Cool… welke kleur? ik had het een maand geleden gevraagd aan de LM, die gaven aan meerdere dealers contacteert te hebben, maar helaas niet ‘mijn’ configuratie.MarcCar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:19:
Mijn broer heeft vandaag een Q4 SB 40 (S line) kunnen bestellen vanuit de voorraad die de dealer heeft ingekocht. Levering voor einde jaar gegarandeerd.
Klopt helemaal, ben inmiddels met de 5e Audi bezig. Nu de Q4 model 50 quattro S Competion. Is een demo model die ik op 6 maart kan ophalen. Hij is dan 6 maanden oud en iets meer dan 6k op de teller.Motjoo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:41:
[...]
Mijn Q4 heb ik in Duitsland gekocht.
Is het een nieuwe van een Audi dealer dan meestal geen probleem. Je betaalt dan een borg ter hoogte van de Duitse BTW. Nadat de auto in Nederland is ingevoerd krijg je de borg terug. (wel afspraak op schrift laten zetten) In Nederland hoef je alleen BTW te betalen. 2e Hands moet de auto minimaal 6 maanden oud zijn, EN minimaal 6000 km op de teller hebben.
Anders betaal je zowel in Duitsland als ook in Nederland BTW.
Hmm best pittig, toch voor de 35 variant dan. Dan hou ik het bij de standaard velg ;-)davidvandemaele schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:09:
[...]
Ipv 520km zou het 480km zijn, uiteraard theoretisch. Dat is wat ze me vertelden toen ik voor die velgen had gekozen.
Edit: het gaat in mijn geval wel over een 40.
Het verschil zal wel iets gelijkaardigs zijn I guess.
Mythos zwart, net als zijn broerHupsel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:17:
[...]
Cool… welke kleur? ik had het een maand geleden gevraagd aan de LM, die gaven aan meerdere dealers contacteert te hebben, maar helaas niet ‘mijn’ configuratie.
Krijg hem woensdag, zo benieuwd!
Besteld op 27-05.
Besteld op 27-05.
Ik sta na heel lang twijfelen op het punt van bestellen van een:
Q4 Sportback 40 S edition met:
- Comfortpakket
- 5V spaak velgen
- Zwart optiek (inclusief spiegelkappen)
- Privacy glas
- Ambient plus
Mis ik nog iets essentieels naar jullie beleving?
Overigens gewoon 2022 leveren ivm lease contract.
- Comfortpakket
- 5V spaak velgen
- Privacy glas
- Ambient plus
[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 09-10-2021 16:15 ]
The best is yet to come
Ach wat is missen he. Ik heb de 3-zone airco toegevoegd omdat ik geen meldingen wil krijgen als ‘deze functie is niet beschikbaar’ en het opbergpakket omdat er anders geen klemmetjes in de bekerhouders zitten. Beide dus eigenlijk omdat de afwerking anders matig is. Bij deze prijsklasse wil je dit gewoon geregeld hebben.Dean Martin schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:08:
Ik sta na heel lang twijfelen op het punt van bestellen van een:
- Comfortpakket
- 5Y spaak velgen
- Privacy glas
- Ambient plus
Ik lees nergens een Sonos ervaring/review voor de Q4? Iemand die al rijdt en zijn ervaring wilt delen? Ik rij nu zelf een A3 E-tron uit 2016 met B&O (wat een top geluid komt daaruit) dus ben erg benieuwd wat de Sonos installatie gaat brengen!
Het laatste bericht hier is levering bij de dealer (deze week) aangepast van week 43 naar 48. Spannend!
Het laatste bericht hier is levering bij de dealer (deze week) aangepast van week 43 naar 48. Spannend!
[ Voor 24% gewijzigd door kevinos op 09-10-2021 16:25 ]
En wanneer besteld? En welk type?kevinos schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:22:
Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Heeft trouwens iemand ervaring met een leasemij of het mogelijk is een auto dit jaar op kenteken te zetten (volgens de dealer moet dit kunnen....) maar pas in juni te gaan rijden?
[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 09-10-2021 18:27 ]
The best is yet to come
Alphabet zei;Dean Martin schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:26:
Heeft trouwens iemand ervaring met een leasemij of het mogelijk is een auto dit jaar op kenteken te zetten (volgens de dealer moet dit kunnen....) maar pas in juni te gaan rijden?
En dat ging nog maar over 1 maand..Registreren (op kenteken zetten) is rijden.
www.google.nl
Ik kom uit een A5 met B&O. Ben aangenaam verrast door het Sonos systeem. Komt dicht in de buurt van B&O. Bas zelfs nog iets beter. Bij beide systemen zijn de instellingsmogelijkheden beperkt. Geen goede equalizer (alleen bas/treble en subwoofer), en ook de vertraging van individuele speakers is niet in te stellen. Fader gaat via een zelfde menu als bij het B&O systeem.kevinos schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:22:
Ik lees nergens een Sonos ervaring/review voor de Q4? Iemand die al rijdt en zijn ervaring wilt delen? Ik rij nu zelf een A3 E-tron uit 2016 met B&O (wat een top geluid komt daaruit) dus ben erg benieuwd wat de Sonos installatie gaat brengen!
