wat mitsen en maren).

Is dat correct? Of is het assistentie advanced pakket daar voor nodig?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Dean Martin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:46:
Als ik de handleiding goed begrijp heb je met het assistentiepakket (en dus ACC) al een systeem dat tot 0 kan afremmen en vervolgens weer zelf gaat rijden (Met wat mitsen en maren).

Is dat correct? Of is het assistentie advanced pakket daar voor nodig?
Dat is dus een vraag die ik ook niet kon achterhalen. Ik heb nu ook ACC en die kan zelfstandig afremmen tot stilstand. Maar vraagt dan wel om de rem te bedienen. Anders gaat hij weer rijden. Om zelfstandig te kunnen filerijden had ik ook de optie Traffic Jam Assist nodig.

Gek genoeg wordt daar bij de Q4 met geen woord over gesproken. Dus of TJA onderdeel uitmaakt van de ACC, geen idee? :?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dean Martin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:23:
Eindelijk is mijn bestelling en afkoop ondertekend door de lease coordinator!
Bestelling bij de dealer zal vandaag of morgen gebeuren.

Afkoop is overigens niet ondertekend maar wel schriftelijk akkoord gegeven, maar volgens Athlon zou dit geen issue moeten zijn. Let's hope ;)

Nu hopen op een snelle levering van de sportback!
En inmiddels ook bij de dealer besteld. Levering staat nu op februari.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Zo vraag ik me trouwens ook af of Lane Departure Warning alleen betekent dat hij gaat waarschuwen en bijsturen om tussen de lijnen te blijven, of dat je dan ook kan kiezen voor stuurhulp (semi-autonoom rijden). In sommige filmpjes zie ik dat ze tussen die twee modi wisselen. Je zou denken dat je met ACC en LDW de juiste systemen zou hebben daarvoor.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Dat is dus een vraag die ik ook niet kon achterhalen. Ik heb nu ook ACC en die kan zelfstandig afremmen tot stilstand. Maar vraagt dan wel om de rem te bedienen. Anders gaat hij weer rijden. Om zelfstandig te kunnen filerijden had ik ook de optie Traffic Jam Assist nodig.

Gek genoeg wordt daar bij de Q4 met geen woord over gesproken. Dus of TJA onderdeel uitmaakt van de ACC, geen idee? :?
Op bladzijde 141 van de handleiding, onder hoofdstuk Dynamische rijassistent:
In langzaamrijdend en stilstaand verkeer en in
filesituaties kan tot stilstand worden geremd en
daarna onder bepaalde voorwaarden weer automatisch worden weggereden.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Dean Martin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Op bladzijde 141 van de handleiding, onder hoofdstuk Dynamische rijassistent:

[...]
Zo zou het dan moeten werken inderdaad.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Zo zou het dan moeten werken inderdaad.
Zou ik wel zeggen, maar ben niet 100% zeker. Heb vrijdagmiddag een middagje de demo van de dealer mee om alvast voor te proeven, ga ik het wel even proberen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
DaMenaz schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:10:
Zo vraag ik me trouwens ook af of Lane Departure Warning alleen betekent dat hij gaat waarschuwen en bijsturen om tussen de lijnen te blijven, of dat je dan ook kan kiezen voor stuurhulp (semi-autonoom rijden). In sommige filmpjes zie ik dat ze tussen die twee modi wisselen. Je zou denken dat je met ACC en LDW de juiste systemen zou hebben daarvoor.
Lane Departure Warning is pingpongen tussen lijntjes (hij stuurt bij op moment dat je dreigt de rijbaan te verlaten)

In de Assistentiepakket Advanced-optie zit Active lane assist, die rijdt semi-autonoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Nou… vandaag te horen te krijgen dat de aanleverdatum bij de importeur op week 51 staat. Hopelijk kan de dealer diezelfde week de auto nog op kenteken zetten. Afleveren stond al op week 2. (Besteld half juli 40 LE Comp S). Als ik een hogere bijtelling heb baal ik wel flink. Dan had ik net zo lief nog langer gewacht en hem met de nu vervallen opties genomen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hupsel schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:30:
Nou… vandaag te horen te krijgen dat de aanleverdatum bij de importeur op week 51 staat. Hopelijk kan de dealer diezelfde week de auto nog op kenteken zetten. Afleveren stond al op week 2. (Besteld half juli 40 LE Comp S). Als ik een hogere bijtelling heb baal ik wel flink. Dan had ik net zo lief nog langer gewacht en hem met de nu vervallen opties genomen…
Chassis nummer in het systeem is voldoende voor kenteken registratie. Dus dat zou wel moeten lukken. Denk dat ze eerder afleveringen verplaatsen en tijd hebben om te registreren dan andersom ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mijn leverdatum (vandaag besteld) is week 6. Sportback 40 S edition.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
https://www.autoweek.nl/a...ijgt-grotere-actieradius/

