Aan Q4 bezitters; hoe is bij jullie voor de nummerplaat bevestigd?
Heeft iemand enig idee wat de afmetingen van de sportback achterback zijn? Voor het plaatsen van een op maat gemaakte hondenbench?
Audi Q4 Sportback S Competition
GelijmdMotjoo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:36:
Aan Q4 bezitters; hoe is bij jullie voor de nummerplaat bevestigd?
De kogel is door de kerk.
Het wordt een Q4 etron 40 advanced aurora violet met de platinum pack en nog wat extras.
‘Uiterste’ leveringsdatum is eind april 2022.
Maar dat ga ik maar al met een korreltje zout nemen gezien al hetgeen ik hier eerder al gelezen heb niet echt bemoedigend was
Het wordt een Q4 etron 40 advanced aurora violet met de platinum pack en nog wat extras.
‘Uiterste’ leveringsdatum is eind april 2022.
Maar dat ga ik maar al met een korreltje zout nemen gezien al hetgeen ik hier eerder al gelezen heb niet echt bemoedigend was

Onze setup heeft momenteel nog een derde kinderzitje. Anyway, een voordeel van de lange levertijd... tegen dan is ie wsl oud genoeg om zonder zitje in het midden plaats te nemenmtlife schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:38:
[...]
Heb zelf getest met kinderzitje, maxicosi, en een volwassen persoon bij de dealer. Dat past (net), drie kids lijkt me geen probleem.
Moest iemand toevallig toch met een meetlat langs de garage gaan binnenkort, hoor ik het graag. Bjorn Nyland meet nu echt de gekste dingen, maar in zijn Q4 e-tron review heeft hij dit even gemist

Ik ben nog niet langs geweest, maar met dit gegeven/plaatje hoef je misschien niet meer… (als ik het goed aflees 1401mm)weezer666 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:19:
[...]
Onze setup heeft momenteel nog een derde kinderzitje. Anyway, een voordeel van de lange levertijd... tegen dan is ie wsl oud genoeg om zonder zitje in het midden plaats te nemen![]()
Moest iemand toevallig toch met een meetlat langs de garage gaan binnenkort, hoor ik het graag. Bjorn Nyland meet nu echt de gekste dingen, maar in zijn Q4 e-tron review heeft hij dit even gemist
/f/image/3grvrpSQo10en6c5lmJT1RXh.png?f=fotoalbum_large)
Gaaf, gefeliciteerd!! Waarom heb je hem niet terug gereden?
Zonder kenteken kan ik de auto niet all risk verzekeren. Nu was de auto verzekerd ddor het bedrijf dat het transport/invoer doet.vincentvs93 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:18:
Gaaf, gefeliciteerd!! Waarom heb je hem niet terug gereden?
Prachtig die Touareg. Machtige VW. Toen ze nog V10 diesels in auto's lepelden. Mooie tijden:)Motjoo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:37:
Vandaag op pad geweest naar Neckarsulm. Q4 50 Etron opgehaald.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf hoor. Proficiat! Is dit Geyserblau?djrvdj schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:58:
[Afbeelding]
Vandaag opgehaald! Het is het wachten waard! Wat een fijne auto zeg!
Ja klopt! Icm de launch edition advancedMotormuis69 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:16:
[...]
Gaaf hoor. Proficiat! Is dit Geyserblau?
Gaaf zeg! Heb je meer foto’s? Ben vooral benieuwd naar de velgen!djrvdj schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:58:
[Afbeelding]
Vandaag opgehaald! Het is het wachten waard! Wat een fijne auto zeg!
Leuk al die binnenkomende foto's. Ik ben wel stikjaloers
Zijn dit nu ook de 'zwarte' ringen aan voorzijde?iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
Volgende week woensdag ophalen![Afbeelding]
[Afbeelding]
Yep. Moeilijk te zien aan de voorkant idd.sixgirls schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:25:
[...]
Zijn dit nu ook de 'zwarte' ringen aan voorzijde?
Ze contrasteren aan voorzijde in het zwarte scherm meer dan ik dacht en dat vind ik mooi.iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:32:
[...]
Yep. Moeilijk te zien aan de voorkant idd.
Mooie kar. Nais!iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
[Afbeelding]
Prachtig! Dat zwartpakket maakt hem echt af vind ik!iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
[Afbeelding]
Volgende week kan ik mijne ook ophalen, wordt een leuke dag voor ons!
Cool!! En druk op dit forum met foto’s 🤪
ApOE schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:25:
[...]
