Ziet er mooi uit. Maar denk niet dat ik die zal hebben. In het demo model was het echt lichtgrijs.Joho82 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:41:
Ik zou nog een foto van binnen plaatsen voor hemelbekleding. Dat is dus deze kleur. Weet niet of dit onder optiek zwart pakket valt (dacht het niet). Het is een advanced plus, waar comp s een donkere hemel standaard heeft.
[Afbeelding]
Hilarisch om de comments te lezen. Keyboard warriors die waarschijnlijk niet eens het geld hebben voor een EV in dit segment en het dan maar compleet afkraken. Of boomers die helemaal op tilt gaan door verandering die je beter kunt omarmen dan op deze manier kunt benaderen. Heerlijk begin van mijn zaterdag in ieder geval!MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:49:
https://www.autoweek.nl/a...ron-vs-mercedes-benz-eqa/
Vergelijking tussen de Q4 40 en een EQA 250 voor de liefhebber. De reacties even overslaan
Daarnaast is het jammer dat ze altijd voor een redelijk simpel model gaan als het om de Q4 gaat bij de 'reviews'. Pak eens een geheel zwarte met 21 inch velgen en kijk wat men dan vindt van de uitstraling ;)!
Audi Q4 Sportback S Competition
Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf mooi vind. Die Skoda Enyaq is een renault espace met een facelift - het lijkt wel een busje. Als je hem van dichtbij bekijkt valt pas op hoe simpel het design is.Joho82 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
De prijzen liggen niet zo ver uit elkaar hoor. Als je alle opties 1 op 1 vergelijkt scheelt het slechts enkele duizenden euros. En ja, de afwerking is echt wel vele malen beter. En qua exterieur is het denk ik smaak. Verder verscheelt het niet zo veel denk ik. Het is wat een gek er voor geeft..
Als ik er even doorheen klik scheelt het rond 8k voor die van mij, je kan natuurlijk niet exact vergelijken door verschillende optie pakketten.Joho82 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
De prijzen liggen niet zo ver uit elkaar hoor. Als je alle opties 1 op 1 vergelijkt scheelt het slechts enkele duizenden euros. En ja, de afwerking is echt wel vele malen beter. En qua exterieur is het denk ik smaak. Verder verscheelt het niet zo veel denk ik. Het is wat een gek er voor geeft..
Ik vind het interieur en het scherm etc van de Enyaq echt veel minder, en bij de proefrit werd ik er ook niet warm van. Ik vind het verschil wel waard in die zin.
Vanmiddag een proefrit gemaakt met de Sportback. Zicht door de achterruit viel me in positieve zin mee. In het echt vind ik 'm mooier dan de reguliere Q4, op plaatjes maakt het niet echt indruk.
:strip_exif()/f/image/b26YgV2xSMMYKLySWC3GLLo5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jzdsoiU0Roe5zlAMoGZDNkbL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hemelbekleding inderdaad donkerder dan grijs "normaal" is.
Er stond ook een mooie Q4 met zwart optiepakket op de parkeerplaats. Had 'm graag helemaal in het zwart gezien, ook carrosserie.
:strip_exif()/f/image/QdzYrGfSIZYLJlzw9L2jJGVS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ltBe6BdO8pkKtKnUHIveYwnp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fZogZFJMkOe8LrTcRq86Jl0p.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de Sportback privé besteld in kiezelgrijs, carrosseriekleur, zwart optiepakket. Levertijd verwacht eind januari! Valt alles mee.
:strip_exif()/f/image/b26YgV2xSMMYKLySWC3GLLo5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jzdsoiU0Roe5zlAMoGZDNkbL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hemelbekleding inderdaad donkerder dan grijs "normaal" is.
Er stond ook een mooie Q4 met zwart optiepakket op de parkeerplaats. Had 'm graag helemaal in het zwart gezien, ook carrosserie.
:strip_exif()/f/image/QdzYrGfSIZYLJlzw9L2jJGVS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ltBe6BdO8pkKtKnUHIveYwnp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fZogZFJMkOe8LrTcRq86Jl0p.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu de Sportback privé besteld in kiezelgrijs, carrosseriekleur, zwart optiepakket. Levertijd verwacht eind januari! Valt alles mee.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U0Vnjf6xH4C2Hm1euYoBwpUY.webp?f=user_large)
Kan iemand al zijn ervaring delen met het Audi sound system (Dus niet Sonos)? Ik beschouw mezelf geen audiofiel maar heb in mijn huidige A6 Avant wel een bose upgrade zitten. Ik ben benieuwd hoe de standaard Audi sound bevalt.
Dank!
Dank!
Tijdens de proefrit was ik niet impressed. Op laag volume nog best aardig. Draai je m ook maar een beetje open. Erg slecht! Veel laag, niet mooi uitgebalanceerd. Versterker kan t niet aan. Sonos niet gehoord, maar zal zeker niet slechter zijn.sixgirls schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
Kan iemand al zijn ervaring delen met het Audi sound system (Dus niet Sonos)? Ik beschouw mezelf geen audiofiel maar heb in mijn huidige A6 Avant wel een bose upgrade zitten. Ik ben benieuwd hoe de standaard Audi sound bevalt.
Dank!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik rij nu 2 weken met de q4 met standaard audio. Voorheen ook bose gehad. Het is zeker minder, maar wat mij betreft prima. IK kan er prima mee leven.sixgirls schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
Dank!