Geluid is subjectief, maar ik ben best tevreden.
Ik zie eigenlijk niet heel veel voordeel in het comfortpakket. Ik denk dat ik voor dat geld liever Sonos en het opbergpakket heb.Peter_i4M50 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:18:
[...]
Ach wat is missen he. Ik heb de 3-zone airco toegevoegd omdat ik geen meldingen wil krijgen als ‘deze functie is niet beschikbaar’ en het opbergpakket omdat er anders geen klemmetjes in de bekerhouders zitten. Beide dus eigenlijk omdat de afwerking anders matig is. Bij deze prijsklasse wil je dit gewoon geregeld hebben.
The best is yet to come
Duidelijk. Ik ga maandag maar eens bellen.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Alphabet zei;
[...]
En dat ging nog maar over 1 maand..
The best is yet to come
Heb je zonder opbergpakket nou helemaal geen dashboardkastje klep? Of alleen niet aflsuitbaar?
En heb je een middenarmsteun achter zonder het neerklap pakket in delen?
[ Voor 28% gewijzigd door Dean Martin op 09-10-2021 21:00 ]
The best is yet to come
Eerste week juli besteld:
40 e-tron Launch edition S Competition
Laatste ge-update offerte:
Mythoszwart pareleffect
Stof Pulse/mono.pur 550-kunstleder met S-logos
F Zonder type- en motoraanduiding
F Comfortpakket
F Assistentiepakket Advanced
F Sonos premium soundsystem
F Verwijderen Audi phone box
F Verwijderen Glazen panoramadak
F Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual
pedal)
F Velgen Audi Sport, 21 inch gegoten lichtmetaal
"5-arm-rotor-aero"-design zwart, glansgedraaid F Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
F Opbergpakket
F Trekhaak wegklapbaar
Week 48 bij de dealer. Ik ben positief ingesteld…!
Helemaal eens met je, valt toch wat tegen dat dit niet geregeld is. Ga achteraf bekijken of ik de Q4 nog eens bij een bedrijf kan langsbrengen die dit soort dingen softwarematig kunnen aanpassen...
Peter_i4M50 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:18:
[...]
Ach wat is missen he. Ik heb de 3-zone airco toegevoegd omdat ik geen meldingen wil krijgen als ‘deze functie is niet beschikbaar’ en het opbergpakket omdat er anders geen klemmetjes in de bekerhouders zitten. Beide dus eigenlijk omdat de afwerking anders matig is. Bij deze prijsklasse wil je dit gewoon geregeld hebben.
Is er iemand die reeds geniet van de Q4 die een foto met ons wil delen van de “klemmetjes” van de bekerhouders én iemand met een Q4 met bekerhouder zonder “klemmetjes”?
[ Voor 5% gewijzigd door wimbre op 10-10-2021 10:47 ]
Zo, de Talisman gewassen, uitgezogen weer netjes voor het inleveren:-)
Net een mail van de LM kenteken is al bekend, laadpas komt deze week.
Nog 2 daagjes en dan ophalen, dinsdag 12 oktober 15.00 de afleverafspraak. Gewoon conform de bestelling, alleen 8 weken vertraging op de eerst genoemde leverdatum.
Nog meer mensen hier die deze week een aflevering gepland hebben staan?
Nog 2 daagjes en dan ophalen, dinsdag 12 oktober 15.00 de afleverafspraak. Gewoon conform de bestelling, alleen 8 weken vertraging op de eerst genoemde leverdatum.
Op mijn bestelbon is er helemaal geen sprake van die virtual pedal. Ook op de site kon ik het niet vinden. Ben je 100% zeker dat dat erop zit dan?kevinos schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 01:46:
F Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual
pedal)
De V60 moet zo alleen nog door de wasstraat. Van binnen spik en span. Morgen om 11:00u mag ik de Q4 ophalenhens72 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:12:
Zo, de Talisman gewassen, uitgezogen weer netjes voor het inleveren:-)
Hopelijk heb ik dan direct de laadpas van de leasemaatschappij.
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 10-10-2021 13:49 ]
XXXVI
Gaaf. Wat een Q4’s alleen al op dit forum. Delen jullie wel even wat foto’s van jullie mooie aanwinsten? 😎
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Sinds afgelopen woensdag rijd ik rond in mijn Gletsjer witte q4 etron 40 s competion.
Komende week mijn ervaringen!
1 first world problem: de niet uit te schakelen “online diensten” melding.
En ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom de actieradius 380 km is bij 100% accu.
En ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom de actieradius 380 km is bij 100% accu.
:strip_exif()/f/image/6G8yOvKQyi8vjWnjGJdokFLp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door iweq op 10-10-2021 20:47 ]
Zeker:davidvandemaele schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:20:
[...]