Prachtig! Dat zwartpakket maakt hem echt af vind ik!
Volgende week kan ik mijne ook ophalen, wordt een leuke dag voor ons!
Zie dat je ook een zwarte ringen pakket hebt gekozen. Laat je de badge Q4 in het zilver staan?
iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
[Afbeelding]
Vandaag was ik in de buurt van mijn Audi dealer in Den Bosch en ben even naar binnengelopen. De via Leaseplan op 12-5 bestelde Q4 40 s edition is geproduceerd en is inclusief panoramadak en trekhaak vanuit fabriek via spoor op weg naar Pon in Leusden. Hij kon nog niet zeggen wanneer deze daar arriveert. Maar eindelijk goed nieuws.
Weet jij wat de productieweek van je auto was?Jope3 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:07:
Vandaag was ik in de buurt van mijn Audi dealer in Den Bosch en ben even naar binnengelopen. De via Leaseplan op 12-5 bestelde Q4 40 s edition is geproduceerd en is inclusief panoramadak en trekhaak vanuit fabriek via spoor op weg naar Pon in Leusden. Hij kon nog niet zeggen wanneer deze daar arriveert. Maar eindelijk goed nieuws.
Ik heb diversen productieweken voorbij zien komen maar als laatste week 37-2021.sixgirls schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:28:
[...]
Weet jij wat de productieweek van je auto was?
Is dat zwarte logo af fabriek als optie besteld? Of moet dit via audishop?iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
[Afbeelding]
Heeft iemand ‘m al op een zwarte q4 zitten? Ben benieuwd of dit mooi lijkt.. en ook achterop de klep.
Hoe kon jij dit zien Jope? ik ook bij van udenhout en LP maar kan nergens zien wat de productieweek is.Jope3 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:38:
[...]
Ik heb diversen productieweken voorbij zien komen maar als laatste week 37-2021.
Morgen ben ik in Rosmalen dan maar eens even langs de garage en informeren.
Hopelijk staat hij op dezelfde trein
Even vragen bij de dealer, die kunnen dat zien
hens72 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:04:
[...]
Hoe kon jij dit zien Jope? ik ook bij van udenhout en LP maar kan nergens zien wat de productieweek is.
Mooi, de mijne is productie gestart in wk38, dus ik ga volgende week langs het spoor kijkenJope3 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:38:
[...]
Ik heb diversen productieweken voorbij zien komen maar als laatste week 37-2021.
Kan verkoper in zijn systeem opzoeken.hens72 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:04:
[...]
Hoe kon jij dit zien Jope? ik ook bij van udenhout en LP maar kan nergens zien wat de productieweek is.
Die q4 badge en s-line badges gaan er nog af.JandV schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:54:
Zie dat je ook een zwarte ringen pakket hebt gekozen. Laat je de badge Q4 in het zilver staan?
[...]
Na levering er op laten monteren via dealer.Leon27 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:50:
[...]
Is dat zwarte logo af fabriek als optie besteld? Of moet dit via audishop?
Heeft iemand ‘m al op een zwarte q4 zitten? Ben benieuwd of dit mooi lijkt.. en ook achterop de klep.
Nice 😍
iweq schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:52:
[...]
Die q4 badge en s-line badges gaan er nog af.
Ik ben vanmiddag geweest. Aardige mensen en WOW! wat een mooie velgen.janbus schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:23:
[...]
Is Delorge in Pelt. Ze hebben meerdere vestigingen.
De Sportback is er vrijdag geleverd, dus ik veronderstel dat ie nog niet meteen daar weg is. :-)
Bij deze!Nismod schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:09:
[...]
Gaaf zeg! Heb je meer foto’s? Ben vooral benieuwd naar de velgen!
:strip_exif()/f/image/eskyaI9zqa0OndqEWcgD8pYM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HtIzqGadeZchoakr3XbW2QQu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTfnf9QjqtPccVeI4jPWK5NW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aJl6GxTFhs5qR6y3Es9j7Nj7.jpg?f=fotoalbum_large)
Was gisteren in de buurt van de dealer en ben toch maar even wezen kijken. Vind het een mooie kleurstelling en ben toch blij dat ik alle badges eraf heb laten halen. Alleen nog te herkennen aan de kleur wielen, koplampen en zwarte wielkasten.-Wing- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:51:
[...]
Je kan altijd nog denken aan folie (smoke/tinted) als hetzelfde effect wilt bereiken, echter ik heb geen idee wat het met de lichtopbrengst van je koplampen doet...