Ik kan nog niet putten uit real life ervaring, maar ik heb zoveel reviews en filmpjes gelezen en gekeken en wanneer ze het over one pedal driving hadden, was dat niet mogelijk met de Q4 omdat deze nooit tot volledige stilstand komt...Avigoorn schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:45:
Iemand bekend met "Creepen"?
Ofwel met one pedal rijden tot aan stilstand, zonder remmen.
Ik meen mij te herinneren van de proefrit dat de Audi niet langzaam door reed, maar echt stopte.
Kan iemand mijn dat bevestigen?
Bij de Enyaq kan het iig niet, daar rolt hij door lees ik net.
De slechte vergelijking had ik al gezien, maar de reacties slaan alles. Wel kostelijk, maar je ziet echt steeds dezelfde namen die de Duitse merken bashen...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:49:
https://www.autoweek.nl/a...ron-vs-mercedes-benz-eqa/
Vergelijking tussen de Q4 40 en een EQA 250 voor de liefhebber. De reacties even overslaan
Op foto's vind ik de sportback minder, vooral de schuin van achteren hoek vind ik niet fraai (en profiel wel weer mooi). Maar als het goed is staat er komende week een bezoekje bij de dealer gepland. Ff kijken of ie in het echt echt mooier is...Maurice- schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:12:
Vanmiddag een proefrit gemaakt met de Sportback. Zicht door de achterruit viel me in positieve zin mee. In het echt vind ik 'm mooier dan de reguliere Q4, op plaatjes maakt het niet echt indruk.
Ook wel benieuwd nu naar de Sonos ervaringen aangezien ik mijn panodak ontbreking o.a. daaraan heb uitgegeven…sixgirls schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
Dank!
Geen audiofiel, naar thuis wel fully Sonos
Zojuist bevestigd gekregen dat mijn S competition sportback 35 definitief dit jaar geleverd wordt en als enige geen vertraging bij mijn dealer heeft opgelopen. Fantastisch nieuws!
Poh. Zijn verder alle auto's doorgeschoven naar 2022 bij jouw dealer (welke?)MV999 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:24:
Zojuist bevestigd gekregen dat mijn S competition sportback 35 definitief dit jaar geleverd wordt en als enige geen vertraging bij mijn dealer heeft opgelopen. Fantastisch nieuws!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Gaaf!MV999 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:24:
Wanneer had je besteld?
Bij de verkoopmedewerker die verantwoordelijk is voor mijn bestelling heeft in ieder geval de rest vertraging. Of dat naar volgend jaar is of slechts een aantal weken is heb ik geen informatie over. Ik heb bij A-Point besteld (volgens mij gaat de levering echter gewoon via Pon).Trackerfire schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Poh. Zijn verder alle auto's doorgeschoven naar 2022 bij jouw dealer (welke?)
Ik heb het idee dat dit met name te maken heeft met het feit dat ik een 35 heb in plaats van 40.
Zojuist de mail ontvangen om een afleverafspraak te plannen. 15 Oktober mag ik hem ophalen:)
Besteld bij LM in juli, mail productie ontvangen 24 September.
By the way mijn laatste leverindicatie stond op 10
December🤔
December🤔
In honeymoonnet of gewoon vanuit de leasemij?Danzelll schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:32:
Zojuist de mail ontvangen om een afleverafspraak te plannen. 15 Oktober mag ik hem ophalen:)
December🤔
Dat is snel? Bij welke LM en welk type 35 of 40?Trackerfire schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
In honeymoonnet of gewoon vanuit de leasemij?
Het kan dus wel, wellicht ook bij Audi:
Tesla levert duizenden auto's meer af dan verwacht
https://www.rtlnieuws.nl/...sk-elonmusk-model3-modely
Tesla levert duizenden auto's meer af dan verwacht
https://www.rtlnieuws.nl/...sk-elonmusk-model3-modely
Vanuit de dealer zelf, geen honeymoon.Trackerfire schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
In honeymoonnet of gewoon vanuit de leasemij?
Athlon 40 adv plusJohan 123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Dat is snel? Bij welke LM en welk type 35 of 40?
Okay, dus je bestelde in juli een Q4 (advanced plus) met panodak, en die wordt deze maand uitgeleverd. Dan vraag ik me echt af waarom het Pon/Audi niet lukt om mijn (S competition) die een maand eerder was besteld maar niet uit te leveren. Qua opties volgens mij geen verschil qua leveringsproblemen.
Maar oprecht gefeliciteerd!
ThanksMarcCar schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Okay, dus je bestelde in juli een Q4 (advanced plus) met panodak, en die wordt deze maand uitgeleverd. Dan vraag ik me echt af waarom het Pon/Audi niet lukt om mijn (S competition) die een maand eerder was besteld maar niet uit te leveren. Qua opties volgens mij geen verschil qua leveringsproblemen.
Kleine nuance mijn bestelling betrof een athlon edition. Die waarschijnlijk eerder besteld is door LM dan door mijn datum met LM
Wanneer heb je besteld? De mijne s competition (11-5 besteld) wordt eind deze week aan mij geleverd.MarcCar schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Eerste week van juni. Leverweek ging vervolgens in stapjes van 35 naar 47..Jope3 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:16:
[...]
Wanneer heb je besteld? De mijne s competition (11-5 besteld) wordt eind deze week aan mij geleverd.