Op mijn bestelbon is er helemaal geen sprake van die virtual pedal. Ook op de site kon ik het niet vinden. Ben je 100% zeker dat dat erop zit dan?
Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual pedal) 4K5 €1159,18
Achterklep, elektrisch openend en sluitend t.b.v. Comfortsleutel 4E6 €0,00
Ik las dat de auto in de 1e periode “leert”. https://www.facebook.com/...ermalink/565102638074546/iweq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:28:
Sinds afgelopen woensdag rijd ik rond in mijn Gletsjer witte q4 etron 40 s competion.
En ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom de actieradius 380 km is bij 100% accu.[Afbeelding]
Vreemd. In de beschrijving van de optie op de Belgische site wordt daar dus helemaal geen melding van gemaakt. Ik zal er maar vanuitgaan dat ik die virtual pedal niet zal hebben…kevinos schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:40:
[...]
Zeker:
Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual pedal) 4K5 €1159,18
Achterklep, elektrisch openend en sluitend t.b.v. Comfortsleutel 4E6 €0,00
Ik zal morgenvroeg eens kijken wat de mijne 40 s competition als actieradius aangeeft. Ik krijg ook een melding van de online diensten. Daarnaast vind ik het vreemd dat ik via My Audi niet kan zien waar mijn Audi staat. Op dit moment zijn de functies in My Audi wel zeer beperkt. Desondanks ben ik heel bij dat ik voor deze auto heb gekozen. De afwerking (althans de gekozen materialen [veelal hard plastic]) is niet top maar qua rijden is het werkelijk een feestje.iweq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:28:
En ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom de actieradius 380 km is bij 100% accu.[Afbeelding]
Hier een review alleen maar over het Sonos systeem, leuk! Beetje karig wel, maar t is iets.
[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 10-10-2021 23:20 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Elke auto “leert” toch? In ieder geval gaf mijn Corolla toen die nieuw was aan dat ik 1,100 km op een tank kon rijden. Dat was na een week 800 en na twee weken 600 👀wimbre schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:58:
[...]
Ik las dat de auto in de 1e periode “leert”. https://www.facebook.com/...ermalink/565102638074546/
Trouwens… sinds ik weet dat ik elektrisch ga rijden hou ik de laadpalen in mijn buurt nauwlettend in de gaten. Valt me op dat ze steeds vaker bezet zijn. Daar gaat mij “altijd een plek” vreugde.
En ga na dat ik 6x2 laadpunten in de buurt heb binnen vijf minuten lopen
En ga na dat ik 6x2 laadpunten in de buurt heb binnen vijf minuten lopen
Voordeel van het comfort pakket zijn voor mij de automatisch inklapbare spiegels. Kan ik van afstand zien of de auto op slot is gegaan. Opbergpakket vind ik wel belangrijk. De afwerking van de kofferbak is dan wat netter door de dubbele laadvloer.Dean Martin schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:32:
[...]
Ik zie eigenlijk niet heel veel voordeel in het comfortpakket. Ik denk dat ik voor dat geld liever Sonos en het opbergpakket heb.
Effect van het opbergpakket voor de je dashboard is idd de afsluitbaarheid. Uiteraard heb je wel de klep. Daarnaast mist je natuurlijk de laadvloer, netjes achter de stoelen, 2e verlichting en 12V aansluiting in kofferbak, klemmetjes bekerhouder etc etc…Dean Martin schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:33:
Heb je zonder opbergpakket nou helemaal geen dashboardkastje klep? Of alleen niet aflsuitbaar?
Middenarmsteun is gekoppeld aan de bekleding. Alleen de (kunst)leder pakketten hebben een middenarmsteun achter. Als je stoffen stoelen hebt, dan heb je geen middenarmsteun achter. Ik zie dat dat tegenwoordig niet meer zo is. Ze staan daar toch niet stil bij Audi…
[ Voor 5% gewijzigd door -Wing- op 11-10-2021 02:23 ]
De beschrijving staat bij het goedkope pakket. Als je het goedkopere pakket koopt icm de comfort sleutel, dan heb je virtual peddal om je achterklep te bedienen.davidvandemaele schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:01:
[...]
Vreemd. In de beschrijving van de optie op de Belgische site wordt daar dus helemaal geen melding van gemaakt. Ik zal er maar vanuitgaan dat ik die virtual pedal niet zal hebben…
/f/image/HVQyraOI2h2HU2ubCAZI9num.png?f=fotoalbum_large)
En
/f/image/7UQA8giygRFgw34omwI7y7Yh.png?f=fotoalbum_large)
[quote]Jope3 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:21:Jope3 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:21:
[...]