Ben benieuwd of Audi ook zo iets doet 🙆🏼‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand toevallig al ergens aftermarket cupholders gevonden voor de Q4 :D ?
Net maar alvast USB-C kabels besteld ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:49
Dean Martin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Chassis nummer in het systeem is voldoende voor kenteken registratie. Dus dat zou wel moeten lukken. Denk dat ze eerder afleveringen verplaatsen en tijd hebben om te registreren dan andersom ;)
Een kenteken is niet voldoende voor de lagere bijtelling. De auto moet op naam gezet worden voor 2022. Dat is volgens mij niet meer mogelijk totdat de auto ook daadwerkelijk in NL is. In het verleden was dit wat makkelijker. Werden er massaal auto's op naam gezet om maar de lage bijtelling te kunnen krijgen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
In het forum werd eerder ook gesproken over een upgrade van laadsnelheid. Daar kijk ik naar uit. Hier een review waarin er naar wordt verwezen:
'https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/volkswagen-id4-1st-2021/'

'Ook de laadsnelheid gaat omhoog naar 150kW en in de update daarna nogmaals, maar dan naar 170kW. Dat is mij iig in Dresden bij aflevering vertelt. '

en hier: https://insideevs.de/news...3-id4-170kw-ladeleistung/

Volgens mij is hier helaas nog geen officiele vag communicatie over.

[ Voor 10% gewijzigd door sixgirls op 21-10-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Een kenteken is niet voldoende voor de lagere bijtelling. De auto moet op naam gezet worden voor 2022. Dat is volgens mij niet meer mogelijk totdat de auto ook daadwerkelijk in NL is. In het verleden was dit wat makkelijker. Werden er massaal auto's op naam gezet om maar de lage bijtelling te kunnen krijgen.
Ik weet nog dat mijn vader destijds in December 2013 (of 2012?) een Model S besteld had en omdat hij toen de factuur al had gold de 0% bijtelling, ook al werd de auto pas geleverd c.q. op naam/kenteken gezet in april van het jaar erna... Vond het allemaal heel apart maar het werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
sixgirls schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:39:
[...]

In het forum werd eerder ook gesproken over een upgrade van laadsnelheid. Daar kijk ik naar uit. Hier een review waarin er naar wordt verwezen:
'https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/volkswagen-id4-1st-2021/'

'Ook de laadsnelheid gaat omhoog naar 150kW en in de update daarna nogmaals, maar dan naar 170kW. Dat is mij iig in Dresden bij aflevering vertelt. '
Hier kijk ik inderdaad ook naar uit, mits de laadcurve niet á la Mustang is dan

https://support.fastned.n...021-08-06_at_16.44.01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook, tot mijn dealer iets anders aangaf (voor mij sowieso niet van toepassing want levering is week 6.)?

[ Voor 27% gewijzigd door Dean Martin op 21-10-2021 09:43 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:49
Dean Martin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook, tot mijn dealer iets anders aangaf (voor mij sowieso niet van toepassing want levering is week 6.)?
Neem aan dat je VIN in 2021 al wel bekend is met een leverweek van week 6. Dus laat het hem dan maar fixen. :) Maar volgens mij kan dit niet meer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Neem aan dat je VIN in 2021 al wel bekend is met een leverweek van week 6. Dus laat het hem dan maar fixen. :) Maar volgens mij kan dit niet meer.
Fair punt heb je daar.....
Ik weet de details ook niet, ik ging ook uit van tennaamstelling zoals je aangeeft. Totdat hij zei dat 'ie als een gek aan de slag moest zodra VIN's beschikbaar waren.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