Ik zag in een screenprint van mijn dealer de VIN code voorbijkomen van mijn auto. In myaudi ingevoerd en dan zie je mooi alle opties. Dus ook gezien dat panodak en phonebox erop zit. Inmiddels is productie gereed. Meer weet ik niet. Op 28 mei besteld.
Gefeliciteerd!Danzelll schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:15:
[...]
Thanks
Kleine nuance mijn bestelling betrof een athlon edition. Die waarschijnlijk eerder besteld is door LM dan door mijn datum met LM
En dat geeft mij ook hoop, ook een Athlon Edition Advanced Plus begin Juli besteld. Ik hoop binnenkort ook zo een mailtje te krijgen!
Nogmaals, gefeliciteerd en succes!
Ja zo zuur, ik ook 28 mei besteld maar met goedkeuring van werkgever, indienen bij lease maatschappij x en y en dan de goedkoopste door de werkgever gekozen, uiteindelijk echt besteld begin juni. Het lijkt alsof mei precies de cutover is om panodak en phonebox te krijgensixgirls schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:30:
Ik zag in een screenprint van mijn dealer de VIN code voorbijkomen van mijn auto. In myaudi ingevoerd en dan zie je mooi alle opties. Dus ook gezien dat panodak en phonebox erop zit. Inmiddels is productie gereed. Meer weet ik niet. Op 28 mei besteld.

Na enige tijd dit draadje te hebben gevolgd, en nadat ik afgelopen week slecht nieuws heb ontvangen, heb ik toch zelf ook maar even een account aangemaakt.
Mijn bestelling:
Audi Q4 e-tron advanced mythos zwart
Zwarte details + zwart optiek
Assistentiepakket plus
Sonos geluidsysteem
20 inch velgen (56J)
Ik heb eind juli besteld via Leaseplan bij Pouw Deventer. Verwachte levering was week 48 en gister ineens naar week 14 gegaan. De dealer gaf aan dat al hun verwachte leveringen spontaan met maanden zijn vertraagd. Hebben anderen de afgelopen dagen ook soortgelijk nieuws gehad?
Mijn bestelling:
Assistentiepakket plus
Sonos geluidsysteem
20 inch velgen (56J)
Ik heb eind juli besteld via Leaseplan bij Pouw Deventer. Verwachte levering was week 48 en gister ineens naar week 14 gegaan. De dealer gaf aan dat al hun verwachte leveringen spontaan met maanden zijn vertraagd. Hebben anderen de afgelopen dagen ook soortgelijk nieuws gehad?
Hier ook Pouw Deventer en ineens opgeschoven van week 47 naar week 7. Begreep dat sommige klanten ook naar week 22 zijn verschoven. Schijnt wel dat we dit met een klein korreltje zou moeten nemen, omdat alleen de fabriek zelf eigenlijk lijkt te weten wat ze produceren. Dealers/importeur etc. weten eigenlijk vrijwel niets.AudiQ4Levering schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:26:
Na enige tijd dit draadje te hebben gevolgd, en nadat ik afgelopen week slecht nieuws heb ontvangen, heb ik toch zelf ook maar even een account aangemaakt.
Mijn bestelling:
Assistentiepakket plus
Sonos geluidsysteem
20 inch velgen (56J)
Ik heb dus vrijwel dezelfde bestelling qua opties, alleen wel een S competition en 35 motor en mijn leverweek is ongewijzigd.AudiQ4Levering schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:26:
Mijn bestelling:
Assistentiepakket plus
Sonos geluidsysteem
20 inch velgen (56J)
Hier ook een blauwe Athlon Edition Advanced Plus (zonder panorama dak en phone box), maar pas begin september besteld bij Athlon.Audiq4 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:46:
[...]
Gefeliciteerd!
En dat geeft mij ook hoop, ook een Athlon Edition Advanced Plus begin Juli besteld. Ik hoop binnenkort ook zo een mailtje te krijgen!
Nogmaals, gefeliciteerd en succes!
Leverancier is Ames Dordrecht. Ames blijkt de auto in week 28 (= 2e week juli) bij Audi besteld te hebben. Helaas een stuk later dan ik had gehoopt
Ames heeft nog geen idee wanneer de auto exact komt, "binnenkort" krijgen ze een lijst van Audi.
Ze hopen op dit jaar (en ik ook

[ Voor 6% gewijzigd door Speedfight op 04-10-2021 13:40 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Bummer, krijg net een update van honeymoon van week 49 naar week 24 in 2022. Dealer direct gebeld en hij gaf aan dat PON momenteel alles opnieuw aan het plannen is met de fabriek om zoveel mogelijk auto's te leveren in 2021 voor NL. Daardoor gaan veel auto's verspringen naar 2022, terwijl ze nog wel hopen te herplannen naar dit jaar.
Ik heb mijn bestelling 24-6 gedaan en initiële levertijd was week 41...
Is bij jullie ook de leverdatum doorgeschoven?
/f/image/QrWBdjcj6GocRJypXndos8PK.png?f=fotoalbum_large)
Pfoe pittig dit. Hopelijk toch nog dit jaar! Had je nog geen bericht over de productieweek die bekend is in Honeymoonnet?pschouten schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:47:
Bummer, krijg net een update van honeymoon van week 49 naar week 24 in 2022. Dealer direct gebeld en hij gaf aan dat PON momenteel alles opnieuw aan het plannen is met de fabriek om zoveel mogelijk auto's te leveren in 2021 voor NL. Daardoor gaan veel auto's verspringen naar 2022, terwijl ze nog wel hopen te herplannen naar dit jaar.