Ik zal morgenvroeg eens kijken wat de mijne 40 s competition als actieradius aangeeft. Ik krijg ook een melding van de online diensten. Daarnaast vind ik het vreemd dat ik via My Audi niet kan zien waar mijn Audi staat. Op dit moment zijn de functies in My Audi wel zeer beperkt. Desondanks ben ik heel bij dat ik voor deze auto heb gekozen. De afwerking (althans de gekozen materialen [veelal hard plastic]) is niet top maar qua rijden is het werkelijk een feestje.
[...]
De mijne geeft nu 441 km aan. Heeft de maken met de leercurve van eerdere verbruiken.
[ Voor 40% gewijzigd door Jope3 op 11-10-2021 06:44 ]
Afgelopen zaterdag de sportback voor het eerst in de showroom mogen bewonderen, wat een prachtige auto is dat. Daarnaast toch leuk om te horen wanneer de verkoopmedewerker je vertelt dat er een groot aantal Q4's afgeleverd wordt maar ze toch wel heel erg naar die van mij in het bijzonder uitkijken (door de configuratie).
Heeft er iemand overigens 21 inch velgen? Ik heb tot nu toe enkel 19/20 inch gezien en ben benieuwd hoe het formaat 21 inch is op de auto
Heeft er iemand overigens 21 inch velgen? Ik heb tot nu toe enkel 19/20 inch gezien en ben benieuwd hoe het formaat 21 inch is op de auto
Audi Q4 Sportback S Competition
Ik, alleen is de mijne nog niet geleverd
Zijn wel foto’s van 21 inch op het forum te vinden. Kijk verder anders ff op FB, ook daar genoeg mooie plaatjes te vinden.
MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:49:
Afgelopen zaterdag de sportback voor het eerst in de showroom mogen bewonderen, wat een prachtige auto is dat. Daarnaast toch leuk om te horen wanneer de verkoopmedewerker je vertelt dat er een groot aantal Q4's afgeleverd wordt maar ze toch wel heel erg naar die van mij in het bijzonder uitkijken (door de configuratie).
Wanneer verwacht je hem en met welk type velgen? Welke fb pagina moet ik kijken?JandV schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:58:
Ik, alleen is de mijne nog niet geleverdZijn wel foto’s van 21 inch op het forum te vinden. Kijk verder anders ff op FB, ook daar genoeg mooie plaatjes te vinden.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door MV999 op 11-10-2021 08:42 ]
Haha leuk is dat. Bij mijn dealer kijken ze ook uit naar mijn config, omdat niemand deze als zodanig (nog) heeft besteld. Compleet zwart (zwarte lak, zwarte velgen, optiekpakket zwart, zwarte ringen, S-line)MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:49:
Ah ok, ik zat dus verkeerd te kijken.-Wing- schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 02:39:
[...]
De beschrijving staat bij het goedkope pakket. Als je het goedkopere pakket koopt icm de comfort sleutel, dan heb je virtual peddal om je achterklep te bedienen.
Mijn A6 model 2011 heeft ook de achterklep icm comfortopening, maar geen virtual pedal. En de verkoper was er destijds ook van overtuigd dat die virtual pedal er opzat. Heb deze morgen toch nog maar eens als een gek onder mijn auto zitten schoppen, maar helaas
Begin van de straat staat hier een mooie Q4 - 40 met 21 inch W. (https://www.audi.nl/nl/we...ek_infolayer.MRADC5W.html)MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:49:
Ziet er zeer goed uit. 21 inch kan hij prima hebben. Denk dat 19 inch wat aan de kleine kant is?
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 11-10-2021 08:50 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
over bereik: hartstikke normaal met deze temparaturen (8-13C). zakt wel meer rond het vriespunt.
wat ook helpt, minder knetter hard acceleren elke keer weer, maar dat is het plezier de eerste paar weken dus dan mag het.
Nu weer een 8 maanden wachten voordat het boven de 450+ km uitkomt met 16+C
wat ook helpt, minder knetter hard acceleren elke keer weer, maar dat is het plezier de eerste paar weken dus dan mag het.
Nu weer een 8 maanden wachten voordat het boven de 450+ km uitkomt met 16+C
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Same! Plus de rode remklauwenTrackerfire schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
Haha leuk is dat. Bij mijn dealer kijken ze ook uit naar mijn config, omdat niemand deze als zodanig (nog) heeft besteld. Compleet zwart (zwarte lak, zwarte velgen, optiekpakket zwart, zwarte ringen, S-line)
Nice! Weten we meteen waar de gemiddelde Audi verkoper lekker op gaat
Haha precies, helaas moet ik het wel doen met iets minder vermogen!Trackerfire schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:00:
[...]
Nice! Weten we meteen waar de gemiddelde Audi verkoper lekker op gaat![]()
Levering staat nu gepland half november, maar is al 3 keer opgeschoven…..
Ik heb de 21 inch platina velgen besteld.
Voor Facebook groepen zie:
Audi Q4 rijders - NL
Audi Q4 Etron & Etron sportback
Ik heb de 21 inch platina velgen besteld.
Voor Facebook groepen zie:
Audi Q4 rijders - NL
Audi Q4 Etron & Etron sportback
MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:42:
[...]