Bij de matrixlampen zit in de koplamp een reeks met aluminium lamellen. Deze is bij mijn auto zwart gespoten. Als het goed is is het glas ook iets donkerder. Heb even geen detail foto om het duidelijker te maken.
Auto staat nog steeds bij de dealer

En zie hier allemaal mooie plaatjes voorbij komen van nieuwe eigenaren. Gefeliciteerd!!
[ Voor 23% gewijzigd door -Wing- op 30-09-2021 08:49 ]
Zojuist even contact gehad met de dealer. Deze week zou de auto geproduceerd worden... inmiddels is dit gewijzigd naar wk 45

Zoals gebruikelijk bij Audi lukt het koppelen van de auto aan de app niet. Iemand anders ook dit probleem?
Dit moet de dealer doen c.q. moet je bij de dealer doen. Die kan je als hoofdgebruiker toevoegen aan het systeem.Motjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:06:
Zoals gebruikelijk bij Audi lukt het koppelen van de auto aan de app niet. Iemand anders ook dit probleem?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Balen. Weet je of deze planningswijziging onlangs (bij start productieweek?) heeft plaatsgevonden?JandV schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:54:
Zojuist even contact gehad met de dealer. Deze week zou de auto geproduceerd worden... inmiddels is dit gewijzigd naar wk 45
Gister eindelijk de Q4 bij de dealer kunnen ophalen, 28 april besteld.
Advanced edition plus (incl panorama, phone box en trekhaak)
Typhoon grijs
Zwart optiek
20 inch velden
zwarte ringen voor en achter
Dacht eerst dat de verschillende soorten grijs storend zijn, maar met het zwart maakt het het helemaal af.
Mijn eerste ervaring van de Q4. Een goede instap waar er met weinig handelingen meteen gereden kan worden. De auto is erg zwaar, maar rijdt daardoor ook erg comfortabel. Wel een behoorlijke remweg. Goed zicht voor, wat minder achter (door een wat kleiner achterruit). De afwerking binnen is daarentegen stukken beter dan de VW ID4 of Skoda Enyaq. Wel mis ik een opbergplek voor bijv de zonnebril. Wellicht dat dit komt omdat de panoramadak nu wat plek inneemt qua bediening, dat weet ik niet. Opbergvakken zijn (muv vakje onder de leuning) allemaal open. De sportstoelen in de advanced zitten erg lekker (met stoffen bekleding). Had toch wel liever lederen bekleding gehad, maar je moet ergens een grens trekken qua budget. Prima te verstellen en de zetel geeft genoeg druk. Infotainment is nog even wennen, aangezien ik die van audi niet gewend ben. Wel erg snel ste chakelen tussen de functionaliteiten. Geen haperingen of vertragingen in de bediening. USB stick kun je aansluiten (usb-c of adapter ertussen plaatsen) en alles is tegenwoordig draadloos (ook de carplay wat bij sommige merken nog steeds met t kabeltje moet). Tot nu toe prima.
Typhoon grijs
Zwart optiek
20 inch velden
Dacht eerst dat de verschillende soorten grijs storend zijn, maar met het zwart maakt het het helemaal af.
Mijn eerste ervaring van de Q4. Een goede instap waar er met weinig handelingen meteen gereden kan worden. De auto is erg zwaar, maar rijdt daardoor ook erg comfortabel. Wel een behoorlijke remweg. Goed zicht voor, wat minder achter (door een wat kleiner achterruit). De afwerking binnen is daarentegen stukken beter dan de VW ID4 of Skoda Enyaq. Wel mis ik een opbergplek voor bijv de zonnebril. Wellicht dat dit komt omdat de panoramadak nu wat plek inneemt qua bediening, dat weet ik niet. Opbergvakken zijn (muv vakje onder de leuning) allemaal open. De sportstoelen in de advanced zitten erg lekker (met stoffen bekleding). Had toch wel liever lederen bekleding gehad, maar je moet ergens een grens trekken qua budget. Prima te verstellen en de zetel geeft genoeg druk. Infotainment is nog even wennen, aangezien ik die van audi niet gewend ben. Wel erg snel ste chakelen tussen de functionaliteiten. Geen haperingen of vertragingen in de bediening. USB stick kun je aansluiten (usb-c of adapter ertussen plaatsen) en alles is tegenwoordig draadloos (ook de carplay wat bij sommige merken nog steeds met t kabeltje moet). Tot nu toe prima.