Ik heb mijn bestelling 24-6 gedaan.
[Afbeelding]
Honeymoon is nooit meer bijgewerkt als stap 1, maar de dealer zei 3 weken geleden dat productieweek vorige week zou zijn. Maar productie is nog niet gestart helaas.MV999 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:48:
[...]
Pfoe pittig dit. Hopelijk toch nog dit jaar! Had je nog geen bericht over de productieweek die bekend is in Honeymoonnet?
Vervelend, nu hopen!pschouten schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:53:
[...]
Honeymoon is nooit meer bijgewerkt als stap 1, maar de dealer zei 3 weken geleden dat productieweek vorige week zou zijn. Maar productie is nog niet gestart helaas.
ik heb ook eens weer navraag gedaan bij Ames en ze verwachten dat ik in week 47 de Q4 bij hun kan ophalen.
hij is besteld op 29 juni. dat komt bijna ( 14 dagen later) overeen met wat ik heb gehoord toen ik bestelde.
hij is besteld op 29 juni. dat komt bijna ( 14 dagen later) overeen met wat ik heb gehoord toen ik bestelde.
Zo te zien heb je nog steeds een Advanced Plus in bestelling staan? Als je perse met pano dak wilt, is mij ook door de dealer aangegeven dat daardoor levertijd zou doorschuiven naar medio 2022.pschouten schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:47:
Dus ik heb gereconfigureerd naar een Advanced zonder pano dak.
Als je slot al ingepland is zou ik wisselen als je deze nog in 2021 wilt ontvangen, als je een pano dak wilt moet je dus helaas iig tot week 24-2022 wachten.
Keep rolling sixes!
[quote]Isheara schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
Zo te zien heb je nog steeds een Advanced Plus in bestelling staan? Als je perse met pano dak wilt, is mij ook door de dealer aangegeven dat daardoor levertijd zou doorschuiven naar medio 2022.
Als je slot al ingepland is zou ik wisselen als je deze nog in 2021 wilt ontvangen, als je een pano dak wilt moet je dus helaas iig tot week 24-2022 wachten.
Ik weet niet of dit voor alles en iedereen geldt, dat als je hem met dak wilt hebben je tot 2022 moet wachten.
@Isheara
Danzelll krijgt zijn Advanced Plus ook met dak, op 15 Oktober. En afgelopen vrijdag zei mijn dealer dat ik mijn Advanced Plus incl phonebox, trekhaak en panoramadak geleverd krijg in November.
[...]
Zo te zien heb je nog steeds een Advanced Plus in bestelling staan? Als je perse met pano dak wilt, is mij ook door de dealer aangegeven dat daardoor levertijd zou doorschuiven naar medio 2022.
Ik weet niet of dit voor alles en iedereen geldt, dat als je hem met dak wilt hebben je tot 2022 moet wachten.
@Isheara
Danzelll krijgt zijn Advanced Plus ook met dak, op 15 Oktober. En afgelopen vrijdag zei mijn dealer dat ik mijn Advanced Plus incl phonebox, trekhaak en panoramadak geleverd krijg in November.
Q4 rijders; geeft bij jullie de app de locatie van de auto weer? Bij mij wel de locatie van mijn telefoon, maar niet die van de auto.
Ben benieuwd! Mijn dealer (Muntstad) wist te vertellen dat er geen peil op te trekken is welke reeds bestelde Q4’s wel of niet alsnog met pano dak geleverd worden. Ik hoop voor degenen die wachten dat ze het wel krijgen.Audiq4 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:15:
Keep rolling sixes!
Ondertussen al veel positieve en minder positieve berichten hier voorbij zien komen. Hopelijk blijft mijn levering wel staan.
Eind juli besteld via LP bij Pouw deventer.
40 s competition.
Vooralsnog bevestigde productieweek: 41.
Verwachte leverweek: 47.
Initieel stond aflevering op 51. Die is aangepast naar 47.
Fingers crossed.
Eind juli besteld via LP bij Pouw deventer.
40 s competition.
Vooralsnog bevestigde productieweek: 41.
Verwachte leverweek: 47.
Initieel stond aflevering op 51. Die is aangepast naar 47.
Fingers crossed.
Dat zou vreemd zijn toch? Ik heb inderdaad eind juli ook bericht gehad omtrent het dak en de phonebox vlak nadat ik mijn bestelling had geplaatst.Isheara schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:15:
[...]
Ben benieuwd! Mijn dealer (Muntstad) wist te vertellen dat er geen peil op te trekken is welke reeds bestelde Q4’s wel of niet alsnog met pano dak geleverd worden. Ik hoop voor degenen die wachten dat ze het wel krijgen.
Configuratie vervolgens herzien en laten aanpassen.
Dan kan het toch niet dat je alsnog een pano / phonebox krijgt?
Nee, na config aanpassen krijg je niet alsnog de opties. Dan is het weer conform nieuwe order verder. Maar waarom de ene klant wel wordt gebeld over leveringsprobleem en andere niet blijft een raadsel.vissersr schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:17:
[...]
Dat zou vreemd zijn toch? Ik heb inderdaad eind juli ook bericht gehad omtrent het dak en de phonebox vlak nadat ik mijn bestelling had geplaatst.