Wanneer verwacht je hem en met welk type velgen? Welke fb pagina moet ik kijken?
Zojuist bericht van Athlon dat de aflevering vertraagd is naar 31 decSpeedfight schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:38:
[...]
Hier ook een blauwe Athlon Edition Advanced Plus (zonder panorama dak en phone box), maar pas begin september besteld bij Athlon.
Leverancier is Ames Dordrecht. Ames blijkt de auto in week 28 (= 2e week juli) bij Audi besteld te hebben. Helaas een stuk later dan ik had gehoopt![]()
Ames heeft nog geen idee wanneer de auto exact komt, "binnenkort" krijgen ze een lijst van Audi.
Ze hopen op dit jaar (en ik ook)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Vorige week mijn Q4 opgehaald bij Broekhuis Alkmaar.Motjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:06:
Zoals gebruikelijk bij Audi lukt het koppelen van de auto aan de app niet. Iemand anders ook dit probleem?
Hun zijn goed op de hoogte van de knullige activatie en koppeling tussen auto en app.
De "internal server error" tijdens het registeren is onterechte melding, de setup gaat daarna gewoon door.
Wat mogelijk belangrijk is om te weten is dat er op dit moment slechts enkele Audi vestigingen de juiste toegang hebben om de registratie succesvol te voltooien. Zo is er tijdens de setup gekozen voor Audi service Hoofddorp ipv. Alkmaar. De collega in Hoofddorp heeft vervolgens mijn gegevens geauthentiseerd waarna de koppeling goed werkte.
Ik heb de 1e 500Km erop zitten nu, wat een heerlijke wagen!
Ik ben jaloers, heb je een foto?ApOE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:00:
[...]
Vorige week mijn Q4 opgehaald bij Broekhuis Alkmaar.
Hun zijn goed op de hoogte van de knullige activatie en koppeling tussen auto en app.
De "internal server error" tijdens het registeren is onterechte melding, de setup gaat daarna gewoon door.
Wat mogelijk belangrijk is om te weten is dat er op dit moment slechts enkele Audi vestigingen de juiste toegang hebben om de registratie succesvol te voltooien. Zo is er tijdens de setup gekozen voor Audi service Hoofddorp ipv. Alkmaar. De collega in Hoofddorp heeft vervolgens mijn gegevens geauthentiseerd waarna de koppeling goed werkte.
Ik heb de 1e 500Km erop zitten nu, wat een heerlijke wagen!
Afgelopen vrijdag te horen gekregen (via mail) dat levering is gezet op 30 november. Dus 1 maand vertraging...Aldmar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:05:
[...]
Ik heb ook pas vorige week een mail ontvangen van Van Mossel dat de phonebox niet leverbaar zou zijn. Prima, verwacht ik niet te missen. Panaromadak en/of trekhaak heb ik niet.
Besteld LM (Athlon) 23 juni --> Verwachtte leverdatum: 20 oktober.
Contact LM 15 juli --> Verwachtte leverdatum: 20 oktober
Contact VanMossel (nav phonebox) 13 aug --> Verwachtte leverdatum: "Eind dit jaar, preciezer kunnen we niet zijn. Wanneer meer bekend hoort u dat via uw LM"![]()
Contact met Van Mossel ging volgens mij via een aparte 'klantenservice' desk oid die niet alle informatie had. Ik hou het (hoop) op half oktober.
Vandaag is wel de laadpaal thuis op mijn oprit geïnstalleerd![]()
Q4 Advanced 40:
- Akoestische ramen voorportieren
- 3 zone airco
- verwarmbaar stuurwiel
- privacy glas
- Assistentie plus
- warmtepomp
- phonebox
Deze foto's kun je zelf maken (met verschillende achtergronden) in de Audi 3D configuratorMV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:03:
[Afbeelding]
Kwam zojuist deze foto tegen van de geheel zwarte sportback (zonder zwarte audi ringen welliswaar). Maar volgens mij niet eerder ergens gezien!
Weer wat geleerdMarcCar schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
Deze foto's kun je zelf maken (met verschillende achtergronden) in de Audi 3D configurator
[ Voor 7% gewijzigd door MV999 op 11-10-2021 11:25 ]
Dit is exact mijn configuratie met ook de 21 velgen en black optics + spiegels en sportonderstel (iets verlaagd dus). Ik heb de velgen live gezien op een sportback. Erg mooi al is dat natuurlijk smaakMV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:49:
:strip_exif()/f/image/cND3dqzC0yEboY9M3HEYSk6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OjvZvwarV8vIA93iaE6280Hd.jpg?f=fotoalbum_large)
MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:49:

Haha van de Audi Q4 facebook pagina zeker?MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:03:
[Afbeelding]
Kwam zojuist deze foto tegen van de geheel zwarte sportback (zonder zwarte audi ringen welliswaar). Maar volgens mij niet eerder ergens gezien!