Net contact gehad met de dealer, en eindelijk eens goed nieuws. Auto is binnen bij Pon, gecontroleerd en in orde bevonden en mag naar de dealer.
Aflever afspraak staan op 12 oktober in de middag.
Tevens een mailtje ontvangen met het VIN om de voorbereidingen te doen voor MyAudi, en ze gaven aan dat de overige handelingen voor MMI door hun verricht dienen te worden bij aflevering.
Auto komt compleet met phonebox e.d.
Tevens een mailtje ontvangen met het VIN om de voorbereidingen te doen voor MyAudi, en ze gaven aan dat de overige handelingen voor MMI door hun verricht dienen te worden bij aflevering.
Heb je toevallig foto's van je nieuwe Q4? Ik ben erg benieuwd naar combinatie typhoon grijs met zwart optie pakket. Ook ik (en de dealer) had twijfels bij de verschillende soorten grijs met zwarte grill maar blij om te horen dat het in jouw optiek het helemaal afmaakt. Als je ze hebt graag!Joho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:02:
Gister eindelijk de Q4 bij de dealer kunnen ophalen, 28 april besteld.
Typhoon grijs
Zwart optiek
20 inch velden
Dat weet ik, en is ook reeds gedaan. Heb de mail ontvangen, maar de link loopt vast.Trackerfire schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:15:
[...]
Dit moet de dealer doen c.q. moet je bij de dealer doen. Die kan je als hoofdgebruiker toevoegen aan het systeem.
Was er al een beetje bang voor, gezien de reacties hier ook. 27/9 is de planning gewijzigd naar wk 45…. (Eind mei besteld) Wel vooralsnog geen melding gehad dat het panoramadak niet geleverd gaat worden…
sixgirls schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:17:
[...]
Balen. Weet je of deze planningswijziging onlangs (bij start productieweek?) heeft plaatsgevonden?
Hierbij een aantal fotos. Als je meer nodig hebt let me know!Pollux89 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:42:
[...]
Heb je toevallig foto's van je nieuwe Q4? Ik ben erg benieuwd naar combinatie typhoon grijs met zwart optie pakket. Ook ik (en de dealer) had twijfels bij de verschillende soorten grijs met zwarte grill maar blij om te horen dat het in jouw optiek het helemaal afmaakt. Als je ze hebt graag!
:strip_exif()/f/image/FoIb00rcSG6KLyzNw0Z9eJKF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FyfkazDYDt8UHQgL3BBv5DEl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hpapxWxK4OdOzd6pSvzRMLP9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wow, precies mijn configuratie. Supervet. Ringen voor zijn dus ook de donkere variant?Joho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:27:
[...]
Hierbij een aantal fotos. Als je meer nodig hebt let me know!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt! Wat trouwens ook goed om te weten is, is dat de hemelbekleding standaard al donkergrijs is (dus niet licht zoals je gewend bent). De optie voor nog donkere bekleding is dan niet altijd nodig.
Ik heb hetzelfde telefoontje gehad en ook mijn auto (besteld 12-5) is onderweg naar dealer en wordt eind volgende week afgeleverd. Compleet met phonebox, trekhaak en panoramadak.hens72 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:37:
Net contact gehad met de dealer, en eindelijk eens goed nieuws. Auto is binnen bij Pon, gecontroleerd en in orde bevonden en mag naar de dealer.
Geldt dat alleen voor het optiekpakket zwart of standaard in de Launch Editions?Joho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:39:
Klopt! Wat trouwens ook goed om te weten is, is dat de hemelbekleding standaard al donkergrijs is (dus niet licht zoals je gewend bent). De optie voor nog donkere bekleding is dan niet altijd nodig.
Congrats! Ik heb dezelfde besteld, zonder zwarte accenten dan (budget was op). Zelfde kleur en velgen. ERG mooie uitvoering!
Ik begin nu toch wel erg zenuwachtig te worden. Lijkt wel of er een hele lading ineens binnen is gekomen. Hopelijk wacht die van mij ook al ergens op een verlaten parkeeplaats in Leusden op zijn nieuwe baasje
[ Voor 17% gewijzigd door sbin op 30-09-2021 15:16 ]
Ah, ideaal. Kan je daar ook eens een foto van posten?Joho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:39:
Wat doe ik fout? Laad niveau 100% bereikt en laden stopt. Echter stekker ontgrendeld niet. Via MMI ook niet te ontgrendelen. Moet nood procedure gebruiken.