Configuratie vervolgens herzien en laten aanpassen.
Dan kan het toch niet dat je alsnog een pano / phonebox krijgt?
[ Voor 119% gewijzigd door sixgirls op 04-10-2021 19:28 ]
Einde van de zomer heeft de Audi dealer contact met me gehad en idd de pano dak en Audi phone box worden niet geleverd.Isheara schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
100 per week is nog steeds niks. In 2019 zijn er 30k tesla model 3 op kenteken gekomen en vorig jaar 8k.mversluijs55 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:32:
Aantal Q4's op kenteken stijgt snel.
[Afbeelding]
bron: https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2
Iemand van hier nog gekeken naar de Audi Q4 -etron sportback in duitsland?
Ik heb 1 op het oog, moet ik op iets letten?
Mijn Q4 heb ik in Duitsland gekocht.djash schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:30:
Is het een nieuwe van een Audi dealer dan meestal geen probleem. Je betaalt dan een borg ter hoogte van de Duitse BTW. Nadat de auto in Nederland is ingevoerd krijg je de borg terug. (wel afspraak op schrift laten zetten) In Nederland hoef je alleen BTW te betalen. 2e Hands moet de auto minimaal 6 maanden oud zijn, EN minimaal 6000 km op de teller hebben.
Anders betaal je zowel in Duitsland als ook in Nederland BTW.
[ Voor 41% gewijzigd door Motjoo op 05-10-2021 16:48 ]
Moest je nog aantal dingen regelen of alleen de RDW kenteken aanvraag?Motjoo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:41:
[...]
Mijn Q4 heb ik in Duitsland gekocht. Wat wil je weten?
En was hij direct leverbaar dat je het kon meenemen?
Mijn auto heb ik in mei besteld bij Audi Duitsland.
Voor invoer adviseer ik een gespecialiseerd bedrijf. Die kan online de auto bij de RDW invoeren al voor de auto in NL is. Zodra dat gebeurd is kun je digitaal een BPM aangifte doen bij de belastingdienst (0 Euro), die geven dan een fiscaal akkoord af aan de RDW, waarna het kenteken wordt uitgegeven.
Dan kun je in principe de auto verzekeren in Nederland en zelf de auto terug rijden vanuit Duitsland.
Lukt dat niet moet je een Duits tijdelijk kenteken regelen (kosten) en kun je alleen een WA verzekering afsluiten.
Zelf ben ik samen met een importeur de auto gaan halen met een aanhanger en heeft de importeur alles geregeld.
Voordeel: auto verzekerd, geen stress, alles wordt (sneller) gedaan.
Nadeel: extra kosten.
Voor invoer adviseer ik een gespecialiseerd bedrijf. Die kan online de auto bij de RDW invoeren al voor de auto in NL is. Zodra dat gebeurd is kun je digitaal een BPM aangifte doen bij de belastingdienst (0 Euro), die geven dan een fiscaal akkoord af aan de RDW, waarna het kenteken wordt uitgegeven.
Dan kun je in principe de auto verzekeren in Nederland en zelf de auto terug rijden vanuit Duitsland.
Lukt dat niet moet je een Duits tijdelijk kenteken regelen (kosten) en kun je alleen een WA verzekering afsluiten.
Zelf ben ik samen met een importeur de auto gaan halen met een aanhanger en heeft de importeur alles geregeld.
Opvallend citaatje uit duitsland:
Der aktuelle Chipmangel trifft das Werk Zwickau nach den Worten von Stefan Loth, Vorsitzender der Geschäftsführung der Volkswagen Sachsen GmbH, weniger stark als andere Standorte. "Wir haben priorisierte Teileversorgung", sagte er. Zwar habe es auch hier Kurzarbeit gegeben, diese sei bisher aber eher "sporadischer Natur" gewesen.
bron:
https://www.finanzen.net/...-bike-geschaefts-10594198
Dit is wat tegenstrijdig met de geluiden dat de Q4 productie last zou hebben van de elektronica component problematiek.
Dus zou de productie planning veel duidelijker moeten zijn en als zodanig ook naar de klanten gecommuniceerd kunnen worden.
Mis ik iets ?
Der aktuelle Chipmangel trifft das Werk Zwickau nach den Worten von Stefan Loth, Vorsitzender der Geschäftsführung der Volkswagen Sachsen GmbH, weniger stark als andere Standorte. "Wir haben priorisierte Teileversorgung", sagte er. Zwar habe es auch hier Kurzarbeit gegeben, diese sei bisher aber eher "sporadischer Natur" gewesen.
bron:
Dit is wat tegenstrijdig met de geluiden dat de Q4 productie last zou hebben van de elektronica component problematiek.
Dus zou de productie planning veel duidelijker moeten zijn en als zodanig ook naar de klanten gecommuniceerd kunnen worden.
Mis ik iets ?
In mijn beste Duits onttrek ik hieruit dat er minder last is maar niet dat er geen probleem speelt - volgens mij worden er ook gewoon flink wat auto's geleverd maar is er gedurende de tijd een grote achterstand opgelopen.deboss65 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:59:
Opvallend citaatje uit duitsland:
bron:
Mis ik iets ?
Wat zijn beweegredenen om de auto in Duitsland te bestellen?Motjoo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:57:
Hebben we het over een nieuw geleverd exemplaar of een demo of voorraad exemplaar ?Motjoo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:09:
15 % korting.