Poh, duurt lang!-Wing- schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:25:
[...]
staat al bij de dealer maar wacht op afhaalbericht
Net definitieve bestelling gedaan:
Q4 Sportback 40 S edition:
- Glacier white
- 5Y velgen 20"
- Privacy glass
- Ambient light plus
- Assistentie Pakket plus
- Optiek zwart
- Spiegelkappen zwart
- MMI pro
Met veel geluk nog in 2021 leverbaar.
- Glacier white
- 5Y velgen 20"
- Privacy glass
- Ambient light plus
- Optiek zwart
- Spiegelkappen zwart
- MMI pro
The best is yet to come
Dat meen je. Model wat al in bestelling stond bij dealer aangepast naar jouw wensen? GefeliciteerdDean Martin schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:03:
Net definitieve bestelling gedaan:
- Glacier white
- 5Y velgen 20"
- Privacy glass
- Ambient light plus
- Optiek zwart
- Spiegelkappen zwart
- MMI pro
Nee, hij stond niet in bestelling. Maar met een beetje (veel) geluk kan 'ie nog in een productieplaats worden ingeschoten.Trackerfire schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:04:
[...]
Dat meen je. Model wat al in bestelling stond bij dealer aangepast naar jouw wensen? Gefeliciteerd
The best is yet to come
Beste forumleden, Ook ik wacht de levering af van mijn (lease) Q4 (0besteld op 18 mei, zou eerst in september geleverd worden toen in oktober en nu 30 november.. nu lees ik iets over informatie vanuit Honeymoon.. Dien ik dat via de dealer aan te vragen zodat ik evt wijzigingen in afleverdatum eerder kan ontvangen?
Groet,
Groet,
Honeymoon wordt slechts door een beperkt aantal dealers gebruikt. Informeer even bij je verkoper en je weet of het beschikbaar is.Travish schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:00:
nu lees ik iets over informatie vanuit Honeymoon.. Dien ik dat via de dealer aan te vragen zodat ik evt wijzigingen in afleverdatum eerder kan ontvangen?
@Mouse1277 Dank voor je reactie, In mijn geval is dat Van Mossel in Waalwijk, ik zal ze het eens vragen.
Dat hoef je niet te doen. Zij gebruiken het niet.Travish schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:24:
@Mouse1277 Dank voor je reactie, In mijn geval is dat Van Mossel in Waalwijk, ik zal ze het eens vragen.
Maar kom jij aan die updates? Ik heb besteld bij Van Mossel Tilburg, sta in contact met centrale inkoop in Waalwijk (vorige week nog gesproken) en heb nog nooit een update gehad (ondanks meermaals vragen). Besteld in juli en ze blijven beweren dat de oorspronkelijke productieweek (43) nog steeds staat. Lijkt me sterk dat mijn auto wel gewoon op tijd over 2 weken gemaakt wordt.
[ Voor 41% gewijzigd door mouse1277 op 11-10-2021 15:34 ]
Zojuist de dealer gebeld omdat volgens de eerder aangegeven planning de productieweek 42 zou zijn. Volgens de dealer is dit ongewijzigd dus volgende week in productie! De verwachte afleverweek zou week 49 zijn😱.
Ook half juli besteld toch? Mwah, misschien komt mijn opgegeven productieweek (43) dan toch echt uit. Maar ik ga pas uitkijken naar de uitlevering als hij ook daadwerkelijk geproduceerd is. Fingers crossed :-).wimbre schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:25:
Zojuist de dealer gebeld omdat volgens de eerder aangegeven planning de productieweek 42 zou zijn. Volgens de dealer is dit ongewijzigd dus volgende week in productie! De verwachte afleverweek zou week 49 zijn😱.
Ja half juli besteld. Of die lange termijn tussen productieweek en afleverweek normaal is weet ik niet (wellicht kunnen diegene die hem al hebben hun ervaring hierover delen). Eerst maar zien dan pas geloven.
Die vraag is recent nog beantwoord en 2-3 weken na productie uitleveren is een reële optie maar we gaan het beleven.....wimbre schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:38:
Ja half juli besteld. Of die lange termijn tussen productieweek en afleverweek normaal is weet ik niet (wellicht kunnen diegene die hem al hebben hun ervaring hierover delen). Eerst maar zien dan pas geloven.
Verschilt helaas wel per dealer. Mijn dealer gaf aan dat er echt wel 5 weken tussen zit om de auto helemaal af te kunnen leveren. 3 weken transport en vervolgens 2 weken gereed maken / op kenteken zetten.mouse1277 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:47:
[...]
Die vraag is recent nog beantwoord en 2-3 weken na productie uitleveren is een reële optie maar we gaan het beleven.....
Hier een q4 eind mei besteld. Advanced plus met panorama dak. Eerst in juli verplaatst naar oktober ,daarna naar week 45. Dit is in november.
Ik heb een zwaar hoofd erin of deze auto nog in dit jaar geleverd wordt.