2x op openen knopje van de afstandsbediening drukken?Motjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:27:
Wat doe ik fout? Laad niveau 100% bereikt en laden stopt. Echter stekker ontgrendeld niet. Via MMI ook niet te ontgrendelen. Moet nood procedure gebruiken.
Dit, maar de fout kan ook in t laadstation zitten. Bij mijn Wallbox staat bijv. ingesteld dat als hij niet binnen 5 minuten wordt verwijderd na volledig laden hij weer vergrendeld.sbin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:33:
[...]
2x op openen knopje van de afstandsbediening drukken?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik heb een Wallbox Pulsar Plus. Is dat de auto lock tijd?Trackerfire schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:38:
[...]
Dit, maar de fout kan ook in t laadstation zitten. Bij mijn Wallbox staat bijv. ingesteld dat als hij niet binnen 5 minuten wordt verwijderd na volledig laden hij weer vergrendeld.
Die heb ik ook. Is idd de auto lock tijd. Standaard op een minuut volgens mij.Motjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:47:
[...]
Ik heb een Wallbox Pulsar Plus. Is dat de auto lock tijd?
Je kunt sowieso ook ontgrendelen door in de app op ontgrendelen te drukken.
Dat slotje? Dat werkte dus niet. Zal eens de Afstandsbediening proberen.Trackerfire schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:49:
[...]
Die heb ik ook. Is idd de auto lock tijd. Standaard op een minuut volgens mij.
Vanuit de Wallbox t slotje inderdaad. Vanuit Audi ontgrendelen (soms 2x) dit is de beveiliging van de auto. Is vooral voor als je openbaar laad, anders kunnen ze nadat hij klaar is met laden zo de kabel eruit jattenMotjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:51:
[...]
Dat slotje? Dat werkte dus niet. Zal een de Afstandsbediening proberen.
Twee keer ontgrendelen werkt! Weer wat geleerd. Thanks!
Kwestie van tijd voordat ze de laadkabels afknippen.Trackerfire schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:54:
[...]
Vanuit de Wallbox t slotje inderdaad. Vanuit Audi ontgrendelen (soms 2x) dit is de beveiliging van de auto. Is vooral voor als je openbaar laad, anders kunnen ze nadat hij klaar is met laden zo de kabel eruit jattengaat bij de Wallbox moeilijk omdat ie gewoon aan t station vast zit.
Erg mooi! Exact dezelfde configuratie van buiten zo te zien. Ik dacht overigens dat de achterbumper onder het gedeelte waar "e-tron" geschreven staat in het licht grijs zou zijn. Maar deze is bij jouw auto in het zwart wat er erg mooi uitziet. Is dit vanwege het optiepakket zwart of heb je een andere uitvoering? Ik heb zelf de Audi Q4 40 Launch Edition Advanced Plus in de bestelling staan met o.a. optiepakket zwart.Joho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:27:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit:
Zoals bij deze Q4 eerder gepost:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Pollux89 op 30-09-2021 16:14 ]
Wat ik uit de gebruiksaanwijzing begrijp is dat om de lader te locken, niet om de kabel te locken.Trackerfire schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:49:
[...]
Die heb ik ook. Is idd de auto lock tijd. Standaard op een minuut volgens mij.
Ah duidelijk, weer wat geleerdMotjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:23:
[...]
Wat ik uit de gebruiksaanwijzing begrijp is dat om de lader te locken, niet om de kabel te locken.
Hier ook per half juli besteld via Arval. Men wil /kan geen informatie doorgeven over de status en ons is niet bekend wie de dealer is. Info van een maand geleden is dat de auto gepland staat voor levering begin december. Jou inmiddels gelukt om wel via Arval informatie te krijgen? Blijf het bijzonder vinden dat niets wordt gedeeld over de (productie) status en eventuele ontwikkelingen daarvan.robertolli schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:16:
Vandaag update gekregen van de dealer. Oorspronkelijke productieweek was week 36 (vorige week). Dit is uitgesteld naar deze week (week 37).
Launch edition advanced plus 50 Navarro Blue (zonder panoramadak en phone box).
Definitief besteld op 5 juli bij Ames Dordrecht via LM Arval
Dit is ook een advanced plus met optiek zwart. Ik ga er even vanuit dat t door de optiek zwart komt. Heb er zelf niets extras voor hoeven doen…Pollux89 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:08:
[...]