En die 15% is neem ik aan zonder de kosten die gemaakt moeten worden om hen naar NL te krijgen en het bijleggen van het btw verschil.
Nieuw. Maar dat is speciale deal voor werknemers van Europese organisaties.
Je betaalt in NL BTW over het aankoopbedrag (dus geen Duitse BTW en - 15%).
Daardoor betaal je uiteindelijk minder BTW.
Uiteraard zijn er kosten verbonden aan het laten invoeren. Maar je kunt ook alles zelf doen.
Je betaalt in NL BTW over het aankoopbedrag (dus geen Duitse BTW en - 15%).
Daardoor betaal je uiteindelijk minder BTW.
Uiteraard zijn er kosten verbonden aan het laten invoeren. Maar je kunt ook alles zelf doen.
Dank je voor de uitleg, mag ik ook weten welk bedrijf het RDW en BPM aangifte gedaan heeft?Motjoo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:57:
Ik ga voor een Demo model, sportback met panorama dak een 40 versie.
Niet naar een sportback, wel maar een gewone Q4. Als het goed is wordt hij eindelijk deze week geleverd. Wacht nog op keuring bij RDW zodat ik het kenteken kan krijgen…djash schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:30:
Ik heb mijn nieuwe (voorraad) Q4 via mijn gebruikelijke dealer naar NL gehaald. Reden om de Q4 in Duitsland te halen was dat deze auto wel alle opties had die ik wilde.
Tja, je moet op zoveel dingen letten. In de Duitse prijzen zit als het goed is een milieubonus (1/3 deel van de bonus) verwerkt. Kan zijn dat die terug betaald moet worden.
Dubbele btw heffing kan voorkomen worden als je de auto intracommunautair verworven kan worden (mits nieuw of btw auto). Je hebt dan wel een Duitse btw nummer nodig. Ik ga ervan uit dat je deze niet hebt. Je kan een bedrijf inschakelen die daarin gespecialiseerd is (bijv dasimport.nl). Die kunnen de auto netto aankopen en weer verkopen aan jou. Let wel op dat de Duitse btw 19% is en de NL btw 21%. Maar dat is altijd beter dan dubbel btw betalen.
Demo vind ik persoonlijk wel spannend, wordt daar nog in gereden of wordt deze nu voor jou gereserveerd? Op audi.de staan ook veel nieuwe sportbacks direct uit voorraad leverbaar.
ApOE schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:30:
[...]
Net gebeld door Audi Alkmaar, mijn Q4 is klaar!
6-oktober ophalen 🥰
:strip_exif()/f/image/hyklwBTpEyN3SAJZhei1RvFW.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist afgehaald en de eerst 1e 120 kilomters gemaakt 🥰
Keurig!ApOE schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
[Afbeelding]
Spijtig dat de 360 graden camera nog niet als optie verkrijgbaar is. Daarmee is het makkelijk(er) om binnen de lijnen te parkerenApOE schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
[Afbeelding]
Quote uit het Skoda Enyaq topic. Werkt dit bij Audi ook zo?Ik heb de memory functie op de stoelen op de volgende manier ingesteld.
1. Open auto met sleutel 1
2. Stel stoel en spiegels in (set-1/3)
3. Alles sluiten met sleutel 1
Vervolgens zelfde met sleutel 2.
Ervaar echter wel dat de stoel en spiegels pas aanpassen als je de auto opent met de sleutel. Keyless openen past stoelen en spiegels niet aan.
Ja, ik mis die optie ook.Trench schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:04:
[...]
Spijtig dat de 360 graden camera nog niet als optie verkrijgbaar is. Daarmee is het makkelijk(er) om binnen de lijnen te parkeren(nee, echt, die optie ga ik persoonlijk echt missen.. Die heb ik nu op mn tiguan wél)
Helaas
Vandaag toch maar even gebeld. Besteld laatste week juli (Adv. Edition 40 met best wat opties). Levering was wk50 maar is volgens de dealer tot zijn grote verrassing definitief vervroegd naar wk48.
Had ik na alle verhalen niet verwacht.
Vraagje voor de gelukkigen die reeds mogen genieten van de Q4:
Is het MMI display voor diegenen die de mmi plus of de mmi pro (met HUD) hebben, een 10.1" display of een 11.8" display ?
:strip_exif()/f/image/owU3TjpvSBzyyD8haD0mxRcw.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verschil in rand dikte is goed te zien.
Volgens de diverse publicaties die ik gezien heb was het in het begin een 10.1" display voor alle versies en zou het later dit jaar een 11.8" display moeten worden.
Ben dus benieuwd.
Is het MMI display voor diegenen die de mmi plus of de mmi pro (met HUD) hebben, een 10.1" display of een 11.8" display ?
:strip_exif()/f/image/owU3TjpvSBzyyD8haD0mxRcw.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de diverse publicaties die ik gezien heb was het in het begin een 10.1" display voor alle versies en zou het later dit jaar een 11.8" display moeten worden.
Ben dus benieuwd.
Later dit jaar zou het 11” display leverbaar worden. Kleine nuance. Zo maar gratis iets groters/beters weggeven kan ik me niet voorstellen.deboss65 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:01:
Vraagje voor de gelukkigen die reeds mogen genieten van de Q4:
[Afbeelding]
Ben dus benieuwd.