Drie weken transport? Duwen ze m naar Nederland of wat?MV999 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
Verschilt helaas wel per dealer. Mijn dealer gaf aan dat er echt wel 5 weken tussen zit om de auto helemaal af te kunnen leveren. 3 weken transport en vervolgens 2 weken gereed maken / op kenteken zetten.
Ik denk dat dit wel goed gaat komen. Mijn auto stond voor leverweek 43 en staat nu in Leusden bij Pon. Start productie was in week 38. Mij lijkt dat jouw auto dan vorige of deze week wordt geproduceerd? Dat kan je toch navragen bij dealer?Pastri schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:59:
Hier een q4 eind mei besteld. Advanced plus met panorama dak. Eerst in juli verplaatst naar oktober ,daarna naar week 45. Dit is in november.
Hier precies ‘t zelfde… ook een Advanced plus met panoramadak, zelfde maanden qua uitstel en nu ook productie week 45
Pastri schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:59:
Ik deed zelf de aanname dat @Pastri het had over afleverweek 45 (ipv productieweek)JandV schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:26:
Hier precies ‘t zelfde… ook een Advanced plus met panoramadak, zelfde maanden qua uitstel en nu ook productie week 45
[...]
Yes! Ik heb ‘m en hij bevalt erg goed! In het echt nog mooier dan ik vooraf had verwacht 

Enige nadeel zover is dat ik iedere keer die privacymelding krijg. Niet meer tonen kan zogenaamd niet omdat ik een gastgebruiker ben

Enige nadeel zover is dat ik iedere keer die privacymelding krijg. Niet meer tonen kan zogenaamd niet omdat ik een gastgebruiker ben
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 11-10-2021 19:55 ]
XXXVI
Gefeliciteerd en heel veel plezier. Mooie kleur👍 Heb ik ook🤓ephymerous schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:55:
Yes! Ik heb ‘m en hij bevalt erg goed! In het echt nog mooier dan ik vooraf had verwacht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die velgen!ephymerous schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog niet alles gelezen, maar rij inmiddels al weer een aantal weken in mijn Q4, helemaal compleet, dus incl. schuifdak en phonebox en trekhaak. Heerlijke auto, had hiervoor een Etron 50, maar deze bevalt mij vele malen beter. Range tot op heden rond de 430km, bij normaal gebruik in dynamic of auto, B modus en met airco gewoon aan.
Ik heb een Q4 besteld op 15 juni. Zou september geleverd worden. Later verplaatst naar medio oktober. Heb nu bericht dat deze in week 47 geproduceerd gaat worden. Dus pas medio december bij de dealer. Als particulier wil ik hem nu pas in 2022 hebben. Al met al een half jaar geduurd.
Trekhaak af fabriek lukt dus niet. Toch 1.100
euro betalen lijkt me nu niet meer aan de orde.
Hoe doen anderen dit?
En ik heb een launch edition met wat extra’s genomen. Deze heeft wel kunststof velg randen en onderdorpels. Zou het haalbaar en betaalbaar zijn om deze te laten spuiten?
Hoe doen anderen dit?
En ik heb een launch edition met wat extra’s genomen. Deze heeft wel kunststof velg randen en onderdorpels. Zou het haalbaar en betaalbaar zijn om deze te laten spuiten?
Nice! Eindelijk ook een foto van de velgen die ik heb gekozen. Kan niet wachtenephymerous schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wanneer heb je de melding gekregen van de dealer dat die trekhaak af fabriek niet zou lukken?jaapnoordhoff schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:17:
Trekhaak af fabriek lukt dus niet.
Welke velgen zijn dit? In m'n herinnering stonden die destijds niet bij de bestelmogelijkheden (40 launch edition advanced, besteld eind juli) en toen ik zojuist in de configuratie keek zag ik ze ook zo snel niet staan.ephymerous schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
TMP Rebel 21 inch. Zijn inderdaad niet onderdeel van de normale configurator en worden dus ook pas achteraf gemonteerd. Ik begreep dat zelfs 22 inch mogelijk is sinds kort.AudiQ4Levering schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:14:
[...]
Welke velgen zijn dit? In m'n herinnering stonden die destijds niet bij de bestelmogelijkheden (40 launch edition advanced, besteld eind juli) en toen ik zojuist in de configuratie keek zag ik ze ook zo snel niet staan.
Kosten waren 1.600 euro voor achteraf monteren (eigenlijk circa 2.500, maar je krijgt een bepaald bedrag terug voor de fabrieksvelgen).
[ Voor 11% gewijzigd door MV999 op 12-10-2021 08:32 ]
Volgens de leasemij zou de aflevering in wk 46 plaatsvinden. Inmiddels is het wat mij betreft eerst zien, dan geloven...
sixgirls schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:36:
[...]