Erg mooi! Exact dezelfde configuratie van buiten zo te zien. Ik dacht overigens dat de achterbumper onder het gedeelte waar "e-tron" geschreven staat in het licht grijs zou zijn. Maar deze is bij jouw auto in het zwart wat er erg mooi uitziet. Is dit vanwege het optiepakket zwart of heb je een andere uitvoering? Ik heb zelf de Audi Q4 40 Launch Edition Advanced Plus in de bestelling staan met o.a. optiepakket zwart.
Edit:
Zoals bij deze Q4 eerder gepost:
[Afbeelding]
Zal straks nog een foto van binnen maken.
Ik heb via Arval in juli besteld en Audicenter Rotterdam is de dealer. Arval is de klant vlgs. de dealer en zij geven de info door als er een update komt. In mijn Arval app staat de levering als sinds begin op “week 30 december”. De dealer heeft mij in augustus aangegeven dat de productieweek week 42 zou zijn. Daarna geen actuelere info gehad.ziconl schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:49:
[...]
Hier ook per half juli besteld via Arval. Men wil /kan geen informatie doorgeven over de status en ons is niet bekend wie de dealer is. Info van een maand geleden is dat de auto gepland staat voor levering begin december. Jou inmiddels gelukt om wel via Arval informatie te krijgen? Blijf het bijzonder vinden dat niets wordt gedeeld over de (productie) status en eventuele ontwikkelingen daarvan.
Ik heb het idee dat men destijds die productieweek op de laatste week heeft gezet omdat Audi volgens de dealer garandeerde dat de Q4 iig in 2021 geleverd zou worden, dit onder het motto “morgen gratis bier”. Steeds moeten horen dat deze productieweek weer een week opschuift is ook niet iets om vrolijk van te worden.
Toch blijf ik mij er steeds weer over verbazen hoe (anno 2021) in een (grotendeels geautomatiseerde) industrie waar men m.i. ook met strakke planningen werkt, ze het toch niet voor elkaar krijgen. Chiptekorten ok maar ook daar moet je op kunnen plannen. Blijkbaar speelt desinformatie (richting dealer/klant) toch ook een grote rol.
Ik wacht maar gewoon af want als ik steeds iets anders hoor voel ik mij als klant niet serieus genomen en dat laatste is heel slecht voor mijn bloeddruk🩺😱
Begreep dat er inmiddels al meer dan 5k q4s zijn besteld in NL, maar dat er nu slechts kleine 200 op kenteken zijn gezet (incl 35 en demo modellen). Alle modellen seipelen binnen maar je kan nog niet zeggen dat ze dit allemaal recht gaan trekken dit jaar. Aantallen zijn ong 25 per week… geen honderden, laat staan duizenden. Was 1 vd eerste met bestellen, dus als je pas in juli hebt besteld hoop ik t beste voor je.
Inmiddels 377. De komende tijd zullen die aantallen denk fors toenemen gezien de allocaties voor NL i.v.m bijtellingsregelingJoho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:12:
Begreep dat er inmiddels al meer dan 5k q4s zijn besteld in NL, maar dat er nu slechts kleine 200 op kenteken zijn gezet (incl 35 en demo modellen). Alle modellen seipelen binnen maar je kan nog niet zeggen dat ze dit allemaal recht gaan trekken dit jaar. Aantallen zijn ong 25 per week… geen honderden, laat staan duizenden. Was 1 vd eerste met bestellen, dus als je pas in juli hebt besteld hoop ik t beste voor je.
met alle respect maar dit mag je geen test noemen

Geen test inderdaad. Maar de spijker op de kop.
Ik kreeg via Arval te horen dat ze vier dealer contracten hadden waar ik langs kon gaan. Dat was ames in Dordrecht. Hoogenboom in Rotterdam. Vd Udenhout in Den Bosch en huiskes in Hengelo. Vanwege locatie voor Ames gekozen. Via Arval volgen geen updates. Die hebben vanaf moment van bestellen week van 8 december doorgegeven als leverweek. Ze hebben dan ook geen updates omdat 8 december lever week is. Met dealer heb ik goed appcontact. Die gaven op gegeven moment aan dat productie in week 36 zou plaatsvinden. Laatste bericht via dealer is dat productie weken die in systemen staan onbetrouwbaar is en ze eigenlijk weinig weten en dat ze er vanuit gaan dat de auto in november binnenkomt met levering begin december. Heb het beetje opgegeven en wacht gewoon netjes af richting november.ziconl schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:49:
[...]