Nee, helaas is hier geen sprake van een nuance maar wat Audi in eerste instantie heeft gespecificeerd en gepubliceerd. Ik herinner me dat in de eerdere online configurator het grotere display werd genoemd,sbin schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:18:
[...]
Later dit jaar zou het 11” display leverbaar worden. Kleine nuance. Zo maar gratis iets groters/beters weggeven kan ik me niet voorstellen.
DIt wordt ondersteund met het volgende tabelletje uit het Audi Selbststudienprogramm:
:strip_exif()/f/image/HxZQ4Q4KZbjCGmvBSLiq21WS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de indruk dat het grote display heel stilletjes uit de documentatie verdwenen is....
De nuance die wel geplaatst kan worden dat weliswaar het scherm iets groter is maar de eigenlijke resolutie die het mmi systeem uitgeeft hetzelfde is. Het grotere display schaalt deze iets op.
Niet schokkend allemaal maar het is net een tikje mooier.
Ik heb ook heel lang zitten zoeken naar het 11.6 inch display. Zou rond de herfst komen maar is nog niks van bekend. Ik heb mmi pro besteld, en mijn auto komt pas volgend jaar. Een gratis upgrade zou natuurlijk fantastisch zijn;) maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
Wellicht kunnen we in de toekomst het scherm nog los laten inbouwen. Als het echt alleen het scherm is en niet de hele MMI unit zoals bij andere auto's kan dat qua kosten nog wel eens meevallen.
Wellicht kunnen we in de toekomst het scherm nog los laten inbouwen. Als het echt alleen het scherm is en niet de hele MMI unit zoals bij andere auto's kan dat qua kosten nog wel eens meevallen.
Boehoe.. mijn afleverweek is vandaag versprongen van week 50 naar week 04.emoticon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:48:
Vandaag toch maar even gebeld. Besteld laatste week juli (Adv. Edition 40 met best wat opties). Levering was wk50 maar is volgens de dealer tot zijn grote verrassing definitief vervroegd naar wk48.

Bestel bevestiging ontvangen half juli, indicatie was week 48.
(Launch edition Competition S 40)
[ Voor 68% gewijzigd door Hupsel op 07-10-2021 13:02 ]
Ah wat zuurHupsel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:23:
Boehoe.. mijn afleverweek is vandaag versprongen van week 50 naar week 04.
![]()
Neem aan dat dit toch ook weer gewoon naar dit jaar kan verspringen of is dit definitief?Hupsel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:23:
[...]
Boehoe.. mijn afleverweek is vandaag versprongen van week 50 naar week 04.
![]()
Ik zit in hetzelfde schuitje (bij mij staat ie (voor wat het waard is) nog op week 45) maar ze blijven bij hoog en laag behoren dat dit jaar moet lukken voor de meeste Q4 bestellingen (uiteraard niet de meest recente).
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Yes! Zonet bericht (via Honeymoon) dat mijn auto vandaag gebouwd gaat worden...
Dus maandag was het nog week 47 en nu opeens bericht dat ie vandaag (week 40) gebouwd wordt?MarcCar schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:02:
Yes! Zonet bericht (via Honeymoon) dat mijn auto vandaag gebouwd gaat worden...
Ik ga alle leverweken nog meer met een korreltje zout nemen en dan hopen we maar het beste.
Hahaha, doe ik nog steeds.... leverdatum is nog steeds week 47... Transport+PON+dealer+kenteken+etc... gaat nog wel even durenmouse1277 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
Dus maandag was het nog week 47 en nu opeens bericht dat ie vandaag (week 40) gebouwd wordt?
Ik ga alle leverweken nog meer met een korreltje zout nemen en dan hopen we maar het beste.
Zeker maar echt geen 7 wekenMarcCar schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:20:
[...]
Hahaha, doe ik nog steeds.... leverdatum is nog steeds week 47... Transport+PON+dealer+kenteken+etc... gaat nog wel even duren

Begonnen met de productie he.... ik durf niets te zeggen....
Misschien kan iemand nog eens delen hoeveel tijd er werkelijk zat tussen gereedmelding productie en sleutel in ontvangst? thanks!
Bij mij geproduceerd 24-09, auto afhalen 15-10. Dus +- drie wekensixgirls schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:30:
[...]
Misschien kan iemand nog eens delen hoeveel tijd er werkelijk zat tussen gereedmelding productie en sleutel in ontvangst? thanks!
Weet iemand of het mogelijk is om de claxon te vervangen voor een ander exemplaar (dubbeltonig/normaal)?
Misschien een leuk klusje voor jezelf en misschien is dit (vw id.4) een aanknopingspunt:DmC1982 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:54:
Weet iemand of het mogelijk is om de claxon te vervangen voor een ander exemplaar (dubbeltonig/normaal)?
https://www.vwidtalk.com/threads/horn-replacement.2649/
Op welke dag werd je gebeldDanzelll schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:16:
[...]
Bij mij geproduceerd 24-09, auto afhalen 15-10. Dus +- drie weken
Mooi voorbeeld van hoe leer acheraf inbouw eruit ziet:
https://www.alba-automoti...-nappa-eco-leather-zwart/
Aah top! thnx hier was ik heel benieuwd naar. Heb dit besteld maar nog geen plaatjes van gezien.sixgirls schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:53:
Mooi voorbeeld van hoe leer acheraf inbouw eruit ziet:
Alleen jammer van die witte stiksels..