the-hyrax schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

De meest irrirante en vreselijke trend is het bedienen van de climate control door een scherm. Via Tesla is het tenminste altijd zichtbaar, ook al is het door een scherm, maar Peugeot heeft de ideale oplossing dat je ALTIJD naar de climate control moet navigeren en daar de aanpassingen moet doen en dan weer terug navigeren naar (in mijn geval) CarPlay. Vier handelingen wat in een gewone auto 1 handeling is.
Daarom is stembediening bij mij nu zo'n beetje de default geworden. "Ik heb het koud/ik heb het warm/zet de temperatuur op 20 graden". Scheelt zelfs nog de handeling om je handen van het stuur af te halen zoals bij een fysieke knop.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 19:22
Dean Martin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Fair punt heb je daar.....
Ik weet de details ook niet, ik ging ook uit van tennaamstelling zoals je aangeeft. Totdat hij zei dat 'ie als een gek aan de slag moest zodra VIN's beschikbaar waren.
Het gaat om de eerste tenaamstelling. Vanaf die datum loopt de bijtelling. Hij moet dus uiterlijk 31december op kenteken staan.

Dit geld ook met buitenlandse kentekens. Dus als je een auto importeert, dan geld de bijtellingsdatum vanaf moment dat ie in het buitenland eerste kenteken heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
vincentvs93 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:09:
[...]

Het gaat om de eerste tenaamstelling. Vanaf die datum loopt de bijtelling. Hij moet dus uiterlijk 31december op kenteken staan.

Dit geld ook met buitenlandse kentekens. Dus als je een auto importeert, dan geld de bijtellingsdatum vanaf moment dat ie in het buitenland eerste kenteken heeft gekregen.
Ja, maar volgens de dealer kan hij een kenteken aanvragen zodra het chassisnummer bekend is. Niet pas wanneer de auto in Nederland is.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 19:22
Dat zou heel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

VIN is toch pas beschikbaar als de auto in productie is gegaan? Lijkt me niet dat er 6 weken tussen productie en aflevering zit als ik de verhalen hier mag geloven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

VIN is toch pas beschikbaar als de auto in productie is gegaan? Lijkt me niet dat er 6 weken tussen productie en aflevering zit als ik de verhalen hier mag geloven?
Heb net even gevraagd bij de dealer. Wat jij zegt klopt vwb chassisnummer (en volgens hem geldt dan de 2021 bijtelling want hij kan dan registreren). Er is echter nog wel een kansje dat er nog een 2021 productieslot is. Niet zeker echter.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 21-10-2021 10:31 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MV999
Dean Martin schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Heb net even gevraagd bij de dealer. Wat jij zegt klopt vwb chassisnummer (en volgens hem geldt dan de 2021 bijtelling want hij kan dan registreren). Er is echter nog wel een kansje dat er nog een 2021 productieslot is. Niet zeker echter.
Dit lijkt mij inderdaad ook het geval. Kan me reclames herinneren van leasemaatschappijen die in een nieuw jaar nog adverteerden met voorraadmodellen uit het jaar ervoor met lagere bijtelling.

Succes in ieder geval en hopelijk komt dat plekje nog vrij!

PS - Zag vanochtend weer één rijden en verbaasde me wederom weer hoe dik de achterlichten er ook uit zien in het donker! :D

[ Voor 9% gewijzigd door MV999 op 21-10-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MV999 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Dit lijkt mij inderdaad ook het geval. Kan me reclames herinneren van leasemaatschappijen die in een nieuw jaar nog adverteerden met voorraadmodellen uit het jaar ervoor met lagere bijtelling.

Succes in ieder geval en hopelijk komt dat plekje nog vrij!
Voor de 'normale' versie was het uitgesloten. Voor de sportback niet. Ik reken op de 2022 bijtelling, kan het alleen maar meevallen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Princerakeem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-11-2021
Zojuist een update ontvangen van LM en wederom met 3 weken naar achteren geschoven.

Bestelling via Athlon op 15 juni
Afleverweek 40 --> 47 -->50
Auto is tot op heden nog niet geproduceerd.

Kortom er is geen pijl op te trekken.

40 Launch Edition Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 13:24
Princerakeem schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:14:
Zojuist een update ontvangen van LM en wederom met 3 weken naar achteren geschoven.

Bestelling via Athlon op 15 juni
Afleverweek 40 --> 47 -->50
Auto is tot op heden nog niet geproduceerd.

Kortom er is geen pijl op te trekken.

40 Launch Edition Advanced
Oei, niet grappig. Wel apart dat ik in de combinatie Van Mossel / Alphabet sinds mijn bestelling in Juli nog NOOIT pro-actief een update qua wijziging heb gehad (ook niet na meermaals informeren).

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Pagina: 1 ... 31 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.