Ik deed zelf de aanname dat @Pastri het had over afleverweek 45 (ipv productieweek)
Hoe vind je 't zitcomfort, rijcomfort en (rij)geluid in de auto? Volgens mij een S-Competition als ik het goed zie. Nog extra opties in de zin van akoestisch glas o.i.d.?dten schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:17:
Nog niet alles gelezen, maar rij inmiddels al weer een aantal weken in mijn Q4, helemaal compleet, dus incl. schuifdak en phonebox en trekhaak. Heerlijke auto, had hiervoor een Etron 50, maar deze bevalt mij vele malen beter. Range tot op heden rond de 430km, bij normaal gebruik in dynamic of auto, B modus en met airco gewoon aan.
Stoelen zijn super, ik ben slank, dus de sportstoelen passen mij prima. rijcomfort is prima, heb sportonderstel, minder zweverig dan mijn etron 50, meer gevoel, maar dus wel iets minder zweven. rijgeluid is prima, ja heb akoestisch glas. Heb vrijwel alle opties, alleen geen adaptief onderstel. Auto was eigenlijk dealer demo, degene die ik besteld had zou een hoop opties missen.
Ik heb gister een rondje gebeld, en nergens is iets op voorraad. Dat kun je vergeten.XENTiC schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:12:
Iemand enig idee waar nog Q4 40's op voorraad zijn of dit jaar nog worden geleverd?
The best is yet to come
Ik ben heel benieuwd wat Audi gaat doen met de productie voor dit jaar. Gisteren heeft Skoda bekend gemaakt om te stoppen met bouwen voor de rest van het jaar.
Stoppen met bouwen? Waarom dat dan?martijn..! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:26:
Ik ben heel benieuwd wat Audi gaat doen met de productie voor dit jaar. Gisteren heeft Skoda bekend gemaakt om te stoppen met bouwen voor de rest van het jaar.
Style 9, is “achteraf”AudiQ4Levering schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:14:
[...]
Welke velgen zijn dit? In m'n herinnering stonden die destijds niet bij de bestelmogelijkheden (40 launch edition advanced, besteld eind juli) en toen ik zojuist in de configuratie keek zag ik ze ook zo snel niet staan.
XXXVI
Stoppen met bouwen? Waarom dat dan?
[/quote]
Chiptekorten. Willen eerst alle auto's (10-duizenden schijnbaar) afmaken die nog chips missen.
[/quote]
Chiptekorten. Willen eerst alle auto's (10-duizenden schijnbaar) afmaken die nog chips missen.
Jep, hier ook nagevraagd. Niks op voorraad. Ook leasemaatschappij geeft aan dat ze wellicht minder dan verwacht geleverd krijgen, en geldt voor alle merken...Dean Martin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:15:
[...]
Ik heb gister een rondje gebeld, en nergens is iets op voorraad. Dat kun je vergeten.
Ik hoorde van mijn dealer dat ze ruim 200 Q4's niet gaan leveren dit jaar. Ook van de bestellingen van mei/juni/juli. De sportback loopt wel (nog) soepeltjes door.
[ Voor 38% gewijzigd door Dean Martin op 12-10-2021 09:41 ]
The best is yet to come
Had je niet heel toevallig een grijze E-tron 50 launch Edition en deze ook weer bij Wittebrug ingeruild?dten schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:17:
Dit is toch anders dat hoe ze in de showroom staan haha. Mijn compagnon ging kijken voor een Q4 en toen die erin zat, was hij zo teleurgesteld dat hij direct maar de E-tron 50 had gekocht.ephymerous schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de showroom zie je alleen nog maar de kaalste versie met stof en vaak met een nietszeggende kleur.
Ik heb de Sportback vorige week besteld. Trekhaak was geen optie meer maar de verkoper vertelde dat alle Q4's nu standaard worden afgeleverd met bedrade voorbereiding. Het is dus alleen een kwestie van trekhaak erop bij de dealer (of misschien voordeliger elders?)jaapnoordhoff schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:17:
Ik heb een Q4 besteld op 15 juni. Zou september geleverd worden. Later verplaatst naar medio oktober. Heb nu bericht dat deze in week 47 geproduceerd gaat worden. Dus pas medio december bij de dealer. Als particulier wil ik hem nu pas in 2022 hebben. Al met al een half jaar geduurd.
Hoe doen anderen dit?
idd, ik heb paar weken terug besteld. Trekhaakvoorbereiding en trekhaak montage in garage.. De globale kostprijs is hoger dan de vroegere optie (vanaf fabriek) elektrisch wegklapbare trekhaak.. Vond ik zuur. En de trekhaak is minderwaardig tov die vanuit fabriek (afneembaar vs elektrisch wegklapbaar)Maurice- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:54:
[...]
Ik heb de Sportback vorige week besteld. Trekhaak was geen optie meer maar de verkoper vertelde dat alle Q4's nu standaard worden afgeleverd met bedrade voorbereiding. Het is dus alleen een kwestie van trekhaak erop bij de dealer (of misschien voordeliger elders?)
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.