[ Voor 5% gewijzigd door NRJ020 op 08-10-2021 10:01 ]
Itho Amber 95 + WPV-H 240L
Kreeg afgelopen maandag een mail om de aflever afspraak in te plannensixgirls schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:44:
[...]
Op welke dag werd je gebeld...need to know.
Ach ja, er is inderdaad geen touw aan vast te knopen, maar toch doet het een klein beetje pijn als die datum verder in de toekomst veranderd :-)mouse1277 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:23:
[...]
Neem aan dat dit toch ook weer gewoon naar dit jaar kan verspringen of is dit definitief?
Ik zit in hetzelfde schuitje (bij mij staat ie (voor wat het waard is) nog op week 45) maar ze blijven bij hoog en laag behoren dat dit jaar moet lukken voor de meeste Q4 bestellingen (uiteraard niet de meest recente).
Ik zag er wel 1 in mijn dorpje rondrijden gisteren!
Update: ik kijk net weer op de honeymoon site en nu is het week 2

[ Voor 8% gewijzigd door Hupsel op 08-10-2021 10:15 ]
Een paar mooie beelden van de Sportback
Ik vind meaui!Trackerfire schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:54:
[YouTube: Audi Q4 Sportback e-tron - pierwsze wrażenie]
Een paar mooie beelden van de Sportback
Mss de volgende keer en dan de 55
Ergens ben ik blij dat ik het niet bij kan houden anders werd ik gek 😆Hupsel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Ach ja, er is inderdaad geen touw aan vast te knopen, maar toch doet het een klein beetje pijn als die datum verder in de toekomst veranderd :-)
Ik zag er wel 1 in mijn dorpje rondrijden gisteren!
Update: ik kijk net weer op de honeymoon site en nu is het week 2
Nou ik zou graag zoiets als honeymoon hebben. Ik wordt gek van elke paar weken vragen en steeds horen dat ze voor 2022 nog geen planning hebben🙈
Mijn broer heeft vandaag een Q4 SB 40 (S line) kunnen bestellen vanuit de voorraad die de dealer heeft ingekocht. Levering voor einde jaar gegarandeerd.
Ik sta zelf ook op het punt om een Q4 te bestellen (België, leasewagen). Alvast heel veel geleerd uit dit topic, thanks!
Momenteel twijfel ik enkel nog om ipv de standaard 19inch Aero velg eerder die 20inch velgen te nemen ('Y'-design grafietgrijs).
Alleen heb ik schrik dat dit een nadelig effect zal hebben op het rijbereik? Iemand die daarover meer weet? Hoe groot zou het effect zijn in aantal "verloren" km's door de grotere velg?
Momenteel neem ik:
Q4 35 Advanced in typhon grey
Pack interior S line stof/leer
Pack Platinum
Pack Storage
Shadow look
Warmtepomp
Sonos audio
Audi ringen zwart
Modelaanduiding zwart
Indien ik alsnog voor de 20inch velgen ga dan zal ik iets moeten opgeven (waarschijnlijk de Sonos audio en/of storage pack) want ik zit aan mijn maximum lease bedrag.
Momenteel twijfel ik enkel nog om ipv de standaard 19inch Aero velg eerder die 20inch velgen te nemen ('Y'-design grafietgrijs).
Alleen heb ik schrik dat dit een nadelig effect zal hebben op het rijbereik? Iemand die daarover meer weet? Hoe groot zou het effect zijn in aantal "verloren" km's door de grotere velg?
Momenteel neem ik:
Q4 35 Advanced in typhon grey
Pack interior S line stof/leer
Pack Platinum
Pack Storage
Shadow look
Warmtepomp
Sonos audio
Audi ringen zwart
Modelaanduiding zwart
Indien ik alsnog voor de 20inch velgen ga dan zal ik iets moeten opgeven (waarschijnlijk de Sonos audio en/of storage pack) want ik zit aan mijn maximum lease bedrag.
Ipv 520km zou het 480km zijn, uiteraard theoretisch. Dat is wat ze me vertelden toen ik voor die velgen had gekozen.the_divinion schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:32:
Edit: het gaat in mijn geval wel over een 40.
Het verschil zal wel iets gelijkaardigs zijn I guess.
[ Voor 8% gewijzigd door davidvandemaele op 08-10-2021 20:56 ]
Mooie Q4 model 50 Quattro S competition demo versie typhoon grijs gekocht. Zoals eerder is aangegeven moet ik tot begin maart wachten. Complete lijst met opties erbij gekregen. Zelf nog de gadget van audi logo onder de deuren en trekhaak besteld. Prijs scheelt ca 20k met een nieuwe versie in Nederland. Hier is alleen de kop eraf tegen die tijd.
Aangifte is fluitje van een cent. Heb alvast een dummie aangifte gemaakt. Begin maart even een 1 daags kenteken via rdw aanvragen en op de dag van ophalen langs de rdw in Venlo, wel nog een afspraak maken. Geen centje pijn. Dit wordt al mijn 5de importauto Audi.
Aangifte is fluitje van een cent. Heb alvast een dummie aangifte gemaakt. Begin maart even een 1 daags kenteken via rdw aanvragen en op de dag van ophalen langs de rdw in Venlo, wel nog een afspraak maken. Geen centje pijn. Dit wordt al mijn 5de importauto Audi.
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.