Hier ook per half juli besteld via Arval. Men wil /kan geen informatie doorgeven over de status en ons is niet bekend wie de dealer is. Info van een maand geleden is dat de auto gepland staat voor levering begin december. Jou inmiddels gelukt om wel via Arval informatie te krijgen? Blijf het bijzonder vinden dat niets wordt gedeeld over de (productie) status en eventuele ontwikkelingen daarvan.
Ja een beetje wel. Dus eigenlijk betaal ik (vors) meer voor een Audi logo en (veel!) mooier interieur.Motjoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:38:
Geen test inderdaad. Maar de spijker op de kop.
Zijn er eigenlijk specifieke opties die de Audi wel heeft en de Enyaq/ID.4 niet? Mooiere multimedia niet meegerekend...

Er gebeurt dan toch wat vreemds bij Audi want mijn (op 28 mei) bestelde q4 advanced plus met panodak en phonebox heeft nu status 'productie gereed'. Het ontdekken van een lijn wanneer het mis gaat lijkt onmogelijk.JandV schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:11:
Was er al een beetje bang voor, gezien de reacties hier ook. 27/9 is de planning gewijzigd naar wk 45…. (Eind mei besteld) Wel vooralsnog geen melding gehad dat het panoramadak niet geleverd gaat worden…
[...]
Na 3maand configureren en heen en weer mailen met werkgever door allerhande problemen. Eindelijk mn wagen kunnen bestellen...
Het is geworden:
Audi Q4 e-tron Advanced 40 e-tron 150,00 kW
0E0E Mythoszwart (metaalkleur)
2FS 4-spaken multifunctiestuur Plus in leder met schakelpeddels (+/-), onderaan en bovenaan afgeplat
PWC Pack interior Luxury (leder/kunstleder - beige)
QQ9 Sfeerverlichtingspakket Plus
WAI Pack Platinum
1D7 Voorbereiding trekhaak
9M3 Warmtepomp
9VS SONOS Premium sound system
FB4 Wielbogen en bumpers in koetswerkkleur
PYC Pack Climate
PYH Pack Navigation Plus
PYU Pack Assistance City
PYW Pack Storage
PYY Pack Comfort Pro.
123 Naplaatsing trekhaak
2Z0 Zonder model- en motorembleem
PY3 Pack Smartphone Light
PYL Pack Assistance Tour Plus
VT4 Decoratieve sierlijst met aluminium inleg op de deurdrempels vooraan, verlicht
VW6 Portierruiten vooraan met akoestische beglazing
Trekhaak vanuit fabriek ging niet, pano dak ook moeten laten vallen (was extra levertermijn van 4maand) en phonebox ging ook niet meer.. Nu (heel) lang wachten op de levering...
Het is geworden:
2FS 4-spaken multifunctiestuur Plus in leder met schakelpeddels (+/-), onderaan en bovenaan afgeplat
WAI Pack Platinum
9M3 Warmtepomp
PYC Pack Climate
PYH Pack Navigation Plus
PYU Pack Assistance City
PYW Pack Storage
PYY Pack Comfort Pro.
123 Naplaatsing trekhaak
VT4 Decoratieve sierlijst met aluminium inleg op de deurdrempels vooraan, verlicht
Trekhaak vanuit fabriek ging niet, pano dak ook moeten laten vallen (was extra levertermijn van 4maand) en phonebox ging ook niet meer.. Nu (heel) lang wachten op de levering...
Sterkte, wanneer staat de levering gepland?Trench schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:24:
Na 3maand configureren en heen en weer mailen met werkgever door allerhande problemen. Eindelijk mn wagen kunnen bestellen...
Het is geworden:
WAI Pack Platinum
9M3 Warmtepomp
PYC Pack Climate
PYH Pack Navigation Plus
PYU Pack Assistance City
PYW Pack Storage
PYY Pack Comfort Pro.
123 Naplaatsing trekhaak
Audi Q4 Sportback S Competition
Zojuist update Honeymoonnet. Afleverweek 51. Ze maken 't wel spannendTrackerfire schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:14:
Oef, mijne zojuist opgeschoven naar week 7- 2022 van week 47 - 2021
Nog geen idee, ik ga van de lease normaal nog een bevestiging krijgen binnen de week.. En daar 'zou' ook levertermijn opstaan dan...
Erg leuk en spannend dat volgen van je nieuwe Audi maar daar werkt mijn LM en dealer niet aan mee helaas.
Moet het doen met de allereerste schattingsdatum
Moet het doen met de allereerste schattingsdatum
Hier goed nieuws, 11 oktober mag ik m ophalen 
Helaas nog wel zonder leer en trekhaak. Beiden op korte termijn niet leverbaar.
[ Voor 46% gewijzigd door ephymerous op 01-10-2021 15:47 ]
XXXVI
Hier zowaar een week geen extra vertraging, was week 47 en dat blijft het... begin juni besteld en oorspronkelijke leverweek 36. S Edition 50, zonder wegvallen van opties
Hier nog steeds week 47 afleveren. Als het goed is gaat hij volgende week in productie. Met phonebox, panoramadak en trekhaak!
Ik duim voor jou, en dus ook voor mij!Audiq4 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:31:
Hier nog steeds week 47 afleveren. Als het goed is gaat hij volgende week in productie. Met phonebox, panoramadak en trekhaak!
Iemand bekend met "Creepen"?
Ofwel met one pedal rijden tot aan stilstand, zonder remmen.
Ik meen mij te herinneren van de proefrit dat de Audi niet langzaam door reed, maar echt stopte.
Kan iemand mijn dat bevestigen?
Bij de Enyaq kan het iig niet, daar rolt hij door lees ik net.
Ofwel met one pedal rijden tot aan stilstand, zonder remmen.
Ik meen mij te herinneren van de proefrit dat de Audi niet langzaam door reed, maar echt stopte.
Kan iemand mijn dat bevestigen?
Bij de Enyaq kan het iig niet, daar rolt hij door lees ik net.
Leuke - enthousiaste - review van Kyle uit de US in een Q4 50.
YouTube: I Drive The Audi Q4 E-Tron For The First Time! (50 AWD Trim)
Hij heeft het overigens nog over een update voor het snelladen naar 175 kW DC.
volgens mij al officieel bevestigd door Skoda.
Zou prettig zijn, als we straks ook bij de Tesla Powerchargers kunnen laden
YouTube: I Drive The Audi Q4 E-Tron For The First Time! (50 AWD Trim)
Hij heeft het overigens nog over een update voor het snelladen naar 175 kW DC.
volgens mij al officieel bevestigd door Skoda.
Zou prettig zijn, als we straks ook bij de Tesla Powerchargers kunnen laden
Was dat leer een optie die je achteraf zou laten inbouwen?ephymerous schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:46:
Hier goed nieuws, 11 oktober mag ik m ophalen
Leuk om updates te lezen van mensen die hun auto toch nog met phonebox en trekhaak geleverd krijgen! Ik had de hoop al half opgegeven...
https://www.autoweek.nl/a...ron-vs-mercedes-benz-eqa/
Vergelijking tussen de Q4 40 en een EQA 250 voor de liefhebber. De reacties even overslaan
Vergelijking tussen de Q4 40 en een EQA 250 voor de liefhebber. De reacties even overslaan
www.google.nl
Zeker, alle beetjes bijtelling schelensixgirls schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:39:
[...]
Was dat leer een optie die je achteraf zou laten inbouwen?
XXXVI
Ja, dat heb ik dus ook. Dus nieuwe vertraging wacht ook op mij I guess…
Nee joh, niet overslaan...MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:49:
https://www.autoweek.nl/a...ron-vs-mercedes-benz-eqa/
Die reacties zijn heel interessant , informatief , goed en met kennis van zaken onderbouwd en gespeend van elk vooroordeel.....

Leuke vergelijking, wel een beetje weinig diepgang, maar voor mij een bevestiging dat ik een prima keuze heb gemaakt. En ben dankbaar dat ik die keuze heb kunnen maken.
Wat die azijnpissers en ongenuanceerde figuren op het autoweek reactie forum er ook van vinden.
Als we daar naar geluisterd zouden hebben reden we nu nog met paard en wagen rond.
P.J. straat 🤭Joho82 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:27:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De prijzen liggen niet zo ver uit elkaar hoor. Als je alle opties 1 op 1 vergelijkt scheelt het slechts enkele duizenden euros. En ja, de afwerking is echt wel vele malen beter. En qua exterieur is het denk ik smaak. Verder verscheelt het niet zo veel denk ik. Het is wat een gek er voor geeft..Avigoorn schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:11:
[...]
Ja een beetje wel. Dus eigenlijk betaal ik (vors) meer voor een Audi logo en (veel!) mooier interieur.![]()
Zijn er eigenlijk specifieke opties die de Audi wel heeft en de Enyaq/ID.4 niet? Mooiere multimedia niet meegerekend...![]()
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.